Ik meen mij te herinneren dat 1 USD ongeveer 1,10 euro waard was. Maar ik weet het niet zeker. Even opzoeken.quote:Op zondag 28 oktober 2007 23:45 schreef d.n3rd het volgende:
Wat was de koers bij de introductie van de Euro eigenlijk?
Bij de introductie van de euro stond-ie op 0.9, dacht ik.quote:Op zondag 28 oktober 2007 23:47 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ik meen mij te herinneren dat 1 USD ongeveer 1,10 euro waard was. Maar ik weet het niet zeker. Even opzoeken.
StefanPquote:Op maandag 29 oktober 2007 04:13 schreef d.n3rd het volgende:
Ok bedankt, was ff voor het idee he, ff in verhouding zien
Waar ik nu vervolgens ook wel nieuwsgierig naar ben is een indicatie van de salarissen in de VS.. Is er toevallig een Amerikanist in het huis?
1 grote fout van de docuquote:
We zitten al boven de 1,44. Het gaat rap de laatste tijdquote:Op maandag 29 oktober 2007 07:49 schreef DIGGER het volgende:
de 1.45 komt al onder druk te staan. Da's wel heel snel na de doorbraak van de 1,40 grens.
De hong kong dollar is een vreemd wezen en volgens mij klopt het niet helemaal wat jij beweert. De hong kong dollar is een pegged currency (is dus niet geheel vrij verhandelbaar). Gelijktijdig worden de hong kong dollar biljetten niet uitgegeven door de overheid maar door locale banken (die het equivalent in US dollars op voorraad moeten houden).quote:Op maandag 29 oktober 2007 10:38 schreef YebCar het volgende:
1 grote fout van de docu
er staan fragmenten in door de regisseur dat de money exchange in hong kong geen US dollars wil aannemen no US $ buy/sell
laat nou net de HK$ gekoppeld zijn aan de US$
dus altijd 7,8HK$ - tegen 1us$
met andere woorden ze willen geen HKdollars aannemen.
dus kunnen ze net zo goed dicht gaan want hun eigen valuta loopt net zo veel risico todat het losgekoppeld word van de US$ wat niet zomaar 1 2 3 kan en gebeurt
![]()
ik zeg niet dat het niet zo isquote:Op maandag 29 oktober 2007 11:58 schreef TheChemeng het volgende:
[..]
De hong kong dollar is een vreemd wezen en volgens mij klopt het niet helemaal wat jij beweert. De hong kong dollar is een pegged currency (is dus niet geheel vrij verhandelbaar). Gelijktijdig worden de hong kong dollar biljetten niet uitgegeven door de overheid maar door locale banken (die het equivalent in US dollars op voorraad moeten houden).
Als handels portaal (vooral financieel) tussen de US en China (die de Yuan gekoppeld houdt aan de US dollar) en met slechts een zeer klein percentage handel in euro's is het dus relatief risicoloos. Overigens houdt Hong Kong zo'n godsgruwelijke hoeveelheid geld achter de hand om de munteenheid te bewaken dat het voor Hong Kong wel snor zit hoor.
Als de dollar valt is het een wereldwijde crisis of je nu wel of niet pegged bent tegen de dollar.
quote:Op maandag 29 oktober 2007 12:10 schreef YebCar het volgende:
ik zeg niet dat het niet zo is
maar ik zeg alleen dat de logica van dat filmpje gewoon niet deugt.
heb je de docu wel gezien?![]()
![]()
Het gaat erom dat de koers nu niet de echte waarde van de dollar weerspiegelt. In feite zou het op de lange termijn inderdaad weer die kant op moeten gaan, maar ja dit is inderdaad wel erg optimistischquote:Op maandag 29 oktober 2007 16:02 schreef P8 het volgende:
http://www.neatideas.com/euro.htm
ik vind dat tabelletje wel erg optimistisch![]()
Kortom; inflatie omhoog, dollar weer minder waard?quote:Op maandag 29 oktober 2007 22:41 schreef Bijsmaak het volgende:
Woensdag komt FED dacht ik alweer bij elkaar. U.S. treasuries bonds/t-bill zijn alvast flink gestegen; er wordt een weer een rentedaling verwacht.
D'r zit een nieuwe partij liquiditeits-ellende aan te komen: http://bp0.blogger.com/_p(...)1600-h/CMBXNABB3.pngquote:Op maandag 29 oktober 2007 22:41 schreef Bijsmaak het volgende:
Woensdag komt FED dacht ik alweer bij elkaar. U.S. treasuries bonds/t-bill zijn alvast flink gestegen; er wordt een weer een rentedaling verwacht.
Deze site geeft een heel duidelijk overzicht: http://www.ecb.eu/stats/e(...)ef-graph-usd.en.htmlquote:Op zondag 28 oktober 2007 23:45 schreef d.n3rd het volgende:
Wat was de koers bij de introductie van de Euro eigenlijk?
maar is voor amerika de enige manier om dit op te laten houden niet dat ze moeten ophouden met zo belachelijk veel te lenen?quote:Op maandag 29 oktober 2007 17:18 schreef TheChemeng het volgende:
[..]
Het gaat erom dat de koers nu niet de echte waarde van de dollar weerspiegelt. In feite zou het op de lange termijn inderdaad weer die kant op moeten gaan, maar ja dit is inderdaad wel erg optimistisch![]()
Snel verkopen. Morgen wordt waarschijnlijk de rente verlaagd en dan zakt de dollar misschien weer een paar centen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 13:35 schreef Imperatore het volgende:
Lekker dan, ik heb nog iets van $600, moet ik dus nog wel even wachten met verkopen.. of..?
Ze hebben vast nog wel wat goud op voorraad.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 15:56 schreef P8 het volgende:
...
en een ander vraagje. Stel dat Amerika besluit om maar eens dit bedrag terug te gaan betalen, hoe lang zijn ze hier dan in godsnaam mee bezig?
Wachten, de dollar herstelt zich wel weer, maar dat kan even duren.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 13:35 schreef Imperatore het volgende:
Lekker dan, ik heb nog iets van $600, moet ik dus nog wel even wachten met verkopen.. of..?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |