Ik snap trouwens nog steeds niet wat Dumbledore in die spiegel zag en waarom. Iets met sokken?quote:Op donderdag 26 juli 2007 19:45 schreef Mr.Trelawney het volgende:
Doen we!
Waren er trouwens mensen die net als ik even dachten dat The Mirror of Erised een Horcrux was? Het kwam zo in me op toen er een hoofdstuk kwam over 'de verdwenen spiegel'...
Ik vermoed dat het man -> reuzenvrouw gedeelte nog wel past en dat het andersom een ontiegelijke rotzooi geeftquote:Op donderdag 26 juli 2007 20:18 schreef Bog het volgende:
wat ik me nog afvroeg he
hoe kunnen reuzen met gewone mensen neuken?
(aangezien hagrid een half reus is dus..)
Hele onderlichaam erin in plaats van alleen de leuter?quote:Op donderdag 26 juli 2007 20:18 schreef Bog het volgende:
wat ik me nog afvroeg he
hoe kunnen reuzen met gewone mensen neuken?
(aangezien hagrid een half reus is dus..)
Ik snapte alleen Romulus, maar de gedachte achter River en Royal ontgaat mij totaal...quote:Op donderdag 26 juli 2007 19:40 schreef Molluck het volgende:
Ja, hoe kwamen ze bij die naam?
Romulus en Royal was nogal voor de hand liggend, maar River?
kingsley?quote:Op donderdag 26 juli 2007 20:28 schreef bladibladibla het volgende:
Uit het vorige topic:
[..]
Ik snapte alleen Romulus, maar de gedachte achter River en Royal ontgaat mij totaal...
Eensch.quote:Op donderdag 26 juli 2007 20:23 schreef phileine het volgende:
Wat ik zelf jammer vond is dat Draco niet wat meer is uitgediept. Hij is één van de meest interessante en complexe figuren uit de serie door zijn constante loyaliteitsconflicten en daarin zijn menselijkheid, waarin zoveel figuren nu eenmaal steeds óf fout, óf goed zijn. Echt wel de status van een hoofdpersoon waardig, eigenlijk meer dan de nogal eendimensionale Hermione en Ron.
Ik ook, maar ik denk dat het probleem is dat harry hem niet moet, dus zij kan weinig met met Draco dan wat harry van hem denkt. Zelfde met Snape. Als hij niet heel toevallig die herinneringen had gekregen, had hij (en wij) uberhaupt niet geweten hoe het met Snape zat.quote:
Ik denk dat er plenty ruimte is in de encyclopedie voor Draco's achtergrondquote:Op donderdag 26 juli 2007 21:20 schreef phileine het volgende:
Ja dat is waar wonderer, ze moet natuurlijk al flinke noodgrepen uithalen om wat andere povs te krijgen. Misschien een parallel-boek dan, zoiets als bij Ender's Game. Daar is later ook een tweede versie van uit gekomen vanuit het perspectief van iemand anders.
quote:Dean is from what he always thought was a pure Muggle background. He has been raised by his mother and his stepfather; his father walked out on the family when Dean was very young. He has a very happy home life, with a number of half-brothers and sisters.
Naturally when the letter came from Hogwarts Dean's mother wondered whether his father might have been a wizard, but nobody has ever discovered the truth: that Dean's father, who had never told his wife what he was because he wanted to protect her, got himself killed by Death Eaters when he refused to join them. The projected story had Dean discovering all this during his school career. I suppose in some ways I sacrificed Dean's voyage of discovery for Neville's, which is more important to the central plot.
Royal is al uitgelegd en de Lee is wel een rivier in Engeland (ook één in Ierland touwens), maar het is misschien een beetje vergezocht...quote:Op donderdag 26 juli 2007 20:28 schreef bladibladibla het volgende:
Uit het vorige topic:
[..]
Ik snapte alleen Romulus, maar de gedachte achter River en Royal ontgaat mij totaal...
quote:Finished ‘Potter’? Rowling tells what happens next
Exclusive: Author gives details on events after the book’s final epilogue
NBC News video
Exclusive: J.K. Rowling on final 'Potter'
July 26: J.K. Rowling talks to TODAY's Meredith Vieira about the final "Harry Potter" book and the aftermath of certain characters.
Today show
Slide show
Harry Potter fans queue outside a booksh
'Potter' fans line up worldwide
Fans line up worldwide to buy their copy of “Harry Potter and the Deathly Hallows.”
Wild About Harry
Fans flock to Harry's 'hometown'
Photos: TODAY goes to Scotland
Your photos of Potter celebrations | Share yours
Check out the Harry Potter look alikes!
More Harry Potter news and features
Join the conversation
What do you think of the "Deathly Hallows"?
Send in your Potter celebration photos
Quiz: Test your Harry Potter knowledge
TODAY exclusive
AP
In her only television interview after the highly anticipated release of the seventh and final installment in the Harry Potter series, author J.K. Rowling sat down with NBC's Meredith Vieira in Edinburgh, Scotland, to discuss the conclusion of her series for the first time. Tune in to TODAY on Friday, July 27, to see more of the interview.
By Jen Brown
TODAYShow.com contributor
Updated: 7:38 a.m. ET July 26, 2007
Spoiler alert: This story reveals some key plot points in the final Harry Potter book. So if you've haven't finished the book, J.K. Rowling asks that you not read this story.
If you found the epilogue of “Harry Potter and the Deathly Hallows” rather vague, then J.K. Rowling achieved her goal.
The author was shooting for “nebulous,” something “poetic.” She wanted the readers to feel as if they were looking at Platform 9¾ through the mist, unable to make out exactly who was there and who was not.
“I do, of course, have that information for you, should you require it,” she told TODAY’s Meredith Vieira rather coyly in her first interview since fans got their hands on the final book.
Ummm … yes, please!
Rowling said her original epilogue was “a lot more detailed,” including the name of every child born to the Weasley clan in the past 19 years. (Victoire, who was snogging Teddy — Lupin and Tonks’ son — is Bill and Fleur’s eldest.)
“But it didn’t work very well as a piece of writing,” Rowling said. “It felt very much that I had crowbarred in every bit of information I could … In a novel you have to resist the urge to tell everything.”
But now that the seventh and final novel is in the hands of her adoring public, Rowling no longer has to hold back any information about Harry Potter from her fans. And when 14 fans crowded around her in Edinburgh Castle in Scotland earlier this week as part of TODAY’s interview, Rowling was more than willing to share her thoughts about what Harry and his friends are up to now.
Harry, Ron and Hermione
We know that Harry marries Ginny and has three kids, essentially, as Rowling explains, creating the family and the peace and calm he never had as a child.
As for his occupation, Harry, along with Ron, is working at the Auror Department at the Ministry of Magic. After all these years, Harry is now the department head.
“Harry and Ron utterly revolutionized the Auror Department,” Rowling said. “They are now the experts. It doesn’t matter how old they are or what else they’ve done.”
Meanwhile, Hermione, Ron’s wife, is “pretty high up” in the Department of Magical Law Enforcement, despite laughing at the idea of becoming a lawyer in “Deathly Hallows.”
“I would imagine that her brainpower and her knowledge of how the Dark Arts operate would really give her a sound grounding,” Rowling said.
Harry, Ron and Hermione don’t join the same Ministry of Magic they had been at odds with for years; they revolutionize it and the ministry evolves into a “really good place to be.”
“They made a new world,” Rowling said.
The wizarding naturalist
Luna Lovegood, the eccentric Ravenclaw who was fascinated with Crumple-Horned Snorkacks and Umgubular Slashkilters, continues to march to the beat of her own drum.
“I think that Luna is now traveling the world looking for various mad creatures,” Rowling said. “She’s a naturalist, whatever the wizarding equivalent of that is.”
Luna comes to see the truth about her father, eventually acknowledging there are some creatures that don’t exist.
“But I do think that she’s so open-minded and just an incredible person that she probably would be uncovering things that no one’s ever seen before,” Rowling said.
Luna and Neville Longbottom?
It’s possible Luna has also found love with another member of the D.A.
When she was first asked about the possibility of Luna hooking up with Neville Longbottom several years ago, Rowling’s response was “Definitely not.” But as time passed and she watched her characters mature, Rowling started to “feel a bit of a pull” between the unlikely pair.
Ultimately, Rowling left the question of their relationship open at the end of the book because doing otherwise “felt too neat.”
Mr. and Mrs. Longbottom: “The damage is done.”
There is no chance, however, that Neville’s parents, who were tortured into madness by Bellatrix Lestrange, ever left St. Mungo’s Hospital for Magical Maladies.
“I know people really wanted some hope for that, and I can quite see why because, in a way, what happens to Neville’s parents is even worse than what happened to Harry’s parents,” Rowling said. “The damage that is done, in some cases with very dark magic, is done permanently.”
Photos by Andrew Kandel for TODAYshow.com
Rowling said Neville finds happiness in his grandmother’s acceptance of him as a gifted wizard and as the new herbology professor at Hogwarts.
The fate of Hogwarts
Nineteen years after the Battle of Hogwarts, the school for witchcraft and wizardry is led by an entirely new headmaster (“McGonagall was really getting on a bit”) as well as a new Defense Against the Dark Arts teacher. That position is now as safe as the other teaching posts at Hogwarts, since Voldemort’s death broke the jinx that kept a Defense Against the Dark Arts professor from remaining for more than a year.
While Rowling didn’t clarify whether Harry, Ron and Hermione ever return to school to finish their seventh year, she did say she could see Harry popping up every now and again to give the “odd talk” on Defense Against the Dark Arts.
More details to come?
Rowling said she may eventually reveal more details in a Harry Potter encyclopedia, but even then, it will never be enough to satisfy the most ardent of her fans.
“I’m dealing with a level of obsession in some of my fans that will not rest until they know the middle names of Harry’s great-great-grandparents,” she said. Not that she’s discouraging the Potter devotion!
“I love it,” she said. “I’m all for that.”
Wat mij vooral stoorde is dat ze het ding gingen dragen; ik bedoel... je weet dat het een horcrux is... wat bezielt je dan om het ding om je nek te hangen? Mik het lekker in dat tasje van Hermione ofzo.quote:Op donderdag 26 juli 2007 23:52 schreef IHVK het volgende:
Ik vond het boek echt geweldig, maar er was één ding dat me ontzettend stoorde.
Die locket die ze droegen, leek verdomd veel op "The Ring" die Frodo moest dragen.
Het was een zware last voor de drager en het gaf de eigenaar rare ideeën
En dan kwijtraken. Lekker handig.quote:Op donderdag 26 juli 2007 23:57 schreef Ceased2Be het volgende:
Mik het lekker in dat tasje van Hermione ofzo.
Nou in je broekzak danquote:Op donderdag 26 juli 2007 23:59 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
En dan kwijtraken. Lekker handig.
De vergelijking is wel treffend ja, maar zover ik weet zijn er meer folkloreverhalen e.d. waarin iets dergelijks voorkomt. Maar ik ben het ermee eens dat ze dat beter niet had kunnen doen, het lijkt nu wel erg 'gejat'.
Mijn idee was dat ze dat alleen maar deden om ervoor te zorgen dat ze het niet kwijt zouden raken. Ze bespreken toch ook wat ze ermee moeten doen?quote:Op donderdag 26 juli 2007 23:57 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Wat mij vooral stoorde is dat ze het ding gingen dragen; ik bedoel... je weet dat het een horcrux is... wat bezielt je dan om het ding om je nek te hangen? Mik het lekker in dat tasje van Hermione ofzo.
"The Chosen One" heb ik ook al eerder gehoord ja.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 00:27 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Nou in je broekzak dan
En het is altijd wel iets met die vervloekte items in fantasy verhalen/mythes/sagen; Tolkien was niet de eerste die iets dergelijks verzon en ook zeker niet de laatste
Misschien wel de tweede naam van James?quote:Op donderdag 26 juli 2007 20:23 schreef phileine het volgende:
Het verlies van Fred is enorm voor het comical relief van de serie (en waarom hernoemt noch Ron nóch Ginny een zoon naar hem?)
Met die gedachte zat ik dus ook al een paar dagen te spelen inderdaad.quote:Op donderdag 26 juli 2007 21:20 schreef phileine het volgende:
Ja dat is waar wonderer, ze moet natuurlijk al flinke noodgrepen uithalen om wat andere povs te krijgen. Misschien een parallel-boek dan, zoiets als bij Ender's Game. Daar is later ook een tweede versie van uit gekomen vanuit het perspectief van iemand anders.
Lijkt mij ook lastig. Het personage moet natuurlijk wel interessant genoeg zijn om als hoofdpersoon aan te wijzen. En voor wat betreft Neville; zijn rol stelt in de eerste boeken nog niet zoveel voor.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 09:11 schreef PPL het volgende:
[..]
Alleen, vanuit wiens persepectief zou dat dan moeten worden geschreven.
Neville? Ligt teveel voor de hand!
Dat Neville niet zo'n grote rol speelt in de eerste boeken is eerder een pluspunt.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 10:13 schreef MissLeDuq het volgende:
[..]
Lijkt mij ook lastig. Het personage moet natuurlijk wel interessant genoeg zijn om als hoofdpersoon aan te wijzen. En voor wat betreft Neville; zijn rol stelt in de eerste boeken nog niet zoveel voor.
Leuker zou zijn om de complete serie vanuit het perspectief van de Death Eaters en (later) Voldemort zelf te schrijven. Vanaf het punt dat Voldemort stuk ging bij Harry en z'n moeder tot en met z'n uiteindelijke dood in boek 7. compleet ander perspectief en een mooie gelegenheid om een stuk voorgeschiedenis te doen.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 10:13 schreef MissLeDuq het volgende:
[..]
Lijkt mij ook lastig. Het personage moet natuurlijk wel interessant genoeg zijn om als hoofdpersoon aan te wijzen. En voor wat betreft Neville; zijn rol stelt in de eerste boeken nog niet zoveel voor.
Dat klopt toch helemaal niet met hoe het nu zat?quote:What happens to a secret when the Secret-Keeper dies?
I was surprised that this question won, because it is not the one that I'd have voted for… but hey, if this is what you want to know, this is what you want to know!
When a Secret-Keeper dies, their secret dies with them, or, to put it another way, the status of their secret will remain as it was at the moment of their death. Everybody in whom they confided will continue to know the hidden information, but nobody else.
Just in case you have forgotten exactly how the Fidelius Charm works, it is
"an immensely complex spell involving the magical concealment of a secret inside a single, living soul. The information is hidden inside the chosen person, or Secret-Keeper, and is henceforth impossible to find -- unless, of course, the Secret-Keeper chooses to divulge it" (Harry Potter and the Prisoner of Azkaban)
In other words, a secret (eg, the location of a family in hiding, like the Potters) is enchanted so that it is protected by a single Keeper (in our example, Peter Pettigrew, a.k.a. Wormtail). Thenceforth nobody else – not even the subjects of the secret themselves – can divulge the secret. Even if one of the Potters had been captured, force fed Veritaserum or placed under the Imperius Curse, they would not have been able to give away the whereabouts of the other two. The only people who ever knew their precise location were those whom Wormtail had told directly, but none of them would have been able to pass on the information.
Inderdaad, dat is gewoon veranderd.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 11:26 schreef thijsdetweede het volgende:
Hmm, van jkr's eigen site kwam dit:
[..]
Dat klopt toch helemaal niet met hoe het nu zat?
Caspar? Bedoel je Colin Creevey?quote:Op vrijdag 27 juli 2007 14:23 schreef Zhenar het volgende:
Dat Caspar ook dood ging vond ik dan weel overdreven. Totaal nergens voor nodig![]()
Ja, die bedoelde ikquote:Op vrijdag 27 juli 2007 14:32 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
Caspar? Bedoel je Colin Creevey?
Zijn dood ging echt nergens over.
Tja, ik vond dat hoge aantal doden juist wat overdreven. In deel 6 was er ook een aanval op Hogwarts en daar ging er maar 1 iemand doodquote:Op vrijdag 27 juli 2007 14:35 schreef phileine het volgende:
Tja ik vond het dus wel passend dat er en-passant wat "bekenden" doodgingen. het zou toch wel erg toevallig zijn als er bij de 50 casualities nou helemaal niemand van de die-hard strijders zat. Juist door het terloopse hakte het er bij mij best in.
quote:Op vrijdag 27 juli 2007 15:24 schreef alwaysthebest het volgende:
Duitse covercontest. Mensen mogen net als vorige keer een keuze maken. Ik vind ze zelf allebei foeilelijk.
quote:Op donderdag 26 juli 2007 23:57 schreef Ceased2Be het volgende:
[..] Mik het lekker in dat tasje van Hermione ofzo.
Nee ik wist het in mijn achterhoofd opzich wel maar ik dacht dat het nooit echt duidelijk was gemaakt in het boek.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 16:16 schreef tonks het volgende:
Had je daar overheen gelezen?
Ik vind jou schattigquote:Op vrijdag 27 juli 2007 16:22 schreef Jett het volgende:
Vind het trouwens wel schattig dat Neville leraar is geworden![]()
Wat? Het is toch totaal onlogisch dat ze met een friggin' Horcrux om hun nek gaan lopen? Ze WETEN dat het een fragment van de ziel van de ultieme badguy bevat en dan ga je het om je nek hangen?quote:
Ja ik geef je totaal gelijk. Maar moest gewoon hardop lachen op die zin ''Dat tasje van Hermelien". Mijn humorquote:Op vrijdag 27 juli 2007 16:26 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Wat? Het is toch totaal onlogisch dat ze met een friggin' Horcrux om hun nek gaan lopen? Ze WETEN dat het een fragment van de ziel van de ultieme badguy bevat en dan ga je het om je nek hangen?
Als ik maar gelijk krijg ben ik tevredenquote:Op vrijdag 27 juli 2007 16:27 schreef Jett het volgende:
[..]
Ja ik geef je totaal gelijk. Maar moest gewoon hardop lachen op die zin ''Dat tasje van Hermelien". Mijn humor![]()
Lullig alleen als je hoofd petrified net als wat er met de hand van Dumbledore is gebeurd nadat ie die ring om z'n vinger schoof.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 16:39 schreef Adelante het volgende:
tasje kun je kwijtraken, je nek wat minder snel.
Dat gevoel had ik ook, zeker omdat ze weten wat de Horcrux in het dagboek allemaal deed (al zat daar ook een kopie van Voldemorts 16-jarige persoonlijkeheid in, dus dat kan dan weer net wat anders liggen)quote:Op donderdag 26 juli 2007 23:57 schreef Ceased2Be het volgende:
Wat mij vooral stoorde is dat ze het ding gingen dragen; ik bedoel... je weet dat het een horcrux is... wat bezielt je dan om het ding om je nek te hangen? Mik het lekker in dat tasje van Hermione ofzo.
Kingsley heeft ook een zwart hoofd andersquote:Op vrijdag 27 juli 2007 16:44 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Lullig alleen als je hoofd petrified net als wat er met de hand van Dumbledore is gebeurd nadat ie die ring om z'n vinger schoof.
Ja, in de film wel, is dat ergens in het boek ook zo beschreven? Ik had hem me namelijk heel anders voorgesteld, ook veel ouder...quote:Op vrijdag 27 juli 2007 16:52 schreef Adelante het volgende:
[..]
Kingsley heeft ook een zwart hoofd anders
ik ook, ben duitser, maar nooit een van de duitse booken gekocht. Lelijk.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 15:24 schreef alwaysthebest het volgende:
Duitse covercontest. Mensen mogen net als vorige keer een keuze maken. Ik vind ze zelf allebei foeilelijk.
Idd, ik heb deel 6 en 7 in het engels maar die zijn lang niet zo mooi als de nederlandse versiesquote:Op vrijdag 27 juli 2007 17:25 schreef AudreyHepburn het volgende:
Ik vind de Engelse cover anders ook te lelijk voor woorden..
Dat is precies de reden dat ik alle engelse volwassen edities heb gekocht, die vind ik er zelf ontzettend strak uitzien.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 18:59 schreef Triptamine het volgende:
[..]
Idd, ik heb deel 6 en 7 in het engels maar die zijn lang niet zo mooi als de nederlandse versies
Ik vind de Nederlandse een van de mooiste versies.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 17:35 schreef Roi het volgende:
De Nederlandse zijn op de een of andere manier dan wel weer erg goed!
Waarom was Colin Creevey überhaupt nog op Zweinstein? Hij had toch Dreuzelouders? Of vergis ik me daarinquote:Op vrijdag 27 juli 2007 14:32 schreef alwaysthebest het volgende:
Caspar? Bedoel je Colin Creevey?
Zijn dood ging echt nergens over.
quote:Op vrijdag 27 juli 2007 19:52 schreef alwaysthebest het volgende:
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
De Duitse volwassenedities.![]()
Het kan toch... dus wat lul je nou.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 21:02 schreef Bog het volgende:
ik denk dat t nog steeds vrijwel onmogelijk is dat de pa van hagrid een reuzin geneukt heeft.
daar had jkr wel wat meer over mogen schrijven, of iig wat meer opheldering
2 september wordt-ie onthuld tijdens de boekenbeurs Manuscripta op het Westergasfabriek-terrein in Amsterdam.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 20:25 schreef IHVK het volgende:
Weet iemand wanneer de Nederlandse cover bekend wordt? Hebben de HP-addicten weer een datum om zich op te verheugen?
Ik vind de Engelse kindereditie die ik heb, anders nog best mooi.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 17:25 schreef AudreyHepburn het volgende:
Ik vind de Engelse cover anders ook te lelijk voor woorden..
Ja, die vond ik ook heel mooiquote:Op vrijdag 27 juli 2007 23:05 schreef sinaasappelsapje het volgende: Vooral de quote 'Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?' vond ik mooi, mijn favoriete quote uit het boek denk ik.
Een klein gokje mijnerzijds heur: omdat ze per se een epiloog wilde schrijven? Of bedoel je dat je liever had gehad dat ze die kids van school haalden i.p.v. naar school brachten?quote:Op vrijdag 27 juli 2007 23:34 schreef SunChaser het volgende:
Wat walgelijk slecht, waarom zou je zo eindigen en niet gewoon bij het einde van het scjhooljaar.
Omdat er helemaal geen schooljaar was. Heb je eigenlijk wel gelezen?quote:Op vrijdag 27 juli 2007 23:34 schreef SunChaser het volgende:
Die allerlaatste zinnen, dat die bliksemschichtlidteken al jaren niet meer was verkleurd en dan: Eind Goed, Al Goed.
Wat walgelijk slecht, waarom zou je zo eindigen en niet gewoon bij het einde van het scjhooljaar.
Nee, ik ebdoel, Voldemort was verslagen. Klaar. Ze had moeten eikndigen dat ie zmn diploma kreeg ofzo. Nu zegt ze dat 19 jaar later nog steeds alles goed was, geapig zelfs. En dan: Eind Goed, Al Goed, alsof het Suske en Wiske is.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 23:37 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Een klein gokje mijnerzijds heur: omdat ze per se een epiloog wilde schrijven? Of bedoel je dat je liever had gehad dat ze die kids van school haalden i.p.v. naar school brachten?
Ja man, dat verpest echt het hele boekquote:Op vrijdag 27 juli 2007 23:39 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Nee, ik ebdoel, Voldemort was verslagen. Klaar. Ze had moeten eikndigen dat ie zmn diploma kreeg ofzo. Nu zegt ze dat 19 jaar later nog steeds alles goed was, geapig zelfs. En dan: Eind Goed, Al Goed, alsof het Suske en Wiske is.
De hele serie eigenlijk.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 23:41 schreef Molluck het volgende:
[..]
Ja man, dat verpest echt het hele boek![]()
Ik zeg hoe Rowling de serie had moeten beindigen, niet hoe ze het daatwerkelijk heeft geschreven.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 23:44 schreef parselmouth het volgende:
Z'n diploma krijgen terwijl hij het laatste schooljaar niet eens naar school is geweest?
Ja, het einde van Die Hard 4.0 was ook al zo domquote:Op vrijdag 27 juli 2007 23:46 schreef tonks het volgende:
Hij moest eigenlijk zijn toverstaf op zijn schouder richten met voldemort achter hem en dan zo van yippy ka yee motherf... *einde*
Ah nee, ik ben er weer in getrapt. Bij de Halfblood Prince ook, toen klikte ik op één van de twee covers om hem vergroot te bekijken en toen kreeg ik het bericht "bedankt voor je stem.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 15:24 schreef alwaysthebest het volgende:
Rowling heeft in een interview al bekend gemaakt wie dat was, namelijk Arthur Weasley.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 20:51 schreef bonzai-bart het volgende:Verder was er de discussie wie Rowling bedoelde met wie laat in zijn leven nog magische krachten vertoonde, ik denk dat ze daar Dobby mee bedoelde, die pakte de wand van Narcissa af (tijdens de ontsnappings actie) en haalde daar wat dingen mee uit.
Wat jullie?
quote:Op vrijdag 27 juli 2007 23:53 schreef tonks het volgende:
Jezus die duitse harry potter lijkt net een lesbisch meisje van 14 die haarzelf net aan het ontdekken is en met een greenpeace shirt in 2 vwo zit
Nee, Arthur is het personage dat eigenlijk zou dood gaan (in OotP al), maar dat kon JKR niet over haar hart verkrijgen.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 23:50 schreef AltTab het volgende:
Rowling heeft in een interview al bekend gemaakt wie dat was, namelijk Arthur Weasley.
Ja.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 11:00 schreef bladibladibla het volgende:
[..]
Nee, Arthur is het personage dat eigenlijk zou dood gaan (in OotP al), maar dat kon JKR niet over haar hart verkrijgen.
Wat ik trouwens heel vaag vond:
Toen het trio door de Snatchers werd opgepakt werder ze naar Malfoy Mansion gebracht, waar Draco werd gevraagd om ze te identificeren. Harry's gezicht was geraakt door een of andere opzwelspreuk, dus hij was onherkenbaar. Ron en Hermione waren niet veranderd, maar Draco zei tegen de DE's dat hij ze niet herkende. Zou hij dit expres hebben gedaan?
Dan is hij toch niet zo'n grote kwal als ik dacht. Al verdiende hij die klap die hij van Ron kreeg aan het einde nog welquote:Op zaterdag 28 juli 2007 11:33 schreef IHVK het volgende:
Ja.
Hij zei ook na enig aandringen pas, dat Hermelien, Hermelien was.
Oh dat heb ik dan gemist. Welke klap?quote:Op zaterdag 28 juli 2007 11:56 schreef bladibladibla het volgende:
[..]
Dan is hij toch niet zo'n grote kwal als ik dacht. Al verdiende hij die klap die hij van Ron kreeg aan het einde nog wel
Na het gevecht in de room of requirement lopen ze langs hem en dan zegt ie: that's the seccond time we saved your life. *pats*quote:
Die zijn inderdaad erg mooiquote:Op vrijdag 27 juli 2007 19:00 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Dat is precies de reden dat ik alle engelse volwassen edities heb gekocht, die vind ik er zelf ontzettend strak uitzien.
Ehh neville...quote:Op zaterdag 28 juli 2007 15:12 schreef Silaz het volgende:
Idd, heb hem net uitgelezen (lees een kwartier geleden) en ik vond het een super boek, veel dingen van de vorige boeken kwamen weer terug, zoals deluminator enzo.. maar wat ik niet echt snapte is wie of hoe nou Nagini heeft vermoord?
![]()
Ja, dat vraag ik me ook af. Dat volgde ik even niet helemaal.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 15:20 schreef Naamah het volgende:
Wat was nou dat huilende wezen op de grond toen Harry met Dumbledore praatte? Was dat het stukje Voldemort dat uit Harry kwam?
Ik dacht het wel, maar zeker weten doe ik het niet (maar wat zou het anders moeten zijn?)quote:Op zaterdag 28 juli 2007 15:20 schreef Naamah het volgende:
Wat was nou dat huilende wezen op de grond toen Harry met Dumbledore praatte? Was dat het stukje Voldemort dat uit Harry kwam?
Ja, een stukje van Voldie's ziel.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 15:20 schreef Naamah het volgende:
Hm. Maar als die OOK in limbo rondhangt, is er dan geen kans dat hij daar op de een of andere manier ook weer uit komt?quote:Op zaterdag 28 juli 2007 18:55 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Ja, een stukje van Voldie's ziel.
Volgens mij wel.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 15:20 schreef Naamah het volgende:
Erop gepoept en daarna eromheen gedanst met hun piemel uit hun broek terwijl ze het clublied van de Chudley Cannons fluitten?quote:Op zondag 29 juli 2007 17:16 schreef Smash-it het volgende:
By the way een goede vraag hierboven ergens, wat hebben ze met het lichaam van Voldemort gedaan?
wat ze er uiteindelijk mee gedaan hebben werd niet verteld, maar meteen na zijn dood hebben ze ´m in een kast gelegd, gescheiden van alle gestorven goeierikken...quote:Op zondag 29 juli 2007 17:16 schreef Smash-it het volgende:
By the way een goede vraag hierboven ergens, wat hebben ze met het lichaam van Voldemort gedaan?
Die is inderdaad geweldig. De dood van Fred vond ik ook erg klote. Hij was(natuurlijk samen met George) een van mijn favoriete personen. Al vind ik het wel een goede keus. Het moest wel gebeuren. Het kan namelijk niet zo zijn dat ze allemaal meevechten, en het allemaal miraculeus overleven. Ik had wel liever Percy of Bill dood zien gaan.quote:Op zondag 29 juli 2007 20:53 schreef Patch het volgende:
Er zijn er nog veel meer, maar deze 2 verdienen een plaatsje in een post van mij:
[b]"NOT MY DAUGHTER, YOU BITCH !"
Ja, en dan Hagrids matige reactie 'ach,ze had een mooi leven'. Terwijl hij wel stomme spinnendingen wil redden en daarmee bijna zijn eigen doodvonnis tekent.quote:Op zondag 29 juli 2007 21:56 schreef Nenootje het volgende:
Ik vond de dood van Hedwig nog het ergstHet was zo onnodig. Alhoewel. Dat zorgde er wel voor dat ze die kooi niet steeds moesten meesleuren.
En SNape...quote:Op zondag 29 juli 2007 23:33 schreef Smash-it het volgende:
Wat ik me ook nog afvroeg, waarom kwam Sirius niet uit de Resurrection Stone? Alleen zijn ouders en Lupin die met hem mee het bos inliepen. En ik hoop op zijn minst dat zoon 1 van Harry en Ginny 'James Sirius' heet..
quote:James was exactly the same height as Harry. He was wearing the clothes in which he had died, and his hair was untidy and ruffled, and his glasses were a little lopsided, like Mr. Weasley’s.
Sirius was tall and handsome, and younger by far than Harry had seen him in life. He loped with an easy grace, his hands in his pockets and a grin on his face.
Lupin was younger too, and much less shabby, and his hair was thicker and darker. He looked happy to be back in this familiar place, scene of so many adolescent wanderings.
Lily’s smile was widest of all. She pushed her long hair back as she drew closer to him, and her green eyes, so like his, searched his face hungrily, as though she would never be able to look at him enough.
De uil van Harry.quote:Op maandag 30 juli 2007 00:38 schreef SunChaser het volgende:
Wie is Hedwig toch al weer in de films?
Ongeveer even groot.quote:Krijgt die Luna nog een grotere rol in boek 6 en 7?
Hedwig is de uil, lieverd.quote:Op maandag 30 juli 2007 00:38 schreef SunChaser het volgende:
Wie is Hedwig toch al weer in de films?
Krijgt die Luna nog een grotere rol in boek 6 en 7?
Wat stom dat Hedwig er niet uit kwam.quote:Op maandag 30 juli 2007 00:34 schreef alwaysthebest het volgende:
Sirius kwam wel uit de resurrection stone. Zie pagina 560 (UK children).
[..]
Ik vond het ook zo zielig dat Hedwig sneuveldequote:Op zondag 29 juli 2007 21:56 schreef Nenootje het volgende:
Ik vond de dood van Hedwig nog het ergstHet was zo onnodig. Alhoewel. Dat zorgde er wel voor dat ze die kooi niet steeds moesten meesleuren.
eh... het medaillon?quote:Op maandag 30 juli 2007 07:24 schreef Patch het volgende:
en uiteindelijk heeft Harry maar 1 Horcrux vernietigd, en nog geeneens in deel 7.... in deel 2 al...![]()
Ron...quote:
Harry hield hem vast en Ron moest er met het zwaard door heen.quote:
Haha, precies, ik ook.quote:Op maandag 30 juli 2007 11:18 schreef ioko het volgende:
Uit sinds gisteren! Ik kan vrij weinig negatiefs zeggen, alleen dat laatste stukje had idd niet gehoeven. Ik had misschien nog wel wat meer drama en verhaallijnen rond de stelletjes willen zien (Ron en Hermione en Harry en Ginny). Maar ja, dat ben ik weer. Voor de rest, passend laatste boek uit een superleuke serie. Voor kinderen vindt ik het wel wat heftig allemaal.
Hoewel ik begrijp wat je bedoeld ben ik het niet volledig met je eens. Als ik bijvoorbeeld op 22 oktober 2006 2 minuten eerder naar het toilet was gegaan hadden dan hadden we geen auto ongeluk gehad. En als ik 5 minuten eerder geboren was dan was ik op 24 juli jarig geweest. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Toevalligheden horen bij het leven, dus ook in zo'n verhaal.quote:Op maandag 30 juli 2007 11:04 schreef Charles.Darwin het volgende:
- Harry loopt door een bos, ziet een Patronus, volgt deze en vind het zwaard, een belangrijk item dat noodzakelijk is voor de plotontwikkeling. Later blijkt dat deze gebeurtenis enkel tot stand is gekomen omdat onze vrienden "toevallig" een schilderij hebben meegenomen waarop een figuur staat dat beide hoofdkwartieren (Snape, Harry) kan bezoeken. Als ze het schilderij hadden laten hangen, wat elk normaal mens had gedaan, had Snape waarschijnlijk nooit de mogelijkheid gehad om het zwaard af te leveren en was alles mislukt.
Ik had eigenlijk direct al het vermoeden dat de patronus van Snape afkomstig was, ik weet niet waaromquote:Op maandag 30 juli 2007 11:39 schreef thaduck het volgende:
[..]
Ik vond het juist meesterlijk dat ze Snape daarvoor gebruikt heeft overigens. Een van de mensen waarvan je niet wist wat voor een Patronus hij had. En zo bleef het lang spannend wie nou dat zwaard daar neergelegd had.
Je streepje staat verkeerdquote:Op maandag 30 juli 2007 09:58 schreef Patch het volgende:
Harry Potter Lord - Voldemort
Het was dezelfde patronus als die van Lily.quote:Op maandag 30 juli 2007 11:45 schreef MissLeDuq het volgende:
Hoewel ik de patronus eigenlijk niet direct bij Snape vind passen![]()
Ik het met je eens dat Rowling makkelijk gebruik maakt van Deus Ex Machina, maar dit is er nu net geen 1. Ze nemen het schilderij mee om te voorkomen dat Black aan Snape (toen nog gezien als slecht) kon doorvertellen wat er op de Grimbaut 12 gebeurt.quote:Op maandag 30 juli 2007 11:04 schreef Charles.Darwin het volgende:
- Harry loopt door een bos, ziet een Patronus, volgt deze en vind het zwaard, een belangrijk item dat noodzakelijk is voor de plotontwikkeling. Later blijkt dat deze gebeurtenis enkel tot stand is gekomen omdat onze vrienden "toevallig" een schilderij hebben meegenomen waarop een figuur staat dat beide hoofdkwartieren (Snape, Harry) kan bezoeken.
Toevalligheden en geluk in een verhaal vind ik ook niet erg, hoort bij het realisme. Het valt me gewoon tegen dat Rowling zoveel onrealistische plot devices moet gebruiken om het verhaal af te ronden. Voor meer info, check dit artikel (gaat over OoTP, maar je kunt dezelfde ongelukkige plot devices toepassen op alle boeken.quote:Op maandag 30 juli 2007 11:39 schreef thaduck het volgende:
[..]
Hoewel ik begrijp wat je bedoeld ben ik het niet volledig met je eens. Als ik bijvoorbeeld op 22 oktober 2006 2 minuten eerder naar het toilet was gegaan hadden dan hadden we geen auto ongeluk gehad. En als ik 5 minuten eerder geboren was dan was ik op 24 juli jarig geweest. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Toevalligheden horen bij het leven, dus ook in zo'n verhaal.
[...]
Weet ik. Toch apart eigenlijk dat ze dezelfde patronus hebben. Dat zie je bij geen enkel ander karakter in het verhaal.quote:Op maandag 30 juli 2007 13:15 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Het was dezelfde patronus als die van Lily.
verderop in het interview, nog eens:quote:But I-- I made a decision as I went into writing Phoenix that I was going to reprieve Mr. Weasley and I was going to kill someone else. And if you finish the book, I-- I expect you probably know and someone else who is a father.
And I wanted there to be an echo of-- of Harry's loss of parents. And you probably know who I'm talking about if you've finished the book. But-- so there are two characters who are killed in (book) Seven. So Mr. Weasley did get attacked, as you know, in Five. But he would have died if I'd have stuck to the original plan. But he survived. I had to keep him alive partly-- partly because I couldn't bear to kill him.
quote:J.K. Rowling: I wanted there to be an echo of what happened to Harry just to show the absolute evil of what Voldemort's doing. The fact that you leave orphans and you leave children who then have to make their way in the world uncared for and unprotected. And-- so that's why I killed the two that, you know, you know about in this book. Which I hated, hated doing because I love them both as characters.
Mwah. Harry en James hebben allebei een Stag, en ik kan me bijna niet voorstellen dat Tonks' wolf niet gematched wordt door Lupin.quote:Op maandag 30 juli 2007 13:35 schreef MissLeDuq het volgende:
[..]
Weet ik. Toch apart eigenlijk dat ze dezelfde patronus hebben. Dat zie je bij geen enkel ander karakter in het verhaal.
Maar dat is eigenlijk toch raar... alsof Tonks bijvoorbeeld altijd al wist dat ze op Lupin zou vallen.quote:Op maandag 30 juli 2007 14:06 schreef thijsdetweede het volgende:
[..]
Mwah. Harry en James hebben allebei een Stag, en ik kan me bijna niet voorstellen dat Tonks' wolf niet gematched wordt door Lupin.
Van Wikipedia. Audrey heeft gelijk dusquote:The form of Tonks' Patronus changed in Harry Potter and the Half-Blood Prince from previous form to a wolf. Snape was the first to mention the change in Tonks' patronus after she sent it up to the castle after taking Harry off the Hogwarts Express in Harry Potter and the Half-Blood Prince. Harry and Hermione at first believed that the transformation was due to feelings brought on by the death of her cousin Sirius Black, as his form as an Animagus was a large black dog. However, she later confessed her love for Remus Lupin, who is a werewolf, and it is implied that this was the true motivation for its change.
Vraag eens wat er met Madeye Moody is gebeurd?quote:
Ik heb hem ingezonden. De vraag is of hij er wel doorheen komt (vragen worden gescreend) en dat is de vierde die ik stuur, geen een die worden beantwoordt. Terwijl ze allemaal kei interessant zijn.quote:Op maandag 30 juli 2007 15:45 schreef Patch het volgende:
[..]
Vraag eens wat er met Madeye Moody is gebeurd?![]()
Want die passage was erg onduidelijk en niemand heeft het er meer over.
Ik was zeker van mening dat ie nog op zou duiken later in het boek...
quote:Casey Kunze: Who killed remus and tonks I think if I knew this, I would get some closure over the very sad, but understandable, death of two of my favorite characters
J.K. Rowling: I’m so sorry! I met a couple on launch night who had come dressed as Lupin and Tonks, and I felt dreadfully guilty as I signed their books!
Remus was killed by Dolohov and Tonks by Bellatrix.
Had ik ook verwacht.quote:Op maandag 30 juli 2007 15:53 schreef Patch het volgende:
Nu ik erover nadenk, ik dacht dat de allerlaatste zin zoiets zou zijn in de trant van:
"Harry, where's your scar?"
Je kon een week geleden ook al vragen submitten. Ze maken denk ik een selectie en Rowling zit gewoon rustg wat vragen te beantwoorden. Als het echt live zou zijn zou het echt een kippenhok worden. Ik denk dat vragen die nu binnenkomen worden gescreend en over een tijdje wel beantwoord kunnen worden. Maar ja, wie weet hoeveel vragen er binnenkomen, alles beantwoorden lijkt me lastig.quote:Op maandag 30 juli 2007 16:06 schreef phileine het volgende:
Ik heb ook wat vragen gesubmit, maar tot nu toe komt er niks door. Volgens mijn man is het gewoon allemaal al van te voren bedacht en is er niks lives aan. (of is dat meer iets voor BNW?)
En dit was ook wel grappig toen ze per ongeluk antwoord gaf op een vraag voordat ie was gesteld:quote:Chely: James patronus is a stag and lilys a doe is that a coincidence?
J.K. Rowling: No, the Patronus often mutates to take the image of the love of one's life (because they so often become the 'happy thought' that generates a Patronus).
quote:J.K. Rowling: Sorry, technical hitch – just answered a question before seeing it!
J.K. Rowling: I am clearly getting better at Legilimency.
Een paard.quote:Op maandag 30 juli 2007 16:14 schreef Koningin het volgende:
Wat was die van Ginny dan ook al weer?
Ik was dus nog helemaal niet zo gek toen ik dacht dat de Doe door Ginny was gestuurd.quote:Chely: James patronus is a stag and lilys a doe is that a coincidence?
J.K. Rowling: No, the Patronus often mutates to take the image of the love of one's life (because they so often become the 'happy thought' that generates a Patronus).
Tof.quote:Ron joined George at Weasleys? Wizarding Wheezes, which became an enormous money-spinner
Hier had ik ook nog over nagedacht inderdaad. Al vind ik het stom dat hij er niet tussenhangt.quote:Laura Trego: Was the absence of snapes portrait in the headmasters office in the last scene innocent or deliberate
J.K. Rowling: It was deliberate. Snape had effectively abandoned his post before dying, so he had not merited inclusion in these august circles.
Over het zijn van Master of Death:quote:J.K. Rowling: However, I like to think that Harry would be instrumental in ensuring that Snape?s portrait would appear there in due course.
quote:Alborz: What does it mean to be the master of death
J.K. Rowling: As Dumbledore explains, the real master of Death accepts that he must die, and that there are much worse things in the world of the living.
J.K. Rowling: It is not about striving for immortality, but about accepting mortality.
Paardquote:Op maandag 30 juli 2007 16:14 schreef Koningin het volgende:
Wat was die van Ginny dan ook al weer?
Jack Russell Terrier.quote:Op maandag 30 juli 2007 16:22 schreef Koningin het volgende:
En die van Ron?
Otter. Laten we niet te intiem worden.quote:Op maandag 30 juli 2007 16:26 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
Jack Russell Terrier.
Past goed bij de bever van Hermione.
Ja, vond ik ook een beetje teleurstellend. Had een Hippogriff stoerder gevonden. Of, als het Harry-related had moeten wezen, desnoods een sneeuwwitte uil.quote:Op maandag 30 juli 2007 16:18 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Ginny het paardenmeisje..
"Hihihihihihihhi !"
Hopelijk komt het inderdaad allemaal terug in de encyclopediequote:Op maandag 30 juli 2007 19:32 schreef Charles.Darwin het volgende:
Erg leuk, al die antwoorden. Had natuurlijk gewoon in het boek moeten staan
Ze moet er nog aan beginnenquote:Op maandag 30 juli 2007 19:56 schreef Houtspeer het volgende:
Er is nog geen datum voor de encyclopedie?
Het laatste wat ik gelezen heb is dat ze voorlopig nog niet met de encyclopedie gaat beginnen. Die twee projecten zullen iets (totaal) anders zijn.quote:Op maandag 30 juli 2007 20:24 schreef Houtspeer het volgende:
Ze is toch net begonnen aan 2 nieuwe projecten? 1 voor kinderen en1 voor volwassenen.
Maar dit klopt toch niet echt met wat ze zegt over Harry en Ron die het hele ministerie hervormen?quote:J.K. Rowling: Ron joined George at Weasleys' Wizarding Wheezes, which became an enormous money-spinner..
Of zou dat pas later zijn?quote:As for his occupation, Harry, along with Ron, is working at the Auror Department at the Ministry of Magic. After all these years, Harry is now the department head.
"Harry and Ron utterly revolutionized the Auror Department," Rowling said. "They are now the experts. It doesn't matter how old they are or what else they've done."
Ik denk dat het werken bij die shop valt onder:quote:Op maandag 30 juli 2007 22:28 schreef AltTab het volgende:
[..]
Maar dit klopt toch niet echt met wat ze zegt over Harry en Ron die het hele ministerie hervormen?
[..]
Of zou dat pas later zijn?
Maar vaag is het welquote:It doesn't matter how old they are or what else they've done
Ze zegt ook dat Harry eerst zijn NEWTs nog gaat halen.... het lijkt me dus logisch dat terwijl Harry dit nog doet, Ron intussen iets anders doet.quote:Op maandag 30 juli 2007 22:28 schreef AltTab het volgende:
[..]
Maar dit klopt toch niet echt met wat ze zegt over Harry en Ron die het hele ministerie hervormen?
[..]
Of zou dat pas later zijn?
Ja wat had je dan gewild, dat Voldemort Snape vertelt dat hij dood moet maar dat dat wel tot morgen kan wachten?quote:Op maandag 30 juli 2007 23:07 schreef Angelic_Rose het volgende:
Dankzij een spoiler van iemand wist ik al dat Snape ging overlijden, maar ik vond dat stuk erg slap.. Voldemort zegt dat Snape dood moet.. en hup Snape is dood..
He? Je had geen Hollows gehoeven?? Maar dan klopt de hele Harry Potter serie niet meer?? Ik snap je punt niet echt...quote:Verder vond ik het middenstuk in die tent net als bijna iedereen erg saai en de verhaallijn rondom de Deathly Hollows en Horcruxes zorgde ervoor dat ik lichtelijk in de war raakte op een gegeven moment..
Die Deathly Hollows hadden van mij dus niet gehoeven, ik had liever gezien dat het hele boek meer was gefocust op de gevaarlijke zoektocht naar de Horcruxes..
Dat werd wel beschreven, maar het ging allemaal net te snel, een beetje tussen neus en lippen door..
Het waren gewoon teveel verhaallijnen etc..
Tja, dat de dood van Snape niet echt groots en heldhaftig is tot daar aan toe (vind ik zelfs een logische keuze) maar iets meer verzet van zijn kant had wel gemogen. Snape laat zich zo omleggen zonder ook maar een poging te doen zichzelf te verdedigen...quote:Op dinsdag 31 juli 2007 00:56 schreef eQuaL het volgende:
Ja wat had je dan gewild, dat Voldemort Snape vertelt dat hij dood moet maar dat dat wel tot morgen kan wachten?
Mijn vragen zijn niet voorbij gekomen....quote:Op maandag 30 juli 2007 16:31 schreef alwaysthebest het volgende:
Afgelopen.![]()
Leuke antwoorden, veel opgehelderd.
Hier nog terug te lezen, mocht je het gemist hebben.
quote:Op maandag 30 juli 2007 23:07 schreef Angelic_Rose het volgende:
de verhaallijn rondom de Deathly Hollows en Horcruxes zorgde ervoor dat ik lichtelijk in de war raakte op een gegeven moment.
quote:Op maandag 30 juli 2007 23:07 schreef Angelic_Rose het volgende:
Zo ik heb hem ook uit hoor..
Heb me door de laatste 2 hoofdstukken heen moeten worstelen (en dan tel ik die vreselijke epiloog op het einde niet mee) omdat ik zo ontzettend hard moest janken en niet meer kon stoppen..![]()
Ik vond het boek een erg sterke start hebben, echt Rowlings stijl.. De 7 Harry Potters etc..
En alhoewel ik de dood van Hedwig en Mad-Eye niet zag aankomen zorde het er wel voor dat ik ging beseffen dat het niet bij die 2 ging blijven..
Dankzij een spoiler van iemand wist ik al dat Snape ging overlijden, maar ik vond dat stuk erg slap.. Voldemort zegt dat Snape dood moet.. en hup Snape is dood..
Verder vond ik het middenstuk in die tent net als bijna iedereen erg saai en de verhaallijn rondom de Deathly Hollows en Horcruxes zorgde ervoor dat ik lichtelijk in de war raakte op een gegeven moment..
Die Deathly Hollows hadden van mij dus niet gehoeven, ik had liever gezien dat het hele boek meer was gefocust op de gevaarlijke zoektocht naar de Horcruxes..
Dat werd wel beschreven, maar het ging allemaal net te snel, een beetje tussen neus en lippen door..
Het waren gewoon teveel verhaallijnen etc..
Maar goed, natuurlijk zaten er ook geweldige stukken in zoals Fred en George en de humor tussen die 2, als Harry en Hermelien bij de begraafplaats zijn van Harry's ouders, het eindgevecht vind ik super en het allermooiste: het hoofdstuk waarin Harry teruggaat in Snape zijn verleden en je er eindelijk achter komt hoe het nou werkelijk zit..
Prachtig mooi vond ik dat gedeelte..
Ik vind dit zeker niet Rowlings beste boek, teveel vragen bleven onbeantwoord en het laatste stuk over die 19 jaar later ga ik uit mijn boek scheuren..![]()
De mijne ook niet.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 08:37 schreef Koningin het volgende:
[..]
Mijn vragen zijn niet voorbij gekomen....![]()
Ik ben het wel met je eens hoor. Het kampeergedeelte iig. En Snape had misschien wel een waardiger afscheid verdient, maar ik zie ook niet hoe hij een episch gevecht met voldie aan zou moeten gaan. Verder had ik het boek op een hoop manieren graag anders gezien. De hallows hadden wat mij betreft ook niet gehoeven. De elder wand was genoeg geweest. Maar nogmaals, ik heb me absoluut niet verveelt met het boek.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 13:18 schreef Angelic_Rose het volgende:
Tja ieder zijn eigen mening toch..
Ik heb meerdere meningen zoals die van mij voorbij zien komen en dan reageren jullie ook niet zo triest dus doe ff normaal..
Dat ik lichtelijk in de war raakte kwam omdat ik niet verwacht had dat het boek zo zou gaan.. Maar goed dat leg ik ook uit, zo jammer dat dat niet goed gelezen wordt..
En Harry Potter een kinderboek? Nou sorry hoor, misschien dat die eerste 2/3 boeken nog zo gezien worden maar vooral die laatste 3 vind ik daar niet voor in aanmerking komen..
Wat een fucking onzin allemaal..
Harry Potter is begonnen als een kinderboek maar naarmate Harry etc ouder werden is de hele toon van de boeken veranderd..
Jullie zitten hier zeker alleen maar om andere meningen af te lopen zeiken? Ja niet iedereen denkt nou eenmaal hetzelfde he, lastig te begrijpen zeker..![]()
quote:Op dinsdag 31 juli 2007 14:15 schreef poon het volgende:
[..]
Ik ben het wel met je eens hoor. Het kampeergedeelte iig. En Snape had misschien wel een waardiger afscheid verdient, maar ik zie ook niet hoe hij een episch gevecht met voldie aan zou moeten gaan. Verder had ik het boek op een hoop manieren graag anders gezien. De hallows hadden wat mij betreft ook niet gehoeven. De elder wand was genoeg geweest. Maar nogmaals, ik heb me absoluut niet verveelt met het boek.
Hoe gaaf zou het wel niet zijn geweest als zijn laatste woorden waren:quote:Op dinsdag 31 juli 2007 14:15 schreef poon het volgende:
[..]
En Snape had misschien wel een waardiger afscheid verdient,
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
[ Bericht 2% gewijzigd door Patch op 31-07-2007 14:59:55 ]* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
Het was de slang.... en zoals ik eerder al aangaf verzette hij zich niet eens. En zich zo gemakkelijk te grazen laten nemen is niets voor Snape.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 14:56 schreef Houtspeer het volgende:
Het is wel Voldemort die hem doodde, wat hadden jullie verwacht? Dat Snape een spectaculair gevecht levert tegen Voldemort? Zelfs Dumbledore lukte het niet om hem te verslaan in de ministerie.
quote:Op dinsdag 31 juli 2007 14:54 schreef Patch het volgende:
[..]
Hoe gaaf zou het wel niet zijn geweest als zijn laatste woorden waren:Kijk, ik vond die referenties naar LOTR en Narnia leuk, mooi dat de halve britse, noorse en klassieke mythologie erbij gesleept wordt inclusief koning Arthur, heb bij de beschrijving van de Muggle Prime Minister me afgevraagd of dat John Major dan wel Tony Blair was en de WOII referenties waren te duidelijk maar kon ik hebben, maar ik ben erg blij dat ze Star Wars met rust heeft gelaten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ben tot veel bereid, maar dan had ik het verhaal ook niet meer geloofd hoor.
Dat doet me aan iets denken wat ik een keer ergens gelezen heb. Gaan wizards/witches dood aan een pistoolschot in het hoofd? Lijkt mij van wel. En zo ja, wie zou er dan een oorlog winnen tussen wizzards en muggles.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 15:00 schreef Koningin het volgende:
Hoe zou een gewone wizard Voldemort eigenlijk kunnen vermoorden?
Alleen met Avada Kedavra? Dat moet je dus wel kunnen!
De wizards lijkt me. als je met een zwiep van een toverstok een gebouw kan laten neerpletteren, ben je als Muggle gauw het haasje...quote:Op dinsdag 31 juli 2007 15:11 schreef poon het volgende:
[..]
Dat doet me aan iets denken wat ik een keer ergens gelezen heb. Gaan wizards/witches dood aan een pistoolschot in het hoofd? Lijkt mij van wel. En zo ja, wie zou er dan een oorlog winnen tussen wizzards en muggles.
Een magisch beschermings'shield' en de Muggles kunnen niks meer.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 15:11 schreef poon het volgende:
[..]
Dat doet me aan iets denken wat ik een keer ergens gelezen heb. Gaan wizards/witches dood aan een pistoolschot in het hoofd? Lijkt mij van wel. En zo ja, wie zou er dan een oorlog winnen tussen wizzards en muggles.
In HBP zou het John Major moeten zijn.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 15:07 schreef thijsdetweede het volgende:
Muggle Prime Minister me afgevraagd of dat John Major dan wel Tony Blair was
quote:Op dinsdag 31 juli 2007 14:54 schreef Patch het volgende:
[..]
Hoe gaaf zou het wel niet zijn geweest als zijn laatste woorden waren:Niet zo heel gaaf want dat zou niet erg verklaren waarom iedereen steeds zei dat Harry zo op James leekSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Maar ik vraag me af hoe vaak hij heeft gedacht "Harry had mijn zoon moeten zijn"."Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
toen ik het las was het toch echt Blair in m´n hoofd/gedachtenquote:Op dinsdag 31 juli 2007 16:00 schreef alwaysthebest het volgende:
In HBP zou het John Major moeten zijn.
Omdat in DH de geboorte- en sterfdata van James en Lily staan En aangezien Harry 1 jaar was toen zij stierven, mag duidelijk zijn wanneer Harry geboren is en dus wanneer de boeken zich afspelen.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 17:20 schreef Sloggi het volgende:
Hoe weten jullie dat HBP in dat jaar speelt?
Als het toch niet uitmaakt, kun je net zo goed aanhouden zoals het was toen je begon met schrijven, lijkt me. Uit ervaring weet ik dat tijdlijnen aanpassen je hele plot in de war kunnen gooien.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 17:26 schreef Sloggi het volgende:
Aha, ok. Wel raar eigenlijk; het eerste boek kwam uit in '97 (?), terwijl het zich afspeelde in 1990 ofzo. Het feit dat het verhaal 7 jaar eerder speelt heeft verder ook totaal geen functie in de boeken geloof ik. Ik vraag me af waarom ze dit zo gedaan heeft.
De Harry Potter Lexicon is wat dat betreft misschien nog beter, daar kan niet iedereen zomaar alles aanpassen en is behoorlijk volledig (afgezien van DH, informatie daaruit zijn ze nog aan het bijwerken ).quote:Op dinsdag 31 juli 2007 17:27 schreef thijsdetweede het volgende:
En nog wat hintjes her en der. Zo staat er in the Chamber dat Nearly Headless Nick overleed in 1492, en het was zijn 500ste deathday party.
Ik verzin het niet zelf, voor dit soort extreem nutteloze feitenkennis hebben we wikipedia.
http://en.wikipedia.org/w(...)Harry_Potter_stories
Daar woont Ali G. toch ?quote:Op dinsdag 31 juli 2007 18:22 schreef thijsdetweede het volgende:
Staines
Het voordeel van een serie een paar jaar terug in de tijd plaatsen is dat je niet door de actualiteit kan worden ingehaald. Technische of (geo)politieke ontwikkelingen zijn allemaal bekend en je bent niet hopeloos verouderd op het moment van uitkomen. Een van de boeken van Dan Brown is bijvoorbeeld zo achterhaald dat het bijna onleesbaar is geworden. Had Rowling de boeken nu geplaatst dan had ze op een gegeven moment de aanslagen in Londen erin moeten verwerken om de schijn van een parallelwereld op te houden of moeten besluiten om die geheel te negeren. Ook zit je met dingen als mobiele telefoons, computers, internet enz enz enz die ze nu heel makkelijk kon negeren.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 17:26 schreef Sloggi het volgende:
Aha, ok. Wel raar eigenlijk; het eerste boek kwam uit in '97 (?), terwijl het zich afspeelde in 1990 ofzo. Het feit dat het verhaal 7 jaar eerder speelt heeft verder ook totaal geen functie in de boeken geloof ik. Ik vraag me af waarom ze dit zo gedaan heeft.
Niet alleen dat hoor, je ziet het namelijk bij een heleboel boeken. Het ergst zijn de boeken (zoals die ene van Dan Brown bijv.) waar er hoog wordt opgegeven van speciale topcapaciteiten van computers die een jaar of twee later zo achterhaald zijn dat je ze niet eens meer aan de derde wereld wil doneren.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 19:33 schreef Sloggi het volgende:
Zit wel wat in, ja. Tovenaars functioneren toch het beste in een zo ouderwets mogelijke wereld.
Hebben ze sowieso wel stroom? Op die school is het ook niet echt noodzakelijk aangezien alles via magie geregeld kan worden en de leerlingen vaak praktisch bezig zijn.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 20:10 schreef Sloggi het volgende:
Rowling omzeilt dat probleem sowieso heel handig door Hogwarth's neer te zetten als een ouderwets school: geen liften, centrale verwarming (?), zelfs geen vaste telefoons voor zover bekend, geen enkele computer terwijl die dingen in '97 toch al regelmatig te vinden waren in scholen.
Wie heeft een computer nodig als er ganzenveren zijn die uit zichzelf schrijven?quote:Op dinsdag 31 juli 2007 20:10 schreef Sloggi het volgende:
Rowling omzeilt dat probleem sowieso heel handig door Hogwarth's neer te zetten als een ouderwets school: geen liften, centrale verwarming (?), zelfs geen vaste telefoons voor zover bekend, geen enkele computer terwijl die dingen in '97 toch al regelmatig te vinden waren in scholen.
Je hebt ze zelfs mét spellcorrectorquote:Op dinsdag 31 juli 2007 20:16 schreef wonderer het volgende:
[..]
Wie heeft een computer nodig als er ganzenveren zijn die uit zichzelf schrijven?
denk het niet....quote:
Oblividinges.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 20:21 schreef Patch het volgende:
[..]
denk het niet....
Dan zou er ook een wizard-electriciteitsbedrijf moeten zijn...
Een muggle-electriciteits-bedrijf zou de cover-up bekendmaken toch?
Die dingen passen ook echt bij Hogwartsquote:Op dinsdag 31 juli 2007 20:10 schreef Sloggi het volgende:
Of douches? Het enige bad dat er bestaat is die uit GoF met al die kleuren stralen enzo. En dat is alleen voor Headpersons en Prefects.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 20:11 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Hebben ze sowieso wel stroom? Op die school is het ook niet echt noodzakelijk aangezien alles via magie geregeld kan worden en de leerlingen vaak praktisch bezig zijn.
Er zullen best gewone douches zijn bij de slaapkamers. Die zullen wel magisch werken.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 20:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Of douches? Het enige bad dat er bestaat is die uit GoF met al die kleuren stralen enzo. En dat is alleen voor Headpersons en Prefects.
Google was toch wel handig geweest toen ze aan het zoeken waren naar Flamel.quote:
quote:Op dinsdag 31 juli 2007 20:34 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
Google was toch wel handig geweest toen ze aan het zoeken waren naar Flamel.
Stel je voor, dat er om de twee pagina's een kort plasmoment in het boek zit, en om de 5 pagina's een gote boodschap-scènequote:Op dinsdag 31 juli 2007 20:34 schreef thijsdetweede het volgende:
wc's komen ook alleen maar voor als ze niet gebruikt worden waar ze voor zijn uitgevonden.
Nu niet, maar als Rowling het vanaf het begin zo had geschreven, was niemand er over gevallen, lijkt me.quote:
Hermione liet de badjas van haar schouders glijden en stapte in een stoomwolk onder de hete douche. Met een zucht van ontspanning liet ze het water door haar haar en over haar gezicht stromen. Met gesloten ogen grabbelde ze naar de zeep. Per ongeluk stoot ze de zeep uit het bakje en deze glibbert onder de muur de andere douche in waar Ginny net bezig was haar benen te scheren.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 20:39 schreef alwaysthebest het volgende:
Harry in een groot gevecht met Voldemort: 'Kut, ik moet pissen man! Time Out!!! Harry rent naar de wc's. Shit, niet die met Moaning Myrtle! Harry rent met beide handen om zijn zaakje naar de volgende wc. Eindelijk kan hij opgelucht ademhalen...
Voorbereiding op z'n muggle disguise, zoiets als Superman.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 20:47 schreef wonderer het volgende:
Wat ik me wel afvraag is waarom hij al die tijd met een bril loopt. Als botten teruggegroeid kunnen worden, dan is bijziendheid toch ook wel te verhelpen?
Laat maar, ik kan me er íets bij voorstellen.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 20:47 schreef wonderer het volgende:
Voor douchescenes verwijs ik trouwens even naar de talloze fanfics
links !quote:Op dinsdag 31 juli 2007 20:47 schreef wonderer het volgende:
Voor douchescenes verwijs ik trouwens even naar de talloze fanfics
Ik moet waarschijnlijk net zoveel googlen als jij, ik lees dat soort spul nietquote:
Beyond the veil is een Engelse term voor doodgaan, het aardse verlaten, etc. Het stamt (zoals zoveel) uit de Bijbel.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 21:11 schreef MeneerTim het volgende:
Maar goed, ik heb dus niets gemist wat het gordijn verklaard waarachter Sirius is verdwenen?
Wat doe je dan hier als je toch het meeste niet begrijptquote:Op dinsdag 31 juli 2007 21:36 schreef Sloggi het volgende:
Nee, niet gelezen. Ik heb geen zin om de m.i. vreselijk kinderachtige eerste boeken te lezen, die je gelezen moet hebben om de latere delen te kunnen waarderen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |