wie niet snel is moet slim zijn.quote:
Ach, je hebt in ieder geval dat topic dichtgegooidquote:Op maandag 23 juli 2007 22:37 schreef Napalm het volgende:
[..]
wie niet snel is moet slim zijn.
De slimmen zullen de eersten zijn, de domme de laatschten
Is je bier al op?quote:Op maandag 23 juli 2007 22:36 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Poo pee doo, doo wah dee shoo bee dee dah!
quote:Iedereen is welkom, mits geinteresseerd in politiek
dat kunnen die basketballers ook goed.quote:Op maandag 23 juli 2007 22:37 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Ach, je hebt in ieder geval dat topic dichtgegooid
lijk je wel slimmer maar dit was te gedetailleerd..quote:Op maandag 23 juli 2007 22:14 schreef Elseetje het volgende:
[..]Ik neem gewoon alles op wat m'n vriend me vertelt
interesse en kunnen/ weten? Dat bleken altijd mannenquote:Op maandag 23 juli 2007 22:14 schreef Elseetje het volgende:
Wat is er, nog nooit een vrouw gezien die wél interesse in computers heeft?Arme jongen
Goed idee.quote:Op maandag 23 juli 2007 22:39 schreef du_ke het volgende:
Zullen we een poging wagen een topic te vullen zonder persoonlijke vetes?
Goed ideequote:Op maandag 23 juli 2007 22:39 schreef du_ke het volgende:
Nou fijn, dan ben ik uniekquote:Op maandag 23 juli 2007 22:39 schreef Napalm het volgende:
[..]
dat kunnen die basketballers ook goed.
[..]
lijk je wel slimmer maar dit was te gedetailleerd..
[..]
interesse en kunnen/ weten? Dat bleken altijd mannen
Ik neem er nog eentje.quote:
? Uniek?quote:
Hoeveel heb je er al gehad? Je komt zo vrolijk overquote:Op maandag 23 juli 2007 22:42 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Ik neem er nog eentje.
Do wah, do do
Do she, do wee
Oh, pooo peee dee
Nou, feitelijk hoor ik dan bij de >50% die geen man isquote:Op maandag 23 juli 2007 22:43 schreef Napalm het volgende:
[..]
? Uniek?
50% van de bevolking is man!
mijn favo cartoonist.
[afbeelding]
quote:Het studiecentrum van de SGP organiseert een Guido-conferentie, Deo volente op woensdag 26 september 2007 over het thema LAST VAN GELOVIGEN?! - over de gewenste rol van godsdienst in politiek en samenleving.
Liberalen vinden dat politici er goed aan doen om in het debat niet vanuit hun geloofsovertuiging te argumenteren. Is dat transparant? Mag het christelijk geloof een rol spelen in het publieke domein of is dat in strijd met het principe van scheiding van kerk en staat? Welke invloed mogen kerken uitoefenen op de overheid en in de samenleving? Past de gereformeerde, theocratische politiek van de SGP wel in een democratische context?
De volgende sprekers hebben hun medewerking toegezegd:
* mevrouw mr. dr. S.C. Van Bijsterveld over de paradox van scheiding èn samenwerking van kerk en staat.
* de heer dr. S. Paas over theocratische overmoed in een liberale democratie.
* de heer drs. D. van Meeuwen over de vragen aan en het overvragen van een SGP-politicus.
quote:Op maandag 23 juli 2007 22:39 schreef du_ke het volgende:
Hoeveel verdient je moeder zo op een avondje?quote:
Word je nooit moe van jezelfquote:
asl zij mijn moeder zou zijn dan ....quote:Op maandag 23 juli 2007 22:52 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Hoeveel verdient je moeder zo op een avondje?
ach ja, Guido Bquote:
quote:Guido de Brès, in het Frans: Guy de Brès, andere varianten van zijn achternaam: de Bresse en de Bray (Bergen (Mons), 1522 – Valenciennes, 31 mei 1567) was een Waalse protestantse theoloog.
Hij is de opsteller van de Nederlandse Geloofsbelijdenis. Het Wetenschappelijk bureau van de SGP, de Guido de Brès-Stichting, is naar hem vernoemd.
[bewerk] Levensloop
Guido de Brès werd geboren in Henegouwen. Reeds op jonge leeftijd maakt hij de bewuste keus voor de protestantse geloofsrichting zoals deze door Maarten Luther wordt voorgestaan. Later gaat hij over naar het calvinisme. Hij heeft Johannes Calvijn verschillende malen ontmoet en studeerde ook geruime tijd aan de academie van Genève waar Calvijn onderwijs gaf.
In de jaren 1552-1556 is hij rondreizend prediker in de Zuidelijke Nederlanden. De gedachten van Luther vonden aanvankelijk in de Zuidelijke Nederlanden (Gent, Antwerpen, Doornik etc.) veel weerklank.
Later vlucht De Brès naar Duitsland. Weer later is hij te vinden in Genève. Rond 1559 was De Brès weer in de Nederlanden. Hij reisde als calvinistisch prediker rond. In de jaren 1559-1561 doet hij dienst als predikant in Doornik.
In 1561 stelde hij de Nederlandse Geloofsbelijdenis op. Deze belijdenis was bedoeld voor de Spaanse overheid om duidelijk te maken dat de calvinisten geen radicale doperse stroming vormden maar wel een hervorming in Bijbelse zin van de rooms-katholieke Kerk wilde zijn. Het geschrift was in belangrijke mate beïnvloed door het boek "De Institutie" van Calvijn en de belijdenis van de Franse Hugenoten. De geloofsbelijdenis werd gedrukt bij J. Crespin te Genève.
In de nacht van 1 op 2 november 1561 wierp De Brès zijn belijdenis over de muur van het kasteel in Doornik waar in die tijd de landvoogdes Margaretha van Parma verbleef, om deze onder de aandacht van de Spaanse overheid te brengen. De landvoogdes heeft een exemplaar ervan gezien.
In 1565 wordt De Brès opgepakt vanwege zijn calvinistische overtuiging. Hij moet zich voor de Inquisitie verantwoorden en wordt veroordeeld tot de doodstraf en opgehangen. De executie vindt plaats op 31 mei 1567. Hij sterft onder grote belangstelling en na een moedig getuigenis de marteldood. Twaalf dagen voor zijn executie schreef hij nog een indrukwekkende brief aan zijn moeder waarin zijn geloofsvertrouwen doorklinkt.
[bewerk] Het werk van De Brès
Guido de Brès heeft verschillende boeken geschreven. Zijn belijdenis is tot op de dag van vandaag een gezaghebbend document in kerken van gereformeerde en met name van reformatorische signatuur.
[bewerk] Externe links
* Biografische en bibliografische gegevens
* Laatste brief van De Brès aan zijn moeder van 19 mei 1567
Er loopt een aardig Eva Mendes-topic in B&Hquote:
verder:quote:Perioden met regen. Plaatselijk veel neerslag, met name in het westen. Morgen aan zee tijdelijk harde tot stormachtige noordwestenwind en enkele buien met kans op onweer.
ja hallo, krijgen we nóg meer van dat kutvolk hier in Den Haag over de vloer, hou dat proces lekker ergens andersquote:VN willen Hariri-tribunaal in Nederland
goeie rumpa?quote:Op maandag 23 juli 2007 23:06 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Er loopt een aardig Eva Mendes-topic in B&H [afbeelding]
quote:
Alles is belangrijk.quote:Op maandag 23 juli 2007 23:24 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
[afbeelding]
Ze heeft hier zo'n onwijs geile blik in die ogen. Dat vind ik eigenlijk veel belangrijker dan de vorm van kont en tieten.
mijn ideale vrouw heeft the rumpa van JLO, de tieten van Georgina tijdens haar hoogtijdagen, gezicht en stem van een vriendin van mij. Is onderdanig, gewillig, héééél lief, en ontzettend verliefd op mij.quote:Op maandag 23 juli 2007 23:24 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
[afbeelding]
Ze heeft hier zo'n onwijs geile blik in die ogen. Dat vind ik eigenlijk veel belangrijker dan de vorm van kont en tieten.
Dan zul je wel een saai seksleven hebbenquote:Op maandag 23 juli 2007 23:35 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
mijn ideale vrouw heeft the rumpa van JLO, de tieten van Georgina tijdens haar hoogtijdagen, gezicht en stem van een vriendin van mij. Is onderdanig, gewillig, héééél lief, en ontzettend verliefd op mij.
de praktijk is anders![]()
quote:Op maandag 23 juli 2007 23:42 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Dan zul je wel een saai seksleven hebben. Of gewoon geen.
Het moet toch van 2 kanten komen? Als jij een meisje wil dat gewillig en onderdanig is zul je een weinig enerverend seksleven hebben kan ik je zo al voorspellen.quote:
whehehe, wat een naïvieteitquote:Op maandag 23 juli 2007 23:49 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Het moet toch van 2 kanten komen? Als jij een meisje wil dat gewillig en onderdanig is zul je een weinig enerverend seksleven hebben kan ik je zo al voorspellen.
Ga nou niet roepen dat dit geen ryanisme is.quote:Op maandag 23 juli 2007 22:22 schreef Burgemeesterinoorlogstijd het volgende:
Je kan er om huillachen of lachhuilen, maar ik denk dat het vast een judge of character is voor de drie musketiers en sigme.
Nee PJO, dat heet toevalquote:Op dinsdag 24 juli 2007 06:27 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ga nou niet roepen dat dit geen ryanisme is.
Iemand die zichzelf graag vereenzelvigt met losers:quote:Op dinsdag 24 juli 2007 06:27 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ga nou niet roepen dat dit geen ryanisme is.
Waterstofballonnen?quote:Op dinsdag 24 juli 2007 02:10 schreef Gabry het volgende:
Volgens mijn Napolitanen schijn je de integratieproblemen in Utrecht op te kunnen lossen door waterballonnen op niet-geintegreerde Moslims te gooien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |