En hoe oud ben jij? 16?quote:Op woensdag 17 oktober 2007 20:41 schreef roykejanssen het volgende:
mijn pa gebruikt die neusspeay al ruim 15 jaar!! Hij koopt ze met de5 tegelijk in, en die apothekers assistent: U kent het gebruik ervan meneer ? en Pa: joa joa
daarom zeggik, vraag aan je dokter of je flixonase kan krijgen.quote:Op woensdag 19 december 2007 13:42 schreef Sequencial het volgende:
Ik heb 't een jaar of 3 gebruikt, ben er nu ongeveer een half jaar vanaf. Wel beter, overdag gaat het best goed, maar dat 't nu echt lekker gaat... neuh. Andere homeopathische middeltjes geprobeerd maar die werken niet echt. En 't is ook (bijna) alleen als ik op bed gaat liggen dat het dichtslaatZwaar irri.
Is dat weer wat anders als Nasonex? Dat werkte namelijk ook voor geen meter...quote:Op woensdag 19 december 2007 18:55 schreef marcel-o het volgende:
[..]
daarom zeggik, vraag aan je dokter of je flixonase kan krijgen.
ik had precies het zelfde,... hele dag open, ik ga liggen.. dicht
dus dus niet meer
je moet t ook ff n dag of 2 volhouden he..quote:Op woensdag 19 december 2007 21:44 schreef DaFrenk het volgende:
Ik zie net dat ik ook eens Flixonase heb gekregen.. maar dat werkt voor mij totaal niet. Heel even voelde ik dan verlichting, maar slechts voor een half uurtje ofzo. Terwijl ik met xylometazoline (Otrivin) de hele nacht m'n neus vrij had.
Oh, ja ben gewoon gestopt met Otrivin en na 2 nachtjes was alles weer goed. Maar ik wilde maar zeggen dat die Flixonase voor mij totaal geen verlichting bood.quote:Op donderdag 20 december 2007 21:16 schreef marcel-o het volgende:
[..]
je moet t ook ff n dag of 2 volhouden he..
dat xylometazoline(oltrivin) sloopt je neus..
Neusspray is wel degelijk verslavend, maar niet zoals een drug. Je lichaam raakt er verslaafd aan en heeft het op een gegeven moment continue nodig. Een verstopte neus is heel vervelend: niet kunnen slapen en als je slaapt wordt je 5x per nacht wakker en de volgende ochtend met een droge bek van hier tot Jericho. Ik gebruikte het eerst zo nu en dan, toen vaker, toen elke dag enz. Op een gegeven moment bedacht ik me: wil ik zo de hele tijd doorleven? Nee, uiteraard niet. Dus ik ben gestopt. 2 maanden enorme dichte neus gehad maar gewoon doorzetten en vooral niet gebruiken: na één keer gebruiken ben je terug bij af. Na 3 maanden zat mijn neus al weer aardig open. Nu, na 6 maanden gaat het goed maar issie nog steeds niet zoals hij hoort. Maar dat zal waarschijnlijk blijven, maar het is niet ergelijk erg zeg maar...quote:Op vrijdag 21 december 2007 11:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Neusspray verslavend ja hoorStelletje fucking hypochonders. Neusspray is al kut genoeg om te moeten gebruiken
Seks, internet, neusspray, what's next?
Men zegt weleens zoveelquote:Op vrijdag 21 december 2007 23:48 schreef AlmightyArjen het volgende:
Men zegt wel eens dat van een neusspray verslaving af te komen moeilijker is dan te stoppen met roken,
Laat dan je neus amputeren of zo, de tering nogquote:Op zaterdag 22 december 2007 15:53 schreef Remzz het volgende:
Zucht... nog steeds snapt niemand er wat van, je lichaam raakt er gewend(verslaaft) aan in de vorm dat je als je het niet gebruikt je neus dicht zit en dus niet kan slapen.
Geestelijk ben je natuurlijk helemaal niet verslaaft en gebruik je het zelfs liever niet.
Inderdaad, onwetenden hier.quote:Op zaterdag 22 december 2007 15:53 schreef Remzz het volgende:
Zucht... nog steeds snapt niemand er wat van, je lichaam raakt er gewend(verslaaft) aan in de vorm dat je als je het niet gebruikt je neus dicht zit en dus niet kan slapen.
Geestelijk ben je natuurlijk helemaal niet verslaaft en gebruik je het zelfs liever niet.
Als je je aan de aangegeven gebruiksduur houdt dan is er niks aan de hand.quote:Op zaterdag 22 december 2007 16:04 schreef Beauregard het volgende:
[..]
Inderdaad, onwetenden hier.
Als je dagelijks neusspray gebruikt is je neusslijmvlies daar aan gewend. Het krimpt dus in na het inspuiten van de spray. Stop je daarmee dan zal je neusslijmvlies opzwellen omdat het enkel nog reageert op neusspray en wel de stof xylometazoline.
Dat wil ik een keer proberenquote:Op vrijdag 21 december 2007 01:14 schreef Elusive het volgende:
neusspray is voor homos, gewoon grootmoeders recept tegen een verstopte neus....
2 kopjes warm water, 1 theelepel zout, goed roeren zodat het zout oplost
giet dit in een neti potje (of voor de paupers, een bidon/drinkfles met sluitbare dop) en laat het zoutwater door je neus lopen
[ afbeelding ]
1ste keer = zwaar kut, gorgel gorgel... hey als ik door m'n mond adem dan stroomt het water niet door m'n keel
2de keer = voelt wat beter, hey ik kan weer door beide neusgaten ademen
3de keer = WTF ZAT DAT ALLEMAAL IN MIJN NEUS?![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Zoiets zag ik ook laatst bij Oprah (quote:Op zondag 23 december 2007 00:23 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
deel je bevindingen, ik ben rete benieuwd
Op wat voor manier is het schadelijk voor het ongeboren kind?quote:Op zondag 23 december 2007 09:50 schreef E.T. het volgende:
Maar goed... Wat goed helpt tegen een Otrivin-verslaving: zwanger wordenOtrivin mag nl. niet gebruikt worden als je zwanger bent. Dan ben je aangewezen op zoutoplossing. (wat trouwens echt waardeloos is als je echt, echt, echt al dagen geen adem meer door je neus kan halen)
WTFquote:Op zondag 23 december 2007 11:43 schreef tho_Omas het volgende:
Ik ben al meer dan 20 jaar verslaafd, en heb er altijd een bij me. Of dat sneu is of niet, ik heb er baat bij.
Lijkt me juist dodelijk saai. Ik zou juist de smaak missen van alles wat ik zo lekker vind. Alleen als je ergens bent en je lust wat niet, maar je hebt toch honger dan is het wel handig ja.quote:Op zondag 23 december 2007 13:49 schreef TeChNo2 het volgende:
(handig: wat je hem ook voorzet, alles smaakt toch min of meer hetzelfde da's dan wel weer handig)
Lijkt me alleen een voordeel als je vuilnisman bent, of bejaardenverzorgende ofzo.quote:Op zondag 23 december 2007 14:03 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Lijkt me juist dodelijk saai. Ik zou juist de smaak missen van alles wat ik zo lekker vind. Alleen als je ergens bent en je lust wat niet, maar je hebt toch honger dan is het wel handig ja.
Maar je kiest zelf voor zo'n beroep dus dan moet je ook niet zeuren dat het stinkt.quote:Op zondag 23 december 2007 14:17 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Lijkt me alleen een voordeel als je vuilnisman bent, of bejaardenverzorgende ofzo.
Ik zal het straks eens proberen.quote:Op vrijdag 21 december 2007 01:14 schreef Elusive het volgende:
neusspray is voor homos, gewoon grootmoeders recept tegen een verstopte neus....
2 kopjes warm water, 1 theelepel zout, goed roeren zodat het zout oplost
giet dit in een neti potje (of voor de paupers, een bidon/drinkfles met sluitbare dop) en laat het zoutwater door je neus lopen
[ afbeelding ]
1ste keer = zwaar kut, gorgel gorgel... hey als ik door m'n mond adem dan stroomt het water niet door m'n keel
2de keer = voelt wat beter, hey ik kan weer door beide neusgaten ademen
3de keer = WTF ZAT DAT ALLEMAAL IN MIJN NEUS?![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
hormonen? wat voor hormonen? en idd, op wat voor manier is het schadelijk voor de baby?quote:Op zondag 23 december 2007 09:50 schreef E.T. het volgende:
Op apotheek.nl staat trouwens verslaving als gerelateerde ziekte bij de neussprays op doktersrecept.
Die neussprays zijn trouwens hormonen.. Ook niet echt prettig om dagelijks naar binnen te sprayen.
Maar goed... Wat goed helpt tegen een Otrivin-verslaving: zwanger wordenOtrivin mag nl. niet gebruikt worden als je zwanger bent. Dan ben je aangewezen op zoutoplossing. (wat trouwens echt waardeloos is als je echt, echt, echt al dagen geen adem meer door je neus kan halen)
De neussprays op doktersrecept zijn idd hormonen. (zelfde soort als in hormoon-zalf e.d.)quote:Op maandag 24 december 2007 02:06 schreef Karmijne het volgende:
[..]
hormonen? wat voor hormonen? en idd, op wat voor manier is het schadelijk voor de baby?
Misschien wordt je baby verslaafd geboren en moet ie dan ook meteen aan de neusspray.quote:Op maandag 24 december 2007 09:02 schreef E.T. het volgende:
[..]
De neussprays op doktersrecept zijn idd hormonen. (zelfde soort als in hormoon-zalf e.d.)
En wat hexa-nogwat met de baby doet weet ik niet precies, ik weet alleen dat er heel angstvallig over wordt gedaan over gebruik in de zwangerschap en je dit dus absoluut niet mag gebruiken.
Daar heb ik nooit last van hoor.quote:Op maandag 24 december 2007 09:45 schreef ToT het volgende:
door je mond ademen als je slaapt = extreem droge mond (je tong voelt ECHT rot aan) en keel, gebarsten lippen
Iemand in mn omgeving is idd ook geopereerd aan zn neus door het gebruik van Neusspray......quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 21:04 schreef Karmijne het volgende:
Neusspray is heel erg verslavend, eerlijk waar. 3 mensen in mijn omgeving zijn eraan verslaafd/ verslaafd geweest.
Echt tot het idiote toe.
'Waarom is die neusspray alweer op?'
'Dat is gewoon verdampt hoor... '
'Door het dopje heen zeker?'
'Ja, dat kan echt hoor *strak gezicht*'
1 van de 3 is onlangs geopereerd aan zijn neus, ivm met deze verslaving.
Zijn hier ook verslaafden?
n soort van corticosteroïden, wat je ook tegen exceem gebruikt.. alleen in neusspray is t net iets anders en veel minder natuurlijk.quote:Op maandag 24 december 2007 02:06 schreef Karmijne het volgende:
[..]
hormonen? wat voor hormonen? en idd, op wat voor manier is het schadelijk voor de baby?
quote:Op donderdag 20 december 2007 12:24 schreef Beauregard het volgende:
Is er hier nou werkelijk niemand van de die hard gebruikers die eens daadwerkelijk naar de dokter is gegaan vanwege hun neus?
Als je neus chronisch potdicht zit zonder het gebruik van die neusspray lijkt mij dat er iets meer aan de hand is. Misschien scheef neusbot? Volle holtes? Etc.
Opereren!
Tering zeg, jij blij dat je niet 100 jaar geleden geboren bent. Dan was je vast gestorven aan aanstellerijquote:Op maandag 24 december 2007 09:45 schreef ToT het volgende:
Altijd leuk om te zien hoe slecht mensen lezen.
Verstopte neus = door je mond ademen als je slaapt = extreem droge mond (je tong voelt ECHT rot aan) en keel, gebarsten lippen en je ademt meer stof en koudere lucht je longen in dan als je door je neus ademt.
Ik ben blij dat ik het nu al jarenlang niet meer hoef te gebruiken. Gelukkig ruik en proef ik nog wel goed.
Inderdaad ik het zo'n neusspray nu twee keer gebruikt omdat ik vlak voor de kerstvakantie altijd wel last krijg van een verstopte neus, maar zo'n neusspray gebruiken geeft toch ook gewoon een kutgevoel in je neus voor eventjes dus om er nou verslaafd aan te raken is wel gek.quote:Op zondag 7 oktober 2007 00:11 schreef __Saviour__ het volgende:
apart zeg, zo verslaafd kunnen zijn aan neusspray
ik gebruik dat zelf echt nooit, dus kan me er niks bij voorstellen
En als die verkoudheid nou niet weggaat en je loop al 2 maanden rond met een verstopte neus en daardoor met weinig slaap?quote:Op maandag 21 januari 2008 18:02 schreef Triptamine het volgende:
Sorry hoor, maar naar mijn mening ben je ongeloofelijk triest als je een verkoudheid niet door komt zonder een spray. "Oh nee, een droge tong/lippen!" Ja dat krijg je als je verkouden bent. Je bent gewoon een mietje als je al niet tegen een dichte neus kunt.
Mensen die verslaafd zijn aan neusspray:
[ afbeelding ]
Ik weet wel degelijk waarover ik praat. Elk jaar ben ik verkouden vanaf ongeveer Oktober tot Februari. Als je daardoor niet kunt slapen ben je wel degelijk een mietje.quote:Op maandag 21 januari 2008 19:12 schreef AlmightyArjen het volgende:
[..]
En als die verkoudheid nou niet weggaat en je loop al 2 maanden rond met een verstopte neus en daardoor met weinig slaap?
Niet gelijk iemand voor een mietje uitmaken als je niet weet waar je over praat...
volgens mij ben je meer een mietje als je elke winter de hele winter verkouden bentquote:Op maandag 21 januari 2008 19:15 schreef Triptamine het volgende:
[..]
Ik weet wel degelijk waarover ik praat. Elk jaar ben ik verkouden vanaf ongeveer Oktober tot Februari. Als je daardoor niet kunt slapen ben je wel degelijk een mietje.
Nee hoor, je bent eerder een pussy als je een spraytje nodig hebt om er doorheen te komenquote:Op maandag 21 januari 2008 21:03 schreef AlmightyArjen het volgende:
[..]
volgens mij ben je meer een mietje als je elke winter de hele winter verkouden bent
Of gewoon kokend heet water en een handdoek.quote:Op zondag 3 februari 2008 10:35 schreef laralawless het volgende:
Nog een tip! Als je van dat oplos vicks spul in kokend water doet, in een teiltje ofzo en er een avondje boven gaat hangen dan ben je ook weer een paar dagen verlicht... EN je voorhoofd voelt niet meer zo zwaar en vol........ yes yes
Je doet alsof het de schuld is van de neusspray dat zij eraan verslaafd was en zodoende aan haar neus geopereerd moest worden. Ik heb een tijdje terug neusspray gebruikt, niet omdat ik verkouden was, maar omdat ik vocht in een van mijn oren had (en nogsteeds heb) en ik heb mij netjes aan de bijsluiter gehouden. Het product de schuld geven is wel erg makkelijk. Ik rook en ik ga toch ook niet de tabak de schuld geven van mijn verslaving.quote:Op zondag 3 februari 2008 10:35 schreef laralawless het volgende:
Jongens, mijn nichtje is een aantal jaar geleden geopereerd aan haar neus omdat ze écht niet meer door haar neus kon ademen!!! Ze was verslaafd aan neusspray, en nog niet eens de ergste (otrivin). De neusspray is niet alleen verslavend doordt je neus opengaat, maar ook modat er een stofje in zit die ook in COKE!! zit. Dus zielige drugsfiguren (halleej) maar je neus gaat dus kapot!!!!!
EN! Die operatie is vreselijk, het is onder plaatselijke verdoving en de operatie ziet eruit (en voelt) hetzelfde als iemand die een nose-job doet. En jullie hebben dat vast allemaal wel eens gezien op tv hoe dat te werk gaat!!!!!!!!! AUWWWWWWWW!
Maar goed, ik ben dus nu ook verkouden en gebruik het wel en krijg er meteen de balen van want ik smacht naar mijn flesje neusspray als ik in bed lig....
Nog een tip! Als je van dat oplos vicks spul in kokend water doet, in een teiltje ofzo en er een avondje boven gaat hangen dan ben je ook weer een paar dagen verlicht... EN je voorhoofd voelt niet meer zo zwaar en vol........ yes yes
Veelvuldig gebruik van neusspray beschadigd het slijmvlies met als gevolg dat het opzet. Een opgezet slijmvlies geeft hetzelfde effect als een verstopte neus maar dan zonder snot zeg maar. De enige manier om je neus open te krijgen is dan weer neusspray gebruiken. Dit is een soort fysieke verslaving van het lichaam, terwijl roken een mentale verslaving is...quote:Op zondag 3 februari 2008 16:59 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Je doet alsof het de schuld is van de neusspray dat zij eraan verslaafd was en zodoende aan haar neus geopereerd moest worden. Ik heb een tijdje terug neusspray gebruikt, niet omdat ik verkouden was, maar omdat ik vocht in een van mijn oren had (en nogsteeds heb) en ik heb mij netjes aan de bijsluiter gehouden. Het product de schuld geven is wel erg makkelijk. Ik rook en ik ga toch ook niet de tabak de schuld geven van mijn verslaving.
Roken is echt wel een fysieke verslaving. De primair verslavende factor is nicotine, en daar heb je na een uur of zo gewoon weer een nieuwe portie van nodig.quote:Op zondag 3 februari 2008 19:49 schreef AlmightyArjen het volgende:
Dit is een soort fysieke verslaving van het lichaam, terwijl roken een mentale verslaving is...
Heb je gelijk in, maar toch vind ik het mentale gedeelte bij het roken veel groter...quote:Op zondag 3 februari 2008 20:44 schreef Pinball het volgende:
[..]
Roken is echt wel een fysieke verslaving. De primair verslavende factor is nicotine, en daar heb je na een uur of zo gewoon weer een nieuwe portie van nodig.Pas in tweede instantie is het een mentale verslaving, omdat je hersenen het oplossen van je nicotinetekort als fijn ervaren, en dat als aparte gebeurtenis zien. Dat is dan ook de reden dat een verstokte roker wel eens halverwege een sigaret een andere aansteekt.
Maar primair is het gewoon nicotine.
Maar ook een weinig bruikbare neus, jezus zeg.quote:Op dinsdag 5 februari 2008 15:11 schreef Candaasje het volgende:
Neusspray... nee dat is nou iets dat ik nou nooit gebruikt.
En begrijp me goed, ik snap best dat het irritant is als je neus dicht zit als je wilt slapen, maar om nou te zeggen dat je gelijk naar de neusspray moet grijpen omdatje mond anders een beetje droog wordt..
Ik slaap ALTIJD met mijn mond open zover ik weet. Ik kan wel enkel door mn neus ademhalen, maar ik vind het rot (geen idee waarom, maar ik wil om de zoveel seconden diep inhaleren, en dan wel zo diep, dat het met enkel mn neus niet meer gaat..... vriend is er minder blij mee, want daardoor houd ik zoenen ook niet lang vol, of ik moet krampachtig snel een "hap" adem nemen van tevoren)
En ja, af en toe een droge mond, ook wel eens gebarsten lippen. Nou en? Je stapt onder de douche of stopt je kop onder de kraan, spoel je mond, gorgel wat, en probleem is ook weer verholpen. Lippen komen ook vanzelf goed (of er gewoon niet aanzitten, of zachtjes met een tandenborstel de velletjes voorzig wegpoetsen). 3 minuten werk in totaal, en geen verslaving aan neussprays oid
Inderdaad inademen, tis even oefenen. Het is een raar gevoel, dat klopt.quote:Op donderdag 4 december 2008 20:50 schreef Maartel het volgende:
Schopje![]()
Ik zit momenteel helemaal verstopt en wilde die zoutmater-methode gebruiken maar t water loopt het dichte neusgat (waar ik het ingiet) weer net zo hard uit.. zijn er nog bepaalde instructies om het goed te laten verlopen? Moet ik ademen door m'n neus terwijl ik het doe?
(krijg er verder vooral een zwembad gevoel (help, water in m'n neus!) bij)
Neusspray positief getest op GHB? Essence @Jaarbeurs Utrechtquote:Op zaterdag 13 december 2008 22:05 schreef Topspin het volgende:
Het lijkt wel cocaine die neusspray
Tijd om die troep op de zwarte lijst te zetten![]()
Net als Labello! Hup op de lijst ermee! Teveel verslaafdenquote:Op zaterdag 13 december 2008 22:05 schreef Topspin het volgende:
Het lijkt wel cocaine die neusspray
Tijd om die troep op de zwarte lijst te zetten![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |