Wat stom dat Hedwig er niet uit kwam.quote:Op maandag 30 juli 2007 00:34 schreef alwaysthebest het volgende:
Sirius kwam wel uit de resurrection stone. Zie pagina 560 (UK children).
[..]
Ik vond het ook zo zielig dat Hedwig sneuveldequote:Op zondag 29 juli 2007 21:56 schreef Nenootje het volgende:
Ik vond de dood van Hedwig nog het ergstHet was zo onnodig. Alhoewel. Dat zorgde er wel voor dat ze die kooi niet steeds moesten meesleuren.
eh... het medaillon?quote:Op maandag 30 juli 2007 07:24 schreef Patch het volgende:
en uiteindelijk heeft Harry maar 1 Horcrux vernietigd, en nog geeneens in deel 7.... in deel 2 al...![]()
Ron...quote:
Harry hield hem vast en Ron moest er met het zwaard door heen.quote:
Haha, precies, ik ook.quote:Op maandag 30 juli 2007 11:18 schreef ioko het volgende:
Uit sinds gisteren! Ik kan vrij weinig negatiefs zeggen, alleen dat laatste stukje had idd niet gehoeven. Ik had misschien nog wel wat meer drama en verhaallijnen rond de stelletjes willen zien (Ron en Hermione en Harry en Ginny). Maar ja, dat ben ik weer. Voor de rest, passend laatste boek uit een superleuke serie. Voor kinderen vindt ik het wel wat heftig allemaal.
Hoewel ik begrijp wat je bedoeld ben ik het niet volledig met je eens. Als ik bijvoorbeeld op 22 oktober 2006 2 minuten eerder naar het toilet was gegaan hadden dan hadden we geen auto ongeluk gehad. En als ik 5 minuten eerder geboren was dan was ik op 24 juli jarig geweest. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Toevalligheden horen bij het leven, dus ook in zo'n verhaal.quote:Op maandag 30 juli 2007 11:04 schreef Charles.Darwin het volgende:
- Harry loopt door een bos, ziet een Patronus, volgt deze en vind het zwaard, een belangrijk item dat noodzakelijk is voor de plotontwikkeling. Later blijkt dat deze gebeurtenis enkel tot stand is gekomen omdat onze vrienden "toevallig" een schilderij hebben meegenomen waarop een figuur staat dat beide hoofdkwartieren (Snape, Harry) kan bezoeken. Als ze het schilderij hadden laten hangen, wat elk normaal mens had gedaan, had Snape waarschijnlijk nooit de mogelijkheid gehad om het zwaard af te leveren en was alles mislukt.
Ik had eigenlijk direct al het vermoeden dat de patronus van Snape afkomstig was, ik weet niet waaromquote:Op maandag 30 juli 2007 11:39 schreef thaduck het volgende:
[..]
Ik vond het juist meesterlijk dat ze Snape daarvoor gebruikt heeft overigens. Een van de mensen waarvan je niet wist wat voor een Patronus hij had. En zo bleef het lang spannend wie nou dat zwaard daar neergelegd had.
Je streepje staat verkeerdquote:Op maandag 30 juli 2007 09:58 schreef Patch het volgende:
Harry Potter Lord - Voldemort
Het was dezelfde patronus als die van Lily.quote:Op maandag 30 juli 2007 11:45 schreef MissLeDuq het volgende:
Hoewel ik de patronus eigenlijk niet direct bij Snape vind passen![]()
Ik het met je eens dat Rowling makkelijk gebruik maakt van Deus Ex Machina, maar dit is er nu net geen 1. Ze nemen het schilderij mee om te voorkomen dat Black aan Snape (toen nog gezien als slecht) kon doorvertellen wat er op de Grimbaut 12 gebeurt.quote:Op maandag 30 juli 2007 11:04 schreef Charles.Darwin het volgende:
- Harry loopt door een bos, ziet een Patronus, volgt deze en vind het zwaard, een belangrijk item dat noodzakelijk is voor de plotontwikkeling. Later blijkt dat deze gebeurtenis enkel tot stand is gekomen omdat onze vrienden "toevallig" een schilderij hebben meegenomen waarop een figuur staat dat beide hoofdkwartieren (Snape, Harry) kan bezoeken.
Toevalligheden en geluk in een verhaal vind ik ook niet erg, hoort bij het realisme. Het valt me gewoon tegen dat Rowling zoveel onrealistische plot devices moet gebruiken om het verhaal af te ronden. Voor meer info, check dit artikel (gaat over OoTP, maar je kunt dezelfde ongelukkige plot devices toepassen op alle boeken.quote:Op maandag 30 juli 2007 11:39 schreef thaduck het volgende:
[..]
Hoewel ik begrijp wat je bedoeld ben ik het niet volledig met je eens. Als ik bijvoorbeeld op 22 oktober 2006 2 minuten eerder naar het toilet was gegaan hadden dan hadden we geen auto ongeluk gehad. En als ik 5 minuten eerder geboren was dan was ik op 24 juli jarig geweest. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Toevalligheden horen bij het leven, dus ook in zo'n verhaal.
[...]
Weet ik. Toch apart eigenlijk dat ze dezelfde patronus hebben. Dat zie je bij geen enkel ander karakter in het verhaal.quote:Op maandag 30 juli 2007 13:15 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Het was dezelfde patronus als die van Lily.
verderop in het interview, nog eens:quote:But I-- I made a decision as I went into writing Phoenix that I was going to reprieve Mr. Weasley and I was going to kill someone else. And if you finish the book, I-- I expect you probably know and someone else who is a father.
And I wanted there to be an echo of-- of Harry's loss of parents. And you probably know who I'm talking about if you've finished the book. But-- so there are two characters who are killed in (book) Seven. So Mr. Weasley did get attacked, as you know, in Five. But he would have died if I'd have stuck to the original plan. But he survived. I had to keep him alive partly-- partly because I couldn't bear to kill him.
quote:J.K. Rowling: I wanted there to be an echo of what happened to Harry just to show the absolute evil of what Voldemort's doing. The fact that you leave orphans and you leave children who then have to make their way in the world uncared for and unprotected. And-- so that's why I killed the two that, you know, you know about in this book. Which I hated, hated doing because I love them both as characters.
Mwah. Harry en James hebben allebei een Stag, en ik kan me bijna niet voorstellen dat Tonks' wolf niet gematched wordt door Lupin.quote:Op maandag 30 juli 2007 13:35 schreef MissLeDuq het volgende:
[..]
Weet ik. Toch apart eigenlijk dat ze dezelfde patronus hebben. Dat zie je bij geen enkel ander karakter in het verhaal.
Maar dat is eigenlijk toch raar... alsof Tonks bijvoorbeeld altijd al wist dat ze op Lupin zou vallen.quote:Op maandag 30 juli 2007 14:06 schreef thijsdetweede het volgende:
[..]
Mwah. Harry en James hebben allebei een Stag, en ik kan me bijna niet voorstellen dat Tonks' wolf niet gematched wordt door Lupin.
Van Wikipedia. Audrey heeft gelijk dusquote:The form of Tonks' Patronus changed in Harry Potter and the Half-Blood Prince from previous form to a wolf. Snape was the first to mention the change in Tonks' patronus after she sent it up to the castle after taking Harry off the Hogwarts Express in Harry Potter and the Half-Blood Prince. Harry and Hermione at first believed that the transformation was due to feelings brought on by the death of her cousin Sirius Black, as his form as an Animagus was a large black dog. However, she later confessed her love for Remus Lupin, who is a werewolf, and it is implied that this was the true motivation for its change.
Vraag eens wat er met Madeye Moody is gebeurd?quote:
Ik heb hem ingezonden. De vraag is of hij er wel doorheen komt (vragen worden gescreend) en dat is de vierde die ik stuur, geen een die worden beantwoordt. Terwijl ze allemaal kei interessant zijn.quote:Op maandag 30 juli 2007 15:45 schreef Patch het volgende:
[..]
Vraag eens wat er met Madeye Moody is gebeurd?![]()
Want die passage was erg onduidelijk en niemand heeft het er meer over.
Ik was zeker van mening dat ie nog op zou duiken later in het boek...
quote:Casey Kunze: Who killed remus and tonks I think if I knew this, I would get some closure over the very sad, but understandable, death of two of my favorite characters
J.K. Rowling: I’m so sorry! I met a couple on launch night who had come dressed as Lupin and Tonks, and I felt dreadfully guilty as I signed their books!
Remus was killed by Dolohov and Tonks by Bellatrix.
Had ik ook verwacht.quote:Op maandag 30 juli 2007 15:53 schreef Patch het volgende:
Nu ik erover nadenk, ik dacht dat de allerlaatste zin zoiets zou zijn in de trant van:
"Harry, where's your scar?"
Je kon een week geleden ook al vragen submitten. Ze maken denk ik een selectie en Rowling zit gewoon rustg wat vragen te beantwoorden. Als het echt live zou zijn zou het echt een kippenhok worden. Ik denk dat vragen die nu binnenkomen worden gescreend en over een tijdje wel beantwoord kunnen worden. Maar ja, wie weet hoeveel vragen er binnenkomen, alles beantwoorden lijkt me lastig.quote:Op maandag 30 juli 2007 16:06 schreef phileine het volgende:
Ik heb ook wat vragen gesubmit, maar tot nu toe komt er niks door. Volgens mijn man is het gewoon allemaal al van te voren bedacht en is er niks lives aan. (of is dat meer iets voor BNW?)
En dit was ook wel grappig toen ze per ongeluk antwoord gaf op een vraag voordat ie was gesteld:quote:Chely: James patronus is a stag and lilys a doe is that a coincidence?
J.K. Rowling: No, the Patronus often mutates to take the image of the love of one's life (because they so often become the 'happy thought' that generates a Patronus).
quote:J.K. Rowling: Sorry, technical hitch – just answered a question before seeing it!
J.K. Rowling: I am clearly getting better at Legilimency.
Een paard.quote:Op maandag 30 juli 2007 16:14 schreef Koningin het volgende:
Wat was die van Ginny dan ook al weer?
Ik was dus nog helemaal niet zo gek toen ik dacht dat de Doe door Ginny was gestuurd.quote:Chely: James patronus is a stag and lilys a doe is that a coincidence?
J.K. Rowling: No, the Patronus often mutates to take the image of the love of one's life (because they so often become the 'happy thought' that generates a Patronus).
Tof.quote:Ron joined George at Weasleys? Wizarding Wheezes, which became an enormous money-spinner
Hier had ik ook nog over nagedacht inderdaad. Al vind ik het stom dat hij er niet tussenhangt.quote:Laura Trego: Was the absence of snapes portrait in the headmasters office in the last scene innocent or deliberate
J.K. Rowling: It was deliberate. Snape had effectively abandoned his post before dying, so he had not merited inclusion in these august circles.
Over het zijn van Master of Death:quote:J.K. Rowling: However, I like to think that Harry would be instrumental in ensuring that Snape?s portrait would appear there in due course.
quote:Alborz: What does it mean to be the master of death
J.K. Rowling: As Dumbledore explains, the real master of Death accepts that he must die, and that there are much worse things in the world of the living.
J.K. Rowling: It is not about striving for immortality, but about accepting mortality.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |