Moonah met een update:quote:Op donderdag 13 september 2007 08:47 schreef Kersjes het volgende:
p_iglet, ik leef met je mee!
Misschien helpt het om zijn geur op te snuiven via zijn speeltjes?
Of juist niet natuurlijk....Lastig.
Ik heb even een vraagje.
Best een beetje genant, maar ik loop er al een tijdje mee en misschien weten jullie er meer over.
Er is namelijk wat veranderd inwendig.
Het is nu 3 maanden na de bevalling, en ik had gehoopt dat het weer bij zou trekken (en misschien komt dat nog wel), maar vaginaal voelt alles zo raar!
Na de bevalling heb ik nog 10 weken ofzo gevloeid en heb ik nog zeker 8 weken verdikkingen en pijn gehad van de hechtingen. Dat heeft er, in combinatie met andere zaken (bevallingstrauma, vermoeidheid, baby) mede voor gezorgd dat er van een spetterend sexleven nog niet echt sprake is. Die paar keren dat we het nu gedaan hebben (m.b.v. veeeeel babyolie dat we gelukkig nu in huis hebben) voelde voor mij zo raar van binnen. Alsof alles wat naar binnenkomt er ook direct weer wordt uitgeduwd ofzo.
Die keren dat ik tampons heb gedragen was dat net zo: stukje bij beetje eruit, tot hij er helemaal uitgeduwd was.
Zelfs bij maatje mini.![]()
Is dit normaal? Gaat het nog over?
Ik zie nu al op tegen het moment tegemoet dat ik voor het eerst weer ga menstrueren, ik wil echt niet weer aan dat vreselijke maandverband en die bijbehorende enorme onderbroeken...
Mibos met een update:quote:Op donderdag 13 september 2007 11:43 schreef Moonah het volgende:
Oh lieve Cattie!!!! Niet twijfelen aan jezelf, niet doen!! Dat is een fase! Serieus. Ik heb er al regelmatig over gelezen, en het lijkt me afschuwelijk, maar het schijnt heel normaal te zijn, écht!
Kersjes, ook hier problemen hoor. Niet op dezelfde manier als bij jou, maar wel pijn. Ik was ervan overtuigd dat het puur fysiek was (immers, behoorlijk gehavend uit de strijd gekomen), maar nu blijkt het toch voor een deel ook psychisch te zijn. Verwerking van de bevalling. Twee weken geleden zijn wij voor het eerst naar een sexuoloog geweest (verwezen door gyn). En dat lijkt me vooralsnog een uitstekende stap!
Zij zei overigens dat de meeste sexuele problemen na een bevalling psychisch van aard zijn. Niets om je voor te schamen.
Chacama met een update:quote:Op donderdag 13 september 2007 11:56 schreef Mibos het volgende:
Cattie niet twijfelen aan jezelf hoor! Het schijnt een fase te zijn en ik moet zeggen dat ik ook niet altijd in de picture ben als papa thuis is. In het weekend is papa het helemaal en als papa maandag weer werken is is Kaith hem kwijt en even sikkeneurig en na haar slaapje overdag is het over. Voel je er niet rot onder het gaat weer over...
Ik denk ook inderdaad dat het een gedeelte van angst kan zijn maar hier is inmiddels wel duidelijk dat het iets lichamelijks is en als het nog beter wordt dan is het mooi meegenomen en anders zal ik het ermee moeten doen zeg maar.
Ik kan over twee weken terecht bij het bekkenbodembehandelcentrum (scrabblewoord) eindelijk... Daar krijg ik ook inwendige (ahh) therapie met stroom om mijn spieren weer aan het werk te zetten en om mijn zenuwen te prikkelen in een kleine hoop dat ze ooit nog eens actief worden.
De eerste twee jaar kan een zenuw mits het meevalt zichzelf geheel of gedeeltelijk herstellen. Ben nu 10 maand verder en vanaf januari zit er al geen verbetering meer in dus zelf heb ik zoiets op dit moment van we gaan het wel doen maar ik hou er rekening mee dat er niets meer gaat veranderen en als het dan wel zo is is het mooi meegenomen. Dit houdt dus ook in dat ik als het niet verbeterd dat ik 50/70% (verschilt per dag) incontinent blijf. Dit zijn de uitslagen van de laatste onderzoeken door de uroloog en neuroloog.
quote:Op donderdag 13 september 2007 11:57 schreef chacama het volgende:
Oei Cattie, niet twijfelen meisje. Echt niet doen. Alle kindjes ontwikkelen op een bepaald moment een voorkeur voor de een of de ander. Ik weet dat het moeilijk is en ik kan me mijn jankmomenten door Fleurs voorkeur rondom haar papa nog goed herrineren, maar het ligt echt niet aan jou.
Hij is aan het ontdekken dat jullie geen twee-eenheid meer zijn en door jou 'af te wijzen' ontwikkeld hij zich verder als zelfstandig persoon. Dus niet, en ik bedoel dus echt niet twijfelen aan jezelf. Zie het meer als een compliment dat hij jou zoveel vertrouwd en lief heeft dat hij je van zich af durft te duwen. Dat hij dus weet dat jij altijd, maar dan ook altijd van hem zal houden en hij bij jou veilig kan kijken hoe groot zijn wereld is door bv. bij papa te willen zijn.
Kersjes, zeker even naar laten kijken.
En P_iglet. Ik lees met veel medeleven je verhalen. Je doet het allemaal maar. Ik vind het super knap dat het allemaal lukt. En ik kan me voorstellen dat je liever bij Pepijn bent. Petje af voor jou.
MeNicole, ik had het nog niet gezegd, dus bij deze. Heel veel sterkte met je vader. Tof dat ie zo genoot van Mikael die binnen kwam stappen.
Hier ben ik er geloof ik eindelijk achter. Het heeft tenslotte maar 10 maanden geduurd. En ik ga morgen dus ook meteen met mijn vermoeden naar de HA. Na lang nadenken en symptomen aan elkaar te plakken, vermoed ik dat ik (net als na de bevalling van Fleur) een nierbekkenontsteking heb. Toen duurde het 8 maanden voordat we er eindelijk achter waren. Hopelijk is dit het dus ook echt en raak ik snel af van:
- vaak weinig plassen
- voortdurende aandrang
- rugpijn
- vermoeidheid
Zo stom dat ik daar nu pas aan denk dat ik dat toen ook had. Maar, ja ben uiteraard met andere dingen bezig geweest en voor al die klachten zijn ook andere logische verklaringen te vinden.
Ik ga mijn best doen om het zo te zien!quote:Dat hij dus weet dat jij altijd, maar dan ook altijd van hem zal houden en hij bij jou veilig kan kijken hoe groot zijn wereld is door bv. bij papa te willen zijn.
Ongeveer een jaar.quote:Op donderdag 13 september 2007 12:09 schreef marlieske het volgende:
even een vraagje aan de moeders die een keizersnede hebben gehad, hoe lang hebben jullie een pudding buikje gehad? (slap vel, rolletje boven broek zeg maar)
Ik heb mijn na controle bij de gyn pas 21 september en vraag me toch af of dit normaal is? Pas wel in mijn oude broeken maar heb echt een bumper er boven zitten
Dat is niet meer dan logisch. Dat doen gelukkig alle kindjes en als je er zo eentje krijgt zoals ik al heb, dan wordt dat nog bevestigd met: - Ik vind jou anders ook niet zo lief hoor. En voegt vervolgens woord bij daad en stampt de trap op naar d'r eigen kamer. En Fleur is pas 4. Dus wat dat moet worden als ze 14 is.....daar denk ik nog even niet over na.quote:Op donderdag 13 september 2007 12:15 schreef cattie het volgende:
Moonah, wat fijn dat de sexuoloog lijkt te werken!
PM-girl, Ive zet zich ook wel eens af tegen mij als ik alleen ben, maar eigenlijk alleen als hij iets doet wat niet mag en ik hem dat ook duidelijk maak.
quote:Op donderdag 13 september 2007 12:15 schreef cattie het volgende:
Moonah, wat fijn dat de sexuoloog lijkt te werken!
Er was eens een tampon.quote:Op vrijdag 14 september 2007 17:31 schreef PM-girl het volgende:
Dan zal ik maar niet zeggen welk tamponverhaal ik ken....
quote:Op vrijdag 14 september 2007 18:21 schreef Moonah het volgende:
[..]
Er was eens een tampon.
<knip>
En ze leefden nog lang en gelukkig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo. Dat was alles.
[ Bericht 25% gewijzigd door Moonah op 14-09-2007 20:29:03 ]"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
Lastig he, als je dat niet kunt verwachten.quote:Op vrijdag 14 september 2007 22:48 schreef Saffier het volgende:
Ik werd gisteravond 'verblijd' met mijn menstruatie! Hopelijk komen we binnenkort weer een beetje in een ritme.
En jij ook een fijne zaterdagavondquote:Op zaterdag 15 september 2007 21:12 schreef Vivi het volgende:
Ik ben benieuwd wat je ervan vind Ingrid! Als je maar wel onthoudt dat ik de enige OUD bitch ben he![]()
Nee zeg, alsjeblieft, ik heb het hele Sesamstraat repertoire alweer gehad voor vandaag..quote:Op zaterdag 15 september 2007 21:18 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
goed plan ! En jij ? Jij nog een liedje zingen ?
kinkyquote:Op zaterdag 15 september 2007 21:18 schreef Vivi het volgende:
[..]
Nee zeg, alsjeblieft, ik heb het hele Sesamstraat repertoire alweer gehad voor vandaag..
quote:Op zaterdag 15 september 2007 21:12 schreef Vivi het volgende:
Ik ben benieuwd wat je ervan vind Ingrid! Als je maar wel onthoudt dat ik de enige OUD bitch ben he![]()
quote:Op zaterdag 15 september 2007 21:44 schreef Vivi het volgende:
Maar het is geen agressiviteitscursus he, dus mijn positie is nog ff safe![]()
Ja, klopt. Hij heeft de AB-kuur afgemaakt. Maar het is nog niet helemaal lekker. Probleem is alleen dat je niet kan meten of het over is. Dat is gevoel en daar moeten we de HA nog even van overtuigen.quote:Op zondag 16 september 2007 23:26 schreef livelink het volgende:
Chacama, hoe gaat het nu met je man? Of was het niet jouw man die de ziekte van Lyme had?
Marlieske, heel veel succes morgen! En Ingrid natuurlijk ook.
En jij ook alvast.quote:Op maandag 17 september 2007 19:39 schreef chacama het volgende:
Ach, ja dan heb je de succeswensen in elk geval binnen
*Meldquote:Op donderdag 20 september 2007 12:20 schreef RockabeIIa het volgende:
Zijn er eigenlijk nog meer moeders met bekkenklachten? Ik kon gisterenvond niet eens fatsoenlijk lopen en wist niet zo goed wat ik er mee moest doen...
Oh ik weet het. Ik heb wel een doorverwijzing gekregen van de dok maar heb er nog niets mee gedaan. Stom, ik weet het maar alleen de gedachte leverde me al stress op: hoe moet ik dit nu weer gaan regelen met oppas en werk...quote:Op donderdag 20 september 2007 21:47 schreef Belana het volgende:
rockabella en vivi, er zijn fysiotherapeuten speciaal gericht op bekkenproblemen ook he, is misschien toch wel verstandig om er iets mee te doen? ik ben zelf gelukkig volledig van mijn klachten af. rugklachten heb ik wel, maar die heb ik mijn hele leven al en ik ga soms weer eens langs de chiro en dan gaat het weer een hele tijd goed.
Yep, die zijn er! Tijdens de zwangerschappen nooit last van gehad en het begon een half jaartje na de geboorte. Soms ging het 2 weken goed, nergens last van en dan ineens was het raak voor een dag of 2. Tot het alleen maar vaker kwam en erger werd. Ben onder behandeling van een chiropractor en dat begint nu na 6 afspraken echt goed te helpen. Kost wat, maar dan heb je ook wat!quote:Op donderdag 20 september 2007 12:20 schreef RockabeIIa het volgende:
Zijn er eigenlijk nog meer moeders met bekkenklachten? Ik kon gisterenvond niet eens fatsoenlijk lopen en wist niet zo goed wat ik er mee moest doen...
Dit echt herkenbaar voor mij.quote:Op vrijdag 21 september 2007 11:31 schreef Suzanna het volgende:
Gisteren heb ik wel een rotdag gehad, de kinderen zitten niet lekker in hun vel (erg verkouden) en daardoor zijn ze snel zeurderig en huilerig. En daar kan ik dus écht niet tegen... naast de 'gewone' ruzietjes ook nog eens een kind wat eigenlijk 'constant' zeurt. Heel moeilijk vind ik dat... is dat herkenbaar?
quote:Op vrijdag 21 september 2007 11:43 schreef LadyS het volgende:
[..]
Dit echt herkenbaar voor mij.
Ik vind het heel erg van mezelf, maar ik kan erg ongeuldig reageren als ze staan te miepen om mee heen. Ik probeer daar echt bewust mee bezig te zijn. (dus normaal reageren, iig niet geïrriteerd). Ik hou me dan voor dat ze ook misschien gewoon een knuffel willen. Die geef ik dan wel, maar ik moet mezelf er echt aan herinneren zeg maar.![]()
Als ze niet miepen, krijgen ze ook knuffels e.d. natuurijk, het staat er anders een beetje raar
Same herequote:Op donderdag 20 september 2007 23:09 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Oh ik weet het. Ik heb wel een doorverwijzing gekregen van de dok maar heb er nog niets mee gedaan. Stom, ik weet het maar alleen de gedachte leverde me al stress op: hoe moet ik dit nu weer gaan regelen met oppas en werk...I
Ook dat jaquote:Op vrijdag 21 september 2007 12:33 schreef chacama het volgende:
Nou, daar hoef je je wat mij betreft niet voor te schamen. Ik zorg dat ik ook iemand bij me heb of dat Maud dan bij de oppas is. Zo vind ik het heel vervelend (om niet te zeggen verschrikkelijk) om na mijn werk alleen met de kinderen te zijn en ze alleen naar bed te doen. Meestal regel ik het zo dat ik mee mag eten en dat de oppas nog even helpt met naar bed brengen. Dan drinken we daarna samen een bak thee (en ben ik ook weer niet alleen).... Ik zou het wel kunnen en als het moet doe ik het ook, maar ik vind het gewoon niet leuk. Wat dat betreft alle respect voor alleenstaande ouders die dit wel allemaal moeten.
met 2 kinderen winkelenquote:Op vrijdag 21 september 2007 12:27 schreef LadyS het volgende:
Oh, ik ben wel blij om te lezen dat ik niet de enige ben (samen met suzanna)
Gisteren durfde ik het voor het eerst aan om met Amber en Iris de stad in te gaan, om schoenen voor Amber te kopen. Ik heb altijd zo tegen die dingen opgezien, ik regelde altijd dat ik niet alleen hoefde en anders ging ik gewoon niet. Gisteren toch gedaan en ik ben er trots op (misschien raar, want voor een anders is het wrs. peanuts) . Achteraf is het meegevallen. Nu wilde ik vandaag naar een kringloopwinkel, maar toch maar vanaf gezien, terwijl het achteraf wrs ook wel meegevallen zou zijn
Ik breng Dean eigenlijk ook altijd alleen naar bed en 9 van de 10 keer doe ik hem ook alleen in bad. Zijn papa is er nooit vroeg genoeg helaas. En dan ga ik voor ons kokenquote:Op vrijdag 21 september 2007 12:47 schreef appelsap het volgende:
Ik doe Damian bijna elke dag alleen in bad. Misschien scheelt het dat ik er maar 1 heb, maar je raakt er wel aan gewend. Ik vind het helemaal niet erg om hem alleen in bad te doen! Al is het wel fijner als er iemand bij is natuurlijk en dat vindt Damian vaak ook erg gezellig.
quote:Op vrijdag 21 september 2007 18:43 schreef Vivi het volgende:
Volgende keer gewoon die bevroren visschotel meteen geven Ingrid
Dat is ook zo. Voor "gewoon" boodschappen doen vergeet ik dat nog vaak. Nou moet ik erbij zeggen dat ze de laatste tijd brood heel slecht eet, dus dan geef ik eerder toe in de winkel. Als we dan thuis zijn, is er tenminste een boterham in.quote:Op vrijdag 21 september 2007 21:18 schreef kozakken het volgende:
Ingrid, ik heb altijd een noodvoorraad op zak
Jonne weet heel goed dat er eerst betaald moet worden voordat hij wat krijgt.
Plastic zakje mee in je jas met bv. een koekje/liga of een soepstengenl in stukjes. Werkt heel goed!
Was het nog warm? Zonder het in de magnetron te moeten hebben opwarmen?quote:Op vrijdag 21 september 2007 16:28 schreef Belana het volgende:
ik ben net gezellig even een bakje koffie wezen drinken bij een vriendin. die woont een kwartiertje rijden hier vandaan. ten eerste deed ik daar al een half uur over vanwege drukte en had ik een zooitje geschreeuw in de auto, vervolgens zit je dan een uur lang met kromme tenen, want Liam huilt om alles dus momenteel en het zoontje van mijn vriendin heeft ook moiete met delen en doet hetzelfdeen ezra kruipt natuurlijk overal heen en komt overal aan. Het is me gelukt om koffie te drinken
![]()
Ik vind dit dus het moeilijke aan kleine kinderen hebben. het zijn schatjes, echt, maar dit soort dingen doe ik niet relaxed. heeft misschien/waarschijnlijk meer met mij dan met hun te maken hoor.
Nu ben ik echt afgepeigerd![]()
Ja of waar ze ook een kei in kunnen zijn, tenminste die van mij, dan gaan ze even naar boven toe want daar staat de pc/ps2/wii of joost mag weten wat voor electronisch speelgoed voor mannen en dan moeten ze elkaar even laten zien wat de een heeft aangeschaft of hoe ver ze zijn in dat spel etc. En dan pas na een hele lange tijd, terwijl je zelf al tig keer je vent had kunnen wurgen komen ze een keertje kijken en pas dan hebben ze handen vrij voor kind.quote:Op vrijdag 21 september 2007 18:05 schreef Vivi het volgende:
Ja, en mannen zijn vaak zelf gezellig in gesprek verwikkeld met deze of gene, en vragen na 3 uur, terwijl jouw wenkbrauwen op je tenen hangen : "Goh, zal ik hem even vasthouden?">insert frisse en montere gelaatsuitdrukking<
"...Ja..graag...schat...![]()
"
Jeetje MeNicole, ik weet niet wat te zeggen maar ik wil je heel veel sterkte wensen..hopelijk blijven we idd wel wat van je horenquote:Op maandag 24 september 2007 12:10 schreef MeNicole het volgende:
Poste ik hier een tijdje terug dat ik afscheid kwam nemen nu is het helemaal zeker.
Vanmorgen ben ik achter feiten gekomen die ik ook een tijdje vermoedde dus nu kan ie gaan. En hij neemt zijn pc mee. Klinkt heel hard maar voor nu ben ik er zoooo klaar mee. Ik zal nog wel proberen zoveel mogelijk te posten maar er zijn natuurlijk grenzen want Kevin hoeft natuurlijk niet alles te weten![]()
Mikael is geen baby meerquote:Op maandag 24 september 2007 15:45 schreef Mibos het volgende:
MeNicole je hebt de smaak meteen te pakken blijkbaar.
Groene vlakken op de muur als een soort van dambord maar dan met verschillende tinten groen?
Hier of in het babietjestopic maar hoe is het met Mikael? Snapt er nog niet veel van neem ik aan?
Ja weet je wat het was. Ik had al die tijd al een vermoeden enzo toch ook eigenlijk al een beetje afscheid genomen van "ons" zeg maar. Tuurlijk vind ik het kut, maar das meer om alles wat er bij komt kijken en voor Mikael enzo dan dat ik er echt mee zit. Voor mijzelf was ik er klaar mee, maar moest het alleen nog kunnen bewijzen. Ik ben ook alleen verdrietig om het feit dat Mikael straks zijn papa niet zoveel meer zal zien. Niet om het feit dat wij bij elkaar weg zijn.quote:Op maandag 24 september 2007 15:42 schreef RockabeIIa het volgende:
Zo te horen ben je al aardig ver in je rouwproces MeNicole... Maar goed ook dat je er dan een punt achter gezet hebt. Blijkbaar zat je gevoel goed...
Sollie... Inkoppertjequote:Op maandag 24 september 2007 15:54 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Mikael is geen baby meer Tis een echte'dreumes' hoor.
Paars???quote:Op maandag 24 september 2007 16:01 schreef MeNicole het volgende:
Maar groen kan dus nietWelke kleur zou wel op rood kunnen dan? Wacht ik schuif ff door naar klussen
![]()
Sorry Belaan, klopt had het eerst in depresief door hormonen gezet, maar daar past het niet omdat het niets met de hormonen te maken heeft. In het kort: Ik zit met mezelf in de knoop en merk meer en meer dat ik de knoop steeds strakker aantrek inplaats van los te maken. Dit heeft te maken met de situatie van het hebben van een eigen zaak, maar ook met de principes die ik van thuis heb meegekregen en waar ik nu mee bots (eerste 4 jaar van de kids thuis willen zijn, moeder is er voor de kinderen en niet voor het basisinkomen). Verder merk ik dat ik inmiddels al 10 jaar te veel bezig ben met wat is goed voor F. en voor mijn gezin en niet met wat is naast dit alles ook goed voor mij. Dit alles samen met een man die moeilijk zich kan uiten en waar het voeren wat een goed gesprek moeilijk mee is, heeft geleid tot steeds meer en meer mezelf de schuld geven van de situatie en nu dus uiteindelijk (mede veroorzaakt door het chronische slaapgebrek) tot het vinden dat ik een slechte moeder (aan het worden) ben en daar dus iets aan moet veranderen. Dus vandaar.quote:Op dinsdag 25 september 2007 11:28 schreef Belana het volgende:
chaca, ik heb het hele topic doorgespit, maar ik begrijp niet waar je het over hebt wat betreft dat gesprek?
MeNicole, goeie beslissing zo denk ik, het zat er blijkbaar aan te komen. veel sterkte de komende periode, je komt er vast wel uit.
Je niet schuldig voelen omdat je de les mist doordat je hondsberoerd bent is ook een goede assertiviteitsles, volgens mij...quote:Op dinsdag 25 september 2007 17:06 schreef _Ingrid_ het volgende:
Hier gaat het niet echt goed. Kim slaapt 's nachts heel slecht nu. En overdag heeft ze nu 2 dagen niet geslapen. En ik had vandaag assertiviteitstraining, maar ik ben ziek. Ik ben hondsberoerd. En zo moe. En Kim is nog wat ziekig. En heel vervelend vandaag. Voel me nu schuldig dat ik assert. mis en dat ik ziek ben, terwijl Kim ook ziek is. grr, nu moet ik ook nog eens![]()
quote:Op dinsdag 25 september 2007 20:56 schreef chacama het volgende:
Er is een oproep geplaats voor hulp in huis.
Ik heb daar ook nooit aan getwijfeld! Soms heb je alleen even een aanloop nodig om tot de juiste stappen te komen. "Je" in zijn algemeenheid bedoel ik hoor!quote:Ik ga er wel komen.
quote:Op maandag 24 september 2007 20:28 schreef YPPY het volgende:
Pinquit, hoe liep Blijdorp eigenlijk af?
Oh ja! Ik heb daar ook nog wel eens aan gedacht!quote:Op dinsdag 25 september 2007 21:02 schreef pinquit het volgende:
[..]
Blijdorp was heel erg leuk, en hij is daarna nog 2 keer hier geweest, maar toen kreeg ik zon gevoel van: nee dit is het toch niet helemaal![]()
Dus das een soort van klaar![]()
misschien ben ik er nog niet klaar voor ofzo![]()
Maar wat heb je daaraan. Ik weet dat het met de tijd toch steeds beter gaat. Waarom mijn (en Mikael) zijn tijd verdoen met janken over wat ik niet meer heb. Ik ben veel blijer met wat ik nog wel heb. En dat is het leukste en mooiste kind van de wereldquote:Op woensdag 26 september 2007 12:41 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
MeNicole, ik zou echt in puin liggen als ik in jouw situatie zat.... ik heb echt respect voor de manier hoe jij ermee omgaat.
Misschien komt het ook doordat je het al langer zag aankomen. Ik ben zelf heel goed van vertrouwen en het zou voor mij uit de lucht komen vallen. Maar ik zou toch vooral de eerste week in puin liggen. En jij staat alweer met beide benen op de grond. Ik weet niet hoe ik het zou doen, maar laten we hopen dat ik het nooit hoef mee te maken...quote:Op woensdag 26 september 2007 12:55 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Maar wat heb je daaraan. Ik weet dat het met de tijd toch steeds beter gaat. Waarom mijn (en Mikael) zijn tijd verdoen met janken over wat ik niet meer heb. Ik ben veel blijer met wat ik nog wel heb. En dat is het leukste en mooiste kind van de wereld, mijn huisje met eigen spullen, mijn hondje, mijn vrienden en ook heel belangrijk mijn familie. Natuurlijk is het kut. Vooral 's nachts als ik even wakker word en dat ik dan in een leeg bed lig. Maar als Mikael dan vrolijk wakker word (en dat is lang geleden) na een nacht doorslapen (wat ook lang geleden was) dan weet ik dat ik de juiste keus heb gemaakt. Voor hem en voor mij.
Als je man/vriend zich gaat gedragen zoals Kevin dat deed is het overduidelijk hoorquote:Op woensdag 26 september 2007 13:11 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[..]
Misschien komt het ook doordat je het al langer zag aankomen. Ik ben zelf heel goed van vertrouwen en het zou voor mij uit de lucht komen vallen. Maar ik zou toch vooral de eerste week in puin liggen. En jij staat alweer met beide benen op de grond. Ik weet niet hoe ik het zou doen, maar laten we hopen dat ik het nooit hoef mee te maken...
Ik heb al een aantal dagen bij vlagen de neiging om hier de vraag uit de topictitel kort en krachtig te beantwoorden met 'kut'. Maar man, ik heb juist ook zo veel leuke en mooie vlagen in diezelfde dagen. Door Maria en door Storm.quote:Op donderdag 27 september 2007 20:10 schreef sjak het volgende:
Verder allemaal veel sterkte hier met het moeder zijn. Probeer er tussen de stress en moeilijkheden door ook af en toe van te genieten want het is toch ook errug leuk
Hoi Sjak!quote:Op donderdag 27 september 2007 20:10 schreef sjak het volgende:
Cattie gefeliciteerd met je huis, slaapt lekker he, zo'n nieuwe woning
Verder allemaal veel sterkte hier met het moeder zijn. Probeer er tussen de stress en moeilijkheden door ook af en toe van te genieten want het is toch ook errug leuk
Hmmm, en ik zat me juist te verheugen op een milkshake voor straks....quote:Op vrijdag 28 september 2007 10:03 schreef PM-girl het volgende:
Kersjes, vervelend zeg. Het risico van schimmel ligt inderdaad op de loer. Ik weet het niet zeker, maar zuivel vermijden kan helpen dacht ik.
Je moet niet alleen op zuivel letten bij schimmels, maar vooral op suiker! Ik zou er écht mee oppassen, straks hebben jullie nog spruw ook.quote:Op vrijdag 28 september 2007 12:18 schreef Kersjes het volgende:
[..]
Hmmm, en ik zat me juist te verheugen op een milkshake voor straks....
Misschien maar beter ook, mijn spijkerbroek, die ik na de bevalling eindelijk weer kon dragen, past me niet meer...
Ik moet minder snoepen, dat weet ik, maar tijdens mijn zwangerschap lustte ik geen chocola meer en heb dat dus maandenlang niet gegeten.
Na de bevalling is mijn choco-tic dubbel zo hard teruggekomen, ik krijg er geen genoeg van en dat beginnen ik en mijn steeds beperkter wordende garderobe helaas te merken...
Dat is ook zo. Het ene kind is het andere niet. En kan gewoon beter tegen drukte om zich heen. Fleur kan dat absoluut niet. Die zou als ze kon kiezen d'r verjaardag alleen op d'r kamer vieren. Maar, goed zolang we d'r langzaam laten wennen aan veel mensen om d'r heen gaat het wel. Rustig het aantal bezoekers opbouwen en niet in een keer de drukte in.quote:Op vrijdag 28 september 2007 14:54 schreef RockabeIIa het volgende:
Chaca, ik weet van die regel maar hier thuis is het sowieso de zoete inval en daarnaast is zo'n kindjesfeestje 1,5 a 2 uur en dan is de koek wel op![]()
Brent is heel wat kindjes om zich heen gewend en ik denk, ondanks je adviezen, dat ik het wel door ga zetten. Ik heb er ook geen problemen mee hem op bed te leggen als er visite is (al zouden ze er pas 5 minuten zijn ook niet).
Ja, dat kan ook, prima zelfs. Maar ja, ik heb ook geen probleem, hij hè. Want brie op de late avond, met een biertje iddquote:Op vrijdag 28 september 2007 14:21 schreef Sugar het volgende:
Huh, je kunt toch prima brie eten van 14.30 u. tot 19.30 u.?
Veel plezier (alvast) voor allemaal.
Een jaar of 5 zou ik dan toch liever lager zien. Maar, dat heeft meer met Fleur te maken en hoe zij op drukte reageert dan iets anders. Die heeft tot nu toe dus ook nog geen kinderfeestje gehad. En de eerste is inderdaad als ze 5 wordt. Aan de andere kant sprak Rockabella wel over een apart feest met kindjes en een voor familie. Dus vandaar mijn reactie.quote:Op vrijdag 28 september 2007 16:05 schreef bixister het volgende:
die regel van 'leeftijd = max. aantal uit te nodigen kinderen' is toch meer bedoeld voor 'echte' kinderfeestjes, vanaf een jaar of 5?ik zie 't al voor me. "nee, hij wordt 1, dus sorry er komt al iemand anders".
Grappig hoe iedereen daar anders in is. Mijn beste vriendin had het me écht kwalijk genomen als ik niet op de eerste verjaardag van haar dochtertje was gekomen.quote:Op vrijdag 28 september 2007 17:05 schreef Moonah het volgende:Wij zijn heel streng geweest met het uitnodigen verjaardagsvisite!
Alleen oma's en opa, twee tantes en een neefje en 2 nichtjes. Vanaf 14.30 tot een uurtje of 17/18. Taart en later een grote pan soep met broodjes. Klaar.
In het weekend komt nog een andere zus met haar man, maar that's it. Druk genoeg.
Mijn vriendinnen komen toch voor mij, nou, dan zie ik ze net zo lief, zo niet liever in een kleiner gezelschap en op een ander moment.
Wat lief dat je naar me vraagt! Ive is nog wel redelijk papa-ig, maar gelukkig is de verhuizing voorbij en is mijn man weer gewoon thuis 's avonds. Want als Ive zijn papa maar vaak genoeg ziet, is zijn gedrag minder extreem. Ive miste zijn papa gewoon...quote:Op vrijdag 28 september 2007 10:04 schreef PM-girl het volgende:
Sugar
Cattie, is Ive inmiddels wat minder papa-ig?
quote:Op zaterdag 29 september 2007 22:19 schreef _Bar_ het volgende:
M@xik kan me levendig voorstellen hoe jij je nu voelen moet
Eigenlijk nog steeds helemaal goed en lekker enzo, ik geniet met volle teugen, geen slapeloze nachten meer, geen nachtmerries meer, nou ja stukken minder...quote:Op zondag 30 september 2007 14:59 schreef m@x het volgende:
[..]
Hoe gaat het verder met jou (afgezien van alle drukte rondom je nieuwe baan)?
Nou..dat heb ik op mijn bevalligequote:Op dinsdag 2 oktober 2007 14:03 schreef Brighteyes het volgende:
Lishe, logisch dat je in je schulp zit hoor!Eerst jullie, en dan de rest!
Viev... hoe is het eigenlijk met je huizenverhaal afgelopen? Nog zicht op een plekje met tuin?
Hopelijk is dat vloeien snel over, eng lijkt me dat idd...
Ik80, jij idd ook al wat brakjes... Sterkte ermee!
Had jij ook van die rare dingen dan?quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 14:07 schreef lcicle het volgende:
Zelf heb ik dat ook zo ervaren dus het zou heel goed nog met de hormonen te maken kunnen hebben.
Ow... da's mooi balen dan...quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 14:11 schreef Vivi het volgende:
[..]
Nou..dat heb ik op mijn bevalligebuikje kunnen schrijven..sowieso had ik alleen maar kans op een ander appartement, maar dan gelijkvloers. Maar zonder tuin dus omdat er geen sprake mag zijn van "woonverbetering"
![]()
Dus daar ga ik niet al die moeite voor doen..die energie kan ik beter besteden aan het terroriseren van Stan zodat ie snelsnelsnel eens de badkamer verbouwd zodat ie zijn apartement kan verkopen en een tuin kan aanschaffen voor zijn zoon
Ja, idd, maar ik ben er al weer overheen heurquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |