Jij noemt 2 kilo in 5 dagen "haast niks"?quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 08:59 schreef Elvi het volgende:
Pfff ik heb ook weer ge-update. Er is 6 ons afSorry maar ik vind het echt tegenvallen... Ik ging uit van 5 tot 7 kilo in deze week (wat ook overal aangegeven staat) maar het is tot nu toe maar 2 kilo. En ik heb nog maar 2 dagen. Ik heb me perfect aan het schema gehouden en tóch gaat er haast niks af
![]()
Elvi, ik zit qua gewicht ongeveer gelijk met jou en naar mijn mening zijn die dieten meer voor mensen die nog even die laatste paar kilootjes kwijt willen om leuk in een bikini te passen dan voor mensen met 100+ kilo. Ik geloof dat mensen van 'onze omvang' veel eerder in spaarstand schieten van zo'n dieet dan 'gemiddelde' mensen. Gister hoorde ik bij discovery dat iemand van 90 kilo 2000 KCal nodig heeft om alleen al zijn lijf in stand te houden. Tel daar dus ongeveer 1/3 bovenop en je hebt zeker 2600 KCal nodig om je lijf alleen aan het draaien te houden bij zo'n gewicht. Nou wil je uiteraard afvallen, dus kan het helemaal geen kwaad daar iets of behoorlijk veel onder te zitten, maar als je er ineens maar 1/5 ingooit of minder dan nodig is, schiet je lijf in de stress en klampt het zich vast aan alles wat er binnen komt. Ik denk dat dat is wat er aan de hand is met jou. Neem jezelf niets kwalijk alsjeblieft, maar heb wel wat meer geduld met jezelf. Ik snap dat een 'kick-start' leuk is, maar als je er meer kwaad dan goed mee doet....quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 08:59 schreef Elvi het volgende:
Pfff ik heb ook weer ge-update. Er is 6 ons afSorry maar ik vind het echt tegenvallen... Ik ging uit van 5 tot 7 kilo in deze week (wat ook overal aangegeven staat) maar het is tot nu toe maar 2 kilo. En ik heb nog maar 2 dagen. Ik heb me perfect aan het schema gehouden en tóch gaat er haast niks af
![]()
omg, dan moet je echt 2 kilo kaas per dag eten onderhandquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 09:17 schreef Liejannuh het volgende:
Jij hebt die documentaire ook zitten kijken discovery Miss D? Ik zapte er voorbij en bleef eigeniljk hangen. Fascinerend vooral!
Voor degenen die heb niet hebben gezien; het ging over een jongen van 17, John Edgar, die 180 kilo woog en op zijn 17e al een gastric bypass kreeg. Het werd me daar vooral duidelijk hoe ontzettend veel je aan je eetpatroon moet aanpassen en wat nu eigenlijk echt de gevolgen zijn. Het ventje had trouwens een BMI van 66 en was in de 3 weken tussen 2 afspraken voor de operatie in, 5 kilo aangekomen.
Ja, ik heb hem ook gezien. Het viel me ook op hoe ontzettend veel invloed een fout aangeleerd eetpatroon heeft en ik vind het heel knap van zijn zus dat ze heeft kunnen afvallen in zo'n gezin...quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 09:17 schreef Liejannuh het volgende:
Jij hebt die documentaire ook zitten kijken discovery Miss D? Ik zapte er voorbij en bleef eigeniljk hangen. Fascinerend vooral!
Voor degenen die heb niet hebben gezien; het ging over een jongen van 17, John Edgar, die 180 kilo woog en op zijn 17e al een gastric bypass kreeg. Het werd me daar vooral duidelijk hoe ontzettend veel je aan je eetpatroon moet aanpassen en wat nu eigenlijk echt de gevolgen zijn. Het ventje had trouwens een BMI van 66 en was in de 3 weken tussen 2 afspraken voor de operatie in, 5 kilo aangekomen.
Het was idd een prototype gezin met allemaal veel te zware mensen, maar zijn zus zei ook dat hij nog nooit echt een poging had ondernomen om te gaan bewegen en gezonder te eten.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 09:23 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ja, ik heb hem ook gezien. Het viel me ook op hoe ontzettend veel invloed een fout aangeleerd eetpatroon heeft en ik vind het heel knap van zijn zus dat ze heeft kunnen afvallen in zo'n gezin...
Dan moet je juist trots zijn op jezelf! Je bent sterker dan de taart!quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 09:34 schreef Deceit het volgende:
heb nu wel nee gezegd tegen de meest lekker stuk chocolade taart met vanille laagje erboven op en zachte gestolde chocolade eromheen..
Dat maakt het weer een stuk makkelijkquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 10:06 schreef Liejannuh het volgende:
Sjeen, je mag ook Lianne zeggen hoor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |