abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 november 2007 @ 19:27:37 #251
7168 Kptelmo
Syntax Error
pi_54608300
Voor de mensen die Vista in een domein draaien en zich (zoals ik) ergeren aan het feit dat je user account picture (zeg maar je avatar) een lief bloemetje is. Dit is standaard niet aan te passen in een domein.

Truuk #17b : Ga naar ..\Program Data\Microsoft\User Account Pictures\ en verander daar de user.bmp in een eigen afbeelding (128 bij 128 pixel bmp).

not everyone is a hippie, Bill

Op het werk kan de admin er natuurlijk mooi zijn bedrijfslogo in kwijt

[ Bericht 16% gewijzigd door Kptelmo op 14-11-2007 19:29:57 (business tip) ]
"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning." (Rich Cook)
  woensdag 14 november 2007 @ 19:35:15 #252
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_54608508
quote:
Op woensdag 14 november 2007 19:22 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

Als je fullscreen gamed gaat aero vanzelf uit, dus het lijkt me sterk dat het daaraan ligt.
Idd... het treedt dus nog steeds op.
pi_54671790
quote:
Op zondag 11 november 2007 14:06 schreef Sextreme het volgende:
Sinds een week of 3 is Vista zo traag als dikke stront... Dit komt doordat hij de CPU constant op 100% gebruikt om de een of andere reden. Zo duurt bijvoorbeeld deze computer openen al een seconde of 8-10 om de een of andere reden.

Iemand nog deze problemen gekregen de laatste tijd? En/of oplossingen hiervoor gevonden?
quote:
Op zondag 11 november 2007 14:32 schreef Treveo het volgende:

[..]

Virus? Trojan? Spyware? Doe eens anders even wat scans...
Ik heb scans gedaan, maar ik had geen virus, trojan of spyware.

Tevens heb ik in Taskmanager in de gaten gehouden welke processen de CPU nu constant door het dak jaagden. Hieruit concludeer ik dat:

- De sidebar om de een of andere reden soms 10-25% van de CPU nodig heeft
- Firefox, als ik radio/video stream 75% nodig heeft. En als ik gewoon op Fok! surf ook 50% nodig heeft, als ik een site bekijk zoals YouTube dus een venster met videoplayer in Firefox, dan stijgt de CPU ook naar 100% als ik bijvoorbeeld naar benden scrol (wat dus een vertraging heeft van wel 20 sec)
- dwm.exe (Beheer van bureaubladvensters) heeft ook regelmatig zo rond de 20% van de CPU nodig
- En als ik een map open, of bijvoorbeeld "Deze Computer", dan heeft taskmgr.exe 100% van de CPU nodig, gedurende een seconde of 5-10.

Dit alles geeft dus een trage pc. Maar dit probleem doet zich pas sinds een week of 3 voor...
Iemand ideeen?

Thanks in advance
pi_54671840
Wat voor proc heb je eigenlijk ?
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_54672027
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 13:13 schreef PietjePuk007 het volgende:
Wat voor proc heb je eigenlijk ?
Proc?
pi_54672156
Processor , daar hebben we 't toch over .
pi_54672565
Ik was niet bekend met de afkorting

Processor: Intel Pentium M processor 1.80 GHz

'T is een notebook
pi_54696776
Weet iemand nog leuke dingen voor in de Sidebar?
Heb nu alleen een klokje, het weer, prullenbak en harddisk ruimte.,

Zoals een goede, gratis RSS reader..
pi_54696825
Afbeeldingen
Radiostations
Fokke en Sukke
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zondag 18 november 2007 @ 17:18:22 #260
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_54697344
quote:
Op zondag 18 november 2007 16:55 schreef RacerDKB het volgende:
Weet iemand nog leuke dingen voor in de Sidebar?
Heb nu alleen een klokje, het weer, prullenbak en harddisk ruimte.,

Zoals een goede, gratis RSS reader..
Anders ga je even zoeken op de ms site, lui geval....
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_54697726
quote:
Op zondag 18 november 2007 16:57 schreef PietjePuk007 het volgende:
Afbeeldingen
Radiostations
Fokke en Sukke
Webradio is idd redelijk ideaal.
Ik heb zelf een Fok FP rss reader gemaakt destijds die gebruik ik ook vaak.
pi_54699477
quote:
Op zondag 18 november 2007 17:18 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Anders ga je even zoeken op de ms site, lui geval....
daar heb ik al gekeken, maar daar kon ik geeneen RSS reader kiezen die meerdere RSS feeds aankan...
quote:
Op zondag 18 november 2007 17:32 schreef Godlike02 het volgende:

[..]

Webradio is idd redelijk ideaal.
Ik heb zelf een Fok FP rss reader gemaakt destijds die gebruik ik ook vaak.
Kan je die misschien online zetten?
Heb wel interesse in een FOK! newsheaderding.
pi_54706107
quote:
Op zondag 18 november 2007 18:46 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

daar heb ik al gekeken, maar daar kon ik geeneen RSS reader kiezen die meerdere RSS feeds aankan...
[..]

Kan je die misschien online zetten?
Heb wel interesse in een FOK! newsheaderding.
Nu zeker niet (geen tijd voor).
Maar je kan hem ook zelf maken uiteraard.
  maandag 19 november 2007 @ 16:22:50 #264
158344 RoodWitBlauw
rasechte hollander
pi_54719003
Iemand enig idee of er een Windows Mediaplayer gadget is voor de Vista sidebar?of een andere media player die je in de sidebar kan laten spelen?

Is het ook mogelijk om die sidebar horizontaal bovenin mijn scherm weeer te geven??

[ Bericht 13% gewijzigd door RoodWitBlauw op 20-11-2007 04:02:16 ]
“YOU’RE FUCKING OUT, I’M FUCKING IN”
pi_54742043
Godverdomme zeg, in Office Word 2007 he, staat de ''Standaard'' stijl natuurlijk als standaard.
Maar ik wil ''Geen Afstand'' als standaard. Dus ik kies ''Geen Afstand'', en kies ''Maak standaard''.
Vervolgens doet ie dat, maar als ik Word opnieuw opstart doet ie het al niet meer. Dan is hij dus niet meer standaard. En als ik de prioriteit verander gebeurt er ook niets.

Hoe zorg je ervoor dat Word 2007 instellingen bewaard?
  dinsdag 20 november 2007 @ 18:28:25 #266
85129 dikkedorus
connaisseur van de wansmaak
pi_54743262
je normal.dot sjabloon aanpassen
Mini smilies tool voor alle [sub] en [sup] liefhebbers.
  woensdag 21 november 2007 @ 12:00:49 #267
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_54757291
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 20:53 schreef DemonRage het volgende:
Nog iemand meer met videokaart drivers die crashen in Vista als je spelletjes speelt?

Toen ik het invulde in google bleek de halve wereld er mee te zitten.
Ik heb een ATI Radeon HD 2600 en de driver atikmdag reageert volgens windows opeens niet meer.

Ook bij NVidia-gebruikers treden er trouwens crashes op in Windows Vista, daar crasht de driver nvlddmkm.
Breek me de bek niet open. Ben al een week aan het kloten om dit te verhelpen. Hoe erg
Wat nog veel zuurder is dat dezelfde configuratie onder XP ook niet werkt. Zelfde problemen alleen dan zonder die melding. Aan vista ligt het dus niet maar wel aan de combinatie hardware/drivers van Nvidia. Waarom sommigen mensen dit probleem wel hebben en andere niet is onduidelijk. Heb er al dagen googlen opzitten maar kan geen nieuwe ideeën meer vinden.

Krijg zeer waarschijnlijk een ATI kaart (Radeon 3750) volgende week en ik hoop maar dat het opgelost is. Ik weet dat er mensen zijn die dezelfde problemen hebben met ATI-kaarten als jij ook hebt(de melding is uiteraard anders ). Ben zo langzamerhand bang dat ook mijn ATI kaart dus niks zal verhelpen.

Het enige wat ik nog kan doen is mijn Bios flashen maar daar wacht ik mee totdat het met mijn nieuwe kaart nog niet werk.
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
  woensdag 21 november 2007 @ 20:34:21 #268
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_54767814
Ik wil een programma installeren. Als ik op die installer klik.. installeert 'ie hem, maar helemaal aan het einde geeft 'ie een foutmelding. Ik moet hem als administrator uitvoeren, dan zou 'ie het wel goed doen. Hoe doe ik dit? Ik ben namelijk de enige account op deze computer.

Vraag: Hoe voer je een programma als administrator uit?
  woensdag 21 november 2007 @ 20:36:33 #269
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_54767856
Hey mede-Vista gebruikers. Ik vroeg me af of het mogelijk was om de volgorde van de vensters in de startbalk te veranderen.

In firefox bijvoorbeeld kan je ook de volgorde van de tabs veranderen door middel van het slepen. Nu is het eigenlijk nergens handig voor, maar ik hou d'r wel van om m'n vensters/tabs te kunnen ordenen.

Dus is er een app/snelkoppeling om de volgorde van de vensters in de startbalk te veranderen?
  woensdag 21 november 2007 @ 20:56:57 #270
7168 Kptelmo
Syntax Error
pi_54768346
quote:
Op woensdag 21 november 2007 20:34 schreef dubidub het volgende:
Ik wil een programma installeren. Als ik op die installer klik.. installeert 'ie hem, maar helemaal aan het einde geeft 'ie een foutmelding. Ik moet hem als administrator uitvoeren, dan zou 'ie het wel goed doen. Hoe doe ik dit? Ik ben namelijk de enige account op deze computer.

Vraag: Hoe voer je een programma als administrator uit?
Normaal gesproken gewoon rechtsklikken op de installer (setup.exe of zo) en "Run as Administrator" (of wat er ook staat in de NL versie) kiezen. Let op: je moet dan wel het wachtwoord van het administrator-account opgeven, indien je geen lid van de groep administrators bent (of er geen alternatieve settings ingesteld zijn).
"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning." (Rich Cook)
  woensdag 21 november 2007 @ 21:00:12 #271
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_54768443
quote:
Op woensdag 21 november 2007 20:56 schreef Kptelmo het volgende:

[..]

Normaal gesproken gewoon rechtsklikken op de installer (setup.exe of zo) en "Run as Administrator" (of wat er ook staat in de NL versie) kiezen. Let op: je moet dan wel het wachtwoord van het administrator-account opgeven, indien je geen lid van de groep administrators bent (of er geen alternatieve settings ingesteld zijn).
Dat 'Run as administrator' staat er dus niet. Bij andere setups staat die er wel... ik snap het niet!
pi_54787230
Iemand een idee hoe ik 'spraak herkenning' werkend krijg? Ik heb mijn Vista nu op Nederlands staan maar als ik het probeer aan te zetten krijg ik:
quote:
Er is geen ondersteuning voor Spraakherkenning in de huidige taal
Misschien is er een bypass ofzo?
Omnia dicta fortiora, si dicta Latina
pi_54788207
quote:
Op woensdag 21 november 2007 12:00 schreef jackson het volgende:

[..]

Breek me de bek niet open. Ben al een week aan het kloten om dit te verhelpen. Hoe erg
Wat nog veel zuurder is dat dezelfde configuratie onder XP ook niet werkt. Zelfde problemen alleen dan zonder die melding. Aan vista ligt het dus niet maar wel aan de combinatie hardware/drivers van Nvidia. Waarom sommigen mensen dit probleem wel hebben en andere niet is onduidelijk. Heb er al dagen googlen opzitten maar kan geen nieuwe ideeën meer vinden.

Krijg zeer waarschijnlijk een ATI kaart (Radeon 3750) volgende week en ik hoop maar dat het opgelost is. Ik weet dat er mensen zijn die dezelfde problemen hebben met ATI-kaarten als jij ook hebt(de melding is uiteraard anders ). Ben zo langzamerhand bang dat ook mijn ATI kaart dus niks zal verhelpen.

Het enige wat ik nog kan doen is mijn Bios flashen maar daar wacht ik mee totdat het met mijn nieuwe kaart nog niet werk.
Ik heb volgens mij de oorzaak van het probleem gevonden... de problemen traden telkens op wanneer de GPU warm genoeg was om de fans te laten draaien. Dit heeft waarschijnlijk te maken met crappy energiebeheer.

Ik heb een ATI Mobility Radeon HD2600 en heb Catalyst Control Center op m'n laptop (komt bij de video driver). Hier zit een optie powerplay in die, wanneer het aan staat (da's standaard), de GPU core/mem clocks regelt als onderdeel van energiebeheer. Wanneer ik powerplay uitschakel, dan heb ik geen problemen meer en ook geen performanceverlies. In 3DMark2006 heb ik 3215 marks met powerplay aan en 3216 marks met powerplay uit.

Misschien heeft NVidia een soortgelijke optie om energiebeheer voor de GPU in of uit te schakelen? Dan zou je eens kunnen proberen om dat uit te schakelen en kijken of de problemen alsnog optreden.

[ Bericht 0% gewijzigd door DemonRage op 22-11-2007 20:26:58 ]
  donderdag 22 november 2007 @ 21:15:36 #274
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_54789440
quote:
Op donderdag 22 november 2007 20:18 schreef DemonRage het volgende:

[..]

Ik heb volgens mij de oorzaak van het probleem gevonden... de problemen traden telkens op wanneer de GPU warm genoeg was om de fans te laten draaien. Dit heeft waarschijnlijk te maken met crappy energiebeheer.

Ik heb een ATI Mobility Radeon HD2600 en heb Catalyst Control Center op m'n laptop (komt bij de video driver). Hier zit een optie powerplay in die, wanneer het aan staat (da's standaard), de GPU core/mem clocks regelt als onderdeel van energiebeheer. Wanneer ik powerplay uitschakel, dan heb ik geen problemen meer en ook geen performanceverlies. In 3DMark2006 heb ik 3215 marks met powerplay aan en 3216 marks met powerplay uit.

Misschien heeft NVidia een soortgelijke optie om energiebeheer voor de GPU in of uit te schakelen? Dan zou je eens kunnen proberen om dat uit te schakelen en kijken of de problemen alsnog optreden.
Dank voor de tip maar het betreft geen laptop bij mij dus crappy energiebeheer is niet aan de orde. Ook doe ik nu even niks aan het probleem totdat mijn nieuwe ATI Radeon 3870 binnen is. Mocht ik dan nog problemen hebben ga ik wel weer proberen deze te tackelen. Ben er inmiddels wel doodziek van want met mijn huidige 6600GT is het janken . Krijg het nog niet aan de gang, zelfs niet na een tricky biosupdate. Dus ik kan alleen maar bidden dat het werkt met de nieuwe ATI-kaart.
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
  vrijdag 23 november 2007 @ 10:11:23 #275
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_54796604
pfffffffff...hij doet er nu al bijna 10 minuten over om een DVDtje met foto's te openen...talk about fast
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')