abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53572792
Kinderkamer gekocht!!!

Bij de prenatal liepen we er eigenlijk tegenaan. We vonden deze allebei helemaal super. Een hele grote commode en een ledikantje. Levertijd?? --> Aankomende donderdag gaat mijn man de zooi halen. En ik maar denken dat we minimaal 6 weken moesten wachten.

Verder gaan we volgende week een laminaatvloer in de badkamer leggen. De wasmachine gaat dan op een goede vloer, dan kan er een wasdroger op en is de kinderkamer leeg.

We zijn het er al bijna over eens hoe het gaat worden. De muren worden waarschijnlijk wit met een roze balk.

We hebben nu nog nodig: Lambrisering voor de kachel en een deur, gordijnen en een karpet. Dat zijn onze grootste uitgaven nu nog. Dus ik vind het al met al heel erg meevallen.

Verder heb ik vandaag dan een nieuwe broek gekocht en nog een truitje. En een roze truitje en broekje voor de kleine.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zaterdag 29 september 2007 @ 18:51:56 #102
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53572849
Klinkt goed Ticootje!
pi_53572895
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 18:51 schreef Brighteyes het volgende:
Klinkt goed Ticootje!
Jij bent ook altijd online!!
  zaterdag 29 september 2007 @ 18:54:46 #104
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53572912
Niet altijd... wel vaak.
Zeker rond deze tijd. Ik zit meestal met de laptop naast me als ik thuis ben. Heb vandaag toch echt veel gedaan in huis hoor!
Oh, en als ik aan het werk ben ook.

Wij hebben vandaag de babykamer leeggehaald, dinsdag komen ze het zeil leggen en dan komen vrijdag de meubeltjes!
Eindelijk kunnen we gaan inrichten!
pi_53574842
BE, mooi dat je tevreden bent over je broek . Ik hou persoonlijk geloof ik iets meer van dat felle rood, maar ook de 2e versie ziet er goed uit hoor .
Babykamertje in wording, leuk!

Ticootje, klinkt goed. Welke meubeltjes hebben jullie aangeschaft (nieuwsgierig). En voor jezelf en de kleine ook nog kleertjes gekocht, leuk hoor!
Fake it till you make it...
  zaterdag 29 september 2007 @ 20:40:55 #106
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_53575373
Vanaf wanneer kan je beweging aan de buitenkant van je buik voelen eigenlijk?
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_53575653
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 20:40 schreef k_i_m het volgende:
Vanaf wanneer kan je beweging aan de buitenkant van je buik voelen eigenlijk?
Ligt aan diverse factoren.
Heb je veel vet op je buik? Ligt de placenta aan de voorkant? Dan schijnt het wat langer te duren.
Ik voelde hem voor het eerst met 16 weken. Eén dag later ook aan de buitenkant.

Hoe is het met je misselijkheid? En ben je lekker bruin geworden?
En ben je al dik? Doe eens een buikfoto? Pleeeaaase?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zaterdag 29 september 2007 @ 21:00:40 #108
14746 k_i_m
pi_53575904
Ik heb een stukje vet wat ik tussen duim en wijsvinger vast kan pakken , maar verder valt het wel mee . Zeker na de vakantie (veel salade eten en lopen), het lijkt zelfs alsof wát er zat minder is geworden .

Ik voelde gisteravond iets vreemds linksonderin mijn buik, richting mijn lies. Ik heb gelijk mijn hand erop gelegd, maar ik voelde natuurlijk niets. Maar dat zou dus wel snel moeten kunnen? .

Ik ben nog steeds misselijk, dus nog steeds aan de pillen. Met pillen is er niks aan de hand, dus dat is mooi. En ik ben een beetje bruin geworden en ik ben dus nog niet echt dik, afgezien een onderkin . En ik heb nog niks te laten zien, dus ik vind het zo stom om een foto te maken .
In my life
Why do I smile
pi_53576123
Ah, goed dat die pillen nog steeds werken.
Met zo'n beetje vet kun je het vast ook snel voelen. En wellicht heb je je kindje dus al geveoeld! Het voelt een beetje als een luchtbel vond ik, die eerste beweginkjes.
En zie je nog niets bij jou? Wel foto's maken hoor, gewoon voor jezelf dan. Is echt heel leuk om bij te houden. Nou ja, vond ik dan.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_53576260
K_i_m, de eerste keer dat ik wat voelde had ik zoiets van: huh is dit het kind? Toen er vlak daarna weer een plopje/schopje/beweginkje kwam toen werd de twijfel al minder .
Een paar weken later kon lief het ook voelen (mits beeb niet acuut ophield op het moment dat ik hem riep om te komen voelen, haha).
Ik sluit me aan bij de tip van Moonah, gewoon foto's maken (voor jezelf). Op een gegeven moment ga je echt het verschil zien .
  zaterdag 29 september 2007 @ 21:28:00 #111
14746 k_i_m
pi_53576626
Ach, daar heb ik toch helemaal geen kracht voor? . Ben trouwens met zo ongeveer 16 weken ook rijkelijk aan de late kant om ermee te beginnen. Het idee is leuk, maar dat hou ik toch niet bij. Ik sta vanzelf wel een keer ergens op de foto met mijn schietgrage wederhelft .
In my life
Why do I smile
  zaterdag 29 september 2007 @ 21:56:11 #112
82727 klein_spookje
Mama van het liefste meisje
pi_53577209
Hier veel vet op de buik en een voorliggende placenta en ik voelde haar zelf met 15 a 16 wk en vlak daarna kon thijs haar ook voelen.

Misschien dat dat anders is omdat het nu een tweede is. Maar bij Mara voelde ik haar ook al snel en Thijs ook maar toen lag de placenta niet voor.
pi_53577442
Hier met redelijk wat vet al bij 13 weken
  zaterdag 29 september 2007 @ 22:13:15 #114
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_53577569
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 22:07 schreef Pruk het volgende:
Hier met redelijk wat vet al bij 13 weken

aan de buitenkant??
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_53577895
13 weken? zijn dat je darmen niet geweest?
Saartje
  zaterdag 29 september 2007 @ 22:34:50 #116
3011 E.T.
pi_53577951
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 22:31 schreef Maneki.Neko het volgende:
13 weken? zijn dat je darmen niet geweest?

13 weken is sowieso al heel erg vroeg idd bij een eerste.
Vast het all-time OUD-record dan..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_53578309
Bij de eerste voelde ik het bij 16 weken, en dat is al vroeg voor de eerste. Aan de buitenkant voelde ik het bij 24 weken ofzo. Nu ben ik er toch wat beter op getraind en heb ik aan de buitenkant echt nog niks gevoeld
Saartje
  zaterdag 29 september 2007 @ 23:11:02 #118
3011 E.T.
pi_53578693
Saskia voelde ik bij 17 weken, Tijn bij 16 weken.
Voor het aan de buitenkant ook voelbaar was, duurde nog wel een paar weken.

Ben nu 14 weken (maandag) en best bedacht op elk plopje dat ik voel van 'zou het' maar m'n gevoel zegt steeds dat het nog niet de baby is die ik voel maar een belletje dat door een darm gaat die om de haverklap anders liggen doordat ze ruimte moeten inleveren.
M'n darmen liggen nl. echt per dag anders in m'n buik. Soms gaat dat gepaard met kramp-achtige pijn maar meestal ontdek ik dat door plopjes op nieuwe plekken
  zaterdag 29 september 2007 @ 23:23:11 #119
14746 k_i_m
pi_53578918
Ik las ergens dat rond de 16 weken je darmen niet meer heel laag in de buik liggen, dus dat als je iets heel laag voelt dit niet je darmen zijn. Nu ben ik anatomisch gezien niet zo op de hoogte van de plaats van de organen bij een zwangere vrouw, maar het leek me toch vreemd als er niet een stukkie darm ook vanonder blijft zitten .

Ik voel trouwens soms een soort van stroming in mijn buik. Net een soort van beweging die water maakt als je in een pan roert. Kan dat? . (en ja, ik heb een meer dan levendige fantasie)
In my life
Why do I smile
pi_53578958
Je kunt als je op je rug ligt meestal zelf wel voelen waar de rand van je baarmoeder zit, qua hoogte. Als de beweging die je voelt buiten dat gebied zit is het niet je baby
Stroming heb ik nog nooit gevoeld, wel vlindertjes, belletjes en "zenuwtjes"
Saartje
pi_53579020
Hier voelde ik Merlijn ook pas na 20 weken aan de buitenkant, eerste plopje met 16 weken en regelmatiger na 18 weken. Deze voelde ik met plopjes pas na 16 weken maar wel veel sneller aan de buitenkant voorbij de 17 weken. Zelfs de verloskundige was verbaasd in haar reactie leek het wel. Maar ja Magneet had de kleine toen toch echt al gevoeld. Bij de echo op fontys met 19 weken en 1 dag zag protesteerde de kleine zo heftig dat mijn buik mooi meebewoog. Het gaat nu zoveel sneller als bij Merlijn alhoewel het niet met alles is.

Maandag naar de vlos. Verwacht dat ik veel ben aangekomen, gok op 3,5 kg in 4 weken. Wel veel maar mijn eetgewoonten zijn op het moment ook niet goed. Het ene moment is het bunkeren, met gemak tussen de middag 8 boterhammen naar binnenwerken en andere dagen eet ik eigenlijk te weinig. Niet goed, maar werktijd zorgt voor een veel beter ritme dan de weekenden als hier in huis niemand een ritme lijkt te hebben. En een ritme heb ik voor regelmatiger eten en drinken toch echt nodig. Verder eet ik ook veel calorierijker dan voor de zwangerschap heb ik het idee en aangezien mijn gewicht aan het begin van de zwangerschap voor mij erg laag was is het nu toch wel erg mooi. Met 11 weken woog ik 54,5 dat zal nu rond de 60 zijn. Vorige zwangerschap ben ik van 58,5 aan begin van de zwangerschap naar 69 uiteindelijk aan het eind gegaan volgens mij. Na de bevalling zat ik meteen alweer op 57,5. Mmm, ik zou nu blij zijn als ik na bevalling op 60 blijf steken, kan wel wat meer reserves gebruiken.
pi_53582813
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 22:13 schreef E.T. het volgende:

[..]

aan de buitenkant??
Nopes, aan de binnenkant. Maar ik heb dan wel het voordeel dat ik door mijn darmoperatie precies weet wat mijn darmen zijn (die liggen bij mij wat anders dan bij een normaal persoon ). De eerste paar keer ga je dan aan jezelf twijfelen, maar na verloop van tijd had ik door dat het baby was
Aan de buitenkant is het nu een week of 2 te voelen, maar nog maar heel lichtjes.
pi_53583766
Ik meldt me weer. Vanmorgen wat kramp, maar ik geloof niet dat het veel voorstelt. Het is weer rustig in mn buik. Misschien wil dat kindje in mn buik wel gewoon echt een oktoberkindje zijn... net als mams .
Zou moeten lukken, hihi.
  zondag 30 september 2007 @ 10:42:08 #124
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53583941
Maar kramp is wel kramp. Iig fijn voor jou denk ik dat het iig toch een beetje rommelt, anders lijkt me dat wachten helemaal zo'n raar vacuum...
  zondag 30 september 2007 @ 11:06:53 #125
82727 klein_spookje
pi_53584273
Oe nijna, spannend hoor krampjes hier en daar maar oktober ga je denk ik wel redden of je moet heel snel zijn in bevallen. Dus hup kiezen nu of oktober.

Hier heerlijk geslapen op ons nieuwe bedje wat een verademing om je om te kunnen draaien zonder bang te zijn dat je door je bed heen zakt, wat een luxe recht liggen en "gewoon" uit bed kunnen zonder moeilijk te doen omdat alles pijn doet en je eerst uit een kuil moet klimmen omdat de matrassen weer gestort zijn.

wel een lange dag gister een gekke dag ook. Maar wel gezellig geweest en gek gedaan met Mara naar de mac waar ze eerst een ijsje kreeg en toen patat, daarna naar huis en bed. Waar ik de hele avond last gehad heb van zuur door die rot hamburger. bleg.

Vanavond uiteten in een restaurant waar een heel speelparadijs schijnt te zijn. Ouders eten beneden kinderen spelen onderbegeleiding boven, ballenbad, smincken enz.

Gaan jullie nog wat leuks doen vandaag?
  zondag 30 september 2007 @ 11:20:35 #126
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_53584509
Nijna.... nog eventjes! Ik vind het spannend voor je!
De rest hier ook allemaal . Ik mis jullie!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_53585091
BE, klopt. Alleen moet ik nu dus nog wel besluiten of ik naar een verjaardag ga een uur van hier... twijfels. Maar als we thuis blijven zal het vast rustig blijven... .

Klein_spookje, heerlijk een bed zonder bang te zijn dat je naar beneden stort. Veel plezier vanavond!

Lishe, hoi . Hoe is het met jullie kleine en met de grotere zus?
pi_53585417
Webkim, wat fijn dat je vader trouwens weer wakker is!!!
pi_53586147
We blijven thuis, alleen al het bedenken of we wel of niet zullen gaan was reden voor een huilbui. Ik kruip straks lekker nog even op bed, we gaan als het droog blijft nog wel even een blokkie om ofzo. Maar verder even niks.
pi_53587898
quote:
Op zondag 30 september 2007 10:27 schreef Nijna het volgende:
Ik meldt me weer. Vanmorgen wat kramp, maar ik geloof niet dat het veel voorstelt. Het is weer rustig in mn buik. Misschien wil dat kindje in mn buik wel gewoon echt een oktoberkindje zijn... net als mams .
Zou moeten lukken, hihi.
Joehoe... Beebje het is oktober!!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_53591013
quote:
Op zondag 30 september 2007 13:44 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Joehoe... Beebje het is oktober!!
Hier is het nog september hoor
  zondag 30 september 2007 @ 15:27:33 #132
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_53591170
quote:
Op zondag 30 september 2007 15:21 schreef Pruk het volgende:

[..]

Hier ook
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  zondag 30 september 2007 @ 16:16:56 #133
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53592537
Shhhh.... zeg dat nou niet tegen Nijna d'r baby. Mss trapt hij/zij er wel in.
pi_53593206
Even een vraagje, ik ga over 4 weken een midweek weg, lekker naar zwembad met man en dochter etc en ik heb dus een bikini nodig. Hebben jullie een positie bikini aangeschaft of gewoon een normale aan (gedaan) tijdens jullie zwangerschap? Ik heb nog 10 weken te gaan en ik zie het niet zo zitten voor een keer of 2-3 zwemmen een positie bikini aan te schaffen. Oh en de bikini die ik voor de zwangerschap droeg is wel erg minimaal bedekkend inmiddels dus geen optie (te klein zeg maar).
  zondag 30 september 2007 @ 16:47:20 #135
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_53593455
Toen ik 26 weken zwanger was zijn wij ook op vakantie geweest. Ik had toen nog niet zo'n hele erge dikke buik, begon net een duidelijke zwangerschapsbuik te worden zeg maar. Maar m'n eigen zwemkleding paste ik niet meer. Ik heb toen een normale bikini gekocht met van die touwtjes aan de zijkant van het broekje, zodat ik hem iets groter kon maken. Werkte voor mij toen prima.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_53593523
quote:
Op zondag 30 september 2007 16:16 schreef Brighteyes het volgende:
Shhhh.... zeg dat nou niet tegen Nijna d'r baby. Mss trapt hij/zij er wel in.
Nou ik weet t niet hoor, maar het lijkt er nog niet op dat beeb erin trapt. Gelukkig is het morgen ook echt oktober, hihi.
pi_53600528
Dag dames,

Eindelijk weer eens een beetje bijgelezen. Vandaag de tweede verjaardag van Noortje gevierd. Best vermoeiend om de hele fam. over de vloer te hebben als je zelf niet echt goed uit de voeten kunt. Maar madam heeft zich geweldig vermaakt. ( Ondertussen voor een weeshuis speelgoed gekregen maar ok.)

Met beebs gaat het lekker. Die groeit goed. Ms zelfs soms een beetje te hard en dat levert wel eens bandenkramp op. Beetje vervelend is het wel, maar het hoort erbij zeggen we maar. Ik mag niet klagen. Alhoewel ik om elf uur bedenken dat je alle was wil strijken toch niet echt helemaal niet normaal vind, maar ok. Schijnt erbij te horen dus accepteren we het maar.
pi_53600719
quote:
Op zondag 30 september 2007 15:21 schreef Pruk het volgende:

[..]

Dat bedenk ik me NU dus ook!
pi_53600801
quote:
Op zondag 30 september 2007 21:17 schreef wenneke1 het volgende:
Dag dames,

Eindelijk weer eens een beetje bijgelezen. Vandaag de tweede verjaardag van Noortje gevierd. Best vermoeiend om de hele fam. over de vloer te hebben als je zelf niet echt goed uit de voeten kunt. Maar madam heeft zich geweldig vermaakt. ( Ondertussen voor een weeshuis speelgoed gekregen maar ok.)

Met beebs gaat het lekker. Die groeit goed. Ms zelfs soms een beetje te hard en dat levert wel eens bandenkramp op. Beetje vervelend is het wel, maar het hoort erbij zeggen we maar. Ik mag niet klagen. Alhoewel ik om elf uur bedenken dat je alle was wil strijken toch niet echt helemaal niet normaal vind, maar ok. Schijnt erbij te horen dus accepteren we het maar.
Hier ook net een (dubbele) verjaardag gevierd
(madame_Monster is in augustus 11 geworden en minimonster afgelopen woensdag 4)
Pfffffdrukke maar gezellige dag...
was strijken moet ik nu niet meer aan denken!!
ALLES wat nog over is van het feest wegsnoepen daarentegen....
pi_53600878
Gefeliciteerd met de verjaardagen wenneke en vamperotica!

Saartje had net de hik Duurde wel lang en ik vind het zielig ghehe. Vanmorgen had ik een hele harde buik en toen kon ik precies voelen waar Saartje lag, ik had zo een hand vol bult
Op marktplaats heb ik een wieg gevonden die ik opnieuw ga bekleden, alsof ik niet nog genoeg te doen had
Saartje
pi_53601303
Leuk om voelen hoe baby ligt he. Ik heb nu ook in de avond bij rustte last van harde buiken, zal wel een groeispurtje aankomen, maar dan voel ik de kleine ook aardig liggen. Volgens mij ligt deze nog steeds met de voetjes naar beneden. Zeker met het voelen van de schopjes voel ik het toch heel erg beneden. Ben wel benieuwd of deze ook van plan is ooit andersom te gaan liggen. Merlijn heeft nooit met de voeten naar beneden gelegen, maar lag altijd met zijn hoofdje daar. Ook ligt deze op het moment veelal links in mijn buik. En het hikken is zo leuk, allemaal kleine plopjes lijken het dan wel.

Was net aan het zoeken naar kleding op marktplaats voor deze, heb altijd het liefst pakketten maar jeeh vind het wel moeilijk. Zo van je weet het geslacht maar zou het dan wel kloppen? Dadelijk is het niet goed. Maar ja, ik ga gewoon ervoor.
pi_53601606
haha manekino, hoe kom je nou bij saartje als werktitel? en als je nou straks bij de echo weet dat 't een jongetje wordt, verander je 'm dan in swiebertje?

wat leuk die verhalen over hoe je de baby kunt voelen. ik herinner het me weer helemaal, wat een geweldig gevoel is dat! geniet ervan!
pi_53601946
Saartje komt door jongste, die noemde de baby saar als samentrekking van hij/zij en daar. Werktitel blijft tot het einde van de zwangerschap zo hoor
Ik doe mijn best met genieten
Saartje
pi_53602865
Leuk inderdaad het voelen van je baby.

Ik voelde eergisteravond een voetje door mijn huid heen Echt zo goed heb ik het nog nooit gevoeld. Baby ligt er bij mij wel klaar voor. De hik voel ik bij mijn blaas. Alleen vraag ik me nou af wat dat gekras (zo voelt het) op mijn blaas is. Is dat een handje? Morgen maar eens vragen aan de verloskundige. Hier gaat inmiddels die buik echt soms alle kanten op. Erg woelig kindje

Ik ben hier nu echt wel behoorlijk aan het voorbereiden. Kleertjes liggen klaar om gewassen te worden. En de spullen kunnen zo weer van de zolder. Daar wachten we zo lang mogelijk mee, want dan is het huis echt weer helemaal volgebouwd met al die babyspullen. Ben wel langzamerhand door het huis aan het gaan met schoonmaakwoede. Echt dingen waar je nooit naar omkijkt moeten nu ineens schoongemaakt worden
pi_53608895
quote:
Op zondag 30 september 2007 16:39 schreef Faja-Lobi het volgende:
Even een vraagje, ik ga over 4 weken een midweek weg, lekker naar zwembad met man en dochter etc en ik heb dus een bikini nodig. Hebben jullie een positie bikini aangeschaft of gewoon een normale aan (gedaan) tijdens jullie zwangerschap? Ik heb nog 10 weken te gaan en ik zie het niet zo zitten voor een keer of 2-3 zwemmen een positie bikini aan te schaffen. Oh en de bikini die ik voor de zwangerschap droeg is wel erg minimaal bedekkend inmiddels dus geen optie (te klein zeg maar).
Faja, ik heb 2 zwangerschpsbikinies. Die pas ik niet meer omdat mijn borsten vreselijk zijn gegroeid. Ik ga een badpak aanschaffen.

Ik weet niet welke maat je hebt, maar je mag de mijne zo hebben...
Ze komen vand e prenatal en zijn maat S (ik vond ze best groot vallen). Ik heb nu zelf broekmaat 40/42 en de broeken zitten gewoon goed, maar het gaat dus om de borsten. Daar heb ik nu cupje E van, en in een bikini vind ik dat niet zo mooi.
pi_53608980
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 20:18 schreef Nijna het volgende:
BE, mooi dat je tevreden bent over je broek . Ik hou persoonlijk geloof ik iets meer van dat felle rood, maar ook de 2e versie ziet er goed uit hoor .
Babykamertje in wording, leuk!

Ticootje, klinkt goed. Welke meubeltjes hebben jullie aangeschaft (nieuwsgierig). En voor jezelf en de kleine ook nog kleertjes gekocht, leuk hoor!
We hebben bij de prenatal een bedje van de lijn "ikke" gekocht. In de kleur white wash. De commode is van de lijn "sliding" ook white wash, deze lijn gaat eruit en we hadden dus flinke korting.

Dit bedje dus.

en deze commode

[ Bericht 7% gewijzigd door Ticootje op 01-10-2007 08:38:30 ]
pi_53609323
Soepstengel wat vervelend joh dat je in een rolstoel zit. Dat lijkt me toch echt niet fijn om zo de laatste weken van je zwangerschap door te moeten. Maar zou je er dan gelijk uit zijn als je straks bevallen bent?

Maneki hoe is't met jouw bekken?

Nijna, laatste loodjes, en het wachten duurt altijd lang he.

BE, op de foto vond ik dat felle rood wel mooi. Maar ik kan me wel voorstellen dat het een beetje te vel is. Ik vind de resultaten trouwens wel erg mooi na zo'n verf beurt. Zit je wasmachine dan niet onder de rooie bende?

Kim welcome back.

Ik heb een zwangerschaps 2 piece zwemoutfit (waarvan het bovenstuk over de buik valt) gekocht. Geen bikini omdat ik de striemen op mijn buik lelijk vind. Maar ik doe dan ook aan zwangerschapzwemmen, dat scheelt en daarmee haal ik het geld er ook wel uit. Voor die 2 keer zwemmen ben ik bang dat ik toch echt te schrieperig zou zijn om nog een iets te kopen. En als je al een bikini koopt, past hij dan wel na de zwangerschap, en is hij niet veel te groot?

Hebben jullie dat ook of tips. Als ik een spier aanspan (en dat maakt niet uit in welk deel van mijn lichaam) dat ie gelijk in de kramp schiet. Met autorijden is dat wel heel vervelend. Ik slik normaal mijn zwangerschaps vitaminen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Lewis.de.boxer op 01-10-2007 09:05:52 ]
pi_53609336
Ticootje die commode is wel heel leuk en ook nog lang bruikbaar lijkt mij.
pi_53609368
De bikinies die ik heb gekocht waren iets van 15 euro, dus ach...

Ik wil ook wat meer gaan zwemmen, dus daarom denk ik dat ik toch een badpak ga aanschaffen, dat haal ik er dan nog wel uit.
pi_53609520
Mooie kinderkamer hoor Ticootje. Ik wou ook eerst white wash maar mijn man vond dat niks. Dus toen hebben we op marktplaats gezocht samen en vonden een leuk gekleurd kamertje. Inmiddels staat ie dus voor ons 2e kindje in elkaar.
pi_53609608
Ik ben blij dat lief en ik het nog ergens over eens kunnen worden.

Maar we hebben nu al een helehoop waar we het wel mee eens zijn..

(ik heb gewoon een hele eigenwijze man, bv. wanneer er op een rekje staat dat het roestvrij staal is, blijft hij volhouden dat het weg zal roesten in de badkamer, dat gecombineerd met zwangerschapshormonen geeft wel leuke momenten.)

Zo wil ik graag de kinderkamer fucsia met donkerblauw hebben, dat steekt zo lekker af. Maar hij wil weer geen blauw... De kinderwagen vond hij toch weer niet leuk... Was ook te blauw. Maar goed, de kinderwagen blijft dus gewoon, want ik vind m wel leuk.
  maandag 1 oktober 2007 @ 09:20:30 #152
82727 klein_spookje
pi_53609623
Goede morgen allemaal,

Ticootje leuk kamertje!.
Wij gaan dit weekend echt het kamertje afmaken. Geen afspraken staan enz. dus dat gaat goed komen hoop ik. En anders word het in december toch een bak met stro is wel ook zo sfeervol met de kerst he. En aangezien Mara als koos naam schaapje heeft en vind dat de baby als koosnaampje lammetje moet krijgen is de stal al behoorlijk gevuld, ga bv geven dus ook de koe is dan al aanwezig. Dus eigelijk geen bedje nodig he.

Hier heb ik mezelf in een zwangerschapsbadpak gehezen. Zit een stuk lekkerder vond ik dan een bikini waar van ik iedere keer meot opletten of er niets uit hangt aangezien mijn cup enigzinds aan de grote kant is *kuch* 80 G *kuch*.

Wat super dat er al zoveel zijn die de baby zo heerlijk voelen bewegen voor mij was dat echt zo een controle dan hoe ik niet meer zo nerveus te zijn voor een echo of hartje zoeken. Nu kan ik zelf merken of ze goed beweegt enz.

Nou ik ga hier maar wat doen. Het hele huis staat zo ondersteboven lijkt wel overal troep (Hmmmm normaal ook maar nu heb ik er last van het irriteerd vreselijk.) En dan even Mara haar nieuwe kapsok schilderen van Hello Kitty.

Liefs
pi_53609697
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 09:20 schreef klein_spookje het volgende:
-knip-

-knip

80 G

-knip-
Mijn hemel, en ik vond de mijne al vreselijk groot!!!
pi_53609839
Over een uurtje krijgen wij de officiele uitslag van de 20-weken test bij de gynacoloog (tenminste, daar ga ik vanuit, aangezien we deze afspraak snel na de 20-weken moest plaatsen en de echomevrouw er om vroeg omdat ze dan het rapport af moest hebben).

Verder ben ik aangekomen
Ow, echt waar, ik voel me een doos dat ik daar blij om ben, maar ik merk al meteen dat mijn lichaam zich weer een stuk prettiger voelt. De stand staat nu op -3 sinds het begin van de zwangerschap. Ik hoop eigenlijk wel dat ik nog meer aan ga komen, zodat als er straks een baby uit is dat ik gewoon rond de stand 0 (desnoods hoger) omdat dat de stand is waarop mijn lichaam zich gewoon het prettigst voelt.
pi_53609966
Ik sta ook nog in de min pruk, 4 kilo om precies te zijn.
Niet dat dat nu ineens betekend dat je niet moet zeuren ofzo, maar ook met een 'standaard' lijf kan het gebeuren dat je niet (veel) aankomt
Ik duim voor een goede uitslag voor je
Saartje
pi_53610142
Ik sta al 7 kilo in de plus!!
pi_53610144
Pruk in het begin was hte bij mij -8 en het werd +3 dus dat gaat gewoon helemaal goed komen, weet het zeker
  maandag 1 oktober 2007 @ 10:09:58 #158
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_53610547
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 09:24 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Mijn hemel, en ik vond de mijne al vreselijk groot!!!
Ik zat op 95 G, maar die groeiden gelukkig niet bij m'n zwangerschap, bv, en stoppen met bv. Nu ruim 15 kg lichter, zit ik op 85 H Die dingen worden dus ook niet kleiner

Pruk, fijn dat je bent aangekomen! Ik ben toen van -5 naar +7 gegaan en kwam uiteindelijk 2 kg lichter uit de bevalling dan toen ik zwanger raakte.
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
  Moderator maandag 1 oktober 2007 @ 10:17:06 #159
5428 crew  miss_sly
pi_53610669
Ik dacht dat je altijd kilo's aankwam tijdens een zwangerschap
Tot nu toe is mijn gewicht onveranderd, maar dat lijkt me niet vreemd de eerste weken, toch?

Gisteren pijn gehad linksonder in mijn buik. Toch iets waar ik me dan de hele tijd zorgen over maak. Vandaag echter helemaal nergens last van. Dus ik ga maar weer gewoon verder met genieten en proberen echt te geloven dat het zo is
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_53610795
Miss-sly, maak je niet al te druk om krampjes!!! Die zijn in de eerste 3 maanden het ergste. Zolang je geen koorts hebt en het is maar een steekje moet je je niet al te druk maken.
pi_53611188
Hahaha Ticootje, wij hebben ook het bedje van Ikke en de kast en commode van Sliding doors, maar dan allebei de ongelakte versie . Ik zag dat je een badpak wilde aanschaffen, ik heb er hier nog 1 liggen, helemaal zwart van Invorm (komt bij prenatal vandaan) maatje M. Nog nooit gebruikt. Het leek een leuk idee om te gaan zwemmen, maar ik heb mezelf er niet toe kunnen zetten, mocht je interesse hebben... mag je wel een PM-etje sturen.
Haha jij hebt dus ook zo'n eigenwijze vent, goed om te weten dat die van mij niet de enige is .

Lewis, lastig die spieren die zo in de kramp schieten, jij begint ook al aardig op te schieten he. Ik zag de foto's van je kids in het fototopic, wat worden ze al groot .

Pruk, super dat je bent aangekomen . Ik heb eventueel nog wel een paar kilootjes voor je hoor, hihi.
Dat je lijf zich een stuk prettiger voelt is super! Jullie hebben nu wellicht de uitslag van de 20 wk echo...

En ik meldt me weer met nog steeds een beebje in mn buik, om half 2 controle bij de VK en mn mams komt daarna even koffie drinken .
  maandag 1 oktober 2007 @ 10:39:30 #162
14746 k_i_m
pi_53611201
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 10:17 schreef miss_sly het volgende:
Ik dacht dat je altijd kilo's aankwam tijdens een zwangerschap
Tot nu toe is mijn gewicht onveranderd, maar dat lijkt me niet vreemd de eerste weken, toch?

Gisteren pijn gehad linksonder in mijn buik. Toch iets waar ik me dan de hele tijd zorgen over maak. Vandaag echter helemaal nergens last van. Dus ik ga maar weer gewoon verder met genieten en proberen echt te geloven dat het zo is
Ik heb zelfs een paar dagen op bed gelegen doordat ik zo'n kramp had dat het zelfs doortrok naar mijn rug. Het idee dat je 9 maanden geen buikpijn meer hebt omdat je niet ongesteld word is dan ook de grootste misvatting aller tijden .
In my life
Why do I smile
pi_53611244
Volgens mij probeert die kleine jullie te begroeten, dus even een zwaaitje namens "Frummel"
  maandag 1 oktober 2007 @ 10:54:04 #164
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53611521
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 09:00 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
BE, op de foto vond ik dat felle rood wel mooi. Maar ik kan me wel voorstellen dat het een beetje te vel is. Ik vind de resultaten trouwens wel erg mooi na zo'n verf beurt. Zit je wasmachine dan niet onder de rooie bende?
Je moet na de wasbeurt het kledingstuk sowieso 1 keer normaal wassen, en dan uit de trommel halen en dan nog een keer leeg laten draaien (met bleekmiddel, maar dat heb ik niet gedaan, gewoon wasmiddel) en daarna is hij weer netjes schoon.
quote:
Hebben jullie dat ook of tips. Als ik een spier aanspan (en dat maakt niet uit in welk deel van mijn lichaam) dat ie gelijk in de kramp schiet. Met autorijden is dat wel heel vervelend. Ik slik normaal mijn zwangerschaps vitaminen.
Er is van de week bij de gym wel iets over gezegd, maar ik heb daar eig. helemaal geen last van, dus ik ben ook weer vergeten wat ze nou precies zei.

Mooi kamertje Ticootje!
  maandag 1 oktober 2007 @ 10:57:09 #165
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53611603
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 10:40 schreef Nijna het volgende:
Volgens mij probeert die kleine jullie te begroeten, dus even een zwaaitje namens "Frummel"
Hoe bedoel je dat? Dwars door de buik? Of via de uitgang?
pi_53611645
Ik vind het trouwens super grppig dat iemand van hier precies hetzelfde heeft gekocht!!

Het bedje van sliding doors was zoveel duurder dan die van de lijn van ikke, dat gaf bij ons wel de doorslag om het bedje van een andere lijn te nemen, want veel verschil zagen wij toch niet.

Nu ben ik opzoek naar een leuke luiertas. Ik had al wel een leuke gezien, maar daar stond geen prijsje op... En aangezien we net de babykamer hadden gekocht vond ik het wel weer even genoeg.

Vanaf wanneer gaan/ hebben jullie je noodtas klaargezet??
  maandag 1 oktober 2007 @ 10:59:49 #167
82727 klein_spookje
pi_53611659
Ticootje, ze zijn ook groot en dat te gedenken dat ik eerst volgens de mevr van de hunkermoller 85 d/e had maar dat zat niet zo fijn vond ik. Bij de livera mocht ik ook passen voor die maat was echt zo een ouwe rot in het vak met dat keurig gekapte kapsel enz.
Maar nee mevrouw dat is de klein hoor. Dat werd een e, f en daarna een g nou geloof me mijn kin hing op mijn knieeen (ja mijn borsten hadden eindelijk ondersteuning en stonden rechtop) en mijn man zijn glimlach werd steeds groter.
We hebben nu een 90g gekregen en dan op zijn strakste omdat ik dan nog kan groeien en dat zit zoooo veel beter.

Gewichtsverlies had ik ook en gezakt naar 14 kilo minder waarvan ik er nu ongeveer 8 ben bijgekomen dus zit nog op de - maar ach met dat overgewicht kan ik dat best missen.

Miss-sly die krampjes horen erbij dat zijn de banden en baarmoeder die oprekken. Een vervelend en naar gevoel vond ik want buikpijn hoort niet in de zwangerschap want dat combineer je meteen aan vervelende dingen.
  Moderator maandag 1 oktober 2007 @ 11:15:27 #168
5428 crew  miss_sly
pi_53612041
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 10:40 schreef Nijna het volgende:
Betekent dat dat er enige actie is?
pi_53612347
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 10:57 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat? Dwars door de buik? Of via de uitgang?
Ik voel volgens mij een handje heen en weer gaan, nee er steekt nog niks naar buiten hoor . Dacht je dat ik hier dan nog zo rustig zou zitten te kletsen???
Nee, het voelt nog niet alsof er ook maar enig schot in de zaak gaat komen vandaag, geduld...
Al heb ik al 10 keer tegen beeb gezegd dat het nu toch echt oktober is... Zelfs papa heeft vanmorgen beeb nog even toegesproken, want hij heeft de komende 2 weken op zn werk zn rooster zodanig vrij gehouden dat hij makkelijk vrij zou kunnen nemen...
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 10:59 schreef Ticootje het volgende:
Ik vind het trouwens super grppig dat iemand van hier precies hetzelfde heeft gekocht!!

Het bedje van sliding doors was zoveel duurder dan die van de lijn van ikke, dat gaf bij ons wel de doorslag om het bedje van een andere lijn te nemen, want veel verschil zagen wij toch niet.

Nu ben ik opzoek naar een leuke luiertas. Ik had al wel een leuke gezien, maar daar stond geen prijsje op... En aangezien we net de babykamer hadden gekocht vond ik het wel weer even genoeg.

Vanaf wanneer gaan/ hebben jullie je noodtas klaargezet??
Haha de prijs gaf bij ons dus ook de doorslag om voor dat andere bedje te gaan, want zoveel mooier vonden we dat sliding doors bedje niet (tenminste niet zoveel dat het die prijs waard was).
Luiertas heb ik ook bij prenatal vandaan, rood met een oranje randje. Past lekker bij onze antraciet met rode wagen . Maar heb wel even moeten zoeken voordat ik iets had gevonden wat naar mn zin was. Hij was volgens mij 30 euro (of was het nou 20... zwangerschapsdementie ).

Noodtas staat hier sinds een paar weken klaar. Eerst lag er gewoon een stapeltje kleren op de stoel, nu zit het startklaar in de tas. Luiertas ingepakt voor beeb met 2 setjes, de maxicosi staat klaar met voetenzak erin. Dus laat kind maar komen.
  Moderator maandag 1 oktober 2007 @ 11:28:16 #170
5428 crew  miss_sly
pi_53612359
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 10:59 schreef klein_spookje het volgende:
Ticootje, ze zijn ook groot en dat te gedenken dat ik eerst volgens de mevr van de hunkermoller 85 d/e had maar dat zat niet zo fijn vond ik. Bij de livera mocht ik ook passen voor die maat was echt zo een ouwe rot in het vak met dat keurig gekapte kapsel enz.
Maar nee mevrouw dat is de klein hoor. Dat werd een e, f en daarna een g nou geloof me mijn kin hing op mijn knieeen (ja mijn borsten hadden eindelijk ondersteuning en stonden rechtop) en mijn man zijn glimlach werd steeds groter.
We hebben nu een 90g gekregen en dan op zijn strakste omdat ik dan nog kan groeien en dat zit zoooo veel beter.

Gewichtsverlies had ik ook en gezakt naar 14 kilo minder waarvan ik er nu ongeveer 8 ben bijgekomen dus zit nog op de - maar ach met dat overgewicht kan ik dat best missen.
Wat klinkt dat allemaal groot! Ik heb nu 85C/D (beetje afhankelijk van het model) en dat vind ik wel groot genoeg
quote:
Miss-sly die krampjes horen erbij dat zijn de banden en baarmoeder die oprekken. Een vervelend en naar gevoel vond ik want buikpijn hoort niet in de zwangerschap want dat combineer je meteen aan vervelende dingen.
Precies, dat zeg je helemaal goed. Ik had niet echt gedacht dat ik helemaal geen buikpijn zou hebben 9 maanden lang, maar gisteren had ik echt best lang pijn, niet zomaar een krampje, en dat vond ik maar niets Maar goed, het is gelukkig over, voel helemaal niets vandaag, alleen mijn borsten
  maandag 1 oktober 2007 @ 11:52:08 #171
82727 klein_spookje
pi_53612982
Miss_sly:
Gnagnagna je borsten pijn. Jaja en dan vind je 85 c/d al groot ze gaan groeien hoor. HIHI

De pijn is echt naar ik heb een keer de vk er voor gebeld of het wel gewoon was dat het zoveel meer pijn deed dan anders. Ik mocht toen even komen om naar het hartje te luisteren. Dat was toch wel heel erg fijn en lief.
Dus als je twijfelt en je bent wat verder of wilt gewoon bevestiging dan moet je gewoon bellen.
pi_53613058
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 09:38 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik sta ook nog in de min pruk, 4 kilo om precies te zijn.
Niet dat dat nu ineens betekend dat je niet moet zeuren ofzo, maar ook met een 'standaard' lijf kan het gebeuren dat je niet (veel) aankomt
Ik duim voor een goede uitslag voor je
Nou, veel uitslag was er niet, want alles was goed. Alle complicaties waarvan ze weten dat ze vaker voorkomen bij vrouwen met een standaard verminderde voedingsstoffenopname zijn nagekeken en alles was in orde. Verder was mijn bloeddruk ook eindelijk weer richting de normale kant (105 over 70) en ze was blij dat ik aangekomen was. Dat was ook daar op de weegschaal gelukkig zo

Waar ik nog het meest blij om ben is dat ik nu wat meer speling heb. Ik moet nu weer eerst een aantal kilo afvallen voordat de sondevoeding een optie wordt en dat voelt al gewoon een stuk prettiger.
EN, hoe stom het ook klinkt, mijn lijf voelt weer meer als mijn eigen lijf
pi_53613138
Goed zo Pruk!!!
pi_53613191
Lekker dat je lijf weer als eige voelt pruk!!
pi_53613418
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 12:00 schreef Anitra het volgende:
Lekker dat je lijf weer als eige voelt pruk!!
Het mooiste vond ik nog wel het ocmplimentje van de assistente.

Oooh, je krijgt echt een mooie buik en je zult zien dat het straks zo'n mooie toeter wordt en dat er vanaf de achterkant niets te zien is. Ik wou dat ik je kont had! (waarmee ze overigens niet bedoelde dat mijn kont zo dik is dat je er niet langs heen kan kijken )

Moderator maandag 1 oktober 2007 @ 12:11:57 #176
5428 crew  miss_sly
pi_53613557
Fijn dat alles goed was, Pruk!
En complimentjes zijn altijd leuk
  maandag 1 oktober 2007 @ 12:37:54 #177
82727 klein_spookje
pi_53614246
Pruk, wat ontzettend fijn dat alles nu goed gaat. En vooral ook dat jij jezelf weer voelt. Heerlijk ga genieten meid.
En die complimentjes heb je maar mooi binnen!
pi_53614377
Er hebben dit weekend wel 3x mensen aan mijn buik gevoeld! Vond het wel frappant, want bij m'n eerste zwangerschap is dat echt nooit gebeurd.
Het was familie, dus ik vond het niet vervelend, eerder lief. Maar ik ben benieuwd of het een trend gaat worden
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  † In Memoriam † maandag 1 oktober 2007 @ 13:12:17 #179
43556 miss_dynastie
pi_53615091
Fijn pruk!
pi_53615263
Ik zal nog maar eens een vraag neer gooien hier, eigenlijk 2 vragen want ik kan het me niet meer herinneren.

Wanneer hebben jullie een voedingsbh aangeschaft? Laatste week zwangerschap? Na de bevalling??
En wanneer hebben jullie dat zeiltje op het matras gegooid, gelijk met de bedverhogers?
  maandag 1 oktober 2007 @ 13:19:04 #181
156412 hestria
erg gastvrij
pi_53615294
pruk fijn dat het goed gaat!

ticootje leuk kamertje!

Hier gaat alles eigenlijk perfect, heb nog wel last van krampen, en het maagzuur is ook weer vol aan wezig, maar buiten dat mankeer ik gelukkig helemaal niks.
Ondanks dat de echo al een tijdje geleden is, wou ik de foto's toch nog met julie delen

hier zie je duidelijk het neusje, en de navelstreng die vlak langs het hoofdje ligt.

onder het hoofdje zie je een vuistje

en een foto van het kontje, recht boven jongen zie je het piemeltje
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
  maandag 1 oktober 2007 @ 13:27:29 #182
82727 klein_spookje
pi_53615543
lief die echo's. En nu ik het zie hoe een jochie er uit ziet ga ik er toch maar redelijk zeker van uit dat het meisje van ons echt een meisje is want wij hadden geen zwevend piemeltje.

Faja: al die vragen komen bij mij ook opeens opspelen en word er soms gewoon zenuwachtig van leek het en paar weken geleden nog dat we zeeen van tijd hadden nu gaat het allemaal zoooo snel!
Klossen ehmm geen idee meer, koffertje goh laat ik eens iets gaan kopen wat er degelijk uit ziet als ik de foto's van de vorige keer zie schaam ik me diep, matje, kaartjes pff alles komt soms op me af hoor.
Ben je er wel al uit of je nog een bikini aat kopen?

Hier was ik er zeker van dat ons dametje was gedraaid ivm schoppen ergens anders maar vandaag ligt ze weer terug in stuit voel ik duidelijkelijk. Nou ja misschien hoor ik donderdag meer van de vk dan gaan we daar weer op bezoek.
pi_53615549
Wat een ontzettend mooie foto's Hestria! Vind zo'n plaatje van het gezicht en-profiel altijd zo mooi Hoop dat dat bij ons nu ook eens gaat lukken!
En z'n piemeltje is ook wel een prachtstuk hoor

Ik voelde ons kindje voor het eerst bewegen met 14 weken. Daarna een paar dagen niet meer en zo af en toe een plopje. Voor die termijn is een kindje vrijwel niet te voelen, omdat de spieren nog niet zo ver ontwikkeld zijn en veel te zwak om een voelbare beweging te maken. Nu (ruim 18 weken) voel ik het steeds beter en van de buitenkant is het ook al te voelen, zo zei de aanstaande pappa
pi_53615840
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 13:27 schreef klein_spookje het volgende:
lief die echo's. En nu ik het zie hoe een jochie er uit ziet ga ik er toch maar redelijk zeker van uit dat het meisje van ons echt een meisje is want wij hadden geen zwevend piemeltje.

Faja: al die vragen komen bij mij ook opeens opspelen en word er soms gewoon zenuwachtig van leek het en paar weken geleden nog dat we zeeen van tijd hadden nu gaat het allemaal zoooo snel!
Klossen ehmm geen idee meer, koffertje goh laat ik eens iets gaan kopen wat er degelijk uit ziet als ik de foto's van de vorige keer zie schaam ik me diep, matje, kaartjes pff alles komt soms op me af hoor.
Ben je er wel al uit of je nog een bikini aat kopen?

Hier was ik er zeker van dat ons dametje was gedraaid ivm schoppen ergens anders maar vandaag ligt ze weer terug in stuit voel ik duidelijkelijk. Nou ja misschien hoor ik donderdag meer van de vk dan gaan we daar weer op bezoek.
Klossen moeten vanaf week 36 in huis zijn. Maar ik weet van de vorige zwangerschap dat ik een voedingsbh kocht op voorhand en met stuwing was die al weer te klein. Misschien wel te klein gekocht op voorhand maar ik weet nou niet of ik al voor de bevalling een voedingsbh kan aanschaffen en zo ja wanneer doe je dat? Op het allerlaatste moment?

En dat matje, kan het er nu met 30 weken wel op gooien maar dan lig ik misschien nog wel 12 weken er op te zweten en dat gekraak is ook een ramp. Liefst zo laat mogelijk dus maar is dat dan ook rond de 36 weken verstandig of met 38 weken?
pi_53616417
Ik heb onze kleine ook al bij 14 weken gevoeld. Nu bijna 10 weken later voelt het wel anders, veel krachtiger en ook echt elke dag en elk uur.
pi_53616920
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 13:57 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb onze kleine ook al bij 14 weken gevoeld. Nu bijna 10 weken later voelt het wel anders, veel krachtiger en ook echt elke dag en elk uur.
Heerlijk is dat he?

Ik was zaterdagavond een beetje down omdat de kleine zich niet liet voelen, maar dat had denk ik te maken met een te drukke dag ervoor. Zondagochtend werd ik wakkergeschopt (Nouja, ik voelde meteen wat toen ik wakker werd )
pi_53617098
Pruk, inderdaad als de kleine zich even niet laat voelen. Ik voel dan meteen onzekerheid, zal het wel goed gaan. Maar meestal is de kleine later in de middag of 's avonds op zn toppunt qua schoppen. Precies als ik even wil rusten. Vanmorgen was het wel echt dolle boel, ik werd er gewoon wakker van.
pi_53617112
Ik voelde Myrthe ook bij 16 weken (al eerder gevoeld maar toen twijfelde ik steeds nog) en Juliette eerder, ik dacht idd ook met 13 weken. Dus ik geloof wel dat dat kan.
pi_53617162
Het ligt aan een helehoop factoren. Wat er al is gezegt, vet, placenta. Maar ik denk ook dat gevoeligheid er wat mee te maken heeft. Ik heb spastische darmen, daardoor weet ik precies of mijn darmen zo rommelen of dat het iets anders is.
  maandag 1 oktober 2007 @ 14:30:47 #190
3011 E.T.
pi_53617311
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 14:23 schreef poemojn het volgende:
Ik voelde Myrthe ook bij 16 weken (al eerder gevoeld maar toen twijfelde ik steeds nog) en Juliette eerder, ik dacht idd ook met 13 weken. Dus ik geloof wel dat dat kan.

Een tweede kan je eerder voelen omdat je baarmoeder dan een keer uitgerekt is geweest en daardoor gevoeliger.

Je hoeveelheid vet heeft geen invloed op of je je kind van binnen voelt
  maandag 1 oktober 2007 @ 14:37:11 #191
14746 k_i_m
pi_53617487
En wanneer dan aan de buitenkohooooont??????????? .
In my life
Why do I smile
  maandag 1 oktober 2007 @ 14:39:11 #192
3011 E.T.
pi_53617546
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 14:37 schreef k_i_m het volgende:
En wanneer dan aan de buitenkohooooont??????????? .

Later
pi_53618290
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 14:23 schreef poemojn het volgende:
Dus ik geloof wel dat dat kan.
Daarom zei ik: vrijwel niet

Bij een 2e kindje kun je het eerder voelen omdat je wéét hoe het voelt, je herkent de plopjes eerder Volgens mij heeft het niets te maken met de gevoeligheid van de baarmoeder. Je ziet het natuurlijk wel sneller aan de buitenkant doordat alles al eens opgerekt is geweest, al valt dat bij mij ook mee moet ik zeggen.
  maandag 1 oktober 2007 @ 15:12:59 #194
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_53618504
Ik voelde de eerste schopjes zo rond de 18 weken geloof ik, en vanaf de (gokje) 22 weken voelde ook de papa het aan de buitenkant... En dat dus ondanks dat het ons eerste kindje is, dat ik echt een hoop buikvetjes heb, én dat de placenta aan de voorkant ligt...

We hebben dit weekend weer lekker aan de babykamer geklusd. Naar die ene grote zweedse winkel gweest met die geel blauwe gevel en ze hadden dit keer gelukkig álles wat we nodig hadden op voorraad (waren voor de 3e keer daar en waren het zat..). Konden we weer lekker verder klussen!
pi_53618566
Voedingsbh zou ik pas in de laatste 2 tot 3 weken kopen. Je borsten zijn dan zo groot en dat blijft dan ook nog wel een paar weken zo. Van die stuwing zou ik niet uitgaan, want daar heb je maar een paar dagen last van als het goed is.

En verders zeiltje. Ik heb een speciale hoes die er steevast op ligt bij ons. Maar ik zou hem er zeker opleggen die laatste 3 weken. Je weet maar nooit, als de ballon ineens knapt Dat had ik dus in mijn slaap

Ik ga snel even shoppen voor de inhoud van de tas, man en kinderen komen thuis. Allebei de kinderen zijn ziek

Ik voelde Chantel bij zwangerschap al bij 14 weken.
  maandag 1 oktober 2007 @ 15:17:53 #196
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_53618623
Ik heb trouwens net onze 'Blije doos' (prenatal), Daddy-Difrax-doos en 'Zwangerkadoos' (etos) eens uitgezocht...
Wat een hoop reclame enzo he.... Er zitten best wat handige dingen in, maar je mist ook niets als je ze niet wil ... Die van de Etos viel me helemaal tegen: een (lege) voorraaddoos voor flesvoeding, 2 luiertjes en een pak zwitsal doekjes...~

En dan die fles Shout vlekken-oplosser in de prenatal-doos goed bedacht!
pi_53618820
Volgens mij vroeg Lewis.de.Boxer of ik na de bevalling weer snel uit de rolstoel kom maar dat kunnen ze me niet met zekerheid zeggen omdat ze niet weten of m'n bekken weer volledig zal herstellen, maar ik hoop natuurlijk dat ik er gewoon weer uit kom!

Ik zag ook nog een mooie echo bij Hestria.
En een mooi kamertje van Ticootje.

Verder is m'n geheugen een zeef, sorry..
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
pi_53618849
De etos vond ik ook zwaar tegenvallen...
pi_53618921
Nog een paar daagjes en dan mogen we voor de eerste echo.
We hopen zo dat alles in orde is!
Ze vroegen mij om met een gevulde blaas te komen, dus dan is het vast geen vaginale echo toch?
Ik hoop het niet want dat lijkt me een beetje eng....
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
pi_53619002
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 15:29 schreef flowerbox het volgende:
Nog een paar daagjes en dan mogen we voor de eerste echo.
We hopen zo dat alles in orde is!
Ze vroegen mij om met een gevulde blaas te komen, dus dan is het vast geen vaginale echo toch?
Ik hoop het niet want dat lijkt me een beetje eng....
Mocht dat zo zijn, dat is helemaal niet eng hoor. Gewoon dat ding erin en kijken maar. Ze doen dat met veeeeel glijmiddel, doet dus echt geen pijn.

De eendenbek daarintegen, dat is wel een rotding...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')