abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 22 juli 2007 @ 04:26:04 #26
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_51710718
quote:
Op zondag 22 juli 2007 04:17 schreef SeLang het volgende:

[..]

Maar even voor mijn begrip: kan het effect zeg maar wekenlang doorwerken terwijl het middel zelf niet meer te detecteren is? Dus: als iemand nu clean wordt getest, kan hij dan toch nog steeds voordeel hebben van eventueel vroeger gebruikte doping?
Ja, je kan bv je hematocrietwaarde omhoog brengen waardoor die nog een tijdlang op een bepaald niveau zal blijven nadat de EPO niet meer detecteerbaar is, maar in zo'n geval spreken we vooral over de spieropbouw natuurlijk. Met behulp van testosteron en anabolen en andere middelen kan men door die te gebruiken enerzijds harder trainen en tegelijk de spiergroei sterk doen toenemen. Na een tijdje is dat middel dan niet meer opspoorbaar, maar door vervolgens terug op een normaal niveau te trainen blijft de extra spiergroei wel behouden ...

Dat is een van de redenen waarom die dopingjagers het zo erg vinden dat Rasmussen nergens te vinden was op die twee data. Zij rekenen namelijk ook uit dat als een renner zo'n testosteron of anabolen kuur zou volgen wanneer hij dat met het doel dat hij voor ogen heeft het beste doet. En dan willen ze hem natuurlijk op dat moment gaan controleren ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  zondag 22 juli 2007 @ 04:28:28 #27
78918 SeLang
Black swans matter
pi_51710728
Okee duidelijk
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 22 juli 2007 @ 04:30:32 #28
pi_51710737
quote:
Op zondag 22 juli 2007 04:28 schreef SeLang het volgende:
Okee duidelijk
Daarnaast heb je natuurlijk nog "wedstrijdmiddelen" zoals bv amfetamines enzo die gedurende een korte tijd iemand tot betere prestaties kunnen brengen. Dingen die in de jaren '70 héél populair waren en eigenlijk iedereen toen nam. Maar die zijn in het wielrennen volgens mij nagenoeg (zeg maar geheel) verdwenen in het huidige peloton.
  zondag 22 juli 2007 @ 09:49:36 #29
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_51711952
quote:
Op zondag 22 juli 2007 04:26 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Ja, je kan bv je hematocrietwaarde omhoog brengen waardoor die nog een tijdlang op een bepaald niveau zal blijven nadat de EPO niet meer detecteerbaar is, maar in zo'n geval spreken we vooral over de spieropbouw natuurlijk. Met behulp van testosteron en anabolen en andere middelen kan men door die te gebruiken enerzijds harder trainen en tegelijk de spiergroei sterk doen toenemen. Na een tijdje is dat middel dan niet meer opspoorbaar, maar door vervolgens terug op een normaal niveau te trainen blijft de extra spiergroei wel behouden ...

Dat is een van de redenen waarom die dopingjagers het zo erg vinden dat Rasmussen nergens te vinden was op die twee data. Zij rekenen namelijk ook uit dat als een renner zo'n testosteron of anabolen kuur zou volgen wanneer hij dat met het doel dat hij voor ogen heeft het beste doet. En dan willen ze hem natuurlijk op dat moment gaan controleren ...
waa ris je bron dat rasmussen ontvindbaar was?
Rabo en rasmussen zelf zeggen namelijk dat hij een waarschuwing heeft gekregen voor het niet op tijd inleveren van het schema waar hij is.
Dat is heel wat anders dan niet aanwezig zijn op moment van controleren.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  zondag 22 juli 2007 @ 09:52:36 #30
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_51711971
Grote klasse zeg, die tijdrit!

Heeft hij Millar nog van repliek gediend?
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_51712098
Goeie tijdrit, al had ik het tactisch fijner voor Rabobank gevonden als ze de gele trui nipt kwijt waren. Nu kan Rasmussen drie dingen doen:
1) Op de ploeg vertrouwe en die een constant hoog tempo laten rijden.
2) Zelf aanvallen en hopen dat hij met de juiste mensen eg komt.
3) Zijn kaarten zetten op de ambities van 1 of 2 renners.

De eerste optie lijkt me niet slim, omdat Rabobank (alhoewel dit jaar sterk) hier niet op getraind is en niet een hoog genoeg tempo kan ontwikkelen.
De tweede optie levert de kans op dat je geisoleerd komt te zitten met mannen die niet meewerken, maar je constant aanvallen en die gevaarlijk zijn voor je klassement.

De derde optie lijkt daarom het meest aantrekkelijk. Reageer vandaag alleen op aanvallen van Evans en Vinokourov en laat bergop Astana en Evans maar gaten dichtrijden naar andere concurrenten. Klöden of Kacheskin kunnen dan wel ontsnappen, maar bij Astana blijft volgens mij Vino toch het doel.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 22 juli 2007 @ 10:21:30 #32
862 Arcee
Look closer
pi_51712219
Maar Rasmussen zal wel weg moeten lopen bij Evans en Kloden, anders leggen ze hem erop in de tijdrit zaterdag. Evans staat al binnen het verschil dat hij gisteren goedmaakte en Kloden zou zijn verschil in een vlakke(re) tijdrit en zonder val ook goed moeten kunnen maken.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_51712279
Oke We hebben Herbert gisteren te keer horen gaan over Millar, en met recht zou je denken als je het krantenartikel leest.

Maar ik hoor niets over een ander artikel in de Engelse kranten.

Give Rasmussen benefit of the doubt urges fellow Tour de France rider Millar

CASTRES, France: British cyclist David Millar thinks Michael Rasmussen should be given the benefit of the doubt.

The Tour de France leader from Demnark acknowledged Friday that he made an "administrative error" involving protocol on doping procedures which resulted in his expulsion from the Danish national team. Cyclists are required to keep officials informed of their whereabouts for possible unannounced doping controls.

"To be perfectly honest, the UCI (International Cycling Union) whereabouts system is not up to scratch," Millar said. "It's not the like the U.K. I don't know what the Danish one is like. In the U.K. we have no excuses (because) our system is so advanced."

Tour de France officials said Friday that Rasmussen missed two recent doping tests. A third no-show would be considered equivalent to a positive test and lead to a ban.

Millar argues it's possible for genuine mistakes to be made.

If it's just sending pieces of paper and a fax you can easily slip through the system," Millar said. "It's worth giving him (Rasmussen) the benefit of the doubt because all these systems are still being put into place

Wie heeft het mail adres van Herbert Dijkstra.

Bron: http://www.iht.com/articl(...)-France-Notebook.php
  zondag 22 juli 2007 @ 10:27:38 #34
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_51712287
Kan rasmussen niet nog een keer net als in de Alpen iedereen er af rijden of komen er niet meer zulke bergen?
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  zondag 22 juli 2007 @ 10:28:13 #35
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_51712297
DSC met 2 man in de top 5, daar gaat Bruyneel wel iets mee doen en die 3 Astana's in de top 10 zouden ook wel dom zijn als ze dat niet uitbuiten.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_51712309
quote:
Op zondag 22 juli 2007 10:21 schreef Arcee het volgende:
Maar Rasmussen zal wel weg moeten lopen bij Evans en Kloden, anders leggen ze hem erop in de tijdrit zaterdag. Evans staat al binnen het verschil dat hij gisteren goedmaakte en Kloden zou zijn verschil in een vlakke(re) tijdrit en zonder val ook goed moeten kunnen maken.
Ja mee eens. De tijdrit die er aankomt is echt iets ovor krachtpatsers en niet voor ranke klimmers. Vino en zelfs Kloden zijn krachtpatsertjes. Evans dat is meer een klimmer qua bouw volgens mij.

Waarom pas weer zo laat, de tour op tv.
pi_51712353
quote:
Op zondag 22 juli 2007 10:27 schreef One_conundrum het volgende:
Kan rasmussen niet nog een keer net als in de Alpen iedereen er af rijden of komen er niet meer zulke bergen?
Er komen nog wel zulke bergen (komende ritten) hij gaat alleen niet zoveel ruimte meer krijgen.
pi_51713014
quote:
Op zondag 22 juli 2007 10:29 schreef itsme het volgende:

[..]

Waarom pas weer zo laat, de tour op tv.
De eerste 100 km zijn bijna helemaal vlak, dus dat is niet boeiend om uit te zenden. Ik verwacht morgen en woensdag wel dat ze wat eerder beginnen, omdat ze dan ook eerder gaan klimmen.
Everything will be okay in the end.
If it's not okay, it's not the end...
pi_51713069
quote:
Op zondag 22 juli 2007 11:23 schreef Cootz het volgende:

[..]

De eerste 100 km zijn bijna helemaal vlak, dus dat is niet boeiend om uit te zenden. Ik verwacht morgen en woensdag wel dat ze wat eerder beginnen, omdat ze dan ook eerder gaan klimmen.
aah Dan heb ik niet goed opgelet. Dacht dat ze met een klim begonnen. Dan begrijp ik het. Ach ik beken ik zou elke minuut willen zien
pi_51713142
quote:

[..]

ja, sterker nog, morgen begint de uitzending al om 11.05 uur en ik ben vrij
  zondag 22 juli 2007 @ 11:45:40 #41
67089 Gillingham
The horror...
pi_51713432
quote:

[..]

Dat is niet helemaal waar. Ze beginnen met een bergje van de 2e categorie, daarna de afdaling daarvan en dan inderdaad een heel stuk vlak voordat ze aan de eerste HC-col beginnen.
What's it going to be then, eh?
  zondag 22 juli 2007 @ 11:48:21 #42
pi_51713473
quote:
Op zondag 22 juli 2007 09:49 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

waa ris je bron dat rasmussen ontvindbaar was?
Rabo en rasmussen zelf zeggen namelijk dat hij een waarschuwing heeft gekregen voor het niet op tijd inleveren van het schema waar hij is.
Dat is heel wat anders dan niet aanwezig zijn op moment van controleren.
http://www.sportwereld.be(...)leID=DMF21072007_022

De Deense geletruidrager in de Ronde van Frankrijk had tot driemaal toe een verrassingscontrole van dopingcontroleurs gemist omdat hij zijn verblijfsplaats niet goed had doorgegeven.

en vele anderen
pi_51713482
quote:
Op zondag 22 juli 2007 11:45 schreef Gillingham het volgende:

[..]

Dat is niet helemaal waar. Ze beginnen met een bergje van de 2e categorie, daarna de afdaling daarvan en dan inderdaad een heel stuk vlak voordat ze aan de eerste HC-col beginnen.
Klopt, maar op dat bergje zal toch weinig gebeuren, zo koud na de start. Wat ik wilde zeggen: het is logisch dat ze pas om 14:00 beginnen.
Everything will be okay in the end.
If it's not okay, it's not the end...
  zondag 22 juli 2007 @ 12:00:19 #44
67089 Gillingham
The horror...
pi_51713698
quote:
Op zondag 22 juli 2007 11:48 schreef Cootz het volgende:

[..]

Klopt, maar op dat bergje zal toch weinig gebeuren, zo koud na de start. Wat ik wilde zeggen: het is logisch dat ze pas om 14:00 beginnen.
Ja op zich best logisch, alhoewel er op dat colletje van de 2e categorie vast wel een groepje renner op avontuur gaat en hun gang mogen gaan. Die worden uiteindelijk heel waarschijnlijk toch wel ingehaald op de tweede, zo niet de laatste berg.
What's it going to be then, eh?
pi_51714004
Ik heb zeer van hem genoten gister, ben echt benieuwd wat het vandaag gaat worden
  zondag 22 juli 2007 @ 12:57:14 #46
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_51715045
quote:
Op zondag 22 juli 2007 11:48 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

http://www.sportwereld.be(...)leID=DMF21072007_022

De Deense geletruidrager in de Ronde van Frankrijk had tot driemaal toe een verrassingscontrole van dopingcontroleurs gemist omdat hij zijn verblijfsplaats niet goed had doorgegeven.

en vele anderen
andere zeggen dat het tweemaal was, en rabo en rasmussen zeggen nooit. De waarschuwing zou volgens hem om het te laat inleveren zijn.

Wat nu te geloven?
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_51716034
quote:
Op zondag 22 juli 2007 12:57 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

andere zeggen dat het tweemaal was, en rabo en rasmussen zeggen nooit. De waarschuwing zou volgens hem om het te laat inleveren zijn.

Wat nu te geloven?
de controles waren door verschillende dopinginstellingen.
deense bond
en uci.
elk 2 keer
  zondag 22 juli 2007 @ 13:51:59 #48
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_51716380
Hij brengt ze gewoon alle 2 naar Parijs.
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  zondag 22 juli 2007 @ 14:46:00 #49
28033 Pek
je moet wat
pi_51718221
quote:
Op zondag 22 juli 2007 13:51 schreef DarkShine het volgende:
Hij brengt ze gewoon alle 2 naar Parijs.
Nou...

LIVE Bergklassement
1 M. Soler (Col, BAR) 98
2 M. Rasmussen (Den, RAB) 98

The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  zondag 22 juli 2007 @ 14:49:25 #50
2618 Beezz
Criticaster
pi_51718323
Ik zie die Soler echt niet zo snel als Rasmussen de aankomende bergen oprijden. Dus dat komt wel weer goed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')