Even een tip voor mensen die in Vista 64 bits audio problemen hebben met 2 audio apparaten.
Het betreft het aansluiten van 2 audio hardware apparaten, 1 op de groene achteringang en 1 op de groene koptelefoon ingang aan de voorkant van de pc.
Men beweert dat het in Vista 64 onmogelijk is om op beide uitgangen tegelijkertijd geluid af te spelen.
Ik liep zelf tegen dit probleem aan, en begon te zoeken op het internet naar oplossingen.
Echter overal las ik dus dat het onmogelijk was. Ik moest maar een 3.5mm stekker splitter kopen.
Nu heb ik zelf een Asus p6t deluxe moederbord, en in de BIOS kwam ik een optie tegen om de front audio output (headset output) op digital output en normal output te zetten. Bij mij stond hij op digital output. Toen ik de optie normal output had geselecteerd deden de beide audio apparaten het wel tegelijkertijd.
Mocht deze situatie bij jullie bekend zijn, en dus geen probleem vormen, hoeven er geen reacties te komen als:
quote:
Wisten we al lang.
of
quote:
Ga je schamen, dat je dat niet wist
Voor de mensen die het niet wisten en wel met het probleem zitten. Hoop dat het hiermee opgelost is.
Met vriendelijk groet,
De feestcommissie