abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 oktober 2007 @ 11:58:32 #161
179752 TheChemeng
['æbsin&#;] Ikea boy
pi_54241496
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 10:38 schreef YebCar het volgende:
1 grote fout van de docu
er staan fragmenten in door de regisseur dat de money exchange in hong kong geen US dollars wil aannemen no US $ buy/sell

laat nou net de HK$ gekoppeld zijn aan de US$
dus altijd 7,8HK$ - tegen 1us$

met andere woorden ze willen geen HKdollars aannemen.
dus kunnen ze net zo goed dicht gaan want hun eigen valuta loopt net zo veel risico todat het losgekoppeld word van de US$ wat niet zomaar 1 2 3 kan en gebeurt
De hong kong dollar is een vreemd wezen en volgens mij klopt het niet helemaal wat jij beweert. De hong kong dollar is een pegged currency (is dus niet geheel vrij verhandelbaar). Gelijktijdig worden de hong kong dollar biljetten niet uitgegeven door de overheid maar door locale banken (die het equivalent in US dollars op voorraad moeten houden).

Als handels portaal (vooral financieel) tussen de US en China (die de Yuan gekoppeld houdt aan de US dollar) en met slechts een zeer klein percentage handel in euro's is het dus relatief risicoloos. Overigens houdt Hong Kong zo'n godsgruwelijke hoeveelheid geld achter de hand om de munteenheid te bewaken dat het voor Hong Kong wel snor zit hoor.

Als de dollar valt is het een wereldwijde crisis of je nu wel of niet pegged bent tegen de dollar.
The Dutch are bastards and the French ten times worse.
Quod nihil sit tam infirmum aut instabile quam fama potentiae non sua vi nixa
pi_54241748
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 11:58 schreef TheChemeng het volgende:

[..]

De hong kong dollar is een vreemd wezen en volgens mij klopt het niet helemaal wat jij beweert. De hong kong dollar is een pegged currency (is dus niet geheel vrij verhandelbaar). Gelijktijdig worden de hong kong dollar biljetten niet uitgegeven door de overheid maar door locale banken (die het equivalent in US dollars op voorraad moeten houden).

Als handels portaal (vooral financieel) tussen de US en China (die de Yuan gekoppeld houdt aan de US dollar) en met slechts een zeer klein percentage handel in euro's is het dus relatief risicoloos. Overigens houdt Hong Kong zo'n godsgruwelijke hoeveelheid geld achter de hand om de munteenheid te bewaken dat het voor Hong Kong wel snor zit hoor.

Als de dollar valt is het een wereldwijde crisis of je nu wel of niet pegged bent tegen de dollar.
ik zeg niet dat het niet zo is
maar ik zeg alleen dat de logica van dat filmpje gewoon niet deugt.
heb je de docu wel gezien?
pi_54245619
Ik vind sowieso die docu een beetje overdreven en iets te sensationeel, en iedere keer als iemand zegt 'die docu moet je echt zien' vraag ik me af in hoeverre deze persoon verstand heeft van macro-economie.
  maandag 29 oktober 2007 @ 15:43:15 #164
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_54245720
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 12:10 schreef YebCar het volgende:

ik zeg niet dat het niet zo is
maar ik zeg alleen dat de logica van dat filmpje gewoon niet deugt.
heb je de docu wel gezien?

Ik heb zo ook wel eens een verfilmd 'what-if' scenario gezien van hoe een russische aanval op west-europa er uit zou zien. Dat zag er ook ontzettend onrealistisch uit. En daar hebben vast ook de nodige dingen niet van geklopt. Maar 't gaat er niet om dat het allemaal 100% correct is; 't gaat erom dat mensen er zich van bewust worden dat, als 'n munt als de dollar 'omvalt', 't leven d'r opeens heel anders uit gaat zien.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_54246024
http://www.neatideas.com/euro.htm

ik vind dat tabelletje wel erg optimistisch
Extremistisch gematigd.
  maandag 29 oktober 2007 @ 17:18:07 #166
179752 TheChemeng
['æbsin&#;] Ikea boy
pi_54247306
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 16:02 schreef P8 het volgende:

Het gaat erom dat de koers nu niet de echte waarde van de dollar weerspiegelt. In feite zou het op de lange termijn inderdaad weer die kant op moeten gaan, maar ja dit is inderdaad wel erg optimistisch
pi_54254080
Woensdag komt FED dacht ik alweer bij elkaar. U.S. treasuries bonds/t-bill zijn alvast flink gestegen; er wordt een weer een rentedaling verwacht.
pi_54260814
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 22:41 schreef Bijsmaak het volgende:
Woensdag komt FED dacht ik alweer bij elkaar. U.S. treasuries bonds/t-bill zijn alvast flink gestegen; er wordt een weer een rentedaling verwacht.
Kortom; inflatie omhoog, dollar weer minder waard?
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 13:02:08 #169
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_54262224
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 22:41 schreef Bijsmaak het volgende:
D'r zit een nieuwe partij liquiditeits-ellende aan te komen: http://bp0.blogger.com/_p(...)1600-h/CMBXNABB3.png
http://www.markit.com/information/products/abx.html
http://www.markit.com/information/products/cmbx.html

Voor het 'huizen'-gedeelte (de ABX-indices): d'r gaan zoveel hypotheken onderuit, dat de verliezen ook tot de 'zogenaamde AAA'-rated bonds doordringen. De kwaliteit van die dingen is dus absoluut geen AAA, en de markt laat weten dat het wat hun betreft zo goed als waardeloos is. Kun je ook wel zien in wat de rating agencies doen: die hebben een paar dagen geleden voor een kleine veertig miljard dollar aan fondsen afgwaardeerd van AAA naar B-.

Overigens, als je kijkt naar een geschatte waarde van de amerikaanse woningvoorraad, en de huidige daling van de woningprijzen in de USofA (die geschat wordt op ergens in de 10 tot 20%), dan zou dat betekenen dat er ergens in de 2 tot 8 biljoen dollar 'verdwijnt'. En dat zijn europese 'biljoenen'; de amerikanen spreken over 2 tot 8 'trillion dollar'.

Natuurlijk is een groot gedeelte van die waarde fictief. Niet iedereen heeft die waarde verzilverd, via hypotheekopnames. Maar mensen die een stevige hypotheek hebben genomen om recent een huis te kopen, hebben *wel* een inleg gedaan.

[ Bericht 30% gewijzigd door gronk op 30-10-2007 13:08:09 ]
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_54262740
Lekker dan, ik heb nog iets van $600, moet ik dus nog wel even wachten met verkopen.. of..?
pi_54262865
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 23:45 schreef d.n3rd het volgende:
Wat was de koers bij de introductie van de Euro eigenlijk?
Deze site geeft een heel duidelijk overzicht: http://www.ecb.eu/stats/e(...)ef-graph-usd.en.html

Was 1,18 dus, een verschil van 22% met nu.
pi_54264917
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 17:18 schreef TheChemeng het volgende:

[..]

Het gaat erom dat de koers nu niet de echte waarde van de dollar weerspiegelt. In feite zou het op de lange termijn inderdaad weer die kant op moeten gaan, maar ja dit is inderdaad wel erg optimistisch
maar is voor amerika de enige manier om dit op te laten houden niet dat ze moeten ophouden met zo belachelijk veel te lenen?

en een ander vraagje. Stel dat Amerika besluit om maar eens dit bedrag terug te gaan betalen, hoe lang zijn ze hier dan in godsnaam mee bezig?
Extremistisch gematigd.
pi_54266209
Minder lang dan Belgie, Frankrijk, Duitsland, Italie of Portugal bijvoorbeeld, hun schuld is relatief namelijk groter.
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 17:53:21 #174
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_54266851
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 13:35 schreef Imperatore het volgende:
Lekker dan, ik heb nog iets van $600, moet ik dus nog wel even wachten met verkopen.. of..?
Snel verkopen. Morgen wordt waarschijnlijk de rente verlaagd en dan zakt de dollar misschien weer een paar centen.
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 15:56 schreef P8 het volgende:

...
en een ander vraagje. Stel dat Amerika besluit om maar eens dit bedrag terug te gaan betalen, hoe lang zijn ze hier dan in godsnaam mee bezig?
Ze hebben vast nog wel wat goud op voorraad.

[ Bericht 37% gewijzigd door DemonRage op 30-10-2007 18:04:33 ]
pi_54267969
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 13:35 schreef Imperatore het volgende:
Wachten, de dollar herstelt zich wel weer, maar dat kan even duren.
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 20:15:25 #176
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_54269558
ik ben misschien een leek op het gebied van economie,
maar begrijp ik het goed als ik zeg dat de enige manier om heel erg te profiteren van deze toestand is.
door zelf geld te investeren in het delven van goud (als je goud kunt delven, heb jij goud wat de amerikanen niet hebben, wat dus in te ruilen is tegen dollars, waaraan de economie is gekoppeld??)
of basel ik nou.

* B_BOY leest verder in het boek van middelkoop
Remlof is een Spellings Nsb'er
pi_54270326
Sowieso is goud een goede investering als je niet echt wilt lijden aan wisselende valutakoersen. Dus als je nu een kilo (:P) goud koopt en de Dollar valt en de Euro meesleurt, heb jij iig nog je waardevolle grammetjes goud.
  woensdag 31 oktober 2007 @ 03:25:55 #178
179752 TheChemeng
['æbsin&#;] Ikea boy
pi_54276799
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 15:56 schreef P8 het volgende:
maar is voor amerika de enige manier om dit op te laten houden niet dat ze moeten ophouden met zo belachelijk veel te lenen?

Ik weet niet of je gisteren het interview met jim Rogers gelezen hebt op de frontpage:
Val van de dollar niet te stuiten

Hierin veegt hij de vloer aan met het beleid van Bernanke, maar vooral met Greenspan. Simpelweg kan je maatschappij best geld lenen en dit bedrag kan behoorlijk oplopen zonder tot problemen te leiden. Het punt is dat als er veel geld geleend wordt de economie begint te verhitten en de centrale bank dus een beleid moet voeren om de economie af te koelen. In principe heeft een centrale bank twee veel gebruikte opties om dit te doen: schroeven aan de interest rates en het kopen of verkopen van de eigen munteenheid (wat bv. Hong Kong veel gebruikt), je verminderd het volume dollars of je brengt extra dollars in omloop.

Het geleende bedrag wat de crisis veroorzaakt (de subprime hypotheken) is dus geen weerspiegeling van wat de staat geleend heeft, maar wat de bevolking geleend heeft. Het is dus geen principe van een centraal besluit om dit bedrag terug te gaan betalen. Het zijn twee verschillende dingen waar men het over heeft en die mensen vaak door elkaar halen, het geld wat de staat leent (dmv US T-bills; treasury bonds) en het geld wat de maatschappij leent.
  woensdag 31 oktober 2007 @ 03:33:16 #179
179752 TheChemeng
['æbsin&#;] Ikea boy
pi_54276814
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 20:56 schreef d.n3rd het volgende:
Sowieso is goud een goede investering als je niet echt wilt lijden aan wisselende valutakoersen. Dus als je nu een kilo (:P) goud koopt en de Dollar valt en de Euro meesleurt, heb jij iig nog je waardevolle grammetjes goud.
Individuen lijden niet aan wisselkoersen. Als je in Nederland woont, je salaris in euros krijgt dan maakt de wisselkoers geen moer uit. Hetzelfde geld voor amerikanen, zolang ze hun salaris in dollars krijgen kan de wisselkoers hun aan de reet roesten. Daarnaast heb je ook transactie kosten bij het investeren in whatever je besluit je geld in te stoppen. De inflatie blijft echt wel onder de drie procent dus als je je geld op de bank zet tegen meer dan drie procent rente wordt je er niet armer op.

Ik heb geen idee hoeveel het kost om in goud te investeren maar daar kan iemand zoals SeLang je vast wel over informeren. Ik heb in ieder geval het idee dat het duurder zal zijn dan om je geld in T-bills te stoppen of om aandelen te kopen.
  woensdag 31 oktober 2007 @ 03:42:37 #180
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_54276856
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 90% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 18:59:28 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_54277483
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 16:02 schreef P8 het volgende:

Inderdaad.
Maar mocht het zo lopen, dan kan dat wel vervelende gevolgen hebben voor bv de prijs van Olie & Benzine hier, en je energiekosten.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_54284975
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 03:33 schreef TheChemeng het volgende:

[..]

Individuen lijden niet aan wisselkoersen. Als je in Nederland woont, je salaris in euros krijgt dan maakt de wisselkoers geen moer uit. Hetzelfde geld voor amerikanen, zolang ze hun salaris in dollars krijgen kan de wisselkoers hun aan de reet roesten. Daarnaast heb je ook transactie kosten bij het investeren in whatever je besluit je geld in te stoppen. De inflatie blijft echt wel onder de drie procent dus als je je geld op de bank zet tegen meer dan drie procent rente wordt je er niet armer op.

Ik heb geen idee hoeveel het kost om in goud te investeren maar daar kan iemand zoals SeLang je vast wel over informeren. Ik heb in ieder geval het idee dat het duurder zal zijn dan om je geld in T-bills te stoppen of om aandelen te kopen.
Waar ik meer op doelde is dat je met goud iets tastbaars tastbaars in handen hebt, dat per gram een bepaalde waarde vertegenwoordigd en waarvan die waarde zich niets aantrekt van de wereldeconomie. Ik woon nu in Argentinië en spreek voor mn werk veel (rijke) mensen, deze mensen hebben geleerd van de grote crisis in 2001 waar hyperinflatie plaatsvond, en beleggen zodoende hun geld in tastbare zaken zoals land of, zoals een goede kennis van me, in goud.

Als ik er (volledig) naast zit, zou je me dan nog willen corrigeren?

[ Bericht 2% gewijzigd door d.n3rd op 31-10-2007 15:54:09 ]
pi_54285241
Ga kijken in Puerto Madero
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_54285342
Wat gebeurt er in Puerto Madero...? Vastgoed bedoel je?
pi_54285639
Ja
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  woensdag 31 oktober 2007 @ 16:27:00 #186
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_54285841
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 15:33 schreef d.n3rd het volgende:

Als ik er (volledig) naast zit, zou je me dan nog willen corrigeren?
Wat theChemeng al zei: tenzij je ergens 100.000 euro op de bank hebt staan, is er geen enkele reden om je zorgen te maken.
  donderdag 1 november 2007 @ 12:54:06 #187
179752 TheChemeng
['æbsin&#;] Ikea boy
pi_54299724
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 15:33 schreef d.n3rd het volgende:Ik woon nu in Argentinië en spreek voor mn werk veel (rijke) mensen, deze mensen hebben geleerd van de grote crisis in 2001 waar hyperinflatie plaatsvond, en beleggen zodoende hun geld in tastbare zaken zoals land of, zoals een goede kennis van me, in goud.
Zoals je zelf al aangeeft beleggen deze Argentijnen hun vermogen in goud vanwege hun ervaring met de Argentijnse hyperinflatie. In principe staat deze keuze los van de wisselkoers. Hyperinflatie betekend dat de inflatie met minsten twee cijfers per dag oploopt zodat je geld 's avond minder waard is dan 's ochtends. In extreme gevallen zoals in Argentinië was het zelfs zo erg dat je meerdere keren per dag uitbetaald werd zodat je in de pauze boodschappen kon doen.

Natuurlijk is dit rampzalig voor je spaargeld en de gevolgen voor een land zijn desastreus (zie Zimbabwe, Duitsland voor WOII en de Thaise Baht crisis). Om deze reden is beleggen in goud een optie, maar natuurlijk kun je ook gewoon T-bills kopen. Het gaat erom dat je je geld tegen weinig risico wegzet in alles behalve je eigen munteenheid.
pi_54300571
Kan iemand mij vertellen wat T-bills zijn?
pi_54300701
quote:
Op donderdag 1 november 2007 12:54 schreef TheChemeng het volgende:

[..]

Zoals je zelf al aangeeft beleggen deze Argentijnen hun vermogen in goud vanwege hun ervaring met de Argentijnse hyperinflatie. In principe staat deze keuze los van de wisselkoers. Hyperinflatie betekend dat de inflatie met minsten twee cijfers per dag oploopt zodat je geld 's avond minder waard is dan 's ochtends. In extreme gevallen zoals in Argentinië was het zelfs zo erg dat je meerdere keren per dag uitbetaald werd zodat je in de pauze boodschappen kon doen.

Natuurlijk is dit rampzalig voor je spaargeld en de gevolgen voor een land zijn desastreus (zie Zimbabwe, Duitsland voor WOII en de Thaise Baht crisis). Om deze reden is beleggen in goud een optie, maar natuurlijk kun je ook gewoon T-bills kopen. Het gaat erom dat je je geld tegen weinig risico wegzet in alles behalve je eigen munteenheid.
Het is in Argentinie vooral een gebrek aan vertrouwen in Argentijnse banken en een veiligheidsrisico
  vrijdag 2 november 2007 @ 12:21:38 #190
179752 TheChemeng
['æbsin&#;] Ikea boy
pi_54313551
quote:
Op donderdag 1 november 2007 15:00 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Het is in Argentinie vooral een gebrek aan vertrouwen in Argentijnse banken en een veiligheidsrisico
De Argentijnse crisis was toch echt te wijten aan het beleid van de overheid en niet de private banken.
pi_54316273
tvp
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_54317924
quote:
Op zondag 30 september 2007 12:06 schreef DemonRage het volgende:

[..]

Slanke Amerikanen.
!
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_54319054
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 12:21 schreef TheChemeng het volgende:

[..]

De Argentijnse crisis was toch echt te wijten aan het beleid van de overheid en niet de private banken.
Nee dat klopt niet.
  vrijdag 2 november 2007 @ 16:20:48 #194
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_54319125
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 16:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Nee dat klopt niet.
Fantastisch beargumenteerd ook!
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_54319190
Ik beweerde dat ook niet. Dat hij dat er van maakt is zijn probleem
  vrijdag 2 november 2007 @ 16:32:05 #196
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_54319370
quote:
Op donderdag 1 november 2007 14:52 schreef d.n3rd het volgende:
Kan iemand mij vertellen wat T-bills zijn?
http://www.urbandictionary.com/define.php?term=t-bill
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_54321894
hehe.. diego, lol
Je hebt overigens gelijk ja, sprak gister een mevrouw die bij een bank werkt en die gaf het zelfs toe, voegde er zelfs nog aan toe dat de mensen hier dom zijn en geen geheugen hebben etc omdat ze nu weer allemaal in herhaling vallen wat betreft hun bankzaken.

Anyway, ik constateerde zonet een flinke stijging, van 1,4485 een uur later (nu) ineens naar 1,4520

Jeuj nieuw record
pi_54322024
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 18:35 schreef d.n3rd het volgende:
hehe.. diego, lol
Je hebt overigens gelijk ja, sprak gister een mevrouw die bij een bank werkt en die gaf het zelfs toe, voegde er zelfs nog aan toe dat de mensen hier dom zijn en geen geheugen hebben etc omdat ze nu weer allemaal in herhaling vallen wat betreft hun bankzaken.

Anyway, ik constateerde zonet een flinke stijging, van 1,4485 een uur later (nu) ineens naar 1,4520

Jeuj nieuw record
De zelfde fout maken ze niet, Iedereen met geld heeft het in Uruguay staan en/of in dollars. Vrijwel niemand spaart op de bank.

Mensen kopen ook appartementen om het risico van het hebben van cash geld weg te nemen
  zaterdag 3 november 2007 @ 05:50:36 #199
179752 TheChemeng
['æbsin&#;] Ikea boy
pi_54333387
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 16:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee dat klopt niet.
Argentijnse Crisis
pi_54333872
Dit is alles wat je moet weten en nu is het einde oefening

The IMF, however, kept lending money to Argentina and postponing its payment schedules
  zaterdag 3 november 2007 @ 10:08:24 #201
179752 TheChemeng
['æbsin&#;] Ikea boy
pi_54334032
Dus dan is het de schuld van de private banken?
pi_54335141
Het was al mijn laatste reactie
  zondag 4 november 2007 @ 03:23:33 #203
179752 TheChemeng
['æbsin&#;] Ikea boy
pi_54349826
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 11:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Het was al mijn laatste reactie
Maar je raakt kant nog wal met je opmerkingen. Ik probeer te achterhalen hoe jij tot de mening komt dat het is te wijten aan de locale banken dat Argentinië in een crisis raakte en je gooit het IMF er tegen aan.
pi_54349841
Ok, je hebt gelijk, Jij hebt immers je kennis vergaard op Wiki

De groeten
  zondag 4 november 2007 @ 03:29:34 #205
179752 TheChemeng
['æbsin&#;] Ikea boy
pi_54349873
pi_54412798
1,454 :S

Waar is het licht aan het eind van de tunnel?
pi_54413646
Stel je aan zeg, zoiets duurt soms jaren...
pi_54413748
Dat wordt een lekker goedkope vakantie in maart
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  woensdag 7 november 2007 @ 00:17:50 #209
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_54419647
Blij dat ik mijn poen in dollars maanden geleden al heb ingewisseld
Confidence through competence
  woensdag 7 november 2007 @ 00:24:05 #210
147416 voskat
Half Vos, Half Kat
pi_54419759
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 20:50 schreef American_Nightmare het volgende:
Dat wordt een lekker goedkope vakantie in maart
Zeker, hopelijk blijft het nog zo en is het tegen die tijd 1.50 ofzo
Ik ben alleen bang dat het net weer terug gaat lopen tegen de tijd dat ik er ben
pi_54419816
quote:
Op woensdag 7 november 2007 00:24 schreef voskat het volgende:

[..]

Ik ben alleen bang dat het net weer terug gaat lopen tegen de tijd dat ik er ben
Dat gaat echt niet meer terug, wordt alleen maar goedkoper.
De VS leeft op de pof, die lenen zo verschikkelijk veel geld. En de drukmachines draaien overuren bij de FED.
pi_54419889
quote:
Op woensdag 7 november 2007 00:26 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Dat gaat echt niet meer terug, wordt alleen maar goedkoper.
De VS leeft op de pof, die lenen zo verschikkelijk veel geld. En de drukmachines draaien overuren bij de FED.
Over een paar jaar zit iedereen paniek-topics te openen over de dalende waarde van de Euro tov de Dollar. Zo gaat dat nou eenmaal, economie fluctueert nogal.
pi_54420775
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 20:46 schreef Evil_Jur het volgende:
Stel je aan zeg, zoiets duurt soms jaren...
Mijn excuses dat ik mij druk maak over mijn eigen portemonnaie.

woensdag 7 november 2007 @ 08:06:52 #214
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_54421964
1.4636
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  woensdag 7 november 2007 @ 09:43:07 #215
62913 Blik
The one and Only!
pi_54423123
quote:
Op woensdag 7 november 2007 00:30 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Over een paar jaar zit iedereen paniek-topics te openen over de dalende waarde van de Euro tov de Dollar. Zo gaat dat nou eenmaal, economie fluctueert nogal.
Er moet heel wat gebeuren wil de dollar weer een sterke munt worden. China heeft al aangegeven dat het haar dollar-reserves misschien om gaat ruilen in die van een sterkere valuta. Als dat gebeurt dan gaan er nog wel een aantal centjes van de dollar af
  woensdag 7 november 2007 @ 09:52:13 #216
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_54423274
http://krugman.blogs.nyti(...)-the-falling-dollar/
quote:
Almost everyone believes that the US current account deficit must eventually end,
and that this end will involve dollar depreciation. However, many believe that this
depreciation will take place gradually. This paper shows that any process of gradual
dollar decline fast enough to prevent the accumulation of implausible levels of US
external debt would impose capital losses on investors much larger than they
currently expect. As a result, there will at some point have to be a ‘Wile E. Coyote
moment’ – a point at which expectations are revised, and the dollar drops sharply.

It is much less clear, however, whether this ‘crisis’ will produce macroeconomic
problems.
  woensdag 7 november 2007 @ 10:34:39 #217
62913 Blik
The one and Only!
pi_54423995
dollar nu alweer op 1.4703

stond een uur geleden op 1.4622
pi_54426279
http://finance.yahoo.com/q/bc?s=EURUSD=X&t=1d&l=on&z=m&q=l&c=

Volgens die tabel is ie niet boven de 1.47 geweest nog. Je ziet wel dat op het moment dat de AEX inzakte de dollar ook kelderde (waarschijnlijk veroorzaakte het laatste het eerste).
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_54426372
EUR/USD 1.4677 1.4705 / 1.4552 0.0125

volgens forex is ie 5 pips boven de 1.47 geweest hoor!
pi_54426851
quote:
Op woensdag 7 november 2007 09:43 schreef Blik het volgende:

[..]

Er moet heel wat gebeuren wil de dollar weer een sterke munt worden. China heeft al aangegeven dat het haar dollar-reserves misschien om gaat ruilen in die van een sterkere valuta. Als dat gebeurt dan gaan er nog wel een aantal centjes van de dollar af
Zolang de Amerikaanse economie blijft groeien, heeft de dollar flink wat achter zich. Pas als de Amerikanen zelf het vertrouwen in hun munt verliezen wordt herstel echt onzeker.
  woensdag 7 november 2007 @ 13:07:36 #221
62913 Blik
The one and Only!
pi_54427246
quote:
Op woensdag 7 november 2007 12:50 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Zolang de Amerikaanse economie blijft groeien, heeft de dollar flink wat achter zich. Pas als de Amerikanen zelf het vertrouwen in hun munt verliezen wordt herstel echt onzeker.
Vergeet ook niet dat de Amerikanen een staatsschuld hebben van hier tot ginder, dat staat een groeiende economie enorm in de weg
  woensdag 7 november 2007 @ 16:33:03 #222
45722 Dromer
pi_54432511
quote:
Op woensdag 7 november 2007 01:41 schreef Imperatore het volgende:

[..]

Mijn excuses dat ik mij druk maak over mijn eigen portemonnaie.

Poeh.. wat een archaïsche spelling. Je bent 50 plus of al lang weg uit NL?

Maar OT: Je wordt dus in Dollars betaald terwijl je Euro's moet uitgeven? Dan heb je inderdaad een probleempje.
pi_54432614
quote:
Op woensdag 7 november 2007 13:07 schreef Blik het volgende:

[..]

Vergeet ook niet dat de Amerikanen een staatsschuld hebben van hier tot ginder, dat staat een groeiende economie enorm in de weg
Die staatschuld is hoog ja, maar niet extreem. Relatief is die van Duitsland, Frankrijk, Portugal, Belgie, Israel, Italie, Japan, Canada en nog veel meer; hoger.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 7 november 2007 @ 19:48:38 #224
862 Arcee
Look closer
pi_54437274
quote:
Op woensdag 7 november 2007 12:25 schreef GForceT1 het volgende:
volgens forex is ie 5 pips boven de 1.47 geweest hoor!
Klopt, 147.31 was de hoogste dagkoers vandaag.

146.66 op dit moment.

Forse daling van de dollar vandaag.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  woensdag 7 november 2007 @ 19:54:46 #225
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_54437464
quote:
Op woensdag 7 november 2007 16:33 schreef Dromer het volgende:

Maar OT: Je wordt dus in Dollars betaald terwijl je Euro's moet uitgeven? Dan heb je inderdaad een probleempje.
Nederland heeft nogal wat inversteringen in de VS, denk aan bijv. pensioenfondsen.
quote:
Op woensdag 7 november 2007 16:38 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Die staatschuld is hoog ja, maar niet extreem. Relatief is die van Duitsland, Frankrijk, Portugal, Belgie, Israel, Italie, Japan, Canada en nog veel meer; hoger.
Om nog niet eens over die van Griekenland en Oostenrijk te spreken .... Maar ja, dat soort voorbeelden worden altijd deskundig over het hoofd gezien Jur. Europa leeft ook op de pof maar goed.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_54438970
quote:
Op woensdag 7 november 2007 19:54 schreef popolon het volgende:

[..]

Nederland heeft nogal wat inversteringen in de VS, denk aan bijv. pensioenfondsen.
[..]

Om nog niet eens over die van Griekenland en Oostenrijk te spreken .... Maar ja, dat soort voorbeelden worden altijd deskundig over het hoofd gezien Jur. Europa leeft ook op de pof maar goed.
Het verschil is dat als een land als Griekenland of Oostenrijk blut raakt oid, de wereld er vrij weinig van zal merken, itt de Amerikaanse economie. Dus dat ze een hogere staatsschuld hebben doet er dan niet toe.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_54447545
quote:
Op woensdag 7 november 2007 16:33 schreef Dromer het volgende:

[..]

Poeh.. wat een archaïsche spelling. Je bent 50 plus of al lang weg uit NL?

Als je naar mijn profiel had gekeken, had je gezien dat ik nog geboren moet worden.

Maar inderdaad, ik verdien vaak en veel dollars waardoor ik nu met een vrij ongunstige wisselkoers zit. Maar er is dus geen verbetering in zicht. Dus inwisselen dan maar..
  donderdag 8 november 2007 @ 12:49:15 #228
62913 Blik
The one and Only!
pi_54453341
quote:
Op woensdag 7 november 2007 19:54 schreef popolon het volgende:

[..]

het verschil is dat die van de Europese economieen dalende is, en die van Amerika sterk stijgende, inclusief een enorme daling van de waarde van de munt, inclusief de sub-prime crisis.

Dat, en dan nog de wereldwijde invloed van de Amerikaanse economie maakt de huidige Amerikaanse situatie nou niet echt florissant
  donderdag 8 november 2007 @ 13:25:15 #229
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_54454108
Ander verschil: terwijl onze bevolkingsaantallen gelijk blijven, en de beroepsbevolking krimpt, hebben we toch redelijk florisante groeicijfers. Da's iets anders in de VS. De amerikaanse economische groei per hoofd van de bevolking ligt lager dan die van de EU.
  donderdag 8 november 2007 @ 13:40:14 #230
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_54454450
Bleh. Wordt echt tijd voor nieuwe verkiezingen daar. En moge dan een democraat winnen. Zal een hoop onrust wegnemen denk ik...
pi_54457227
quote:
Op donderdag 8 november 2007 13:25 schreef gronk het volgende:
Ander verschil: terwijl onze bevolkingsaantallen gelijk blijven, en de beroepsbevolking krimpt, hebben we toch redelijk florisante groeicijfers. Da's iets anders in de VS. De amerikaanse economische groei per hoofd van de bevolking ligt lager dan die van de EU.
Heb je daar cijfers over? Lijkt me wel interessant.
pi_54478643
aan de 147.53 aangetikt vandaag
nu rond de 147,00
gaat goed
hoop dat het rond de 1,55/1,60 is in februari
pi_54478694
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 12:17 schreef YebCar het volgende:

Dan pas...
pi_54478797
dubbel?

is zijn er express 2 topics hierover>?
pi_54481202
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 12:17 schreef YebCar het volgende:
aan de 147.53 aangetikt vandaag
nu rond de 147,00
gaat goed
Als het in dit tempo doorgaat komen we zelfs boven de 1,60 uit.

Begin sept zaten we op 1,36. Oct op 1,41. Nov op 1,45. Dus een stijging van 4,5 cent per maand. Eind februari komen we dan uit op 1,63.

Maar het kan natuurlijk net zo goed weer omhoog, of veel sneller naar beneden. Hoe dan ook wordt het een leuke vakantie in maart
  vrijdag 16 november 2007 @ 13:50:44 #236
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_54649736
Cover-artikel uit the economist (!!) : Recession in America--America's vulnerable economy
quote:
The vigour of emerging economies is good news for the world economy: for its growth, it has much less need of a strong America. The bad news for America is that this, in turn, may mean that the world also has less need of the dollar.
pi_54733500
wauw....een ps3 kost me nu dan rond de 220 euro ipv 399 hier
als de dollar nog ietsjes verder wegzakt (1,60-1,65) issie maar 200 euro

das geen geld natuurlijk
  dinsdag 20 november 2007 @ 11:49:15 #238
62913 Blik
The one and Only!
pi_54735235
staat nu op 1.4770, gaat weer hard nu
pi_54735548
quote:
Euro bereikt nieuw record

(Novum/Betten) - De euro noteert dinsdagochtend op een nieuw recordniveau ten opzichte van de Amerikaanse dollar. Speculatie dat de Amerikaanse huizencijfers een verdere verslechtering van huizenmarkten zullen laten zien en dat de Federal Reserve daardoor genoodzaakt is de rente te verlagen zet de dollar onder druk. Daarnaast zorgt speculatie dat landen in het Midden-Oosten de koppeling met de dollar los zullen laten voor verdere druk op de dollar.

Dinsdagmiddag om 14.30 uur zullen in de Verenigde Staten de huizen in aanbouw bekend worden gemaakt. Economen verwachten voor oktober een daling van 1,191 miljoen tot 1,17 miljoen, het laagste niveau in veertien jaar.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  dinsdag 20 november 2007 @ 12:39:05 #240
45722 Dromer
pi_54736235
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 10:27 schreef YebCar het volgende:
wauw....een ps3 kost me nu dan rond de 220 euro ipv 399 hier
als de dollar nog ietsjes verder wegzakt (1,60-1,65) issie maar 200 euro

das geen geld natuurlijk
Mjah.. maar hoe krijg je hem hier, hè.