abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52208340
Vorige topic: Fok!Dieetclub deel 186

Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld? De FoK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een startBMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FoK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Meetings We zijn een weekendje weg geweest, naar verkeerspark Assen geweest en zijn nu aan het overleggen over een dagje sauna en een speciale "5 jaar dieetclub-meet". Wil je ook een keer mee? Je bent van harte welkom om je aan te melden in het aparte Dieetclubmeetingtopic.

Ik wil ook! Dat kan Ga naar http://www.dieet-web.nl en maak daar een account aan. Na activatie zal je dan in het lijstje verschijnen. Troel zorgt ervoor dat je geactiveerd wordt, dus je kunt het beste haar een PM sturen met je inlognaam zodat ze je kan activeren en aan de dieetclub kan koppelen. Op dieet-web kun je zelf een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet en je plan invullen. Die gegevens zijn nodig om in het lijstje te verschijnen. Met je eigen account kan je zelf je updates doorgeven. Dat kan je één keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal één update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Voor meer vragen kun je of Troel PM-en, of kijken op http://forum.dieet-web.nl

Deelnemers De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Deze OP is te vinden in de Fok!wiki

Laten we het gezellig houden! Pesten doe je op de kleuterschool, niet hier. Deze topics zijn bedoeld om elkaar te steunen, niet om elkaar de grond in te boren omdat men misschien niet voldoet aan jouw ideaalbeeld.
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
pi_52208366
isa was zo van slag dat ze weer op de verkeerde account zat, dat ik maar een nieuwe geopend heb
pi_52208893
Mijn 7 is weer terug op de weegschaal, met een ons winst
Le véritable voyage de découverte ne consiste pas à chercher de nouveaux paysages, mais à avoir de nouveaux yeux. ~Marcel Proust (1871-1922)
Last.fm | Flickr
pi_52208988
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 20:41 schreef gothic-blackie het volgende:
isa was zo van slag dat ze weer op de verkeerde account zat, dat ik maar een nieuwe geopend heb
Goed gedaan... ik zat te wachten tot Isa zou zien dat ze het topic op slot had gegooit, maar het duurde wel erg lang!

Nu ben ik wel vergeten wat ik in het vorige topic wilde posten... Zal wel niet belangrijk zijn geweest.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
  woensdag 8 augustus 2007 @ 21:11:15 #5
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_52209292
So ik ben weer terug van 1,5 uur tennissen...pfff het was best wel koud buiten op de baan, maar gelukkig kreeg ik het al snel weer warm....
"Step into the light to see the darkness"
"If you talk to God you're religious. If God talks to you, you're psychotic."
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 8 augustus 2007 @ 21:28:59 #6
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_52209848
Zo, straks ons verstevigde bed in Ik heb net nog een memobord opgehangen in de keuken Handig voor boodschappen en voor Christans lesrooster.

Oja, heeft iemand toevallig een goed werkend maar niet al te nieuw gasfornuis nodig? Mijn schoonzusje heeft hem over, hij staat nu bij ons en we mogen hem weggeven als iemand hem nodig heeft.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_52210832
tvp-tje
pi_52210919
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 21:58 schreef Elvi het volgende:
tvp-tje
wat had ik nou over tvp's gezegd

En ik zag wel dat ik het topic gesloten had, maar ik wilde Dennis niet uitloggen en vond het niet goed voor z'n imago om een dieetclubtopic in zijn naam te openen
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_52211616
Het was al genoeg schrikken om hem te zien posten.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_52211955
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 22:00 schreef Isabeau het volgende:

[..]

En ik zag wel dat ik het topic gesloten had, maar ik wilde Dennis niet uitloggen en vond het niet goed voor z'n imago om een dieetclubtopic in zijn naam te openen
Wat een zwakke smoes!
pi_52212149
Net terug van een avondje strand met prachtige zonsondergang. Nu lekker naar bed en morgen alweer vroeg naar mn werk.

Trusten!
It is your friends who make your world!
pi_52212778
Pff, vandaag weer een lange dag, ik ben blij als het weekend is, ben nu al op
pi_52213159
Zo, ik ben ook weer terug..

Walibi was leuk, ben alleen heel misselijk geworden in een van de attracties, en toen ging ie ook nog even door..

Op de terugweg bij mijn ouders langsgeweest, en met hun uit eten geweest bij de Griek, en het was verrukkelijk!
EN ik had net een mailtje dat ik met een prijsvraag kaartjes heb gewonnen voor Sellabration, dus dat is ook wel heel leuk

Maar ik moet zo naar bedje toe, m orgen komen er mensen kijken voor de kittens..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_52213338
Dames! Even snel bijgelezen na een dag hard werken: Ymme 14 kilo kwijt, super! Elvi, maak je niet teveel zorgen hoor, het gaat er vast weer af.
Iedereen is druk aan het lezen! Ik ben bezig in 'Van oude mensen, de dingen die voorbijgaan'. Ben langdurig verslaafd geweest aan Agatha Christie.
Sjeen, vertel eens, wat is het verschil tussen Esther Verhoef en Saskia Noort, qua stijl? Ik zie Verhoef overal liggen; 'De eetclub' vond ik een vreselijk banaal boek (dat woord gebruik ik niet vaak ) en niet eens een sterk plot.

Ik denk dat het gister wel een beetje een bui was dat ik me zo rot voelde Vandaag hard gewerkt en daarna stevig gesport, en het rotgevoel is een stuk minder geworden.

(ellenlange TVP dus )
pi_52213603
Conleche: de eetmeter!
pi_52213672
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 22:00 schreef Isabeau het volgende:

Dat ze niet op de 4de pagina mochten en zeker niet door n bepaald persoon?
pi_52215906
Voor alle dames die van lekker eten houden en een beetje calorie-arm willen doen: koop het boek 'Snel en slank' van Ainsley Harriott. Net weer fajitas naar zijn recept op, mjum. Sowieso, ik heb een kast vol kookboeken, en daaruit is dat boek mijn meest-gebruikte!
pi_52216305
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 23:14 schreef freecell het volgende:
Conleche: de eetmeter!
Wat jammer: ik heb net gegoogled en die eetmeter-cd-rom kan je alleen op een gewone PC afspelen: ik heb een apple. Nou dan voor de zekerheid maar een extra vitaminepilletje blijven nemen iedere dag
  donderdag 9 augustus 2007 @ 07:58:03 #19
149959 SQ
snelle trees
pi_52219364
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 23:07 schreef ColdFeet het volgende:
Dames! Even snel bijgelezen na een dag hard werken: Ymme 14 kilo kwijt, super! Elvi, maak je niet teveel zorgen hoor, het gaat er vast weer af.
Iedereen is druk aan het lezen! Ik ben bezig in 'Van oude mensen, de dingen die voorbijgaan'. Ben langdurig verslaafd geweest aan Agatha Christie.
Sjeen, vertel eens, wat is het verschil tussen Esther Verhoef en Saskia Noort, qua stijl? Ik zie Verhoef overal liggen; 'De eetclub' vond ik een vreselijk banaal boek (dat woord gebruik ik niet vaak ) en niet eens een sterk plot.

Ik denk dat het gister wel een beetje een bui was dat ik me zo rot voelde Vandaag hard gewerkt en daarna stevig gesport, en het rotgevoel is een stuk minder geworden.

(ellenlange TVP dus )
Vrijwillig aan de Couperus? Chapeau! Ik heb dat boek gelezen voor mijn lijst op de havo omdat het een zespunter was, maar het kostte me redelijk wat energie om er doorheen te komen
disclaimer
pi_52219421
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 00:31 schreef conleche het volgende:

[..]

Wat jammer: ik heb net gegoogled en die eetmeter-cd-rom kan je alleen op een gewone PC afspelen: ik heb een apple. Nou dan voor de zekerheid maar een extra vitaminepilletje blijven nemen iedere dag
Als je eens een normale dag post, kan ik je er wel een keer doorheen halen?
pi_52219482
Goeiemorgen!

Wij krijgen zo kijkers voor de kittens, dus ik moet hier eerst nog even opruimen en kattebakken leegscheppen enzo, maar ik heb niet zoveel zin...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_52219506
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 08:24 schreef teigan het volgende:
Goeiemorgen!

Wij krijgen zo kijkers voor de kittens, dus ik moet hier eerst nog even opruimen en kattebakken leegscheppen enzo, maar ik heb niet zoveel zin...
De reden om je huis ineens heel snel en heel grondig op te ruimen!
  † In Memoriam † donderdag 9 augustus 2007 @ 08:33:46 #23
43556 miss_dynastie
pi_52219554
Heel snel én heel grondig?? Hmmm, aparte combi
pi_52219578
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 08:33 schreef miss_dynastie het volgende:
Mwa, hebben wij vanmorgen ook gedaan en nu zijn de glazenzetters er
Zometeen dubbel glas
pi_52219582
gelukkig was het huis al redelijk netjes, dus veel heoft er niet aan gedaan te worden.. En aangezien nog rustig ligt te slapen, ben ik daar ook wel blij mee..
pi_52219601
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 08:33 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik mijn geval betekent het meestal vooral stapels papier weghalen.
En gelukkig heb ik een enorme dekenkist in mijn kamer staan, dus dan kunnen die stapels papier mooi daar in.
pi_52219692
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 08:39 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Ik mijn geval betekent het meestal vooral stapels papier weghalen.
En gelukkig heb ik een enorme dekenkist in mijn kamer staan, dus dan kunnen die stapels papier mooi daar in.
Geniaal! Wij hebben ook een dekenkist. Nooit aan gedacht!
  † In Memoriam † donderdag 9 augustus 2007 @ 08:53:20 #28
43556 miss_dynastie
pi_52219733
Als ik me echt voorneem om grondig op te ruimen onder druk, ga ik op een gegeven moment vanzelf 'oh, dat red ik nooit, hellup!' denken en wordt het alsnog met de Franse slag ff vlug vlug uit het zicht in kratjes, doekje erover en klaar.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 9 augustus 2007 @ 09:02:49 #29
13151 crew  Rewimo
pi_52219842
Welja joh, als het voor het oog maar netjes is toch? Ze gaan heus niet in je kasten lopen neuzen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_52219871
precies.. Even stofzuigen om die palm heen waar ze continu inzitten, en zulk soort dingetjes, en het moet maar goed zijn..
  donderdag 9 augustus 2007 @ 09:07:40 #31
149959 SQ
snelle trees
pi_52219895
40 minuten door de regen fietsen
disclaimer
pi_52219936
Hier is het nog best een romeeltje, mar het zijn glazenzetters, die zijn vast wel wat gewend
Ga zo maar eens koffie voor ze zetten

(quote van mijn mama: "mensen die voor je bezig zijn moet je altijd goed verzorgen")
pi_52220164
[edit] Riann heeft even niets te melden, maar wil wel graag dit topic in myactivetopics terug vinden voor het moment dat ze wel iets te melden heeft. Wist je trouwens dat als je vroeger iemands post verwijderde dat het ook zonder berichtje in het betreffende topic in je myactivetopics bleef staan? Dat is helaas niet meer zo, dat heeft iemand gewijzigd. [/edit]

[ Bericht 88% gewijzigd door Isabeau op 09-08-2007 09:37:55 (tvp-itis) ]
pi_52220268
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 09:10 schreef freecell het volgende:
Hier is het nog best een romeeltje, mar het zijn glazenzetters, die zijn vast wel wat gewend

(quote van mijn mama: "mensen die voor je bezig zijn moet je altijd goed verzorgen")
heel verstandig, dan zijn ze ineens bereid veel meer voor je te doen..
pi_52220332
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 09:10 schreef freecell het volgende:

heel goed van je mama Heb je ook appeltaart gemaakt?

Ik ga zo naar Grun even overleggen met mijn begeleider...heb niet zoveel gedaan de afgelopen paar weken, dus ik ben benieuwd hoe ze reageert...
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_52220354
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 09:34 schreef teigan het volgende:
heel verstandig, dan zijn ze ineens bereid veel meer voor je te doen..
Leuk ethisch iets; je geeft mensen alleen iets als je weet dat je er meer voor terug gaat krijgen?
Ben jij anders vanmiddag thuis, teigan? Moet ik skates meebrengen?
pi_52220466
Ik heb stroopwafels aan ze gevoerd.
En ik had er nog niet over nagedacht dat ze dan meer voor je doen, dus geen verborgen motieven
  Licht Ontvlambaar donderdag 9 augustus 2007 @ 09:50:33 #38
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_52220509
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 23:16 schreef Elvi het volgende:

[..]

Dat ze niet op de 4de pagina mochten en zeker niet door n bepaald persoon?
Zeg Reldel 'TVP' is helemaal nergens voor nodig in de Dieetclub, omdat je hier juist komt als je iets te vertellen hebt
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 23:07 schreef ColdFeet het volgende:

(ellenlange TVP dus )
Het verschil, poeh... Laat ik zo zeggen, ik heb ook wel iets met het banale van Saskia Noort. Zo is ook 'Nieuwe Buren', maar dat komt ook omdat die thema's in mijn omgeving ook wel voor komen Maar Esther Verhoef heeft dat banale absoluut niet, da's meer chique... En echt thriller.
quote:
Nieuwe thriller van de auteur van de bestseller Rendez-vous.
De tweeëndertigjarige Margot Heijne heeft een nare scheiding achter de rug. Ze probeert haar leven op orde te krijgen en haar zelfvertrouwen terug te winnen. Haar nieuwe leven komt in een gevaarlijke stroomversnelling terecht als ze Leon Wagner ontmoet, een mysterieuze, dominante man met een bijzondere vriendenkring, die wel erg veel invloed op haar krijgt... Een beklemmende thriller over het najagen van dromen, onzeker zijn over je lichaam en het bepalen van je grenzen.
Om even op dieetclubniveau terug te komen... Ik ga zo lekker een boterham met rosbief nemen, als verlaat ontbijt. Gisteren heerlijk gegeten, brushetta met tomaatconcassé, parmaham, rucolasalade, gegrilde courgette en nog zo wat spul. En yoghurtijs met bosbessen, aalbessen en bramen toe...

Vandaag weer proberen het netjes te houden, veel water drinken en geen gekke dingen eten
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_52220607
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 09:40 schreef Isabeau het volgende:

Plannen zijn reeds weer gewijzigd (wat gaat dat toch snel). Ik ga op oudersbezoek
pi_52220636
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 08:14 schreef freecell het volgende:

[..]

Als je eens een normale dag post, kan ik je er wel een keer doorheen halen?
Dat is lief! Ik zal morgenochtend mijn dag van vandaag doorgeven, ben heel benieuwd!
pi_52220729
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 09:40 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Leuk ethisch iets; je geeft mensen alleen iets als je weet dat je er meer voor terug gaat krijgen?
ik ben vanaf half 3, 3 uur ongeveer weer thuis, van 1 uur tot die tijd zit ik in het UMCG, testjes doen..
ennuh, skates mee kan dan wel, als ik zo de buienradar zie.

edit: is sowieso thuis, dus je kan iig naar binnen..

ik had dus even door moeten lezen voordat ik van alles riep..
pi_52220741
Ik word agressief van dit klote-dieet! Er is wéér niks af! Dus na 4 dagen honger lijden is de stand nog steeds 1,5 kilo Ik was beter af met gewoon mager eten en elke dag sporten want toen was er in 1 week 2,5 kilo af. Ik snap het echt niet en ik baal er ontzettend van
  donderdag 9 augustus 2007 @ 10:04:40 #43
149959 SQ
snelle trees
pi_52220769
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 10:03 schreef Elvi het volgende:
Ik word agressief van dit klote-dieet! Er is wéér niks af! Dus na 4 dagen honger lijden is de stand nog steeds 1,5 kilo Ik was beter af met gewoon mager eten en elke dag sporten want toen was er in 1 week 2,5 kilo af. Ik snap het echt niet en ik baal er ontzettend van
1,5 kilo in 4 dagen is anders best veel.
En je lichaam mist de beweging. Dus als ik jou was zou ik gewoon mijn oude patroon weer oppakken
disclaimer
pi_52220797
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 10:02 schreef teigan het volgende:
ik ben vanaf half 3, 3 uur ongeveer weer thuis, van 1 uur tot die tijd zit ik in het UMCG, testjes doen..
ennuh, skates mee kan dan wel, als ik zo de buienradar zie.

edit: is sowieso thuis, dus je kan iig naar binnen..

ik had dus even door moeten lezen voordat ik van alles riep..
Ik moet ook om 13:00 in het UMCG zijn

Ik ben rond 12:20 al in het UMCG wegens vertrektijden treinen (1 trein later en ik ben net te laat).
pi_52220836
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 10:04 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

1,5 kilo in 4 dagen is anders best veel.
En je lichaam mist de beweging. Dus als ik jou was zou ik gewoon mijn oude patroon weer oppakken
Volgens het 'schema' zou ik nu 3 kilo moeten zijn afgevallen... en ik ben gister wezen sporten want ik had toen mn banaan-dag Ik ben alleen blijven steken op 6 bananen ipv 8 en ik heb gesmokkelt met n stuk watermeloen. Waar ik nu op de weegschaal weer spijt van heb
pi_52220862
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 10:06 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik moet ook om 13:00 in het UMCG zijn
toevallig zeg!
Maar je moet denk ik op een andere afdeling zijn...
  donderdag 9 augustus 2007 @ 10:10:29 #47
149959 SQ
snelle trees
pi_52220872
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 10:08 schreef Elvi het volgende:

[..]

Volgens het 'schema' zou ik nu 3 kilo moeten zijn afgevallen... en ik ben gister wezen sporten want ik had toen mn banaan-dag Ik ben alleen blijven steken op 6 bananen ipv 8 en ik heb gesmokkelt met n stuk watermeloen. Waar ik nu op de weegschaal weer spijt van heb
Ik geloof niet in "zou moeten zijn afgevallen". Ieder lichaam reageert anders op een dieet. Plus dat je van slecht eten en nooit bewegen de afgelopen weken ineens naar heel gezond eten en heel veel bewegen bent gegaan. Misschien zijn het allemaal te veel veranderingen voor je lichaam in te korte tijd?
disclaimer
pi_52220874
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 10:09 schreef teigan het volgende:
toevallig zeg!
Maar je moet denk ik op een andere afdeling zijn...
Interne geneeskunde
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 9 augustus 2007 @ 10:19:23 #49
13151 crew  Rewimo
pi_52221071
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 10:08 schreef Elvi het volgende:
Watermeloen bevat minder calorieën dan banaan. Dat kan het probleem niet zijn
pi_52221169
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 09:57 schreef conleche het volgende:

[..]

Dat is lief! Ik zal morgenochtend mijn dag van vandaag doorgeven, ben heel benieuwd!
Ik werk morgen overdag wel de hele dag, dus lees er wrs overheen.
Dus als je het pm't geef ik je meer kans
pi_52221191
Ik ga vandaag mijn exacte gewicht wegen, ben rond de 95 kilo geworden, en ben 1.88.. Ben nu rond de 21 en het gaat nu hard.. Was namelijk een half jaar geleden nog 86 kilo! Dit is een mooie aanleiding om te dieten.. Makkelijker met zijn allen! ook al is het digitaal.. alleen is maar alleen!
pi_52221353
Welkom deceit, heb je al een plan van aanpak??

Ons lapjes kitten heeft een nieuw baasje gevonden, over een week gaat ze weg.... Nu alleen de zwart witte nog..
  donderdag 9 augustus 2007 @ 10:34:06 #53
149959 SQ
snelle trees
pi_52221374
Welkom en succes Deceit!
disclaimer
pi_52221870
Eigenlijk nog geen idee hoe ik het aan ga pakken!.. Maar weet wel wat niet goed voor me is.. 's avonds niet eten! En niet te veel chocolade, chips, troep! en normale porties eten, en groenten en fruit en vezels!

En dan heb ik soms een goede dag verpest ik het weer 's avonds.. Zoals vanacht om 1.15, 3 Tosti's een Slize pizza.. met veel ketchup..

Ik heb wel jammerlijk genoeg geen kookgerei.. Loop namelijk stage en woon in het hotel waar ik werk in wenen. Moet er dus ook eten! van 11 tot 14 uur is er warm eten (varieerd elke dag), van rijst tot aardappel tot pasta, met een vis of vleessoort. En dan nog warme groenten. En er staat altijd een koude salade buffet.. Aardappelsalade, bladsla, komkommers, wortelreepjes etc. Qua brood zijn er roggebrood en kaiserbroodjes. Zonder beleg! Alleen boterkuipjes!
's Avonds is het praktisch hetzelfde, de restjes En mocht het wel op zijn, dan doen ze er gefrituurde dingen bij.. + de brood laten ze staan, die lekker hard is
Dat kan ik dus eten.. Thuis (de hotelkamer) heb ik alleen een tosti/grill/wafel-ijzer staan! + een waterkoker!

Beweging heb ik niet.. Heb hier een kantoorbaan en zit dus 8 uren op me stoel.. Verder doe ik niet echt veel. Alleen tijdens het uitgaan beweeg ik veel, maar de alcohol is dan weer de dikmaker.. En ik drink niet met mate!
pi_52222324
Gisteren ben ik begonnen met de Belgische start to run, waarvan de lessen op de mp3-speler staat.
Het is best pittig. Maar ik ga d'r voor. Morgen weer
Moet wel eerlijk zeggen, op t eind met 3 min hardlopen, heb ik 't maar 2,5 min volgehouden. Had echt geen lucht meer over Wel toen ik rustig naar huis liep, nog een 500 meter hardgelopen om dat terug te halen

Het voelt goed dat hardlopen, maar ik ben er nog lang niet, voordat ik echt een stuk aan 1 stuk door kan lopen
pi_52222363
Deceit, leg op je kamer fruit neer! En tussendoortjes zoals sultana of iets dergelijks
pi_52222371
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 11:13 schreef ymme het volgende:
Gisteren ben ik begonnen met de Belgische start to run, waarvan de lessen op de mp3-speler staat.
Het is best pittig. Maar ik ga d'r voor. Morgen weer
Moet wel eerlijk zeggen, op t eind met 3 min hardlopen, heb ik 't maar 2,5 min volgehouden. Had echt geen lucht meer over Wel toen ik rustig naar huis liep, nog een 500 meter hardgelopen om dat terug te halen

Het voelt goed dat hardlopen, maar ik ben er nog lang niet, voordat ik echt een stuk aan 1 stuk door kan lopen
Goed zeg Ymme!
Hoe lang deed je over die laatste 500 meter naar huis?
pi_52222453
Heb ik niet bijgehouden, was gewoon een eigenwijze bui van mezelf. Dat ik toch iets moest doen
Heb wel gemerkt, dat het joggen efect, het lopen voor mij, alleen maar lastiger maakt. Echt lekker hardlopen gaat me beter af. Dat rustige word ik moe-er van.
pi_52222460
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 10:56 schreef Deceit het volgende:
Eigenlijk nog geen idee hoe ik het aan ga pakken!.. Maar weet wel wat niet goed voor me is.. 's avonds niet eten! En niet te veel chocolade, chips, troep! en normale porties eten, en groenten en fruit en vezels!

En dan heb ik soms een goede dag verpest ik het weer 's avonds.. Zoals vanacht om 1.15, 3 Tosti's een Slize pizza.. met veel ketchup..

Ik heb wel jammerlijk genoeg geen kookgerei.. Loop namelijk stage en woon in het hotel waar ik werk in wenen. Moet er dus ook eten! van 11 tot 14 uur is er warm eten (varieerd elke dag), van rijst tot aardappel tot pasta, met een vis of vleessoort. En dan nog warme groenten. En er staat altijd een koude salade buffet.. Aardappelsalade, bladsla, komkommers, wortelreepjes etc. Qua brood zijn er roggebrood en kaiserbroodjes. Zonder beleg! Alleen boterkuipjes!
's Avonds is het praktisch hetzelfde, de restjes En mocht het wel op zijn, dan doen ze er gefrituurde dingen bij.. + de brood laten ze staan, die lekker hard is
Dat kan ik dus eten.. Thuis (de hotelkamer) heb ik alleen een tosti/grill/wafel-ijzer staan! + een waterkoker!

Beweging heb ik niet.. Heb hier een kantoorbaan en zit dus 8 uren op me stoel.. Verder doe ik niet echt veel. Alleen tijdens het uitgaan beweeg ik veel, maar de alcohol is dan weer de dikmaker.. En ik drink niet met mate!
inderdaad niet echt een goed ritme...
Ik zou inderdaad zeggen: fruit!
Kan je ook zelf brood kopen met bijvoorbeeld (20+) kaas, tomaat en sla? Of kipfilet? Kan je 's avonds zelf broodjes maken.

Van frituur zou ik zoveel mogelijk afblijven.
pi_52222713
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 11:18 schreef ymme het volgende:
Heb ik niet bijgehouden, was gewoon een eigenwijze bui van mezelf. Dat ik toch iets moest doen
Heb wel gemerkt, dat het joggen efect, het lopen voor mij, alleen maar lastiger maakt. Echt lekker hardlopen gaat me beter af. Dat rustige word ik moe-er van.
Zo'n 500 meter doe je toch ook wel een minuut of 3 over. Dus vandaar mijn vraag.
Maar je moet nog even een lekker tempo vinden, dat lukt vanzelf.
pi_52223135
Ik had gisteren echt het idee, dat ik flink voor L*L liep

En vanochtend opgestaan, en weer lekker duizelig. Mijn evenwichts orgaan is weer niet. Zit ik hier ook nog eens mee. Dacht dat dat over was, en niet meer terug zou komen. Ben ik ook nog eens mijn id-kaart kwijt, kan ik dadelijk eerst aangiften gaan doen, foto's gaan maken, en weer een nieuwe aanvragen.
Heb een week gezocht, en kan 'm niet meer terug vinden.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 9 augustus 2007 @ 11:51:28 #62
13151 crew  Rewimo
pi_52223409
ymme, die vind je terug zodra je de nieuwe hebt Hadden wij van de week ook met een zak uien - da's alleen wat minder duur

Deceit, welkom! Het is lastig als je zelf niet kunt koken, maar volgens mij kun je 's middags prima warm eten daar, dat is een kwestie van keuzes maken: veel groente, mager vlees, zo min mogelijk gefrituurd spul. Ik zou dan voor 's avonds broodjes halen met mager beleg. Wel goed eten 's avonds, zodat je geen nachtelijke eetavonturen gaat beleven

En wat drinken betreft: probeer dat dan te beperken tot de weekends. Jezelf alles ontzeggen werkt niet, je kunt beter met jezelf afspreken dat je op bepaalde dagen of tijdstippen iets lekkers eet of drinkt. Dan hou je het makkelijker vol om de rest van de dag/week gezond te eten.

Succes! Leuke stad, Wenen! Hoe ben je daar terecht gekomen?
pi_52223927
Aah dankjullie voor de reacties en raad.. Ok.. Gezond (bruin??) brood ga ik kopen, en dat dan voor 's avonds als avondmaal.. Normaal eet ik dus al 3 maanden 2 x warme maaltijden op een dag!
Drinken alleen in het weekend en proberen te minderen.. Geen snoep kopen etc! Jaaa heb er zin in..
pi_52224095
2 warme maaltijden is echt te veel als je wilt afvallen , dus dat en snoep/frituur idd als eerste schrappen

Ik denk trouwens dat je dan best wel in een lekker tempo kan gaan afvallen
pi_52224273
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 11:51 schreef Rewimo het volgende:

Succes! Leuke stad, Wenen! Hoe ben je daar terecht gekomen?
Doe de opleiding International Tourism! En moet in 2 jaar, 3 x 1 half jaar op stage in het buitenland! Dit is me eerste stage en wilde naar de grote stad! We mochten zelf geen stageplekken zoeken maar we mochten toch wel uitzoeken uit de lijst van stageplekken! En aangezien ik half Oostenrijker(Tiroler!) ben wilde ik heeeeeel graag naar Wenen. Helaas valt het ZO erg tegen! De mensen hier zijn verschrikkelijk! Arrogant, geen interesse in anderen en ze weten hoe je iemand tot lucht kan laten voelen! Agja, gelukkig toch wat mensen ontmoet hier die super zijn! Maar op het werk is het helemaal verschrikkelijk.. Maar nog maar kleine 7 weekjes hier in Wenen!

De stad is wel Wunderschön! De gebouwen en de sfeer.. Zo mooi! Je waant je in een klassieke stad
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 9 augustus 2007 @ 12:21:30 #66
13151 crew  Rewimo
pi_52224314
Dat is wel naar, dat de mensen zo tegenvallen Wat ga je na je stage doen?
pi_52224876
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 12:21 schreef Rewimo het volgende:
Dat is wel naar, dat de mensen zo tegenvallen Wat ga je na je stage doen?
Als ik terug in nederland ben over 7 weken ga ik eerst kroketten, worstenbroodjes, sauzijzenbroodjes en een frietje speciaal eten! lol

Maar wat precies na de stage? Dan heb ik 5 weken vakantie vervolgens half jaar('07-'08) school in Tilburg, eind april('08) school in Dresden(Duitsland) voor 2 weken, en in Mei('08) 6 maanden naar Spanje, stage lopen! En in oktober('08) 1 week thuis en dan vervolgens een half jaar('08-'09) naar London stage! Dat zijn de plannen tot nu toe

Maar ik zit me te introduceren allemaal, en ik weet niks over jullie!! Kleine intro misschien iedereen??
pi_52225041
Ik ben onder m'n gewicht in het lijstje! 93.5!
Durf alleen niet zo goed te updaten, bang dat ik er meteen weer boven zit. Als ik er morgen weer/nog onder zit, zal ik 't lijstje aanpassen. Ben nu sinds 21 juni 5.3kg kwijt en ik ben er zó happy mee!
Denkt al stiekem aan onder de 90kg komen, maar dan moet ik nog 3.5 kg kwijt. Kijken of mijn lichaam nu eens doorzet met het lijnen niet niet weer in een dip schiet zodra ik rond de 92kg ben. Blijkbaar houdt mijn lijf erg van dat gewicht.
***Levi was here***
  donderdag 9 augustus 2007 @ 12:50:38 #69
149959 SQ
snelle trees
pi_52225193
Go Levi, go Levi
disclaimer
pi_52225456
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 11:43 schreef ymme het volgende:
Ik had gisteren echt het idee, dat ik flink voor L*L liep

En vanochtend opgestaan, en weer lekker duizelig. Mijn evenwichts orgaan is weer niet. Zit ik hier ook nog eens mee. Dacht dat dat over was, en niet meer terug zou komen. Ben ik ook nog eens mijn id-kaart kwijt, kan ik dadelijk eerst aangiften gaan doen, foto's gaan maken, en weer een nieuwe aanvragen.
Heb een week gezocht, en kan 'm niet meer terug vinden.
Ik raad je aan héél goed te zoeken... de "boete" voor het verlies is (bij mijn gemeente) E20,40... toch zonde van je geld!
***Levi was here***
pi_52225500
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 12:46 schreef Levitation het volgende:
Ik ben onder m'n gewicht in het lijstje! 93.5!
Durf alleen niet zo goed te updaten, bang dat ik er meteen weer boven zit. Als ik er morgen weer/nog onder zit, zal ik 't lijstje aanpassen. Ben nu sinds 21 juni 5.3kg kwijt en ik ben er zó happy mee!
Denkt al stiekem aan onder de 90kg komen, maar dan moet ik nog 3.5 kg kwijt. Kijken of mijn lichaam nu eens doorzet met het lijnen niet niet weer in een dip schiet zodra ik rond de 92kg ben. Blijkbaar houdt mijn lijf erg van dat gewicht.
Sinds 21 juni 5.3kg!!!!
Als het zo doorgaat ben je in eind September misschien wel onder die 90!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 9 augustus 2007 @ 13:01:50 #72
13151 crew  Rewimo
pi_52225525
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 12:41 schreef Deceit het volgende:
Dat zijn de plannen tot nu toe

Maar ik zit me te introduceren allemaal, en ik weet niks over jullie!! Kleine intro misschien iedereen??
Plannen genoeg dus Klinkt leuk allemaal!

Ik ben Rewimo, 44, momenteel vanwege verhuizing 2 maanden ouderschapsverlof tussen twee banen bij dezelfde werkgever in, met september ga ik beginnen als management assistente in Arnhem. Wij (vriend, zoontje en ik) zijn de afgelopen maanden druk bezig geweest met emigreren. Helemaal naar Duitsland Zie hier en onze topicreeks in KAA.

Oja, en waarom zit ik hier? Omdat ik doormiddel van een operatie 52 kilo afgevallen ben en nu hoop hier nog wat kwijt te raken - lukt niet erg - en omdat het hier zo'n gezellig club is
pi_52225600
Sjeen, wat goed! Llekker en uitgebreid en tegelijk gezond eten (althans, dat lees ik uit je post). Dan zal ik Esther Verhoef maar eens aanschaffen. Leuk voor op vakantie!
Biecht: ik heb een merkwaardige relatie met rosbief. Ik eet het zelden, maar zo nu en dan... Dan WIL! IK! INEENS! ROSBIEF! EN! WEL! NU! en ren ik naar de winkel om het te halen en eet ik drie broodjes met rosbief, augurk en grove mosterd, zaaaalig. Is niet echt slecht voor de lijn, toch?

SQ, ik lees Couperus voor mijn boekenclub maar ik was een van degenen die juist dat boek voorstelde. Ik heb het een jaar of wat geleden al gelezen, en ik vond het echt prachtig. Maar het kost wel wat moeite om het te lezen, ja.

Deceit, welkom. Jammer dat je je hier moet aanmelden, maar leuk dat je er bent!
Stage in Wenen klinkt idd gaaf, lang in een hotel verblijven niet... Afijn, wat wil je van ons weten? Naam, leeftijd, geslacht, dieetgeschiedenis?
Ik ben vorig jaar tijdens m'n stage in 3 maanden 6 kilo afgevallen (zonder sporten) maar ik heb daar wel heel erg veel gelopen... En zwaar veldwerk gedaan onder een beetje primitieve omstandigheden.
Ben je in de gelegenheid om wat meer te gaan bewegen? Lekker wandelen in Wenen ofzo?

Freecell, op zich maakt het niet uit als je twee warme maaltijden eet per dag, het hangt er maar net vanaf wat je eet.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 13:06:44 #74
149959 SQ
snelle trees
pi_52225651
Het lijkt de AA wel zo
Nou ik ben Stormqueen, SQ for short, bijna 26, ik woon in Eindhoven incl. 2 poezen en ik werk daar ook als management assistent / marketingcommunicatiepersoon / P&O-slet. Ik ben mijn hele leven al stevig, ooit erg zwaar geworden, toen heel veel afgevallen, helaas mijn oude gewoontes weer opgepakt en weer veel te zwaar geworden, en ik ben nu bezig om er weer 20 kilo af te krijgen
En je moet mij altijd met een korrel zout nemen
disclaimer
pi_52225669
Hoi iedereen
ik ben weer thuis. Wat eerder dan gepland. Ik had heimweh en miste mijn zo erg Met eten ging het ook niet goed en ik heb me een paar dagen niet lekker gevoeld en niet goed geslapen. Dus mijn ouders hebben een kleine detour gemaakt naar Groningen met de boot gisteren en heeft me daar gisteren opgehaald (na werk 5 uur rijden om je meisje op te halen. Is dat geen echte liefde? )

Ik weet niet zo goed waarom het eten niet zo lekker ging. Mijn moeder kookt best lekker en ik heb gewoon alles bij de hand gehad wat ik thuis ook heb. Was continu misselijk en slapjes.

Vannacht weer heerlijk in eigen bed geslapen met naast me.

Wat hebben jullie trouwens veel geluld zeg
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 9 augustus 2007 @ 13:13:51 #76
13151 crew  Rewimo
pi_52225830
Waarschijnlijk toch te veel inspanning, octo. Je moet echt herstellen van de operatie, dat heeft tijd nodig. Doe nou een tijdje rustig aan en probeer goed en regelmatig te eten.

Eten, goed idee. Ik vertel het jou wel zo mooi maar ik ben hier ook nogal de regelmaat kwijt
  donderdag 9 augustus 2007 @ 13:16:06 #77
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_52225892
Niet leuk octo, dat je je zo naar voelde, maar wel fijn om dan weer lekker thuis bij te zijn.

En ik ben Jojogirl, 29 jaar oud, werkzaam in een ziekenhuislab en woonachtig in Leiden met man en kindje. vanaf m'n 18e aangekomen en zo af en toe ook weer eens wat afgevallen. Nu onderweg van de 94 naar de 74 door verstandig eten en meer bewegen.
pi_52226040
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 13:06 schreef Stormqueen het volgende:
Het lijkt de AA wel zo
Nou ik ben Stormqueen, SQ for short, bijna 26, ik woon in Eindhoven incl. 2 poezen en ik werk daar ook als management assistent / marketingcommunicatiepersoon / P&O-slet. Ik ben mijn hele leven al stevig, ooit erg zwaar geworden, toen heel veel afgevallen, helaas mijn oude gewoontes weer opgepakt en weer veel te zwaar geworden, en ik ben nu bezig om er weer 20 kilo af te krijgen
En je moet mij altijd met een korrel zout nemen
dit is niet de aa, dit is de DC

maar goed, ik ben gothic-blackie, en voor de luie personen onder ons GB, ben 22 jaar, woon in rotterdam bij mijn schoonouders en vriendje in, dus word snel verhuizen . vanaf volgende week werk ik als callcenter miep. als klein kind had ik eigenlijk een normaal postuur, maar ja rond de pubertijd is alles te dik, en toen ben ik in extreme mate gaan dieeten, tot het punt dat ik tegen anorexia aan zat (volgens de dieetist). dit kwam gewoon doordat ik geen ontbijt of lunch at, en 's avonds maar een klein beetje. toen ik 5 jaar terug vriendje leerde kennen kwam er een beetje een normaal eetpatroon in, maar nog steeds niet regelmatig en vaak vet eten. dus ik ben in 5 jaar tijd bijna 40 kilo aangekomen. daar moeten er nu ongeveer 20 vanaf maar doordat ik dus inwoon bij mijn schoonouders gaat dieeten nogal moeilijk, want het is wel eten wat de pot schaft. daarom sta ik nu ook niet in het lijstje want ik ben bezig om mijn gewicht stabiel te houden, totdat ik samen met vriendje op mezelf woon.
pi_52226090
quote:

Freecell, 23, getrouwd met TARA, één kleine kat aanwezig in huishouden (maar die is wel de baas )
Verder studeer en werk ik bij vlagen.

Ik ben als kind nooit erg dik geweest, al vond ik (en de kinderen van mijn klas) van wel. Na mijn puberteit flink gegroeid en nu de kilo's weer kwijt proberen te raken.

Vandaag naar mijn ouders, dus vanavond update (die hebben een weegschaal )
pi_52226542
Ik ben ColdFeet, 25, getrouwd en bijna afgestudeerd. In mijn studententijd behoorlijk fors geworden, ook weer wat afgevallen door sporten, getrouwd en gestopt met sporten en nu dikker dan ooit.

Tijd voor meer sport en minder snaaien!
  donderdag 9 augustus 2007 @ 13:38:56 #81
149959 SQ
snelle trees
pi_52226575
ook al zo jong getrouwd
't lijkt wel een trend hier
disclaimer
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 9 augustus 2007 @ 13:42:39 #82
13151 crew  Rewimo
pi_52226685
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 13:38 schreef Stormqueen het volgende:
ook al zo jong getrouwd
't lijkt wel een trend hier
Ik doe niet mee hoor
pi_52226726
Wij zijn ook getrouwd. Verder ben ik 27, heb twee katten en een baby van bijna 1. Echt een schatje. Ik was 30 kilo afgevallen en zat hier alleen nog voor de gezelligheid. Helaas ben ik tijdens mijn zwangerschap erg veel aangekomen, waardoor ik nu weer echt lid ben.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  donderdag 9 augustus 2007 @ 13:43:57 #84
149959 SQ
snelle trees
pi_52226735
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 13:42 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ik doe niet mee hoor [afbeelding]
nee, jij bent ook wel uizonderlijk
disclaimer
  donderdag 9 augustus 2007 @ 13:44:54 #85
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_52226765
Ik ben Locutus, bijna 28 jaar en bijna getrouwd. Ik ben ook net afgestudeerd maar ik werk ookal 10 jaar, waarvan de laatste 8 jaar in de ICT sector.

Ik ben sinds ik 1 jaar bij mijn oom en tante heb gewoond veel aangekomen maar ben nu al lekker op weg om weer in de buurt te komen van mijn streefgewicht.

Heb sinds januarie een speciaal dieet gevolgd welke mij erug geholpen heeft voor de eerste 15 kilo, nu ben ik aan het sporten en let ik goed op wat ik eet en hoop daarmee de rest te doen...
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 9 augustus 2007 @ 13:45:13 #86
13151 crew  Rewimo
pi_52226773
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 13:43 schreef Stormqueen het volgende:
nee, jij bent ook wel uizonderlijk
Iemand moet zich opofferen hè
pi_52226964
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 13:42 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ik doe niet mee hoor [afbeelding]
Isj leuk hoor!

Locutus, speciaal dieet, vertel s?
pi_52227002
Ok da nstel ik me ook even kort voor : ik ben Elvi, 23 jaar (in september word ik 24 ), woon in Gouda bij mn ouders en hond en ik studeer in R'dam. Ik moet ongeveer 40 kilo afvallen maar ik ben nu al blij als ik 99 weeg Ik doe deze week het soepdieet en ik doe daarvan hier verslag

Ik heb net n mini-schaaltje (= nog geen half kopje) muesli op zonder melk of yoghurt; dus gewoon droog (dat mocht als je darmen het laten afweten ) en het was een orgastische ervaring... Nog nooit heeft iets zo lekker gesmaakt Verder nog 2 tomaten en 3 bakken soep op. Vanavond mag ik nog 4 tomaten en 400 gram vis en mn soepje. Er is nu nog steeds niks af (ik sta om het half uur op de schaal ofzo ) en mn darmen borrelen en pruttelen maar verder gebeurd er niks. Ik moet wel zeggen dat ik waarschijnlijk ongesteld moet worden (hard to tell... zo onregelmatig als de pest ) dus dat in combi met het niet-afvallen en honger= run-for-your-life-humeur
pi_52227174
Ik heb met jou en je humeur te doen, Elvi Nog even doorzetten, het is bijna afgelopen, en je moet maar denken: als je uiteindelijk niet zoveel kwijtraakt, dan heb je je in ieder geval van de nuttige taak gekweten om ons te laten weten dat we het soepdieet beter links kunnen laten liggen

Orgastisch muesli-eten, dat moet ik ook eens proberen, lijkt me leuk Maar even serieus: succes met de laatste loodjes. Heb je een lekker visje gekocht voor vanavond?
pi_52227227
Ik ben Levitation, 28 jaar jonge vrouw, en word hier meestal Levi genoemd. Ik woon samen met mijn vriend in Waalre (bij Eindhoven) en heb geen huisdieren. Ben al 3 jaar bezig om eens te gaan trouwen, maar het komt er maar niet van. Ik werk in Eindhoven als Applicatiebeheerder bij een artsenlaboratorium.
Ben al sinds mijn 10de aan het lijnen. Was als kind stevig, maar niet echt dik... Dik werd ik eigenlijk als jonge tiener. Ben op m'n zwaarst 104kg geweest, maar da's al weer een flink aantal jaren geleden. Zit nu ruim 2 jaar bij deze gezellige club en ben al een keer afgevallen tot 92.4kg en vervolgens weer aangekomen en zit nu dus weer op 93.5kg.
Ik zwem (bijna) iedere week in Eindhoven met mijn coole zwemmaatje SQ.
***Levi was here***
pi_52227241
Ik ben omearos, 26 jaar oud, student, loop momenteel stage
Ben aangekomen toen ik ging samenwonen, relatie is ondertussen alweer een jaar voorbij. Afgelopen najaar weer begonnen met afvallen, sinds januari hier in het lijstje en 10kg kwijt, nog 15 te gaan voor een gezond BMI.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 14:05:05 #92
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_52227378
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 13:52 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Isj leuk hoor!

Locutus, speciaal dieet, vertel s?
Heb het volgens mij hier wel al een keer gemeld, maar vooruit:

Mijn vriendin en schoonvader wilden graag op dieet en dat was voor mij een reden om ook mee te doen, want ik wilde toch wel graag ouder worden dan 30 jaar. Mijn vriendin en schoonvader wilden een dieet proberen via een Duitse acupuncturist (of hoe je dat ook schrijft), hierbij krijgen ze naaldjes (heel klein) in een oor welke het hongergevoel wegneemt en je suikerspiegel naar beneden brengt welke weer goed blijkt te zijn wanneer je wilt afvallen. Naast deze naaldjes heeft deze man een speciaal dieet ontwikkelt, waarover meer. Zelf geloof ik niet in acupunctuur en heb dus besloten om alleen het dieet te volgen.

Het dieet is als volgt:

Week 1 t/m week 3
Maandag: vastendag, dit houdt in alleen 3 maal een bakje joghurt, veel water en verder niets.
Dinsdag t/m zondag: 3 maal een bakje joghurt, en 6 eenheden ander eten. Deze eenheden kunnen bestaan uit:
- 125 gram groente, bijna elke soort groente mag op een paar uitzonderingen na.
- 125 gram fruit, bijna elke soort fruit mag op een paar uizonderingen na.
- 1 cracker/beschuit

Van bovenstaande mag je dus 6 dingen hebben, bijvoorbeeld 250 gram fruit, 250 gram groente en 2 crackers. Daarnaast mag je nog 2 schepjes honing/suiker hebben (honing kan op de crackers bijvoorbeeld) en je mag nog drinkboulion hebben (2 maal)

Het klinkt allemaal eentonig een weinig, maar ik moet toch zeggen dat dit behoorlijk mee viel.

Week 4 t/m week 6

Maandag: vastendag, zie week 1 t/m week 3
Dinsdag t/m zondag: mag je normaal eten mits je jezelf houd aan een bepaald aantal Cal. Dit aantal wordt bepaald door het volgende: (Lengte-100) x 10)) + (streefgewicht x 10), >> in mijn geval 830+850=1680

Hopelijk is het allemaal duidelijk!?

We hebben al van veel mensen gehoord dat ze dit dieet gevolgt hebben met goed resultaat, het is een redelijk streng dieet, maar door het naar beneden brengen van je suikerspiegel heb je minder hongergevoel.
  Licht Ontvlambaar donderdag 9 augustus 2007 @ 14:05:20 #93
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_52227386
Ik ben Sjeen, 31 jaar, ook niet getrouwd, wel samenwonend met lief en dochter van 3

Op mijn top ruim 112 kilo, maar dat was zwanger April 2005 woog ik 105 kilo en ging bij mij de knop om... ruim 27 kilo afgevallen, maar nu weer 5 terug aangekomen. Ik wil het nooit meer zover laten komen, dus vandaar weer aanwezig bij de Dieetclub...
  donderdag 9 augustus 2007 @ 14:10:38 #94
149959 SQ
snelle trees
pi_52227544
collega's die in het plat Helmonds ruzie gaan maken op de gang
disclaimer
pi_52227725
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 14:10 schreef Stormqueen het volgende:
collega's die in het plat Helmonds ruzie gaan maken op de gang
Verkeerde topic?
***Levi was here***
  donderdag 9 augustus 2007 @ 14:16:56 #96
149959 SQ
snelle trees
pi_52227745
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 14:16 schreef Levitation het volgende:

[..]

Verkeerde topic?
Wrom, hier mag toch ook iedereen klagen?
En als ik het elders post, trap ik enkele personen op de gevoelige ziel Hier zitten geen Helmonders
disclaimer
pi_52227772
Octopussy-ook wel bekend als octo-, aangenaam

Ben een 'meisje' van 25 jaar, bezig met afstuderen (ict, HBO). Woonachtig in Delft met en sinds 2 weken verloofd (ja ik ben blijkbaar trendgevoelig ). Een maand terug heb ik een Gastric Bypass gehad in een Belgisch ziekenhuis. Dit na jarenlang kloten met mijn gewicht. Ik ben op mijn zwaarst 123 kilo geweest en nu 10 kilo kwijt. Ik moet wel opnieuw leren eten, en dat gaat met vallen en opstaan.

Rewimo, aan inspanning heb ik niet gedaan We zijn telkens 's ochtends weggegaan en 's avonds in de haven aangekomen. Dan ben je blij als je even een stukje kan lopen na een hele dag zitten/liggen. Heb wel weer lekker gelezen
Oja, en ik heb geheel zelfstandig de boot aangelegd in een sluis
pi_52227820
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 14:16 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Wrom, hier mag toch ook iedereen klagen?
En als ik het elders post, trap ik enkele personen op de gevoelige ziel Hier zitten geen Helmonders

Helmonders die lawaaimaken zijn ook ongetwijfeld slecht voor de lijn.
***Levi was here***
  donderdag 9 augustus 2007 @ 14:21:20 #99
149959 SQ
snelle trees
pi_52227919
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 14:18 schreef Levitation het volgende:

[..]

Helmonders die lawaaimaken zijn ook ongetwijfeld slecht voor de lijn.
In ieder geval voor de zenuwen. Maar ik heb de deur van mijn kantoor reeds met een demonstratieve knal dicht geworpen
disclaimer
pi_52228217
quote:
Ok... 29 jaar oud, woon in Alphen aan den Rijn. Heb Informatie Dienstverlening en Management gestudeerd in Amsterdam en werk tegenwoordig als informatiespecialist in de bibliotheek in Hoofddorp.
Ben altijd al stevig geweest, maar tijdens een stage een aantal jaar geleden is het een beetje uit de hand gelopen. Zat daar samen met een schoolvriendin en we waren elke lunchpauze bij de bakker/ Mac/ Burger King/ Chinees te vinden. Veel kilo's erbij in die periode dus. Die zijn er nooit echt afgegaan. Mijn gewicht schommelt al jaren rond de 80-85. Mijn hoogste punt was 85,9 kg... toen ben ik hier terecht gekomen. Eerst wat zitten lurken, daarna aangemeld, weer lurken en sinds kort post ik af en toe eens een berichtje. Al bijzonder veel dieten al geprobeerd, geen van ze werken... of omdat ik ze niet volhoud (bijvoorbeeld Sonja Bakker met haar ranzige recepten) of omdat het van die jojo-dieten zijn (bijvoorbeeld het ziekenhuisdieet). Koolhydraten zijn mijn zwakke punt, daar kom ik van aan. Ik eet sinds kort low carb (o.a. brood, rijst en aardappels geschrapt uit mijn dieet), en de kilo's vliegen eraf... zonder dat ik er iets voor hoef te doen. En dat is goed, want ik heb een hekel aan sporten! Heb een abonnement bij de sportschool, en heb daar een tijd geleden fanatiek de RPM/Biking- en roeilessen gevolgd. Al een paar maanden niet meer geweest. Ik wil wel weer eens, maar als ik 's avonds thuis kom na mijn werk ga ik in de meeste gevallen toch liever op de bank liggen. Wanneer ik nu zin heb in iets met veel koolhydraten (RIJST!!), denk ik: als ik een bord rijst eet, moet ik minimaal 3 keer naar zo'n les in de sportschool om het eraf te krijgen. Resultaat: ik eet het niet, hoef niet naar de sportschool, kom niet aan en val met een beetje mazzel nog verder af. Ik ben 9,5 kilo verwijderd van mijn streefgewicht, 70kg. Dan zit ik op de rand van een gezond BMI. Lager dan 70kg wil ik eigenlijk niet gaan. Ik ben vrij breed gebouwd, en volgens mij ga ik er nogal ziekjes uitzien als ik 60 weeg (kan me niet eens herinneren wanneer ik voor het laatst een 6 op de weegschaal heb gezien).
Le véritable voyage de découverte ne consiste pas à chercher de nouveaux paysages, mais à avoir de nouveaux yeux. ~Marcel Proust (1871-1922)
Last.fm | Flickr
pi_52228258
Ohhh nu weet ik tenminste met wie ik allemaal te maken heb Dankjullie voor de info!
Lijkt net de AA-meeting ja.. Voorstellingsronde! Zal doordeweeks heel veel hier zijn.. moet nog 7 weken stage lopen, ik doe in feite betaald Fokken! Dat is mijn werk.. Ja.. Aanspreek van die Weense collega's krijg ik hier toch niet, dus beste remedie is via het internet
pi_52228402
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 14:21 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

In ieder geval voor de zenuwen. Maar ik heb de deur van mijn kantoor reeds met een demonstratieve knal dicht geworpen
Ik probeer mij in te schrijven voor een module bij Fontys... is er helemaal niemand om je bij in te schrijven. Of ik het maandag weer wil proberen.

Oja, had ik hier nog niet verteld! Mijn baas begon eergisteren dat ik best "even" een diploma Bedrijfskundige Informatica kan gaan halen. Dus ik me gisteren even ingelezen en ik heb dus gisteravond "even" besloten dat ik geen volledig HBO Bedrijfskundige Informatica ga doen omdat ik 25 uur studiebelasting naast een baan van 36 uur een beetje veel van 't goede vind. Het wordt 1 module van 1 jaar die ongeveer 6-10 uur studiebelasting per week gaat opleveren, lijkt me wat beter haalbaar dan (weer) een volledige HBO-opleiding.
***Levi was here***
  donderdag 9 augustus 2007 @ 14:38:58 #103
149959 SQ
snelle trees
pi_52228486
levi wordt professionele nerd
disclaimer
pi_52228706
Klinkt wel leuk Levitation..

Ik zal me ook nog ff voorstellen..

teigan, 25 jaar, woonachtig in Groningen, met vriend, 2 katten en nog korte tijd 2 kittens..
Ik ben in 3 jaar 30 kilo aangekomen door een eetstoornis, en ben daarvoor in deeltijdbehandeling geweest.. Sindsdien in een 2,5 jaar bijna 17 kilo alweer kwijtgeraakt, en nu even heel hard aan het proberen het stabiel te houden..
Ik ben bijna klaar met mijn studie, dan ben ik 1e graads docent scheikunde, maar daar moet nog wat voor gebeuren, en zoveel zin heb ik er niet in..

Eindig ik dit stukje met nog even te mopperen op co assistenten die niet kunnen prikken.....
  donderdag 9 augustus 2007 @ 14:46:53 #105
149959 SQ
snelle trees
pi_52228733
teigan meissie, doe es wat positiever
disclaimer
pi_52228868
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 14:46 schreef Stormqueen het volgende:
teigan meissie, doe es wat positiever
vanwege de co assistent? Of is de rest van mijn stukkie ook negatief?
pi_52228940
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 14:45 schreef teigan het volgende:

Eindig ik dit stukje met nog even te mopperen op co assistenten die niet kunnen prikken.....
Auw! Ik had laatst een prikster die ingewerkt werd. Zat daar met tranen in mijn ogen van de pijn en ik heb een week lang een blauwe plek gehad...
***Levi was here***
pi_52228966
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 14:38 schreef Stormqueen het volgende:
levi wordt professionele nerd
Past goed bij vriendlief!
***Levi was here***
  donderdag 9 augustus 2007 @ 14:54:42 #109
149959 SQ
snelle trees
pi_52228989
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 14:51 schreef teigan het volgende:

[..]

Gewoon over het algemeen een beetje
disclaimer
pi_52228996
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 14:51 schreef teigan het volgende:

[..]

Over je studie natuurlijk!
Ik weet zeker dat ik er veel erger aan toe ben.
Mijn planning: straks uit mn werk naar huis, heel snel eten, in de auto naar Delft en dan tot minsten 23.00 uur studeren in de bibliotheek. En zaterdag na het boodschappen doen ook de bibliotheek in tot ergens in de avond en zondag ook. Maandag neem ik vrij en ga ik ook de hele dag de bibliotheek in. Dan hoop ik toch wel heel erg veel af te hebben eigenlijk.
Je kunt toch best een paar dagen overleven op brood en pastasalades?

Kortom, gewoon afmaken die stomme studie! Kun je daarna weer lekker leuke dingen gaan doen!
pi_52229004
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 14:53 schreef Levitation het volgende:

[..]

Auw! Ik had laatst een prikster die ingewerkt werd. Zat daar met tranen in mijn ogen van de pijn en ik heb een week lang een blauwe plek gehad...
het bloedde al toen ze de naald erin stak, en de plek is nu wat dik en schrijnt wat... Maar hopelijk is het morgen wel weer over...
Mijn moeder prikt gewoon nog steeds het beste van iedereen...
pi_52229041
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 14:55 schreef Liejannuh het volgende:

Kortom, gewoon afmaken die stomme studie! Kun je daarna weer lekker leuke dingen gaan doen!
De volgende studie!
***Levi was here***
pi_52229101
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 14:55 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Over je studie natuurlijk!
Ik weet zeker dat ik er veel erger aan toe ben.
Mijn planning: straks uit mn werk naar huis, heel snel eten, in de auto naar Delft en dan tot minsten 23.00 uur studeren in de bibliotheek. En zaterdag na het boodschappen doen ook de bibliotheek in tot ergens in de avond en zondag ook. Maandag neem ik vrij en ga ik ook de hele dag de bibliotheek in. Dan hoop ik toch wel heel erg veel af te hebben eigenlijk.
Je kunt toch best een paar dagen overleven op brood en pastasalades?

Oeh, dat klinkt heftig ja... Toch zou het voor mij ook wel goed zijn om zoiets te doen.. Ik ga denk ik zaterdag en zondag weer heftig aan de slag, en dan is maandag mijn begeleider er weer, en zal ik hem weer eens wat voorleggen..

En ik ga heel blij zijn als die studie af is ja!!
pi_52229104
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 14:56 schreef Levitation het volgende:

[..]

De volgende studie!
Nou, nee, dank je!
Ik zat eerder te denken aan een hobbie. Boksen ofzo. Of een cursus kantklossen.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 15:00:09 #115
149959 SQ
snelle trees
pi_52229143
eigenlijk ben ik best wel blij dat ik gewoon mijn diploma heb
disclaimer
pi_52229231
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 15:00 schreef Stormqueen het volgende:
Heb ik ook, alleen volgens mijn baas niet het juiste.
***Levi was here***
pi_52229439
Liejannuh: je kan best overleven op alleen brood. Toen mijn vriendje nog alleen woonde, heeft ie dagenlang wegens geldgebrek brood gegeten of pannenkoeken gebakken .

Hobbie zoeken is altijd goed na te veel gestudeer. Ik ben uitgekomen op leuk vrijwilligerswerk .
pi_52229464
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 15:00 schreef Stormqueen het volgende:
je moest eens weten hoe erg ik zou willen dat ik dat klotepapiertje gewoon al heb

magoed, nog even doorbikkelen tot november.
pi_52229527
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 15:10 schreef octopussy het volgende:

[..]

je moest eens weten hoe erg ik zou willen dat ik dat klotepapiertje gewoon al heb
i'm with stupid
  donderdag 9 augustus 2007 @ 15:15:55 #120
79550 Ymke
your ghost
pi_52229597
Ik kom even zwaaien , ben vrolijk

Even snel douchen en daarna een borrel vd zaak
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
  donderdag 9 augustus 2007 @ 15:15:59 #121
149959 SQ
snelle trees
pi_52229601
Ik hoorde het via e-mail... ik moest nog 3 studiepunten waar ik al een jaar tegenop zat te hikken. Toen heb ik uiteindelijk een opdracht gemaakt en ik moest van mijn mentor een zelfreflectie schrijven. Dus ik een heel blaatverhaal over mijn eigen complexe psyche neergeplempt en binnen een half uur kreeg ik een email terug: hij was zo enthousiast dat hij me meteen mijn diploma had toegekend
Vervolgens heb ik een heel walgelijk drankgelag georganiseerd tot half zeven 's ochtends
disclaimer
pi_52229653
Ik heb allang een papiertje, maar wilde nog een papiertje halen en dat is nu bijna binnen.
Octo, je mag me best gezelschap komen houden in de bieb de komende dagen hoor.
pi_52229766
Liejannuh, doe je een studie in Delft? Omdat je in de bieb gaat studeren...
pi_52229951
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 12:59 schreef Levitation het volgende:

[..]

Ik raad je aan héél goed te zoeken... de "boete" voor het verlies is (bij mijn gemeente) E20,40... toch zonde van je geld!
Hier was de boete 14 euro. Inderdaad zonde van het geld.
Maar heb echt alles 4x op zijn kop gezet deze week, en niets...
Denk dat het tijdens de grote opruiming mee is gegaan met het oud papier ofzo

Volgende week kan ik de nieuwe ophalen.
pi_52229952
Auw auw auw.... mn darmen protesteren Mn buik is opgezet en píjn! Soepdieet is n big no-no... in ieder geval als je het volgens de websites doet. Ik maak mn eigen soepdieet wel met dingen die je darmen níet stil leggen
  donderdag 9 augustus 2007 @ 15:30:29 #126
149959 SQ
snelle trees
pi_52230027
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 15:28 schreef Elvi het volgende:
Auw auw auw.... mn darmen protesteren Mn buik is opgezet en píjn! Soepdieet is n big no-no... in ieder geval als je het volgens de websites doet. Ik maak mn eigen soepdieet wel met dingen die je darmen níet stil leggen
Jouw darmen liggen verre van stil, integendeel, die zijn keihard aan het werken als ik jou zo hoor

Waarschijnlijk ga je zo een kilo schijten
disclaimer
pi_52230079
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 15:21 schreef ColdFeet het volgende:
Liejannuh, doe je een studie in Delft? Omdat je in de bieb gaat studeren...
Nee, ik studeer aan de Open Universiteit maar doe thuis iets te veel aan studieontwijkend gedrag. En dan kan ik maar beter naar Delft verhuizen, want dan doe ik nog wat.
Waar studeer jij?
pi_52230344
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 15:30 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Jouw darmen liggen verre van stil, integendeel, die zijn keihard aan het werken als ik jou zo hoor

Waarschijnlijk ga je zo een kilo schijten
Aan mn buik te zien en de pijn is het óf n volgroeide baby van 10 pond óf ik kom met maat 38 weer van de wc af
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 9 augustus 2007 @ 15:47:38 #129
13151 crew  Rewimo
pi_52230586
Ik heb een plofbuik. Men is hier niet blij om me heen

Soms zet mijn buik helemaal op, dan heb ik kennelijk iets verkeerds gegeten dat veel gas genereert
  donderdag 9 augustus 2007 @ 15:48:17 #130
149959 SQ
snelle trees
pi_52230619
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 15:40 schreef Elvi het volgende:

[..]

Aan mn buik te zien en de pijn is het óf n volgroeide baby van 10 pond óf ik kom met maat 38 weer van de wc af
Of je gaat enorme gasbellen loslaten
disclaimer
pi_52230654
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 15:15 schreef Ymke het volgende:
Ik kom even zwaaien , ben vrolijk

Even snel douchen en daarna een borrel vd zaak
Klinkt goed, veel plezier!!
pi_52231385
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 15:40 schreef Elvi het volgende:

[..]

Aiiiii, succes met bevallen

Liejannuh, ik studeer wel in Delft. Nog maar heel eventjes, ben als het goed is in november ofzo klaar.
pi_52231587
Oja, we moeten ook een dieetclub-afstudeerfeest gaan doen
pi_52231632
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 16:12 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Liejannuh, ik studeer wel in Delft. Nog maar heel eventjes, ben als het goed is in november ofzo klaar.
Ah, lekker dat je bijna klaar bent! Wat doe je precies?
Mocht je in de buurt van de TU bieb zijn de komende dagen, ik hou me aanbevolen voor een koffiebreak!
pi_52231914
Ik heb echt onwijze trek, de hele middag al!
In mijn lunchpauze een uurtje gevoetbald en 2 uur later krijg ik dan honger! Niet normaal meer. Ik heb al heel netjes mijn boterhammen op en een pakje sultana's en wat dropjes en twe appels. Maar ik heb nog steeds trek!
Wat nu? Veel drinken helpt ook niet.
pi_52231967
voorstelronde ik ben ook weer thuis en doe ook ff mee

Ik ben dus Beessie-Jen, ben 25 jaar en werk op de Intensive Care/ Hartbewaking in het ziekenhuis. Ik woon samen in Hoogeveen en we hebben drie poezebeesten.
Verder ben ik (fanatiek) competitiespelend volleybalster

Ok mijn zwaarst woog ik 119,8 kg (april 2005) (bij een lengte van 1,85 m) en ik ben toen ruim 30 kg afgevallen ik ben nu met deel 2 van mijn dieet bezig, met als doel een gezond gewicht
Ik ben sinds een kleine 3 weken weer bezig met serieus gezond eten en inmiddels alweer 3,5 kg afgevallen

ow jaaaa ff ontopic:
ik kan ook heeeeeeeeeeel goed prikken

vandaag wederom gezond gedaan ontbijt yoghurt met meusli en sinaasappelsap, lunch drie bruine boterhammen met beleg en tussendoor thee, water en koffie (zonder melk en suiker)
straks teriyaki en vanavond nog ff op de crosstrainer.
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_52231996
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 16:31 schreef Liejannuh het volgende:
Ik heb echt onwijze trek, de hele middag al!
In mijn lunchpauze een uurtje gevoetbald en 2 uur later krijg ik dan honger! Niet normaal meer. Ik heb al heel netjes mijn boterhammen op en een pakje sultana's en wat dropjes en twe appels. Maar ik heb nog steeds trek!
Wat nu? Veel drinken helpt ook niet.
Pak een TIC TAC!

neeh blijven drinken.. Of neem een stuk fruit! Ik weet het niet! Versla t!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 9 augustus 2007 @ 16:41:45 #138
13151 crew  Rewimo
pi_52232190
Thee drinken, Liejannuh, thee met een smaakje, dan is het net of je iets zoets naar binnen werkt
pi_52232373
Liejannuh, morgen loop ik daar ergens in de buurt rond!
En voor nu: fruit, ja. Of een bouillonnetje/ cup-a-soupje (niet het lekkerst, maar vult wel)
pi_52232384
ja thee helpt altijd goed... je kunt er nog een zoetje bij in doen dan werkt het bij mij nog beter
  donderdag 9 augustus 2007 @ 16:53:34 #141
149959 SQ
snelle trees
pi_52232569
het regent nog steeds
straks weer 40 minuten door de natte drek peddelen
disclaimer
pi_52232652
Ik heb al cappuccino gehaald. Zo nog een appel eten en dan weer een uurtje fietsen.
Owja, en een flesje water, heb ik ook weer bijgevuld.

Morgen ben ik trouwens niet in Delft. Zaterdag, zondag en maandag wel.
pi_52232700
het is hier nog niet droog geweest volgens mij

zometeen eten heb honger
pi_52232804
Hehe, en ik zat hier in de zon, nu bewolking maar nog wel lekker warm weer

Nederlands weer
pi_52232809
Nou, dan kan ik niet achterblijven

Mijn naam is Vogue ofwel Maaike, ik ben 28 lentes jong en ben in 2003 afgestudeerd. Sindsdien (en ook voorheen) zwerf ik een beetje rond. Wil graag carriere maken in het toerisme en werk sinds 4 maanden als operations manager bij de lokale agent van 2 grote Nederlandse reisorganisaties, in Mexico. Ik ben nogal een jojo, altijd al stevig geweest, en in 2001 iets van 20 kilo afgevallen. Helaas ook weer 30 kilo erbij gegeten. Nu ben ik bezig met het kwijtraken van die 30 kilo. Een kleine 8 zijn er af (en één kledingmaat) en nu sta ik een beetje stil. Maar daar ga ik wat aan doen

Ik zit nu te ontbijten trouwens, op kantoor. Met quaker volkorenkoekjes met rozijnen. 109 calorien per 2 stuks, en ik heb er 4.
pi_52233020
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 17:01 schreef Vogue het volgende:
Nou, dan kan ik niet achterblijven

Mijn naam is Vogue ofwel Maaike, ik ben 28 lentes jong en ben in 2003 afgestudeerd. Sindsdien (en ook voorheen) zwerf ik een beetje rond. Wil graag carriere maken in het toerisme en werk sinds 4 maanden als operations manager bij de lokale agent van 2 grote Nederlandse reisorganisaties, in Mexico. Ik ben nogal een jojo, altijd al stevig geweest, en in 2001 iets van 20 kilo afgevallen. Helaas ook weer 30 kilo erbij gegeten. Nu ben ik bezig met het kwijtraken van die 30 kilo. Een kleine 8 zijn er af (en één kledingmaat) en nu sta ik een beetje stil. Maar daar ga ik wat aan doen

Ik zit nu te ontbijten trouwens, op kantoor. Met quaker volkorenkoekjes met rozijnen. 109 calorien per 2 stuks, en ik heb er 4.
Hello!

Waar zit je dan, dat je nu aan je breakfast begint? amerika ahuh but where?
pi_52233046
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 17:08 schreef Deceit het volgende:

[..]

Hello!

Waar zit je dan, dat je nu aan je breakfast begint? amerika ahuh but where?
Laat maar, mexico
pi_52233085
Whaaa klinkt als een hele leuke baan! Welke reisorganisaties als ik vragen mag?
pi_52233155
goeiemorgen Vogue..

ik ben gewoon al bijna aan mijn avondeten toe, toch grappig, die tijdzones..
pi_52233179
Owja, voorstellen.

Ik ben Liejannuh, doe iets met statistiek, probeer op hele korte termijn af te studeren in Bedrijfskunde, heb zo'n 10 kg overgewicht maar dat zijn allemaal spieren. Ik fiets over het algemeen naar mijn werk (20 km enkele reis), probeer 3 keer per week hard te lopen (km of 5, waarvan 2 keer in mijn lunchpauze) en voetbal eens per week in mijn lunchpauze. En nee, dan kun je dus niet ongelimiteerd eten. Helaas.
Overigens heb ik wel vrij redelijke eetgewoontes en ik ben een van de weinige vrijgezellen in dit topic geloof ik.

Nouja, er mag dus wel een paar kilo vanaf omdat ik nog wel wat broeken heb liggen die wat te klein zijn en omdat ik het gewoon mooier vind met wat minder vetkwabben bij mezelf.
pi_52233293
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 16:56 schreef Liejannuh het volgende:
Ik heb al cappuccino gehaald. Zo nog een appel eten en dan weer een uurtje fietsen.
Owja, en een flesje water, heb ik ook weer bijgevuld.

Morgen ben ik trouwens niet in Delft. Zaterdag, zondag en maandag wel.
Ik denk dat ik er maandag wel ben... Maar je hebt t zo druk dat je zelfs op zaterdag en zondag moet studeren? Jemig!
pi_52233396
Ook goeiemorgen Ja maf, het is hier 7 uur vroeger als in NL. 10.20 ´s ochtends om precies te zijn.

O de organisaties zijn Mexico Online, Shoestring en Koning Aap. En een paar kleinere Duitse en Spaanse.

Liejannuh ik ben volgens mij ook een van de weinige vrijgezellen hier Maar ik ben ook niet van plan om iets met een latino te beginnen. Je kan je er wel leuk mee vermaken , maar iets serieus opbouwen, hmmmm dan moet je wel een hele goede treffen denk ik.
pi_52233463
Weet iemand of je aankomt van fruit? Van de ene hoor ik dat je het ongelimiteerd kan eten (behalve avocado´s en bananen), van de ander hoor ik dat je er net zo hard van aankomt als van snoep, want ook in fruit zit suiker waar je dik van wordt.
pi_52233885
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 15:28 schreef Elvi het volgende:
Staat dat soepdieet ook ergens online of heb ik er volledig overheen gelezen? Mij lijkt het ook wel wat, dat soepdieet. Mits ik er geen buikpijn van krijg Beterschap
pi_52234084
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 17:22 schreef Vogue het volgende:
Weet iemand of je aankomt van fruit? Van de ene hoor ik dat je het ongelimiteerd kan eten (behalve avocado´s en bananen), van de ander hoor ik dat je er net zo hard van aankomt als van snoep, want ook in fruit zit suiker waar je dik van wordt.
fruit is heel ongezond en een soepdieet is gezond
  Licht Ontvlambaar donderdag 9 augustus 2007 @ 17:47:19 #156
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_52234151
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 17:44 schreef Miss_S het volgende:

[..]

fruit is heel ongezond en een soepdieet is gezond
Mits je uiteraard geen fruit verwerkt in je soep...
pi_52234568
En ik wilde juist heel veel fruit kopen.. nah ik koop er wel een paar.. lees morgen wel wat precies goed is.. Ik geef er een eind aan! Ben bijna klaar met werk! Tot morgen!
pi_52234593
quote:
De waarheid ligt in het midden, lijkt mij. Van fruit kom je niet net zo hard aan als van snoep, want er zitten behalve suikers ook allerlei goeie dingen in (ik denk aan vezels, vitamines, mineralen, water )
Maarrrr ongelimiteerd eten kan op een gegeven moment gewoon teveel calorieen opleveren.

Kijk anders eens in een caloriechecker en bepaal daarmee wat je wel en niet acceptabel vindt.
pi_52235068
maar als je al wilt stoppen met fruit eten omdat je anders teveel kcal binnen krijgt
kan je beter helemaal stoppen met eten
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 9 augustus 2007 @ 18:36:14 #160
13151 crew  Rewimo
pi_52235205
Handige tabel: http://www.calorietabel.nl

Fruit is op zich gezond, maar er zitten suikers in ja. En suiker is suiker, of het nu vruchtensuiker is of rietsuiker of gewone suiker...

Wel is het zo dat je vruchtensuikers wat makkelijker verteert dan geraffineerde. En er zijn fruitsoorten die van nature niet zoveel suiker bevatten. Van aardbeien kun je bijvoorbeeld 2x zoveel eten als van ander fruit, daar zitten veel minder calorieën in. Zelfde geldt voor meloen.

In avocado en banaan zit vrij veel zetmeel, dat wordt ook omgezet in suikers door je lichaam. Anderzijds zit ook in die vruchten van alles wat goed voor je is.

Kortom: 3 stuks fruit per dag is prima en je kunt altijd beter extra fruit eten dan snoepen
pi_52235285
Ah, hier zijn jullie! Alweer vier pagina's vol!

Ik heb net een pizza gegeten en hij was érg lekker
pi_52235287
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 18:30 schreef Miss_S het volgende:
maar als je al wilt stoppen met fruit eten omdat je anders teveel kcal binnen krijgt
kan je beter helemaal stoppen met eten
Zei ik dat ergens

Ik ben gek op fruit dus eet daar nogal wat van. Vooral watermeloen, ananas en mango´s. Aarbeien ook wel eens maar die zijn hier niet zo lekker. En druiven. En worteltjes en cherrytomaatjes mmmmm

edit: handige site die calorietabel Heb hem gelijk opgeslagen!

[ Bericht 10% gewijzigd door Vogue op 09-08-2007 18:45:39 ]
pi_52235684
Hey, we gaan DC-meetings houden

Ik ben Saskia, 33 jaar, had trouwplannen, maar ben sinds kort vrijgezel. Heb een konijn Oscar en een cavia Bobette (heette eerst Babette). Was bijna afgestudeerd bioloog, ben nu bijna afgestudeerd arts. Heb al wel een baan en specialisatieplek, nu alleen nog afstuderen Heb als hobbies Dungeons and Dragons (en hier een eigen forum voor op Fok), World of Warcraft, genealogie, lezen en koken.

1. Ik erken dat ik machteloos stond tegenover vet en koolhydraten – dat mijn leven stuurloos was geworden.
2. Ik kwam ertoe te geloven dat een Knop groter dan mijzelf mij weer geestelijk gezond kon maken.
3. Ik besloot mijn wil en mijn leven over te geven in de hoede van gezond voedsel en water, zoals ieder van ons "gezond voedsel persoonlijk aanvaardt".
4. Ik maakte een diepgaande en onbevreesde morele balans op van mijn eetgewoonten.
5. Ik bekende tegenover de dieetclub, tegenover mezelf en tegenover een ander mens de juiste aard van mijn misstappen op eetgebied.
6. Ik ben volkomen bereid om de Eetmeter al mijn eetfouten te laten wegnemen.
7. Ik vroeg de dieetclub nederig mijn tekortkomingen weg te nemen.
8. Ik maakte een lijst met de namen van lichaamsdelen die door mij schade en leed hadden ondervonden en verklaarde mij bereid om dit bij hen goed te maken middels sport en goede voeding.
9. Ik heb waar het mogelijk was dit rechtstreeks weer met mijn lichaam goedgemaakt, behalve wanneer dit hen of anderen zou kwetsen.
10. Ik maakte er een gewoonte van mijn voedingspatroon te onderzoeken en erkende direct de fouten die ik had gemaakt.
11. Ik tracht door posts in de dieetclub en overdenking van mijn contact met medelijners te begrijpen hoe ook ieder van ons het lijnen persoonlijk aanvaardt.
12. Nu deze Stappen mij tot geestelijke en lichamelijk bewustwording hebben geleid, heb ik geprobeerd deze boodschap aan te zware fokkers door te geven en deze principes bij al ons doen en laten na te streven.
  † In Memoriam † donderdag 9 augustus 2007 @ 19:02:16 #164
43556 miss_dynastie
pi_52235770
quote:
Ik ben met fruit niet te streng, als ik eerlijk ben. Het is echt niet alsof je gauw elke dag drie kilo fruit wegknaagt .
pi_52235838
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 18:58 schreef Isabeau het volgende:
Hey, we gaan DC-meetings houden

Ik ben Saskia, 33 jaar, had trouwplannen, maar ben sinds kort vrijgezel. Heb een konijn Oscar en een cavia Bobette (heette eerst Babette). Was bijna afgestudeerd bioloog, ben nu bijna afgestudeerd arts. Heb al wel een baan en specialisatieplek, nu alleen nog afstuderen Heb als hobbies Dungeons and Dragons (en hier een eigen forum voor op Fok), World of Warcraft, genealogie, lezen en koken.

1. Ik erken dat ik machteloos stond tegenover vet en koolhydraten – dat mijn leven stuurloos was geworden.
2. Ik kwam ertoe te geloven dat een Knop groter dan mijzelf mij weer geestelijk gezond kon maken.
3. Ik besloot mijn wil en mijn leven over te geven in de hoede van gezond voedsel en water, zoals ieder van ons "gezond voedsel persoonlijk aanvaardt".
4. Ik maakte een diepgaande en onbevreesde morele balans op van mijn eetgewoonten.
5. Ik bekende tegenover de dieetclub, tegenover mezelf en tegenover een ander mens de juiste aard van mijn misstappen op eetgebied.
6. Ik ben volkomen bereid om de Eetmeter al mijn eetfouten te laten wegnemen.
7. Ik vroeg de dieetclub nederig mijn tekortkomingen weg te nemen.
8. Ik maakte een lijst met de namen van lichaamsdelen die door mij schade en leed hadden ondervonden en verklaarde mij bereid om dit bij hen goed te maken middels sport en goede voeding.
9. Ik heb waar het mogelijk was dit rechtstreeks weer met mijn lichaam goedgemaakt, behalve wanneer dit hen of anderen zou kwetsen.
10. Ik maakte er een gewoonte van mijn voedingspatroon te onderzoeken en erkende direct de fouten die ik had gemaakt.
11. Ik tracht door posts in de dieetclub en overdenking van mijn contact met medelijners te begrijpen hoe ook ieder van ons het lijnen persoonlijk aanvaardt.
12. Nu deze Stappen mij tot geestelijke en lichamelijk bewustwording hebben geleid, heb ik geprobeerd deze boodschap aan te zware fokkers door te geven en deze principes bij al ons doen en laten na te streven.
***Levi was here***
pi_52235897
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 17:17 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Ik denk dat ik er maandag wel ben... Maar je hebt t zo druk dat je zelfs op zaterdag en zondag moet studeren? Jemig!
Uh...nou, dat zit dus zo. Ik doe al jaren een deeltijd studie en doe deze nog in de ongedeelde variant. En dus moet ik voor 1 september klaar zijn met de hele handel. Alleen moet ik best nog wel heel veel doen. Veel meer dan de meeste mensen denken. Iedereen is er van overtuigd dat ik het wel ga redden, dus ik ga maar even een paar dagen mezelf opsluiten en uit ervaring weet ik dat ik in Delft redelijk goed door werk, want daar heb ik geen afleiding.
Thuis ga ik lopen klooien enzo.
Maar afijn, als ik nu dit weekend heel erg hard doorbikkel, dan kan ik vast maandagavond mijn eerste versie van mijn scriptie naar mijn begeleider mailen. En dan heb ik die ene opdracht ook vast af. En dan alleen nog tentamen de 20e die ik moet halen. En een tweede versie van mijn scriptie maken en het stomme ding verdedigen. En dat dus allemaal de komende 3,5 week.
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 17:20 schreef Vogue het volgende:
Liejannuh ik ben volgens mij ook een van de weinige vrijgezellen hier Maar ik ben ook niet van plan om iets met een latino te beginnen. Je kan je er wel leuk mee vermaken , maar iets serieus opbouwen, hmmmm dan moet je wel een hele goede treffen denk ik.
Heel verstandig. Als ze allemaal in het echt net zo doen als in de videoclips zou ik me helemaal rot lachen met die gasten daar en vervolgens hard gillend wegrennen.
Ik was in Mexico helemaal fan van de zender waar ze de hele dag clips uitzenden met daarin een stoere man in een stad die op jacht gaat naar een lekker wijf. Briljante clips!

En een voor Isa's post!
pi_52235921
ROFL
pi_52235966
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 18:40 schreef Vogue het volgende:

[..]

Zei ik dat ergens

Ik ben gek op fruit dus eet daar nogal wat van. Vooral watermeloen, ananas en mango´s. Aarbeien ook wel eens maar die zijn hier niet zo lekker. En druiven. En worteltjes en cherrytomaatjes mmmmm

edit: handige site die calorietabel Heb hem gelijk opgeslagen!
maar wat wou je dan in plaats van het fruit gaan eten?
pi_52236129
Isa!
pi_52236579
Isa
  donderdag 9 augustus 2007 @ 19:33:48 #171
188050 masmax
http://www.eroshoplinks.nl
pi_52236599
ik haat mezelf dat ik hier toch kijk, die kut kilo's
Goede links naar de beste erotische producten en shops: http://www.eroshoplinks.nl
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 9 augustus 2007 @ 19:45:50 #172
13151 crew  Rewimo
pi_52236944
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 19:33 schreef masmax het volgende:
ik haat mezelf dat ik hier toch kijk, die kut kilo's
Welkom

Isa
pi_52237315
Net een plak ontbijtkoek met halvarine op en het was echt hééérlijk! Ik moet vaker 'detoxen' dan leer je alles weer te waarderen
pi_52237380
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 19:59 schreef Elvi het volgende:
Net een plak ontbijtkoek met halvarine op en het was echt hééérlijk! Ik moet vaker 'detoxen' dan leer je alles weer te waarderen
daar kan ik ook echt van genieten
vandaag mee gelunched
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 9 augustus 2007 @ 21:57:44 #175
13151 crew  Rewimo
pi_52240656
Zelfgemaakte bramenjam is

En na de 86 soorten pruimenjam ook een welkome afwisseling
pi_52240702
kan ik me iets bij voorstellen Rewimo..

Ik kom er net achter dat ik nog lang niet genoeg gedronken heb vandaag... Dus ik ga zo mijn flesje nog maar even vullen..
pi_52241049
Rewimo, wat heeeeerlijk! Lekker door de yoghurt, ook.

Isabeau, lekker bezig meid
pi_52248187
Goedemorgen
Ben al een drie kwartier op, werd niet vrolijk van mijn wekker, maar nu gedouched, wakker en

Oja, en ik heb geupdate
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 08:07:20 #179
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_52248440
Goodmorning,

Ik heb ook een update gedaan, nog 0.5 kg en dan ben ik de vakantiekilo's alweer kwijt!
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 08:25:29 #180
4177 Jojogirl
pi_52248577
Mogge. Ik ben vanochtend lekker vrij (komen meteropnemers langs) dus ik ga zo maar even hardlopen, voordat die komen.
pi_52248753
zo freecell, mooie update zeg

nu moet ik weer gaan opschieten wil ik jou bijhouden..
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 08:59:02 #182
47102 Elvi
miemkwien
pi_52248947
Pfff ik heb ook weer ge-update. Er is 6 ons af Sorry maar ik vind het echt tegenvallen... Ik ging uit van 5 tot 7 kilo in deze week (wat ook overal aangegeven staat) maar het is tot nu toe maar 2 kilo. En ik heb nog maar 2 dagen. Ik heb me perfect aan het schema gehouden en tóch gaat er haast niks af
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 09:09:41 #183
149959 SQ
snelle trees
pi_52249134
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 08:59 schreef Elvi het volgende:
Pfff ik heb ook weer ge-update. Er is 6 ons af Sorry maar ik vind het echt tegenvallen... Ik ging uit van 5 tot 7 kilo in deze week (wat ook overal aangegeven staat) maar het is tot nu toe maar 2 kilo. En ik heb nog maar 2 dagen. Ik heb me perfect aan het schema gehouden en tóch gaat er haast niks af
Jij noemt 2 kilo in 5 dagen "haast niks"?
Meisje echt, dat is hartstikke veel! En 7 kilo afvallen in een week is echt onnatuurlijk. Dan moet je haast wel een man zijn met enorme spiermassa wil je dat afvallen in een week
disclaimer
  † In Memoriam † vrijdag 10 augustus 2007 @ 09:10:12 #184
43556 miss_dynastie
pi_52249144
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 08:59 schreef Elvi het volgende:
Elvi, ik zit qua gewicht ongeveer gelijk met jou en naar mijn mening zijn die dieten meer voor mensen die nog even die laatste paar kilootjes kwijt willen om leuk in een bikini te passen dan voor mensen met 100+ kilo. Ik geloof dat mensen van 'onze omvang' veel eerder in spaarstand schieten van zo'n dieet dan 'gemiddelde' mensen. Gister hoorde ik bij discovery dat iemand van 90 kilo 2000 KCal nodig heeft om alleen al zijn lijf in stand te houden. Tel daar dus ongeveer 1/3 bovenop en je hebt zeker 2600 KCal nodig om je lijf alleen aan het draaien te houden bij zo'n gewicht. Nou wil je uiteraard afvallen, dus kan het helemaal geen kwaad daar iets of behoorlijk veel onder te zitten, maar als je er ineens maar 1/5 ingooit of minder dan nodig is, schiet je lijf in de stress en klampt het zich vast aan alles wat er binnen komt. Ik denk dat dat is wat er aan de hand is met jou. Neem jezelf niets kwalijk alsjeblieft, maar heb wel wat meer geduld met jezelf. Ik snap dat een 'kick-start' leuk is, maar als je er meer kwaad dan goed mee doet....
pi_52249253
Jij hebt die documentaire ook zitten kijken discovery Miss D? Ik zapte er voorbij en bleef eigeniljk hangen. Fascinerend vooral!
Voor degenen die heb niet hebben gezien; het ging over een jongen van 17, John Edgar, die 180 kilo woog en op zijn 17e al een gastric bypass kreeg. Het werd me daar vooral duidelijk hoe ontzettend veel je aan je eetpatroon moet aanpassen en wat nu eigenlijk echt de gevolgen zijn. Het ventje had trouwens een BMI van 66 en was in de 3 weken tussen 2 afspraken voor de operatie in, 5 kilo aangekomen.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 09:18:17 #186
149959 SQ
snelle trees
pi_52249270
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 09:17 schreef Liejannuh het volgende:
Jij hebt die documentaire ook zitten kijken discovery Miss D? Ik zapte er voorbij en bleef eigeniljk hangen. Fascinerend vooral!
Voor degenen die heb niet hebben gezien; het ging over een jongen van 17, John Edgar, die 180 kilo woog en op zijn 17e al een gastric bypass kreeg. Het werd me daar vooral duidelijk hoe ontzettend veel je aan je eetpatroon moet aanpassen en wat nu eigenlijk echt de gevolgen zijn. Het ventje had trouwens een BMI van 66 en was in de 3 weken tussen 2 afspraken voor de operatie in, 5 kilo aangekomen.
omg, dan moet je echt 2 kilo kaas per dag eten onderhand
disclaimer
  † In Memoriam † vrijdag 10 augustus 2007 @ 09:23:38 #187
43556 miss_dynastie
pi_52249358
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 09:17 schreef Liejannuh het volgende:
Ja, ik heb hem ook gezien. Het viel me ook op hoe ontzettend veel invloed een fout aangeleerd eetpatroon heeft en ik vind het heel knap van zijn zus dat ze heeft kunnen afvallen in zo'n gezin...
pi_52249372
gute morgen leute!

ben weer op het werk
En me ontbijt is een banaan en een bruin pistoletje.. Heb geen idee hoe ik het dieet moet aanpakken.. :S
Gisteravond weer een vreetbui en had toen zo een honger dta ik thee pakte! Zei iem gisteren en het werkte tot 12 uur! En toen ging de rode fles wijn open
pi_52249524
heb nu wel nee gezegd tegen de meest lekker stuk chocolade taart met vanille laagje erboven op en zachte gestolde chocolade eromheen..
pi_52249560
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 09:23 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ja, ik heb hem ook gezien. Het viel me ook op hoe ontzettend veel invloed een fout aangeleerd eetpatroon heeft en ik vind het heel knap van zijn zus dat ze heeft kunnen afvallen in zo'n gezin...
Het was idd een prototype gezin met allemaal veel te zware mensen, maar zijn zus zei ook dat hij nog nooit echt een poging had ondernomen om te gaan bewegen en gezonder te eten.
Maar hij was er ook gewoon van overtuigd dat hij geen verkeerd eetpatroon had. Hij at echt niet meer dan anderen.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 09:37:04 #191
149959 SQ
snelle trees
pi_52249582
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 09:34 schreef Deceit het volgende:
heb nu wel nee gezegd tegen de meest lekker stuk chocolade taart met vanille laagje erboven op en zachte gestolde chocolade eromheen..
Dan moet je juist trots zijn op jezelf! Je bent sterker dan de taart!
disclaimer
pi_52249675
Weet je Deceit, dat je af moet vallen, betekent niet dat je niets lekkers meer mag eten. Je kunt best een heerlijk stuk chocoladetaart eten, maar neem dan een kleiner stukje en ga vooral bewegen. Ga een wandeling maken in je lunchpauze, zoek een sportschool op en ga sporten of ga desnoods hardlopen. Qua eten, probeer vooral regelmaat aan te houden. Hou maar eens bij wat je allemaal eet, dat geeft vaak al heel veel inzicht.

Afvallen betekent niet jezelf alles ontzeggen, alhoewel sommige mensen daar anders over denken.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 10 augustus 2007 @ 09:49:41 #193
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_52249846
Zij hierboven (het is me te vroeg om je naam te spellen ) heeft helemaal gelijk

Keuzes maken... als ik iets echt lekkers genoeg vind om de eventuele gevolgen te accepteren, dan eet ik het. Een klein stukje, waarvan ik geniet met elke vezel in mijn lijf. Als ik iets aangeboden krijg, wat ik eigenlijk niet super lekker vind. Dan laat maar
pi_52250234
Sjeen, je mag ook Lianne zeggen hoor.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 10 augustus 2007 @ 10:20:49 #195
13151 crew  Rewimo
pi_52250528
Jezelf alles ontzeggen werkt niet, word je alleen maar chagrijnig van

Beter kun je afspraken maken met jezelf over wat je wanneer mag eten, dat is veel makkelijker vol te houden

Enne, kleine porties taart kennen ze geloof ik niet in Oostenrijk Hier in Duitsland ook niet trouwens
  Licht Ontvlambaar vrijdag 10 augustus 2007 @ 10:22:19 #196
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_52250568
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 10:06 schreef Liejannuh het volgende:
Sjeen, je mag ook Lianne zeggen hoor.
Dat maakt het weer een stuk makkelijk Ik ben per slot van rekening blond he
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 10:31:14 #197
149959 SQ
snelle trees
pi_52250769
Kut, een vlaaimail
I shall resist, though
disclaimer
pi_52250843
wij hebben de auto net naar de garage gebracht, en gelukkig valt de schade mee... Alleen maar een nieuwe distributieriem, maar dat was ook echt nodig schijnt het..

we zijn ook ngo even bij een vriendin langsgeweest, haar katten hebben vannacht twee nestjes geworpen, ze heeft nu 10 kittens... En ze is over een 12 weken uitgeteld...
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 10:38:35 #199
47102 Elvi
miemkwien
pi_52250942
Nou ik heb besloten maar te stoppen met t soepdieet. Iig niet meer zo streng dus vanmiddag bij mn soep een boterhammetje. Beetje langzaam opbouwen
Het schiet zo niet op en de honger en buikpijn is misschien niet zo erg als je het ook op de weegschaal terug ziet en dat is nu niet zo. Ik denk idd wat jullie al zeiden dat mn lichaam op de honger-stand is gegaan en alles vast wil houden
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 10 augustus 2007 @ 10:40:07 #200
13151 crew  Rewimo
pi_52250983
Lijkt me verstandig, Elvi. Lijnen moet geen lijden worden...
pi_52251238
Goede morgen, ik keek vanochtend in de spiegel, en ik zie gewoon verandering. Het wordt allemaal steviger etc.
En weer afgevallen Het gaat weer ontzettend goed.

Vanavond les2 van start to run, hoop dat het me een beetje lukt, met mijn ontstoken evenwichtsorgaan...
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 11:25:46 #202
177846 colette
kloon van conleche
pi_52252178
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 10:38 schreef Elvi het volgende:
Nou ik heb besloten maar te stoppen met t soepdieet. Iig niet meer zo streng dus vanmiddag bij mn soep een boterhammetje. Beetje langzaam opbouwen
Het schiet zo niet op en de honger en buikpijn is misschien niet zo erg als je het ook op de weegschaal terug ziet en dat is nu niet zo. Ik denk idd wat jullie al zeiden dat mn lichaam op de honger-stand is gegaan en alles vast wil houden
Ik heb weleens gemodifast en iemand (internist in een ziekenhuis) raadde me toen aan om als je langzaam weer gaat eten, dit vooral met eiwitten te doen. Dus een gekookt eitje; wat vlees of vis met sla en groenten enz. Dat dan nog een paar dagen en dan langzaam weer (langzame)koolhydraten inbouwen. Je hebt anders kans dat je door de koolhydraten een soort vreetbui gaat krijgen vanwege de bloedsuikerschommelingen. Hoe het precies medisch zat weet ik ook niet meer, maar het hielp wel.
pi_52254393
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 09:49 schreef Sjeen het volgende:
Zij hierboven (het is me te vroeg om je naam te spellen ) heeft helemaal gelijk

Keuzes maken... als ik iets echt lekkers genoeg vind om de eventuele gevolgen te accepteren, dan eet ik het. Een klein stukje, waarvan ik geniet met elke vezel in mijn lijf. Als ik iets aangeboden krijg, wat ik eigenlijk niet super lekker vind. Dan laat maar
Dat bedacht ik vandeweek ook toen ik nee zei tegen een stuk supermarkt-appelkruimelvlaai. Dat soort zooi is de moeite van het dik worden niet waard. Of van die viezige gevulde koeken, die vol zitten met gehard plantaardig vet (als ik over dat soort dingen ga nadenken, hoef ik al snel niet meer).

Maar als we het hebben over een sublieme chocoladetaart, vers, door iemand die er verstand van heeft gemaakt, nou, dan lust ik best een stukje Geldt ook voor versgebakken appeltaart enzo.

Kwaliteit is the magic word bij ongezonde verleidingen
pi_52254816
* blue_funk heeft gisteren een emo-eetbui gehad
Vreemd, aangezien ik hier normaal gesproken geen last van heb...

Was depressief, heb een zak chips gehaald (waar tegenwoordig 225 gram in zit), ben op de bank gaan liggen en heb hem helemaal leeg gegeten en het kon me allemaal geen ene fluit schelen.

Vanochtend op de weegschaal gaan staan, 80,1 kg (nee, ik pas mijn lijstje nu nog niet aan) Bah!
Last.fm | Flickr
  † In Memoriam † vrijdag 10 augustus 2007 @ 13:02:25 #205
43556 miss_dynastie
pi_52255063
Er stonden net twee buurjongetjes voor de deur of die witte kat van mij was
Het domme beest had alleen een halsbandje om en heeft zich gewoon losgetrokken... soms ben ik echt blij met oplettende buren
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 13:05:37 #206
149959 SQ
snelle trees
pi_52255139
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 12:53 schreef blue_funk het volgende:
* blue_funk heeft gisteren een emo-eetbui gehad
Vreemd, aangezien ik hier normaal gesproken geen last van heb...

Was depressief, heb een zak chips gehaald (waar tegenwoordig 225 gram in zit), ben op de bank gaan liggen en heb hem helemaal leeg gegeten en het kon me allemaal geen ene fluit schelen.

Vanochtend op de weegschaal gaan staan, 80,1 kg (nee, ik pas mijn lijstje nu nog niet aan) Bah!
Van chips hou je vocht vast, morgen is dat gewoon weer een getal met een 7 hoor
disclaimer
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 13:06:07 #207
149959 SQ
snelle trees
pi_52255149
Ik heb net 3 kwartier gewandeld en ik zit gewoon helemaal te druppelen
disclaimer
pi_52255241
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 13:05 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

* blue_funk wordt blij van deze opmerking en kijkt uit naar morgen
Vandaag weer aan de gezonde voeding. Waarom ik überhaupt chips heb gehaald gisteren is mij een raadsel. Als ik dan zo nodig moest emo-eten had ik beter iets lekkers kunnen nemen (zie alle posts hierboven over goed zondigen). Was toch aardig misselijk na 225 gram chips. Pft.
Last.fm | Flickr
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 13:11:06 #209
149959 SQ
snelle trees
pi_52255294
Tsja, dan weet je dat toch voor de volgende keer? Kan gebeuren hoor
disclaimer
  Licht Ontvlambaar vrijdag 10 augustus 2007 @ 13:21:00 #210
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_52255614
Soms is het nodig je eens helemaal misselijk te eten aan iets
pi_52255816
Naja, ik moest dus eten en sterfte van de honger.. En ik kan alleen eten wat de pot schaft hier..Ze hadden gefrituurde vis.. Soort schnitzel dus.. En heb er 2 op.. Eentje op een kaiserbroodje met salade en heel veel remoulade saus.. Hoeveel kalorieen is dit ongeveer dan??

ps. en hoeveel is een halve fles rode wijn?
pi_52255933
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 13:28 schreef Deceit het volgende:
Naja, ik moest dus eten en sterfte van de honger.. En ik kan alleen eten wat de pot schaft hier..Ze hadden gefrituurde vis.. Soort schnitzel dus.. En heb er 2 op.. Eentje op een kaiserbroodje met salade en heel veel remoulade saus.. Hoeveel kalorieen is dit ongeveer dan??

ps. en hoeveel is een halve fles rode wijn?
http://www.calorieteller.nl/calorieteller.html
Last.fm | Flickr
  † In Memoriam † vrijdag 10 augustus 2007 @ 13:32:28 #213
43556 miss_dynastie
pi_52255942
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 13:28 schreef Deceit het volgende:
Volgens mij wel aardig wat, maar kun je ook zelf samenstellen? Bijv. die saus eraf laten? Misschien een visje minder nemen voortaan en een broodje extra? Zonde van de vis trouwens! tenzij het kibbeling was, maar dat zal wel niet
pi_52256481
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 10:50 schreef ymme het volgende:
Goede morgen, ik keek vanochtend in de spiegel, en ik zie gewoon verandering. Het wordt allemaal steviger etc.
En weer afgevallen Het gaat weer ontzettend goed.
Heeeeerlijk is dat he, niet eens per se het afvallen, maar het verandering zien, dat voelt zo goed! voor jou

Een zak chips leegeten, dat is dus wat ik normaalgesproken rustig deed, maar probeer te laten. Vanavond de grote test, vrijdagavond alleen thuis, met een zak chips in huis.... We'll see.
pi_52256678
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 13:48 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Heeeeerlijk is dat he, niet eens per se het afvallen, maar het verandering zien, dat voelt zo goed! voor jou

Een zak chips leegeten, dat is dus wat ik normaalgesproken rustig deed, maar probeer te laten. Vanavond de grote test, vrijdagavond alleen thuis, met een zak chips in huis.... We'll see.
ik doe nu gewoon soms een handje chips, dus niet meteen de hele zak, maar een handje en dan de zak wegleggen, gewoon voor de lekker en niet al te vaak.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 10 augustus 2007 @ 13:57:01 #216
13151 crew  Rewimo
pi_52256711
O eh, ymme? Wij waren al een hele tijd qltels accuboormachine kwijt. Hij dacht dat ie bij mij lag maar ik ben hem tijdens de verhuizing niet tegengekomen. Vandaag maar een andere gekocht, ze waren gelukkig in de aanbieding.

Je raadt nooit waar qltel zonet mee aankwam...
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 14:23:50 #217
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_52257628
haha Rewino.. je zij het gister nog zo haha

Ik heb verder weinig te melden, heb zo weer late dienst... en dan lekker weekend en dan nog 1,5 week en dan heb ik EINDELIJK vakantie!
ben er nu echt aan toe hoor... ben eigenlijk steeds moe moe moe.. en als ik wil kan ik de hele dag wel slapen....
(heb ook al een hele poos geen vakantie meer gehad en heb wel veel stress gehad, zoals wisselen van baan...).

nou dieettechnisch gezien weinig nieuws te melden... doe nog steeds mijn best om gezond te eten
alleen ben ik vandaag te moe om op de crosstrainer te gaan... (morgen maar weer een poging hoor)
pi_52262586
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 13:57 schreef Rewimo het volgende:
O eh, ymme? Wij waren al een hele tijd qltels accuboormachine kwijt. Hij dacht dat ie bij mij lag maar ik ben hem tijdens de verhuizing niet tegengekomen. Vandaag maar een andere gekocht, ze waren gelukkig in de aanbieding.

Je raadt nooit waar qltel zonet mee aankwam...
Dat meen je niet

Ik heb mijn oude id nog steeds niet gevonden... zal ie dan ook echt weg zijn
pi_52269861
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 10:34 schreef teigan het volgende:

wij hebben de auto net naar de garage gebracht, en gelukkig valt de schade mee... Alleen maar een nieuwe distributieriem, maar dat was ook echt nodig schijnt het..

we zijn ook ngo even bij een vriendin langsgeweest, haar katten hebben vannacht twee nestjes geworpen, ze heeft nu 10 kittens... En ze is over een 12 weken uitgeteld...
Hmm, een distributieriem is wel belangrijk, als die er niet goed opligt kan je je moter flink slopen. Nieuwe riem, en je auto doet het weer prima

Kittens zijn Alleen 10 tegelijk is wel veel, vooral als je ook nog flink zwanger bent.
pi_52271572
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 21:56 schreef omearos het volgende:

[..]

Hmm, een distributieriem is wel belangrijk, als die er niet goed opligt kan je je moter flink slopen. Nieuwe riem, en je auto doet het weer prima

Kittens zijn Alleen 10 tegelijk is wel veel, vooral als je ook nog flink zwanger bent.
de waterpomp bleek ook nog stuk te zijn.. Het was een rekening waar ik niet echt blij van werd, maarja, alles doet het nu weer..

Ik hoorde later dat het laatste kitten het niet heeft gered, ik heb de rest vanmorgen gezien, er zitten best mooie kittens bij, en ook best aparte kleuren.. Ik hoop voor haar dat ze het redt met haar zwangerschap en die kittens erbij..
pi_52277973
Gisteren bij de MacD gegeten, heb me nog goed kunnen inhouden. Maar vanmorgen was ik wel een pond zwaarder dan afgelopen maandag

Nou ja, dat komt vanzelf wel weer goed. Dit weekend zal niet zo'n succes worden, vandaag twee verjaardagen en morgen een groot feest.
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 09:15:20 #222
4177 Jojogirl
pi_52277982
Mogge, er is weer een halve kilo af Ad Visser was fantastisch en ik ga zo lekker naar Blijdorp.
pi_52278064
goeiemorgen!!

hier gaat er dus nog steeds niets vanaf...

Veel plezier in blijdorp Jojogirl!
pi_52278163
Veel plezier Jojo!

Ik had de wekker voor Gerbert gezet om half tien, maar ik hoor nog niks daar. Die ga ik zo maar eens wakker maken
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 09:39:23 #225
149959 SQ
snelle trees
pi_52278189
de zon door mijn glas in lood!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
disclaimer
pi_52278194
is er vanmorgen om kwart over 5 ofzo al uitgegaan, die moet vandaag weer de hele dag werken..

En ik kreeg gisteravond een mailtje van 1 van mijn begeleiders van mijn PGOO...
Van de 13 dingen waar ik op moet scoren had ik er al 4 voldoende, en 1 onvoldoende... De rest was nog niet te beoordelen...
Gelukkig was dat twee versies eerder, en ga ik zo maar even kijken wat de verschillen tussen die versie en mijn laatste versie zijn..

[ Bericht 0% gewijzigd door teigan op 11-08-2007 10:31:24 ]
pi_52278534
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 13:05 schreef Stormqueen het volgende:

79,4 kg!

Een verschil van 0,7 kg, da's dan toch aardig wat vocht dat je vast houdt....

* blue_funk blijft voortaan van chips af
Last.fm | Flickr
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 10:11:14 #228
149959 SQ
snelle trees
pi_52278566
way to go blue_funk
Ik ben sinds dinsdag 1,5 kilo kwijt
disclaimer
pi_52278581
lekker stormqueen!
pi_52278695
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 10:11 schreef Stormqueen het volgende:
Ik ben sinds dinsdag 1,5 kilo kwijt
Hoe doe je dat zo snel? Ik ga maar met een ons per week naar beneden ofzo. Volgens mij zit ik op een plateau (ondanks de zak chips).
Last.fm | Flickr
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 10:32:18 #231
149959 SQ
snelle trees
pi_52278764
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 10:25 schreef blue_funk het volgende:

[..]

Hoe doe je dat zo snel? Ik ga maar met een ons per week naar beneden ofzo. Volgens mij zit ik op een plateau (ondanks de zak chips).
Dat is een vies begrip in de dieetclub, maar vooruit
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Altijd heel erg sceptisch tegenover geweest, tot een paar mensen uit mijn zeer directe omgeving er toch behoorlijk wat succes mee boekten, dus ga ik nu eens kijken of dit mij rond mijn vakantie toch iets meer bikini-proof kan maken
disclaimer
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 10:33:17 #232
149959 SQ
snelle trees
pi_52278777
Oh en blue_funk, vergeet niet dat de eerste week altijd heel snel gaat, daarna gaat het toch altijd wat langzamer
disclaimer
pi_52278803
Als het voor jou werkt SQ, mooi toch?

ik zou het zelf neit volhouden, maar ik ga ook gewoon op een langzaam tempo omlaag, uiteindelijk bereiken we hopelijk allebei ons doel..
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 10:38:07 #234
149959 SQ
snelle trees
pi_52278853
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 10:35 schreef teigan het volgende:
Als het voor jou werkt SQ, mooi toch?

ik zou het zelf neit volhouden, maar ik ga ook gewoon op een langzaam tempo omlaag, uiteindelijk bereiken we hopelijk allebei ons doel..
Dat laatste is nog te bezien, maar ik duim er in ieder geval wel voor

Ik vind het zeer goed te doen, genoeg eten, genoeg variatie. Dat laatste was mijn grootste probleem. Drie jaar terug ben ik veel afgevallen, maar met een menu wat veel te weinig variatie bevatte. En nu werkt dat dus niet meer. En SB lijkt er qua hoeveelheden best veel op, alleen eet ik heel andere dingen. En dat vindt mijn stofwisseling wel tof
disclaimer
pi_52278908
Ik ga van het positieve uit SQ, en die afwisseling is wel handig, vooral als je daar zelf nog niet zoveel mee kan...

Hou je je er nu precies aan? Of eet jen og wel iets meer dan voorgeschreven?
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 10:43:48 #236
149959 SQ
snelle trees
pi_52278956
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 10:40 schreef teigan het volgende:
Ik ga van het positieve uit SQ, en die afwisseling is wel handig, vooral als je daar zelf nog niet zoveel mee kan...

Hou je je er nu precies aan? Of eet jen og wel iets meer dan voorgeschreven?
ik eet alleen meer groente bij het avondeten, maar voor de rest hou ik me precies aan het menu. Da's ergens ook wel makkelijk, omdat je niet steeds na hoeft te denken hoe je nu weer een dieetverantwoorde maaltijd met genoeg voedingsstoffen in elkaar moet breien Na een tijdje schijn je dat wel aan te leren, maar vooralsnog gewoon ff de boeken volgen
disclaimer
pi_52279057
Op zich valt SB ook best mee hoor, alleen ze schrijft meestal net iets te weinig voor. Maar als het voor je werkt, SQ, dan werkt het toch?

Gisteren op de Parade heb ik mijn portie beweging wel gehad. Heen en terug lopen naar het station is gezond zat . En Ad Visser was wel grappig (of kwam dat door de rose? ). Wel jammer was dat ik mijn trein moest halen (omdat ik dacht dat er pas een half uur later weer eentje kwam) en dat ik daardoor vergeten ben dwerg, jane en MuadDib en die collega van Liejannuh gedag te zeggen omdat ze een stukje achter ons liepen . Maar het is vandaag mooi weer en ik ga zo naar de dierentuin van Amersfoort toe
pi_52279081
Ik vind het ook wel aantrekkelijk klinken hoor

Maar ik ga op het moment goed, dus ik blijf er af.
Vanmorgen eerst een groot glas water gedronken met limoensap.
Schijnt de stofwisseling aan te zwengelen, en ook als dat niet zo is, is het niet erg. Het is hartstikke lekker Veel lekkerder dan alleen water

Verder al 200 gr. Druiven op.

Mijn afvalgeheim is altijd fruit De perioden dat ik goed ben afgevallen at ik altijd veel fruit. Dus ik heb de fruitschaal weer vol liggen hier thuis

Straks ook maar eens sinaasappels halen Gisteren een pond aardbeien op
pi_52279235
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 10:32 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Dat is een vies begrip in de dieetclub, maar vooruit
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Altijd heel erg sceptisch tegenover geweest, tot een paar mensen uit mijn zeer directe omgeving er toch behoorlijk wat succes mee boekten, dus ga ik nu eens kijken of dit mij rond mijn vakantie toch iets meer bikini-proof kan maken
Ik vind het ook een vies begrip Heb het geprobeerd nadat een aantal collega's er succes mee heeft gehad. Er ging niets af! Ja, 2 kilo vocht ofzo in de eerste week maar daarna was het over. Ik moet van SB dan ook meer eten dan ik gewend ben (ik eet normaal gesproken niet veel, wel de verkeerde dingen) en vond daarbij het grootste gedeelte van wat ik volgens het boek moest eten ook niet lekker (ben nog steeds licht getraumatiseerd door al die eierkoeken). Maar inderdaad, als het voor jou werkt, gewoon doorgaan
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 10:33 schreef Stormqueen het volgende:
Oh en blue_funk, vergeet niet dat de eerste week altijd heel snel gaat, daarna gaat het toch altijd wat langzamer
Weet ik, maar het is wel enorm frustrerend. Zeker gezien het feit dat het gewicht dat mijn weegschaal nu aangeeft het laagste is dat ik ooit heb gehaald met een dieet (m.u.v. het ziekenhuisdieet, maar dat was een jojo-dieet).
Last.fm | Flickr
pi_52279243
Ja, jij gaat inderdaad wel lekker freecell.

ik weet eigeniljk niet wat ik nu nog anders moet doen.. Wat meer bewegen denk ik, ik eet wel minder de laatste weken, maar ik eet wel wat ongezonder, dus dat middelt elkaar weer uit gok ik...

ik zal straks de eetmeter even installeren, in het kader van Studie Ontwijkend Gedrag...
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 11:04:21 #241
149959 SQ
snelle trees
pi_52279246
Ik denk dat "te weinig" een heel persoonlijk gegeven is. Ik vind het niet te weinig voor mezelf. Ik heb geen honger, alleen trek, maar dat heb ik altijd dus ja Als je het gaat hebben over het aantal kcal.... misschien, maar als je veel meer kcal gaat eten val je ook niet af.
Verder moet je die crackers gewoon met hele kleine hapjes eten en lang kauwen, en er veel water bij drinken
disclaimer
pi_52279304
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 11:04 schreef teigan het volgende:
Ja, jij gaat inderdaad wel lekker freecell.

ik weet eigeniljk niet wat ik nu nog anders moet doen.. Wat meer bewegen denk ik, ik eet wel minder de laatste weken, maar ik eet wel wat ongezonder, dus dat middelt elkaar weer uit gok ik...

ik zal straks de eetmeter even installeren, in het kader van Studie Ontwijkend Gedrag...
De eetmeter is echt heel erg stimulerend! Ik ga op een gegeven wedstrijdjes met mezelf doen of ik vandaag wel én mijn groente én mijn fruit in het groen kan krijgen enzo

Maar heel veel fruit in huis halen helpt hier heel goed
pi_52279331
Dat heb ik meestal ook wel in huis, er ligt nu zelfs weinig, met alleen appels en sinaasappels, maar we hadden niet zoveel zin om naar de markt te gaan..

En dan eet ik ook wel veel fruit..
pi_52279399
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 11:07 schreef freecell het volgende:

Maar heel veel fruit in huis halen helpt hier heel goed
Vervang je dan een maaltijd door fruit? Of eet je er gewoon veel fruit bij? En wat voor soort fruit? Ik eet zelf veel kiwi's, aardbeien en af en toe een appel (maar mijn totaal komt zeker niet bij de 2 stuks fruit per dag die je volgens het voedingscentrum zou moeten eten... eerder 2 per week ofzo )
Last.fm | Flickr
pi_52279498
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 11:13 schreef blue_funk het volgende:

[..]

Vervang je dan een maaltijd door fruit? Of eet je er gewoon veel fruit bij? En wat voor soort fruit? Ik eet zelf veel kiwi's, aardbeien en af en toe een appel (maar mijn totaal komt zeker niet bij de 2 stuks fruit per dag die je volgens het voedingscentrum zou moeten eten... eerder 2 per week ofzo )
Ik vervang mijn ontbijt voor fruit, maar eigenlijk is dat ook "fruit erbij" want anders ontbijt ik eigenlijk niet
Ik vervang mijn ontbijt dat bijvoorbeeld zoals vanmorgen door 200 grma druiven.
Verder eet ik fruit er vooral bij. Als tussendoortje, of als onderdeel van de maaltijd. Aardbeien door de yoghurt of op brood, dat soort dingen.

Wel merk ik dat ik er iets minder gewoon eten door ga eten. Gisteren zat ik bijvoorbeeld halverwege mijn bord pasta echt heel erg vol, kon geen hap meer bij. Ik dacht dat het heel machtige pasta was (was met zelfgemaakte roomsaus, receptje anyone? is erg lekker), maar TARA at gewoon zijn erg volle bord leeg.
Ik even terugdenken, had ik als tussendoortjes nog 15 aardbeien en een kiwi gehad.
's Avonds heb ik ook minder behoefte aan chips ed als ik overdag veel fruit eet.

Dus ik vervang geen maaltijden, maar ga er wel minder door eten/snacken.
pi_52280088
Hmm, dat ga ik ook maar eens proberen. Wie weet werkt het bij mij ook
Last.fm | Flickr
pi_52281193
Ik ben ook weer wat afgevallen Bijzonder hoor, maar ik merk ook dat ik nauwelijks behoefte aan snoep, chips en koekjes heb, dus dat helpt wel enorm

Ik voel me inmiddels een vervellende slang Je plukt zo de lappen vel van mijn lijf.

En leuk dat jullie het leuk hebben gehad bij Ad Visser!
pi_52281328
ah, de nieuwe dieettip wordt dus taart als ontbijt Isa?

Is de pijn nu ook minder nu je aan het vervellen bent?
pi_52281470
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 12:36 schreef teigan het volgende:
ah, de nieuwe dieettip wordt dus taart als ontbijt Isa?

Is de pijn nu ook minder nu je aan het vervellen bent?
Pijn is minder, maar de jeuk (velletjes!) is vreselijk!

En taart als ontbijt is prima omn af te vallen, mits onder de 300 kcal en alleen als je verder niets eet
pi_52281735
je bedoeld toch hopelijk niet de rest van de dag niets eten?
ik denk dat ik hetm aar bij mijn boterhammetjes houd...
pi_52281944
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 12:53 schreef teigan het volgende:
je bedoeld toch hopelijk niet de rest van de dag niets eten?
ik denk dat ik hetm aar bij mijn boterhammetjes houd...
Nee, ik bedoel dat je dan verder geen ontbijt mag, maar wel weer lunch hoor
pi_52281983
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 13:04 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nee, ik bedoel dat je dan verder geen ontbijt mag, maar wel weer lunch hoor
ah, zo....
ik denk toch dat ik het maar niet ga uitproberen, bij mij is het dan toch het idee dat de rest van de dag dan ook niet meer uitmaakt..
pi_52282054
Nou ja, je weet wat ik van lijnen vind en dat er nog nooit echt bewezen is dat iets anders dan energie-inname het aankomen/afvallen substantieel beïnvloed. Dus of je nou de hele dag groente en fruit eet tot 1200 kcal of Ben & Jerry's tot 1200 kcal maakt weinig uit. Qua afvallen dan, gezond is iets heel anders
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 13:13:44 #254
149959 SQ
snelle trees
pi_52282140
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 13:09 schreef Isabeau het volgende:
Nou ja, je weet wat ik van lijnen vind en dat er nog nooit echt bewezen is dat iets anders dan energie-inname het aankomen/afvallen substantieel beïnvloed. Dus of je nou de hele dag groente en fruit eet tot 1200 kcal of Ben & Jerry's tot 1200 kcal maakt weinig uit. Qua afvallen dan, gezond is iets heel anders
Ben en Jerry's tot 1200 kcal, dat is ongeveer 3 happen
disclaimer
pi_52282178
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 13:13 schreef Stormqueen het volgende:
Ben en Jerry's tot 1200 kcal, dat is ongeveer 3 happen
Nee hoor, dat is een hele pint. Maar het maakt nog wel uit welke smaak.
pi_52282210
Ben en Jerry's is geloof ik iets van 500 kcal per 100 gram...
Maar hoeveel gram er in een pint zit weet ike igenlijk niet..
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 13:20:09 #257
149959 SQ
snelle trees
pi_52282251
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 13:17 schreef teigan het volgende:
Ben en Jerry's is geloof ik iets van 500 kcal per 100 gram...
Maar hoeveel gram er in een pint zit weet ike igenlijk niet..
Ik dacht zo rond de 400....
disclaimer
pi_52282264
De Vanilla Toffee Crunch bevat er maar 280 per 100 gram...

De hoogste die ik zo kan vinden qua kcal zit op 290 kcal per 100 gram... Dat is de New York Super Fudge Chunk
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 13:21:19 #259
149959 SQ
snelle trees
pi_52282269
en chunky monkey?
disclaimer
pi_52282326
Chunky Monkey zit ook op 280 kcal per 100 gram
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 13:24:57 #261
149959 SQ
snelle trees
pi_52282345
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 13:24 schreef teigan het volgende:
Chunky Monkey zit ook op 280 kcal per 100 gram
I shall resist
disclaimer
pi_52282374
Ik pleit overigens niet voor het B&J-dieet
pi_52282389
Het lijkt mij ook niet echt gezond, en volgens mij ben je er snel zat van hoor...
pi_52282406
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 13:09 schreef Isabeau het volgende:
Ja, of je energie-afgifte natuurlijk. Meer bewegen enzo.

Gister gewoon een bakje chips gegeten en niet de hele zak
pi_52282452
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 13:28 schreef ColdFeet het volgende:
Ja, of je energie-afgite natuurlijk. Meer bewegen enzo.

Gister gewoon een bakje chips gegeten en niet de hele zak
Meer bewegen helpt, maar zorgt niet voor veel gewichtsverlies. Ik herinner me het verhaal van een obese marathonloper nog en ook in de dieetclub lopen mensen rond die heel veel sporten/bewegen en nog steeds overgewicht hebben.

Beweging ondersteunt gewichtsverlies, maar is geen vervanging voor minder energie binnenkrijgen.
pi_52282861
Bah, belt net, ik moet vanavond in mijn eentje eten..

Hij moet waarschijnlijk tot een uurtje of 3 vannacht doorwerken(hij is vanmorgen om 6 uur begonnen..)
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 13:58:08 #267
149959 SQ
snelle trees
pi_52283012
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 13:51 schreef teigan het volgende:
Bah, belt net, ik moet vanavond in mijn eentje eten..

Hij moet waarschijnlijk tot een uurtje of 3 vannacht doorwerken(hij is vanmorgen om 6 uur begonnen..)
Kun je niet met een vriendin eten? Alleen is ook maar zo alleen op zaterdag

En wat voor werk doet hij dan in hemelsnaam?
disclaimer
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 14:00:20 #268
149959 SQ
snelle trees
pi_52283059
Op het menu staat een broodje zelfgemaakte eiersalade, maar daar moeten weer 6 van die rare ingredienten in waar je dan een hele bak van moet kopen, 1 theelepel gebruikt en de rest wss weg kan kiepen omdat het bederft. Dus ik maar er maar een broodje ei met mosterd en sla van
disclaimer
pi_52283071
SQ, hij is landmeter, en hij is nu tijdens de bouwvak bij wegwerkzaamheden die wel gewoon doorgaan aan het werk.....

En als het afmoet, dan moet het af... Hij zou eigenlijk vandaag 12 uur werken, en morgen 12 uur.. Nu wordt het dus vandaag 21 uur, en dan is hij morgen vrij...

Gelukkig gaat hij volgende week gewoon weer bij zijn andere van 7-16 uur baan werken, dan heb ik toch meer aan hem..
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 11 augustus 2007 @ 14:12:29 #270
13151 crew  Rewimo
pi_52283307
Pfff wat een lange dagen zeg... Gelukkig maar dat hij morgen wel vrij is dan. Lijkt me echt slopend.
pi_52283678
is het ook wel hoor.. Maar hij riep zelf al dat hij op zo'n dag als vandaag toch wel in een langzamer tempo werkt dan als hij twee dagen 12 uur zou werken..

En er wordt daar goed voor hem gezorgd qua eten en drinken,dus hij houdt het wel vol..
pi_52284343
@Teigan: vervelend dat hijop zaterdag zolang door moet joh! Wordt hij wel lekker doorbetaald voor overwerk?

Ik heb een nieuwe vijand gekocht. Volgens mijn nieuwe vijand was ik 77,4 KG, dus mijn nieuwe vijand is het eens met mijn vorige.
Even kijken of het maandag nog zo is, want maandag wordt mijn officiele weegdag. Hop! Stok achter de deur!

Wel ook een boel sinaasappels gekocht zonet Nou eigenlijk zijn het minola's. Weet iemand het verschil tussen een sinaasappel en een mineola? Volgens mij is het gewoon een nieuwe hippe naam

* freecell eet nu een mineola en constateerd dat het wel iets zoeter is.
pi_52284677
freecell, tot 17.00 is het geloof ik 150%, daarna is het 200%, omdat het weekend is, dus het schiet wel op qua uren..

volgens mij is een mineola een kruising tussen een sinaasappel en een mandarijn, en daarom wat zoeter..

Succes met je nieuwe vijand... Ik vond mijn vijand vanmorgen onder het bed, en hij maakte mij niet echt blij...

Gelukkig is mijn officiele weegdag nog een tijdje weg..
pi_52284713
Minneola's zijn lekker, er is zelfs een heel topic over.

Is 77,4 een meevaller, of juist niet?
pi_52284791
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 15:23 schreef ColdFeet het volgende:
Minneola's zijn lekker, er is zelfs een heel topic over.

Is 77,4 een meevaller, of juist niet?
Ah kijk, de sinaasappels lijken dus breder bekend dan ik dacht

Maar een kruising tussen sinaasappel en mandarijn? Ze zijn zo groot als een flinke sinaasappel. Nouja, whatever, ze zijn lekker

En 77,4 is wel redelijk laag voor mijn doen Ik ontdekte enkele dagen geleden bij mijn ouders dat ik 77,5 KG was, in plaats van de 79,5 die ik dacht te zijn en de vorige keer ook was. (was er een tijdje niet geweest en weeg me altijd daar).

Dus wel prettig dat het er nog steeds af is
Nog 2,4 KG tot mijn streef (en dan streef bijstellen naar 70 )
pi_52284915
Lekker bezig!
pi_52286404
Ik heb net les 1 van Evy uitgelopen, was best heel erg te doen
Ik voel me helemaal sportief
pi_52286577
Ik moet ongesteld worden en hou heel veel vocht vast met deze hitte... Pfft voel me net een opgeblazen ballon... En ik heb nog wel zo netjes gegeten deze week... Worteltjes, cherrytomaatjes, druiven... drinkyoghurtjes zonder vet met cereals (39 cal. per 100 ml).... en als ik al snoep at, dan was dat van dat dure spul van het merk sweet ´n low sugar free low carb o.i.d. Maarja ben dus wel ruim 2 kilo zwaarder nu...
pi_52286684
Je weet waar het van komt, dat scheelt toch?
Volgende week is het weer weg.
Je kan een pot solidagothee leegdrinken. Is vochtafdrijvend en lekker

Maar wát voor snoep? Kan je dan niet beter gewoon negeren dat snoep bestaat?
Enne, hitte? Ik heb net 20 minuten gerend, maar het is lekker!
pi_52286924
Ik vond het anders nog best warm..

Ik heb dus aangestoken door freecell ook maar even een stukje gerent.. Alleen was de batterij van mijn mp3speler heel snel leeg, en bedacht ik me op een gegeven moment dat het heel slim van mij was om de sleutels in de brievenbus te leggen, en alleen die sleutel mee te nemen, maar dat de brievenbus achter de buitendeur zit, waar je ook een sleutel voor nodig hebt...

Dus ik heb net met stokjes naar mijn sleutels lopen vissen, wat gelukkig wel gelukt is..
pi_52287010
Ik wou dat ik 77,4 woog
Sorry ben in een vervelende bui, snoep negeren, hoe kan dat nou?! Dat lijkt me wel heel moeilijk! Als mijn baas weer chocola e.d. uitdeelt dan ga ik braaf aan de cherrytomaatjes. Maar helemaal niet meer snoepen dat gaat me niet lukken. Dus doe ik het maar zo verstandig mogelijk en koop ik alleen van dat dure snoep, van het merk sweet ´n low en daar zitten geen suikers in, en weinig koolhydraten en caloriën.
pi_52287035
Is het dan op zn minst wel lekker?
pi_52287066
Ja! Het zijn van die kleine snoepjes met een caramel-buitenkant en witte chocolade substantie aan de binnenkant. Ik mag er 3 per dag van mezelf, ze zijn nog kleiner als zuurtjes
pi_52287158
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 17:31 schreef Vogue het volgende:
Ja! Het zijn van die kleine snoepjes met een caramel-buitenkant en witte chocolade substantie aan de binnenkant. Ik mag er 3 per dag van mezelf, ze zijn nog kleiner als zuurtjes
Klinkt wel lekker op zich
Ik was ook altijd heel verslingerd aan snoep, haal het nu niet meer in huis. Vooral zoute dingen zjn voor mij onweerstaanbaar. (drop en salmiak ik zit nu al te watertanden :/ )

Bij mij hielp het om radicaal te stoppen met eten van snoep. Je lichaam raakt ontwent aan zoet eten en nu vind ik zure dingen meestal véél lekkerder dan zoet. Ben helemaal afgekickt
Je kan het eens een weekje proberen?
pi_52287294
Reken er wel op dat als je zo radicaal stopt, je je best een paar dagen flink beroerd en chagrijnig kan voelen..

Ik moet er ook gewoon vanaf blijven, maar het lukt me lang niet altijd..
Ik glij op dit moment redelijk af richting een depressie geloof ik, en dan ga ik meestal steeds meer snoepen..
pi_52287315
Dat zou voor mij ideaal zijn... niet meer van zoet houden... volgens mij ben ik dan over een half jaar 30 kilo lichter bij wijze van. Ik ben een enorme zoetekauw, chips e.d. hoeft allemaal niet zo voor mij, vind het wel lekker maar zo ontzettend lekker nou ook weer niet. Bij mij is het chocola, snoep, alles wat zoet is eigenlijk.

Ja ik ga het proberen, radicaal het snoep te laten staan. Maar het lijkt me wel heeeeeel moeilijk!
pi_52287340
Teigan
Sterkte
pi_52287433
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 17:45 schreef Vogue het volgende:
Dat zou voor mij ideaal zijn... niet meer van zoet houden... volgens mij ben ik dan over een half jaar 30 kilo lichter bij wijze van. Ik ben een enorme zoetekauw, chips e.d. hoeft allemaal niet zo voor mij, vind het wel lekker maar zo ontzettend lekker nou ook weer niet. Bij mij is het chocola, snoep, alles wat zoet is eigenlijk.

Ja ik ga het proberen, radicaal het snoep te laten staan. Maar het lijkt me wel heeeeeel moeilijk!
Bereid je voor op een chagrijnige week
Ook ff stoppen een of twee weken met suiker in frisdrank, koffie thee en yoghurt ed.

Als je daarna weer met mate suiker eet is het prima

@Teigan toch wel weer? Duidelijke oorzaak, of gevoelsmatig?
pi_52287497
de oorzaak is denk ik het gebrek aan ritme door de vakantie, en die dingen van de studie waar ik zo tegen aanhik. Iets anders weet ik ook zo gauw niet als oorzaak te vinden..
het is allemaal zo'n beetje begonnen na afloop van het schooljaar, ergens voelt het ook gewoon klote dat ik niet op mijn stageschool kan blijven, ik weet het goed dat er gewoon geen uren waren, maar ik vat het als een afwijzing op, dat ik niet goed genoeg zou zijn.. En dat ik nog geen baan heb gevonden speelt ook wel wat mee, ik ben zo bang dat ik niets vind..

En misschien wel het idee dat alles zo goed lijkt te gaan, en ik niet kan geloven dat dat voor mij is weggelegd... Het lijkt soms wel een droom ofzo, ik ben toch nog te bang dat het straks allemaal uit elkaar spat....
Misschien moet ik toch eens dat verleden los zien te laten, en niet zo bang zijn dat mensen mij niet moeten..

Maarja, ik zie het nu in ieder geval gebeuren, en ik doe mijn best om in te grijpen om het de goede kant weer uit te buigen.. Eerste stap is nu het ritme qua slapen weer goed te krijgen.. En meer bewegen, aangezien ik me daar echt veel beter door voel..
pi_52288201
en nu voel ik me haast schuldig dat ik het gepost heb, omdat het daarna ineens helemaal stilblijft.....
pi_52288235
Meissie toch.... Je weet in ieder geval waar het door komt, en hoe je het kan verhelpen (meer ritme, meer beweging), als ik het goed begrijp. Lijkt me lastig, probeer die negatieve gedachten uit je hoofd te zetten! Bang dat mensen je niet moeten, ze moeten blij zijn dat ze je kennen, toch?
En ik maar moeilijk doen over mijn pesthumeur vandaag (wat overigens nog steeds niet over is, ik denk dat ik vanmiddag de bus neem naar Cancun en ga shoppen, heb zin om geld uit te geven...)
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 11 augustus 2007 @ 18:37:44 #292
13151 crew  Rewimo
pi_52288261
Kl*** teigan Hou je eraan vast dat ze jou niet wilden hebben vanwege de uren, en niet vanwege jouzelf. Wie zou jou nou niet willen hebben? Een goed ritme zien te krijgen is belangrijk, goed dat je dat inziet. Sterkte ermee!
pi_52289378
*knuffel* @Teigan.

Zonet in de c1000: Staan achter mij een hij en een zij van mijn leeftijd.
Zij: dit zijn lekkere snoepjes!
hij: Hmmhmmm
zij: en zonder gluten!
Hij: jah!
Zij: zonder gluten is vet gezond

Ik:

Ik die gezondheidshype niet doorgeslagen ergens?

edit: wel erg veel smileys.
pi_52289461
dat is inderdaad wel heel erg freecell..
pi_52289490
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 19:28 schreef freecell het volgende:
*knuffel* @Teigan.

Ik:

Kmoest
pi_52289680
Sterkte Teigan! Probeer zo positief mogelijk te denken...
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 19:28 schreef freecell het volgende:

Ik:

Kan ook zijn dat ze coeliakie hebben...
"Coeliakie is een intolerantie (onverdraagzaamheid) voor gluten, een bepaalde eiwitfractie van tarwe, haver, rogge, gerst, spelt en kamut."

EDIT: Of ze lijden aan orthorexia
Last.fm | Flickr
pi_52289757
Coeliakie? Nee joh, dat hebben ze helemaal nie.

Leuke anekdote Freecell
pi_52290071
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 19:41 schreef blue_funk het volgende:
Sterkte Teigan! Probeer zo positief mogelijk te denken...
[..]

Kan ook zijn dat ze coeliakie hebben...
"Coeliakie is een intolerantie (onverdraagzaamheid) voor gluten, een bepaalde eiwitfractie van tarwe, haver, rogge, gerst, spelt en kamut."

EDIT: Of ze lijden aan orthorexia
Welnee, dan was het geweest: "hey, die mag ik hebben! "
pi_52290152
Zie edit
Last.fm | Flickr
pi_52290337
orthorexia is een minder groot probleem dan anorexia en boulimia
Maar ze hebben ook vast niet met z'n tweeën een eetprobleem
Ze waren gewoon wat onwetend
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 11 augustus 2007 @ 20:10:36 #301
13151 crew  Rewimo
pi_52290373
Gluten zijn zoooooooooo ongezond

Fok! Dieetclub # 188
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')