goldhorn | woensdag 29 augustus 2007 @ 12:31 |
Heb ff geen tijd om een mooie OP te maken, maar ik denk dat de mensen wel begrijpen dat dit een topic over Peugeot is....quote:Jaja, heb duurde even maar het is toch gelukt om een deel 2 te krijgen ;-) Nog een paar (openstaande) vraagjes uit het vorige topic: quote: quote:en het laatste berichtje uit het vorige topic... quote:Game On! ohja, bijna vergeten Peugeot Liefhebbers Verenigd [deeltje 1] [ Bericht 28% gewijzigd door goldhorn op 29-08-2007 12:49:00 ] | |
goldhorn | woensdag 29 augustus 2007 @ 12:36 |
btw, mijn broeder rijd ook een 306 en is idd een hele relaxte wagen....(hij heeft de 4-deurs versie) | |
AkTje | woensdag 29 augustus 2007 @ 12:43 |
307CC meld * | |
CreativeMind | woensdag 29 augustus 2007 @ 12:52 |
Ik heb ook een 306 ![]() Niet dat ik zo ontzettend Peugeot fan ben ![]() ![]() Ik ben eigenlijk meer Peugeot 306 liefhebber dus. | |
kokos | woensdag 29 augustus 2007 @ 13:07 |
quote:XSi was 50 euro per maand. | |
goldhorn | woensdag 29 augustus 2007 @ 13:32 |
ik heb geen idee of dat duur is... * heeft het 'geluk' van een leaseauto | |
invine | woensdag 29 augustus 2007 @ 14:08 |
306, 206, 207 allemaal mooie auto's.. maar vind de 307cc niet zo mooi zelfde voor de 206cc.. helemaal niet met dak dicht! cabrio's moet je aan saab over laten ziet er altijd goed uit op een saab ![]() | |
goldhorn | woensdag 29 augustus 2007 @ 14:12 |
306 cabrio vind ik nog steeds een van de mooiste cabrio's ooit. (samen met de volvo c70 en de BMW 3-serie) zowel dicht: ![]() als open: ![]() Gewoon lekker strak, zoals het hoort. | |
mirannie | woensdag 29 augustus 2007 @ 14:45 |
Ik heb een 206, maar dat ding heeft wel vaak kuren. Hiervoor een 205 gehad die veel ouder was, maar eigenlijk nooit echt problemen mee gehad. Ik vind de 107 wel een erg leuk karretje. Denk dat dat mijn volgende auto gaat worden. | |
Jill-RMC | woensdag 29 augustus 2007 @ 14:46 |
Terug Vind Peugeot ![]() | |
Athmozz | woensdag 29 augustus 2007 @ 14:51 |
ah, eventjes een vraagje voor de Peugeot liefhebbers. De 306 van m'n zus (3deurs gevalletje 1.9TD met dik 400k op de teller ondertussen) staat vast op haar oprit. De motor starten lukt, patineren lukt, maar de achterwielen bewegen niet. Je kan de handrem op & af zetten, maar toch blijft die auto niet bewegen met zijn achterwielen, terwijl hij daar gewoon zo gezet is na een ritje waar ze niets van problemen gemerkt heeft. Wat zou dat kunnen zijn (handremkabel door & handrem die blijft plakken oid?) en een schatting van de herstelkostjes? | |
goldhorn | woensdag 29 augustus 2007 @ 15:07 |
misschien kun je het iets verduidelijken voor de nederlanders onder ons. Wat betekend patineren?? En volgens mij is het best mogelijk om door de handrem heen te rijden. Dus als die echt niet beweegt, is er denk ik iets anders aan de hand... Als je gas geeft, maakt de auto dan wel toeren? (misschien iets in de richting van aandrijfas ofzo) | |
Athmozz | woensdag 29 augustus 2007 @ 15:11 |
quote:Plankgas & koppeling lossen, dan beginnen je voorwielen gewoon te draaien terwijl je auto stil blijft staan. Als je dan genoeg vermogen hebt resulteert dat in mooie rook rond je bandjes ![]() quote:De motor maakt duidelijk toeren, schakelen lukt goed, de voorwielen kunnen zelfs draaien, maar de auto blijft stil staan. Ik heb hem al opgekrikt achteraan en de wielen vallen NIET te verdraaien, wat ze normaal wel moeten kunnen (toch?), zeker met een sleutel op de moer en dan trekken (aanspanrichting) | |
goldhorn | woensdag 29 augustus 2007 @ 15:15 |
heb je de achterbanden er al af gehad, misschien dat je beschadigingen ziet op de remmen, of iets anders (anders ff foto maken en hier posten, misschien dat iemand iets ziet dat niet klopt...) Ik heb overigens niet zo heel veel verstand van autotechniek, dus ik gok ook maar wat | |
goldhorn | woensdag 29 augustus 2007 @ 15:18 |
quote:Het kwartje valt nu pas bij mij... tis natuurlijk een auto met voorwielaandrijving.... Dan is het in ieder geval niet de aandrijfas ![]() | |
Athmozz | woensdag 29 augustus 2007 @ 15:20 |
quote:ik krijg de achterwielen er niet af ![]() Verder lijkt het me ook raar dat ze hem gewoon op de oprit parkeert en dat daarna de achterremmen zouden haperen / beschadigd zijn? Sowieso werken ze vooraan nog, want als je probeert om hem met zijn voorwielen te laten doordraaien met de rem ook nog eens in (met 2 man op de bestuurdersstoel om dat te testen ![]() | |
Acryl | woensdag 29 augustus 2007 @ 15:51 |
met een hamer een flinke klap op de achterkant van beide trommels geven, soms wil dat helpen als de remschoenen vast blijven staan. | |
invine | woensdag 29 augustus 2007 @ 16:09 |
quote:ja die was ik nog vergeten ![]() ![]() | |
CreativeMind | woensdag 29 augustus 2007 @ 16:42 |
Zitten beide achterwielen vast of maar 1? | |
Athmozz | woensdag 29 augustus 2007 @ 16:55 |
quote:beide draaien niet meer (maar ik heb wel kant per kant opgekrikt, heb geen 2 krikken. Daar zit toch een differentieel op die dat mogelijk moet maken dat 1 wiel draait & het andere niet?) | |
CreativeMind | woensdag 29 augustus 2007 @ 18:17 |
quote:De achterwielen zijn niet aangedreven, dus dat heeft niks met een differentieel te maken. Het enige dat ze redelijkerwijs kan blokkeren is de rem (of het lager, maar dat lijkt me sterk). Ik gok dat de handremkabel of het mechanisme bij de hendel vast zit. Omdat het aan beide kanten is kun je de lagers, remcilindertjes en de remschoentjes vrijwel zeker uitsluiten. | |
vronie | woensdag 29 augustus 2007 @ 18:56 |
wat je kan proberen ,is heel hard op de voetrem trappenen daarbij je handrem op en neer bewegen,als je geluk hebt komt ie zo los.als hij echt in de trommel geblokkeerd is ,dan heb je een serieus probleem.succes | |
Athmozz | woensdag 29 augustus 2007 @ 19:49 |
ik zal het eventjes proberen als ik weer bij haar ben. Als het dat mechanisme is dat vast zit, wat zou dat ongeveer kosten / als het die trommels zijn die geblokkeerd zitten? Om nog kosten te doen aan een 13 jaar oude auto met 418.000km's... de ophanging is ook al volledig versleten (moeten andere rubbers & schokdempers op) en de banden zijn ook al rats opgesleten. | |
Pronk | maandag 3 september 2007 @ 09:50 |
Deeltje 2 alweer! ![]() TVP | |
_Drake_ | maandag 3 september 2007 @ 12:22 |
Afgelopen vrijdag een magnex rvs systeem gemonteerd ![]() worden maar ik ben er heel erg tevreden mee ![]() ![]() En die dag erna op midland in lelystad uitgebreid er kunnen van genieten ![]() gesprint en wat circuit rondjes/auto-x gedaan BMW E36 325i (192pk) vs de franse brie http://www.picserver.nl/v/858LHYN94078 Celica (155pk, niet standaard) vs de franse brie http://www.picserver.nl/v/65VE2T201QTJ Circuit rondjes met de 106: ![]() (clikable) | |
kokos | maandag 3 september 2007 @ 15:18 |
Verbrand je die uitlaat niet meteen, anders is het weg gegooid geld. | |
CreativeMind | maandag 3 september 2007 @ 15:56 |
Wat ik nou weer aantrof in mijn Peugeot ![]() ![]() Zie hierboven het motortje dat het slot van de achterklep bedient. Een kleine elektromotor drijft een spindel aan die vervolgens met een stangetje het slot bedient. Je raadt het al: spindeltje afgebroken. Het is maar een klein motortje, maar ramt wel telkens met hoge snelheid die slede tegen z'n eind aan. Kunnen die Fransen niet zelf verzinnen dat zo iets een keer afbreekt? ![]() | |
goldhorn | maandag 10 september 2007 @ 11:49 |
quote:Als ze spullen maakten die nooit kapot zouden gaan, dan verdienen ze na een aantal jaar niet veel meer, hè.... | |
Xtr3mE | maandag 10 september 2007 @ 13:02 |
ziet er mooi uit _Drake_ ![]() nog eventueel de badges eraf halen en dan is ie helemaal compleet in mijn ogen. | |
Athmozz | maandag 10 september 2007 @ 13:07 |
quote:Probleem is verholpen door de "garage". 718¤ kosten voor - handremkabel vervangen & opnieuw bevestigen - nieuwe remblokjes - rubbers ergens vervangen - nieuwe aandrijfriem - nieuwe schokdempers - oliewissel - afstellen lichten - andere banden - uitlijnen ![]() | |
Robbiej | maandag 10 september 2007 @ 15:16 |
zo dan ben je ff flink genaaid... je had gewoon in zn achteruit moeten zetten en ff flink door je handrem heen trappen. ik maak dat soort dingen zo vaak mee... 718 euro... damn | |
Athmozz | maandag 10 september 2007 @ 15:28 |
voor wat er allemaal gebeurd is (4 nieuwe bandjes alleen kosten al rap 250à300¤, doe daar nog een aandrijfriem, die rubbers, 4 schokdempers, die nieuwe kabel... bij, en ik vind het best schappelijk van prijs), is dat echt niet veel. Verder ging door de handrem heen trappen wel, maar dan was je op weg met doordraaiende voorwielen & stilstaande achterwielen, die achterwielen wilden echt niet meer draaien. Het naar de garage krijgen van die auto was nog het grappigste; we hebben hem opgekrikt & met de achterwielen op van die "autoverplaatsertjes" gezet die alle richtingen op konden, en er dan zo mee gereden (met dus achterwielen die gewoon elke richting op konden, in de bocht ging je achterkant gewoon rechtdoor en al van die dingen ![]() | |
nevetS | zaterdag 15 september 2007 @ 01:20 |
quote:Wat een plan... ![]() Was de reparatie nog rendabel voor een 306 met zoveel kilometers? Gisteren nog even geklust aan een 205 van een vriend, koolborstels vervangen. Gaat allemaal zo'n 500 keer makkelijker dan enig welke reparatie aan mijn 304. ![]() | |
admiraal_anaal | zaterdag 15 september 2007 @ 01:24 |
* admiraal_anaal 205-rijder meldt zich ![]() | |
Frenzy_ls | zaterdag 15 september 2007 @ 11:09 |
Zeer tevreden 205 GTI eigenaar hiero ![]() | |
_Drake_ | zaterdag 15 september 2007 @ 12:57 |
quote:badges gaan er nog af maar nog niet echt zin gehad ![]() en nog een film van afgelopen keer bij het vrijrijden op CPZ. ![]() | |
admiraal_anaal | zaterdag 15 september 2007 @ 13:03 |
quote:Wat kost dat eigenlijk en welke eisen worden daar aan gesteld, dat vrijrijden? | |
dnn- | zaterdag 15 september 2007 @ 15:03 |
Vraagje: ik lees overal op internet dat men adviseert om een 206je te kopen van na 2002 ivm kwaaltjes. Wat zijn deze kwaaltjes en hoe zit dit precies? | |
_Drake_ | zondag 16 september 2007 @ 04:25 |
quote:www.vrijrijden.nl daar kan je alles lezen ![]() ![]() | |
kokos | zondag 16 september 2007 @ 15:11 |
quote:Stoer man! | |
rena | zondag 16 september 2007 @ 20:05 |
Peugeot ![]() ![]() Wij krijgen over 2 weken de 308 ![]() ![]() ![]() | |
Athmozz | zondag 16 september 2007 @ 22:39 |
quote:In mijn ogen niet, ik heb er gisteren nog wat mee moeten rijden en dat ding is gewoonweg afgetrapt tot en met. Startmotor is volgens mij ook al aan gort (om hem in gang te krijgen moest ik echt 3x een halve minuut staan starten voor hij aansloeg met een gigantische zwarte pluim eruit), maar eens hij rijdt is het inderdaad nog altijd even goed als vroeger, turbo werkt goed, duw in de rug blijft zoals hij was... de motor zelf is volgens mij nog niets aan dus, en qua wegligging is hij echt goed, ben nog aan 120 door het industriepark gegaan & hij kleefde nog aan de baan zoals vroeger, dus dat is ook het probleem niet. Enkel een nieuwe startmotor waarschijnlijk nog, dat zal deze winter wel eens nodig gaan worden. Nieuw aanschaffen zit er momenteel niet in (je zit toch rap aan 15000¤'s) en tweedehands is de miserie van een ander kopen, dus dan kan je evengoed zelf herstellen. Startmotor vervangen zal misschien nog 200¤ kosten, en dan is de auto technisch weer in perfecte staat. Juist eens de koetswerkpanelen wat bijwerken om er de roest af te helpen, & die is weer voor een paar jaar goed (onderkant is totaal niet roest, zij & bovenkant wel wegens "het gebruik"). Als ik in haar situatie stond ging ik me gewoon een 307SW 1.6HDI halen, met korting en overname van die oude peugeot moet ze ergens rond de 17.000¤ kunnen raken, wat niet zo heel veel is voor een nieuwe wagen (zeker gelijk zij veel km's rijdt) | |
goldhorn | maandag 17 september 2007 @ 00:54 |
als je een leuke tweedehandse koopt met 150k of minder op de teller, is toch niet zo'n probleem?? (het kan natuurlijk altijd tegenvallen).... Om van een peugeot met 400K gelijk naar een nieuwe te grijpen lijkt me ook niet echt ideaal... das is de prijs idd wel heftig.... maar een leuke tweedehands voor 6000 euro moet toch wel lukken?? | |
Hr-Flip | maandag 17 september 2007 @ 09:56 |
ja hier nog een Peugeot rijder Ik rij alweer een paar maand in een 307 SW ![]() | |
St4ck3r | maandag 17 september 2007 @ 10:42 |
@me meld zich ook.. 206GTI S16 | |
Athmozz | maandag 17 september 2007 @ 16:52 |
quote:als je een nieuwe koopt heb je natuurlijk direct 3 jaar garantie, en ben je teminste zeker. Als ze een 2dehands koopt kan ze weer ineens veel kosten krijgen als er iets hapert, dus dan is ze even slecht af. Dan kan ze beter met de auto die ze nu heeft doorrijden, als de motor opnieuw afgesteld wordt & de startmotor vervangen dan is hij weer volledig in orde (en dat staat te gebeuren deze winter) | |
-Muse- | maandag 17 september 2007 @ 16:59 |
[ Bericht 54% gewijzigd door -Muse- op 17-09-2007 17:46:25 ] | |
RobertoCarlos | donderdag 20 september 2007 @ 07:59 |
Pffff, deel 1 al gemist dat gaat snel..... Heb een 205 en zou graag een 504 willen hebben, maar heb daar helaas geen plaats voor... Heb de draden nog niet door kunnen lezen, maar bestaat er eigenlijk ook een 105? | |
Ender_W | donderdag 20 september 2007 @ 08:31 |
Zijn er eigenlijk al gebruikers met ervaringen met de 207sw... vind het een mooie auto en mag binnenkort als het goed is een leasebak gaan uitzoeken ![]() | |
goldhorn | donderdag 20 september 2007 @ 09:21 |
quote:Voor zover ik weet (en kan vinden op google) bestaat de peugeot 105 alleen als brommer. Er is geen auto variant met type-aanduiding 105 | |
nevetS | donderdag 20 september 2007 @ 14:10 |
Er bestond geen 105, maar wél een 104! Begonnen als vijfdeurs maar vooral bekend als driedeurs en coupé. Volgens mij bestaat de 104 volgende maand zelfs 35 jaar. De auto had (en heeft, er waren vorig jaar nog 86 van in Nederland) uiterlijke kenmerken overeenkomstig met de 204, 304 en 504. Peugeot had toen zo'n designtrekje waarin alle auto's wel trekken van elkaar hadden, net als nu weer het geval is. Bij uitkomst was de 104 de kleinste auto uit europa met vier portieren. De auto is maar 3,58 lang, de coupé zelfs maar 3,30. Ter vergelijking, een oude mini is maar 15cm korter. ![]() De 105 in de vorm van brommer is een andere serie, waarin óók de 104 voorkomt, maar deze is zeker niet te verwarren met de vierwiel variant. | |
kokos | vrijdag 21 september 2007 @ 18:58 |
Ik zoek een website waar ik onderdelen voor een 106 kan bestellen. Het gaat om een voorruit gekleurd met groene balk en een hoofd remcilinder. Misschien dat iemand nog een goedkoop adres weet voor ruit vervanging? SPOED | |
goldhorn | vrijdag 21 september 2007 @ 23:58 |
ik heb een paar maand geleden een achterklep voor een citroen gevonden via www.onderdelenzoeker.nl Ik had binnen 2 dagen 6 verschillende aanbiedingen liggen. werkte goed voor mij destijds. | |
Antal | zaterdag 22 september 2007 @ 17:07 |
Vorige week een proefrit voor een 207SW aangevraagd, rij nu een 206sw en ben wel benieuwd of overstappen het waard is ! ![]() | |
Ender_W | zaterdag 22 september 2007 @ 17:08 |
quote:Laat je ervaringen ff weten ![]() | |
Tha_Flash | zondag 23 september 2007 @ 21:32 |
106 en Partner rijder meld zich...... | |
Jill-RMC | maandag 24 september 2007 @ 23:07 |
Morgen eens een afspraak maken voor mn 106je bij de garage voor de APK. Hopelijk kan ie er nog wat van maken voor minder dan 300/400 euro, want ik heb nog even geen 206 geld ![]() | |
Antal | vrijdag 5 oktober 2007 @ 11:56 |
quote:Zucht,.. had het kunnen weten, mijn aanvraag is verstuurd naar Bovee Amersfoort en daar had ik al geen hoge pet van op.. Tot op heden totaal geen enkele reactie van hun kant om een proefrit te komen doen. ![]() Jammer, maar ik zal daar zeker nooit meer komen. | |
eer-ik | vrijdag 5 oktober 2007 @ 19:12 |
Laatste tijd probleempje met de 307SW. Ik heb vaak als ik het linker knipperlicht aanzet, dat het niet werkt. Of eerst 3 keer knippert en dan blijft de hendel naar beneden staan, maar hij knippert niet meer. Lafjes aanraken is wel voldoende, dan gaat ie het wel weer doen, maar toch vind ik het irritant ![]() | |
eer-ik | vrijdag 5 oktober 2007 @ 19:13 |
quote:Bij mij om de hoek staat nog een of andere leipe coupé. Zal er van de week eens een plaat van maken ![]() Tof karretje wel ![]() | |
mark_dabomb | dinsdag 9 oktober 2007 @ 08:21 |
Ben ik één van de weinigen die 205 rijdt? (1.1 Forever, 1994). Ik zie ze zoooo vaak op de weg ![]() | |
kokos | woensdag 10 oktober 2007 @ 14:28 |
Ben weer eigenaar van een 106 XSi. Jeeeeeuuuj | |
Jill-RMC | woensdag 10 oktober 2007 @ 16:12 |
quote:Hij bleef mooi binnen de marge....APK, kleine beurt en 4 nieuwe bandjes: 390 euro. Dus voorlopig nog even een 106 rijder ![]() Kwam vandaag er alleen wel achter dat er iets lekt, ws bij mn antenne. Mn binnenlampje zat helemaal vol met water, wat er dus langzaam uitdruppelde terwijl ik aan het rijden was...op mn hand/arm/broek/pook/knopjes voor mn raam etc. Was erg fijn. Ook voor het eerst eigenlijk dat ik dit heb gehad. Vaagheid. | |
kokos | woensdag 10 oktober 2007 @ 19:13 |
Heb je een dakkie? Dat heeft die open gestaan. Het water verzamelt zich in de railing en komt dan via dat draai ding naar binnen. | |
Jill-RMC | woensdag 10 oktober 2007 @ 21:40 |
Nee...geheel dicht dak dat zonder blikopener niet uitzichzelf open gaat...hoop ik ![]() Kon ook zo 1,2,3 geen plek zien op mn dak of rondom mn antenne wat geroest of beschadigd zou kunnen zijn waar het water door naar binnen is gekomen. Het is weer een typisch iets voor mij....ene probleem opgelost...volgend probleem dient zich alweer aan ![]() | |
Antal | maandag 22 oktober 2007 @ 14:38 |
quote:Even mezelf quoten... ![]() Ben net gebeld door peugeot of ze al contact hadden opgenomen voor de proefrit... Nou..... nee... ![]() Dan maar een nieuwe aanvraag naar Peugeot Visser in Nijkerk, misschien dat het nu wel lukt.. ![]() Kortom Bovee Peugeot Amersfoort mijden als de pest.. ![]() | |
goldhorn | maandag 22 oktober 2007 @ 18:36 |
proefrit aanvragen via de peugeot site is sowieso bagger. Tis mij nog nooit gelukt. Als ik een proefrit wil, ga ik gewoon ff langs de dealer en regel het daar. Dat werkt tenminste. | |
Omaha | maandag 22 oktober 2007 @ 20:15 |
Ik ga voor m'n eerste auto voor een Peugeot 306, heb al wat rond gekeken en heb al wat op het oog. Als jullie nog ergens iets tegenkomen hoor ik het graag ![]() | |
GizartFRL | maandag 22 oktober 2007 @ 22:31 |
quote:Nee hoor, ik rij al bijna 7 jaar 205. GTI, CTI, CT, Lacoste, GL, Dturbo, DturboI, GTTI. Veul soorten. Mijn favo is nog altijd de 205 1.9 GTTI. | |
goldhorn | vrijdag 4 januari 2008 @ 13:38 |
quote:is het nog gelukt om een proefrit te krijgen. Ben best wel benieuwd naar je ervaring met de 207SW. (Misschien dat ik die volgend jaar zelf ook ga rijden). | |
invine | vrijdag 4 januari 2008 @ 18:57 |
quote:wat is er zo speciaal aan de 1.9 GTTI? is dat gewoon de benaming voor de GTI met een 1.9? want ik kan niks echt vinden over een GTTI. | |
SuN-CRuSHeR | vrijdag 4 januari 2008 @ 19:28 |
Zal wel met een turbo zijn.. | |
admiraal_anaal | vrijdag 4 januari 2008 @ 19:32 |
Wil binnenkort weer gaan rondkijken naar een 205 GTI of CTI ![]() Mis het toch wel hoor een 205 | |
GizartFRL | vrijdag 4 januari 2008 @ 22:34 |
GTTI was een GTI met impreza turbo erop. Heb nu nog maar 3 205 GTI;s waarvan 1 te koop. Misschien iets voor jou A_A? | |
admiraal_anaal | vrijdag 4 januari 2008 @ 22:36 |
quote:Zou kunnen ![]() ![]() evt mailen kan naar a_a@casema.nl ![]() | |
invine | vrijdag 4 januari 2008 @ 23:46 |
Ik heb misschien ook wel intresse in die 205gti, als mijn vader hem op zijn naam wil zetten. | |
GizartFRL | zaterdag 5 januari 2008 @ 10:21 |
A-A heeft een mailtje. @ invine, mocht je vader dat willen laat het maar horen. | |
eer-ik | zaterdag 5 januari 2008 @ 10:44 |
quote:Bestaat zo'n gtti echt? Enige hit op GTTI dit ik krijg is de charade GTTI nml... Verder zegt ie: bedoelt u: GTI | |
GizartFRL | zaterdag 5 januari 2008 @ 11:26 |
Zelfbouw. 205 GTI met Turbo ( Td04 afkomstig van een Impreza). Dit lag onder de kap: ![]() | |
eer-ik | zaterdag 5 januari 2008 @ 11:53 |
quote:Zodoende ![]() Niet de officiele benaming dus. Wat deed zo'n dingetje nou zo'n beetje? qua prestaties? | |
GizartFRL | zaterdag 5 januari 2008 @ 12:21 |
Is bij mij nooit op een rollerbank geweest. Echter was het geen probleem om bij het oprijden van de waldwei bij Drachten een 306 S16 ( met 180 rollerbank PK's) vol voorbij de vliegen in het optrekken. ( en hij ging ook volgas). Ben met deze auto ook nog eens opgedrukt door een Astra GSI 2.0 16V op een 80 km weg waar ik rustig 80 reed. Ik hoor hem achter mij terugschakelen en vol gas om mij heen proberen te gaan. Op het moment dat hij naast me zat teruggeschakeld naar zijn 3, op het gas, even wielspin ( bij 80 km op een droge weg) en heb hem alleen nog maar in mijn binnenspiegel zien verdwijnen. ![]() | |
eer-ik | zaterdag 5 januari 2008 @ 12:27 |
quote: ![]() pwn dan ![]() Ben wel benieuwd hoeveel pk je er nou eigenlijk uit haalt dan. Maar goed, als je dat zelf ook niet weet schiet het niet op ![]() | |
-Muse- | zaterdag 5 januari 2008 @ 12:50 |
Een geblazen 1.9 geeft zo tegen de 200pk, op wat hogere boost dan wel. | |
roelvdlende | vrijdag 10 oktober 2008 @ 12:49 |
Mijn 106 1.3 rallye![]() Mods: -SCORPION1065 Group N centre pipe with de-cat -SCORPION1066 "Group N rear backbox with 2"" rolled out tail pipe" -Luchtfilterhuis mod met k&n vervangingsfilter -OMP Veerpootbrug -Verlaagd rondom ong. 3cm -Eibach Sportline veren -Witte tellerplaten Birba Racing -16'' Speedline Comp2 -4-2-1 Powerful Spruitstuk -Kuipstoelen | |
automatic_ | dinsdag 14 oktober 2008 @ 22:08 |
207 rijdster present ![]() | |
GizartFRL | dinsdag 14 oktober 2008 @ 22:14 |
Goede kick. ![]() * GizartFRL heeft op dit moment weer 4 Peugeotjes. ![]() 3 keer gti, 1 keer CTI. | |
automatic_ | dinsdag 14 oktober 2008 @ 22:14 |
quote:Dankje ![]() | |
Tumble | woensdag 15 oktober 2008 @ 18:56 |
Peugeot rijder meld zich Atm een 406 break zwart metalic beige lederen bekleding 110 pk diesel met intercooler en een 106je voor moeders de vrouw Maar mijn vader was vroeger echt een peugeot gek dus allemaal wel gehad 104,203,204,305,404 en 504 zelfs de 504 coupe oww als hij die toch eens had gehouden Kwalitatief niet de beste wagens maar ze rijden zalig. | |
CreativeMind | woensdag 15 oktober 2008 @ 19:57 |
Ik heb nog steeds m'n 306 1400. Op dit moment staat er 208.000 km op. Economisch gezien is ie afgeschreven, maar ik ga kijken hoe lang ik er nog in kan rijden zonder grote kosten ![]() Tot nu toe gaat het i.i.g. erg goed. Prima wagentje ![]() | |
Lausteen | woensdag 15 oktober 2008 @ 21:12 |
309 ![]() | |
Tommzzz | woensdag 15 oktober 2008 @ 22:02 |
106 | |
Snuitebolletje | donderdag 16 oktober 2008 @ 08:33 |
207... maar oh wat zal ik blij zijn als ik een andere auto mag uitzoeken.. jeetje, wat een lelijke onganse puist is het! En rijden doet het mormel ook voor geen kloot | |
automatic_ | donderdag 16 oktober 2008 @ 10:25 |
quote:Nou zeg ![]() | |
kokos | donderdag 16 oktober 2008 @ 16:27 |
quote: ![]() | |
Athmozz | donderdag 16 oktober 2008 @ 17:14 |
quote:Dat hij niet goed rijdt klopt wel, heb hem ook getest. Maar ik vond hem best wel leuk ogen (en superzuinig; die 1.4hdi verbruikt gewoon niets). | |
GilaMonyet | vrijdag 17 oktober 2008 @ 11:28 |
Hooi ik meld mij hierbij ![]() Rij zelf in peugeot 106 sport uit 2001 ![]() | |
Murloc | vrijdag 17 oktober 2008 @ 11:43 |
* Murloc rijdt in een 307 SW Bevalt prima. Hiervoor ook alleen Peugeots gehad; mijn vader heeft op het hoofdkantoor in Utrecht gewerkt ![]() | |
_Drake_ | vrijdag 17 oktober 2008 @ 13:43 |
De huidige 106 ![]() ![]() ![]() Lichtjes opgevoerd naar 135pk, goed voor 0-100 van 7 sec rond op de g-tech. | |
Lausteen | vrijdag 17 oktober 2008 @ 14:12 |
![]() | |
sandertjuh | vrijdag 17 oktober 2008 @ 20:00 |
Nice! Ik doe het nu met een 106je 1.1i uit 1993. ( waar ik echt heel verliefd op ben ![]() Maar ik wil eigenlijk stiekem toch wel een 106GTI of een 1.3 Rallye Erg leuke bakkies! ![]() | |
St4ck3r | vrijdag 17 oktober 2008 @ 21:51 |
![]() de zilvere ![]() | |
invine | vrijdag 17 oktober 2008 @ 22:08 |
mag wel iets lager liggen als je het mij vraagt. zeker aan de voorkant, lijkt net een rally bak nu ![]() | |
St4ck3r | vrijdag 17 oktober 2008 @ 22:13 |
I know. verlaging ligt al klaar..gaat 5cm omlaag aan de voorkant, door de audio ligt de achterkant al redelijk laag..![]() ![]() | |
invine | vrijdag 17 oktober 2008 @ 23:00 |
haha belgisch verlagen dat ja ![]() wat voor specificaties is je 206 eigenlijk? ![]() | |
St4ck3r | zaterdag 18 oktober 2008 @ 06:38 |
Het is een standaard GTI met 137pk. Moet nog ander spruitstuk op, en een rechte pijp naar achter zonder kat waar hij gesplit word naar een L+R systeem. Daarna openlucht filtertje van K&N eronder.. en dan nog even chippen.. dan zal ik op +/- 150PK uitkomen. De woofers kunnen best wat hebben.. 500watt RMS is geen probleem.. van het merk SPL Dynamics. Helaas is mijn budget niet zo groot, en hangen er dus 2x700watt Boschmann versterkers aan.. Deze leveren 200watt RMS ofzo, maar dienen nog vervangen te worden. | |
_Drake_ | zaterdag 18 oktober 2008 @ 13:33 |
150 pk ga je net niet redden met die modificaties, nokkenas is standaard te tam daarvoor. Maar hou het op een 145 pk en een leuk koppelverloop, en dan mag je niet ontevreden zijn ![]() | |
St4ck3r | zaterdag 18 oktober 2008 @ 17:51 |
thnx.. zal er eens naar kijken.. | |
Maranelloot | zondag 19 oktober 2008 @ 16:57 |
Hier ook al een Peugeot topic... Ze zijn ook overal te vinden he, die Peugeot gekken ![]() Ik heb zelf een 205 Rallye welke opgeknapt gaat worden: ![]() Binnenkort gaat het motorblok gereviseerd worden (1.6 onderblok met kop van 1.3 Rallye en dubbele Weber carburateurs voorzien van K&N filters), daarna zal het interieur ingebouwd gaan worden (zit niet eens vloerbedekking in nu, komt een volledig origineel interieur in) en wordt het exterieur enigszins opgeknapt (andere achterklep zonder spoiler, bumpers zonder schade etc, originele bestickering etc). De bedoeling is dat hij in het voorjaar weer toonbaar en rijdbaar is ![]() | |
invine | zondag 19 oktober 2008 @ 17:20 |
tof dat je er 1 opknapt ![]() | |
Maranelloot | maandag 20 oktober 2008 @ 10:53 |
Het probleem is eigenlijk dat er nauwelijks goede origineel Nederlandse 205 Rallyes te vinden zijn... Dus dan maar zelf opknappen ![]() | |
GilaMonyet | maandag 27 oktober 2008 @ 16:09 |
Mara hou je ons wel up2date ![]() Leuke auto is dat had er al 1 gezien bij wheeler dealers op discovery ![]() | |
Maranelloot | maandag 27 oktober 2008 @ 20:15 |
Kan nog wel ff duren voordat ik iets te updaten heb (projectje gaat waarschijnlijk een paar maandjes on hold, moet weer ff m'n bankrekening aanvullen zeg maar), maar dan zal ik het zeker hier posten ![]() | |
GilaMonyet | dinsdag 28 oktober 2008 @ 08:56 |
quote:Hehe, okay Ach dit was ookal een update ![]() | |
Maranelloot | dinsdag 28 oktober 2008 @ 12:22 |
En dan heb ik toch vandaag weer iets te updaten ![]() Verder ga ik vrijdag een andere achterklep halen, eentje zonder picknicktafel... Heb ik die ook maar vast liggen. | |
GilaMonyet | dinsdag 28 oktober 2008 @ 16:56 |
quote:Okaay, We / Ik ben benieuwd ![]() | |
jap85 | woensdag 29 oktober 2008 @ 15:08 |
*Peugeot fan meldt* Heb een 106 XSi 1.6 gehad, mooie donkerrode kleur en helemaal origineel op de motorische aanpassingen na (gechipt en geflowde cylinderkoppen had +/- 120 pk op de rollenbank). Heerlijk karretje met alles erop en eraan. Deze moest plaats maken voor mn huidige lease 207, een XS Pack 1.6 16v VTi 120 in de kleur gris manitoba. Deze vond ik in deze uitvoering al bijna compleet genoeg, heb er nog wel de originele RC achterklepspoiler op laten zetten om hem af te maken en nog bluetooth en CC bij gedaan. Heerlijke auto, ondanks zn forse gewicht (1200kg) is ie best vlot en ligt ie als een blok op de weg wanneer je hem lekker door de bochten jaagt. | |
Maranelloot | woensdag 29 oktober 2008 @ 15:42 |
Jammer dat je de XSI weg moest doen, ik vindt het erg mooie wagens, zeker in donkerrood. Al is een 207 ook een erg mooie wagen - had waarschijnlijk ook mijn keuze geweest als leasewagen als ik m'n huidige (Citroen C4 Coupé 110pk HDI) niet toegewezen had gekregen ivm vertrekkende collega. Niet dat ik te klagen heb over m'n huidige auto overigens, het is ook bijna een Peugeot ![]() | |
Blues | zaterdag 1 november 2008 @ 16:34 |
Gisteren opgehaald, de 308 ![]() ![]() ![]() | |
invine | zaterdag 1 november 2008 @ 18:20 |
netjes ![]() | |
St4ck3r | zaterdag 1 november 2008 @ 18:32 |
Ja idd, moeten wat meer inches onder, en een KW setje zou hem niet slecht staan ![]() | |
Blues | zaterdag 1 november 2008 @ 21:26 |
Het zijn foto's van inet. Dit is onze eigen black beauty, vanmiddag in de regen, voor de deur ![]() ![]() En wat is een KW setje ???? ![]() | |
Dr_Crouton | zaterdag 1 november 2008 @ 21:55 |
Netjes, Bluezz ![]() | |
rena | zondag 2 november 2008 @ 10:42 |
quote: ![]() ![]() Wij hebben hem in Gris Shark of zo iets ![]() http://img443.imageshack.(...)otphotosoff30cw9.jpg Deze kleur, ook met exact die velgen, die dan wel weer fantastisch zijn ![]() | |
Blues | zondag 2 november 2008 @ 13:12 |
quote:Mooiiiiii ![]() Maar het is geen zwart maar noir perla nera ![]() ![]() Ik had het bij de dealer ook over zwart, maar dat werd meteen gecorrigeerd ![]() ![]() | |
GilaMonyet | zondag 2 november 2008 @ 13:45 |
Pfft mijn lieve peugeot 106 maakte beetje een pruttel geluid gisteravond na feestje.. Dus ik zo van nah ik kijk morgen morgen wel zal wel me uitlaat zijn ofzo.. Nou niet dus.. kijk zelf maar ![]() ![]() ![]() ![]() | |
invine | zondag 2 november 2008 @ 13:59 |
quote:Waarom heeft die voor parkeersensoren ![]() | |
Dr_Crouton | zondag 2 november 2008 @ 17:02 |
quote:Omdat auto's tegenwoordig niet meer zodaning rechthoeking zijn dat je het einde van je motorkap voor je ziet? Zit o.a. ook op een Audi A6, wat erg handig is als een parkeerplek wat aan de krappe kant is en je je slagschip toch in wilt parkeren. | |
miss_bleu | zondag 2 november 2008 @ 17:03 |
quote: ![]() Ik zal het zelf nog even met mijn 206-je moeten doen ![]() (verkapte tvp ) | |
Blues | zondag 2 november 2008 @ 17:34 |
Nog even vanmiddag het panoramadak op de foto gezet. Let op de lampjes, die geven aan welke gordels niet vast zitten ![]() ![]() | |
Vonkenboer | zondag 2 november 2008 @ 19:57 |
![]() Ouwe foto ![]() Peugeot 106 rijder meld zich ![]() Ik heb een (zoals iemand het mij ooit verteld heeft) vrij zeldzame 106 XSI 1.4 LE MANS met een vermogen van 69 kW. Auto is ooit door iemand ingevoerd vanuit Duitsland (bouwjaar 95) eerste toelating in Nederland in 2002. Ik zelf heb hem sinds 2005 in bezit en heb er bijna 250.000 km opstaan ![]() | |
invine | zondag 2 november 2008 @ 20:31 |
quote:Mooi ding! Ik ga zelf, voor mijn eerste auto dan, voor een 306 XSi ![]() | |
Maranelloot | maandag 3 november 2008 @ 11:32 |
Zeker een mooi ding! Zo'n 106 XSI Le Mans is, samen met de Rallye uiteraard, zeker de mooiste uitvoering voor een fase 1 106! De Le Mans uitvoeringen zijn inderdaad ook erg zeldzaam, wees er maar zuinig op. Zeker zo met de originele wielen gewoon een plaatje! | |
invine | maandag 3 november 2008 @ 11:49 |
quote:Ik ben zelf hiker en rijd af en toe best grote auto's maar ik ben dan verplicht deze achteruit in te parkeren, wat, als je het mij vraagt, ook veel makkelijker is en uiteindelijk fijner is mocht je weg willen rijden. | |
rena | maandag 3 november 2008 @ 15:07 |
quote:Dat is een plaatje van het internet gejat, josti ![]() | |
rena | maandag 3 november 2008 @ 15:09 |
quote:Dan gaat hij ook zo'n enig geluid maken he ![]() ![]() ![]() | |
jap85 | maandag 3 november 2008 @ 19:30 |
quote:Wen je wel aan hoor ![]() | |
Vonkenboer | maandag 3 november 2008 @ 22:24 |
quote:Al moet ik eerlijk toegeven dat hij niet zo heel strak in de lak meer is als dat hij op de foto oogt, ook hebben de velgen her en der wat stoeprandschade ![]() Ver loopt en trekt als de brandweer (motorisch 100%), hij heeft ook geen roest op de bekende plaatsen ![]() Kan iemand achterhalen hoeveel van dit type peugeotjes er eigenlijk nog in Nederland rijden ? Ben daar wel erg nieuwsgierig na ! | |
Dr_Crouton | maandag 3 november 2008 @ 22:31 |
quote:Uhh, volgens mij heb je mijn verhaal niet helemaal begrepen. ![]() Wat ik bedoel is dat de meeste auto's tegenwoordig zo'n afgeronde neus hebben dat je vanachter het stuur niet kan zien waar je auto ophoudt. Parkeersensoren voorin zijn, samen met die achterin zitten dan een extra hulpmiddel om je auto paralel in een krappe parkeerplek te zetten. Zeker als het niet lukt om de auto in één beurt achteruit in de plek te manouvreren. | |
FranticDJ | donderdag 6 november 2008 @ 23:31 |
Paars Metallic 307 1.6 16v XS meldt ![]() | |
Lausteen | vrijdag 7 november 2008 @ 14:33 |
Er staat een 106 Le Mans op MP ![]() Zouden ze m ruilen voor een 309 ![]() | |
kokos | vrijdag 7 november 2008 @ 14:52 |
quote:Bedoel je een 106 Xsi'tje? Heb mijn tweede 106 XSi le mans gisteren verkocht, hij was echt bijna dood ![]() Denk nu dat ik deze ga kopen: Link | |
Lausteen | vrijdag 7 november 2008 @ 15:07 |
quote:Ja dezelfde als hierboven ![]() | |
Whiskers | vrijdag 7 november 2008 @ 15:42 |
* Whiskers is 205 dTurbo rijder Sinds kort met elektrische ramen ![]() | |
kokos | vrijdag 7 november 2008 @ 16:51 |
quote:Ik heb in 3 jaar tijd al drie van deze autotjes verbruikt. Waarvan er twee van zijn overleden en eentje doorverkocht heb aan een goede vriend, maar die gaat hem verneuken met kuipstoeltjes, velgjes en racestuur ![]() | |
sandertjuh | zondag 30 november 2008 @ 15:02 |
Ik heb het volgende met mijn 106 Sinds een tijdje is er laten we zeggen 80% van de tijd een tik aanwezig die vanuit de onderkant lijkt te komen. Het gaat mee op de snelheid van de auto en het geluid is echt een tik-tik-tik-tik-tik Het maakt niet uit of je door bochten gaat of rechtuit, het gebeurd in beide situaties. Het geluid blijft als ik het gas loslaat of de koppeling intrap of gas geef. Wanneer het geluid er is en ik rem dan gaat het weg. Nu is de auto vanochtend op de brug geweest en is er naar gekeken maar er viel niks te vinden wat dat geluid zou kunnen veroorzaken. Misschien iemand hier een idee? Gaat om een 106 1.1i uit 1993 *enige wat ik eigenlijk kan bedenken zijn de aandrijfassen | |
Jalu | zondag 30 november 2008 @ 15:13 |
quote:Is het niet een kromme schijf, of iets met de remblokken? | |
sandertjuh | zondag 30 november 2008 @ 16:12 |
quote:Remschijven en blokken hadden we ook naar gekeken, niks mis mee. Ze zijn ook nog vrij nieuw, ik denk een km of 5000 oud | |
Lucifer_Doosje | zondag 30 november 2008 @ 16:36 |
206 rijder meldt zich ![]() | |
CreativeMind | dinsdag 2 december 2008 @ 18:48 |
quote:Ik gok op een van je homokineten, dus idd min of meer je aandrijfas. Als je een beetje handig bent kun je die zelf wel vervangen door een asje van de sloop. | |
moensie | woensdag 3 december 2008 @ 00:46 |
Ik heb een afgekeurde peugeot 106 accent! Weet iemand waar ik die nog kan verkopen? | |
_Drake_ | woensdag 3 december 2008 @ 09:56 |
marktplaats, speurders, autosloop uit welk jaar komt hij? | |
moensie | woensdag 3 december 2008 @ 23:40 |
Hij komt uit 1996, ik wilde hem eerst ook op internet zetten, maar heb geen zin in allemaal rare types aan de deur. Breng hem liever naar een opkoper ofzo! | |
GizartFRL | donderdag 4 december 2008 @ 00:00 |
quote:Op Fok! ![]() | |
moensie | donderdag 4 december 2008 @ 00:01 |
AFGEKEURD he! | |
invine | donderdag 4 december 2008 @ 00:24 |
Kan het nogsteeds ![]() | |
GizartFRL | donderdag 4 december 2008 @ 01:07 |
Was er mis mee moensie? Ofwel waar is de auto op afgekeurd? | |
moensie | donderdag 4 december 2008 @ 01:25 |
Het precieze rapport moet ik nog krijgen, maar er moest nu voor 500 euro aan worden gesleuteld, en in het komende jaar moest ik dan wrsch ok nog de uitlaat vervangen en de koppeling slipte ofzo!!! Ik vind het echt heel jammer, want op zich heb ik er 3,5 jaar prima in gereden. Ik geloof dat nu het belangrijkste de koppeling was en dat er een snaar/riem moest worden vervangen van de koppeling naar de moter. Ga nu op zoek naar een peugeot 206 om maar ontopic te blijven, maar daar was niemand echt geinteresseerd om mijn 106 in te ruilen! (logisch trouwens met de crisis in de autobranche) Ik ga morgen de garage bellen, want ik heb wel de rekening, maar geen keuringsrapport! | |
goldhorn | donderdag 4 december 2008 @ 09:38 |
Je kan altijd nog proberen om hem in onderdelen/ als onderdelenauto te verkopen. | |
CreativeMind | donderdag 4 december 2008 @ 18:11 |
Volgens mij is een slippende (versleten) koppeling geen afkeurpunt. Die snaar waar je het over hebt zal de distributieriem wel zijn. Dat is zéker geen afkeurpunt, maar gewoon een onderhoudsklus die volgens fabrieksopgave iedere zoveel km of jaar moet worden gedaan. Als je dit niet doet is dat je eigen keus, en leidt niet tot afkeur. Het lijkt erop dat die garage je wil naaien. Alhoewel het er natuurlijk niet beter op wordt als de koppeling slipt. Als de rest van de auto nog goed is, loont het vast nog wel die koppeling te laten vervangen. [ Bericht 9% gewijzigd door CreativeMind op 04-12-2008 18:17:59 ] | |
sandertjuh | maandag 8 december 2008 @ 14:34 |
quote:nu alleen nog ondervinden welke kant het is, links of rechts.. en anders laat ik ze aan allebei de kanten wel doen hehe | |
sandertjuh | dinsdag 9 december 2008 @ 10:02 |
Ik heb nog een ander vermoeden, dat het misschien iets te maken kan hebben met de homokinetische koppeling, ik hoor hetzelfde soort geluid als ik ontkoppel/koppel namelijk. | |
Jill-RMC | woensdag 10 december 2008 @ 12:03 |
Nou duidelijk geen Peugeot liefde afgelopen nacht bij mij in de straat. Zowel mijn banden als die van de Peugeot 206 van de buren van verderop waren lek gestoken. Twee banden naar de klote, kost me weer een eurootje of 200....errug fijn weer. Kunnen mensen niet gewoon met hun poten van andermans spullen afblijven? | |
Darkomen | vrijdag 12 december 2008 @ 20:19 |
quote:Hey daar was ik ook! Mijn 405 stond een stukje verder naar rechts, voor de poort. | |
Maranelloot | vrijdag 12 december 2008 @ 20:33 |
quote:Ik niet, maar mijn auto dus wel. Hij staat er overigens nog steeds ![]() | |
Poit- | zondag 14 december 2008 @ 15:06 |
Pfff tis echt triest in de autobranche nu.. Ik ben mijn peu 307 aan het verkopen, maar geen hond die er op afkomt of biedeningen van 2000 onder mijn vraagprijs. Voor mij geen peugeot meer dus. Leuke auto's, maar totaal niet waardevast. | |
rena | zondag 14 december 2008 @ 15:28 |
quote:Hoe oud is hij en hoeveel vraag je er voor? Puur uit nieuwsgierigheid, niet uit interesse in de auto. Je zult er wel te veel voor vragen, want voor een oude 307 krijg je echt niet veel meer. | |
Poit- | zondag 14 december 2008 @ 17:45 |
Hij is uit 2002 en wil er nog iets van 5500 voor hebben. Half jaar geleden gekocht voor 6500... Lijkt me een nette prijs, maar een hoger bod als 4800 heb ik nog niet gehad. | |
Jill-RMC | zondag 14 december 2008 @ 17:49 |
Nu is het ook niet echt een goed moment om je auto in de verkoop te gooien en dat ligt niet aan je Peugeot maar is bij elk merk nu een probleem. | |
Athmozz | zondag 14 december 2008 @ 19:07 |
wat ook wel zal meespelen is dat hij derdehands is en na een half jaartje door zijn 2de eigenaar gedumpt wordt... dat lijkt verdacht veel op een peugeot met elektronicaproblemen die ze niet meer in orde krijgen (ook al heeft hij dat niet), dus een eventuele koper zal al veel minder happig zijn om die te kopen dan om een 2dehandse van dezelfde leeftijd / prijs te kopen. | |
Poit- | zondag 14 december 2008 @ 20:02 |
Klopt, dat zal best meespelen(is niks mis mee btw) idd, maar voor mij iig geen frans, italiaans of of koreaans merk meer. Hij staat nu al zo'n 3 maanden te koop dus waarschijnlijk ga ik me verlies maar nemen. Ik verkoop hem puur omdat ik voor een diesel veel te weinig kilometer rijd nu ivm andere baan. | |
dnn- | zondag 14 december 2008 @ 22:49 |
Ik heb hetzelfde probleem mijn 206 2.0HDi is niet te verkopen .. is van 2004 maar geen fatsoenlijke biedingen. | |
blackmore | zondag 14 december 2008 @ 23:44 |
306 GTI rijder meldt zich! | |
rena | maandag 15 december 2008 @ 11:02 |
quote:Heerlijke autotjes zijn dat ![]() ![]() | |
AryaMehr | dinsdag 16 december 2008 @ 00:30 |
206 rijder hier aanwezig. Heeft iemand trouwens de nieuwe koplampen (Devil Eyes) voor een 206 al gezien, of wat van gehoord? | |
Darkomen | dinsdag 16 december 2008 @ 11:48 |
quote:Wannabee audi crap, op marktplaats staan ze, maar zowel verlicht als onverlicht zien ze er wat mij betreft niet uit. | |
Maranelloot | dinsdag 16 december 2008 @ 19:11 |
Heb al een paar auto's zien rijden met dat soort lampen. Ik vind het geen gezicht... | |
miss_bleu | donderdag 18 december 2008 @ 11:23 |
Hmmm heb zelf nu bijna 2 jaar mijn 206-je maar heb nu ondertussen al 4 keer de voorlichten moeten vervangen. Vanmorgen belde mijn vader mij dat ik meteen wel even door kon rijden naar de garage want mijn rechtervoorlamp was weer stuk. Eenmaal daar aangekomen vervangen ze ook meteen de linker want "als rechts is gegaan zal links ook er wel vlak achteraan gaan". Tot mijn verassing deed nu ook mijn rechterachterlamp het niet. Deze natuurlijk niet op voorraad dus morgen moet hij terug. Mijn auto knipoogt nu als ik rem. Want als ik normaal rij heb ik beide achterlichten, maar als ik rem gaat mijn 3rde remlicht aan en mijn rechtachterlicht uit. Ook kwam ik er vanmorgen achter dat als mijn binnenverlichting op de stand staat dat je lichten aangaan als je deuren open gaan, het licht niet eerder uitgaat dan dat ik mijn deuren vanuit binnen op slot doe. Nog nooit zo iets raars gezien. Nog meer mensen die meegemaakt? En zovaak je lampen vervangen is toch niet normaal? | |
goldhorn | donderdag 18 december 2008 @ 12:09 |
In mijn peugeot 307 had ik ook last van de vele kapotte lichten. Vooral mijn dimlichten gingen vaak ten onder. Volgens mij is dat een bekend kwaaltje bij peugeots. | |
blackmore | donderdag 18 december 2008 @ 12:14 |
quote: ![]() ![]() | |
Lausteen | vrijdag 19 december 2008 @ 22:44 |
309 loopt slecht / start niet meer | |
uniekhoorn | maandag 29 december 2008 @ 20:22 |
Ik heb de peugeot liefde van mijn vader overgenomen. Heb een benzine 306 gehad uit 1998 Nu heb ik een 206 diesel uit 2001 maar de schokbrekers zijn naar zijn grootje, die moeten voor de volgende apk vervangen zijn. Nu ben ik op zoek naar een 206 CC uit 2005/06 maar die zijn er in het noorden niet zoveel ![]() Waar moet ik even kijken? iemand tips? | |
Dr_Crouton | maandag 29 december 2008 @ 21:33 |
quote:Hans Lammers? ![]() Heb nu al weer 6 jaar mijn 206je en heb zelf slechts 2 keer m'n dimlicht en pas nog m'n linker parkeerlicht vervangen. De achterlichten doen het ondanks dat er vocht in zit ook nog na 6 jaar. *klopt* Het kan wel, maar de garage moet niet zo nonchalant Frans doen. | |
jevader | vrijdag 16 januari 2009 @ 20:13 |
Peugeot ![]() ![]() ![]() | |
CreativeMind | vrijdag 16 januari 2009 @ 20:34 |
quote:Dat mag ook wel voor het extra geld ![]() Mijn 306 1.4 heeft nu 217.000 km gelopen en rijdt nog als een tietje. Net ingereden dus. ![]() Prima wagen en ik maak winst op de kilometervergoeding van de baas. Dat doet geen Audi-rijder mij na, en al helemaal niet in die dikke lease bakken. | |
Athmozz | zaterdag 17 januari 2009 @ 10:51 |
quote:zou je van schrikken hoor, die A3's verbruiken ook écht niet zoveel. Maar goed, als je een A3 koopt kan je je evengoed een Golfje halen, afwerking van een A3 is ook niet wat het moet zijn (allemaal harde plastic enzo), niet op het niveau van een luxewagen dus. | |
CreativeMind | zaterdag 17 januari 2009 @ 11:52 |
Verbruik? Zelfs Audi's hebben onderhoud nodig en schrijven af. Dat moet je ook meetellen, he... | |
Athmozz | zaterdag 17 januari 2009 @ 12:01 |
je moet ook het verschil meetellen in rijcomfort. Uiteraard is jouw peugeot goedkoper, als je er een lada tegenover zet doet die ook probleemloos 220.000km en is hij alsnog goedkoper. Verschil is; wil je wel met een lada rijden... Peugeot rijdt niet slecht, maar kwalitatief is dat echt niet vergelijkbaar met een A4 (zelfs met een A3) of een andere dergelijke wagen. | |
CreativeMind | zaterdag 17 januari 2009 @ 13:11 |
Tuurlijk, alle waar naar z'n geld. Een Audi rijdt prima en voelt meer solide aan. Heb ik er het extra geld voor over? Nee. Zou ik in een Lada stappen om nog goedkoper te kunnen rijden? Ook nee. Het gaat erom dat je blij bent met wat je hebt. Het schijnt zelfs dat er mensen zijn die blij zijn met een daewoo tacuma. Prima toch? | |
-Muse- | zaterdag 17 januari 2009 @ 13:28 |
quote:Ik weet zeker dat ik heelw at meer rijplezier haal uit mij 205gti dan uit menig Audi. De rest klopt wel :p SPOILER | |
Jalu | zaterdag 17 januari 2009 @ 16:57 |
quote:Je hebt dan ook één van de beste GTI's ooit gebouwd. Moeten ze bij Audi eerst nog maar eens nadoen. | |
Jalu | zaterdag 17 januari 2009 @ 16:59 |
quote:Wat een flauwekul. Ik weet wel voor 100% zeker dat een oude 306 comfortabeler rijdt dan een splinternieuwe A3, stoelen, vering, allemaal op een niveau wat de Duitsers nog steeds niet weten te evenaren. Rijcomfort is iets wat je de Fransen niet hoef te leren. De Duitsers daarentegen... | |
Athmozz | zaterdag 17 januari 2009 @ 17:05 |
quote:hangt er vanaf wat je graag hebt. Ik heb liever een wagen die echt strak op de baan ligt & waar je tenminste voelt wat voor ondergrond de baan onder je ligt. Ik rij vb vrij frequent met de 3 jaar oude 307SW van m'n zus, en die wordt boven de 160/u gewoon zweverig, iets wat ik echt niet kan hebben (zeker al bij 160/u), iets wat mijn 9 jaar oude auto bij 200/u nog niet heeft (en ja, t is een uit dezelfde klasse). Ik heb dan liever een wagen waarbij ik ook eens aan mij gaspedaal kan komen, en waarbij ik dan ook nog een zuiver sturende auto heb dan dat ik met een trillende rammelbak op baan ben die amper nog doorgeeft wat voor ondergrond je op rijdt. Audi heeft trouwens ook de hardste vering & stoelen, BMW of mercedes zijn zachter ![]() | |
CreativeMind | zaterdag 17 januari 2009 @ 17:46 |
Je hebt goed duits hard en fout duits hard. Ik heb laatst noodgedwongen een paar uur in een nieuw type Astra moeten rijden. Wat een dramatisch slechte auto is dat qua zitcomfort. Ik kwam er als een plank uit. Om nog maar te zwijgen over het gedrag van de motor bij het bedienen van het gaspedaal. Ik kan niet begrijpen dat er zoveel van die krengen verkocht zijn. Maken die mensen geen proefrit ofzo? Fordjes zijn ook redelijk hard, zoals de S-max en de Mondeo, maar dat rijdt wel prima naar mijn mening. | |
rena | zaterdag 17 januari 2009 @ 18:03 |
quote:Een 307SW is ook niet bedoeld om snel mee te rijden ![]() | |
Athmozz | zaterdag 17 januari 2009 @ 18:05 |
quote:halen is ook het probleem niet, maar je moet aan 200/u eens wisselen van rijvak of een licht bochtje nemen (en dan is het nog een met het "sportonderstel" ook)... Die auto voelt totaal niet veilig meer aan eens je de 160 gepasseerd bent... 308 heb ik nog niet mee gereden helaas ![]() En niet bedoeld om snel mee te rijden; als een auto niet meer onder de categorie stadswagen valt moet 180 toch probleemloos te doen zijn zonder dat hij vaag begint te rijden. Ook een 307SW, t is niet dat dat een monovolume is ofzo ![]() | |
rena | zaterdag 17 januari 2009 @ 18:09 |
No offence, maar een 307SW is een gezinsbak, met kleine kinderen achterin ga je hopelijk toch echt geen 160 rijden in mijn opinie ![]() ![]() | |
Athmozz | zaterdag 17 januari 2009 @ 18:11 |
Neen, maar je gaat toch geen 2 auto's kopen? 1 voor als de kleine mee is en een voor als de kleine niet mee is? ![]() Als ik alleen zit wil ik die 180à200 kunnen rijden, als die kleine erin zit houd het op bij 150. Alleen vind ik persoonlijk dat er nogal vaak & veel problemen met die specifieke 307 zijn, als het de mijne was lag hij al op het stort. | |
jevader | zaterdag 17 januari 2009 @ 18:34 |
Fijn dat jullie zo met jullie wagens begaan zijn. ik ben zelf echt een vw en audi fan, maar vind dat iedereen moet rijden waar ie zich het best bij voelt. daarnaast vind ik peugeot wel de topper van de franse merken ![]() | |
Jalu | zaterdag 17 januari 2009 @ 18:49 |
quote:De 307 ken ik niet. Wel weet ik dat de 306 en concernzusje ZX toen ze op de markt kwamen een tijdlang gezien zijn als de maatstaf in hun klasse, eigenlijk pas verbeterd met de komst van de Focus 6 jaar later. En nee, niet wat betreft rijcomfort, maar wat betreft wegligging. Een 306 stuurt veel strakker dan een evenoude Golf of A3, en ik vermoed dat die nog steeds niet veel onderdoet voor een nieuwe Golf/A3. Ook weet ik dat de wegligging van de 307 in diverse tests steevast als "zeer goed" wordt beoordeeld. Persoonlijke voorkeur kan een rol spelen, maar doe niet net alsof een 307 een dweil is want dat is flauwekul. En dan heb ik het nog niet eens over de vrachtwagendiesels die het VAG concern in zijn personenauto's durft te hangen, ze moesten zich schamen, het is niet voor niets dat zo veel merken de HDi motoren van Peugeot gebruiken... (zelfs Jaguar en Volvo). Harde vering en een goede wegligging zijn niet noodzakelijkerwijs met elkaar verbonden. Sterker nog, juist bij hoge snelheden is een harde stugge vering helemaal geen voordeel, de kans dat je wielen bij een hobbel het contact met de weg verliezen doordat de auto gaat 'springen' is dan een stuk groter en dat wil je nu juist niet. De ideale auto heeft soepele vering als je hard rijdt op de autosnelweg en stuggere vering als je op een bochtige weg rijdt. Vandaar ook de opkomst van de actieve vering in veel luxe auto's. Iets waar de Fransen ook al mee pionierden in betaalbare auto's toen de Duitsers het nog op vrijwel geen enkele auto konden leveren. Maar door dit fabeltje("stug = goede wegligging") wat een eigen leven is gaan leiden worden alle auto's (zelfs de Franse ![]() [ Bericht 5% gewijzigd door Jalu op 17-01-2009 19:03:31 ] | |
Athmozz | zaterdag 17 januari 2009 @ 19:02 |
quote:306 met sportpakket op heb ik ook nog mee gereden (was haar vorige ![]() ![]() ![]() | |
Jalu | zaterdag 17 januari 2009 @ 19:06 |
quote:Zou maar zo kunnen, nogmaals, de 306 en ZX waren voor Ford de auto die ze wilden verslaan toen ze het onderstel van de eerste Focus ontwierpen. Ook een ordinaire 306 stuurt als een mes. ![]() Vergis je niet, zo'n 307SW, je zegt wel: het is geen monovolume, maar het scheelt niet vreselijk veel hè. Vrij hoog, vrij groot en vrij zwaar; het is nu eenmaal geen lichtvoetig autootje meer. Een vergelijking met een A3 is wat mij betreft dan ook niet helemaal eerlijk, want dat is een veel kleinere auto. Overigens heb ik niets tegen VAG auto's hoor, integendeel, zijn over het algemeen prima auto's(heb zelf nog heel veel plezier gehad aan een oude Golf Cabrio). Maar ik vind ze wel vaak overgewaardeerd. | |
sandertjuh | maandag 19 januari 2009 @ 15:38 |
Zo inmiddels bijna mijn 106je (uit 1993) een jaar in bezit. Geen enkele keer heeft deze mij laten staan! Rijd nog perfect met slechts een kilometerstand van 101062 km. Zelf heb ik er in een jaar tijd bijna 12.000 km opzitten en ik ben er nog elke dag verliefd op! Aan onderhoud zo goed als niks kwijt geweest, enige wat vervangen is zijn de remschijven en blokken voor(¤66,50) en een ashoes rechtsvoor (¤50) Zaterdag is de auto geweest voor de APK + een grote beurt en ik was welgeteld ¤70 kwijt voor een paar lampjes + filtes en olie. Hij kan er dus weer een jaar tegenaan! | |
AryaMehr | maandag 19 januari 2009 @ 15:42 |
Achterruitenwisser van mijn 206 doet het niet? Zekering? Meer mensen last van gehad? | |
Darkomen | maandag 19 januari 2009 @ 16:08 |
Heb je al in je onderhoudsboekje gekeken? _> zekering nummer. zal wel defect motortje zijn. | |
otterkoppie | maandag 19 januari 2009 @ 19:40 |
weet nog een leuke hyve over peugeot http://koopgeenpeugeot.hyves.nl/ | |
geelkuikentje | maandag 19 januari 2009 @ 20:57 |
Ik ben ook een trotse Peugeot bezitter ![]() Een metallic grijze Peugeot 206 2.0 Hdi uit november 2001. Heerlijke auto om mee te rijden. Jammer genoeg geen 5 deuren. Dat vind ik een stuk praktischer. Gebruik de auto ook om mee naar duiklocaties te rijden en normaal leg ik mijn duikfles achter de bijrijdersstoel. Dat is nogal een geklooi als je eerst 5 deuren gewend was en er nu maar 3 hebt. Dat is eigenlijk het enige nadeel. | |
Dr_Crouton | maandag 19 januari 2009 @ 21:17 |
quote:Onzin, in elke huishouden hoort een Peugeot pepermolen ![]() | |
descendent1 | maandag 19 januari 2009 @ 21:45 |
206XS 1.6 rijder meldt. Heerlijk bakkie; had uiteindelijk de keuze tussen deze en een seat Ibiza; na de proefrit wist ik genoeg... ![]() | |
NLvice | dinsdag 20 januari 2009 @ 21:07 |
Mijn Peugeotje ![]() ![]() En me kofferbak niet te vergeten ![]() ![]() Er is al meer aan gedaan alleen die foto's heb ik nu ff niet in de buurt ![]() | |
CreativeMind | dinsdag 20 januari 2009 @ 22:07 |
quote:Sow die heeft al een hoop leden! | |
detulp050 | dinsdag 20 januari 2009 @ 22:25 |
Ik heb nu een Peugeot 306 Diesel 1.9 met 203000 op de teller die we komende zomer willen gaan inruilen. We dachten eerst aan een 307 SW, maar ik hoor en lees dat die behoorlijk veel verbruikt (1 op 15), dus nu gaan we misschien voor een Citroën C3 ( ![]() Volgens de ANWB zou ik trouwens nog maar 800 inruil kunnen verwachten, maar dat lijkt mij absurd weinig voor puike 306. | |
Athmozz | woensdag 21 januari 2009 @ 09:14 |
mijn rijstijl geeft 5.6 liter / 100km op een 2.0HDI (dus 1 op 17.8), maar ik rijd met die wagen echt kalm omdat het de mijne niet is. Eigen rijstijl zou zeker boven de 1 op 15 uitkomen. Op zich is het ook logisch; je moet maar eens een 307SW vergelijken met een 306 qua frontoppervlakte ![]() | |
goldhorn | woensdag 21 januari 2009 @ 10:00 |
Ik heb een 307 Break gereden (zelfde als SW, maar dan zonder glazen dak). Ik had ook een 2.0HDI (wel de oude variant met 90 pk) En met mijn rijstijl haalde ik 1 op 13/14 ongeveer. Maar ik reed dan ook veel files en als ik kon doorrijden dan ging het gas er flink op. Een vriend van mij heeft er 2 weken in gereden toen ik op vakantie was, en die kreeg hem al richting de 1 op 16. Dus als je niet al te gek rijdt zal die zeker boven de 1 op 15 moeten halen. | |
descendent1 | woensdag 21 januari 2009 @ 10:07 |
quote:Man; wat moet je toch met die dekenkist in je kofferbak! ![]() ![]() Ik heb twee speakers in mn hoedenplank gemonteerd (en natuurlijk de brakke voordeurspeakers vervangen) en dat blaast w.m.b. hard genoeg! ![]() | |
NLvice | woensdag 21 januari 2009 @ 14:10 |
Het is niet ieder zijn ding. ![]() Ik hou heel erg van muziek en vind zoiets in de auto gewoon leuk. het is een hobby van me ![]() Geluid vind ik erg belangrijk en zeker als ik ff zin heb om keihard muziek te luisteren ![]() Thuis kan dat niet want dan gaan de buren ouwehoeren ![]() ![]() En die orginele dingen in de 206 zijn echt niks ze hadden beter geen geluid erin kunnen doen dan ![]() na 1 dag speakers opgeblazen en het geluid was ook niet mooi. Groeten ! | |
Devz | donderdag 22 januari 2009 @ 21:19 |
Even een vrij algemeen vraagje, als nieuwe autobezitter. Ik heb in oktober vorig jaar een Peugeot 206 gekocht bij Nefkens in Alkmaar. Nu is mijn oliepeil inmiddels heel erg laag, maar ik ben de komende tijd niet in Alkmaar dus ik moet even een andere oplossing verzinnen. Kan ik de olie zelf verversen en zo ja, hoe kom ik er dan achter welke olie er in moet? Is dat bij alle Peugeots hetzelfde? Er zit hier ook een andere Peugeot dealer in de buurt waar ik even langs zou kunnen morgen. Daar hoef je verder geen afspraak voor te maken toch? Iemand een indicatie van de kosten van olie verversen bij zo'n dealer? Thanks alvast ![]() | |
Athmozz | vrijdag 23 januari 2009 @ 02:05 |
puur olie wisselen moet je met 50¤ zeker kunnen toekomen lijkt me. | |
goldhorn | vrijdag 23 januari 2009 @ 11:25 |
Het is heel goed mogelijk om zelf de olie bij te vullen. Kijk in de handleiding van de auto, welk soort olie je nodig hebt. Haal bij een tankstation de juiste olie en vul bij. Als het goed is staat in de handleiding ook precies omschreven hoe je dit moet doen (meestal inclusief plaatjes). En anders kun je het ook bij een willekeurige garage laten doen. (En nefkens zit door een groot deel van het land) succes ermee. | |
automatic_ | vrijdag 23 januari 2009 @ 11:51 |
Ik heb vanmorgen helaas een ongeluk gehad op de snelweg. Resultaat: ![]() | |
Athmozz | vrijdag 23 januari 2009 @ 12:36 |
Is je radiator geraakt? Succes trouwens met de herstelling. Ik heb ongeveer dezelfde schade op de achterkant (alleen minder geplooid maar kapot is kapot) en dat kost me al 2600¤ aan herstelling. Bij jou komt daar nog eens een lichtbox rechtsvoor (linksvoor lijkt me intact) bij, dus zal nog wel wat hoger liggen... | |
Devz | vrijdag 23 januari 2009 @ 12:37 |
Ouch, nou ja geen persoonlijk letsel hoop ik.. | |
Athmozz | vrijdag 23 januari 2009 @ 12:38 |
Zo'n tik is maximaal 25à30 km verschil, grote kans dat zijn airbags zelfs nog niet afgegaan zijn (even hopen, nieuw dashboard kost nog meer), dus lichamelijk letsel zal neerkomen op pijnlijke polsen, misschien ook enkels & de linkerschouder. Naargelang de kledij misschien nog schaafwonden op de heupen. | |
Chav | vrijdag 23 januari 2009 @ 17:20 |
Ik heb sinds een week een 206 CC ![]() Wat ik trouwens wel mis is mn stoelverwarming, die zat wel in mn Ibiza ![]() | |
NLvice | vrijdag 23 januari 2009 @ 19:34 |
Zou je niet is je radio eruit halen waarschijnlijk zal je antennekabel gewoon wat losjes zitten. Kan gewoon toeval zijn ![]() Dat is een wat goedkopere oplossing. Dealer zegt altijd heel snel dat iets kapot is hun moeten natuurlijk ook geld verdienen ![]() Doen je cdtjes het wel gewoon goed enz ? Groeten Remko ! | |
automatic_ | vrijdag 23 januari 2009 @ 20:22 |
Geen idee of mijn radiator geraakt is. Ik kreeg het advies om hem even te laten staan en maandag komt de expert. Inderdaad, aan de linker kant (vanuit de foto te zien) is er niets kapot ofzo. De airbag is er ook niet uitgekomen, want ik was net aan het optrekken in een file. Degene waar ik op klapte, reed in een VW Caddy, dus ik ben als het ware onder hem gekomen en daarom is de motorkap zo omhoog gekomen. Ik heb verder niets. Ik had vanmorgen toen ik uit bed kwam wat spierpijn en dat is nu iets erger, maar verder gaat het allemaal prima. De andere partij had gelukkig ook niets, maar pff.. stond even te trillen op mijn benen! Vorige week had ik het er nog met een vriendin over: "Ja, wat moet je eigenlijk doen als je schade hebt?" ![]() | |
Jill-RMC | vrijdag 23 januari 2009 @ 20:46 |
quote:Stoere koplampen, heb je die er zelf in gezet? Wil ook zoiets, of -als die er uberhaupt zijn voor een 206- van die nieuwe Audi R8 LED-daglampjes. Die vind ik zo stoer. | |
Chav | vrijdag 23 januari 2009 @ 21:04 |
quote:Cd`s doen het wel, radio ook wel maar stoort en bv qmusic kan ie niet eens vinden. De monteur heeft nagevraagd wat een nieuwe kost, dat was 200 euro. Hij zei zelf "ik zou voor dat geld niet zo`n radio kopen ![]() ![]() | |
Jalu | zondag 25 januari 2009 @ 00:00 |
quote:Sterker nog, mijn voormalige Xantia 2.0 HDi (was een 110 pk versie) haalde met gemak 1 op 17,5 tot 1 op 18. Zo'n 307 SW zal zeker niet zwaarder zijn dus die zou toch dat verbruik ook wel zo'n beetje moeten kunnen halen. Superfijne dieselmotor trouwens, zo'n HDi. Zo'n beetje het beste wat er op de markt is wat mij betreft. | |
NLvice | zondag 25 januari 2009 @ 02:02 |
quote:ja daar heb je best kans op dat dat het is is veel voorkomend probleem water bij het lampje wat door de antenne voet naar binnen komt grote kans dat dat het is ![]() Lijkt me sterk dat een radio Tuner kapot is iig ik heb er nog nooit van gehoord el kapotte cd lezers maar dat andere niet ![]() Groeten ! | |
St4ck3r | zondag 25 januari 2009 @ 03:17 |
Helaas is sinds vandaag mijn climate control uit mijn 206 GTI (2001) ermee gekapt. Doet helemaal niets meer.. Zekeringen allemaal nog intact.. Eerst blies de CC voluit, en kon ik alleen nog de temperatuur bepalen.. Nu is het helaas over.. Iemand enig idee? | |
Chav | zondag 25 januari 2009 @ 11:30 |
quote:Maar dan is het toch raar dat dat probleem pas komt als de accu verwisseld is (of zou dat gewoon toeval zijn geweest ![]() Werk jij trouwens bij de peugeotdealer dordt ![]() | |
Lausteen | zondag 25 januari 2009 @ 15:24 |
quote:Je koopt een auto met een kapotte radio en moet vervolgens zelf een nieuwe aanschaffen ![]() | |
Chav | zondag 25 januari 2009 @ 15:39 |
Nee. Auto is van mn stiefma geweest. Bij haar is er ooit lekkage geweest wat gemaakt is. Ik vroeg aan haar of de radio bij haar stoorde en toen zei ze: Ja verrek, nadat de nieuwe accu erin gezet is (dus ook weer de code in moeten voeren), maar ik luister altijd cd`tjes dus het is me nooit echt opgevallen. Ik heb m niet bij de dealer gekocht. Ik denk: Peugeot heeft de auto niet helemaal lekkagevrij gemaakt waardoor de radio kapot is gegaan, nieuwe radio op hun kosten, maar zo werkt het waarschijnlijk niet ![]() | |
Chav | maandag 2 februari 2009 @ 18:10 |
Lieve mensjes, Waarschijnlijk een hele stomme vraag maar aangezien mn radio toch echt naar zn mallemoer is ga ik een nieuwe halen. Gewoon een universele Pioneer. Nu zat ik te denken dat de peugeotradio natuurlijk een rare vorm heeft, zijn daar "opzetplaatjes" voor te koop zodat het netjes wordt? Geen idee hoe die dingen heten maar hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel :p | |
Maranelloot | maandag 2 februari 2009 @ 18:51 |
Is dit misschien wat je bedoelt? | |
Lausteen | maandag 2 februari 2009 @ 18:55 |
Volgens mij zit achter de ingebouwde radio gewoon een DIN-gat, alleen valt bij je huidige radio het front zo over dat gat dat het precies in je dash past en het lijkt dat het een geheel is.. Bij je nieuwe radio zal ook een soort frame zitten waarmee je het ook af kan werken maar het niet meer naadloos overloopt in je dash ![]() *Edit: wat hierboven staat kan je dan inderdaad in plaats van het meegeleverde frame doen, wist niet dat dat bestond ![]() | |
Chav | maandag 2 februari 2009 @ 19:02 |
Dat bedoel ik idd ![]() | |
Darkomen | maandag 2 februari 2009 @ 19:18 |
Je kan idd een normale radio ipv de orginele gebruiken, maar meestal heb je wel een speciaal frontje nog nodig waar de nieuwe inpast. | |
NLvice | woensdag 4 februari 2009 @ 03:03 |
quote: Hey ja ik heb ze er zelf ingezet was niet zo moeilijk en die audi lampen heb je nu ook voor de 206 te koop bij autostyle ze zijn alleen wel aan de dure kant dacht rond de 250 a 300 euro ![]() je kan eventueel ook een LED strip halen en die op de onderkant van je koplamp bevestigen dan krijg je het zelfde effect Neem is een kijkje op http://www.peugeot206club.nl en meld je dan ff aan kan je heel veel informatie vinden en projecten van mensen met een 206 mijn project staat er ook tussen ![]() Groeten Remko | |
NLvice | woensdag 4 februari 2009 @ 03:12 |
quote: Hehe nee ik werk daar niet bij de peugeot dealer je bedoelt degen daar aan het water bij AMES ik sta daar wel is te chillen bij het water ![]() ![]() post is een foto van jou wagen miss heb ik je ook welis gezien ![]() En dat van de accu wisselen kan toeval zijn ik denk echt dat het komt door het verroeste stukje bij je lampje miss dat ff vervangen of er wat anders tussen zetten en kijken of het dan nog slecht is. Groeten remko ! | |
NLvice | woensdag 4 februari 2009 @ 03:20 |
Ik heb trouwens weer een nieuwe mod op me 206je ![]() Een Carbon Spoiler ![]() en al een tijdje andere achterlichten ![]() Paar fotootjes ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Groeten Remko ! | |
sandertjuh | woensdag 4 februari 2009 @ 08:32 |
Is vanochtend onderweg naar werk zomaar mijn snelheidsmeter ermee gestopt, en daardoor werken de kilometerteller en dagteller ook niet meer. Opnieuw starten mocht ook niet baten, zal de kabe wel gebroken zijn of iets ![]() | |
Chav | woensdag 4 februari 2009 @ 08:40 |
quote:Ik zal je denk ik niet gezien hebben, maar bij de dealer werd ik ook geholpen door een Remko, vandaar ![]() Ik heb 2 andere dealers gebeld en die zeiden allbei gelijk dat het vocht was. Maar zou het dan het alleen het verroeste stukje zijn of zou het plaatje en antennekabel helemaal vervangen moeten worden? Daar word je dan blij van ![]() | |
Athmozz | woensdag 4 februari 2009 @ 09:21 |
quote:Nu vraag ik mij altijd af; als je al die kosten aan velgen (zien er mij best dure), spoilers & lichten optelt, kon je dan niet direct een auto kopen die je standaard al mooi vindt? Of gewoon iets groters / luxueuzers / snellers? | |
St4ck3r | woensdag 4 februari 2009 @ 13:03 |
quote:Was de aanjager.. NLVice = Remko206? | |
miss_bleu | woensdag 4 februari 2009 @ 13:33 |
quote: ![]() | |
CreativeMind | woensdag 4 februari 2009 @ 20:37 |
quote:Als je gaat zoeken, begin dan bij het punt waar de tellerkabel in de versnellingsbak steekt. De mechanische verbinding is van (ik meen) kunststof, en raakt op een gegeven moment uitgeleuterd, waardoor je kabel niet meer meedraait. Ik heb dit eens gehad met mijn 306, en het was een PSA kwaaltje. Ik weet wel dat het op een gruwelijk ongelukkige plek zit waar je niet handig bij kunt. Het ding wat uitgeleuterd is heet "snelheidssensor" en kost niet zoveel via onderdelenzoeker.nl. | |
NLvice | woensdag 4 februari 2009 @ 21:33 |
quote:Aha vandaar ![]() ik denk alleen het verroeste stukje ![]() probeer anders het verroeste stukje er tussenuit te zagen ofzo en zet er een vers stukje tussen als die het dan nog niet goed is weet ik het ook niet ![]() | |
NLvice | woensdag 4 februari 2009 @ 21:37 |
quote:Hehe ja dat kan ik begrijpen dat je dat denkt maar het is eigenlijk heel eenvoudig ![]() Ik had een bepaald bedrag toen ik een auto nodig had dus heb ik deze gekocht. Nu vind ik het stylen van de auto heel leuk en als ik dan weer wat centen extra heb dan geef ik het hier aan uit ![]() En idd als ik het geld niet in deze auto had gestopt en nu me auto bijv. zou verkopen had ik een hele dikke bak er voor terug kunnen kopen, en het geld wat ik in totaal al heb uitgegeven alleen voor al het geluid in me auto heeft me al zo'n 3duizend gekost ![]() Greetz [ Bericht 6% gewijzigd door NLvice op 04-02-2009 21:45:34 ] | |
NLvice | woensdag 4 februari 2009 @ 21:44 |
quote:Dat klopt idd ![]() Ik heb jou auto ook al is gezien op het forum jij bent Nightglow als ik het goed heb Greetz | |
Chav | woensdag 4 februari 2009 @ 22:20 |
quote:Net een andere radio erin gezet maar de radiozenders vind ie nog steeds niet goed ![]() ![]() IK WORD ER NIET GOED VAHAAAAAAN!!!!! Kan ik zaterdag ofzo niet gewoon ff naar de Ames toe komen als de dealer absurd gaat doen ![]() ![]() ![]() | |
NLvice | woensdag 4 februari 2009 @ 23:11 |
post anders is een foto van het verroeste stukje msis is het makkelijk zelf te vervangen ![]() ![]() | |
Chav | woensdag 4 februari 2009 @ 23:56 |
Het is een duidelijke foto (not) maar het zit aan de linkerkant zowel boven als beneden![]() Maar wat veranderd er nou als je een schoon plaatje erin zet (blond he?) | |
NLvice | donderdag 5 februari 2009 @ 01:46 |
Lol jah hier kan niemand wat mee met die foto ![]() Je moet het hele kapje eraf halen wat aan je plafon zit ![]() ![]() Ja best wel blond eigenlijk ![]() ![]() ![]() Roest is niet goed voor singalen die je antenne ontvangt ![]() ![]() Groeten ! | |
Chav | donderdag 5 februari 2009 @ 09:54 |
Om 23:45 moet ik in het donker een kapje eraf halen ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Darkomen | donderdag 5 februari 2009 @ 12:15 |
Een lampje ![]() En serieus, gewoon een boutje waar de antenne vast mee zit, en dan dus waarschijnlijk roest? | |
Chav | donderdag 5 februari 2009 @ 13:54 |
Een lampje!!! Neeeeeeeeeeeeeee ![]() Heel erg, maar ik weet dus echt niet hoe zo`n antenne vastzit (waarom zou ik?) | |
Darkomen | donderdag 5 februari 2009 @ 15:59 |
onderkant van de antenne is een bout, aan de binnenkant van je dak zal je de bout met een moer daarom vinden. | |
automatic_ | vrijdag 6 februari 2009 @ 16:33 |
Rekening van de schade: ¤3321,08 (inclusief BTW) ¤2790,82 (exclusief BTW) Lang leven de All Risk verzekering. Heb een eigen bijdrage van ¤140,- dus het valt mee ![]() [ Bericht 21% gewijzigd door automatic_ op 06-02-2009 16:42:09 ] | |
Athmozz | vrijdag 6 februari 2009 @ 16:56 |
en helaas ook de komende jaren hogere premie ![]() maar goed, t blijft leuk ![]() | |
automatic_ | vrijdag 6 februari 2009 @ 17:06 |
quote:Ik heb een één of andere beschermer, maar ik wacht het wel af ![]() | |
geelkuikentje | vrijdag 6 februari 2009 @ 17:15 |
Nog foto's posten van mijn wagentje ![]() ![]() ![]() ![]() Rijdt heerlijk ![]() | |
NLvice | zaterdag 7 februari 2009 @ 19:41 |
Leuk ding ! Ga je er nog wat aan doen ? Ik weet nog wel toen ik me auto kreeg dat ik me kapot ergerde aan dat grote gat tussen de banden en de wielkuip ![]() Greetz ! | |
rena | zaterdag 7 februari 2009 @ 21:20 |
quote:Echt? Ik vind het persoonlijk helemaal niet mooi zoals dat bij jouw 206 gedaan is. Net alsof die banden in het frame er bij gepropt zijn ![]() ![]() | |
geelkuikentje | zaterdag 7 februari 2009 @ 22:20 |
quote:Nee ik laat hem zo. Vind de auto er mooi uit zien. Er zitten nu winterbanden onder (met licht metaal ![]() | |
NLvice | zondag 8 februari 2009 @ 16:05 |
quote:Hehe ja anders zagen de auto's er allemaal hetzelfde uit ![]() ![]() Maar bij mij valt het nog wel mee ik heb hem alleen voor 3 cm verlaagd achter is niet verlaagd maar staat wat lager door de woofer die ik achterin heb liggen plus hij staat op de handrem op een aflopend stuk waardoor die nog iets lager komt dus normaal is die achter niet zo ver ingezakt ![]() Ik heb er ook 17 inch onder liggen en toen die nog niet verlaagd was leek het met die wielen net een SUV ![]() vooral vanaf de achterkant kon je onder de hele auto door kijken ![]() ![]() Dus vandaar ![]() Greetz ! Edit : Kijk dit is zoals die er normaal bij staat ik vind dit zelf mooi want hier zijn de wielkasten gelijk aan elkaar en er is overal evenveel ruimte zoals de bovenkant en de zijkant ![]() Orgineel zit er aan de bovenkant een heel gat en die is niet gelijk aan de zijkanten en ik wou dat gelijk hebben ![]() ![]() [ Bericht 6% gewijzigd door NLvice op 08-02-2009 16:13:09 ] | |
miss_bleu | dinsdag 10 februari 2009 @ 10:26 |
![]() Donderdag wil ik uit het transferium naar huis rijden start mijn motor niet in 1 keer. Vrijdag naar de garage en daar wordt mij verteld dat ze er niets aan kunnen doen tot het dagelijks gaat voorkomen. Startmotor kan misschien wat versleten zijn. Maar hun starten hem en er is niets aan de hand. Vanmorgen wil ik mijn auto starten na 3 dagen stil staan en ja hoor. Startmotor verrot wil niet eens meer starten. ANWB gebeld en die hebben mij richting de garage gesleept. Ze zetten er vandaag een nieuwe startmotor in. ![]() | |
miss_bleu | dinsdag 10 februari 2009 @ 16:59 |
en net gebeld dat ook mijn radiator stuk is ![]() | |
sandertjuh | dinsdag 10 februari 2009 @ 17:27 |
Snelheidskabel is vervangen, maar ik ben aardig pissed.. dit is wat ik terug krijg Een 106je terug die of op 3 cilinders loopt, of iets anders. Ding loopt/rijd voor geen meter, geen vermogen, stinkt en maakt een hoop herrie, valt dood zodra je het gas loslaat Gaat morgen dus weer terug en ze regelen het maar ook... Onder het mom van een oud autotje.. zo heb ik de auto daar niet gebracht. Ding reed perfect, en nu.. Teringhonden | |
AryaMehr | dinsdag 10 februari 2009 @ 17:38 |
Ik denk dat ik mijn 206 binnenkort maar in de verkoop zet. | |
miss_bleu | woensdag 11 februari 2009 @ 08:53 |
hmmm. Net weer met 206je gereden. Kwam in transferium aan even motorkap open gedaan. Kwam wat stoom/rook (niet super veel maar toch) van de radiator af. Is dat normaal met een nieuwe radiator? Temp. was niet hoog wat hij aangaf. rond de 70 graden (terwijl hij altijd op 90 graden heeft gezeten voor de nieuwe radiator) | |
Tjabbo | woensdag 11 februari 2009 @ 09:58 |
quote:zolang er genoeg koelvloeistof in je overlooptankje blijft en de temperatuurmeter geen rare waarden aan geeft is er niets aan de hand. Het kan zijn dat er iets gelekt/gemorst is met koelwater bij de installatie van je radiator en dat moet nog even verdampen. Verder is het toch shitweer in NL dus het kan ook opspattend water zijn dat verdampt. Het is ook normaal dat verf van nieuwe onderdelen soms wat rookt kort nadat het voor de 1e keer warm werd. even in de gaten houden. met een weekje moet het zéker over zijn. | |
miss_bleu | woensdag 11 februari 2009 @ 10:30 |
quote:thenks ![]() | |
Innisdemon | vrijdag 13 februari 2009 @ 14:31 |
Hallo allen ![]() Hier de trotse eigenaar van een 206GTI uit 2000 Na jarenlang 205'jes te hebben gereden, overgestapt, en dat is een goeie keus geweest (alhoewel ik het spartaanse van de 205GTI wel mis) ![]() Hij staat te koop zoals je in mijn tag ziet, want ik wil een 206RC ![]() | |
Sirmixalot | vrijdag 13 februari 2009 @ 15:33 |
Ik heb nu sinds vorige week een Peugeot 207 van mijn werk gekregen. Dit is net een half jaar oud, rijd echt heerlijk. ![]() | |
Vonkenboer | vrijdag 13 februari 2009 @ 18:00 |
Mijn 106je (94) heeft zojuist 250.000 km achter de rug ![]() | |
Chav | vrijdag 13 februari 2009 @ 19:13 |
Ahhhh, lekkage in mn auto! Voelde opeens een paar druppel op mn been! | |
Dr_Crouton | vrijdag 13 februari 2009 @ 21:38 |
quote:Heb ik ook wel eens. Is heel normaal. Druppels komen van je portier die naar binnen zijn gekomen toen je de portier of het raampje even opendeed, bleven even hangen en onder het rijden: opeens een druppel op je been. | |
Chav | vrijdag 13 februari 2009 @ 21:42 |
Het waren wel een aantal druppels he, niet eentje (heb je ook een cc?) | |
Dr_Crouton | vrijdag 13 februari 2009 @ 23:01 |
Een CC? Dan is ie inderdaad lek ![]() Waarschijnlijk opgevroren water dat van de rubbers afkomstig is. Wanneer het weer gebeurt, voel aan de randen van het dak en portier of er een nat plekje is? | |
Chav | zaterdag 14 februari 2009 @ 09:58 |
Nou, ik zag de druppeltjes langzaam vallen uit het stukje waar de rubbers van de deur samen komen. Heb gevoeld maar het is niet dat de rubbers ver oid van elkaar afstaan. Het begon ook pas te druppelen na een kwartiertje in de regen rijden. Ik kijk het ff aan, misschien zat mn deur niet helemaal goed dicht of was het eenmalig. Zal zometeen de rubbertjes ietsje aanduwen voor zover dat lukt. Het was gelukkig niet dat er hele stralen naar binnen kwamen ![]() | |
descendent1 | zondag 15 februari 2009 @ 11:00 |
Ik had afgelopen week ook even een 206 Sport! ![]() Mn uitlaat was doorgeroest; wat een kabaal zeg! Natuurlijk weer net het deel tussen de einddemper en rest van de uitlaat bevestiging; dus de hele uitlaat moest worden vernieuwd á 290 euri's... ![]() Maar hij klinkt weer prima nu. ![]() | |
Roycoooooo | dinsdag 17 februari 2009 @ 14:00 |
Peugeot rijders! Heb ff een vraag en ik hoop dat jullie t mij kunnen vertellen. Ik heb een RT4 systeem in mijn Peugeot 207. Nu heb ik 2 cd's op de harde schijf vd jukebox gezet maar ik weet niet hoe ik moet switchen van de ene naar de andere cd. Iemand die weet hoe t moet? | |
Londemanmp | dinsdag 17 februari 2009 @ 14:53 |
Hier nog een 106 member, een blauwe sport uit 2001 met witte 205 gti speedline velgen en booskijkers, armsteun en booskijkers. de peugeot heb ik nu bijna een jaar, heb hem standaard gekocht maar aangezien ik ook nog een oude 106 had kon ik veel overzetten. km stand momenteel : 27.xxx ![]() ![]() is alleen erg erg erg vies. zal een foto dumpen als die weer schoon is. EDIT : // foto van toen de zon nog nederland had bereikt. Nog standaard !! ![]() Deze velgen liggen er nu onder !! ![]() Booskijkers, en armsteun etc, en hoe het nu is zal i.s.m plaatsen. [ Bericht 29% gewijzigd door Londemanmp op 17-02-2009 21:45:27 ] | |
Chav | dinsdag 17 februari 2009 @ 15:20 |
quote:Me too ![]() | |
automatic_ | dinsdag 17 februari 2009 @ 15:25 |
quote:Als je één cd aan het luisteren bent, dan moet je met je rollertje "doorrollen" (rollertje aan je stuur, waar je ook zenders mee kan wisselen) en dan ga je naar een andere cd ![]() | |
Roycoooooo | dinsdag 17 februari 2009 @ 21:06 |
quote:Beroerd, dat werkt bij mij niet ![]() Als ik via de jukebox luister kan ik wel gewoon naar een ander lied gaan maar niet naar een andere cd die op de jukebox staat! Maar ff een ritje naar de dealer maken! | |
automatic_ | dinsdag 17 februari 2009 @ 21:08 |
quote:Ik vind wel dat je erg lang moet wachten hoor ![]() Een andere optie is dat je hem kan selecteren - dacht ik! Op je radio zit een knopje "list" en volgens mij staan daar je albums ook - heb je een mp3 cd er in zitten, dan kan je hier ook je nummers selecteren. | |
Roycoooooo | woensdag 18 februari 2009 @ 08:09 |
quote: ![]() Klopt, stond ook in t boekje maar toen ik keek zag ik alleen de liedjes van één cd. Kijk vanmiddag wel ff als ik terug rij naar huis, bedankt voor je hulp ![]() | |
Dirk-Kuijt | donderdag 19 februari 2009 @ 16:52 |
Peugeot 206 GTI rijder meld zich. Heb hem sinds December in mijn bezit. Toch aardig voor een student dacht ik zo. | |
Dirk-Kuijt | donderdag 19 februari 2009 @ 16:55 |
Ik ben trouwens opzoek naar een standaard GTI of RC spoiler. Dan kan ik die gelijk met de stootstrips laten spuiten. | |
Chav | vrijdag 20 februari 2009 @ 14:37 |
Nou, hier mijn vieze mormel:![]() Van binnen wel schoon ![]() ![]() ![]() ![]() En genoeg plaats voor 4 personen... ![]() Nu nog een windscherm en roestvrijstalen rolbeugels en ze is af ![]() | |
St4ck3r | vrijdag 20 februari 2009 @ 22:09 |
quote:Same here ![]() ![]() | |
automatic_ | vrijdag 20 februari 2009 @ 22:10 |
quote:Haha geen dank. Ik word overigens gek van mijn interval op de 207. Moet hij langzaam gaan, dan gaat hij snel. Wil ik dat hij snel gaat, dan gaat hij langzaam ![]() | |
Kleffe_Dop | zaterdag 21 februari 2009 @ 14:09 |
Vandaag mijn eerste autootje gekocht, en het is een heuse Peug geworden! ![]() Peugeot 106 1.1XT uit 2003 met 60.000 op de teller voor 4000 eurootjes. Niet verkeerd dacht ik zo. ![]() Ik heb er nog geen foto's van gemaakt, maar het is exact dezelfde uitvoering/kleur/wieldoppen als onderstaande 106. Alleen is die van mij een half jaar nieuwer. ![]() | |
automatic_ | zaterdag 21 februari 2009 @ 22:20 |
Leuk! Hopelijk heb je er veel plezier én geluk mee ![]() | |
Chav | woensdag 11 maart 2009 @ 21:24 |
Druk hier......... | |
ibaneX | woensdag 11 maart 2009 @ 21:49 |
hoi | |
automatic_ | donderdag 12 maart 2009 @ 09:28 |
quote:Haha inderdaad. | |
automatic_ | donderdag 12 maart 2009 @ 09:28 |
Wie van jullie heeft trouwens een parfumeur in de auto? En welke geurtje is lekker? Ik had pepermunt, maar daar werd ik onpasselijk van ![]() En nu heb ik iets, geen idee wat, maar die is heel flauw. | |
automatic_ | donderdag 12 maart 2009 @ 09:29 |
Peugeot Liefhebbers - Deel 3 |