En ik denk dat dat ook geldt voor Rasmussenquote:Herrera was in 1985 top en de doorbraak naar het podium leek mogelijk, maar beter dan de vijfde plaats in 1987 wist hij zich niet te kwalificeren. Tijdverlies in de ploegentijdrit en ook in de individuele exercitie, nekte de man van 3300 meter hoogte.
Met hem praten leverde komische momenten op. In een grote groep stonden we eens om hem heen. Het was in 1987 en hij had al iets van een gearriveerde renner. Op de vraag van een landgenoot ofhij ooit de Tour zou kunnen winnen, antwoordde hij met een strak gezicht: 'Ja hoor, dat denk ik wel!' In de groep omstanders bleef het even stil. 'Wanneer en hoe?' vroeg ik toen. Hij keek me lachend aan: 'Als ze volgend jaar de tijdritten eruit halen en vervangen door aankomsten bergop, dan win ik.'
Het gezelschap rond dit buitengemeen opvallende mannetje lachte. Een volksheld had gesproken. Als Gods woord werd het in Colombia uitgezonden.
Hij zei in de persconferentie dat ie dat deed omdat ie geen tijdsverlies wilde oplopen.quote:Op maandag 16 juli 2007 18:39 schreef Cootz het volgende:
Hij wint niet.
Maar iets anders, vonden jullie het niet opvallend dat hij gister zo kennelijk stoicijns (of was het juist overgeconcentreerd) over de finish reed. De enkele keren dat ik een renner niet zag juichen bij het winnen van een etappe, was de bewuste renner echt zó dood dat ie zijn armen niet meer omhoog kreeg. Maar dat was duidelijk niet het geval.
Maar zelfs over de streep leek hij door te rijden en zag je geen vreugdeuitbarsting, zoals we die na de heroïsche rit van vorig jaar wel zagen.quote:Op maandag 16 juli 2007 18:44 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Hij zei in de persconferentie dat ie dat deed omdat ie geen tijdsverlies wilde oplopen.
Je zag em ook echt volle bak doorsprinten naar de streep.
wat wil je suggereren?quote:Op maandag 16 juli 2007 18:50 schreef Cootz het volgende:
[..]
Maar zelfs over de streep leek hij door te rijden en zag je geen vreugdeuitbarsting, zoals we die na de heroïsche rit van vorig jaar wel zagen.
kun je niet vergelijken. Als je ziet hoeveel sprintjes mayo en co gedaan hebben en hoeveel keer stil gevallen. Is veel vermoeiender dan een egaal tempo:quote:Op maandag 16 juli 2007 19:52 schreef Bezemwagen het volgende:
[/b]
De Belg vertelde gisteren dat Mayo de slotklim 2,5 minuut sneller had gedaan dan Rasmussen. Die kon natuurlijk een deel van de klim schuilen achter de ruggen van Moreau, Valverde e.a., en hij had geen 90 km op kop gereden, maar toch...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |