Het CPB heeft het nu anders al over dalende aandelenkoersen en huizenprijzen en een economie die onder druk komt staan in 2008 (zie jouw eigen quote). Dat spreekt jouw standpunt dat 'we zonder Amerika kunnen' volledig tegen. Het enige wat het CPB zegt is dat de crisis Amerika zwaarder zal treffen. Overigens is dit ook pure speculatie van het CPB.quote:Op zondag 30 september 2007 14:10 schreef Steeven het volgende:
[..]
Dan spreek je de cijfers van het CPB tegen, en die vind ik toch wat meer betrouwbaar dan jouw gestelde doemscenario dat eigenlijk nergens onderbouwd is, behalve dat het gaat gebeuren. Zo kan ik ook wel dingen roepen. En dan noem je mij naļef.
En die speculatie is een stuk betrouwbaarder dan de jouwe (zie nog steeds geen onderbouwing van bronnen).quote:Op zondag 30 september 2007 14:14 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Het CPB heeft het nu anders al over dalende aandelenkoersen en huizenprijzen en een economie die onder druk komt staan in 2008 (zie jouw eigen quote). Dat spreekt jouw standpunt dat 'we zonder Amerika kunnen' volledig tegen. Het enige wat het CPB zegt is dat de crisis Amerika zwaarder zal treffen. Overigens is dit ook pure speculatie van het CPB.
Volgens mij beweer ik precies hetzelfde als het CPB hoor, dat een crisis in de VS ook Europa zal treffen. Over hoe hard, daar kan ik geen uitspraken over doen. Het CPB beweert minder hard en dat waag ik te betwijfelen gezien 9/11 een aantal jaar terug, maar dat kan ik verder niet met cijfers of bronnen staven.quote:Op maandag 1 oktober 2007 10:07 schreef Steeven het volgende:
[..]
En die speculatie is een stuk betrouwbaarder dan de jouwe (zie nog steeds geen onderbouwing van bronnen).
We wachten het gewoon af, ik ben heel benieuwd hoe het gaat lopenquote:Op maandag 1 oktober 2007 10:54 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Volgens mij beweer ik precies hetzelfde als het CPB hoor, dat een crisis in de VS ook Europa zal treffen. Over hoe hard, daar kan ik geen uitspraken over doen. Het CPB beweert minder hard en dat waag ik te betwijfelen gezien 9/11 een aantal jaar terug, maar dat kan ik verder niet met cijfers of bronnen staven.
Geef maar weer een gil als ie over de 1,45 heen gaat.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 12:22 schreef arexes het volgende:
1.4255
Klein gilletje 1,43 net ff gepasseerd.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 13:35 schreef Dromer het volgende:
[..]
Geef maar weer een gil als ie over de 1,45 heen gaat.
Natuurlijk treft een Amerikaanse crisis de Europese markt. Een crisis in Amerika zullen we allemaal (wereldwijd) voelen. Kijk maar naar dat hele sub prime gebeuren in Amerika (dit is ook de reden voor de zwakke dollar). Twee miljoen huiseigenaren staan op het punt alles kwijt te raken. Het enige wat de Amerikaanse centrale bank kon doen was de rente omlaag gooien en door de invloed die dit heeft op de inflatie word het aantrekkelijker om dollars te dumpen dan om ze te kopen. Zodra ze de kogel de kerk door jagen en een oplossing voor dit probleem door de Senaat drukken daalt die dollar wel weer.quote:Op maandag 1 oktober 2007 10:54 schreef American_Nightmare het volgende:
Volgens mij beweer ik precies hetzelfde als het CPB hoor, dat een crisis in de VS ook Europa zal treffen. Over hoe hard, daar kan ik geen uitspraken over doen. Het CPB beweert minder hard en dat waag ik te betwijfelen gezien 9/11 een aantal jaar terug, maar dat kan ik verder niet met cijfers of bronnen staven.
Joh toch!quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 23:53 schreef P8 het volgende:
ik zag laatst toevallig een toffe docu over wat er zou gebeuren als de dollar echt keldert. Ik zal em eens zoeken.
In japan heeft het twintig jaar geduurd voordat de banken hun verlies namen.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 14:43 schreef TheChemeng het volgende:
Zodra ze de kogel de kerk door jagen en een oplossing voor dit probleem door de Senaat drukken daalt die dollar wel weer.
quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 23:58 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
psst, hij bedoelde het sarcastisch, er loopt al een hele reeks topics over die 'docu'...
Whehehehe.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 23:58 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
psst, hij bedoelde het sarcastisch, er loopt al een hele reeks topics over die 'docu'...
In Japan hield de centrale bank een rentepercentage van 0 procent aan dus dat lijkt me geen geschikt vergelijkings materiaal.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 23:54 schreef gronk het volgende:
In japan heeft het twintig jaar geduurd voordat de banken hun verlies namen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |