abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54235082
Wat was de koers bij de introductie van de Euro eigenlijk?
  zondag 28 oktober 2007 @ 23:47:17 #152
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_54235108
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 23:45 schreef d.n3rd het volgende:
Ik meen mij te herinneren dat 1 USD ongeveer 1,10 euro waard was. Maar ik weet het niet zeker. Even opzoeken.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  zondag 28 oktober 2007 @ 23:53:47 #153
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_54235246
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 23:47 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Ik meen mij te herinneren dat 1 USD ongeveer 1,10 euro waard was. Maar ik weet het niet zeker. Even opzoeken.
Bij de introductie van de euro stond-ie op 0.9, dacht ik.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  zondag 28 oktober 2007 @ 23:54:20 #154
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_54235260
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  zondag 28 oktober 2007 @ 23:56:12 #155
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_54235296
Dit is ook wel een leuk kaartje: http://commerce.wi.gov/IEimages/IE-DollarChartSept2005.gif

Zijn wel 'euros per dollar', dus de reciproke van de koers die wij hier volgen.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_54237258
Ok bedankt, was ff voor het idee he, ff in verhouding zien

Waar ik nu vervolgens ook wel nieuwsgierig naar ben is een indicatie van de salarissen in de VS.. Is er toevallig een Amerikanist in het huis?
  maandag 29 oktober 2007 @ 05:15:53 #157
179752 TheChemeng
['ębsin&#;] Ikea boy
pi_54237313
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 04:13 schreef d.n3rd het volgende:
Ok bedankt, was ff voor het idee he, ff in verhouding zien

Waar ik nu vervolgens ook wel nieuwsgierig naar ben is een indicatie van de salarissen in de VS.. Is er toevallig een Amerikanist in het huis?
StefanP

Nee de salarissen in de VS liggen hoger dan die in Nederland. Helaas zijn ze niet goed te vergelijken ivm verzekeringen en koopkracht.
The Dutch are bastards and the French ten times worse.
Quod nihil sit tam infirmum aut instabile quam fama potentiae non sua vi nixa
pi_54237599
de 1.45 komt al onder druk te staan. Da's wel heel snel na de doorbraak van de 1,40 grens.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammą, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_54239847
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 23:55 schreef P8 het volgende:

[..]

kijk eens knul

klik
1 grote fout van de docu
er staan fragmenten in door de regisseur dat de money exchange in hong kong geen US dollars wil aannemen no US $ buy/sell

laat nou net de HK$ gekoppeld zijn aan de US$
dus altijd 7,8HK$ - tegen 1us$

met andere woorden ze willen geen HKdollars aannemen.
dus kunnen ze net zo goed dicht gaan want hun eigen valuta loopt net zo veel risico todat het losgekoppeld word van de US$ wat niet zomaar 1 2 3 kan en gebeurt
pi_54240060
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 07:49 schreef DIGGER het volgende:
de 1.45 komt al onder druk te staan. Da's wel heel snel na de doorbraak van de 1,40 grens.
We zitten al boven de 1,44. Het gaat rap de laatste tijd
  maandag 29 oktober 2007 @ 11:58:32 #161
179752 TheChemeng
['ębsin&#;] Ikea boy
pi_54241496
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 10:38 schreef YebCar het volgende:
1 grote fout van de docu
er staan fragmenten in door de regisseur dat de money exchange in hong kong geen US dollars wil aannemen no US $ buy/sell

laat nou net de HK$ gekoppeld zijn aan de US$
dus altijd 7,8HK$ - tegen 1us$

met andere woorden ze willen geen HKdollars aannemen.
dus kunnen ze net zo goed dicht gaan want hun eigen valuta loopt net zo veel risico todat het losgekoppeld word van de US$ wat niet zomaar 1 2 3 kan en gebeurt
De hong kong dollar is een vreemd wezen en volgens mij klopt het niet helemaal wat jij beweert. De hong kong dollar is een pegged currency (is dus niet geheel vrij verhandelbaar). Gelijktijdig worden de hong kong dollar biljetten niet uitgegeven door de overheid maar door locale banken (die het equivalent in US dollars op voorraad moeten houden).

