abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53638640
Ik had in het begin vaak mijn sportbh aan. Lekker strak, dan heb je er minder last van.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 13:15:00 #252
52834 Droeke
Curiosity killed the cat
pi_53638731
Gisteren weer naar de vlos geweest; de check-up was gelukkig goed. En nog een heel leuk extra-tje: we mogen nog een 34-weken echo laten maken!!! Yippie, nog een keertje naar beebje koekeloeren!!!

Weten jullie trouwens al welke kinderwagen jullie (gaan) aanschaffen? En gaan jullie voor een 'echte' maxi-cosi of een 'namaak'-autostoeltje? Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar wat jullie ideeen daarover zijn...
A cat is a lion in a jungle of small bushes
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 13:19:45 #253
52834 Droeke
Curiosity killed the cat
pi_53638802
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 10:16 schreef Nijna het volgende:

Hebben jullie trouwens laatst Try before you die gezien op BNN? Filemon ging assisteren bij een bevalling! Hij staat op uitzending gemist.
Dat lijkt me wel leuk om eens te kijken... Op welke datum moet ik zoeken? Of heeft iemand misschien een linkje???
pi_53638898
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 13:15 schreef Droeke het volgende:
Gisteren weer naar de vlos geweest; de check-up was gelukkig goed. En nog een heel leuk extra-tje: we mogen nog een 34-weken echo laten maken!!! Yippie, nog een keertje naar beebje koekeloeren!!!

Weten jullie trouwens al welke kinderwagen jullie (gaan) aanschaffen? En gaan jullie voor een 'echte' maxi-cosi of een 'namaak'-autostoeltje? Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar wat jullie ideeen daarover zijn...
Wij hebben een namaak.

Kinderwagen had ik al gekocht voordat ik zwanger werd. Ik vond deze helemaal leuk. Donkerblauw met beertjes.

Ik vind de kinderwagens wel heeeeel erg duur. Vooral degen die ik mooi vind. 800 of 900 euro heb ik ze gezien.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Moderator dinsdag 2 oktober 2007 @ 13:24:45 #255
5428 crew  miss_sly
pi_53638920
Wij krijgen een kinderwagen van mijn schoonouders
Maar we moeten nog even heel goed nadenken wat we precies willen. We wonen 3-hoog, zonder lift en geen al te breed trappenhuis en geen berging beneden. Een echte kinderwagen is dus wellicht niet echt handig, want dat is zo'n gesjouw iedere keer. Misschien beter een maxi-cosi met onderstel ofzo.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_53639058
Ee maxicosi mogen ze niet lang in zitten per dag. Misschien wist je dat wel maar ik dacht: ik zeg het even voor de zekerheid. Dus dat is eigenlijk geen optie voor een lekkere wandeling. Je hebt ook kinderwagens waar van het onderstel mooi "inklapt"(voor- en achterwielen naar elkaar toe) zodat je hem makkelijk de trap op kan krijgen. Ik weet niet meer welke dat is. Ik dacht de Stokke.
pi_53639060
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 13:19 schreef Droeke het volgende:

[..]

Dat lijkt me wel leuk om eens te kijken... Op welke datum moet ik zoeken? Of heeft iemand misschien een linkje???
Linkje
Het is de uitzending van 30 september waar het om gaat.
Fake it till you make it...
  Moderator dinsdag 2 oktober 2007 @ 13:35:29 #258
5428 crew  miss_sly
pi_53639170
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 13:30 schreef LadyS het volgende:
Ee maxicosi mogen ze niet lang in zitten per dag. Misschien wist je dat wel maar ik dacht: ik zeg het even voor de zekerheid. Dus dat is eigenlijk geen optie voor een lekkere wandeling. Je hebt ook kinderwagens waar van het onderstel mooi "inklapt"(voor- en achterwielen naar elkaar toe) zodat je hem makkelijk de trap op kan krijgen. Ik weet niet meer welke dat is. Ik dacht de Stokke.
Euhm, ik heb dat inderdaad wel eens gehoord, nu je het zegt, was me ontschoten.
Sowieso, ik ben dan geen jonge moeder, maar het is echt jaaaaaaren geleden dat ik me zo groen en onzeker heb gevoeld, wetende dat er zoveel is dat ik nog niet weet, terwijl het zo ontzettend belangrijk is. Dus please, vul me aan, licht me in, help me die gaten te vullen

Maar inderdaad, dat zou dus betekenen dat je niet een lekkere wandeling kunt maken, en dat is toch wel leuk, aangezien we naast een heerlijk parkje wonen dadelijk en het een mei-kindje wordt!
Ook met een goed inklapbaar onderstel wordt dat dus 3 keer lopen als ik alleen wil gaan wandelen: onderstel, bak en kind.

Optie was om de kinderwagen in de auto te laten liggen, maar als schaap dan werken is, heb ik nog niets.
pi_53639277
Met makkelijk inklapbaar bedoel ik dat je hem als een soort steekkarretje de trap op kan krijgen, in zijn geheel. Maar ik kan niet meer vinden welke wagen dat is. Op de site van Stokke kan ik het niet vinden. Missschien dat iemand anders het weet?

Heb je geen berging beneden, waar de bak (en wagen?) evt. in zou kunnen
pi_53639304
Wij hebben een bugaboo, vonden we niet de allermooiste maar wel de meest praktische. Klein opklapbaar (nou ja... relatief klein dan, want nog steeds een aardig bakbeest) en hij rijdt ook heerlijk. Van de zomer uitgeprobeerd met de buggy-inzet toen we logées hadden met een kind van anderhalf.

Het ligt er maar net aan wat je verwacht van een kinderwagen. Wij vonden het belangrijk dat hij klein opklapbaar was en dat de duwstang verstelbaar was (we schelen nogal wat in lengte nl).
We hadden na een bezoekje aan een van die babywinkels nog 2 wagens over, de bugaboo en de quinny buzz en toen ben ik op internet ervaringen gaan lezen van anderen. Kwam de bugaboo toch veel positiever naar voren dan de quinny. En oa dat heeft de doorslag gegeven.

Kijk wat je verwacht van een wagen, en laat je dan informeren over wat zo'n wagen allemaal kan of niet kan. Loop er een stukje mee en voel of het naar je zin is.
Wij zijn bij babydump geweest, waar de verkoopster zei: wilt u een 3 of een 4 wieler... als u dat nou eerst even beslist dan kan ik daarna wel informatie geven. En daar sta je dan als leek.
Bij een andere winkel werden we veel beter geholpen, ben de naam even kwijt.

We hebben een echte maxicosi aangeschaft, ik heb ook geen andere merken zien staan volgens mij. We hebben alles in een keer bij de prenatal gehaald toen er zo'n 20% korting actie was.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 13:40:15 #261
149959 SQ
snelle trees
pi_53639308
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 13:39 schreef LadyS het volgende:
Met makkelijk inklapbaar bedoel ik dat je hem als een soort steekkarretje de trap op kan krijgen, in zijn geheel. Maar ik kan niet meer vinden welke wagen dat is. Op de site van Stokke kan ik het niet vinden. Missschien dat iemand anders het weet?

Ik denk de Bugaboo
disclaimer
  Moderator dinsdag 2 oktober 2007 @ 13:40:58 #262
5428 crew  miss_sly
pi_53639332
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 13:39 schreef LadyS het volgende:

Dat zou een optie zijn, zal daar eens naar kijken/informeren.

Nee, zeer waarschijnlijk hebben we die niet. Er wordt nu aan het hele pand gebouwd en gedaan, maar ik denk neit dat er bij de entree ruimte overblijft voor een berging. Oud pand met beperkte ruimte.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 13:41:14 #263
149959 SQ
snelle trees
pi_53639342
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 13:40 schreef Nijna het volgende:
Wij hebben een bugaboo, vonden we niet de allermooiste maar wel de meest praktische. Klein opklapbaar (nou ja... relatief klein dan, want nog steeds een aardig bakbeest) en hij rijdt ook heerlijk. Van de zomer uitgeprobeerd met de buggy-inzet toen we logées hadden met een kind van anderhalf.

Het ligt er maar net aan wat je verwacht van een kinderwagen. Wij vonden het belangrijk dat hij klein opklapbaar was en dat de duwstang verstelbaar was (we schelen nogal wat in lengte nl).
We hadden na een bezoekje aan een van die babywinkels nog 2 wagens over, de bugaboo en de quinny buzz en toen ben ik op internet ervaringen gaan lezen van anderen. Kwam de bugaboo toch veel positiever naar voren dan de quinny. En oa dat heeft de doorslag gegeven.

Kijk wat je verwacht van een wagen, en laat je dan informeren over wat zo'n wagen allemaal kan of niet kan. Loop er een stukje mee en voel of het naar je zin is.
Wij zijn bij babydump geweest, waar de verkoopster zei: wilt u een 3 of een 4 wieler... als u dat nou eerst even beslist dan kan ik daarna wel informatie geven. En daar sta je dan als leek.
Bij een andere winkel werden we veel beter geholpen, ben de naam even kwijt.

We hebben een echte maxicosi aangeschaft, ik heb ook geen andere merken zien staan volgens mij. We hebben alles in een keer bij de prenatal gehaald toen er zo'n 20% korting actie was.
Ja, zo leren ze je dat daar, dan had je vast een heel jong meiske die je hielp
disclaimer
pi_53639445
Inderdaad Storm, het was voor ons reden om heel gauw weer weg te gaan. Als je weet wat je wilt hebben is t prima, maar als je voor informatie gaat kan je naar mijn mening beter ergens anders heen...

Je kan de bugaboo met de buggyinzet wel als 2-wieler maken, dat is geloof ik de strandstand. Geen idee of je daar ook een trap mee op kan... Kàn vast wel, maar nou ja goed...
Overigens zit er wel zo'n stang over de bak waaraan je em makkelijk op kan tillen. Weet niet of dat ook zo makkelijk gaat al er een beeb in ligt (nog niet kunnen testen). Onderstel is ook best wel licht en genoeg vastpak mogelijkheden om het ding fatsoenlijk op te kunnen tillen met 1 hand.
pi_53639463
Ik weet niet wat jullie een lange wandeling noemen, maar een baby mag per dag zo'n 1,5 tot 2 uur in een autostoeltje liggen
Miss_sly, misschien is een Quinny Zapp iets voor jullie? Dat is eigenlijk een buggy, maar de Maxi Cosi past er ook op. Het gewicht is 7kg dacht ik (uit het blote hoofd) en hij is super klein op te vouwen voor in de auto op achter op de fiets.
Wanneer er geen lift in een winkel is, til ik 'm wel eens met kind (10+kg) en al de trap op. Niet aan te bevelen, maar het kán in noodgevallen wel
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_53639574
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 13:41 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ja, zo leren ze je dat daar, dan had je vast een heel jong meiske die je hielp
Wij zijn anders prima geholpen bij de Baby Dump, zelfs in die waar jij werkte Uitgebreide info gekregen over het verschil tussen 3 en 4 wielers, demonstraties, noem maar op. Het enige nadeel was dat die vent stonk naar sigaretten..
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 13:51:27 #267
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53639590
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 13:15 schreef Droeke het volgende:

Keertje extra kijken is nooit weg natuurlijk! Maar hopelijk geen enge medische redenen?

Wij hebben een quinny kinderwagen en een 'echte' maxi cosi.
Voornamelijk vanwege het uiterlijk omdat we per sé die bepaalde bekleding/stijl/soort wilden.
Daarnaast is het gewoon goed spul dus was de keuze makkelijk gemaakt.
Was onze keuze van een heel onbekend merk geweest hadden we iig eerst wel even onderzoek gedaan. Maar volgens mij verkopen ze vrijwel geen troep hier in NL hoor.
  Moderator dinsdag 2 oktober 2007 @ 13:52:03 #268
5428 crew  miss_sly
pi_53639611
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 13:46 schreef lcicle het volgende:
Ik weet niet wat jullie een lange wandeling noemen, maar een baby mag per dag zo'n 1,5 tot 2 uur in een autostoeltje liggen
Miss_sly, misschien is een Quinny Zapp iets voor jullie? Dat is eigenlijk een buggy, maar de Maxi Cosi past er ook op. Het gewicht is 7kg dacht ik (uit het blote hoofd) en hij is super klein op te vouwen voor in de auto op achter op de fiets.
Wanneer er geen lift in een winkel is, til ik 'm wel eens met kind (10+kg) en al de trap op. Niet aan te bevelen, maar het kán in noodgevallen wel
Tot welke leeftijd mogen ze 1,5-2 uur in een maxi cosi?
Op zich vind ik dat wel een heel behoorlijke wandeling, denk ik, toch?
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 13:52:09 #269
149959 SQ
snelle trees
pi_53639614
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 13:50 schreef lcicle het volgende:

[..]

Wij zijn anders prima geholpen bij de Baby Dump, zelfs in die waar jij werkte Uitgebreide info gekregen over het verschil tussen 3 en 4 wielers, demonstraties, noem maar op. Het enige nadeel was dat die vent stonk naar sigaretten..
Jan! De man die op zijn 54e begon met roken
De fulltime verkopers en de mensen die er langer werken kunnen dat ook wel prima, maar meiskes die er net 2 maanden bezig zijn komen vaak nogniet zo ver, denk dat Nijna daar tegenaan is gelopen
disclaimer
pi_53639674
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 13:24 schreef miss_sly het volgende:
Wij krijgen een kinderwagen van mijn schoonouders
Maar we moeten nog even heel goed nadenken wat we precies willen. We wonen 3-hoog, zonder lift en geen al te breed trappenhuis en geen berging beneden.

Jij zoekt de Stokke. Echt waar, die is super met trappen op en af! Ok, we hebben hem enkel nog geprobeerd met een knuffelbeer, maar het werkt echt als een tierelier. Als iemand zijn kind even uit wil lenen wil ik het ook wel voor je proberen met kind.

Het is in ieder geval niet enkel een verkooppraatje, het werkt echt. Mijn man raakt er niet over uitgepraat dat het zo makkelijk ging Het is wel een dure wagen, maar hij is erg fijn. Hij neemt niet veel ruimte in (bugaboo neemt echt veel meer ruimte in) en hij past achterin een peugeot 206 (en er nauwelijks kinderwagens die daar achterin passen, deze past er met onderstel en reiswieg in!). We hebben er de adapters voor de maxi-cosi bijgekocht, dus ook die past er gewoon op.

Ik weet niet of je ergens een winkel in de buurt hebt waar je hem ook op de trap kunt proberen, anders mag je het van mij rustig hier komen proberen, mocht je willen weten hoe dat is.
pi_53639773
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 13:52 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Tot welke leeftijd mogen ze 1,5-2 uur in een maxi cosi?
Op zich vind ik dat wel een heel behoorlijke wandeling, denk ik, toch?
Dat is inderdaad wel het 'probleem' als je voor de combi Zapp-Maxi Cosi zou kiezen. Baby's mogen tot 9 kilo in de Maxi Cosi liggen. Bij ons was dat met 10 maanden, maar meestal bereiken baby's eerder dat gewicht. Ze mogen pas in de buggy zitten wanneer ze zelf goed rechtop kunnen zitten, en die 2 dingen (gewicht - zelf zitten) overlappen elkaar niet.
Beetje vaag, maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel En, ik hield een wandeling van 1,5 uur niet vol hoor

Stormqueen, het was niet Jan.. Het was de verkoper van de mannenliefde zeg maar
Ken je mij eigenlijk nog?..
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 13:59:22 #272
149959 SQ
snelle trees
pi_53639803
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 13:58 schreef lcicle het volgende:

[..]

Dat is inderdaad wel het 'probleem' als je voor de combi Zapp-Maxi Cosi zou kiezen. Baby's mogen tot 9 kilo in de Maxi Cosi liggen. Bij ons was dat met 10 maanden, maar meestal bereiken baby's eerder dat gewicht. Ze mogen pas in de buggy zitten wanneer ze zelf goed rechtop kunnen zitten, en die 2 dingen (gewicht - zelf zitten) overlappen elkaar niet.
Beetje vaag, maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel En, ik hield een wandeling van 1,5 uur niet vol hoor

Ow, die Is die weer losgelaten uit het gesticht dan?

Ja, ik ken jou nog wel, alhoewel ik je wederhelft beter herinner

[ Bericht 14% gewijzigd door SQ op 02-10-2007 14:26:28 ]
disclaimer
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 14:02:20 #273
52834 Droeke
Curiosity killed the cat
pi_53639863
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 13:30 schreef Nijna het volgende:

[..]

Linkje
Het is de uitzending van 30 september waar het om gaat.
Geweldig, dank je!!! Ik ga hem meteen bekijken!
  Moderator dinsdag 2 oktober 2007 @ 14:05:55 #274
5428 crew  miss_sly
pi_53639952
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 13:54 schreef Pruk het volgende:

[..]

Jij zoekt de Stokke. Echt waar, die is super met trappen op en af! Ok, we hebben hem enkel nog geprobeerd met een knuffelbeer, maar het werkt echt als een tierelier. Als iemand zijn kind even uit wil lenen wil ik het ook wel voor je proberen met kind.

Het is in ieder geval niet enkel een verkooppraatje, het werkt echt. Mijn man raakt er niet over uitgepraat dat het zo makkelijk ging Het is wel een dure wagen, maar hij is erg fijn. Hij neemt niet veel ruimte in (bugaboo neemt echt veel meer ruimte in) en hij past achterin een peugeot 206 (en er nauwelijks kinderwagens die daar achterin passen, deze past er met onderstel en reiswieg in!). We hebben er de adapters voor de maxi-cosi bijgekocht, dus ook die past er gewoon op.

Ik weet niet of je ergens een winkel in de buurt hebt waar je hem ook op de trap kunt proberen, anders mag je het van mij rustig hier komen proberen, mocht je willen weten hoe dat is.
Ow, dat klinkt goed Duur is niet erg, want als het de wagen is die we willen hebben, leg ik wel zelf wat bij bij wat mijn schoonouders willen uittrekken voor hun kado. Het moet natuurlijk niet te gek worden voor hun, maar wel handig voor ons.

Wij zijn laatst bij de babydump in Hoofddorp geweest, die hebben een trap. We waren alleen maar aan het kijken, gewoon omdat ik dat graag wilde nu ik eindelijk voor mezelf kon kijken Als we zover zijn, gaan we gewoon daar iig kijken en testen op de trap! Maar iig een lief aanbod
  Moderator dinsdag 2 oktober 2007 @ 14:07:23 #275
5428 crew  miss_sly
pi_53639990
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 13:58 schreef lcicle het volgende:

[..]

dus tot een maand of 9-10 kunnen we wandelen met de maxi-cosi als we maar niet te lang wandelen?
Maar dan kunnen we dus ook niet op een dag lang wandelen en met de auto weg, want dat telt op natuurlijk.

Goh, ik ben vandaag toch wel een stuk wijzer geworden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')