Is qua m'n werk wel lastig af en toe ivm de export naar landen welke rekenen in dollars danwel waarvan de koersen gekoppeld zijn aan de dollarkoers.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 22:14 schreef Arcee het volgende:
De mighty dollar lijkt niet zo mighty meer.
De olie wordt in dollars afgerekend en zou dus relatieg goedkoop moeten zijn in euro's uitgedrukt. In de praktijk pakt dit anders uit??quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 22:30 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Maar is andersom ook de reden dat de benzine nu "slechts" EUR. 1.44 de liter kost.
Ik doelde er ook op dat de benzineprijzen hier relatief laag zijn nu gezien de hoge olieprijs - in dollars.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 22:41 schreef NT-T.BartMan het volgende:
[..]
De olie wordt in dollars afgerekend en zou dus relatieg goedkoop moeten zijn in euro's uitgedrukt. In de praktijk pakt dit anders uit??
Ik heb wel het idee dat de amerikanen op dit moment bezig zijn zich een recessie aan te praten. Ja, d'r komt natuurlijk een correctie aan, maar om nou meteen in 1929-verhalen te gaan vervallen...quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 22:53 schreef Atreyu het volgende:
Het zal vast wel iets hiermee te maken hebben:
In een generatie is Amerika van werelds grootste geldschieter afgegleden naar grootste lener...quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 23:17 schreef gronk het volgende:
[..]
Ik heb wel het idee dat de amerikanen op dit moment bezig zijn zich een recessie aan te praten. Ja, d'r komt natuurlijk een correctie aan, maar om nou meteen in 1929-verhalen te gaan vervallen...
You have two kinds of people. Those who think they can predict exchange rates and those who now they can't.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 19:52 schreef wonderer het volgende:
Hm, ik heb een paar duizend euro op de bank staan in Nederland die ik binnenkort nodig heb voor de aanbetaling van ons huis. Wat kan ik het beste doen (wanneer over laten boeken etc)?
Goed punt, maar ook geen andere tips dus? Gewoon overboeken als ik het nodig heb?quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 06:57 schreef TheChemeng het volgende:
[..]
You have two kinds of people. Those who think they can predict exchange rates and those who now they can't.
Als er minder wordt geleend en meer leningen worden afgelost zakt in principe de rente en daarmee wordt de $ voor buitenlandse investeerders minder interessant (--> lagere $). Aan de andere kant gaat het aflossen van die leningen ten koste van consumptie, en die consumptie is grotendeels import. Het handelstekort zal dan afnemen en daarmee wordt de $ juist weer sterker. Dat betekent wel dat de US economie vertraagt en risico dat de FED daarop de rente weer verlaagt (--> zwakkere $).quote:Op woensdag 15 augustus 2007 08:45 schreef GForceT1 het volgende:
Wat is de invloed hiervan op de waarde van de dollar?
- Lenen is duur dus mensen lenen niet en/of betalen hun lening terug
Er is minder vraag naar (contant) geld
Er is dus minder vraag naar de dollar (financiering)
De Dollar wordt dus minder waard
Klopt deze simpele redenering? (Ja ik weet dat er veel meer zaken meespelen, omdat bijv export heel goedkoop is) Stel je zou alleen naar de huizenmarkt/ rente kijken, welke invloed heeft dit?
Vandaag weer boven de 1.38.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 22:14 schreef Arcee het volgende:
Twee weken geleden, vrijdag 20 juli kostte 100 euro $138.31 dollar, dat was de laagste stand voor de dollar t.o.v. de euro ooit.
Vorige week vrijdag $136.47. Vandaag $137.85.
$138.32 vandaag.quote:Op maandag 10 september 2007 23:51 schreef Arcee het volgende:
$138.04 voor 100 euro.
0.01 cent hoger iig dan in de OP.quote:Op dinsdag 11 september 2007 21:42 schreef gronk het volgende:
Nieuw record, klopt dat?
quote:
139.13 vandaag.quote:Op dinsdag 11 september 2007 21:40 schreef Arcee het volgende:
$138.32 vandaag.
Ja, ik snap dit nieuwsbericht ook niet helemaal..quote:Op woensdag 12 september 2007 19:56 schreef gronk het volgende:
Hij staat volgens http://www.beursplaza.com/koersen_ru_eurodollar.asp boven de $1.391
Olie staat trouwens ook fors hoger. Bijna $80.
Maar zijn die markten niet ongerelateerd dan? Het zijn toch bepaalde landen die het in euro's doen, bepaalde in dollars en bepaalde landen in allebei?quote:Op donderdag 13 september 2007 00:23 schreef gronk het volgende:
Ik zou denken dat je eigenlijk naar de olieprijzen in euro's moet kijken.
Volgens (geschatte!?) data op http://en.wikipedia.org/wiki/Petroeuro worden nu 15.550.000 vaten per dag puur in euro's betaald, tegen 12.410.000 vaten per dag puur in dollars. Geen idee hoe aardgas verkocht wordt..quote:Op donderdag 13 september 2007 00:28 schreef gronk het volgende:
Ik dacht dat de bulk van de oliemarkt in dollars werd verhandeld. Het zou me niets verbazen als zelfs nederlands aardgas in dollars werd verkocht.
Same here.quote:Op dinsdag 11 september 2007 21:43 schreef DIGGER het volgende:
Het zou voor m'n vakantie goed zijn als ie de komende weken nog wat verder wegzakt
Hier staat een beetje uitleg: http://www.nu.nl/news/124(...)van_1,40_dollar.htmlquote:Op donderdag 20 september 2007 11:34 schreef JDx het volgende:
Wat heeft die daling eigenlijk voor gevolgen? Worden wij er beter van of?
Vergeet Zimbabwe niet.quote:Op donderdag 20 september 2007 23:45 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Vooral een zwakke dollar.
Er zijn maar 2 munten in de hele wereld volgens mij die in waarde verminderd zijn t.o.v. de dollar in de laatste 5 jaar en dat is die van Argentinie en die van Indonesie
Dat is de reden waarom wij per 1 januari overgegaan zijn naar tarieven in euro...quote:Op donderdag 20 september 2007 22:01 schreef ClioSporT het volgende:
Ik heb gisteren nog even @ 1.395 een hele hoop dollars ingewisseld naar euro.
Helaas doe ik zaken met amerikanen die alleen maar met dollars betalenBinnenkort maar even babbelen over een fikse verhoging van tarieven want dit is niet leuk meer.
Ik ben benieuwd wanneer de olie in Euro's verkocht gaat worden..quote:Op vrijdag 21 september 2007 09:38 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Dat is de reden waarom wij per 1 januari overgegaan zijn naar tarieven in euro...
oei, dat moet pijnlijk zijn!quote:Op zaterdag 22 september 2007 02:41 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
1 canadese dollar is meer waard geworden dan 1 amerikaanse dollar.
Auw![]()
Bullshit. ECB gaat hoogstwaarschijnlijk rente stabiel houden of misschien zelfs wel verlagen.quote:Op zaterdag 22 september 2007 11:07 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ok dus dit is het nieuwe dollar topic. :-) we zitten inmiddels weer ruim boven de $1.40en gezien de rentestijging van de ECB die eraan zit te komen en de rentedalingen in de VS zal dit wel even doorzetten, tegen het eind van het jaar zitten we ruim boven de $1.50 per euro let maar op...
