wie niet snel is moet slim zijn.quote:
Ach, je hebt in ieder geval dat topic dichtgegooidquote:Op maandag 23 juli 2007 22:37 schreef Napalm het volgende:
[..]
wie niet snel is moet slim zijn.
De slimmen zullen de eersten zijn, de domme de laatschten
Is je bier al op?quote:Op maandag 23 juli 2007 22:36 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Poo pee doo, doo wah dee shoo bee dee dah!
quote:Iedereen is welkom, mits geinteresseerd in politiek
dat kunnen die basketballers ook goed.quote:Op maandag 23 juli 2007 22:37 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Ach, je hebt in ieder geval dat topic dichtgegooid
lijk je wel slimmer maar dit was te gedetailleerd..quote:Op maandag 23 juli 2007 22:14 schreef Elseetje het volgende:
[..]Ik neem gewoon alles op wat m'n vriend me vertelt
interesse en kunnen/ weten? Dat bleken altijd mannenquote:Op maandag 23 juli 2007 22:14 schreef Elseetje het volgende:
Wat is er, nog nooit een vrouw gezien die wél interesse in computers heeft?Arme jongen
Goed idee.quote:Op maandag 23 juli 2007 22:39 schreef du_ke het volgende:
Zullen we een poging wagen een topic te vullen zonder persoonlijke vetes?
Goed ideequote:Op maandag 23 juli 2007 22:39 schreef du_ke het volgende:
Nou fijn, dan ben ik uniekquote:Op maandag 23 juli 2007 22:39 schreef Napalm het volgende:
[..]
dat kunnen die basketballers ook goed.
[..]
lijk je wel slimmer maar dit was te gedetailleerd..
[..]
interesse en kunnen/ weten? Dat bleken altijd mannen
Ik neem er nog eentje.quote:
? Uniek?quote:
Hoeveel heb je er al gehad? Je komt zo vrolijk overquote:Op maandag 23 juli 2007 22:42 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Ik neem er nog eentje.
Do wah, do do
Do she, do wee
Oh, pooo peee dee
Nou, feitelijk hoor ik dan bij de >50% die geen man isquote:Op maandag 23 juli 2007 22:43 schreef Napalm het volgende:
[..]
? Uniek?
50% van de bevolking is man!
mijn favo cartoonist.
[afbeelding]
quote:Het studiecentrum van de SGP organiseert een Guido-conferentie, Deo volente op woensdag 26 september 2007 over het thema LAST VAN GELOVIGEN?! - over de gewenste rol van godsdienst in politiek en samenleving.
Liberalen vinden dat politici er goed aan doen om in het debat niet vanuit hun geloofsovertuiging te argumenteren. Is dat transparant? Mag het christelijk geloof een rol spelen in het publieke domein of is dat in strijd met het principe van scheiding van kerk en staat? Welke invloed mogen kerken uitoefenen op de overheid en in de samenleving? Past de gereformeerde, theocratische politiek van de SGP wel in een democratische context?
De volgende sprekers hebben hun medewerking toegezegd:
* mevrouw mr. dr. S.C. Van Bijsterveld over de paradox van scheiding èn samenwerking van kerk en staat.
* de heer dr. S. Paas over theocratische overmoed in een liberale democratie.
* de heer drs. D. van Meeuwen over de vragen aan en het overvragen van een SGP-politicus.
quote:Op maandag 23 juli 2007 22:39 schreef du_ke het volgende:
Hoeveel verdient je moeder zo op een avondje?quote:
Word je nooit moe van jezelfquote:
asl zij mijn moeder zou zijn dan ....quote:Op maandag 23 juli 2007 22:52 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Hoeveel verdient je moeder zo op een avondje?
ach ja, Guido Bquote:
quote:Guido de Brès, in het Frans: Guy de Brès, andere varianten van zijn achternaam: de Bresse en de Bray (Bergen (Mons), 1522 – Valenciennes, 31 mei 1567) was een Waalse protestantse theoloog.
Hij is de opsteller van de Nederlandse Geloofsbelijdenis. Het Wetenschappelijk bureau van de SGP, de Guido de Brès-Stichting, is naar hem vernoemd.
[bewerk] Levensloop
Guido de Brès werd geboren in Henegouwen. Reeds op jonge leeftijd maakt hij de bewuste keus voor de protestantse geloofsrichting zoals deze door Maarten Luther wordt voorgestaan. Later gaat hij over naar het calvinisme. Hij heeft Johannes Calvijn verschillende malen ontmoet en studeerde ook geruime tijd aan de academie van Genève waar Calvijn onderwijs gaf.
In de jaren 1552-1556 is hij rondreizend prediker in de Zuidelijke Nederlanden. De gedachten van Luther vonden aanvankelijk in de Zuidelijke Nederlanden (Gent, Antwerpen, Doornik etc.) veel weerklank.
Later vlucht De Brès naar Duitsland. Weer later is hij te vinden in Genève. Rond 1559 was De Brès weer in de Nederlanden. Hij reisde als calvinistisch prediker rond. In de jaren 1559-1561 doet hij dienst als predikant in Doornik.
In 1561 stelde hij de Nederlandse Geloofsbelijdenis op. Deze belijdenis was bedoeld voor de Spaanse overheid om duidelijk te maken dat de calvinisten geen radicale doperse stroming vormden maar wel een hervorming in Bijbelse zin van de rooms-katholieke Kerk wilde zijn. Het geschrift was in belangrijke mate beïnvloed door het boek "De Institutie" van Calvijn en de belijdenis van de Franse Hugenoten. De geloofsbelijdenis werd gedrukt bij J. Crespin te Genève.
In de nacht van 1 op 2 november 1561 wierp De Brès zijn belijdenis over de muur van het kasteel in Doornik waar in die tijd de landvoogdes Margaretha van Parma verbleef, om deze onder de aandacht van de Spaanse overheid te brengen. De landvoogdes heeft een exemplaar ervan gezien.
In 1565 wordt De Brès opgepakt vanwege zijn calvinistische overtuiging. Hij moet zich voor de Inquisitie verantwoorden en wordt veroordeeld tot de doodstraf en opgehangen. De executie vindt plaats op 31 mei 1567. Hij sterft onder grote belangstelling en na een moedig getuigenis de marteldood. Twaalf dagen voor zijn executie schreef hij nog een indrukwekkende brief aan zijn moeder waarin zijn geloofsvertrouwen doorklinkt.
[bewerk] Het werk van De Brès
Guido de Brès heeft verschillende boeken geschreven. Zijn belijdenis is tot op de dag van vandaag een gezaghebbend document in kerken van gereformeerde en met name van reformatorische signatuur.
[bewerk] Externe links
* Biografische en bibliografische gegevens
* Laatste brief van De Brès aan zijn moeder van 19 mei 1567
Er loopt een aardig Eva Mendes-topic in B&Hquote:
verder:quote:Perioden met regen. Plaatselijk veel neerslag, met name in het westen. Morgen aan zee tijdelijk harde tot stormachtige noordwestenwind en enkele buien met kans op onweer.
ja hallo, krijgen we nóg meer van dat kutvolk hier in Den Haag over de vloer, hou dat proces lekker ergens andersquote:VN willen Hariri-tribunaal in Nederland
goeie rumpa?quote:Op maandag 23 juli 2007 23:06 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Er loopt een aardig Eva Mendes-topic in B&H [afbeelding]
quote:
Alles is belangrijk.quote:Op maandag 23 juli 2007 23:24 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
[afbeelding]
Ze heeft hier zo'n onwijs geile blik in die ogen. Dat vind ik eigenlijk veel belangrijker dan de vorm van kont en tieten.
mijn ideale vrouw heeft the rumpa van JLO, de tieten van Georgina tijdens haar hoogtijdagen, gezicht en stem van een vriendin van mij. Is onderdanig, gewillig, héééél lief, en ontzettend verliefd op mij.quote:Op maandag 23 juli 2007 23:24 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
[afbeelding]
Ze heeft hier zo'n onwijs geile blik in die ogen. Dat vind ik eigenlijk veel belangrijker dan de vorm van kont en tieten.
Dan zul je wel een saai seksleven hebbenquote:Op maandag 23 juli 2007 23:35 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
mijn ideale vrouw heeft the rumpa van JLO, de tieten van Georgina tijdens haar hoogtijdagen, gezicht en stem van een vriendin van mij. Is onderdanig, gewillig, héééél lief, en ontzettend verliefd op mij.
de praktijk is anders![]()
quote:Op maandag 23 juli 2007 23:42 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Dan zul je wel een saai seksleven hebben. Of gewoon geen.
Het moet toch van 2 kanten komen? Als jij een meisje wil dat gewillig en onderdanig is zul je een weinig enerverend seksleven hebben kan ik je zo al voorspellen.quote:
whehehe, wat een naïvieteitquote:Op maandag 23 juli 2007 23:49 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Het moet toch van 2 kanten komen? Als jij een meisje wil dat gewillig en onderdanig is zul je een weinig enerverend seksleven hebben kan ik je zo al voorspellen.
Ga nou niet roepen dat dit geen ryanisme is.quote:Op maandag 23 juli 2007 22:22 schreef Burgemeesterinoorlogstijd het volgende:
Je kan er om huillachen of lachhuilen, maar ik denk dat het vast een judge of character is voor de drie musketiers en sigme.
Nee PJO, dat heet toevalquote:Op dinsdag 24 juli 2007 06:27 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ga nou niet roepen dat dit geen ryanisme is.
Iemand die zichzelf graag vereenzelvigt met losers:quote:Op dinsdag 24 juli 2007 06:27 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ga nou niet roepen dat dit geen ryanisme is.
Waterstofballonnen?quote:Op dinsdag 24 juli 2007 02:10 schreef Gabry het volgende:
Volgens mijn Napolitanen schijn je de integratieproblemen in Utrecht op te kunnen lossen door waterballonnen op niet-geintegreerde Moslims te gooien.
Zeg Zwaardvisch, jij was toch nieuw hier in de SC? (Ga je geen newbie noemen, je bent langer geregistreerd dan ikquote:
Redelijk nieuw, maar ik ken het klappen van de zweepquote:Op dinsdag 24 juli 2007 08:46 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Zeg Zwaardvisch, jij was toch nieuw hier in de SC? (Ga je geen newbie noemen, je bent langer geregistreerd dan ik)
Aha.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 08:53 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Redelijk nieuw, maar ik ken het klappen van de zweep![]()
What's the use of knowing this?quote:
Ohja, student hè?quote:Op dinsdag 24 juli 2007 09:15 schreef Zwaardvisch het volgende:
DIt is echt filmweer.Ik ga even een David Lynch doen.
Al weer een tijdjequote:
Volgens mij is het Franse niet het meest opvallende aan die filmquote:Op dinsdag 24 juli 2007 09:25 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Al weer een tijdje [afbeelding]. Maar ik heb geen zin om te lezen en geen zin om te ouwehoeren beneden. Ik ga dus maar wat films doen. Lost Highway ligt nog steeds op me te wachten. Baise-Moi ook, nota bene op aanraden van Floripas. Maar m'n hoofd staat nu niet zo naar Franse films.
Neuh, de afgelopen 2 1/2 week fulltime gewerkt. Deze week doe ik het iets kalmer aan. Waarschijnlijk volgende week weer beginnen.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 09:27 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Volgens mij is het Franse niet het meest opvallende aan die film
Geen baan?
De jeugd van tegenwoordig ookquote:Op dinsdag 24 juli 2007 09:37 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Neuh, de afgelopen 2 1/2 week fulltime gewerkt. Deze week doe ik het iets kalmer aan. Waarschijnlijk volgende week weer beginnen.
Jeugd? Moest je lachen toen je dit schreefquote:
quote:Op dinsdag 24 juli 2007 09:50 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Jeugd? Moest je lachen toen je dit schreef [afbeelding]
Maar dan krijg ik geen studiefinanciering meerquote:Op dinsdag 24 juli 2007 09:54 schreef Elseetje het volgende:
[..]Maar eigenlijk is het wel sneu... "Deze week doe ik het iets kalmer aan."
Werken zal je
Altijd maar smoesjesquote:Op dinsdag 24 juli 2007 10:02 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Maar dan krijg ik geen studiefinanciering meer. En als gevestigd neuroloog kan ik straks niet aankomen met een saaie studententijd.
Lost Highway gaat in de drive. Tabee![]()
Mijn linkjes zijn altijd leuk, informatief, spannend en grappig.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 09:01 schreef Elseetje het volgende:
Waarom heb ik nou nooit de behoefte op jouw linkjes te klikken
Dan zal dat het zijnquote:Op dinsdag 24 juli 2007 10:18 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Mijn linkjes zijn altijd leuk, informatief, spannend en grappig.![]()
quote:
http://www.gospels.net/translations/infancyjamestranslation.htmlquote:(1) And the midwife went in and said, "Mary, position yourself, for not a small test concerning you is about to take place."
(2) When Mary heard these things, she positioned herself. And Salome inserted her finger into her body. (3) And Salome cried out and said, "Woe for my lawlessness and the unbelief that made me test the living God. Look, my hand is falling away from me and being consumed in fire."
Bedankt Wilders, voor je conserfascistische haatklimaat.quote:Hatemail voor raadslid na vragen over halal eten
Uitgegeven: 23 juli 2007 15:09
UTRECHT - Het Utrechtse D66-raadslid Gerda Oskam is de afgelopen dagen bestookt met racistische, antisemitische en seksistische e-mails. Zij deed vorige week een oproep aan het Utrechtse college meer aandacht te besteden aan halal en koosjer eten op het gemeentehuis.
"Het zijn weerzinwekkende teksten van zieke geesten", zo zei ze maandag. Ik ben verbijsterd over de haat die er uit deze mails spreekt."
Oskam blijft bij haar standpunt dat als de gemeente een weerspiegeling van de maatschappij wil zijn, ze dat in de catering terug zou moeten zien. Het raadslid zal geen aangifte doen, "omdat dat waarschijnlijk niet veel zin heeft."
Al Gore had gelijkquote:Brown: overlast door wijziging klimaat
Van onze correspondent Gert-Jan van Teeffelen
LONDEN - Extreme weersomstandigheden zullen steeds vaker voorkomen als gevolg van klimaatverandering. Dit heeft de Britse premier Gordon Brown maandag gezegd in een reactie op het slechte weer en overstromingen in het zuidwesten van Engeland. ‘Dit sterkt ons in de overtuiging dat meer moet gebeuren om klimaatverandering tegen te gaan.’
Het contrast met vorig jaar kon voor veel Britten nauwelijks groter zijn. De zomer van 2006 bracht hitte en droogte, waardoor het sproeien van de tuin of wassen van de auto – op straffe van 1.500 euro boete – in Zuid-Engeland maandenlang verboden was.
De afgelopen weken wordt het land echter geplaagd door intense regenval, en lijkt de zomer de natste te worden sinds de metingen begonnen. Bij toerbeurt zijn steden en dorpen in het nieuws waar straten en huiskamers zijn ondergelopen, terwijl het treinverkeer ernstig ontregeld raakt.
Vooral Gloucestershire is getroffen, een regio op zo’n 150 kilometer ten noordwesten van Londen. Duizenden gezinnen moesten hun huizen verlaten en naar schatting 350 duizend mensen zijn voorlopig aangewezen op drinkwater uit flessen, omdat een waterzuiveringsinstallatie onder is gelopen.
De ellende begon door moessonachtige regen op vrijdag, toen in sommige gemeenten even veel regen viel als normaal gesproken in één maand. Terwijl het water op de plaatsen van de hevige buien intussen veelal is gezakt, verplaatst het probleem zich langzaam; rivieren kunnen de vloed nauwelijks verwerken. Vandaag zal het waterpeil de hoogste stand bereiken.
Met de overstromingen in juni komt de rekening voor verzekeringsmaatschappijen uit boven de drie miljard euro, zo liet het Britse verbond van verzekeraars maandag weten. Dat is driemaal zoveel als normaal in een heel jaar wordt uitgekeerd vanwege weeroverlast.
Juist op het gebied van klimaatbeleid heeft de Labourregering, ondanks vele beloften, de afgelopen tien jaar weinig laten zien, aldus een vorige week verschenen onderzoek van de universiteiten van York en Sussex. De Britse CO2 -uitstoot is toegenomen, autorijden is sinds 1997 ruim 10 procent goedkoper, terwijl het openbaar vervoer juist aanzienlijk duurder is geworden.
Premier Brown kondigde maandag aan extra geld beschikbaar te stellen om overstromingen te voorkomen. Het budget gaat de komende jaren omhoog van 900 miljoen naar 1,2 miljard euro. Dat is veel te weinig, zeggen experts. Brown zei dat ‘goed gekeken moet worden naar de soms negentiende eeuwse infrastructuur’.
Je geeft 'm teveel eer, dat heeft hij niet in z'n eentje gedaanquote:Op dinsdag 24 juli 2007 10:45 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Bedankt Wilders, voor je conserfascistische haatklimaat.
Je maakt de kans kleiner door er over te beginnen, ook met zo'n binnenkomerquote:Op dinsdag 24 juli 2007 10:51 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik ben benieuwd hoe lang vandaag SC vetevrij blijft.
Ik vond het al zo raar met "nieuwkomer"quote:Op dinsdag 24 juli 2007 10:52 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Je maakt de kans kleiner door er over te beginnen, ook met zo'n binnenkomer
waarom zou iemand dat wat moeten kunnen schelenquote:Op dinsdag 24 juli 2007 10:51 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik ben benieuwd hoe lang vandaag SC vetevrij blijft.
quote:Op dinsdag 24 juli 2007 10:45 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Bedankt Wilders, voor je conserfascistische haatklimaat.
quote:Op dinsdag 24 juli 2007 10:52 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Je maakt de kans kleiner door er over te beginnen, ook met zo'n binnenkomer
Bush heeft ook schuld. En jij.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 10:52 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Je geeft 'm teveel eer, dat heeft hij niet in z'n eentje gedaan
Het trekt wel meer kijkcijfersquote:Op dinsdag 24 juli 2007 11:01 schreef Aoristus het volgende:
[..]
waarom zou iemand dat wat moeten kunnen schelen
Werklozen hebben altijd vakantie.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 11:01 schreef Mutant01 het volgende:
Hebben jullie vakantie ofzo?
Nee, jij?quote:Op dinsdag 24 juli 2007 11:01 schreef Mutant01 het volgende:
Hebben jullie vakantie ofzo?
quote:
Misschien was het beter geweest als men de put had gedempt voordat het kalf erin verdronk....En de conclusie mbt klimaatverandering lijkt me nogal voorbarig. Volgens mij gaat Brown niet over metereologie.quote:Premier Brown kondigde maandag aan extra geld beschikbaar te stellen om overstromingen te voorkomen. Het budget gaat de komende jaren omhoog van 900 miljoen naar 1,2 miljard euro. Dat is veel te weinig, zeggen experts. Brown zei dat ‘goed gekeken moet worden naar de soms negentiende eeuwse infrastructuur’.
Ja toch apart, of eigenlijk wel logisch, dat die angelsaksische landen vaak last hebben van erg verouderde publieke infrastructuur.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 11:34 schreef Autodidact het volgende:
[..]
[..]
Misschien was het beter geweest als men de put had gedempt voordat het kalf erin verdronk....
Als dat toch 's zou werkenquote:Op dinsdag 24 juli 2007 11:55 schreef Autodidact het volgende:
http://www.amazon.com/George-W-Bush-Voodoo-Kit/dp/0762431172
Soms zou je toch willen dat je (bij)gelovig was.
Jamaar, Balkenende heeft vol trots het goede nieuws gebracht over de afgeslankte versie van de grondwet dit verdrag.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 12:13 schreef Sidekick het volgende:
En de Europese grondwet was voor 96% gekopieerd van huidige verdragen en regelgeving.
De Nederlanders waren volgens Balkenende dus alleen maar tegen 4% van de EU-bijbel?quote:Een verheugde premier Jan Peter Balkenende zei dat het "hoofdstuk van de grondwet nu is afgesloten". "Dit is een resultaat waarmee we recht doen aan het nee van de Nederlandse burger."
De Nederlanders waren tegen Europa in het algemeen opgehitst door de plaatselijke nationalisten. Geen hond die zich echt druk maakte om de inhoud.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 12:17 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Jamaar, Balkenende heeft vol trots het goede nieuws gebracht over de afgeslankte versie van de grondwet dit verdrag.
Je wil toch niet beweren dat een MP tegen ons zou liegen? Toch?
[..]
De Nederlanders waren volgens Balkenende dus alleen maar tegen 4% van de EU-bijbel?
Spreek 's even voor jezelfquote:Op dinsdag 24 juli 2007 12:21 schreef du_ke het volgende:
[..]
De Nederlanders waren tegen Europa in het algemeen opgehitst door de plaatselijke nationalisten. Geen hond die zich echt druk maakte om de inhoud.
Dan heeft die persoon wel een gigantisch droge bek over het algemeen vermoed ik.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 12:24 schreef Apropos het volgende:
Niet iedereen heeft speeksel.
http://www.drogemond.nl/quote:Op dinsdag 24 juli 2007 12:24 schreef Apropos het volgende:
Denk je echt dat meer dan enkele procenten van die 60 echt naar de inhoud hebben gekeken? (en bij de voorstemmers was dat niet veel beter)quote:
Die kunnen pis gebruiken.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 12:24 schreef Apropos het volgende:
Al zijn het maar enkele procenten, dan nog spreek je niet over 'geen hond'. Beetje generaliseren hè?quote:Op dinsdag 24 juli 2007 12:28 schreef du_ke het volgende:
[..]
Denk je echt dat meer dan enkele procenten van die 60 echt naar de inhoud hebben gekeken? (en bij de voorstemmers was dat niet veel beter)
Waarom niet? Ik neem aan dat honden niet naar de inhoud hebben gekeken.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 12:29 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Al zijn het maar enkele procenten, dan nog spreek je niet over 'geen hond'. Beetje generaliseren hè?
Toch wel als 1% van de Nederlanders zich echt in die grondwet heeft verdiept was het veel. en dat is dus geen hond, zo simpel is hetquote:Op dinsdag 24 juli 2007 12:29 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Al zijn het maar enkele procenten, dan nog spreek je niet over 'geen hond'. Beetje generaliseren hè?
Ik neem aan dat honden ook niet gestemd hebbenquote:Op dinsdag 24 juli 2007 12:32 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waarom niet? Ik neem aan dat honden niet naar de inhoud hebben gekeken.
quote:Op dinsdag 24 juli 2007 12:33 schreef du_ke het volgende:
[..]
Toch wel als 1% van de Nederlanders zich echt in die grondwet heeft verdiept was het veel. en dat is dus geen hond, zo simpel is het.
Dat weet je niet.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 12:33 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Ik neem aan dat honden ook niet gestemd hebben
Dat maakt geen drol uit. Als een verkoper aan mijn deur komt met een folder en ik meld dat ik geen interesse heb zonder zijn folder te lezen, heeft hij geen recht om te stellen dat hij het heeft verkocht omdat hij wel weet wat er in de folder staat. Nee is nee, hoe goed je product ook is.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 12:28 schreef du_ke het volgende:
[..]
Denk je echt dat meer dan enkele procenten van die 60 echt naar de inhoud hebben gekeken? (en bij de voorstemmers was dat niet veel beter)
Je kent de uitdrukking toch wel?quote:
natuurlijk maakt het wel uit of iets op emotionele gronden wordt afgewezen of op inhoudelijke.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 12:34 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Dat maakt geen drol uit. Als een verkoper aan mijn deur komt met een folder en ik meld dat ik geen interesse heb zonder zijn folder te lezen, heeft hij geen recht om te stellen dat hij het heeft verkocht omdat hij wel weet wat er in de folder staat. Nee is nee, hoe goed je product ook is.
Nee is nee, of het nou gebaseerd is op de inhoud van het verdrag of niet. Dat is waar.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 12:34 schreef Autodidact het volgende:
Dat maakt geen drol uit. Als een verkoper aan mijn deur komt met een folder en ik meld dat ik geen interesse heb zonder zijn folder te lezen, heeft hij geen recht om te stellen dat hij het heeft verkocht omdat hij wel weet wat er in de folder staat. Nee is nee, hoe goed je product ook is.
Maar je begrijpt wat ik bedoel hè. Ook als jij hun beweegredenen niet respecteert zul je hun nee gewoon moeten respecteren.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 12:39 schreef du_ke het volgende:
[..]
natuurlijk maakt het wel uit of iets op emotionele gronden wordt afgewezen of op inhoudelijke.
Voor de uitslag van het referendum niet natuurlijk.
quote:Op dinsdag 24 juli 2007 12:45 schreef Apropos het volgende:
Na de 8e aanval bleven er een paar over, die genade vroegen, ik geloof 13. De soldaten keken mij vragend aan. Een 30-tal van mijn manschappen was dood of gewond. Ik keerde mij naar achteren om een sigaar op te steken. Enige hartverscheurende kreten klonken en toen ik mij weer omdraaide waren ook die 13 dood.
We mochten geen genade meer geven. Ik heb 9 vrouwen, die genade vroegen op een hoop moeten zetten en ze zo dood laten schieten. Het was onaangenaam werk maar het kon niet anders..
Ik accepteer het ook wel daar niet van.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 12:55 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Maar je begrijpt wat ik bedoel hè. Ook als jij hun beweegredenen niet respecteert zul je hun nee gewoon moeten respecteren.
Wel, als er een nieuw referendum komt over dit verdrag kunnen we zien of het inderdaad iets anders was.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 12:52 schreef ijsbrekertje het volgende:
[..]
Nee is nee, of het nou gebaseerd is op de inhoud van het verdrag of niet. Dat is waar.
Maar als het nee inderdaad niet gebaseerd is op de inhoud van het verdrag, dan is het ook lang niet zo schokkend dat het nieuwe voorstel niet zo veel veranderd is ten opzichte van het oude voorstel.
Ik weet niet wie dat als argument gebruikte. Wie was dat?quote:Ik vind het apart dat in 2005 naar het volkslied en de vlag in het verdrag gewezen werd als bewijs dat Europa een federale staat zou worden. En nu het geschrapt is (uit het verdrag, niet van de daken) zijn het alleen maar cosmetische maatregelen. Dat vind ik bijzonder zwak geredeneerd. Het maakt inderdaad niets uit of vlag en volkslied in het verdrag staan of niet, maar had dat dan in 2005 ook niet als argument tegen gebruikt.
Ehm, die was toen al zo'n 100 jaar verleden tijd.quote:
De mentaliteit? Zeker weten?quote:Op dinsdag 24 juli 2007 13:18 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Ehm, die was toen al zo'n 100 jaar verleden tijd.
Als meerdere mensen dingen van elkaar overnemen, dan wordt het vanzelf waar, kijk maar naar God.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 11:34 schreef Autodidact het volgende:
[..]
[..]
Misschien was het beter geweest als men de put had gedempt voordat het kalf erin verdronk....En de conclusie mbt klimaatverandering lijkt me nogal voorbarig. Volgens mij gaat Brown niet over metereologie.
verzekeraars hebben er alle baat bij om de premies zo hoog mogelijk en de uitkering zo laag mogelijk te houden.quote:Met de overstromingen in juni komt de rekening voor verzekeringsmaatschappijen uit boven de drie miljard euro, zo liet het Britse verbond van verzekeraars maandag weten. Dat is driemaal zoveel als normaal in een heel jaar wordt uitgekeerd vanwege weeroverlast.
Ja, best. Maar Colijn heeft daar hoogstens een paar koppen gesneld en een miljoenencontract voor zichzelf gesloten. Met de VOC had hij niets te maken.quote:
Mja, bij elke regendruppel gaan zeggen dat het door klimaatverandering komt lijkt wel op de gelovigen die elk beetje geluk toeschrijven aan hun god. Het kan best zo zijn dat klimaatverandering een rol speelt, maar daar gaat Brown niet over. Hij zal er wel politiek aan willen scoren (meer geld uitgeven is meer innen is meer macht)quote:Op dinsdag 24 juli 2007 13:29 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Als meerdere mensen dingen van elkaar overnemen, dan wordt het vanzelf waar, kijk maar naar God.
En een zo hoog mogelijk bedrag noemen in de hoop dat ze het van de overheid kunnen claimen vanwege nalatig onderhoud. Anders gaan ze zich failliet verklaren...quote:Op dinsdag 24 juli 2007 13:29 schreef Aoristus het volgende:
verzekeraars hebben er alle baat bij om de premies zo hoog mogelijk en de uitkering zo laag mogelijk te houden.
Ik had het dan ook over de mentaliteit, knakworst. Wat je nu beschrijft is die mentaliteit.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 13:37 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Ja, best. Maar Colijn heeft daar hoogstens een paar koppen gesneld en een miljoenencontract voor zichzelf gesloten. Met de VOC had hij niets te maken.
Denk dat men het wel voor goed heeft afgeleerd om over dit soort zaken referenda te houdenquote:Op dinsdag 24 juli 2007 13:17 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Wel, als er een nieuw referendum komt over dit verdrag kunnen we zien of het inderdaad iets anders was.
[..]
Waarschijnlijk komt het er wel, las ik laatst. Eens kijken of Verhagen een betere leugenaar is dan Atzo Nicolaiquote:Op dinsdag 24 juli 2007 13:39 schreef du_ke het volgende:
[..]
Denk dat men het wel voor goed heeft afgeleerd om over dit soort zaken referenda te houden.
quote:Jongeren belagen opnieuw homo's
AMSTERDAM - Groepjes jongeren hebben in de nacht van donderdag op vrijdag in Amsterdam twee homoseksuele mannen mishandeld. Een slachtoffer liep daarbij ernstige verwondingen op, liet de politie dinsdag weten. Het is het tweede incident in korte tijd waarbij homo's worden belaagd.
De jongeren sloegen toe in het 'cruisegebied' Nieuwe Meer/Oude Haagseweg. Rond 02.30 uur liep een van de homoseksuelen op een parkeerplaats bij de ingang van het park toen drie mannen op hem afliepen. Ze maakten hem uit voor 'vuile homo' en 'smerige homo'. Het slachtoffer wilde weglopen, maar kreeg de kans niet. Een blonde man in oranje t-shirt gooide hem tegen de grond, trapte op hem in en sloeg hem met een stok. Het slachtoffer liep een gebroken rib op en diverse verwondingen aan zijn rechterarm en -been.
Inderdaad, ik ben benieuwd.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 13:17 schreef Autodidact het volgende:
Wel, als er een nieuw referendum komt over dit verdrag kunnen we zien of het inderdaad iets anders was.
In elk geval de SP. In hun lijstje met voornaamste bezwaren tegen de Europese grondwet, stond de vorming van een Europese superstaat bovenaan. Onder andere de vlag en het volkslied worden als argument aangevoerd, dat een ja tegen het verdrag leidt tot een Europese superstaat.quote:Ik weet niet wie dat als argument gebruikte. Wie was dat?
quote:Als je JA zegt tegen deze Europese grondwet, zeg je:
JA tegen een Europese superstaat. Stap voor stap wordt Nederland een machteloze provincie van een oppermachtige Europese Unie. De nieuwe Unie zal veel eigenschappen hebben van een federale staat: een eigen munt, een eigen vlag, een eigen volkslied, een eigen president, een eigen parlement, een eigen feestdag, een eigen leger en een eigen grondwet. (...)
Je zou je eens kunnen afvragen wat die jongeren aanspoortquote:
Doel je op een specifiek onderwerp waarover Nicolai gelogen heeft? Of bedoel je meer in het algemeen dat het kabinet de bevolking al jaren voorliegt over Europa?quote:Op dinsdag 24 juli 2007 13:41 schreef Aoristus het volgende:
Waarschijnlijk komt het er wel, las ik laatst. Eens kijken of Verhagen een betere leugenaar is dan Atzo Nicolai
Op zijn minst dat het kabinet een verkeerde voorstelling van zaken geeft. Verhagen heeft al gelogen over de zogenaamde nieuwe grondwet. volgens hem was het nieuwe ontwerp koek en ei, maar bij doorvragen bleek het dezelfde ongeorganiseerde rotzooi te zijn met hier en daar wat aantekeningen. Als de inzet er naar was geweest om God buiten de grondwet te houden, dan zou Verhagen inderdaad wat hebben binnengehaald. Het is echter een groter geheel.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 14:22 schreef ijsbrekertje het volgende:
[..]
Doel je op een specifiek onderwerp waarover Nicolai gelogen heeft? Of bedoel je meer in het algemeen dat het kabinet de bevolking al jaren voorliegt over Europa?
Nu is de SP niet wars van het spelen op emoties en symboliek, maar ik zie niet dat de vlag en en het volkslied het hoofdargument is. Zijn van mening dat het verdrag Europa sterker maakt en dus de nationalie parlementen zwakker.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 14:18 schreef ijsbrekertje het volgende:
[..]
In elk geval de SP. In hun lijstje met voornaamste bezwaren tegen de Europese grondwet, stond de vorming van een Europese superstaat bovenaan. Onder andere de vlag en het volkslied worden als argument aangevoerd, dat een ja tegen het verdrag leidt tot een Europese superstaat.
Nee voor 1/3 ongeveer met nog 1/3 streng christelijk en het laatste derde Wilderiaans.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 14:30 schreef Autodidact het volgende:
Maar de SP spreekt natuurlijk niet voor iedereen die tegen de grondwet was - bij lange na niet.
Die zijn tegenwoordig ook verdeeld tussen SP en Wilders.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 14:39 schreef Autodidact het volgende:
63% van de PvdA-aanhang stemde tegen de grondwet.
Ligt eraan van wanneer die enquete was natuurlijk.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 14:43 schreef Autodidact het volgende:
Nou ja, volgens mij is de PvdA-aanhang de PvdA-aanhang en geen halve Wilders-aanhang.
Vlag en volkslied zijn inderdaad niet het hoofdargument (van de SP) tegen de grondwet, zeker niet. Maar ik vind het zwak om in 2005 te dreigen met een superstaat (als een van de tien grootste bezwaren tegen de grondwet) en als argumentatie een rijtje (federalistische) eigenschappen van de EU op te noemen. Vervolgens wordt een deel van de eigenschappen uit dit rijtje geschrapt uit de grondwet en dan is het alleen symboliek.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 14:30 schreef Autodidact het volgende:
Nu is de SP niet wars van het spelen op emoties en symboliek, maar ik zie niet dat de vlag en en het volkslied het hoofdargument is. Zijn van mening dat het verdrag Europa sterker maakt en dus de nationalie parlementen zwakker.
Inderdaad. Ik weet niet of andere tegenstanders van het referendum ook tegen vlag en volkslied waren (kan ik zo snel niet vinden). Daarnaast weten we ook niet of deze argumenten van politici doorslaggevend waren voor de kiezers.quote:Maar de SP spreekt natuurlijk niet voor iedereen die tegen de grondwet was - bij lange na niet.
Wat is echt zo? Dat het alleen de onderklasse betreft? Alleen is misschien wat overdreven inderdaad.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 14:43 schreef Autodidact het volgende:
Je doet een beetje alsof het hier slechts de onderklasse betreft maar dat is echt zo.
Helder.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 14:26 schreef Aoristus het volgende:
Op zijn minst dat het kabinet een verkeerde voorstelling van zaken geeft. Verhagen heeft al gelogen over de zogenaamde nieuwe grondwet. volgens hem was het nieuwe ontwerp koek en ei, maar bij doorvragen bleek het dezelfde ongeorganiseerde rotzooi te zijn met hier en daar wat aantekeningen. Als de inzet er naar was geweest om God buiten de grondwet te houden, dan zou Verhagen inderdaad wat hebben binnengehaald. Het is echter een groter geheel.
Lijkt me inderdaad een erg moeilijke taak. Maar is dit trouwens niet meer de taak van Timmermans dan van Verhagen?quote:Ik denk overigens niet dat het iemand lukt om zonder kleerscheuren een eu-grondwet verdragaan de man te brengen.
Wat spoort die jongeren toch aan?quote:Op dinsdag 24 juli 2007 14:20 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Je zou je eens kunnen afvragen wat die jongeren aanspoort
Flauw hoor.quote:Vragen van de leden Wilders, Brinkman en De Roon (allen PVV) aan de ministers van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties en van rellenbijde Justitie over voetbalwedstrijd Jong Oranje–Jong Marokko. (Ingezonden 25 mei 2007)
(...)
4
Bent u bereid een stadionverbod af te kondigen voor alle Marokkanen voor de duur van 5 jaar bij wedstrijden tegen Marokkaanse ploegen of de Marokkaanse nationale (jeugd)ploeg?
Zo neen, bent u bereid een verbod af te kondigen voor wedstrijden tegen Marokkaanse voetbalploegen voor de duur van 5 jaar? Zo neen, waarom niet?
4
De KNVB heeft een besluit genomen over wedstrijden met Marokkaanse elftallen.
Overheidsmaatregelen als door vragenstellers bedoeld maken geen deel uit van de Nederlandse
rechtsorde.
5
Kunt u er zorg voor dragen dat de 26 aangehouden Marokkanen vóór het uitzitten van hun straf eerst een aantal Nederlandse voetbalstadions opruimen en schoonmaken en daartoe hun tandenborstel meenemen? Zo neen, waarom niet?
5
Neen. Hetgeen de vragenstellers lijken te bedoelen heeft geen plaats in de Nederlandse rechtsorde.
Geen idee, vraag je je dat eens afquote:
Je hebt gelijk, ik zie Timmermans vooral als de reklameman. Ze zullen het samen moeten oplossen.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 15:00 schreef ijsbrekertje het volgende:
[..]
Helder.
Ik denk niet dat Verhagen God uit de grondwet wilde houden. Hij is immers verklaard voorstander van de bede in de troonrede.
[..]
Lijkt me inderdaad een erg moeilijke taak. Maar is dit trouwens niet meer de taak van Timmermans dan van Verhagen?
Ik heb eigenlijk geen idee hoe de sentimenten met betrekking tot het grondwettelijk verdrag inmiddels liggen. Christenunie is in elk geval voor nu (maar ik weet niet wat hun aanhang vindt).
Sneller dan de FP.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 15:31 schreef Mutant01 het volgende:
Weer homo's belaagd in Amsterdam
Westerse cultuur.
http://www.rorate.com/rorate/scripts/kr_print.php?t=ro_kerkrecht&id=250quote:Ende soe veel tpoinct van der Religie aengaet sullen hem die van Hollant ende Zelant draegen naer haerluyden goetduncken, ende dandre Provincien van dese Unie sullen hem moqen reguleren naer inhoudt van de Religionsvrede by den Eertshertogege Mathias, Gouverneur ende Cappiteyn Generael van dese Landen, met die van sinen Rayde by advis van de Generael Staten alrede geconcipieert, ofte daerinne generalick oft particulierlick alsulcke ordre stellen als si tot rust ende welvaert van de Provincien, Steden, ende particulier leden van dyen, ende conservatie van een ygelick, gheestelick ende weerlick, sijn goet ende gerechticheyt doennelick vynden sullen, sonder dat hem hierinne by enyge andere Provincien enich hynder ofte belet gedaen sal moegen worden, mits dat een yder particulier in sijn Religie vrij sal moegen blijven, ende dat men nyernant ter cause van de Religie sal moegen achterhaelen ofte ondersoucken, volgende die voorsz. Pacificatie tot Ghendt gemaeckt.
Joh wat kan mij het schelen vind het wel mooi hoe al die lui het er nu zo moeilijk mee hebben nu het er toch doorgedrukt wordtquote:Op dinsdag 24 juli 2007 15:39 schreef Elseetje het volgende:
Beetje late binnenvaller (excuus), maar du_ke, een hele hoop GroenLinksers hebben ook tegen gestemd. Zeer feitelijk hebben mensen van alle partijen tegen gestemd, ook gezien het percentage nee-stemmers
Ja, stel je voor dat er in een democratie naar de meerderheid geluisterd zou worden.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 15:51 schreef du_ke het volgende:
Joh wat kan mij het schelen vind het wel mooi hoe al die lui het er nu zo moeilijk mee hebben nu het er toch doorgedrukt wordt.
Volgens mij heb jij soms een beetje last van superioriteitswaanquote:Op dinsdag 24 juli 2007 15:51 schreef du_ke het volgende:
[..]
Joh wat kan mij het schelen vind het wel mooi hoe al die lui het er nu zo moeilijk mee hebben nu het er toch doorgedrukt wordt.
Soms? En dat past prima in het GL-straatje.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 15:53 schreef Elseetje het volgende:
Volgens mij heb jij soms een beetje last van superioriteitswaan
Meestal gebeurt dat gewoon en als onze regering instemt met iets waar verreweg de meeste mensen tegen zijn zullen ze dat bij de volgende verkiezingen rauw op hun dak krijgenquote:Op dinsdag 24 juli 2007 15:53 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ja, stel je voor dat er in een democratie naar de meerderheid geluisterd zou worden.![]()
Jahoor.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 15:55 schreef du_ke het volgende:
Durf je de weddenschap over al geen fietshelmenplicht binnen 10 jaar nog aan?
Je wou zeggen dat jij er nooit last van hadquote:Op dinsdag 24 juli 2007 15:55 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Soms? En dat past prima in het GL-straatje.
Het is gewoon mooi om hier een beetje over te zieken omdat je gewoon weet dat ze gaan happen.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 15:53 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij soms een beetje last van superioriteitswaan
Mooi waar wedden we om?quote:
Superioriteitswaan? Ik probeer daar zo min mogelijk last van te hebben, maarja af en toe heb ik gewoon welleens gelijk.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 15:58 schreef Elseetje het volgende:
Je wou zeggen dat jij er nooit last van had![]()
Nouja, je bent in ieder geval vermakelijkquote:Op dinsdag 24 juli 2007 16:01 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Superioriteitswaan? Ik probeer daar zo min mogelijk last van te hebben, maarja af en toe heb ik gewoon welleens gelijk.
Glenfarclas 10 years old ?quote:Op dinsdag 24 juli 2007 16:00 schreef du_ke het volgende:
Mooi waar wedden we om?
quote:Het gaat dus om de EU die binnen 10 jaar fietshelmen verplicht zou stellen in Nederland.
Precies de goede instelling om het hier gezellig te houdenquote:Op dinsdag 24 juli 2007 15:59 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het is gewoon mooi om hier een beetje over te zieken omdat je gewoon weet dat ze gaan happen.
Vooral van die stiekeme Fortuynisten die zo boos en verongelijkt zijn en zich immer benadeeld voelen. Die happen echt overal op.
Ach wat ongein op z'n tijd kan ook geen kwaadquote:Op dinsdag 24 juli 2007 16:05 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Precies de goede instelling om het hier gezellig te houden
ik zag er toch zeker 2 of 3 flink happenquote:Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik niemand boos of verongelijkt op je heb zien reageren, dus misschien is het niet helemaal gelukt?
Waar doet me dat aan denken...quote:Op dinsdag 24 juli 2007 16:07 schreef du_ke het volgende:
Ach wat ongein op z'n tijd kan ook geen kwaad.
Ik heb toch echt niemand boos of verongelijkt zien reagerenquote:ik zag er toch zeker 2 of 3 flink happen.
Goed happen is een flinke stap in die richtingquote:Op dinsdag 24 juli 2007 16:09 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Waar doet me dat aan denken...
[..]
Ik heb toch echt niemand boos of verongelijkt zien reageren
Ik niet hoor, ik vermaak me kostelijk om jequote:Op dinsdag 24 juli 2007 16:14 schreef du_ke het volgende:
[..]
Goed happen is een flinke stap in die richting. En in ieder geval appel, jij en RQ waren naar mijn idee behoorlijk verongelijkt
.
Gelukkig maar want happen kan je als de bestequote:Op dinsdag 24 juli 2007 16:15 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Ik niet hoor, ik vermaak me kostelijk om jeIk voel me nou niet echt aangesproken door je omschrijvingen
Verongelijkt?quote:Op dinsdag 24 juli 2007 16:14 schreef du_ke het volgende:
[..]
Goed happen is een flinke stap in die richting. En in ieder geval appel, jij en RQ waren naar mijn idee behoorlijk verongelijkt
.
Ja, ik hou wel van happen jaquote:Op dinsdag 24 juli 2007 16:23 schreef du_ke het volgende:
[..]
Gelukkig maar want happen kan je als de beste.
Dat zeg ik, happenquote:Op dinsdag 24 juli 2007 16:27 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Verongelijkt?
Doe toch niet zo idioot. Ik heb voor de grondwet gestemd maar ik ben tegen het negeren van uitgeschreven referenda en het voorliegen door politici en denigrerende opmerkingen jegens mensen die anders hebben gestemd dan jij en ik..
Ja, het was maar een klein deel waat het gros tegen was. En het zal nog steeds niet perfect zijn, maar dat is zo met alle regelgeving.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 12:17 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Jamaar, Balkenende heeft vol trots het goede nieuws gebracht over de afgeslankte versie van de grondwet dit verdrag.
Je wil toch niet beweren dat een MP tegen ons zou liegen? Toch?
[..]
De Nederlanders waren volgens Balkenende dus alleen maar tegen 4% van de EU-bijbel?
Randstad was het toch?quote:
ooit geprobeerd een lijk te kraken?quote:Op dinsdag 24 juli 2007 16:20 schreef Zwaardvisch het volgende:
Is het archief van VoorbijFok trouwens nog op een of andere manier te kraken? Ik meende de frase 'ik voel me net een burgemeester in oorlogstijd' te googlen. Of stond die deur al lang open?
Waarom niet ?quote:Op dinsdag 24 juli 2007 17:16 schreef EchtGaaf het volgende:
ow dit heb ik trouwens niet gezegd
Wat ik hier boven schreef over dat lijk dat heb ik inderdaad wel gezegdquote:
Goeie middag IJsbrekertquote:En goeiemiddag EchtGaaf![]()
De zon schijnt in de enige provincie die telt.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 16:42 schreef Elseetje het volgende:
Het regende hier net pijpestelenMooi weer
Appendixland toch?quote:Op dinsdag 24 juli 2007 17:29 schreef PJORourke het volgende:
[..]
De zon schijnt in de enige provincie die telt.
discussie_etcquote:Op dinsdag 24 juli 2007 17:29 schreef Mutant01 het volgende:
Voorbijfok.
De rest van NL bedoel je?quote:Op dinsdag 24 juli 2007 17:30 schreef EchtGaaf het volgende:
Appendixland toch?
Ja, maar voordat je editte stond er iets heel andersquote:Op dinsdag 24 juli 2007 17:23 schreef EchtGaaf het volgende:
Wat ik hier boven schreef over dat lijk dat heb ik inderdaad wel gezegdhet sloeg op iets anders. . Hoe kan je immers een gewist forum als voorbij fok reanimeren als het hartstikke deaud is
![]()
Maar ach. Le roi est mort, vive le roi. Voorbijfok is deaud, lang leve.........[dat andere ding]
[..]
Goeie middag IJsbrekert![]()
Code rood is de hoogste alarmfasequote:Op dinsdag 24 juli 2007 17:33 schreef ijsbrekertje het volgende:
[..]
Ja, maar voordat je editte stond er iets heel andersHet is gezien, het is niet onopgemerkt gebleven En dat was toch niet zo ernstig dat het weg moest.
Friesland?quote:Op dinsdag 24 juli 2007 17:29 schreef PJORourke het volgende:
[..]
De zon schijnt in de enige provincie die telt.
Frieslandquote:Op dinsdag 24 juli 2007 17:39 schreef Elseetje het volgende:
Friesland?
Tja, volgens Sidekick klopt het toch wel... Hier schijnt de zon trouwens ook alweer een tijdjequote:
quote:Op dinsdag 24 juli 2007 17:33 schreef ijsbrekertje het volgende:
Het is gezien, het is niet onopgemerkt gebleven
Tuurlijk wel. Paap en Limburger.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 13:41 schreef Aoristus het volgende:
Eens kijken of Verhagen een betere leugenaar is dan Atzo Nicolai
Die hebben wel dat extra gen wat hen verhindert om normaal te pratenquote:
Een enkele maal bevindt er zich een ander hemellichaam tussen zon en aarde.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 17:54 schreef Sidekick het volgende:
De zon schijnt hier altijd, echter, soms is de aarde zo gedraaid dat we in de schaduw zitten. En soms is de zon niet direct te zien door geclusterde gecondenseerde waterdamp in de lucht.
Dan moet het met het Limburgse duo Verhagen en Timmermans helemaal goed gaan.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 17:59 schreef PJORourke het volgende:
Tuurlijk wel. Paap en Limburger.
De zon schijnt wel altijd, maar niet altijd hierquote:Op dinsdag 24 juli 2007 17:54 schreef Sidekick het volgende:
De zon schijnt hier altijd, echter, soms is de aarde zo gedraaid dat we in de schaduw zitten. En soms is de zon niet direct te zien door geclusterde gecondenseerde waterdamp in de lucht.
Ik geloof alleen Wilders, want die komt uit Venlo.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:01 schreef ijsbrekertje het volgende:
Dan moet het met het Limburgse duo Verhagen en Timmermans helemaal goed gaan.
Geloof jij hun leugens? Of werken Limburgse leugens niet op limbo's?
Fout. Geloof nooit een sjeng.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:21 schreef Elseetje het volgende:
Conclusie: Limburgse leugens werken extra goed op limbo's
Je bewijst toch wel regelmatig je eigen tegendeel hoorquote:
Maar die is weer geen paap (meer). Kan Wilders dan toch goed liegen?quote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:15 schreef PJORourke het volgende:
Ik geloof alleen Wilders, want die komt uit Venlo.
Ik krijg niet de indruk, daar is hij te weinig gepolijst voor.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:29 schreef ijsbrekertje het volgende:
Maar die is weer geen paap (meer). Kan Wilders dan toch goed liegen?
Ik ben geen sjeng. Wilders ook niet.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:29 schreef Elseetje het volgende:
Je bewijst toch wel regelmatig je eigen tegendeel hoorEn dat je een Sjeng niet moet geloven, hoef je mij niet te zeggen, jij loopt achter Gekke Geertje aan
Dat zei ik ook nietquote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:34 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ik ben geen sjeng. Wilders ook niet.
Chromosoom. Dat.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:00 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Die hebben wel dat extra gen wat hen verhindert om normaal te praten
Die indruk deel ik met je. (Al is hij dan wel Limburger) Nu ik erover nadenk heeft hij eigenlijk ook niet zoveel reden om ergens over te liegen. In zijn huidige positie kan hij alleen maar een alternatief laten zien voor het regeringsbeleid. Hij hoeft geen compromissen of beleid te verdedigen, dus waarom zou hij iets anders zeggen dan wat hij vindt.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:32 schreef PJORourke het volgende:
Ik krijg niet de indruk, daar is hij te weinig gepolijst voor.
Een wat?quote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:26 schreef PJORourke het volgende:
Fout. Geloof nooit een sjeng.
Limburgs jargon, blijkbaar: http://nl.wikipedia.org/wiki/Sjengquote:
quote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:54 schreef Boze_Appel het volgende:
Een wat?
Volgens wikipediaquote:Sjeng is een voornaam voor jongens die vooral in Limburg (Nederland) voorkomt en dan met name in het zuiden, in en rond Maastricht.
Maastrichtenaren worden ook wel Sjengen genoemd, zowel door zichzelf als door Limburgers buiten Maastricht. Het Maastrichts dialect wordt soms Sjengs genoemd. De echte Sjeng noemt alle Limburgers buiten Maastricht vaak "boeren".
Omdat je natuurlijk ook kan zeggen wat je denkt dat zal aanslaan bij de grote domme massaquote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:53 schreef ijsbrekertje het volgende:
[..]
Die indruk deel ik met je. (Al is hij dan wel Limburger) Nu ik erover nadenk heeft hij eigenlijk ook niet zoveel reden om ergens over te liegen. In zijn huidige positie kan hij alleen maar een alternatief laten zien voor het regeringsbeleid. Hij hoeft geen compromissen of beleid te verdedigen, dus waarom zou hij iets anders zeggen dan wat hij vindt.
Borat: "Vino is ruining the reputation of Kazachstan, the bastard."quote:
Limburgers, raar volkje.quote:Sjeng en de gang, een band uit het plaatsje Roggel.
Daar zeg je me wel wat ja, bijna iedere Limburger die ik ken jat inderdaad aanstekers. Nooit zo over nagedacht. Gebeurt me in Eindhoven zelden.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 19:13 schreef Boze_Appel het volgende:
Om een of andere reden krijg ik daar altijd ruzie als ik in de kroeg zit, meestal omdat ze mijn shag en aanstekers steeds jatten. Apart volkje.
Merk je toch niks van onder je hunebed.quote:
Mensen die shag rokenquote:Op dinsdag 24 juli 2007 19:13 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Limburgers, raar volkje.
Om een of andere reden krijg ik daar altijd ruzie als ik in de kroeg zit, meestal omdat ze mijn shag en aanstekers steeds jatten. Apart volkje.
Andere Limburgers ook hoorquote:Op dinsdag 24 juli 2007 19:23 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Limburgers die buiten Limburg blijven blaten over Limburg zijn mongolen.
Als ze in een ouwe plek blijven hangen, net als Drenten, wel ja.quote:
In dat geval ben jij de mogool.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 19:23 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Limburgers die buiten Limburg blijven blaten over Limburg zijn mongolen.
Waar ligt Drentenquote:Op dinsdag 24 juli 2007 19:26 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Als ze in een ouwe plek blijven hangen, net als Drenten, wel ja.
http://www.nd.nl/Document.aspx?document=nd_artikel&id=96825quote:DEN HAAG - Werkgevers maken zich zorgen over de uittocht van hoogopgeleid talent naar het buitenland. Ze vinden dat de overheid de vlucht veel serieuzer moet nemen. Vorig jaar verliet een recordaantal van 130.000 mensen Nederland. Uit trendonderzoek blijkt bovendien dat één op de drie Nederlanders er wel eens over denkt te emigreren. Als motief daarvoor wordt steeds vaker 'onaangenaam gedrag van medeburgers' genoemd. Vaak zijn de emigranten hoger opgeleiden, zeggen trendwatchers.
,,Dat is een signaal'', zegt een woordvoerster van MKB Nederland, de brancheorganisatie voor het midden- en kleinbedrijf. De organisatie spreekt van een 'bedreiging voor de kenniseconomie'.
Hoogopgeleiden verlaten het land omdat ze een betere kwaliteit van leven zoeken. Daarnaast zijn ze de regels beu, signaleert de woordvoerster van MKB. Het rijk zou het jonge ondernemers aantrekkelijker moeten maken hier te blijven. ,,Maar als je kijkt naar wat er in de praktijk aan lastenverlichting wordt gedaan, dan blijkt dat wat er aan de voorkant wordt geschrapt er aan de achterkant weer bij komt.'' Ook VNO-NCW maakt zich zorgen over de uittocht. ,,Het kabinet moet aan de slag. Het is erg jammer als jong ondernemend talent vertrekt.''
Dat steeds meer mensen het onaangename gedrag van medeburgers opvoeren als reden voor emigratie zou de politiek aan het denken moeten zetten, zegt Frans Buysse van adviesbureau Buysse Immigration. Trendanaliste Justien Marseille van The Future Institute denkt dat de ontwikkeling doorzet. ,,Het verlangen om te emigreren is bij een trendsettende meerderheid aangekomen.''
Als jij niet eens weet hoe je dat moet schrijven....quote:
moet je eens kijken wat je als nuttige academicus in de USA krijgt en wat je hierzo overhebt na belasting..quote:Op dinsdag 24 juli 2007 19:40 schreef sigme het volgende:
[..]
http://www.nd.nl/Document.aspx?document=nd_artikel&id=96825
Wat doe je dan nog hier, laiverd. Je bent ongebonden, je hebt al internationale ervaring..quote:Op dinsdag 24 juli 2007 19:44 schreef Napalm het volgende:
zoveel domheid. zo weinig Napalm..![]()
[..]
moet je eens kijken wat je als nuttige academicus in de USA krijgt en wat je hierzo overhebt na belasting..![]()
![]()
Sorry. Moet megeaul zijn.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 19:41 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Als jij niet eens weet hoe je dat moet schrijven....![]()
bron?quote:Op dinsdag 24 juli 2007 19:47 schreef sigme het volgende:
Je bent ongebonden,
GS-adept.quote:
Oh, jijzelf, meestal. Maar corrigeer het als je wil. Een doosje versierd met je strandklare goddelijk lichaam?quote:
Zeer zeker niet.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 19:51 schreef Aaahikwordgek het volgende:
GS-adept.
Nu ze het er over heeft: vertel 'ns Napalm, hoe staat het daarmee? Met het vergoddelijken van je lichaam?quote:Op dinsdag 24 juli 2007 19:52 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh, jijzelf, meestal. Maar corrigeer het als je wil. Een doosje versierd met je strandklare goddelijk lichaam?
Je hoeft je niet te schamen hoor, er kijken wel meer mensen naar.quote:
waarom kan binding enkel een doos zijn?quote:Op dinsdag 24 juli 2007 19:52 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh, jijzelf, meestal. Maar corrigeer het als je wil. Een doosje versierd met je strandklare goddelijk lichaam?
Waarom denk je dat een suggestie de enige mogelijkheid bevat?quote:Op dinsdag 24 juli 2007 20:32 schreef Napalm het volgende:
[..]
waarom kan binding enkel een doos zijn?
Hapert. (* Hapt ).quote:En het goddelijke lichaam happert wat momenteel waardoor de strandvoorbereiding ernstige vertraging heeft opgelopen.
Het aantal comments neemt wel sterk af natuurlijkquote:Op dinsdag 24 juli 2007 20:25 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Je hoeft je niet te schamen hoor, er kijken wel meer mensen naar.
Ik ga maar eens aan de vino.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 20:36 schreef Zwaardvisch het volgende:
Het aantal comments neemt wel sterk af natuurlijk![]()
Was jij nog op zoek naar de opmerking "burg... in oorlogstijd"?quote:Op dinsdag 24 juli 2007 20:36 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Het aantal comments neemt wel sterk af natuurlijk![]()
Ik vond het wel grappig dat Ryan zich zo makkelijk liet ontmaskeren, alleen al door z'n username.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 21:01 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Was jij nog op zoek naar de opmerking "burg... in oorlogstijd"?
Vino springt morgen van de Mont Ventoux af.quote:
Die vuile hond moesten ze anders een handje helpen.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 21:14 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Vino springt morgen van de Mont Ventoux af.
Meneer heeft hulp nodig, en dat meen ik serieus.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 21:10 schreef Zwaardvisch het volgende:
Ik vond het wel grappig dat Ryan zich zo makkelijk liet ontmaskeren, alleen al door z'n username.
Ik ben niet zo'n dijenkletser maar gisteren stonden de tranen toch in m'n ogen. Vooral die aangepaste schrijfstijl deed het hem. Denk ik.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 21:22 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Meneer heeft hulp nodig, en dat meen ik serieus.
Hoe weet jij dat, ben je een psycholoog?quote:Op dinsdag 24 juli 2007 21:22 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Meneer heeft hulp nodig, en dat meen ik serieus.
Nu weet ik ook wie jij bent.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 21:27 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Ik ben niet zo'n dijenkletser maar gisteren stonden de tranen toch in m'n ogen. Vooral die aangepaste schrijfstijl deed het hem. Denk ik.
Deze snap ik eigenlijk niet zoquote:
Hoe weet jij dat, ben je een handschriftdeskundige?quote:
ik word niet betaald om hier te denken.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 20:35 schreef sigme het volgende:
[..]
Waarom denk je dat een suggestie de enige mogelijkheid bevat?
ik kan enkel blind typen op het numpad.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 20:35 schreef sigme het volgende:
Hapert. (* Hapt ).
Gelukkig heeft het strandweer ook enige vertraging, zo te zien.
quote:Op dinsdag 24 juli 2007 21:40 schreef Napalm het volgende:
[..]
ik word niet betaald om hier te denken.
Dat heb ik ook ooit gekund.quote:[..]
ik kan enkel blind typen op het numpad.
Jarenlange ervaring. Zwaarvisch is een insider die zich nieuw voordoet. Ik zeg een kloon van iemand die allang unbanned is. Ik weet ook dat jij hem erg mag.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 21:40 schreef sigme het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat, ben je een handschriftdeskundige?
Ik dacht dat je een hekel aan kloontjes had, voor de draad er mee, dan kan we 'm nsb'enquote:Op dinsdag 24 juli 2007 21:45 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Jarenlange ervaring. Zwaarvisch is een insider die zich nieuw voordoet. Ik zeg een kloon van iemand die allang unbanned is. Ik weet ook dat jij hem erg mag.![]()
![]()
Oh, die. Ik denk van niet.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 21:45 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Jarenlange ervaring. Zwaarvisch is een insider die zich nieuw voordoet. Ik zeg een kloon van iemand die allang unbanned is. Ik weet ook dat jij hem erg mag.![]()
![]()
Ik heb ook een hekel aan kloontjes, het zijn laffe kleffe eikels.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 21:46 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Ik dacht dat je een hekel aan kloontjes had, voor de draad er mee, dan kan we 'm nsb'en![]()
Ik denk dat deze al afvalt: Hoogbegaafdheid, deel 3...quote:Op dinsdag 24 juli 2007 21:48 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Ik heb ook een hekel aan kloontjes, het zijn laffe kleffe eikels.
Die is het niet, maar het zou nog wel kunnen.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 21:49 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Ik denk dat deze al afvalt: Hoogbegaafdheid, deel 3...
mn baas denkt er heel anders over. Al zie ik het nog niet genoeg terug in het werkquote:Op dinsdag 24 juli 2007 21:44 schreef sigme het volgende:
![]()
(Ik bezig die zegswijze ongeveer 10 x per dag, op kantoor)
2 dozen.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 21:44 schreef sigme het volgende:
Maar waarom denk je dan dat een doosje de enige binding zou zijn? Durft toch eens gróót te denken.
binding.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 21:44 schreef sigme het volgende:
De vraag was eigenlijk waarom je niet vertrekt, of waarom je terug bent.
net als fietsen.quote:
als je daarin post bewijs je dat je het iig niet bent..quote:Op dinsdag 24 juli 2007 21:49 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Ik denk dat deze al afvalt: Hoogbegaafdheid, deel 3...
[Pol Feedback] Voor al uw klachten na een blanco stem ?quote:Op dinsdag 24 juli 2007 21:50 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Die is het niet, maar het zou nog wel kunnen.
Ik ben blij dat ik de gemoederen zo bezig hou. Maar nee, geen kloon hoor.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 21:48 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Ik heb ook een hekel aan kloontjes, het zijn laffe kleffe eikels.
Ach. Ponskaart. Daar heb ik ook aan gedacht. Aaah kent 'm niet; al heb jij nog gedacht dat hij een kloon van Aaah wasquote:Op dinsdag 24 juli 2007 21:54 schreef Aoristus het volgende:
[..]
[Pol Feedback] Voor al uw klachten na een blanco stem ?
quote:Op dinsdag 24 juli 2007 21:54 schreef Aoristus het volgende:
[..]
[Pol Feedback] Voor al uw klachten na een blanco stem ?
quote:Op dinsdag 24 juli 2007 21:56 schreef sigme het volgende:
[..]
Ach. Ponskaart. Daar heb ik ook aan gedacht. Aaah kent 'm niet; al heb jij nog gedacht dat hij een kloon van Aaah was.
quote:Op dinsdag 24 juli 2007 21:57 schreef Aoristus het volgende:
klefbeertje toch ?
We praten langs elkaar heen denk ik.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 21:57 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
![]()
![]()
Toen bestond jij nog niet of was je nog niet zo geprofileerd.![]()
Zeker wel, toen zou ze een weekje uit logeren gaan omdat ze het niet eens was met de moderatie. Ponskaart had toen een slinger gekregen voor dezelfde duurquote:Op dinsdag 24 juli 2007 21:57 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
![]()
![]()
Toen bestond jij nog niet of was je nog niet zo geprofileerd.![]()
En dat heb ik ook gedaan. Beviel me best, en uiteindelijk kwam dat met die moderatie ook wel weer goed.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 21:59 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Zeker wel, toen zou ze een weekje uit logeren gaan omdat ze het niet eens was met de moderatie. Ponskaart had toen een slinger gekregen voor dezelfde duur![]()
Ik vond het ook prima, moet je vaker doen, het liefst met zijn allenquote:Op dinsdag 24 juli 2007 22:01 schreef sigme het volgende:
[..]
En dat heb ik ook gedaan. Beviel me best, en uiteindelijk kwam dat met die moderatie ook wel weer goed.
Ponskaart & zoalshetis, trouwens.
De Harry-was-mod-periode.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 21:59 schreef Aoristus het volgende:
Zeker wel, toen zou ze een weekje uit logeren gaan omdat ze het niet eens was met de moderatie. Ponskaart had toen een slinger gekregen voor dezelfde duur![]()
Dit is een andere user.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 21:57 schreef Aoristus het volgende:
klefbeertje toch ?
Lemmeb heette die eerst.quote:
Ja.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 21:33 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Hoe weet jij dat, ben je een psycholoog?
Je slaat nog geen deuk in een pakje boterquote:Op dinsdag 24 juli 2007 22:11 schreef PJORourke het volgende:
[..]
De Harry-was-mod-periode.Ik vind het echt jammer dat ik toen geen olie op het vuur gegooid heb.
![]()
Nope, dat ben je niet. Je bent een TU'er.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |