abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage maandag 30 juli 2007 @ 00:41:37 #151
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_51949041
quote:
Op maandag 30 juli 2007 00:39 schreef AudreyHepburn het volgende:

[..]

Hedwig is de uil, lieverd. .
Dacht ik al, maar het leek me zo stom om het te zeggen
  maandag 30 juli 2007 @ 00:45:48 #152
88233 Steve
Still the best.
pi_51949123
quote:
Op maandag 30 juli 2007 00:34 schreef alwaysthebest het volgende:
Sirius kwam wel uit de resurrection stone. Zie pagina 560 (UK children).
[..]

Wat stom dat Hedwig er niet uit kwam.
"Atb is lief, groetjes Peri."
  maandag 30 juli 2007 @ 01:04:35 #153
131304 Game_Error
Vol verwachting...
pi_51949538
je kan niet iedereen er uit laten komen, dan hadden snape, dumbledore, fred, en tonks ook mee moeten komen
ff wachten nog
pi_51950636
Ik ben tevreden met het boek. Al vind ik het een beetje schipperen tussen de kinderreeks zoals het bedoeld is en de meer donkere kant. Want voor een kinderboek is het toch wel zeer donker en veel doden.
Voor mij als volwassen lezer gaf dat dan wel weer voldoening voor de geloofwaardigheid. Uiteindelijk in de vorige boeken met al het kwade waren er zelden bekenden betrokken op Sirius en Dumbledore na.

Ik miste vooral het leuke gebakkelei tussen de jongeren op school en vond het spijtig dat er nogal snel gegaan werd over onderlinge menselijke relaties. Het boek was een beetje "vol" verhaallijnen.

Allemaal muggengezift, ben heel gelukkig nu ik hem gelezen heb.
Het leven is wat je gebeurt terwijl je andere plannen maakt.
  maandag 30 juli 2007 @ 07:24:31 #155
22457 Patch
FTR HUNK 2009-2007-2005-2004
pi_51951674
en uiteindelijk heeft Harry maar 1 Horcrux vernietigd, en nog geeneens in deel 7.... in deel 2 al...
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
  maandag 30 juli 2007 @ 07:29:57 #156
22457 Patch
pi_51951682
Harry Potter and the Order of the Phoenix author J.K. Rowling is already working on two more books - only days after her final Harry Potter novel became the fastest-selling book in history. The millionaire writer has made a fortune from the hugely popular series - but she isn't ready to retire. She says, "I'm sort of writing two things at the moment. One is for children and the other is not for children. The weird thing is that this is exactly the way I started writing Harry... I was writing two things simultaneously for a year before Harry took over. So one will oust the other in due course, and I'll know that's my next thing."
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
pi_51951685
quote:
Op zondag 29 juli 2007 21:56 schreef Nenootje het volgende:
Ik vond de dood van Hedwig nog het ergst Het was zo onnodig. Alhoewel. Dat zorgde er wel voor dat ze die kooi niet steeds moesten meesleuren.
Ik vond het ook zo zielig dat Hedwig sneuvelde
Just because you can doesn't mean you should
pi_51952142
Ik vond het zo onnodig dat ze Hedwig afmoordde. Ze had er best wat langer in kunnen blijven, het was echt zo'n belangrijk personage voor Harry.
You drive me crazy, get off my cloud…
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 30 juli 2007 @ 09:14:52 #159
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_51952220
quote:
Op maandag 30 juli 2007 07:24 schreef Patch het volgende:
en uiteindelijk heeft Harry maar 1 Horcrux vernietigd, en nog geeneens in deel 7.... in deel 2 al...
eh... het medaillon?
pi_51952233
quote:
Op maandag 30 juli 2007 09:14 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

eh... het medaillon?
Heeft Ron gedaan.
You drive me crazy, get off my cloud…
  maandag 30 juli 2007 @ 09:56:40 #161
22457 Patch
pi_51952808
quote:
Op maandag 30 juli 2007 09:14 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

eh... het medaillon?
Ron...
  maandag 30 juli 2007 @ 09:58:25 #162
22457 Patch
pi_51952834
Tom Riddle's Diary - Harry Potter
Marvolo Gaunt's Ring/Resurrection Stone - Albus Dumbledore
Salazar Slytherin's Locket - Ron Weasley
Helga Hufflepuff's Cup - Hermione Granger
Rowena Ravenclaw's Diadem - Vincent Crabbe
Harry Potter Lord - Voldemort
Nagini - Neville Longbottom
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 30 juli 2007 @ 10:09:50 #163
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_51953043
quote:
Op maandag 30 juli 2007 09:16 schreef Hodgeheg het volgende:

[..]

Heeft Ron gedaan.
Onzin, Hij hield hem vast
pi_51953936
Harry hield hem vast ja.
pi_51954073
quote:
Op maandag 30 juli 2007 10:09 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Onzin, Hij hield hem vast
Harry hield hem vast en Ron moest er met het zwaard door heen.
Door de negatieve zaken die uit het ding kwamen, heeft ie nog een tijd staan te twijfelen.
  maandag 30 juli 2007 @ 11:04:30 #166
171097 Charles.Darwin
Let's evolve together!
pi_51954312
Heb het boek ook uit, sinds gisteren. En ik zit toch met een wat dubbel gevoel. Aan de ene kant wist je van te voren eigenlijk al precies wat er stond te gebeuren door de vele vormen van foreshadowing en de manier van schrijven van J.K. Rowling. Dit is natuurlijk niet erg, want het is een kinderboek, en geen literatuur. De sombere sfeer in dit deel (en ook wel in het vorige deel) en de vele vele slachtoffers die er vallen zijn dan weer niet te rijmen met een kinderboek. En het ergste daarbij vind ik nog wel overbodige sterfgevallen zoals die van Lupin en Tonks. Deze doden hebben geen duidelijk doel, worden niet verklaard, meer dan twee regels was er blijkbaar niet voor nodig. Binnen de context van de reeks vind ik dit eigenlijk stuitend en gezien de doelgroep onverantwoordelijk.

Verder ben ik niet echt te spreken over de manier waarop alle plannen die worden gemaakt door de "good guys" enkel slagen door een flinke portie niet ingecalculeerd geluk. Verschillende belangrijke plot-ontwikkelingen worden geforceerd naar de lezers gebracht, door het "magisch" ontstaan van situatie's. Enkele voorbeelden:

- Snape wordt vermoord door Voldemort, een daad waar HP zeer toevallig bij aanwezig is. Voldemort laat Snape halfdood op de grond liggen, en kiest meteen het hazenpad, zodat HP en Co. de gedachten van Snape nog even kunnen meepikken. Harry bekijkt deze gegevens vervolgens, en het blijkt dat eigenlijk alles wat er verder gebeurt door deze beelden wordt voorgestuwd.
- Harry loopt door een bos, ziet een Patronus, volgt deze en vind het zwaard, een belangrijk item dat noodzakelijk is voor de plotontwikkeling. Later blijkt dat deze gebeurtenis enkel tot stand is gekomen omdat onze vrienden "toevallig" een schilderij hebben meegenomen waarop een figuur staat dat beide hoofdkwartieren (Snape, Harry) kan bezoeken. Als ze het schilderij hadden laten hangen, wat elk normaal mens had gedaan, had Snape waarschijnlijk nooit de mogelijkheid gehad om het zwaard af te leveren en was alles mislukt.

Zo kan ik waarschijnlijk nog wel even doorgaan, zowel in dit boek als in de vorige delen. En waar het me voorheen niet zoveel kon schelen, vind ik het bij een laatste deel erg storend, omdat je graag een geloofwaardige oplossing van het conflict wilt. Ik krijg bij J.K. Rowling soms het idee dat ze vast komt te zitten met haar verhaal, en vervolgens een situatie uit de hoge hoed tovert (hehe) die haar voorbij dit dode punt brengt zonder dat deze oplossing logisch of elegant is.

Maar goed, al met al heb ik me wel vermaakt met de serie, vooral omdat je het zo snel uit kunt lezen en er dus niet al te veel tijd aan hoeft te verspillen
451 °F
  maandag 30 juli 2007 @ 11:18:08 #167
85962 ioko
I Appear Missing
pi_51954672
Uit sinds gisteren! Ik kan vrij weinig negatiefs zeggen, alleen dat laatste stukje had idd niet gehoeven. Ik had misschien nog wel wat meer drama en verhaallijnen rond de stelletjes willen zien (Ron en Hermione en Harry en Ginny). Maar ja, dat ben ik weer. Voor de rest, passend laatste boek uit een superleuke serie. Voor kinderen vindt ik het wel wat heftig allemaal.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_51954738
quote:
Op maandag 30 juli 2007 11:18 schreef ioko het volgende:
Uit sinds gisteren! Ik kan vrij weinig negatiefs zeggen, alleen dat laatste stukje had idd niet gehoeven. Ik had misschien nog wel wat meer drama en verhaallijnen rond de stelletjes willen zien (Ron en Hermione en Harry en Ginny). Maar ja, dat ben ik weer. Voor de rest, passend laatste boek uit een superleuke serie. Voor kinderen vindt ik het wel wat heftig allemaal.
Haha, precies, ik ook. Ik vind dat ze nog een 8ste boek moet schrijven, maar dat komt er vast niet van.
  maandag 30 juli 2007 @ 11:26:16 #169
127981 Misstique
11-07-2014
pi_51954900
Afgelopen vrijdag uitgelezen en ben redelijk tevreden met het einde. Ik vond het alleen onnodig om Teddy wees te maken, door beide ouders te laten vallen. Ben wel benieuwd hoe ze dit laatste deel gaan verfilmen. .
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
  maandag 30 juli 2007 @ 11:39:38 #170
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_51955240
quote:
Op maandag 30 juli 2007 11:04 schreef Charles.Darwin het volgende:
- Harry loopt door een bos, ziet een Patronus, volgt deze en vind het zwaard, een belangrijk item dat noodzakelijk is voor de plotontwikkeling. Later blijkt dat deze gebeurtenis enkel tot stand is gekomen omdat onze vrienden "toevallig" een schilderij hebben meegenomen waarop een figuur staat dat beide hoofdkwartieren (Snape, Harry) kan bezoeken. Als ze het schilderij hadden laten hangen, wat elk normaal mens had gedaan, had Snape waarschijnlijk nooit de mogelijkheid gehad om het zwaard af te leveren en was alles mislukt.
Hoewel ik begrijp wat je bedoeld ben ik het niet volledig met je eens. Als ik bijvoorbeeld op 22 oktober 2006 2 minuten eerder naar het toilet was gegaan hadden dan hadden we geen auto ongeluk gehad. En als ik 5 minuten eerder geboren was dan was ik op 24 juli jarig geweest. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Toevalligheden horen bij het leven, dus ook in zo'n verhaal.

Ik vond het juist meesterlijk dat ze Snape daarvoor gebruikt heeft overigens. Een van de mensen waarvan je niet wist wat voor een Patronus hij had. En zo bleef het lang spannend wie nou dat zwaard daar neergelegd had.
tegenwoordig bekend als Tha_Duck
pi_51955418
quote:
Op maandag 30 juli 2007 11:39 schreef thaduck het volgende:

[..]
Ik vond het juist meesterlijk dat ze Snape daarvoor gebruikt heeft overigens. Een van de mensen waarvan je niet wist wat voor een Patronus hij had. En zo bleef het lang spannend wie nou dat zwaard daar neergelegd had.
Ik had eigenlijk direct al het vermoeden dat de patronus van Snape afkomstig was, ik weet niet waarom

Hoewel ik de patronus eigenlijk niet direct bij Snape vind passen
  maandag 30 juli 2007 @ 11:52:24 #172
35623 PPL
#control
pi_51955576
Ik dacht eerst dat Ginny de Patronus had gezonden...
Burnt to the core but not broken
pi_51957740
quote:
Op maandag 30 juli 2007 09:58 schreef Patch het volgende:
Harry Potter Lord - Voldemort
Je streepje staat verkeerd
I had a signature once. It was awful.
pi_51957799
quote:
Op maandag 30 juli 2007 11:45 schreef MissLeDuq het volgende:
Hoewel ik de patronus eigenlijk niet direct bij Snape vind passen
Het was dezelfde patronus als die van Lily.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 30 juli 2007 @ 13:16:24 #175
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_51957829
quote:
Op maandag 30 juli 2007 11:04 schreef Charles.Darwin het volgende:

- Harry loopt door een bos, ziet een Patronus, volgt deze en vind het zwaard, een belangrijk item dat noodzakelijk is voor de plotontwikkeling. Later blijkt dat deze gebeurtenis enkel tot stand is gekomen omdat onze vrienden "toevallig" een schilderij hebben meegenomen waarop een figuur staat dat beide hoofdkwartieren (Snape, Harry) kan bezoeken.
Ik het met je eens dat Rowling makkelijk gebruik maakt van Deus Ex Machina, maar dit is er nu net geen 1. Ze nemen het schilderij mee om te voorkomen dat Black aan Snape (toen nog gezien als slecht) kon doorvertellen wat er op de Grimbaut 12 gebeurt.
  maandag 30 juli 2007 @ 13:16:43 #176
171097 Charles.Darwin
Let's evolve together!
pi_51957839
quote:
Op maandag 30 juli 2007 11:39 schreef thaduck het volgende:

[..]

Hoewel ik begrijp wat je bedoeld ben ik het niet volledig met je eens. Als ik bijvoorbeeld op 22 oktober 2006 2 minuten eerder naar het toilet was gegaan hadden dan hadden we geen auto ongeluk gehad. En als ik 5 minuten eerder geboren was dan was ik op 24 juli jarig geweest. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Toevalligheden horen bij het leven, dus ook in zo'n verhaal.

[...]
Toevalligheden en geluk in een verhaal vind ik ook niet erg, hoort bij het realisme. Het valt me gewoon tegen dat Rowling zoveel onrealistische plot devices moet gebruiken om het verhaal af te ronden. Voor meer info, check dit artikel (gaat over OoTP, maar je kunt dezelfde ongelukkige plot devices toepassen op alle boeken.

Voordat ik gebashed ga worden door de fans, ik ben geen HP-hater, slechts een geinteresseerd lezer
451 °F
pi_51958396
quote:
Op maandag 30 juli 2007 13:15 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Het was dezelfde patronus als die van Lily.
Weet ik. Toch apart eigenlijk dat ze dezelfde patronus hebben. Dat zie je bij geen enkel ander karakter in het verhaal.
pi_51958991
Uit een interview met JKR, over die snelle, rare dood van Tonks en Lupin:
quote:
But I-- I made a decision as I went into writing Phoenix that I was going to reprieve Mr. Weasley and I was going to kill someone else. And if you finish the book, I-- I expect you probably know and someone else who is a father.

And I wanted there to be an echo of-- of Harry's loss of parents. And you probably know who I'm talking about if you've finished the book. But-- so there are two characters who are killed in (book) Seven. So Mr. Weasley did get attacked, as you know, in Five. But he would have died if I'd have stuck to the original plan. But he survived. I had to keep him alive partly-- partly because I couldn't bear to kill him.
verderop in het interview, nog eens:
quote:
J.K. Rowling: I wanted there to be an echo of what happened to Harry just to show the absolute evil of what Voldemort's doing. The fact that you leave orphans and you leave children who then have to make their way in the world uncared for and unprotected. And-- so that's why I killed the two that, you know, you know about in this book. Which I hated, hated doing because I love them both as characters.
pi_51959133
quote:
Op maandag 30 juli 2007 13:35 schreef MissLeDuq het volgende:

[..]

Weet ik. Toch apart eigenlijk dat ze dezelfde patronus hebben. Dat zie je bij geen enkel ander karakter in het verhaal.
Mwah. Harry en James hebben allebei een Stag, en ik kan me bijna niet voorstellen dat Tonks' wolf niet gematched wordt door Lupin.
pi_51959343
quote:
Op maandag 30 juli 2007 14:06 schreef thijsdetweede het volgende:

[..]

Mwah. Harry en James hebben allebei een Stag, en ik kan me bijna niet voorstellen dat Tonks' wolf niet gematched wordt door Lupin.
Maar dat is eigenlijk toch raar... alsof Tonks bijvoorbeeld altijd al wist dat ze op Lupin zou vallen.
pi_51960579
Misschien had Tonks eerder een andere Patronus. Maar volgens mij kennen we haar alleen met de wolvenpatronus, omdat ze volgens mij toch al de hele tijd dat we haar kennen verliefd is op Lupin.
It's my party and I'll cry if I want to.
pi_51960836
quote:
The form of Tonks' Patronus changed in Harry Potter and the Half-Blood Prince from previous form to a wolf. Snape was the first to mention the change in Tonks' patronus after she sent it up to the castle after taking Harry off the Hogwarts Express in Harry Potter and the Half-Blood Prince. Harry and Hermione at first believed that the transformation was due to feelings brought on by the death of her cousin Sirius Black, as his form as an Animagus was a large black dog. However, she later confessed her love for Remus Lupin, who is a werewolf, and it is implied that this was the true motivation for its change.
Van Wikipedia. Audrey heeft gelijk dus
  maandag 30 juli 2007 @ 15:18:03 #183
88233 Steve
Still the best.
pi_51960972
De webchat met Rowling op bloomsbury.com is nu bezig.
Klein stukje:

Alicepie: What happend to luna, did she get married who to?
J.K. Rowling: Luna became a very famous wizarding naturalist who discovered and classified many new species of animals (though, alas, she never did find a Crumple-Horned Snorkack and had, finally, to accept that her father might have made that one up).
J.K. Rowling: She ended up marrying (rather later than Harry & co) a fellow naturalist and grandson of the great Newt Scamander (Rolf)!

Snapedinhalf: You promised that someone will do magic late in life in book 7. I've now read it three times but cant work out who it might have been! Please help!!
J.K. Rowling: I'm sorry about this, but I changed my mind!
J.K. Rowling: My very earliest plan for the story involved somebody managing to get to Hogwarts when they had never done magic before, but I had changed my mind by the time I'd written the third book.

J.K. Rowling: After a few years as a celebrated player for the Holyhead Harpies, Ginny retired to have her family and to become the Senior Quidditch correspondent at the Daily Prophet!

Superhans: What was duldeys worst memory?
J.K. Rowling: I think that when Dudley was attacked by the Dementors he saw himself, for the first time, as he really was. This was an extremely painful, but ultimately salutory lesson, and began the transformation in him.

Tot nu toe best leuke vragen, ook over dingen waar hier nogal over is gediscussieerd.
Transcript van de chat.

[ Bericht 45% gewijzigd door Steve op 30-07-2007 15:33:12 ]
pi_51961648
Ik zit nu op de chat!
Grappig hoor.
  maandag 30 juli 2007 @ 15:45:26 #185
22457 Patch
pi_51961779
quote:
Op maandag 30 juli 2007 15:41 schreef Koningin het volgende:
Ik zit nu op de chat!
Grappig hoor.
Vraag eens wat er met Madeye Moody is gebeurd?
Want die passage was erg onduidelijk en niemand heeft het er meer over.
Ik was zeker van mening dat ie nog op zou duiken later in het boek...
  maandag 30 juli 2007 @ 15:48:58 #186
88233 Steve
Still the best.
pi_51961869
quote:
Op maandag 30 juli 2007 15:45 schreef Patch het volgende:

[..]

Vraag eens wat er met Madeye Moody is gebeurd?
Want die passage was erg onduidelijk en niemand heeft het er meer over.
Ik was zeker van mening dat ie nog op zou duiken later in het boek...
Ik heb hem ingezonden. De vraag is of hij er wel doorheen komt (vragen worden gescreend) en dat is de vierde die ik stuur, geen een die worden beantwoordt. Terwijl ze allemaal kei interessant zijn.
Oh, en in fatsoenlijk Engels....
pi_51961975
Ik zal het ook nog eens doorgeven!
  maandag 30 juli 2007 @ 15:53:37 #188
88233 Steve
Still the best.
pi_51962006
Rowling geeft wel goed en leuk antwoord zeg.

J.K. Rowling: Sorry, technical hitch - just answered a question before seeing it!
J.K. Rowling: I am clearly getting better at Legilimency.

Hannah: Why was snape so badly groomed
J.K. Rowling: Hmm. Good question. Poor eyesight? Did he look in the mirror and believe he was gorgeous as he was?

.

[ Bericht 22% gewijzigd door Steve op 30-07-2007 16:07:02 ]
  maandag 30 juli 2007 @ 15:53:49 #189
22457 Patch
pi_51962008
Nu ik erover nadenk, ik dacht dat de allerlaatste zin zoiets zou zijn in de trant van:

"Harry, where's your scar?"
  maandag 30 juli 2007 @ 15:54:33 #190
393 phileine
espaņola
pi_51962034
Grappig, die chat
quote:
Casey Kunze: Who killed remus and tonks I think if I knew this, I would get some closure over the very sad, but understandable, death of two of my favorite characters

J.K. Rowling: I’m so sorry! I met a couple on launch night who had come dressed as Lupin and Tonks, and I felt dreadfully guilty as I signed their books!
Remus was killed by Dolohov and Tonks by Bellatrix.
mooi he, alles
  maandag 30 juli 2007 @ 15:56:40 #191
88233 Steve
Still the best.
pi_51962097
quote:
Op maandag 30 juli 2007 15:53 schreef Patch het volgende:
Nu ik erover nadenk, ik dacht dat de allerlaatste zin zoiets zou zijn in de trant van:

"Harry, where's your scar?"
Had ik ook verwacht.
Ergens in dit interview (5 pagina's) verteld ze wat de laatste zin in eerste instantie was (heb alleen geen zin om het even op te zoeken ).
pi_51962318
Vreemd dat ze niet nog wat meer pagina's in het boek overheeft voor wat er gebeurt met al die karakters waarover ze wel in de chat uitlegt wat ermee gebeurt...
- link verwijderd. niet terugplaatsen! -
  maandag 30 juli 2007 @ 16:06:30 #193
393 phileine
espaņola
pi_51962355
Ik heb ook wat vragen gesubmit, maar tot nu toe komt er niks door. Volgens mijn man is het gewoon allemaal al van te voren bedacht en is er niks lives aan. (of is dat meer iets voor BNW?)
mooi he, alles
  maandag 30 juli 2007 @ 16:09:11 #194
88233 Steve
Still the best.
pi_51962418
quote:
Op maandag 30 juli 2007 16:06 schreef phileine het volgende:
Ik heb ook wat vragen gesubmit, maar tot nu toe komt er niks door. Volgens mijn man is het gewoon allemaal al van te voren bedacht en is er niks lives aan. (of is dat meer iets voor BNW?)
Je kon een week geleden ook al vragen submitten. Ze maken denk ik een selectie en Rowling zit gewoon rustg wat vragen te beantwoorden. Als het echt live zou zijn zou het echt een kippenhok worden. Ik denk dat vragen die nu binnenkomen worden gescreend en over een tijdje wel beantwoord kunnen worden. Maar ja, wie weet hoeveel vragen er binnenkomen, alles beantwoorden lijkt me lastig.
pi_51962441

Lee: I recently purchsed nimbus twothousand it has a terrible knack of veering left is their anything I can do (wihout the use of a wand it was broken by a hippogriff) to repair it back to it original straight flying state
J.K. Rowling: Hm. I would advise a trip to Arkie Alderton's Kwik-Repair Shop. Never attempt to mend a broom at home, the consequences can be disastrous.

maandag 30 juli 2007 @ 16:13:25 #196
393 phileine
espaņola
pi_51962535
En hier het antwoord op de vraag waar we het net over hadden
quote:
Chely: James patronus is a stag and lilys a doe is that a coincidence?

J.K. Rowling: No, the Patronus often mutates to take the image of the love of one's life (because they so often become the 'happy thought' that generates a Patronus).
En dit was ook wel grappig toen ze per ongeluk antwoord gaf op een vraag voordat ie was gesteld:
quote:
J.K. Rowling: Sorry, technical hitch – just answered a question before seeing it!

J.K. Rowling: I am clearly getting better at Legilimency.
mooi he, alles
pi_51962567
Wat was die van Ginny dan ook al weer?
  maandag 30 juli 2007 @ 16:17:21 #198
88233 Steve
Still the best.
pi_51962663
quote:
Op maandag 30 juli 2007 16:14 schreef Koningin het volgende:
Wat was die van Ginny dan ook al weer?
Een paard.
  maandag 30 juli 2007 @ 16:17:37 #199
35623 PPL
#control
pi_51962673
quote:
Chely: James patronus is a stag and lilys a doe is that a coincidence?

J.K. Rowling: No, the Patronus often mutates to take the image of the love of one's life (because they so often become the 'happy thought' that generates a Patronus).
Ik was dus nog helemaal niet zo gek toen ik dacht dat de Doe door Ginny was gestuurd.
Burnt to the core but not broken
pi_51962674
Uit die chat, het een en ander dat mij zo opviel:
quote:
Ron joined George at Weasleys? Wizarding Wheezes, which became an enormous money-spinner
Tof. .
quote:
Laura Trego: Was the absence of snapes portrait in the headmasters office in the last scene innocent or deliberate

J.K. Rowling: It was deliberate. Snape had effectively abandoned his post before dying, so he had not merited inclusion in these august circles.
Hier had ik ook nog over nagedacht inderdaad. Al vind ik het stom dat hij er niet tussenhangt. . Maar:
quote:
J.K. Rowling: However, I like to think that Harry would be instrumental in ensuring that Snape?s portrait would appear there in due course.
Over het zijn van Master of Death:
quote:
Alborz: What does it mean to be the master of death

J.K. Rowling: As Dumbledore explains, the real master of Death accepts that he must die, and that there are much worse things in the world of the living.

J.K. Rowling: It is not about striving for immortality, but about accepting mortality.
It's my party and I'll cry if I want to.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')