De europeesche eeknomie zou best wel eens uit zichzelf wat minder hard kunnen zijn gaan groeien (pfew!).quote:Op zaterdag 22 september 2007 12:07 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik begreep adt de ecb de rente ging verhogen om de gierende inflatie te beteugelen en de te hard groeiende economie af te remmen.
quote:Op maandag 24 september 2007 11:05 schreef JDx het volgende:
Nieuw dieptepunt net: 1.413
Pluim voor de meest op dit topic van toepassing zijnde username.quote:Op woensdag 26 september 2007 11:10 schreef American_Nightmare het volgende:
Triest die zielige Amerika-bashers die het toejuichen dat de dollar aan het kelderen is. Bovendien jammer dat hun zieltjes te simpel zijn om te kunnen bevatten dat wanneer de Amerikaanse economie in een recessie raakt, Europa 100% zeker meegesleurd gaat worden. Eens kijken of ze nog zo staan te juichen als ze over een paar jaar in de rij staan te wachten op hun uitkering.
quote:Op woensdag 26 september 2007 11:10 schreef American_Nightmare het volgende:
Triest die zielige Amerika-bashers die het toejuichen dat de dollar aan het kelderen is. Bovendien jammer dat hun zieltjes te simpel zijn om te kunnen bevatten dat wanneer de Amerikaanse economie in een recessie raakt, Europa 100% zeker meegesleurd gaat worden. Eens kijken of ze nog zo staan te juichen als ze over een paar jaar in de rij staan te wachten op hun uitkering.
gedeelde smart is halve smartquote:Op woensdag 26 september 2007 11:10 schreef American_Nightmare het volgende:
Eens kijken of ze nog zo staan te juichen als ze over een paar jaar in de rij staan te wachten op hun uitkering.
Waarom geen zaken doen met China ipv met de US? En contracten die chinese bedrijven hebben met amerikaanse bedrijven oversluiten naar europese bedrijven? Ik bedoel, elk weldenkend mens kan dit al sinds 2002 aan zien komen, en Europa zou moeten reageren en om moeten schakelen naar minder afhankelijkheid van de US.quote:Op woensdag 26 september 2007 11:10 schreef American_Nightmare het volgende:
Blablabla. Als de dollar valt kan het een heel andere wereld worden, dat is het waar het de meeste mensen om gaat. Daarnaast handelt de EU voor zon 80% met elkaar, de andere 20% gaat de hele wereld over. Een recessie zoals die de VS te verwachten staat kan het niet worden. Ik vrees alleen voor mn pensioengeldquote:Op woensdag 26 september 2007 11:10 schreef American_Nightmare het volgende:
quote:Op woensdag 26 september 2007 11:10 schreef American_Nightmare het volgende:
Hoe kom je erbij dat het allemaal Bush zijn schuld isquote:Op woensdag 26 september 2007 19:30 schreef Maanvis het volgende:
Interessant gerelateerd artikel. Het is dus allemaal bush zijn schuld. Tja, reden genoeg om Amerika te bashen toch?
http://www.blikopdebeurs.com/weblog/pivot/entry.php?id=775
Hij is wel degene die tot de oorlog in irak heeft besloten, en dat kost aardig wat centjes die ze bij de rest van de wereld moeten lenen.quote:Op woensdag 26 september 2007 20:05 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat het allemaal Bush zijn schuld isAlsof hij de enige is die beleid maakt
![]()
Nogmaals, het congres verklaart oorlogen, niet de president; Bush is geen alleenheerser...quote:Op donderdag 27 september 2007 08:52 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Hij is wel degene die tot de oorlog in irak heeft besloten, en dat kost aardig wat centjes die ze bij de rest van de wereld moeten lenen.
Overigens heeft de VPRO nog een best interessante (oude) docu hierover online staan, als je die nog niet gezien had: http://www.vpro.nl/progra(...)7874/media/24974875/
Het congres heeft de laatste tijd akelig veel bevoegheden doorgespeeld aan de president...quote:Op donderdag 27 september 2007 09:35 schreef Evil_Jur het volgende:
Nogmaals, het congres verklaart oorlogen, niet de president; Bush is geen alleenheerser...
quote:Europe's single currency may strengthen to $1.4500 by year- end, Lee forecast, citing the prospects of a further shift in interest-rate differentials between the U.S. and the 13-nation region in favor of the euro.
Dat is waar, maar veel van de 'checks and balances' zijn nog steeds van kracht. Het is een illusie dat Bush zo ontzettend veel macht heeft in de VS...quote:Op donderdag 27 september 2007 10:07 schreef gronk het volgende:
[..]
Het congres heeft de laatste tijd akelig veel bevoegheden doorgespeeld aan de president...
Congres moet zoiets *aandurven*, en dat durven ze niet, en daarnaast spelen ze ook met de gedachte 'hoe groter de puinzooi is die bush ervan maakt, hoe slechter z'n score, dus laat 'm maar gaan...'quote:Op donderdag 27 september 2007 10:13 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Dat is waar, maar veel van de 'checks and balances' zijn nog steeds van kracht. Het is een illusie dat Bush zo ontzettend veel macht heeft in de VS...
je bedoelt die bodemloze put vol miljarden van China en Europese banken, waar de VS mee rond loopt te smijten?quote:Op woensdag 8 augustus 2007 20:03 schreef Evil_Jur het volgende:
Dat doemdenken is ook een beetje overdreven, de Amerikaanse economie heeft wel hetere vuren doorstaan, ze hebben een boel op om terug te vallen.
Euro landen kunnen nu goedkoper importeren uit de VS. Maar exporteren naar de VS wordt duurder voor eurolanden. Omgekeerd geldt ook: Importeren vanuit Europa wordt erg duur voor de VS. Exporteren naar Europa wordt goedkoper.quote:Op zaterdag 29 september 2007 18:18 schreef P8 het volgende:
even serieus nu,
Ik zie net iets op het nieuws over de koers, en vraag me het volgende af:
Amerikaanse goederen kunnen nu goedkoper verkocht worden in euro-landen --> meer omzet voor amerikaanse bedrijven ---> iedereen blij?
Ik ben een economie-noob, dus ws is deze vraag niet erg snugger![]()
Droom maar lekker verder. De geringste verschuiving op de Dow Jones heeft ONMIDDELLIJK effect op de Europesche beurzen dus doe maar niet alsof we het allemaal wel zonder de VS af kunnen. Als de VS gaat, gaan wij net zo hard mee. Remember 9/11?quote:Op woensdag 26 september 2007 19:12 schreef Steeven het volgende:
[..]
Blablabla. Als de dollar valt kan het een heel andere wereld worden, dat is het waar het de meeste mensen om gaat. Daarnaast handelt de EU voor zon 80% met elkaar, de andere 20% gaat de hele wereld over. Een recessie zoals die de VS te verwachten staat kan het niet worden. Ik vrees alleen voor mn pensioengeld.
Wat een absolute onzin. Amerika is nog altijd een zo niet DE economische grootmacht en zal dat de komende jaren zeker blijven.quote:Op woensdag 26 september 2007 19:16 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
De wereldmacht gaat gewoon verschuiven. Amerika zal zich moeten schikken in een positie waarin ze niet meer op nr.1 staan. Dat zal even wennen voor ze.
Dat klinkt leuk, maar wat heb je eraan als bedrijf? Als ik mijn producten slijt in de VS, zal ik dan zomaar diezelfde producten kunnen afzetten in China, waar de markt heel anders is, arbeidskosten veel lager liggen etc etc?quote:Op woensdag 26 september 2007 18:48 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Waarom geen zaken doen met China ipv met de US? En contracten die chinese bedrijven hebben met amerikaanse bedrijven oversluiten naar europese bedrijven? Ik bedoel, elk weldenkend mens kan dit al sinds 2002 aan zien komen, en Europa zou moeten reageren en om moeten schakelen naar minder afhankelijkheid van de US.
Ik doelde vooral op hun kapitaal aan kennis, techniek, arbeid, grondstoffen en productiemiddelen...quote:Op zaterdag 29 september 2007 18:22 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
je bedoelt die bodemloze put vol miljarden van China en Europese banken, waar de VS mee rond loopt te smijten?
dat neemt niet weg dat het vrijwel zeker is dat ze dat "binnenkort" niet meer zullen zijnquote:Op zaterdag 29 september 2007 19:30 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Wat een absolute onzin. Amerika is nog altijd een zo niet DE economische grootmacht en zal dat de komende jaren zeker blijven.
Als je met 'binnenkort' 50 jaar bedoelt.quote:Op zaterdag 29 september 2007 19:43 schreef P8 het volgende:
[..]
dat neemt niet weg dat het vrijwel zeker is dat ze dat "binnenkort" niet meer zullen zijn
dan nog, hoogstwaarschijnlijk zullen wij het nog wel meemaken. En of het nou binnen 5 jaar is, of binnen 50 jaar, amerika zal er wel "binnenkort" aan moeten gelovenquote:Op zaterdag 29 september 2007 19:49 schreef gronk het volgende:
[..]
Als je met 'binnenkort' 50 jaar bedoelt.
quote:Op zaterdag 29 september 2007 19:30 schreef American_Nightmare het volgende:
Wat een absolute onzin. Amerika is nog altijd een zo niet DE economische grootmacht en zal dat de komende jaren zeker blijven.
Het zijn inderdaad sterk groeiende economieen, maar dat het wereldmachten gaan worden die de dienst uitmaken is pure speculatie op dit moment.quote:Op zaterdag 29 september 2007 20:14 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Op dit moment zijn ze nog groot, wereldbepalend en zo'n beetje de baas. Maar die positie ligt absoluut onder vuur. Over enkele decennia maken China en andere Aziatische machten de dienst uit. Dat is moeilijk voor de Amerikanen en hun knuffelaars om te erkennen, maar het gaat gebeuren.
Ja 9/11, waarin de VS amper werd geraakt maar de EU welquote:Op zaterdag 29 september 2007 19:29 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Droom maar lekker verder. De geringste verschuiving op de Dow Jones heeft ONMIDDELLIJK effect op de Europesche beurzen dus doe maar niet alsof we het allemaal wel zonder de VS af kunnen. Als de VS gaat, gaan wij net zo hard mee. Remember 9/11?
Sorry maar dat is wel heel erg naief. Als een Amerikaan zou zeggen "we kunnen best zonder Europa" dan zou het weer zo'n domme arrogante Amerikaan zijn.quote:Op zondag 30 september 2007 11:23 schreef Steeven het volgende:
[..]
En we kunnen best zonder de VS, je moet ze niet zo verheerlijken.
En blijkbaar ben jij erg kortzichtigquote:Op zondag 30 september 2007 11:31 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Sorry maar dat is wel heel erg naief. Als een Amerikaan zou zeggen "we kunnen best zonder Europa" dan zou het weer zo'n domme arrogante Amerikaan zijn.
Maar goed blijkbaar weet je niet zoveel van economie.
Gast vertel even tegen een willekeurige econoom dat we best zonder Amerika kunnen en hij lacht je vierkant uit. En dan ben ik kortzichtig?quote:Op zondag 30 september 2007 11:33 schreef Steeven het volgende:
[..]
En blijkbaar ben jij erg kortzichtig.
Ja je moet het lange termijn plaatje bekijken:quote:Op zondag 30 september 2007 11:36 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Gast vertel even tegen een willekeurige econoom dat we best zonder Amerika kunnen en hij lacht je vierkant uit. En dan ben ik kortzichtig?
Bron: www.z24.nlquote:Door de turbulentie op de financiële markten zijn de kortetermijnvooruitzichten voor de economische groei onzeker geworden.
Dat stelt het Centraal Plan Bureau (CPB) naar aanleiding van een vandaag gepubliceerd najaarsrapport van het European Forecasting Network, een samenwerkingsverband van economische onderzoeksinstituten, waaronder het CPB.
Het netwerk verwacht dat de crisis van dit moment beperkt blijft tot een tijdelijke verstoring van de situatie op de financiële markten. Als dat inderdaad zo is, zal "de doorwerking op de wereldeconomie beperkt blijven".
Als de crisis zich daarentegen verdiept, zouden de aandelenkoersen en huizenprijzen kunnen dalen en de economische groei in 2008 zwaar onder druk komen te staan, zo denken de onderzoeksinstituten. Maar ook dan zal de crisis meer impact hebben op de economie in de Verenigde Staten dan op die in Europa.
Op dit moment verwacht het CPB een economische groei in Europa van 2,7 procent in 2007. Voor volgend jaar staat een verwachting van 2,25 procent in de boeken.
Dus 2/3 wordt intern verhandeld en 1/3 gaat de wereld over, onder meer naar de VS. Dus ja, we krijgen een terugslag, maar niet zo'n grote als in de VS zelf. Want alleen de export buiten de EU lijdt eronder zodra de euro duurder wordt.quote:Hoewel de EU slechts 7 % van de wereldbevoling vertegenwoordigt, neemt zij ongeveer een vijfde van de wereldimport en –export voor haar rekening. Zij is bijgevolg een grote handelsmacht met een belangrijke rol op het wereldtoneel.
Het handelsverkeer tussen EU-lidstaten maakt twee derden van de EU-handel uit en is van wezenlijk belang voor de economie van alle lidstaten. Het is goed voor meer dan de helft van alle handel in elk van de 25 landen, en in bepaalde gevallen loopt het op tot ongeveer 80 %, zoals uit de tabel blijkt.
Slanke Amerikanen.quote:Op zondag 30 september 2007 11:40 schreef Steeven het volgende:
En nee, ik vind het geen prettig vooruitzicht dat de VS in elkaar kan storten, het hoeft niet per sé te gebeuren, maar de kans is groot. Maar ik vind het vanuit historisch oogpunt gezien wel boeiend om te volgen, want stel dat het gebeurt... Hoe komt de wereld er dan uit te zien?
Ik denk ook dat een crisis de VS best harder zou kunnen treffen dan Europa, maar dat is wel iets genuanceerder dan zeggen dat we "best zonder Amerika kunnen."quote:Op zondag 30 september 2007 11:40 schreef Steeven het volgende:
[..]
Ja je moet het lange termijn plaatje bekijken:
[..]
Bron: www.z24.nl
Edit -
[..]
Dus 2/3 wordt intern verhandeld en 1/3 gaat de wereld over, onder meer naar de VS. Dus ja, we krijgen een terugslag, maar niet zo'n grote als in de VS zelf. Want alleen de export buiten de EU lijdt eronder zodra de euro duurder wordt.
En nee, ik vind het geen prettig vooruitzicht dat de VS in elkaar kan storten, het hoeft niet per sé te gebeuren, maar de kans is groot. Maar ik vind het vanuit historisch oogpunt gezien wel boeiend om te volgen, want stel dat het gebeurt... Hoe komt de wereld er dan uit te zien?
We zullen wel moeten straks en het zou ook kunnen, laat mij cijfers zien die uitwijzen dat het onmogelijk is?. Er zijn genoeg economen die er vanuit gaan dat de VS wel in elkaar stort en dat de EU economische hervormingen moet doorvoeren om rijk te blijven. Het kan net zo goed prikkelend werken om de EU eens aan het werk te zetten. Een mooie kans dus. Maar bovengenoemde bron meldt dat de EU niet zo heel hard getroffen zal worden. We zullen zien. Ik denk dat 'we' sowieso moeten hervormen.quote:Op zondag 30 september 2007 13:49 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Ik denk ook dat een crisis de VS best harder zou kunnen treffen dan Europa, maar dat is wel iets genuanceerder dan zeggen dat we "best zonder Amerika kunnen."
Natuurlijk zijn die cijfers er niet. Ik zie wel dagelijks bewijs in de beursbewegingen. Europa volgt de VS op de voet. Slecht nieuws uit de VS en de beurzen in Europa maken een duikvlucht. De beurzen hebben bijna een 1 op 1 relatie. Die cijfers van import/export van jou zeggen daar helemaal niets over.quote:Op zondag 30 september 2007 13:51 schreef Steeven het volgende:
[..]
We zullen wel moeten straks en het zou ook kunnen, laat mij cijfers zien die uitwijzen dat het onmogelijk is?. Er zijn genoeg economen die er vanuit gaan dat de VS wel in elkaar stort en dat de EU economische hervormingen moet doorvoeren om rijk te blijven. Het kan net zo goed prikkelend werken om de EU eens aan het werk te zetten. Een mooie kans dus. Maar bovengenoemde bron meldt dat de EU niet zo heel hard getroffen zal worden. We zullen zien. Ik denk dat 'we' sowieso moeten hervormen.
Dan spreek je de cijfers van het CPB tegen, en die vind ik toch wat meer betrouwbaar dan jouw gestelde doemscenario dat eigenlijk nergens onderbouwd is, behalve dat het gaat gebeuren. Zo kan ik ook wel dingen roepen. En dan noem je mij naïefquote:Op zondag 30 september 2007 14:04 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn die cijfers er niet. Ik zie wel dagelijks bewijs in de beursbewegingen. Europa volgt de VS op de voet. Slecht nieuws uit de VS en de beurzen in Europa maken een duikvlucht. De beurzen hebben bijna een 1 op 1 relatie. Die cijfers van import/export van jou zeggen daar helemaal niets over.
Als de VS in elkaar stort dan gaan wij ook, en Azie ook, let maar op.
Het CPB heeft het nu anders al over dalende aandelenkoersen en huizenprijzen en een economie die onder druk komt staan in 2008 (zie jouw eigen quote). Dat spreekt jouw standpunt dat 'we zonder Amerika kunnen' volledig tegen. Het enige wat het CPB zegt is dat de crisis Amerika zwaarder zal treffen. Overigens is dit ook pure speculatie van het CPB.quote:Op zondag 30 september 2007 14:10 schreef Steeven het volgende:
[..]
Dan spreek je de cijfers van het CPB tegen, en die vind ik toch wat meer betrouwbaar dan jouw gestelde doemscenario dat eigenlijk nergens onderbouwd is, behalve dat het gaat gebeuren. Zo kan ik ook wel dingen roepen. En dan noem je mij naïef.
En die speculatie is een stuk betrouwbaarder dan de jouwe (zie nog steeds geen onderbouwing van bronnen).quote:Op zondag 30 september 2007 14:14 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Het CPB heeft het nu anders al over dalende aandelenkoersen en huizenprijzen en een economie die onder druk komt staan in 2008 (zie jouw eigen quote). Dat spreekt jouw standpunt dat 'we zonder Amerika kunnen' volledig tegen. Het enige wat het CPB zegt is dat de crisis Amerika zwaarder zal treffen. Overigens is dit ook pure speculatie van het CPB.
Volgens mij beweer ik precies hetzelfde als het CPB hoor, dat een crisis in de VS ook Europa zal treffen. Over hoe hard, daar kan ik geen uitspraken over doen. Het CPB beweert minder hard en dat waag ik te betwijfelen gezien 9/11 een aantal jaar terug, maar dat kan ik verder niet met cijfers of bronnen staven.quote:Op maandag 1 oktober 2007 10:07 schreef Steeven het volgende:
[..]
En die speculatie is een stuk betrouwbaarder dan de jouwe (zie nog steeds geen onderbouwing van bronnen).
We wachten het gewoon af, ik ben heel benieuwd hoe het gaat lopenquote:Op maandag 1 oktober 2007 10:54 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Volgens mij beweer ik precies hetzelfde als het CPB hoor, dat een crisis in de VS ook Europa zal treffen. Over hoe hard, daar kan ik geen uitspraken over doen. Het CPB beweert minder hard en dat waag ik te betwijfelen gezien 9/11 een aantal jaar terug, maar dat kan ik verder niet met cijfers of bronnen staven.
Geef maar weer een gil als ie over de 1,45 heen gaat.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 12:22 schreef arexes het volgende:
1.4255
Klein gilletje 1,43 net ff gepasseerd.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 13:35 schreef Dromer het volgende:
[..]
Geef maar weer een gil als ie over de 1,45 heen gaat.
Natuurlijk treft een Amerikaanse crisis de Europese markt. Een crisis in Amerika zullen we allemaal (wereldwijd) voelen. Kijk maar naar dat hele sub prime gebeuren in Amerika (dit is ook de reden voor de zwakke dollar). Twee miljoen huiseigenaren staan op het punt alles kwijt te raken. Het enige wat de Amerikaanse centrale bank kon doen was de rente omlaag gooien en door de invloed die dit heeft op de inflatie word het aantrekkelijker om dollars te dumpen dan om ze te kopen. Zodra ze de kogel de kerk door jagen en een oplossing voor dit probleem door de Senaat drukken daalt die dollar wel weer.quote:Op maandag 1 oktober 2007 10:54 schreef American_Nightmare het volgende:
Volgens mij beweer ik precies hetzelfde als het CPB hoor, dat een crisis in de VS ook Europa zal treffen. Over hoe hard, daar kan ik geen uitspraken over doen. Het CPB beweert minder hard en dat waag ik te betwijfelen gezien 9/11 een aantal jaar terug, maar dat kan ik verder niet met cijfers of bronnen staven.
Joh toch!quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 23:53 schreef P8 het volgende:
ik zag laatst toevallig een toffe docu over wat er zou gebeuren als de dollar echt keldert. Ik zal em eens zoeken.
In japan heeft het twintig jaar geduurd voordat de banken hun verlies namen.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 14:43 schreef TheChemeng het volgende:
Zodra ze de kogel de kerk door jagen en een oplossing voor dit probleem door de Senaat drukken daalt die dollar wel weer.
quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 23:58 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
psst, hij bedoelde het sarcastisch, er loopt al een hele reeks topics over die 'docu'...
Whehehehe.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 23:58 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
psst, hij bedoelde het sarcastisch, er loopt al een hele reeks topics over die 'docu'...
In Japan hield de centrale bank een rentepercentage van 0 procent aan dus dat lijkt me geen geschikt vergelijkings materiaal.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 23:54 schreef gronk het volgende:
In japan heeft het twintig jaar geduurd voordat de banken hun verlies namen.
Ik meen mij te herinneren dat 1 USD ongeveer 1,10 euro waard was. Maar ik weet het niet zeker. Even opzoeken.quote:Op zondag 28 oktober 2007 23:45 schreef d.n3rd het volgende:
Wat was de koers bij de introductie van de Euro eigenlijk?
Bij de introductie van de euro stond-ie op 0.9, dacht ik.quote:Op zondag 28 oktober 2007 23:47 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ik meen mij te herinneren dat 1 USD ongeveer 1,10 euro waard was. Maar ik weet het niet zeker. Even opzoeken.
StefanPquote:Op maandag 29 oktober 2007 04:13 schreef d.n3rd het volgende:
Ok bedankt, was ff voor het idee he, ff in verhouding zien
Waar ik nu vervolgens ook wel nieuwsgierig naar ben is een indicatie van de salarissen in de VS.. Is er toevallig een Amerikanist in het huis?
1 grote fout van de docuquote:
We zitten al boven de 1,44. Het gaat rap de laatste tijdquote:Op maandag 29 oktober 2007 07:49 schreef DIGGER het volgende:
de 1.45 komt al onder druk te staan. Da's wel heel snel na de doorbraak van de 1,40 grens.
De hong kong dollar is een vreemd wezen en volgens mij klopt het niet helemaal wat jij beweert. De hong kong dollar is een pegged currency (is dus niet geheel vrij verhandelbaar). Gelijktijdig worden de hong kong dollar biljetten niet uitgegeven door de overheid maar door locale banken (die het equivalent in US dollars op voorraad moeten houden).quote:Op maandag 29 oktober 2007 10:38 schreef YebCar het volgende:
1 grote fout van de docu
er staan fragmenten in door de regisseur dat de money exchange in hong kong geen US dollars wil aannemen no US $ buy/sell
laat nou net de HK$ gekoppeld zijn aan de US$
dus altijd 7,8HK$ - tegen 1us$
met andere woorden ze willen geen HKdollars aannemen.
dus kunnen ze net zo goed dicht gaan want hun eigen valuta loopt net zo veel risico todat het losgekoppeld word van de US$ wat niet zomaar 1 2 3 kan en gebeurt
![]()
ik zeg niet dat het niet zo isquote:Op maandag 29 oktober 2007 11:58 schreef TheChemeng het volgende:
[..]
De hong kong dollar is een vreemd wezen en volgens mij klopt het niet helemaal wat jij beweert. De hong kong dollar is een pegged currency (is dus niet geheel vrij verhandelbaar). Gelijktijdig worden de hong kong dollar biljetten niet uitgegeven door de overheid maar door locale banken (die het equivalent in US dollars op voorraad moeten houden).
Als handels portaal (vooral financieel) tussen de US en China (die de Yuan gekoppeld houdt aan de US dollar) en met slechts een zeer klein percentage handel in euro's is het dus relatief risicoloos. Overigens houdt Hong Kong zo'n godsgruwelijke hoeveelheid geld achter de hand om de munteenheid te bewaken dat het voor Hong Kong wel snor zit hoor.
Als de dollar valt is het een wereldwijde crisis of je nu wel of niet pegged bent tegen de dollar.
quote:Op maandag 29 oktober 2007 12:10 schreef YebCar het volgende:
ik zeg niet dat het niet zo is
maar ik zeg alleen dat de logica van dat filmpje gewoon niet deugt.
heb je de docu wel gezien?![]()
![]()
Het gaat erom dat de koers nu niet de echte waarde van de dollar weerspiegelt. In feite zou het op de lange termijn inderdaad weer die kant op moeten gaan, maar ja dit is inderdaad wel erg optimistischquote:Op maandag 29 oktober 2007 16:02 schreef P8 het volgende:
http://www.neatideas.com/euro.htm
ik vind dat tabelletje wel erg optimistisch![]()
Kortom; inflatie omhoog, dollar weer minder waard?quote:Op maandag 29 oktober 2007 22:41 schreef Bijsmaak het volgende:
Woensdag komt FED dacht ik alweer bij elkaar. U.S. treasuries bonds/t-bill zijn alvast flink gestegen; er wordt een weer een rentedaling verwacht.
D'r zit een nieuwe partij liquiditeits-ellende aan te komen: http://bp0.blogger.com/_p(...)1600-h/CMBXNABB3.pngquote:Op maandag 29 oktober 2007 22:41 schreef Bijsmaak het volgende:
Woensdag komt FED dacht ik alweer bij elkaar. U.S. treasuries bonds/t-bill zijn alvast flink gestegen; er wordt een weer een rentedaling verwacht.
Deze site geeft een heel duidelijk overzicht: http://www.ecb.eu/stats/e(...)ef-graph-usd.en.htmlquote:Op zondag 28 oktober 2007 23:45 schreef d.n3rd het volgende:
Wat was de koers bij de introductie van de Euro eigenlijk?
maar is voor amerika de enige manier om dit op te laten houden niet dat ze moeten ophouden met zo belachelijk veel te lenen?quote:Op maandag 29 oktober 2007 17:18 schreef TheChemeng het volgende:
[..]
Het gaat erom dat de koers nu niet de echte waarde van de dollar weerspiegelt. In feite zou het op de lange termijn inderdaad weer die kant op moeten gaan, maar ja dit is inderdaad wel erg optimistisch![]()
Snel verkopen. Morgen wordt waarschijnlijk de rente verlaagd en dan zakt de dollar misschien weer een paar centen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 13:35 schreef Imperatore het volgende:
Lekker dan, ik heb nog iets van $600, moet ik dus nog wel even wachten met verkopen.. of..?
Ze hebben vast nog wel wat goud op voorraad.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 15:56 schreef P8 het volgende:
...
en een ander vraagje. Stel dat Amerika besluit om maar eens dit bedrag terug te gaan betalen, hoe lang zijn ze hier dan in godsnaam mee bezig?
Wachten, de dollar herstelt zich wel weer, maar dat kan even duren.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 13:35 schreef Imperatore het volgende:
Lekker dan, ik heb nog iets van $600, moet ik dus nog wel even wachten met verkopen.. of..?
Ik weet niet of je gisteren het interview met jim Rogers gelezen hebt op de frontpage:quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 15:56 schreef P8 het volgende:
maar is voor amerika de enige manier om dit op te laten houden niet dat ze moeten ophouden met zo belachelijk veel te lenen?
en een ander vraagje. Stel dat Amerika besluit om maar eens dit bedrag terug te gaan betalen, hoe lang zijn ze hier dan in godsnaam mee bezig?
Individuen lijden niet aan wisselkoersen. Als je in Nederland woont, je salaris in euros krijgt dan maakt de wisselkoers geen moer uit. Hetzelfde geld voor amerikanen, zolang ze hun salaris in dollars krijgen kan de wisselkoers hun aan de reet roesten. Daarnaast heb je ook transactie kosten bij het investeren in whatever je besluit je geld in te stoppen. De inflatie blijft echt wel onder de drie procent dus als je je geld op de bank zet tegen meer dan drie procent rente wordt je er niet armer op.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 20:56 schreef d.n3rd het volgende:
Sowieso is goud een goede investering als je niet echt wilt lijden aan wisselende valutakoersen. Dus als je nu een kilo (:P) goud koopt en de Dollar valt en de Euro meesleurt, heb jij iig nog je waardevolle grammetjes goud.
Inderdaad.quote:Op maandag 29 oktober 2007 16:02 schreef P8 het volgende:
http://www.neatideas.com/euro.htm
ik vind dat tabelletje wel erg optimistisch![]()
Waar ik meer op doelde is dat je met goud iets tastbaars tastbaars in handen hebt, dat per gram een bepaalde waarde vertegenwoordigd en waarvan die waarde zich niets aantrekt van de wereldeconomie. Ik woon nu in Argentinië en spreek voor mn werk veel (rijke) mensen, deze mensen hebben geleerd van de grote crisis in 2001 waar hyperinflatie plaatsvond, en beleggen zodoende hun geld in tastbare zaken zoals land of, zoals een goede kennis van me, in goud.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 03:33 schreef TheChemeng het volgende:
[..]
Individuen lijden niet aan wisselkoersen. Als je in Nederland woont, je salaris in euros krijgt dan maakt de wisselkoers geen moer uit. Hetzelfde geld voor amerikanen, zolang ze hun salaris in dollars krijgen kan de wisselkoers hun aan de reet roesten. Daarnaast heb je ook transactie kosten bij het investeren in whatever je besluit je geld in te stoppen. De inflatie blijft echt wel onder de drie procent dus als je je geld op de bank zet tegen meer dan drie procent rente wordt je er niet armer op.
Ik heb geen idee hoeveel het kost om in goud te investeren maar daar kan iemand zoals SeLang je vast wel over informeren. Ik heb in ieder geval het idee dat het duurder zal zijn dan om je geld in T-bills te stoppen of om aandelen te kopen.
Wat theChemeng al zei: tenzij je ergens 100.000 euro op de bank hebt staan, is er geen enkele reden om je zorgen te maken.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 15:33 schreef d.n3rd het volgende:
Als ik er (volledig) naast zit, zou je me dan nog willen corrigeren?
Zoals je zelf al aangeeft beleggen deze Argentijnen hun vermogen in goud vanwege hun ervaring met de Argentijnse hyperinflatie. In principe staat deze keuze los van de wisselkoers. Hyperinflatie betekend dat de inflatie met minsten twee cijfers per dag oploopt zodat je geld 's avond minder waard is dan 's ochtends. In extreme gevallen zoals in Argentinië was het zelfs zo erg dat je meerdere keren per dag uitbetaald werd zodat je in de pauze boodschappen kon doen.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 15:33 schreef d.n3rd het volgende:Ik woon nu in Argentinië en spreek voor mn werk veel (rijke) mensen, deze mensen hebben geleerd van de grote crisis in 2001 waar hyperinflatie plaatsvond, en beleggen zodoende hun geld in tastbare zaken zoals land of, zoals een goede kennis van me, in goud.
Het is in Argentinie vooral een gebrek aan vertrouwen in Argentijnse banken en een veiligheidsrisicoquote:Op donderdag 1 november 2007 12:54 schreef TheChemeng het volgende:
[..]
Zoals je zelf al aangeeft beleggen deze Argentijnen hun vermogen in goud vanwege hun ervaring met de Argentijnse hyperinflatie. In principe staat deze keuze los van de wisselkoers. Hyperinflatie betekend dat de inflatie met minsten twee cijfers per dag oploopt zodat je geld 's avond minder waard is dan 's ochtends. In extreme gevallen zoals in Argentinië was het zelfs zo erg dat je meerdere keren per dag uitbetaald werd zodat je in de pauze boodschappen kon doen.
Natuurlijk is dit rampzalig voor je spaargeld en de gevolgen voor een land zijn desastreus (zie Zimbabwe, Duitsland voor WOII en de Thaise Baht crisis). Om deze reden is beleggen in goud een optie, maar natuurlijk kun je ook gewoon T-bills kopen. Het gaat erom dat je je geld tegen weinig risico wegzet in alles behalve je eigen munteenheid.
De Argentijnse crisis was toch echt te wijten aan het beleid van de overheid en niet de private banken.quote:Op donderdag 1 november 2007 15:00 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Het is in Argentinie vooral een gebrek aan vertrouwen in Argentijnse banken en een veiligheidsrisico
Nee dat klopt niet.quote:Op vrijdag 2 november 2007 12:21 schreef TheChemeng het volgende:
[..]
De Argentijnse crisis was toch echt te wijten aan het beleid van de overheid en niet de private banken.
http://www.urbandictionary.com/define.php?term=t-billquote:Op donderdag 1 november 2007 14:52 schreef d.n3rd het volgende:
Kan iemand mij vertellen wat T-bills zijn?
De zelfde fout maken ze niet, Iedereen met geld heeft het in Uruguay staan en/of in dollars. Vrijwel niemand spaart op de bank.quote:Op vrijdag 2 november 2007 18:35 schreef d.n3rd het volgende:
hehe.. diego, lol
Je hebt overigens gelijk ja, sprak gister een mevrouw die bij een bank werkt en die gaf het zelfs toe, voegde er zelfs nog aan toe dat de mensen hier dom zijn en geen geheugen hebben etc omdat ze nu weer allemaal in herhaling vallen wat betreft hun bankzaken.
Anyway, ik constateerde zonet een flinke stijging, van 1,4485 een uur later (nu) ineens naar 1,4520
Jeuj nieuw record
Argentijnse Crisisquote:Op vrijdag 2 november 2007 16:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee dat klopt niet.
Maar je raakt kant nog wal met je opmerkingen. Ik probeer te achterhalen hoe jij tot de mening komt dat het is te wijten aan de locale banken dat Argentinië in een crisis raakte en je gooit het IMF er tegen aan.quote:Op zaterdag 3 november 2007 11:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Het was al mijn laatste reactie
Zeker, hopelijk blijft het nog zo en is het tegen die tijd 1.50 ofzoquote:Op dinsdag 6 november 2007 20:50 schreef American_Nightmare het volgende:
Dat wordt een lekker goedkope vakantie in maart
Dat gaat echt niet meer terug, wordt alleen maar goedkoper.quote:Op woensdag 7 november 2007 00:24 schreef voskat het volgende:
[..]
Ik ben alleen bang dat het net weer terug gaat lopen tegen de tijd dat ik er ben![]()
Over een paar jaar zit iedereen paniek-topics te openen over de dalende waarde van de Euro tov de Dollar. Zo gaat dat nou eenmaal, economie fluctueert nogal.quote:Op woensdag 7 november 2007 00:26 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Dat gaat echt niet meer terug, wordt alleen maar goedkoper.
De VS leeft op de pof, die lenen zo verschikkelijk veel geld. En de drukmachines draaien overuren bij de FED.![]()
Mijn excuses dat ik mij druk maak over mijn eigen portemonnaie.quote:Op dinsdag 6 november 2007 20:46 schreef Evil_Jur het volgende:
Stel je aan zeg, zoiets duurt soms jaren...
Er moet heel wat gebeuren wil de dollar weer een sterke munt worden. China heeft al aangegeven dat het haar dollar-reserves misschien om gaat ruilen in die van een sterkere valuta. Als dat gebeurt dan gaan er nog wel een aantal centjes van de dollar afquote:Op woensdag 7 november 2007 00:30 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Over een paar jaar zit iedereen paniek-topics te openen over de dalende waarde van de Euro tov de Dollar. Zo gaat dat nou eenmaal, economie fluctueert nogal.
quote:Almost everyone believes that the US current account deficit must eventually end,
and that this end will involve dollar depreciation. However, many believe that this
depreciation will take place gradually. This paper shows that any process of gradual
dollar decline fast enough to prevent the accumulation of implausible levels of US
external debt would impose capital losses on investors much larger than they
currently expect. As a result, there will at some point have to be a ‘Wile E. Coyote
moment’ – a point at which expectations are revised, and the dollar drops sharply.
It is much less clear, however, whether this ‘crisis’ will produce macroeconomic
problems.
Zolang de Amerikaanse economie blijft groeien, heeft de dollar flink wat achter zich. Pas als de Amerikanen zelf het vertrouwen in hun munt verliezen wordt herstel echt onzeker.quote:Op woensdag 7 november 2007 09:43 schreef Blik het volgende:
[..]
Er moet heel wat gebeuren wil de dollar weer een sterke munt worden. China heeft al aangegeven dat het haar dollar-reserves misschien om gaat ruilen in die van een sterkere valuta. Als dat gebeurt dan gaan er nog wel een aantal centjes van de dollar af
Vergeet ook niet dat de Amerikanen een staatsschuld hebben van hier tot ginder, dat staat een groeiende economie enorm in de wegquote:Op woensdag 7 november 2007 12:50 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Zolang de Amerikaanse economie blijft groeien, heeft de dollar flink wat achter zich. Pas als de Amerikanen zelf het vertrouwen in hun munt verliezen wordt herstel echt onzeker.
Poeh.. wat een archaïsche spelling. Je bent 50 plus of al lang weg uit NL?quote:Op woensdag 7 november 2007 01:41 schreef Imperatore het volgende:
[..]
Mijn excuses dat ik mij druk maak over mijn eigen portemonnaie.
![]()
Die staatschuld is hoog ja, maar niet extreem. Relatief is die van Duitsland, Frankrijk, Portugal, Belgie, Israel, Italie, Japan, Canada en nog veel meer; hoger.quote:Op woensdag 7 november 2007 13:07 schreef Blik het volgende:
[..]
Vergeet ook niet dat de Amerikanen een staatsschuld hebben van hier tot ginder, dat staat een groeiende economie enorm in de weg
Klopt, 147.31 was de hoogste dagkoers vandaag.quote:Op woensdag 7 november 2007 12:25 schreef GForceT1 het volgende:
volgens forex is ie 5 pips boven de 1.47 geweest hoor!
Nederland heeft nogal wat inversteringen in de VS, denk aan bijv. pensioenfondsen.quote:Op woensdag 7 november 2007 16:33 schreef Dromer het volgende:
Maar OT: Je wordt dus in Dollars betaald terwijl je Euro's moet uitgeven? Dan heb je inderdaad een probleempje.
Om nog niet eens over die van Griekenland en Oostenrijk te spreken .... Maar ja, dat soort voorbeelden worden altijd deskundig over het hoofd gezien Jur.quote:Op woensdag 7 november 2007 16:38 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Die staatschuld is hoog ja, maar niet extreem. Relatief is die van Duitsland, Frankrijk, Portugal, Belgie, Israel, Italie, Japan, Canada en nog veel meer; hoger.
Het verschil is dat als een land als Griekenland of Oostenrijk blut raakt oid, de wereld er vrij weinig van zal merken, itt de Amerikaanse economie. Dus dat ze een hogere staatsschuld hebben doet er dan niet toe.quote:Op woensdag 7 november 2007 19:54 schreef popolon het volgende:
[..]
Nederland heeft nogal wat inversteringen in de VS, denk aan bijv. pensioenfondsen.
[..]
Om nog niet eens over die van Griekenland en Oostenrijk te spreken .... Maar ja, dat soort voorbeelden worden altijd deskundig over het hoofd gezien Jur.Europa leeft ook op de pof maar goed.
Als je naar mijn profiel had gekeken, had je gezien dat ik nog geboren moet worden.quote:Op woensdag 7 november 2007 16:33 schreef Dromer het volgende:
[..]
Poeh.. wat een archaïsche spelling. Je bent 50 plus of al lang weg uit NL?
Maar OT: Je wordt dus in Dollars betaald terwijl je Euro's moet uitgeven? Dan heb je inderdaad een probleempje.
het verschil is dat die van de Europese economieen dalende is, en die van Amerika sterk stijgende, inclusief een enorme daling van de waarde van de munt, inclusief de sub-prime crisis.quote:Op woensdag 7 november 2007 19:54 schreef popolon het volgende:
[..]
Om nog niet eens over die van Griekenland en Oostenrijk te spreken .... Maar ja, dat soort voorbeelden worden altijd deskundig over het hoofd gezien Jur.Europa leeft ook op de pof maar goed.
Heb je daar cijfers over? Lijkt me wel interessant.quote:Op donderdag 8 november 2007 13:25 schreef gronk het volgende:
Ander verschil: terwijl onze bevolkingsaantallen gelijk blijven, en de beroepsbevolking krimpt, hebben we toch redelijk florisante groeicijfers. Da's iets anders in de VS. De amerikaanse economische groei per hoofd van de bevolking ligt lager dan die van de EU.
Dan pas...quote:Op vrijdag 9 november 2007 12:17 schreef YebCar het volgende:
hoop dat het rond de 1,55/1,60 is in februari
Als het in dit tempo doorgaat komen we zelfs boven de 1,60 uit.quote:Op vrijdag 9 november 2007 12:17 schreef YebCar het volgende:
aan de 147.53 aangetikt vandaag
nu rond de 147,00
gaat goed
hoop dat het rond de 1,55/1,60 is in februari
quote:The vigour of emerging economies is good news for the world economy: for its growth, it has much less need of a strong America. The bad news for America is that this, in turn, may mean that the world also has less need of the dollar.
quote:Euro bereikt nieuw record
(Novum/Betten) - De euro noteert dinsdagochtend op een nieuw recordniveau ten opzichte van de Amerikaanse dollar. Speculatie dat de Amerikaanse huizencijfers een verdere verslechtering van huizenmarkten zullen laten zien en dat de Federal Reserve daardoor genoodzaakt is de rente te verlagen zet de dollar onder druk. Daarnaast zorgt speculatie dat landen in het Midden-Oosten de koppeling met de dollar los zullen laten voor verdere druk op de dollar.
Dinsdagmiddag om 14.30 uur zullen in de Verenigde Staten de huizen in aanbouw bekend worden gemaakt. Economen verwachten voor oktober een daling van 1,191 miljoen tot 1,17 miljoen, het laagste niveau in veertien jaar.
Mjah.. maar hoe krijg je hem hier, hè.quote:Op dinsdag 20 november 2007 10:27 schreef YebCar het volgende:
wauw....een ps3 kost me nu dan rond de 220 euroipv 399 hier
als de dollar nog ietsjes verder wegzakt (1,60-1,65) issie maar 200 euro
das geen geld natuurlijk
ach mag toch 20kb bagage meenemen?quote:Op dinsdag 20 november 2007 12:39 schreef Dromer het volgende:
[..]
Mjah.. maar hoe krijg je hem hier, hè.
Wat denk jezelf?quote:Op dinsdag 20 november 2007 12:59 schreef YebCar het volgende:
[..]
ach mag toch 20kb bagage meenemen?
dat ding weegt 6kg
laten we zeggen 10kg plus alles shitload aan spellen en controllers...
kan ik nog 10kg aan minder belangrijke spul erbij doen.
en dan maarhopen dat ik door de douane heenkom![]()
Of je probeert in Nederland aan een aankoopbon te komen, en als je door de douane loopt laat je die aankoopbon zien.quote:Op dinsdag 20 november 2007 13:57 schreef popolon het volgende:
[..]
Wat denk jezelf?
Alle computers moet je open en bloot afgeven bij security, doe je dat niet: Succes met je aanhouding.
nou ff denken met wat ik vroeger erdoor heen kwam:quote:Op dinsdag 20 november 2007 14:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En die douaniers zijn van gister
dus "vroegah" was het wel legaal om een console het land mee binnen te smokkelen?quote:Op dinsdag 20 november 2007 15:19 schreef popolon het volgende:
'Vroeger', daar ga je dus al. En ja het kan wel, maar als het fout gaat heb je een probleem waar die honderd euro verschil bij verbleekt.
Maar 't zal me benieuwen. Succes in ieder geval, tot volgend jaar als ze je weer laten gaan.
Je krijgt, dacht ik, wel een boete bovenop de belasting etc. als je het spul niet aangegeven hebt.quote:Op dinsdag 20 november 2007 15:43 schreef YebCar het volgende:
ook gaan ze je heus niet aanhouden als je het probeert .. gewoon btw en inklaringskosten dokken of je troep daar achterlaten. als je iets illegaals probeert mee te smokkelen dan pas wordt je aangehouden,
Zou best kunnen. Ze vragen niet voor niets: heb je iets aan te geven?quote:Op dinsdag 20 november 2007 16:40 schreef Dromer het volgende:
[..]
Je krijgt, dacht ik, wel een boete bovenop de belasting etc. als je het spul niet aangegeven hebt.
Maar.. succes ermee.
Even gewoon interesse, waarom zou een ps3 niet door de beveiliging komen? Of gaat het nu alleen over aangeven bij douane (en evt invoerrechten en btw aftikken?)quote:Op dinsdag 20 november 2007 15:51 schreef popolon het volgende:
Ja goed je gaat je gang maar. Ik ben net een paar dagen geleden nog door security in A'dam en Detroit gekomen. Als er een gast bijzit die met het verkeerde been uit bed is gestapt heb je dus een probleem.
Maar goed, je gaat je gang maar.
Dat laatste. Het gaat niet om explosiegevaar, hoor.quote:Op maandag 3 december 2007 17:50 schreef Richie_Rich het volgende:
[..]
Even gewoon interesse, waarom zou een ps3 niet door de beveiliging komen? Of gaat het nu alleen over aangeven bij douane (en evt invoerrechten en btw aftikken?)
Het was best een goede lezing vond ikquote:Op dinsdag 4 december 2007 18:11 schreef Johnns het volgende:
Aanstaande donderdag een lezing van dhr. Middelkoop op mijn Hogeschool, over de val van de DollarGa ik dus zeker even kijken!
Hoe was 't?quote:Op dinsdag 4 december 2007 18:11 schreef Johnns het volgende:
Aanstaande donderdag een lezing van dhr. Middelkoop op mijn Hogeschool, over de val van de DollarGa ik dus zeker even kijken!
quote:Op dinsdag 4 december 2007 09:06 schreef FJD het volgende:
Een PS3 is ook niet echt iets wat je normaal gesproken in je rugtas hebtEen laptop daarentegen kun je gewoon meenemen, je zult alleen de doos e.d. achter moeten laten.
Ipv achterlaten kan je de doos/boekjes etc. ook naar jezelf sturen per UPS oidquote:Op dinsdag 4 december 2007 17:13 schreef JeroenV het volgende:
Zelfde heb ik met een iPod. Ik ga in het voorjaar naar Amerika, als de koers nog zo is wil ik daar een nieuwe kopen. Als je alles achter laat (op garantie na) kunnen ze moeilijk bewijzen dat je hem gekocht hebt daar.
Ja ik vond het erg interessant. van Middelkoop is een goede en overtuigende spreker. Ik ga mezelf zeker nog verder informeren n.a.v. de lezing.quote:
Wat studeer je precies? En aan de Hanze of de RUG?quote:Op donderdag 6 december 2007 16:52 schreef P8 het volgende:
[..]
Het was best een goede lezing vond ik
Ik heb dan ook liever een prof ofzo. Vaak zijn die wel goed in staat om goed in te spelen op 'achtergrond'-zaken. Hoe het nu echt zit enzo..quote:Op donderdag 6 december 2007 21:56 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik heb al een paar 'pundits' gehoord over de dollar-waarde in gastcolleges en dergelijke, maar het komt er op neer dat ze behalve de duidelijke zaken maar heel weinig zeker weten....
Ik studeer MWD aan de Hanze. Verder niet echt een lezig die dus wat te maken heeft met mn studie. Maar het leek me een erg interessante lezing. En hij viel me idd niks tegenquote:Op donderdag 6 december 2007 21:58 schreef Johnns het volgende:
Wat studeer je precies? En aan de Hanze of de RUG?
Uh oh...quote:Op zondag 9 december 2007 11:55 schreef Arcee het volgende:
Iran laat de dollar vallen
Kijken wat dat voor gevolgen gaat hebben.
Het is voor Chavez en Correa wel een manier om de VS bang te makenquote:Op zondag 9 december 2007 17:09 schreef Evil_Jur het volgende:
Hoezo? Iran doen ze niet eens direct zaken mee. Venezuela en Ecuador zullen het niet zo snel doen omdat de VS een belangrijke afzetmarkt voor hen is.
Ik kan me vergissen hoor, maar ik denk dat daar nog een te grote mate van wederzijdse afhanekelijkheid speelt. Ik denk niet dat die situatie binnen korte tijd radicaal zal veranderen.quote:Op zondag 9 december 2007 17:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Het is voor Chavez en Correa wel een manier om de VS bang te maken
Want?quote:Op zondag 9 december 2007 16:47 schreef gronk het volgende:
Oeh, als venezuala dat navolgt hebben de amerikanen echt een probleem
quote:Op zondag 9 december 2007 18:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
De vraag is natuurlijk of Venezuela niet beter af is met een hogere prijs voor de olie.
Valuta maakt dan niks uit hoor.quote:Op zondag 9 december 2007 18:47 schreef pmdomela het volgende:
[..]
1/5e van de olie die de Amerikanen importeren komt vanuit Venezuela.
Dat lijkt me ook. Die 5 cent(voorlopig) is natuurlijk maar een peulenschil.quote:Op dinsdag 18 december 2007 11:23 schreef Dromer het volgende:
Mjah.. natuurlijk net wanneer ik (bijna) ga is ie weer wat teruggezakt.
Maar geen geklaag. De koers blijft zeer voordelig.
waarschijnlijk nietsquote:Op woensdag 19 december 2007 10:29 schreef Apache4U het volgende:
welke gebeurtenissen hebben de koers van de euro de laatste dagen beinvloed? Ik heb hier niet echt iets over kunnen vinden...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |