De hong kong dollar is een vreemd wezen en volgens mij klopt het niet helemaal wat jij beweert. De hong kong dollar is een pegged currency (is dus niet geheel vrij verhandelbaar). Gelijktijdig worden de hong kong dollar biljetten niet uitgegeven door de overheid maar door locale banken (die het equivalent in US dollars op voorraad moeten houden).quote:Op maandag 29 oktober 2007 10:38 schreef YebCar het volgende:
1 grote fout van de docu
er staan fragmenten in door de regisseur dat de money exchange in hong kong geen US dollars wil aannemen no US $ buy/sell
laat nou net de HK$ gekoppeld zijn aan de US$
dus altijd 7,8HK$ - tegen 1us$
met andere woorden ze willen geen HKdollars aannemen.
dus kunnen ze net zo goed dicht gaan want hun eigen valuta loopt net zo veel risico todat het losgekoppeld word van de US$ wat niet zomaar 1 2 3 kan en gebeurt
![]()
ik zeg niet dat het niet zo isquote:Op maandag 29 oktober 2007 11:58 schreef TheChemeng het volgende:
[..]
De hong kong dollar is een vreemd wezen en volgens mij klopt het niet helemaal wat jij beweert. De hong kong dollar is een pegged currency (is dus niet geheel vrij verhandelbaar). Gelijktijdig worden de hong kong dollar biljetten niet uitgegeven door de overheid maar door locale banken (die het equivalent in US dollars op voorraad moeten houden).
Als handels portaal (vooral financieel) tussen de US en China (die de Yuan gekoppeld houdt aan de US dollar) en met slechts een zeer klein percentage handel in euro's is het dus relatief risicoloos. Overigens houdt Hong Kong zo'n godsgruwelijke hoeveelheid geld achter de hand om de munteenheid te bewaken dat het voor Hong Kong wel snor zit hoor.
Als de dollar valt is het een wereldwijde crisis of je nu wel of niet pegged bent tegen de dollar.
quote:Op maandag 29 oktober 2007 12:10 schreef YebCar het volgende:
ik zeg niet dat het niet zo is
maar ik zeg alleen dat de logica van dat filmpje gewoon niet deugt.
heb je de docu wel gezien?![]()
![]()
Het gaat erom dat de koers nu niet de echte waarde van de dollar weerspiegelt. In feite zou het op de lange termijn inderdaad weer die kant op moeten gaan, maar ja dit is inderdaad wel erg optimistischquote:Op maandag 29 oktober 2007 16:02 schreef P8 het volgende:
http://www.neatideas.com/euro.htm
ik vind dat tabelletje wel erg optimistisch![]()
Kortom; inflatie omhoog, dollar weer minder waard?quote:Op maandag 29 oktober 2007 22:41 schreef Bijsmaak het volgende:
Woensdag komt FED dacht ik alweer bij elkaar. U.S. treasuries bonds/t-bill zijn alvast flink gestegen; er wordt een weer een rentedaling verwacht.
D'r zit een nieuwe partij liquiditeits-ellende aan te komen: http://bp0.blogger.com/_p(...)1600-h/CMBXNABB3.pngquote:Op maandag 29 oktober 2007 22:41 schreef Bijsmaak het volgende:
Woensdag komt FED dacht ik alweer bij elkaar. U.S. treasuries bonds/t-bill zijn alvast flink gestegen; er wordt een weer een rentedaling verwacht.
Deze site geeft een heel duidelijk overzicht: http://www.ecb.eu/stats/e(...)ef-graph-usd.en.htmlquote:Op zondag 28 oktober 2007 23:45 schreef d.n3rd het volgende:
Wat was de koers bij de introductie van de Euro eigenlijk?
maar is voor amerika de enige manier om dit op te laten houden niet dat ze moeten ophouden met zo belachelijk veel te lenen?quote:Op maandag 29 oktober 2007 17:18 schreef TheChemeng het volgende:
[..]
Het gaat erom dat de koers nu niet de echte waarde van de dollar weerspiegelt. In feite zou het op de lange termijn inderdaad weer die kant op moeten gaan, maar ja dit is inderdaad wel erg optimistisch![]()
Snel verkopen. Morgen wordt waarschijnlijk de rente verlaagd en dan zakt de dollar misschien weer een paar centen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 13:35 schreef Imperatore het volgende:
Lekker dan, ik heb nog iets van $600, moet ik dus nog wel even wachten met verkopen.. of..?
Ze hebben vast nog wel wat goud op voorraad.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 15:56 schreef P8 het volgende:
...
en een ander vraagje. Stel dat Amerika besluit om maar eens dit bedrag terug te gaan betalen, hoe lang zijn ze hier dan in godsnaam mee bezig?
Wachten, de dollar herstelt zich wel weer, maar dat kan even duren.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 13:35 schreef Imperatore het volgende:
Lekker dan, ik heb nog iets van $600, moet ik dus nog wel even wachten met verkopen.. of..?
Ik weet niet of je gisteren het interview met jim Rogers gelezen hebt op de frontpage:quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 15:56 schreef P8 het volgende:
maar is voor amerika de enige manier om dit op te laten houden niet dat ze moeten ophouden met zo belachelijk veel te lenen?
en een ander vraagje. Stel dat Amerika besluit om maar eens dit bedrag terug te gaan betalen, hoe lang zijn ze hier dan in godsnaam mee bezig?
Individuen lijden niet aan wisselkoersen. Als je in Nederland woont, je salaris in euros krijgt dan maakt de wisselkoers geen moer uit. Hetzelfde geld voor amerikanen, zolang ze hun salaris in dollars krijgen kan de wisselkoers hun aan de reet roesten. Daarnaast heb je ook transactie kosten bij het investeren in whatever je besluit je geld in te stoppen. De inflatie blijft echt wel onder de drie procent dus als je je geld op de bank zet tegen meer dan drie procent rente wordt je er niet armer op.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 20:56 schreef d.n3rd het volgende:
Sowieso is goud een goede investering als je niet echt wilt lijden aan wisselende valutakoersen. Dus als je nu een kilo (:P) goud koopt en de Dollar valt en de Euro meesleurt, heb jij iig nog je waardevolle grammetjes goud.
Inderdaad.quote:Op maandag 29 oktober 2007 16:02 schreef P8 het volgende:
http://www.neatideas.com/euro.htm
ik vind dat tabelletje wel erg optimistisch![]()
Waar ik meer op doelde is dat je met goud iets tastbaars tastbaars in handen hebt, dat per gram een bepaalde waarde vertegenwoordigd en waarvan die waarde zich niets aantrekt van de wereldeconomie. Ik woon nu in Argentinië en spreek voor mn werk veel (rijke) mensen, deze mensen hebben geleerd van de grote crisis in 2001 waar hyperinflatie plaatsvond, en beleggen zodoende hun geld in tastbare zaken zoals land of, zoals een goede kennis van me, in goud.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 03:33 schreef TheChemeng het volgende:
[..]
Individuen lijden niet aan wisselkoersen. Als je in Nederland woont, je salaris in euros krijgt dan maakt de wisselkoers geen moer uit. Hetzelfde geld voor amerikanen, zolang ze hun salaris in dollars krijgen kan de wisselkoers hun aan de reet roesten. Daarnaast heb je ook transactie kosten bij het investeren in whatever je besluit je geld in te stoppen. De inflatie blijft echt wel onder de drie procent dus als je je geld op de bank zet tegen meer dan drie procent rente wordt je er niet armer op.
Ik heb geen idee hoeveel het kost om in goud te investeren maar daar kan iemand zoals SeLang je vast wel over informeren. Ik heb in ieder geval het idee dat het duurder zal zijn dan om je geld in T-bills te stoppen of om aandelen te kopen.
Wat theChemeng al zei: tenzij je ergens 100.000 euro op de bank hebt staan, is er geen enkele reden om je zorgen te maken.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 15:33 schreef d.n3rd het volgende:
Als ik er (volledig) naast zit, zou je me dan nog willen corrigeren?
Zoals je zelf al aangeeft beleggen deze Argentijnen hun vermogen in goud vanwege hun ervaring met de Argentijnse hyperinflatie. In principe staat deze keuze los van de wisselkoers. Hyperinflatie betekend dat de inflatie met minsten twee cijfers per dag oploopt zodat je geld 's avond minder waard is dan 's ochtends. In extreme gevallen zoals in Argentinië was het zelfs zo erg dat je meerdere keren per dag uitbetaald werd zodat je in de pauze boodschappen kon doen.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 15:33 schreef d.n3rd het volgende:Ik woon nu in Argentinië en spreek voor mn werk veel (rijke) mensen, deze mensen hebben geleerd van de grote crisis in 2001 waar hyperinflatie plaatsvond, en beleggen zodoende hun geld in tastbare zaken zoals land of, zoals een goede kennis van me, in goud.
Het is in Argentinie vooral een gebrek aan vertrouwen in Argentijnse banken en een veiligheidsrisicoquote:Op donderdag 1 november 2007 12:54 schreef TheChemeng het volgende:
[..]
Zoals je zelf al aangeeft beleggen deze Argentijnen hun vermogen in goud vanwege hun ervaring met de Argentijnse hyperinflatie. In principe staat deze keuze los van de wisselkoers. Hyperinflatie betekend dat de inflatie met minsten twee cijfers per dag oploopt zodat je geld 's avond minder waard is dan 's ochtends. In extreme gevallen zoals in Argentinië was het zelfs zo erg dat je meerdere keren per dag uitbetaald werd zodat je in de pauze boodschappen kon doen.
Natuurlijk is dit rampzalig voor je spaargeld en de gevolgen voor een land zijn desastreus (zie Zimbabwe, Duitsland voor WOII en de Thaise Baht crisis). Om deze reden is beleggen in goud een optie, maar natuurlijk kun je ook gewoon T-bills kopen. Het gaat erom dat je je geld tegen weinig risico wegzet in alles behalve je eigen munteenheid.
De Argentijnse crisis was toch echt te wijten aan het beleid van de overheid en niet de private banken.quote:Op donderdag 1 november 2007 15:00 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Het is in Argentinie vooral een gebrek aan vertrouwen in Argentijnse banken en een veiligheidsrisico
Nee dat klopt niet.quote:Op vrijdag 2 november 2007 12:21 schreef TheChemeng het volgende:
[..]
De Argentijnse crisis was toch echt te wijten aan het beleid van de overheid en niet de private banken.
http://www.urbandictionary.com/define.php?term=t-billquote:Op donderdag 1 november 2007 14:52 schreef d.n3rd het volgende:
Kan iemand mij vertellen wat T-bills zijn?
De zelfde fout maken ze niet, Iedereen met geld heeft het in Uruguay staan en/of in dollars. Vrijwel niemand spaart op de bank.quote:Op vrijdag 2 november 2007 18:35 schreef d.n3rd het volgende:
hehe.. diego, lol
Je hebt overigens gelijk ja, sprak gister een mevrouw die bij een bank werkt en die gaf het zelfs toe, voegde er zelfs nog aan toe dat de mensen hier dom zijn en geen geheugen hebben etc omdat ze nu weer allemaal in herhaling vallen wat betreft hun bankzaken.
Anyway, ik constateerde zonet een flinke stijging, van 1,4485 een uur later (nu) ineens naar 1,4520
Jeuj nieuw record
Argentijnse Crisisquote:Op vrijdag 2 november 2007 16:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee dat klopt niet.
Maar je raakt kant nog wal met je opmerkingen. Ik probeer te achterhalen hoe jij tot de mening komt dat het is te wijten aan de locale banken dat Argentinië in een crisis raakte en je gooit het IMF er tegen aan.quote:Op zaterdag 3 november 2007 11:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Het was al mijn laatste reactie
Zeker, hopelijk blijft het nog zo en is het tegen die tijd 1.50 ofzoquote:Op dinsdag 6 november 2007 20:50 schreef American_Nightmare het volgende:
Dat wordt een lekker goedkope vakantie in maart
Dat gaat echt niet meer terug, wordt alleen maar goedkoper.quote:Op woensdag 7 november 2007 00:24 schreef voskat het volgende:
[..]
Ik ben alleen bang dat het net weer terug gaat lopen tegen de tijd dat ik er ben![]()
Over een paar jaar zit iedereen paniek-topics te openen over de dalende waarde van de Euro tov de Dollar. Zo gaat dat nou eenmaal, economie fluctueert nogal.quote:Op woensdag 7 november 2007 00:26 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Dat gaat echt niet meer terug, wordt alleen maar goedkoper.
De VS leeft op de pof, die lenen zo verschikkelijk veel geld. En de drukmachines draaien overuren bij de FED.![]()
Mijn excuses dat ik mij druk maak over mijn eigen portemonnaie.quote:Op dinsdag 6 november 2007 20:46 schreef Evil_Jur het volgende:
Stel je aan zeg, zoiets duurt soms jaren...
Er moet heel wat gebeuren wil de dollar weer een sterke munt worden. China heeft al aangegeven dat het haar dollar-reserves misschien om gaat ruilen in die van een sterkere valuta. Als dat gebeurt dan gaan er nog wel een aantal centjes van de dollar afquote:Op woensdag 7 november 2007 00:30 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Over een paar jaar zit iedereen paniek-topics te openen over de dalende waarde van de Euro tov de Dollar. Zo gaat dat nou eenmaal, economie fluctueert nogal.
quote:Almost everyone believes that the US current account deficit must eventually end,
and that this end will involve dollar depreciation. However, many believe that this
depreciation will take place gradually. This paper shows that any process of gradual
dollar decline fast enough to prevent the accumulation of implausible levels of US
external debt would impose capital losses on investors much larger than they
currently expect. As a result, there will at some point have to be a ‘Wile E. Coyote
moment’ – a point at which expectations are revised, and the dollar drops sharply.
It is much less clear, however, whether this ‘crisis’ will produce macroeconomic
problems.
Zolang de Amerikaanse economie blijft groeien, heeft de dollar flink wat achter zich. Pas als de Amerikanen zelf het vertrouwen in hun munt verliezen wordt herstel echt onzeker.quote:Op woensdag 7 november 2007 09:43 schreef Blik het volgende:
[..]
Er moet heel wat gebeuren wil de dollar weer een sterke munt worden. China heeft al aangegeven dat het haar dollar-reserves misschien om gaat ruilen in die van een sterkere valuta. Als dat gebeurt dan gaan er nog wel een aantal centjes van de dollar af
Vergeet ook niet dat de Amerikanen een staatsschuld hebben van hier tot ginder, dat staat een groeiende economie enorm in de wegquote:Op woensdag 7 november 2007 12:50 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Zolang de Amerikaanse economie blijft groeien, heeft de dollar flink wat achter zich. Pas als de Amerikanen zelf het vertrouwen in hun munt verliezen wordt herstel echt onzeker.
Poeh.. wat een archaïsche spelling. Je bent 50 plus of al lang weg uit NL?quote:Op woensdag 7 november 2007 01:41 schreef Imperatore het volgende:
[..]
Mijn excuses dat ik mij druk maak over mijn eigen portemonnaie.
![]()
Die staatschuld is hoog ja, maar niet extreem. Relatief is die van Duitsland, Frankrijk, Portugal, Belgie, Israel, Italie, Japan, Canada en nog veel meer; hoger.quote:Op woensdag 7 november 2007 13:07 schreef Blik het volgende:
[..]
Vergeet ook niet dat de Amerikanen een staatsschuld hebben van hier tot ginder, dat staat een groeiende economie enorm in de weg
Klopt, 147.31 was de hoogste dagkoers vandaag.quote:Op woensdag 7 november 2007 12:25 schreef GForceT1 het volgende:
volgens forex is ie 5 pips boven de 1.47 geweest hoor!
Nederland heeft nogal wat inversteringen in de VS, denk aan bijv. pensioenfondsen.quote:Op woensdag 7 november 2007 16:33 schreef Dromer het volgende:
Maar OT: Je wordt dus in Dollars betaald terwijl je Euro's moet uitgeven? Dan heb je inderdaad een probleempje.
Om nog niet eens over die van Griekenland en Oostenrijk te spreken .... Maar ja, dat soort voorbeelden worden altijd deskundig over het hoofd gezien Jur.quote:Op woensdag 7 november 2007 16:38 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Die staatschuld is hoog ja, maar niet extreem. Relatief is die van Duitsland, Frankrijk, Portugal, Belgie, Israel, Italie, Japan, Canada en nog veel meer; hoger.
Het verschil is dat als een land als Griekenland of Oostenrijk blut raakt oid, de wereld er vrij weinig van zal merken, itt de Amerikaanse economie. Dus dat ze een hogere staatsschuld hebben doet er dan niet toe.quote:Op woensdag 7 november 2007 19:54 schreef popolon het volgende:
[..]
Nederland heeft nogal wat inversteringen in de VS, denk aan bijv. pensioenfondsen.
[..]
Om nog niet eens over die van Griekenland en Oostenrijk te spreken .... Maar ja, dat soort voorbeelden worden altijd deskundig over het hoofd gezien Jur.Europa leeft ook op de pof maar goed.
Als je naar mijn profiel had gekeken, had je gezien dat ik nog geboren moet worden.quote:Op woensdag 7 november 2007 16:33 schreef Dromer het volgende:
[..]
Poeh.. wat een archaïsche spelling. Je bent 50 plus of al lang weg uit NL?
Maar OT: Je wordt dus in Dollars betaald terwijl je Euro's moet uitgeven? Dan heb je inderdaad een probleempje.
het verschil is dat die van de Europese economieen dalende is, en die van Amerika sterk stijgende, inclusief een enorme daling van de waarde van de munt, inclusief de sub-prime crisis.quote:Op woensdag 7 november 2007 19:54 schreef popolon het volgende:
[..]
Om nog niet eens over die van Griekenland en Oostenrijk te spreken .... Maar ja, dat soort voorbeelden worden altijd deskundig over het hoofd gezien Jur.Europa leeft ook op de pof maar goed.
Heb je daar cijfers over? Lijkt me wel interessant.quote:Op donderdag 8 november 2007 13:25 schreef gronk het volgende:
Ander verschil: terwijl onze bevolkingsaantallen gelijk blijven, en de beroepsbevolking krimpt, hebben we toch redelijk florisante groeicijfers. Da's iets anders in de VS. De amerikaanse economische groei per hoofd van de bevolking ligt lager dan die van de EU.
Dan pas...quote:Op vrijdag 9 november 2007 12:17 schreef YebCar het volgende:
hoop dat het rond de 1,55/1,60 is in februari
Als het in dit tempo doorgaat komen we zelfs boven de 1,60 uit.quote:Op vrijdag 9 november 2007 12:17 schreef YebCar het volgende:
aan de 147.53 aangetikt vandaag
nu rond de 147,00
gaat goed
hoop dat het rond de 1,55/1,60 is in februari
quote:The vigour of emerging economies is good news for the world economy: for its growth, it has much less need of a strong America. The bad news for America is that this, in turn, may mean that the world also has less need of the dollar.
quote:Euro bereikt nieuw record
(Novum/Betten) - De euro noteert dinsdagochtend op een nieuw recordniveau ten opzichte van de Amerikaanse dollar. Speculatie dat de Amerikaanse huizencijfers een verdere verslechtering van huizenmarkten zullen laten zien en dat de Federal Reserve daardoor genoodzaakt is de rente te verlagen zet de dollar onder druk. Daarnaast zorgt speculatie dat landen in het Midden-Oosten de koppeling met de dollar los zullen laten voor verdere druk op de dollar.
Dinsdagmiddag om 14.30 uur zullen in de Verenigde Staten de huizen in aanbouw bekend worden gemaakt. Economen verwachten voor oktober een daling van 1,191 miljoen tot 1,17 miljoen, het laagste niveau in veertien jaar.
Mjah.. maar hoe krijg je hem hier, hè.quote:Op dinsdag 20 november 2007 10:27 schreef YebCar het volgende:
wauw....een ps3 kost me nu dan rond de 220 euroipv 399 hier
als de dollar nog ietsjes verder wegzakt (1,60-1,65) issie maar 200 euro
das geen geld natuurlijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |