abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53572792
Kinderkamer gekocht!!!

Bij de prenatal liepen we er eigenlijk tegenaan. We vonden deze allebei helemaal super. Een hele grote commode en een ledikantje. Levertijd?? --> Aankomende donderdag gaat mijn man de zooi halen. En ik maar denken dat we minimaal 6 weken moesten wachten.

Verder gaan we volgende week een laminaatvloer in de badkamer leggen. De wasmachine gaat dan op een goede vloer, dan kan er een wasdroger op en is de kinderkamer leeg.

We zijn het er al bijna over eens hoe het gaat worden. De muren worden waarschijnlijk wit met een roze balk.

We hebben nu nog nodig: Lambrisering voor de kachel en een deur, gordijnen en een karpet. Dat zijn onze grootste uitgaven nu nog. Dus ik vind het al met al heel erg meevallen.

Verder heb ik vandaag dan een nieuwe broek gekocht en nog een truitje. En een roze truitje en broekje voor de kleine.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zaterdag 29 september 2007 @ 18:51:56 #102
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53572849
Klinkt goed Ticootje!
pi_53572895
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 18:51 schreef Brighteyes het volgende:
Klinkt goed Ticootje!
Jij bent ook altijd online!!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zaterdag 29 september 2007 @ 18:54:46 #104
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53572912
Niet altijd... wel vaak.
Zeker rond deze tijd. Ik zit meestal met de laptop naast me als ik thuis ben. Heb vandaag toch echt veel gedaan in huis hoor!
Oh, en als ik aan het werk ben ook.

Wij hebben vandaag de babykamer leeggehaald, dinsdag komen ze het zeil leggen en dan komen vrijdag de meubeltjes!
Eindelijk kunnen we gaan inrichten!
pi_53574842
BE, mooi dat je tevreden bent over je broek . Ik hou persoonlijk geloof ik iets meer van dat felle rood, maar ook de 2e versie ziet er goed uit hoor .
Babykamertje in wording, leuk!

Ticootje, klinkt goed. Welke meubeltjes hebben jullie aangeschaft (nieuwsgierig). En voor jezelf en de kleine ook nog kleertjes gekocht, leuk hoor!
Fake it till you make it...
  zaterdag 29 september 2007 @ 20:40:55 #106
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_53575373
Vanaf wanneer kan je beweging aan de buitenkant van je buik voelen eigenlijk?
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_53575653
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 20:40 schreef k_i_m het volgende:
Vanaf wanneer kan je beweging aan de buitenkant van je buik voelen eigenlijk?
Ligt aan diverse factoren.
Heb je veel vet op je buik? Ligt de placenta aan de voorkant? Dan schijnt het wat langer te duren.
Ik voelde hem voor het eerst met 16 weken. Eén dag later ook aan de buitenkant.

Hoe is het met je misselijkheid? En ben je lekker bruin geworden?
En ben je al dik? Doe eens een buikfoto? Pleeeaaase?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zaterdag 29 september 2007 @ 21:00:40 #108
14746 k_i_m
pi_53575904
Ik heb een stukje vet wat ik tussen duim en wijsvinger vast kan pakken , maar verder valt het wel mee . Zeker na de vakantie (veel salade eten en lopen), het lijkt zelfs alsof wát er zat minder is geworden .

Ik voelde gisteravond iets vreemds linksonderin mijn buik, richting mijn lies. Ik heb gelijk mijn hand erop gelegd, maar ik voelde natuurlijk niets. Maar dat zou dus wel snel moeten kunnen? .

Ik ben nog steeds misselijk, dus nog steeds aan de pillen. Met pillen is er niks aan de hand, dus dat is mooi. En ik ben een beetje bruin geworden en ik ben dus nog niet echt dik, afgezien een onderkin . En ik heb nog niks te laten zien, dus ik vind het zo stom om een foto te maken .
In my life
Why do I smile
pi_53576123
Ah, goed dat die pillen nog steeds werken.
Met zo'n beetje vet kun je het vast ook snel voelen. En wellicht heb je je kindje dus al geveoeld! Het voelt een beetje als een luchtbel vond ik, die eerste beweginkjes.
En zie je nog niets bij jou? Wel foto's maken hoor, gewoon voor jezelf dan. Is echt heel leuk om bij te houden. Nou ja, vond ik dan.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_53576260
K_i_m, de eerste keer dat ik wat voelde had ik zoiets van: huh is dit het kind? Toen er vlak daarna weer een plopje/schopje/beweginkje kwam toen werd de twijfel al minder .
Een paar weken later kon lief het ook voelen (mits beeb niet acuut ophield op het moment dat ik hem riep om te komen voelen, haha).
Ik sluit me aan bij de tip van Moonah, gewoon foto's maken (voor jezelf). Op een gegeven moment ga je echt het verschil zien .
  zaterdag 29 september 2007 @ 21:28:00 #111
14746 k_i_m
pi_53576626
Ach, daar heb ik toch helemaal geen kracht voor? . Ben trouwens met zo ongeveer 16 weken ook rijkelijk aan de late kant om ermee te beginnen. Het idee is leuk, maar dat hou ik toch niet bij. Ik sta vanzelf wel een keer ergens op de foto met mijn schietgrage wederhelft .
In my life
Why do I smile
  zaterdag 29 september 2007 @ 21:56:11 #112
82727 klein_spookje
Mama van het liefste meisje
pi_53577209
Hier veel vet op de buik en een voorliggende placenta en ik voelde haar zelf met 15 a 16 wk en vlak daarna kon thijs haar ook voelen.

Misschien dat dat anders is omdat het nu een tweede is. Maar bij Mara voelde ik haar ook al snel en Thijs ook maar toen lag de placenta niet voor.
pi_53577442
Hier met redelijk wat vet al bij 13 weken
  zaterdag 29 september 2007 @ 22:13:15 #114
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_53577569
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 22:07 schreef Pruk het volgende:
Hier met redelijk wat vet al bij 13 weken

aan de buitenkant??
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_53577895
13 weken? zijn dat je darmen niet geweest?
Saartje
  zaterdag 29 september 2007 @ 22:34:50 #116
3011 E.T.
pi_53577951
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 22:31 schreef Maneki.Neko het volgende:
13 weken? zijn dat je darmen niet geweest?

13 weken is sowieso al heel erg vroeg idd bij een eerste.
Vast het all-time OUD-record dan..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_53578309
Bij de eerste voelde ik het bij 16 weken, en dat is al vroeg voor de eerste. Aan de buitenkant voelde ik het bij 24 weken ofzo. Nu ben ik er toch wat beter op getraind en heb ik aan de buitenkant echt nog niks gevoeld
Saartje
  zaterdag 29 september 2007 @ 23:11:02 #118
3011 E.T.
pi_53578693
Saskia voelde ik bij 17 weken, Tijn bij 16 weken.
Voor het aan de buitenkant ook voelbaar was, duurde nog wel een paar weken.

Ben nu 14 weken (maandag) en best bedacht op elk plopje dat ik voel van 'zou het' maar m'n gevoel zegt steeds dat het nog niet de baby is die ik voel maar een belletje dat door een darm gaat die om de haverklap anders liggen doordat ze ruimte moeten inleveren.
M'n darmen liggen nl. echt per dag anders in m'n buik. Soms gaat dat gepaard met kramp-achtige pijn maar meestal ontdek ik dat door plopjes op nieuwe plekken
  zaterdag 29 september 2007 @ 23:23:11 #119
14746 k_i_m
pi_53578918
Ik las ergens dat rond de 16 weken je darmen niet meer heel laag in de buik liggen, dus dat als je iets heel laag voelt dit niet je darmen zijn. Nu ben ik anatomisch gezien niet zo op de hoogte van de plaats van de organen bij een zwangere vrouw, maar het leek me toch vreemd als er niet een stukkie darm ook vanonder blijft zitten .

Ik voel trouwens soms een soort van stroming in mijn buik. Net een soort van beweging die water maakt als je in een pan roert. Kan dat? . (en ja, ik heb een meer dan levendige fantasie)
In my life
Why do I smile
pi_53578958
Je kunt als je op je rug ligt meestal zelf wel voelen waar de rand van je baarmoeder zit, qua hoogte. Als de beweging die je voelt buiten dat gebied zit is het niet je baby
Stroming heb ik nog nooit gevoeld, wel vlindertjes, belletjes en "zenuwtjes"
Saartje
pi_53579020
Hier voelde ik Merlijn ook pas na 20 weken aan de buitenkant, eerste plopje met 16 weken en regelmatiger na 18 weken. Deze voelde ik met plopjes pas na 16 weken maar wel veel sneller aan de buitenkant voorbij de 17 weken. Zelfs de verloskundige was verbaasd in haar reactie leek het wel. Maar ja Magneet had de kleine toen toch echt al gevoeld. Bij de echo op fontys met 19 weken en 1 dag zag protesteerde de kleine zo heftig dat mijn buik mooi meebewoog. Het gaat nu zoveel sneller als bij Merlijn alhoewel het niet met alles is.

Maandag naar de vlos. Verwacht dat ik veel ben aangekomen, gok op 3,5 kg in 4 weken. Wel veel maar mijn eetgewoonten zijn op het moment ook niet goed. Het ene moment is het bunkeren, met gemak tussen de middag 8 boterhammen naar binnenwerken en andere dagen eet ik eigenlijk te weinig. Niet goed, maar werktijd zorgt voor een veel beter ritme dan de weekenden als hier in huis niemand een ritme lijkt te hebben. En een ritme heb ik voor regelmatiger eten en drinken toch echt nodig. Verder eet ik ook veel calorierijker dan voor de zwangerschap heb ik het idee en aangezien mijn gewicht aan het begin van de zwangerschap voor mij erg laag was is het nu toch wel erg mooi. Met 11 weken woog ik 54,5 dat zal nu rond de 60 zijn. Vorige zwangerschap ben ik van 58,5 aan begin van de zwangerschap naar 69 uiteindelijk aan het eind gegaan volgens mij. Na de bevalling zat ik meteen alweer op 57,5. Mmm, ik zou nu blij zijn als ik na bevalling op 60 blijf steken, kan wel wat meer reserves gebruiken.
pi_53582813
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 22:13 schreef E.T. het volgende:

[..]

aan de buitenkant??
Nopes, aan de binnenkant. Maar ik heb dan wel het voordeel dat ik door mijn darmoperatie precies weet wat mijn darmen zijn (die liggen bij mij wat anders dan bij een normaal persoon ). De eerste paar keer ga je dan aan jezelf twijfelen, maar na verloop van tijd had ik door dat het baby was
Aan de buitenkant is het nu een week of 2 te voelen, maar nog maar heel lichtjes.
pi_53583766
Ik meldt me weer. Vanmorgen wat kramp, maar ik geloof niet dat het veel voorstelt. Het is weer rustig in mn buik. Misschien wil dat kindje in mn buik wel gewoon echt een oktoberkindje zijn... net als mams .
Zou moeten lukken, hihi.
  zondag 30 september 2007 @ 10:42:08 #124
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53583941
Maar kramp is wel kramp. Iig fijn voor jou denk ik dat het iig toch een beetje rommelt, anders lijkt me dat wachten helemaal zo'n raar vacuum...
  zondag 30 september 2007 @ 11:06:53 #125
82727 klein_spookje
Mama van het liefste meisje
pi_53584273
Oe nijna, spannend hoor krampjes hier en daar maar oktober ga je denk ik wel redden of je moet heel snel zijn in bevallen. Dus hup kiezen nu of oktober.

Hier heerlijk geslapen op ons nieuwe bedje wat een verademing om je om te kunnen draaien zonder bang te zijn dat je door je bed heen zakt, wat een luxe recht liggen en "gewoon" uit bed kunnen zonder moeilijk te doen omdat alles pijn doet en je eerst uit een kuil moet klimmen omdat de matrassen weer gestort zijn.

wel een lange dag gister een gekke dag ook. Maar wel gezellig geweest en gek gedaan met Mara naar de mac waar ze eerst een ijsje kreeg en toen patat, daarna naar huis en bed. Waar ik de hele avond last gehad heb van zuur door die rot hamburger. bleg.

Vanavond uiteten in een restaurant waar een heel speelparadijs schijnt te zijn. Ouders eten beneden kinderen spelen onderbegeleiding boven, ballenbad, smincken enz.

Gaan jullie nog wat leuks doen vandaag?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')