Als handels portaal (vooral financieel) tussen de US en China (die de Yuan gekoppeld houdt aan de US dollar) en met slechts een zeer klein percentage handel in euro's is het dus relatief risicoloos. Overigens houdt Hong Kong zo'n godsgruwelijke hoeveelheid geld achter de hand om de munteenheid te bewaken dat het voor Hong Kong wel snor zit hoor.

Als de dollar valt is het een wereldwijde crisis of je nu wel of niet pegged bent tegen de dollar.
pi_54241748
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 11:58 schreef TheChemeng het volgende:

[..]

De hong kong dollar is een vreemd wezen en volgens mij klopt het niet helemaal wat jij beweert. De hong kong dollar is een pegged currency (is dus niet geheel vrij verhandelbaar). Gelijktijdig worden de hong kong dollar biljetten niet uitgegeven door de overheid maar door locale banken (die het equivalent in US dollars op voorraad moeten houden).

Als handels portaal (vooral financieel) tussen de US en China (die de Yuan gekoppeld houdt aan de US dollar) en met slechts een zeer klein percentage handel in euro's is het dus relatief risicoloos. Overigens houdt Hong Kong zo'n godsgruwelijke hoeveelheid geld achter de hand om de munteenheid te bewaken dat het voor Hong Kong wel snor zit hoor.

Als de dollar valt is het een wereldwijde crisis of je nu wel of niet pegged bent tegen de dollar.
ik zeg niet dat het niet zo is
maar ik zeg alleen dat de logica van dat filmpje gewoon niet deugt.
heb je de docu wel gezien?
pi_54245619
Ik vind sowieso die docu een beetje overdreven en iets te sensationeel, en iedere keer als iemand zegt 'die docu moet je echt zien' vraag ik me af in hoeverre deze persoon verstand heeft van macro-economie.
  maandag 29 oktober 2007 @ 15:43:15 #164
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_54245720
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 12:10 schreef YebCar het volgende:

ik zeg niet dat het niet zo is
maar ik zeg alleen dat de logica van dat filmpje gewoon niet deugt.
heb je de docu wel gezien?

Ik heb zo ook wel eens een verfilmd 'what-if' scenario gezien van hoe een russische aanval op west-europa er uit zou zien. Dat zag er ook ontzettend onrealistisch uit. En daar hebben vast ook de nodige dingen niet van geklopt. Maar 't gaat er niet om dat het allemaal 100% correct is; 't gaat erom dat mensen er zich van bewust worden dat, als 'n munt als de dollar 'omvalt', 't leven d'r opeens heel anders uit gaat zien.
pi_54246024
http://www.neatideas.com/euro.htm

ik vind dat tabelletje wel erg optimistisch
Extremistisch gematigd.
  maandag 29 oktober 2007 @ 17:18:07 #166
179752 TheChemeng
['ębsin&#;] Ikea boy
pi_54247306
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 16:02 schreef P8 het volgende:
http://www.neatideas.com/euro.htm

ik vind dat tabelletje wel erg optimistisch
Het gaat erom dat de koers nu niet de echte waarde van de dollar weerspiegelt. In feite zou het op de lange termijn inderdaad weer die kant op moeten gaan, maar ja dit is inderdaad wel erg optimistisch
pi_54254080
Woensdag komt FED dacht ik alweer bij elkaar. U.S. treasuries bonds/t-bill zijn alvast flink gestegen; er wordt een weer een rentedaling verwacht.
pi_54260814
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 22:41 schreef Bijsmaak het volgende:
Woensdag komt FED dacht ik alweer bij elkaar. U.S. treasuries bonds/t-bill zijn alvast flink gestegen; er wordt een weer een rentedaling verwacht.
Kortom; inflatie omhoog, dollar weer minder waard?
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 13:02:08 #169
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_54262224
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 22:41 schreef Bijsmaak het volgende:
D'r zit een nieuwe partij liquiditeits-ellende aan te komen: http://bp0.blogger.com/_p(...)1600-h/CMBXNABB3.png
http://www.markit.com/information/products/abx.html
http://www.markit.com/information/products/cmbx.html

Voor het 'huizen'-gedeelte (de ABX-indices): d'r gaan zoveel hypotheken onderuit, dat de verliezen ook tot de 'zogenaamde AAA'-rated bonds doordringen. De kwaliteit van die dingen is dus absoluut geen AAA, en de markt laat weten dat het wat hun betreft zo goed als waardeloos is. Kun je ook wel zien in wat de rating agencies doen: die hebben een paar dagen geleden voor een kleine veertig miljard dollar aan fondsen afgwaardeerd van AAA naar B-.

Overigens, als je kijkt naar een geschatte waarde van de amerikaanse woningvoorraad, en de huidige daling van de woningprijzen in de USofA (die geschat wordt op ergens in de 10 tot 20%), dan zou dat betekenen dat er ergens in de 2 tot 8 biljoen dollar 'verdwijnt'. En dat zijn europese 'biljoenen'; de amerikanen spreken over 2 tot 8 'trillion dollar'.

Natuurlijk is een groot gedeelte van die waarde fictief. Niet iedereen heeft die waarde verzilverd, via hypotheekopnames. Maar mensen die een stevige hypotheek hebben genomen om recent een huis te kopen, hebben *wel* een inleg gedaan.

[ Bericht 30% gewijzigd door gronk op 30-10-2007 13:08:09 ]
pi_54262740
Lekker dan, ik heb nog iets van $600, moet ik dus nog wel even wachten met verkopen.. of..?
pi_54262865
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 23:45 schreef d.n3rd het volgende:
Deze site geeft een heel duidelijk overzicht: http://www.ecb.eu/stats/e(...)ef-graph-usd.en.html

Was 1,18 dus, een verschil van 22% met nu.
pi_54264917
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 17:18 schreef TheChemeng het volgende:

[..]

Het gaat erom dat de koers nu niet de echte waarde van de dollar weerspiegelt. In feite zou het op de lange termijn inderdaad weer die kant op moeten gaan, maar ja dit is inderdaad wel erg optimistisch
maar is voor amerika de enige manier om dit op te laten houden niet dat ze moeten ophouden met zo belachelijk veel te lenen?

en een ander vraagje. Stel dat Amerika besluit om maar eens dit bedrag terug te gaan betalen, hoe lang zijn ze hier dan in godsnaam mee bezig?
Extremistisch gematigd.
pi_54266209
Minder lang dan Belgie, Frankrijk, Duitsland, Italie of Portugal bijvoorbeeld, hun schuld is relatief namelijk groter.
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 17:53:21 #174
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_54266851
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 13:35 schreef Imperatore het volgende:
Lekker dan, ik heb nog iets van $600, moet ik dus nog wel even wachten met verkopen.. of..?
Snel verkopen. Morgen wordt waarschijnlijk de rente verlaagd en dan zakt de dollar misschien weer een paar centen.
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 15:56 schreef P8 het volgende:

...
en een ander vraagje. Stel dat Amerika besluit om maar eens dit bedrag terug te gaan betalen, hoe lang zijn ze hier dan in godsnaam mee bezig?
Ze hebben vast nog wel wat goud op voorraad.

[ Bericht 37% gewijzigd door DemonRage op 30-10-2007 18:04:33 ]
pi_54267969
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 13:35 schreef Imperatore het volgende:
Wachten, de dollar herstelt zich wel weer, maar dat kan even duren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')