Ja, je kan bv je hematocrietwaarde omhoog brengen waardoor die nog een tijdlang op een bepaald niveau zal blijven nadat de EPO niet meer detecteerbaar is, maar in zo'n geval spreken we vooral over de spieropbouw natuurlijk. Met behulp van testosteron en anabolen en andere middelen kan men door die te gebruiken enerzijds harder trainen en tegelijk de spiergroei sterk doen toenemen. Na een tijdje is dat middel dan niet meer opspoorbaar, maar door vervolgens terug op een normaal niveau te trainen blijft de extra spiergroei wel behouden ...quote:Op zondag 22 juli 2007 04:17 schreef SeLang het volgende:
[..]
Maar even voor mijn begrip: kan het effect zeg maar wekenlang doorwerken terwijl het middel zelf niet meer te detecteren is? Dus: als iemand nu clean wordt getest, kan hij dan toch nog steeds voordeel hebben van eventueel vroeger gebruikte doping?
Daarnaast heb je natuurlijk nog "wedstrijdmiddelen" zoals bv amfetamines enzo die gedurende een korte tijd iemand tot betere prestaties kunnen brengen. Dingen die in de jaren '70 héél populair waren en eigenlijk iedereen toen nam. Maar die zijn in het wielrennen volgens mij nagenoeg (zeg maar geheel) verdwenen in het huidige peloton.quote:
waa ris je bron dat rasmussen ontvindbaar was?quote:Op zondag 22 juli 2007 04:26 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ja, je kan bv je hematocrietwaarde omhoog brengen waardoor die nog een tijdlang op een bepaald niveau zal blijven nadat de EPO niet meer detecteerbaar is, maar in zo'n geval spreken we vooral over de spieropbouw natuurlijk. Met behulp van testosteron en anabolen en andere middelen kan men door die te gebruiken enerzijds harder trainen en tegelijk de spiergroei sterk doen toenemen. Na een tijdje is dat middel dan niet meer opspoorbaar, maar door vervolgens terug op een normaal niveau te trainen blijft de extra spiergroei wel behouden ...
Dat is een van de redenen waarom die dopingjagers het zo erg vinden dat Rasmussen nergens te vinden was op die twee data. Zij rekenen namelijk ook uit dat als een renner zo'n testosteron of anabolen kuur zou volgen wanneer hij dat met het doel dat hij voor ogen heeft het beste doet. En dan willen ze hem natuurlijk op dat moment gaan controleren ...
Ja mee eens. De tijdrit die er aankomt is echt iets ovor krachtpatsers en niet voor ranke klimmers. Vino en zelfs Kloden zijn krachtpatsertjes. Evans dat is meer een klimmer qua bouw volgens mij.quote:Op zondag 22 juli 2007 10:21 schreef Arcee het volgende:
Maar Rasmussen zal wel weg moeten lopen bij Evans en Kloden, anders leggen ze hem erop in de tijdrit zaterdag. Evans staat al binnen het verschil dat hij gisteren goedmaakte en Kloden zou zijn verschil in een vlakke(re) tijdrit en zonder val ook goed moeten kunnen maken.
Er komen nog wel zulke bergen (komende ritten) hij gaat alleen niet zoveel ruimte meer krijgen.quote:Op zondag 22 juli 2007 10:27 schreef One_conundrum het volgende:
Kan rasmussen niet nog een keer net als in de Alpen iedereen er af rijden of komen er niet meer zulke bergen?
De eerste 100 km zijn bijna helemaal vlak, dus dat is niet boeiend om uit te zenden. Ik verwacht morgen en woensdag wel dat ze wat eerder beginnen, omdat ze dan ook eerder gaan klimmen.quote:
aah Dan heb ik niet goed opgelet. Dacht dat ze met een klim begonnen. Dan begrijp ik het. Ach ik beken ik zou elke minuut willen zienquote:Op zondag 22 juli 2007 11:23 schreef Cootz het volgende:
[..]
De eerste 100 km zijn bijna helemaal vlak, dus dat is niet boeiend om uit te zenden. Ik verwacht morgen en woensdag wel dat ze wat eerder beginnen, omdat ze dan ook eerder gaan klimmen.
ja, sterker nog, morgen begint de uitzending al om 11.05 uurquote:Op zondag 22 juli 2007 11:23 schreef Cootz het volgende:
[..]
De eerste 100 km zijn bijna helemaal vlak, dus dat is niet boeiend om uit te zenden. Ik verwacht morgen en woensdag wel dat ze wat eerder beginnen, omdat ze dan ook eerder gaan klimmen.
Dat is niet helemaal waar. Ze beginnen met een bergje van de 2e categorie, daarna de afdaling daarvan en dan inderdaad een heel stuk vlak voordat ze aan de eerste HC-col beginnen.quote:Op zondag 22 juli 2007 11:23 schreef Cootz het volgende:
[..]
http://www.sportwereld.be(...)leID=DMF21072007_022quote:Op zondag 22 juli 2007 09:49 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
waa ris je bron dat rasmussen ontvindbaar was?
Rabo en rasmussen zelf zeggen namelijk dat hij een waarschuwing heeft gekregen voor het niet op tijd inleveren van het schema waar hij is.
Dat is heel wat anders dan niet aanwezig zijn op moment van controleren.
Klopt, maar op dat bergje zal toch weinig gebeuren, zo koud na de start. Wat ik wilde zeggen: het is logisch dat ze pas om 14:00 beginnen.quote:Op zondag 22 juli 2007 11:45 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar. Ze beginnen met een bergje van de 2e categorie, daarna de afdaling daarvan en dan inderdaad een heel stuk vlak voordat ze aan de eerste HC-col beginnen.
Ja op zich best logisch, alhoewel er op dat colletje van de 2e categorie vast wel een groepje renner op avontuur gaat en hun gang mogen gaan. Die worden uiteindelijk heel waarschijnlijk toch wel ingehaald op de tweede, zo niet de laatste berg.quote:Op zondag 22 juli 2007 11:48 schreef Cootz het volgende:
[..]
Klopt, maar op dat bergje zal toch weinig gebeuren, zo koud na de start. Wat ik wilde zeggen: het is logisch dat ze pas om 14:00 beginnen.
andere zeggen dat het tweemaal was, en rabo en rasmussen zeggen nooit. De waarschuwing zou volgens hem om het te laat inleveren zijn.quote:Op zondag 22 juli 2007 11:48 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
http://www.sportwereld.be(...)leID=DMF21072007_022
De Deense geletruidrager in de Ronde van Frankrijk had tot driemaal toe een verrassingscontrole van dopingcontroleurs gemist omdat hij zijn verblijfsplaats niet goed had doorgegeven.
en vele anderen
de controles waren door verschillende dopinginstellingen.quote:Op zondag 22 juli 2007 12:57 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
andere zeggen dat het tweemaal was, en rabo en rasmussen zeggen nooit. De waarschuwing zou volgens hem om het te laat inleveren zijn.
Wat nu te geloven?
Nou...quote:Op zondag 22 juli 2007 13:51 schreef DarkShine het volgende:
Hij brengt ze gewoon alle 2 naar Parijs.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |