abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53483654
Damn gaat nu echt gebeuren he...
pi_53486395
quote:
Op woensdag 26 september 2007 11:10 schreef American_Nightmare het volgende:
Eens kijken of ze nog zo staan te juichen als ze over een paar jaar in de rij staan te wachten op hun uitkering.
gedeelde smart is halve smart
Extremistisch gematigd.
  woensdag 26 september 2007 @ 18:48:58 #83
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_53493539
quote:
Triest die zielige Amerika-bashers die het toejuichen dat de dollar aan het kelderen is. Bovendien jammer dat hun zieltjes te simpel zijn om te kunnen bevatten dat wanneer de Amerikaanse economie in een recessie raakt, Europa 100% zeker meegesleurd gaat worden. Eens kijken of ze nog zo staan te juichen als ze over een paar jaar in de rij staan te wachten op hun uitkering.
Waarom geen zaken doen met China ipv met de US? En contracten die chinese bedrijven hebben met amerikaanse bedrijven oversluiten naar europese bedrijven? Ik bedoel, elk weldenkend mens kan dit al sinds 2002 aan zien komen, en Europa zou moeten reageren en om moeten schakelen naar minder afhankelijkheid van de US.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_53494080
quote:
Triest die zielige Amerika-bashers die het toejuichen dat de dollar aan het kelderen is. Bovendien jammer dat hun zieltjes te simpel zijn om te kunnen bevatten dat wanneer de Amerikaanse economie in een recessie raakt, Europa 100% zeker meegesleurd gaat worden. Eens kijken of ze nog zo staan te juichen als ze over een paar jaar in de rij staan te wachten op hun uitkering.
Blablabla. Als de dollar valt kan het een heel andere wereld worden, dat is het waar het de meeste mensen om gaat. Daarnaast handelt de EU voor zon 80% met elkaar, de andere 20% gaat de hele wereld over. Een recessie zoals die de VS te verwachten staat kan het niet worden. Ik vrees alleen voor mn pensioengeld .
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  Donald Duck held woensdag 26 september 2007 @ 19:16:32 #85
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_53494159
quote:

De wereldmacht gaat gewoon verschuiven. Amerika zal zich moeten schikken in een positie waarin ze niet meer op nr.1 staan. Dat zal even wennen voor ze.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_53494259
Hm, is het handig nog ff wat spullen te gaan bestellen in Amerika snel?
  woensdag 26 september 2007 @ 19:30:53 #87
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_53494591
Interessant gerelateerd artikel. Het is dus allemaal bush zijn schuld. Tja, reden genoeg om Amerika te bashen toch?

http://www.blikopdebeurs.com/weblog/pivot/entry.php?id=775
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_53495566
quote:
Op woensdag 26 september 2007 19:30 schreef Maanvis het volgende:
Interessant gerelateerd artikel. Het is dus allemaal bush zijn schuld. Tja, reden genoeg om Amerika te bashen toch?

http://www.blikopdebeurs.com/weblog/pivot/entry.php?id=775
Hoe kom je erbij dat het allemaal Bush zijn schuld is Alsof hij de enige is die beleid maakt
  donderdag 27 september 2007 @ 08:52:12 #89
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_53506898
quote:
Op woensdag 26 september 2007 20:05 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat het allemaal Bush zijn schuld is Alsof hij de enige is die beleid maakt
Hij is wel degene die tot de oorlog in irak heeft besloten, en dat kost aardig wat centjes die ze bij de rest van de wereld moeten lenen.

Overigens heeft de VPRO nog een best interessante (oude) docu hierover online staan, als je die nog niet gezien had: http://www.vpro.nl/progra(...)7874/media/24974875/
Een gedicht over Maanvis
pi_53507627
quote:
Op donderdag 27 september 2007 08:52 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Hij is wel degene die tot de oorlog in irak heeft besloten, en dat kost aardig wat centjes die ze bij de rest van de wereld moeten lenen.

Overigens heeft de VPRO nog een best interessante (oude) docu hierover online staan, als je die nog niet gezien had: http://www.vpro.nl/progra(...)7874/media/24974875/
Nogmaals, het congres verklaart oorlogen, niet de president; Bush is geen alleenheerser...
  donderdag 27 september 2007 @ 10:07:45 #91
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53508357
quote:
Op donderdag 27 september 2007 09:35 schreef Evil_Jur het volgende:

Nogmaals, het congres verklaart oorlogen, niet de president; Bush is geen alleenheerser...
Het congres heeft de laatste tijd akelig veel bevoegheden doorgespeeld aan de president...
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  donderdag 27 september 2007 @ 10:11:11 #92
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53508436
Van de bloomberg-link:
( http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601087&sid=aJWufWFiMVzY&refer=home )
quote:
Europe's single currency may strengthen to $1.4500 by year- end, Lee forecast, citing the prospects of a further shift in interest-rate differentials between the U.S. and the 13-nation region in favor of the euro.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_53508485
quote:
Op donderdag 27 september 2007 10:07 schreef gronk het volgende:

[..]

Het congres heeft de laatste tijd akelig veel bevoegheden doorgespeeld aan de president...
Dat is waar, maar veel van de 'checks and balances' zijn nog steeds van kracht. Het is een illusie dat Bush zo ontzettend veel macht heeft in de VS...
  donderdag 27 september 2007 @ 10:21:06 #94
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53508661
quote:
Op donderdag 27 september 2007 10:13 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Dat is waar, maar veel van de 'checks and balances' zijn nog steeds van kracht. Het is een illusie dat Bush zo ontzettend veel macht heeft in de VS...
Congres moet zoiets *aandurven*, en dat durven ze niet, en daarnaast spelen ze ook met de gedachte 'hoe groter de puinzooi is die bush ervan maakt, hoe slechter z'n score, dus laat 'm maar gaan...'
pi_53509452
tvp
pi_53518072
Intradag al bijna 1.419 aangeraakt
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_53545404
En nu dus (intradag) op de 1.42
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 28 september 2007 @ 20:18:06 #98
862 Arcee
Look closer
pi_53553036
Wow, 142.60 gelijk!

1.10 cent omhoog sinds gisteren.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_53553182
Yep, zodra de VS open ging, ging de Dollar direct onderuit.

Voorlopig merken we er als firma qua export nog niet zo veel van, maar dat zal wel eens kunnen veranderen, VS is een belangrijke afzetmarkt.
  vrijdag 28 september 2007 @ 20:27:15 #100
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_53553324
de ecb gaat de rente verhogen door de te hoge inflatie in de eurozone, dt zal de dollar nog verder verzwakken.

bron: http://www.rtl.nl/(/finan(...)28_1230_inflatie.xml
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_53554381
Is het ook zo dat de devaluatie veroorzaakt wordt door de Euro? Maw als de Euro er niet was geweest dat de Dollar nu nog een sterke munt was geweest? En moet ik m'n Euro's alvast om gaan zetten in het waardevaste goud, of valt het mee
pi_53572025

Extremistisch gematigd.
pi_53572185
even serieus nu,

Ik zie net iets op het nieuws over de koers, en vraag me het volgende af:
Amerikaanse goederen kunnen nu goedkoper verkocht worden in euro-landen --> meer omzet voor amerikaanse bedrijven ---> iedereen blij?

Ik ben een economie-noob, dus ws is deze vraag niet erg snugger
Extremistisch gematigd.
  zaterdag 29 september 2007 @ 18:22:51 #104
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_53572275
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 20:03 schreef Evil_Jur het volgende:
Dat doemdenken is ook een beetje overdreven, de Amerikaanse economie heeft wel hetere vuren doorstaan, ze hebben een boel op om terug te vallen.
je bedoelt die bodemloze put vol miljarden van China en Europese banken, waar de VS mee rond loopt te smijten?
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_53573646
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 18:18 schreef P8 het volgende:
even serieus nu,

Ik zie net iets op het nieuws over de koers, en vraag me het volgende af:
Amerikaanse goederen kunnen nu goedkoper verkocht worden in euro-landen --> meer omzet voor amerikaanse bedrijven ---> iedereen blij?

Ik ben een economie-noob, dus ws is deze vraag niet erg snugger
Euro landen kunnen nu goedkoper importeren uit de VS. Maar exporteren naar de VS wordt duurder voor eurolanden. Omgekeerd geldt ook: Importeren vanuit Europa wordt erg duur voor de VS. Exporteren naar Europa wordt goedkoper.
Deze 'val' van de dollar heeft dus 100% zeker op termijn ook een zeer sterke invloed op onze economie.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_53573687
quote:
Op woensdag 26 september 2007 19:12 schreef Steeven het volgende:

[..]

Blablabla. Als de dollar valt kan het een heel andere wereld worden, dat is het waar het de meeste mensen om gaat. Daarnaast handelt de EU voor zon 80% met elkaar, de andere 20% gaat de hele wereld over. Een recessie zoals die de VS te verwachten staat kan het niet worden. Ik vrees alleen voor mn pensioengeld .
Droom maar lekker verder. De geringste verschuiving op de Dow Jones heeft ONMIDDELLIJK effect op de Europesche beurzen dus doe maar niet alsof we het allemaal wel zonder de VS af kunnen. Als de VS gaat, gaan wij net zo hard mee. Remember 9/11?
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_53573709
quote:
Op woensdag 26 september 2007 19:16 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

De wereldmacht gaat gewoon verschuiven. Amerika zal zich moeten schikken in een positie waarin ze niet meer op nr.1 staan. Dat zal even wennen voor ze.
Wat een absolute onzin. Amerika is nog altijd een zo niet DE economische grootmacht en zal dat de komende jaren zeker blijven.
pi_53573782
quote:
Op woensdag 26 september 2007 18:48 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Waarom geen zaken doen met China ipv met de US? En contracten die chinese bedrijven hebben met amerikaanse bedrijven oversluiten naar europese bedrijven? Ik bedoel, elk weldenkend mens kan dit al sinds 2002 aan zien komen, en Europa zou moeten reageren en om moeten schakelen naar minder afhankelijkheid van de US.
Dat klinkt leuk, maar wat heb je eraan als bedrijf? Als ik mijn producten slijt in de VS, zal ik dan zomaar diezelfde producten kunnen afzetten in China, waar de markt heel anders is, arbeidskosten veel lager liggen etc etc?
Helaas werkt de wereldeconomie niet zo simpel als jij het voorschotelt. Wat moet een bedrijf als ASML doen? Intel als klant afstoten omdat ze in de VS gevestigd zijn? En in plaats daarvan klanten in China gaan zoeken?
pi_53573855
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 18:22 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

je bedoelt die bodemloze put vol miljarden van China en Europese banken, waar de VS mee rond loopt te smijten?
Ik doelde vooral op hun kapitaal aan kennis, techniek, arbeid, grondstoffen en productiemiddelen...
pi_53574031
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 19:30 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Wat een absolute onzin. Amerika is nog altijd een zo niet DE economische grootmacht en zal dat de komende jaren zeker blijven.
dat neemt niet weg dat het vrijwel zeker is dat ze dat "binnenkort" niet meer zullen zijn
Extremistisch gematigd.
  zaterdag 29 september 2007 @ 19:49:57 #111
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53574178
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 19:43 schreef P8 het volgende:

[..]

dat neemt niet weg dat het vrijwel zeker is dat ze dat "binnenkort" niet meer zullen zijn
Als je met 'binnenkort' 50 jaar bedoelt.
pi_53574239
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 19:49 schreef gronk het volgende:

[..]

Als je met 'binnenkort' 50 jaar bedoelt.
dan nog, hoogstwaarschijnlijk zullen wij het nog wel meemaken. En of het nou binnen 5 jaar is, of binnen 50 jaar, amerika zal er wel "binnenkort" aan moeten geloven
Extremistisch gematigd.
  Donald Duck held zaterdag 29 september 2007 @ 20:14:21 #113
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_53574752
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 19:30 schreef American_Nightmare het volgende:

Op dit moment zijn ze nog groot, wereldbepalend en zo'n beetje de baas. Maar die positie ligt absoluut onder vuur. Over enkele decennia maken China en andere Aziatische machten de dienst uit. Dat is moeilijk voor de Amerikanen en hun knuffelaars om te erkennen, maar het gaat gebeuren.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_53580755
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 20:14 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Op dit moment zijn ze nog groot, wereldbepalend en zo'n beetje de baas. Maar die positie ligt absoluut onder vuur. Over enkele decennia maken China en andere Aziatische machten de dienst uit. Dat is moeilijk voor de Amerikanen en hun knuffelaars om te erkennen, maar het gaat gebeuren.
Het zijn inderdaad sterk groeiende economieen, maar dat het wereldmachten gaan worden die de dienst uitmaken is pure speculatie op dit moment.
pi_53584548
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 19:29 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Droom maar lekker verder. De geringste verschuiving op de Dow Jones heeft ONMIDDELLIJK effect op de Europesche beurzen dus doe maar niet alsof we het allemaal wel zonder de VS af kunnen. Als de VS gaat, gaan wij net zo hard mee. Remember 9/11?
Ja 9/11, waarin de VS amper werd geraakt maar de EU wel . Kwam dat niet omdat ze massaal geld gingen pompen om het te herstellen? Zo ja, dan was dat geleend geld en krijgen ze dat binnenkort 3x zo hard terug, terwijl wij de recessie gewoon hebben uitgezeten.

En we kunnen best zonder de VS, je moet ze niet zo verheerlijken.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_53584720
quote:
Op zondag 30 september 2007 11:23 schreef Steeven het volgende:

[..]

En we kunnen best zonder de VS, je moet ze niet zo verheerlijken.
Sorry maar dat is wel heel erg naief. Als een Amerikaan zou zeggen "we kunnen best zonder Europa" dan zou het weer zo'n domme arrogante Amerikaan zijn.

Maar goed blijkbaar weet je niet zoveel van economie.
pi_53584770
quote:
Op zondag 30 september 2007 11:31 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Sorry maar dat is wel heel erg naief. Als een Amerikaan zou zeggen "we kunnen best zonder Europa" dan zou het weer zo'n domme arrogante Amerikaan zijn.

Maar goed blijkbaar weet je niet zoveel van economie.
En blijkbaar ben jij erg kortzichtig .
  zondag 30 september 2007 @ 11:36:19 #118
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_53584830
Het wordt tijd dat de VS hun import betalen met goud ipv met dollars... dan krijgen de producerende landen iig nog iets waardevols voor hun producten.

Goud schijnt er genoeg te liggen.
pi_53584834
quote:
Op zondag 30 september 2007 11:33 schreef Steeven het volgende:

[..]

En blijkbaar ben jij erg kortzichtig .
Gast vertel even tegen een willekeurige econoom dat we best zonder Amerika kunnen en hij lacht je vierkant uit. En dan ben ik kortzichtig?
pi_53584908
quote:
Op zondag 30 september 2007 11:36 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Gast vertel even tegen een willekeurige econoom dat we best zonder Amerika kunnen en hij lacht je vierkant uit. En dan ben ik kortzichtig?
Ja je moet het lange termijn plaatje bekijken:
quote:
Door de turbulentie op de financiële markten zijn de kortetermijnvooruitzichten voor de economische groei onzeker geworden.

Dat stelt het Centraal Plan Bureau (CPB) naar aanleiding van een vandaag gepubliceerd najaarsrapport van het European Forecasting Network, een samenwerkingsverband van economische onderzoeksinstituten, waaronder het CPB.

Het netwerk verwacht dat de crisis van dit moment beperkt blijft tot een tijdelijke verstoring van de situatie op de financiële markten. Als dat inderdaad zo is, zal "de doorwerking op de wereldeconomie beperkt blijven".

Als de crisis zich daarentegen verdiept, zouden de aandelenkoersen en huizenprijzen kunnen dalen en de economische groei in 2008 zwaar onder druk komen te staan, zo denken de onderzoeksinstituten. Maar ook dan zal de crisis meer impact hebben op de economie in de Verenigde Staten dan op die in Europa.

Op dit moment verwacht het CPB een economische groei in Europa van 2,7 procent in 2007. Voor volgend jaar staat een verwachting van 2,25 procent in de boeken.
Bron: www.z24.nl

Edit -
quote:
Hoewel de EU slechts 7 % van de wereldbevoling vertegenwoordigt, neemt zij ongeveer een vijfde van de wereldimport en –export voor haar rekening. Zij is bijgevolg een grote handelsmacht met een belangrijke rol op het wereldtoneel.

Het handelsverkeer tussen EU-lidstaten maakt twee derden van de EU-handel uit en is van wezenlijk belang voor de economie van alle lidstaten. Het is goed voor meer dan de helft van alle handel in elk van de 25 landen, en in bepaalde gevallen loopt het op tot ongeveer 80 %, zoals uit de tabel blijkt.
Dus 2/3 wordt intern verhandeld en 1/3 gaat de wereld over, onder meer naar de VS. Dus ja, we krijgen een terugslag, maar niet zo'n grote als in de VS zelf. Want alleen de export buiten de EU lijdt eronder zodra de euro duurder wordt.

En nee, ik vind het geen prettig vooruitzicht dat de VS in elkaar kan storten, het hoeft niet per sé te gebeuren, maar de kans is groot. Maar ik vind het vanuit historisch oogpunt gezien wel boeiend om te volgen, want stel dat het gebeurt... Hoe komt de wereld er dan uit te zien?

[ Bericht 11% gewijzigd door Steeven op 30-09-2007 11:45:41 ]
  zondag 30 september 2007 @ 12:06:06 #121
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_53585387
quote:
Op zondag 30 september 2007 11:40 schreef Steeven het volgende:

En nee, ik vind het geen prettig vooruitzicht dat de VS in elkaar kan storten, het hoeft niet per sé te gebeuren, maar de kans is groot. Maar ik vind het vanuit historisch oogpunt gezien wel boeiend om te volgen, want stel dat het gebeurt... Hoe komt de wereld er dan uit te zien?
Slanke Amerikanen.
pi_53588032
quote:
Op zondag 30 september 2007 11:40 schreef Steeven het volgende:

[..]

Ja je moet het lange termijn plaatje bekijken:
[..]

Bron: www.z24.nl

Edit -
[..]

Dus 2/3 wordt intern verhandeld en 1/3 gaat de wereld over, onder meer naar de VS. Dus ja, we krijgen een terugslag, maar niet zo'n grote als in de VS zelf. Want alleen de export buiten de EU lijdt eronder zodra de euro duurder wordt.

Ik denk ook dat een crisis de VS best harder zou kunnen treffen dan Europa, maar dat is wel iets genuanceerder dan zeggen dat we "best zonder Amerika kunnen."
pi_53588086
quote:
Op zondag 30 september 2007 13:49 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Ik denk ook dat een crisis de VS best harder zou kunnen treffen dan Europa, maar dat is wel iets genuanceerder dan zeggen dat we "best zonder Amerika kunnen."
We zullen wel moeten straks en het zou ook kunnen, laat mij cijfers zien die uitwijzen dat het onmogelijk is?. Er zijn genoeg economen die er vanuit gaan dat de VS wel in elkaar stort en dat de EU economische hervormingen moet doorvoeren om rijk te blijven. Het kan net zo goed prikkelend werken om de EU eens aan het werk te zetten. Een mooie kans dus. Maar bovengenoemde bron meldt dat de EU niet zo heel hard getroffen zal worden. We zullen zien. Ik denk dat 'we' sowieso moeten hervormen.

[ Bericht 8% gewijzigd door Steeven op 30-09-2007 13:59:02 ]
pi_53588441
quote:
Op zondag 30 september 2007 13:51 schreef Steeven het volgende:

[..]

We zullen wel moeten straks en het zou ook kunnen, laat mij cijfers zien die uitwijzen dat het onmogelijk is?. Er zijn genoeg economen die er vanuit gaan dat de VS wel in elkaar stort en dat de EU economische hervormingen moet doorvoeren om rijk te blijven. Het kan net zo goed prikkelend werken om de EU eens aan het werk te zetten. Een mooie kans dus. Maar bovengenoemde bron meldt dat de EU niet zo heel hard getroffen zal worden. We zullen zien. Ik denk dat 'we' sowieso moeten hervormen.
Natuurlijk zijn die cijfers er niet. Ik zie wel dagelijks bewijs in de beursbewegingen. Europa volgt de VS op de voet. Slecht nieuws uit de VS en de beurzen in Europa maken een duikvlucht. De beurzen hebben bijna een 1 op 1 relatie. Die cijfers van import/export van jou zeggen daar helemaal niets over.

Als de VS in elkaar stort dan gaan wij ook, en Azie ook, let maar op.
pi_53588565
quote:
Op zondag 30 september 2007 14:04 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Natuurlijk zijn die cijfers er niet. Ik zie wel dagelijks bewijs in de beursbewegingen. Europa volgt de VS op de voet. Slecht nieuws uit de VS en de beurzen in Europa maken een duikvlucht. De beurzen hebben bijna een 1 op 1 relatie. Die cijfers van import/export van jou zeggen daar helemaal niets over.

Als de VS in elkaar stort dan gaan wij ook, en Azie ook, let maar op.
Dan spreek je de cijfers van het CPB tegen, en die vind ik toch wat meer betrouwbaar dan jouw gestelde doemscenario dat eigenlijk nergens onderbouwd is, behalve dat het gaat gebeuren. Zo kan ik ook wel dingen roepen. En dan noem je mij naïef .
pi_53588658
quote:
Op zondag 30 september 2007 14:10 schreef Steeven het volgende:

[..]

Dan spreek je de cijfers van het CPB tegen, en die vind ik toch wat meer betrouwbaar dan jouw gestelde doemscenario dat eigenlijk nergens onderbouwd is, behalve dat het gaat gebeuren. Zo kan ik ook wel dingen roepen. En dan noem je mij naïef .
Het CPB heeft het nu anders al over dalende aandelenkoersen en huizenprijzen en een economie die onder druk komt staan in 2008 (zie jouw eigen quote). Dat spreekt jouw standpunt dat 'we zonder Amerika kunnen' volledig tegen. Het enige wat het CPB zegt is dat de crisis Amerika zwaarder zal treffen. Overigens is dit ook pure speculatie van het CPB.
pi_53610506
quote:
Op zondag 30 september 2007 14:14 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Het CPB heeft het nu anders al over dalende aandelenkoersen en huizenprijzen en een economie die onder druk komt staan in 2008 (zie jouw eigen quote). Dat spreekt jouw standpunt dat 'we zonder Amerika kunnen' volledig tegen. Het enige wat het CPB zegt is dat de crisis Amerika zwaarder zal treffen. Overigens is dit ook pure speculatie van het CPB.
En die speculatie is een stuk betrouwbaarder dan de jouwe (zie nog steeds geen onderbouwing van bronnen).
pi_53611532
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 10:07 schreef Steeven het volgende:

[..]

En die speculatie is een stuk betrouwbaarder dan de jouwe (zie nog steeds geen onderbouwing van bronnen).
Volgens mij beweer ik precies hetzelfde als het CPB hoor, dat een crisis in de VS ook Europa zal treffen. Over hoe hard, daar kan ik geen uitspraken over doen. Het CPB beweert minder hard en dat waag ik te betwijfelen gezien 9/11 een aantal jaar terug, maar dat kan ik verder niet met cijfers of bronnen staven.
pi_53611615
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 10:54 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Volgens mij beweer ik precies hetzelfde als het CPB hoor, dat een crisis in de VS ook Europa zal treffen. Over hoe hard, daar kan ik geen uitspraken over doen. Het CPB beweert minder hard en dat waag ik te betwijfelen gezien 9/11 een aantal jaar terug, maar dat kan ik verder niet met cijfers of bronnen staven.
We wachten het gewoon af, ik ben heel benieuwd hoe het gaat lopen .
pi_53724045
Misschien is het ook maar beter als die dollar zou instorten, en de Amerikaanse economie zou vallen.. Voor die Amerikanen is het minder leuk, en voor ons wellicht de eerste 10 jaar (of dat nou heel erg wordt, of dat het allemaal meevalt laat ik in het midden) ook, maar ik vermoed dat de wereldeconomie er na 15 jaar wel een stuk stabieler uit zou kunnen komen dan deze nu is. Misschien dat er wereldwijd dan wel veel meer geinvesteerd gaat worden in bepaalde dingen die men nu niet aandurft vanwege de Amerikaanse economie.

Ik stel ook maar wat, maar het lijkt me nog niet eens zo'n rare gedachte.
pi_53754312
TVP.
pi_54008247
1.4255
Een pessimist is een goed geinformeerde optimist.
  donderdag 18 oktober 2007 @ 13:35:36 #133
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_54009580
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 12:22 schreef arexes het volgende:
1.4255
Geef maar weer een gil als ie over de 1,45 heen gaat.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_54010385
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 13:35 schreef Dromer het volgende:

[..]

Geef maar weer een gil als ie over de 1,45 heen gaat.
Klein gilletje 1,43 net ff gepasseerd.
  donderdag 18 oktober 2007 @ 14:43:38 #135
179752 TheChemeng
['æbsin&#;] Ikea boy
pi_54010834
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 10:54 schreef American_Nightmare het volgende:
Natuurlijk treft een Amerikaanse crisis de Europese markt. Een crisis in Amerika zullen we allemaal (wereldwijd) voelen. Kijk maar naar dat hele sub prime gebeuren in Amerika (dit is ook de reden voor de zwakke dollar). Twee miljoen huiseigenaren staan op het punt alles kwijt te raken. Het enige wat de Amerikaanse centrale bank kon doen was de rente omlaag gooien en door de invloed die dit heeft op de inflatie word het aantrekkelijker om dollars te dumpen dan om ze te kopen. Zodra ze de kogel de kerk door jagen en een oplossing voor dit probleem door de Senaat drukken daalt die dollar wel weer.

Mensen maken zich veel te druk tegenwoordig
The Dutch are bastards and the French ten times worse.
Quod nihil sit tam infirmum aut instabile quam fama potentiae non sua vi nixa
  donderdag 18 oktober 2007 @ 15:02:05 #136
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_54011210
1.4305
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
pi_54043756
ik zag laatst toevallig een toffe docu over wat er zou gebeuren als de dollar echt keldert. Ik zal em eens zoeken.
Extremistisch gematigd.
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 23:53:27 #138
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_54043767
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 23:53 schreef P8 het volgende:
ik zag laatst toevallig een toffe docu over wat er zou gebeuren als de dollar echt keldert. Ik zal em eens zoeken.
Joh toch!
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 23:54:22 #139
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_54043792
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 14:43 schreef TheChemeng het volgende:

Zodra ze de kogel de kerk door jagen en een oplossing voor dit probleem door de Senaat drukken daalt die dollar wel weer.
In japan heeft het twintig jaar geduurd voordat de banken hun verlies namen.
pi_54043809
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 23:53 schreef gronk het volgende:

[..]

Joh toch!
kijk eens knul

klik
Extremistisch gematigd.
pi_54043887
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 23:55 schreef P8 het volgende:

[..]

kijk eens knul

klik
psst, hij bedoelde het sarcastisch, er loopt al een hele reeks topics over die 'docu'...
pi_54043926
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 23:58 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

psst, hij bedoelde het sarcastisch, er loopt al een hele reeks topics over die 'docu'...

link?
Extremistisch gematigd.
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 00:03:25 #144
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_54044012
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 23:58 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Whehehehe.
pi_54044273
dank u
Extremistisch gematigd.
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 04:59:10 #146
179752 TheChemeng
['æbsin&#;] Ikea boy
pi_54047449
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 23:54 schreef gronk het volgende:
In japan heeft het twintig jaar geduurd voordat de banken hun verlies namen.
In Japan hield de centrale bank een rentepercentage van 0 procent aan dus dat lijkt me geen geschikt vergelijkings materiaal.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 20 oktober 2007 @ 18:10:30 #147
862 Arcee
Look closer
pi_54054889

Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_54195278
1,44 maar liefst
pi_54216378
Gaat toch nergens meer over. Zijn er verwachtingen dat het wat bij zal trekken?

*zucht* kon ik nu maar shoppen in NYC.
  zondag 28 oktober 2007 @ 18:14:02 #150
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_54227799
EUR-USD 1.4394
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
pi_54235082
Wat was de koers bij de introductie van de Euro eigenlijk?
  zondag 28 oktober 2007 @ 23:47:17 #152
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_54235108
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 23:45 schreef d.n3rd het volgende:
Wat was de koers bij de introductie van de Euro eigenlijk?
Ik meen mij te herinneren dat 1 USD ongeveer 1,10 euro waard was. Maar ik weet het niet zeker. Even opzoeken.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  zondag 28 oktober 2007 @ 23:53:47 #153
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_54235246
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 23:47 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Ik meen mij te herinneren dat 1 USD ongeveer 1,10 euro waard was. Maar ik weet het niet zeker. Even opzoeken.
Bij de introductie van de euro stond-ie op 0.9, dacht ik.
  zondag 28 oktober 2007 @ 23:54:20 #154
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_54235260
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  zondag 28 oktober 2007 @ 23:56:12 #155
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_54235296
Dit is ook wel een leuk kaartje: http://commerce.wi.gov/IEimages/IE-DollarChartSept2005.gif

Zijn wel 'euros per dollar', dus de reciproke van de koers die wij hier volgen.
pi_54237258
Ok bedankt, was ff voor het idee he, ff in verhouding zien

Waar ik nu vervolgens ook wel nieuwsgierig naar ben is een indicatie van de salarissen in de VS.. Is er toevallig een Amerikanist in het huis?
  maandag 29 oktober 2007 @ 05:15:53 #157
179752 TheChemeng
['æbsin&#;] Ikea boy
pi_54237313
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 04:13 schreef d.n3rd het volgende:
Ok bedankt, was ff voor het idee he, ff in verhouding zien

Waar ik nu vervolgens ook wel nieuwsgierig naar ben is een indicatie van de salarissen in de VS.. Is er toevallig een Amerikanist in het huis?
StefanP

Nee de salarissen in de VS liggen hoger dan die in Nederland. Helaas zijn ze niet goed te vergelijken ivm verzekeringen en koopkracht.
pi_54237599
de 1.45 komt al onder druk te staan. Da's wel heel snel na de doorbraak van de 1,40 grens.
pi_54239847
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 23:55 schreef P8 het volgende:

[..]

kijk eens knul

klik
1 grote fout van de docu
er staan fragmenten in door de regisseur dat de money exchange in hong kong geen US dollars wil aannemen no US $ buy/sell

laat nou net de HK$ gekoppeld zijn aan de US$
dus altijd 7,8HK$ - tegen 1us$

met andere woorden ze willen geen HKdollars aannemen.
dus kunnen ze net zo goed dicht gaan want hun eigen valuta loopt net zo veel risico todat het losgekoppeld word van de US$ wat niet zomaar 1 2 3 kan en gebeurt
pi_54240060
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 07:49 schreef DIGGER het volgende:
de 1.45 komt al onder druk te staan. Da's wel heel snel na de doorbraak van de 1,40 grens.
We zitten al boven de 1,44. Het gaat rap de laatste tijd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')