Heb ik geen gelijk op dat punt misschien ?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 21:40 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Wat ben je toch een naar, opportunistisch mannetje af en toe.
Mensen zijn zeikerdsquote:Op zaterdag 21 juli 2007 21:51 schreef Ericr het volgende:
Blijft dat gezeik nou doorgaan?
Was hij maar thuis geweest om in het UCI potje te zeiken. Dan had je dit nu niet gehad ...quote:Op zaterdag 21 juli 2007 21:51 schreef Ericr het volgende:
Blijft dat gezeik nou doorgaan?
Hij had van de klassementsrenners wel het minst natte wegdek natuurlijk.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 21:57 schreef Bruce117 het volgende:
Bij het rijden van een tijdrit op een nat wegdek zou je hem bij voorbaat al bijna bij de vallers rekenen.
Die hoge plek komt natuurlijk doordat hij op een droger wegdek kon rijden dan de meeste renners, maar de afstand tussen Evans en hemzelf hangt daar natuurlijk niet vanaf.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 22:03 schreef Arcee het volgende:
[..]
Hij had van de klassementsrenners wel het minst natte wegdek natuurlijk.
Desalniettemin is 11e in een tijdrit natuurlijk geweldig.
Ben erg benieuwd naar morgen. Hij zal toch nog aan moeten vallen. En Vino zeker. Kan een mooi gevecht worden.
Juist stel stel dat betekend dus helemaal niets.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 21:49 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Heb ik geen gelijk op dat punt misschien ?
Die waardes van de UCI bewijzen dus niks op dat vlak. Want stel dat Rasmussen kwade bedoelingen heeft dan is het het zijn bedoeling om door 'spoorloos' te zijn op bepaalde tijdstippen de UCI geen abnormale waardes te geven ...
jezus, 30 tot 40 renners hebben al een waarschuwing. ik vind het al eng genoeg dat men verwacht dat je 3 maanden van te voren weet wat je doet.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 21:49 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Heb ik geen gelijk op dat punt misschien ?
Die waardes van de UCI bewijzen dus niks op dat vlak. Want stel dat Rasmussen kwade bedoelingen heeft dan is het het zijn bedoeling om door 'spoorloos' te zijn op bepaalde tijdstippen de UCI geen abnormale waardes te geven ...
Volgens rasmussen en rabo heeft hij daarom ook niet een waarschuwing gekregen. Alleen voor het te laat inleveren na 3 keer te laat inleveren of niet aanwezig zijn wordt dat aan dopinggebruik gelijk gesteld.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 21:55 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Was hij maar thuis geweest om in het UCI potje te zeiken. Dan had je dit nu niet gehad ...![]()
Dat had Lance nou niet echt. Sheryl Crow is maaaaaaaatig, daarvoor soms wel wat beters gehadquote:
uitstraling?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 23:07 schreef flyck het volgende:
lance had dan wel net iet meer uitstraling en klasse. je kunt dan ook niet alles hebben he.
Inderdaad ... Bij middelen als testosteron kan één dag zelfs het verschil maken qua detecteerbaarheid ...quote:Op zondag 22 juli 2007 04:04 schreef SeLang het volgende:
Sorry voor weer een dopingpost, maar één ding snap ik even niet:
Rasmussen (en anderen) worden toch ook gewoon tijdens deze Tour getest?
Dan kun je toch objectief vaststellen of de goede prestaties die Rasmussen nu neerzet het gevolg zijn van doping of niet? Of heeft dat spul weken later nog steeds effect zonder dat het is te detecteren?
Maar even voor mijn begrip: kan het effect zeg maar wekenlang doorwerken terwijl het middel zelf niet meer te detecteren is? Dus: als iemand nu clean wordt getest, kan hij dan toch nog steeds voordeel hebben van eventueel vroeger gebruikte doping?quote:Op zondag 22 juli 2007 04:11 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Inderdaad ... Bij middelen als testosteron kan één dag zelfs het verschil maken qua detecteerbaarheid ...
Ja, je kan bv je hematocrietwaarde omhoog brengen waardoor die nog een tijdlang op een bepaald niveau zal blijven nadat de EPO niet meer detecteerbaar is, maar in zo'n geval spreken we vooral over de spieropbouw natuurlijk. Met behulp van testosteron en anabolen en andere middelen kan men door die te gebruiken enerzijds harder trainen en tegelijk de spiergroei sterk doen toenemen. Na een tijdje is dat middel dan niet meer opspoorbaar, maar door vervolgens terug op een normaal niveau te trainen blijft de extra spiergroei wel behouden ...quote:Op zondag 22 juli 2007 04:17 schreef SeLang het volgende:
[..]
Maar even voor mijn begrip: kan het effect zeg maar wekenlang doorwerken terwijl het middel zelf niet meer te detecteren is? Dus: als iemand nu clean wordt getest, kan hij dan toch nog steeds voordeel hebben van eventueel vroeger gebruikte doping?
Daarnaast heb je natuurlijk nog "wedstrijdmiddelen" zoals bv amfetamines enzo die gedurende een korte tijd iemand tot betere prestaties kunnen brengen. Dingen die in de jaren '70 héél populair waren en eigenlijk iedereen toen nam. Maar die zijn in het wielrennen volgens mij nagenoeg (zeg maar geheel) verdwenen in het huidige peloton.quote:
waa ris je bron dat rasmussen ontvindbaar was?quote:Op zondag 22 juli 2007 04:26 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ja, je kan bv je hematocrietwaarde omhoog brengen waardoor die nog een tijdlang op een bepaald niveau zal blijven nadat de EPO niet meer detecteerbaar is, maar in zo'n geval spreken we vooral over de spieropbouw natuurlijk. Met behulp van testosteron en anabolen en andere middelen kan men door die te gebruiken enerzijds harder trainen en tegelijk de spiergroei sterk doen toenemen. Na een tijdje is dat middel dan niet meer opspoorbaar, maar door vervolgens terug op een normaal niveau te trainen blijft de extra spiergroei wel behouden ...
Dat is een van de redenen waarom die dopingjagers het zo erg vinden dat Rasmussen nergens te vinden was op die twee data. Zij rekenen namelijk ook uit dat als een renner zo'n testosteron of anabolen kuur zou volgen wanneer hij dat met het doel dat hij voor ogen heeft het beste doet. En dan willen ze hem natuurlijk op dat moment gaan controleren ...
Ja mee eens. De tijdrit die er aankomt is echt iets ovor krachtpatsers en niet voor ranke klimmers. Vino en zelfs Kloden zijn krachtpatsertjes. Evans dat is meer een klimmer qua bouw volgens mij.quote:Op zondag 22 juli 2007 10:21 schreef Arcee het volgende:
Maar Rasmussen zal wel weg moeten lopen bij Evans en Kloden, anders leggen ze hem erop in de tijdrit zaterdag. Evans staat al binnen het verschil dat hij gisteren goedmaakte en Kloden zou zijn verschil in een vlakke(re) tijdrit en zonder val ook goed moeten kunnen maken.
Er komen nog wel zulke bergen (komende ritten) hij gaat alleen niet zoveel ruimte meer krijgen.quote:Op zondag 22 juli 2007 10:27 schreef One_conundrum het volgende:
Kan rasmussen niet nog een keer net als in de Alpen iedereen er af rijden of komen er niet meer zulke bergen?
De eerste 100 km zijn bijna helemaal vlak, dus dat is niet boeiend om uit te zenden. Ik verwacht morgen en woensdag wel dat ze wat eerder beginnen, omdat ze dan ook eerder gaan klimmen.quote:
aah Dan heb ik niet goed opgelet. Dacht dat ze met een klim begonnen. Dan begrijp ik het. Ach ik beken ik zou elke minuut willen zienquote:Op zondag 22 juli 2007 11:23 schreef Cootz het volgende:
[..]
De eerste 100 km zijn bijna helemaal vlak, dus dat is niet boeiend om uit te zenden. Ik verwacht morgen en woensdag wel dat ze wat eerder beginnen, omdat ze dan ook eerder gaan klimmen.
ja, sterker nog, morgen begint de uitzending al om 11.05 uurquote:Op zondag 22 juli 2007 11:23 schreef Cootz het volgende:
[..]
De eerste 100 km zijn bijna helemaal vlak, dus dat is niet boeiend om uit te zenden. Ik verwacht morgen en woensdag wel dat ze wat eerder beginnen, omdat ze dan ook eerder gaan klimmen.
Dat is niet helemaal waar. Ze beginnen met een bergje van de 2e categorie, daarna de afdaling daarvan en dan inderdaad een heel stuk vlak voordat ze aan de eerste HC-col beginnen.quote:Op zondag 22 juli 2007 11:23 schreef Cootz het volgende:
[..]
http://www.sportwereld.be(...)leID=DMF21072007_022quote:Op zondag 22 juli 2007 09:49 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
waa ris je bron dat rasmussen ontvindbaar was?
Rabo en rasmussen zelf zeggen namelijk dat hij een waarschuwing heeft gekregen voor het niet op tijd inleveren van het schema waar hij is.
Dat is heel wat anders dan niet aanwezig zijn op moment van controleren.
Klopt, maar op dat bergje zal toch weinig gebeuren, zo koud na de start. Wat ik wilde zeggen: het is logisch dat ze pas om 14:00 beginnen.quote:Op zondag 22 juli 2007 11:45 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar. Ze beginnen met een bergje van de 2e categorie, daarna de afdaling daarvan en dan inderdaad een heel stuk vlak voordat ze aan de eerste HC-col beginnen.
Ja op zich best logisch, alhoewel er op dat colletje van de 2e categorie vast wel een groepje renner op avontuur gaat en hun gang mogen gaan. Die worden uiteindelijk heel waarschijnlijk toch wel ingehaald op de tweede, zo niet de laatste berg.quote:Op zondag 22 juli 2007 11:48 schreef Cootz het volgende:
[..]
Klopt, maar op dat bergje zal toch weinig gebeuren, zo koud na de start. Wat ik wilde zeggen: het is logisch dat ze pas om 14:00 beginnen.
andere zeggen dat het tweemaal was, en rabo en rasmussen zeggen nooit. De waarschuwing zou volgens hem om het te laat inleveren zijn.quote:Op zondag 22 juli 2007 11:48 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
http://www.sportwereld.be(...)leID=DMF21072007_022
De Deense geletruidrager in de Ronde van Frankrijk had tot driemaal toe een verrassingscontrole van dopingcontroleurs gemist omdat hij zijn verblijfsplaats niet goed had doorgegeven.
en vele anderen
de controles waren door verschillende dopinginstellingen.quote:Op zondag 22 juli 2007 12:57 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
andere zeggen dat het tweemaal was, en rabo en rasmussen zeggen nooit. De waarschuwing zou volgens hem om het te laat inleveren zijn.
Wat nu te geloven?
Nou...quote:Op zondag 22 juli 2007 13:51 schreef DarkShine het volgende:
Hij brengt ze gewoon alle 2 naar Parijs.
Hij kan het wel:quote:Op zondag 22 juli 2007 14:49 schreef Beezz het volgende:
Ik zie die Soler echt niet zo snel als Rasmussen de aankomende bergen oprijden. Dus dat komt wel weer goed.
Hij zal meer verliezen dan in de vorige tijdrit.quote:Op zondag 22 juli 2007 16:42 schreef BliksemSchigt het volgende:
Hoeveel tijd zou hij moeten pakken in de bergen om Evans en Kloden in de tijdrit voor te blijven?
Ja? Staat Rasmussen weer boven Soler na de Beille? Zou wel een topprestatie zijn om de bolletjes en het geel naar parijs te kunnen brengen. Ook goed voor zon onderhandelingspositie met Soler die hij nu kan gebruiken bij de bergritten die nog wachtten.quote:
Ja, Soler had maar 2 punten voorsprong en de punten op de finish telden dubbel.quote:Op zondag 22 juli 2007 17:42 schreef Sethje het volgende:
Ja? Staat Rasmussen weer boven Soler na de Beille?
Laten we het hopen, zou ook een mooi afscheid zijn voor Boogerd, zijn laatste tour met zijn ploeg winnen.quote:Op zondag 22 juli 2007 17:45 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, Soler had maar 2 punten voorsprong en de punten op de finish telden dubbel.
Rasmussen in 't geel in Parijs.
Yah, maar hij krijgt zoveel moraal door het geel dat hij nu Evans, Kloden en Sastre bergop er compleet op legt. Dat is toch wel straffe kostquote:Op zondag 22 juli 2007 17:54 schreef ErikT het volgende:
Ik zie Rasmussen niet graag winnen. Hij mocht gewoon wegrijden in de Alpen, daar houd ik niet van.
Dat kun je Rasmussen toch niet aanwrijven? Gewoon een blunder van de andere ploegen.quote:Op zondag 22 juli 2007 17:54 schreef ErikT het volgende:
Ik zie Rasmussen niet graag winnen. Hij mocht gewoon wegrijden in de Alpen, daar houd ik niet van.
Dat weet ik, maar toch.quote:Op zondag 22 juli 2007 17:57 schreef vingerplant het volgende:
[..]
Dat kun je Rasmussen toch niet aanwrijven? Gewoon een blunder van de andere ploegen.
Ik vind Contador geen verdedigend rijder.quote:Op zondag 22 juli 2007 17:59 schreef Blawh het volgende:
[..]
Dus jij ziet liever een verdedigend rijdende renner winnen?
Andere ploegen hebben 'm te laag ingeschat en een fout gemaakt door m te laten rijden die dag. Heel mooi om te zien wat voorn kluif de rest er aan heeft om weer in z'n buurt te komen!quote:Op zondag 22 juli 2007 17:54 schreef ErikT het volgende:
Volgens mij heb ik Rasmussen vandaag meer tempoversnellingen zien maken dan Contador en pakte Contador gewoon dat gat omdat de rest naar Rasmussen keek die het gat maar moest gaan dichtrijden.quote:Op zondag 22 juli 2007 18:02 schreef ErikT het volgende:
[..]
Ik vind Contador geen verdedigend rijder.
Ik zie liever een renner winnen die ze er in het heetst van de strijd afrijdt: Contador.
quote:Op zondag 22 juli 2007 18:04 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Jij ziet liever Evans winnen die niet eens probeerd weg te rijden?![]()
Of Rasmussen.quote:Op zondag 22 juli 2007 18:02 schreef ErikT het volgende:
[..]
Ik vind Contador geen verdedigend rijder.
Ik zie liever een renner winnen die ze er in het heetst van de strijd afrijdt: Contador.
Nou dan supporteer jij toch voor Rasmussen?quote:Op zondag 22 juli 2007 18:04 schreef Blawh het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik Rasmussen vandaag meer tempoversnellingen zien maken dan Contador en pakte Contador gewoon dat gat omdat de rest naar Rasmussen keek die het gat maar moest gaan dichtrijden.
dat is slim koersen hé.quote:Op zondag 22 juli 2007 18:04 schreef Blawh het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik Rasmussen vandaag meer tempoversnellingen zien maken dan Contador en pakte Contador gewoon dat gat omdat de rest naar Rasmussen keek die het gat maar moest gaan dichtrijden.
Ja maar die heeft dus 3 minuten cadeau gehad, en dat vind ik niet leuk.quote:
Vind ik niet, de andere ploegen zijn er vanuit gegaan dat Rasmussen zich niet ontwikkeld heeft met zijn tijdrit. Nu rijdt ie een degelijke tijdrit en behoudt ie t geel simple as that.quote:
+ contador 20-30 seconden verloren door die lekke band die etappequote:Op zondag 22 juli 2007 18:06 schreef ErikT het volgende:
[..]
Ja maar die heeft dus 3 minuten cadeau gehad, en dat vind ik niet leuk.
Snapt iedereen het nou? Zo moeilijk is het niet wat ik allemaal zeg.
het komt door die "reken-moraal" die in de ploegen zit..oww geef hem maar een paar minuten we pakken hem in de tijdrit wel...en nu gebeurt dat niet, dat is toch alleen maar mooi. En ze kunnen hem zowiezo amper volgen als ie bergop gas gaat geven dat zag je vandaag ook.quote:Op zondag 22 juli 2007 18:06 schreef ErikT het volgende:
[..]
Dan supporter jij toch lekker tegen Rasmussen.quote:Op zondag 22 juli 2007 18:05 schreef ErikT het volgende:
[..]
Nou dan supporteer jij toch voor Rasmussen?
Dus? Zoiets heet koersenquote:Op zondag 22 juli 2007 17:54 schreef ErikT het volgende:
Jaaa toch. Je kan gewoon niet lezen.quote:Op zondag 22 juli 2007 18:09 schreef Blawh het volgende:
[..]
Dan supporter jij toch lekker tegen Rasmussen.
Het maakt mij niet veel uit wie er wint, zolang ik maar een mooie koers zie. Maar het is gewoon een feit dat Rasmussen voordat Contador voor het eerst ging een paar keer een flinke tempoversnelling plaatste. Jij praat alsof Contador in zijn eentje alles op een hoopje reed, maar dat is gewoon niet waar.
Ik ook niet. Dat zeg ik ook helemaal niet. Niveautje hier zeg, de teringquote:Op zondag 22 juli 2007 18:11 schreef El_Bassie het volgende:
Contador ging weg, Rasmussen had al een aantal keer gepareerd. Nu keek hij naar de anderen. Toen kreeg hij door dat hij van hen geen hulp hoefde te verwachten (wilden niet, maar vooral te zwak.) Vervolgens reed Rasmussen het gaatje met Contador toch vrij eenvoudig dicht. Dus dat Contador op de klim sterker was dan Rasmussen zag ik ook niet zo.
Precies. Zoals ik iedereen vandaag heb zo rond zien fietsen maakt Rasmussen een hele goede kans om het geel te behouden. Maarja, in deze tour gebeurd van alles onverwachts.quote:Op zondag 22 juli 2007 18:11 schreef El_Bassie het volgende:
Contador ging weg, Rasmussen had al een aantal keer gepareerd. Nu keek hij naar de anderen. Toen kreeg hij door dat hij van hen geen hulp hoefde te verwachten (wilden niet, maar vooral te zwak.) Vervolgens reed Rasmussen het gaatje met Contador toch vrij eenvoudig dicht. Dus dat Contador op de klim sterker was dan Rasmussen zag ik ook niet zo.
Hoe serieus wil je genomen worden als je zegt dat Rasmussen zijn tijd cadeau heeft gekregen?quote:Op zondag 22 juli 2007 18:14 schreef ErikT het volgende:
[..]
Ik ook niet. Dat zeg ik ook helemaal niet. Niveautje hier zeg, de tering![]()
Nee ze gingen hem allemaal volle bak halen in de Alpenquote:Op zondag 22 juli 2007 18:16 schreef Fiama het volgende:
[..]
Hoe serieus wil je genomen worden als je zegt dat Rasmussen zijn tijd cadeau heeft gekregen?
Rustig aan kereltje, ik reageer slechts op je opmerking. Van mij mag je best Contador supporteren en hem een leukere renner vinden.quote:Op zondag 22 juli 2007 18:06 schreef ErikT het volgende:
[..]
Hee bedankt!quote:Op zondag 22 juli 2007 18:19 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Rustig aan kereltje, ik reageer slechts op je opmerking. Van mij mag je best Contador supporteren en hem een leukere renner vinden.
Dat doet er toch niet toe? Hij heeft er zelf voor gereden, klaar.quote:Op zondag 22 juli 2007 18:18 schreef ErikT het volgende:
[..]
Nee ze gingen hem allemaal volle bak halen in de Alpen
Duitsersquote:Op zondag 22 juli 2007 18:45 schreef FredWielergek het volgende:
de duitsers zijn erg zielig bezig:
op teleteksty van ARD over vandaag als kop:
""der unter dopingverdacht stehende Michael Rasmussen kommt seinem ersten tour sieg immer naher. enz."
dopingverdacht?? er is geen bewijs. ik dacht dat de media ovjectief verslag moet doen
Ullrich is niet betrapt hoorquote:Op zondag 22 juli 2007 18:48 schreef FredWielergek het volgende:
de duiters kunnen blijkbaar niet verwerken wat er is gebeurd met ullrich, sinkewitz en zabel.
daarom gaan ze allerlei andere remnners ook zwart maken
quote:Op zondag 22 juli 2007 18:31 schreef Lann555 het volgende:
Tis ook wel erg lastig dealtje sluiten met Contador, want die kerel die ratelt zijn spaans alsof de wereld over 3 seconden vergaat
Zijn koersinzicht is ook zeer sterk, hij merkte dat het bij Evans niet kunnen was ipv niet willen en sloeg gelijk toe. Daarvoor reed hij constant op 2de, 3de plek en loerde constant. Links, rechts, boven. Niets ontsnapte aan zijn aandacht.quote:Op zondag 22 juli 2007 19:03 schreef Cootz het volgende:
Hij wordt door ons Nederlanders (en vooral door Maarten en Herbert) echt behoorlijk opgehemeld, maar toch laat Rasmussen niet alleen door hard te fietsen zien dat ie de beste is. Tijdens die laatste klim zag je hem duidelijk als leider fietsen. Het zal me niks verbazen als Soler even aan Rasmussen gevraagd heeft of hij alsjeblieft even mocht demarreren.
Erg mooi moment ook na de demarrage van Contador. Contador reed tientallen meters weg, en Rasmussen bleef achter Evans hangen zodat Evans niet zo lame kon blijven wieltjeszuigen. Toen bleek dat Evans er écht niet achteraan kon ging Rasmussen zelf en deelde daadmee de doodsteek uit aan Evans. Grote klasse als je zo kan fietsen, niet alleen heel hard, maar ook zo goed!
Voor mij doet dat er dus wel toe.quote:Op zondag 22 juli 2007 18:39 schreef Fiama het volgende:
[..]
Dat doet er toch niet toe? Hij heeft er zelf voor gereden, klaar.
en zouden jullie hier op zo'n blinde manier rasmussen blijven verdedigen als hij niet voor een nederlandse ploeg reedquote:Op zondag 22 juli 2007 21:46 schreef DarkShine het volgende:
Zouden ze het ook doen als Rasmussen voor een Franse ploeg reed of Fransman was?![]()
dat maakt niet uitquote:Op zondag 22 juli 2007 21:51 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
en zouden jullie hier op zo'n blinde manier rasmussen blijven verdedigen als hij niet voor een nederlandse ploeg reed![]()
voor mij is veel fun eraf eigenlijk bij deze tour, en ik zou het echt niet leuk vinden moest hij winnen ... die zweem van schuld rond rasmussen krijg ik niet meer uit mijn systeem ...
Volgens Boogerd was dat dankzij Boogerd zelf. Rasmussen wilde het tempo drukken, maar dat stond Boogerd niet toe, omdat hij iedereen eraf wilde rijden.quote:Op zondag 22 juli 2007 19:18 schreef thettes het volgende:
En hij kan blijkbaar wel goed instructies geven aan Rabo want onderaan Plateau de Beille ging het tempo keihard de lucht in
Wat is er over van: onschuldig tot het tegendeel bewezen is?quote:Op zondag 22 juli 2007 21:51 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
voor mij is veel fun eraf eigenlijk bij deze tour, en ik zou het echt niet leuk vinden moest hij winnen ... die zweem van schuld rond rasmussen krijg ik niet meer uit mijn systeem ...
inderdaad. Misschien speelt een beetje mee dat hij voor Rabo rijdt, maar hij wordt gewoon elke dag gecontroleerd als gele trui drager. En hij is nog niet betrapt op doping.quote:Op zondag 22 juli 2007 21:57 schreef peaceman het volgende:
[..]
Wat is er over van: onschuldig tot het tegendeel bewezen is?
Ja, hij heeft zich 2 keer niet gemeld. Volgens de regels is er dan niets aan de hand. Tel daar bij op het feit dat hij niet positief bevonden is tot nu toe en dus is er op dit moment geen reden om aan hem te twijfelen.
De Fransen zouden niet zo dubieus doen als het een Fransman was. Virenque en Moreau zijn bijna gelijk weer in genade aangenomen na hun zonde. Dat zou in bepaalde andere landen wel anders zijn.
correctie 4 keerquote:Op zondag 22 juli 2007 21:57 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ja, hij heeft zich 2 keer niet gemeld. Volgens de regels is er dan niets aan de hand. Tel daar bij op het feit dat hij niet positief bevonden is tot nu toe en dus is er op dit moment geen reden om aan hem te twijfelen.
De Fransen zouden niet zo dubieus doen als het een Fransman was. Virenque en Moreau zijn bijna gelijk weer in genade aangenomen na hun zonde. Dat zou in bepaalde andere landen wel anders zijn.
volgens de regels is er misschien wel niets aan de hand, maar die regels nemen mijn gevoel niet wegquote:Op zondag 22 juli 2007 21:57 schreef peaceman het volgende:
2 keer voor deense bondquote:Op zondag 22 juli 2007 22:10 schreef peaceman het volgende:
als het 4 keer zou zijn, dan was hij al als 'dopingschuldige' aangemerkt toch?
Nee, omdat 2 'afwezigheden' controles van de Deense Federatie waren, en 2 controles van de UCI ...quote:Op zondag 22 juli 2007 22:10 schreef peaceman het volgende:
als het 4 keer zou zijn, dan was hij al als 'dopingschuldige' aangemerkt toch?
Je mag alles, maar ik stel je nogmaals de volgende vraag:quote:Op zondag 22 juli 2007 22:11 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
volgens de regels is er misschien wel niets aan de hand, maar die regels nemen mijn gevoel niet weg, alsof ik pas na de derde keer dat hij zich niet meldt pas mag beginnen twijfelen
![]()
Jij mag rustig je gevoel hebben hoorquote:Op zondag 22 juli 2007 22:11 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
volgens de regels is er misschien wel niets aan de hand, maar die regels nemen mijn gevoel niet weg, alsof ik pas na de derde keer dat hij zich niet meldt pas mag beginnen twijfelen
![]()
fransen brengen dan ook niets terecht in de tour. Ze willen hun helden beschermen hequote:Op zondag 22 juli 2007 22:12 schreef Dr_Flash het volgende:
Die Fransen hebben een partij boter op hun hoofd dat het niet meer grappig is. Over Moreau en Virenque hoor je nooit wat, want nee, DAT zijn helden
Ja jaMaar goed, laat maar komen dit soort gehuilie, wordt Rasmussen alleen maar sterker van, zo blijkt al een paar dagen. En controleer die kip maar helemaal kleurenblind hoor, toe maar.
Ja, hun beste man op plek 28, ik snap heus wel waar dit gerommel vandaan komtquote:Op zondag 22 juli 2007 22:13 schreef flyck het volgende:
[..]
fransen brengen dan ook niets terecht in de tour. Ze willen hun helden beschermen he
ah zo. dat had ik niet zo begrepen. Het is vooral heel dom van hem. Maar het maakt hem niet perse schuldig. Hij heeft de schijn wel tegen, dat is wel zo. Ik vraag me alleen af of al die instanties ook zo moeilijk zouden doen als hij 30ste zou staan. En dat betwijfel ik.quote:Op zondag 22 juli 2007 22:13 schreef flyck het volgende:
[..]
2 keer voor deense bond
2 keer voor uci.
moet 3 keer zijn (maar per instelling gezien).
Maar hij is dus nog niet over de rand gegaan? Dus meneer Bernaudeau wil iemand straffen die de wet nog niet overtreden heeft.quote:,,De geloofwaardigheid moet de hoogste prioriteit hebben'', sprak een boze Jean-René Bernaudeau, manager van Bouygues Telecom. ,,Heeft Rabobank er echt belang bij om op deze manier de gele trui te hebben? Hij is verschillende keren gewaarschuwd en staat op de rand van een dopingovertreding. Maar hij is nog steeds hier.''
Goh, als je ziet wie er wél allemaal geweigerd werd deze en de vorige Tour kun je je afvragen waarom die Rasmussen dan wél nog mag rondfietsen in de Tour natuurlijk.quote:Op zondag 22 juli 2007 22:17 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Maar hij is dus nog niet over de rand gegaan? Dus meneer Bernaudeau wil iemand straffen die de wet nog niet overtreden heeft.![]()
Overigens zou het mij niet verbazen dat freak Rasmussen dope gebruikt.
ik zeg toch ook niet dat hij schuldig is, ik zeg alleen dat ik gewoon geen leuk gevoel krijg bij die kerel. Waarom heeft hij twee keer nagelaten om te melden waar hij is, dat lijkt me niet zo'n moeite?quote:Op zondag 22 juli 2007 22:13 schreef peaceman het volgende:
Je mag alles, maar ik stel je nogmaals de volgende vraag:
Bijvoorbeeld omdat de UCI klats-boem van het ene op het andere moment bepaalde dat dat niet meer met formulieren, maar via internet moest, zoals Boonen aangaf?quote:Op zondag 22 juli 2007 22:20 schreef petitlapin2 het volgende:
ik zeg toch ook niet dat hij schuldig is, ik zeg alleen dat ik gewoon geen leuk gevoel krijg bij die kerel. Waarom heeft hij twee keer nagelaten om te melden waar hij is, dat lijkt me niet zo'n moeite?
Mja, wat is er moeilijk aan een objectieve opsomming van feiten, vraag je je dan afquote:Op zondag 22 juli 2007 22:28 schreef SaintOfKillers het volgende:
Dat gelul van die Richards, dat is onzin om op dit moment dieper op in te gaan. Mocht dit alles enkel over de vage uitlatingen over "men in black" van enkele maanden terug gaan, dan is het ook bullshit om daar een hetze over te scheppen.
Maar dit is toch iets anders, dit gaat over officiële UCI-controles missen, over een tourorganisatie die zegt dat hij niet had mogen starten als ze 't hadden geweten, over een eigen ploeg die zeer pissed is over wat Rasmussen allemaal deed. Over zoiets mag de media wel melding maken, vind ik dan.
Ook al als de UCI zelf beweerd dat de uitlatingen van Rasmussen (er rijden heel veel renners met waarschuwingen rond) flauwekul zijn.
Ja goed, maar schiet het dan op om dan maar iedereen niet deel te laten nemen en alle mogelijke mooie prestaties af te doen met allerlei lelijke verhalen over doping?quote:Op zondag 22 juli 2007 22:19 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Goh, als je ziet wie er wél allemaal geweigerd werd deze en de vorige Tour kun je je afvragen waarom die Rasmussen dan wél nog mag rondfietsen in de Tour natuurlijk.
nogal een geluk dat het boonen is die dat zegt, want moest rasmussen zelf zeggen dat hij het heeft nagelaten omdat de regels te snel veranderen en niet meer kan volgenquote:Op zondag 22 juli 2007 22:25 schreef Dr_Flash het volgende:
Bijvoorbeeld omdat de UCI klats-boem van het ene op het andere moment bepaalde dat dat niet meer met formulieren, maar via internet moest, zoals Boonen aangaf?
Iedereen is op voorhand verdacht, je moet je aan de meest absurde regels houden, die ook nog constant zonder vooraankondiging veranderen, en o hemel, dan heeft er eentje toevallig 2 keer niet achter de idiote grillen van McQuaid en zijn vriendjes aan kunnen rennen. En die rijdt nou ook nog in het geel. Weet je? We ruiken BLOED![]()
idioterie zeg
Er zijn er die dat doen, ik krijg de indruk dat van hen verwacht wordt dat ze 't allemaal maar in zijn geheel moeten verzwijgen.quote:Op zondag 22 juli 2007 22:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mja, wat is er moeilijk aan een objectieve opsomming van feiten, vraag je je dan af
Omdat hij een neuroot is. Zit hem dus gewoon in het koppiequote:Op zondag 22 juli 2007 22:20 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
en dan nog buiten de doping, waarom ziet hij er zo raar en ongezond uit? waarom moet hij zo de wereldvreemde freak uithangen?
Er is gewoon veel wishfull thinking en dat is logisch. Iedereen wil een tour waar de gele trui niet constant wordt beschuldigd van dopinggebruik.quote:Op zondag 22 juli 2007 22:33 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Er zijn er die dat doen, ik krijg de indruk dat van hen verwacht wordt dat ze 't allemaal maar in zijn geheel moeten verzwijgen.
Jawel, een paar jaar geleden toen hij een pilletje had genomen in een discotheek. Doping is het niet echt, maar het is in ieder geval een positieve testquote:
Ja, dat vind ik dus ook. Op die manier kan je dus een "ampullenkoning" worden zonder ooit echt iets misdaan te hebben, behalve wat miscommunicatie. En zoeen Rasmussen wordt dagelijks gecontroleerd nou hij in het geel rijdt, en misschien wel meerdere keren per dag. En NOOIT is er wat gevonden. Maar oh jee, hij heeft een waarschuwing gehad, hij is een dagje te vroeg vertrokken naar de ronde van het baskenland, god wat vreselijk.quote:Op zondag 22 juli 2007 22:32 schreef Cootz het volgende:
[..]
Ja goed, maar schiet het dan op om dan maar iedereen niet deel te laten nemen en alle mogelijke mooie prestaties af te doen met allerlei lelijke verhalen over doping? Wat Rasmussen heeft gedaan is niet slim, maar dopinggebruik is niet bewezen en dus is hij clean. Laten we vooral het principe "onschuldig tot schuld is bewezen" weer eens terugbrengen in het wielrennen. Dat hij volgens de regelmenten positief is zodra hij drie keer "afwezig" is bij een controle is natuurlijk bedoeld om te zorgen dan men niet de dopingcontroles gaat ontduiken. Maar stel dat hij daadwerkelijk drie keer "afwezig" is en daardoor geschorst wordt, dan is ook daarmee nog niet bewezen dat hij doping gebruikt of gebruikt heeft. Dan kan je eigenlijk nog steeds zijn sportieve prestaties hetzelfde waarderen.
Er zijn er wel meer die er ongezond uitzien, maar die rijden niet in het geel en dat is nu precies waarom hij de shit over zich heen krijgt.quote:Op zondag 22 juli 2007 22:20 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
en dan nog buiten de doping, waarom ziet hij er zo raar en ongezond uit? waarom moet hij zo de wereldvreemde freak uithangen?
Heb je een punt, geef ik toe.quote:Op zondag 22 juli 2007 22:19 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Goh, als je ziet wie er wél allemaal geweigerd werd deze en de vorige Tour kun je je afvragen waarom die Rasmussen dan wél nog mag rondfietsen in de Tour natuurlijk.
Waarom heb jij geen fotoboek hmm? DOPING DOPING DOPING.quote:Op zondag 22 juli 2007 22:20 schreef petitlapin2 het volgende:
Ach, het helpt niet echt dat Valverde in een tijdrit wordt ingehaald door een zombie en dat Ducrot dan zit te roepen: "DIT IS ONMOGELIJK, DIT KAN HIJ HELEMAAL NIET!".quote:Op zondag 22 juli 2007 22:39 schreef peaceman het volgende:
[..]
Er zijn er wel meer die er ongezond uitzien, maar die rijden niet in het geel en dat is nu precies waarom hij de shit over zich heen krijgt.
quote:Op zondag 22 juli 2007 22:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Waarom heb jij geen fotoboek hmm? DOPING DOPING DOPING.
denk eens na of zo
Nee, maar dat zeg je niet als je er niet iets mee bedoeltquote:Op zondag 22 juli 2007 22:43 schreef petitlapin2 het volgende:
ik vind rasmussen er eng uitzien, en ik zeg er nog expliciet bij dat dit niets met doping te maken heeft
Dat zei hij ook toen Millar vandaag als een debiel aan het klimmen was, maar die rijdt niet in het (juiste) geel, dus DAAR hoor je niemand overquote:Op zondag 22 juli 2007 22:42 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ducrot dan zit te roepen: "DIT IS ONMOGELIJK, DIT KAN HIJ HELEMAAL NIET!".
quote:Op zondag 22 juli 2007 22:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee, maar dat zeg je niet als je er niet iets mee bedoelt
Til aan mijn uitspraken maar niet te zwaar hoor, maar ik wil maar aangeven, het huidige klimaat van insinuaties en verdachtmakingen heeft aan NIKS genoeg, en dat vind althans ik een zeer zorgelijke ontwikkeling.
Lelijke wielrenners daar zijn er wel meer van. Tis geen sport voor grote gespierde kerels over het algemeen. Knappe wielrenners zijn de uitzonderingquote:Op zondag 22 juli 2007 22:43 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
wat wil je nu eigenlijk zeggen.
ik vind rasmussen er eng uitzien, en ik zeg er nog expliciet bij dat dit niets met doping te maken heeft
Mwoa, laat ik dat maar in het licht van het huidige klimaat zien dan hequote:Op zondag 22 juli 2007 22:48 schreef petitlapin2 het volgende:
Jij hebt blijkbaar ook niet veel nodig om conclusies te trekken en dingen te insinueren naar aanleiding van mijn woorden![]()
ja, maar rasmussen heeft toch maar een hele rare kopquote:Op zondag 22 juli 2007 22:48 schreef Lann555 het volgende:
Lelijke wielrenners daar zijn er wel meer van. Tis geen sport voor grote gespierde kerels over het algemeen. Knappe wielrenners zijn de uitzondering
Riis...Maar goed, of ze nu wel of niet dopen, het blijft een fantastische sport.quote:Op zondag 22 juli 2007 22:50 schreef peaceman het volgende:
Ach weet je wat ik wel eens denk...
Of je nu wel of niet gebruikt hebt, het blijft een superprestatie om zo'n berg op te rijden. En het schijnt, dat was toen in de avondetappe, dat epo bijvoorbeeld niet zo heel erg veel effect heeft. In elk geval niet voldoende om een enorme stap voorwaarts te maken. Simpel gezegd: een slechte renner, blijft een slechte renner. Een goede renner wordt een ietsje pietsje betere renner, maar niet meer dan dat.
En zelfs al zou dat zo zijn, wat wil jij daar dan eigenlijk mee zeggen?quote:Op zondag 22 juli 2007 22:51 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
ja, maar rasmussen heeft toch maar een hele rare kop![]()
dit is een eindeloze discussie en ik val in herhaling, dus voor de laatste keerquote:Op zondag 22 juli 2007 22:54 schreef Dr_Flash het volgende:
En zelfs al zou dat zo zijn, wat wil jij daar dan eigenlijk mee zeggen?
Evans... echt zo'n renner zonder gezicht. Weet iémand hoe die er uitziet?quote:Op zondag 22 juli 2007 22:57 schreef petitlapin2 het volgende:
dit is een eindeloze discussie en ik val in herhaling, dus voor de laatste keer: ik vind het een rare enge griezelig uitziende vent, en ik zie dus liever een - in mijn ogen- gewonere sympathieke vent winnen waar ik meer voeling mee heb en waar ik ten minste een vorm van sympathie voor kan voelen
... neem een contador, valverde, evans ...
einde discussie
Oh nou ja coolquote:Op zondag 22 juli 2007 22:57 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
dit is een eindeloze discussie en ik val in herhaling, dus voor de laatste keer: ik vind het een rare enge griezelig uitziende vent, en ik zie dus liever een - in mijn ogen- gewonere sympathieke vent winnen waar ik meer voeling mee heb en waar ik ten minste een vorm van sympathie voor kan voelen
... neem een contador, valverde, evans ...
einde discussie
Uiteindelijk heeft Beloki ook maar 1 keer aangevallen hoor.quote:Op zondag 22 juli 2007 23:00 schreef peaceman het volgende:
Valverde had ik voor deze tour nog sympathie voor, maar toen hij Moreau geflikt heeft (in die etappe die Rasmussen won) was hij voor mij slechts een angsthaas. Evans is ook een angsthaas. Aanklampen en dan gokken op de tijdrit... nee... dan mag je Amstrong alsnog een groot compliment geven (en Ulrich en Beloki ook). Die vielen wel aan.
nog altijd meer dan 0quote:Op zondag 22 juli 2007 23:03 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Uiteindelijk heeft Beloki ook maar 1 keer aangevallen hoor.
Valverde moreau geflikt? uhm dat noem ik geen flikkenquote:Op zondag 22 juli 2007 23:00 schreef peaceman het volgende:
Valverde had ik voor deze tour nog sympathie voor, maar toen hij Moreau geflikt heeft (in die etappe die Rasmussen won) was hij voor mij slechts een angsthaas. Evans is ook een angsthaas. Aanklampen en dan gokken op de tijdrit... nee... dan mag je Amstrong alsnog een groot compliment geven (en Ulrich en Beloki ook). Die vielen wel aan.
Evans heeft in deze Tour ook 1 keer aangevallen.quote:
Het was Valverde die niets deed, terwijl hij toen wel kon, maar ja, iedereen ziet dat andersquote:Op zondag 22 juli 2007 23:06 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Valverde moreau geflikt? uhm dat noem ik geen flikken![]()
Moreau is gewoon een redelijke klimmer en een matige tijdrijder. Hij kan wel aanvallen zoals toen maar dan prikt die een paar keer en houdt zijn benen stil.
Heb ik gemist.....Wanneer dan?quote:Op zondag 22 juli 2007 23:07 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Evans heeft in deze Tour ook 1 keer aangevallen.
Rasmussen valt wel aan, zelfs in de gele trui. Een verademing als je het mij vraagt.quote:Maar eigenlijk gaat het hier over Rasmussen. Maar goed, het gaat niet meer over doping, misschien mag het dan wel.
Tuurlijk, maar je moet je ook bedenken dat hij weet dat hij aan moet vallen om de trui te behouden na de volgende tijdrit. Armstrong wist dat hij nooit veel zou verliezen bij de afsluitende tijdrit.quote:Op zondag 22 juli 2007 23:09 schreef peaceman het volgende:
[..]
Heb ik gemist.....Wanneer dan?
[..]
Rasmussen valt wel aan, zelfs in de gele trui. Een verademing als je het mij vraagt.![]()
Maar ja, dat vroeg niemand![]()
![]()
Fransen zijn altijd zo. Als ze verliezen is iedereen aan de doping. Virenque zit ook gewoon in het commentaarhok en al die Fransen krijgen een bobbel in de broek van die gast. En Franse ploegleiders zijn ook van nature onsympatiek. Vooral nu zo totaal door het ijs zakken. De Fransen slaan een flater-figuur deze tourquote:Op zondag 22 juli 2007 23:16 schreef Damzkieee het volgende:
Ik wordt echt moe van die Franse ploegleiders zeg
Zag trouwens een foto in het AD van Frans publiek met de duimen omlaag toen Rasmussen voorbij kwam tijdens de tijdrit
Als de Fransosen het slecht doen mag er ook niemand anders winnen hè.
Fransen opzich zijn van nature onsympathiek. Ware het niet dat ze weten dat anders hun land een grote chaos zou worden, dus houden ze de schijn opquote:Op zondag 22 juli 2007 23:20 schreef Lann555 het volgende:
[..]
En Franse ploegleiders zijn ook van nature onsympatiek.
Dan hebben ze Willy zijn microfoon maar dichtgedraaid, anders werden alle VRT-cameramannen voor de rest van de Tour bekogeld met flesjes water.quote:Op zondag 22 juli 2007 23:26 schreef Bartoli het volgende:
hehehe willy voet zei laatst in Tour2007 over Madiot "Bij zijn tweede Parijs-Roubaix zege was ik zijn verzorger. Meer hoef ik dan niet te zeggen toch?"
Tis toch mooi hoe de haat voor Fransen iedereen verbroedertquote:Op zondag 22 juli 2007 23:35 schreef viagraap het volgende:
[..]
Fransen opzich zijn van nature onsympathiek. Ware het niet dat ze weten dat anders hun land een grote chaos zou worden, dus houden ze de schijn op![]()
tuurlijk niet.quote:Op zondag 22 juli 2007 22:15 schreef peaceman het volgende:
[..]
ah zo. dat had ik niet zo begrepen. Het is vooral heel dom van hem. Maar het maakt hem niet perse schuldig. Hij heeft de schijn wel tegen, dat is wel zo. Ik vraag me alleen af of al die instanties ook zo moeilijk zouden doen als hij 30ste zou staan. En dat betwijfel ik.
of je vraagt je af waarom alleen de naam van rasmussen wordt genoemd terwijl er zat andere rijders zijn die hetzelfde hebben? Heel toevallig rijdt hij in de gele trui.quote:Op zondag 22 juli 2007 22:19 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Het grootste nadeel aan de Tour de France is toch echt dat er zoveel Fransen bij betrokken zijn.quote:Op zondag 22 juli 2007 23:16 schreef Damzkieee het volgende:
Zag trouwens een foto in het AD van Frans publiek met de duimen omlaag toen Rasmussen voorbij kwam tijdens de tijdrit
Oveel invloed heeft vet niet op je lichaamstemperatuur.quote:Op zondag 22 juli 2007 22:48 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
![]()
ik vind rasmussen gewoon een eng uitziende vent en een freak, daarom zie ik hem niet graag winnen,
als ik hem zie heb ik zin om hem eens een goeie pak friet te geven, en een dekentje, want volgens mij moet je toch wel bevriezen met geen grammetje vet aan je lijf. Niets meer en niets minder. Jij hebt blijkbaar ook niet veel nodig om conclusies te trekken en dingen te insinueren naar aanleiding van mijn woorden![]()
Is toch zo? Schitterend land, met een nog mooiere ronde. Maar de mensen die het land bezetten zijn gewoon vervelend en zelfingenomen. Mooi voorbeeld was het interviewtje met Boogerd bij de aankomst op de NOS. (hij had een mooie verspreking k*t, eh, rot Fransen!quote:Op zondag 22 juli 2007 23:37 schreef Lann555 het volgende:
[..]
Tis toch mooi hoe de haat voor Fransen iedereen verbroedert
Ik ben al sinds zijn eerste Tour een groot Rasmussen-fan en vind het geweldig wat hij doet, maar zijn hoofd moet ik toch nogmaals benadrukken. Tis een aparte verschijning, je herkent hem gelijk in een groep en hij trekt zich nergens wat van aan. Beetje ala Pantani. Ook een heldquote:Op maandag 23 juli 2007 00:27 schreef Gillingham het volgende:
Nu genoeg over doping, (kut?)Fransen en de zogenaamde lelijkheid van Rasmussen.
Hij reed vandaag een geweldige etappe en ik hoop dat het hem vanmiddag weer lukt. Het is mooi om hem te zien domineren.
Fransenquote:Franse ploegleiders willen Rasmussen uit Tour
Uitgegeven: 22 juli 2007 21:32
Laatst gewijzigd: 22 juli 2007 21:47
PLATEAU DE BEILLE - De prestaties van Michael Rasmussen worden niet door iedereen in het Tourpeloton bewonderd. Vooral de Franse ploegleiders vinden dat de Deen uit de Ronde van Frankrijk had moeten worden gezet, omdat hij een waarschuwing kreeg vanwege het missen van dopingtesten.
ANP
"De geloofwaardigheid moet de hoogste prioriteit hebben", sprak een boze Jean-René Bernaudeau, manager van Bouygues Telecom.
"Heeft Rabobank er echt belang bij om op deze manier de gele trui te hebben? Hij is verschillende keren gewaarschuwd en staat op de rand van een dopingovertreding. Maar hij is nog steeds hier."
Furieus
Zijn collega van Cofidis, Eric Boyer, is eveneens furieus over de aanwezigheid van Rasmussen. Hij vindt het schandalig dat de Deense federatie, Rabobank of de coureur verzuimd hebben vóór de Tour het nieuws van de waarschuwing naar buiten te brengen.
"We mogen zulke informatie niet geheim houden", sprak Boyer. "Zeker niet voor koersdirecteuren. Want zij zijn diegenen die het kaf van het koren scheiden, zodra er verdachtmakingen zijn."
Beide Fransmannen krijgen in hun kritiek steun van de ploegleider van Française des Jeux, Marc Madiot.
Boete
Hun collega van Rabobank, manager Theo de Rooij, vindt de opmerkingen niet terecht. Hij wijst erop dat Rasmussen een administratieve fout heeft gemaakt en dat de ploeg hem daarvoor een zware boete heeft gegeven.
"De Fransen proberen hun standpunten steeds verder te verharden. Het heeft er ook mee te maken dat er geen autoriteit in de sport is. Allerlei partijen gaan eigen regels opstellen, terwijl ze daar niet toe bevoegd zijn."
"Ik heb geen reden om aan Rasmussen te twijfelen. Uit al onze bloedgegevens en die van de UCI blijkt dat het beeld bij Michael volstrekt normaal is."
Korrel
Bij de kritische Fransen, die elke niet-Franse klassementrenner graag op de korrel nemen, kan de Deense geletruidrager weinig goed doen.
"De afgelopen drie jaar was Rasmussen tijdens de drie weken van de Tour een fantastische coureur", zei Boyer. "Maar daarvoor of erna laat hij zich niet zien. Als je weet hoe een menselijk lichaam werkt, kan dit gewoon niet."
nu.nl
Ja dat deden ze!quote:Op maandag 23 juli 2007 01:14 schreef 456 het volgende:
Wat een smerig goor politiek spel wordt hier rond Rasmussen gespeeld.
Ik ga NIET zeggen dat hij niet gebruikt, zo naief ben ik niet.
MAAR: Er is NIETS bewezen. Dus hij is NIET schuldig. En NEE daarom gebruikt hij dus NIET (het enige bewijs wat je kan hebben dat iemand gebruikt is een positieve dopingcontrole).
Dat hij administratief in de fout gaat, doet daar niets aan af.
Smerige jaloerse kut fransen. Dat zijn het!
Vroegen diezelfde mensen zich ook af wat Armstrong in zijn schild voerde? Die zag je ook maar 3 weken per jaar.Bah.
O...quote:Op maandag 23 juli 2007 01:17 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Ja dat deden ze!![]()
Voor de rest hulde voor je post![]()
Een Hollander? ik denk dat je een Hollandse ploeg bedoelt, vandaar de " " .quote:Op maandag 23 juli 2007 01:24 schreef 456 het volgende:
[..]
O...
Ok.
Mogen we het dan zo vertellen (ik baseer mijn informatie vanavond even op NU.nl en fok, omtrent de vraagtekens van franse zijde) dat omdat er nu een 'hollander' in de gele trui rijdt, dat het nieuws ook in nederland doorsijpeld?
Dus dat bij Armstrong die nieuwsberichten nederland gewoon niet bereikten?
Je kan met dit verhaal 2 kanten op, of Rasmussen en co gebruiken wat middeltjes, of er wordt door het peleton geen doping meer gebruikt.quote:Overigens heb ik ECHT de indruk dat momenteel het een erg schone tour is: gezien de mensen die afvallen/juist wel goed presteren/de druk van buitenaf is om met je poten van die spullen af te blijven.
En we zijn het er allemaal over eens: rasmussen is een freak, een addict. Hij komt nu boven drijven!(om maar even over Boogerd te zwijgen. Die heeft een fantastische prestatie verricht, al 2 dagen lang. Ik vind dat hij te weinig aandacht krijgt al 2 dagen lang, misschien staat hij in de schaduw van zijn (nieuwe) kopman... Maar die eer komt hem volledig toe)
die had geen briefjesquote:Op maandag 23 juli 2007 08:22 schreef Barca het volgende:
Armstrong gebruikte ook. Hij had zelfs briefjes met toestemming. Maar hij pakte ook middelen waar hij geen toestemming voor had.
En of de rest niet gebruikt? HAHAHA!! Ze gebruiken allemaal. Maar wat geft het!?!
Agree, je had het juistquote:Op maandag 23 juli 2007 01:52 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Een Hollander? ik denk dat je een Hollandse ploeg bedoelt, vandaar de " " .
En ja die berichten bereikte NL wel degelijk, ik denk dat we, Fok!, heus wel weten hoe het Franse rennen in elkaar zit.
[..]
Ook hier heb je gelijk. Ik geloof moment idd niet dat er iemand gebruikt (en kan dat eveneens niet met zekerheid zeggen, maar als geen bewijs, dan niet gebruikt. Normaal kijk ik niet zwart wit, maar indit geval moet het maar)quote:Je kan met dit verhaal 2 kanten op, of Rasmussen en co gebruiken wat middeltjes, of er wordt door het peleton geen doping meer gebruikt.![]()
Ik ga voor het tweede, maar ik kan het gewoon niet met zekerheid zeggen.
Dat Boogerd goed rijd is zeker, er jammer dat hij stopt.![]()
Waarom doen jullie allemaal eens niet normaal.quote:Op maandag 23 juli 2007 10:27 schreef NeoGenic1982 het volgende:
Kunnen die Franssen niet gewoon eens hun mond houden![]()
Als er geen fransman wint meteen weer een hoop kabaal en maar eissen stellen enz. Ik vond gister de mooiste rit wat ik gezien heb, de gevechten onderling, het tacktische spelletje, prachtig gewoon. De eindrit, en dan weer dat franse commentaar![]()
U kijkt al lang de Tour de France?quote:Op maandag 23 juli 2007 10:37 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
Waarom doen jullie allemaal eens niet normaal.
waarom zouden de fransen hun mond moeten houden ? Jullie blijven hier ook maar zonder enige zin voor de realiteit de Fransen de hel in schelden. Het is echt niet meer leuk. Wat een kutvolk zijn die Nederlanders toch![]()
Dus je bedoelt dat de fransen wel andere mensen zwart mogen maken (wist je dat als je iemand op straat vals beschuldigt, je een strafzaak aan je broek kan hebben?) en dat daar niets van gezegd mag worden? Je mag je dus niet verdedigen?quote:Op maandag 23 juli 2007 10:37 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
waarom zouden de fransen hun mond moeten houden ? Jullie blijven hier ook maar zonder enige zin voor de realiteit de Fransen de hel in schelden. Het is echt niet meer leuk. Wat een kutvolk zijn die Nederlanders toch![]()
ik heb de belgische en franse nationaliteit, en ik kijk dagelijks op sporza en france 2 naar de tour.quote:
Normaal ? De franssen kunnen alleen maar andere de grond in boren, elke kleinigheidje zoals een grieppil moet gemeld worden als verdacht, en waarom? omdat de franssen zelf niet kunnen winnen. Valt het dan niet op dat de "grote favorieten" nu opeens niet meer schitteren, en je de B-rijders ziet winnen. Omdat er geen doping meer gebruikt word tot nu toe, daarom vallen de mensen die normaal in de middenmoot reden nu erg op.quote:Op maandag 23 juli 2007 10:37 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
waar zitten die fransen dan ?quote:Op maandag 23 juli 2007 10:55 schreef NeoGenic1982 het volgende:
Normaal ? De franssen kunnen alleen maar andere de grond in boren, elke kleinigheidje zoals een grieppil moet gemeld worden als verdacht, en waarom? omdat de franssen zelf niet kunnen winnen. Valt het dan niet op dat de "grote favorieten" nu opeens niet meer schitteren, en je de B-rijders ziet winnen. Omdat er geen doping meer gebruikt word tot nu toe, daarom vallen de mensen die normaal in de middenmoot reden nu erg op.
quote:Op maandag 23 juli 2007 11:01 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
waar zitten die fransen dan ?
france 2 was gisteren lovend over rasmussen hoor. Waar hebben jullie het eigenlijk over?? WAAROM voelen jullie zich zo verongelijkt? Ik begrijp er echt niets van, en ik vind het echt niet leuk meer. De enigen die mijn dégout voor rasmussen aanwakkeren zijn de nederlanders zelf
![]()
Zet je pro viva la fance bril eens af dan zie je het maybe eensquote:Franse ploegleiders willen Rasmussen uit Tour
Uitgegeven: 22 juli 2007 21:32
Laatst gewijzigd: 22 juli 2007 21:47
PLATEAU DE BEILLE - De prestaties van Michael Rasmussen worden niet door iedereen in het Tourpeloton bewonderd. Vooral de Franse ploegleiders vinden dat de Deen uit de Ronde van Frankrijk had moeten worden gezet, omdat hij een waarschuwing kreeg vanwege het missen van dopingtesten.
ANP
"De geloofwaardigheid moet de hoogste prioriteit hebben", sprak een boze Jean-René Bernaudeau, manager van Bouygues Telecom.
"Heeft Rabobank er echt belang bij om op deze manier de gele trui te hebben? Hij is verschillende keren gewaarschuwd en staat op de rand van een dopingovertreding. Maar hij is nog steeds hier."
Furieus
Zijn collega van Cofidis, Eric Boyer, is eveneens furieus over de aanwezigheid van Rasmussen. Hij vindt het schandalig dat de Deense federatie, Rabobank of de coureur verzuimd hebben vóór de Tour het nieuws van de waarschuwing naar buiten te brengen.
"We mogen zulke informatie niet geheim houden", sprak Boyer. "Zeker niet voor koersdirecteuren. Want zij zijn diegenen die het kaf van het koren scheiden, zodra er verdachtmakingen zijn."
Beide Fransmannen krijgen in hun kritiek steun van de ploegleider van Française des Jeux, Marc Madiot.
Boete
Hun collega van Rabobank, manager Theo de Rooij, vindt de opmerkingen niet terecht. Hij wijst erop dat Rasmussen een administratieve fout heeft gemaakt en dat de ploeg hem daarvoor een zware boete heeft gegeven.
"De Fransen proberen hun standpunten steeds verder te verharden. Het heeft er ook mee te maken dat er geen autoriteit in de sport is. Allerlei partijen gaan eigen regels opstellen, terwijl ze daar niet toe bevoegd zijn."
"Ik heb geen reden om aan Rasmussen te twijfelen. Uit al onze bloedgegevens en die van de UCI blijkt dat het beeld bij Michael volstrekt normaal is."
Korrel
Bij de kritische Fransen, die elke niet-Franse klassementrenner graag op de korrel nemen, kan de Deense geletruidrager weinig goed doen.
"De afgelopen drie jaar was Rasmussen tijdens de drie weken van de Tour een fantastische coureur", zei Boyer. "Maar daarvoor of erna laat hij zich niet zien. Als je weet hoe een menselijk lichaam werkt, kan dit gewoon niet."
Omdat de Fransen elk jaar dit soort berichten de wereld in helpen, behalve als het een Franse renner is he.quote:Op maandag 23 juli 2007 10:48 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
ik heb de belgische en franse nationaliteit, en ik kijk dagelijks op sporza en france 2 naar de tour.
Op sporza prijzen ze rabobank (dekker, boogerd, rasmussen) de hemel in, dus diegenen die zeggen dat "de belg" bevooroordeeld is - en zo zitten er hier veel- hebben zeker al geen zin voor realiteit, en op france 2 zie ik dagelijks fignon de wijze man spelen en van zijn tak maken tegen alles en iedereen, maar nooit tegen rasmussen.
dus?
Coucke zelf wist wel niet of er ook bij hen renners waren die een berisping hadden gekregenquote:Op maandag 23 juli 2007 11:13 schreef flyck het volgende:
ze hebben uiteindelijk wel deels gelijk. Als dit 2 weken eerder gebeurd was hadden we geen rasmussen gezien.
Zelfs de baas van lotto zei het, als dit bij ons was dan mocht die niet starten.
domme vraag, tuurlijk niet.quote:Op maandag 23 juli 2007 11:13 schreef petitlapin2 het volgende:
En moest rasmussen voor een belgische ploeg rijden, zouden jullie hem ook nog zo verdedigen ???
Hij houdt zich toch aan de regels, dan is dat niet nodigquote:Op maandag 23 juli 2007 11:13 schreef petitlapin2 het volgende:
ok, dus een paar franse ploegleiders willen rasmussen uit de tour, en dan moeten alle franen maar kutfransen genoemd worden, of course![]()
op de franse media hoor je NIETS van die ploegleiders, of misschien maar twee seconden. Wat een drama. Ik denk dat de Duitsers wel meer slecht nieuws over Rasmussen verspreiden.
En moest rasmussen voor een belgische ploeg rijden, zouden jullie hem ook nog zo verdedigen ???
kun je op 2 manieren interpreteren he.quote:Op maandag 23 juli 2007 11:14 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Coucke zelf wist wel niet of er ook bij hen renners waren die een berisping hadden gekregen
blijkbaar voelen ze in dit topic wel een grote nood om hem te verdedigenquote:Op maandag 23 juli 2007 11:19 schreef De_Ananas het volgende:
Hij houdt zich toch aan de regels, dan is dat niet nodig
ik wil serieus geloven dat hij het echt niet weet. Hij is de sponsor en die zaken zijn allemaal niet aan hem besteed. Als het echt kritisch wordt zal hij zich er wel mee bemoeien neem ik aan.quote:Op maandag 23 juli 2007 11:20 schreef flyck het volgende:
[..]
kun je op 2 manieren interpreteren he.
of er zijn er en het is hem niet gezegd.
of er zijn er geen en daarom weet hij het niet.
En er is geen enkele reden om aan te namen dat het het eerste geval is zoals jij probeert te suggereren.
Dat is het probleem nog niet eens, hij heeft 1 a 2 x niet laten weten waar hij zich op dat moment bevond zouden ze een onverwachte dopingtest willen doen, hij is tot nu toe elke keer getest, heeft alleen verzuimd een keer te laten weten waar hij was. Net zoals meerdere renners in het peleton dat wel eens een keer vergeten was, maar als die renners de gele trui om hun schouders hebben komt dat dan wel boven.quote:Op maandag 23 juli 2007 11:21 schreef Beezz het volgende:
Ik snap niet dat die Fransen zo hun eigen Tour in het discrediet brengen, dat zag je met Armstrong ook. Dat werd ieder jaar gekker, ieder jaar zat hij weer aan de doping maar iets kunnen bewijzen ho maar. Je zou denken dat na een paar keer testen per dag er wel iets uit zou zijn gekomen, bij Armstrong destijds en bij Rasmussen nu. Je zou denken dat ze dan op iets anders testen als die standaard dingetjes zoals bijv. dat testostoron gehalte. Maar helemaal niets.
Ik weet nog dat ik Virenque een aantal jaren geleden als een gek zag rijden in de bergen, een tijdje nadat heel Festina op z'n kop ging. De Fransen vonden het geweldig, en ik vroeg me maar af of niemand er mee zat dat die gozer een tijdje terug zichzelf vol spoot met weet ik veel wat en precies hetzelfde kunstje opvoerde.
Nu heb je iemand die is nog niet eens positief gevonden, die is een aantal keer niet op controles geweest. Dat hij daarvoor en daarna ontelbare keren al is getest, en dat die tests allemaal negatief op doping of rare waarden waren, dat telt niet, dat maakt niet uit. En zulke mensen worden juist door de mangel gehaald. Ze zouden trots moeten zijn dat buitenlandse renners zichzelf zo inzetten voor een wereldvreemde Tour, want dat kunnen de Fransen zelf niet eens in die mate.
Neuh, in plaats daarvan wordt men bij voorbaat al op de hekken gespiest. Ik vind het wel logisch dat Rasmussen een gepaste straf zou krijgen, als ik bijv. bij de rechtbank niet verschijn als dat wel moet ben ik niet bij voorbaat schuldig, maar krijg ik wel straf voor mijn afwezigheid. Zo geld dat hier ook denk. Het wordt nu alleen een beetje heel erg overdreven.
Ach boeiend, laat men denken wat ze willen. Zolang hij niet positief is is hij negatief![]()
Daarnet op Euronews een mooi stukje commentaar over Rasmussen, goed in het geel en met 2 bergritten voor de boeg 'has a chance to bring the yellow to Paris'Ik moet het nog zien, etappe net begonnen, heb maar een klein venstertje ervan gemaakt zodat ik 'em snel kan wegklikken mocht de baas komen.
Zolang hij niet positief bevonden is, ruik je gewoon je bovenlipquote:Op maandag 23 juli 2007 11:28 schreef SaintOfKillers het volgende:
Rabo heeft getwijfeld of ze hem wel zouden laten starten en deed zelf al verrassingscontroles bij hem. Zij kennen hem het beste en ze vertrouwen hem zelf maar half.
Daar hecht ik persoonlijk veel meer belang aan dan aan alle uitlatingen van Fransen, ASO en UCI samen.
Dit is geen fait divers meer dat buiten proportie wordt geblazen, dit stinkt.
Onzinquote:Op maandag 23 juli 2007 11:30 schreef peaceman het volgende:
[..]
Zolang hij niet positief bevonden is, ruik je gewoon je bovenlip![]()
Nee dat is het niet. Zie de regels. Bovendien is het nog geen bewijs voor doping. Dat het hem 'verdachter' maakt dan anderen? Ja. Maar zolang iemand niet betrapt is, is hij onschuldig!!!!!!!!!!!quote:Op maandag 23 juli 2007 11:32 schreef CANARIS het volgende:
[..]
Onzin
4 gemiste controlles is normaal gesproken een Ban.
Zeg ik dat hij schuldig is?quote:Op maandag 23 juli 2007 11:33 schreef peaceman het volgende:
[..]
Nee dat is het niet. Zie de regels. Bovendien is het nog geen bewijs voor doping. Dat het hem 'verdachter' maakt dan anderen? Ja. Maar zolang iemand niet betrapt is, is hij onschuldig!!!!!!!!!!!
lance kreeg jammer genoeg wat minder krediet van iedereen... en DAT is wat me zo stoort aan deze discussie die neerkomt om "RASMUSSEN is groots, en de FRANSEN zijn kut".quote:Op maandag 23 juli 2007 11:30 schreef peaceman het volgende:
Zolang hij niet positief bevonden is, ruik je gewoon je bovenlip![]()
Nee, was dan ook geen quote op jou he?!quote:
Je zegt dat het stinkt. Ik vind dat niet. Zonder bewijs, geen stank.quote:Volgens mij alleen dat hij verdacht is.
Wat nu voor Rasmussen geldt, gold ook voor Lance. Niet positief? Dan geen dopingzondaar. Of het gaat om nieuwe onontdekbare doping.quote:Op maandag 23 juli 2007 11:35 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
lance kreeg jammer genoeg wat minder krediet van iedereen... en DAT is wat me zo stoort aan deze discussie die neerkomt om "RASMUSSEN is groots, en de FRANSEN zijn kut".
Dat komt namelijk voor neutrale buitenstaanders nogal dom en kortzichtig over.
En waarom zou hij buitengesloten moeten worden ? Vanwege epo gebruik ? of andere doping? want mag jij wel eens met harde bewijzen komen.quote:Op maandag 23 juli 2007 11:30 schreef CANARIS het volgende:
wat een stel blinde nationalistische idioten hier. .
Rasmussen behoort uit deze Tour uitgesloten te worden en het is weer typisch dat een ploeg als Rabo zwijgt wanneer en offensief moet worden geageerd.
Waneer Rasmussen deze tour gaat winnen , gaat het de wanstaltigste overwining worden sinds Marco Pantani.
Misschien dat een paar blinde paardekoppen in Nederland dat hel tof vinden,. voor de Tour is het dodenlijk.
Hier de "Bild Zeitung" van Vandaag
Wehe, ER gewinnt die Tour
Keiner will einen Sieger, der unter Doping-Verdacht steht
Ein Doping-Betrüger ganz oben auf dem Podium in Paris – der Tour-Horror wird immer wahrscheinlicher...
Wehe, Rasmussen gewinnt die Tour. Keiner will einen Sieger, der unter Doping-Verdacht steht.
Rasmussen hätte nie mitfahren dürfen.
Vor der Tour soll die UCI das niederländische Team Rabobank gewarnt haben, ihn an den Start zu bringen. Der zweimalige Bergkönig der Tour war bei zwei Landes- und zwei UCI-Tests nicht angetroffen worden.
Doch diese „Missed-Tests“ werden nicht zusammengezählt, sonst hätte er nach dem dritten zwei Jahre gesperrt werden müssen. Fahrer und Teamchefs haben sich bereits offen für einen Tour-Ausschluss stark gemacht
Niet alleen Fransen dan.quote:Op maandag 23 juli 2007 11:37 schreef peaceman het volgende:
Dat er een hetze bezig is door de fransen, ja! Dat is al jaren zo.
De Rabo kan idd die redenatie hebben. Wat ook kan, is dat ze op deze manier duidelijk willen maken aan de buitenwereld dat hij dus niet positief is.quote:Op maandag 23 juli 2007 11:40 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Ik weet het niet. Dat Rabo het ook niet helemaal vertrouwt zegt toch wel veel, maar hij is nooit betrapt dus heeft ie geen dope gebruikt. Je weet het niet.
Vraagje: Was de Deense bond ook met dat verhaal naar buiten gekomen als hij 10e of nog lager had gestaan? We zullen het antwoord nooit weten, maar ik denk van niet.quote:Op maandag 23 juli 2007 11:40 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Niet alleen Fransen dan.
Het is allemaal begonnen door Denen. Duitsers doen ook vlotjes mee. Belgen vinden het voorlopig allemaal heel vreemd, maar geven hem voorlopig het voordeel van de twijfel.
Italianen en Spanjaarden weten uiteraard niet eens van het bestaan van doping af.
heb je eigenlijk wel gekeken waarmee ze kritiek leveren? Bij Lance heb ik ook nooit aan doping gedacht, maar bij Ullrich was het weer overduidelijk. En bij welke ploeg iemand rijdt heeft dus geen invloed daarop, het gaat om de inhoud van de beschuldiging.quote:Op maandag 23 juli 2007 11:13 schreef petitlapin2 het volgende:
ok, dus een paar franse ploegleiders willen rasmussen uit de tour, en dan moeten alle franen maar kutfransen genoemd worden, of course![]()
op de franse media hoor je NIETS van die ploegleiders, of misschien maar twee seconden. Wat een drama. Ik denk dat de Duitsers wel meer slecht nieuws over Rasmussen verspreiden.
Nee, tuurlijk niet, het is een spelletje tussen ASO en UCI. Dat verandert er echter weinig aan dat de UCI op het moment dat ze "dirt" zochten, dat wel ontnuchterend makkelijk vonden.quote:Op maandag 23 juli 2007 11:43 schreef peaceman het volgende:
[..]
Vraagje: Was de Deense bond ook met dat verhaal naar buiten gekomen als hij 10e of nog lager had gestaan? We zullen het antwoord nooit weten, maar ik denk van niet.
Ik ben bang dat je gelijk hebt.quote:Op maandag 23 juli 2007 11:35 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
lance kreeg jammer genoeg wat minder krediet van iedereen... en DAT is wat me zo stoort aan deze discussie die neerkomt om "RASMUSSEN is groots, en de FRANSEN zijn kut".
Dat komt namelijk voor neutrale buitenstaanders nogal dom en kortzichtig over.
Jullie kennen schijnbaar de regels nietquote:Op maandag 23 juli 2007 11:40 schreef NeoGenic1982 het volgende:
[..]
En waarom zou hij buitengesloten moeten worden ? Vanwege epo gebruik ? of andere doping? want mag jij wel eens met harde bewijzen komen.
Maar hier word maar uitgegaan op vermoedens, hetzelfde met lance armstrong ook een doping gebruiker werd er jaren geroepen. Oke ze gebruiken het maybe allemaal maar zolang ze niet gepakt worden niets aan te doen.
Morgen hebben we hier weer een leuke discussie, omdat vinokourov vandaag de sterren van de hemel rijd, dan heeft hij plotseling doping gebruikt.
Wat iedereen eens moet doen is hun mond houden en als jullie je zo irriteren aan rasmussen maar een andere sport zoeken, hij is gewoon in topvorm deze tour, en ik gun het hem. Er is totaal 0,0 bewijs dat hij gebruikt, vermoedens ja of hij heeft de schijn tegen zich omdat hij NET ZOALS MEERDERE RENNERS 1 of 2 x vergeten is te melden waar hij die nacht verbleef. Maar bij hem is het een issue omdat hij het geel om de schouders heeft.
dus als we het fietsend niet meer kunnen winnen dan maar op deze manier, misschien moeten we de relatie van Contador met Puerto ook maar weer gaan herzienquote:Op maandag 23 juli 2007 12:23 schreef CANARIS het volgende:
Aufstand gegen Rasmussen
„Die Richtlinien sind klar! Rasmussen gehört nicht mehr ins Fahrer-Feld“, sagt T-Mobile-Fahrer Marcus Burghardt wie viele andere.
„Am Start der Tour waren sich alle einig, dass wir einen einwandfreien Sieger wollen, einen schönen Sieger“, schimpft Teamchef Roger Legeay (Credit Agricole).
„Rabobank hat den Ethik-Kodex der Mannschaften unterzeichnet. Wenn die Teamleitung entsprechende Informationen hat, muss sie das Prinzip der Vorsicht anwenden“, fährt der Franzose fort. Er meint, dass Rasmussen nie hätte starten dürfen.
Auch die UCI hatte Rabobank gewarnt, den zweimaligen Bergkönig mit zur Tour zu nehmen.
Tourchef Christian Prudhomme lässt den Dänen nur widerwillig im Rennen.
Rasmussen war bei zwei Landes- und zwei UCI-Trainingskontrollen nicht angetroffen worden.
Doch diese „Missed-Tests“ werden nicht zusammengezählt, sonst hätte Rasmussen nach dem dritten für zwei Jahre gesperrt werden müssen.
Es gibt sogar Vorwürfe aus dem Jahr 2002. Damals soll er seinen Trainingskollegen Whitney Richards (31) gebeten haben, einen Karton Schuhe aus Amerika mit nach Italien zu nehmen.
Statt „Schuhen“ fand der Ami Hämoglobin-Beutel, die zum Dopen verwendet werden können
Hoezo? 2x een controle gemist en een waarschuwing gekregen volgens de regelsquote:Op maandag 23 juli 2007 11:24 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
blijkbaar voelen ze in dit topic wel een grote nood om hem te verdedigen, dit vooral door anderen aan te vallen
![]()
Bovendien vind ik het wel heel sterk om te zeggen dat hij zich aan de regels houdt.
Hij heeft in het verleden nooit iets gepresteerd, hij komt net kijkenquote:Op maandag 23 juli 2007 12:10 schreef CANARIS het volgende:
2 waar komt deze vorm OPEENS vandaan?
dat is het mooie.quote:Op maandag 23 juli 2007 12:26 schreef kawotski het volgende:
[..]
dus als we het fietsend niet meer kunnen winnen dan maar op deze manier, misschien moeten we de relatie van Contador met Puerto ook maar weer gaan herzien
Ja! want hij heeft nog nooit goed bergop gereden! En ook nog nooit iets gepresteerd in de Tour. Hij reed tot vorige maand nog op 'n driewieler rond!quote:
ik wil dus van Nederlanders NOOIT meer horen dat op sporza justine henin of tom boonen op een storende manier de hemel worden ingeprezen. In vergelijking met nederland worden onze sporters maar zéér matig gewaardeerdquote:Op maandag 23 juli 2007 12:04 schreef CANARIS het volgende:
Ik ben bang dat je gelijk hebt.
De nuchtere Nederlander is net zo Nationalistisch en hysterisch als schijnbaar de rest van de wereld.
Wie verdedig jij eigenlijk?quote:Op maandag 23 juli 2007 12:32 schreef snellejelle het volgende:
[..]
Ja! want hij heeft nog nooit goed bergop gereden! En ook nog nooit iets gepresteerd in de Tour. Hij reed tot vorige maand nog op 'n driewieler rond!
quote:Op maandag 23 juli 2007 12:34 schreef CANARIS het volgende:
[..]
Wie verdedig jij eigenlijk?
Een Deen ( je weet waar dat land ligt?) die hoogstwaarschijnlijk mogelijk heeft gedoopt of je eigen kleine Nederlandse hartje wat traantjes in je oogjes produceerd omdat Rabo met de kleur Oranje fietst?
Hij verdedigt een renner die hij steunt in deze tour. Op een minder bezeten manier waarop jij hem aanvalt.quote:Op maandag 23 juli 2007 12:34 schreef CANARIS het volgende:
[..]
Een Deen ( je weet waar dat land ligt?) die hoogstwaarschijnlijk heeft gedoopt of je eigen kleine Nederlandse hartje wat traantjes in je oogjes produceerd omdat Rabo met de kleur Oranje fietst?
kap eens met dat suggestieve gedoe met "hoogstwaarschijnlijk"quote:Op maandag 23 juli 2007 12:34 schreef CANARIS het volgende:
[..]
Een Deen ( je weet waar dat land ligt?) die hoogstwaarschijnlijk heeft gedoopt of je eigen kleine Nederlandse hartje wat traantjes in je oogjes produceerd omdat Rabo met de kleur Oranje fietst?
jij vindt 2 X een controle missen misschien een bagatel, ik vind het uiterst verdacht. Het feit of je nu pas geschorst wordt na 3, 4 of 10 keer een controle missen doet voor mij, wat zijn IMAGO betreft, weinig terzakequote:Op maandag 23 juli 2007 12:27 schreef De_Ananas het volgende:
Hoezo? 2x een controle gemist en een waarschuwing gekregen volgens de regels![]()
Imago ja, maar dat moet geen gevolgen hebben voor zijn Tourdeelnamequote:Op maandag 23 juli 2007 12:37 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
jij vindt 2 X een controle missen misschien een bagatel, ik vind het uiterst verdacht. Het feit of je nu pas geschorst wordt na 3, 4 of 10 keer een controle missen doet voor mij, wat zijn IMAGO betreft, weinig terzake![]()
verdacht ja, daar zijn we het denk ik allemaal wel over eens, maar het valt nog binnen de regels dus geen probleem. Ik weet nog niet eens waar ik morgen ben, laat staan dat ik weet waar ik over 3 maanden uithang.. pffff achterlijke regelsquote:Op maandag 23 juli 2007 12:37 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
jij vindt 2 X een controle missen misschien een bagatel, ik vind het uiterst verdacht. Het feit of je nu pas geschorst wordt na 3, 4 of 10 keer een controle missen doet voor mij, wat zijn IMAGO betreft, weinig terzake![]()
Je hebt weer gelijk.quote:Op maandag 23 juli 2007 12:34 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
ik wil dus van Nederlanders NOOIT meer horen dat op sporza justine henin of tom boonen op een storende manier de hemel worden ingeprezen. In vergelijking met nederland worden onze sporters maar zéér matig gewaardeerd![]()
Och je vind hem naast lelijk en onsympathiek ook nog eens onbetrouwbaar? Hij kan niet veel goed doen he.quote:Op maandag 23 juli 2007 12:37 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
vooor mij moeten die allemaal de tour uitquote:Op maandag 23 juli 2007 12:38 schreef De_Ananas het volgende:
Imago ja, maar dat moet geen gevolgen hebben voor zijn Tourdeelname![]()
En wat als blijkt dat meer renners 2x een controle hebben gemist? Wat zou je daarvan vinden?
Wat heeft dit met nationalisme te maken?quote:Op maandag 23 juli 2007 12:39 schreef CANARIS het volgende:
[..]
Je hebt weer gelijk.
Vorige week nog in het AD een bijzonder degenerend artijkel over hoe de belgen met Tom Boonne omgaan.
Jullie hebben tenminste een echte eigen renner.
Deze maloten moeten het met een saaie kip uit een niet eens zo Pro Nederland ingesteld landje doen.
Import Chauvinisme![]()
Niet 2 x gemist maar 4 keerquote:Op maandag 23 juli 2007 12:37 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
Verdacht ja! Maar hij is niet de enige, zo zeiden hier wat mensen. Schuldig is niet hetzelfde als verdacht. Kortom: gelul in de ruimte zolang hij niet positief bevonden wordt.quote:Op maandag 23 juli 2007 12:37 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
zeg ik ergens dat hij onbetrouwbaar is?quote:Op maandag 23 juli 2007 12:39 schreef BB-boy het volgende:
Och je vind hem naast lelijk en onsympathiek ook nog eens onbetrouwbaar? Hij kan niet veel goed doen he.
Zeg dat tegen de UCI en niet tegen Rasmussen.quote:Op maandag 23 juli 2007 12:40 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
vooor mij moeten die allemaal de tour uit, zelfs moest het mijn idool
Tom Boonen
zijn.
Geloofwaardigheid is belangrijk, en daar moeten ze HARD aan werken, het zal een proces van jaren zijn, maar het wordt echt tijd dat ze keiharde maatregelen nemen.
het was geeneens een controlequote:Op maandag 23 juli 2007 12:37 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
komaan zeg, zo zit een mens niet in elkaar.quote:Op maandag 23 juli 2007 12:40 schreef De_Ananas het volgende:
Wat heeft dit met nationalisme te maken?![]()
Als je naar de feiten kijkt blijkt dat alles gewoon volgens de regels is gegaan dus ga nu maar ergens anders uithuilen![]()
Dat impliceer je ja.quote:Op maandag 23 juli 2007 12:41 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
zeg ik ergens dat hij onbetrouwbaar is?
wat is jouw probleem? Ben je er van overtuigd dat hij schuldig is nadat hij 2x zijn agenda niet heeft ingevuld, of vind je het gewoon vervelend dat nederlanders het leuk vinden om ook eens beetje mee te spelen? Want volgens mij zit dat laatste je dwars.quote:
Maak die regels dan ook nietquote:Op maandag 23 juli 2007 12:43 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
komaan zeg, zo zit een mens niet in elkaar.
JA MAAR, ze mogen mijn maar straffen als ik DRIE keer een fout heb begaan, ik heb nu nog maar TWEE keer een fout begaan, dus ik ben zo braaf als wat en ik doe alles volgens de regels![]()
ga nu eens in op de inhoud van de fout. Vind je dat echt fout?quote:Op maandag 23 juli 2007 12:43 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
komaan zeg, zo zit een mens niet in elkaar.
JA MAAR, ze mogen mijn maar straffen als ik DRIE keer een fout heb begaan, ik heb nu nog maar TWEE keer een fout begaan, dus ik ben zo braaf als wat en ik doe alles volgens de regels![]()
Doe niet zo naief manquote:Op maandag 23 juli 2007 12:42 schreef Grumpey het volgende:
[..]
het was geeneens een controleHet was "vergeten te zeggen waar ik ben". Alle controles heeft hij gewoon gedaan, en daarop is het altijd negatief geweest.
Dus nou niet doen alsof ie een controle gemist heeft, want dat heeft hij niet. De mogelijkheid om hem op te zoeken voor onverwachte extra controles (Wat ze toch niet doen als hij in Mexico zit) heeft hij niet aangeboden. Alle gewone controles heeft hij gewoon altijd keurig gedaan.
sorry hoor, maar dat impliceer JIJ.quote:
Goed argument zegquote:Op maandag 23 juli 2007 12:45 schreef CANARIS het volgende:
[..]
Doe niet zo naief man
Deze vent is het hele jaar met de tour en de daarme verbonden controlles bezig.
Ramsussen is een 100% profi die precies weet wat hij doet.
anner dan 4 x een controlle wiordt gemist is er meer aan da hand.
Dat is ook de reden dat bij 3 gemiste controlles automatisch een positiefe test wordt verboekt.
Rasmussen heeft 4 x gemist.
Zijn geluk... bij 2 verschillende instanties.
2 woordjes in 1 alinea anders en hij was voor 2 jaar verbannen.

als de UCI zegt dat je moet melden waar je zit, en dan doe je dat niet, dan bega je een FOUT.quote:Op maandag 23 juli 2007 12:45 schreef Grumpey het volgende:
ga nu eens in op de inhoud van de fout. Vind je dat echt fout?
HIJ HEEFT GEEN CONTROLES GEMIST!quote:Op maandag 23 juli 2007 12:45 schreef CANARIS het volgende:
[..]
Doe niet zo naief man
Deze vent is het hele jaar met de tour en de daarme verbonden controlles bezig.
Ramsussen is een 100% profi die precies weet wat hij doet.
anner dan 4 x een controlle wiordt gemist is er meer aan da hand.
Dat is ook de reden dat bij 3 gemiste controlles automatisch een positiefe test wordt verboekt.
Rasmussen heeft 4 x gemist.
Zijn geluk... bij 2 verschillende instanties.
2 woordjes in 1 alinea anders en hij was voor 2 jaar verbannen.
mij zit dwars dat iemand die 4 keer ( wanneer gaat dat er eindelijk bij jullie in ..... 4 keer) zijn adress vergeet aantegeven iets heeft te verbergen , en nu opeens een wereld tijdrit rijdt en schijnbaar onverslaanbaar is.... opeens.quote:Op maandag 23 juli 2007 12:44 schreef Grumpey het volgende:
[..]
wat is jouw probleem? Ben je er van overtuigd dat hij schuldig is nadat hij 2x zijn agenda niet heeft ingevuld, of vind je het gewoon vervelend dat nederlanders het leuk vinden om ook eens beetje mee te spelen? Want volgens mij zit dat laatste je dwars.
En zo is het maar net!quote:Op maandag 23 juli 2007 12:48 schreef peaceman het volgende:
pffff wat zijn jullie allemaal vermoeiend zeg.
Nog 1 keer dan:
Ja zijn handelen maakt hem verdacht.
Is verdacht hetzelfde als schuldig zijn? NEE!
Moet hij derhalve uitgesloten worden? NEE!
Gaat zijn Imago hierdoor achteruit? Alleen bij mensen die zich laten leiden door geruchten.
Maar waarom dnek je dat de regel d'r is dat je 2x het mag vergeten? Precies, voor mensen die fouten maken. Als je op school 1x je huiswerk niet had gemaakt omdat je dat was vergeten werd je toch ook niet gelijk van school gekickt? Het is natuurlijk wel mogelijk dat iemand zegt dat ie het vergeten was maar gewoon geen zin had...quote:Op maandag 23 juli 2007 12:48 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
als de UCI zegt dat je moet melden waar je zit, en dan doe je dat niet, dan bega je een FOUT.
wanneer kom jij er achter dat die 4x maar over 2 gevallen gaat? Namelijk 2 dezelfde keren bij 2 instanties. Dus concreet maar 2x.quote:Op maandag 23 juli 2007 12:49 schreef CANARIS het volgende:
[..]
mij zit dwars dat iemand die 4 ker ( wanneer gaat dat er eindelijek bij jullie in ..... 4 keer) zijn adress vergeet aantegeven iets heet te verbergen , en nu opeens een wereld tijdrit rijdt en schijnbaar onverslaanbaar is.... opeens.
Het zit mij dwars dat juist RABO als grote zwijger de Duitse biechtes heeft geignoreerd en het ook Rabo was welke samen met de Foutste teams in de Tour geen strenger regelment wilde .
Het zit mij dwars dat wanneer oranje voorop rijdt , de nuchtere Nedrlander net zo hysterisch is als en zuideljkste Sizileaan.
Het zit mij dwars dat de sport waar ik van hou nog steeds is gekaperd door bedriegers.
Je zit gewoon graag dwars.quote:Op maandag 23 juli 2007 12:49 schreef CANARIS het volgende:
[..]
mij zit dwars dat iemand die 4 ker ( wanneer gaat dat er eindelijek bij jullie in ..... 4 keer) zijn adress vergeet aantegeven iets heet te verbergen , en nu opeens een wereld tijdrit rijdt en schijnbaar onverslaanbaar is.... opeens.
Het zit mij dwars dat juist RABO als grote zwijger de Duitse biechtes heeft geignoreerd en het ook Rabo was welke samen met de Foutste teams in de Tour geen strenger regelment wilde .
Het zit mij dwars dat wanneer oranje voorop rijdt , de nuchtere Nedrlander net zo hysterisch is als en zuideljkste Sizileaan.
Het zit mij dwars dat de sport waar ik van hou nog steeds is gekaperd door bedriegers.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |