abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 oktober 2007 @ 11:01:07 #51
52034 U
bevindt zich hier
pi_53786001
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 10:52 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Inderdaad, en sowieso niet. Ik bedoel, een verstopte neus, goddamn dan ben je toch wel ff flink de sjaak.Alleen een HIV infectie is nog erger! Snel, grijp de neusspray, want je neus snuiten of ff lekker wroeten is natuurlijk niet mogelijk.

Echt waar, sarcastisch ok, maar een neusspray? Ik snap die houding niet, om voor zoiets triviaals een spray te kopen ;').
Snuiten/wroeten helpt niet echt als je slijmvlies gezwollen is, en het helpt nogal als je wil gaan slapen 'snachts (ook 't enige moment waarop ik 't zou gebruiken)
Wat zegt U?
pi_53786075
Ik heb het ook een aantal maanden gehad.

Ik had het zelf niet door, totdat er een item over neusspray bij "Kassa" werd besproken. Toen schrok ik wel. Nog wel een tijdje blijven gebruiken omdat mijn neus dicht bleef dichtgaan als ik ging slapen, terwijl overdag niks aan de hand was.
Toen een keer de knoop doorgehakt en gewoon niet meer gebruikt en dan maar onrustige nachtrust voor een aantal dagen. Toen zakdoekjes gebruiken en nu nooit meer last van gehad.
Maar ja het wordt nu kouder en echt snotterweer, dus het is maar weer afwachten
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
pi_53786092
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 11:01 schreef U het volgende:

[..]

Snuiten/wroeten helpt niet echt als je slijmvlies gezwollen is, en het helpt nogal als je wil gaan slapen 'snachts (ook 't enige moment waarop ik 't zou gebruiken)
werk/school, kan ik ook nog wel inkomen. Dat je niet de hele dag wilt lopen snuffen.
  maandag 8 oktober 2007 @ 11:05:36 #54
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_53786102
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 21:18 schreef gekko007 het volgende:
ik heb nog ooit neusspray gebruikt alstijd papieren zakdoekjes bij, als je hard genoeg snuit komt het er wel uit
Hoe harder je snuit, hoe harder alles regelrecht je sinussen in zal lopen.

Je kunt veel beter flink ophalen en doorslikken. Het is maar snot, maar in je holtes kan het toch voor zeer vervelende onstekingen zorgen waarvan je bijna met je hoofd tegen de muur gaat slaan, zo pijn doen ze.

Maar snuiten tegen een gezwollen neusslijmvlies helpt sowieso niet.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  maandag 8 oktober 2007 @ 12:32:12 #55
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_53788224
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 10:29 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Wie vindt dat?
ik vind dat
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_53789031
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 12:44 schreef gebrokenglas het volgende:
Mensen die altijd maar direct bij ieder ongemakje naar sprays, tabletten en pillen grijpen.
Inderdaad, Amerikanen.
pi_53798327
Neuh ikzelf grijp niet zo snel naar allerlei middelen, maar het ging er idd om dat de slijmvliezen helemaal opgezwollen zaten zodat ik 's nachts niet door mijn neus kon ademen, Dat ik een lopende neus had, was minder erg.
Overdag had ik ook een loopneus, maar kon ik nog wel door mijn neus ademen.

"Verslaving" houdt dus in dat je zonder die troep gewoon continu met een extreem droge bek en kapotte lippen rondloopt omdt alles uitdroogt doordat je alleen door je mond ademt.

@ Wise: ik neem aan dat dat een grapje was over "Vindt"; als je over jezelf praat, gebruik je die "t" volgens mij niet.
pi_53799712
Precies ToT.. een neus die potdicht zit is (voor mij) aanzet tot een nacht wakker liggen. En omdat je toch je nachtrust nodig hebt, pak je die neusspray, maar je hebt totaal niet in de gaten dat je verslaafd raakt.. je denkt dat de verkoudheid zich wat lang rekt tot je op een gegeven moment weken dat spul zit te spuiten.

Maar goed, als je er op tijd bij bent is het één nacht volhouden en je bent er wel zo'n beetje van af.

Die zoutoplossingen werken eigenlijk helemaal niet voor mij.. zijn die homeopathische middelen ook op zout basis?
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
pi_53800013
In de meeste neusspray zit xylomethazoline. De eerste dagen is het effect dat je slijmvliezen gaan slinken zodat je weer vrij kan ademhalen. Maar als je het te lang achter elkaar gebruikt (meer dan een week) dan onstaat er een reactie waardoor je slijmvliezen juist opzwellen. Het spul werkt prima, maar als je het te lang achter elkaar gebruikt loop je continu met een verstopte neus rond.
pi_53818105
Nee homeopatische middelen werken weer op basis van plantjes die een bepaalde irritatie-remmende of antibacteriële werking of zo hebben.

Verder bleef Otrivin voor mij elke nacht perfect werken hoor, jarenlang....

Sinds die operatie heb ik dat spul niet meer aangeraakt.
pi_53823181
Stelletje junks!

Voortaan gewoon een gesnipperde ui op een bordje naast je bed en je hebt nergens meer last van.
pi_53823985
Ik ben ook verslaafd
Maar ik ben haast wel verplicht om ff een snuif te nemen voordat ik naar bed ga Ik kan echt niet slapen als m'n neus dicht zit.
Huur deze plek voor ¤100 per maand!
pi_53824304
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 22:02 schreef Joeriii het volgende:
Ik ben ook verslaafd
Maar ik ben haast wel verplicht om ff een snuif te nemen voordat ik naar bed ga Ik kan echt niet slapen als m'n neus dicht zit.
1 of 2 nachtjes doorbijten en je zal zien dat het langzaam aan beter gaat. Ook nu heb ik nog wel een licht gevoel van .. uh ja, een volle neus. Maar beter dat dan straks een operatie
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
pi_53825925
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 21:35 schreef sexbierum het volgende:
Stelletje junks!

Voortaan gewoon een gesnipperde ui op een bordje naast je bed en je hebt nergens meer last van.
2 versnipperde uien naast m'n bed leggen en dan de hele nacht door bijna met m'n neus er in hangen hielp bij mij af en toe net goed genoeg, maar meestal was het de nacht er op weer helemaal mis.
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 23:17:09 #65
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_53826232
Ik ben niet verslaafd aan dat spul... Enkel aan genoeg zuurstof
pi_53840013
nu ga je wel anders kijken naar iemand die met zo'n ding rond loopt...
ik zelf gebruik het nooit, heb ook weinig last van dichte neus
pi_53856811
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 22:13 schreef DaFrenk het volgende:

[..]

1 of 2 nachtjes doorbijten en je zal zien dat het langzaam aan beter gaat. Ook nu heb ik nog wel een licht gevoel van .. uh ja, een volle neus. Maar beter dat dan straks een operatie
Vraag je huisarts om Nasonex...er is trouwens een officiele naam voor deze verslaving, Otrivinisme, serieus een groot probleem.
Ik heb jaaaren dagelijks met otrivin gelopen. Overal had ik altijd flesjes bij de hand en raakte in paniek als ik het vergeten was mee te nemen. Tot mijn man dit dus bij de huisarts heeft aangekaart. Die schreef mij Nasonex voor en ik was van de verslaving af. Gebruik alleen nasonex als ik verkouden ben en dat ben ik sindsdien eigenlijk nog maar zelden, terwijl ik daarvoor altijd een verstopte neus had.

Die Otrivin irriteerd namelijk je neusslijmvliezen. Het verlicht dus eerst, maar daarna zwellen ze veel sneller op, daar komt die verslavende werking door en heb je dus de hele tijd het gevoel dat je door een dun rietje aan het ademhalen bent, tja, dan wil je die spray wel nemen hoor!!!!
pi_53856841
Ik gebruik het gewoon alleen als ik verkouden ben, één keer per jaar ofzo.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_53857191
Ik vind het echt vieze meuk , hoe the fuck ken je daar verslaaft aan raken , heb het nu 3 keer gedaan doordat ik wekenlang een vertoppertje had .

Man ik sta bijna te kokhalzen als ik die meuk in mijn holte spuit en je neus wordt er fucking droog van ( irriterent droog ) en daarbij ik sta zelfs een minuut of 2 met dat ding in mijn neus voordat ik uberhaubt durf te spuiten

je zal er maar aan verslaafd zijn zeg , bah smerig ranzige meuk
pi_53865779
ik begin ook verkouden te worden dus ik ga vanaf dalijk ook verslaafd raken
  maandag 15 oktober 2007 @ 06:34:02 #72
176873 marcel-o
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_53941409
k weet gelijk weer waarom ik die zooi niet moet gebruiken
zaterdag nacht zat t redelijk dicht en mn vriendin slaapt niet als k snurk(wat ik zelf al vrij irri vind dat varrekes geluid) dus otrivin
heerlijk geslapen met zn 2.

nou afgelopen nacht dus niet POTDICHT DIE NEUS!!! mijn neus kan niet tegen die zooi. gaat dus nog dichter zitten n dag er na
| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
pi_53943299
normaal gezien mogen die niet verslavend zijn. Als je neus echt blijft dichtzitten moet je eens naar een dokter gaan. Ik heb daar al jaren last van, maar sinds kort andere bijverschijnselen die me naar de dokter hebben doen gaan. Enige oplossing is operatie, maar heb nu voor drie-vier maand voorschriften voor een cortisone-spray
  maandag 15 oktober 2007 @ 12:36:45 #74
176873 marcel-o
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_53946461
wat voor n operatie?
en wat doet die spray?
| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
pi_53946667
Heftig, had hier ook nog nooit van gehoord.
Doet me een beetje denken aan de labello verslaving die je vaak bij meiden ziet. De hele dag met dat ding in de weer, omdat ze anders droge lippen krijgen.
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')