Is qua m'n werk wel lastig af en toe ivm de export naar landen welke rekenen in dollars danwel waarvan de koersen gekoppeld zijn aan de dollarkoers.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 22:14 schreef Arcee het volgende:
De mighty dollar lijkt niet zo mighty meer.
De olie wordt in dollars afgerekend en zou dus relatieg goedkoop moeten zijn in euro's uitgedrukt. In de praktijk pakt dit anders uit??quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 22:30 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Maar is andersom ook de reden dat de benzine nu "slechts" EUR. 1.44 de liter kost.
Ik doelde er ook op dat de benzineprijzen hier relatief laag zijn nu gezien de hoge olieprijs - in dollars.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 22:41 schreef NT-T.BartMan het volgende:
[..]
De olie wordt in dollars afgerekend en zou dus relatieg goedkoop moeten zijn in euro's uitgedrukt. In de praktijk pakt dit anders uit??
Ik heb wel het idee dat de amerikanen op dit moment bezig zijn zich een recessie aan te praten. Ja, d'r komt natuurlijk een correctie aan, maar om nou meteen in 1929-verhalen te gaan vervallen...quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 22:53 schreef Atreyu het volgende:
Het zal vast wel iets hiermee te maken hebben:
In een generatie is Amerika van werelds grootste geldschieter afgegleden naar grootste lener...quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 23:17 schreef gronk het volgende:
[..]
Ik heb wel het idee dat de amerikanen op dit moment bezig zijn zich een recessie aan te praten. Ja, d'r komt natuurlijk een correctie aan, maar om nou meteen in 1929-verhalen te gaan vervallen...
You have two kinds of people. Those who think they can predict exchange rates and those who now they can't.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 19:52 schreef wonderer het volgende:
Hm, ik heb een paar duizend euro op de bank staan in Nederland die ik binnenkort nodig heb voor de aanbetaling van ons huis. Wat kan ik het beste doen (wanneer over laten boeken etc)?
Goed punt, maar ook geen andere tips dus? Gewoon overboeken als ik het nodig heb?quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 06:57 schreef TheChemeng het volgende:
[..]
You have two kinds of people. Those who think they can predict exchange rates and those who now they can't.
Als er minder wordt geleend en meer leningen worden afgelost zakt in principe de rente en daarmee wordt de $ voor buitenlandse investeerders minder interessant (--> lagere $). Aan de andere kant gaat het aflossen van die leningen ten koste van consumptie, en die consumptie is grotendeels import. Het handelstekort zal dan afnemen en daarmee wordt de $ juist weer sterker. Dat betekent wel dat de US economie vertraagt en risico dat de FED daarop de rente weer verlaagt (--> zwakkere $).quote:Op woensdag 15 augustus 2007 08:45 schreef GForceT1 het volgende:
Wat is de invloed hiervan op de waarde van de dollar?
- Lenen is duur dus mensen lenen niet en/of betalen hun lening terug
Er is minder vraag naar (contant) geld
Er is dus minder vraag naar de dollar (financiering)
De Dollar wordt dus minder waard
Klopt deze simpele redenering? (Ja ik weet dat er veel meer zaken meespelen, omdat bijv export heel goedkoop is) Stel je zou alleen naar de huizenmarkt/ rente kijken, welke invloed heeft dit?
Vandaag weer boven de 1.38.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 22:14 schreef Arcee het volgende:
Twee weken geleden, vrijdag 20 juli kostte 100 euro $138.31 dollar, dat was de laagste stand voor de dollar t.o.v. de euro ooit.
Vorige week vrijdag $136.47. Vandaag $137.85.
$138.32 vandaag.quote:Op maandag 10 september 2007 23:51 schreef Arcee het volgende:
$138.04 voor 100 euro.
0.01 cent hoger iig dan in de OP.quote:Op dinsdag 11 september 2007 21:42 schreef gronk het volgende:
Nieuw record, klopt dat?
quote:
139.13 vandaag.quote:Op dinsdag 11 september 2007 21:40 schreef Arcee het volgende:
$138.32 vandaag.
Ja, ik snap dit nieuwsbericht ook niet helemaal..quote:Op woensdag 12 september 2007 19:56 schreef gronk het volgende:
Hij staat volgens http://www.beursplaza.com/koersen_ru_eurodollar.asp boven de $1.391
Olie staat trouwens ook fors hoger. Bijna $80.
Maar zijn die markten niet ongerelateerd dan? Het zijn toch bepaalde landen die het in euro's doen, bepaalde in dollars en bepaalde landen in allebei?quote:Op donderdag 13 september 2007 00:23 schreef gronk het volgende:
Ik zou denken dat je eigenlijk naar de olieprijzen in euro's moet kijken.
Volgens (geschatte!?) data op http://en.wikipedia.org/wiki/Petroeuro worden nu 15.550.000 vaten per dag puur in euro's betaald, tegen 12.410.000 vaten per dag puur in dollars. Geen idee hoe aardgas verkocht wordt..quote:Op donderdag 13 september 2007 00:28 schreef gronk het volgende:
Ik dacht dat de bulk van de oliemarkt in dollars werd verhandeld. Het zou me niets verbazen als zelfs nederlands aardgas in dollars werd verkocht.
Same here.quote:Op dinsdag 11 september 2007 21:43 schreef DIGGER het volgende:
Het zou voor m'n vakantie goed zijn als ie de komende weken nog wat verder wegzakt
Hier staat een beetje uitleg: http://www.nu.nl/news/124(...)van_1,40_dollar.htmlquote:Op donderdag 20 september 2007 11:34 schreef JDx het volgende:
Wat heeft die daling eigenlijk voor gevolgen? Worden wij er beter van of?
Vergeet Zimbabwe niet.quote:Op donderdag 20 september 2007 23:45 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Vooral een zwakke dollar.
Er zijn maar 2 munten in de hele wereld volgens mij die in waarde verminderd zijn t.o.v. de dollar in de laatste 5 jaar en dat is die van Argentinie en die van Indonesie
Dat is de reden waarom wij per 1 januari overgegaan zijn naar tarieven in euro...quote:Op donderdag 20 september 2007 22:01 schreef ClioSporT het volgende:
Ik heb gisteren nog even @ 1.395 een hele hoop dollars ingewisseld naar euro.
Helaas doe ik zaken met amerikanen die alleen maar met dollars betalenBinnenkort maar even babbelen over een fikse verhoging van tarieven want dit is niet leuk meer.
Ik ben benieuwd wanneer de olie in Euro's verkocht gaat worden..quote:Op vrijdag 21 september 2007 09:38 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Dat is de reden waarom wij per 1 januari overgegaan zijn naar tarieven in euro...
oei, dat moet pijnlijk zijn!quote:Op zaterdag 22 september 2007 02:41 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
1 canadese dollar is meer waard geworden dan 1 amerikaanse dollar.
Auw![]()
Bullshit. ECB gaat hoogstwaarschijnlijk rente stabiel houden of misschien zelfs wel verlagen.quote:Op zaterdag 22 september 2007 11:07 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ok dus dit is het nieuwe dollar topic. :-) we zitten inmiddels weer ruim boven de $1.40en gezien de rentestijging van de ECB die eraan zit te komen en de rentedalingen in de VS zal dit wel even doorzetten, tegen het eind van het jaar zitten we ruim boven de $1.50 per euro let maar op...
De europeesche eeknomie zou best wel eens uit zichzelf wat minder hard kunnen zijn gaan groeien (pfew!).quote:Op zaterdag 22 september 2007 12:07 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik begreep adt de ecb de rente ging verhogen om de gierende inflatie te beteugelen en de te hard groeiende economie af te remmen.
quote:Op maandag 24 september 2007 11:05 schreef JDx het volgende:
Nieuw dieptepunt net: 1.413
Pluim voor de meest op dit topic van toepassing zijnde username.quote:Op woensdag 26 september 2007 11:10 schreef American_Nightmare het volgende:
Triest die zielige Amerika-bashers die het toejuichen dat de dollar aan het kelderen is. Bovendien jammer dat hun zieltjes te simpel zijn om te kunnen bevatten dat wanneer de Amerikaanse economie in een recessie raakt, Europa 100% zeker meegesleurd gaat worden. Eens kijken of ze nog zo staan te juichen als ze over een paar jaar in de rij staan te wachten op hun uitkering.
quote:Op woensdag 26 september 2007 11:10 schreef American_Nightmare het volgende:
Triest die zielige Amerika-bashers die het toejuichen dat de dollar aan het kelderen is. Bovendien jammer dat hun zieltjes te simpel zijn om te kunnen bevatten dat wanneer de Amerikaanse economie in een recessie raakt, Europa 100% zeker meegesleurd gaat worden. Eens kijken of ze nog zo staan te juichen als ze over een paar jaar in de rij staan te wachten op hun uitkering.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |