Ik heb weleens gemodifast en iemand (internist in een ziekenhuis) raadde me toen aan om als je langzaam weer gaat eten, dit vooral met eiwitten te doen. Dus een gekookt eitje; wat vlees of vis met sla en groenten enz. Dat dan nog een paar dagen en dan langzaam weer (langzame)koolhydraten inbouwen. Je hebt anders kans dat je door de koolhydraten een soort vreetbui gaat krijgen vanwege de bloedsuikerschommelingen. Hoe het precies medisch zat weet ik ook niet meer, maar het hielp wel.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 10:38 schreef Elvi het volgende:
Nou ik heb besloten maar te stoppen met t soepdieet. Iig niet meer zo streng dus vanmiddag bij mn soep een boterhammetje. Beetje langzaam opbouwen![]()
Het schiet zo niet op en de honger en buikpijn is misschien niet zo erg als je het ook op de weegschaal terug ziet en dat is nu niet zo. Ik denk idd wat jullie al zeiden dat mn lichaam op de honger-stand is gegaan en alles vast wil houden![]()
Dat bedacht ik vandeweek ook toen ik nee zei tegen een stuk supermarkt-appelkruimelvlaai. Dat soort zooi is de moeite van het dik worden niet waard. Of van die viezige gevulde koeken, die vol zitten met gehard plantaardig vet (als ik over dat soort dingen ga nadenken, hoef ik al snel niet meer).quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 09:49 schreef Sjeen het volgende:
Zij hierboven (het is me te vroeg om je naam te spellen) heeft helemaal gelijk
Keuzes maken... als ik iets echt lekkers genoeg vind om de eventuele gevolgen te accepteren, dan eet ik het. Een klein stukje, waarvan ik geniet met elke vezel in mijn lijf. Als ik iets aangeboden krijg, wat ik eigenlijk niet super lekker vind. Dan laat maar
Van chips hou je vocht vast, morgen is dat gewoon weer een getal met een 7 hoorquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 12:53 schreef blue_funk het volgende:
* blue_funk heeft gisteren een emo-eetbui gehad![]()
Vreemd, aangezien ik hier normaal gesproken geen last van heb...
Was depressief, heb een zak chips gehaald (waar tegenwoordig 225 gram in zit), ben op de bank gaan liggen en heb hem helemaal leeg gegeten en het kon me allemaal geen ene fluit schelen.
Vanochtend op de weegschaal gaan staan, 80,1 kg (nee, ik pas mijn lijstje nu nog niet aan)Bah!
* blue_funk wordt blij van deze opmerking en kijkt uit naar morgenquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 13:05 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Van chips hou je vocht vast, morgen is dat gewoon weer een getal met een 7 hoor
http://www.calorieteller.nl/calorieteller.htmlquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 13:28 schreef Deceit het volgende:
Naja, ik moest dus eten en sterfte van de honger.. En ik kan alleen eten wat de pot schaft hier..Ze hadden gefrituurde vis.. Soort schnitzel dus.. En heb er 2 op.. Eentje op een kaiserbroodje met salade en heel veel remoulade saus.. Hoeveel kalorieen is dit ongeveer dan??
ps. en hoeveel is een halve fles rode wijn?
Volgens mij wel aardig wat, maar kun je ook zelf samenstellen? Bijv. die saus eraf laten? Misschien een visje minder nemen voortaan en een broodje extra? Zonde van de vis trouwens! tenzij het kibbeling was, maar dat zal wel nietquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 13:28 schreef Deceit het volgende:
Naja, ik moest dus eten en sterfte van de honger.. En ik kan alleen eten wat de pot schaft hier..Ze hadden gefrituurde vis.. Soort schnitzel dus.. En heb er 2 op.. Eentje op een kaiserbroodje met salade en heel veel remoulade saus.. Hoeveel kalorieen is dit ongeveer dan??
Heeeeerlijk is dat he, niet eens per se het afvallen, maar het verandering zien, dat voelt zo goed!quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 10:50 schreef ymme het volgende:
Goede morgen, ik keek vanochtend in de spiegel, en ik zie gewoon verandering. Het wordt allemaal steviger etc.
En weer afgevallenHet gaat weer ontzettend goed.
ik doe nu gewoon soms een handje chips, dus niet meteen de hele zak, maar een handje en dan de zak wegleggen, gewoon voor de lekker en niet al te vaak.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 13:48 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Heeeeerlijk is dat he, niet eens per se het afvallen, maar het verandering zien, dat voelt zo goed!voor jou
![]()
Een zak chips leegeten, dat is dus wat ik normaalgesproken rustig deed, maar probeer te laten. Vanavond de grote test, vrijdagavond alleen thuis, met een zak chips in huis.... We'll see.
quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 13:57 schreef Rewimo het volgende:
O eh, ymme? Wij waren al een hele tijd qltels accuboormachine kwijt. Hij dacht dat ie bij mij lag maar ik ben hem tijdens de verhuizing niet tegengekomen. Vandaag maar een andere gekocht, ze waren gelukkig in de aanbieding.
Je raadt nooit waar qltel zonet mee aankwam...
Hmm, een distributieriem is wel belangrijk, als die er niet goed opligt kan je je moter flink slopen. Nieuwe riem, en je auto doet het weer primaquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 10:34 schreef teigan het volgende:
wij hebben de auto net naar de garage gebracht, en gelukkig valt de schade mee... Alleen maar een nieuwe distributieriem, maar dat was ook echt nodig schijnt het..
we zijn ook ngo even bij een vriendin langsgeweest, haar katten hebben vannacht twee nestjes geworpen, ze heeft nu 10 kittens... En ze is over een 12 weken uitgeteld...
de waterpomp bleek ook nog stuk te zijn..quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 21:56 schreef omearos het volgende:
[..]
Hmm, een distributieriem is wel belangrijk, als die er niet goed opligt kan je je moter flink slopen. Nieuwe riem, en je auto doet het weer prima
Kittens zijnAlleen 10 tegelijk is wel veel, vooral als je ook nog flink zwanger bent.
79,4 kg!quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 13:05 schreef Stormqueen het volgende:
Van chips hou je vocht vast, morgen is dat gewoon weer een getal met een 7 hoor
Hoe doe je dat zo snel? Ik ga maar met een ons per week naar beneden ofzo. Volgens mij zit ik op een plateau (ondanks de zak chips).quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 10:11 schreef Stormqueen het volgende:
Ik ben sinds dinsdag 1,5 kilo kwijt
Dat is een vies begrip in de dieetclub, maar vooruitquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 10:25 schreef blue_funk het volgende:
[..]
Hoe doe je dat zo snel? Ik ga maar met een ons per week naar beneden ofzo. Volgens mij zit ik op een plateau (ondanks de zak chips).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Altijd heel erg sceptisch tegenover geweest, tot een paar mensen uit mijn zeer directe omgeving er toch behoorlijk wat succes mee boekten, dus ga ik nu eens kijken of dit mij rond mijn vakantie toch iets meer bikini-proof kan maken
disclaimer
Dat laatste is nog te bezien, maar ik duim er in ieder geval wel voorquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 10:35 schreef teigan het volgende:
Als het voor jou werkt SQ, mooi toch?
ik zou het zelf neit volhouden, maar ik ga ook gewoon op een langzaam tempo omlaag, uiteindelijk bereiken we hopelijk allebei ons doel..
ik eet alleen meer groente bij het avondeten, maar voor de rest hou ik me precies aan het menu. Da's ergens ook wel makkelijk, omdat je niet steeds na hoeft te denken hoe je nu weer een dieetverantwoorde maaltijd met genoeg voedingsstoffen in elkaar moet breienquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 10:40 schreef teigan het volgende:
Ik ga van het positieve uit SQ, en die afwisseling is wel handig, vooral als je daar zelf nog niet zoveel mee kan...
Hou je je er nu precies aan? Of eet jen og wel iets meer dan voorgeschreven?
quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 10:32 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Dat is een vies begrip in de dieetclub, maar vooruitIk vind het ook een vies begripSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Altijd heel erg sceptisch tegenover geweest, tot een paar mensen uit mijn zeer directe omgeving er toch behoorlijk wat succes mee boekten, dus ga ik nu eens kijken of dit mij rond mijn vakantie toch iets meer bikini-proof kan makenHeb het geprobeerd nadat een aantal collega's er succes mee heeft gehad. Er ging niets af! Ja, 2 kilo vocht ofzo in de eerste week maar daarna was het over. Ik moet van SB dan ook meer eten dan ik gewend ben (ik eet normaal gesproken niet veel, wel de verkeerde dingen) en vond daarbij het grootste gedeelte van wat ik volgens het boek moest eten ook niet lekker (ben nog steeds licht getraumatiseerd door al die eierkoeken). Maar inderdaad, als het voor jou werkt, gewoon doorgaan
Weet ik, maar het is wel enorm frustrerend. Zeker gezien het feit dat het gewicht dat mijn weegschaal nu aangeeft het laagste is dat ik ooit heb gehaald met een dieet (m.u.v. het ziekenhuisdieet, maar dat was een jojo-dieet).quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 10:33 schreef Stormqueen het volgende:
Oh en blue_funk, vergeet niet dat de eerste week altijd heel snel gaat, daarna gaat het toch altijd wat langzamer
De eetmeter is echt heel erg stimulerend! Ik ga op een gegeven wedstrijdjes met mezelf doen of ik vandaag wel én mijn groente én mijn fruit in het groen kan krijgen enzoquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 11:04 schreef teigan het volgende:
Ja, jij gaat inderdaad wel lekker freecell.
ik weet eigeniljk niet wat ik nu nog anders moet doen.. Wat meer bewegen denk ik, ik eet wel minder de laatste weken, maar ik eet wel wat ongezonder, dus dat middelt elkaar weer uit gok ik...
ik zal straks de eetmeter even installeren, in het kader van Studie Ontwijkend Gedrag...
Vervang je dan een maaltijd door fruit? Of eet je er gewoon veel fruit bij? En wat voor soort fruit? Ik eet zelf veel kiwi's, aardbeien en af en toe een appel (maar mijn totaal komt zeker niet bij de 2 stuks fruit per dag die je volgens het voedingscentrum zou moeten eten... eerder 2 per week ofzoquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 11:07 schreef freecell het volgende:
Maar heel veel fruit in huis halen helpt hier heel goed
Ik vervang mijn ontbijt voor fruit, maar eigenlijk is dat ook "fruit erbij" want anders ontbijt ik eigenlijk nietquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 11:13 schreef blue_funk het volgende:
[..]
Vervang je dan een maaltijd door fruit? Of eet je er gewoon veel fruit bij? En wat voor soort fruit? Ik eet zelf veel kiwi's, aardbeien en af en toe een appel (maar mijn totaal komt zeker niet bij de 2 stuks fruit per dag die je volgens het voedingscentrum zou moeten eten... eerder 2 per week ofzo)
Pijn is minder, maar de jeuk (velletjes!) is vreselijk!quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 12:36 schreef teigan het volgende:
ah, de nieuwe dieettip wordt dus taart als ontbijt Isa?![]()
Is de pijn nu ook minder nu je aan het vervellen bent?
Nee, ik bedoel dat je dan verder geen ontbijt mag, maar wel weer lunch hoorquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 12:53 schreef teigan het volgende:
je bedoeld toch hopelijk niet de rest van de dag niets eten?
ik denk dat ik hetm aar bij mijn boterhammetjes houd...
ah, zo....quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 13:04 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel dat je dan verder geen ontbijt mag, maar wel weer lunch hoor![]()
Ben en Jerry's tot 1200 kcal, dat is ongeveer 3 happenquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 13:09 schreef Isabeau het volgende:
Nou ja, je weet wat ik van lijnen vind en dat er nog nooit echt bewezen is dat iets anders dan energie-inname het aankomen/afvallen substantieel beïnvloed. Dus of je nou de hele dag groente en fruit eet tot 1200 kcal of Ben & Jerry's tot 1200 kcal maakt weinig uit. Qua afvallen dan, gezond is iets heel anders![]()
Nee hoor, dat is een hele pint. Maar het maakt nog wel uit welke smaak.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 13:13 schreef Stormqueen het volgende:
Ben en Jerry's tot 1200 kcal, dat is ongeveer 3 happen
Ik dacht zo rond de 400....quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 13:17 schreef teigan het volgende:
Ben en Jerry's is geloof ik iets van 500 kcal per 100 gram...
Maar hoeveel gram er in een pint zit weet ike igenlijk niet..
I shall resistquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 13:24 schreef teigan het volgende:
Chunky Monkey zit ook op 280 kcal per 100 gram
Ja, of je energie-afgifte natuurlijk. Meer bewegen enzo.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 13:09 schreef Isabeau het volgende:
Nou ja, je weet wat ik van lijnen vind en dat er nog nooit echt bewezen is dat iets anders dan energie-inname het aankomen/afvallen substantieel beïnvloed. Dus of je nou de hele dag groente en fruit eet tot 1200 kcal of Ben & Jerry's tot 1200 kcal maakt weinig uit. Qua afvallen dan, gezond is iets heel anders![]()
Meer bewegen helpt, maar zorgt niet voor veel gewichtsverlies. Ik herinner me het verhaal van een obese marathonloper nog en ook in de dieetclub lopen mensen rond die heel veel sporten/bewegen en nog steeds overgewicht hebben.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 13:28 schreef ColdFeet het volgende:
Ja, of je energie-afgite natuurlijk. Meer bewegen enzo.
Gister gewoon een bakje chips gegeten en niet de hele zak![]()
Kun je niet met een vriendin eten? Alleen is ook maar zo alleen op zaterdagquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 13:51 schreef teigan het volgende:
Bah,belt net, ik moet vanavond in mijn eentje eten..
Hij moet waarschijnlijk tot een uurtje of 3 vannacht doorwerken(hij is vanmorgen om 6 uur begonnen..)
Ah kijk, de sinaasappels lijken dus breder bekend dan ik dachtquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 15:23 schreef ColdFeet het volgende:
Minneola's zijn lekker, er is zelfs een heel topic over.
Is 77,4 een meevaller, of juist niet?
Klinkt wel lekker op zichquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 17:31 schreef Vogue het volgende:
Ja! Het zijn van die kleine snoepjes met een caramel-buitenkant en witte chocolade substantie aan de binnenkant. Ik mag er 3 per dag van mezelf, ze zijn nog kleiner als zuurtjes
Bereid je voor op een chagrijnige weekquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 17:45 schreef Vogue het volgende:
Dat zou voor mij ideaal zijn... niet meer van zoet houden... volgens mij ben ik dan over een half jaar 30 kilo lichter bij wijze van. Ik ben een enorme zoetekauw, chips e.d. hoeft allemaal niet zo voor mij, vind het wel lekker maar zo ontzettend lekker nou ook weer niet. Bij mij is het chocola, snoep, alles wat zoet is eigenlijk.
Ja ik ga het proberen, radicaal het snoep te laten staan. Maar het lijkt me wel heeeeeel moeilijk!
Kmoestquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 19:28 schreef freecell het volgende:
*knuffel* @Teigan.
Zonet in de c1000: Staan achter mij een hij en een zij van mijn leeftijd.
Zij: dit zijn lekkere snoepjes!
hij: Hmmhmmm
zij: en zonder gluten!
Hij: jah!
Zij: zonder gluten is vet gezond
Ik:
Ik die gezondheidshype niet doorgeslagen ergens?
edit: wel erg veel smileys.
Kan ook zijn dat ze coeliakie hebben...quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 19:28 schreef freecell het volgende:
Zonet in de c1000: Staan achter mij een hij en een zij van mijn leeftijd.
Zij: dit zijn lekkere snoepjes!
hij: Hmmhmmm
zij: en zonder gluten!
Hij: jah!
Zij: zonder gluten is vet gezond
Ik:
Ik die gezondheidshype niet doorgeslagen ergens?
edit: wel erg veel smileys.
Welnee, dan was het geweest: "hey, die mag ik hebben!quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 19:41 schreef blue_funk het volgende:
Sterkte Teigan! Probeer zo positief mogelijk te denken...
[..]
Kan ook zijn dat ze coeliakie hebben...
"Coeliakie is een intolerantie (onverdraagzaamheid) voor gluten, een bepaalde eiwitfractie van tarwe, haver, rogge, gerst, spelt en kamut."
EDIT: Of ze lijden aan orthorexia
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |