Best knap dan dat ze al een cd uit heeft en gitaar kan spelenquote:Amy Macdonald is een Schotse zangeres, geboren op 25 augustus 2007.
In het voorprogramma van Paul Weller dus. Ze heeft er zelfs een aantal optredens die ze solo zou geven voor afgezegd.quote:Op zaterdag 8 september 2007 02:19 schreef LomarVe het volgende:
En kijk eens waar ze beland is.
Echt ? Hoe laat was dat ?quote:Op zaterdag 26 januari 2008 12:46 schreef Abbadon het volgende:
2 kaartjes voor 3 maart...net gehaald
ehmmm....half 12 ongeveer, bij een GWKquote:Op zaterdag 26 januari 2008 13:14 schreef Albee het volgende:
Hmm via ticketservie.nl lukt het niet..
[..]
Echt ? Hoe laat was dat ?
Wil je ze verkopen ofzoquote:Op dinsdag 26 februari 2008 22:03 schreef Abbadon het volgende:
ben ik nou echt de enige met concertkaartjes hier???
neuh...dat niet...ben er vrij blij meequote:
Ik zie het alleen nergens op de site staan. Kijk ik nu zo slecht, of verstoppen ze het gewoon goed?quote:Op maandag 3 maart 2008 20:20 schreef I-con het volgende:
Voor iedereen die (net als ik) geen kaartje hebben kunnen bemachtigen. Fabchannel.com zend het concert nu live uit.
Ik was ook al aan het zoeken jaquote:Op maandag 3 maart 2008 20:59 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ik zie het alleen nergens op de site staan. Kijk ik nu zo slecht, of verstoppen ze het gewoon goed?
Ja, maar dat is iets anders dan live uitzenden. Dat doet Fabchannel ook.quote:Op maandag 3 maart 2008 21:13 schreef I-con het volgende:
Het staat onder Concerts en dan pending.
Met een beetje mazzel is het concert binnen een week online zodra de platenmaatschappij de boel heeft goedgekeurd.
Het was net live, het is 10 voor 9 afgelopen.quote:Op maandag 3 maart 2008 21:15 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ja, maar dat is iets anders dan live uitzenden. Dat doet Fabchannel ook.
Inclusief toffe accent?quote:Op maandag 3 maart 2008 21:17 schreef morgane het volgende:
Echt een ontzettend goed (en verslavend) nummer! Kan 'm nu bijna op gitaar (+ zang) dus misschien binnenkort op Youtube
Jepquote:
Ik ga er waarschijnlijk een jaar studerenquote:Op maandag 3 maart 2008 21:37 schreef TheSorrow het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar jouw versie!
Ik ben ook dol op accenten nadoen, ik wil naar Engeland, alleen al voor het accentomg
Concert was inderdaad super!! Heb me nog nooit zo vermaakt eigenlijk en het was (helaas) ook zo voorbij. Wel jammer dat ze "A Wish for Something More" niet deed, maar we hebben we een nieuw nummer mogen horen!!quote:
Beetje karig.quote:Op donderdag 20 maart 2008 11:50 schreef Remzz het volgende:
5 nummers van het concert staan inmiddels op fabchannel.com
Dat dusquote:Op woensdag 16 april 2008 18:10 schreef SCH het volgende:
Ik heb de nieuwe cd al 34.567 keer gedraaid. Kan er maar geen genoeg van krijgen.
Fuck Duffy. Fuck Adele. Fuck Amy.
Amy it is![]()
Dat bleek natuurlijk weer ijdele hoop.quote:Op donderdag 20 september 2007 19:48 schreef Modus het volgende:
En please dear God, laat het niet opgepikt worden door de 3FMs/538s/Qs van deze wereld.
Learn to torrent! <- zo snel als je het album gekocht hebt natuurlijk.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 15:30 schreef vencodark het volgende:
Dankzij radio 2 deze zangeres een paar maanden terug leren kennen. Die promote haar album rond het nieuwe jaar. Ze draaide Footballers Wife en dat vind ik echt een geweldig mooi nummer. Hakte er gelijk in. Ook This is the life vind ik heel goed.Heb haar nummers gedownload
want vindt de prijs van ¤ 20 euro gemiddeld wel beetje veel voor slechts 12 nummers. Ik wacht dus nog ff tot het wat meer is afgeprijst. Zag dat er nu al 5 euro af waren dus misschien iets voor mijn verjaardag om te vragen.
Had eerst maar 4 nummer kunnen vinden maar zojuist nog een paar nummers gedownload. Youth of Today is ook wel heel mooi.
Klasse voor deze zangeres.
Inderdaad. This is the Life wordt al aardig kapot gedraaid.quote:
20 euro? Heb hem meer dan een half jaar voor nog geen 11 euro gekocht bij de Media Markt.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 15:30 schreef vencodark het volgende:
Dankzij radio 2 deze zangeres een paar maanden terug leren kennen. Die promote haar album rond het nieuwe jaar. Ze draaide Footballers Wife en dat vind ik echt een geweldig mooi nummer. Hakte er gelijk in. Ook This is the life vind ik heel goed.Heb haar nummers gedownload
want vindt de prijs van ¤ 20 euro gemiddeld wel beetje veel voor slechts 12 nummers. Ik wacht dus nog ff tot het wat meer is afgeprijst. Zag dat er nu al 5 euro af waren dus misschien iets voor mijn verjaardag om te vragen.
Had eerst maar 4 nummer kunnen vinden maar zojuist nog een paar nummers gedownload. Youth of Today is ook wel heel mooi.
Klasse voor deze zangeres.
Oh, das een goeie,bij Mediamarkt heb ik nooit gekeken.quote:Op maandag 5 mei 2008 22:13 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Inderdaad. This is the Life wordt al aardig kapot gedraaid.![]()
[..]
20 euro? Heb hem meer dan een half jaar voor nog geen 11 euro gekocht bij de Media Markt.Gooien ze de prijs dan zo omhoog als de populariteit groter wordt?
Vind je? Ik vind This is the Life echt zo'n nummer wat je niet vaak genoeg kan horenquote:Op maandag 5 mei 2008 22:13 schreef BobbyB het volgende:
Inderdaad. This is the Life wordt al aardig kapot gedraaid.![]()
Mwa, ik vond This is the Life al 1 van de mindere nummers, en nu vind ik hem aardig irritant. Maar dat is met meer nummers die kapot zijn gedraaid op de radio.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 09:18 schreef bladibladibla het volgende:
[..]
Vind je? Ik vind This is the Life echt zo'n nummer wat je niet vaak genoeg kan horen
Want de rest van Nederland mag niet vrolijk zijn?quote:Op vrijdag 30 mei 2008 23:15 schreef SCH het volgende:
Ik heb zelden zo vaak een cd gedraaid - het gaat niet vervelen, kan er niet genoeg van krijgen, wordt er altijd weer vrolijjk van. Wel kut dat heel Nederland dat heeft
Omdat ik haar eerst had ontdekt. Net als dat ik als eerste U2 en Bruce Springsteen had ontdektquote:Op vrijdag 30 mei 2008 23:18 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Want de rest van Nederland mag niet vrolijk zijn?
Ik zal er voortaan rekening meehouden als ik een nummer tof vindquote:Op vrijdag 30 mei 2008 23:22 schreef SCH het volgende:
[..]
Omdat ik haar eerst had ontdekt. Net als dat ik als eerste U2 en Bruce Springsteen had ontdekt
Ja, gaan we eerst toestemming aan SCH vragen of we er naar mogen luisteren. Wellicht dat het na betaling wel mag.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 23:26 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Ik zal er voortaan rekening meehouden als ik een nummer tof vind
Was dat niet een opname van vorig jaar, toen ze in het voorprogramma van Paul Weller stond? Ik heb haar toen in Groningen gezien. Ik ben eigenlijk wel heel erg verbaasd dat dat meiske nu zo'n succes heeft. Ze was vrij leuk, maar dat ze dan ook aanslaat bij een groot publiek...quote:Op zaterdag 31 mei 2008 17:32 schreef Modus het volgende:
Het was maar kort, 2,5 nummer ofzo. Ms dat ze later terug te kijken zijn? Op http://www.fabchannel.com/ staat ook nog een opname van Paradiso eerder dit jaar, 6 nummers.
nope...paradiso, kleine zaal, eerder dit jaar...was wel een aardig optredenquote:Op maandag 2 juni 2008 12:49 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Was dat niet een opname van vorig jaar, toen ze in het voorprogramma van Paul Weller stond? Ik heb haar toen in Groningen gezien. Ik ben eigenlijk wel heel erg verbaasd dat dat meiske nu zo'n succes heeft. Ze was vrij leuk, maar dat ze dan ook aanslaat bij een groot publiek...
Ze stond in de filequote:Op maandag 2 juni 2008 18:45 schreef Sethje het volgende:
Hoe kwam het dan dat ze maar zo kort optrad?
Dat komt omdat alle baggerzenders Q/TMF/Fresh/Slam/538/3FM het zum kotzen door je strot douwen he, zo worden de meeste nummers hits.quote:Op maandag 2 juni 2008 12:49 schreef Lienekien het volgende:
Ik ben eigenlijk wel heel erg verbaasd dat dat meiske nu zo'n succes heeft. Ze was vrij leuk, maar dat ze dan ook aanslaat bij een groot publiek...
Ik dacht precies hetzelfde.quote:Op maandag 2 juni 2008 12:49 schreef Lienekien het volgende:
Ik ben eigenlijk wel heel erg verbaasd dat dat meiske nu zo'n succes heeft. Ze was vrij leuk, maar dat ze dan ook aanslaat bij een groot publiek...
Ja, ok. Het is eigelijk best wel mainstream muziek.quote:Op maandag 2 juni 2008 19:12 schreef Modus het volgende:
[..]
Dat komt omdat alle baggerzenders Q/TMF/Fresh/Slam/538/3FM het zum kotzen door je strot douwen he, zo worden de meeste nummers hits.
6 liedjes toch? En belachelijk kort, maar wel ontzettend goed!quote:Op maandag 2 juni 2008 12:51 schreef morgane het volgende:
Ze heeft dan ook maar 4 nummers gespeeld in totaalerrug jammer, ik had een heel goed plekje maar het was alweer veel te snel voorbij!! En ze zei niet eens dat t het laatste liedje was. Wel een afknapper hoor, al kon ze er niet veel aan doen.
Ze staat op Lowlands.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 13:10 schreef Retarded het volgende:
weet iemand of ze dit jaar nog een keer naar NL komt?? wil wel naar een concertje van deze geweldige zangeres/writer...
zeg dan niets.. beetje zonde van je tijd.quote:Op woensdag 18 juni 2008 21:20 schreef veldmuis het volgende:
Ik weet niet wat ik ervan moet vinden. Zombie van The Cranberries vond ik altijd best okay, en dit deed me er echt DIRECT aan denken. Dat ze in dat interview wat hierboven ergens staat dat ze dat niet snapt snap ik dan ook niet, snap je?
Ik heb het trouwens over 'this is the life'; de rest heb ik nog niet gehoord. Een hele CD van deze muziek lijkt me wat teveel.
Sorry, fan.quote:Op woensdag 18 juni 2008 21:43 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
zeg dan niets.. beetje zonde van je tijd.
Ik zou toch wel de moeite nemen. Is zeker de moeite waardquote:Op woensdag 18 juni 2008 21:20 schreef veldmuis het volgende:
Ik heb het trouwens over 'this is the life'; de rest heb ik nog niet gehoord. Een hele CD van deze muziek lijkt me wat teveel.
'Let's Start A Band' heeft dan ook exact hetzelfde tempo (BPM) en een nagenoeg zelfde melodielijn als 'This Is The Life' en die 2 nummers zijn dan ook naadloos aan elkaar te plakken zoals ik onlangs gedaan heb...quote:Op woensdag 18 juni 2008 22:56 schreef Maartel het volgende:
Let's Start A Band![]()
Verder vind ik de cd wel een beetje '10 keer hetzelfde liedje' maar los van elkaar zijn de nummers allemaal prima te pruimen
En wat wil je daarmee laten zien dan? Leuk/eentonig? Ik snap de bedoeling niet?quote:Op donderdag 19 juni 2008 09:08 schreef MadMaster het volgende:
[..]
'Let's Start A Band' heeft dan ook exact hetzelfde tempo (BPM) en een nagenoeg zelfde melodielijn als 'This Is The Life' en die 2 nummers zijn dan ook naadloos aan elkaar te plakken zoals ik onlangs gedaan heb...
LIjkt me duidelijk toch wat hij bedoelt.quote:Op donderdag 19 juni 2008 10:16 schreef Buitendam het volgende:
[..]
En wat wil je daarmee laten zien dan? Leuk/eentonig? Ik snap de bedoeling niet?
Wat ik daarmee wil aantonen is dat Maartel op zich gelijk heeft als hij zegt dat de CD "wel een beetje '10 keer hetzelfde liedje'" is. Aangezien ze zelf haar songs schrijft, zit ze dus wel wat 'vast' in een bepaald stramien...quote:Op donderdag 19 juni 2008 10:16 schreef Buitendam het volgende:
[..]
En wat wil je daarmee laten zien dan? Leuk/eentonig? Ik snap de bedoeling niet?
Ah, the road to home heb ik indd. Maar ik luisterde een stukje van dat liedje nog, en bedacht me ineens dat het misschien Amy niet is, maar Katie Melua. Bij downloaden krijg je natuurlijk soms verkeerde naam erbij dus had gekunnen. Maar tis dus wel van Amyquote:Op donderdag 19 juni 2008 23:31 schreef BobbyB het volgende:
Leuk he, in Nederland een CD kopen voor 3 keer zoveel met de helft van de nummersIk heb de UK release, daar staan wel gewoon 11 nummers op (eigenlijk 12, want 11 bevat nog een hidden track). Maar, om eerlijk te zijn, je mist er niet heel erg veel aan.
Het gaat overigens om Road to Home en Caledonia.
Oja, en gefeliciteerd natuurlijk
* BobbyB ookquote:Op zaterdag 28 juni 2008 10:11 schreef Buitendam het volgende:
* Buitendam heeft kaartjes voor de Melkweg![]()
Gewoon bij ticketservice.nl. Dat is de officiele uitgever.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 10:59 schreef Chr0nicle het volgende:
Wie/welke site verkoopt de tickets van Amy officieel? Wanneer ik google ben ik namelijk bang dat ik gewoon een website tegen kom die er een hele bak inkoopt en doorverkoopt voor 20 euro meer. Iemand?
quote:Op zaterdag 5 juli 2008 23:30 schreef Smart_ass het volgende:
Vresellijk geforceerd accent. A la Kate Nash ofzo. Klinkt nergens naar in ieder geval.
Wat is dat nou weer voor een onzin. Kan toch gewoon haar mening zijn. De 1 vind dat mooi, de ander juist niet. De Kate Nash hype heb ik eigenlijk een beetje gemist geloof ik...quote:Op zaterdag 5 juli 2008 23:32 schreef Da_Sandman het volgende:
[..].
Verkapte kijk-mij-eens-tegendraads-zijn post..
Ik hoop dat ze die deze keer wel live doet! De vorige keer heeft ze die helemaal niet gezongen en dat is juist in van mijn favo'squote:Op zaterdag 5 juli 2008 20:36 schreef DaMart het volgende:
A wish for momething more
Verkapt kijk-mij-mensen-met-een-andere-mening-dom-vinden-post.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 23:32 schreef Da_Sandman het volgende:
[..].
Verkapte kijk-mij-eens-tegendraads-zijn post..
Maar ja, aan de andere kant, waarom post je dan in een topic over iemand die je niet aan kan horen.quote:Op zondag 6 juli 2008 00:07 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Verkapt kijk-mij-mensen-met-een-andere-mening-dom-vinden-post.
Ik kan dat accent gewoon niet aanhoren, so what? Velen met mij overigens.
Vreemde beargumentatie. Het is toch een forum.quote:Op zondag 6 juli 2008 00:24 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Maar ja, aan de andere kant, waarom post je dan in een topic over iemand die je niet aan kan horen.Dan zou ik het aardig druk krijgen in MUZ.
Maar hoe kan ze dat accent nou weer forceren? Tjees, dat jij het niet goed vind klinken prima, maar dat kind kan er toch niet aan doen dat ze zo lult en zingt? Ofwel, lul niet zo stom.quote:Op zondag 6 juli 2008 00:07 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Verkapt kijk-mij-mensen-met-een-andere-mening-dom-vinden-post.
Ik kan dat accent gewoon niet aanhoren, so what? Velen met mij overigens.
Het is een algemeen Amy McDonald topic, geen adoreer topic of alleen een topic voor mensen die haar mogen.quote:Op zondag 6 juli 2008 00:24 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Maar ja, aan de andere kant, waarom post je dan in een topic over iemand die je niet aan kan horen.Dan zou ik het aardig druk krijgen in MUZ.
Het is prima dat mensen hun mening geven, maar ik blijf het vreemd vinden dat mensen helemaal de moeite nemen een topic in te gaan, een reply te schrijven alleen maar om te zeggen dat ze het niet leuk vinden of iets anders negatiefs. Dan ben je, in mijn ogen, alleen maar bezig met een reactie uit te lokken. En helaas kom je dat gedrag overal op internet tegen. Kijk, de muziek van Jan Smit ligt mij echt niet, maar ik heb het er niet voor over en vind het ook onnodig dat in een topic te gaan lopen vermelden (nu doe ik het als voorbeeld).quote:Op zondag 6 juli 2008 00:28 schreef Grulez het volgende:
[..]
Vreemde beargumentatie. Het is toch een forum.
Dus je geeft wel kritiek op anderen, maar zelf kan je er niet tegen? ondanks dat het een algemeen topic is, weet je dat er fans zullen zitten en dat je reacties als die van Sandman kan verwachten dus ga er dan niet zelf nog kinderachtiger op reageren.quote:Op zondag 6 juli 2008 00:50 schreef Smart_ass het volgende:Het is een algemeen Amy McDonald topic, geen adoreer topic of alleen een topic voor mensen die haar mogen.
Anyway, ik heb gezegd wat ik ervan vind, dus ik zal jullie niet langer storen met het adoreren van Amy.
quote:
Mee eens. Donderdag was ze ergens op tv. Volgens mij was het live want 't klonk idd een stuk geforceerder en accentrijker dan op de cd. Viel me een beetje tegen, maar dat kan ook komen doordat ik zo gewend ben aan de cd-versie aangezien je die de hele tijd hoort.quote:Op zondag 6 juli 2008 16:33 schreef Chr0nicle het volgende:
Haar stem klinkt op cd wel lekker. Live vind ik het ook wat minder... Klinkt beetje euh.. geforceerd.
Eens. Live lijkt het net of ze er nog meer kracht achter wil zetten of zo, dat vind ik wel jammer. Sweet Caroline klonk wel lekker overigens.quote:Op zondag 6 juli 2008 16:33 schreef Chr0nicle het volgende:
Haar stem klinkt op cd wel lekker. Live vind ik het ook wat minder... Klinkt beetje euh.. geforceerd.
Was dat soms op België 1 of 2? Want ergens de afgelopen dagen trof ik ze ook ja. Ze zong This is the life acoustish maar live vind ik ze toch wel duidelijk minder dan op de cd. Het is niet zozeer vals maar vind ze een matige zangeres terwijl ik ze op de cd geweldig vind.quote:Op zondag 6 juli 2008 18:32 schreef Loohcs het volgende:
[..]
Mee eens. Donderdag was ze ergens op tv. Volgens mij was het live want 't klonk idd een stuk geforceerder en accentrijker dan op de cd. Viel me een beetje tegen, maar dat kan ook komen doordat ik zo gewend ben aan de cd-versie aangezien je die de hele tijd hoort.
Was idd op België 1 in het programma 'Zomer 2008'. Rest alleen de vraag of ze live niet beter kan of dat ze die avond moe was/geen zin had.quote:Op maandag 7 juli 2008 14:08 schreef vencodark het volgende:
[..]
Was dat soms op België 1 of 2? Want ergens de afgelopen dagen trof ik ze ook ja. Ze zong This is the life acoustish maar live vind ik ze toch wel duidelijk minder dan op de cd. Het is niet zozeer vals maar vind ze een matige zangeres terwijl ik ze op de cd geweldig vind.
Vooral Footballers Wife, daar heb ik ze mee leren kennen toen ze dit nummer draaide maanden terug op radio 2. Promotie van haar cd
Misschien kan ze beter, maar heb ze nog niet zo goed horen zingen als op de cd. Elke keer áls ik haar live zie op tv (wat niet overdreven vaak is, maar toch) dan is het wel ongeveer zoals bij dat optreden. Ze heeft dan altijd zo'n stem die helemaal van achter haar keel lijkt te komen ofzo. Shakira heeft dat ook. En een beetje is niet erg, maar niet te 'overdreven'. Ik was iig. niet kapot van het optreden.quote:Op maandag 7 juli 2008 16:41 schreef Loohcs het volgende:
[..]
Was idd op België 1 in het programma 'Zomer 2008'. Rest alleen de vraag of ze live niet beter kan of dat ze die avond moe was/geen zin had.
Ze kijkt bijna altijd boos. In haar clips ook, alleen in LA lacht ze een beetje.quote:Op maandag 7 juli 2008 16:54 schreef mrfool het volgende:
op pinkpop was ze slecht qua live, en ze mag wel eens proberen te lachen, damn wat een gezicht trekt ze...
Ze lacht ook een beeeetje in This is the life. Op die foto's die voorbij komen iig.quote:Op maandag 7 juli 2008 16:55 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Ze kijkt bijna altijd boos. In haar clips ook, alleen in LA lacht ze een beetje.
Ze lijkt een beetje op Melanie C eigenlijk, van de Spice Girls.quote:Op maandag 7 juli 2008 17:08 schreef BobbyB het volgende:
Als ze lacht, lacht ze heel lief inderdaad. En een Schots accent vind ik sowieso geweldig.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 7 juli 2008 17:08 schreef BobbyB het volgende:
Als ze lacht, lacht ze heel lief inderdaad. En een Schots accent vind ik sowieso geweldig.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mwa, wel wat ja. Maar Norah vind ik wel knapper om te zien. Maar goed, nog een plaatje dan:quote:Op dinsdag 8 juli 2008 11:06 schreef morgane het volgende:
Op de bovenste is ze juist precies Norah Jones!
Ach, sommige mensen zijn ook gewoon niet zo fotogeniek en/of filmgeniek. Heeft imo ook Enrique Iglesias en Ricky Martin ook. Staan nooit goed op foto's en doen niets in clips, maar bij een interview ofzo zijn zo toch ineens een stuk leuker.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 14:00 schreef BobbyB het volgende:
In het echt vind ik haar veel knapper eigenlijk. Tenminste toen in paradiso vond ik haar er iets anders uit zien als op foto's of video's.
Typisch Q music om even vier maanden achter te lopen minimaal.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 14:01 schreef Seventees het volgende:
Q music draait 'This is the life' grijs momenteel
Mooi nummer. Aparte stem.
Om TMF, MTV en alle andere radiozenders niet te vergeten.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 14:01 schreef Seventees het volgende:
Q music draait 'This is the life' grijs momenteel
Mooi nummer. Aparte stem.
quote:Het ziet er naar uit dat This is the life van Amy MacDonald de #1 van het jaar 2008 zal worden in het jaaroverzicht van de Top 40. De single staat inmiddels 18 weken genoteerd en blijft deze week op #5 hangen. Met de 625 behaalde punten staat de single vooralsnog op #4 in de voorlopige jaarlijst over 2008, maar als de plaat volgende week op #14 of hoger staat, is het de nieuwe koploper in de jaarlijst en op weg om nog flink wat punten erbij te sprokkelen.
Ze draaien het ook al 4 maanden ofzo hoor.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 14:47 schreef Da_Sandman het volgende:
Typisch Q music om even vier maanden achter te lopen minimaal.
Mr. Rock & Roll krijgt een jaar later dus een tweede kans.quote:Platina voor Amy Macdonald
BIDDINGHUIZEN - De Schotse zangeres Amy Macdonald krijgt vrijdagmiddag een platina plaat voor haar debuutalbum This Is The Life. Ze ontvangt de plaat op het driedaagse muziekfestival Lowlands waar ze vrijdag ook een optreden geeft. Dat heeft platenmaatschappij Universal bekendgemaakt.
Macdonald doet het goed op Nederlandse festivals. Eerder dit jaar stond ze op Pinkpop. Toen ontving ze een gouden plaat voor haar cd. Voor platina moet een artiest in Nederland 60.000 exemplaren van een album hebben verkocht. De zangeres stond vijf weken lang op nummer één in de Single Top 100 met haar single This Is The Life. Na Lowlands komt de nieuwe single Mr. Rock & Roll uit.
Op 17 oktober is ze ook nog te zien in de Melkweg in Amsterdam, dat concert is al uitverkocht.
De zaal gaat open om 19.30 uur, het voorprogramma is van Jim Bianco (ik gok er op dat dat rond 20.30 uur begint), tel er een uurtje bij op voor dat optreden en het ombouwen van het podium en zo rond 21.30 zal Amy het podium opkomen, verwacht ik...quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 13:13 schreef Buitendam het volgende:
Weet iemand tot hoe laat het concert duurt? Het begint om half 9, zit daar ook nog een voorprogramma bij?
* Sneeuwvlok checkt foboquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 13:33 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Zwaai even naar me als je er bent...
Inderdaad erg goed!quote:
Indeed! Stonden een gozer of 3 voor me van een jaar of 35 die precies hetzelfde deden, stikirritant!quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 16:42 schreef MadMaster het volgende:
Was gisteren ook in de Melkweg en hoewel het optreden van Amy op zich prima was, heb ik me dood lopen irriteren aan allerlei personen die het nodig vonden om de dagelijkse dingen van het leven te gaan bespreken tijdens het concert. Ik begrijp absoluut niet waarom dat soort mensen een kaartje kopen, misschien om later te kunnen zeggen dat ze er bij waren
En daarnaast een tip voor Amy zelf (mocht ze hier meelezen): Je zag er schitterend uit in je Schotse ruitje, maar met de X-benen die je hebt zou ik volgende keer weer lekker een spijkerbroek en All Stars of zo aantrekken i.p.v. een jurkje en hakken...
Gelukkig geen last van gehad. Maar dat zullen wel dezelfde soort mensen die in de bioscoop hele gesprekken zitten te houden. Op een gegeven moment stonden er wel ineens een stel van die typische 14 jarige breezersletten naast me die het nodig vonden ontzettend veel kabaal te maken en tegen iedereen aan te duwen, maar dat was gelukkig bijna op het einde.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 16:42 schreef MadMaster het volgende:
Was gisteren ook in de Melkweg en hoewel het optreden van Amy op zich prima was, heb ik me dood lopen irriteren aan allerlei personen die het nodig vonden om de dagelijkse dingen van het leven te gaan bespreken tijdens het concert. Ik begrijp absoluut niet waarom dat soort mensen een kaartje kopen, misschien om later te kunnen zeggen dat ze er bij waren
quote:En daarnaast een tip voor Amy zelf (mocht ze hier meelezen): Je zag er schitterend uit in je Schotse ruitje, maar met de X-benen die je hebt zou ik volgende keer weer lekker een spijkerbroek en All Stars of zo aantrekken i.p.v. een jurkje en hakken...
Ik stond op het balkon tegenover het podium en het geluid was daar sowieso niet al te best.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 16:46 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Gelukkig geen last van gehad. Maar dat zullen wel dezelfde soort mensen die in de bioscoop hele gesprekken zitten te houden. Op een gegeven moment stonden er wel ineens een stel van die typische 14 jarige breezersletten naast me die het nodig vonden ontzettend veel kabaal te maken en tegen iedereen aan te duwen, maar dat was gelukkig bijna op het einde.
[..]
Naja, ik heb me er niet aan geërgerd.
Dan is het inderdaad knap irritant.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 16:53 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik stond op het balkon tegenover het podium en het geluid was daar sowieso niet al te best.
Haha nou ik heb het helemaal niet opgemerkt eigenlijkquote:Het viel ons alleen allebei op dat ze behoorlijk wankel stond op die pumps, waardoor ze haar beide voeten naar binnen draaide en het dus net leek of ze enorme X-benen had.
Maar als Amy een avondje met mij wil stappen in haar jurkje en op haar pumps, dan zeg ik helemaal niets over haar houding in die kleding...
Ik stond ook op dat balkon, waar stond je precies?quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 16:53 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik stond op het balkon tegenover het podium en het geluid was daar sowieso niet al te best.
Het viel ons alleen allebei op dat ze behoorlijk wankel stond op die pumps, waardoor ze haar beide voeten naar binnen draaide en het dus net leek of ze enorme X-benen had.
Maar als Amy een avondje met mij wil stappen in haar jurkje en op haar pumps, dan zeg ik helemaal niets over haar houding in die kleding...
Helemaal achteraan op het hoogste schavotje, leunend tegen het hekje bij de achterste muur...quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 18:13 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik stond ook op dat balkon, waar stond je precies?
Oehh heeft iemand daar opnames van gemaakt !? Kan op youtube niks vinden...quote:
Nog geen Next Big Thing.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 09:08 schreef BobbyB het volgende:
Maandag word de Deluxe editie van This is the Life gereleased met een extra CD met nieuwe singles en live versies.
1. This Is The Life (Acoustic Version)
2. This Much Is True
3. Somebody New
4. Footballer's Wife (Live From Glasgow Barrowlands)
5. Fairy Tale Of New York (Live From Glasgow Barrowlands)
6. Mr. Brightside (Live From Glasgow Barrowlands)
7. Mr Rock & Roll (Live From Glasgow Barrowlands)
8. Rock Bottom
9. The Road To Home (Plus Secret Track Caledonia)
Denk dat ze die voor het volgende album bewaard.quote:
Eens wat betreft de locatie! Ze had beter een aantal dagen Paradiso kunnen boeken.quote:Op woensdag 12 november 2008 08:47 schreef Retarded het volgende:
concert was cooltoch zijn dit soort dingen op een kleinere locatie leuker, maar ook in een grotere zaal kan Amy goed entertainen! Vind de opening altijd zo lekker, upbeat intro van Poison Prince...
verder Jeff Buckly nog even voorbij gekomen, wat ze best aardig deed!
Meer van hetzelfde vind ik niet erg. Juist niet. Haar vorige plaat beviel me erg goed, dus liever gaat ze op die manier verder en niet zoals Gabriella Cilmi met iets heel anders komen.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 12:50 schreef Modus het volgende:
Gisteren voor het eerst gehoord, weinig van blijven hangen eik. Nieuwe album wordt vast meer-van-hetzelfde ben ik bang..
Is ze ook.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 14:19 schreef the_legend_killer het volgende:
Lijkt wel alsof ze veel is afgevallen op de foto
Ik ook wel, maar meteen anorexia roepen is wel erg overdreven.quote:Op woensdag 3 februari 2010 18:22 schreef MadMaster het volgende:
[ afbeelding ]
Zoek de verschillen.
Ik zie liever deze verschijning...
Laat ik het dan zo zeggen, ik vind 'r er niet echt gezond uitzien...quote:Op woensdag 3 februari 2010 18:49 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Ik ook wel, maar meteen anorexia roepen is wel erg overdreven.
quote:Op woensdag 3 februari 2010 22:06 schreef Modus het volgende:
Minder vaak naar MacDonalds geweest waarschijnlijk haha snap je hem!!1!!12_!
Nee, leg hem eens uit?quote:Op woensdag 3 februari 2010 22:06 schreef Modus het volgende:
Minder vaak naar MacDonalds geweest waarschijnlijk haha snap je hem!!1!!12_!
Dat ben ik wel een beetje met je eens. Sowieso vind ik dat vollere figuur wat ze had mooier.quote:Op woensdag 3 februari 2010 18:54 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Laat ik het dan zo zeggen, ik vind 'r er niet echt gezond uitzien...
Geen idee. Zou er niet van staan te kijken als het zo zou zijn. Zonde eigenlijk dat uiterlijk zoveel bepalend is in die industrie terwijl je toch voornamelijk naar de muziek luistert ipv er naar kijkt.quote:Op woensdag 3 februari 2010 22:00 schreef Numbie het volgende:
Sjezus zeg, daar is minstens 12kg vanaf. Knap hoor; al zou ze waarschijnlijk wel gemoeten hebben van d'r label. Onder het motto "als je echt beroemd wilt worden...."
Tnkx even snel geluisterdquote:Op vrijdag 26 februari 2010 20:21 schreef BobbyB het volgende:
Er zijn op haar facebook wat nieuwe nummers te horen.
http://www.facebook.com/amymacdonaldmusic?v=app_10531514314
Ook even snel geluisterd. Ben benieuwd naar het nieuwe album!quote:Op vrijdag 26 februari 2010 20:21 schreef BobbyB het volgende:
Er zijn op haar facebook wat nieuwe nummers te horen.
http://www.facebook.com/amymacdonaldmusic?v=app_10531514314
Ik ben 'm nu ook aan het luisteren, en had er eigenlijk ook meer verwacht. Ze herhaalt zichzelf in een aantal nummers, terwijl de nieuwe single (die ik als videoclip op TMF zag) juist veel te Avril Lavigne klonk - harder, maar holler dan de eerste cd. Misschien is het wennen en vind ik 'm na een paar keer luisteren beter, maar tot dusver ben ik enigszins teleurgesteld.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 23:53 schreef Christiaan het volgende:
Wat ontzettend saai zeg. Er zit echt nul vooruitgang in. Deze liedjes doen me stuk voor stuk denken aan nummers van het vorige album. Vooral This Pretty Face en Troubled Face. Valt me erg tegen.
Precies. Heb nu alles 1x geluisterd (op Don't Tell Me na dan). Denk wel dat ik Love Love en Spark vaak ga luisteren.quote:Ik mis een uitschieter, maar na een aantal luisterbeurten ligt het wel weer lekker in het gehoor allemaal.
quote:
Ohh dat is echt wel klote voor je.quote:Op zondag 2 mei 2010 07:16 schreef Meike26 het volgende:
Voor het eerst een hekel gekregen aan Amy![]()
Maar dar kan zij weinig aan doen. Bij ons in het dorpje word een aantal dagen voor Koninginnedag al een grote feesttent neergezet en is er op de dag zelf altijd veel actie/sportiviteit op en om het grasveld heen. Smorgens altijd eerst de parade en dan de Kinderspelen waar kids tot 15 jaar aan mee kunnen doen en prijzen winnen. Maar tussen de activiteiten door, word er ook muziek gedraaid, waaronder This is the Life van Amy!
Maar die knurft van een DJ heeft maar een playlist van 5 nummers...en zo hoorden we This is the life dus meerdere keren per uur.... over de hele dag![]()
Dan kan je zeggen...goed, dan ga je toch niet naar dat feestterein toe ? Maar we wonen er naast
Klopt, werd gisterenavond door LiveNation ook bevestigd via Twitter...quote:Op maandag 28 juni 2010 11:51 schreef FedExtra het volgende:
Ik hoorde gisteren op Rockin'Park dat Amy in November weer in NL is!! In de HMH in Amsterdam.
Perfect, duurt nog even maar ik ben er ook weer bij. Bij mijn favo site vovert melden ze dat deze vrijdag de kaartjes al verkocht gaan worden.
http://www.rtl.nl/compone(...)en_amy.avi_plain.xmlquote:Op maandag 28 juni 2010 18:57 schreef Modus het volgende:
Gisteren dook ze ineens op bij de uitzending van vi-oranje op RTL7. Dat is vast nog wel ergens terug te kijken...
Laten we dan ook maar hopen dat ze weer een goede producer heeft uitgekozen en dat het een stuk beter zal zijn dan haar vorige album...quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 12:29 schreef FZN05 het volgende:
Het gerucht gaat dat ze met een nieuw album komt die nog voor kerst wordt uitgebracht.
Laten we het hopen!
Vond je haar vorige album slecht? Ik vond hem erg leuk, maar er is weinig van gedraaid op de radio.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 15:13 schreef belsen het volgende:
[..]
Laten we dan ook maar hopen dat ze weer een goede producer heeft uitgekozen en dat het een stuk beter zal zijn dan haar vorige album...
Ik vind haar 2e album wel minstens zo goed als de eerste eigenlijk...quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 15:13 schreef belsen het volgende:
Laten we dan ook maar hopen dat ze weer een goede producer heeft uitgekozen en dat het een stuk beter zal zijn dan haar vorige album...
Ik ook. En ik ben benieuwd naar het mogelijke nieuwe albumquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 18:17 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik vind haar 2e album wel minstens zo goed als de eerste eigenlijk...
Ik ook wel eigenlijk en niet kapot gedraaid door alle radiostations.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 18:17 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik heb beide albums, maar vind de tweede echt het beluisteren bijna niet waard, terwijl ik het eerste album wel erg kan waarderen.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 18:17 schreef ranja het volgende:
[..]
Was het maar meer van hetzelfde. Ik vind met name de productie van dat tweede album om te huilen. Ik vraag me echt een beetje af wat die producer gedacht heeft toen ie met Amy MacDonald in zee ging...quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 18:59 schreef Modus het volgende:
Ik vond uiteindelijk maar een nummer of 4 er echt uitspringen van de eerste, en het eerste wat ik toen van de 2e hoorde was zoveel meer-van-hetzelfde dat ik daar maar niet eens aan begonnen ben. Zal voor de nieuwe dan ook weinig moeite doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |