Ik weet niet of je gisteren het interview met jim Rogers gelezen hebt op de frontpage:quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 15:56 schreef P8 het volgende:
maar is voor amerika de enige manier om dit op te laten houden niet dat ze moeten ophouden met zo belachelijk veel te lenen?
en een ander vraagje. Stel dat Amerika besluit om maar eens dit bedrag terug te gaan betalen, hoe lang zijn ze hier dan in godsnaam mee bezig?
Individuen lijden niet aan wisselkoersen. Als je in Nederland woont, je salaris in euros krijgt dan maakt de wisselkoers geen moer uit. Hetzelfde geld voor amerikanen, zolang ze hun salaris in dollars krijgen kan de wisselkoers hun aan de reet roesten. Daarnaast heb je ook transactie kosten bij het investeren in whatever je besluit je geld in te stoppen. De inflatie blijft echt wel onder de drie procent dus als je je geld op de bank zet tegen meer dan drie procent rente wordt je er niet armer op.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 20:56 schreef d.n3rd het volgende:
Sowieso is goud een goede investering als je niet echt wilt lijden aan wisselende valutakoersen. Dus als je nu een kilo (:P) goud koopt en de Dollar valt en de Euro meesleurt, heb jij iig nog je waardevolle grammetjes goud.
Inderdaad.quote:Op maandag 29 oktober 2007 16:02 schreef P8 het volgende:
http://www.neatideas.com/euro.htm
ik vind dat tabelletje wel erg optimistisch![]()
Waar ik meer op doelde is dat je met goud iets tastbaars tastbaars in handen hebt, dat per gram een bepaalde waarde vertegenwoordigd en waarvan die waarde zich niets aantrekt van de wereldeconomie. Ik woon nu in Argentiniė en spreek voor mn werk veel (rijke) mensen, deze mensen hebben geleerd van de grote crisis in 2001 waar hyperinflatie plaatsvond, en beleggen zodoende hun geld in tastbare zaken zoals land of, zoals een goede kennis van me, in goud.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 03:33 schreef TheChemeng het volgende:
[..]
Individuen lijden niet aan wisselkoersen. Als je in Nederland woont, je salaris in euros krijgt dan maakt de wisselkoers geen moer uit. Hetzelfde geld voor amerikanen, zolang ze hun salaris in dollars krijgen kan de wisselkoers hun aan de reet roesten. Daarnaast heb je ook transactie kosten bij het investeren in whatever je besluit je geld in te stoppen. De inflatie blijft echt wel onder de drie procent dus als je je geld op de bank zet tegen meer dan drie procent rente wordt je er niet armer op.
Ik heb geen idee hoeveel het kost om in goud te investeren maar daar kan iemand zoals SeLang je vast wel over informeren. Ik heb in ieder geval het idee dat het duurder zal zijn dan om je geld in T-bills te stoppen of om aandelen te kopen.
Wat theChemeng al zei: tenzij je ergens 100.000 euro op de bank hebt staan, is er geen enkele reden om je zorgen te maken.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 15:33 schreef d.n3rd het volgende:
Als ik er (volledig) naast zit, zou je me dan nog willen corrigeren?
Zoals je zelf al aangeeft beleggen deze Argentijnen hun vermogen in goud vanwege hun ervaring met de Argentijnse hyperinflatie. In principe staat deze keuze los van de wisselkoers. Hyperinflatie betekend dat de inflatie met minsten twee cijfers per dag oploopt zodat je geld 's avond minder waard is dan 's ochtends. In extreme gevallen zoals in Argentiniė was het zelfs zo erg dat je meerdere keren per dag uitbetaald werd zodat je in de pauze boodschappen kon doen.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 15:33 schreef d.n3rd het volgende:Ik woon nu in Argentiniė en spreek voor mn werk veel (rijke) mensen, deze mensen hebben geleerd van de grote crisis in 2001 waar hyperinflatie plaatsvond, en beleggen zodoende hun geld in tastbare zaken zoals land of, zoals een goede kennis van me, in goud.
Het is in Argentinie vooral een gebrek aan vertrouwen in Argentijnse banken en een veiligheidsrisicoquote:Op donderdag 1 november 2007 12:54 schreef TheChemeng het volgende:
[..]
Zoals je zelf al aangeeft beleggen deze Argentijnen hun vermogen in goud vanwege hun ervaring met de Argentijnse hyperinflatie. In principe staat deze keuze los van de wisselkoers. Hyperinflatie betekend dat de inflatie met minsten twee cijfers per dag oploopt zodat je geld 's avond minder waard is dan 's ochtends. In extreme gevallen zoals in Argentiniė was het zelfs zo erg dat je meerdere keren per dag uitbetaald werd zodat je in de pauze boodschappen kon doen.
Natuurlijk is dit rampzalig voor je spaargeld en de gevolgen voor een land zijn desastreus (zie Zimbabwe, Duitsland voor WOII en de Thaise Baht crisis). Om deze reden is beleggen in goud een optie, maar natuurlijk kun je ook gewoon T-bills kopen. Het gaat erom dat je je geld tegen weinig risico wegzet in alles behalve je eigen munteenheid.
De Argentijnse crisis was toch echt te wijten aan het beleid van de overheid en niet de private banken.quote:Op donderdag 1 november 2007 15:00 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Het is in Argentinie vooral een gebrek aan vertrouwen in Argentijnse banken en een veiligheidsrisico
Nee dat klopt niet.quote:Op vrijdag 2 november 2007 12:21 schreef TheChemeng het volgende:
[..]
De Argentijnse crisis was toch echt te wijten aan het beleid van de overheid en niet de private banken.
http://www.urbandictionary.com/define.php?term=t-billquote:Op donderdag 1 november 2007 14:52 schreef d.n3rd het volgende:
Kan iemand mij vertellen wat T-bills zijn?
De zelfde fout maken ze niet, Iedereen met geld heeft het in Uruguay staan en/of in dollars. Vrijwel niemand spaart op de bank.quote:Op vrijdag 2 november 2007 18:35 schreef d.n3rd het volgende:
hehe.. diego, lol
Je hebt overigens gelijk ja, sprak gister een mevrouw die bij een bank werkt en die gaf het zelfs toe, voegde er zelfs nog aan toe dat de mensen hier dom zijn en geen geheugen hebben etc omdat ze nu weer allemaal in herhaling vallen wat betreft hun bankzaken.
Anyway, ik constateerde zonet een flinke stijging, van 1,4485 een uur later (nu) ineens naar 1,4520
Jeuj nieuw record
Argentijnse Crisisquote:Op vrijdag 2 november 2007 16:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee dat klopt niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |