abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53536913
Zwangerschap en geboorte deel 321

De aanstaande papa's en mama's :

03 oktober 2007: DoctorB (papa)
06 oktober 2007: Nijna
22 oktober 2007: mariskasl
1 november 2007: Cyberbull (papa) en Luana1980
09 november 2007: amaranta en mex
17 november 2007: gr8w8 (papa)
19 november 2007: Lewis.de.boxer
30 november 2007: glossy
01 december 2007: Droeke en Droekestijger
02 december 2007: DeLiedje
02 december 2007: Sanger en Hellace
08 december 2007: Faja-Lobi (jongetje)
10 december 2007: klein_spookje en S-A-I-N-T (meisje)
12 december 2007: S_oepstengel
13 december 2007: nanalune
*** 21 december 2007: Brighteyes en stinkie*** (jongetje)

**2008**

07 januari 2008: Tan
07 januari 2008: Tearsong
09 januari 2008: wenneke1
17 januari 2008: vamperotica (jongetje)
17 januari 2008: Mirage en Oversight
21 januari 2008: Renda
31 januari 2008: Pruk
06 februari 2008: Ticootje (meisje)
07 februari 2008 hestria en grim reaper (jongetje)
07 februari 2008: Randa_V en Magneet
07 februari 2008: Tup
14 februari 2008: Suerte (jongetje)
20 februari 2008: Webkim
25 februari 2008: Maneki.Neko
28 februari 2008: Icicle
05 maart 2008: donnahvh
17 maart 2008: k_i_m
24 maart 2008: Hello_Dolly
27 maart 2008 Popples en Prowl
*** 02 april 2008: ET en Swets ***
*** 15 april 2008: Sjak en Schanulleke ***
29 april 2008: flowerbox
30 april 2008: pinkelmeisje
*** 21 mei 2008: miss_sly en het_fokschaap ***

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

Over tikkers en tellers en babybanners
Als jouw naam nog niet blauw is, maar je wil wel met je tellertje in de Openings Post dan moet je hem hier even in het topic neergooien, dan kan een van de modjes het aanpassen.

Sorry, ik ben echt niet wakker, het moet 322 zijn. Je blijft bezig BE

[ Bericht 55% gewijzigd door BE op 28-09-2007 10:02:36 ]
pi_53537050
Ik vind het nog steeds zo bijzonder, dat we daar staan
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_53537094
Mooi is dat he miss_sly?

Gisteren zat er voor het eerst iemand aan mijn buik zonder dat ik het aan zag komen. Collegaatje van me, en ik vond het niet eens vervelend! Ik had eigenlijk verwacht dat ik het vervelend zou vinden, maar het was lief!
(Ok, het is dan wel een collega waar ik goed mee op kan schieten en waarvan ik weet dat ze graag zelf ook een kindje zou willen krijgen, dus misschien dat het dat anders maakt, en het is natuurlijk een bekende en niet een of andere idioot die je niet kent terwijl je boodschappen aan het doen bent ofzo )
pi_53537172
-tvp-

<-- die waren wel leuk achter de namen, nu is het weer zo saai.

[ Bericht 96% gewijzigd door Ticootje op 28-09-2007 10:03:51 ]
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_53537323
niet_zo_subtiele_tvp
Saartje
  vrijdag 28 september 2007 @ 10:04:29 #6
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53537407
De nummering klopt ook weer en de jongetjes en meisjes zijn aan de OP toegevoegd. Als iemand het er bij zichzelf liever niet bij heeft staan moet die maar even een brul geven.
pi_53537452
Mijn kraampakket wordt binnenkort bezorgd (tenminste, het is al wel gedeclareerd )

Is dat niet idioot vroeg?
  vrijdag 28 september 2007 @ 10:07:18 #8
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_53537466
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 10:01 schreef Maneki.Neko het volgende:
niet_zo_subtiele_tvp

*meelift*
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_53537835
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 10:06 schreef Pruk het volgende:
Mijn kraampakket wordt binnenkort bezorgd (tenminste, het is al wel gedeclareerd )

Is dat niet idioot vroeg?
beter te vroeg dan dat ze het vergeten pruk
  vrijdag 28 september 2007 @ 10:39:38 #10
82727 klein_spookje
Mama van het liefste meisje
pi_53538174
jajaja hier een meisje gelukkig nog 1 dus!

Ticootje s-a-i-n-t en klein_spookje zijn 1 nou ja papa en mama samen

En Yppy ik meld me hoor hihi zo een handeld je gaat lekker he. Ik ben ook zoooo nieuwsgierig naar de kleertjes iedere keer weer een feest om het uit te pakken.

Be heb je al een foto van je broek. Ben totaal niet nieuwsgierig hoor.

Gisteravond heb ik alle kleertjes in een grotere maat 62/68 uitgezocht. Aangezien Mara met 1 jaar en 10 maanden nog in maat 68 past heb ik stapels in die maatjes. Zo leuk en lief jurkjes, broekjes oooo smelt helemaal weg iedere keer. Alle kleine pakjes liggen ook al klaar.

Zaterdag gaan we het kamertje afmaken als het meezit en dan zal ik ook eens foto's plaatsten.

Vannacht weer eens heerlijk geslapen eindelijk en Mara werd pas om kwart voor 8 wakker en om half 9 moeten we op de psz zijn pff dat ging ff snel.
Ik ga steeds meer op en tuimelaar lijken. Ik kom niet meer recht om hoog. En als dat wel lukt moet ik echt mijn evenwicht zoeken.
De verkoudheid word wat minder daar ben ik heeeel blij om. Hoest alleen nog en dat doet soms behoorlijk zeer. Gister ook behoorlijk wat harde buiken gehad door het hoesten.
pi_53538390
Klein_spookje, de K zit al bijna in de maand hoor, nog een paar daagjes .

Suerte, een jongetje .

Vamp, ik vind het wel een mooie omschrijving van je minimonster .

Ticootje, het is hier hardstikke bekend, maar voor jullie nog eventjes geheim . Ik schijn me gister versproken te hebben toen mn schoonouders er waren (was ik me totaal niet van bewust). En het geboortebord stond in de kamer, wel verstopt achter een andere plank, maar daar liep schoonmoeder tegenaan. Ik denk en hoop dat ze de naam nog niet gezien heeft...

BE, hoe is je broek geworden?

En ik meld me bij deze weer. Alweer een brakke nacht, zou het komen omdat ik mn warme melkje vergeten was gisteravond? Of de onrust die de thuiskomst van mn schoonouders met zich meebrengt... . Ze zijn weer in t land, gelijk even mn buik komen bewonderen nu beeb er nog in zit. En hoewel ik van nagenoeg iedereen hoor dat mn buik zo bescheiden is vond schoonmams me behoorlijk bol geworden .
Ben vandaag geloof ik niet zo in mn hum, zal wel gebrek aan slaap zijn.
Ik hoop dat dit topic dan misschien weer verse beebjes gaat brengen... (hier is alles nog rustig).
Fake it till you make it...
pi_53538426
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 10:50 schreef Nijna het volgende:

Suerte, een jongetje .

Ticootje, het is hier hardstikke bekend, maar voor jullie nog eventjes geheim . Ik schijn me gister versproken te hebben toen mn schoonouders er waren (was ik me totaal niet van bewust). En het geboortebord stond in de kamer, wel verstopt achter een andere plank, maar daar liep schoonmoeder tegenaan. Ik denk en hoop dat ze de naam nog niet gezien heeft...

En ik meld me bij deze weer. Alweer een brakke nacht, zou het komen omdat ik mn warme melkje vergeten was gisteravond? Of de onrust die de thuiskomst van mn schoonouders met zich meebrengt... . Ze zijn weer in t land, gelijk even mn buik komen bewonderen nu beeb er nog in zit. En hoewel ik van nagenoeg iedereen hoor dat mn buik zo bescheiden is vond schoonmams me behoorlijk bol geworden .
Ik hoop dat dit topic dan misschien weer verse beebjes gaat brengen... (hier is alles nog rustig).
Ik denk dat je daar toch echt zelf aan moet werken!!! Hup aan de pannekoeken!!
pi_53538833
Van de week al aan de pannenkoeken gezeten, vanavond worden het frietjes.

Ik geloof dat ik een jankdag heb vandaag...
  vrijdag 28 september 2007 @ 11:16:13 #14
82727 klein_spookje
pi_53539023
ach nijna, dat is niet leuk he hormonen en hormonen. Nog ffies en dan is de kleine er. Heerlijk genieten. De laatste loodjes heten ook niet voor niets zo he. Die zijn echt niet altijd leuk en dan is ook de roze of blauwe wolk ver te zoeken.

Hebben jullie het geboortebord zelf gemaakt?

En ja schoonouders weer in het land vertel mij wat de mijne zijn nu nog op de camping maar komen het weekend weer naar huis na 3 wk rond trekken in frankrijjk.

Nijna je weet het he ff flink sexen en dan komt het vanzelf op gang en zo niet dan val je daarna waarschijnlijk doodvermoeid in een diepe coma.
pi_53539139
Oh Nijna ga iets leuks doen dan... beetje aan jezelf denken hoor!

Ik heb trouwens gisteren ook mijn witte broek geverfd (je berichtje werkte inderdaad aanstekelijk ) hij is lichter geworden dan dat ik had gedacht, maar wel mooi! echt 'hemels blauw'... Beetje zonnigheid kan geen kwaad in deze grauwe koude dagen!
Het is nu nog steeds wel een 'zomers' kleurtje, maar al beter als wit iig... Als t me stoort over een paar weken verf ik m gewoon nog eens...
Hier zijn de naden gewoon meegekleurd trouwens!!
pi_53539162
Nijna, wat lijkt me dat lastig, wachten op het laatst. En dan maken die hormonen het niet gemakkelijker. Rustig aan, jullie kindje komt eraan
pi_53539235
Het bord heb ik idd zelf gemaakt, staat een plaatje in het creatieve uitspattingen topic .
Ik kruip straks lekker nog even in bed, dan is de dag eerder om, is manlief eerder thuis en dan komt t vast wel weer goed voor vandaag. Gekke hormonen enzo.

DeLiedje, fotooooooo.
pi_53539309
Krijgt DoctorB een papa
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_53539573
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 11:23 schreef Nijna het volgende:
DeLiedje, fotooooooo.
Tadaaaaa:
pi_53539694
He, dat is een leuke kleur geworden!

Wie had de broek nu donkerblauw gemaakt?? Of was dat gister donker?

Iedereen is opeens kleding aan t verven ik hou het niet meer bij hoor.
pi_53539766
Ik voel me vandaag heerlijk echt zwanger en (hoewel nog ver weg) echt aanstaande mama
pi_53539847
Icicle, dat ging ook door mijn hoofd .

DeLiedje mooie kleur !

Ticootje, ik was van het donkerblauw, heerlijk een broek die gewoon niet te strak zit .
Nog even op herhaling:

Nu BE nog even showen!

Miss_sly, lekker van genieten .
pi_53539867
Ticootje, Nijna heeft gisteren haar witte broek donker blauw geverfd, een fotootje daarvan staat in het vorige topic...

BE en ik hadden het er al eens eerder over gehad om die witte zomer broeken te verven, en hebben dat gisteren dus allebei gedaan omdat die van Nijna zo mooi was geworden!

Ik heb m turkoise geprobeerd te verven, en het is dus deze mooie kleur blauw geworden...
Op het resultaat van BE haar rode broek wachten we nog (hopelijk is die niet ook lichter geworden dan de bedoeling was... dan loopt ze in t zalm roze )
pi_53539895
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 11:26 schreef lcicle het volgende:
Krijgt DoctorB een papa
pi_53540170
Ok check, ik ben weer bij.

Ik heb toch nog een paar truitjes nodig. Zeker nu het wat kouder wordt, een lekkere trui zal geen overbodige luxe zijn. En nog een broek erbij. Ik denk dat ik morgen maar even ga shoppen.
pi_53540326
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 10:50 schreef Nijna het volgende:

Suerte, een jongetje .

BE, hoe is je broek geworden?

Ja, mooie omschrijving.... Ik hoop alleen dat het deze keer niet zo gaat!!
Ghehehe... beebje moet maar snel tevoorschijn komen... Kun je je ook niet meer verspreken!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  vrijdag 28 september 2007 @ 12:44:59 #27
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_53541447
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 11:26 schreef lcicle het volgende:
Krijgt DoctorB een papa
Dat hoop ik niet voor zijn vrouw/vriendin
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
  vrijdag 28 september 2007 @ 12:48:34 #28
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53541555
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 11:44 schreef DeLiedje het volgende:
Ticootje, Nijna heeft gisteren haar witte broek donker blauw geverfd, een fotootje daarvan staat in het vorige topic...

BE en ik hadden het er al eens eerder over gehad om die witte zomer broeken te verven, en hebben dat gisteren dus allebei gedaan omdat die van Nijna zo mooi was geworden!

Ik heb m turkoise geprobeerd te verven, en het is dus deze mooie kleur blauw geworden...
Op het resultaat van BE haar rode broek wachten we nog (hopelijk is die niet ook lichter geworden dan de bedoeling was... dan loopt ze in t zalm roze )
Nou... dan was er al weer een pakje verf overheen gegaan hoor!
Ik wilde hem vanmorgen aan doen maar hij was nog niet droog.
Hij is mooi rood, helaas alleen geen meekleurene naden, en er loopt er dus 1 middenover mijn been. Ik ben nog aan het beraden over dat zelf even overnieuw stikken, eigenlijk vind ik dat te veel gedoe.
Eerst maar eens aantrekken straks, maar ik ben nog steeds met kattenperikelen bezig dus vooral erg druk in mijn hoofd.

Wel vanmorgen erop uit gegaan om even bij een drukker langs te gaan voor het kaartje. En... ik heb net denk ik gordijnen gevonden!

Icicle, ik betwijfel of DoctorB hier uberhaupt nog wel iets komt melden, dus een vader of een baby zal de vraag blijven.
pi_53541622
Wanneer kom je hem dan effe showen BE?

Nijna beeb nog steeds lekker binnen?
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
  vrijdag 28 september 2007 @ 13:14:02 #30
145163 Suerte
*O*moeder*O*
pi_53542294
Ik kom me even schamen.....ik was gisteren wel even teleurgesteld dat we een zoontje krijgen
Ik was er zoooo van overtuigd dat het een meisje zou zijn, en mijn man ook.Voelde me knap klote gisteren, en had best een schuldgevoel.Ik had nooit gedacht dat ik zoiets kon denken; dat ik niet blij kon zijn op dat moment.
*19 augustus 2006*
*07 februari 2008*
pi_53542330
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 13:14 schreef Suerte het volgende:
Ik kom me even schamen.....ik was gisteren wel even teleurgesteld dat we een zoontje krijgen
Ik was er zoooo van overtuigd dat het een meisje zou zijn, en mijn man ook.Voelde me knap klote gisteren, en had best een schuldgevoel.Ik had nooit gedacht dat ik zoiets kon denken; dat ik niet blij kon zijn op dat moment.
Dat had ik ook hoor.... Ik was er zoooow van overtuigd!! Vriendlief ook en dan lig je daar en dan zit er een piemeltje aan!
  vrijdag 28 september 2007 @ 13:17:09 #32
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53542370
Oh jee... ik kan me het wel een beetje voorstellen hoor, je gaat op een gegeven moment zo geloven in dat plaatje in je hoofd...
Maar daar hoef je je echt niet voor te schamen, je bent echt niet de enige op de wereld die dit heeft.
Bij mij was het uiteindelijk niet zo maar het was voor mij wel een reden om het vroeg te weten. Dat, mocht er idd dat gevoel zijn, dat dat er nu is en niet net na de geboorte. Nu heb je gewoon nog even de tijd om om te schakelen en tegen de tijd dat het zo ver is kijk jij net zo reikhalzend naar dat jochie uit hoor!

Niet zo hard zijn voor jezelf, je bent ook maar een mens.
pi_53542522
Suerte, je bent echt niet de enige.. Ik hoopte juist heel erg op een jongetje..

Maar ik vind het natuurlijk nu wel heel leuk dat het een meisje wordt, maar op het moment zelf had ik zoiets van sjit...
pi_53542663
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 13:23 schreef Ticootje het volgende:
Suerte, je bent echt niet de enige.. Ik hoopte juist heel erg op een jongetje..

Maar ik vind het natuurlijk nu wel heel leuk dat het een meisje wordt, maar op het moment zelf had ik zoiets van sjit...
Zullen we ruilen?
pi_53542694
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 13:27 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Zullen we ruilen?
Ja, zoals in een soap...

Dan bevallen we op dezelfde dag en dan worden de baby's omgewisseld.
pi_53542733
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 13:29 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja, zoals in een soap...

Dan bevallen we op dezelfde dag en dan worden de baby's omgewisseld.
Jahaa!!
Ik krijg toch een meisje!!!

Niet verder vertellen anders vindt iedereen ons ontaard enzo...
pi_53542753
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 13:27 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Zullen we ruilen?
dat zou wat zijn he!
  vrijdag 28 september 2007 @ 13:36:56 #38
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53542893
Hmmm
Hmmmm
Hmm

Ben nog niet helemaal overtuigd eigenlijk.

Even aankijken en anders mss nog met een ander kleurtje eroverheen. Dit moest klaproos-rood zijn, maar ik vind hem eigenlijk net een heel klein tikkeltje te licht. Maar de andere rood is bordeaux...
Zou hij paars worden als ik er blauw overheen gooi? Ik heb allen niks om daarop te dragen dan.
pi_53542899
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 13:31 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Jahaa!!
Ik krijg toch een meisje!!!

Niet verder vertellen anders vindt iedereen ons ontaard enzo...
Wat zijn jullie erg

Een vriendin van me heeft 20 weken gedacht dat ze een jongen kreeg omdat ze dat bij de echo nu eenmaal vastgesteld hadden maar na de geboorte bleek het toch echt een meisje te zijn
pi_53542957
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 13:37 schreef lily het volgende:

[..]

Wat zijn jullie erg

Een vriendin van me heeft 20 weken gedacht dat ze een jongen kreeg omdat ze dat bij de echo nu eenmaal vastgesteld hadden maar na de geboorte bleek het toch echt een meisje te zijn

* vamperotica gaat alle meisjesbabykleertjes weer terughalen!
pi_53542959
BE brandweerrood dat wel maar wel pittig hoor!

Vamp foutje de eerste keer met de echo? Dus nu toch aan de jurkjes...
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
pi_53542971
Hee BE, je kont staat erop!! Vergeten te croppen ?

Ik vind hem er op de foto wel mooi uitzien, maaar kan me voorstellen dat als het niet écht mooi helder rood is, het een beetje tegenvalt...

Ik zou zelf een beetje huiverig zijn om er blauw overheen te doen... Misschien eerst nog eens dezelfde kleur rood proberen?
pi_53543009
Ik zie geen "kop"! Ik zou er idd nog een keer rood overheen gooien anders krijg je misschien zo'n kameleonidee.. Allerlei vage kleurtjes door elkaar...
  vrijdag 28 september 2007 @ 13:41:44 #44
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53543015
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 13:39 schreef DeLiedje het volgende:
Hee BE, je kont staat erop!! Vergeten te croppen ?

Ik vind hem er op de foto wel mooi uitzien, maaar kan me voorstellen dat als het niet écht mooi helder rood is, het een beetje tegenvalt...

Ik zou zelf een beetje huiverig zijn om er blauw overheen te doen... Misschien eerst nog eens dezelfde kleur rood proberen?
HIj was zo ver weg, dat kon wel... en ik sta een beetje schuin.

Ik had ooit ook eens zo'n rode linnen broek en die was net iets roder, mss dat mijn aarzeling daarvandaan komt.
Ik kijk het gewoon nog even aan en ga maar niet gelijk weer iets eroverheen gooien.
  vrijdag 28 september 2007 @ 13:42:27 #45
145163 Suerte
*O*moeder*O*
pi_53543039
Er zijn dus meer mensen die dat hadden.....
Ik moet zeggen dat ik er nu wel een beetje aan 'gewend' ben.
Een vriendin zei gisteren nog: als hij er eenmaal is, zoen je hem helemaal plat
En dat denk ik zelf ook wel Tis toch best stoer, zo'n kleine kerel
*19 augustus 2006*
*07 februari 2008*
pi_53543046
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 13:37 schreef lily het volgende:

[..]

Wat zijn jullie erg

Oh, ik denk dat ik toch nog maar een echo laat maken voor de zekerheid.

En de stapel met kleertjes is hier al aangevuld met roze en jurkjes..

Ik heb nu wel een hoop blauwe kleertjes over...
pi_53543182
Mijn tante (is fysiotherapeute) had een patiente die bij de echos een paar keer te horen had gekregen dat het een meisje was...
Bij de geboorte was het een jongetje! Van de naam die ze bedacht hadden, Julia, hebben ze maar gauw Julian gemaakt
pi_53543223
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 13:47 schreef DeLiedje het volgende:
Mijn tante (is fysiotherapeute) had een patiente die bij de echos een paar keer te horen had gekregen dat het een meisje was...
Bij de geboorte was het een jongetje! Van de naam die ze bedacht hadden, Julia, hebben ze maar gauw Julian gemaakt
Dan had hij wel een heel klein piemeltje...
  vrijdag 28 september 2007 @ 13:49:29 #49
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53543242
Vrienden van mijn zus kregen een tweeling.
Eerst zouden het een jongetje en een meisje zijn, toen 2 jongens en toen weer 2 meisjes.
Het waren uiteindelijk 2 meiden, maar echt heel veel vertrouwen in de echo wat dat betreft hadden ze niet meer!
pi_53543314
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 13:42 schreef Suerte het volgende:
Er zijn dus meer mensen die dat hadden.....
Ik moet zeggen dat ik er nu wel een beetje aan 'gewend' ben.
Een vriendin zei gisteren nog: als hij er eenmaal is, zoen je hem helemaal plat
En dat denk ik zelf ook wel Tis toch best stoer, zo'n kleine kerel
Ik ben er ook wel aan gewend nu hoor...
Alleen...
T is niet zo dat ik het nu jamemr vind dat het een jochie is maar wel dat een meisje er dus echt niet meer in zit ( of ik moet toch nog voor een elftal gaan...)
pi_53543366
Mij lijkt het juist superleuk om nog een jochie te krijgen (niet dat ik zwanger ben )
pi_53543417
Ik heb het ook wel vaker gehoord, dus schuldig voelen is niet nodig

Mij maakt het echt helemaal niets uit. Voor de grootouders lijkt een meisje me leuk (aan beide kanten alleen nog maar jongetjes) maar voor onszelf? lijkt me allebei gewoon leuk
pi_53543562
Ticootje, lekker shoppen . Ik hoop dat het nog even niet al te koud wordt, want ik heb dus maar 1 lange mouwen shirt . Gelukkig kan ik mn fleecetrui nog wel aan dus die heb ik nu lekker aan!

Vamp, ik hoop met je mee.
Ik denk dat onze beeb geen nederlands verstaat, ik heb toch al regelmatig gevraagd om buiten te komen spelen .

Mibos, beeb zit nog lekker in t babyhuisje. En ik heb net een dutje gedaan , was wel even lekker!

Suerte, je niet voor schamen! Als je zo in je hoofd hebt zitten dat het een meisje is, kan ik me wel voorstellen dat het een soort teleurstelling is als het een jochie blijkt te zijn. Is dan zo anders dan je bedacht had, dat heeft ook even tijd nodig om om te schakelen volgens mij.

BE, lekker rood! Ik zou 'em zo laten, ik vind het een mooie kleur! Als je 'em te licht vind zou ik overwegen nog een keer rood te doen. Met een andere kleur lijkt me dan toch wel erg afwachten hoe het uitpakt.

Over jongetjes die meisjes blijken te zijn en andersom, dat had onze buurvrouw ook...
Bij ons is tot nu toe het geslacht nog elke keer hetzelfde geweest op de echo dus inmiddels ben ik er wel van overtuigd, haha. Maar ik moet zeggen dat ik in het begin toch een beetje zo was van: ze zeggen nu wel dat het een ... is maar voor hetzelfde geld klopt het niet .
pi_53545270
ja... nou had ik me er net bij neergelegd dat t n jongetje is...
pi_53545655
Hehe vamp .

Had net de onderhoudsmonteur voor de CV ketel over de vloer, stond beetje te kletsen en ondertussen zowat te janken, stomme hormonen .

Ik ga even naar de winkel, broodjes halen en ik denk dat ik maar lekkere koekjes (troostvoer) ofzo ga halen...
  vrijdag 28 september 2007 @ 17:21:46 #56
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_53548658
Suerte, wat leuk een knul!

Nijna, succes nog, deze laatste loodjes!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_53548881
BE ik vind je broek mooi zo

Ik voel Saartje inmiddels hardstikke duidelijk, en meestal linksboven Misschien ligt m`n placenta rechtsvoor/boven ofzo, het valt wel op namelijk
Saartje
pi_53549029
Ik vind hem mooi BE, maar inderdaad aan de lichte kant.
Dreamline heeft trouwens stofverf in veel meer kleuren dan Dylon
  vrijdag 28 september 2007 @ 17:39:11 #59
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53549042
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 17:31 schreef Maneki.Neko het volgende:
BE ik vind je broek mooi zo
Ehm...
Hij zit nu in de machine met een ietsje donkerder rood.
Ik vond hem toch wat erg heftig.
quote:
Ik voel Saartje inmiddels hardstikke duidelijk, en meestal linksboven Misschien ligt m`n placenta rechtsvoor/boven ofzo, het valt wel op namelijk
Leuk!

Mevrouw bij de DA zei net tegen me 'Nou... dat duurt vast niet lang meer'.
Dus ik 'Nou... het is nog best wat nachtjes slapen tot de kerst'.
  vrijdag 28 september 2007 @ 17:39:48 #60
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53549058
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 17:38 schreef owlet het volgende:
Ik vind hem mooi BE, maar inderdaad aan de lichte kant.
Dreamline heeft trouwens stofverf in veel meer kleuren dan Dylon
Daar zitten idd mooie dingen bij!
pi_53549227
beetje last van je hormonen ja, wispelturig persoon
Saartje
  vrijdag 28 september 2007 @ 17:47:18 #62
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53549232

En een enorme pietlut... Iets is goed, of niet goed... maar net niet is heel fout zeg maar.
pi_53549526
Ik ken dat..ging vanmorgen bijna uit m`n stekker tegen een vader die de jas van z`n kind niet netjes onder de luizencape hing Heb eerst tot 10 moeten tellen, en daarna heel hard na moeten denken hoe ik dat op een normale manier kon brengen
Saartje
  vrijdag 28 september 2007 @ 20:48:30 #64
3011 E.T.
pi_53553867
Hier ook geen last van hormonen hoor..
Een rekening die onmogelijk kan kloppen.. Tijn die niet lekker in z'n vel zit..

"Blijf je het hele weekend zo gezellig?????"
"Ja! "
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 28 september 2007 @ 21:04:22 #65
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53554288
BE: Liefje, wil je een kopje thee voor me maken? Lekker, dank je! *smak*
*staat op, pakt fles cola*
stinkie: Wat doe jij nou?
BE: Ik heb dorst.
S: Ik zet net thee voor je neer.
BE: Ja, weet ik, maar dat is nog te warm.
*zet fles cola weer weg*
*loopt naar schuur*
S: Wat doe je nu dan?
BE: Toch geen zin in cola, even appelsap pakken.
S:

Mijn kop thee is nu bijna lauw, drinkt lekker weg.
pi_53554417
BE hihi .

Ik heb net lekker 2 uur met mn beste vriendinnetje zitten babbelen, heerlijk om gewoon even wat dingen te kunnen zeggen die ik kwijt wilde. Fijn dat ik zo'n lief vriendinnetje heb .
  vrijdag 28 september 2007 @ 21:12:39 #67
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53554539
Dat is idd fijn Nijna.

En nog een voor E.T., die vergat ik net.
pi_53554550
BE

Hier ben ik ook weer eens!
Met het wondertje in mijn buik gaat het prima met mijzelf wat minder, vandaar dat ik ook wat minder vaak tot helemaal niet post. En ik wil liever ook geen negatieve dingen posten dat vind ik zo aanstellerig staan (terwijl ik verhalen van andere mensen waarbij het niet zo goed gaat juist helemaal niet aanstellerig vind). Maar ik kan niet meer lopen door het gewicht van mijn buik en mijn bijkomende spierziekte. Als ik mezelf wil verplaatsen moet ik dus een rolstoel gebruiken, heel lastig, maar het gaat echt niet meer anders Ik baal er behoorlijk van en het is ook behoorlijk confronterend. Maar ja.. dan probeer ik toch maar het positieve te zien.. over een paar weken hebben we een prachtig meisje
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
  vrijdag 28 september 2007 @ 21:17:24 #69
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53554681
Wat rot dat het met jou zo'n stuk minder gaat S_oepstengel. Lijkt me idd best heel heftig.
Hopelijk knap je snel weer op na de bevalling dan.
  vrijdag 28 september 2007 @ 21:38:17 #70
3011 E.T.
pi_53555238
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 21:12 schreef Brighteyes het volgende:
Dat is idd fijn Nijna.

En nog een voor E.T., die vergat ik net.

Die kan je beter aan Saskia geven Op zulke momenten kan ik errug weinig hebben en wil dan nog wel eens vergeten dat 't ook nog maar een peutertje van 3 is. (we hadden nog haast ook om het hele spul in bed te krijgen: laat thuis, feestje op kdv en Swets die weer snel weg moest).
Ik ga zo boven ook nog even een dikke knuffel geven aan een slapend meisje

S_oepstengel, wat waardeloos zeg Ik hoop dat het na de bevalling snel beter wordt
pi_53555354
oh wat heerlijk die hormonen

BE, is je broek al klaar?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_53556044
Is het ook een zwangerschaps kwaaltje dat je niet meer normaal kan lachen?

Ik was de Lama's aan het kijken en stikte zowat kreeg echt haast geen lucht meer!
  vrijdag 28 september 2007 @ 22:10:04 #73
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53556069
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 22:08 schreef DeLiedje het volgende:
Is het ook een zwangerschaps kwaaltje dat je niet meer normaal kan lachen?

Ik was de Lama's aan het kijken en stikte zowat kreeg echt haaast geen lucht meer!
Ik stikte er hier ook al in idd! Ondanks dat ik al 2 jaar gestopt ben leek ik wel een verstokte roker!
En ik was heeeeel blij dat ik van te voren was gaan plassen, want ik had het anders niet droog gehouden.
In tijden niet meer zo gelachen!

Vicky, hij is wel klaar, maar nog heel nat. Morgen foto dus.
Hij is wel een flink stukje donkerder. Donkerder dan ik het liefst gehad had, maar stukken beter dan vanmiddag.
  vrijdag 28 september 2007 @ 22:27:03 #74
3011 E.T.
pi_53556462
shit, gemist!
  vrijdag 28 september 2007 @ 22:28:53 #75
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53556513
Echt even in de gaten houden of hij nog op uitzending gemist komt of zo, het is echt de moeite waard!
  vrijdag 28 september 2007 @ 22:31:16 #76
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_53556563
Ben niet eens zwanger maar heb gewoon gebruld bij de lama's in tijden niet zo in een deuk gelegen.
pi_53556574
S_oepstengel, wat vervelend dat het met jou minder gaat! Confronterend, nog even volhouden hoor en dan een mooi beebje in je armen!

Lama's ook hier gemist potverdorie... (edit: uitzending gemist, wereldidee BE, daar had ik nog even niet aan gedacht, zal morgen eens zien of ie er dan al op staat misschien/hopelijk! en dan eerst naar de wc dus... ).

BE, ik ben benieuwd naar je broek, morgen verse foto?
  vrijdag 28 september 2007 @ 22:40:53 #78
82727 klein_spookje
pi_53556793
Zo wat een geschrijf hier zeg. E.t ik herken het wel dat snibbige hormonale gedrag en dan ook nog naar je meisje van 3. Van de week vroeg ze zelfs waarom was je net boos? Ik was neit boos maar waarschijnlijk niet zo vriendelijk gereageerd arm meisje.
Gelukkig gaat het vandaag weer beter en voelde ik me top.

Hmmm wie was het ook al weer die moest wennen aan een jongetje. Hier ook ik wilde eigelijk heel graag nog een meid zie mezelf neit als jongens mama maar dat is not done om dat uit te spreken. Want met een jochie moet je ook blij zijn is net zo leuk enz. Maar dat weet ik wilde het wel graag weten van te voren dan kon ik 20 wk wennen aan het idee.
Het zelfde gevoel als hoe kan ik nou net zoveel houden van de tweede als van Mara daar heb ik heel erg aan getwijfeld maar dat word steeds minder.

Be al gelukt met plas vangen? En ben wel benieuwd naar je broek hoor! Wel leuk dat iedereen aan het kleuren slaat.

Vanmiddag zakte ik door mijn bed heen. Neeee zoveel ben ik niet aangekomen. Maar de lattebodems zijn elk 10cm smaller dan het bed zelf dat hebben we opgelost met plankjes alleen door het bed uit elkaar halen bij de verhuizing en het opknappen van de slaapkamer is er speling gekomen en nu zakken we er steeds door heen. Heel fijn de eerste keer toen we het erg gezellig hadden samen is niet goed voor je sexleven wel voor de lach spieren daarna tThijs midden in de nacht en nu ik dus vanmiddag. Nadeel is dat thijs vandaag meot werken tot een uur of 1 a 2 misschien later vannacht. Dus wat doe ik in de tussen tijd of slapen op een half bed waarvan de andere helft ook op instorten staat, ga ik op de grond liggen, op de bank of bij Mara (peuterbedje) Geen van alle fijne opties met een rot rug en baby in de buik.
Ach morgen gaan we eerst eens wat nieuws halen stel je voor dat het straks op klossen staat dan sotrt ik bevallend en al een heel eind naar beneden.

doei
pi_53556972
Leuk om te zien wie er een jongen of een meisje krijgt. Hier weten we het dus wel maar proberen we vol te houden om het niet te vertellen. Iets wat mij niet echt gaat lukken. Heb het inmiddels aan wel aan een moeder bij het peuterzwemmen verteld, maar die kent verder niemand die ik ken en weet ik ook dat het veilig is. Het grootste probleem heb ik met het hem/haar. Weet af en toe niet welke ik nou moet gebruiken zonder mijzelf te verraden. Ben heel benieuwd of het 12 oktober wordt gezien, alleen gaan ze dan bij de echo vooral oefenen op het hartje zei de echomevrouw vorige week.

Vandaag de proefdrukken van het geboortekaartje gehad, ik had een jongens en meisjesversie en beide zien er perfect uit. Nu ligt het verstopt in miin kast bang dat ik het vergeet als hier gepoetst gaat worden en men overal de neus in steekt, nu ligt het veilig want in mijn kast heeft niemand iets te zoeken.
  zaterdag 29 september 2007 @ 06:58:41 #80
82727 klein_spookje
pi_53562061
Goede morgen,
Ben de eerste he hihi, heb bagger geslapen en manlief is nog steeds aan het werk is iets uitgelopen.Heb vannacht nog ff gebeld om te kijken of alles oke en hij geen ongeluk of zo gehad had maar ze waren nog druk bezig.
Nuo ja kan hij zo verse warme broodjes meenemen.

S_oepstengel wat naar (en dat is zacht uitgedrukt he ) dat het zo rot gaat met je. Heel veel sterkte meid.

Randa moeilijk he kiezen voor hij of zij als je wil dat nog niemand het weet. succes met proberen het voor je te houden.
  zaterdag 29 september 2007 @ 08:54:37 #81
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53562331
Spookje! Nog steeds aan het werk! Jeumig!

We hebben de kat losgelaten zonder plas... Ik heb gisteren om half 2 de dierenarts gebeld, toen zat hij al 13 uur in de badkamer zonder te plassen en zonder te eten en te drinken. Hij mauwde zelfs al niet meer toen ik naar boven liep, erin berustend of zo. Echt heel zielig. Dus toen mocht ik hem loslaten van de da.
Nu een afspraak maken voor als de kuur over is, dan gaan zij nog even kijken.
Hij heeft de rest van de dag liggen slapen gisteren, blijkbaar nauwelijks geslapen die nacht in de badkamer. Arme ziel.
Die hele duif is gelijk vergeten!

Foto van de broek komt vanmiddag, als hij weer droog is.
  zaterdag 29 september 2007 @ 09:04:20 #82
82727 klein_spookje
pi_53562386
Morgen be ook al redelijk vroeg uit de veren zo te zien.
Ja en nu nu is hij nog aan het werk en maak me nu lichtelijk zorgen over de terug weg hij moet van de maasvlakte komen straks dat is denk ik een half uur of 40 min rijden naar ons huis en dat vind ik best een naar idee nu hij al bijna 24 uur wakker is en waarvan hij er al 23 van aan 1 stuk door werkt. Maar goed ik hoop maar dat hij snel thuis is. Want zo een ongeplande nacht alleen bevalt mij uiterst slecht!

De poes is best sneu arm beestje. Hopelijk slaat de kuur goed aan en valt het daarna allemaal weer mee.
En ja dat slapen he hij moet ergens de schade inhalen van het mauwen in de nacht.

Nu voor jou de laatste vraag ik heb volgens mij de echo foto's niet goed doorgestuurd of zijn ze ergens bij jou verkeerd terecht gekomen?
  zaterdag 29 september 2007 @ 09:06:40 #83
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53562400
Ik heb ze niet gezien iig.
Nog eens proberen? Brighteyes apestaartje fok.nl

Kan me voorstellen dat je hem idd graag snel veilig thuis hebt.

Ik ben al niet zo'n uitslaper van mezelf, maar ik lig nu gewoon echt niet lekker meer na een nacht slapen, ik mis het wel een beetje dat ik niet meer op mijn buik/half op mijn zij kan liggen. Maar goed, zolang ik 's nachts nog maar gewoon slaap vind ik het best.
Nu een wasje doen enzo. Houdt me ook bezig.
  zaterdag 29 september 2007 @ 09:11:27 #84
82727 klein_spookje
pi_53562426
ach zo vroeg opstaan heeft altijd wel wat vind ik. Je hebt wat aan je dag he. Als ik een vroege dienst heb ga ik om half 7 kwart voor 7 weg en dan is het heerlijk buiten zowel zomers, lente, herfst enwinter ok als het regent minder maar dan ruikt het heerlijk.

Dat slapen is idd wel lastig als de buik in de weg gaat zitten. Hier gelukkig nog niet maar met Mara had ik dat idd.

Vind het leuk om te lezen dat je verder zo goed voelt. Heerlijk al die blije zwangere hier word er altijd weer vrolijk van.

fijne dag allemaal
pi_53562971
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 22:28 schreef Brighteyes het volgende:
Echt even in de gaten houden of hij nog op uitzending gemist komt of zo, het is echt de moeite waard!
Op de website van de Lama's kun je įlle afleveringen terug kijken geloof ik...
Weet niet precies hoelanag het duurt voor de nieuwe online komt...

Edit: hij staat op hun homepage al bij 'uitzending gemist'!!
pi_53563029
Volgens mij wordt de Lama's zondagavond gewoon herhaald op tv
pi_53563083
SoepStengel wat vervelend voor je! Hopelijk kom je de tijd een beetje goed door dat het nog duurt voor je van je kleintje in je armen kan genieten! Sterkte!
pi_53563101
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 10:23 schreef miss_sly het volgende:
Ha! das waar ook!
  zaterdag 29 september 2007 @ 11:15:12 #89
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53563665
quote:
Ja, zie je... toch he! Ik dacht ook al dat ik gek aan het worden was omdat we het idd vorige week op zondag hebben zitten kijken...
pi_53564131
quote:
En jij dacht dat ik zoveel geduld had...

Ik meldt mij weer, heerlijk geslapen gelukkig . We gaan even naar de supermarkt en dan lekker niks meer doen vandaag, of niet veel in elk geval.
  zaterdag 29 september 2007 @ 12:14:01 #91
3011 E.T.
pi_53564658
zondag de Lama's dan maar even opnemen (want op zondagavond kijk ik Gooische vrouwen)
pi_53566081
En ik jank ook vandaag gewoon weer verder waar ik gister gestopt ben . Leve de hormonen
Ik zal de lama's kijken, misschien helpt het... (edit: geen een aflevering wil afspelen... het is niet eerlijk!)

[ Bericht 12% gewijzigd door Nijna op 29-09-2007 13:29:50 ]
  zaterdag 29 september 2007 @ 14:52:24 #93
82727 klein_spookje
pi_53568158
ahum dat was een post die ik al had gedaan.

[ Bericht 88% gewijzigd door klein_spookje op 29-09-2007 15:08:48 ]
pi_53569740
Teken van leven en tvp.

Ik lees niet steeds de hele rits bij, omdat het hier nog (schrik niet) telefoonlijn-internet is. Traa-haaaag dus. Enniehoe: beeb groeit goed, ik voel hem/haar soms al en - nog veel belangrijker - mijn paps is sinds een paar dagen weer wakker!
Hardloper.
IG @webkim
pi_53570324
Webkim leuk om je weer even te zien hier!
Wat fijn dat je paps weer wakker is!!! Geniet van beebje .
  zaterdag 29 september 2007 @ 18:16:53 #96
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53572165
Dat is supernieuws zeg, Webkim!

Ok, de broek-update.

Gisteren:

Nu:

Stukken beter. Dit doet tenminste niet pijn aan je ogen.
pi_53572249
Hoe is je broek nou geworden BE?

Webkim, fijn dat je vader weer wakker is. Dat is het betere nieuws.

Soepstengel, ook de mindere dingen horen bij een zwangerschap dus je mag gerust posten dat je baalt als een stekker dat je gebruik moet maken van een rolstoel. Post gerust.

Nijna, even je hart luchten is soms zo lekker en helemaal bij een vriendin die je door en door kent.

Zo, wij zijn vandaag even naar Hoofddorp geweest. Wezen shoppen maar we waren niet de enige die dat idee hadden, wat was het druk! Ik heb wel een leuk positie shirt gescoord. Zal van de week even foto posten. Oh en precies 30 weken zwanger vandaag. Nog 10 weken te gaan, waarvan nog 4 weken werken.
  zaterdag 29 september 2007 @ 18:23:01 #98
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53572278
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 18:21 schreef Faja-Lobi het volgende:
Hoe is je broek nou geworden BE?
Kijk eens boven je!
quote:
Zo, wij zijn vandaag even naar Hoofddorp geweest. Wezen shoppen maar we waren niet de enige die dat idee hadden, wat was het druk! Ik heb wel een leuk positie shirt gescoord. Zal van de week even foto posten. Oh en precies 30 weken zwanger vandaag. Nog 10 weken te gaan, waarvan nog 4 weken werken.
Gek is dat toch, voor mijn gevoel ben jij veeeeeel verder dan ik, maar het is dus maar 2 weken. Wat kan zo'n periode lang lijken als je zelf dus nog niet zwanger bent, terwijl ik bij wijze van spreken nog eerder zou kunnen bevallen dan jij.
Maar dat doe ik niet hoor! Iedereen netjes op zijn/haar beurt!
pi_53572550
BE Je lijkt wel gegroeid in die ene dag
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  zaterdag 29 september 2007 @ 18:36:30 #100
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53572558

Iets dichterbij en een andere houding!
pi_53572792
Kinderkamer gekocht!!!

Bij de prenatal liepen we er eigenlijk tegenaan. We vonden deze allebei helemaal super. Een hele grote commode en een ledikantje. Levertijd?? --> Aankomende donderdag gaat mijn man de zooi halen. En ik maar denken dat we minimaal 6 weken moesten wachten.

Verder gaan we volgende week een laminaatvloer in de badkamer leggen. De wasmachine gaat dan op een goede vloer, dan kan er een wasdroger op en is de kinderkamer leeg.

We zijn het er al bijna over eens hoe het gaat worden. De muren worden waarschijnlijk wit met een roze balk.

We hebben nu nog nodig: Lambrisering voor de kachel en een deur, gordijnen en een karpet. Dat zijn onze grootste uitgaven nu nog. Dus ik vind het al met al heel erg meevallen.

Verder heb ik vandaag dan een nieuwe broek gekocht en nog een truitje. En een roze truitje en broekje voor de kleine.
  zaterdag 29 september 2007 @ 18:51:56 #102
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53572849
Klinkt goed Ticootje!
pi_53572895
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 18:51 schreef Brighteyes het volgende:
Klinkt goed Ticootje!
Jij bent ook altijd online!!
  zaterdag 29 september 2007 @ 18:54:46 #104
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53572912
Niet altijd... wel vaak.
Zeker rond deze tijd. Ik zit meestal met de laptop naast me als ik thuis ben. Heb vandaag toch echt veel gedaan in huis hoor!
Oh, en als ik aan het werk ben ook.

Wij hebben vandaag de babykamer leeggehaald, dinsdag komen ze het zeil leggen en dan komen vrijdag de meubeltjes!
Eindelijk kunnen we gaan inrichten!
pi_53574842
BE, mooi dat je tevreden bent over je broek . Ik hou persoonlijk geloof ik iets meer van dat felle rood, maar ook de 2e versie ziet er goed uit hoor .
Babykamertje in wording, leuk!

Ticootje, klinkt goed. Welke meubeltjes hebben jullie aangeschaft (nieuwsgierig). En voor jezelf en de kleine ook nog kleertjes gekocht, leuk hoor!
  zaterdag 29 september 2007 @ 20:40:55 #106
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_53575373
Vanaf wanneer kan je beweging aan de buitenkant van je buik voelen eigenlijk?
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_53575653
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 20:40 schreef k_i_m het volgende:
Vanaf wanneer kan je beweging aan de buitenkant van je buik voelen eigenlijk?
Ligt aan diverse factoren.
Heb je veel vet op je buik? Ligt de placenta aan de voorkant? Dan schijnt het wat langer te duren.
Ik voelde hem voor het eerst met 16 weken. Eén dag later ook aan de buitenkant.

Hoe is het met je misselijkheid? En ben je lekker bruin geworden?
En ben je al dik? Doe eens een buikfoto? Pleeeaaase?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dč ōk wir.
  zaterdag 29 september 2007 @ 21:00:40 #108
14746 k_i_m
pi_53575904
Ik heb een stukje vet wat ik tussen duim en wijsvinger vast kan pakken , maar verder valt het wel mee . Zeker na de vakantie (veel salade eten en lopen), het lijkt zelfs alsof wįt er zat minder is geworden .

Ik voelde gisteravond iets vreemds linksonderin mijn buik, richting mijn lies. Ik heb gelijk mijn hand erop gelegd, maar ik voelde natuurlijk niets. Maar dat zou dus wel snel moeten kunnen? .

Ik ben nog steeds misselijk, dus nog steeds aan de pillen. Met pillen is er niks aan de hand, dus dat is mooi. En ik ben een beetje bruin geworden en ik ben dus nog niet echt dik, afgezien een onderkin . En ik heb nog niks te laten zien, dus ik vind het zo stom om een foto te maken .
In my life
Why do I smile
pi_53576123
Ah, goed dat die pillen nog steeds werken.
Met zo'n beetje vet kun je het vast ook snel voelen. En wellicht heb je je kindje dus al geveoeld! Het voelt een beetje als een luchtbel vond ik, die eerste beweginkjes.
En zie je nog niets bij jou? Wel foto's maken hoor, gewoon voor jezelf dan. Is echt heel leuk om bij te houden. Nou ja, vond ik dan.
pi_53576260
K_i_m, de eerste keer dat ik wat voelde had ik zoiets van: huh is dit het kind? Toen er vlak daarna weer een plopje/schopje/beweginkje kwam toen werd de twijfel al minder .
Een paar weken later kon lief het ook voelen (mits beeb niet acuut ophield op het moment dat ik hem riep om te komen voelen, haha).
Ik sluit me aan bij de tip van Moonah, gewoon foto's maken (voor jezelf). Op een gegeven moment ga je echt het verschil zien .
  zaterdag 29 september 2007 @ 21:28:00 #111
14746 k_i_m
pi_53576626
Ach, daar heb ik toch helemaal geen kracht voor? . Ben trouwens met zo ongeveer 16 weken ook rijkelijk aan de late kant om ermee te beginnen. Het idee is leuk, maar dat hou ik toch niet bij. Ik sta vanzelf wel een keer ergens op de foto met mijn schietgrage wederhelft .
In my life
Why do I smile
  zaterdag 29 september 2007 @ 21:56:11 #112
82727 klein_spookje
pi_53577209
Hier veel vet op de buik en een voorliggende placenta en ik voelde haar zelf met 15 a 16 wk en vlak daarna kon thijs haar ook voelen.

Misschien dat dat anders is omdat het nu een tweede is. Maar bij Mara voelde ik haar ook al snel en Thijs ook maar toen lag de placenta niet voor.
pi_53577442
Hier met redelijk wat vet al bij 13 weken
  zaterdag 29 september 2007 @ 22:13:15 #114
3011 E.T.
pi_53577569
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 22:07 schreef Pruk het volgende:
Hier met redelijk wat vet al bij 13 weken

aan de buitenkant??
pi_53577895
13 weken? zijn dat je darmen niet geweest?
Saartje
  zaterdag 29 september 2007 @ 22:34:50 #116
3011 E.T.
pi_53577951
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 22:31 schreef Maneki.Neko het volgende:
13 weken? zijn dat je darmen niet geweest?

13 weken is sowieso al heel erg vroeg idd bij een eerste.
Vast het all-time OUD-record dan..
pi_53578309
Bij de eerste voelde ik het bij 16 weken, en dat is al vroeg voor de eerste. Aan de buitenkant voelde ik het bij 24 weken ofzo. Nu ben ik er toch wat beter op getraind en heb ik aan de buitenkant echt nog niks gevoeld
Saartje
  zaterdag 29 september 2007 @ 23:11:02 #118
3011 E.T.
pi_53578693
Saskia voelde ik bij 17 weken, Tijn bij 16 weken.
Voor het aan de buitenkant ook voelbaar was, duurde nog wel een paar weken.

Ben nu 14 weken (maandag) en best bedacht op elk plopje dat ik voel van 'zou het' maar m'n gevoel zegt steeds dat het nog niet de baby is die ik voel maar een belletje dat door een darm gaat die om de haverklap anders liggen doordat ze ruimte moeten inleveren.
M'n darmen liggen nl. echt per dag anders in m'n buik. Soms gaat dat gepaard met kramp-achtige pijn maar meestal ontdek ik dat door plopjes op nieuwe plekken
  zaterdag 29 september 2007 @ 23:23:11 #119
14746 k_i_m
pi_53578918
Ik las ergens dat rond de 16 weken je darmen niet meer heel laag in de buik liggen, dus dat als je iets heel laag voelt dit niet je darmen zijn. Nu ben ik anatomisch gezien niet zo op de hoogte van de plaats van de organen bij een zwangere vrouw, maar het leek me toch vreemd als er niet een stukkie darm ook vanonder blijft zitten .

Ik voel trouwens soms een soort van stroming in mijn buik. Net een soort van beweging die water maakt als je in een pan roert. Kan dat? . (en ja, ik heb een meer dan levendige fantasie)
In my life
Why do I smile
pi_53578958
Je kunt als je op je rug ligt meestal zelf wel voelen waar de rand van je baarmoeder zit, qua hoogte. Als de beweging die je voelt buiten dat gebied zit is het niet je baby
Stroming heb ik nog nooit gevoeld, wel vlindertjes, belletjes en "zenuwtjes"
Saartje
pi_53579020
Hier voelde ik Merlijn ook pas na 20 weken aan de buitenkant, eerste plopje met 16 weken en regelmatiger na 18 weken. Deze voelde ik met plopjes pas na 16 weken maar wel veel sneller aan de buitenkant voorbij de 17 weken. Zelfs de verloskundige was verbaasd in haar reactie leek het wel. Maar ja Magneet had de kleine toen toch echt al gevoeld. Bij de echo op fontys met 19 weken en 1 dag zag protesteerde de kleine zo heftig dat mijn buik mooi meebewoog. Het gaat nu zoveel sneller als bij Merlijn alhoewel het niet met alles is.

Maandag naar de vlos. Verwacht dat ik veel ben aangekomen, gok op 3,5 kg in 4 weken. Wel veel maar mijn eetgewoonten zijn op het moment ook niet goed. Het ene moment is het bunkeren, met gemak tussen de middag 8 boterhammen naar binnenwerken en andere dagen eet ik eigenlijk te weinig. Niet goed, maar werktijd zorgt voor een veel beter ritme dan de weekenden als hier in huis niemand een ritme lijkt te hebben. En een ritme heb ik voor regelmatiger eten en drinken toch echt nodig. Verder eet ik ook veel calorierijker dan voor de zwangerschap heb ik het idee en aangezien mijn gewicht aan het begin van de zwangerschap voor mij erg laag was is het nu toch wel erg mooi. Met 11 weken woog ik 54,5 dat zal nu rond de 60 zijn. Vorige zwangerschap ben ik van 58,5 aan begin van de zwangerschap naar 69 uiteindelijk aan het eind gegaan volgens mij. Na de bevalling zat ik meteen alweer op 57,5. Mmm, ik zou nu blij zijn als ik na bevalling op 60 blijf steken, kan wel wat meer reserves gebruiken.
pi_53582813
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 22:13 schreef E.T. het volgende:

[..]

aan de buitenkant??
Nopes, aan de binnenkant. Maar ik heb dan wel het voordeel dat ik door mijn darmoperatie precies weet wat mijn darmen zijn (die liggen bij mij wat anders dan bij een normaal persoon ). De eerste paar keer ga je dan aan jezelf twijfelen, maar na verloop van tijd had ik door dat het baby was
Aan de buitenkant is het nu een week of 2 te voelen, maar nog maar heel lichtjes.
pi_53583766
Ik meldt me weer. Vanmorgen wat kramp, maar ik geloof niet dat het veel voorstelt. Het is weer rustig in mn buik. Misschien wil dat kindje in mn buik wel gewoon echt een oktoberkindje zijn... net als mams .
Zou moeten lukken, hihi.
  zondag 30 september 2007 @ 10:42:08 #124
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53583941
Maar kramp is wel kramp. Iig fijn voor jou denk ik dat het iig toch een beetje rommelt, anders lijkt me dat wachten helemaal zo'n raar vacuum...
  zondag 30 september 2007 @ 11:06:53 #125
82727 klein_spookje
pi_53584273
Oe nijna, spannend hoor krampjes hier en daar maar oktober ga je denk ik wel redden of je moet heel snel zijn in bevallen. Dus hup kiezen nu of oktober.

Hier heerlijk geslapen op ons nieuwe bedje wat een verademing om je om te kunnen draaien zonder bang te zijn dat je door je bed heen zakt, wat een luxe recht liggen en "gewoon" uit bed kunnen zonder moeilijk te doen omdat alles pijn doet en je eerst uit een kuil moet klimmen omdat de matrassen weer gestort zijn.

wel een lange dag gister een gekke dag ook. Maar wel gezellig geweest en gek gedaan met Mara naar de mac waar ze eerst een ijsje kreeg en toen patat, daarna naar huis en bed. Waar ik de hele avond last gehad heb van zuur door die rot hamburger. bleg.

Vanavond uiteten in een restaurant waar een heel speelparadijs schijnt te zijn. Ouders eten beneden kinderen spelen onderbegeleiding boven, ballenbad, smincken enz.

Gaan jullie nog wat leuks doen vandaag?
  zondag 30 september 2007 @ 11:20:35 #126
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_53584509
Nijna.... nog eventjes! Ik vind het spannend voor je!
De rest hier ook allemaal . Ik mis jullie!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_53585091
BE, klopt. Alleen moet ik nu dus nog wel besluiten of ik naar een verjaardag ga een uur van hier... twijfels. Maar als we thuis blijven zal het vast rustig blijven... .

Klein_spookje, heerlijk een bed zonder bang te zijn dat je naar beneden stort. Veel plezier vanavond!

Lishe, hoi . Hoe is het met jullie kleine en met de grotere zus?
pi_53585417
Webkim, wat fijn dat je vader trouwens weer wakker is!!!
pi_53586147
We blijven thuis, alleen al het bedenken of we wel of niet zullen gaan was reden voor een huilbui. Ik kruip straks lekker nog even op bed, we gaan als het droog blijft nog wel even een blokkie om ofzo. Maar verder even niks.
pi_53587898
quote:
Op zondag 30 september 2007 10:27 schreef Nijna het volgende:
Ik meldt me weer. Vanmorgen wat kramp, maar ik geloof niet dat het veel voorstelt. Het is weer rustig in mn buik. Misschien wil dat kindje in mn buik wel gewoon echt een oktoberkindje zijn... net als mams .
Zou moeten lukken, hihi.
Joehoe... Beebje het is oktober!!
pi_53591013
quote:
Op zondag 30 september 2007 13:44 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Joehoe... Beebje het is oktober!!
Hier is het nog september hoor
  zondag 30 september 2007 @ 15:27:33 #132
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_53591170
quote:
Op zondag 30 september 2007 15:21 schreef Pruk het volgende:

[..]

Hier ook
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  zondag 30 september 2007 @ 16:16:56 #133
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53592537
Shhhh.... zeg dat nou niet tegen Nijna d'r baby. Mss trapt hij/zij er wel in.
pi_53593206
Even een vraagje, ik ga over 4 weken een midweek weg, lekker naar zwembad met man en dochter etc en ik heb dus een bikini nodig. Hebben jullie een positie bikini aangeschaft of gewoon een normale aan (gedaan) tijdens jullie zwangerschap? Ik heb nog 10 weken te gaan en ik zie het niet zo zitten voor een keer of 2-3 zwemmen een positie bikini aan te schaffen. Oh en de bikini die ik voor de zwangerschap droeg is wel erg minimaal bedekkend inmiddels dus geen optie (te klein zeg maar).
  zondag 30 september 2007 @ 16:47:20 #135
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_53593455
Toen ik 26 weken zwanger was zijn wij ook op vakantie geweest. Ik had toen nog niet zo'n hele erge dikke buik, begon net een duidelijke zwangerschapsbuik te worden zeg maar. Maar m'n eigen zwemkleding paste ik niet meer. Ik heb toen een normale bikini gekocht met van die touwtjes aan de zijkant van het broekje, zodat ik hem iets groter kon maken. Werkte voor mij toen prima.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_53593523
quote:
Op zondag 30 september 2007 16:16 schreef Brighteyes het volgende:
Shhhh.... zeg dat nou niet tegen Nijna d'r baby. Mss trapt hij/zij er wel in.
Nou ik weet t niet hoor, maar het lijkt er nog niet op dat beeb erin trapt. Gelukkig is het morgen ook echt oktober, hihi.
pi_53600528
Dag dames,

Eindelijk weer eens een beetje bijgelezen. Vandaag de tweede verjaardag van Noortje gevierd. Best vermoeiend om de hele fam. over de vloer te hebben als je zelf niet echt goed uit de voeten kunt. Maar madam heeft zich geweldig vermaakt. ( Ondertussen voor een weeshuis speelgoed gekregen maar ok.)

Met beebs gaat het lekker. Die groeit goed. Ms zelfs soms een beetje te hard en dat levert wel eens bandenkramp op. Beetje vervelend is het wel, maar het hoort erbij zeggen we maar. Ik mag niet klagen. Alhoewel ik om elf uur bedenken dat je alle was wil strijken toch niet echt helemaal niet normaal vind, maar ok. Schijnt erbij te horen dus accepteren we het maar.
pi_53600719
quote:
Op zondag 30 september 2007 15:21 schreef Pruk het volgende:

[..]

Dat bedenk ik me NU dus ook!
pi_53600801
quote:
Op zondag 30 september 2007 21:17 schreef wenneke1 het volgende:
Dag dames,

Eindelijk weer eens een beetje bijgelezen. Vandaag de tweede verjaardag van Noortje gevierd. Best vermoeiend om de hele fam. over de vloer te hebben als je zelf niet echt goed uit de voeten kunt. Maar madam heeft zich geweldig vermaakt. ( Ondertussen voor een weeshuis speelgoed gekregen maar ok.)

Met beebs gaat het lekker. Die groeit goed. Ms zelfs soms een beetje te hard en dat levert wel eens bandenkramp op. Beetje vervelend is het wel, maar het hoort erbij zeggen we maar. Ik mag niet klagen. Alhoewel ik om elf uur bedenken dat je alle was wil strijken toch niet echt helemaal niet normaal vind, maar ok. Schijnt erbij te horen dus accepteren we het maar.
Hier ook net een (dubbele) verjaardag gevierd
(madame_Monster is in augustus 11 geworden en minimonster afgelopen woensdag 4)
Pfffffdrukke maar gezellige dag...
was strijken moet ik nu niet meer aan denken!!
ALLES wat nog over is van het feest wegsnoepen daarentegen....
pi_53600878
Gefeliciteerd met de verjaardagen wenneke en vamperotica!

Saartje had net de hik Duurde wel lang en ik vind het zielig ghehe. Vanmorgen had ik een hele harde buik en toen kon ik precies voelen waar Saartje lag, ik had zo een hand vol bult
Op marktplaats heb ik een wieg gevonden die ik opnieuw ga bekleden, alsof ik niet nog genoeg te doen had
Saartje
pi_53601303
Leuk om voelen hoe baby ligt he. Ik heb nu ook in de avond bij rustte last van harde buiken, zal wel een groeispurtje aankomen, maar dan voel ik de kleine ook aardig liggen. Volgens mij ligt deze nog steeds met de voetjes naar beneden. Zeker met het voelen van de schopjes voel ik het toch heel erg beneden. Ben wel benieuwd of deze ook van plan is ooit andersom te gaan liggen. Merlijn heeft nooit met de voeten naar beneden gelegen, maar lag altijd met zijn hoofdje daar. Ook ligt deze op het moment veelal links in mijn buik. En het hikken is zo leuk, allemaal kleine plopjes lijken het dan wel.

Was net aan het zoeken naar kleding op marktplaats voor deze, heb altijd het liefst pakketten maar jeeh vind het wel moeilijk. Zo van je weet het geslacht maar zou het dan wel kloppen? Dadelijk is het niet goed. Maar ja, ik ga gewoon ervoor.
pi_53601606
haha manekino, hoe kom je nou bij saartje als werktitel? en als je nou straks bij de echo weet dat 't een jongetje wordt, verander je 'm dan in swiebertje?

wat leuk die verhalen over hoe je de baby kunt voelen. ik herinner het me weer helemaal, wat een geweldig gevoel is dat! geniet ervan!
pi_53601946
Saartje komt door jongste, die noemde de baby saar als samentrekking van hij/zij en daar. Werktitel blijft tot het einde van de zwangerschap zo hoor
Ik doe mijn best met genieten
Saartje
pi_53602865
Leuk inderdaad het voelen van je baby.

Ik voelde eergisteravond een voetje door mijn huid heen Echt zo goed heb ik het nog nooit gevoeld. Baby ligt er bij mij wel klaar voor. De hik voel ik bij mijn blaas. Alleen vraag ik me nou af wat dat gekras (zo voelt het) op mijn blaas is. Is dat een handje? Morgen maar eens vragen aan de verloskundige. Hier gaat inmiddels die buik echt soms alle kanten op. Erg woelig kindje

Ik ben hier nu echt wel behoorlijk aan het voorbereiden. Kleertjes liggen klaar om gewassen te worden. En de spullen kunnen zo weer van de zolder. Daar wachten we zo lang mogelijk mee, want dan is het huis echt weer helemaal volgebouwd met al die babyspullen. Ben wel langzamerhand door het huis aan het gaan met schoonmaakwoede. Echt dingen waar je nooit naar omkijkt moeten nu ineens schoongemaakt worden
pi_53608895
quote:
Op zondag 30 september 2007 16:39 schreef Faja-Lobi het volgende:
Even een vraagje, ik ga over 4 weken een midweek weg, lekker naar zwembad met man en dochter etc en ik heb dus een bikini nodig. Hebben jullie een positie bikini aangeschaft of gewoon een normale aan (gedaan) tijdens jullie zwangerschap? Ik heb nog 10 weken te gaan en ik zie het niet zo zitten voor een keer of 2-3 zwemmen een positie bikini aan te schaffen. Oh en de bikini die ik voor de zwangerschap droeg is wel erg minimaal bedekkend inmiddels dus geen optie (te klein zeg maar).
Faja, ik heb 2 zwangerschpsbikinies. Die pas ik niet meer omdat mijn borsten vreselijk zijn gegroeid. Ik ga een badpak aanschaffen.

Ik weet niet welke maat je hebt, maar je mag de mijne zo hebben...
Ze komen vand e prenatal en zijn maat S (ik vond ze best groot vallen). Ik heb nu zelf broekmaat 40/42 en de broeken zitten gewoon goed, maar het gaat dus om de borsten. Daar heb ik nu cupje E van, en in een bikini vind ik dat niet zo mooi.
pi_53608980
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 20:18 schreef Nijna het volgende:
BE, mooi dat je tevreden bent over je broek . Ik hou persoonlijk geloof ik iets meer van dat felle rood, maar ook de 2e versie ziet er goed uit hoor .
Babykamertje in wording, leuk!

Ticootje, klinkt goed. Welke meubeltjes hebben jullie aangeschaft (nieuwsgierig). En voor jezelf en de kleine ook nog kleertjes gekocht, leuk hoor!
We hebben bij de prenatal een bedje van de lijn "ikke" gekocht. In de kleur white wash. De commode is van de lijn "sliding" ook white wash, deze lijn gaat eruit en we hadden dus flinke korting.

Dit bedje dus.

en deze commode

[ Bericht 7% gewijzigd door Ticootje op 01-10-2007 08:38:30 ]
pi_53609323
Soepstengel wat vervelend joh dat je in een rolstoel zit. Dat lijkt me toch echt niet fijn om zo de laatste weken van je zwangerschap door te moeten. Maar zou je er dan gelijk uit zijn als je straks bevallen bent?

Maneki hoe is't met jouw bekken?

Nijna, laatste loodjes, en het wachten duurt altijd lang he.

BE, op de foto vond ik dat felle rood wel mooi. Maar ik kan me wel voorstellen dat het een beetje te vel is. Ik vind de resultaten trouwens wel erg mooi na zo'n verf beurt. Zit je wasmachine dan niet onder de rooie bende?

Kim welcome back.

Ik heb een zwangerschaps 2 piece zwemoutfit (waarvan het bovenstuk over de buik valt) gekocht. Geen bikini omdat ik de striemen op mijn buik lelijk vind. Maar ik doe dan ook aan zwangerschapzwemmen, dat scheelt en daarmee haal ik het geld er ook wel uit. Voor die 2 keer zwemmen ben ik bang dat ik toch echt te schrieperig zou zijn om nog een iets te kopen. En als je al een bikini koopt, past hij dan wel na de zwangerschap, en is hij niet veel te groot?

Hebben jullie dat ook of tips. Als ik een spier aanspan (en dat maakt niet uit in welk deel van mijn lichaam) dat ie gelijk in de kramp schiet. Met autorijden is dat wel heel vervelend. Ik slik normaal mijn zwangerschaps vitaminen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Lewis.de.boxer op 01-10-2007 09:05:52 ]
pi_53609336
Ticootje die commode is wel heel leuk en ook nog lang bruikbaar lijkt mij.
pi_53609368
De bikinies die ik heb gekocht waren iets van 15 euro, dus ach...

Ik wil ook wat meer gaan zwemmen, dus daarom denk ik dat ik toch een badpak ga aanschaffen, dat haal ik er dan nog wel uit.
pi_53609520
Mooie kinderkamer hoor Ticootje. Ik wou ook eerst white wash maar mijn man vond dat niks. Dus toen hebben we op marktplaats gezocht samen en vonden een leuk gekleurd kamertje. Inmiddels staat ie dus voor ons 2e kindje in elkaar.
pi_53609608
Ik ben blij dat lief en ik het nog ergens over eens kunnen worden.

Maar we hebben nu al een helehoop waar we het wel mee eens zijn..

(ik heb gewoon een hele eigenwijze man, bv. wanneer er op een rekje staat dat het roestvrij staal is, blijft hij volhouden dat het weg zal roesten in de badkamer, dat gecombineerd met zwangerschapshormonen geeft wel leuke momenten.)

Zo wil ik graag de kinderkamer fucsia met donkerblauw hebben, dat steekt zo lekker af. Maar hij wil weer geen blauw... De kinderwagen vond hij toch weer niet leuk... Was ook te blauw. Maar goed, de kinderwagen blijft dus gewoon, want ik vind m wel leuk.
  maandag 1 oktober 2007 @ 09:20:30 #152
82727 klein_spookje
pi_53609623
Goede morgen allemaal,

Ticootje leuk kamertje!.
Wij gaan dit weekend echt het kamertje afmaken. Geen afspraken staan enz. dus dat gaat goed komen hoop ik. En anders word het in december toch een bak met stro is wel ook zo sfeervol met de kerst he. En aangezien Mara als koos naam schaapje heeft en vind dat de baby als koosnaampje lammetje moet krijgen is de stal al behoorlijk gevuld, ga bv geven dus ook de koe is dan al aanwezig. Dus eigelijk geen bedje nodig he.

Hier heb ik mezelf in een zwangerschapsbadpak gehezen. Zit een stuk lekkerder vond ik dan een bikini waar van ik iedere keer meot opletten of er niets uit hangt aangezien mijn cup enigzinds aan de grote kant is *kuch* 80 G *kuch*.

Wat super dat er al zoveel zijn die de baby zo heerlijk voelen bewegen voor mij was dat echt zo een controle dan hoe ik niet meer zo nerveus te zijn voor een echo of hartje zoeken. Nu kan ik zelf merken of ze goed beweegt enz.

Nou ik ga hier maar wat doen. Het hele huis staat zo ondersteboven lijkt wel overal troep (Hmmmm normaal ook maar nu heb ik er last van het irriteerd vreselijk.) En dan even Mara haar nieuwe kapsok schilderen van Hello Kitty.

Liefs
pi_53609697
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 09:20 schreef klein_spookje het volgende:
-knip-

-knip

80 G

-knip-
Mijn hemel, en ik vond de mijne al vreselijk groot!!!
pi_53609839
Over een uurtje krijgen wij de officiele uitslag van de 20-weken test bij de gynacoloog (tenminste, daar ga ik vanuit, aangezien we deze afspraak snel na de 20-weken moest plaatsen en de echomevrouw er om vroeg omdat ze dan het rapport af moest hebben).

Verder ben ik aangekomen
Ow, echt waar, ik voel me een doos dat ik daar blij om ben, maar ik merk al meteen dat mijn lichaam zich weer een stuk prettiger voelt. De stand staat nu op -3 sinds het begin van de zwangerschap. Ik hoop eigenlijk wel dat ik nog meer aan ga komen, zodat als er straks een baby uit is dat ik gewoon rond de stand 0 (desnoods hoger) omdat dat de stand is waarop mijn lichaam zich gewoon het prettigst voelt.
pi_53609966
Ik sta ook nog in de min pruk, 4 kilo om precies te zijn.
Niet dat dat nu ineens betekend dat je niet moet zeuren ofzo, maar ook met een 'standaard' lijf kan het gebeuren dat je niet (veel) aankomt
Ik duim voor een goede uitslag voor je
Saartje
pi_53610142
Ik sta al 7 kilo in de plus!!
pi_53610144
Pruk in het begin was hte bij mij -8 en het werd +3 dus dat gaat gewoon helemaal goed komen, weet het zeker
  maandag 1 oktober 2007 @ 10:09:58 #158
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_53610547
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 09:24 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Mijn hemel, en ik vond de mijne al vreselijk groot!!!
Ik zat op 95 G, maar die groeiden gelukkig niet bij m'n zwangerschap, bv, en stoppen met bv. Nu ruim 15 kg lichter, zit ik op 85 H Die dingen worden dus ook niet kleiner

Pruk, fijn dat je bent aangekomen! Ik ben toen van -5 naar +7 gegaan en kwam uiteindelijk 2 kg lichter uit de bevalling dan toen ik zwanger raakte.
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
  Moderator maandag 1 oktober 2007 @ 10:17:06 #159
5428 crew  miss_sly
pi_53610669
Ik dacht dat je altijd kilo's aankwam tijdens een zwangerschap
Tot nu toe is mijn gewicht onveranderd, maar dat lijkt me niet vreemd de eerste weken, toch?

Gisteren pijn gehad linksonder in mijn buik. Toch iets waar ik me dan de hele tijd zorgen over maak. Vandaag echter helemaal nergens last van. Dus ik ga maar weer gewoon verder met genieten en proberen echt te geloven dat het zo is
pi_53610795
Miss-sly, maak je niet al te druk om krampjes!!! Die zijn in de eerste 3 maanden het ergste. Zolang je geen koorts hebt en het is maar een steekje moet je je niet al te druk maken.
pi_53611188
Hahaha Ticootje, wij hebben ook het bedje van Ikke en de kast en commode van Sliding doors, maar dan allebei de ongelakte versie . Ik zag dat je een badpak wilde aanschaffen, ik heb er hier nog 1 liggen, helemaal zwart van Invorm (komt bij prenatal vandaan) maatje M. Nog nooit gebruikt. Het leek een leuk idee om te gaan zwemmen, maar ik heb mezelf er niet toe kunnen zetten, mocht je interesse hebben... mag je wel een PM-etje sturen.
Haha jij hebt dus ook zo'n eigenwijze vent, goed om te weten dat die van mij niet de enige is .

Lewis, lastig die spieren die zo in de kramp schieten, jij begint ook al aardig op te schieten he. Ik zag de foto's van je kids in het fototopic, wat worden ze al groot .

Pruk, super dat je bent aangekomen . Ik heb eventueel nog wel een paar kilootjes voor je hoor, hihi.
Dat je lijf zich een stuk prettiger voelt is super! Jullie hebben nu wellicht de uitslag van de 20 wk echo...

En ik meldt me weer met nog steeds een beebje in mn buik, om half 2 controle bij de VK en mn mams komt daarna even koffie drinken .
  maandag 1 oktober 2007 @ 10:39:30 #162
14746 k_i_m
pi_53611201
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 10:17 schreef miss_sly het volgende:
Ik dacht dat je altijd kilo's aankwam tijdens een zwangerschap
Tot nu toe is mijn gewicht onveranderd, maar dat lijkt me niet vreemd de eerste weken, toch?

Gisteren pijn gehad linksonder in mijn buik. Toch iets waar ik me dan de hele tijd zorgen over maak. Vandaag echter helemaal nergens last van. Dus ik ga maar weer gewoon verder met genieten en proberen echt te geloven dat het zo is
Ik heb zelfs een paar dagen op bed gelegen doordat ik zo'n kramp had dat het zelfs doortrok naar mijn rug. Het idee dat je 9 maanden geen buikpijn meer hebt omdat je niet ongesteld word is dan ook de grootste misvatting aller tijden .
In my life
Why do I smile
pi_53611244
Volgens mij probeert die kleine jullie te begroeten, dus even een zwaaitje namens "Frummel"
  maandag 1 oktober 2007 @ 10:54:04 #164
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53611521
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 09:00 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
BE, op de foto vond ik dat felle rood wel mooi. Maar ik kan me wel voorstellen dat het een beetje te vel is. Ik vind de resultaten trouwens wel erg mooi na zo'n verf beurt. Zit je wasmachine dan niet onder de rooie bende?
Je moet na de wasbeurt het kledingstuk sowieso 1 keer normaal wassen, en dan uit de trommel halen en dan nog een keer leeg laten draaien (met bleekmiddel, maar dat heb ik niet gedaan, gewoon wasmiddel) en daarna is hij weer netjes schoon.
quote:
Hebben jullie dat ook of tips. Als ik een spier aanspan (en dat maakt niet uit in welk deel van mijn lichaam) dat ie gelijk in de kramp schiet. Met autorijden is dat wel heel vervelend. Ik slik normaal mijn zwangerschaps vitaminen.
Er is van de week bij de gym wel iets over gezegd, maar ik heb daar eig. helemaal geen last van, dus ik ben ook weer vergeten wat ze nou precies zei.

Mooi kamertje Ticootje!
  maandag 1 oktober 2007 @ 10:57:09 #165
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53611603
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 10:40 schreef Nijna het volgende:
Volgens mij probeert die kleine jullie te begroeten, dus even een zwaaitje namens "Frummel"
Hoe bedoel je dat? Dwars door de buik? Of via de uitgang?
pi_53611645
Ik vind het trouwens super grppig dat iemand van hier precies hetzelfde heeft gekocht!!

Het bedje van sliding doors was zoveel duurder dan die van de lijn van ikke, dat gaf bij ons wel de doorslag om het bedje van een andere lijn te nemen, want veel verschil zagen wij toch niet.

Nu ben ik opzoek naar een leuke luiertas. Ik had al wel een leuke gezien, maar daar stond geen prijsje op... En aangezien we net de babykamer hadden gekocht vond ik het wel weer even genoeg.

Vanaf wanneer gaan/ hebben jullie je noodtas klaargezet??
  maandag 1 oktober 2007 @ 10:59:49 #167
82727 klein_spookje
pi_53611659
Ticootje, ze zijn ook groot en dat te gedenken dat ik eerst volgens de mevr van de hunkermoller 85 d/e had maar dat zat niet zo fijn vond ik. Bij de livera mocht ik ook passen voor die maat was echt zo een ouwe rot in het vak met dat keurig gekapte kapsel enz.
Maar nee mevrouw dat is de klein hoor. Dat werd een e, f en daarna een g nou geloof me mijn kin hing op mijn knieeen (ja mijn borsten hadden eindelijk ondersteuning en stonden rechtop) en mijn man zijn glimlach werd steeds groter.
We hebben nu een 90g gekregen en dan op zijn strakste omdat ik dan nog kan groeien en dat zit zoooo veel beter.

Gewichtsverlies had ik ook en gezakt naar 14 kilo minder waarvan ik er nu ongeveer 8 ben bijgekomen dus zit nog op de - maar ach met dat overgewicht kan ik dat best missen.

Miss-sly die krampjes horen erbij dat zijn de banden en baarmoeder die oprekken. Een vervelend en naar gevoel vond ik want buikpijn hoort niet in de zwangerschap want dat combineer je meteen aan vervelende dingen.
  Moderator maandag 1 oktober 2007 @ 11:15:27 #168
5428 crew  miss_sly
pi_53612041
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 10:40 schreef Nijna het volgende:
Betekent dat dat er enige actie is?
pi_53612347
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 10:57 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat? Dwars door de buik? Of via de uitgang?
Ik voel volgens mij een handje heen en weer gaan, nee er steekt nog niks naar buiten hoor . Dacht je dat ik hier dan nog zo rustig zou zitten te kletsen???
Nee, het voelt nog niet alsof er ook maar enig schot in de zaak gaat komen vandaag, geduld...
Al heb ik al 10 keer tegen beeb gezegd dat het nu toch echt oktober is... Zelfs papa heeft vanmorgen beeb nog even toegesproken, want hij heeft de komende 2 weken op zn werk zn rooster zodanig vrij gehouden dat hij makkelijk vrij zou kunnen nemen...
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 10:59 schreef Ticootje het volgende:
Ik vind het trouwens super grppig dat iemand van hier precies hetzelfde heeft gekocht!!

Het bedje van sliding doors was zoveel duurder dan die van de lijn van ikke, dat gaf bij ons wel de doorslag om het bedje van een andere lijn te nemen, want veel verschil zagen wij toch niet.

Nu ben ik opzoek naar een leuke luiertas. Ik had al wel een leuke gezien, maar daar stond geen prijsje op... En aangezien we net de babykamer hadden gekocht vond ik het wel weer even genoeg.

Vanaf wanneer gaan/ hebben jullie je noodtas klaargezet??
Haha de prijs gaf bij ons dus ook de doorslag om voor dat andere bedje te gaan, want zoveel mooier vonden we dat sliding doors bedje niet (tenminste niet zoveel dat het die prijs waard was).
Luiertas heb ik ook bij prenatal vandaan, rood met een oranje randje. Past lekker bij onze antraciet met rode wagen . Maar heb wel even moeten zoeken voordat ik iets had gevonden wat naar mn zin was. Hij was volgens mij 30 euro (of was het nou 20... zwangerschapsdementie ).

Noodtas staat hier sinds een paar weken klaar. Eerst lag er gewoon een stapeltje kleren op de stoel, nu zit het startklaar in de tas. Luiertas ingepakt voor beeb met 2 setjes, de maxicosi staat klaar met voetenzak erin. Dus laat kind maar komen.
  Moderator maandag 1 oktober 2007 @ 11:28:16 #170
5428 crew  miss_sly
pi_53612359
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 10:59 schreef klein_spookje het volgende:
Ticootje, ze zijn ook groot en dat te gedenken dat ik eerst volgens de mevr van de hunkermoller 85 d/e had maar dat zat niet zo fijn vond ik. Bij de livera mocht ik ook passen voor die maat was echt zo een ouwe rot in het vak met dat keurig gekapte kapsel enz.
Maar nee mevrouw dat is de klein hoor. Dat werd een e, f en daarna een g nou geloof me mijn kin hing op mijn knieeen (ja mijn borsten hadden eindelijk ondersteuning en stonden rechtop) en mijn man zijn glimlach werd steeds groter.
We hebben nu een 90g gekregen en dan op zijn strakste omdat ik dan nog kan groeien en dat zit zoooo veel beter.

Gewichtsverlies had ik ook en gezakt naar 14 kilo minder waarvan ik er nu ongeveer 8 ben bijgekomen dus zit nog op de - maar ach met dat overgewicht kan ik dat best missen.
Wat klinkt dat allemaal groot! Ik heb nu 85C/D (beetje afhankelijk van het model) en dat vind ik wel groot genoeg
quote:
Miss-sly die krampjes horen erbij dat zijn de banden en baarmoeder die oprekken. Een vervelend en naar gevoel vond ik want buikpijn hoort niet in de zwangerschap want dat combineer je meteen aan vervelende dingen.
Precies, dat zeg je helemaal goed. Ik had niet echt gedacht dat ik helemaal geen buikpijn zou hebben 9 maanden lang, maar gisteren had ik echt best lang pijn, niet zomaar een krampje, en dat vond ik maar niets Maar goed, het is gelukkig over, voel helemaal niets vandaag, alleen mijn borsten
  maandag 1 oktober 2007 @ 11:52:08 #171
82727 klein_spookje
pi_53612982
Miss_sly:
Gnagnagna je borsten pijn. Jaja en dan vind je 85 c/d al groot ze gaan groeien hoor. HIHI

De pijn is echt naar ik heb een keer de vk er voor gebeld of het wel gewoon was dat het zoveel meer pijn deed dan anders. Ik mocht toen even komen om naar het hartje te luisteren. Dat was toch wel heel erg fijn en lief.
Dus als je twijfelt en je bent wat verder of wilt gewoon bevestiging dan moet je gewoon bellen.
pi_53613058
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 09:38 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik sta ook nog in de min pruk, 4 kilo om precies te zijn.
Niet dat dat nu ineens betekend dat je niet moet zeuren ofzo, maar ook met een 'standaard' lijf kan het gebeuren dat je niet (veel) aankomt
Ik duim voor een goede uitslag voor je
Nou, veel uitslag was er niet, want alles was goed. Alle complicaties waarvan ze weten dat ze vaker voorkomen bij vrouwen met een standaard verminderde voedingsstoffenopname zijn nagekeken en alles was in orde. Verder was mijn bloeddruk ook eindelijk weer richting de normale kant (105 over 70) en ze was blij dat ik aangekomen was. Dat was ook daar op de weegschaal gelukkig zo

Waar ik nog het meest blij om ben is dat ik nu wat meer speling heb. Ik moet nu weer eerst een aantal kilo afvallen voordat de sondevoeding een optie wordt en dat voelt al gewoon een stuk prettiger.
EN, hoe stom het ook klinkt, mijn lijf voelt weer meer als mijn eigen lijf
pi_53613138
Goed zo Pruk!!!
pi_53613191
Lekker dat je lijf weer als eige voelt pruk!!
pi_53613418
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 12:00 schreef Anitra het volgende:
Lekker dat je lijf weer als eige voelt pruk!!
Het mooiste vond ik nog wel het ocmplimentje van de assistente.

Oooh, je krijgt echt een mooie buik en je zult zien dat het straks zo'n mooie toeter wordt en dat er vanaf de achterkant niets te zien is. Ik wou dat ik je kont had! (waarmee ze overigens niet bedoelde dat mijn kont zo dik is dat je er niet langs heen kan kijken )

Moderator maandag 1 oktober 2007 @ 12:11:57 #176
5428 crew  miss_sly
pi_53613557
Fijn dat alles goed was, Pruk!
En complimentjes zijn altijd leuk
  maandag 1 oktober 2007 @ 12:37:54 #177
82727 klein_spookje
pi_53614246
Pruk, wat ontzettend fijn dat alles nu goed gaat. En vooral ook dat jij jezelf weer voelt. Heerlijk ga genieten meid.
En die complimentjes heb je maar mooi binnen!
pi_53614377
Er hebben dit weekend wel 3x mensen aan mijn buik gevoeld! Vond het wel frappant, want bij m'n eerste zwangerschap is dat echt nooit gebeurd.
Het was familie, dus ik vond het niet vervelend, eerder lief. Maar ik ben benieuwd of het een trend gaat worden
  † In Memoriam † maandag 1 oktober 2007 @ 13:12:17 #179
43556 miss_dynastie
pi_53615091
Fijn pruk!
pi_53615263
Ik zal nog maar eens een vraag neer gooien hier, eigenlijk 2 vragen want ik kan het me niet meer herinneren.

Wanneer hebben jullie een voedingsbh aangeschaft? Laatste week zwangerschap? Na de bevalling??
En wanneer hebben jullie dat zeiltje op het matras gegooid, gelijk met de bedverhogers?
  maandag 1 oktober 2007 @ 13:19:04 #181
156412 hestria
erg gastvrij
pi_53615294
pruk fijn dat het goed gaat!

ticootje leuk kamertje!

Hier gaat alles eigenlijk perfect, heb nog wel last van krampen, en het maagzuur is ook weer vol aan wezig, maar buiten dat mankeer ik gelukkig helemaal niks.
Ondanks dat de echo al een tijdje geleden is, wou ik de foto's toch nog met julie delen

hier zie je duidelijk het neusje, en de navelstreng die vlak langs het hoofdje ligt.

onder het hoofdje zie je een vuistje

en een foto van het kontje, recht boven jongen zie je het piemeltje
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
  maandag 1 oktober 2007 @ 13:27:29 #182
82727 klein_spookje
pi_53615543
lief die echo's. En nu ik het zie hoe een jochie er uit ziet ga ik er toch maar redelijk zeker van uit dat het meisje van ons echt een meisje is want wij hadden geen zwevend piemeltje.

Faja: al die vragen komen bij mij ook opeens opspelen en word er soms gewoon zenuwachtig van leek het en paar weken geleden nog dat we zeeen van tijd hadden nu gaat het allemaal zoooo snel!
Klossen ehmm geen idee meer, koffertje goh laat ik eens iets gaan kopen wat er degelijk uit ziet als ik de foto's van de vorige keer zie schaam ik me diep, matje, kaartjes pff alles komt soms op me af hoor.
Ben je er wel al uit of je nog een bikini aat kopen?

Hier was ik er zeker van dat ons dametje was gedraaid ivm schoppen ergens anders maar vandaag ligt ze weer terug in stuit voel ik duidelijkelijk. Nou ja misschien hoor ik donderdag meer van de vk dan gaan we daar weer op bezoek.
pi_53615549
Wat een ontzettend mooie foto's Hestria! Vind zo'n plaatje van het gezicht en-profiel altijd zo mooi Hoop dat dat bij ons nu ook eens gaat lukken!
En z'n piemeltje is ook wel een prachtstuk hoor

Ik voelde ons kindje voor het eerst bewegen met 14 weken. Daarna een paar dagen niet meer en zo af en toe een plopje. Voor die termijn is een kindje vrijwel niet te voelen, omdat de spieren nog niet zo ver ontwikkeld zijn en veel te zwak om een voelbare beweging te maken. Nu (ruim 18 weken) voel ik het steeds beter en van de buitenkant is het ook al te voelen, zo zei de aanstaande pappa
pi_53615840
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 13:27 schreef klein_spookje het volgende:
lief die echo's. En nu ik het zie hoe een jochie er uit ziet ga ik er toch maar redelijk zeker van uit dat het meisje van ons echt een meisje is want wij hadden geen zwevend piemeltje.

Faja: al die vragen komen bij mij ook opeens opspelen en word er soms gewoon zenuwachtig van leek het en paar weken geleden nog dat we zeeen van tijd hadden nu gaat het allemaal zoooo snel!
Klossen ehmm geen idee meer, koffertje goh laat ik eens iets gaan kopen wat er degelijk uit ziet als ik de foto's van de vorige keer zie schaam ik me diep, matje, kaartjes pff alles komt soms op me af hoor.
Ben je er wel al uit of je nog een bikini aat kopen?

Hier was ik er zeker van dat ons dametje was gedraaid ivm schoppen ergens anders maar vandaag ligt ze weer terug in stuit voel ik duidelijkelijk. Nou ja misschien hoor ik donderdag meer van de vk dan gaan we daar weer op bezoek.
Klossen moeten vanaf week 36 in huis zijn. Maar ik weet van de vorige zwangerschap dat ik een voedingsbh kocht op voorhand en met stuwing was die al weer te klein. Misschien wel te klein gekocht op voorhand maar ik weet nou niet of ik al voor de bevalling een voedingsbh kan aanschaffen en zo ja wanneer doe je dat? Op het allerlaatste moment?

En dat matje, kan het er nu met 30 weken wel op gooien maar dan lig ik misschien nog wel 12 weken er op te zweten en dat gekraak is ook een ramp. Liefst zo laat mogelijk dus maar is dat dan ook rond de 36 weken verstandig of met 38 weken?
pi_53616417
Ik heb onze kleine ook al bij 14 weken gevoeld. Nu bijna 10 weken later voelt het wel anders, veel krachtiger en ook echt elke dag en elk uur.
pi_53616920
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 13:57 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb onze kleine ook al bij 14 weken gevoeld. Nu bijna 10 weken later voelt het wel anders, veel krachtiger en ook echt elke dag en elk uur.
Heerlijk is dat he?

Ik was zaterdagavond een beetje down omdat de kleine zich niet liet voelen, maar dat had denk ik te maken met een te drukke dag ervoor. Zondagochtend werd ik wakkergeschopt (Nouja, ik voelde meteen wat toen ik wakker werd )
pi_53617098
Pruk, inderdaad als de kleine zich even niet laat voelen. Ik voel dan meteen onzekerheid, zal het wel goed gaan. Maar meestal is de kleine later in de middag of 's avonds op zn toppunt qua schoppen. Precies als ik even wil rusten. Vanmorgen was het wel echt dolle boel, ik werd er gewoon wakker van.
pi_53617112
Ik voelde Myrthe ook bij 16 weken (al eerder gevoeld maar toen twijfelde ik steeds nog) en Juliette eerder, ik dacht idd ook met 13 weken. Dus ik geloof wel dat dat kan.
pi_53617162
Het ligt aan een helehoop factoren. Wat er al is gezegt, vet, placenta. Maar ik denk ook dat gevoeligheid er wat mee te maken heeft. Ik heb spastische darmen, daardoor weet ik precies of mijn darmen zo rommelen of dat het iets anders is.
  maandag 1 oktober 2007 @ 14:30:47 #190
3011 E.T.
pi_53617311
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 14:23 schreef poemojn het volgende:
Ik voelde Myrthe ook bij 16 weken (al eerder gevoeld maar toen twijfelde ik steeds nog) en Juliette eerder, ik dacht idd ook met 13 weken. Dus ik geloof wel dat dat kan.

Een tweede kan je eerder voelen omdat je baarmoeder dan een keer uitgerekt is geweest en daardoor gevoeliger.

Je hoeveelheid vet heeft geen invloed op of je je kind van binnen voelt
  maandag 1 oktober 2007 @ 14:37:11 #191
14746 k_i_m
pi_53617487
En wanneer dan aan de buitenkohooooont??????????? .
In my life
Why do I smile
  maandag 1 oktober 2007 @ 14:39:11 #192
3011 E.T.
pi_53617546
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 14:37 schreef k_i_m het volgende:
En wanneer dan aan de buitenkohooooont??????????? .

Later
pi_53618290
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 14:23 schreef poemojn het volgende:
Dus ik geloof wel dat dat kan.
Daarom zei ik: vrijwel niet

Bij een 2e kindje kun je het eerder voelen omdat je wéét hoe het voelt, je herkent de plopjes eerder Volgens mij heeft het niets te maken met de gevoeligheid van de baarmoeder. Je ziet het natuurlijk wel sneller aan de buitenkant doordat alles al eens opgerekt is geweest, al valt dat bij mij ook mee moet ik zeggen.
  maandag 1 oktober 2007 @ 15:12:59 #194
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_53618504
Ik voelde de eerste schopjes zo rond de 18 weken geloof ik, en vanaf de (gokje) 22 weken voelde ook de papa het aan de buitenkant... En dat dus ondanks dat het ons eerste kindje is, dat ik echt een hoop buikvetjes heb, én dat de placenta aan de voorkant ligt...

We hebben dit weekend weer lekker aan de babykamer geklusd. Naar die ene grote zweedse winkel gweest met die geel blauwe gevel en ze hadden dit keer gelukkig įlles wat we nodig hadden op voorraad (waren voor de 3e keer daar en waren het zat..). Konden we weer lekker verder klussen!
pi_53618566
Voedingsbh zou ik pas in de laatste 2 tot 3 weken kopen. Je borsten zijn dan zo groot en dat blijft dan ook nog wel een paar weken zo. Van die stuwing zou ik niet uitgaan, want daar heb je maar een paar dagen last van als het goed is.

En verders zeiltje. Ik heb een speciale hoes die er steevast op ligt bij ons. Maar ik zou hem er zeker opleggen die laatste 3 weken. Je weet maar nooit, als de ballon ineens knapt Dat had ik dus in mijn slaap

Ik ga snel even shoppen voor de inhoud van de tas, man en kinderen komen thuis. Allebei de kinderen zijn ziek

Ik voelde Chantel bij zwangerschap al bij 14 weken.
  maandag 1 oktober 2007 @ 15:17:53 #196
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_53618623
Ik heb trouwens net onze 'Blije doos' (prenatal), Daddy-Difrax-doos en 'Zwangerkadoos' (etos) eens uitgezocht...
Wat een hoop reclame enzo he.... Er zitten best wat handige dingen in, maar je mist ook niets als je ze niet wil ... Die van de Etos viel me helemaal tegen: een (lege) voorraaddoos voor flesvoeding, 2 luiertjes en een pak zwitsal doekjes...~

En dan die fles Shout vlekken-oplosser in de prenatal-doos goed bedacht!
pi_53618820
Volgens mij vroeg Lewis.de.Boxer of ik na de bevalling weer snel uit de rolstoel kom maar dat kunnen ze me niet met zekerheid zeggen omdat ze niet weten of m'n bekken weer volledig zal herstellen, maar ik hoop natuurlijk dat ik er gewoon weer uit kom!

Ik zag ook nog een mooie echo bij Hestria.
En een mooi kamertje van Ticootje.

Verder is m'n geheugen een zeef, sorry..
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
pi_53618849
De etos vond ik ook zwaar tegenvallen...
pi_53618921
Nog een paar daagjes en dan mogen we voor de eerste echo.
We hopen zo dat alles in orde is!
Ze vroegen mij om met een gevulde blaas te komen, dus dan is het vast geen vaginale echo toch?
Ik hoop het niet want dat lijkt me een beetje eng....
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
pi_53619002
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 15:29 schreef flowerbox het volgende:
Ze vroegen mij om met een gevulde blaas te komen, dus dan is het vast geen vaginale echo toch?
Mocht dat zo zijn, dat is helemaal niet eng hoor. Gewoon dat ding erin en kijken maar. Ze doen dat met veeeeel glijmiddel, doet dus echt geen pijn.

De eendenbek daarintegen, dat is wel een rotding...
  maandag 1 oktober 2007 @ 15:40:34 #201
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_53619214
Ik denk dat iedereen daar eigenlijk een beetje tegeop ziet de eerste keer... Ik vond het idee dat die mogelijkheid erin zat ook maar niks en ja hoor... 'toch maar even een vaginale echo maken mevrouw'...
Het viel reuze mee, je merkt er weinig van...
Maar dat maakt het heus niet minder dat je er een beetje tegenop ziet!
pi_53619502
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 15:29 schreef flowerbox het volgende:
Echo's zijn gaaf!!
Ik moest ook steeds (in het begin van elke zwangerschap) met eeng evulde blaas....
Maar ik was er steeds zo vroeg bij dat er met een "gewone" echo niet veel te zien was....
Dus dan toch maar een vaginale! Maar ik mocht altijd wel eerst even plassen hoor!
pi_53620036
Lewis dank je wel voor het advies omtrent de voedingsbh's. Ik merk dat ik soms een beetje zenuwachtig wordt van de laatste puntjes op de I voor het straks zo ver is. Alles is zo goed als klaar en in huis en echt dingetjes zoals een voedingsbh moeten er nog gehaald worden.

Hestria mooie echo hoor en overduidelijk een jongetje!
  maandag 1 oktober 2007 @ 17:09:43 #204
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_53621244
Ik heb dat ook faja, dat beetje zenuwachtige... Ik wil de babykamer af hebben, ik wil weten wįt ik nog allemaal moet kopen (heb al zoveel, maar de echte verzorgingsdingen ontbreken nog)... En terwijl ik me druk maak denk ik vaak; ach ik heb ook nog best de tijd... Soms komt alles ineens zo op me af...

Dan hebben we ook nog een nieuwbouwhuis gekocht waarvoor we voor begin december (lekker handig ) vanalles besloten moeten hebben (badkamer, keuken, extra bouw-opties) en ook dat moet gebeuren natuurlijk!
pi_53622214
Hier was vanochtend alles weer goed bij de vlos. Alleen die bloeddruk daar ga ik weer last van houden denk ik. Als ze maar vaak genoeg meet gaat die vanzelf omlaag. Bij de eerste keer meten was deze nl. 131/93 bah. Uiteindelijk bij de derde keer kwam ik op 123/80 uit volgens mij. De 60kg ben ik gepasseerd, ben in 4 weken tijd 4 kg aangekomen in totaal denk ik 7kg nu. Ach het was allemaal prima en als mijn bloeddruk zo blijft, ach ik wil voorlopig nog niet richting ziekenhuis als de rest ook allemaal goed is. Zie er wel tegenop als ik door die stomme bloeddruk weer naar het ziekenhuis moet.
  maandag 1 oktober 2007 @ 18:56:20 #206
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_53623813
Wisten jullie dat je bij de babydump ook een doos kan halen? Die is echt de moeite waard. Op de website kun je een bon uitprinten. Er zitten leuke dingen in. Kruidvat en Etos zijn inderdaad redelijk pauper.
  maandag 1 oktober 2007 @ 19:49:09 #207
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_53624899
ff weer een update.
vanmiddag weer naar de vk geweest.
weer 2 kg aangekomen.
ijzer gehalte was goed.
kind ligt al met het hoofdje naar beneden.
kwa grootte loopt het een week op achter maar dat was niet zo erg zei ze.
verder was alles in orde en zijn we weer door de APK heen gekomen.
over 2 weekjes weer terug, tijd gaat nu wel snel.
nog 4 dagen werken dan 2 weken vakantie en dan gelijk me verlof er achter aan , wel lekker ben er wel aan toe, werken word me behoorlijk zwaar (werk in de bejaarde zorg)
  maandag 1 oktober 2007 @ 19:51:36 #208
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_53624966
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 18:56 schreef amaranta het volgende:
Wisten jullie dat je bij de babydump ook een doos kan halen? Die is echt de moeite waard. Op de website kun je een bon uitprinten. Er zitten leuke dingen in. Kruidvat en Etos zijn inderdaad redelijk pauper.
heb de bon wel gehad maar nooit naar die zaak geweest, ik had niet veel zin om naar beverwijk te rijden alleen voor een doos .
heb vorige week wel de blije doos gehaald, die was ook leuk, etos doos stelt idd geen ruk voor, op de kruitvat doos zit ik nog te wachten.
pi_53625215
ik vind die doos van de babydump ook niet veel voorstellen eigenlijk...
  maandag 1 oktober 2007 @ 20:29:27 #210
149959 SQ
snelle trees
pi_53625918
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 18:56 schreef amaranta het volgende:
Amaranta, dat meen je toch niet he? Ik heb echt nog steeds trauma's van die dozen
disclaimer
  maandag 1 oktober 2007 @ 20:33:35 #211
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_53626011
nou ja, vergeleken bij de kruidvat en etos doos was het heelwat...
ik weet niet wat jullie je etos en kruidvatdoos hadden maar dat ze dat een cadeaudoos durven te noemen zeg...
  maandag 1 oktober 2007 @ 20:38:16 #212
149959 SQ
snelle trees
pi_53626125
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 20:33 schreef amaranta het volgende:
ik weet niet wat jullie je etos en kruidvatdoos hadden maar dat ze dat een cadeaudoos durven te noemen zeg...
Dan heb ik jou vast het gifkikker-verhaal nog niet verteld

(voor de andere dames: ik ben niet zwanger, ik wil het ook niet zijn, maar ik heb jarenlang bijgebeund bij de baby-dump )
disclaimer
pi_53627774
Ja dat zenuwachtige begin ik ook wel een beetje last van te krijgen. De tijd begint toch wel te dringen en er moet toch nog aardig wat gebeuren. Alleen is het bij ons zo gebeurt, want wij hebben alle spulletjes nog. En alle dingen die je echt nodig hebt als de baby geboren is heb ik vanmiddag bij elkaar gesprokkeld met shoppen.

Ik denk dat ik voor mijn gemoedsrust van de week maar wat pakjes ga wassen en dan komt de grote beddenwissel. Chantel gaat in een ander open bedje slapen. En baby gaat in Chantels bedje.

Ik ben trouwens vanmiddag ook weer goed gekeurd. Geen flauw idee wat mijn bloeddruk was, maar hij was prima. En baby lag nog steeds mooi met het koppie naar beneden.

Soepstengel als je straks maar een beetje mobiel bent en zelf zoveel mogelijk kan doen, dat is toch wel het leukste met je pasgeboren baby.
pi_53628394
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 20:33 schreef amaranta het volgende:
ach gaat toch om t idee. Je krijgt t maar...
  maandag 1 oktober 2007 @ 22:41:34 #215
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53629565
Ik heb de etos-doos niet gedaan omdat ik niet zo'n felicitas-dame over de vloer hoef.
Heb tot nu toe alleen die van de baby-dump en die vond ik wel aardig.

Hestria, mooie echo's!

Over BH's kan ik niet meepraten, ik vind de mijne nog steeds redelijk bescheiden en ga dan ook nog steeds ongeharnasd door het leven. Volgens de mevrouw bij de livera was het een 'd', nou het zal wel. Het monsterding wat ze me toen aan smeerde ligt nog steeds ongebruikt in de kast.
pi_53629903
Faja, voedingsbeha heb ik paar weken terug aangeschaft. Volgens de mevrouw van de winkel en de mevrouw van de bv-cursus kon het wel op dat moment (laten we t hopen, want ik heb er 2 liggen ). Bedverhogers en zeiltje heb ik tegelijkertijd in gebruik genomen .

Hestria, mooie plaatjes .

DeLiedje, heb je dan ook wel een kruidvat-doos gehad, want die is echt enorm... (de doos dan, vergeleken met de inhoud... ). Die van de babydump vond ik nog redelijk. Maar de blije doos werd ik het meest blij van... .

Flower, inwendige echo vond ik best meevallen. Het is vooral het idee, zeer deed het niet en dat kleine boontje zien maakte wel dat het me eigenlijk ook niet echt meer uitmaakte...

Vanmiddag goedgekeurd weer bij de VK en nieuwe afspraak voor volgende week, ik hoop 'em niet nodig te hebben en voor die tijd te bevallen. Maar goed, alles nog altijd rustig in de buik. Mn moeder heeft beeb toegesproken, *censuur* (ik geloof dat ik in mn enthousiasme een beetje teveel wilde gaan vertellen...) en morgen ga ik de laatste kleertjes wassen. Dus Frummel kan komen.
Ik ga richting mn bedje, trusten.
pi_53629980
Bij de etosdoos komt er geen dame over de vloer hoor Kan je gewoon ophalen (en ik heb begrepen dat in mijn omgeving niemand iemand over de vloer gehad heeft).

Babydump vond ik redelijk, die van de etos was niet echt super. De rest heb ik nog niet. Ik heb al wel gezien dat je zeker de PLUS doos wilt hebben, die zit echt vol met ik denk wel voor 40 euro aan boodschappen, die kwamen ze hier vorige week afleveren voor de buren (buren waren niet thuis). Ook het pakket van de C1000 schijnt prima te zijn.
pi_53630077
Tja, inwendige echo, het deed me dus echt compleet niets. Ik had eigenlijk het gevoel dat ik een beetje raar was omdat men in het ziekenhuis echt deed van "het kan even vervelend voelen en zo", maar ik heb er echt geen last van gehad
Gelukkig ben ik dus niet de enige
pi_53630319
was 't niet de prenatal 'blije doos', waar die felicitas dame van is?
  maandag 1 oktober 2007 @ 23:04:39 #220
3011 E.T.
pi_53630461
Die felicitas-dame komt wel van die doos van de Etos.. Ze komt 'alleen maar' de doos na de geboorte thuis brengen (en je van alles proberen aan te smeren).
Maar Felicitas en Etos werken samen daarin :
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 07:52:00 #221
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_53633074
de etos doos bestaat uit 2 delen, 1tje haal je vooraf in de winkel en die andere komt met mevruow en al na de geboorte
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 08:14:49 #222
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53633245
Ja, zie je... toch wel. Als je goed kijkt op die doos zie je ook al die logo's van al die tijdschriften staan. En die staan ook met z'n allen op het Felicitas gebouw in Alphen.

Nou ja, op zich niet erg natuurlijk, maar ik weet dat ik heel slecht ben met dat soort dingen, kan heel moeilijk nee zeggen enzo en vind het gewoon heel onprettig, dus dan maar niet die gratis troep. En al helemaal niet als jullie zeggen dat het tegen valt.

Prenatal heb ik wel aangevraagd geloof ik, en die van het kruidvat ook.

Ging gisteren kijken naar het daddy-difrax verhaal nav het berichtje van DeLiedje, maar ik kan niet vinden hoe je je daarvoor aan meldt.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 08:21:32 #223
3011 E.T.
pi_53633318
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 08:14 schreef Brighteyes het volgende:
Ging gisteren kijken naar het daddy-difrax verhaal nav het berichtje van DeLiedje, maar ik kan niet vinden hoe je je daarvoor aan meldt.

ik kon dat ook al niet vinden
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 08:24:00 #224
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53633342
Whehehe... echte hollandse meiden!
Ik heb DeLiedje al gePMd.
pi_53633835
Ik meld me weer.
Ging vrij laat naar bed, maar ik lag niet meer lekker dus ben er ook maar weer uit. Kruip er straks nog wel even in. Voor vandaag niks op het programma, moet alleen even langs de bakker straks.
De a.s. papa heeft vanmorgen voor beeb gezongen dat t wel buitenspeeltijd is en vervolgens ging hij met zn ijskoude handen nog even een aai over mn buik geven. Dus ik heb beeb verzekerd dat het in huis echt wel warm is haha. En mama heeft gelukkig warme handen ...
Laatste frummel-kleertjes zitten in de was (tot er weer nieuw bijkomt, hihi), dus daar kan het ook niet meer aan liggen.

Is er iemand die ik een sms-je zou mogen sturen als beeb is gearriveerd? Dan kom ik later zelf wel (of ik laat manlief het doen) de details melden. Maar dan hoeven jullie niet zo lang te wachten ...
pi_53633873
Gister hebben we meet the fockers gekeken. Normaal lig ik om half 9 wel op bed omdat ik dan echt supermoe ben. Gister was het dus iets later. Maar ook als ik dus later naar bed ga word ik midden in de nacht wakker. Elke nacht rond een uur of 2 ben ik klaarwakker.

Gister was de baby echt superactief. Volgens mij wordt het een kickboksende voetballer. Maar gelukkig als lief even wilt voelen doet ze helemaal niets meer. Heerlijk.. Alsof ze het doorheeft dat het een andere hand is.
  Moderator dinsdag 2 oktober 2007 @ 09:13:31 #227
5428 crew  miss_sly
pi_53633975
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 08:24 schreef Brighteyes het volgende:
Whehehe... echte hollandse meiden!
Ik heb DeLiedje al gePMd.
http://www.daddydifrax.nl/
Eerste hit op google
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 09:16:41 #228
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53634002
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 09:13 schreef miss_sly het volgende:

[..]

http://www.daddydifrax.nl/
Eerste hit op google

Zover was ik ook, maar ik kan daar nergens iets vinen om je aan te melden.
  Moderator dinsdag 2 oktober 2007 @ 09:17:35 #229
5428 crew  miss_sly
pi_53634015
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 09:16 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Zover was ik ook, maar ik kan daar nergens iets vinen om je aan te melden.
Je moet 5 difrax producten kopen en een coupon invullen, zoals ik het lees.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 09:18:01 #230
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53634025
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 09:01 schreef Nijna het volgende:
Is er iemand die ik een sms-je zou mogen sturen als beeb is gearriveerd? Dan kom ik later zelf wel (of ik laat manlief het doen) de details melden. Maar dan hoeven jullie niet zo lang te wachten ...

Normaal zou ik je gelijk mijn nummer gegeven hebben, maar aangezien ik dus op dit moment geen telefoon heb, heb je niks aan mij.
Er komt vast zo nog wel iemand anders.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 09:18:39 #231
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53634034
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 09:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Je moet 5 difrax producten kopen en een coupon invullen, zoals ik het lees.

*nog eens goed kijken gaat...
pi_53634050
Nijna je hebt pm.
  Moderator dinsdag 2 oktober 2007 @ 09:20:27 #233
5428 crew  miss_sly
pi_53634064
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 09:01 schreef Nijna het volgende:
Ik meld me weer.
Ging vrij laat naar bed, maar ik lag niet meer lekker dus ben er ook maar weer uit. Kruip er straks nog wel even in. Voor vandaag niks op het programma, moet alleen even langs de bakker straks.
De a.s. papa heeft vanmorgen voor beeb gezongen dat t wel buitenspeeltijd is en vervolgens ging hij met zn ijskoude handen nog even een aai over mn buik geven. Dus ik heb beeb verzekerd dat het in huis echt wel warm is haha. En mama heeft gelukkig warme handen ...
Laatste frummel-kleertjes zitten in de was (tot er weer nieuw bijkomt, hihi), dus daar kan het ook niet meer aan liggen.

Ik ben nog vrij nieuw hier enzo, maar je mag het mij best sms-en hoor ben ook zeer regelmatig online, dus ik zou het meteen melden
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 09:20:59 #234
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53634075
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 09:18 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Gevonden nu idd. Lijkt erop dat de actie afgelopen is als ik het zo lees.
  Moderator dinsdag 2 oktober 2007 @ 09:21:23 #235
5428 crew  miss_sly
pi_53634084
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 09:18 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

De site is niet zo up to date, heb ik het idee. Je kunt iets winnen als je je goede idee voor 30 juni instuurt
pi_53634260
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 09:19 schreef Ticootje het volgende:
Nijna je hebt pm.
Nummer genoteerd . Nu ben ik echt klaar om te bevallen .
pi_53634289
Ticootje, heerlijk zo'n kickboksend voetballertje .
Die van ons heeft ook een tijdje gehad dat als ik in de auto zat er druk mee werd gereden, coureurtje in de dop...?! Momenteel is het vooral een duwertje. Zit ik een beetje scheef op de bank met mn buik tegen de leuning, dan komt er een hakje en dan wordt er een partij geduwd .
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 09:40:17 #238
14746 k_i_m
pi_53634349
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 09:34 schreef Nijna het volgende:

[..]

Nummer genoteerd . Nu ben ik echt klaar om te bevallen .
Nou, hup! Persen! .
In my life
Why do I smile
pi_53634588
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 15:52 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Echo's zijn gaaf!!
Ik moest ook steeds (in het begin van elke zwangerschap) met eeng evulde blaas....
Maar ik was er steeds zo vroeg bij dat er met een "gewone" echo niet veel te zien was....
Dus dan toch maar een vaginale! Maar ik mocht altijd wel eerst even plassen hoor!
Ieks, dus die volle blaas is geen garantie dat het een gewone echo was. Ondanks al jullie 'het valt wel mee' verhalen blijf ik het eng/spannend vinden...

Straks eerst maar eens even nr de vk voor de intake en dan donderdag...de echo.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
  Moderator dinsdag 2 oktober 2007 @ 10:06:02 #240
5428 crew  miss_sly
pi_53634752
Spannend, flowerbox, die eerste echo
En ja, het valt echt mee zo'n inwendige echo, maar de eerste keer is het natuurlijk even eng omdat het onbekend is. Probeer je voorla niet al te druk daarover te maken, zodat je te gespannen bent. Hoe relaxter je je houdt, hoe gemakkelijker het allemaal gaat
pi_53634795
BE ik heb vannacht over je gedroomd. Je was aan het bevallen thuis en toen werd er ingebroken . En die inbreker ging naast je bed taan om te kijken wat het ging worden
Liefde
pi_53634971
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 09:40 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Nou, hup! Persen! .
Er valt nog niks te persen... anders zou ik t met alle liefde doen hoor .
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 10:07 schreef MeNicole het volgende:
BE ik heb vannacht over je gedroomd. Je was aan het bevallen thuis en toen werd er ingebroken . En die inbreker ging naast je bed taan om te kijken wat het ging worden
Wat een maffe droom MeNicole.

Hebben jullie trouwens laatst Try before you die gezien op BNN? Filemon ging assisteren bij een bevalling! Hij staat op uitzending gemist.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 10:23:07 #243
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53635096
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 10:07 schreef MeNicole het volgende:

Oh help!
Ik mag hopen dat mijn geschreeuw ze dan wel afschrikt hoor!
Wat een vage droom zeg!

Voor degenen die niet meelezen op het speeltuinbankje, er is afgelopen zaterag bij ons thuis ingebroken, gelukkig waren we niet thuis.

Nijna, niet gezien, maar ga ik denk ik straks wel even kijken!
  Moderator dinsdag 2 oktober 2007 @ 10:25:26 #244
5428 crew  miss_sly
pi_53635157
ik lees soms wel in het speeltuinbankjes-topic, maar het voelt nog zo raar om daar te reageren...komt misschien nog wel.

Maar wat lijkt me dat naar BE, als er ingebroken wordt in je huis.
De droom van MeNicole is wel vaaaag
pi_53635160
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 10:23 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Oh help!
Ik mag hopen dat mijn geschreeuw ze dan wel afschrikt hoor!
Wat een vage droom zeg!

Voor degenen die niet meelezen op het speeltuinbankje, er is afgelopen zaterag bij ons thuis ingebroken, gelukkig waren we niet thuis.

Nijna, niet gezien, maar ga ik denk ik straks wel even kijken!
Ik weet ook niet precies hoe het verder ging. Maar hij ging in ieder geval niet weg. Hij vond het wel leuk en kreeg ook een hamburger met roze muisjes
Liefde
pi_53635249
Nijna, voor mijn gevoel ben jij echt al eeuwen in dit topic, tijd om maar eens te verkassen naar het kleine babietjes topic hoor!!

Sterkte en succes alvast voor de bevalling!!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_53635302
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 10:16 schreef Nijna het volgende:
Hebben jullie trouwens laatst Try before you die gezien op BNN? Filemon ging assisteren bij een bevalling! Hij staat op uitzending gemist.

Ik heb het gezien. Ik vond het gaaf, het was een zo andere Filemon dan in spuiten en slikken zeg maar. En hij was echt serieus oprecht enzo. Het lijkt me ook wel heel mooi om zoiets mee te maken.
pi_53636498
Als je je geboortekaartje bij de c1000 afgeeft, dan krijg je ook een cadeaudoos. die vond ik de meest nuttige dingen hebben ! Veul spullen !!!

KP gaat hier weer heel snel weg...................
pi_53637937
MeNicole, misschien is het wel heel lekker, een hamburger met roze muisjes .

XXXKarinXXX, ik zal het doorgeven aan Frummel, ik wil nu ook wel eens naar het volgende topic eigenlijk. Niet dat het hier niet gezellig is, maar ik ben gewoon zo benieuwd naar die kleine! Weet je wat ik zo apart vind, ik heb nog steeds het idee dat jullie Meike zo'n vers klein beebje is, kind is alweer 7 maanden, waar blijft de tijd... .

Pruk, ik vond het ook wel mooi om Filemon zo anders te zien. Hij leefde zo mee, mooi om te zien ja!

KP, geen c1000 hier in de buurt, maar ik denk dat ik mn schoonmama maar lief aan ga kijken .

Net mn schoonmama aan de telefoon gehad en ik heb me gewoon versproken . Waarom heb ik het al die tijd vrij goed voor me kunnen houden en loop ik me nu aan de lopende band te verspreken? Het wordt hoog tijd dat Frummel komt buiten spelen, anders weet iedereen het al voor die tijd .
  Moderator dinsdag 2 oktober 2007 @ 12:50:21 #250
5428 crew  miss_sly
pi_53638161
hamburger met roze muisje....brrrr, hoe verzin je het

Ik heb echt zo'n last van mijn borsten. Wij hebben op het werk een paar brommers om te gebruiken, waarmee ik bijvoorbeeld boodschappen doe in de pauze. Alle bobbeltjes waar ik net overheen reed, deden pijn aan mijn borsten.
Maar gelukkig nog steeds niet echt misselijk ofzo
pi_53638640
Ik had in het begin vaak mijn sportbh aan. Lekker strak, dan heb je er minder last van.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 13:15:00 #252
52834 Droeke
Curiosity killed the cat
pi_53638731
Gisteren weer naar de vlos geweest; de check-up was gelukkig goed. En nog een heel leuk extra-tje: we mogen nog een 34-weken echo laten maken!!! Yippie, nog een keertje naar beebje koekeloeren!!!

Weten jullie trouwens al welke kinderwagen jullie (gaan) aanschaffen? En gaan jullie voor een 'echte' maxi-cosi of een 'namaak'-autostoeltje? Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar wat jullie ideeen daarover zijn...
A cat is a lion in a jungle of small bushes
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 13:19:45 #253
52834 Droeke
Curiosity killed the cat
pi_53638802
quote:

Dat lijkt me wel leuk om eens te kijken... Op welke datum moet ik zoeken? Of heeft iemand misschien een linkje???
pi_53638898
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 13:15 schreef Droeke het volgende:
Gisteren weer naar de vlos geweest; de check-up was gelukkig goed. En nog een heel leuk extra-tje: we mogen nog een 34-weken echo laten maken!!! Yippie, nog een keertje naar beebje koekeloeren!!!

Weten jullie trouwens al welke kinderwagen jullie (gaan) aanschaffen? En gaan jullie voor een 'echte' maxi-cosi of een 'namaak'-autostoeltje? Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar wat jullie ideeen daarover zijn...
Wij hebben een namaak.

Kinderwagen had ik al gekocht voordat ik zwanger werd. Ik vond deze helemaal leuk. Donkerblauw met beertjes.

Ik vind de kinderwagens wel heeeeel erg duur. Vooral degen die ik mooi vind. 800 of 900 euro heb ik ze gezien.
  Moderator dinsdag 2 oktober 2007 @ 13:24:45 #255
5428 crew  miss_sly
pi_53638920
Wij krijgen een kinderwagen van mijn schoonouders
Maar we moeten nog even heel goed nadenken wat we precies willen. We wonen 3-hoog, zonder lift en geen al te breed trappenhuis en geen berging beneden. Een echte kinderwagen is dus wellicht niet echt handig, want dat is zo'n gesjouw iedere keer. Misschien beter een maxi-cosi met onderstel ofzo.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 13:30:51 #256
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_53639058
Ee maxicosi mogen ze niet lang in zitten per dag. Misschien wist je dat wel maar ik dacht: ik zeg het even voor de zekerheid. Dus dat is eigenlijk geen optie voor een lekkere wandeling. Je hebt ook kinderwagens waar van het onderstel mooi "inklapt"(voor- en achterwielen naar elkaar toe) zodat je hem makkelijk de trap op kan krijgen. Ik weet niet meer welke dat is. Ik dacht de Stokke.
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_53639060
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 13:19 schreef Droeke het volgende:

[..]

Dat lijkt me wel leuk om eens te kijken... Op welke datum moet ik zoeken? Of heeft iemand misschien een linkje???
Linkje
Het is de uitzending van 30 september waar het om gaat.
  Moderator dinsdag 2 oktober 2007 @ 13:35:29 #258
5428 crew  miss_sly
pi_53639170
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 13:30 schreef LadyS het volgende:
Ee maxicosi mogen ze niet lang in zitten per dag. Misschien wist je dat wel maar ik dacht: ik zeg het even voor de zekerheid. Dus dat is eigenlijk geen optie voor een lekkere wandeling. Je hebt ook kinderwagens waar van het onderstel mooi "inklapt"(voor- en achterwielen naar elkaar toe) zodat je hem makkelijk de trap op kan krijgen. Ik weet niet meer welke dat is. Ik dacht de Stokke.
Euhm, ik heb dat inderdaad wel eens gehoord, nu je het zegt, was me ontschoten.
Sowieso, ik ben dan geen jonge moeder, maar het is echt jaaaaaaren geleden dat ik me zo groen en onzeker heb gevoeld, wetende dat er zoveel is dat ik nog niet weet, terwijl het zo ontzettend belangrijk is. Dus please, vul me aan, licht me in, help me die gaten te vullen

Maar inderdaad, dat zou dus betekenen dat je niet een lekkere wandeling kunt maken, en dat is toch wel leuk, aangezien we naast een heerlijk parkje wonen dadelijk en het een mei-kindje wordt!
Ook met een goed inklapbaar onderstel wordt dat dus 3 keer lopen als ik alleen wil gaan wandelen: onderstel, bak en kind.

Optie was om de kinderwagen in de auto te laten liggen, maar als schaap dan werken is, heb ik nog niets.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 13:39:10 #259
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_53639277
Met makkelijk inklapbaar bedoel ik dat je hem als een soort steekkarretje de trap op kan krijgen, in zijn geheel. Maar ik kan niet meer vinden welke wagen dat is. Op de site van Stokke kan ik het niet vinden. Missschien dat iemand anders het weet?

Heb je geen berging beneden, waar de bak (en wagen?) evt. in zou kunnen
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_53639304
Wij hebben een bugaboo, vonden we niet de allermooiste maar wel de meest praktische. Klein opklapbaar (nou ja... relatief klein dan, want nog steeds een aardig bakbeest) en hij rijdt ook heerlijk. Van de zomer uitgeprobeerd met de buggy-inzet toen we logées hadden met een kind van anderhalf.

Het ligt er maar net aan wat je verwacht van een kinderwagen. Wij vonden het belangrijk dat hij klein opklapbaar was en dat de duwstang verstelbaar was (we schelen nogal wat in lengte nl).
We hadden na een bezoekje aan een van die babywinkels nog 2 wagens over, de bugaboo en de quinny buzz en toen ben ik op internet ervaringen gaan lezen van anderen. Kwam de bugaboo toch veel positiever naar voren dan de quinny. En oa dat heeft de doorslag gegeven.

Kijk wat je verwacht van een wagen, en laat je dan informeren over wat zo'n wagen allemaal kan of niet kan. Loop er een stukje mee en voel of het naar je zin is.
Wij zijn bij babydump geweest, waar de verkoopster zei: wilt u een 3 of een 4 wieler... als u dat nou eerst even beslist dan kan ik daarna wel informatie geven. En daar sta je dan als leek.
Bij een andere winkel werden we veel beter geholpen, ben de naam even kwijt.

We hebben een echte maxicosi aangeschaft, ik heb ook geen andere merken zien staan volgens mij. We hebben alles in een keer bij de prenatal gehaald toen er zo'n 20% korting actie was.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 13:40:15 #261
149959 SQ
snelle trees
pi_53639308
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 13:39 schreef LadyS het volgende:
Met makkelijk inklapbaar bedoel ik dat je hem als een soort steekkarretje de trap op kan krijgen, in zijn geheel. Maar ik kan niet meer vinden welke wagen dat is. Op de site van Stokke kan ik het niet vinden. Missschien dat iemand anders het weet?

Ik denk de Bugaboo
disclaimer
  Moderator dinsdag 2 oktober 2007 @ 13:40:58 #262
5428 crew  miss_sly
pi_53639332
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 13:39 schreef LadyS het volgende:

Dat zou een optie zijn, zal daar eens naar kijken/informeren.

Nee, zeer waarschijnlijk hebben we die niet. Er wordt nu aan het hele pand gebouwd en gedaan, maar ik denk neit dat er bij de entree ruimte overblijft voor een berging. Oud pand met beperkte ruimte.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 13:41:14 #263
149959 SQ
snelle trees
pi_53639342
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 13:40 schreef Nijna het volgende:
Wij hebben een bugaboo, vonden we niet de allermooiste maar wel de meest praktische. Klein opklapbaar (nou ja... relatief klein dan, want nog steeds een aardig bakbeest) en hij rijdt ook heerlijk. Van de zomer uitgeprobeerd met de buggy-inzet toen we logées hadden met een kind van anderhalf.

Het ligt er maar net aan wat je verwacht van een kinderwagen. Wij vonden het belangrijk dat hij klein opklapbaar was en dat de duwstang verstelbaar was (we schelen nogal wat in lengte nl).
We hadden na een bezoekje aan een van die babywinkels nog 2 wagens over, de bugaboo en de quinny buzz en toen ben ik op internet ervaringen gaan lezen van anderen. Kwam de bugaboo toch veel positiever naar voren dan de quinny. En oa dat heeft de doorslag gegeven.

Kijk wat je verwacht van een wagen, en laat je dan informeren over wat zo'n wagen allemaal kan of niet kan. Loop er een stukje mee en voel of het naar je zin is.
Wij zijn bij babydump geweest, waar de verkoopster zei: wilt u een 3 of een 4 wieler... als u dat nou eerst even beslist dan kan ik daarna wel informatie geven. En daar sta je dan als leek.
Bij een andere winkel werden we veel beter geholpen, ben de naam even kwijt.

We hebben een echte maxicosi aangeschaft, ik heb ook geen andere merken zien staan volgens mij. We hebben alles in een keer bij de prenatal gehaald toen er zo'n 20% korting actie was.
Ja, zo leren ze je dat daar, dan had je vast een heel jong meiske die je hielp
disclaimer
pi_53639445
Inderdaad Storm, het was voor ons reden om heel gauw weer weg te gaan. Als je weet wat je wilt hebben is t prima, maar als je voor informatie gaat kan je naar mijn mening beter ergens anders heen...

Je kan de bugaboo met de buggyinzet wel als 2-wieler maken, dat is geloof ik de strandstand. Geen idee of je daar ook een trap mee op kan... Kąn vast wel, maar nou ja goed...
Overigens zit er wel zo'n stang over de bak waaraan je em makkelijk op kan tillen. Weet niet of dat ook zo makkelijk gaat al er een beeb in ligt (nog niet kunnen testen). Onderstel is ook best wel licht en genoeg vastpak mogelijkheden om het ding fatsoenlijk op te kunnen tillen met 1 hand.
pi_53639463
Ik weet niet wat jullie een lange wandeling noemen, maar een baby mag per dag zo'n 1,5 tot 2 uur in een autostoeltje liggen
Miss_sly, misschien is een Quinny Zapp iets voor jullie? Dat is eigenlijk een buggy, maar de Maxi Cosi past er ook op. Het gewicht is 7kg dacht ik (uit het blote hoofd) en hij is super klein op te vouwen voor in de auto op achter op de fiets.
Wanneer er geen lift in een winkel is, til ik 'm wel eens met kind (10+kg) en al de trap op. Niet aan te bevelen, maar het kįn in noodgevallen wel
pi_53639574
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 13:41 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ja, zo leren ze je dat daar, dan had je vast een heel jong meiske die je hielp
Wij zijn anders prima geholpen bij de Baby Dump, zelfs in die waar jij werkte Uitgebreide info gekregen over het verschil tussen 3 en 4 wielers, demonstraties, noem maar op. Het enige nadeel was dat die vent stonk naar sigaretten..
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 13:51:27 #267
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53639590
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 13:15 schreef Droeke het volgende:

Keertje extra kijken is nooit weg natuurlijk! Maar hopelijk geen enge medische redenen?

Wij hebben een quinny kinderwagen en een 'echte' maxi cosi.
Voornamelijk vanwege het uiterlijk omdat we per sé die bepaalde bekleding/stijl/soort wilden.
Daarnaast is het gewoon goed spul dus was de keuze makkelijk gemaakt.
Was onze keuze van een heel onbekend merk geweest hadden we iig eerst wel even onderzoek gedaan. Maar volgens mij verkopen ze vrijwel geen troep hier in NL hoor.
  Moderator dinsdag 2 oktober 2007 @ 13:52:03 #268
5428 crew  miss_sly
pi_53639611
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 13:46 schreef lcicle het volgende:
Ik weet niet wat jullie een lange wandeling noemen, maar een baby mag per dag zo'n 1,5 tot 2 uur in een autostoeltje liggen
Miss_sly, misschien is een Quinny Zapp iets voor jullie? Dat is eigenlijk een buggy, maar de Maxi Cosi past er ook op. Het gewicht is 7kg dacht ik (uit het blote hoofd) en hij is super klein op te vouwen voor in de auto op achter op de fiets.
Wanneer er geen lift in een winkel is, til ik 'm wel eens met kind (10+kg) en al de trap op. Niet aan te bevelen, maar het kįn in noodgevallen wel
Tot welke leeftijd mogen ze 1,5-2 uur in een maxi cosi?
Op zich vind ik dat wel een heel behoorlijke wandeling, denk ik, toch?
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 13:52:09 #269
149959 SQ
snelle trees
pi_53639614
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 13:50 schreef lcicle het volgende:

[..]

Wij zijn anders prima geholpen bij de Baby Dump, zelfs in die waar jij werkte Uitgebreide info gekregen over het verschil tussen 3 en 4 wielers, demonstraties, noem maar op. Het enige nadeel was dat die vent stonk naar sigaretten..
Jan! De man die op zijn 54e begon met roken
De fulltime verkopers en de mensen die er langer werken kunnen dat ook wel prima, maar meiskes die er net 2 maanden bezig zijn komen vaak nogniet zo ver, denk dat Nijna daar tegenaan is gelopen
disclaimer
pi_53639674
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 13:24 schreef miss_sly het volgende:
Wij krijgen een kinderwagen van mijn schoonouders
Maar we moeten nog even heel goed nadenken wat we precies willen. We wonen 3-hoog, zonder lift en geen al te breed trappenhuis en geen berging beneden.

Jij zoekt de Stokke. Echt waar, die is super met trappen op en af! Ok, we hebben hem enkel nog geprobeerd met een knuffelbeer, maar het werkt echt als een tierelier. Als iemand zijn kind even uit wil lenen wil ik het ook wel voor je proberen met kind.

Het is in ieder geval niet enkel een verkooppraatje, het werkt echt. Mijn man raakt er niet over uitgepraat dat het zo makkelijk ging Het is wel een dure wagen, maar hij is erg fijn. Hij neemt niet veel ruimte in (bugaboo neemt echt veel meer ruimte in) en hij past achterin een peugeot 206 (en er nauwelijks kinderwagens die daar achterin passen, deze past er met onderstel en reiswieg in!). We hebben er de adapters voor de maxi-cosi bijgekocht, dus ook die past er gewoon op.

Ik weet niet of je ergens een winkel in de buurt hebt waar je hem ook op de trap kunt proberen, anders mag je het van mij rustig hier komen proberen, mocht je willen weten hoe dat is.
pi_53639773
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 13:52 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Tot welke leeftijd mogen ze 1,5-2 uur in een maxi cosi?
Op zich vind ik dat wel een heel behoorlijke wandeling, denk ik, toch?
Dat is inderdaad wel het 'probleem' als je voor de combi Zapp-Maxi Cosi zou kiezen. Baby's mogen tot 9 kilo in de Maxi Cosi liggen. Bij ons was dat met 10 maanden, maar meestal bereiken baby's eerder dat gewicht. Ze mogen pas in de buggy zitten wanneer ze zelf goed rechtop kunnen zitten, en die 2 dingen (gewicht - zelf zitten) overlappen elkaar niet.
Beetje vaag, maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel En, ik hield een wandeling van 1,5 uur niet vol hoor

Stormqueen, het was niet Jan.. Het was de verkoper van de mannenliefde zeg maar
Ken je mij eigenlijk nog?..
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 13:59:22 #272
149959 SQ
snelle trees
pi_53639803
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 13:58 schreef lcicle het volgende:

[..]

Dat is inderdaad wel het 'probleem' als je voor de combi Zapp-Maxi Cosi zou kiezen. Baby's mogen tot 9 kilo in de Maxi Cosi liggen. Bij ons was dat met 10 maanden, maar meestal bereiken baby's eerder dat gewicht. Ze mogen pas in de buggy zitten wanneer ze zelf goed rechtop kunnen zitten, en die 2 dingen (gewicht - zelf zitten) overlappen elkaar niet.
Beetje vaag, maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel En, ik hield een wandeling van 1,5 uur niet vol hoor

Ow, die Is die weer losgelaten uit het gesticht dan?

Ja, ik ken jou nog wel, alhoewel ik je wederhelft beter herinner

[ Bericht 14% gewijzigd door SQ op 02-10-2007 14:26:28 ]
disclaimer
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 14:02:20 #273
52834 Droeke
Curiosity killed the cat
pi_53639863
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 13:30 schreef Nijna het volgende:

[..]

Linkje
Het is de uitzending van 30 september waar het om gaat.
Geweldig, dank je!!! Ik ga hem meteen bekijken!
  Moderator dinsdag 2 oktober 2007 @ 14:05:55 #274
5428 crew  miss_sly
pi_53639952
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 13:54 schreef Pruk het volgende:

[..]

Jij zoekt de Stokke. Echt waar, die is super met trappen op en af! Ok, we hebben hem enkel nog geprobeerd met een knuffelbeer, maar het werkt echt als een tierelier. Als iemand zijn kind even uit wil lenen wil ik het ook wel voor je proberen met kind.

Het is in ieder geval niet enkel een verkooppraatje, het werkt echt. Mijn man raakt er niet over uitgepraat dat het zo makkelijk ging Het is wel een dure wagen, maar hij is erg fijn. Hij neemt niet veel ruimte in (bugaboo neemt echt veel meer ruimte in) en hij past achterin een peugeot 206 (en er nauwelijks kinderwagens die daar achterin passen, deze past er met onderstel en reiswieg in!). We hebben er de adapters voor de maxi-cosi bijgekocht, dus ook die past er gewoon op.

Ik weet niet of je ergens een winkel in de buurt hebt waar je hem ook op de trap kunt proberen, anders mag je het van mij rustig hier komen proberen, mocht je willen weten hoe dat is.
Ow, dat klinkt goed Duur is niet erg, want als het de wagen is die we willen hebben, leg ik wel zelf wat bij bij wat mijn schoonouders willen uittrekken voor hun kado. Het moet natuurlijk niet te gek worden voor hun, maar wel handig voor ons.

Wij zijn laatst bij de babydump in Hoofddorp geweest, die hebben een trap. We waren alleen maar aan het kijken, gewoon omdat ik dat graag wilde nu ik eindelijk voor mezelf kon kijken Als we zover zijn, gaan we gewoon daar iig kijken en testen op de trap! Maar iig een lief aanbod
  Moderator dinsdag 2 oktober 2007 @ 14:07:23 #275
5428 crew  miss_sly
pi_53639990
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 13:58 schreef lcicle het volgende:

[..]

dus tot een maand of 9-10 kunnen we wandelen met de maxi-cosi als we maar niet te lang wandelen?
Maar dan kunnen we dus ook niet op een dag lang wandelen en met de auto weg, want dat telt op natuurlijk.

Goh, ik ben vandaag toch wel een stuk wijzer geworden
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 14:10:29 #276
149959 SQ
snelle trees
pi_53640064
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 14:07 schreef miss_sly het volgende:

[..]

dus tot een maand of 9-10 kunnen we wandelen met de maxi-cosi als we maar niet te lang wandelen?
Maar dan kunnen we dus ook niet op een dag lang wandelen en met de auto weg, want dat telt op natuurlijk.

Goh, ik ben vandaag toch wel een stuk wijzer geworden
Als je je kind een keertje wat langer in de maxi-cosi doet kan het helemaal geen kwaad. De enige reden dat ze dat zeggen is om te voorkomen dat ouders hun kind 20 uur per dag in dat ding leggen en zo een kind met een vergroeide rug krijgen. (er zijn baby's die namelijk alleen stil zijn als ze in de maxicosi zitten )
disclaimer
pi_53640081
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 13:59 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Rozjeeeeee -knip-

Ja, ik ken jou nog wel, alhoewel ik je wederhelft beter herinner

Nou mensen, dįt heeft ons dus geadviseerd over de Mutsaerts Transaction

[ Bericht 24% gewijzigd door lcicle op 03-10-2007 13:26:49 ]
pi_53640116
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 14:05 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ow, dat klinkt goed Duur is niet erg, want als het de wagen is die we willen hebben, leg ik wel zelf wat bij bij wat mijn schoonouders willen uittrekken voor hun kado. Het moet natuurlijk niet te gek worden voor hun, maar wel handig voor ons.

Wij zijn laatst bij de babydump in Hoofddorp geweest, die hebben een trap. We waren alleen maar aan het kijken, gewoon omdat ik dat graag wilde nu ik eindelijk voor mezelf kon kijken Als we zover zijn, gaan we gewoon daar iig kijken en testen op de trap! Maar iig een lief aanbod
Verkooppraatje

Je hebt de Stokke in twee uitvoeringen: eentje met reiswieg en eentje zonder. Je kan natuurlijk kiezen om die zonder reiswieg te nemen en in plaats daarvan de maxi-cosi adapters en een maxi-cosi te nemen. Het zitje van de Stokke kan namelijk helemaal plat, waardoor de reiswieg dus in principe extra is!
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 14:12:03 #279
52834 Droeke
Curiosity killed the cat
pi_53640118
Miss-Sly: denk eraan dat de BabyDump de Stokke niet verkoopt! Wij hebben hem uiteindelijk gevonden bij de babyplanet (in Weert) daar hadden ze veel showroom modellen staan (handig i.v.m. verschillende kleuren) en het is inderdaad zo dat de Stokke makkelijk de trap op en af kan. Bovendien hebben de nieuwe modellen een wieg waar ook 'handvaten' aan zitten waardoor je gewoon de wieg (met kindje) met 1 hand de trap af kunt dragen en het onderstel ook met 1 hand makkelijk kunt besturen. Wij zijn uiteindelijk ook gevallen voor de Stokke. En de wieg wil ik de eerste weken gebruiken op onze slaapkamer, lijkt me gemakkelijk met die nachtelijke voedingen. Bovendien kun je de hoogte van de wieg ook makkelijk aanpassen aan het bed!
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 14:15:14 #280
149959 SQ
snelle trees
pi_53640199
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 14:11 schreef lcicle het volgende:

[..]

Nou mensen, dįt heeft ons dus geadviseerd over de Mutsaerts Transaction
Transformer?
Of hebben ze weer wat nieuws uit?
disclaimer
pi_53640266
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 14:15 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Transformer?
Of hebben ze weer wat nieuws uit?
Nee nee, de Transaction Die is met 4 wielen, Transformer met 3. We hebben 'm pas een jaartje of 2
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 14:19:28 #282
149959 SQ
snelle trees
pi_53640318
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 14:17 schreef lcicle het volgende:

[..]

Nee nee, de Transaction Die is met 4 wielen, Transformer met 3. We hebben 'm pas een jaartje of 2
Ja, ik ben idd al langer weg daar
disclaimer
pi_53640365
Overigens maakt het niet uit waar je de Stokke koopt, hij is overal even duur. Je kan dus ook gewoon bij de Arena langs bij de Prenatal die daar zit, daar hebben ze een trap (En in ieder geval drie of vier Stokkes staan)
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 14:24:24 #284
11682 Moonah
Jolie femme
pi_53640451
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 13:59 schreef Stormqueen het volgende:
edit
Hm, ik weet ook over wie je het hebt. Ik vind het nogal een ongepaste post eerlijk gezegd.

[ Bericht 39% gewijzigd door Moonah op 02-10-2007 14:32:25 ]
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 14:26:27 #285
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53640514
quote:

[..]

Er valt nog niks te persen... anders zou ik t met alle liefde doen hoor .
[..]

Wat een maffe droom MeNicole.

Kon jij daar gewoon naar kijken? De tranen stromen hier over mijn wangen en ik heb hem op pauze gezet. Niet omdat ik er bang van word, maar ik vind het echt heel heftig om te zien.
En Filemon is idd echt een schatje. Helemaal onder de indruk enzo.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 14:27:03 #286
149959 SQ
snelle trees
pi_53640522
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 14:24 schreef Moonah het volgende:

[..]

Hm, ik weet ook over wie je het hebt. Ik vind het nogal een ongepaste post eerlijk gezegd.
Prima joh, heb het al aangepast, als jij en Icicle het kwootje dan ook nog even editten is iedereen weer blij.
disclaimer
pi_53640569
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 14:26 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Kon jij daar gewoon naar kijken? De tranen stromen hier over mijn wangen en ik heb hem op pauze gezet. Niet omdat ik er bang van word, maar ik vind het echt heel heftig om te zien.
En Filemon is idd echt een schatje. Helemaal onder de indruk enzo.
Ik vond het ook niet echt een fragment voor vrouwen die nog moeten bevallen Ze kermde wel érg hard moet ik zeggen Maar verder was het wel mooi
pi_53640592
Is het trouwens misschien niet handiger om deze posts over kinderwgens naar het kinderwagentopic te verplaatsen? Is het later beter terug te vinden
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 14:33:49 #289
11682 Moonah
Jolie femme
pi_53640695
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 14:27 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Prima joh, heb het al aangepast, als jij en Icicle het kwootje dan ook nog even editten is iedereen weer blij.
Oké.

Oh, en dat van Filemon vond ik ook erg ontroerend. Niet met droge oogjes kunnen kijken.
Ze maakte idd wel erg veel lawaai.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 14:35:56 #290
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53640760
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 14:29 schreef Pruk het volgende:
Is het trouwens misschien niet handiger om deze posts over kinderwgens naar het kinderwagentopic te verplaatsen? Is het later beter terug te vinden

Ga ik straks even doen. Ben nog aan het kijken naar Filemon.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 14:38:12 #291
52834 Droeke
Curiosity killed the cat
pi_53640810
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 14:29 schreef Pruk het volgende:

Sorry, ik wist niet dat er een 'kinderwagentopic' bestond... Anders had ik de vraag hier niet gesteld... Mijn excuses. Het is gewoon dat ik nieuwsgierig ben naar wat anderen vinden... Ik vind het zelf dus echt heel moeilijk om dit soort keuzes te maken

en dan heb ik dus een academische opleiding, dus ik ben niet de stomste (zo stel ik mezelf iig gerust)... Maar bij dit soort dingen voel ik me zooo groen en onwetend. Het vervelendste vond ik nog in de Prenatal naar dingen te zoeken die op 'het lijstje stonden' maar ik niet wist hoe die dingen eruit zagen!!!
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 14:43:00 #292
14746 k_i_m
pi_53640921
.

Ik kwam er gisteren achter -toen ik het eerst gekregen rompertje aan het ontleden was- dat zo'n ding niet over het hoofd aangetrokken hoeft te worden, maar dat er ook drukkers aan de bovenkant zitten. Ik dacht dat het hetzelfde werkte als een body .
In my life
Why do I smile
pi_53640962
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 14:35 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ga ik straks even doen. Ben nog aan het kijken naar Filemon.
Heb het al gedaan. Ik heb niets beters te doen
pi_53640978
Je kan m toch wel over het hoofd aantrekken?
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 14:45:30 #295
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53640979
Whehehe k_i_m...
Maarreh... er moeten dan toch nog drukkertjes aan de zijkant zitten om hem helemaal open te kunnen vouwen? Of begrijp ik niet wat je zegt?
pi_53641005
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 14:38 schreef Droeke het volgende:

[..]

Sorry, ik wist niet dat er een 'kinderwagentopic' bestond... Anders had ik de vraag hier niet gesteld... Mijn excuses. Het is gewoon dat ik nieuwsgierig ben naar wat anderen vinden... Ik vind het zelf dus echt heel moeilijk om dit soort keuzes te maken

en dan heb ik dus een academische opleiding, dus ik ben niet de stomste (zo stel ik mezelf iig gerust)... Maar bij dit soort dingen voel ik me zooo groen en onwetend. Het vervelendste vond ik nog in de Prenatal naar dingen te zoeken die op 'het lijstje stonden' maar ik niet wist hoe die dingen eruit zagen!!!
Ow, het maakt mij verder niet uit, maar dat is gewoon een erg handig topic om nog eens dingen terug te lezen, dus ik heb het gewoon even gekopieerd, kleine moeite.

Ow, en wat die ontwetendheid betreft, volgens mij maakt het geen ene moet uit of je slim bent of niet, spannend is het toch en je bent toch ook groen en onwetend Ik heb dat net zo goed en ik denk dat iedereen hier dat heeft, ik gok dat zelfs mensen bij een tweede of derde of ... kindje nog bepaalde dingen spannend vinden.

Wat voor soort kinderwagen - Deel 7
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 14:46:56 #297
14746 k_i_m
pi_53641016
Ja, drukkers aan de zijkant, boven de drukkers aan de onderkant, van voren gezien .
In my life
Why do I smile
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 14:47:09 #298
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53641022
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 14:44 schreef Pruk het volgende:

[..]

Heb het al gedaan. Ik heb niets beters te doen

En het linkje dan, zodat iedereen het makkelijk kan vinden: Wat voor soort kinderwagen - Deel 7
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 14:48:20 #299
14746 k_i_m
pi_53641056
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 14:45 schreef Ticootje het volgende:
Je kan m toch wel over het hoofd aantrekken?
Het schijnt (heb ik ergens in OUD gelezen) dat kinderen daar enorm van gaan krijsen. Dat wens ik natuurlijk te allen tijde te voorkomen .
In my life
Why do I smile
pi_53641089
Oh my ik begin me een beetje een veteraan te voelen zo, zulke dingen zijn voor mij al zo vanzelfsprekend Wordt het voor jullie ook straks, echtwaar

Ik ben trouwens maar weer eens wat tijdschriften gaan kopen voor de laatste inzichten enzo..tis toch alweer 7 jaar geleden dat ik voor het eerst zwanger was
Gisteren heeft vriendlief het wiegje opgehaald, zo`n echte 40-jarige bak met roezels enzo
Saartje
pi_53641098
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 14:48 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Het schijnt (heb ik ergens in OUD gelezen) dat kinderen daar enorm van gaan krijsen. Dat wens ik natuurlijk te allen tijde te voorkomen .
Ligt eraan hoe strak het rompertje zit denk ik? Waarom verkopen ze anders uberhaupt rompertjes met geen knoopjes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')