abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 juli 2007 @ 19:43:19 #1
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_51863404
En hier verder...
"MOLLUCK DU SCHEISS DRECKIGER BINGO SPIELER"
  donderdag 26 juli 2007 @ 19:44:09 #2
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_51863430
Wie gaat dood>?
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
pi_51863486
Doen we!
Waren er trouwens mensen die net als ik even dachten dat The Mirror of Erised een Horcrux was? Het kwam zo in me op toen er een hoofdstuk kwam over 'de verdwenen spiegel'...
pi_51864070
Ha, nog meer Harry Potter geneuzel. .
It's my party and I'll cry if I want to.
  donderdag 26 juli 2007 @ 20:12:47 #5
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_51864342
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 19:45 schreef Mr.Trelawney het volgende:
Doen we!
Waren er trouwens mensen die net als ik even dachten dat The Mirror of Erised een Horcrux was? Het kwam zo in me op toen er een hoofdstuk kwam over 'de verdwenen spiegel'...
Ik snap trouwens nog steeds niet wat Dumbledore in die spiegel zag en waarom. Iets met sokken?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 26 juli 2007 @ 20:15:19 #6
136830 Nenootje
severely detached
pi_51864440
TVP'tje

Was ik de enige die tijdens het lezen een vermoeden had dat Dean en Luna een koppel vormden?
Hoera, wat is het leuk dat ik besta.
  donderdag 26 juli 2007 @ 20:18:29 #7
125011 Bog
dat wil jij niet weten
pi_51864560
wat ik me nog afvroeg he
hoe kunnen reuzen met gewone mensen neuken?
(aangezien hagrid een half reus is dus..)
pi_51864630
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 20:18 schreef Bog het volgende:
wat ik me nog afvroeg he
Ik vermoed dat het man -> reuzenvrouw gedeelte nog wel past en dat het andersom een ontiegelijke rotzooi geeft
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  donderdag 26 juli 2007 @ 20:20:20 #9
71919 wonderer
pi_51864648
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 20:18 schreef Bog het volgende:
wat ik me nog afvroeg he
Hele onderlichaam erin in plaats van alleen de leuter?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
pi_51864810
Zo, uit. En daarna net zoveel tijd nodig gehad om hier alle HP-topics door te lezen

Ik vond het eigenlijk wel lekker lezen, en ben wel tevreden. Stuk minder onbevredigd dan nadat ik deel 6 had uitgelezen. Maar ik moet wel eerlijk zeggen dat ik de andere delen al lang niet heb herlezen, dus dat niet alle plotholes etc. me daardoor opvallen. Die epiloog natuurlijk veel te cheesy, die had er van mij niet ingehoeven, maar het laat nog steeds ruimte open voor wat spin-offs. Bijvoorbeeld over Teddy, het weerwolfje met de regenboogvacht, daar kan je wel leuke kanten mee op. En een flinke bijrol voor Harry als peetvader. De Deathly Hollows liggen natuurlijk er ook op te wachten om weer door iemand opgeduikeld te worden.

In sommige dingen blijft het natuurlijk wel een kinderboek. Dat Snape niet
écht fout is maar alleen maar zo lijkt, dat weet iedereen natuurlijk al vanaf het eerste boek en is alleen maar duidelijker geworden in die laatste scene uit boek 6 waarin Dumbledore Snape smeekt om hem te doden. Een beetje jammer dat dat dan als enorme verrassing gebracht moet worden, wel een mooi stukje over zijn liefde voor Lily. Dat hij zo onheroïsch sterft vind ik eigenlijk wel mooi, en juist weer een "volwassen" oplossing in het boek. Het past namelijk bij zijn hele rol in het verhaal, en het is ook echt een enorm offer dat hij niet eens als held mag sterven.

Wat ik zelf jammer vond is dat Draco niet wat meer is uitgediept. Hij is één van de meest interessante en complexe figuren uit de serie door zijn constante loyaliteitsconflicten en daarin zijn menselijkheid, waarin zoveel figuren nu eenmaal steeds óf fout, óf goed zijn. Echt wel de status van een hoofdpersoon waardig, eigenlijk meer dan de nogal eendimensionale Hermione en Ron.

Het belang van de Deathly Hollows lijkt me overigens vooral gebruikt als illustratie voor de achtergrond van Dubmledore en eventueel voor komende boeken. Misschien ook om wat af te leiden van het feit dat er een tijd lang wel érg droevig weinig gebeurt op het gebied van de horcruxes.

En over de doden, mijn moederhart deed vooral pijn bij de dood van Tonks en Lupin, arm klein ventje dat alleen achterblijft. Het verlies van Fred is enorm voor het comical relief van de serie (en waarom hernoemt noch Ron nóch Ginny een zoon naar hem?), voor de rest deed het me niet zoveel. Ik had nooit zoveel met Dobby, want dat vond ik maar een zeur.

Al met al, ben toch best onder de indruk, en vond het niet tegenvallen. Een groot schrijfster is JKR nooit geweest, wel een groot verteller en dat heeft ze imho niet losgelaten met dit boek.
mooi he, alles
pi_51864978
Uit het vorige topic:
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 19:40 schreef Molluck het volgende:
Ja, hoe kwamen ze bij die naam?
Romulus en Royal was nogal voor de hand liggend, maar River?
Ik snapte alleen Romulus, maar de gedachte achter River en Royal ontgaat mij totaal...
If it was easy, it wouldn't mean nothing, no
  donderdag 26 juli 2007 @ 20:30:40 #12
71919 wonderer
pi_51865064
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 20:28 schreef bladibladibla het volgende:
Uit het vorige topic:
[..]

Ik snapte alleen Romulus, maar de gedachte achter River en Royal ontgaat mij totaal...
kingsley?
  donderdag 26 juli 2007 @ 20:33:14 #13
136830 Nenootje
severely detached
pi_51865162
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 20:23 schreef phileine het volgende:
Wat ik zelf jammer vond is dat Draco niet wat meer is uitgediept. Hij is één van de meest interessante en complexe figuren uit de serie door zijn constante loyaliteitsconflicten en daarin zijn menselijkheid, waarin zoveel figuren nu eenmaal steeds óf fout, óf goed zijn. Echt wel de status van een hoofdpersoon waardig, eigenlijk meer dan de nogal eendimensionale Hermione en Ron.
Eensch.
  donderdag 26 juli 2007 @ 20:50:59 #14
71919 wonderer
pi_51865771
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 20:33 schreef Nenootje het volgende:

[..]

Eensch.
Ik ook, maar ik denk dat het probleem is dat harry hem niet moet, dus zij kan weinig met met Draco dan wat harry van hem denkt. Zelfde met Snape. Als hij niet heel toevallig die herinneringen had gekregen, had hij (en wij) uberhaupt niet geweten hoe het met Snape zat.
pi_51866293
Jordan --> Jordaan --> de rivier de Jordaan --> River ?
pi_51866713
Ja dat is waar wonderer, ze moet natuurlijk al flinke noodgrepen uithalen om wat andere povs te krijgen. Misschien een parallel-boek dan, zoiets als bij Ender's Game. Daar is later ook een tweede versie van uit gekomen vanuit het perspectief van iemand anders.
mooi he, alles
  donderdag 26 juli 2007 @ 21:22:22 #17
136830 Nenootje
severely detached
pi_51866762
Dat zou wel heel leuk zijn
  donderdag 26 juli 2007 @ 21:25:18 #18
71919 wonderer
pi_51866855
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 21:20 schreef phileine het volgende:
Ja dat is waar wonderer, ze moet natuurlijk al flinke noodgrepen uithalen om wat andere povs te krijgen. Misschien een parallel-boek dan, zoiets als bij Ender's Game. Daar is later ook een tweede versie van uit gekomen vanuit het perspectief van iemand anders.
Ik denk dat er plenty ruimte is in de encyclopedie voor Draco's achtergrond

Toch blijf ik erbij dat een aantal korte verhalen leuker zou zijn.
  donderdag 26 juli 2007 @ 21:43:28 #19
88233 Steve
Still the best.
pi_51867526
Volgtopic. Dadelijk alles weer even lezen.

Rowling heeft volgens mij echt nog heel veel extra info, ik ben dus erg benieuwd naar de encyclopedie. Als je bijvoorbeeld ziet wat ze over Dean weet (staat op jkrowling.com):
quote:
Dean is from what he always thought was a pure Muggle background. He has been raised by his mother and his stepfather; his father walked out on the family when Dean was very young. He has a very happy home life, with a number of half-brothers and sisters.

Naturally when the letter came from Hogwarts Dean's mother wondered whether his father might have been a wizard, but nobody has ever discovered the truth: that Dean's father, who had never told his wife what he was because he wanted to protect her, got himself killed by Death Eaters when he refused to join them. The projected story had Dean discovering all this during his school career. I suppose in some ways I sacrificed Dean's voyage of discovery for Neville's, which is more important to the central plot.

[ Bericht 37% gewijzigd door Steve op 26-07-2007 21:48:40 ]
"Atb is lief, groetjes Peri."
pi_51867531
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 20:28 schreef bladibladibla het volgende:
Uit het vorige topic:
[..]

Royal is al uitgelegd en de Lee is wel een rivier in Engeland (ook één in Ierland touwens), maar het is misschien een beetje vergezocht...
  donderdag 26 juli 2007 @ 21:55:37 #21
164931 Houtspeer
Jealous Of Your Cigarette
pi_51867995
tvp
And all the things you do with it
pi_51868148
quote:
Finished ‘Potter’? Rowling tells what happens next
Exclusive: Author gives details on events after the book’s final epilogue

NBC News video

Exclusive: J.K. Rowling on final 'Potter'
July 26: J.K. Rowling talks to TODAY's Meredith Vieira about the final "Harry Potter" book and the aftermath of certain characters.

Today show

Slide show
Harry Potter fans queue outside a booksh

'Potter' fans line up worldwide
Fans line up worldwide to buy their copy of “Harry Potter and the Deathly Hallows.”
Wild About Harry

Fans flock to Harry's 'hometown'
Photos: TODAY goes to Scotland
Your photos of Potter celebrations | Share yours
Check out the Harry Potter look alikes!
More Harry Potter news and features
Join the conversation

What do you think of the "Deathly Hallows"?
Send in your Potter celebration photos
Quiz: Test your Harry Potter knowledge
TODAY exclusive
AP

In her only television interview after the highly anticipated release of the seventh and final installment in the Harry Potter series, author J.K. Rowling sat down with NBC's Meredith Vieira in Edinburgh, Scotland, to discuss the conclusion of her series for the first time. Tune in to TODAY on Friday, July 27, to see more of the interview.
By Jen Brown
TODAYShow.com contributor
Updated: 7:38 a.m. ET July 26, 2007

Spoiler alert: This story reveals some key plot points in the final Harry Potter book. So if you've haven't finished the book, J.K. Rowling asks that you not read this story.

If you found the epilogue of “Harry Potter and the Deathly Hallows” rather vague, then J.K. Rowling achieved her goal.

The author was shooting for “nebulous,” something “poetic.” She wanted the readers to feel as if they were looking at Platform 9¾ through the mist, unable to make out exactly who was there and who was not.

“I do, of course, have that information for you, should you require it,” she told TODAY’s Meredith Vieira rather coyly in her first interview since fans got their hands on the final book.
Ummm … yes, please!

Rowling said her original epilogue was “a lot more detailed,” including the name of every child born to the Weasley clan in the past 19 years. (Victoire, who was snogging Teddy — Lupin and Tonks’ son — is Bill and Fleur’s eldest.)

“But it didn’t work very well as a piece of writing,” Rowling said. “It felt very much that I had crowbarred in every bit of information I could … In a novel you have to resist the urge to tell everything.”

But now that the seventh and final novel is in the hands of her adoring public, Rowling no longer has to hold back any information about Harry Potter from her fans. And when 14 fans crowded around her in Edinburgh Castle in Scotland earlier this week as part of TODAY’s interview, Rowling was more than willing to share her thoughts about what Harry and his friends are up to now.

Harry, Ron and Hermione
We know that Harry marries Ginny and has three kids, essentially, as Rowling explains, creating the family and the peace and calm he never had as a child.

As for his occupation, Harry, along with Ron, is working at the Auror Department at the Ministry of Magic. After all these years, Harry is now the department head.

“Harry and Ron utterly revolutionized the Auror Department,” Rowling said. “They are now the experts. It doesn’t matter how old they are or what else they’ve done.”

Meanwhile, Hermione, Ron’s wife, is “pretty high up” in the Department of Magical Law Enforcement, despite laughing at the idea of becoming a lawyer in “Deathly Hallows.”

“I would imagine that her brainpower and her knowledge of how the Dark Arts operate would really give her a sound grounding,” Rowling said.

Harry, Ron and Hermione don’t join the same Ministry of Magic they had been at odds with for years; they revolutionize it and the ministry evolves into a “really good place to be.”

“They made a new world,” Rowling said.

The wizarding naturalist
Luna Lovegood, the eccentric Ravenclaw who was fascinated with Crumple-Horned Snorkacks and Umgubular Slashkilters, continues to march to the beat of her own drum.

“I think that Luna is now traveling the world looking for various mad creatures,” Rowling said. “She’s a naturalist, whatever the wizarding equivalent of that is.”

Luna comes to see the truth about her father, eventually acknowledging there are some creatures that don’t exist.

“But I do think that she’s so open-minded and just an incredible person that she probably would be uncovering things that no one’s ever seen before,” Rowling said.

Luna and Neville Longbottom?
It’s possible Luna has also found love with another member of the D.A.

When she was first asked about the possibility of Luna hooking up with Neville Longbottom several years ago, Rowling’s response was “Definitely not.” But as time passed and she watched her characters mature, Rowling started to “feel a bit of a pull” between the unlikely pair.

Ultimately, Rowling left the question of their relationship open at the end of the book because doing otherwise “felt too neat.”

Mr. and Mrs. Longbottom: “The damage is done.”

There is no chance, however, that Neville’s parents, who were tortured into madness by Bellatrix Lestrange, ever left St. Mungo’s Hospital for Magical Maladies.

“I know people really wanted some hope for that, and I can quite see why because, in a way, what happens to Neville’s parents is even worse than what happened to Harry’s parents,” Rowling said. “The damage that is done, in some cases with very dark magic, is done permanently.”
Photos by Andrew Kandel for TODAYshow.com

Rowling said Neville finds happiness in his grandmother’s acceptance of him as a gifted wizard and as the new herbology professor at Hogwarts.

The fate of Hogwarts
Nineteen years after the Battle of Hogwarts, the school for witchcraft and wizardry is led by an entirely new headmaster (“McGonagall was really getting on a bit”) as well as a new Defense Against the Dark Arts teacher. That position is now as safe as the other teaching posts at Hogwarts, since Voldemort’s death broke the jinx that kept a Defense Against the Dark Arts professor from remaining for more than a year.

While Rowling didn’t clarify whether Harry, Ron and Hermione ever return to school to finish their seventh year, she did say she could see Harry popping up every now and again to give the “odd talk” on Defense Against the Dark Arts.

More details to come?
Rowling said she may eventually reveal more details in a Harry Potter encyclopedia, but even then, it will never be enough to satisfy the most ardent of her fans.

“I’m dealing with a level of obsession in some of my fans that will not rest until they know the middle names of Harry’s great-great-grandparents,” she said. Not that she’s discouraging the Potter devotion!

“I love it,” she said. “I’m all for that.”
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  donderdag 26 juli 2007 @ 22:11:52 #23
88233 Steve
Still the best.
pi_51868674
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 21:59 schreef Roi het volgende:

[..]

Potter en de Deathly SPOILERS #3
pi_51871342
tvp
pi_51872641
Ik vond het boek echt geweldig, maar er was één ding dat me ontzettend stoorde.

Die locket die ze droegen, leek verdomd veel op "The Ring" die Frodo moest dragen.

Het was een zware last voor de drager en het gaf de eigenaar rare ideeën
pi_51872821
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 23:52 schreef IHVK het volgende:
Ik vond het boek echt geweldig, maar er was één ding dat me ontzettend stoorde.

Die locket die ze droegen, leek verdomd veel op "The Ring" die Frodo moest dragen.

Het was een zware last voor de drager en het gaf de eigenaar rare ideeën
Wat mij vooral stoorde is dat ze het ding gingen dragen; ik bedoel... je weet dat het een horcrux is... wat bezielt je dan om het ding om je nek te hangen? Mik het lekker in dat tasje van Hermione ofzo.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  donderdag 26 juli 2007 @ 23:59:37 #27
88233 Steve
Still the best.
pi_51872898
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 23:57 schreef Ceased2Be het volgende:
Mik het lekker in dat tasje van Hermione ofzo.
En dan kwijtraken. Lekker handig.
De vergelijking is wel treffend ja, maar zover ik weet zijn er meer folkloreverhalen e.d. waarin iets dergelijks voorkomt. Maar ik ben het ermee eens dat ze dat beter niet had kunnen doen, het lijkt nu wel erg 'gejat'.
pi_51872933
terugvindpotter
pi_51873752
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 23:59 schreef alwaysthebest het volgende:

[..]

En dan kwijtraken. Lekker handig.
De vergelijking is wel treffend ja, maar zover ik weet zijn er meer folkloreverhalen e.d. waarin iets dergelijks voorkomt. Maar ik ben het ermee eens dat ze dat beter niet had kunnen doen, het lijkt nu wel erg 'gejat'.
Nou in je broekzak dan

En het is altijd wel iets met die vervloekte items in fantasy verhalen/mythes/sagen; Tolkien was niet de eerste die iets dergelijks verzon en ook zeker niet de laatste
pi_51877262
quote:

[..]

Wat mij vooral stoorde is dat ze het ding gingen dragen; ik bedoel... je weet dat het een horcrux is... wat bezielt je dan om het ding om je nek te hangen? Mik het lekker in dat tasje van Hermione ofzo.
Mijn idee was dat ze dat alleen maar deden om ervoor te zorgen dat ze het niet kwijt zouden raken. Ze bespreken toch ook wat ze ermee moeten doen?
Just because you can doesn't mean you should
pi_51877520
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 00:27 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Nou in je broekzak dan

En het is altijd wel iets met die vervloekte items in fantasy verhalen/mythes/sagen; Tolkien was niet de eerste die iets dergelijks verzon en ook zeker niet de laatste
"The Chosen One" heb ik ook al eerder gehoord ja.
Ach, dat hoort erbij.

Ik ben wel al blij dat Rowling al iets meer heeft verteld over het leven wat Ron en Harry hebben.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 09:11:00 #32
35623 PPL
#control
pi_51878049
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 20:23 schreef phileine het volgende:
Het verlies van Fred is enorm voor het comical relief van de serie (en waarom hernoemt noch Ron nóch Ginny een zoon naar hem?)
Misschien wel de tweede naam van James?
Net zoals Ron's tweede naam Bilius is (vernoemd naar de overleden broer van Molly die sterf tijdens de eerste oorlog).
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 21:20 schreef phileine het volgende:
Met die gedachte zat ik dus ook al een paar dagen te spelen inderdaad.
Net zoiets als Shadow Puppets dan.

Alleen, vanuit wiens persepectief zou dat dan moeten worden geschreven.
Neville? Ligt teveel voor de hand!
Burnt to the core but not broken
pi_51879453
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 09:11 schreef PPL het volgende:

[..]
Alleen, vanuit wiens persepectief zou dat dan moeten worden geschreven.
Neville? Ligt teveel voor de hand!
Lijkt mij ook lastig. Het personage moet natuurlijk wel interessant genoeg zijn om als hoofdpersoon aan te wijzen. En voor wat betreft Neville; zijn rol stelt in de eerste boeken nog niet zoveel voor.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 10:28:09 #34
35623 PPL
#control
pi_51879791
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 10:13 schreef MissLeDuq het volgende:

[..]

Lijkt mij ook lastig. Het personage moet natuurlijk wel interessant genoeg zijn om als hoofdpersoon aan te wijzen. En voor wat betreft Neville; zijn rol stelt in de eerste boeken nog niet zoveel voor.
Dat Neville niet zo'n grote rol speelt in de eerste boeken is eerder een pluspunt.
Het moet namelijk wel gaan over een karakter van wie we nog niet zoveel gezien hebben, maar die interressant genoeg is om te volgen.

Ron en Hermione hebben bijvoorbeeld totaal geen zin, aangezien die al sinds boek 1 veel met elkaar optrokken.
Dan zie je precies dezelfde gebeurtenissen vanuit een andere invalshoek.

Als je een ander karakter neemt in wiens achtergrond de "Voldemort verhaallijn" zich afspeelt dan kom je herkenbare situaties tegen, maar is het toch allemaal nieuw.
Als ik zeg dat Neville veels teveel voor de hand ligt, dan bedoel ik dat meer omdat de prophecy op hun allebei betrekking had kunnen hebben.

Een beter alternatief voor een schaduwverhaal zou bijvoorbeeld vanuit het personage van Draco gevoerd kunnen worden.
Er zijn genoeg raakvlakken met de gebeurtenissen die zich centreren rond Harry, Ron en Hermione, maar ook een eheleboel nieuwe dingen te bespreken.
Zoals bijvoorbeeld: opbouw van vriendschap met Crabble & Coyle ; leven en sociale verbanden binnen de pureblood community (als tegenstelling tot de verhalen bij de Dursleys en de Weasleys / The Burrow) ; family achtergronden van de Blacks (Narcissa, Bellatrix, Sirius, Regelus) ; het leven in House Slytherin.

Andere personages rondom wie schaduwverhalen zich zouden concentreren kunnen bijvoorbeeld Percy Weasley (wat gebeurde er, gezien vanaf het ministerie) of Ginny Weasley (ander jaar, wat gebeurde er tijdens het zevende jaar precies op Hogwarts, relatie met Dean Thomas, dagboek van Tom Riddle vanuit haar oogpunt) zijn.
Ik noem maar wat mogelijkheden...

Basis is dat het herkenbaar moet zijn zonder in herhalingen te vallen.
pi_51879839
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 10:13 schreef MissLeDuq het volgende:

[..]

Leuker zou zijn om de complete serie vanuit het perspectief van de Death Eaters en (later) Voldemort zelf te schrijven. Vanaf het punt dat Voldemort stuk ging bij Harry en z'n moeder tot en met z'n uiteindelijke dood in boek 7. compleet ander perspectief en een mooie gelegenheid om een stuk voorgeschiedenis te doen.
pi_51880748
Zo, net uitgelezen.... Had de strijd tussen Harry en Voldemort toch wel wat spannender verwacht eigenlijk.

Ben erg benieuwd hoe ze dit allemaal gaan verfilmen
pi_51881331
Hmm, van jkr's eigen site kwam dit:
quote:
What happens to a secret when the Secret-Keeper dies?

I was surprised that this question won, because it is not the one that I'd have voted for… but hey, if this is what you want to know, this is what you want to know!

When a Secret-Keeper dies, their secret dies with them, or, to put it another way, the status of their secret will remain as it was at the moment of their death. Everybody in whom they confided will continue to know the hidden information, but nobody else.

Just in case you have forgotten exactly how the Fidelius Charm works, it is

"an immensely complex spell involving the magical concealment of a secret inside a single, living soul. The information is hidden inside the chosen person, or Secret-Keeper, and is henceforth impossible to find -- unless, of course, the Secret-Keeper chooses to divulge it" (Harry Potter and the Prisoner of Azkaban)

In other words, a secret (eg, the location of a family in hiding, like the Potters) is enchanted so that it is protected by a single Keeper (in our example, Peter Pettigrew, a.k.a. Wormtail). Thenceforth nobody else – not even the subjects of the secret themselves – can divulge the secret. Even if one of the Potters had been captured, force fed Veritaserum or placed under the Imperius Curse, they would not have been able to give away the whereabouts of the other two. The only people who ever knew their precise location were those whom Wormtail had told directly, but none of them would have been able to pass on the information.
Dat klopt toch helemaal niet met hoe het nu zat?
  vrijdag 27 juli 2007 @ 11:29:53 #38
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_51881431
tvp
Spoilers!
pi_51885193
ik heb hem gisteravond uitgelezen, ik wilde er niet te snel doorheen. ik heb er van genoten. het blijft natuurlijk totaal ongeloofwaardig dat drie kinderen zoveel geluk hebben, maar dat geldt voor alle boeken en ach het epiloog was een beetje nutteloos en vrij voorspelbaar vanaf de laaste zin van het hoofdstuk ervoor, maar wel vermakelijk (albus severus potter )

ik vond het wel leuk dat percy "terugkwam", ik was zijn bestaan eigenlijk helemaal vergeten. die alinea waarin beschreven werd hoe de weasleys om de dode fred heen zaten zorgde bij mij echt tot tranen, helemaal toen ik daarna las dat tonks en lupin er ook bij lagen.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 13:44:18 #40
88233 Steve
Still the best.
pi_51885199
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 11:26 schreef thijsdetweede het volgende:
Hmm, van jkr's eigen site kwam dit:
[..]

Dat klopt toch helemaal niet met hoe het nu zat?
Inderdaad, dat is gewoon veranderd.

Wat vonden jullie trouwens van Luna's kamer? Zo tof, die vriendenlijntjes.

Gister even PotterCast geluisterd ( ) en daar hadden ze m.b.t. de horcruxen wel iets moois.
Elke keer als iemand een moord pleegt wordt de ziel in stukken gehakt. Van die stukken kun je als je wil een horcrux maken, anders blijft dat stukje gewoon in jezelf. Omdat Voldemort al zoveel had vermoord, was zijn ziel in zoveel stukken gehakt dat die onstabiel was. Daardoor was het mogelijk dat Harry een Horcrux werd zonder moeilijke tovenarij.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 13:49:22 #41
61048 Mr.Trelawney
Lettersnoeper
pi_51885330
Ik vond Luna's kamer ook wel tof, maar ook wel sneu ergens. Luna is nogal wazig en kennelijk past het bij wazige personen om blij te zijn met vriendschap. Of ja, eigenlijk is dat ook weer niet waar als je kijkt naar het aantal vrienden dat Luna had voor ze Harry e.a. ontmoette
  vrijdag 27 juli 2007 @ 14:23:07 #42
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_51886369
Zo... uit

Vond het boek verrassend goed, wat ik niet had verwacht omdat ik deel 6 zo teleurstellend vond. Maar uiteindelijk heeft Rowling alles erg mooi afgerond

Ik stond wel te kijken van het ontzettend hoge aantal doden... Aan de ene kant vond ik dat wel tof, omdat dat het gevaar en de spanning benadrukte, maar aan de andere kant vond ik het wel wat overdone. Ik weet nog dat ik erg geschokt was toen Cedric aan het eind van deel 4 dood ging. Tot die tijd was het eigenlijk een zeer brave boekenreeks, maar daar ging er (naar mijn weten) voor het eerst een compleet onschuldig, goed persoon dood. Daarna, in boek 5, was de "Grote Dood" Sirius en ik boek 6 Dumbledore. Ik verwachtte circa twee "Grote Doden" in boek 7 (omdat het immers de climax was), maar was dus niet echt voorbereid op het bloedbad dat mij werd voorgeschoteld
Hierdoor vond ik veel van de doden niet altijd even functioneel of indrukwekkend.
Lupin en Tonks die heel erg en-passent om het leven komen had m.i. weinig nut eerlijk gezegd.
Fred kon ik nog wel begrijpen: met zoveel Weasly's die continue in gevaarlijke situaties zitten moest er wel eentje sterven op een gegeven moment... simpele kansberekening. Bovendien kreeg zijn moeder daardoor de kracht om Bellatrix te verslaan.
Mad-Eye was functioneel omdat zijn dood al vroeg in het boek aangaf dat het menens was dit keer. Dat voerde de spanning en het gevoel van gevaar flink op.
Snape's dood was relevant voor het plot. Bovendien was hij een tragische held, dus wel passend dat zijn werk als dubbelspion hem uiteindelijk het leven kostte.
Dat Colin ook dood ging vond ik dan weel overdreven. Totaal nergens voor nodig
Hetzelfde geldt voor Dobby en Hedwig natuurlijk. Dat had van mij ook niet gehoeven.

Welke sterfgevallen vonden jullie meer en minder functioneel?

[ Bericht 1% gewijzigd door Zhenar op 27-07-2007 14:57:06 ]
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
  vrijdag 27 juli 2007 @ 14:32:57 #43
88233 Steve
Still the best.
pi_51886689
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 14:23 schreef Zhenar het volgende:
Dat Caspar ook dood ging vond ik dan weel overdreven. Totaal nergens voor nodig
Caspar? Bedoel je Colin Creevey?
Zijn dood ging echt nergens over.
pi_51886765
Tja ik vond het dus wel passend dat er en-passant wat "bekenden" doodgingen. het zou toch wel erg toevallig zijn als er bij de 50 casualities nou helemaal niemand van de die-hard strijders zat. Juist door het terloopse hakte het er bij mij best in.

Met zo'n schaduwboek dacht ik inderdaad aan Draco, je kunt dan namelijk ook de hele death-eaters kan belichten via zijn familie, het verraad van Snape (voor hun dan weer de andere kant op). En omdat zoals ik eerder schreef, Draco een van de meest gelaagde en interessante personages is uit de serie, een van de weinigen die niet alleen maar goed of alleen maar slecht is.

Maar goed, volgens mij krijg je eerder nog een Teddy-het-regenboogweerwolfje-serie
mooi he, alles
  vrijdag 27 juli 2007 @ 15:00:02 #45
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_51887549
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 14:32 schreef alwaysthebest het volgende:

[..]

Ja, die bedoelde ik (Ik had de lijst met doden op een Nederlandse site opgezocht, waar ze de Nederlandse namen gebruikten )
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 14:35 schreef phileine het volgende:
Tja ik vond het dus wel passend dat er en-passant wat "bekenden" doodgingen. het zou toch wel erg toevallig zijn als er bij de 50 casualities nou helemaal niemand van de die-hard strijders zat. Juist door het terloopse hakte het er bij mij best in.
Tja, ik vond dat hoge aantal doden juist wat overdreven. In deel 6 was er ook een aanval op Hogwarts en daar ging er maar 1 iemand dood
Volgens mij waren het trouwens 54 doden, want er worden vier namen genoemd "and 50 others". En dat zijn ook nog eens alleen de doden aan de goede kant... arme Death-eaters
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
  vrijdag 27 juli 2007 @ 15:24:51 #46
88233 Steve
Still the best.
pi_51888411
Duitse covercontest. Mensen mogen net als vorige keer een keuze maken. Ik vind ze zelf allebei foeilelijk.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 15:30:21 #47
136830 Nenootje
severely detached
pi_51888638
Harry lijkt net een 16-jarige pot

Fred had van mij niet dood gehoeven. Toch niet zonder de kant van George meer te belichten. Had dan Percy laten dood gaan, lekker dramatisch.
pi_51888698
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 15:24 schreef alwaysthebest het volgende:
Duitse covercontest. Mensen mogen net als vorige keer een keuze maken. Ik vind ze zelf allebei foeilelijk.

Ik hoop dat de Nederlandse weer zo als gewoonlijk mooi is.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 15:41:02 #49
164931 Houtspeer
pi_51889102
Wie is Colin eigenlijk? Is dat die jongen die Harry achter na ging met zijn camera?
pi_51889356
Harry Potter ziet er echt uit als een Duitser op die cover .
pi_51890380
Waarom had ik nooit door dat harry him motherfucking self een horcrux was! Pas toen ik me mama het allemaal een beetje ging uitleggen kwam ik er achter dat ik er eentje miste. Verder het einde... Tsjaa ik weet niet wat ik er over moet denken.
Op 09-11-2006 23:08 schreef Chriz2k
Jij bent te sexii voor Fok :{w.
pi_51890469
quote:

[..] Mik het lekker in dat tasje van Hermione ofzo.
pi_51890475
Had je daar overheen gelezen?
pi_51890528
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 16:16 schreef tonks het volgende:
Had je daar overheen gelezen?
Nee ik wist het in mijn achterhoofd opzich wel maar ik dacht dat het nooit echt duidelijk was gemaakt in het boek.
pi_51890586
Okee
pi_51890725
Vind het trouwens wel schattig dat Neville leraar is geworden
  vrijdag 27 juli 2007 @ 16:26:02 #57
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_51890845
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 16:22 schreef Jett het volgende:
Vind het trouwens wel schattig dat Neville leraar is geworden
Ik vind jou schattig
pi_51890880
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 16:16 schreef Jett het volgende:

[..]

Wat? Het is toch totaal onlogisch dat ze met een friggin' Horcrux om hun nek gaan lopen? Ze WETEN dat het een fragment van de ziel van de ultieme badguy bevat en dan ga je het om je nek hangen?
pi_51890915
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 16:26 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Wat? Het is toch totaal onlogisch dat ze met een friggin' Horcrux om hun nek gaan lopen? Ze WETEN dat het een fragment van de ziel van de ultieme badguy bevat en dan ga je het om je nek hangen?
Ja ik geef je totaal gelijk. Maar moest gewoon hardop lachen op die zin ''Dat tasje van Hermelien". Mijn humor
pi_51891232
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 16:27 schreef Jett het volgende:

[..]

Ja ik geef je totaal gelijk. Maar moest gewoon hardop lachen op die zin ''Dat tasje van Hermelien". Mijn humor
Als ik maar gelijk krijg ben ik tevreden
pi_51891279
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 16:26 schreef Molluck het volgende:

[..]

Ik vind jou schattig
COCKBLOCK
  vrijdag 27 juli 2007 @ 16:39:29 #62
3185 Adelante
To let it go now
pi_51891361
tasje kun je kwijtraken, je nek wat minder snel.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_51891544
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 16:39 schreef Adelante het volgende:
tasje kun je kwijtraken, je nek wat minder snel.
Lullig alleen als je hoofd petrified net als wat er met de hand van Dumbledore is gebeurd nadat ie die ring om z'n vinger schoof.
pi_51891655
quote:
Dat gevoel had ik ook, zeker omdat ze weten wat de Horcrux in het dagboek allemaal deed (al zat daar ook een kopie van Voldemorts 16-jarige persoonlijkeheid in, dus dat kan dan weer net wat anders liggen)
  vrijdag 27 juli 2007 @ 16:52:58 #65
3185 Adelante
To let it go now
pi_51891820
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 16:44 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Lullig alleen als je hoofd petrified net als wat er met de hand van Dumbledore is gebeurd nadat ie die ring om z'n vinger schoof.
Kingsley heeft ook een zwart hoofd anders
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  vrijdag 27 juli 2007 @ 16:56:25 #66
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_51891948
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 16:52 schreef Adelante het volgende:

[..]

Kingsley heeft ook een zwart hoofd anders
Ja, in de film wel, is dat ergens in het boek ook zo beschreven? Ik had hem me namelijk heel anders voorgesteld, ook veel ouder...
pi_51891984
Ja black man of black guy zeggen ze in het boek
pi_51892170
quote:
ik ook, ben duitser, maar nooit een van de duitse booken gekocht. Lelijk. Maar de engelse boeken ook. Het lijkt, dat er meer in een boek is als op het cover staat
pi_51892753
Ik vind de Engelse cover anders ook te lelijk voor woorden. .
pi_51893032
De Nederlandse zijn op de een of andere manier dan wel weer erg goed !
pi_51895184
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 17:25 schreef AudreyHepburn het volgende:
Idd, ik heb deel 6 en 7 in het engels maar die zijn lang niet zo mooi als de nederlandse versies
A king in the making, and the throne is for the taking
So I climb the mountain top and put my stake in
Got the weight of the world on my shoulder
Not a nigga nor a hoodrat bitch can stop me from taking it over
pi_51895202
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 18:59 schreef Triptamine het volgende:

[..]

Idd, ik heb deel 6 en 7 in het engels maar die zijn lang niet zo mooi als de nederlandse versies
Dat is precies de reden dat ik alle engelse volwassen edities heb gekocht, die vind ik er zelf ontzettend strak uitzien.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 19:40:45 #73
88233 Steve
Still the best.
pi_51896186
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 17:35 schreef Roi het volgende:
De Nederlandse zijn op de een of andere manier dan wel weer erg goed !
Ik vind de Nederlandse een van de mooiste versies.
De Engelse volwasseneneditie, en de Duitse volwasseneneditie zien er allebei ook goed uit.

Klik om alle versies te zien.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 19:45:26 #74
61048 Mr.Trelawney
Lettersnoeper
pi_51896314
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 14:32 schreef alwaysthebest het volgende:

Waarom was Colin Creevey überhaupt nog op Zweinstein? Hij had toch Dreuzelouders? Of vergis ik me daarin

Die Duitse covers zijn echt om je dood te schamen, wat een ellende toch weer...
  † In Memoriam † vrijdag 27 juli 2007 @ 19:45:30 #75
43556 miss_dynastie
pi_51896316
Ik vind de Nederlandse versies er ook fantastisch uitzien
  vrijdag 27 juli 2007 @ 19:52:33 #76
88233 Steve
Still the best.
pi_51896481

De Duitse volwassenedities.
pi_51897300
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 19:52 schreef alwaysthebest het volgende:
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]

De Duitse volwassenedities.
pi_51897320
Weet iemand wanneer de Nederlandse cover bekend wordt? Hebben de HP-addicten weer een datum om zich op te verheugen?
pi_51897993
Zo ook ik heb hem uit!

Wat een leuk boek, persoonlijk vond ik het jammer dat er zo weinig van het boek op Hogwarts afspeelde, want dat vond ik wel bij de serie horen.
De dood van Lupin, Tonks en Fred vond ik niet echt goed uitgediept, maar ja, je kunt niet alles beschrijven.

Overall vond ik het wel een goed boek, leuke/interressante plotwendingen (snape die altijd verliefd is geweest op lilly, harry die mss dood is), en een mooi open einde.

Verder was er de discussie wie Rowling bedoelde met wie laat in zijn leven nog magische krachten vertoonde, ik denk dat ze daar Dobby mee bedoelde, die pakte de wand van Narcissa af (tijdens de ontsnappings actie) en haalde daar wat dingen mee uit.

Wat jullie?
Eet smakelijk en slaap lekker!
  vrijdag 27 juli 2007 @ 21:02:30 #80
125011 Bog
dat wil jij niet weten
pi_51898286
ik denk dat t nog steeds vrijwel onmogelijk is dat de pa van hagrid een reuzin geneukt heeft.
daar had jkr wel wat meer over mogen schrijven, of iig wat meer opheldering
pi_51898406
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 21:02 schreef Bog het volgende:
ik denk dat t nog steeds vrijwel onmogelijk is dat de pa van hagrid een reuzin geneukt heeft.
daar had jkr wel wat meer over mogen schrijven, of iig wat meer opheldering
Het kan toch... dus wat lul je nou.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 21:29:39 #82
88233 Steve
Still the best.
pi_51898931
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 20:25 schreef IHVK het volgende:
Weet iemand wanneer de Nederlandse cover bekend wordt? Hebben de HP-addicten weer een datum om zich op te verheugen?
2 september wordt-ie onthuld tijdens de boekenbeurs Manuscripta op het Westergasfabriek-terrein in Amsterdam.
pi_51899059
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 17:25 schreef AudreyHepburn het volgende:
Ik vind de Engelse kindereditie die ik heb, anders nog best mooi.
pi_51900735
Wat een heerlijk boek
Ik ben echt helemaal tevreden met het einde
pi_51900762
Goedzo
  vrijdag 27 juli 2007 @ 22:46:06 #86
106980 Feldhofer
spielzeugland
pi_51900971
Wat mij echt irriteerde is dat Harry steeds weer in een val liep waar zijn vrienden hem uit moesten halen, vooral toen Dobby doodging, toen had ik echt even geen zin meer om door te lezen.
Das sind wir! Mittwoch morgen, ICE 1517 Richtung Berlin.
pi_51901067
Ja maar zo is Harry gewoon... Al 7 boeken lang.
Zie de detention die hij kreeg van Dolores Umbridge omdat ie z'n melis niet kon houden, z'n geest niet afsluiten voor Voldemort terwijl iedereen zegt dat ie het moet doen... 't Is gewoon en eigenwijs kreng.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 23:02:00 #88
136830 Nenootje
severely detached
pi_51901417
Ja, Harry is echt m'n minst favoriete personage. Snape heeft gewoon hartstikke gelijk, verwend rotjoch dat het is.
pi_51901521
Vandaag heb ik hem ook eindelijk uitgelezen, erg goed boek vond ik het. Toch wel het beste HP-boek denk ik.
Sommige dingen waren wel erg toevallig en bepaalde dingen gingen net wat te snel (de dood van Tonks en Lupin bijvoorbeeld), maar zo heel erg vind ik dat ook weer niet.
De epiloog had wel wat langer gekund, maar als het goed is komt er een HP-encyclopedie en dat maakt het allemaal weer wat minder erg. Ook nu ik bepaalde dingen van JK Rowling heb gehoord valt het best mee.
Ik ben toch wel erg tevreden met het einde enzo, vooral dat verhaal van Snape vond ik wel mooi. De dood van Fred vond ik dan wel weer erg jammer, maar het zou natuurlijk ook niet leuk zijn geweest als iedereen gewoon bleef leven. King's Cross vond ik apart, wel mooi opzich. Vooral de quote 'Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?' vond ik mooi, mijn favoriete quote uit het boek denk ik.
Ik ben trouwens ook wel erg benieuwd naar de verfilming, maar dat gaat nog wel even duren.
pi_51901597
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 23:05 schreef sinaasappelsapje het volgende: Vooral de quote 'Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?' vond ik mooi, mijn favoriete quote uit het boek denk ik.
Ja, die vond ik ook heel mooi
Dumbledore Zeker om het feit dat hij nu niet meer zo perfect is.
  Redactie Frontpage vrijdag 27 juli 2007 @ 23:34:50 #91
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_51902408
Die allerlaatste zinnen, dat die bliksemschichtlidteken al jaren niet meer was verkleurd en dan: Eind Goed, Al Goed.

Wat walgelijk slecht, waarom zou je zo eindigen en niet gewoon bij het einde van het scjhooljaar.
  † In Memoriam † vrijdag 27 juli 2007 @ 23:37:31 #92
43556 miss_dynastie
pi_51902482
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 23:34 schreef SunChaser het volgende:
Wat walgelijk slecht, waarom zou je zo eindigen en niet gewoon bij het einde van het scjhooljaar.
Een klein gokje mijnerzijds heur: omdat ze per se een epiloog wilde schrijven? Of bedoel je dat je liever had gehad dat ze die kids van school haalden i.p.v. naar school brachten?
pi_51902489
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 23:34 schreef SunChaser het volgende:
Die allerlaatste zinnen, dat die bliksemschichtlidteken al jaren niet meer was verkleurd en dan: Eind Goed, Al Goed.

Omdat er helemaal geen schooljaar was. Heb je eigenlijk wel gelezen?
  Redactie Frontpage vrijdag 27 juli 2007 @ 23:39:33 #94
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_51902550
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 23:37 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Een klein gokje mijnerzijds heur: omdat ze per se een epiloog wilde schrijven? Of bedoel je dat je liever had gehad dat ze die kids van school haalden i.p.v. naar school brachten?
Nee, ik ebdoel, Voldemort was verslagen. Klaar. Ze had moeten eikndigen dat ie zmn diploma kreeg ofzo. Nu zegt ze dat 19 jaar later nog steeds alles goed was, geapig zelfs. En dan: Eind Goed, Al Goed, alsof het Suske en Wiske is.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 23:41:56 #95
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_51902612
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 23:39 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Nee, ik ebdoel, Voldemort was verslagen. Klaar. Ze had moeten eikndigen dat ie zmn diploma kreeg ofzo. Nu zegt ze dat 19 jaar later nog steeds alles goed was, geapig zelfs. En dan: Eind Goed, Al Goed, alsof het Suske en Wiske is.
Ja man, dat verpest echt het hele boek
  Redactie Frontpage vrijdag 27 juli 2007 @ 23:42:49 #96
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_51902636
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 23:41 schreef Molluck het volgende:

[..]

Ja man, dat verpest echt het hele boek
De hele serie eigenlijk.
pi_51902692
Z'n diploma krijgen terwijl hij het laatste schooljaar niet eens naar school is geweest?
  Redactie Frontpage vrijdag 27 juli 2007 @ 23:45:59 #98
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_51902739
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 23:44 schreef parselmouth het volgende:
Z'n diploma krijgen terwijl hij het laatste schooljaar niet eens naar school is geweest?
Ik zeg hoe Rowling de serie had moeten beindigen, niet hoe ze het daatwerkelijk heeft geschreven.
pi_51902743
Hij moest eigenlijk zijn toverstaf op zijn schouder richten met voldemort achter hem en dan zo van yippy ka yee motherf... *einde*
  Redactie Frontpage vrijdag 27 juli 2007 @ 23:46:56 #100
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_51902772
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 23:46 schreef tonks het volgende:
Hij moest eigenlijk zijn toverstaf op zijn schouder richten met voldemort achter hem en dan zo van yippy ka yee motherf... *einde*
Ja, het einde van Die Hard 4.0 was ook al zo dom
pi_51902896
quote:
Ah nee, ik ben er weer in getrapt. Bij de Halfblood Prince ook, toen klikte ik op één van de twee covers om hem vergroot te bekijken en toen kreeg ik het bericht "bedankt voor je stem.
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 20:51 schreef bonzai-bart het volgende:Verder was er de discussie wie Rowling bedoelde met wie laat in zijn leven nog magische krachten vertoonde, ik denk dat ze daar Dobby mee bedoelde, die pakte de wand van Narcissa af (tijdens de ontsnappings actie) en haalde daar wat dingen mee uit.

Wat jullie?
Rowling heeft in een interview al bekend gemaakt wie dat was, namelijk Arthur Weasley.

[ Bericht 29% gewijzigd door AltTab op 28-07-2007 00:22:43 ]
pi_51902967
Jezus die duitse harry potter lijkt net een lesbisch meisje van 14 die haarzelf net aan het ontdekken is en met een greenpeace shirt in 2 vwo zit
  zaterdag 28 juli 2007 @ 00:00:47 #103
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_51903192
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 23:53 schreef tonks het volgende:
Jezus die duitse harry potter lijkt net een lesbisch meisje van 14 die haarzelf net aan het ontdekken is en met een greenpeace shirt in 2 vwo zit

tonks ziet er in de film trouwens wel leuk uit!
  zaterdag 28 juli 2007 @ 00:28:40 #104
131304 Game_Error
Vol verwachting...
pi_51903919
Ik wil dat boek wel eens lezen wat ron aan harry gaf voor zn 17e verjaardag

[ Bericht 3% gewijzigd door Game_Error op 28-07-2007 01:05:47 ]
ff wachten nog
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 28 juli 2007 @ 08:30:56 #105
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_51907810
Zo... weinig tijd gehad afgelopen week, maar hij is uit
Waardig eind van een mooie kinderboeken serie. Hoewel het redelijk voorspelbaar was.
  Redactie Frontpage zaterdag 28 juli 2007 @ 10:45:10 #106
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_51908864
Ja, wie is Tonks in de film eigenlijk?
pi_51909085
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 23:50 schreef AltTab het volgende:
Rowling heeft in een interview al bekend gemaakt wie dat was, namelijk Arthur Weasley.
Nee, Arthur is het personage dat eigenlijk zou dood gaan (in OotP al), maar dat kon JKR niet over haar hart verkrijgen.

Wat ik trouwens heel vaag vond:

Toen het trio door de Snatchers werd opgepakt werder ze naar Malfoy Mansion gebracht, waar Draco werd gevraagd om ze te identificeren. Harry's gezicht was geraakt door een of andere opzwelspreuk, dus hij was onherkenbaar. Ron en Hermione waren niet veranderd, maar Draco zei tegen de DE's dat hij ze niet herkende. Zou hij dit expres hebben gedaan?
  zaterdag 28 juli 2007 @ 11:14:45 #108
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_51909298
Zo, heb hem eindelijk uit.

Vond het op zich een mooi afsluitend boek. Alle dingen uit de vorige boeken kwamen mooi terug en werden allen afgesloten. Alle oude lokaties, The Burrow, Gringotts, Grimwauld Place en natuurlijk Hogwarts, maar ook de 'nieuwe' lokaties vond ik erg geslaagd. Godric's Hollow en ook de huizen van de Lovegoods en Malfoy waren interessant. Hoewel al die verschillende lokaties het verhaal interessant maakte vind ik het toch jammer dat het geen gewoon jaar op Hogwarts was. Het maakte dit laatste boek veel zwaarder, normaal gesproken leidt Quidditch enzo af van het 'hoofd'verhaal maar nu was het een al 'actie', toch jammer.
Ik had altijd al geloofd dat Snape goed was, en uiteindelijk was hij dat dus ook, vond ik een mooie 'twist' toch, ook zijn dood vond ik passen. Toch had ik eigenlijk iets 'meer' verwacht van 'de twee doden'. Uiteindelijk gingen er veel meer, waarvan ik Dobby en Fred toch het ergst vond. Vooral Fred, Fred en George waren altijd mijn favoriete personages eigenlijk, al die spullen die ze verzinnen. En ook nu bij Poterwatch .
Fantastisch hoe alles uit de eerdere boeken zijn weg in dit laatste boek vind, de Cloak die van onschatbare waarde blijkt te zijn. De tent waarin Harry en zijn maten bivakkeren, de Deluminator, en ga zo maar door. Alleen jammer genoeg geen quidditch .
Minpunt vind ik trouwens wel het veel te cheesy 'Nineteen Years Later', dat hadden ze wat mij betreft makkelijk weg kunnen laten. Al vind ik het wel mooi dat Harry eentje ook Severus noemt.

Uiteindelijk toch een mooie afsluiter van een van de, zoniet, de beste kinderserie ooit.
pi_51909619
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 11:00 schreef bladibladibla het volgende:

[..]

Nee, Arthur is het personage dat eigenlijk zou dood gaan (in OotP al), maar dat kon JKR niet over haar hart verkrijgen.

Wat ik trouwens heel vaag vond:

Toen het trio door de Snatchers werd opgepakt werder ze naar Malfoy Mansion gebracht, waar Draco werd gevraagd om ze te identificeren. Harry's gezicht was geraakt door een of andere opzwelspreuk, dus hij was onherkenbaar. Ron en Hermione waren niet veranderd, maar Draco zei tegen de DE's dat hij ze niet herkende. Zou hij dit expres hebben gedaan?
Ja.

Hij zei ook na enig aandringen pas, dat Hermelien, Hermelien was.
pi_51910019
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 11:33 schreef IHVK het volgende:
Ja.

Hij zei ook na enig aandringen pas, dat Hermelien, Hermelien was.
Dan is hij toch niet zo'n grote kwal als ik dacht. Al verdiende hij die klap die hij van Ron kreeg aan het einde nog wel
pi_51910034
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 11:56 schreef bladibladibla het volgende:

[..]

Dan is hij toch niet zo'n grote kwal als ik dacht. Al verdiende hij die klap die hij van Ron kreeg aan het einde nog wel
Oh dat heb ik dan gemist. Welke klap?
  Redactie Frontpage zaterdag 28 juli 2007 @ 12:20:12 #112
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_51910416
Noem eens de Engelse namen, stelletje nerds
pi_51911480
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 11:57 schreef IHVK het volgende:

[..]

Oh dat heb ik dan gemist. Welke klap?
Na het gevecht in de room of requirement lopen ze langs hem en dan zegt ie: that's the seccond time we saved your life. *pats*

En draco 'herkende' hermione en ron niet direct, of hij deed vaag, omdat hij zat te worstelen met goed/slecht zijn. Da's mijn gok.
pi_51913009
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 19:00 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Dat is precies de reden dat ik alle engelse volwassen edities heb gekocht, die vind ik er zelf ontzettend strak uitzien.
Die zijn inderdaad erg mooi
  zaterdag 28 juli 2007 @ 15:12:28 #115
175985 Silaz
drie bier
pi_51913285
Idd, heb hem net uitgelezen (lees een kwartier geleden ) en ik vond het een super boek, veel dingen van de vorige boeken kwamen weer terug, zoals deluminator enzo.. maar wat ik niet echt snapte is wie of hoe nou Nagini heeft vermoord?
Bobby Haarms: "Ik ben niet bang voor de dood. Misschien zit onze Lieve Heer wel te wachten op een hersteltraining. Nou, dan kan ie behoorlijk aan de bak." AFCA
pi_51913426
Wat was nou dat huilende wezen op de grond toen Harry met Dumbledore praatte? Was dat het stukje Voldemort dat uit Harry kwam?
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_51913431
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 15:12 schreef Silaz het volgende:
Idd, heb hem net uitgelezen (lees een kwartier geleden ) en ik vond het een super boek, veel dingen van de vorige boeken kwamen weer terug, zoals deluminator enzo.. maar wat ik niet echt snapte is wie of hoe nou Nagini heeft vermoord?
Ehh neville...
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 28 juli 2007 @ 15:32:28 #118
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_51913646
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 15:20 schreef tonks het volgende:

[..]

Ehh neville...
Dat engels is ook zo lastig
  zaterdag 28 juli 2007 @ 15:42:28 #119
175985 Silaz
drie bier
pi_51913849
Ik ben er zeker over heen gelezen dan
Bobby Haarms: "Ik ben niet bang voor de dood. Misschien zit onze Lieve Heer wel te wachten op een hersteltraining. Nou, dan kan ie behoorlijk aan de bak." AFCA
  zaterdag 28 juli 2007 @ 17:02:35 #120
136830 Nenootje
severely detached
pi_51915878
Neville heeft Nagini vermoord met het zwaard van Gryffindor, die hij uit de Sorting Hat heeft gehaald (zoals alleen een echte Gryffindor dat kan).
  zaterdag 28 juli 2007 @ 18:19:00 #121
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_51917904
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 15:20 schreef Naamah het volgende:
Wat was nou dat huilende wezen op de grond toen Harry met Dumbledore praatte? Was dat het stukje Voldemort dat uit Harry kwam?
Ja, dat vraag ik me ook af. Dat volgde ik even niet helemaal.
Spoilers!
pi_51918399
quote:
Ik dacht het wel, maar zeker weten doe ik het niet (maar wat zou het anders moeten zijn?)
pi_51918566
jawel dat was Voldemort, want hij zegt later nog iets in de trant van "ik heb gezien hoe je er straks aan toe bent, dus je kunt beter berouw tonen..."
mooi he, alles
  zaterdag 28 juli 2007 @ 18:55:22 #124
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_51918761
quote:
Ja, een stukje van Voldie's ziel.
"The greatest distance in the universe is that between two minds"
  zaterdag 28 juli 2007 @ 19:34:19 #125
71919 wonderer
pi_51919728
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 18:55 schreef FritsFlits het volgende:

[..]

Ja, een stukje van Voldie's ziel.
Hm. Maar als die OOK in limbo rondhangt, is er dan geen kans dat hij daar op de een of andere manier ook weer uit komt?
  zaterdag 28 juli 2007 @ 19:50:57 #126
88233 Steve
Still the best.
pi_51920176
Harry heeft dat stukje ziel daar achtergelaten en is zelf teruggekeerd. Dat stukje ziel is dan heengegaan. Door de avada kedavra heeft Voldemort dat stukje ziel kapotgemaakt? En later is Voldemort helemaal vernietigd.
Dat denk ik i.i.g.

Wat zouden ze eigenlijk met Voldemorts lichaam hebben gedaan? Ritueel is stukjes gesneden en verbrand?
pi_51920298
Kan het even niet teruglezen want het boek is bezet, maar ik dacht dat ze inderdaad ook allebei neervielen en dat de Death-Eaters eventjes dachten dat Voldemort ook dood was. Hij zit dus óók in limbo en wordt gelijk met Harry weer wakker. Maar omdat dan die koppeling tussen hun beiden weg is, is hij dan de volgende keer wél echt dood. Ofzoiets... (moet toch wat ruimte houden voor een vervolg )
mooi he, alles
  zaterdag 28 juli 2007 @ 20:03:52 #128
35623 PPL
#control
pi_51920528
quote:
Volgens mij wel.
Ik vond het namelijk veel lijken op de beschrijving die JKR eerder gaf van Voldemort.
(Volgens mij Boek 1 of 2 in Albanie ofzoiets)
pi_51922116
Ik vind het, net zoaks iemand anders hier al zei, ook wel jammer dat Draco niet verder uitgediept is (wel logisch, want alles wordt uit Harry's perspectief verteld).
't Lijkt me heel interessant om meer te weten te komen over zijn innerlijke goed-of-slecht strijd, samen met z'n ouders die dus ook niet echt loyaal aan Voldie waren (zijn ze nooit echt geweest natuurlijk).

Ga 'm vanavond nog een keer lezen
pi_51922575
Terugvindpottertje maar weer, vanaf mn vakantieoord. Ben alles nog een keer rustig aan het lezen, maar merk toch dat ik in het engels sneller wil lezen dan ik eigenlijk kan en daardoor veel dingen mis de eerste keren dat ik lees.
I had a signature once. It was awful.
  zaterdag 28 juli 2007 @ 22:01:26 #131
136830 Nenootje
severely detached
pi_51923205
Ik wil m'n wel nog eens lezen, maar heb de moed niet om er weer aan te beginnen. Dat hele middenstuk met die tent schrikt me een beetje af. Ik heb dan maar het audiobook gedownload (gelezen door Stephen Fry dan nog ), gaat misschien wat makkelijker.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 28 juli 2007 @ 22:05:05 #132
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_51923280
Ik lees hem nog een keer als de vertaling uitkomt
  zondag 29 juli 2007 @ 03:24:25 #133
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_51928358
Kheb hem vanavond uitgelezen, en beviel me uitstekend!

Vooral de turn met Snape vond ik geweldig. Hoewel alles erop wijst dat hij goed was in eerdere boeken wordt dat in boek 6 volledig onderuit gehaald. Je blijft toch hopen dat hij goed was en Dumbledore hem niet voor niets vertrouwde. Dat hij op het moment van overlijden zijn gedachten afstaat aan Harry waardoor Harry achter de waarheid komt (en gelijk weet waarom de hand van Dumbledore zwart was) vond ik een van de beste plot twists. Ik had hem in ieder geval niet in deze vorm verwacht.

Ook dat de Malfoy's uitgekotst werden door Voldemort deed me goed. En het aantal bekende doden wat beperkt is gebleven bevalt me ook wel. Ben toch wel blij dat Harry, Ron en Hermione het overleefd hebben.

Toch hoop ik stiekem nog wel op een deel 8, en ben er eigenlijk van overtuigd dat het toch gaat komen. Maar dat is toekomst muziek
tegenwoordig bekend als Tha_Duck
  zondag 29 juli 2007 @ 17:16:38 #134
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_51937381
Jaaa ik heb hem ook uit. Mijn eerste HP in het Engels, moest vaak namen en termen even opzoeken, maar het is toch gelukt in een weekend.

Favo quote toch wel: 'The idea of a teenage Dumbledore was simple odd, like trying to imagine a stupid Hermione.'

En ik had eigenlijk wel verwacht dat Sneep toch goed was en dat Dumbledore hem juist smeekte op hem te doden dan te laten leven, daar boven op die toren in boek 6. Ik vond (volgens mij als enige hier) het epiloog juist wel leuk en lekker corny, helemaal dat Harry zegt dat een van de moedigste mensen die hij kent bij Slytherin zat..

Oh en super lame, maar ik moest erg aan Grey's Anatomy denken toen Harry in King's Cross was. Die aflevering dat Meredith verdronk, met de dode mensen kon praten en toen toch maar koos om weer 'terug' te keren. Haha..

By the way een goede vraag hierboven ergens, wat hebben ze met het lichaam van Voldemort gedaan?

[ Bericht 15% gewijzigd door Smash-it op 29-07-2007 17:50:37 ]
  zondag 29 juli 2007 @ 18:04:33 #135
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_51938498
quote:
Op zondag 29 juli 2007 17:16 schreef Smash-it het volgende:
By the way een goede vraag hierboven ergens, wat hebben ze met het lichaam van Voldemort gedaan?
Erop gepoept en daarna eromheen gedanst met hun piemel uit hun broek terwijl ze het clublied van de Chudley Cannons fluitten?

Of gewoon begraven...
  zondag 29 juli 2007 @ 19:57:25 #136
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_51941030
Vrijdag uitgelezen en ben er nog steeds niet helemaal overheen Ik moest bij één van de eerste hoofdstukken al huilen en op het einde ook nogal. De dood van Fred vond ik nog wel het heftigst... Maar wat heb ik genoten van het lezen zeg! En wat voelt het nu dus leeg dat het afgelopen is... Ik zag een paar uur nadat ik het uit had een meisje in de bus het boek lezen en ik was gewoon jaloers dat zij het nog niet uit had

Eén van mijn eerste gedachten op het einde: Snape was toch goed! Dat hoopte ik ook zo. En ik vind het ook heel mooi hoe de Malfoys uiteindelijk Harry geholpen hebben.

Ook ik baalde van de epiloog. Toen ik de bladzijde '19 years later' zag wilde ik het gewoon eigenlijk helemaal niet gaan lezen. Maar toch overwon mijn nieuwsgierigheid natuurlijk en ik vond het meteen verschrikkelijk. Wat een clichés allemaal. Enige mooie stukje inderdaad wat Harry over Snape zegt.

Nu ga ik maar snel alle dvd's huren. Heb alleen 1 en 2 ooit gezien en verder niks, dus ik heb nog wat nieuws om naar uit te kijken Ben namelijk ondertussen (na het zien van wat filmpjes op internet enzo) ook wel fan geworden van Daniel, Rupert en Emma. Kan ik nog even verder genieten

(ben nu trouwens ook een stukje PotterCast aan het luisteren. Zelfde met jullie verhalen lezen: leuk om verschillende visies en meningen te horen! Heb namelijk nog niemand die ik ken gesproken die het boek ook gelezen heeft...)
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
  zondag 29 juli 2007 @ 20:53:44 #137
22457 Patch
FTR HUNK 2009-2007-2005-2004
pi_51942500
Er zijn er nog veel meer, maar deze 2 verdienen een plaatsje in een post van mij:

"NOT MY DAUGHTER, YOU BITCH !"

&

"You were named for two headmasters of Hogwarts. One of them was a Slytherin and he was probably the bravest man I ever knew".

Ik schrok overigens niet het meest van Fred's dood. Ik schrok meer van Lupin & Dobby.

En stom dat er niks meer word vernomen van Madeye Moody.....
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
  zondag 29 juli 2007 @ 20:55:42 #138
22457 Patch
pi_51942560
quote:
Op zondag 29 juli 2007 17:16 schreef Smash-it het volgende:

wat ze er uiteindelijk mee gedaan hebben werd niet verteld, maar meteen na zijn dood hebben ze ´m in een kast gelegd, gescheiden van alle gestorven goeierikken...
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
pi_51942649
quote:
Op zondag 29 juli 2007 20:53 schreef Patch het volgende:
Er zijn er nog veel meer, maar deze 2 verdienen een plaatsje in een post van mij:

[b]"NOT MY DAUGHTER, YOU BITCH !"
Die is inderdaad geweldig. De dood van Fred vond ik ook erg klote. Hij was(natuurlijk samen met George) een van mijn favoriete personen. Al vind ik het wel een goede keus. Het moest wel gebeuren. Het kan namelijk niet zo zijn dat ze allemaal meevechten, en het allemaal miraculeus overleven. Ik had wel liever Percy of Bill dood zien gaan.

Al met al ben ik tevreden. al wacht ik met smart op de encyclopedie.
  zondag 29 juli 2007 @ 21:09:16 #140
22457 Patch
pi_51942918
Yep, geen nieuw avontuur meer, een mooie encyclopedie en dan ben ik ook tevreden
  zondag 29 juli 2007 @ 21:14:41 #141
22457 Patch
pi_51943060
En dit moest ik ook nog ff kwijt

Het was wel een avontuur met veel De DaVinci Code en Misson Impossible elementen erin.
Maar mij hoor je niet klagen.
Het wachten is op de NL versie, op de encyclopedie en de 2 films.
  zondag 29 juli 2007 @ 21:56:47 #142
136830 Nenootje
severely detached
pi_51944231
Ik vond de dood van Hedwig nog het ergst Het was zo onnodig. Alhoewel. Dat zorgde er wel voor dat ze die kooi niet steeds moesten meesleuren.
  zondag 29 juli 2007 @ 22:05:51 #143
22457 Patch
pi_51944475
damn.... 23 doden (die een naam hebben) en dan nog eens meer dan 50 andere doden...
  zondag 29 juli 2007 @ 23:33:42 #144
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_51947308
quote:
Op zondag 29 juli 2007 21:56 schreef Nenootje het volgende:
Ik vond de dood van Hedwig nog het ergst Het was zo onnodig. Alhoewel. Dat zorgde er wel voor dat ze die kooi niet steeds moesten meesleuren.
Ja, en dan Hagrids matige reactie 'ach,ze had een mooi leven'. Terwijl hij wel stomme spinnendingen wil redden en daarmee bijna zijn eigen doodvonnis tekent.

Wat ik me ook nog afvroeg, waarom kwam Sirius niet uit de Resurrection Stone? Alleen zijn ouders en Lupin die met hem mee het bos inliepen. En ik hoop op zijn minst dat zoon 1 van Harry en Ginny 'James Sirius' heet..

Zucht. Het is echt over. Ik kan in ieder geval lekker slapen vanavond, wetende dat Sneep toch goed was! Dumbledore ..
  zondag 29 juli 2007 @ 23:43:06 #145
71919 wonderer
pi_51947577
quote:
Op zondag 29 juli 2007 23:33 schreef Smash-it het volgende:

Wat ik me ook nog afvroeg, waarom kwam Sirius niet uit de Resurrection Stone? Alleen zijn ouders en Lupin die met hem mee het bos inliepen. En ik hoop op zijn minst dat zoon 1 van Harry en Ginny 'James Sirius' heet..
En SNape...
  maandag 30 juli 2007 @ 00:21:27 #146
136830 Nenootje
severely detached
pi_51948606
Dat vond ik ook al raar, die Resurrection Stone is blijkbaar heel selectief.
  maandag 30 juli 2007 @ 00:34:07 #147
88233 Steve
Still the best.
pi_51948883
Sirius kwam wel uit de resurrection stone. Zie pagina 560 (UK children).
quote:
James was exactly the same height as Harry. He was wearing the clothes in which he had died, and his hair was untidy and ruffled, and his glasses were a little lopsided, like Mr. Weasley’s.
Sirius was tall and handsome, and younger by far than Harry had seen him in life. He loped with an easy grace, his hands in his pockets and a grin on his face.
Lupin was younger too, and much less shabby, and his hair was thicker and darker. He looked happy to be back in this familiar place, scene of so many adolescent wanderings.
Lily’s smile was widest of all. She pushed her long hair back as she drew closer to him, and her green eyes, so like his, searched his face hungrily, as though she would never be able to look at him enough.
  Redactie Frontpage maandag 30 juli 2007 @ 00:38:39 #148
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_51948975
Wie is Hedwig toch al weer in de films?

Krijgt die Luna nog een grotere rol in boek 6 en 7?
  maandag 30 juli 2007 @ 00:39:28 #149
88233 Steve
Still the best.
pi_51948995
quote:
Op maandag 30 juli 2007 00:38 schreef SunChaser het volgende:
De uil van Harry.
quote:
Ongeveer even groot.
pi_51949006
quote:
Op maandag 30 juli 2007 00:38 schreef SunChaser het volgende:

Hedwig is de uil, lieverd. .

En ja, Luna blijft in het verhaal aanwezig.
  Redactie Frontpage maandag 30 juli 2007 @ 00:41:37 #151
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_51949041
quote:
Op maandag 30 juli 2007 00:39 schreef AudreyHepburn het volgende:

[..]

Hedwig is de uil, lieverd. .
Dacht ik al, maar het leek me zo stom om het te zeggen
  maandag 30 juli 2007 @ 00:45:48 #152
88233 Steve
Still the best.
pi_51949123
quote:
Op maandag 30 juli 2007 00:34 schreef alwaysthebest het volgende:
Sirius kwam wel uit de resurrection stone. Zie pagina 560 (UK children).
[..]

Wat stom dat Hedwig er niet uit kwam.
  maandag 30 juli 2007 @ 01:04:35 #153
131304 Game_Error
Vol verwachting...
pi_51949538
je kan niet iedereen er uit laten komen, dan hadden snape, dumbledore, fred, en tonks ook mee moeten komen
ff wachten nog
pi_51950636
Ik ben tevreden met het boek. Al vind ik het een beetje schipperen tussen de kinderreeks zoals het bedoeld is en de meer donkere kant. Want voor een kinderboek is het toch wel zeer donker en veel doden.
Voor mij als volwassen lezer gaf dat dan wel weer voldoening voor de geloofwaardigheid. Uiteindelijk in de vorige boeken met al het kwade waren er zelden bekenden betrokken op Sirius en Dumbledore na.

Ik miste vooral het leuke gebakkelei tussen de jongeren op school en vond het spijtig dat er nogal snel gegaan werd over onderlinge menselijke relaties. Het boek was een beetje "vol" verhaallijnen.

Allemaal muggengezift, ben heel gelukkig nu ik hem gelezen heb.
Het leven is wat je gebeurt terwijl je andere plannen maakt.
  maandag 30 juli 2007 @ 07:24:31 #155
22457 Patch
pi_51951674
en uiteindelijk heeft Harry maar 1 Horcrux vernietigd, en nog geeneens in deel 7.... in deel 2 al...
  maandag 30 juli 2007 @ 07:29:57 #156
22457 Patch
pi_51951682
Harry Potter and the Order of the Phoenix author J.K. Rowling is already working on two more books - only days after her final Harry Potter novel became the fastest-selling book in history. The millionaire writer has made a fortune from the hugely popular series - but she isn't ready to retire. She says, "I'm sort of writing two things at the moment. One is for children and the other is not for children. The weird thing is that this is exactly the way I started writing Harry... I was writing two things simultaneously for a year before Harry took over. So one will oust the other in due course, and I'll know that's my next thing."
pi_51951685
quote:
Op zondag 29 juli 2007 21:56 schreef Nenootje het volgende:
Ik vond het ook zo zielig dat Hedwig sneuvelde
pi_51952142
Ik vond het zo onnodig dat ze Hedwig afmoordde. Ze had er best wat langer in kunnen blijven, het was echt zo'n belangrijk personage voor Harry.
You drive me crazy, get off my cloud…
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 30 juli 2007 @ 09:14:52 #159
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_51952220
quote:
Op maandag 30 juli 2007 07:24 schreef Patch het volgende:
en uiteindelijk heeft Harry maar 1 Horcrux vernietigd, en nog geeneens in deel 7.... in deel 2 al...
eh... het medaillon?
pi_51952233
quote:
Op maandag 30 juli 2007 09:14 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

eh... het medaillon?
Heeft Ron gedaan.
You drive me crazy, get off my cloud…
  maandag 30 juli 2007 @ 09:56:40 #161
22457 Patch
pi_51952808
quote:
Op maandag 30 juli 2007 09:14 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

eh... het medaillon?
Ron...
  maandag 30 juli 2007 @ 09:58:25 #162
22457 Patch
pi_51952834
Tom Riddle's Diary - Harry Potter
Marvolo Gaunt's Ring/Resurrection Stone - Albus Dumbledore
Salazar Slytherin's Locket - Ron Weasley
Helga Hufflepuff's Cup - Hermione Granger
Rowena Ravenclaw's Diadem - Vincent Crabbe
Harry Potter Lord - Voldemort
Nagini - Neville Longbottom
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 30 juli 2007 @ 10:09:50 #163
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_51953043
quote:
Op maandag 30 juli 2007 09:16 schreef Hodgeheg het volgende:

[..]

Heeft Ron gedaan.
Onzin, Hij hield hem vast
pi_51953936
Harry hield hem vast ja.
pi_51954073
quote:
Op maandag 30 juli 2007 10:09 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Onzin, Hij hield hem vast
Harry hield hem vast en Ron moest er met het zwaard door heen.
Door de negatieve zaken die uit het ding kwamen, heeft ie nog een tijd staan te twijfelen.
  maandag 30 juli 2007 @ 11:04:30 #166
171097 Charles.Darwin
Let's evolve together!
pi_51954312
Heb het boek ook uit, sinds gisteren. En ik zit toch met een wat dubbel gevoel. Aan de ene kant wist je van te voren eigenlijk al precies wat er stond te gebeuren door de vele vormen van foreshadowing en de manier van schrijven van J.K. Rowling. Dit is natuurlijk niet erg, want het is een kinderboek, en geen literatuur. De sombere sfeer in dit deel (en ook wel in het vorige deel) en de vele vele slachtoffers die er vallen zijn dan weer niet te rijmen met een kinderboek. En het ergste daarbij vind ik nog wel overbodige sterfgevallen zoals die van Lupin en Tonks. Deze doden hebben geen duidelijk doel, worden niet verklaard, meer dan twee regels was er blijkbaar niet voor nodig. Binnen de context van de reeks vind ik dit eigenlijk stuitend en gezien de doelgroep onverantwoordelijk.

Verder ben ik niet echt te spreken over de manier waarop alle plannen die worden gemaakt door de "good guys" enkel slagen door een flinke portie niet ingecalculeerd geluk. Verschillende belangrijke plot-ontwikkelingen worden geforceerd naar de lezers gebracht, door het "magisch" ontstaan van situatie's. Enkele voorbeelden:

- Snape wordt vermoord door Voldemort, een daad waar HP zeer toevallig bij aanwezig is. Voldemort laat Snape halfdood op de grond liggen, en kiest meteen het hazenpad, zodat HP en Co. de gedachten van Snape nog even kunnen meepikken. Harry bekijkt deze gegevens vervolgens, en het blijkt dat eigenlijk alles wat er verder gebeurt door deze beelden wordt voorgestuwd.
- Harry loopt door een bos, ziet een Patronus, volgt deze en vind het zwaard, een belangrijk item dat noodzakelijk is voor de plotontwikkeling. Later blijkt dat deze gebeurtenis enkel tot stand is gekomen omdat onze vrienden "toevallig" een schilderij hebben meegenomen waarop een figuur staat dat beide hoofdkwartieren (Snape, Harry) kan bezoeken. Als ze het schilderij hadden laten hangen, wat elk normaal mens had gedaan, had Snape waarschijnlijk nooit de mogelijkheid gehad om het zwaard af te leveren en was alles mislukt.

Zo kan ik waarschijnlijk nog wel even doorgaan, zowel in dit boek als in de vorige delen. En waar het me voorheen niet zoveel kon schelen, vind ik het bij een laatste deel erg storend, omdat je graag een geloofwaardige oplossing van het conflict wilt. Ik krijg bij J.K. Rowling soms het idee dat ze vast komt te zitten met haar verhaal, en vervolgens een situatie uit de hoge hoed tovert (hehe) die haar voorbij dit dode punt brengt zonder dat deze oplossing logisch of elegant is.

Maar goed, al met al heb ik me wel vermaakt met de serie, vooral omdat je het zo snel uit kunt lezen en er dus niet al te veel tijd aan hoeft te verspillen
451 °F
  maandag 30 juli 2007 @ 11:18:08 #167
85962 ioko
I Appear Missing
pi_51954672
Uit sinds gisteren! Ik kan vrij weinig negatiefs zeggen, alleen dat laatste stukje had idd niet gehoeven. Ik had misschien nog wel wat meer drama en verhaallijnen rond de stelletjes willen zien (Ron en Hermione en Harry en Ginny). Maar ja, dat ben ik weer. Voor de rest, passend laatste boek uit een superleuke serie. Voor kinderen vindt ik het wel wat heftig allemaal.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_51954738
quote:
Op maandag 30 juli 2007 11:18 schreef ioko het volgende:
Uit sinds gisteren! Ik kan vrij weinig negatiefs zeggen, alleen dat laatste stukje had idd niet gehoeven. Ik had misschien nog wel wat meer drama en verhaallijnen rond de stelletjes willen zien (Ron en Hermione en Harry en Ginny). Maar ja, dat ben ik weer. Voor de rest, passend laatste boek uit een superleuke serie. Voor kinderen vindt ik het wel wat heftig allemaal.
Haha, precies, ik ook. Ik vind dat ze nog een 8ste boek moet schrijven, maar dat komt er vast niet van.
  maandag 30 juli 2007 @ 11:26:16 #169
127981 Misstique
11-07-2014
pi_51954900
Afgelopen vrijdag uitgelezen en ben redelijk tevreden met het einde. Ik vond het alleen onnodig om Teddy wees te maken, door beide ouders te laten vallen. Ben wel benieuwd hoe ze dit laatste deel gaan verfilmen. .
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
  maandag 30 juli 2007 @ 11:39:38 #170
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_51955240
quote:
Op maandag 30 juli 2007 11:04 schreef Charles.Darwin het volgende:
- Harry loopt door een bos, ziet een Patronus, volgt deze en vind het zwaard, een belangrijk item dat noodzakelijk is voor de plotontwikkeling. Later blijkt dat deze gebeurtenis enkel tot stand is gekomen omdat onze vrienden "toevallig" een schilderij hebben meegenomen waarop een figuur staat dat beide hoofdkwartieren (Snape, Harry) kan bezoeken. Als ze het schilderij hadden laten hangen, wat elk normaal mens had gedaan, had Snape waarschijnlijk nooit de mogelijkheid gehad om het zwaard af te leveren en was alles mislukt.
Hoewel ik begrijp wat je bedoeld ben ik het niet volledig met je eens. Als ik bijvoorbeeld op 22 oktober 2006 2 minuten eerder naar het toilet was gegaan hadden dan hadden we geen auto ongeluk gehad. En als ik 5 minuten eerder geboren was dan was ik op 24 juli jarig geweest. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Toevalligheden horen bij het leven, dus ook in zo'n verhaal.

Ik vond het juist meesterlijk dat ze Snape daarvoor gebruikt heeft overigens. Een van de mensen waarvan je niet wist wat voor een Patronus hij had. En zo bleef het lang spannend wie nou dat zwaard daar neergelegd had.
tegenwoordig bekend als Tha_Duck
pi_51955418
quote:
Op maandag 30 juli 2007 11:39 schreef thaduck het volgende:

[..]
Ik vond het juist meesterlijk dat ze Snape daarvoor gebruikt heeft overigens. Een van de mensen waarvan je niet wist wat voor een Patronus hij had. En zo bleef het lang spannend wie nou dat zwaard daar neergelegd had.
Ik had eigenlijk direct al het vermoeden dat de patronus van Snape afkomstig was, ik weet niet waarom

Hoewel ik de patronus eigenlijk niet direct bij Snape vind passen
  maandag 30 juli 2007 @ 11:52:24 #172
35623 PPL
#control
pi_51955576
Ik dacht eerst dat Ginny de Patronus had gezonden...
pi_51957740
quote:
Op maandag 30 juli 2007 09:58 schreef Patch het volgende:
Harry Potter Lord - Voldemort
Je streepje staat verkeerd
pi_51957799
quote:
Op maandag 30 juli 2007 11:45 schreef MissLeDuq het volgende:
Hoewel ik de patronus eigenlijk niet direct bij Snape vind passen
Het was dezelfde patronus als die van Lily.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 30 juli 2007 @ 13:16:24 #175
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_51957829
quote:
Op maandag 30 juli 2007 11:04 schreef Charles.Darwin het volgende:

- Harry loopt door een bos, ziet een Patronus, volgt deze en vind het zwaard, een belangrijk item dat noodzakelijk is voor de plotontwikkeling. Later blijkt dat deze gebeurtenis enkel tot stand is gekomen omdat onze vrienden "toevallig" een schilderij hebben meegenomen waarop een figuur staat dat beide hoofdkwartieren (Snape, Harry) kan bezoeken.
Ik het met je eens dat Rowling makkelijk gebruik maakt van Deus Ex Machina, maar dit is er nu net geen 1. Ze nemen het schilderij mee om te voorkomen dat Black aan Snape (toen nog gezien als slecht) kon doorvertellen wat er op de Grimbaut 12 gebeurt.
  maandag 30 juli 2007 @ 13:16:43 #176
171097 Charles.Darwin
Let's evolve together!
pi_51957839
quote:
Op maandag 30 juli 2007 11:39 schreef thaduck het volgende:

[..]

Hoewel ik begrijp wat je bedoeld ben ik het niet volledig met je eens. Als ik bijvoorbeeld op 22 oktober 2006 2 minuten eerder naar het toilet was gegaan hadden dan hadden we geen auto ongeluk gehad. En als ik 5 minuten eerder geboren was dan was ik op 24 juli jarig geweest. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Toevalligheden horen bij het leven, dus ook in zo'n verhaal.

[...]
Toevalligheden en geluk in een verhaal vind ik ook niet erg, hoort bij het realisme. Het valt me gewoon tegen dat Rowling zoveel onrealistische plot devices moet gebruiken om het verhaal af te ronden. Voor meer info, check dit artikel (gaat over OoTP, maar je kunt dezelfde ongelukkige plot devices toepassen op alle boeken.

Voordat ik gebashed ga worden door de fans, ik ben geen HP-hater, slechts een geinteresseerd lezer
451 °F
pi_51958396
quote:
Op maandag 30 juli 2007 13:15 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Het was dezelfde patronus als die van Lily.
Weet ik. Toch apart eigenlijk dat ze dezelfde patronus hebben. Dat zie je bij geen enkel ander karakter in het verhaal.
pi_51958991
Uit een interview met JKR, over die snelle, rare dood van Tonks en Lupin:
quote:
But I-- I made a decision as I went into writing Phoenix that I was going to reprieve Mr. Weasley and I was going to kill someone else. And if you finish the book, I-- I expect you probably know and someone else who is a father.

And I wanted there to be an echo of-- of Harry's loss of parents. And you probably know who I'm talking about if you've finished the book. But-- so there are two characters who are killed in (book) Seven. So Mr. Weasley did get attacked, as you know, in Five. But he would have died if I'd have stuck to the original plan. But he survived. I had to keep him alive partly-- partly because I couldn't bear to kill him.
verderop in het interview, nog eens:
quote:
J.K. Rowling: I wanted there to be an echo of what happened to Harry just to show the absolute evil of what Voldemort's doing. The fact that you leave orphans and you leave children who then have to make their way in the world uncared for and unprotected. And-- so that's why I killed the two that, you know, you know about in this book. Which I hated, hated doing because I love them both as characters.
pi_51959133
quote:
Op maandag 30 juli 2007 13:35 schreef MissLeDuq het volgende:

[..]

Weet ik. Toch apart eigenlijk dat ze dezelfde patronus hebben. Dat zie je bij geen enkel ander karakter in het verhaal.
Mwah. Harry en James hebben allebei een Stag, en ik kan me bijna niet voorstellen dat Tonks' wolf niet gematched wordt door Lupin.
pi_51959343
quote:
Op maandag 30 juli 2007 14:06 schreef thijsdetweede het volgende:

[..]

Mwah. Harry en James hebben allebei een Stag, en ik kan me bijna niet voorstellen dat Tonks' wolf niet gematched wordt door Lupin.
Maar dat is eigenlijk toch raar... alsof Tonks bijvoorbeeld altijd al wist dat ze op Lupin zou vallen.
pi_51960579
Misschien had Tonks eerder een andere Patronus. Maar volgens mij kennen we haar alleen met de wolvenpatronus, omdat ze volgens mij toch al de hele tijd dat we haar kennen verliefd is op Lupin.
pi_51960836
quote:
The form of Tonks' Patronus changed in Harry Potter and the Half-Blood Prince from previous form to a wolf. Snape was the first to mention the change in Tonks' patronus after she sent it up to the castle after taking Harry off the Hogwarts Express in Harry Potter and the Half-Blood Prince. Harry and Hermione at first believed that the transformation was due to feelings brought on by the death of her cousin Sirius Black, as his form as an Animagus was a large black dog. However, she later confessed her love for Remus Lupin, who is a werewolf, and it is implied that this was the true motivation for its change.
Van Wikipedia. Audrey heeft gelijk dus
  maandag 30 juli 2007 @ 15:18:03 #183
88233 Steve
Still the best.
pi_51960972
De webchat met Rowling op bloomsbury.com is nu bezig.
Klein stukje:

Alicepie: What happend to luna, did she get married who to?
J.K. Rowling: Luna became a very famous wizarding naturalist who discovered and classified many new species of animals (though, alas, she never did find a Crumple-Horned Snorkack and had, finally, to accept that her father might have made that one up).
J.K. Rowling: She ended up marrying (rather later than Harry & co) a fellow naturalist and grandson of the great Newt Scamander (Rolf)!

Snapedinhalf: You promised that someone will do magic late in life in book 7. I've now read it three times but cant work out who it might have been! Please help!!
J.K. Rowling: I'm sorry about this, but I changed my mind!
J.K. Rowling: My very earliest plan for the story involved somebody managing to get to Hogwarts when they had never done magic before, but I had changed my mind by the time I'd written the third book.

J.K. Rowling: After a few years as a celebrated player for the Holyhead Harpies, Ginny retired to have her family and to become the Senior Quidditch correspondent at the Daily Prophet!

Superhans: What was duldeys worst memory?
J.K. Rowling: I think that when Dudley was attacked by the Dementors he saw himself, for the first time, as he really was. This was an extremely painful, but ultimately salutory lesson, and began the transformation in him.

Tot nu toe best leuke vragen, ook over dingen waar hier nogal over is gediscussieerd.
Transcript van de chat.

[ Bericht 45% gewijzigd door Steve op 30-07-2007 15:33:12 ]
pi_51961648
Ik zit nu op de chat!
Grappig hoor.
  maandag 30 juli 2007 @ 15:45:26 #185
22457 Patch
pi_51961779
quote:
Op maandag 30 juli 2007 15:41 schreef Koningin het volgende:
Ik zit nu op de chat!
Grappig hoor.
Vraag eens wat er met Madeye Moody is gebeurd?
Want die passage was erg onduidelijk en niemand heeft het er meer over.
Ik was zeker van mening dat ie nog op zou duiken later in het boek...
  maandag 30 juli 2007 @ 15:48:58 #186
88233 Steve
Still the best.
pi_51961869
quote:
Op maandag 30 juli 2007 15:45 schreef Patch het volgende:

[..]

Vraag eens wat er met Madeye Moody is gebeurd?
Want die passage was erg onduidelijk en niemand heeft het er meer over.
Ik was zeker van mening dat ie nog op zou duiken later in het boek...
Ik heb hem ingezonden. De vraag is of hij er wel doorheen komt (vragen worden gescreend) en dat is de vierde die ik stuur, geen een die worden beantwoordt. Terwijl ze allemaal kei interessant zijn.
Oh, en in fatsoenlijk Engels....
pi_51961975
Ik zal het ook nog eens doorgeven!
  maandag 30 juli 2007 @ 15:53:37 #188
88233 Steve
Still the best.
pi_51962006
Rowling geeft wel goed en leuk antwoord zeg.

J.K. Rowling: Sorry, technical hitch - just answered a question before seeing it!
J.K. Rowling: I am clearly getting better at Legilimency.

Hannah: Why was snape so badly groomed
J.K. Rowling: Hmm. Good question. Poor eyesight? Did he look in the mirror and believe he was gorgeous as he was?

.

[ Bericht 22% gewijzigd door Steve op 30-07-2007 16:07:02 ]
  maandag 30 juli 2007 @ 15:53:49 #189
22457 Patch
pi_51962008
Nu ik erover nadenk, ik dacht dat de allerlaatste zin zoiets zou zijn in de trant van:

"Harry, where's your scar?"
  maandag 30 juli 2007 @ 15:54:33 #190
393 phileine
española
pi_51962034
Grappig, die chat
quote:
Casey Kunze: Who killed remus and tonks I think if I knew this, I would get some closure over the very sad, but understandable, death of two of my favorite characters

J.K. Rowling: I’m so sorry! I met a couple on launch night who had come dressed as Lupin and Tonks, and I felt dreadfully guilty as I signed their books!
Remus was killed by Dolohov and Tonks by Bellatrix.
mooi he, alles
  maandag 30 juli 2007 @ 15:56:40 #191
88233 Steve
Still the best.
pi_51962097
quote:
Op maandag 30 juli 2007 15:53 schreef Patch het volgende:
Nu ik erover nadenk, ik dacht dat de allerlaatste zin zoiets zou zijn in de trant van:

"Harry, where's your scar?"
Had ik ook verwacht.
Ergens in dit interview (5 pagina's) verteld ze wat de laatste zin in eerste instantie was (heb alleen geen zin om het even op te zoeken ).
pi_51962318
Vreemd dat ze niet nog wat meer pagina's in het boek overheeft voor wat er gebeurt met al die karakters waarover ze wel in de chat uitlegt wat ermee gebeurt...
- link verwijderd. niet terugplaatsen! -
  maandag 30 juli 2007 @ 16:06:30 #193
393 phileine
española
pi_51962355
Ik heb ook wat vragen gesubmit, maar tot nu toe komt er niks door. Volgens mijn man is het gewoon allemaal al van te voren bedacht en is er niks lives aan. (of is dat meer iets voor BNW?)
mooi he, alles
  maandag 30 juli 2007 @ 16:09:11 #194
88233 Steve
Still the best.
pi_51962418
quote:
Op maandag 30 juli 2007 16:06 schreef phileine het volgende:
Ik heb ook wat vragen gesubmit, maar tot nu toe komt er niks door. Volgens mijn man is het gewoon allemaal al van te voren bedacht en is er niks lives aan. (of is dat meer iets voor BNW?)
Je kon een week geleden ook al vragen submitten. Ze maken denk ik een selectie en Rowling zit gewoon rustg wat vragen te beantwoorden. Als het echt live zou zijn zou het echt een kippenhok worden. Ik denk dat vragen die nu binnenkomen worden gescreend en over een tijdje wel beantwoord kunnen worden. Maar ja, wie weet hoeveel vragen er binnenkomen, alles beantwoorden lijkt me lastig.
pi_51962441

Lee: I recently purchsed nimbus twothousand it has a terrible knack of veering left is their anything I can do (wihout the use of a wand it was broken by a hippogriff) to repair it back to it original straight flying state
J.K. Rowling: Hm. I would advise a trip to Arkie Alderton's Kwik-Repair Shop. Never attempt to mend a broom at home, the consequences can be disastrous.

maandag 30 juli 2007 @ 16:13:25 #196
393 phileine
española
pi_51962535
En hier het antwoord op de vraag waar we het net over hadden
quote:
Chely: James patronus is a stag and lilys a doe is that a coincidence?

J.K. Rowling: No, the Patronus often mutates to take the image of the love of one's life (because they so often become the 'happy thought' that generates a Patronus).
En dit was ook wel grappig toen ze per ongeluk antwoord gaf op een vraag voordat ie was gesteld:
quote:
J.K. Rowling: Sorry, technical hitch – just answered a question before seeing it!

J.K. Rowling: I am clearly getting better at Legilimency.
mooi he, alles
pi_51962567
Wat was die van Ginny dan ook al weer?
  maandag 30 juli 2007 @ 16:17:21 #198
88233 Steve
Still the best.
pi_51962663
quote:
Op maandag 30 juli 2007 16:14 schreef Koningin het volgende:
Een paard.
  maandag 30 juli 2007 @ 16:17:37 #199
35623 PPL
#control
pi_51962673
quote:
Chely: James patronus is a stag and lilys a doe is that a coincidence?

J.K. Rowling: No, the Patronus often mutates to take the image of the love of one's life (because they so often become the 'happy thought' that generates a Patronus).
Ik was dus nog helemaal niet zo gek toen ik dacht dat de Doe door Ginny was gestuurd.
pi_51962674
Uit die chat, het een en ander dat mij zo opviel:
quote:
Ron joined George at Weasleys? Wizarding Wheezes, which became an enormous money-spinner
Tof. .
quote:
Laura Trego: Was the absence of snapes portrait in the headmasters office in the last scene innocent or deliberate

J.K. Rowling: It was deliberate. Snape had effectively abandoned his post before dying, so he had not merited inclusion in these august circles.
Hier had ik ook nog over nagedacht inderdaad. Al vind ik het stom dat hij er niet tussenhangt. . Maar:
quote:
J.K. Rowling: However, I like to think that Harry would be instrumental in ensuring that Snape?s portrait would appear there in due course.
Over het zijn van Master of Death:
quote:
Alborz: What does it mean to be the master of death

J.K. Rowling: As Dumbledore explains, the real master of Death accepts that he must die, and that there are much worse things in the world of the living.

J.K. Rowling: It is not about striving for immortality, but about accepting mortality.
pi_51962696
quote:
Op maandag 30 juli 2007 16:17 schreef alwaysthebest het volgende:

[..]

Een paard.
Ginny het paardenmeisje. .

"Hihihihihihihhi !"
  maandag 30 juli 2007 @ 16:20:38 #202
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_51962771
quote:
Op maandag 30 juli 2007 16:14 schreef Koningin het volgende:
Paard
pi_51962835
En die van Ron?
  maandag 30 juli 2007 @ 16:26:47 #204
88233 Steve
Still the best.
pi_51962947
quote:
Op maandag 30 juli 2007 16:22 schreef Koningin het volgende:
En die van Ron?
Jack Russell Terrier.
Past goed bij de otter van Hermione.
  maandag 30 juli 2007 @ 16:27:29 #205
393 phileine
española
pi_51962968
een Jack Russel

Hermione heeft een otter toch?
mooi he, alles
  maandag 30 juli 2007 @ 16:27:55 #206
22457 Patch
pi_51962977
'nice beaver'...
pi_51962992
quote:
Op maandag 30 juli 2007 16:26 schreef alwaysthebest het volgende:

[..]

Jack Russell Terrier.
Past goed bij de bever van Hermione.
Otter. Laten we niet te intiem worden.
  maandag 30 juli 2007 @ 16:28:42 #208
88233 Steve
Still the best.
pi_51963002
Excuus, het was een otter ja.
  maandag 30 juli 2007 @ 16:31:22 #209
88233 Steve
Still the best.
pi_51963075
Afgelopen.
Leuke antwoorden, veel opgehelderd.
Hier nog terug te lezen, mocht je het gemist hebben.
  maandag 30 juli 2007 @ 16:59:37 #210
136830 Nenootje
severely detached
pi_51963858
J.K. Rowling: Well, I don’t think that George would ever get over losing Fred, which makes me feel so sad. However, he names his first child and son Fred, and he goes on to have a very successful career, helped by good old Ron.

maandag 30 juli 2007 @ 17:19:38 #211
22457 Patch
pi_51964380
Koen Van Der Voort:

Why is the scar on harrys forehead lightning shaped?

J.K. Rowling:

To be honest, because it’s a cool shape. I couldn’t have my hero sport a doughnut-shaped scar.
  maandag 30 juli 2007 @ 17:59:14 #212
164931 Houtspeer
pi_51965229
Sommige antwoorden zijn echt grappig, harry humor
pi_51965493
quote:
Op maandag 30 juli 2007 16:18 schreef AudreyHepburn het volgende:

[..]

Ginny het paardenmeisje. .

"Hihihihihihihhi !"
Ja, vond ik ook een beetje teleurstellend. Had een Hippogriff stoerder gevonden. Of, als het Harry-related had moeten wezen, desnoods een sneeuwwitte uil.
  maandag 30 juli 2007 @ 18:29:18 #214
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_51965941
Ik vond deel 7 te kort, te geforceerd en te licht. Misschien lees ik teveel fantasy series waar (zoals in the wheel of time of a game of thrones) de auteurs rustig zeggen nog minstens 2000 blz nodig te hebben om alles af te kunnen ronden maar toch denk ik dat een goede editor hier heel veel had kunnen schelen.

Ten eerste het hele stuk in de tent en de verschillende onderduikadressen waar ze maanden verblijven zonder dat je weet wat er in de buitenwereld gaande is. Het is een oorlog en ze zijn aan de verliezende hand, hier had meer met de verzetsradio gedaan kunnen worden, eerder introduceren en terwijl ze ondergedoken zitten via radioberichten op de hoogte blijven van wat er gebeurt. Hiermee kan je een gevoel opwekken van hopeloosheid (ze verliezen) en is het weggaan van Ron veel beter op te zetten. Dit had met een pagina of honderd gedaan kunnen worden (en da's al veel) waardoor je veel meer naar de climax opbouwt waar iedereen aanwezig is, veel meer een episch gevecht in plaats van nu opeens *poefff iedereen is er.
De hele verzetsbeweging was goed op te zetten door ze bijvoorbeeld in plaats van een dark mark een bliksemflits in de vorm van Harry's litteken. Had ook mooi de weg geopend voor een companionbook voor andere schrijvers met verhalen van het verzet.
Nu is het stuk heel saai, er staat eigenlijk "vier maanden later, ergens in een bos".

Wat doet het buitenland? Durmstrang en Beauxbatons zijn opvallend afwezig, raken die niet betrokken bij de machtstrijd van een nieuwe dark lord? Het was Dumbledore die Grindelwald versloeg, maar nu is er geen enkele buitenlandse inmenging. Een paar regels waren voldoende geweest om dat op te bouwen en had de wereld een stuk levendiger gemaakt.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_51966538
Kan iemand mij vertellen hoe het nu zit met Dumbledore? Of hij niet zo goed was als gedacht werd?

En Teddy, met zijn regenboogvacht, hij is dus ook een weerwofl en heeft de krachten van zijn moeder ge-erft? Als in Tonks kon haar haarkleur veranderen en Teddy dus ook?

Ik heb alle spoilers al gelezen, het boek nog niet, ik wacht tot november.
En nee, dat ik de spoilers gelezen heb, vind ik niet erg.
  maandag 30 juli 2007 @ 19:01:22 #216
71919 wonderer
pi_51966679
Dumbledore is vooral menselijker dan iedereen dacht. Of dat "niet zo goed" is, moet je zelf maar uitmaken.

Volgens het interview met Rowling is Teddy geen weerwolf, maar een animorphmagus, zoals Tonks.
pi_51967038
Ah ok, dank je
  maandag 30 juli 2007 @ 19:32:29 #218
171097 Charles.Darwin
Let's evolve together!
pi_51967588
Erg leuk, al die antwoorden. Had natuurlijk gewoon in het boek moeten staan

De menselijke Dumbledore sprak me wel aan, iedereen is grijs (eh ... behalve Voldemort dan)
451 °F
  maandag 30 juli 2007 @ 19:47:40 #219
22457 Patch
pi_51968051
quote:
Op maandag 30 juli 2007 19:32 schreef Charles.Darwin het volgende:
Erg leuk, al die antwoorden. Had natuurlijk gewoon in het boek moeten staan
Hopelijk komt het inderdaad allemaal terug in de encyclopedie
  maandag 30 juli 2007 @ 19:56:39 #220
164931 Houtspeer
pi_51968335
Er is nog geen datum voor de encyclopedie?
  maandag 30 juli 2007 @ 20:22:32 #221
71919 wonderer
pi_51969226
quote:
Op maandag 30 juli 2007 19:56 schreef Houtspeer het volgende:
Er is nog geen datum voor de encyclopedie?
Ze moet er nog aan beginnen Lijkt me niet
  maandag 30 juli 2007 @ 20:24:07 #222
164931 Houtspeer
pi_51969269
Ze is toch net begonnen aan 2 nieuwe projecten? 1 voor kinderen en1 voor volwassenen.
  maandag 30 juli 2007 @ 20:41:50 #223
71919 wonderer
pi_51969912
quote:
Op maandag 30 juli 2007 20:24 schreef Houtspeer het volgende:
Ze is toch net begonnen aan 2 nieuwe projecten? 1 voor kinderen en1 voor volwassenen.
Het laatste wat ik gelezen heb is dat ze voorlopig nog niet met de encyclopedie gaat beginnen. Die twee projecten zullen iets (totaal) anders zijn.
  maandag 30 juli 2007 @ 20:48:57 #224
164106 Bullebak
Omdat bier.
pi_51970177
Net uit

Puik boek, laatste 150 blz gingen als een trein.
Laatste hoofdstukje had van mij niet echt gehoeven.
Geef mij maar Amsterdam
pi_51973577
quote:
J.K. Rowling: Ron joined George at Weasleys' Wizarding Wheezes, which became an enormous money-spinner..
Maar dit klopt toch niet echt met wat ze zegt over Harry en Ron die het hele ministerie hervormen?
quote:
As for his occupation, Harry, along with Ron, is working at the Auror Department at the Ministry of Magic. After all these years, Harry is now the department head.

"Harry and Ron utterly revolutionized the Auror Department," Rowling said. "They are now the experts. It doesn't matter how old they are or what else they've done."
Of zou dat pas later zijn?
  maandag 30 juli 2007 @ 22:31:26 #226
22457 Patch
pi_51973676
Ik heb ook 2 banen
  † In Memoriam † maandag 30 juli 2007 @ 22:31:48 #227
43556 miss_dynastie
pi_51973690
quote:
Op maandag 30 juli 2007 22:28 schreef AltTab het volgende:

[..]

Maar dit klopt toch niet echt met wat ze zegt over Harry en Ron die het hele ministerie hervormen?
[..]

Ik denk dat het werken bij die shop valt onder:
quote:
It doesn't matter how old they are or what else they've done
Maar vaag is het wel
pi_51973751
quote:
Op maandag 30 juli 2007 22:28 schreef AltTab het volgende:

[..]

[..]

Ze zegt ook dat Harry eerst zijn NEWTs nog gaat halen.... het lijkt me dus logisch dat terwijl Harry dit nog doet, Ron intussen iets anders doet.
pi_51974860
Zo ik heb hem ook uit hoor..
Heb me door de laatste 2 hoofdstukken heen moeten worstelen (en dan tel ik die vreselijke epiloog op het einde niet mee) omdat ik zo ontzettend hard moest janken en niet meer kon stoppen..

Ik vond het boek een erg sterke start hebben, echt Rowlings stijl.. De 7 Harry Potters etc..
En alhoewel ik de dood van Hedwig en Mad-Eye niet zag aankomen zorde het er wel voor dat ik ging beseffen dat het niet bij die 2 ging blijven..
Dankzij een spoiler van iemand wist ik al dat Snape ging overlijden, maar ik vond dat stuk erg slap.. Voldemort zegt dat Snape dood moet.. en hup Snape is dood..

Verder vond ik het middenstuk in die tent net als bijna iedereen erg saai en de verhaallijn rondom de Deathly Hollows en Horcruxes zorgde ervoor dat ik lichtelijk in de war raakte op een gegeven moment..
Die Deathly Hollows hadden van mij dus niet gehoeven, ik had liever gezien dat het hele boek meer was gefocust op de gevaarlijke zoektocht naar de Horcruxes..
Dat werd wel beschreven, maar het ging allemaal net te snel, een beetje tussen neus en lippen door..
Het waren gewoon teveel verhaallijnen etc..

Maar goed, natuurlijk zaten er ook geweldige stukken in zoals Fred en George en de humor tussen die 2, als Harry en Hermelien bij de begraafplaats zijn van Harry's ouders, het eindgevecht vind ik super en het allermooiste: het hoofdstuk waarin Harry teruggaat in Snape zijn verleden en je er eindelijk achter komt hoe het nou werkelijk zit..
Prachtig mooi vond ik dat gedeelte..

Ik vind dit zeker niet Rowlings beste boek, teveel vragen bleven onbeantwoord en het laatste stuk over die 19 jaar later ga ik uit mijn boek scheuren..
pi_51977705
quote:
Op maandag 30 juli 2007 23:07 schreef Angelic_Rose het volgende:
Dankzij een spoiler van iemand wist ik al dat Snape ging overlijden, maar ik vond dat stuk erg slap.. Voldemort zegt dat Snape dood moet.. en hup Snape is dood..
Ja wat had je dan gewild, dat Voldemort Snape vertelt dat hij dood moet maar dat dat wel tot morgen kan wachten?
quote:
Verder vond ik het middenstuk in die tent net als bijna iedereen erg saai en de verhaallijn rondom de Deathly Hollows en Horcruxes zorgde ervoor dat ik lichtelijk in de war raakte op een gegeven moment..
Die Deathly Hollows hadden van mij dus niet gehoeven, ik had liever gezien dat het hele boek meer was gefocust op de gevaarlijke zoektocht naar de Horcruxes..
Dat werd wel beschreven, maar het ging allemaal net te snel, een beetje tussen neus en lippen door..
He? Je had geen Hollows gehoeven?? Maar dan klopt de hele Harry Potter serie niet meer?? Ik snap je punt niet echt...
Het ging er juist om dat ze er achter kwamen Dat er meer aan de hand was dan alleen horcruxen
pi_51979947
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 00:56 schreef eQuaL het volgende:

Ja wat had je dan gewild, dat Voldemort Snape vertelt dat hij dood moet maar dat dat wel tot morgen kan wachten?
Tja, dat de dood van Snape niet echt groots en heldhaftig is tot daar aan toe (vind ik zelfs een logische keuze) maar iets meer verzet van zijn kant had wel gemogen. Snape laat zich zo omleggen zonder ook maar een poging te doen zichzelf te verdedigen...
  dinsdag 31 juli 2007 @ 08:06:51 #232
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_51980119
Ja, maar als er opeens een megaslang op je af komt en je in je nek bijt, wat zou je dan kunnen doen? Hij had het gewoon niet verwacht van Voldie.
pi_51980364
quote:
Op maandag 30 juli 2007 16:31 schreef alwaysthebest het volgende:
Afgelopen.
Leuke antwoorden, veel opgehelderd.
Hier nog terug te lezen, mocht je het gemist hebben.
Mijn vragen zijn niet voorbij gekomen....
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 31 juli 2007 @ 08:40:17 #234
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_51980400
quote:
de verhaallijn rondom de Deathly Hollows en Horcruxes zorgde ervoor dat ik lichtelijk in de war raakte op een gegeven moment.

Sorry hoor, maar in de war raken van 2 verhaallijntjes in een kinderboek....
  dinsdag 31 juli 2007 @ 09:08:19 #235
164106 Bullebak
Omdat bier.
pi_51980767
quote:
Zo ik heb hem ook uit hoor..
Heb me door de laatste 2 hoofdstukken heen moeten worstelen (en dan tel ik die vreselijke epiloog op het einde niet mee) omdat ik zo ontzettend hard moest janken en niet meer kon stoppen..

Ik vond het boek een erg sterke start hebben, echt Rowlings stijl.. De 7 Harry Potters etc..
En alhoewel ik de dood van Hedwig en Mad-Eye niet zag aankomen zorde het er wel voor dat ik ging beseffen dat het niet bij die 2 ging blijven..

Maar goed, natuurlijk zaten er ook geweldige stukken in zoals Fred en George en de humor tussen die 2, als Harry en Hermelien bij de begraafplaats zijn van Harry's ouders, het eindgevecht vind ik super en het allermooiste: het hoofdstuk waarin Harry teruggaat in Snape zijn verleden en je er eindelijk achter komt hoe het nou werkelijk zit..
Prachtig mooi vond ik dat gedeelte..

Ik vind dit zeker niet Rowlings beste boek, teveel vragen bleven onbeantwoord en het laatste stuk over die 19 jaar later ga ik uit mijn boek scheuren..
Geef mij maar Amsterdam
pi_51986951
Tja ieder zijn eigen mening toch..
Ik heb meerdere meningen zoals die van mij voorbij zien komen en dan reageren jullie ook niet zo triest dus doe ff normaal..
Dat ik lichtelijk in de war raakte kwam omdat ik niet verwacht had dat het boek zo zou gaan.. Maar goed dat leg ik ook uit, zo jammer dat dat niet goed gelezen wordt..
En Harry Potter een kinderboek? Nou sorry hoor, misschien dat die eerste 2/3 boeken nog zo gezien worden maar vooral die laatste 3 vind ik daar niet voor in aanmerking komen..
Wat een fucking onzin allemaal..
Harry Potter is begonnen als een kinderboek maar naarmate Harry etc ouder werden is de hele toon van de boeken veranderd..

Jullie zitten hier zeker alleen maar om andere meningen af te lopen zeiken? Ja niet iedereen denkt nou eenmaal hetzelfde he, lastig te begrijpen zeker..
  dinsdag 31 juli 2007 @ 13:28:52 #237
88233 Steve
Still the best.
pi_51987261
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 08:37 schreef Koningin het volgende:

[..]

Mijn vragen zijn niet voorbij gekomen....
De mijne ook niet.
Maar ja, met 120.000 vragen in totaal was de kans natuurlijk ook dat ze niet erdoor zouden komen.

Harry Potter is vandaag overigens 27 geworden.
pi_51987423
Woot
pi_51988707
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 13:18 schreef Angelic_Rose het volgende:
Tja ieder zijn eigen mening toch..
Ik heb meerdere meningen zoals die van mij voorbij zien komen en dan reageren jullie ook niet zo triest dus doe ff normaal..
Dat ik lichtelijk in de war raakte kwam omdat ik niet verwacht had dat het boek zo zou gaan.. Maar goed dat leg ik ook uit, zo jammer dat dat niet goed gelezen wordt..
En Harry Potter een kinderboek? Nou sorry hoor, misschien dat die eerste 2/3 boeken nog zo gezien worden maar vooral die laatste 3 vind ik daar niet voor in aanmerking komen..
Wat een fucking onzin allemaal..
Harry Potter is begonnen als een kinderboek maar naarmate Harry etc ouder werden is de hele toon van de boeken veranderd..

Jullie zitten hier zeker alleen maar om andere meningen af te lopen zeiken? Ja niet iedereen denkt nou eenmaal hetzelfde he, lastig te begrijpen zeker..
Ik ben het wel met je eens hoor. Het kampeergedeelte iig. En Snape had misschien wel een waardiger afscheid verdient, maar ik zie ook niet hoe hij een episch gevecht met voldie aan zou moeten gaan. Verder had ik het boek op een hoop manieren graag anders gezien. De hallows hadden wat mij betreft ook niet gehoeven. De elder wand was genoeg geweest. Maar nogmaals, ik heb me absoluut niet verveelt met het boek.
pi_51989922
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 14:15 schreef poon het volgende:

[..]

Ik ben het wel met je eens hoor. Het kampeergedeelte iig. En Snape had misschien wel een waardiger afscheid verdient, maar ik zie ook niet hoe hij een episch gevecht met voldie aan zou moeten gaan. Verder had ik het boek op een hoop manieren graag anders gezien. De hallows hadden wat mij betreft ook niet gehoeven. De elder wand was genoeg geweest. Maar nogmaals, ik heb me absoluut niet verveelt met het boek.

Ik ook niet..
En bij Snape ben ik gewoon teleurgesteld dat hij op deze manier moest sterven..
Niet perse tegen Voldemort idd maar ik had wel gedacht dat hij strijdend ten onder zou gaan maar nee hoor, hij wordt doodgebeten door Nagini..
En dat viel mij tegen..

Verder vond ik het boek zeker niet slecht, alles behalve, maar als een boek meer vragen dan antwoorden geeft is het in mijn ogen niet helemaal correct afgerond..
  dinsdag 31 juli 2007 @ 14:54:38 #241
22457 Patch
pi_51990009
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 14:15 schreef poon het volgende:

[..]

En Snape had misschien wel een waardiger afscheid verdient,
Hoe gaaf zou het wel niet zijn geweest als zijn laatste woorden waren:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Patch op 31-07-2007 14:59:55 ]
  dinsdag 31 juli 2007 @ 14:56:53 #242
164931 Houtspeer
pi_51990089
Het is wel Voldemort die hem doodde, wat hadden jullie verwacht? Dat Snape een spectaculair gevecht levert tegen Voldemort? Zelfs Dumbledore lukte het niet om hem te verslaan in de ministerie.
pi_51990226
Hoe zou een gewone wizard Voldemort eigenlijk kunnen vermoorden?
Alleen met Avada Kedavra? Dat moet je dus wel kunnen!
pi_51990334
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 14:56 schreef Houtspeer het volgende:
Het is wel Voldemort die hem doodde, wat hadden jullie verwacht? Dat Snape een spectaculair gevecht levert tegen Voldemort? Zelfs Dumbledore lukte het niet om hem te verslaan in de ministerie.
Het was de slang.... en zoals ik eerder al aangaf verzette hij zich niet eens. En zich zo gemakkelijk te grazen laten nemen is niets voor Snape.
pi_51990382
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 14:54 schreef Patch het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kijk, ik vond die referenties naar LOTR en Narnia leuk, mooi dat de halve britse, noorse en klassieke mythologie erbij gesleept wordt inclusief koning Arthur, heb bij de beschrijving van de Muggle Prime Minister me afgevraagd of dat John Major dan wel Tony Blair was en de WOII referenties waren te duidelijk maar kon ik hebben, maar ik ben erg blij dat ze Star Wars met rust heeft gelaten.

Ben tot veel bereid, maar dan had ik het verhaal ook niet meer geloofd hoor.
pi_51990494
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 15:00 schreef Koningin het volgende:
Hoe zou een gewone wizard Voldemort eigenlijk kunnen vermoorden?
Alleen met Avada Kedavra? Dat moet je dus wel kunnen!
Dat doet me aan iets denken wat ik een keer ergens gelezen heb. Gaan wizards/witches dood aan een pistoolschot in het hoofd? Lijkt mij van wel. En zo ja, wie zou er dan een oorlog winnen tussen wizzards en muggles.
  dinsdag 31 juli 2007 @ 15:12:25 #247
22457 Patch
pi_51990516
Ik mag toch wel hopen dat John Mayor of Tony Blair die rol gaat spelen !
  dinsdag 31 juli 2007 @ 15:17:17 #248
119887 MevrouwLili
Sip...Gak...
pi_51990640
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 15:11 schreef poon het volgende:

[..]

Dat doet me aan iets denken wat ik een keer ergens gelezen heb. Gaan wizards/witches dood aan een pistoolschot in het hoofd? Lijkt mij van wel. En zo ja, wie zou er dan een oorlog winnen tussen wizzards en muggles.
De wizards lijkt me. als je met een zwiep van een toverstok een gebouw kan laten neerpletteren, ben je als Muggle gauw het haasje...
  dinsdag 31 juli 2007 @ 16:00:13 #249
88233 Steve
Still the best.
pi_51991877
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 15:11 schreef poon het volgende:

[..]

Een magisch beschermings'shield' en de Muggles kunnen niks meer.
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 15:07 schreef thijsdetweede het volgende:
Muggle Prime Minister me afgevraagd of dat John Major dan wel Tony Blair was
In HBP zou het John Major moeten zijn.

De tijd van kamperen zag ik een beetje als een rustpunt in een heel vol boek. Een beetje als de lessen die werden beschreven in vorige boeken (al waren die lessen meestal wel iets leuker ).

Snape's dood.....ik zag het meer alsof hij accepteerde dat het tijd voor hem was. En Nagini werd beschermd tegen magie, dus hij kon Nagini niet zomaar vermoorden (later werd die bescherming opgeheven en kon Neville de slang doodsteken). Die slang had dus ook gewoon de weg vrij om Snape op te vreten. Snape kon er niks tegen doen. Ik vond z'n dood wel iets mooi tragisch hebben. Ironisch bijna.
  dinsdag 31 juli 2007 @ 16:01:00 #250
71919 wonderer
pi_51991901
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 14:54 schreef Patch het volgende:

[..]

SPOILER
Niet zo heel gaaf want dat zou niet erg verklaren waarom iedereen steeds zei dat Harry zo op James leek
Maar ik vraag me af hoe vaak hij heeft gedacht "Harry had mijn zoon moeten zijn".
  dinsdag 31 juli 2007 @ 16:34:17 #251
22457 Patch
pi_51992941
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 16:00 schreef alwaysthebest het volgende:
In HBP zou het John Major moeten zijn.
toen ik het las was het toch echt Blair in m´n hoofd/gedachten
pi_51994042
HBP loopt in schooljaar '96-'97. Major begon daar inderdaad als Prime Minister, maar verloor een paar verkiezingen en ten slotte het premierschap in mei 1997 (dus nog voor het overlijden van Dumbledore). Vast vanwege een grote hoeveelheid Dementors.
pi_51994115
Hoe weten jullie dat HBP in dat jaar speelt?
  dinsdag 31 juli 2007 @ 17:23:34 #254
71919 wonderer
pi_51994198
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 17:20 schreef Sloggi het volgende:
Hoe weten jullie dat HBP in dat jaar speelt?
Omdat in DH de geboorte- en sterfdata van James en Lily staan En aangezien Harry 1 jaar was toen zij stierven, mag duidelijk zijn wanneer Harry geboren is en dus wanneer de boeken zich afspelen.
pi_51994274
Aha, ok . Wel raar eigenlijk; het eerste boek kwam uit in '97 (?), terwijl het zich afspeelde in 1990 ofzo. Het feit dat het verhaal 7 jaar eerder speelt heeft verder ook totaal geen functie in de boeken geloof ik. Ik vraag me af waarom ze dit zo gedaan heeft.
pi_51994308
En nog wat hintjes her en der. Zo staat er in the Chamber dat Nearly Headless Nick overleed in 1492, en het was zijn 500ste deathday party.

Ik verzin het niet zelf, voor dit soort extreem nutteloze feitenkennis hebben we wikipedia.
http://en.wikipedia.org/w(...)Harry_Potter_stories
  dinsdag 31 juli 2007 @ 17:34:31 #257
71919 wonderer
pi_51994490
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 17:26 schreef Sloggi het volgende:
Aha, ok . Wel raar eigenlijk; het eerste boek kwam uit in '97 (?), terwijl het zich afspeelde in 1990 ofzo. Het feit dat het verhaal 7 jaar eerder speelt heeft verder ook totaal geen functie in de boeken geloof ik. Ik vraag me af waarom ze dit zo gedaan heeft.
Als het toch niet uitmaakt, kun je net zo goed aanhouden zoals het was toen je begon met schrijven, lijkt me. Uit ervaring weet ik dat tijdlijnen aanpassen je hele plot in de war kunnen gooien.
  dinsdag 31 juli 2007 @ 17:37:30 #258
88233 Steve
Still the best.
pi_51994568
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 17:27 schreef thijsdetweede het volgende:
En nog wat hintjes her en der. Zo staat er in the Chamber dat Nearly Headless Nick overleed in 1492, en het was zijn 500ste deathday party.

Ik verzin het niet zelf, voor dit soort extreem nutteloze feitenkennis hebben we wikipedia.
http://en.wikipedia.org/w(...)Harry_Potter_stories
De Harry Potter Lexicon is wat dat betreft misschien nog beter, daar kan niet iedereen zomaar alles aanpassen en is behoorlijk volledig (afgezien van DH, informatie daaruit zijn ze nog aan het bijwerken ).
pi_51995595
Ja, die idioten zijn ook mooi ja Het enige is dat wikipedia lekkerder zoekt, overzichtelijker is, en het ook nog voor andere dingen te gebruiken is. Plus ze hebben DH al wel verwerkt

Het leuke van het Lexicon is dan weer dat ik daar kan ontdekken dat Little Whinging ergens in Spelthorne ligt, bij Staines ofzo, en dat ik daar per ongeluk afgelopen lente nog ben geweest
  dinsdag 31 juli 2007 @ 18:54:25 #260
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_51996267
Ik heb het boek uitgelezen op vakantie in een vervallen kasteeltje net buiten Kopenhagen.

Gemengde gevoelens overheersen. Het boek voelt als een achtbaan. Vanaf de eerste minuut is het spannend. Toch zat er een heel groot, saai stuk in het midden wat volgens mij niet echt relevant was: Het stuk waarin ze met de tent rondreizen en eigenlijk niets bereiken (plus de nasleep waarin Ron wegloopt). De climax is erg uitgebreid en daardoor erg sterk. Ik vind het knap dat er in het hoofdstuk met de gedachten van Severus ineens vele puzzelstukjes in elkaar vielen. En de afwikkeling van het plot voelt bevredigend. De rol van Neville is leuk, de Deathly Hallows balanceren leuk de macht tussen Dumbledore en Voldemort en ik ben blij dat Ron en Hermione overleven. Hermione was in dit boek erg leuk en ze had een belangrijke rol.

Maar er zitten wel wat minpuntjes aan. Zo begrijp ik het nut van een aantal sterfgevallen niet. Madeye, Tonks, Lupin, Fred? Het lijkt wel of die slechts het loodje leggen omdat het anders lijkt alsof ze niemand dood wilt laten gaan. Dumbledore in de hemel op Kings Cross is ook een beetje nep. En hoe zit het eigenlijk met Sirius? Die is achter een vreemd gordijn gevallen en zijn spiegeltje duikt weer op bij Mudungus Fletcher en Aberforth Dumbledore. Ik was licht teleurgesteld toen hij gewoon ordinair dood bleek. Wat was dat hele gordijn dan? Het ligt niet echt in de lijn van de vorige boeken om dit soort draadjes te laten liggen. Ik was de puberale problemen ook wel een beetje zat: Ron die boos wordt en Harry die steeds aan zichzelf twijfelt. Dat was in de vorige delen al duidelijk en nu sloeg ik ze meestal gewoon over.

En dan het grootste minpunt, waar jullie het geloof ik allemaal mee eens zijn, die jeukende epiloog. Gatverdamme, wat een walgelijk Fullhouse gevoel kreeg ik daarbij. Misschien moeten ze Peter Jackson dat maar laten verfilmen, het deed veel denken aan het laatste halfuur van de Lord of the Rings films. En dat Rowling nu er nog verder op in gaat in interviews is helemaal teleurstellend.

Ondanks dat vond ik het toch weer erg spannend en is het jammer dat de show over is.
  dinsdag 31 juli 2007 @ 19:15:47 #261
35623 PPL
#control
pi_51996804
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 18:22 schreef thijsdetweede het volgende:
Staines
Daar woont Ali G. toch ?
West Side Massive!
  dinsdag 31 juli 2007 @ 19:24:12 #262
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_51997033
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 17:26 schreef Sloggi het volgende:
Het voordeel van een serie een paar jaar terug in de tijd plaatsen is dat je niet door de actualiteit kan worden ingehaald. Technische of (geo)politieke ontwikkelingen zijn allemaal bekend en je bent niet hopeloos verouderd op het moment van uitkomen. Een van de boeken van Dan Brown is bijvoorbeeld zo achterhaald dat het bijna onleesbaar is geworden. Had Rowling de boeken nu geplaatst dan had ze op een gegeven moment de aanslagen in Londen erin moeten verwerken om de schijn van een parallelwereld op te houden of moeten besluiten om die geheel te negeren. Ook zit je met dingen als mobiele telefoons, computers, internet enz enz enz die ze nu heel makkelijk kon negeren.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_51997313
Zit wel wat in, ja. Tovenaars functioneren toch het beste in een zo ouderwets mogelijke wereld.
  dinsdag 31 juli 2007 @ 20:06:39 #264
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_51998311
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 19:33 schreef Sloggi het volgende:
Zit wel wat in, ja. Tovenaars functioneren toch het beste in een zo ouderwets mogelijke wereld.
Niet alleen dat hoor, je ziet het namelijk bij een heleboel boeken. Het ergst zijn de boeken (zoals die ene van Dan Brown bijv.) waar er hoog wordt opgegeven van speciale topcapaciteiten van computers die een jaar of twee later zo achterhaald zijn dat je ze niet eens meer aan de derde wereld wil doneren.

Alles wat je nu schrijft over de wereld zoals hij nu is is over een jaar of twee achterhaald en dat leest niet prettig, je moet dus of krampachtig dingen als mobiele telefoons en computers negeren (en Hermione en Harry zonder telefoon in een Engeland met gemiddeld 1 telefoon per persoon? Geen pc op de kamer thuis? Hermione had heel makkelijk een Willow uit Buffy the Vampire Slayer kunnen worden heks/computergenie) of je plaatst het iets verder terug in de tijd zodat je dat hele probleem niet hebt.
pi_51998436
Rowling omzeilt dat probleem sowieso heel handig door Hogwarth's neer te zetten als een ouderwets school: geen liften, centrale verwarming (?), zelfs geen vaste telefoons voor zover bekend, geen enkele computer terwijl die dingen in '97 toch al regelmatig te vinden waren in scholen.
  dinsdag 31 juli 2007 @ 20:11:56 #266
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_51998496
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 20:10 schreef Sloggi het volgende:
Rowling omzeilt dat probleem sowieso heel handig door Hogwarth's neer te zetten als een ouderwets school: geen liften, centrale verwarming (?), zelfs geen vaste telefoons voor zover bekend, geen enkele computer terwijl die dingen in '97 toch al regelmatig te vinden waren in scholen.
Hebben ze sowieso wel stroom? Op die school is het ook niet echt noodzakelijk aangezien alles via magie geregeld kan worden en de leerlingen vaak praktisch bezig zijn.
  dinsdag 31 juli 2007 @ 20:16:49 #267
71919 wonderer
pi_51998650
quote:
Wie heeft een computer nodig als er ganzenveren zijn die uit zichzelf schrijven?
  dinsdag 31 juli 2007 @ 20:18:38 #268
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_51998709
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 20:16 schreef wonderer het volgende:

[..]

Wie heeft een computer nodig als er ganzenveren zijn die uit zichzelf schrijven?
Je hebt ze zelfs mét spellcorrector
  dinsdag 31 juli 2007 @ 20:21:12 #269
22457 Patch
pi_51998792
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 20:11 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Hebben ze sowieso wel stroom?
denk het niet....
Dan zou er ook een wizard-electriciteitsbedrijf moeten zijn...
Een muggle-electriciteits-bedrijf zou de cover-up bekendmaken toch?
  dinsdag 31 juli 2007 @ 20:21:57 #270
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_51998817
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 20:21 schreef Patch het volgende:

[..]

denk het niet....
Dan zou er ook een wizard-electriciteitsbedrijf moeten zijn...
Een muggle-electriciteits-bedrijf zou de cover-up bekendmaken toch?
Oblividinges.
  dinsdag 31 juli 2007 @ 20:25:29 #271
88233 Steve
Still the best.
pi_51998937
Elektrische apparaten werken niet op Hogwarts.
Afgezien van het fototoestel van Collin.

Rowling verwijst sowieso weinig naar hedendaagse producten die al snel achterhaald zijn (afgezien van een spelcomputer die Dudley kreeg).
pi_51998945
quote:
Die dingen passen ook echt bij Hogwarts
  dinsdag 31 juli 2007 @ 20:26:06 #273
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_51998956
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 20:11 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Hebben ze sowieso wel stroom? Op die school is het ook niet echt noodzakelijk aangezien alles via magie geregeld kan worden en de leerlingen vaak praktisch bezig zijn.
Of douches? Het enige bad dat er bestaat is die uit GoF met al die kleuren stralen enzo. En dat is alleen voor Headpersons en Prefects.
Spoilers!
  dinsdag 31 juli 2007 @ 20:28:09 #274
88233 Steve
Still the best.
pi_51999017
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 20:26 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Of douches? Het enige bad dat er bestaat is die uit GoF met al die kleuren stralen enzo. En dat is alleen voor Headpersons en Prefects.
Er zullen best gewone douches zijn bij de slaapkamers. Die zullen wel magisch werken.
  dinsdag 31 juli 2007 @ 20:34:24 #275
88233 Steve
Still the best.
pi_51999196
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 20:25 schreef Roi het volgende:

[..]

Google was toch wel handig geweest toen ze aan het zoeken waren naar Flamel.
pi_51999199
Electronic devices grow haywire at Hogwarts... to much magic. (Fototoestel is een goede trouwens... maar dat kan ook wel mechanisch, afgezien van de flits)

En met het feit dat er luxe douches voor prefects zijn, wordt meteen gesuggereerd dat ze er ook wel zijn voor het klootjesvolk. Maar ik vind douche scenes eigenlijk ook onnodig.... wc's komen ook alleen maar voor als ze niet gebruikt worden waar ze voor zijn uitgevonden.
pi_51999217
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 20:34 schreef alwaysthebest het volgende:

[..]

Google was toch wel handig geweest toen ze aan het zoeken waren naar Flamel.
pi_51999257
quote:

[..]

Daar gaat het niet om .
pi_51999270
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 20:34 schreef thijsdetweede het volgende:
wc's komen ook alleen maar voor als ze niet gebruikt worden waar ze voor zijn uitgevonden.
Stel je voor, dat er om de twee pagina's een kort plasmoment in het boek zit, en om de 5 pagina's een gote boodschap-scène
  dinsdag 31 juli 2007 @ 20:39:48 #280
88233 Steve
Still the best.
pi_51999356
Harry in een groot gevecht met Voldemort: 'Kut, ik moet pissen man! Time Out!!! Harry rent naar de wc's. Shit, niet die met Moaning Myrtle ! Harry rent met beide handen om zijn zaakje naar de volgende wc. Eindelijk kan hij opgelucht ademhalen...
  dinsdag 31 juli 2007 @ 20:41:13 #281
22457 Patch
pi_51999399
Harry met z'n i-pod

dinsdag 31 juli 2007 @ 20:45:42 #282
71919 wonderer
pi_51999533
quote:

[..]

Nu niet, maar als Rowling het vanaf het begin zo had geschreven, was niemand er over gevallen, lijkt me.
  dinsdag 31 juli 2007 @ 20:46:59 #283
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_51999564
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 20:39 schreef alwaysthebest het volgende:
Harry in een groot gevecht met Voldemort: 'Kut, ik moet pissen man! Time Out!!! Harry rent naar de wc's. Shit, niet die met Moaning Myrtle ! Harry rent met beide handen om zijn zaakje naar de volgende wc. Eindelijk kan hij opgelucht ademhalen...
Hermione liet de badjas van haar schouders glijden en stapte in een stoomwolk onder de hete douche. Met een zucht van ontspanning liet ze het water door haar haar en over haar gezicht stromen. Met gesloten ogen grabbelde ze naar de zeep. Per ongeluk stoot ze de zeep uit het bakje en deze glibbert onder de muur de andere douche in waar Ginny net bezig was haar benen te scheren.

Enz enz enz
  dinsdag 31 juli 2007 @ 20:47:15 #284
71919 wonderer
pi_51999571
Wat ik me wel afvraag is waarom hij al die tijd met een bril loopt. Als botten teruggegroeid kunnen worden, dan is bijziendheid toch ook wel te verhelpen?
  dinsdag 31 juli 2007 @ 20:47:48 #285
71919 wonderer
pi_51999588
Voor douchescenes verwijs ik trouwens even naar de talloze fanfics
  dinsdag 31 juli 2007 @ 20:48:27 #286
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_51999609
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 20:47 schreef wonderer het volgende:
Wat ik me wel afvraag is waarom hij al die tijd met een bril loopt. Als botten teruggegroeid kunnen worden, dan is bijziendheid toch ook wel te verhelpen?
Voorbereiding op z'n muggle disguise, zoiets als Superman. .
  dinsdag 31 juli 2007 @ 20:48:51 #287
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_51999619
quote:
Laat maar, ik kan me er íets bij voorstellen.
  dinsdag 31 juli 2007 @ 20:50:09 #288
22457 Patch
pi_51999659
quote:
links !
  dinsdag 31 juli 2007 @ 20:54:13 #289
71919 wonderer
pi_51999754
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 20:50 schreef Patch het volgende:

[..]

links !
Ik moet waarschijnlijk net zoveel googlen als jij, ik lees dat soort spul niet
  dinsdag 31 juli 2007 @ 21:04:05 #290
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_52000062
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 20:50 schreef Patch het volgende:

[..]

links !
Hier vind je er om precies te zijn 134 775

Klik!
  dinsdag 31 juli 2007 @ 21:11:34 #291
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_52000302
Maar goed, ik heb dus niets gemist wat het gordijn verklaard waarachter Sirius is verdwenen?
  dinsdag 31 juli 2007 @ 21:19:08 #292
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_52000531
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 21:11 schreef MeneerTim het volgende:
Maar goed, ik heb dus niets gemist wat het gordijn verklaard waarachter Sirius is verdwenen?
Beyond the veil is een Engelse term voor doodgaan, het aardse verlaten, etc. Het stamt (zoals zoveel) uit de Bijbel.
pi_52000537
Nee, Sirius lijkt gewoon net zo dood te zijn als de andere doden (hij komt net als James, Lily en Remus terug als Harry de resurrection stone gebruikt) en hij geeft ook antwoord op Harry's vraag over hoe het is om dood te gaan.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_52000815
Resurrection stone? Kan Harry iedereen weer tot leven wekken (doet hij dat ook?)?
pi_52000932
Hebbie 't boek niet gelezen? Een van de Deathly Hallows is de Resurrection Stone, die mensen in een soort geest-vorm tot leven kan wekken. Aan het einde, als Harry zich gaat opofferen aan Voldemort, gebruikt hij de steen om de geesten van zijn ouders en Sirius en Remus op te roepen, en die geven hem dan kracht om te accepteren dat hij dood zal/moet gaan. Zo wordt hij de Master of Death. Maar later geeft hij die steen weer op (net als de Elder Wand).
pi_52001041
Nee, niet gelezen . Ik heb geen zin om de m.i. vreselijk kinderachtige eerste boeken te lezen, die je gelezen moet hebben om de latere delen te kunnen waarderen.
  dinsdag 31 juli 2007 @ 21:38:23 #297
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_52001132
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 21:36 schreef Sloggi het volgende:
Nee, niet gelezen . Ik heb geen zin om de m.i. vreselijk kinderachtige eerste boeken te lezen, die je gelezen moet hebben om de latere delen te kunnen waarderen.
Wat doe je dan hier als je toch het meeste niet begrijpt

In ieder geval, de eerste boeken zijn ook best leuk om te lezen, sterker nog, ik ben deel een nu weer aan het herlezen, deze keer in het engels, en het blijft leuk
  dinsdag 31 juli 2007 @ 21:38:33 #298
171097 Charles.Darwin
Let's evolve together!
pi_52001136
hehe, ik had ze gewoon gehouden. 7 jaar lang speelt iedereen met je voeten en word je keer op keer bedreigd met de dood! Dan wordt het wel eens tijd om zelf de dienst uit te gaan maken, als Master of Death!

Maar Harry is natuurlijk weer Roomser dan de paus
451 °F
pi_52001250
gelukkig houdt ie de Invisibility Cloak nog
pi_52001263
Gewoon, meelezen . Ik heb de films wel gezien. Ook niet echt van onder de indruk eigenlijk.
  dinsdag 31 juli 2007 @ 21:43:34 #302
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_52001319
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 21:41 schreef Sloggi het volgende:
Gewoon, meelezen . Ik heb de films wel gezien. Ook niet echt van onder de indruk eigenlijk.
Daarom kan je ook beter de boeken lezen dan de films kijken, in de films mis je telkens net een klein beetje waardoor het verhaal een stuk beter wordt.
  dinsdag 31 juli 2007 @ 21:45:11 #303
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_52001368
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')