quote:
beter te vroeg dan dat ze het vergeten prukquote:Op vrijdag 28 september 2007 10:06 schreef Pruk het volgende:
Mijn kraampakket wordt binnenkort bezorgd (tenminste, het is al wel gedeclareerd)
Is dat niet idioot vroeg?
Ik denk dat je daar toch echt zelf aan moet werken!!! Hup aan de pannekoeken!!quote:Op vrijdag 28 september 2007 10:50 schreef Nijna het volgende:
Klein_spookje, de K zit al bijna in de maand hoor, nog een paar daagjes.
Suerte, een jongetje.
Vamp, ik vind het wel een mooie omschrijving van je minimonster.
Ticootje, het is hier hardstikke bekend, maar voor jullie nog eventjes geheim. Ik schijn me gister versproken te hebben toen mn schoonouders er waren (was ik me totaal niet van bewust). En het geboortebord stond in de kamer, wel verstopt achter een andere plank, maar daar liep schoonmoeder tegenaan. Ik denk en hoop dat ze de naam nog niet gezien heeft...
En ik meld me bij deze weer. Alweer een brakke nacht, zou het komen omdat ik mn warme melkje vergeten was gisteravond? Of de onrust die de thuiskomst van mn schoonouders met zich meebrengt.... Ze zijn weer in t land, gelijk even mn buik komen bewonderen nu beeb er nog in zit. En hoewel ik van nagenoeg iedereen hoor dat mn buik zo bescheiden is vond schoonmams me behoorlijk bol geworden
.
Ben vandaag geloof ik niet zo in mn hum, zal wel gebrek aan slaap zijn.
Ik hoop dat dit topic dan misschien weer verse beebjes gaat brengen... (hier is alles nog rustig).
Ja, mooie omschrijving.... Ik hoop alleen dat het deze keer niet zo gaat!!quote:Op vrijdag 28 september 2007 10:50 schreef Nijna het volgende:
Klein_spookje, de K zit al bijna in de maand hoor, nog een paar daagjes.
Suerte, een jongetje.
Vamp, ik vind het wel een mooie omschrijving van je minimonster.
Ticootje, het is hier hardstikke bekend, maar voor jullie nog eventjes geheim. Ik schijn me gister versproken te hebben toen mn schoonouders er waren (was ik me totaal niet van bewust). En het geboortebord stond in de kamer, wel verstopt achter een andere plank, maar daar liep schoonmoeder tegenaan. Ik denk en hoop dat ze de naam nog niet gezien heeft...
BE, hoe is je broek geworden?
En ik meld me bij deze weer. Alweer een brakke nacht, zou het komen omdat ik mn warme melkje vergeten was gisteravond? Of de onrust die de thuiskomst van mn schoonouders met zich meebrengt.... Ze zijn weer in t land, gelijk even mn buik komen bewonderen nu beeb er nog in zit. En hoewel ik van nagenoeg iedereen hoor dat mn buik zo bescheiden is vond schoonmams me behoorlijk bol geworden
.
Ben vandaag geloof ik niet zo in mn hum, zal wel gebrek aan slaap zijn.
Ik hoop dat dit topic dan misschien weer verse beebjes gaat brengen... (hier is alles nog rustig).
Dat hoop ik niet voor zijn vrouw/vriendinquote:
Nou... dan was er al weer een pakje verf overheen gegaan hoor!quote:Op vrijdag 28 september 2007 11:44 schreef DeLiedje het volgende:
Ticootje, Nijna heeft gisteren haar witte broek donker blauw geverfd, een fotootje daarvan staat in het vorige topic...
BE en ik hadden het er al eens eerder over gehad om die witte zomer broeken te verven, en hebben dat gisteren dus allebeigedaan omdat die van Nijna zo mooi was geworden!
Ik heb m turkoise geprobeerd te verven, en het is dus deze mooie kleur blauw geworden...
Op het resultaat van BE haar rode broek wachten we nog(hopelijk is die niet ook lichter geworden dan de bedoeling was... dan loopt ze in t zalm roze
)
Dat had ik ook hoor.... Ik was er zoooow van overtuigd!! Vriendlief ook en dan lig je daar en dan zit er een piemeltje aan!quote:Op vrijdag 28 september 2007 13:14 schreef Suerte het volgende:
Ik kom me even schamen.....ik was gisteren wel even teleurgesteld dat we een zoontje krijgen![]()
Ik was er zoooo van overtuigd dat het een meisje zou zijn, en mijn man ook.Voelde me knap klote gisteren, en had best een schuldgevoel.Ik had nooit gedacht dat ik zoiets kon denken; dat ik niet blij kon zijn op dat moment.
Zullen we ruilen?quote:Op vrijdag 28 september 2007 13:23 schreef Ticootje het volgende:
Suerte, je bent echt niet de enige.. Ik hoopte juist heel erg op een jongetje..
Maar ik vind het natuurlijk nu wel heel leuk dat het een meisje wordt, maar op het moment zelf had ik zoiets van sjit...
Ja, zoals in een soap...quote:
Jahaa!!quote:Op vrijdag 28 september 2007 13:29 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja, zoals in een soap...![]()
Dan bevallen we op dezelfde dag en dan worden de baby's omgewisseld.
Wat zijn jullie ergquote:Op vrijdag 28 september 2007 13:31 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Jahaa!!![]()
![]()
![]()
Ik krijg toch een meisje!!!
Niet verder vertellen anders vindt iedereen ons ontaard enzo...
quote:Op vrijdag 28 september 2007 13:37 schreef lily het volgende:
[..]
Wat zijn jullie erg![]()
Een vriendin van me heeft 20 weken gedacht dat ze een jongen kreeg omdat ze dat bij de echo nu eenmaal vastgesteld hadden maar na de geboorte bleek het toch echt een meisje te zijn![]()
HIj was zo ver weg, dat kon wel... en ik sta een beetje schuin.quote:Op vrijdag 28 september 2007 13:39 schreef DeLiedje het volgende:
Hee BE, je kont staat erop!! Vergeten te croppen?
Ik vind hem er op de foto wel mooi uitzien, maaar kan me voorstellen dat als het niet écht mooi helder rood is, het een beetje tegenvalt...
Ik zou zelf een beetje huiverig zijn om er blauw overheen te doen... Misschien eerst nog eens dezelfde kleur rood proberen?
Oh, ik denk dat ik toch nog maar een echo laat maken voor de zekerheid.quote:Op vrijdag 28 september 2007 13:37 schreef lily het volgende:
[..]
Wat zijn jullie erg![]()
Een vriendin van me heeft 20 weken gedacht dat ze een jongen kreeg omdat ze dat bij de echo nu eenmaal vastgesteld hadden maar na de geboorte bleek het toch echt een meisje te zijn![]()
Dan had hij wel een heel klein piemeltje...quote:Op vrijdag 28 september 2007 13:47 schreef DeLiedje het volgende:
Mijn tante (is fysiotherapeute) had een patiente die bij de echos een paar keer te horen had gekregen dat het een meisje was...
Bij de geboorte was het een jongetje! Van de naam die ze bedacht hadden, Julia, hebben ze maar gauw Julian gemaakt
Ik ben er ook wel aan gewend nu hoor...quote:Op vrijdag 28 september 2007 13:42 schreef Suerte het volgende:
Er zijn dus meer mensen die dat hadden.....
Ik moet zeggen dat ik er nu wel een beetje aan 'gewend' ben.
Een vriendin zei gisteren nog: als hij er eenmaal is, zoen je hem helemaal plat![]()
En dat denk ik zelf ook welTis toch best stoer, zo'n kleine kerel
![]()
Ehm...quote:
quote:Ik voel Saartje inmiddels hardstikke duidelijk, en meestal linksbovenMisschien ligt m`n placenta rechtsvoor/boven ofzo, het valt wel op namelijk
Daar zitten idd mooie dingen bij!quote:Op vrijdag 28 september 2007 17:38 schreef owlet het volgende:
Ik vind hem mooi BE, maar inderdaad aan de lichte kant.
Dreamline heeft trouwens stofverf in veel meer kleuren dan Dylon
quote:Op vrijdag 28 september 2007 21:12 schreef Brighteyes het volgende:
Dat is idd fijn Nijna.
En nog eenvoor E.T., die vergat ik net.
Ik stikte er hier ook al in idd! Ondanks dat ik al 2 jaar gestopt ben leek ik wel een verstokte roker!quote:Op vrijdag 28 september 2007 22:08 schreef DeLiedje het volgende:
Is het ook een zwangerschaps kwaaltje dat je niet meer normaal kan lachen?![]()
Ik was de Lama's aan het kijken en stikte zowatkreeg echt haaast geen lucht meer!
Op de website van de Lama's kun je įlle afleveringen terug kijken geloof ik...quote:Op vrijdag 28 september 2007 22:28 schreef Brighteyes het volgende:
Echt even in de gaten houden of hij nog op uitzending gemist komt of zo, het is echt de moeite waard!
Ha!quote:Op zaterdag 29 september 2007 10:23 schreef miss_sly het volgende:
Volgens mij wordt de Lama's zondagavond gewoon herhaald op tv
Ja, zie je... toch he! Ik dacht ook al dat ik gek aan het worden was omdat we het idd vorige week op zondag hebben zitten kijken...quote:Op zaterdag 29 september 2007 10:23 schreef miss_sly het volgende:
En jij dacht dat ik zoveel geduld had...quote:Op zaterdag 29 september 2007 10:23 schreef miss_sly het volgende:
Kijk eens boven je!quote:Op zaterdag 29 september 2007 18:21 schreef Faja-Lobi het volgende:
Hoe is je broek nou geworden BE?
Gek is dat toch, voor mijn gevoel ben jij veeeeeel verder dan ik, maar het is dus maar 2 weken. Wat kan zo'n periode lang lijken als je zelf dus nog niet zwanger bent, terwijl ik bij wijze van spreken nog eerder zou kunnen bevallen dan jij.quote:Zo, wij zijn vandaag even naar Hoofddorp geweest. Wezen shoppen maar we waren niet de enige die dat idee hadden, wat was het druk! Ik heb wel een leuk positie shirt gescoord. Zal van de week even foto posten. Oh en precies 30 weken zwanger vandaag. Nog 10 weken te gaan, waarvan nog 4 weken werken.
Jij bent ook altijd online!!quote:Op zaterdag 29 september 2007 18:51 schreef Brighteyes het volgende:
Klinkt goed Ticootje!
Ligt aan diverse factoren.quote:Op zaterdag 29 september 2007 20:40 schreef k_i_m het volgende:
Vanaf wanneer kan je beweging aan de buitenkant van je buik voelen eigenlijk?
quote:Op zaterdag 29 september 2007 22:07 schreef Pruk het volgende:
Hier met redelijk wat vet al bij 13 weken
quote:Op zaterdag 29 september 2007 22:31 schreef Maneki.Neko het volgende:
13 weken? zijn dat je darmen niet geweest?
Nopes, aan de binnenkant. Maar ik heb dan wel het voordeel dat ik door mijn darmoperatie precies weet wat mijn darmen zijn (die liggen bij mij wat anders dan bij een normaal persoonquote:
Joehoe... Beebje het is oktober!!quote:Op zondag 30 september 2007 10:27 schreef Nijna het volgende:
Ik meldt me weer. Vanmorgen wat kramp, maar ik geloof niet dat het veel voorstelt. Het is weer rustig in mn buik. Misschien wil dat kindje in mn buik wel gewoon echt een oktoberkindje zijn... net als mams.
Zou moeten lukken, hihi.
Hier is het nog september hoorquote:Op zondag 30 september 2007 13:44 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Joehoe... Beebje het is oktober!!
Hier ookquote:
Nou ik weet t niet hoor, maar het lijkt er nog niet op dat beeb erin trapt. Gelukkig is het morgen ook echt oktober, hihi.quote:Op zondag 30 september 2007 16:16 schreef Brighteyes het volgende:
Shhhh.... zeg dat nou niet tegen Nijna d'r baby. Mss trapt hij/zij er wel in.
Hier ook net een (dubbele) verjaardag gevierdquote:Op zondag 30 september 2007 21:17 schreef wenneke1 het volgende:
Dag dames,
Eindelijk weer eens een beetje bijgelezen. Vandaag de tweede verjaardag van Noortje gevierd. Best vermoeiend om de hele fam. over de vloer te hebben als je zelf niet echt goed uit de voeten kunt. Maar madam heeft zich geweldig vermaakt. ( Ondertussen voor een weeshuis speelgoed gekregen maar ok.)
Met beebs gaat het lekker. Die groeit goed. Ms zelfs soms een beetje te hard en dat levert wel eens bandenkramp op. Beetje vervelend is het wel, maar het hoort erbij zeggen we maar. Ik mag niet klagen. Alhoewel ik om elf uur bedenken dat je alle was wil strijken toch niet echt helemaal niet normaal vind, maar ok. Schijnt erbij te horen dus accepteren we het maar.
Faja, ik heb 2 zwangerschpsbikinies. Die pas ik niet meer omdat mijn borsten vreselijk zijn gegroeid. Ik ga een badpak aanschaffen.quote:Op zondag 30 september 2007 16:39 schreef Faja-Lobi het volgende:
Even een vraagje, ik ga over 4 weken een midweek weg, lekker naar zwembad met man en dochter etc en ik heb dus een bikini nodig. Hebben jullie een positie bikini aangeschaft of gewoon een normale aan (gedaan) tijdens jullie zwangerschap? Ik heb nog 10 weken te gaan en ik zie het niet zo zitten voor een keer of 2-3 zwemmen een positie bikini aan te schaffen. Oh en de bikini die ik voor de zwangerschap droeg is wel erg minimaal bedekkend inmiddels dus geen optie (te klein zeg maar).
We hebben bij de prenatal een bedje van de lijn "ikke" gekocht. In de kleur white wash. De commode is van de lijn "sliding" ook white wash, deze lijn gaat eruit en we hadden dus flinke korting.quote:Op zaterdag 29 september 2007 20:18 schreef Nijna het volgende:
BE, mooi dat je tevreden bent over je broek. Ik hou persoonlijk geloof ik iets meer van dat felle rood, maar ook de 2e versie ziet er goed uit hoor
.
Babykamertje in wording, leuk!
Ticootje, klinkt goed. Welke meubeltjes hebben jullie aangeschaft (nieuwsgierig). En voor jezelf en de kleine ook nog kleertjes gekocht, leuk hoor!
quote:
Ik zat op 95 G, maar die groeiden gelukkig niet bij m'n zwangerschap, bv, en stoppen met bv. Nu ruim 15 kg lichter, zit ik op 85 Hquote:Op maandag 1 oktober 2007 09:24 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Mijn hemel, en ik vond de mijne al vreselijk groot!!!
Ik heb zelfs een paar dagen op bed gelegen doordat ik zo'n kramp had dat het zelfs doortrok naar mijn rug. Het idee dat je 9 maanden geen buikpijn meer hebt omdat je niet ongesteld word is dan ook de grootste misvatting aller tijdenquote:Op maandag 1 oktober 2007 10:17 schreef miss_sly het volgende:
Ik dacht dat je altijd kilo's aankwam tijdens een zwangerschap
Tot nu toe is mijn gewicht onveranderd, maar dat lijkt me niet vreemd de eerste weken, toch?
Gisteren pijn gehad linksonder in mijn buik. Toch iets waar ik me dan de hele tijd zorgen over maak. Vandaag echter helemaal nergens last van. Dus ik ga maar weer gewoon verder met genieten en proberen echt te geloven dat het zo is
Je moet na de wasbeurt het kledingstuk sowieso 1 keer normaal wassen, en dan uit de trommel halen en dan nog een keer leeg laten draaien (met bleekmiddel, maar dat heb ik niet gedaan, gewoon wasmiddel) en daarna is hij weer netjes schoon.quote:Op maandag 1 oktober 2007 09:00 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
BE, op de foto vond ik dat felle rood wel mooi. Maar ik kan me wel voorstellen dat het een beetje te vel is. Ik vind de resultaten trouwens wel erg mooi na zo'n verf beurt. Zit je wasmachine dan niet onder de rooie bende?
Er is van de week bij de gym wel iets over gezegd, maar ik heb daar eig. helemaal geen last van, dus ik ben ook weer vergeten wat ze nou precies zei.quote:Hebben jullie dat ook of tips. Als ik een spier aanspan (en dat maakt niet uit in welk deel van mijn lichaam) dat ie gelijk in de kramp schiet. Met autorijden is dat wel heel vervelend. Ik slik normaal mijn zwangerschaps vitaminen.
quote:Op maandag 1 oktober 2007 10:40 schreef Nijna het volgende:
Volgens mij probeert die kleine jullie te begroeten, dus even een zwaaitje namens "Frummel"![]()
Betekent dat dat er enige actie is?quote:Op maandag 1 oktober 2007 10:40 schreef Nijna het volgende:
Volgens mij probeert die kleine jullie te begroeten, dus even een zwaaitje namens "Frummel"![]()
Ik voel volgens mij een handje heen en weer gaan, nee er steekt nog niks naar buiten hoorquote:Op maandag 1 oktober 2007 10:57 schreef Brighteyes het volgende:
[..]Hoe bedoel je dat? Dwars door de buik? Of via de uitgang?
Haha de prijs gaf bij ons dus ook de doorslag om voor dat andere bedje te gaan, want zoveel mooier vonden we dat sliding doors bedje niet (tenminste niet zoveel dat het die prijs waard was).quote:Op maandag 1 oktober 2007 10:59 schreef Ticootje het volgende:
Ik vind het trouwens super grppig dat iemand van hier precies hetzelfde heeft gekocht!!
Het bedje van sliding doors was zoveel duurder dan die van de lijn van ikke, dat gaf bij ons wel de doorslag om het bedje van een andere lijn te nemen, want veel verschil zagen wij toch niet.
Nu ben ik opzoek naar een leuke luiertas. Ik had al wel een leuke gezien, maar daar stond geen prijsje op... En aangezien we net de babykamer hadden gekocht vond ik het wel weer even genoeg.
Vanaf wanneer gaan/ hebben jullie je noodtas klaargezet??
Wat klinkt dat allemaal groot! Ik heb nu 85C/D (beetje afhankelijk van het model) en dat vind ik wel groot genoegquote:Op maandag 1 oktober 2007 10:59 schreef klein_spookje het volgende:
Ticootje, ze zijn ook groot en dat te gedenken dat ik eerst volgens de mevr van de hunkermoller 85 d/e had maar dat zat niet zo fijn vond ik. Bij de livera mocht ik ook passen voor die maat was echt zo een ouwe rot in het vak met dat keurig gekapte kapsel enz.
Maar nee mevrouw dat is de klein hoor. Dat werd een e, f en daarna een g nou geloof me mijn kin hing op mijn knieeen (ja mijn borsten hadden eindelijk ondersteuning en stonden rechtop) en mijn man zijn glimlach werd steeds groter.
We hebben nu een 90g gekregen en dan op zijn strakste omdat ik dan nog kan groeien en dat zit zoooo veel beter.
Gewichtsverlies had ik ook en gezakt naar 14 kilo minder waarvan ik er nu ongeveer 8 ben bijgekomen dus zit nog op de - maar ach met dat overgewicht kan ik dat best missen.
Precies, dat zeg je helemaal goed. Ik had niet echt gedacht dat ik helemaal geen buikpijn zou hebben 9 maanden lang, maar gisteren had ik echt best lang pijn, niet zomaar een krampje, en dat vond ik maar nietsquote:Miss-sly die krampjes horen erbij dat zijn de banden en baarmoeder die oprekken. Een vervelend en naar gevoel vond ik want buikpijn hoort niet in de zwangerschap want dat combineer je meteen aan vervelende dingen.
Nou, veel uitslag was er niet, want alles was goed. Alle complicaties waarvan ze weten dat ze vaker voorkomen bij vrouwen met een standaard verminderde voedingsstoffenopname zijn nagekeken en alles was in orde. Verder was mijn bloeddruk ook eindelijk weer richting de normale kant (105 over 70) en ze was blij dat ik aangekomen was. Dat was ook daar op de weegschaal gelukkig zoquote:Op maandag 1 oktober 2007 09:38 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik sta ook nog in de min pruk, 4 kilo om precies te zijn.
Niet dat dat nu ineens betekend dat je niet moet zeuren ofzo, maar ook met een 'standaard' lijf kan het gebeuren dat je niet (veel) aankomt
Ik duim voor een goede uitslag voor je
Het mooiste vond ik nog wel het ocmplimentje van de assistente.quote:Op maandag 1 oktober 2007 12:00 schreef Anitra het volgende:
Lekker dat je lijf weer als eige voelt pruk!!
Klossen moeten vanaf week 36 in huis zijn. Maar ik weet van de vorige zwangerschap dat ik een voedingsbh kocht op voorhand en met stuwing was die al weer te klein. Misschien wel te klein gekocht op voorhand maar ik weet nou niet of ik al voor de bevalling een voedingsbh kan aanschaffen en zo ja wanneer doe je dat? Op het allerlaatste moment?quote:Op maandag 1 oktober 2007 13:27 schreef klein_spookje het volgende:
lief die echo's. En nu ik het zie hoe een jochie er uit ziet ga ik er toch maar redelijk zeker van uit dat het meisje van ons echt een meisje is want wij hadden geen zwevend piemeltje.
Faja: al die vragen komen bij mij ook opeens opspelen en word er soms gewoon zenuwachtig van leek het en paar weken geleden nog dat we zeeen van tijd hadden nu gaat het allemaal zoooo snel!
Klossen ehmm geen idee meer, koffertje goh laat ik eens iets gaan kopen wat er degelijk uit ziet als ik de foto's van de vorige keer zie schaam ik me diep, matje, kaartjes pff alles komt soms op me af hoor.
Ben je er wel al uit of je nog een bikini aat kopen?
Hier was ik er zeker van dat ons dametje was gedraaid ivm schoppen ergens anders maar vandaag ligt ze weer terug in stuit voel ik duidelijkelijk. Nou ja misschien hoor ik donderdag meer van de vk dan gaan we daar weer op bezoek.
Heerlijk is dat he?quote:Op maandag 1 oktober 2007 13:57 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb onze kleine ook al bij 14 weken gevoeld. Nu bijna 10 weken later voelt het wel anders, veel krachtiger en ook echt elke dag en elk uur.
quote:Op maandag 1 oktober 2007 14:23 schreef poemojn het volgende:
Ik voelde Myrthe ook bij 16 weken (al eerder gevoeld maar toen twijfelde ik steeds nog) en Juliette eerder, ik dacht idd ook met 13 weken. Dus ik geloof wel dat dat kan.
quote:Op maandag 1 oktober 2007 14:37 schreef k_i_m het volgende:
En wanneer dan aan de buitenkohooooont???????????.
Daarom zei ik: vrijwel nietquote:
Mocht dat zo zijn, dat is helemaal niet eng hoor. Gewoon dat ding erin en kijken maar. Ze doen dat met veeeeel glijmiddel, doet dus echt geen pijn.quote:Op maandag 1 oktober 2007 15:29 schreef flowerbox het volgende:
Nog een paar daagjes en dan mogen we voor de eerste echo.![]()
We hopen zo dat alles in orde is!
Ze vroegen mij om met een gevulde blaas te komen, dus dan is het vast geen vaginale echo toch?![]()
Ik hoop het niet want dat lijkt me een beetje eng....
quote:Op maandag 1 oktober 2007 15:29 schreef flowerbox het volgende:
Nog een paar daagjes en dan mogen we voor de eerste echo.![]()
We hopen zo dat alles in orde is!
Ze vroegen mij om met een gevulde blaas te komen, dus dan is het vast geen vaginale echo toch?![]()
Ik hoop het niet want dat lijkt me een beetje eng....
heb de bon wel gehad maar nooit naar die zaak geweest, ik had niet veel zin om naar beverwijk te rijden alleen voor een doos .quote:Op maandag 1 oktober 2007 18:56 schreef amaranta het volgende:
Wisten jullie dat je bij de babydump ook een doos kan halen? Die is echt de moeite waard. Op de website kun je een bon uitprinten. Er zitten leuke dingen in. Kruidvat en Etos zijn inderdaad redelijk pauper.
Amaranta, dat meen je toch niet he? Ik heb echt nog steeds trauma's van die dozenquote:Op maandag 1 oktober 2007 18:56 schreef amaranta het volgende:
Wisten jullie dat je bij de babydump ook een doos kan halen? Die is echt de moeite waard. Op de website kun je een bon uitprinten. Er zitten leuke dingen in. Kruidvat en Etos zijn inderdaad redelijk pauper.
Dan heb ik jou vast het gifkikker-verhaal nog niet verteldquote:Op maandag 1 oktober 2007 20:33 schreef amaranta het volgende:
nou ja, vergeleken bij de kruidvat en etos doos was het heelwat...
ik weet niet wat jullie je etos en kruidvatdoos hadden maar dat ze dat een cadeaudoos durven te noemen zeg...
ach gaat toch om t idee. Je krijgt t maar...quote:Op maandag 1 oktober 2007 20:33 schreef amaranta het volgende:
nou ja, vergeleken bij de kruidvat en etos doos was het heelwat...
ik weet niet wat jullie je etos en kruidvatdoos hadden maar dat ze dat een cadeaudoos durven te noemen zeg...
quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 08:14 schreef Brighteyes het volgende:
Ging gisteren kijken naar het daddy-difrax verhaal nav het berichtje van DeLiedje, maar ik kan niet vinden hoe je je daarvoor aan meldt.![]()
http://www.daddydifrax.nl/quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 08:24 schreef Brighteyes het volgende:
Whehehe... echte hollandse meiden!
Ik heb DeLiedje al gePMd.![]()
quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 09:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
http://www.daddydifrax.nl/
Eerste hit op google
Je moet 5 difrax producten kopen en een coupon invullen, zoals ik het lees.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 09:16 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Zover was ik ook, maar ik kan daar nergens iets vinen om je aan te melden.
quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 09:01 schreef Nijna het volgende:
Is er iemand die ik een sms-je zou mogen sturen als beeb is gearriveerd? Dan kom ik later zelf wel (of ik laat manlief het doen) de details melden. Maar dan hoeven jullie niet zo lang te wachten...
quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 09:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je moet 5 difrax producten kopen en een coupon invullen, zoals ik het lees.
Ik ben nog vrij nieuw hier enzo, maar je mag het mij best sms-en hoorquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 09:01 schreef Nijna het volgende:
Ik meld me weer.
Ging vrij laat naar bed, maar ik lag niet meer lekker dus ben er ook maar weer uit. Kruip er straks nog wel even in. Voor vandaag niks op het programma, moet alleen even langs de bakker straks.
De a.s. papa heeft vanmorgen voor beeb gezongen dat t wel buitenspeeltijd is en vervolgens ging hij met zn ijskoude handen nog even een aai over mn buik geven. Dus ik heb beeb verzekerd dat het in huis echt wel warm is haha. En mama heeft gelukkig warme handen...
Laatste frummel-kleertjes zitten in de was (tot er weer nieuw bijkomt, hihi), dus daar kan het ook niet meer aan liggen.
Is er iemand die ik een sms-je zou mogen sturen als beeb is gearriveerd? Dan kom ik later zelf wel (of ik laat manlief het doen) de details melden. Maar dan hoeven jullie niet zo lang te wachten...
De site is niet zo up to date, heb ik het idee. Je kunt iets winnen als je je goede idee voor 30 juni instuurtquote:
Nummer genoteerdquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 09:19 schreef Ticootje het volgende:
Nijna je hebt pm.
Nou, hup! Persen!quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 09:34 schreef Nijna het volgende:
[..]
Nummer genoteerd. Nu ben ik echt klaar om te bevallen
.
Ieks, dus die volle blaas is geen garantie dat het een gewone echo was. Ondanks al jullie 'het valt wel mee' verhalen blijf ik het eng/spannend vinden...quote:Op maandag 1 oktober 2007 15:52 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Echo's zijn gaaf!!
![]()
Ik moest ook steeds (in het begin van elke zwangerschap) met eeng evulde blaas....
Maar ik was er steeds zo vroeg bij dat er met een "gewone" echo niet veel te zien was....
Dus dan toch maar een vaginale! Maar ik mocht altijd wel eerst even plassen hoor!
Er valt nog niks te persen... anders zou ik t met alle liefde doen hoorquote:
Wat een maffe droom MeNicole.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 10:07 schreef MeNicole het volgende:
BE ik heb vannacht over je gedroomd. Je was aan het bevallen thuis en toen werd er ingebroken. En die inbreker ging naast je bed taan om te kijken wat het ging worden
![]()
quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 10:07 schreef MeNicole het volgende:
BE ik heb vannacht over je gedroomd. Je was aan het bevallen thuis en toen werd er ingebroken. En die inbreker ging naast je bed taan om te kijken wat het ging worden
![]()
Ik weet ook niet precies hoe het verder ging. Maar hij ging in ieder geval niet weg. Hij vond het wel leuk en kreeg ook een hamburger met roze muisjesquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 10:23 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Oh help!
Ik mag hopen dat mijn geschreeuw ze dan wel afschrikt hoor!
Wat een vage droom zeg!
Voor degenen die niet meelezen op het speeltuinbankje, er is afgelopen zaterag bij ons thuis ingebroken, gelukkig waren we niet thuis.
Nijna, niet gezien, maar ga ik denk ik straks wel even kijken!
quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 10:16 schreef Nijna het volgende:
Hebben jullie trouwens laatst Try before you die gezien op BNN? Filemon ging assisteren bij een bevalling! Hij staat op uitzending gemist.
Dat lijkt me wel leuk om eens te kijken... Op welke datum moet ik zoeken? Of heeft iemand misschien een linkje???quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 10:16 schreef Nijna het volgende:
Hebben jullie trouwens laatst Try before you die gezien op BNN? Filemon ging assisteren bij een bevalling! Hij staat op uitzending gemist.
Wij hebben een namaak.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 13:15 schreef Droeke het volgende:
Gisteren weer naar de vlos geweest; de check-up was gelukkig goed. En nog een heel leuk extra-tje: we mogen nog een 34-weken echo laten maken!!! Yippie, nog een keertje naar beebje koekeloeren!!!
Weten jullie trouwens al welke kinderwagen jullie (gaan) aanschaffen? En gaan jullie voor een 'echte' maxi-cosi of een 'namaak'-autostoeltje? Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar wat jullie ideeen daarover zijn...
Linkjequote:Op dinsdag 2 oktober 2007 13:19 schreef Droeke het volgende:
[..]
Dat lijkt me wel leuk om eens te kijken... Op welke datum moet ik zoeken? Of heeft iemand misschien een linkje???
Euhm, ik heb dat inderdaad wel eens gehoord, nu je het zegt, was me ontschoten.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 13:30 schreef LadyS het volgende:
Ee maxicosi mogen ze niet lang in zitten per dag. Misschien wist je dat welmaar ik dacht: ik zeg het even voor de zekerheid.
Dus dat is eigenlijk geen optie voor een lekkere wandeling. Je hebt ook kinderwagens waar van het onderstel mooi "inklapt"(voor- en achterwielen naar elkaar toe) zodat je hem makkelijk de trap op kan krijgen. Ik weet niet meer welke dat is. Ik dacht de Stokke.
Ik denk de Bugabooquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 13:39 schreef LadyS het volgende:
Met makkelijk inklapbaar bedoel ik dat je hem als een soort steekkarretje de trap op kan krijgen, in zijn geheel. Maar ik kan niet meer vinden welke wagen dat is. Op de site van Stokke kan ik het niet vinden. Missschien dat iemand anders het weet?
Heb je geen berging beneden, waar de bak (en wagen?) evt. in zou kunnen
Dat zou een optie zijn, zal daar eens naar kijken/informeren.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 13:39 schreef LadyS het volgende:
Met makkelijk inklapbaar bedoel ik dat je hem als een soort steekkarretje de trap op kan krijgen, in zijn geheel. Maar ik kan niet meer vinden welke wagen dat is. Op de site van Stokke kan ik het niet vinden. Missschien dat iemand anders het weet?
Heb je geen berging beneden, waar de bak (en wagen?) evt. in zou kunnen
Ja, zo leren ze je dat daar, dan had je vast een heel jong meiske die je hielpquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 13:40 schreef Nijna het volgende:
Wij hebben een bugaboo, vonden we niet de allermooiste maar wel de meest praktische. Klein opklapbaar (nou ja... relatief klein dan, want nog steeds een aardig bakbeest) en hij rijdt ook heerlijk. Van de zomer uitgeprobeerd met de buggy-inzet toen we logées hadden met een kind van anderhalf.
Het ligt er maar net aan wat je verwacht van een kinderwagen. Wij vonden het belangrijk dat hij klein opklapbaar was en dat de duwstang verstelbaar was (we schelen nogal wat in lengte nl).
We hadden na een bezoekje aan een van die babywinkels nog 2 wagens over, de bugaboo en de quinny buzz en toen ben ik op internet ervaringen gaan lezen van anderen. Kwam de bugaboo toch veel positiever naar voren dan de quinny. En oa dat heeft de doorslag gegeven.
Kijk wat je verwacht van een wagen, en laat je dan informeren over wat zo'n wagen allemaal kan of niet kan. Loop er een stukje mee en voel of het naar je zin is.
Wij zijn bij babydump geweest, waar de verkoopster zei: wilt u een 3 of een 4 wieler... als u dat nou eerst even beslist dan kan ik daarna wel informatie geven. En daar sta je dan als leek.
Bij een andere winkel werden we veel beter geholpen, ben de naam even kwijt.
We hebben een echte maxicosi aangeschaft, ik heb ook geen andere merken zien staan volgens mij. We hebben alles in een keer bij de prenatal gehaald toen er zo'n 20% korting actie was.
Wij zijn anders prima geholpen bij de Baby Dump, zelfs in die waar jij werktequote:Op dinsdag 2 oktober 2007 13:41 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja, zo leren ze je dat daar, dan had je vast een heel jong meiske die je hielp
Keertje extra kijken is nooit weg natuurlijk!quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 13:15 schreef Droeke het volgende:
Gisteren weer naar de vlos geweest; de check-up was gelukkig goed. En nog een heel leuk extra-tje: we mogen nog een 34-weken echo laten maken!!! Yippie, nog een keertje naar beebje koekeloeren!!!
Weten jullie trouwens al welke kinderwagen jullie (gaan) aanschaffen? En gaan jullie voor een 'echte' maxi-cosi of een 'namaak'-autostoeltje? Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar wat jullie ideeen daarover zijn...
Tot welke leeftijd mogen ze 1,5-2 uur in een maxi cosi?quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 13:46 schreef lcicle het volgende:
Ik weet niet wat jullie een lange wandeling noemen, maar een baby mag per dag zo'n 1,5 tot 2 uur in een autostoeltje liggen
Miss_sly, misschien is een Quinny Zapp iets voor jullie? Dat is eigenlijk een buggy, maar de Maxi Cosi past er ook op. Het gewicht is 7kg dacht ik (uit het blote hoofd) en hij is super klein op te vouwen voor in de auto op achter op de fiets.
Wanneer er geen lift in een winkel is, til ik 'm wel eens met kind (10+kg) en al de trap op. Niet aan te bevelen, maar het kįn in noodgevallen wel
Jan! De man die op zijn 54e begon met rokenquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 13:50 schreef lcicle het volgende:
[..]
Wij zijn anders prima geholpen bij de Baby Dump, zelfs in die waar jij werkteUitgebreide info gekregen over het verschil tussen 3 en 4 wielers, demonstraties, noem maar op. Het enige nadeel was dat die vent stonk naar sigaretten..
quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 13:24 schreef miss_sly het volgende:
Wij krijgen een kinderwagen van mijn schoonouders
Maar we moeten nog even heel goed nadenken wat we precies willen. We wonen 3-hoog, zonder lift en geen al te breed trappenhuis en geen berging beneden.
Dat is inderdaad wel het 'probleem' als je voor de combi Zapp-Maxi Cosi zou kiezen. Baby's mogen tot 9 kilo in de Maxi Cosi liggen. Bij ons was dat met 10 maanden, maar meestal bereiken baby's eerder dat gewicht. Ze mogen pas in de buggy zitten wanneer ze zelf goed rechtop kunnen zitten, en die 2 dingen (gewicht - zelf zitten) overlappen elkaar niet.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 13:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Tot welke leeftijd mogen ze 1,5-2 uur in een maxi cosi?
Op zich vind ik dat wel een heel behoorlijke wandeling, denk ik, toch?
Ow, diequote:Op dinsdag 2 oktober 2007 13:58 schreef lcicle het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wel het 'probleem' als je voor de combi Zapp-Maxi Cosi zou kiezen. Baby's mogen tot 9 kilo in de Maxi Cosi liggen. Bij ons was dat met 10 maanden, maar meestal bereiken baby's eerder dat gewicht. Ze mogen pas in de buggy zitten wanneer ze zelf goed rechtop kunnen zitten, en die 2 dingen (gewicht - zelf zitten) overlappen elkaar niet.
Beetje vaag, maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoelEn, ik hield een wandeling van 1,5 uur niet vol hoor
Stormqueen, het was niet Jan.. Het was de verkoper van de mannenliefde zeg maar
Ken je mij eigenlijk nog?..
Geweldig, dank je!!! Ik ga hem meteen bekijken!quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 13:30 schreef Nijna het volgende:
[..]
Linkje
Het is de uitzending van 30 september waar het om gaat.
Ow, dat klinkt goedquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 13:54 schreef Pruk het volgende:
[..]
Jij zoekt de Stokke. Echt waar, die is super met trappen op en af! Ok, we hebben hem enkel nog geprobeerd met een knuffelbeer, maar het werkt echt als een tierelier. Als iemand zijn kind even uit wil lenen wil ik het ook wel voor je proberen met kind.
Het is in ieder geval niet enkel een verkooppraatje, het werkt echt. Mijn man raakt er niet over uitgepraat dat het zo makkelijk gingHet is wel een dure wagen, maar hij is erg fijn. Hij neemt niet veel ruimte in (bugaboo neemt echt veel meer ruimte in) en hij past achterin een peugeot 206 (en er nauwelijks kinderwagens die daar achterin passen, deze past er met onderstel en reiswieg in!). We hebben er de adapters voor de maxi-cosi bijgekocht, dus ook die past er gewoon op.
Ik weet niet of je ergens een winkel in de buurt hebt waar je hem ook op de trap kunt proberen, anders mag je het van mij rustig hier komen proberen, mocht je willen weten hoe dat is.
dus tot een maand of 9-10 kunnen we wandelen met de maxi-cosi als we maar niet te lang wandelen?quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 13:58 schreef lcicle het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wel het 'probleem' als je voor de combi Zapp-Maxi Cosi zou kiezen. Baby's mogen tot 9 kilo in de Maxi Cosi liggen. Bij ons was dat met 10 maanden, maar meestal bereiken baby's eerder dat gewicht. Ze mogen pas in de buggy zitten wanneer ze zelf goed rechtop kunnen zitten, en die 2 dingen (gewicht - zelf zitten) overlappen elkaar niet.
Beetje vaag, maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoelEn, ik hield een wandeling van 1,5 uur niet vol hoor
Stormqueen, het was niet Jan.. Het was de verkoper van de mannenliefde zeg maar
Ken je mij eigenlijk nog?..
Als je je kind een keertje wat langer in de maxi-cosi doet kan het helemaal geen kwaad. De enige reden dat ze dat zeggen is om te voorkomen dat ouders hun kind 20 uur per dag in dat ding leggen en zo een kind met een vergroeide rug krijgen. (er zijn baby's die namelijk alleen stil zijn als ze in de maxicosi zittenquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 14:07 schreef miss_sly het volgende:
[..]
dus tot een maand of 9-10 kunnen we wandelen met de maxi-cosi als we maar niet te lang wandelen?
Maar dan kunnen we dus ook niet op een dag lang wandelen en met de auto weg, want dat telt op natuurlijk.
Goh, ik ben vandaag toch wel een stuk wijzer geworden
quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 13:59 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Rozjeeeeee-knip-
Ja, ik ken jou nog wel, alhoewel ik je wederhelft beter herinner
Verkooppraatjequote:Op dinsdag 2 oktober 2007 14:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ow, dat klinkt goedDuur is niet erg, want als het de wagen is die we willen hebben, leg ik wel zelf wat bij bij wat mijn schoonouders willen uittrekken voor hun kado. Het moet natuurlijk niet te gek worden voor hun, maar wel handig voor ons.
Wij zijn laatst bij de babydump in Hoofddorp geweest, die hebben een trap. We waren alleen maar aan het kijken, gewoon omdat ik dat graag wilde nu ik eindelijk voor mezelf kon kijkenAls we zover zijn, gaan we gewoon daar iig kijken en testen op de trap! Maar iig een lief aanbod
Transformer?quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 14:11 schreef lcicle het volgende:
[..]![]()
Nou mensen, dįt heeft ons dus geadviseerd over de Mutsaerts Transaction
Nee nee, de Transactionquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 14:15 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Transformer?
Of hebben ze weer wat nieuws uit?
Ja, ik ben idd al langer weg daarquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 14:17 schreef lcicle het volgende:
[..]
Nee nee, de TransactionDie is met 4 wielen, Transformer met 3. We hebben 'm pas een jaartje of 2
Hm, ik weet ook over wie je het hebt. Ik vind het nogal een ongepaste post eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 13:59 schreef Stormqueen het volgende:
edit
Kon jij daar gewoon naar kijken? De tranen stromen hier over mijn wangen en ik heb hem op pauze gezet.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 10:16 schreef Nijna het volgende:
[..]
Er valt nog niks te persen... anders zou ik t met alle liefde doen hoor.
[..]
Wat een maffe droom MeNicole.
Prima joh, heb het al aangepast, als jij en Icicle het kwootje dan ook nog even editten is iedereen weer blij.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 14:24 schreef Moonah het volgende:
[..]
Hm, ik weet ook over wie je het hebt. Ik vind het nogal een ongepaste post eerlijk gezegd.
Ik vond het ook niet echt een fragment voor vrouwen die nog moeten bevallenquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 14:26 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Kon jij daar gewoon naar kijken? De tranen stromen hier over mijn wangen en ik heb hem op pauze gezet.Niet omdat ik er bang van word, maar ik vind het echt heel heftig om te zien.
En Filemon is idd echt een schatje.Helemaal onder de indruk enzo.
Oké.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 14:27 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Prima joh, heb het al aangepast, als jij en Icicle het kwootje dan ook nog even editten is iedereen weer blij.
quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 14:29 schreef Pruk het volgende:
Is het trouwens misschien niet handiger om deze posts over kinderwgens naar het kinderwagentopic te verplaatsen? Is het later beter terug te vinden
quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 14:29 schreef Pruk het volgende:
Is het trouwens misschien niet handiger om deze posts over kinderwgens naar het kinderwagentopic te verplaatsen? Is het later beter terug te vinden
Heb het al gedaan. Ik heb niets beters te doenquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 14:35 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ga ik straks even doen. Ben nog aan het kijken naar Filemon.
Ow, het maakt mij verder niet uit, maar dat is gewoon een erg handig topic om nog eens dingen terug te lezen, dus ik heb het gewoon even gekopieerd, kleine moeite.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 14:38 schreef Droeke het volgende:
[..]
![]()
Sorry, ik wist niet dat er een 'kinderwagentopic' bestond... Anders had ik de vraag hier niet gesteld... Mijn excuses. Het is gewoon dat ik nieuwsgierig ben naar wat anderen vinden... Ik vind het zelf dus echt heel moeilijk om dit soort keuzes te maken
en dan heb ik dus een academische opleiding, dus ik ben niet de stomste (zo stel ik mezelf iig gerust)... Maar bij dit soort dingen voel ik me zooo groen en onwetend. Het vervelendste vond ik nog in de Prenatal naar dingen te zoeken die op 'het lijstje stonden' maar ik niet wist hoe die dingen eruit zagen!!!
quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 14:44 schreef Pruk het volgende:
[..]
Heb het al gedaan. Ik heb niets beters te doen
Het schijnt (heb ik ergens in OUD gelezen) dat kinderen daar enorm van gaan krijsen. Dat wens ik natuurlijk te allen tijde te voorkomenquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 14:45 schreef Ticootje het volgende:
Je kan m toch wel over het hoofd aantrekken?
Ligt eraan hoe strak het rompertje zit denk ik? Waarom verkopen ze anders uberhaupt rompertjes met geen knoopjes.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 14:48 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Het schijnt (heb ik ergens in OUD gelezen) dat kinderen daar enorm van gaan krijsen. Dat wens ik natuurlijk te allen tijde te voorkomen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |