Hier voelde ik Merlijn ook pas na 20 weken aan de buitenkant, eerste plopje met 16 weken en regelmatiger na 18 weken. Deze voelde ik met plopjes pas na 16 weken maar wel veel sneller aan de buitenkant voorbij de 17 weken. Zelfs de verloskundige was verbaasd in haar reactie leek het wel. Maar ja Magneet had de kleine toen toch echt al gevoeld. Bij de echo op fontys met 19 weken en 1 dag zag protesteerde de kleine zo heftig dat mijn buik mooi meebewoog.
![]()
Het gaat nu zoveel sneller als bij Merlijn alhoewel het niet met alles is.
Maandag naar de vlos. Verwacht dat ik veel ben aangekomen, gok op 3,5 kg in 4 weken. Wel veel maar mijn eetgewoonten zijn op het moment ook niet goed. Het ene moment is het bunkeren, met gemak tussen de middag 8 boterhammen naar binnenwerken en andere dagen eet ik eigenlijk te weinig.
![]()
Niet goed, maar werktijd zorgt voor een veel beter ritme dan de weekenden als hier in huis niemand een ritme lijkt te hebben.
![]()
En een ritme heb ik voor regelmatiger eten en drinken toch echt nodig.
![]()
Verder eet ik ook veel calorierijker dan voor de zwangerschap heb ik het idee en aangezien mijn gewicht aan het begin van de zwangerschap voor mij erg laag was is het nu toch wel erg mooi. Met 11 weken woog ik 54,5 dat zal nu rond de 60 zijn. Vorige zwangerschap ben ik van 58,5 aan begin van de zwangerschap naar 69 uiteindelijk aan het eind gegaan volgens mij. Na de bevalling zat ik meteen alweer op 57,5. Mmm, ik zou nu blij zijn als ik na bevalling op 60 blijf steken, kan wel wat meer reserves gebruiken.