abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55387751
Gewoon water met zout, al die moeilijke zooi moet je ook niet gebruiken, snuif natura
pi_55388032
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 20:41 schreef roykejanssen het volgende:
mijn pa gebruikt die neusspeay al ruim 15 jaar!! Hij koopt ze met de5 tegelijk in, en die apothekers assistent: U kent het gebruik ervan meneer ? en Pa: joa joa
En hoe oud ben jij? 16?
pi_55389974
Ben er gelukkig weer van af Even 1 á 2 nachtjes doorbijten en dan ben je er weer van af. En dat terwijl ik het een periode tot bijna een jaar gebruikt heb. Daarna een tijdje niet en toen weer een paar weken. Vooral nadat je het écht nodig hebt, dus bij een flinke verkoudheid, dan wordt het lastig om het weer af te bouwen
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
  woensdag 19 december 2007 @ 18:55:11 #104
176873 marcel-o
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_55394707
quote:
Op woensdag 19 december 2007 13:42 schreef Sequencial het volgende:
Ik heb 't een jaar of 3 gebruikt, ben er nu ongeveer een half jaar vanaf. Wel beter, overdag gaat het best goed, maar dat 't nu echt lekker gaat... neuh. Andere homeopathische middeltjes geprobeerd maar die werken niet echt. En 't is ook (bijna) alleen als ik op bed gaat liggen dat het dichtslaat Zwaar irri.
daarom zeggik, vraag aan je dokter of je flixonase kan krijgen.

ik had precies het zelfde,... hele dag open, ik ga liggen.. dicht
dus dus niet meer

[ Bericht 0% gewijzigd door marcel-o op 19-12-2007 18:56:13 (Typtyfus) ]
| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
pi_55395069
Ik heb het wel vaker gehoord inderdaad, dat het verslavend is. Ikzelf heb ook neusspray gebruikt (op doktersrecept), en je kunt er ook maar 1x een herhalingsrecept halen, anders moet je opnieuw naar de huisarts. Wij hebben nu gewoon zo'n kruidvatding in de badkamer staan, gebruik het zelf nauwelijks meer.
pi_55396066
Oh, nog nooit van gehoord Wel ergens gelezen (dacht hier ook) dat je het niet langer dan één week achter elkaar mag gebruiken Ik heb zo eentje van de Kruidvat, maar vind het niet echt verslavend Gebruik het trouwens voor mijn oren, helpt wel
pi_55400094
quote:
Op woensdag 19 december 2007 18:55 schreef marcel-o het volgende:

[..]

daarom zeggik, vraag aan je dokter of je flixonase kan krijgen.

ik had precies het zelfde,... hele dag open, ik ga liggen.. dicht
dus dus niet meer
Is dat weer wat anders als Nasonex? Dat werkte namelijk ook voor geen meter...
Nothing has changed. Everything has changed.
pi_55400196
Ik zie net dat ik ook eens Flixonase heb gekregen.. maar dat werkt voor mij totaal niet. Heel even voelde ik dan verlichting, maar slechts voor een half uurtje ofzo. Terwijl ik met xylometazoline (Otrivin) de hele nacht m'n neus vrij had.
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
pi_55413241
Is er hier nou werkelijk niemand van de die hard gebruikers die eens daadwerkelijk naar de dokter is gegaan vanwege hun neus?

Als je neus chronisch potdicht zit zonder het gebruik van die neusspray lijkt mij dat er iets meer aan de hand is. Misschien scheef neusbot? Volle holtes? Etc.

Opereren!
  donderdag 20 december 2007 @ 13:50:39 #110
167671 Hijacking
wat is je probleem ?
pi_55415426
lijkt wel een AA club dit topic zo

Hi my name is Hijacking and i'm an addict
happen naar de baas
pi_55415966
Hi Hijacking.

Can we join in on your story?
Omnia dicta fortiora, si dicta Latina
pi_55425168
Ik gebruikte m'n hele leven neusspray! Tegenwoordig gewoon heerlijke poeder!
  donderdag 20 december 2007 @ 21:16:14 #113
176873 marcel-o
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_55426195
quote:
Op woensdag 19 december 2007 21:44 schreef DaFrenk het volgende:
Ik zie net dat ik ook eens Flixonase heb gekregen.. maar dat werkt voor mij totaal niet. Heel even voelde ik dan verlichting, maar slechts voor een half uurtje ofzo. Terwijl ik met xylometazoline (Otrivin) de hele nacht m'n neus vrij had.
je moet t ook ff n dag of 2 volhouden he..
dat xylometazoline(oltrivin) sloopt je neus..

net als dat heerlijke poeder ja
pi_55426237
quote:
Op donderdag 20 december 2007 21:16 schreef marcel-o het volgende:

[..]

je moet t ook ff n dag of 2 volhouden he..
dat xylometazoline(oltrivin) sloopt je neus..
Oh, ja ben gewoon gestopt met Otrivin en na 2 nachtjes was alles weer goed. Maar ik wilde maar zeggen dat die Flixonase voor mij totaal geen verlichting bood.
pi_55427728
ik heb echt nog nooit van deze verslaving gehoord maar vind het wel grappig!
[img]http://users.telenet.be/Noxide/lord.gif[/img]
  vrijdag 21 december 2007 @ 01:14:03 #116
32622 Elusive
Mad Fer It!!
pi_55432425
neusspray is voor homos, gewoon grootmoeders recept tegen een verstopte neus....
2 kopjes warm water, 1 theelepel zout, goed roeren zodat het zout oplost
giet dit in een neti potje (of voor de paupers, een bidon/drinkfles met sluitbare dop) en laat het zoutwater door je neus lopen

1ste keer = zwaar kut, gorgel gorgel... hey als ik door m'n mond adem dan stroomt het water niet door m'n keel
2de keer = voelt wat beter, hey ik kan weer door beide neusgaten ademen
3de keer = WTF ZAT DAT ALLEMAAL IN MIJN NEUS?
pi_55437653
Neusspray verslavend ja hoor Stelletje fucking hypochonders. Neusspray is al kut genoeg om te moeten gebruiken

Seks, internet, neusspray, what's next?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_55453712
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 11:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Neusspray verslavend ja hoor Stelletje fucking hypochonders. Neusspray is al kut genoeg om te moeten gebruiken

Seks, internet, neusspray, what's next?
Neusspray is wel degelijk verslavend, maar niet zoals een drug. Je lichaam raakt er verslaafd aan en heeft het op een gegeven moment continue nodig. Een verstopte neus is heel vervelend: niet kunnen slapen en als je slaapt wordt je 5x per nacht wakker en de volgende ochtend met een droge bek van hier tot Jericho. Ik gebruikte het eerst zo nu en dan, toen vaker, toen elke dag enz. Op een gegeven moment bedacht ik me: wil ik zo de hele tijd doorleven? Nee, uiteraard niet. Dus ik ben gestopt. 2 maanden enorme dichte neus gehad maar gewoon doorzetten en vooral niet gebruiken: na één keer gebruiken ben je terug bij af. Na 3 maanden zat mijn neus al weer aardig open. Nu, na 6 maanden gaat het goed maar issie nog steeds niet zoals hij hoort. Maar dat zal waarschijnlijk blijven, maar het is niet ergelijk erg zeg maar...

Men zegt wel eens dat van een neusspray verslaving af te komen moeilijker is dan te stoppen met roken, maar daar heb ik geen ervaring mee. Met stoppen met roken dan. Als dat inderdaad waar is: dan zijn al die rokers een stelletje kneuzen die zwak zijn
  zaterdag 22 december 2007 @ 00:04:23 #119
176873 marcel-o
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_55454207
je lichaam, in dit geval je neusslijmvlies raakt gewend/verslaafd aan de spray.
jijzelf niet, niet geestelijk iig, zoals bij sigaretten/drank en andere drugs(ja tabak en drank vallen onder harddrugs)
gebruik maar es bij n verstopte neus zo'n spray, je kan eindelijk weer slapen, eindelijk weer normaal praten zonder dat iemand je raar aankijkt. wakker worden zonder opengescheurde lippen.normaal slikken zonder dat je oren ontploffen.
door je neus ademen zodat je niet alle vieze zooi in de lucht inademt.

stop je met de spray, heb je dit allemaal wél weer...

als ik eenmaal otrivin gebruik ben k idd weer terug bij af. duurt bijna n week totdat t wee rnormaal doet dan
pi_55463042
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 23:48 schreef AlmightyArjen het volgende:
Men zegt wel eens dat van een neusspray verslaving af te komen moeilijker is dan te stoppen met roken,
Men zegt weleens zoveel

Gewoon lekker raakklooien met zout water Lekker ding op dat plaatje trouwens, al ziet het er enigszins onsmakelijk uit wat ze doet. Maar zo moet het wel
pi_55463465
Dan moet je je wel een pure lutser voelen, verslaafd aan neusspray. Klinkt nogal derde wereld eigenlijk.
  zaterdag 22 december 2007 @ 14:52:56 #122
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_55463626
Ik snap niet dat mensen er verslaafd aan raken. Die bijsluiter zit er niet voor niks bij.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_55464660
Zucht... nog steeds snapt niemand er wat van, je lichaam raakt er gewend(verslaaft) aan in de vorm dat je als je het niet gebruikt je neus dicht zit en dus niet kan slapen.

Geestelijk ben je natuurlijk helemaal niet verslaaft en gebruik je het zelfs liever niet.
pi_55464824
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 15:53 schreef Remzz het volgende:
Zucht... nog steeds snapt niemand er wat van, je lichaam raakt er gewend(verslaaft) aan in de vorm dat je als je het niet gebruikt je neus dicht zit en dus niet kan slapen.

Geestelijk ben je natuurlijk helemaal niet verslaaft en gebruik je het zelfs liever niet.
Laat dan je neus amputeren of zo, de tering nog Waarom staat dit niet in KLB trouwens?
pi_55464829
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 15:53 schreef Remzz het volgende:

Inderdaad, onwetenden hier.

Als je dagelijks neusspray gebruikt is je neusslijmvlies daar aan gewend. Het krimpt dus in na het inspuiten van de spray. Stop je daarmee dan zal je neusslijmvlies opzwellen omdat het enkel nog reageert op neusspray en wel de stof xylometazoline.
pi_55465161
Ik gebruik geen neusspray, als mijn neus verstopt zit, los ik het op de ouderwetse manier op: Warm water en zout in een kopje, op je hand gieten en snuiven maar. Derna snotter ik wel een half uur extreem, maar dan heb ik ook meteen de rest van de verkoudheid geen verstopte neus meer
The world doesn't makes sense, why should we do? ©
  zaterdag 22 december 2007 @ 16:24:11 #127
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_55465206
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 16:04 schreef Beauregard het volgende:

[..]

Inderdaad, onwetenden hier.

Als je dagelijks neusspray gebruikt is je neusslijmvlies daar aan gewend. Het krimpt dus in na het inspuiten van de spray. Stop je daarmee dan zal je neusslijmvlies opzwellen omdat het enkel nog reageert op neusspray en wel de stof xylometazoline.
Als je je aan de aangegeven gebruiksduur houdt dan is er niks aan de hand. Als je dat niet doet moet je ook niet huilen dat je lichaam eraan gewend is geraakt.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
  zaterdag 22 december 2007 @ 18:32:23 #128
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_55468164
Ik krijg een enorme koppijn in mn voorhoofd als ik die teringzooi gebruik. Bovendien ruik ik er helemaal niets meer door, terwijl dat wel zo was toen mn neus nog verstopt zat. Nooit meer spuit ik dat vergif in mn neus.

Oh, en mensen die niet kunnen slapen omdat hun neus verstopt zit: Je kunt ook door je mond ademen hoor.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_55474735
Oh, ik dacht dat dit algemeen bekend was?
  zondag 23 december 2007 @ 00:21:04 #130
174235 Berenanus
Alleen voor geile beren!!
pi_55479080
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 01:14 schreef Elusive het volgende:
neusspray is voor homos, gewoon grootmoeders recept tegen een verstopte neus....
giet dit in een neti potje (of voor de paupers, een bidon/drinkfles met sluitbare dop) en laat het zoutwater door je neus lopen
[ afbeelding ]
1ste keer = zwaar kut, gorgel gorgel... hey als ik door m'n mond adem dan stroomt het water niet door m'n keel
Dat wil ik een keer proberen
kusje!
pi_55479172
quote:
Op zondag 23 december 2007 00:21 schreef Berenanus het volgende:

[..]

Dat wil ik een keer proberen
deel je bevindingen, ik ben rete benieuwd
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_55484104
quote:
Op zondag 23 december 2007 00:23 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

deel je bevindingen, ik ben rete benieuwd
Zoiets zag ik ook laatst bij Oprah ( ) . Een neusbidet heet zo'n ding geloof ik.

[ Bericht 7% gewijzigd door Nuna op 23-12-2007 12:05:57 ]
  zondag 23 december 2007 @ 09:50:15 #133
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_55484362
Op apotheek.nl staat trouwens verslaving als gerelateerde ziekte bij de neussprays op doktersrecept.
Die neussprays zijn trouwens hormonen.. Ook niet echt prettig om dagelijks naar binnen te sprayen.

Maar goed... Wat goed helpt tegen een Otrivin-verslaving: zwanger worden Otrivin mag nl. niet gebruikt worden als je zwanger bent. Dan ben je aangewezen op zoutoplossing. (wat trouwens echt waardeloos is als je echt, echt, echt al dagen geen adem meer door je neus kan halen)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_55485689
Ik ben al meer dan 20 jaar verslaafd, en heb er altijd een bij me. Of dat sneu is of niet, ik heb er baat bij.
pi_55488150
quote:
Op zondag 23 december 2007 09:50 schreef E.T. het volgende:

Maar goed... Wat goed helpt tegen een Otrivin-verslaving: zwanger worden Otrivin mag nl. niet gebruikt worden als je zwanger bent. Dan ben je aangewezen op zoutoplossing. (wat trouwens echt waardeloos is als je echt, echt, echt al dagen geen adem meer door je neus kan halen)
Op wat voor manier is het schadelijk voor het ongeboren kind?
  zondag 23 december 2007 @ 13:38:59 #136
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_55488398
quote:
Op zondag 23 december 2007 11:43 schreef tho_Omas het volgende:
Ik ben al meer dan 20 jaar verslaafd, en heb er altijd een bij me. Of dat sneu is of niet, ik heb er baat bij.
WTF
pi_55488767
Mijn schoonvader kan niet meer ruiken door die rotzooi
Hoe heet dat eigenlijk: neus-doof, reukblind, ik heb eigenlijk geen idee.

(handig: wat je hem ook voorzet, alles smaakt toch min of meer hetzelfde da's dan wel weer handig)
Gelukkig zonder haar
  zondag 23 december 2007 @ 14:03:03 #138
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_55489157
quote:
Op zondag 23 december 2007 13:49 schreef TeChNo2 het volgende:

(handig: wat je hem ook voorzet, alles smaakt toch min of meer hetzelfde da's dan wel weer handig)
Lijkt me juist dodelijk saai. Ik zou juist de smaak missen van alles wat ik zo lekker vind. Alleen als je ergens bent en je lust wat niet, maar je hebt toch honger dan is het wel handig ja.
pi_55489559
quote:
Op zondag 23 december 2007 14:03 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Lijkt me juist dodelijk saai. Ik zou juist de smaak missen van alles wat ik zo lekker vind. Alleen als je ergens bent en je lust wat niet, maar je hebt toch honger dan is het wel handig ja.
Lijkt me alleen een voordeel als je vuilnisman bent, of bejaardenverzorgende ofzo.
  zondag 23 december 2007 @ 14:59:46 #140
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_55490867
quote:
Op zondag 23 december 2007 14:17 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Lijkt me alleen een voordeel als je vuilnisman bent, of bejaardenverzorgende ofzo.
Maar je kiest zelf voor zo'n beroep dus dan moet je ook niet zeuren dat het stinkt.
pi_55491023
Héél eng verslavingstopic...
Nederland, wees gewaarschuwd. Bezint eer ge aan de neusspray begint!
I don't like your jerk-off name. I don't like your jerk-off face. I don't like your jerk-off behavior, and I don't like you, jerk-off. Do I make myself clear?
pi_55491304
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 01:14 schreef Elusive het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zal het straks eens proberen.
pi_55503502
Ik heb er eentje tegen bloedneuzen en ik moet 'm elke dag nasaal ( ) innemen en dan komt het allemaal in mijn mond en dat is
pi_55504786
Waarom gebruiken jullie überhaupt dat spul ? Tegenwoordig ga je niet dood aan een verkoudheid. Sterker nog, ik lees er nu over dat je er verslaafd van kan worden. Kom op zeg. Een verkoudheid gaat vanzelf over, al dat geforceer met neusspray dit, inhaleer shit dat.

Mensen die niet tegen een verkoudheidje kunnen !
Fingerspitzgefühl
pi_55506116
quote:
Op zondag 23 december 2007 09:50 schreef E.T. het volgende:
Op apotheek.nl staat trouwens verslaving als gerelateerde ziekte bij de neussprays op doktersrecept.
Die neussprays zijn trouwens hormonen.. Ook niet echt prettig om dagelijks naar binnen te sprayen.

hormonen? wat voor hormonen? en idd, op wat voor manier is het schadelijk voor de baby?
  maandag 24 december 2007 @ 09:02:52 #146
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_55508045
quote:
Op maandag 24 december 2007 02:06 schreef Karmijne het volgende:

[..]

hormonen? wat voor hormonen? en idd, op wat voor manier is het schadelijk voor de baby?
De neussprays op doktersrecept zijn idd hormonen. (zelfde soort als in hormoon-zalf e.d.)

En wat hexa-nogwat met de baby doet weet ik niet precies, ik weet alleen dat er heel angstvallig over wordt gedaan over gebruik in de zwangerschap en je dit dus absoluut niet mag gebruiken.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_55508151
quote:
Op maandag 24 december 2007 09:02 schreef E.T. het volgende:

[..]

De neussprays op doktersrecept zijn idd hormonen. (zelfde soort als in hormoon-zalf e.d.)

En wat hexa-nogwat met de baby doet weet ik niet precies, ik weet alleen dat er heel angstvallig over wordt gedaan over gebruik in de zwangerschap en je dit dus absoluut niet mag gebruiken.
Misschien wordt je baby verslaafd geboren en moet ie dan ook meteen aan de neusspray.

*Wel de neusspray voor baby's en kinderen!*
pi_55508394
Altijd leuk om te zien hoe slecht mensen lezen.

Verstopte neus = door je mond ademen als je slaapt = extreem droge mond (je tong voelt ECHT rot aan) en keel, gebarsten lippen en je ademt meer stof en koudere lucht je longen in dan als je door je neus ademt.

Ik ben blij dat ik het nu al jarenlang niet meer hoef te gebruiken. Gelukkig ruik en proef ik nog wel goed.
  maandag 24 december 2007 @ 09:49:57 #149
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_55508444
quote:
Op maandag 24 december 2007 09:45 schreef ToT het volgende:
door je mond ademen als je slaapt = extreem droge mond (je tong voelt ECHT rot aan) en keel, gebarsten lippen
Daar heb ik nooit last van hoor.
pi_55508456
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 21:04 schreef Karmijne het volgende:
Neusspray is heel erg verslavend, eerlijk waar. 3 mensen in mijn omgeving zijn eraan verslaafd/ verslaafd geweest.
Echt tot het idiote toe.

'Waarom is die neusspray alweer op?'
'Dat is gewoon verdampt hoor... '
'Door het dopje heen zeker?'
'Ja, dat kan echt hoor *strak gezicht*'

1 van de 3 is onlangs geopereerd aan zijn neus, ivm met deze verslaving.
Zijn hier ook verslaafden?
Iemand in mn omgeving is idd ook geopereerd aan zn neus door het gebruik van Neusspray......
KLAAS JAN HUNTELAAR
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')