abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53142593
Ik gooide hem dicht, ik zal even een paar posts quoten.
Ik heb (nieuwe) uit de titel gehaald, dat stond er oorspronkelijk niet in en m.i. is het voor alle moeders.

Hoe gaat het met de (nieuwe) moeders deel 45

Vraag van kersjes:
quote:
Op donderdag 13 september 2007 08:47 schreef Kersjes het volgende:
p_iglet, ik leef met je mee!
Misschien helpt het om zijn geur op te snuiven via zijn speeltjes?
Of juist niet natuurlijk....Lastig.

Ik heb even een vraagje.
Best een beetje genant, maar ik loop er al een tijdje mee en misschien weten jullie er meer over.
Er is namelijk wat veranderd inwendig.
Het is nu 3 maanden na de bevalling, en ik had gehoopt dat het weer bij zou trekken (en misschien komt dat nog wel), maar vaginaal voelt alles zo raar!
Na de bevalling heb ik nog 10 weken ofzo gevloeid en heb ik nog zeker 8 weken verdikkingen en pijn gehad van de hechtingen. Dat heeft er, in combinatie met andere zaken (bevallingstrauma, vermoeidheid, baby ) mede voor gezorgd dat er van een spetterend sexleven nog niet echt sprake is. Die paar keren dat we het nu gedaan hebben (m.b.v. veeeeel babyolie dat we gelukkig nu in huis hebben) voelde voor mij zo raar van binnen. Alsof alles wat naar binnenkomt er ook direct weer wordt uitgeduwd ofzo.
Die keren dat ik tampons heb gedragen was dat net zo: stukje bij beetje eruit, tot hij er helemaal uitgeduwd was.
Zelfs bij maatje mini.
Is dit normaal? Gaat het nog over?
Ik zie nu al op tegen het moment tegemoet dat ik voor het eerst weer ga menstrueren, ik wil echt niet weer aan dat vreselijke maandverband en die bijbehorende enorme onderbroeken...
Moonah met een update:
quote:
Op donderdag 13 september 2007 11:43 schreef Moonah het volgende:
Oh lieve Cattie!!!! Niet twijfelen aan jezelf, niet doen!! Dat is een fase! Serieus. Ik heb er al regelmatig over gelezen, en het lijkt me afschuwelijk, maar het schijnt heel normaal te zijn, écht!

Kersjes, ook hier problemen hoor. Niet op dezelfde manier als bij jou, maar wel pijn. Ik was ervan overtuigd dat het puur fysiek was (immers, behoorlijk gehavend uit de strijd gekomen), maar nu blijkt het toch voor een deel ook psychisch te zijn. Verwerking van de bevalling. Twee weken geleden zijn wij voor het eerst naar een sexuoloog geweest (verwezen door gyn). En dat lijkt me vooralsnog een uitstekende stap!
Zij zei overigens dat de meeste sexuele problemen na een bevalling psychisch van aard zijn. Niets om je voor te schamen.
Mibos met een update:
quote:
Op donderdag 13 september 2007 11:56 schreef Mibos het volgende:
Cattie niet twijfelen aan jezelf hoor! Het schijnt een fase te zijn en ik moet zeggen dat ik ook niet altijd in de picture ben als papa thuis is. In het weekend is papa het helemaal en als papa maandag weer werken is is Kaith hem kwijt en even sikkeneurig en na haar slaapje overdag is het over. Voel je er niet rot onder het gaat weer over...

Ik denk ook inderdaad dat het een gedeelte van angst kan zijn maar hier is inmiddels wel duidelijk dat het iets lichamelijks is en als het nog beter wordt dan is het mooi meegenomen en anders zal ik het ermee moeten doen zeg maar.

Ik kan over twee weken terecht bij het bekkenbodembehandelcentrum (scrabblewoord) eindelijk... Daar krijg ik ook inwendige (ahh) therapie met stroom om mijn spieren weer aan het werk te zetten en om mijn zenuwen te prikkelen in een kleine hoop dat ze ooit nog eens actief worden.

De eerste twee jaar kan een zenuw mits het meevalt zichzelf geheel of gedeeltelijk herstellen. Ben nu 10 maand verder en vanaf januari zit er al geen verbetering meer in dus zelf heb ik zoiets op dit moment van we gaan het wel doen maar ik hou er rekening mee dat er niets meer gaat veranderen en als het dan wel zo is is het mooi meegenomen. Dit houdt dus ook in dat ik als het niet verbeterd dat ik 50/70% (verschilt per dag) incontinent blijf. Dit zijn de uitslagen van de laatste onderzoeken door de uroloog en neuroloog.
Chacama met een update:
quote:
Op donderdag 13 september 2007 11:57 schreef chacama het volgende:
Oei Cattie, niet twijfelen meisje. Echt niet doen. Alle kindjes ontwikkelen op een bepaald moment een voorkeur voor de een of de ander. Ik weet dat het moeilijk is en ik kan me mijn jankmomenten door Fleurs voorkeur rondom haar papa nog goed herrineren, maar het ligt echt niet aan jou.

Hij is aan het ontdekken dat jullie geen twee-eenheid meer zijn en door jou 'af te wijzen' ontwikkeld hij zich verder als zelfstandig persoon. Dus niet, en ik bedoel dus echt niet twijfelen aan jezelf. Zie het meer als een compliment dat hij jou zoveel vertrouwd en lief heeft dat hij je van zich af durft te duwen. Dat hij dus weet dat jij altijd, maar dan ook altijd van hem zal houden en hij bij jou veilig kan kijken hoe groot zijn wereld is door bv. bij papa te willen zijn.

Kersjes, zeker even naar laten kijken.

En P_iglet. Ik lees met veel medeleven je verhalen. Je doet het allemaal maar. Ik vind het super knap dat het allemaal lukt. En ik kan me voorstellen dat je liever bij Pepijn bent. Petje af voor jou.

MeNicole, ik had het nog niet gezegd, dus bij deze. Heel veel sterkte met je vader. Tof dat ie zo genoot van Mikael die binnen kwam stappen.

Hier ben ik er geloof ik eindelijk achter. Het heeft tenslotte maar 10 maanden geduurd. En ik ga morgen dus ook meteen met mijn vermoeden naar de HA. Na lang nadenken en symptomen aan elkaar te plakken, vermoed ik dat ik (net als na de bevalling van Fleur) een nierbekkenontsteking heb. Toen duurde het 8 maanden voordat we er eindelijk achter waren. Hopelijk is dit het dus ook echt en raak ik snel af van:
- vaak weinig plassen
- voortdurende aandrang
- rugpijn
- vermoeidheid
Zo stom dat ik daar nu pas aan denk dat ik dat toen ook had. Maar, ja ben uiteraard met andere dingen bezig geweest en voor al die klachten zijn ook andere logische verklaringen te vinden.

[ Bericht 48% gewijzigd door cattie op 13-09-2007 12:26:12 ]
pi_53142672
even een vraagje aan de moeders die een keizersnede hebben gehad, hoe lang hebben jullie een pudding buikje gehad? (slap vel, rolletje boven broek zeg maar)
Ik heb mijn na controle bij de gyn pas 21 september en vraag me toch af of dit normaal is? Pas wel in mijn oude broeken maar heb echt een bumper er boven zitten
Mama van Isa en Ties
pi_53142680
Cattie ik ga straks even googlen daarop want ik had er nog niets van gelezen/gehoord.

En wat betreft Ive het gaat heus wel weer beter straks hoor houd de moed hoog.

Marlieske ik ben veel lichter als voor mijn bevalling en toch heb ik ook nog een rolletje onder mijn navel zeg maar. Schuine buikspieroefeningen doen het hier goed. Het begint weg te trekken. Maar ik had dan weer geen keizersnede.

Ik ga nu de kleine dame uit bed vissen, eten en naar het cb.
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
  donderdag 13 september 2007 @ 12:11:42 #4
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_53142735
Marlieske, ik denk dat dat er gewoon bijhoort, ongeacht het soort bevalling. Bij mij zal het niet meer weggaan denk ik, maar ik sport ook niet

Cattie, lieve Cattie, wat vervelend, deze fase. Maar het hoort erbij, Chacama legt het mooi uit! Doet Ive ook zo als jij alleen met hem bent?

Kersjes, ik zou als ik jou was inderdaad dit even melden bij huisarts oid, wie weet is er eenvoudig iets aan te doen?

Moonah, super dat de sexuoloog een succes lijkt te zijn!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_53142787
http://www.bladderbowel.g(...)Options%20DutBro.pdf
Mibos, hier staan wat mogelijke behandelingen.

Chacama, wat je zei heeft me wel geraakt.
quote:
Dat hij dus weet dat jij altijd, maar dan ook altijd van hem zal houden en hij bij jou veilig kan kijken hoe groot zijn wereld is door bv. bij papa te willen zijn.
Ik ga mijn best doen om het zo te zien!
pi_53142844
Moonah, wat fijn dat de sexuoloog lijkt te werken!

PM-girl, Ive zet zich ook wel eens af tegen mij als ik alleen ben, maar eigenlijk alleen als hij iets doet wat niet mag en ik hem dat ook duidelijk maak.
pi_53142875
Dat extra stuk bij heb ik ook Marlieske, zonder ks.m

Cattie toch. Het is normaal. Ive vertrouwt je nu zo veel dat hij zonder je durft en kan. Ik kan me wel voorstellen dat je het niet leuk vindt. Anna heeft nu soms een voorkeur voor papa en dat vind ik al moeilijk.

Goed dat je gegaan bent dan Moonah.

Verstandig dat je naar de ha gaat chacama. Elk probleem minder is goed.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_53142882
quote:
Op donderdag 13 september 2007 12:09 schreef marlieske het volgende:
even een vraagje aan de moeders die een keizersnede hebben gehad, hoe lang hebben jullie een pudding buikje gehad? (slap vel, rolletje boven broek zeg maar)
Ik heb mijn na controle bij de gyn pas 21 september en vraag me toch af of dit normaal is? Pas wel in mijn oude broeken maar heb echt een bumper er boven zitten
Ongeveer een jaar.

Maar ik ben natuurlijk wel 41 he
Variety is the spice of life
pi_53142919
Cattie wat Ive doet is heel normaal. Hij is gewoon aan het uitproberen. Hier wil Mikael ook niks van me weten als er iemand anders is. En dan hoefd het nog niet eens papa te zijn. Hij negeert me dan compleet en luistert helemaal niet naar me. En als ik alleen ben met hem doet ie dat ook wel eens totdat ie door heeft dat er niemand anders is die hem kan helpen.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  donderdag 13 september 2007 @ 12:18:35 #10
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_53142922
nog geen 2 maanden na een KS!! is het niet gek, ze zeggen niet voor niks ontzwangeren doe je 9 maanden.
Teveel oefeningen e.d. zo kort na een KS is echt niet goed,
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_53142946
quote:
Op donderdag 13 september 2007 12:15 schreef cattie het volgende:

PM-girl, Ive zet zich ook wel eens af tegen mij als ik alleen ben, maar eigenlijk alleen als hij iets doet wat niet mag en ik hem dat ook duidelijk maak.
Dat is niet meer dan logisch. Dat doen gelukkig alle kindjes en als je er zo eentje krijgt zoals ik al heb, dan wordt dat nog bevestigd met: - Ik vind jou anders ook niet zo lief hoor. En voegt vervolgens woord bij daad en stampt de trap op naar d'r eigen kamer. En Fleur is pas 4. Dus wat dat moet worden als ze 14 is.....daar denk ik nog even niet over na.

Moonah, wat super dat er op dat gebied vooruitgang geboekt wordt. Hier ligt alles op een laag pitje. Het lijkt er nl meer op dat ik 3 weken ongesteld ben (diverse kleuren en hoeveelheden) en 1 week niet. Ook een puntje voor de HA. Maar dit zal wel inherent aan de Mirena zijn, vermoed ik.
  donderdag 13 september 2007 @ 12:19:44 #12
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_53142953
En cattie je bent een lieve goede moder, al is het al om het feit dat het je zo raakt, dat laat zien dt je enorm van Ive houdt. En dat weet hij ook dus weet hij ook wel dat het kan dat die dan meer naar papa trekt even.
pi_53143041
Oooh cattie, niet aan jezelf twijfelen, echt niet doen hoor!! Mijn dochter heeft een hele tijd aan haar vader gehangen, ik mocht haar zelfs niet optillen. Nee, zei ze dan, nee, nee, nee...

Maar dat gaat over, het is een fase, het hoort erbij, het komt echt goed
pi_53143252
Fijn om te horen dat het vaker voorkomt! Het raakte me gisteren opeens heel erg dat ik niets goed kon doen volgens Ive en mijn man wel.

Chacama, het zou me niets verbazen als Ive ook zo temperamentvol gaat reageren. Hij kan nu al heel boos worden als ik iets weiger.
pi_53144006
Chaca, wat heb je dat mooi omschreven, de link tussen veiligheid en tijdelijke voorkeur.
Sterkte met je evt nierbekkenontsteking... Ga idd maar eens snel naar de dokter (ook ivm die bloedingen).
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_53144019
quote:
Op donderdag 13 september 2007 12:15 schreef cattie het volgende:
Volgens mij werkt ze best hard hoor...
pi_53148504
Chacama, een nierbekkenontsteking klinkt niet bepaald prettig.
Ik hoop dat je er snel vanaf komt!

Sugar, nooit meer ongesteld?
Wat heerlijk!
Voorheen slikte ik de pil ook door en koos zelf uit wanneer ik ongesteld wilde worden. Dat doorslikken kon alleen niet te lang, max. 3 weken ofzo en dan "hield" de minipil het niet meer.
Nu ik nog borstvoeding geef is er maar 1 soort ac-pil die toegstaan is en voor zover ik begrepen heb kun je daar niks mee timen. Voorlopig dus maar aanklooien met condooms
(zovaak hebben we die dingen toch nog niet nodig )

Vanmiddag heb ik de huisarts gebeld en ik moet even langskomen voor een kweekje. Ze vermoedt een ontsteking ergens. Waarschuwing: ranzig verhaal.
De reden dat ik tampons gebruik, en er dus zo ben achter gekomen dat ze niet blijven zitten, is namelijk dat ik nu het vloeien al een week of 3 gestopt is nog steeds wat verlies. Geen (extra) afscheiding, maar een vieze lucht waar je u tegen zegt. Het duurde even voordat ik doorhad waar die geur toch vandaan kwam, maar een paar uur na het douchen kon ik wel weer een schone onderbroek aantrekken omdat die niet zo fris meer rook... Vandaar dus de tampons

Volgende week dinsdag dus maar even naar de dokter!
Gaan we gelijk ook kijken naar dat andere probleem.
Dank voor de reacties!
.... met gevoel voor drama....
  donderdag 13 september 2007 @ 19:18:26 #18
24188 Belana
kloon van belana
pi_53152817
cattie alles is al gezegd, maar ook vanuit hier een stukje bevestiging. Dit keer met Ezra gaat het al een tijd juist andersom, Ezra wil mamamamamama, maar Liam was heel lang een papa kindje en idd, het doet zeer, snap helemaal hoe je je voelt, maar hij houdt van je hoor en het gaat over en kan zelfs helemaal omdraaien. Liam is nu mama kindje soms tot ik er gek van word
en het volgende moment zegt ie net als Fleur dat ie mij niet lief vind en "ik wil jou niet" is ook een regelmatig gehoorde kreet
kortom, het hoort er weer eens bij
stormy waters...
sailin'
pi_53152953
Tijdens het fietsen vandaag boog Ive telkens achterover voor een kusje!
Ik voel me door jullie reacties en de kusjes alweer een stuk beter.

Kersjes, dat klinkt idd als een ontsteking.

Moonah, fijn toch dat ze hard werkt! En jullie helpt.
pi_53154856
Cattie, Amber is ook zo hoor. Vandaag was ik de hele dag thuis met d'r en was het de hele dag mamma mamma mamma maar zodra Michel ook maar 1 stap in huis zette was ik vergeten. Toen was het alleen nog maar pappa pappa pappa en bij mij was alles NEE NEE. Toen Michel weer wegging vanavond moest ze heel hard huilen, ik kon dr ook niet troosten..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_53175399
daar ben ik weer eens, na een eerste 'normale' werkweek!
het is me erg meegevallen, ook qua vermoeidheid en concentratie!
Lekker aan de slag, des te lekkerder is het thuis!

kersjes...zit er misschien nog een tampon in ?
Ik heb ooit tijdens mijn coschappen een vrouw op het spreekuur gehad met vieze afscheiding... zelfs tijdens het lich.onderzoek zag/voelde ik dat ding niet zitten!
Kuurtje meegegeven, na een week was mevrouw er weer...het werd alleen maar erger!
Toen mijn begeleider nog eens laten voelen, en die viste er (had er een instrument voor nodig!) een erg oude tampon uit.

Ik bedoel maar
dat het kán !
Dat je dat niet hoeft te voelen...
maar misschien loont het zich om toch eens goed te gaan voelen met jouw of je partners vinger(s)!
pi_53175434
ehm..bovenstaand verhaal gaat natuurlijk alleen maar op als je ná de bevalling al weer eens tampons gebruikt hebt
Maar, dat geloof ik wel gelezen te hebben?
pi_53176198
jasses wat een verhaal, Marit....dat zal meuren zo'n tampon
pi_53176428
ik voelde me ZO stom dat ik dat bij het eerste onderzoek niet had opgemerkt !!!!

voel me wéér stom trouwens
pi_53176477
hoe bedoel je ...weer stom ? Omdat je dat nu opschrijft ???
  vrijdag 14 september 2007 @ 17:31:59 #26
94046 PM-girl
pi_53176635
Dan zal ik maar niet zeggen welk tamponverhaal ik ken....
*
pi_53176900
je mag het wel vertellen, hoor. Zorg er wel voor dat ik over een aantal pagina's (vagina's ??) weer inschakel.

Ik ben weg..moet koken, flensjes troosten, in bad gooien, voederen, zelf eten/drinken, pleures veel was in de machine gooien...duss doei
  vrijdag 14 september 2007 @ 17:48:08 #28
94046 PM-girl
pi_53176932
Succes KP (ik denk er regelmatig aan, hoe het moet zijn voor je, met twee handenbindertjes!)

Neuh, het verhaal zet ik hier niet neer, maar er is altijd PM voor degenen die zich niet kunnen inhouden...
*
pi_53177679
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 17:31 schreef PM-girl het volgende:
Dan zal ik maar niet zeggen welk tamponverhaal ik ken....
Er was eens een tampon.
<knip>
En ze leefden nog lang en gelukkig.

vrijdag 14 september 2007 @ 18:23:36 #30
94046 PM-girl
pi_53177719
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 18:21 schreef Moonah het volgende:

[..]

Er was eens een tampon.
<knip>
En ze leefden nog lang en gelukkig.

Geef maar toe, dit is een verkapte: Aaah, toe,please,vertel het nou
*
pi_53177789
je maakt me nieuwsgierig PM...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_53177960
Aaah toe please vertel het nou!
pi_53178092
He gets.
Wel een zielig verhaal zeg...

Gheghe, nu krijg je een heel volle PMbox!
pi_53178185
Idd zielig verhaal..

Maar ik kan me trouwens niet voorstellen dat je een tampon uit je muts vergeet te halen hoor...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_53178218
uit je neus daarentegen................
pi_53178626
pm..je hebt een pb

bah bah
ik ben te nieuwsgierig!
  Jubileum moderator vrijdag 14 september 2007 @ 19:52:06 #37
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_53179922
Zet het dan maar gewoon hier neer pm, maar doe het bijv. tussen spoilertags zodat niet iedereen het hoeft te lezen.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 14 september 2007 @ 20:00:58 #38
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_53180176
Idd, posten die handel!

Kersjes, van een 'gewone' schimmelinfectie kan je ook erg sterk ruikende afscheiding hebben. Die is dan meestal ook wat 'gekleurd'. Maar dat zal het kweekje bij de HA wel uitwijzen.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_53180646
Ooooh! Wat is dit errrrrruuuuug!

Om maar weer ontopic te gaan:
Marit, fijn dat het werken zo lekker gaat! Hoe is het met de paniekaanvallen?
pi_53180662
Ja PM, nu ben ik ook nieuwsgierig!
pi_53180754
Nou, voor al die nieuwsgierige aagjes hier... Ik zal het verhaal van PM wel even copy/pasten.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo. Dat was alles.

[ Bericht 25% gewijzigd door Moonah op 14-09-2007 20:29:03 ]
  vrijdag 14 september 2007 @ 21:06:10 #42
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_53181905
Nou
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_53181937
is niet weit!

ik ben ook wel benieuwd PM! PM?
  vrijdag 14 september 2007 @ 22:48:05 #44
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_53185097
Van wie krijg ik een pmmetje??
Cattie, het blijft niet gezellig, maar de post van Chaca zegt alles. Je doet het prima hoor!
Ik werd gisteravond 'verblijd' met mijn menstruatie! Hopelijk komen we binnenkort weer een beetje in een ritme.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  zaterdag 15 september 2007 @ 09:19:56 #45
94046 PM-girl
pi_53191284
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 22:48 schreef Saffier het volgende:
Ik werd gisteravond 'verblijd' met mijn menstruatie! Hopelijk komen we binnenkort weer een beetje in een ritme.
Lastig he, als je dat niet kunt verwachten.

Ik heb het hier maar weer eens bijgehouden en het klopt weer exact, stiekem ben ik daar wel blij mee. Al zou ik het op zich best wel willen missen...
*
  zaterdag 15 september 2007 @ 09:28:09 #46
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53191351
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 21:06 schreef Vivi het volgende:
Nou
Hoe is het met je huizenverhaal afgelopen?
pi_53192220
Marit, het lijkt me sterk dat er nog ergens een tampon verscholen zit.
Kan me niet voorstellen dat ik zou vergeten dat ik er een in had ofzo.
Hoewel ik een aantal jaar geleden, tijdens het uitgaan, wel even heel raar opkeek in de wc.
Stond ik me met een straalbezopen kop af te vragen hoe er nou ineens twee blauwe touwtjes te zien waren
En nee, dat kwam dus niet omdat ik dubbel zag van de drank!

Nou ja, ik zie dinsdag wel verder bij de huisarts.

En PM-girl, ik ben erg benieuwd!
pi_53196146
Kersjes, succes bij de HA.

Bij mij is de urine opgestuurd voor een kweek. Bij de HA was niets te zien, maar omdat de overige symptomen er wel op wijzen, gaan we even checken. Woensdag weten we meer.

En ik ben een beetje emo.... Morgen herdenken we mijn moeders leven. 11 september zou ze 61 zijn geworden. Al 6 jaar zijn we die dag zonder haar aan het vieren ze stierf 9 mei 2002. Het went zeggen ze, maar soms toch ook niet.
  zaterdag 15 september 2007 @ 14:18:43 #49
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_53196282
Poeh, dat lijkt me ook heel zwaar, chacama, je moeder moeten missen. Tijd helpt dan misschien wel wat, maar ik kan me voorstellen dat het je vaak verdrietig maakt. Of heimwee-achtig.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_53197025
Chacama, sterkte met het herdenken morgen en eigenlijk altijd als je je moeder mist!
Herdenken jullie het morgen pas vanwege de hele rompslomp omtrent "nine eleven"?
Ik hoorde van de week dat iemand zich had laten inleiden omdat ze bang was om op 11 september te bevallen.
Is inmiddels toch een soort internationale rouwdag geworden voor veel mensen.
pi_53198550
Chaca heel veel sterkte morgen en iemand moeten missen is nooit makkelijk niet na een jaar, zes jaar of twintig jaar...

Dat inleiden om het niet op 11 september te laten komen was Lyndsey Pfaff. Hoorde ik ook in het nieuws.

Kersjes en Chaca nog even afwachten dus!
pi_53198571
Nee, we vonden het raar om te herdenken voordat ze echt jarig was. Dus vandaar de zondag erna.
pi_53201600
Chacama sterkte morgen.

A.s. maandag begint de assertiviteitstraining. Dus de 1e keer, vooral kennis maken en uitleg wat er zoal gaat gebeuren zeg maar. Wel eng hoor! Maar het helpt om te denken dat iedereen het eng vind. Of klinkt dat raar? Van tevoren met Kim naar de kinderarts. (controle) Mijn vader gaat dan mee, brengt ons met de auto. En daarna van 15.00 t/m 17.00 begint het. Ik blijf dan even in het ziekenhuis, kopje thee drinken ofzo. Wel lekker, de 1e keer niet op de fiets, hoef ik daar niet over te stressen. En daarvan hyperventilatie te krijgen.
Verder ben ik nog niet veel verder met PGB. Moest de formulieren weer opnieuw opsturen. Vandaag gedaan en nu maar hopen dat het wel goed gaat. Ik heb nu al 2 rekeningen van zorgzaak gehad. En dus is de ondersteunende hulp er nu al een paar weken niet. Wat ik wel heel jammer vind, ook omdat ze met hyperventilatie zou helpen. Maar dat komt vast goed.
  zaterdag 15 september 2007 @ 21:12:44 #54
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_53204893
Ik ben benieuwd wat je ervan vind Ingrid! Als je maar wel onthoudt dat ik de enige OUD bitch ben he
pi_53204927
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 21:12 schreef Vivi het volgende:
Ik ben benieuwd wat je ervan vind Ingrid! Als je maar wel onthoudt dat ik de enige OUD bitch ben he
En jij ook een fijne zaterdagavond
  zaterdag 15 september 2007 @ 21:14:26 #56
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_53204953
Euh...heb je wel eens van Post Icon gehoord?
  zaterdag 15 september 2007 @ 21:14:45 #57
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_53204957
Gheghe.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_53204979
hahaha
  zaterdag 15 september 2007 @ 21:16:20 #59
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_53205000
Ach mens..ga toch kolven...
pi_53205046
goed plan ! En jij ? Jij nog een liedje zingen ?
  zaterdag 15 september 2007 @ 21:18:50 #61
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_53205062
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 21:18 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
goed plan ! En jij ? Jij nog een liedje zingen ?
Nee zeg, alsjeblieft, ik heb het hele Sesamstraat repertoire alweer gehad voor vandaag..
pi_53205102
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 21:18 schreef Vivi het volgende:

[..]

Nee zeg, alsjeblieft, ik heb het hele Sesamstraat repertoire alweer gehad voor vandaag..
kinky , alsnog fijne avond !
  zaterdag 15 september 2007 @ 21:23:18 #63
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_53205186
Nou, het was idd best kinky, Ieniemienie zong namelijk over haar onderbroek die ze altijd kwijt is.
pi_53205659
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 21:12 schreef Vivi het volgende:

zaterdag 15 september 2007 @ 21:44:56 #65
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_53205759
Maar het is geen agressiviteitscursus he, dus mijn positie is nog ff safe
pi_53206680
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 21:44 schreef Vivi het volgende:
Maar het is geen agressiviteitscursus he, dus mijn positie is nog ff safe
Maar iig denk ik dat het wel gaat helpen.
  zaterdag 15 september 2007 @ 22:24:25 #67
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_53206796
Als je wil, helpt het
pi_53229890
Morgen voor het eerst in maanden weer werken, krijg al knikkende knieën bij de gedachte!
Nieuwe collega's nieuw bedrijf alles nieuw, maar heb er enorm veel zin in hoor!!
Word alleen wel de eerste dag zonder Isa en dat zal niet meevallen ben ik bang.
Dalijk maar snel wat foto's in mijn tas duwen voor op mijn bureau
Mama van Isa en Ties
  zondag 16 september 2007 @ 22:30:09 #69
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_53230607
Succes alvast, Marlieske!
  zondag 16 september 2007 @ 23:15:27 #70
144006 chacama
Ondernemend!
pi_53231728
Succes Marlieske.

Vandaag was mooi. Alleen blijft het raar....je viert een verjaardag (nee, we gedenken het leven) zonder de jarige....Maar, goed de vlaai was lekker En ik weet zeker dat mama even langs is geweest om even die kroeltjes mee uit te delen aan iedereen.
  zondag 16 september 2007 @ 23:26:22 #71
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_53232020
Chacama, hoe gaat het nu met je man? Of was het niet jouw man die de ziekte van Lyme had?

Marlieske, heel veel succes morgen! En Ingrid natuurlijk ook.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_53232829
Fijn dat jullie een mooie dag hebben gehad Chacama!

Marlieske succes! Altijd spannend zoiets.

Ingrid, veel succes morgen. En het is echt zo hoor, iedereen vindt zoiets spannend, je bent heus niet de enige. Ik hoop dat je er wat aan gaat hebben.
pi_53235363
Chacama, fijn dat het toch een mooie dag is geweest gisteren.
Ingrid heel veel succes vandaag hoop dat je er baat bij gaat hebben, en dat het PGB snel geregeld is voor je.

En nu ga ik de auto inpakken want wat heb je een hoop nodig voor 1 dagje.
Mama van Isa en Ties
pi_53235847
quote:
Op zondag 16 september 2007 23:26 schreef livelink het volgende:
Chacama, hoe gaat het nu met je man? Of was het niet jouw man die de ziekte van Lyme had?

Marlieske, heel veel succes morgen! En Ingrid natuurlijk ook.
Ja, klopt. Hij heeft de AB-kuur afgemaakt. Maar het is nog niet helemaal lekker. Probleem is alleen dat je niet kan meten of het over is. Dat is gevoel en daar moeten we de HA nog even van overtuigen.
  maandag 17 september 2007 @ 08:47:22 #75
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_53236152
Pfff wat een toestanden weer bij iedereen. Ik heb net ook een paar buisjes bloed laten aftappen. In het kort denk ik dat ik een allergie heb voor bepaalde voedingstoffen. Ze gaan nu eerst kijken hoe mijn lever en andere orgaanfuncties zijn. En kijken of de hoogte van het allergiestukje in mijn bloed idd hoog is. Kijken ze meteen of ik ook voor pollen ed (inademingsspul) allergisch ben.
Daarna moch het nodig zijn krijg ik een verwijzing naar een allergoloog of zoiets dergelijks.
en nuchter prikken valt niet mee hahaha.

Ziekte van Lyme is niet leuk, daar blijf je langs restverschijnselen van houden. Mijn vader heeft het ook gehad.
pi_53239553
Chaca, ik heb nog aan je gedacht gisteren.
Fijn dat het goed was samen.
En vandaag... Succes (toch, was toch vandaag?).
Edit: de 24e? Ben in de war...
pi_53250598
Ehm, dom, maar zag net dat ik maandag neer had gezet. Maar het is morgen.
Eerst met Kim dus op contole bij de kinderarts, hoop dat het goed is, want ze lijkt afgevallen te zijn.
En dan van 15.00-17.00 de 1e keer assertiviteit.
Iig bedankt voor de succes wensen.
pi_53251562
Ach, ja dan heb je de succeswensen in elk geval binnen

Nogmaals succes Ingrid, ik hoop dat je er iets aan hebt.
pi_53253392
quote:
Op maandag 17 september 2007 19:39 schreef chacama het volgende:
Ach, ja dan heb je de succeswensen in elk geval binnen
En jij ook alvast.

Succes morgen Ingrid! Ik kan me voorstellen dat het spannend is.
pi_53274785
Vandaag naar de huisarts geweest en over 1 week krijg ik de uitslag van mijn "inwendige probleem"
Ik bleek dus ook weer eens een schimmelinfectie te hebben, maar die voelde ik dit weekend al aankomen. Dus daar ook weer spul voor gehad.
Moet ik nou extra alert zijn op spruw? Is toch dezelfde schimmel (Candida), of niet?
Ben ik, heel stom, vergeten te vragen....
pi_53275359
Ja, heel alert zijn op spruw.
pi_53283447
Ingrid hoe is het gegaan?
pi_53309254
Het ging wel goed. Ookal was ik verdwaald en daardoor te laat.
Ik werd daar wel paniekeriger door. ik smste Djeez en gelukkig kon hij meteen terugbellen en mij wat rustiger maken. Ik werd constant de verkeerde weg gewezen namelijk.
Toen ik het eindelijk had gevonden, ging ik eerst snel naar de wc en me daar beetje te kalmeren.
Toen liep ik de gang op en toevallig kwamen ze er net aan.
Het is een groep van 6 personen incl mijzelf. 1 jongen erbij. En toevallig ken ik 1 "meisje" . Veel uitleg gehad en een kort praatje over mezelf gehouden. En we gingen oefenen met de camera. Iedereen ging in een rij staan, en dan moest je ieder om de beurt een hand geven, je naam zeggen en aangenaam kennis te maken oid. En dat werd dan opgenomen. Ik was als 1e aan de beurt. Het ging goed. Wel heel raar om jezelf terug te zien en horen. Maar gelukkig viel het mee! Leuke groep, dat scheelt!
pi_53309487
Goh, dat je naar het toilet moet om te kalmeren zeg. Dat lijkt me vervelend, dat je dan blijkbaar zó onrustig/paniekerig bent.
Fijn voor je dat de eerste keer verder goed is gegaan.
  woensdag 19 september 2007 @ 20:26:06 #85
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53309767
Fijn dat het meegevallen is Ingrid!
  woensdag 19 september 2007 @ 20:43:22 #86
103793 kozakken
Living the life
pi_53310210
Gelukkig maar Ingrid, dat het toch nog heel goed ging. Goed gedaan van jezelf!

Waar hoor ik nu thuis met mijn verhaal? Want eigenlijk weet ik het zelf gewoon niet. Gedeeltelijk gaat het over een gezin in de lucht houden, ten dele heeft het te maken met mijn weg vinden in nieuw werk en alle zaken daaromheen en verder speelt natuurlijk de huizenstress nu een hele grote rol.
Maar moeder zijn...

Dat zulk "zwaar" werk soms zo goed kan voelen. Maar dat goed voelen soms ook zo zwaar werk is.
Mag ik dat gewoon even zeggen?
Gewoon...
omdat ik het zo voel. soms.
  woensdag 19 september 2007 @ 20:47:35 #87
24188 Belana
kloon van belana
pi_53310315
kozakken
het is ook zwaar soms, en goed, en geweldig, soms vreselijk, soms vreselijk geweldig...en soms zwaar dus...en dat mag je zo voelen, doe ik ook
stormy waters...
sailin'
pi_53310321
Ingrid, fijn dat het goed ging!

Kozakken, natuurlijk mag je dat zeggen! Je zit in een drukke periode en met twee jonge kinderen, ik kan me heel goed voorstellen dat je dat soms zwaar vindt. Dat is het ook.
Ik vind je een schat van een vrouw en jullie hebben een heel leuk gezin!
  woensdag 19 september 2007 @ 20:49:21 #89
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_53310353
Dat mag wel, hoor Kozakje. Maar ge doet het met verve!
  woensdag 19 september 2007 @ 20:51:09 #90
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_53310368
Ingrid wat goed dat je bent gegaan! Hoop dat je er echt wat aan hebt!

Kozakken voor jou een
Gewoon omdat je zo (h)eerlijk op kunt schrijven wat je voelt, voor mij is het in elk geval heel erg herkenbaar
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  woensdag 19 september 2007 @ 20:55:10 #91
103793 kozakken
Living the life
pi_53310464
Ik stond eigenlijk alweer op het punt om het te deleten. Het voelt weer zo heerlijk overtrokken van mezelf eigenlijk...

Wat vind ik jullie lief. Dank. Soms is het zo fijn om gewoon even te weten dat er mensen zijn die het snappen, of die gewoon ook even aan jou denken.
dank daarvoor.
pi_53310680
Niet zo 'stoer' doen Kozje (dat je het overtrokken vond). Je mág het toch ook wel eens zwaar vinden. Helemaal als je er, zoals jij nu, duidelijke redenen voor hebt.
Juist goed dat je het schreef.
pi_53310786
Zo is het toch ook gewoon kozakken. Het is zwaar. Zeker met twee van die kleintjes en dan ook nog werken.

Klinkt goed Ingrid.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_53322033
Chacama, heb je goed nieuws gehoord?
pi_53322566
Kersjes..hoe is het bij de huisarts afgelopen dinsdag ?

Kozakken, het voelt soms zo zwaar omdat het ook zwaar werk ís .. niet zomaar iets dat je zomaar doet

[ Bericht 64% gewijzigd door marit1978 op 20-09-2007 11:26:44 ]
pi_53322754
_ingrid_
de eerste bijeenkomst zit er op !
fijn dat het je meeviel, hopelijk de volgende keer minder paniek ervoor
  donderdag 20 september 2007 @ 12:20:40 #97
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_53324216
Zijn er eigenlijk nog meer moeders met bekkenklachten? Ik kon gisterenvond niet eens fatsoenlijk lopen en wist niet zo goed wat ik er mee moest doen...
I'm so glamourous I piss glitter!
  donderdag 20 september 2007 @ 12:28:23 #98
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_53324412
maneki dacht ik

kozakken

en ingrid goed van je !!
  donderdag 20 september 2007 @ 12:29:28 #99
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_53324436
quote:
Op donderdag 20 september 2007 12:20 schreef RockabeIIa het volgende:
Zijn er eigenlijk nog meer moeders met bekkenklachten? Ik kon gisterenvond niet eens fatsoenlijk lopen en wist niet zo goed wat ik er mee moest doen...
*Meld
  donderdag 20 september 2007 @ 12:33:53 #100
190853 RockabeIIa
pi_53324547
Wat doe jij er aan?
  donderdag 20 september 2007 @ 12:36:24 #101
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_53324615
Nou, eigenlijk niks
Ik doen heeeeeel af en toe oefeningen die ik van mijn Ceasartherapeute heb gekregen, maar merendeels is mijn remedie "Niet zaniken en doorlopen".
Ik moet ook wel eigenlijk, anders stort de boel hier in. Maar soms heb ik het gevoel dat ik van die Barbie-benen heb, en nee, dan niet qua aanzicht maar alsof ze met een (veel te ver uitgerekt) elastiek aan je heupen vast zitten zeg maar.
pi_53324649
Goede nieuws is dat het geen nierbekkenontsteking is....maar wat het wel is, is nu dus de vraag. Als de klachten aanhouden, mag ik over 2 weken terugkomen. Hij denkt overbelasting van mijn rug.... denk dat een bezoekje chiropracter er aan zit te komen...

Vivi, hoe is het nu met je?

Kozakken, heerlijk dat jij zo goed kan schrijven wat je voelt...super

Ingrid goed gedaan !!
  donderdag 20 september 2007 @ 21:35:22 #103
94046 PM-girl
pi_53339867
Mja, is dat goed nieuws Chaca? Succes ermee in ieder geval!

Rock en Vief, wat rot zeg! Ik ben gelukkig al die soort klachten kwijt

Ingrid, goed dat je een eerste goede indruk hebt!
*
  donderdag 20 september 2007 @ 21:47:43 #104
24188 Belana
kloon van belana
pi_53340270
rockabella en vivi, er zijn fysiotherapeuten speciaal gericht op bekkenproblemen ook he, is misschien toch wel verstandig om er iets mee te doen? ik ben zelf gelukkig volledig van mijn klachten af. rugklachten heb ik wel, maar die heb ik mijn hele leven al en ik ga soms weer eens langs de chiro en dan gaat het weer een hele tijd goed.
stormy waters...
sailin'
pi_53340341
Chacama succes! Ik hoop dat ze er snel achter komen wat het nou is.

Ingrid, fijn dat je er een goed gevoel bij hebt!
pi_53340461
Wordt dat ook gewoon vergoed dan? Of alleen als je via huisarts gestuurd wordt? verschilt zeker per verzekeraar/pakket...?

Ik heb ook nog steeds klachten en doe er ook nog steeds niks mee
De huisarts dacht toen dat het een hernia was, m'n toenmalige bedrijfsarts zei "algemene rugklachten" en heeft me oefeningen meegegeven. Maar die heb ik nooit gedaan Het komt er nooit van, dat is net zoiets als buikspieroefeningen doen. Nou is dit wel iets belangrijker natuurlijk, maar goed... Heb ze van de week weer opgezocht om ze nu écht eens te gaan doen.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  donderdag 20 september 2007 @ 23:09:04 #107
190853 RockabeIIa
pi_53343078
quote:
Op donderdag 20 september 2007 21:47 schreef Belana het volgende:
rockabella en vivi, er zijn fysiotherapeuten speciaal gericht op bekkenproblemen ook he, is misschien toch wel verstandig om er iets mee te doen? ik ben zelf gelukkig volledig van mijn klachten af. rugklachten heb ik wel, maar die heb ik mijn hele leven al en ik ga soms weer eens langs de chiro en dan gaat het weer een hele tijd goed.
Oh ik weet het. Ik heb wel een doorverwijzing gekregen van de dok maar heb er nog niets mee gedaan. Stom, ik weet het maar alleen de gedachte leverde me al stress op: hoe moet ik dit nu weer gaan regelen met oppas en werk... Ik zal er morgen eens serieus over nadenken en mijn wisselende rooster er eens bij pakken.
pi_53344518
quote:
Op donderdag 20 september 2007 12:20 schreef RockabeIIa het volgende:
Yep, die zijn er! Tijdens de zwangerschappen nooit last van gehad en het begon een half jaartje na de geboorte. Soms ging het 2 weken goed, nergens last van en dan ineens was het raak voor een dag of 2. Tot het alleen maar vaker kwam en erger werd. Ben onder behandeling van een chiropractor en dat begint nu na 6 afspraken echt goed te helpen. Kost wat, maar dan heb je ook wat!
  vrijdag 21 september 2007 @ 07:47:44 #109
24188 Belana
kloon van belana
pi_53347631
nou, en misschien kan een chiropractor dus wel een hoop doen he, ook voor jou tex.
daar hoef je niet vaak heen, je hoeft geen oefeningen te doen, scheelt tijd
overigens wordt in mijn aanvullende verzekering de chiro vergoedt tot 500 euro per jaar
stormy waters...
sailin'
pi_53351637
Chiropractor = een uitkomst! Ik heb er vooral tijdens mijn zwangerschap baat van gehad, toen had ik héél veel last van mijn bekken. Nu gelukkig niet meer... sterkte voor de moeders die nog steeds last hebben! Vervelend zeg, Rockabella en Vivi (en Maneki dus)...

Misschien hebben jullie wel gemerkt dat ik hier niet meer vaak 'kom'...erg druk is het hier maar het gaat best goed. Ik voel me beter als ik lekker bezig ben dan als ik veel voor mezelf doe tussendoor. Dus het is nu bijna de hele dag doorrennen maar het geeft wel een goed gevoel voor mezelf. Het huishouden gaat er anders ook aan onderdoor, daardoor kreeg ik ook weer een rotgevoel en daardoor ook weer minder zin om ook maar iets eraan te doen behalve het hoognodige...

Vorige week is mijn man een week thuis geweest en daardoor kon ik ook een beetje bijtanken voor m'n gevoel, al was het maar doordat hij ook lekker met ze speelde en ik rustig kon koken bijv. ... beetje vakantiegevoel ook door rustig samen dingen doen, wandelen, naar de speeltuin etc. Heerlijk!

Gisteren heb ik wel een rotdag gehad, de kinderen zitten niet lekker in hun vel (erg verkouden) en daardoor zijn ze snel zeurderig en huilerig. En daar kan ik dus écht niet tegen... naast de 'gewone' ruzietjes ook nog eens een kind wat eigenlijk 'constant' zeurt. Heel moeilijk vind ik dat... is dat herkenbaar?
Noa is nu gelukkig naar de psz en dat is heerlijk rustig. Ik ga zo weer verder hier, Emma in bed knikkeren en dan even de badkamer doen voordat ik Noa weer ga ophalen. En dan vind ik het ook weer gezellig dat ze er is!

Ingrid, ik heb even gemist waar je nu voor het eerst naar toe bent geweest maar ik lees effe terug!
pi_53351982
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 11:31 schreef Suzanna het volgende:
Gisteren heb ik wel een rotdag gehad, de kinderen zitten niet lekker in hun vel (erg verkouden) en daardoor zijn ze snel zeurderig en huilerig. En daar kan ik dus écht niet tegen... naast de 'gewone' ruzietjes ook nog eens een kind wat eigenlijk 'constant' zeurt. Heel moeilijk vind ik dat... is dat herkenbaar?
Dit echt herkenbaar voor mij.
Ik vind het heel erg van mezelf, maar ik kan erg ongeuldig reageren als ze staan te miepen om mee heen. Ik probeer daar echt bewust mee bezig te zijn. (dus normaal reageren, iig niet geïrriteerd). Ik hou me dan voor dat ze ook misschien gewoon een knuffel willen. Die geef ik dan wel, maar ik moet mezelf er echt aan herinneren zeg maar.
Als ze niet miepen, krijgen ze ook knuffels e.d. natuurijk, het staat er anders een beetje raar
  vrijdag 21 september 2007 @ 11:47:25 #112
144006 chacama
Ondernemend!
pi_53352087
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 11:43 schreef LadyS het volgende:

[..]

Dit echt herkenbaar voor mij.
Ik vind het heel erg van mezelf, maar ik kan erg ongeuldig reageren als ze staan te miepen om mee heen. Ik probeer daar echt bewust mee bezig te zijn. (dus normaal reageren, iig niet geïrriteerd). Ik hou me dan voor dat ze ook misschien gewoon een knuffel willen. Die geef ik dan wel, maar ik moet mezelf er echt aan herinneren zeg maar.
Als ze niet miepen, krijgen ze ook knuffels e.d. natuurijk, het staat er anders een beetje raar
dat dus en ik vul dan in gedachten meestal ook nog aan: want ze is moe en heeft je de hele dag niet gezien. Dus geef d'r even een die extra knuffel, wees niet te kritisch op d'r gemiep (en zet je eigen vermoeidheid maar even in de koelkast).

maar dat het niet makkelijk is en je soms (hardop) verzucht dat ze eens moet ophouden en moet luisteren...tja dat ook.
  vrijdag 21 september 2007 @ 11:54:17 #113
3011 E.T.
pi_53352269
.. ik verzucht er dan in stilte nog achteraan... "en dan heb ik er straks drie van zulke.. Waar ben ik aan begonnen.. "

Maar ik kan daar ook erg slecht tegen Ben op zulke dagen extra blij als het 5 uur is.. Dan komt papa bijna thuis
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 21 september 2007 @ 11:56:07 #114
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_53352319
quote:
Op donderdag 20 september 2007 23:09 schreef RockabeIIa het volgende:

[..]

Oh ik weet het. Ik heb wel een doorverwijzing gekregen van de dok maar heb er nog niets mee gedaan. Stom, ik weet het maar alleen de gedachte leverde me al stress op: hoe moet ik dit nu weer gaan regelen met oppas en werk... I
Same here
  vrijdag 21 september 2007 @ 11:59:58 #115
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_53352433
Suzanna, ik ken dat ook hoor, verdriet of wat dan ook en daarom huilen vind ik helemaal niet erg (staat een beetje raar geformuleerd maar jullie snappen het wel he?) maar Dean kan soms ook zo'n specifiek " jengelig" geluid opzetten, en niks is dan goed, daar kan ik slecht tegen ja. Dat werkt ronduit op mijn zenuwen.

Meestal ga ik dan maar even lekker met zijn foppie en een boekje met hem op schoot zitten, dat helpt meestal wel.

En dan is ie ook wel weer heel erg
Meestal willen ze gewoon wat extra TLC als ze zo'n jengelbui hebben
  vrijdag 21 september 2007 @ 12:02:01 #116
24188 Belana
kloon van belana
pi_53352497
Suzanna, ook hier herkenbaar
mijn geduld is ook niet zo groot en tegen gemiep om niks kan ik echt niet.
Ik probeer ook altijd rustig te blijven, omdat je ook weet dat ze er niks aan kunnen doen, maar heej, we zijn ook maar mensen he
fijn dat het beter met je gaat trouwens
stormy waters...
sailin'
pi_53353189
Oh, ik ben wel blij om te lezen dat ik niet de enige ben (samen met suzanna)

Gisteren durfde ik het voor het eerst aan om met Amber en Iris de stad in te gaan, om schoenen voor Amber te kopen. Ik heb altijd zo tegen die dingen opgezien, ik regelde altijd dat ik niet alleen hoefde en anders ging ik gewoon niet. Gisteren toch gedaan en ik ben er trots op (misschien raar, want voor een anders is het wrs. peanuts ) . Achteraf is het meegevallen. Nu wilde ik vandaag naar een kringloopwinkel, maar toch maar vanaf gezien, terwijl het achteraf wrs ook wel meegevallen zou zijn
  vrijdag 21 september 2007 @ 12:33:09 #118
144006 chacama
Ondernemend!
pi_53353301
Nou, daar hoef je je wat mij betreft niet voor te schamen. Ik zorg dat ik ook iemand bij me heb of dat Maud dan bij de oppas is. Zo vind ik het heel vervelend (om niet te zeggen verschrikkelijk) om na mijn werk alleen met de kinderen te zijn en ze alleen naar bed te doen. Meestal regel ik het zo dat ik mee mag eten en dat de oppas nog even helpt met naar bed brengen. Dan drinken we daarna samen een bak thee (en ben ik ook weer niet alleen).... Ik zou het wel kunnen en als het moet doe ik het ook, maar ik vind het gewoon niet leuk. Wat dat betreft alle respect voor alleenstaande ouders die dit wel allemaal moeten.
pi_53353384
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 12:33 schreef chacama het volgende:
Nou, daar hoef je je wat mij betreft niet voor te schamen. Ik zorg dat ik ook iemand bij me heb of dat Maud dan bij de oppas is. Zo vind ik het heel vervelend (om niet te zeggen verschrikkelijk) om na mijn werk alleen met de kinderen te zijn en ze alleen naar bed te doen. Meestal regel ik het zo dat ik mee mag eten en dat de oppas nog even helpt met naar bed brengen. Dan drinken we daarna samen een bak thee (en ben ik ook weer niet alleen).... Ik zou het wel kunnen en als het moet doe ik het ook, maar ik vind het gewoon niet leuk. Wat dat betreft alle respect voor alleenstaande ouders die dit wel allemaal moeten.
Ook dat ja Als P. moet overwerken ofzo, hahaha, daar zie ik altijd tegenop. Vanwege dus dat hele douche- en bedritueel wat ik dan in mijn eentje moet doen. En dan sta ik ook regelmatig stil bij de alleenstaande ouders idd.

Ik ben toch niet zo raar als ik dacht
pi_53353416
Suzanna herkenbaar hoor!
Als er echt wat aan de hand is dan heb ik engelen geduld, maar miepen om niks daar kan niet zo goed tegen. En dan vooral niet als ik het druk heb of net even ergens mee bezig ben. Maar even tot 10 tellen en mezelf weer rustig krijgen dan gaat het wel weer. En als echt niks goed is dan leg ik hem gewoon even 10 minuten op bed, dan is hij daarna weer blij als ik hem eruit kom halen en dan wil hij weer gewoon lief spelen.

LadyS, ook herkenbaar! Die van jou zijn al wat ouder maar ik vond het in het begin ook heel moeilijk om alleen weg te gaan met Damian. Dan het gevoel hebben van: wat als hij vervelend is, dat soort dingen. En als je naar de stad gaat ben je vaak ook niet zo 123 thuis. Maar fijn dat het goed is gegaan, dat geeft een mens goede hoop. Ik hoop dat je het binnenkort gewoon nog een keer gaat proberen.
  vrijdag 21 september 2007 @ 12:46:02 #121
24188 Belana
kloon van belana
pi_53353637
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 12:27 schreef LadyS het volgende:
Oh, ik ben wel blij om te lezen dat ik niet de enige ben (samen met suzanna)

Gisteren durfde ik het voor het eerst aan om met Amber en Iris de stad in te gaan, om schoenen voor Amber te kopen. Ik heb altijd zo tegen die dingen opgezien, ik regelde altijd dat ik niet alleen hoefde en anders ging ik gewoon niet. Gisteren toch gedaan en ik ben er trots op (misschien raar, want voor een anders is het wrs. peanuts ) . Achteraf is het meegevallen. Nu wilde ik vandaag naar een kringloopwinkel, maar toch maar vanaf gezien, terwijl het achteraf wrs ook wel meegevallen zou zijn
met 2 kinderen winkelen ik doe het ook niet hoor.
ik ga al niet eens naar de supermarkt met ze. ik vind dat een verschrikking.
ik regel het allemaal zo dat ik alleen kan gaan ff snel, of, als het bv om schoenen voor Liam gaat, dan gaan we in het weekend en gaat Nick mee.
nee, je bent echt niet de enige
ook alleen naar bed doen vind ik erg, je bent allemaal moe en het is nou niet bepaald het meest ideale moment van de dag he
stormy waters...
sailin'
pi_53353682
Ik doe Damian bijna elke dag alleen in bad. Misschien scheelt het dat ik er maar 1 heb, maar je raakt er wel aan gewend. Ik vind het helemaal niet erg om hem alleen in bad te doen! Al is het wel fijner als er iemand bij is natuurlijk en dat vindt Damian vaak ook erg gezellig.
pi_53353774
dus ik ben nog een held, vergeleken met jou, belana
Supermarkt heb ik geen problemen mee, gewoon voor de kleine dingetjes dan.

Toch fijn om te weten dat ik niet de enige ben, dat dacht ik echt nl. Ik vond het een beetje raar van mezelf dat ik bijvoorbeeld niet om 09.00 uur alles en iedereen aangekleed heb om een wandelingetje naar de bakker ofzo te maken. Dat soort dingen doe ik ook nog wel eens om 17.15 uur ofzo, als het zo uitkomt
  vrijdag 21 september 2007 @ 13:03:25 #124
3011 E.T.
pi_53354153
Met twee kinderen winkelen doe ik dan weer wel Is ook geen probleem en al helemaal niet met de fietskar als ze allebei zitten. In sommige winkels (Xenos bijv.) wil ik dat ze echt blijft zitten in de wagen en dan koop ik haar ook gewoon om. (heel fout met een lolly, maar dan moet ze tenminste stil zitten).

Maar toen Swets een paar weken geleden in Taiwan zat en ik dus de hele week de kinderen 's avonds alleen naar bed en douche enzo moest doen.. heb ik echt onwijs veel respect gekregen voor alleenstaande moeders
Appelsap, een kind is idd makkelijker te handelen bij douche/bad. Bij twee krijg je het probleem 'waar laat je de een als je de ander (of jezelf) afdroogt?'
  vrijdag 21 september 2007 @ 13:09:51 #125
24188 Belana
kloon van belana
pi_53354331
ow, ik ga natuurlijk ook wel eens, want het kan niet altijd anders en dan ga ik dus met de duowagen en moet Liam ook blijven zitten. geen geren om me heen in zo'n winkel, echt niet.
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 21 september 2007 @ 14:47:35 #126
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_53357054
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 12:47 schreef appelsap het volgende:
Ik doe Damian bijna elke dag alleen in bad. Misschien scheelt het dat ik er maar 1 heb, maar je raakt er wel aan gewend. Ik vind het helemaal niet erg om hem alleen in bad te doen! Al is het wel fijner als er iemand bij is natuurlijk en dat vindt Damian vaak ook erg gezellig.
Ik breng Dean eigenlijk ook altijd alleen naar bed en 9 van de 10 keer doe ik hem ook alleen in bad. Zijn papa is er nooit vroeg genoeg helaas. En dan ga ik voor ons koken
pi_53357096
ET ik geloof je meteen hoor. Met 2 of meer moet je geloof ik echt ogen in je achterhoofd hebben!

Vivi dat gebeurd hier ook regelmatig! Eerst hij naar bed en dan zelf zo rond een uur of 9 ook eindelijk eens eten.
pi_53357868
Ik doe ze alleen in bad. Tuurlijk is het handig als Manny thuis is, maar dat is niet altijd zo. Terwijl de 1 in bad ligt, ligt de ander in bed. Baderen gebeurt in hun slaapkamer. Soms is het 1 en al gegil, de andere x hebben ze geduld en verloopt het erg rustig. Goddank zijn ze vaak geduldig.

Meiden gaan rond 19 uur in bed, daarna de laatste fles en HUP het bed in! Ik eet alleen of we eten samen rond een uur of 18.00 uur. Meiden liggen dan vaak te mopperen in bed, maar das dan ff jammer voor ze.
pi_53358654
Haha, naar de supermarkt met drie kleintjes doe ik al helemaal niet vaak. Wandelen is ook een gedoe vind ik, want Noa luistert lang niet altijd goed. Zij kan niet in de duowagen erbij natuurlijk, dus móet wel lopen (en een buggyboard past er niet onder helaas). Dus ze moet dan alles zelf lopen en wordt op de terugweg vooral héél moe, en gaat dan zeuren en soms zelfs op het pad vóór me zitten! Wat ik wel vaak doe is haar dan vastmaken met zo'n polsbandje met telefoondraad (Prénatal). Dat is een stuk veiliger, ze kan niet ineens wegrennen (we moeten een heel eind over een weg met aan beide zijden veel vrachtverkeer) en ze blijft ook in de buurt. Maar een gedoe is het nog steeds...

Bij kinderen in bad doen doen we het tegenwoordig eigenlijk altijd samen, behalve op dagen dat mijn man moet overwerken, dan doe ik het natuurlijk gewoon alleen. Gaat ook best wel, maar dan doe ik alleen de oudste twee, of juist alleen Julia. Niet alledrie. Zowiezo gaan ze óm de dag in bad, niet elke dag, dus dan draaien we het gewoon om.
Maar meestal gaat mijn man in bad met Julia op schoot, andere twee spelen dan er ook bij (groot bad gelukkig!) en dat gaat eigenlijk prima-de-prima. Ik pak ze dan bijna altijd aan en droog ze af en stop ze één voor één in bed terwijl hij de andere twee/één nog verder baddert. De laatste doet hij dan soms maar meestal ik ook terwijl hij zich afdroogt ... Ik vind het wel best en de kinderen vinden het geweldig dat papa bij ze in bad zit.
Overigens ben ik wel hélemaal gesloopt als ik na het badderen van de kinderen en de afwas en stofzuigen etc. eindelijk op de bank lig... ik ben dan zó gevloerd dat ik vaak heel vroeg naar bed ga of het eigenlijk het liefste zou willen ... maar goed, het hoort er gewoon even bij.

K_P, wat goed dat je ze toch helemaal alleen in bad doet! Echt . Heeft bij mij wel even geduurd voor ik dat 'durfde'. Het valt uiteindelijk vaak wel mee als je het doet, maar van tevoren zie ik er altijd nog wel even tegenop. En aan de andere kant, daarna liggen ze heerlijk in bed en heb je weer rust.

[ Bericht 9% gewijzigd door Suzanna op 21-09-2007 16:21:14 ]
  vrijdag 21 september 2007 @ 16:28:03 #130
24188 Belana
kloon van belana
pi_53359755
ik ben net gezellig even een bakje koffie wezen drinken bij een vriendin. die woont een kwartiertje rijden hier vandaan. ten eerste deed ik daar al een half uur over vanwege drukte en had ik een zooitje geschreeuw in de auto, vervolgens zit je dan een uur lang met kromme tenen, want Liam huilt om alles dus momenteel en het zoontje van mijn vriendin heeft ook moiete met delen en doet hetzelfde en ezra kruipt natuurlijk overal heen en komt overal aan. Het is me gelukt om koffie te drinken
Ik vind dit dus het moeilijke aan kleine kinderen hebben. het zijn schatjes, echt, maar dit soort dingen doe ik niet relaxed. heeft misschien/waarschijnlijk meer met mij dan met hun te maken hoor.
Nu ben ik echt afgepeigerd
stormy waters...
sailin'
pi_53360713
Ik vind het altijd zo'n gedoe als je een verjaardag hebt ofzo. Morgen ook weer. Mikael zijn nichtje is jarig dus wil hem ook niet naar mijn ouders doen maar gewoon meenemen. Maar dan zit ie overal aan. Alles van tafel pakken, terwijl ie weet dat het niet mag. En gewoon niet luisteren. Meestal kan ik hem wel afleiden met een eigen bakje met een paar nibbits chipies maar toch. Ben altijd blij dat we weer thuis zijn.
Thuis ben ik namelijk helemaal niet van het agentje spelen maar ja kan hem bij een ander moeilijk dingen kapot laten maken die voor het grijpen staan
Liefde
  vrijdag 21 september 2007 @ 18:05:00 #132
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_53361898
Ja, en mannen zijn vaak zelf gezellig in gesprek verwikkeld met deze of gene, en vragen na 3 uur, terwijl jouw wenkbrauwen op je tenen hangen : "Goh, zal ik hem even vasthouden? ">insert frisse en montere gelaatsuitdrukking<

"...Ja..graag...schat... "
pi_53362019
Haha, ja, mannen hebben vaak niet door dat zij de enige zijn die gesprekken kunnen hebben met die gelegenheden. Gelukkig heb ik een man die juist op die dagen veel van me overneemt zodat ik ook nog ergens aan toekom, zoals wat drinken/eten en kletsen. Maar, wat ben ik na zo'n dag (elke zondag dus ook, we gaan elke zondag op bezoek bij vrienden voor bijbelstudie) afgepeigerd.

Belana, wel goed dat je dat doet hoor! Ze moeten ook leren delen, en helaas gaat dat niet zonder wat lawaai idd...maar ehh... 'het is een faaaaaaaaaaaaaaaaaaaase'
Maar vind je het dan nog wel de moeite waard om te gaan? Daar heb ik soms wel moeite mee...

(enne, picture dit drama en dan heel vaak op een dag, dat is hier dus zo... ruzie/niet willen delen/ etc. ... hoewel het vandaag wonderwel goed ging!)
pi_53362182
Ook zo leuk, bij ons achter is de glijbaan weg. Nu is er bij het winkelcentrum een nieuwe. Helaas zonder trapje, dus Kim erop tillen. Dat is natuurlijk leuk om daar te spelen. Maar zie haar dan nog maar eens in de buggy te krijgen. Ze is echt sterk en overstrekt zoch dan. Ben blijdat mijn moeder er gisteren bij was! Samen Kim onder dwang in de buggy gekregen.

Idd op visite of verjaardag is ook zo'n gedoe. Precies wat MeNicole zegt.
En boodschappen doe ik meestal alleen met Kim. Meestal gaat het goed, soms niet. Van de week krijsen als een gek. Omdat ze niet aan de bevroren visschotel mocht beginnen.
En dan kijken de mensen wel naar je. Ik blijf me toch wel een beetje schamen en wordt vast knalrood. Maar ik zet wel door.
Naar bed gaan gaat goed, behalve tandenpoetsen. Dat doet Djeez dan in de houdgreep. Al een aantal tips van fok geprobeerd, maar niks helpt.
Maar verder omkleden etc geen probleem gelukkig.
En ik neem Kim ook overal mee naar toe. Bv. de psycholoog.
pi_53362390
Dat klinkt allemaal bere gezellig, zeg ! Leuk hoor, kinderen !
  vrijdag 21 september 2007 @ 18:43:39 #136
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_53362701
Volgende keer gewoon die bevroren visschotel meteen geven Ingrid
  vrijdag 21 september 2007 @ 20:01:19 #137
24188 Belana
kloon van belana
pi_53364729
Suzanna, ja hoor, het is het wel waard, want ik heb mijn zwangere vriendin toch weer even gezien
en kapitein pannekoek, je hebt gelijk, klinkt nu weer alsof het allemaal niet leuk is en dat is niet zo, ik kan enorm van ze genieten hoor! maar ik vind dat soort dingen gewoon wel eens moeilijk. en dat zei ik al, dat ligt meer aan mij dan aan hun, want ik voel me altijd snel opgelaten ofzo, terwijl zij gewoon kind zijn, zoals ze horen te zijn.
stormy waters...
sailin'
pi_53365004
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 18:43 schreef Vivi het volgende:
Volgende keer gewoon die bevroren visschotel meteen geven Ingrid

Als we brood halen, dan mag ze vaak in de winkel al het kapje hebben. Vind ze lekker, een droog kapje.
Of een wortel. Dan kijken ze me wel vreemd aan hoor. Maar ja, schijt eraan. Ik betaal het wel. Beter zo dan een gillend kind de hele tijd denk ik dan maar.

Verder gaat het hier best ok. Morgen naar de stad met zn 3en. Heb ik zin in. Ik ben in herfst stemming. Eens kijken of ze leuk deco spul hebben bij xenos. Ik ga toch niet snel met Kim de stad in zelf.
  vrijdag 21 september 2007 @ 21:18:39 #139
103793 kozakken
Living the life
pi_53366835
Ingrid, ik heb altijd een noodvoorraad op zak
Jonne weet heel goed dat er eerst betaald moet worden voordat hij wat krijgt.
Plastic zakje mee in je jas met bv. een koekje/liga of een soepstengenl in stukjes. Werkt heel goed!
pi_53367062
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 21:18 schreef kozakken het volgende:
Ingrid, ik heb altijd een noodvoorraad op zak
Jonne weet heel goed dat er eerst betaald moet worden voordat hij wat krijgt.
Plastic zakje mee in je jas met bv. een koekje/liga of een soepstengenl in stukjes. Werkt heel goed!
Dat is ook zo. Voor "gewoon" boodschappen doen vergeet ik dat nog vaak. Nou moet ik erbij zeggen dat ze de laatste tijd brood heel slecht eet, dus dan geef ik eerder toe in de winkel. Als we dan thuis zijn, is er tenminste een boterham in.
Maar morgen gaan we naar de stad en dan nemen we zeker wat mee. Rozijntjes is ze gek op!
  Jubileum moderator vrijdag 21 september 2007 @ 21:28:58 #141
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_53367114
Ik heb ook geleerd dat alles eerst betaald moet worden voor je het mag openmaken/opeten.
Eva is daar heel consequent in, die legt ook de plakjes worst die ze krijgt bij de boodschappen op de band, die moet eerst langs de kassa voor ze het opeet

Ik vind boodschappen doen met de kinderen juist heel erg leuk. Tuurlijk ik stel me in op een hoop drama, en ik ben super-superstreng maar meestal vind ik het echt heel erg gezellig.
Toen Eva nog kleiner was, maar wel al liep, was de regel altijd "heeeel goed naar mama luisteren anders ga je in de wagen" en dat hield ik, zelfs voor mijn doen, consequent vol.
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 21 september 2007 @ 21:30:51 #142
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_53367170
Oeh dan ben ik een héél slecht voorbeeld want ik ben dus zo iemand die blikjes opdrinkt en alvast een koekje neemt. Ik betaal het natuurlijk wel netjes dan he

Maar soms, als je zo'n verschroeiende dorst hebt en je moet nog heel veel boodschappen inslaan ga ik echt niet eerst dat blikje apart afrekenen heur
pi_53368701
Blikjes opdrinken in de winkel doe ik dan weer niet.
Maar ik woon ook op 2 minuten afstand van de supermarkt. Dat is dan wel erg handig!
  vrijdag 21 september 2007 @ 22:37:16 #144
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_53369040
Melvin krijgt meestal voordat er betaald is al een krentebol. Maar het is niet verkeerd om hem te gaan leren dat er eerst betaald moet worden. Heb daar eigenlijk nooit zo over nagedacht.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
  vrijdag 21 september 2007 @ 22:58:54 #145
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_53369598
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 16:28 schreef Belana het volgende:
ik ben net gezellig even een bakje koffie wezen drinken bij een vriendin. die woont een kwartiertje rijden hier vandaan. ten eerste deed ik daar al een half uur over vanwege drukte en had ik een zooitje geschreeuw in de auto, vervolgens zit je dan een uur lang met kromme tenen, want Liam huilt om alles dus momenteel en het zoontje van mijn vriendin heeft ook moiete met delen en doet hetzelfde en ezra kruipt natuurlijk overal heen en komt overal aan. Het is me gelukt om koffie te drinken Ik vind dit dus het moeilijke aan kleine kinderen hebben. het zijn schatjes, echt, maar dit soort dingen doe ik niet relaxed. heeft misschien/waarschijnlijk meer met mij dan met hun te maken hoor.
Nu ben ik echt afgepeigerd
Was het nog warm? Zonder het in de magnetron te moeten hebben opwarmen?
pi_53369678
Op visite gaan vind ik niet erg. Hoewel ik laatst bij mijn tante de hele tijd riep: Amber niet doen, Nee, Iris, enz. Maar dat komt meer omdat de woning niet echt op kinderen is aangepast, en bij ons wel, dus kunnen ze wat vrijer gelaten worden.
Ik weet eigenlijk niet hoe het gaat als ik bij iemand op visite ben die ook een stel draken van die leeftijd heeft Zal wel anders zijn.

Smirre
pi_53377114
Mijn hemel, ik ben echt heel blij dat ik maar één kind heb!
Wat een gedoe zeg, als ik het zo lees. Overigens wil ik proberen (let wel proberen!) Thies niet te gaan stilhouden door hem maar wat te snaaien te geven.

Och en die Eva met haar plakje worst op de kassaband.
Dat past ook wel precies in haar ehm... hoe zeg je dat, nou ja, bij autisme dus.
pi_53428701
Poste ik hier een tijdje terug dat ik afscheid kwam nemen nu is het helemaal zeker.
Vanmorgen ben ik achter feiten gekomen die ik ook een tijdje vermoedde dus nu kan ie gaan. En hij neemt zijn pc mee. Klinkt heel hard maar voor nu ben ik er zoooo klaar mee. Ik zal nog wel proberen zoveel mogelijk te posten maar er zijn natuurlijk grenzen want Kevin hoeft natuurlijk niet alles te weten
Liefde
  maandag 24 september 2007 @ 12:17:12 #149
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53428887
Jeejte Nicole, als ik tussen de regels door lees had hij van mij ook kunnen vertrekken... ik geef je groot gelijk.
Maar goed, het blijft natuurlijk wel heel erg kl*te voor jullie...
Heel veel sterkte ermee!
pi_53429033
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 18:05 schreef Vivi het volgende:
Ja, en mannen zijn vaak zelf gezellig in gesprek verwikkeld met deze of gene, en vragen na 3 uur, terwijl jouw wenkbrauwen op je tenen hangen : "Goh, zal ik hem even vasthouden? ">insert frisse en montere gelaatsuitdrukking<

"...Ja..graag...schat... "
Ja of waar ze ook een kei in kunnen zijn, tenminste die van mij, dan gaan ze even naar boven toe want daar staat de pc/ps2/wii of joost mag weten wat voor electronisch speelgoed voor mannen en dan moeten ze elkaar even laten zien wat de een heeft aangeschaft of hoe ver ze zijn in dat spel etc. En dan pas na een hele lange tijd, terwijl je zelf al tig keer je vent had kunnen wurgen komen ze een keertje kijken en pas dan hebben ze handen vrij voor kind.
pi_53429194
MeNicole heel veel sterkte ermee!
pi_53429338
MeNicole, ik heb geloof ik het een en ander gemist maar ik wens je in ieder geval heel veel sterkte.
  maandag 24 september 2007 @ 12:54:21 #153
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_53429896
quote:
Op maandag 24 september 2007 12:10 schreef MeNicole het volgende:
Poste ik hier een tijdje terug dat ik afscheid kwam nemen nu is het helemaal zeker.
Vanmorgen ben ik achter feiten gekomen die ik ook een tijdje vermoedde dus nu kan ie gaan. En hij neemt zijn pc mee. Klinkt heel hard maar voor nu ben ik er zoooo klaar mee. Ik zal nog wel proberen zoveel mogelijk te posten maar er zijn natuurlijk grenzen want Kevin hoeft natuurlijk niet alles te weten
Jeetje MeNicole, ik weet niet wat te zeggen maar ik wil je heel veel sterkte wensen..hopelijk blijven we idd wel wat van je horen
pi_53429985
MeNicole heel veel sterkte!
  maandag 24 september 2007 @ 13:01:47 #155
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_53430120
MeNicole, als ik zo tussen de regels door lees zit je in dezelfde situatie als ik 2 jaar geleden. Heel veel sterkte.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
  maandag 24 september 2007 @ 13:06:50 #156
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_53430255
Ik vind dat hij de computer aan jou moet geven, dat is wel het minste
pi_53430574
MeNicole, als ik het goed begrijp, geef ik je groot gelijk. Veel sterkte ermee!
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_53430642
MeNicole ik lees zo tussen je regels door dat hij op een scheve schaats aan het rijden is of gereden heeft en hij zo er bij mij ook meteen uitvliegen hoor!!! Hoop dat we af en toe nog iets van je horen en heel veel sterkte voor jou en Mikael... Knuffel
  maandag 24 september 2007 @ 13:26:47 #159
108648 cattie
lieve moeder
pi_53430667
Heel veel sterkte MeNicole en ik hoop dat je af en toe updates kunt blijven geven.
pi_53430714
MeNicole, heel veel sterkte. Ik hoop dat het lukt dat je af en toe nog eens een updateje kan geven, want ik vind het altijd heel leuk om over Mika te lezen.
  maandag 24 september 2007 @ 13:42:18 #161
190853 RockabeIIa
pi_53431001
Sterkte MeNicole...
pi_53431463
Nou even een korte up-date. Hij heeft zijn spullen gepakt en is naar zijn ouders. Donderdag gaan we de rest allemaal regelen. Dan bedoel ik hem hier uitschrijven zodat ik naar de sociale dienst kan gaan om een aanvullende uitkering aan kan vragen enzo. Straks komt ie nog even om de geldzaken te regelen. Het word een klotenperiode maar ben wel heel erg opgelucht
En de kans ik groot dat de pc hier blijft
Liefde
pi_53431614
jeetje MeNicole,
heftige toestand bij jou begrijp ik... sterkte!
pi_53431649
Get, MeNicole, wat een ellende . Sterkte hoor!

Hier is het prima. Druk en stress even nu, want ik zit een overgangsperiode van mijn oude functie (maar nog geen vervanger in zicht) naar mijn nieuwe functie (nog geen duidelijke taakomschrijving). Ik hou niet van overgangsperiodes!
Met mij als mama gaat het prima, Eva doet het goed, dus dan wij ook hè . Toch, ik stuiptrek nog wat, neem ik maar weer een beetje afscheid hier. Eva gaat over twee dagen uit het babietjestopic, en ik denk dat het een goed moment is om haar niet meer in het dreumestopic te zetten. Het babietjestopic zijn we ontgroeid, maar in het dreumestopic groeien we niet meer met de tijd die ik beschikbaar heb/wil stellen voor internet... 't is goed zo, ik lees nog wel eens mee, misschien post ik nog eens wat, en verder: life goes on.

Eva en Maria
pi_53431681
MeNicole heel veel sterkte! Als het is wat ik denk dat het is dan geef ik je groot gelijk.
Succes ermee de komende tijd.
  maandag 24 september 2007 @ 14:16:04 #166
190853 RockabeIIa
pi_53431817
Linda, alvast een heel fijne verjaardag van de geboorte van je meid. Stuur je nog wel even een mooie verjaardagsfoto?

Ik zal je wel een beetje missen. Continu liep je me/ons een beetje voor en dan ga je maar zo weg! Maar ik begrijp het wel.
pi_53431833
MeNicole wat fijn dat de pc hier blijft ondanks je zorgen en problemen...

Linda_ alvast een hele fijne verjaardag voor jullie drietjes en af en toe mee posten mag best hoor
pi_53433723
Hmm Kevin is net een half uurtje weg en nu ben ik in een oprruim bui. Beetje in het motto orde in mijn hoofd dan wil ik ook orde in mijn huis. Morgen ga ik lekker aan de slag. Eerst trouwfoto's van ons weghalen en mooie foto's van Mikael erin. De tv gaat weg dus komt de tv uit de slaapkamer in de woonkamen dus kan ik misschien het tv kastje van de slaapkamer leegmaken en in de woonkamer zetten. Want ik wil straks toch echt die grote lompe computerkast weg hebben en gewoon een buro voor in de plaats. Ik wil zoveel maar het mag geen geld kosten uiteraad Nu nog ff bedenken wat ik met mijn rode muur ga doen. Wil er iets groenigs ophebben maar weet nog niet helemaal wat Iemand ideeen
Liefde
  maandag 24 september 2007 @ 15:42:10 #169
190853 RockabeIIa
pi_53433882
Zo te horen ben je al aardig ver in je rouwproces MeNicole... Maar goed ook dat je er dan een punt achter gezet hebt. Blijkbaar zat je gevoel goed...
pi_53433959
MeNicole je hebt de smaak meteen te pakken blijkbaar.

Groene vlakken op de muur als een soort van dambord maar dan met verschillende tinten groen?

Hier of in het babietjesdreumestopic maar hoe is het met Mikael? Snapt er nog niet veel van neem ik aan?

[ Bericht 2% gewijzigd door Mibos op 24-09-2007 16:02:20 ]
pi_53434190
quote:
Op maandag 24 september 2007 15:45 schreef Mibos het volgende:
MeNicole je hebt de smaak meteen te pakken blijkbaar.

Groene vlakken op de muur als een soort van dambord maar dan met verschillende tinten groen?

Hier of in het babietjestopic maar hoe is het met Mikael? Snapt er nog niet veel van neem ik aan?
Mikael is geen baby meer Tis een echte dreumes hoor.

Maar die snapt het allemaal nog niet. En telkens als Kevin hier was en er dus een beetje woordenwisseling was lag ie lekker te slapen. Maar net hebben Kevin en ik goed gepraat, vooral over Mikael enzo. En met Mikael gaat het helemaal goed komen. Die word straks vanaf 2 kanten lekker verwend
Liefde
pi_53434268
quote:
Op maandag 24 september 2007 15:42 schreef RockabeIIa het volgende:
Zo te horen ben je al aardig ver in je rouwproces MeNicole... Maar goed ook dat je er dan een punt achter gezet hebt. Blijkbaar zat je gevoel goed...
Ja weet je wat het was. Ik had al die tijd al een vermoeden enzo toch ook eigenlijk al een beetje afscheid genomen van "ons" zeg maar. Tuurlijk vind ik het kut, maar das meer om alles wat er bij komt kijken en voor Mikael enzo dan dat ik er echt mee zit. Voor mijzelf was ik er klaar mee, maar moest het alleen nog kunnen bewijzen. Ik ben ook alleen verdrietig om het feit dat Mikael straks zijn papa niet zoveel meer zal zien. Niet om het feit dat wij bij elkaar weg zijn.
Liefde
  maandag 24 september 2007 @ 15:57:51 #173
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_53434301
Jeetje, Nicole! Heel veel sterkte de komende tijd!!! Wonen je ouders bji je in de buurt, of andere mensen die jou en/of Mikael op zouden kunnen vangen?

En nog iets praktisch, groen en rood zijn contrasterende kleuren (of hoe het ook heten moge. zeg maar, als je een halve minuut naar eengroen vlak staart en dan wegkijkt zonder te knipperen, dat je dan rood ziet en vice versa), dus als je over rood heenverft, zou ik eerst weer een basislaag eroverheen kwakken, want anders krijg je misschien rare effecten.
Misschien iets bloem-achtigs? Groene planten, zeg maar?

Heel fijn/goed dat jullie het beste willen voor Mika. Is niet meer dan vanzelfsprekend, maar je hoort weleens anders...

Enneh, hoe gaat het met je vader? Die lag toch in het zkh?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_53434422
Ja mijn ouders (en Kevin zijn ouders ook) wonen in de buurt dus opvang genoeg. Maar denk niet dat dat nodig is aangezien ik toch veel thuis ben.

Maar groen kan dus niet Welke kleur zou wel op rood kunnen dan? Wacht ik schuif ff door naar klussen

En mijn pa is alweer een weekje thuis. Mag niet meer roken (duh), geen auto rijden 8 weken. Wel mag ie lopen en fietsen en gezond eten. Dus die gaat nu elke dinsdag met Mikael Almelo rondfietsen
Liefde
pi_53434491
Oranje en bordeauxrood?

Enne ik heb het aangepast zo beter. En ik vind je aardig recht door zee overkomen hoor!!! Wel heel erg fijn dat jullie er qua Mika er goed uit zijn gekomen.
  maandag 24 september 2007 @ 16:05:01 #176
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_53434531
Sterkte, Menicole. Met het wennen aan de nieuwe situatie.
  maandag 24 september 2007 @ 16:06:38 #177
190853 RockabeIIa
pi_53434572
quote:
Op maandag 24 september 2007 15:54 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Mikael is geen baby meer Tis een echte' dreumes' hoor.
Sollie... Inkoppertje
pi_53434623

aangepast heeft...
  maandag 24 september 2007 @ 16:11:45 #179
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_53434699
Tjee MeNicole, toch nog uit elkaar dus... Wel begrijpelijk als ik het zo lees. Fijn dat je nu het gevoel hebt dat klaar is, dan kun je het gewoon afsluiten. Sterkte met alles
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_53434827
quote:
Op maandag 24 september 2007 16:06 schreef RockabeIIa het volgende:

[..]

Sollie... Inkoppertje
Dat ook
Liefde
pi_53435055
Nou hoor!!!!
pi_53437072
quote:
Op maandag 24 september 2007 16:01 schreef MeNicole het volgende:

Maar groen kan dus niet Welke kleur zou wel op rood kunnen dan? Wacht ik schuif ff door naar klussen
Paars???
  Jubileum moderator maandag 24 september 2007 @ 20:17:15 #183
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_53441699
Menicole heel veel sterkte!
Eva ♥ en Iris ♥
pi_53442133
Veel sterkte MeNicole, je klinkt echt alsof je er al bijna overheen gestapt bent idd, maar als je zoiets vermoed, ga je idd wel al afstand nemen. Fijn dat het voor Mika goed is.

Kom gerust langs Linda, Eva is zo'n schatje.

Hoe gaat het verhuizen Cattie?

Pinquit, hoe liep Blijdorp eigenlijk af?
*OUD heilige*
  maandag 24 september 2007 @ 20:30:47 #185
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_53442212
Menicole , jammer dat het anders loopt als gehoopt
  maandag 24 september 2007 @ 20:35:02 #186
108648 cattie
lieve moeder
pi_53442344
Dag Linda! Blijf je wel heel af en toe updates geven? Ik vind jullie zo lief en leuk.

YPPY, het verhuizen is goed gegaan. De stress liep tot zaterdag aardig op, maar alles is over en het is nu een kwestie van uitpakken. Het belangrijkste is nu uit de dozen, de logeerkamer/extra kamer/kamer voor de twee (1 kamer dus ) staat nog wel vol met spul dat een plekje moet vinden. Wel grappig wat je allemaal tegenkomt bij zo'n verhuizing.
Het is een heerlijk huis en ik ben er van overtuigd dat we een heerlijke tijd hier gaan beleven met ons gezinnetje! Vannacht werden we trouwens wakker van een uil.

Hoe is het met jou YPPY? Draait het nu ook lekker bij jou thuis?
pi_53442569
Wat klinkt jullie huis leuk.

We zijn afgelopen weekend een dagje naar het strand geweest. Zo heerlijk was dat. Echt fijn. Anna heeft een langdurig sprongetje oid. Was van het weekend ziek, maar nu weer beter, met ons gaat het supergoed. Ze is zo schattig en leuk en lief. Dat is zo 500% verbeterd.
Het is zo goed te merken dat de grootste hektiek over is op mijn werk. Ik functioneer absoluut nog niet goed, maar het geeft me veel meer rust. Ik kan het weer beter aan wanneer er problemen/klachten/gezanik en gezeur komt.

We gaan de berg weer op dus. 01111
*OUD heilige*
pi_53442640
MeNicole wel fijn om te horen dat jullie het voor Mikael goed hebben geregeld!

Linda jammer hoor, af en toe een update zou heel leuk zijn!

Cattie veel geluk in jullie nieuwe huis!

Damian logeert een nachtje bij oma. Dat wil zeggen wel gewoon op zijn eigen kamer, maar ik ben er niet bij. Eerlijk gezegd vind ik het vreselijk. Ik voel me altijd zo schuldig als ik hem zelfs al een paar uurtjes bij iemand anders laat. (En ik mis hem gewoon.) Hebben jullie dat nou ook?
Dit is de 2e keer dat ik een nachtje niet bij hem ben, ben nu in staat om naar huis te rijden en gewoon daar te gaan slapen.
pi_53443157
*uit lurkstand komt*
wat een klotesituatie MeNicole, sterkte! over het klussen: ik zou als ik jou was gewoon groen over rood heen doen: ik had hier een knalrode muur, en met drie lagen praxislatex in groen is het hartstikke mooi geworden .
  maandag 24 september 2007 @ 20:58:23 #190
108648 cattie
lieve moeder
pi_53443211
YPPY, wat ontzettend fijn dat jullie de berg weer op gaan! Ik ben erg blij om dat te horen.

Appelsap, heel herkenbaar hoor. Ik heb er ook echt aan moeten wennen. Afgelopen weekend was Ive van vrijdag op zaterdag bij mijn ouders. Mijn ouders hadden hem ook van zaterdag op zondag wel willen hebben en mijn man had dat ook wel fijn gevonden, om nog even tijd te hebben om de boel beter op orde te maken. Maar ik ben hem zaterdagavond gaan halen (2uur heen en 2 uur terug in de auto) omdat ik hem niet nog een nacht langer kon missen.
  dinsdag 25 september 2007 @ 07:38:40 #191
24188 Belana
kloon van belana
pi_53451393
cattie ik hoor het wel wanneer ik mag komen kijken
stormy waters...
sailin'
pi_53451552
sterkte Menicole!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 25 september 2007 @ 11:01:34 #193
144006 chacama
Ondernemend!
pi_53454306
Menicole heel veel sterkte.

Linda__ tot de volgende update

Cattie klinkt goed.

Hier gaat het ook goed. Gisteren naar de psycholoog geweest en gehoord dat ik moe ben en eigenlijk overmoe... Verder gaan we (dus met F.) woensdag het volgende gesprek voeren. Ik ben zo ontzettend blij dat ik deze stap gezet heb. Dat we nu daadwerkelijk aan de slag kunnen met wat ik voel en denk zonder al op voorhand consessies te doen. Ik denk dat dit echt een oplossing gaat bieden waar ik verder mee kan.
pi_53454688
Menicole
  dinsdag 25 september 2007 @ 11:28:19 #195
24188 Belana
kloon van belana
pi_53454990
chaca, ik heb het hele topic doorgespit, maar ik begrijp niet waar je het over hebt wat betreft dat gesprek?

MeNicole, goeie beslissing zo denk ik, het zat er blijkbaar aan te komen. veel sterkte de komende periode, je komt er vast wel uit.
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 25 september 2007 @ 11:44:12 #196
144006 chacama
Ondernemend!
pi_53455490
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 11:28 schreef Belana het volgende:
chaca, ik heb het hele topic doorgespit, maar ik begrijp niet waar je het over hebt wat betreft dat gesprek?

MeNicole, goeie beslissing zo denk ik, het zat er blijkbaar aan te komen. veel sterkte de komende periode, je komt er vast wel uit.
Sorry Belaan, klopt had het eerst in depresief door hormonen gezet, maar daar past het niet omdat het niets met de hormonen te maken heeft. In het kort: Ik zit met mezelf in de knoop en merk meer en meer dat ik de knoop steeds strakker aantrek inplaats van los te maken. Dit heeft te maken met de situatie van het hebben van een eigen zaak, maar ook met de principes die ik van thuis heb meegekregen en waar ik nu mee bots (eerste 4 jaar van de kids thuis willen zijn, moeder is er voor de kinderen en niet voor het basisinkomen). Verder merk ik dat ik inmiddels al 10 jaar te veel bezig ben met wat is goed voor F. en voor mijn gezin en niet met wat is naast dit alles ook goed voor mij. Dit alles samen met een man die moeilijk zich kan uiten en waar het voeren wat een goed gesprek moeilijk mee is, heeft geleid tot steeds meer en meer mezelf de schuld geven van de situatie en nu dus uiteindelijk (mede veroorzaakt door het chronische slaapgebrek) tot het vinden dat ik een slechte moeder (aan het worden) ben en daar dus iets aan moet veranderen. Dus vandaar.
  dinsdag 25 september 2007 @ 12:35:44 #197
24188 Belana
kloon van belana
pi_53456893
jeetje meid. nou, dan is het goed dat je er wat mee aan het doen bent! moeilijke dingen zijn dat en praten is het belangrijkst dan denk ik. en eerlijk zijn. tegen jezelf voornamelijk en daarmee tegen anderen. sterkte!
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 25 september 2007 @ 13:06:37 #198
94046 PM-girl
pi_53457635
Chacama, wat fijn dat het nu 'begonnen' is, de weg van het verbeteren! Succes met het volgende gesprek!

Nicole, heel veel sterkte zeg, hoe dan ook, is dit een hele verandering. Ik hoop dat je dingen een plek kunt gaan geven.
*
  dinsdag 25 september 2007 @ 13:12:05 #199
94046 PM-girl
pi_53457789
Linda, fijn dat het goed gaat! Ik hoop dat we hier of via mail nog kunnen genieten van een updeetje zo nu en dan. Dag!
*
pi_53463757
Hier gaat het niet echt goed. Kim slaapt 's nachts heel slecht nu. En overdag heeft ze nu 2 dagen niet geslapen. En ik had vandaag assertiviteitstraining, maar ik ben ziek. Ik ben hondsberoerd. En zo moe. En Kim is nog wat ziekig. En heel vervelend vandaag. Voel me nu schuldig dat ik assert. mis en dat ik ziek ben, terwijl Kim ook ziek is. grr, nu moet ik ook nog eens
pi_53463785
MeNicole, las je verhaal.... sterkte zeg....
Haleloeja
  dinsdag 25 september 2007 @ 20:30:46 #202
103793 kozakken
Living the life
pi_53469061
Och joh Ingrid. Wat veel kan het dan soms opeens zijn he.

MeNicole. sterkte. Wat klink je sterk!
en voor Cattie. Je bent over
  dinsdag 25 september 2007 @ 20:33:15 #203
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_53469129
Ingrid, maak het jezelf eens niet zo moeilijk meid
Morgen weer een nieuwe dag, en 1 keer missen is geen ramp hoor...overmacht is overmacht.

[ Bericht 2% gewijzigd door Vivi op 25-09-2007 21:12:07 ]
  dinsdag 25 september 2007 @ 20:41:51 #204
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_53469370
Ingrid, wat Vivi zegt, hoor.

Mijn therapie gaat morgen wéér niet door. Ik ben nu al 4 weken niet geweest, gaat goéd.
  dinsdag 25 september 2007 @ 20:43:42 #205
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_53469420
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 17:06 schreef _Ingrid_ het volgende:
Hier gaat het niet echt goed. Kim slaapt 's nachts heel slecht nu. En overdag heeft ze nu 2 dagen niet geslapen. En ik had vandaag assertiviteitstraining, maar ik ben ziek. Ik ben hondsberoerd. En zo moe. En Kim is nog wat ziekig. En heel vervelend vandaag. Voel me nu schuldig dat ik assert. mis en dat ik ziek ben, terwijl Kim ook ziek is. grr, nu moet ik ook nog eens
Je niet schuldig voelen omdat je de les mist doordat je hondsberoerd bent is ook een goede assertiviteitsles, volgens mij...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  dinsdag 25 september 2007 @ 20:52:23 #206
11682 Moonah
Jolie femme
pi_53469695
Goh, MeNicole, wat spijtig, vooral voor Mika. Veel succes met alles...
Ingrid, beterschap dan maar he!
Suug, ook suf he, dat het dan nét allemaal zo uitkomt dat je een hele poos achter elkaar geen therapie hebt...
En Chaca, well done beeb!

Oh ja, bijna vergeten.... Líííííííííííííííndááááááááááá!!!!!!!!!!!!!
Pfff, jij bent over een poosje weer terug hoor, you addict. Toch? Ja he? Pleeeeaaaaase??

Met mij wel oké. Beetje moe. De dag begon om 6 uur ( Ik moest nog aan je denken Sugar...). Thies kient het altijd uit op de dagen dat ik moet werken. Verder is J. ziek. Maar dan ziek zoals sommige mannen dat kunnen zijn. Met veel dramatisch gezucht en gesteun. En als ik dan zeg dat hij de dokter moet bellen is dat niet nodig.
  dinsdag 25 september 2007 @ 20:56:17 #207
144006 chacama
Ondernemend!
pi_53469821
Oh, dat is wel herkenbaar Moonah. Mijn vader was daar ook altijd een ster in. F. gelukkig niet. Die duikt zijn bed en komt er pas weer uit als ie beter is.
Thies wil je gewoon lekker lang zien voordat je gaat werken.... is toch heeeeeel lief van hem

Heb trouwens ook al de tweede stap gezet. Er is een oproep geplaats voor hulp in huis. Dus voor meer rust in mijn kop. Ik ga er wel komen. Dat is iets wat zeker is.

Sugar, dat is wel vervelend zeg. Hopelijk gaat het de volgende keer dan wel door. En in de tussentijd lekker van je af schrijven.

Ingrid beterschap. En je niet schuldig voelen over het missen van je training. Ziek is ziek.
  dinsdag 25 september 2007 @ 21:01:29 #208
11682 Moonah
Jolie femme
pi_53469998
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 20:56 schreef chacama het volgende:
Er is een oproep geplaats voor hulp in huis.
quote:
Ik ga er wel komen.
Ik heb daar ook nooit aan getwijfeld! Soms heb je alleen even een aanloop nodig om tot de juiste stappen te komen. "Je" in zijn algemeenheid bedoel ik hoor!
  dinsdag 25 september 2007 @ 21:01:52 #209
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_53470011
Och MeNicole, dus toch Mijn situatie was 'gelukkig' niet hetzelfde maar leuk is anders. Zo te lezen red je je al aardig maar stop het niet weg. Blijf er over praten met je familie en je vrienden. Sterkte met z'n tweetjes
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_53470026
quote:
Op maandag 24 september 2007 20:28 schreef YPPY het volgende:
Pinquit, hoe liep Blijdorp eigenlijk af?

Blijdorp was heel erg leuk, en hij is daarna nog 2 keer hier geweest, maar toen kreeg ik zon gevoel van: nee dit is het toch niet helemaal
Dus das een soort van klaar
misschien ben ik er nog niet klaar voor ofzo
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_53470060
en MeNicole, ik wist helemaal niet dat het bij jullie niet lekker ging.. Sterkte in iedergeval, maar ik heb het idee dat dit voor jullie echt de beste oplossing is, aan de 'opgeluchtheid' van je posts te lezen!! gelukkig maar
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 25 september 2007 @ 21:08:23 #212
11682 Moonah
Jolie femme
pi_53470243
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 21:02 schreef pinquit het volgende:

[..]

Blijdorp was heel erg leuk, en hij is daarna nog 2 keer hier geweest, maar toen kreeg ik zon gevoel van: nee dit is het toch niet helemaal
Dus das een soort van klaar
misschien ben ik er nog niet klaar voor ofzo
Oh ja! Ik heb daar ook nog wel eens aan gedacht!
Nah, volgende keer beter, hoop ik. Als je er dan tenminste wel aan toe bent.
pi_53470433
Dank jullie wel! Gaat nu wel wat beter gelukkig. Lekker op tijd naar bed, ga er gewoon vanuit dat Kim gewoon doorslaapt en ik dan ook.
pi_53471060
Iedereen die het nodig heeft: een dikke zoen en een knuffel.

Ziekig zijn en moe zijn... het hangt blijkbaar in de lucht...
Nu komt het bij mij van twee kanten. Ik ben gewoon moe van het nieuwe ritme met school enzo. Plus: ik baal van het zoeken naar een stageplek... zonder succes tot nu toe.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_53474784
jee Nicole, echt erg voor je! Sterkte...
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_53479602
Bleh zo goed als het 2 dagen ging nu ben ik zoooo booos Vandaag denk ik even een dikke dip (en ik weet het mag ook wel maar toch). Ik ben gewoon zo boos. Op hem maar ook zo op haar. De sl*t. Ik had Kevin nog zo voor der gewaarschuwd na alle verhalen die ik had gehoord had. (Je kent ze wel, weekends uitgaan en dat elke week een ander, vaak samengewoond en net zo vaak de deur uit geschopt ivm vreemdgaan) En toch is ie er met beide benen ingetrapt. Het liefst zou ik met zarte verf SL*T op haar ramen verven maar voorlopig houdt ik nog de eer aan mezelf. Hoe kan ze in vredesnaam met een getrouwde man met ook nog een kind gaan lopen doen. Stom wijf
En over Kevin denk ik hetzelfde hoor maar die kan ik dat soort dingen naar zijn hoofd slingeren en bij haar kan ik dat gewoon niet. En ik hoef niet eens een reden te weten waarom ze het deed wat ze was gewoon haar zelf. Zo is ze. De flatslet heet ze vanaf nu En dan dat achtelijke gedoe om alle krabbels van hyves af te halen. Hoe kinderachtig kun je nou bezig zijn. Stelletje kleuters. Bah stom mens en klootzak Kevin Zo en nu voel ik me meteen een stuk beter

Sorry voor alle scheldwoorden maar zo voel ik me nu ff
Liefde
pi_53479739
MeNicole lekker van je af tikken en denken dat ze dan maar lekker in hun sop moeten koken voorlopig...

Hoe is het met je rode muurtje afgelopen???

Ingrid volgende keer beter en PV rustig aan en niet te veel zorgen maken dan komt alles goed.

Chaca wat fijn dat de hulp je zo goed lijkt te gaan helpen en een huishoudelijke hulp is ook altijd fijn om je boeltje op te ruimen...
pi_53480750
MeNicole, ik lees net pas bij, wat rot allemaal... logisch dat je enorm kwaad bent. dit doet pijn. heel veel sterkte met het verwerken hiervan. hopelijk lukt het om de zorg voor Mikael toch in goed overleg te blijven regelen samen, lijkt me nog niet makkelijk.
pi_53481452
Weer geen therapie Sugar, echt vervelend. Kunnen ze niet wat meer zekerheid daarin inbouwen?

Goed gedaan chacama, dat je achter hulp aan gaat. Ik vind het echt goed dat je nu bezig bent om de zaken aan te pakken en dat je voor jezelf gaat kiezen. Natuurlijk kom je er.

Logisch dat je nu een klap krijgt MeNicole, het is ook gewoon zoiets stoms, dat iemand dat kan als je zo vast in een relatie zit, jullie zelfs met kind, om dat allemaal los te willen laten.
*OUD heilige*
pi_53483642
En hoe is het dan met Yppy?

Hier begint in elk geval meer en meer het besef van acceptatie te komen. Leren loslaten van onmogelijke idealen en dat wat voorhande is accepteren en de goede kanten van inzien. Maar, dat is iets wat ik niet alleen kan doen. Daar heb ik even een beetje hulp bij nodig, maar we zijn op de goede weg. Werd gisteren al meteen door Fleur beloond met de woorden: mama het was fijn, ik vond het gezellig met jou vandaag. (ruim begrip, we zijn wel 3 uur samen geweest, maar toch)
pi_53484116
MeNicole, ik zou echt in puin liggen als ik in jouw situatie zat.... ik heb echt respect voor de manier hoe jij ermee omgaat.
pi_53484456
quote:
Op woensdag 26 september 2007 12:41 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
MeNicole, ik zou echt in puin liggen als ik in jouw situatie zat.... ik heb echt respect voor de manier hoe jij ermee omgaat.
Maar wat heb je daaraan. Ik weet dat het met de tijd toch steeds beter gaat. Waarom mijn (en Mikael) zijn tijd verdoen met janken over wat ik niet meer heb. Ik ben veel blijer met wat ik nog wel heb. En dat is het leukste en mooiste kind van de wereld , mijn huisje met eigen spullen, mijn hondje, mijn vrienden en ook heel belangrijk mijn familie. Natuurlijk is het kut. Vooral 's nachts als ik even wakker word en dat ik dan in een leeg bed lig. Maar als Mikael dan vrolijk wakker word (en dat is lang geleden) na een nacht doorslapen (wat ook lang geleden was) dan weet ik dat ik de juiste keus heb gemaakt. Voor hem en voor mij.
Liefde
pi_53484860
quote:
Op woensdag 26 september 2007 12:55 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Maar wat heb je daaraan. Ik weet dat het met de tijd toch steeds beter gaat. Waarom mijn (en Mikael) zijn tijd verdoen met janken over wat ik niet meer heb. Ik ben veel blijer met wat ik nog wel heb. En dat is het leukste en mooiste kind van de wereld , mijn huisje met eigen spullen, mijn hondje, mijn vrienden en ook heel belangrijk mijn familie. Natuurlijk is het kut. Vooral 's nachts als ik even wakker word en dat ik dan in een leeg bed lig. Maar als Mikael dan vrolijk wakker word (en dat is lang geleden) na een nacht doorslapen (wat ook lang geleden was) dan weet ik dat ik de juiste keus heb gemaakt. Voor hem en voor mij.
Misschien komt het ook doordat je het al langer zag aankomen. Ik ben zelf heel goed van vertrouwen en het zou voor mij uit de lucht komen vallen. Maar ik zou toch vooral de eerste week in puin liggen. En jij staat alweer met beide benen op de grond. Ik weet niet hoe ik het zou doen, maar laten we hopen dat ik het nooit hoef mee te maken...
pi_53507511
quote:
Op woensdag 26 september 2007 13:11 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Misschien komt het ook doordat je het al langer zag aankomen. Ik ben zelf heel goed van vertrouwen en het zou voor mij uit de lucht komen vallen. Maar ik zou toch vooral de eerste week in puin liggen. En jij staat alweer met beide benen op de grond. Ik weet niet hoe ik het zou doen, maar laten we hopen dat ik het nooit hoef mee te maken...
Als je man/vriend zich gaat gedragen zoals Kevin dat deed is het overduidelijk hoor Kevin is een typisch voorbeeld van hoe je niet vreemd moet gaan
Liefde
pi_53509755
Menicole, ik vind het super dat je er zo mee omgaat. En natuurlijk zul je je momenten hebben, maar de kracht die ik lees in je stukje dat vind ik mooi.

Hier gisteren een goed gesprek bij de psycholoog gehad met F. erbij. We hebben goed kunnen achterhalen waar mijn 'probleem' ligt en hoe F. daarin kan helpen. De psych heeft ook mij geholpen om F. (die geen prater is) beter te begrijpen. En doordat ik met hulp van psych beter heb kunnen aangeven waarom ik het gevoel heb geen goede moeder te zijn, begrijpt F. nu beter waarom ik zoveel met alles worstel. Over 3 weken weer een gesprek en in de tussentijd de tips en 'opdrachten' toepassen.
pi_53510209
Fijn is dat he, Chacama succes met je oefeningen
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_53518400
Ik heb vanmiddag de uitslag gekregen van mijn kweekje, en ik blijk dus een infectie te hebben, streptokok. Zit er waarschijnlijk al sinds de zwangerschap of bevalling.
Dus nu aan de antibiotica, en dan kun je er donder op zeggen dat die schimmel die ik net kwijt ben weer terugkomt...Na ja, het is niet anders. Ik ben in ieder geval blij dat ik straks van die ellende af ben!

Knuffel aan alle moeders die het lichamelijk of geestelijk niet zo prettig hebben op het moment
En aan de rest ook natuurlijk...
  donderdag 27 september 2007 @ 20:10:06 #228
593 sjak
Juffie Bloem
pi_53525467
Cattie gefeliciteerd met je huis, slaapt lekker he, zo'n nieuwe woning
Verder allemaal veel sterkte hier met het moeder zijn. Probeer er tussen de stress en moeilijkheden door ook af en toe van te genieten want het is toch ook errug leuk
Lekker douchen!
pi_53526183
Kersjes wat fijn dat het nu eindelijk duidelijk is.

Sjak, dat is inderdaad erg belangrijk. Genieten. Volop en met flinke teugen.

@Bar. De eerste dag is in elk geval goed verlopen. En ik moet zeggen het helpt nu al. Super gewoon.
  donderdag 27 september 2007 @ 21:29:33 #230
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_53528142
quote:
Op donderdag 27 september 2007 20:10 schreef sjak het volgende:
Verder allemaal veel sterkte hier met het moeder zijn. Probeer er tussen de stress en moeilijkheden door ook af en toe van te genieten want het is toch ook errug leuk
Ik heb al een aantal dagen bij vlagen de neiging om hier de vraag uit de topictitel kort en krachtig te beantwoorden met 'kut'. Maar man, ik heb juist ook zo veel leuke en mooie vlagen in diezelfde dagen. Door Maria en door Storm.

Dus 't klopt, Sjak.
pi_53528872
quote:
Op donderdag 27 september 2007 20:10 schreef sjak het volgende:
Cattie gefeliciteerd met je huis, slaapt lekker he, zo'n nieuwe woning
Hoi Sjak!
Slaapt heerlijk! Ik moet alleen niet meer 's nachts van de trap vallen..
Hoe is het met jou? Gaat alles lekker? Ik vind het erg leuk dat je weer zwanger bent!
Genieten doe ik zeker. Vandaag was het papadag en ik vind het heerlijk als ik dan thuis kom om te zien hoe mijn mannen met elkaar aan het spelen zijn en lol hebben. Geweldig, mijn schatten.
pi_53528892
Sugar, dikke knuffel voor jou.
  vrijdag 28 september 2007 @ 10:03:22 #233
94046 PM-girl
pi_53537379
Chacama, wat goed dat je meteen verder kunt met dit gesprek! Succes!

Kersjes, vervelend zeg. Het risico van schimmel ligt inderdaad op de loer. Ik weet het niet zeker, maar zuivel vermijden kan helpen dacht ik.
*
  vrijdag 28 september 2007 @ 10:04:01 #234
94046 PM-girl
pi_53537391
Sugar

Cattie, is Ive inmiddels wat minder papa-ig?
*
  vrijdag 28 september 2007 @ 12:15:51 #235
144006 chacama
Ondernemend!
pi_53540674
Sugar Je weet het weer precies goed te zeggen.

PM hoe is het met jou? Want wel iedereen lief toespreken is super, maar dan weten we nog steeds niet hoe het met PM-Mama is.
pi_53540752
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 10:03 schreef PM-girl het volgende:
Kersjes, vervelend zeg. Het risico van schimmel ligt inderdaad op de loer. Ik weet het niet zeker, maar zuivel vermijden kan helpen dacht ik.
Hmmm, en ik zat me juist te verheugen op een milkshake voor straks....
Misschien maar beter ook, mijn spijkerbroek, die ik na de bevalling eindelijk weer kon dragen, past me niet meer...
Ik moet minder snoepen, dat weet ik, maar tijdens mijn zwangerschap lustte ik geen chocola meer en heb dat dus maandenlang niet gegeten.
Na de bevalling is mijn choco-tic dubbel zo hard teruggekomen, ik krijg er geen genoeg van en dat beginnen ik en mijn steeds beperkter wordende garderobe helaas te merken...
pi_53541349
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 12:18 schreef Kersjes het volgende:

[..]

Hmmm, en ik zat me juist te verheugen op een milkshake voor straks....
Misschien maar beter ook, mijn spijkerbroek, die ik na de bevalling eindelijk weer kon dragen, past me niet meer...
Ik moet minder snoepen, dat weet ik, maar tijdens mijn zwangerschap lustte ik geen chocola meer en heb dat dus maandenlang niet gegeten.
Na de bevalling is mijn choco-tic dubbel zo hard teruggekomen, ik krijg er geen genoeg van en dat beginnen ik en mijn steeds beperkter wordende garderobe helaas te merken...
Je moet niet alleen op zuivel letten bij schimmels, maar vooral op suiker! Ik zou er écht mee oppassen, straks hebben jullie nog spruw ook.
pi_53541581
Memmel wat lief van de bloemkool...

Even een vraagje hoe doen jullie dat met een eerste verjaardag:

Hier wil iedereen komen (let wel ongeveer 50 personen). Beide een grote familie. Nu wilden we dit op zondagmiddag doen dus zeg maar van 2 tot 5 is dat raar? Bij ons is het meestal de gewoonte dat het hele spul blijft eten en dergelijke maar dat vind ik voor Kaith haar verjaardag nog niet nodig zij gaat gewoon om 19.30 KO dus lijkt me het niet handig om 's avonds te vieren. Iemand nog een suggestie? Het is toch al zo druk voor haar dus wil ik proberen haar ritme er wel in te houden zeg maar.
pi_53541818
Zo heb ik het in elk geval wel gedaan

Vanaf een uur of 2 was iedereen welkom en rond vijfen wilde ik ze allemaal de deur uit. En dat is gelukt. Het kind had geen benul wat er allemaal aan de hand was en vond er helemaal niks aan en was totaal over de rooie en moe. Ik was zo blij dat ik van te voren had gezegd dat we dat gedoe met blijven eten enzo niet zouden doen.
pi_53541933
Zo zouden wij het dus ook willen doen maar wilde even horen dat wij op dit gebied niet de enige zijn die het zo aanpakken. Ze zal waarschijnlijk het vrolijkst zijn van het papier...

Dank je Nebelung
pi_53542008
En ik weet niet of de families volhouders zijn op dit gebied, maar zoals je het in je post stelt: 'ik wil graag Kaith's ritme behouden en dat het voor haar nog leuk is zonder dat ze er al te moe van wordt' , dat kan je makkelijk zeggen als reden (indien het dus nodig is om een reden te geven,). Gewoon doen hoor
  vrijdag 28 september 2007 @ 13:05:11 #242
144006 chacama
Ondernemend!
pi_53542063
Inderdaad alleen de middag. En wij hebben het alleen bij ouders en broers en zussen (met aanhang gehouden). Ook dan was het nog druk maar het scheelde wel. En wat mijn zus toen heeft gedaan (bij Fleur dus). In de wandel wagen gezet en een half uurtje met d'r weg. Allebei even rust.
En ik had het zo geregeld dat Fleur nog sliep toen de eerste visite kwam. Dus uiteindelijk is Fleur maar van 3 tot 5 in de drukte geweest en dus ook nog een halfuurtje weg. Bij Maud wil ik het ook zo doen. Het is haar dag. Zij slaapt en de visite wacht maar gewoon lekker op d'r. De koffie is ook lekker als ze slaapt
  vrijdag 28 september 2007 @ 13:47:23 #243
94046 PM-girl
pi_53543177
Wij hebben voor zondag ook een hele lijst met mensen die willen komen. Prima, we hebben de uitnodiging gestuurd met daarbij de tijden 11-16 uur. Niet met avondeten dus. Simon gaat gewoon naar bed en als hij een mega-slaap doet, jammer dan. Dan pakt hij het 's avonds met ons wel uit.

Chacama, hier gaat het wel goed eigenlijk!
*
  † In Memoriam † vrijdag 28 september 2007 @ 14:04:52 #244
43556 miss_dynastie
pi_53543630
Helemaal niet raar hoor, mibos
  vrijdag 28 september 2007 @ 14:09:17 #245
190853 RockabeIIa
pi_53543735
*notitieblokje erbij pakt*

Ik wilde voor Brent's verjaardag (vrijdag) een paar kindjes uitnodigen 's middags en de familie mag in het weekend komen.
  vrijdag 28 september 2007 @ 14:18:36 #246
144006 chacama
Ondernemend!
pi_53543948
Rockabella, over het algemeen wordt voor kinderverjaardagen geadviseerd om niet meer kindjes uit te nodigen dan dat het kind zelf oud wordt.... Nu neem ik aan dat je de kindjes niet zo zeer voor Brent uitnodigd alswel het gezellig vind dat de moeders en evt. vaders komen, maar wilde het toch even zeggen.

En wil je in het weekend gaan splitsen? Komen er zowel op zaterdag als op zondag mensen? Het lijkt me dan erg druk worden. Voor Brent, maar ook voor jullie. En als je vrijdag al iets doet zou ik zelf er voor kiezen om op zondag pas voor de familie te vieren dan heeft Brent tenminste een dag om even op adem te komen. En ook dan niet de hele dag...

Ter info....bij Fleur d'r tweede verjaardag heeft ze 's middags bij de oppas geslapen en is toen pas naar haar verjaardag gekomen. Zo wist ik zeker dat ze echt lekker was uitgerust en tot het eind gezellig zou zijn.....
pi_53543978
Wij doen van 14.30-19.30. Tegen die tijd ligt Eva al wel op bed hoor. Voor A. is dit al een heel offer, want geen borrel (=brie!)
Eva en Maria
  vrijdag 28 september 2007 @ 14:20:42 #248
144006 chacama
Ondernemend!
pi_53544005
Kunnen jullie toch lekker daarna nog doen. Even een kleine afterparty
  vrijdag 28 september 2007 @ 14:21:28 #249
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_53544027
Huh, je kunt toch prima brie eten van 14.30 u. tot 19.30 u.?
Veel plezier (alvast) voor allemaal.
  vrijdag 28 september 2007 @ 14:54:54 #250
190853 RockabeIIa
pi_53544885
Chaca, ik weet van die regel maar hier thuis is het sowieso de zoete inval en daarnaast is zo'n kindjesfeestje 1,5 a 2 uur en dan is de koek wel op

Brent is heel wat kindjes om zich heen gewend en ik denk, ondanks je adviezen, dat ik het wel door ga zetten. Ik heb er ook geen problemen mee hem op bed te leggen als er visite is (al zouden ze er pas 5 minuten zijn ook niet).
pi_53545705
Ja ik ga wel een soort van uitnodigingmail rondsturen met de tijden... Wij vinden dat voor Kaith gewoon het beste en dan kan zo ook gewoon 's avonds nog even lekker bij papa knuffelen net als iedere avond en dan lekker ritueeltje doen en naar bed.

Sugar ik denk bier...

Kaith is trouwens op woensdag jarig en dan komen opa en de oma's op de koffie en dan krijgt ze haar grote cadeau en op haar verjaardag zelf komen de ooms/tantes, nichtje en neefjes en de rest...
  vrijdag 28 september 2007 @ 15:44:21 #252
144006 chacama
Ondernemend!
pi_53546222
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 14:54 schreef RockabeIIa het volgende:
Chaca, ik weet van die regel maar hier thuis is het sowieso de zoete inval en daarnaast is zo'n kindjesfeestje 1,5 a 2 uur en dan is de koek wel op

Brent is heel wat kindjes om zich heen gewend en ik denk, ondanks je adviezen, dat ik het wel door ga zetten. Ik heb er ook geen problemen mee hem op bed te leggen als er visite is (al zouden ze er pas 5 minuten zijn ook niet).
Dat is ook zo. Het ene kind is het andere niet. En kan gewoon beter tegen drukte om zich heen. Fleur kan dat absoluut niet. Die zou als ze kon kiezen d'r verjaardag alleen op d'r kamer vieren. Maar, goed zolang we d'r langzaam laten wennen aan veel mensen om d'r heen gaat het wel. Rustig het aantal bezoekers opbouwen en niet in een keer de drukte in.

Ik hoop dat Brent makkelijk gaat slapen als er mensen benenden zijn, die leuk en gezellig zijn. Die kinderen heb je immers ook. Wel dood en doodmoe, maar niet willen slapen omdat het te gezellig is en ze er bij willen zijn.

Hoe dan ook. Ik wens jullie allemaal een fantastische verjaardag toe. Want de eerste is er altijd een die je als ouder niet snel vergeet. Ik weet nog precies wat Fleur allemaal gehad heeft.
pi_53546783
die regel van 'leeftijd = max. aantal uit te nodigen kinderen' is toch meer bedoeld voor 'echte' kinderfeestjes, vanaf een jaar of 5? ik zie 't al voor me. "nee, hij wordt 1, dus sorry er komt al iemand anders".
pi_53547275
pi_53547308
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 14:21 schreef Sugar het volgende:
Huh, je kunt toch prima brie eten van 14.30 u. tot 19.30 u.?
Veel plezier (alvast) voor allemaal.
Ja, dat kan ook, prima zelfs. Maar ja, ik heb ook geen probleem, hij hè. Want brie op de late avond, met een biertje idd , dat is het helemaal.
En mijn moeder blijft 's avonds wel, die past de volgende dag op Eva, dus dat zet een beetje een dompertje op de afterparty verhoudingen worden iets beter, maar zijn nog niet helemaal optimaal...
Eva en Maria
  vrijdag 28 september 2007 @ 16:27:20 #256
144006 chacama
Ondernemend!
pi_53547347
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 16:05 schreef bixister het volgende:
die regel van 'leeftijd = max. aantal uit te nodigen kinderen' is toch meer bedoeld voor 'echte' kinderfeestjes, vanaf een jaar of 5? ik zie 't al voor me. "nee, hij wordt 1, dus sorry er komt al iemand anders".
Een jaar of 5 zou ik dan toch liever lager zien. Maar, dat heeft meer met Fleur te maken en hoe zij op drukte reageert dan iets anders. Die heeft tot nu toe dus ook nog geen kinderfeestje gehad. En de eerste is inderdaad als ze 5 wordt. Aan de andere kant sprak Rockabella wel over een apart feest met kindjes en een voor familie. Dus vandaar mijn reactie.

Dus, ja het geldt voor kinderfeestjes. Het zou immers wel lullig zijn als ik tegen de ooms en tantes van Maud straks moet gaan zeggen....nee, jullie kinderen mogen niet komen, want Fleur is er al.
  vrijdag 28 september 2007 @ 17:05:38 #257
11682 Moonah
Jolie femme
pi_53548271
Wij zijn heel streng geweest met het uitnodigen verjaardagsvisite!
Alleen oma's en opa, twee tantes en een neefje en 2 nichtjes. Vanaf 14.30 tot een uurtje of 17/18. Taart en later een grote pan soep met broodjes. Klaar.
In het weekend komt nog een andere zus met haar man, maar that's it. Druk genoeg.
Mijn vriendinnen komen toch voor mij, nou, dan zie ik ze net zo lief, zo niet liever in een kleiner gezelschap en op een ander moment.
pi_53550786
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 17:05 schreef Moonah het volgende:
Wij zijn heel streng geweest met het uitnodigen verjaardagsvisite!
Alleen oma's en opa, twee tantes en een neefje en 2 nichtjes. Vanaf 14.30 tot een uurtje of 17/18. Taart en later een grote pan soep met broodjes. Klaar.
In het weekend komt nog een andere zus met haar man, maar that's it. Druk genoeg.
Mijn vriendinnen komen toch voor mij, nou, dan zie ik ze net zo lief, zo niet liever in een kleiner gezelschap en op een ander moment.
Grappig hoe iedereen daar anders in is. Mijn beste vriendin had het me écht kwalijk genomen als ik niet op de eerste verjaardag van haar dochtertje was gekomen. . Dat komt omdat haar moeder altijd zo moeilijk deed over verjaardagsfeestjes. Zij wil dus altijd een zo groot mogelijk spetterend feest. .
The real is always way ahead of what we can imagine.
  vrijdag 28 september 2007 @ 20:08:52 #259
108648 cattie
lieve moeder
pi_53552830
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 10:04 schreef PM-girl het volgende:
Sugar

Cattie, is Ive inmiddels wat minder papa-ig?
Wat lief dat je naar me vraagt! Ive is nog wel redelijk papa-ig, maar gelukkig is de verhuizing voorbij en is mijn man weer gewoon thuis 's avonds. Want als Ive zijn papa maar vaak genoeg ziet, is zijn gedrag minder extreem. Ive miste zijn papa gewoon...

En hoe is het met jou? Zit je weer goed in je vel? Simon is ook al weer bijna een jaar!
pi_53555109
hihi wat grappig die verjaardagsperikelen.
Ben momenteel met Ambers verjaardag bezig en bij osns staat van 14.00 tot 17.00 uur op de uitnodiging. Er blijft wel een vriendin eten met man en kids maar die komen helemaal uit Tiel
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 29 september 2007 @ 22:00:32 #261
3142 m@x
pi_53577303
Hier nog meer verjaardagsperikelen. Kai is over ruim een week jarig en over een week gaan we verhuizen. Ivm de verhuizing gaan Kai en M. samen een lang weekend weg. Ik zie hem dus gewoon niet op zijn verjaardag. Echt zo ontzettend niet leuk
pi_53577434
He bah m@x, dat is echt niet leuk nee
pi_53577458
nou, dat komt echt wel rot uit dan m@x, echt heel jammer! aan de verhuisdatum valt niks meer te tornen vrees ik?
  zaterdag 29 september 2007 @ 22:10:20 #264
3142 m@x
pi_53577504
Helaas niet nee. Maar we hebben besloten dat we gewoon net doen alsof ie echt jarig is op de dag dat we het vieren. Het wordt dan gezellig druk en zelf zal hij het niet echt doorhebben gelukkig.
  zaterdag 29 september 2007 @ 22:15:35 #265
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_53577625
He, lijkt me ook wel erg jammer als moeder, hoor m@x.
Maar goed voornemen om het gewoon *lalalala* te doen op zijn zogenaamde verjaardag! Dat lukt vast, ook qua gevoel voor jou.
pi_53577695
M@x ik kan me levendig voorstellen hoe jij je nu voelen moet
  zondag 30 september 2007 @ 14:59:37 #267
3142 m@x
pi_53590298
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 22:19 schreef _Bar_ het volgende:
M@x ik kan me levendig voorstellen hoe jij je nu voelen moet
Hoe gaat het verder met jou (afgezien van alle drukte rondom je nieuwe baan)?
  zondag 30 september 2007 @ 19:39:55 #268
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_53597682
quote:
Op zondag 30 september 2007 14:59 schreef m@x het volgende:

[..]

Hoe gaat het verder met jou (afgezien van alle drukte rondom je nieuwe baan)?
Eigenlijk nog steeds helemaal goed en lekker enzo, ik geniet met volle teugen, geen slapeloze nachten meer, geen nachtmerries meer, nou ja stukken minder...
Afentoe nog wel een terugslag naar het gemis wat gepaard gaat met veel gehuil, maar echt beduidend minder als een aantal maanden geleden.
Heb echt het roer omgegooid en het lijkt te werken en geniet er maar van zo goed en zo kwaad als het gaat.
Beter kan ik het niet maken, wel proberen leuker
pi_53599460
M@x het gevoel dat je niet op de verjaardag van je kin aandwezig bent (gewoon de dag zelf) is prut, maar je gaat het inhalen met een spetteend feest geloof ik als ik het zo lees. Het is kut

Bar klinkt goed!!
  zondag 30 september 2007 @ 20:54:19 #270
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_53599781
M@x, da's best even slikken zeg maar je slaat je er vast doorheen.

Bar, ik vind je dapper en stoer!
pi_53612235
He bleh wat is alleen zijn soms saai. Vooral eten. Mikael eet gelukkig wel met de pot mee maar vind het zoo stom om maar 4 aardappelen te koken. Dus net maar een grote pan vol gekookt zodat ik vanavond voor Mikael wat in kan vriezen voor als ik eens ongezond wil eten.
Van de week hebben we alle kleine dingen verdeelt. Gelukkig waren we er snel uit en waren we dus snel klaar. Ging makkelijker dan ik had verwacht.
Vrijdag hebben we gesprek bij mediation. Dan word de rest allemaal op papaier gezet. Dus wie wat meeneemt, hoeveel dagen in de week Kevin Mikael krijgt te zien, hoeveel geld ik voor Mikael krijg en dat soort dingen. Als we er nu vrijdag binnen 4 uur uit komen zijn we met een beetje geluk eind van de maand gescheiden omdat het niet via een advocaat hoeft.
Liefde
  maandag 1 oktober 2007 @ 11:24:16 #272
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_53612259
Wij hebben met Ken's verjaardag gewoon iedereen laten komen, die wilde komen. Het was beregezellig! En Kendahl vond het hartstikke leuk en iedereen vond Ken leuk. Maar wij weten van Ken ook gewoon dat hij zo'n dagje wel trekt

MeNicole, het zou fijn zijn als het gauw geregeld is En eten invriezen doen wij sowieso, altijd handig als je idd iets eet dat niet zo geschikt is voor die kleine.
  maandag 1 oktober 2007 @ 11:26:14 #273
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_53612307
Me nicole
  maandag 1 oktober 2007 @ 11:35:06 #274
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_53612515
Morgen is er kermis vanwege de 3-oktobervieringen in Leiden. ( Leidens Ontzet ) En ik ga morgenavond met een goede vriendin naar de kermis. Daar verheug ik me op en dan word ik zó blij dat ik iedereen lief ga vinden, dus ik heb vandaag een heleboel liefde te geven. Wie wil?
  maandag 1 oktober 2007 @ 12:51:31 #275
94046 PM-girl
pi_53614575
PV, word ik daar beter van? Leuk, het verjaardagsfeestje hangend boven de emmer afsluiten...
*
  maandag 1 oktober 2007 @ 13:28:06 #276
1762 YPPY
Yppiaans
pi_53615561
Jij ook al ziek PM? Beterschap, niet leuk zo een verjaardag.
*OUD heilige*
pi_53615781
Balen PM maar beterschap voor jou... En hoop dat de verjaardag van Simon nog wel gezellig is geweest.
  maandag 1 oktober 2007 @ 17:48:09 #278
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_53622121
MeNicole Wel fijn dat het verder relatief soepel lijkt te verlopen. (Tenminste op basis van wat je schrijft, geen hoog oplopende ruzies over bezittingen en zo.)

En een voor de zieke mama's!

Ik heb een beetje een off-day. Eli huilde veel (en poepte veel), dus heb me pas om half drie gedoucht, n dat terwijl ik van alles had willen doen en kopen vandaag, maar met een schreeuwend kind doe ik dat dus niet. Hopen dat het morgen beter gaat

Wel een mooie nieuwe huisstijl trouwens
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_53638379
owlet, ik ben benieuwd hoe het gaat met studie enzo
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 13:20:53 #280
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_53638831
Ik ben vanochtend bij de huisarts geweest omdat ik al 2 weken verschrikkelijk vloei, heb zelf zaterdagavond bij de HAP gezeten omdat ik het echt eng vond..die dienstdoende arts wist me niet echt gerust te stellen aangezien hij hij allerlei enge vragen aan me stelden waardoor ik het idee kreeg dat hij aan leukemie dacht

Toen ik hem ernaar vroeg zei hij dat dat idd een van de mogelijkheden was, en dat hij gewoon alles wilde uitsluiten (moet je net mij hebben, hypochondrisch als ik ben) maar gelukkig ben ik vanochtend gewoon bij mijn eigen huisarts geweest en zij dacht dat ik gewoon hormonaal helemaal ontregeld ben...wel raar 8 maanden na je bevalling lijkt me maar goed.

Ik moet nu gedurende 5 dagen 4 keer per dag een anticonceptiepil slikken om het te stoppen en dan maakt ze volgende week nog een uitstrijkje...op mijn eigen verzoek. Ik ben iig wel een beetje gerustgesteld nu

[ Bericht 0% gewijzigd door Vivi op 02-10-2007 14:13:34 ]
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 13:39:33 #281
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_53639290
Voor de 100ste keer begin ik aan een postje hier. Luuke is naar het kdv, Lena ligt heerlijk te tuttelen in de wipstoel...

Met de kinderen gaat het heel erg goed, het zorgen voor 2 valt me minder zwaar dan ik dacht. voor luuke is het soms moeilijk om te delen, maar ze is dolverliefd op haar zus, 'mijn schatje, lief moppie'.
met mij gaat het een stuk minder. Alles, echt alles is anders gelopen dan ik dacht. De wolk waar ik naar uitkeek al voor ik zwanger raakte, crashte midden in de eerste week. Mijn kind was ziek. Doodziek. Het ziekenhuis, vervroegd uit het kraambed, bezoek wat afgezegd moest worden, niets ging zoals ik hoopte. maar vooral die vreselijke angst, we waren zo bang haar kwijt te raken terwijl ze nog maar net bij ons was. Ze deed niks meer, niet huilen, niet wakker worden, niet drinken. Alleen koorts die steeds harder opliep. Het moment op de spoedeisende hulp, toen ik haar moest temperaturen, beschrijft alles. Lena lag op een enorm bed, Lief en ik stonden erbij en de temperatuur liep op terwijl wij alleen maar stop riepen. Artsen erbij, vreselijke onderzoeken en wij buiten in paniek.

Ik heb er zoveel moeite mee erop te vertrouwen dat ze echt beter is. dat dit eenmalig was, dat het een stoere dappere heldin is. Vandaar ook mijn weinige posts hier, ik kan nergens anders mee bezig zijn als met ons eigen kleine leed. En al ons bezoek bestoken met mijn verhaal, iets anders past nog niet in mijn hoofd. Ik heb wel het idee dat het steeds een beetje beter gaat, en ik geloof natuurlijk wel dat het helemaal goed gaat komen.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_53639621
Oh Lishe Ik moest zo aan je denken en wilde je al steeds een enorme felicitatie posten. En natuurlijk feliciteer ik je met je prachtig mooie dochter. Maar oh, wat vreselijk dat ze zo ziek was. Ik weet hoe vreselijk je je kan voelen de periode erna. Juist als iedereen denkt: eind goed al goed, krijg je zelf de grootste klap. Neem de tijd om het te verwerken en praat en/of schrijf erover. Ik wens je heel veel liefde en geluk met je mooie meiden en hoop dat je er snel voor de volle 100% van kan genieten
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 13:52:55 #283
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_53639628
Lishe
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 13:53:40 #284
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_53639648
Heftig Lishe, je krijgt de klap natuurlijk ook pas nu, nu alles wat tot rust is gekomen.
pi_53639792
Oh lieve Lishe, zo'n herkenbaar verhaal.

Wat erg dat ze zo ziek was en dat jullie je zo onmachtig en angstig hebben gevoeld.
Sterkte meid
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 13:59:48 #286
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_53639814
Lische goed van je dat je erkent dat je een klap hebt!
Ik heb er nu ook een, nog van dingen die voor de vakantie zijn gebeurt. Alles is even teveel. Maar gelukkig gaan er ook een heleboel dingen goed!

Heb mijn bloed laten onderzoeken bij de ha, daar zijn best wel wat dingen uit gekomen:
- allergisch voor boom- kruid- graspollen
- te hoge cholestrol
- leverwaarden zijn niet goed, maar het is geen hepatites a/b en c.

Nu moeten we gaan uitzoeken waar die verstoorde leverwaarden vandaan komen. Ik moet een afspraak maken bij de gatro entoloog, maar durf nog even niet.
Daarnaast heb ik mogelijk klachten die passen bij pds (prikkelbaa darm syndroom) maar dat gaan we bij die gastro man ook maar verder laten bekijken.

pfff oh en tandarts moet ik ook nog bellen, daar heb ik al helemaaaal geen zin in.

Maar, ik heb nu een heel leuk klasje, dat is al heel anders dan vorig schooljaar!
pi_53639853
Oh en Vivi, jee joh. Hoe kan je nou zo vloeien zo lang nog na de bevalling. Wat raar. Ik hoop dat je uitstrijkje goed is volgende week.

En ik80, ook al in de lappenmand. Wat raar van die leverwaarden. Sterkte!
pi_53639854
Lishe Blijf vertellen, laat je angst zien, maar wat je ook zegt de liefde voor je meiden springt er uit. De angst die je hebt mee gemaakt is zo heftig, geen wonder dat je bang bent, maar probeer te genieten. En ook een beetje aan jezelf te denken en aan je lief.
pi_53639892
He bah Vivi. Hopelijk is het snel over.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 14:03:56 #290
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53639903
Lishe, logisch dat je in je schulp zit hoor! Eerst jullie, en dan de rest!

Viev... hoe is het eigenlijk met je huizenverhaal afgelopen? Nog zicht op een plekje met tuin?
Hopelijk is dat vloeien snel over, eng lijkt me dat idd...

Ik80, jij idd ook al wat brakjes... Sterkte ermee!
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 14:06:43 #291
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_53639973
Lieve Lishe, een heel dikke PS- PM
pi_53639995
Lishe, wat beschrijf je dat intens.. Ik zit het met kippenvel en tranen in mijn ogen te lezen. Dikke kus voor jou!
Maar jullie meisje is er nog! Geniet van ze, allebei.

Ik moest van de week ook al aan jullie denken. In onze kennissenkring is een tweeling geboren, Lena en Thijmen

Vivi, jouw verhaal schrok ik ook van.. Hopelijk gaat het snel beter met je en ligt het inderdaad aan de hormonen! En ze zeggen wel eens: 9 maanden zwanger, 9 maanden ontzwangeren. Zelf heb ik dat ook zo ervaren dus het zou heel goed nog met de hormonen te maken kunnen hebben.
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 14:11:59 #293
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_53640115
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 14:03 schreef Brighteyes het volgende:
Lishe, logisch dat je in je schulp zit hoor! Eerst jullie, en dan de rest!

Viev... hoe is het eigenlijk met je huizenverhaal afgelopen? Nog zicht op een plekje met tuin?
Hopelijk is dat vloeien snel over, eng lijkt me dat idd...

Ik80, jij idd ook al wat brakjes... Sterkte ermee!
Nou..dat heb ik op mijn bevallige buikje kunnen schrijven..sowieso had ik alleen maar kans op een ander appartement, maar dan gelijkvloers. Maar zonder tuin dus omdat er geen sprake mag zijn van "woonverbetering"

Dus daar ga ik niet al die moeite voor doen..die energie kan ik beter besteden aan het terroriseren van Stan zodat ie snelsnelsnel eens de badkamer verbouwd zodat ie zijn apartement kan verkopen en een tuin kan aanschaffen voor zijn zoon
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 14:12:14 #294
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_53640123
Grrrr...nieuwe layout

Edit enzo..
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 14:14:40 #295
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_53640184
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 14:07 schreef lcicle het volgende:
Zelf heb ik dat ook zo ervaren dus het zou heel goed nog met de hormonen te maken kunnen hebben.
Had jij ook van die rare dingen dan?
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 14:19:12 #296
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_53640309
Lishe, inderdaad heel erg heftig en ook mooi beschreven hoe je je voelt. Ik kan me voorstellen dat het een heel rare, moeilijke en ook angstige tijd is voor je. En dubbel vanwege alle emoties die zo anders en zo heftig op jullie pad kwamen, maar die nu juist weer zo goed zouden mogen zijn. Natuurlijk voel je je vreselijk in de war van dat alles. Als ik wat voor je kan doen een keer, zeg het me dan.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 14:19:54 #297
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53640332
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 14:11 schreef Vivi het volgende:

[..]

Nou..dat heb ik op mijn bevallige buikje kunnen schrijven..sowieso had ik alleen maar kans op een ander appartement, maar dan gelijkvloers. Maar zonder tuin dus omdat er geen sprake mag zijn van "woonverbetering"

Dus daar ga ik niet al die moeite voor doen..die energie kan ik beter besteden aan het terroriseren van Stan zodat ie snelsnelsnel eens de badkamer verbouwd zodat ie zijn apartement kan verkopen en een tuin kan aanschaffen voor zijn zoon
Ow... da's mooi balen dan...
pi_53640340
Nee, ik ben 8 maanden lang niet ongesteld geweest, door borstvoeding Daarna mega onregelmatig. Maar merkte wel heel goed dat de hormonen me nog in de ban hadden. Emotioneel gezien enzo.
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 14:22:29 #299
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_53640398
Oh oke

Tja, ik was allaaaaaang weer heel normaal en regelmatig ongesteld dus daarom schrok ik ook zo.
Maar volgens de HA kan dat zomaar optreden. Ik vind het wel vervelend dat ik nu zoveel hormonen moet slikken maar goed, dit is ook niet alles.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 14:23:31 #300
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_53640425
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 14:19 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ow... da's mooi balen dan...
Ja, idd, maar ik ben er al weer overheen heur
Die tuin komt er wel , het duurt alleen ietsjes langer
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 14:27:28 #301
11682 Moonah
Jolie femme
pi_53640530
Och Lishe... Wat verdrietig dat je je zo voelt. Blijven praten he!! Vindt je bezoek vast niet erg.

Iksje, wat naar zeg. Sterkte ermee.

En Vief, vreemd...
En ook raar dat je geen 'woningvernbetering' mag hebben...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')