abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51431253
quote:
FC Barcelona-voorzitter: 'Real brengt transfermarkt in disbalans'
Datum: 13-jul-2007 08:11

FC Barcelona-voorzitter Joan Laporta is geschrokken van het transferbedrag dat Real Madrid neertelde voor Porto-verdediger Pepe. Laporta meent dat de opgehoeste 30 miljoen euro de markt in disbalans brengt. "We moeten werken met realistische bedragen. Als we dat niet doen stijgen de prijzen tot recordhoogte. Op deze manier krijg je een inflatie op de transfermarkt. Barcelona heeft 17,5 miljoen euro betaald voor Gabi Milito, dat is een rechtvaardige vergoeding."

Laporta ontkent dat de nieuwelingen Milito, Eric Abidal, Yaya Touré en Thierry Henry paniekaankopen zijn na een teleurstellend seizoen. "Deze spelers hadden we sowieso gekocht - of we nu kampioen waren geworden of niet."(MA)
Babel voor 18 miljoen naar Liverpool. Torres voor 36 miljoen naar Liverpool. Henry voor 24miljoen naar Barcelona. Nani voor 20 miljoen naar Man Utd. Darren Bent voor 24 miljoen naar Tottenham. Pepe voor 30 miljoen naar Real. Ribery voor 25 miljoen naar Bayern. De geruchten rondom de beste spelers van de wereld zoals Kaka en Ronaldinho liegen er ook niet om. Bedragen minder dan 50 miljoen euro komen er niet in voor.

Zal deze stijgende lijn in worden gezet? Zolang er clubs zijn met een rijke eigenaar? Is het een tijdelijke trend en zal het over een jaar of 3 weer relatief normaal worden?

Het is natuurlijk te debiel voor woorden hoeveel geld er in om gaat en de waardes staan ook amper meer in verhouding met elkaar. Hetzelfde bedrag voor een topspits als Henry en voor een Bent komt natuurlijk amper overheen.

Hoe ontstaan zulke bedragen? Je kan het amper vraag en aanbod noemen.
  vrijdag 13 juli 2007 @ 15:00:59 #2
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_51431283
Marktwerking. Klein aanbod, grote vraag

lijkt mij.
  vrijdag 13 juli 2007 @ 15:02:26 #3
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_51431347
Vind het juist wel meevallen, begin van deze eeuw was het nog veel gekker, zoals bij de transfers van Luis Figo en Zinedine Zidana van respectieveijk Barcelona en Juventus naar Real Madrid.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_51431401
quote:
'Milan bereidt megabod Ronaldinho voor'
Gepubliceerd op 12-07-07 om 11:25 door Erik Janssen

Het Spaanse dagblad AS beweert dat AC Milan bereid is de opstapclausule neer te leggen voor Ronaldinho Gaucho. De Rosseneri maken een bod klaar van maarliefst 125 miljoen euro.

Silvio Berlusconi, president van AC Milan, is van plan druk te zetten op Barcelona met een reeks biedingen. Mochten beide clubs er niet uitkomen wil de Milan-voorzitter nog dieper in de buidel tasten en hem loskopen voor 150 miljoen euro.

De Spaanse krant meldt verder dat de Braziliaan een principeakkoord heeft bereikt met de Italiaanse club. De Barcelona-aanvaller kan rekenen 45 miljoen euro verspreid over vijf jaar op zijn loonstroken vinden. Dit is exclusief premies en merchandising.

In Barcelona zijn ze echter bezig de aanvaller, die niet met Brazilië naar de Copa América is vanwege vermoeidheid, langer aan zich te binden. Momenteel loopt het contract van Ronaldo de Assis medio 2010 af.

wat er van waar is
  vrijdag 13 juli 2007 @ 15:05:03 #5
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_51431448
och..selecties moeten steeds meer spelers hebben om het drukke schema te spelen. Sommige ploegen steken er wat meer geld in dan de ander. de clubs hebben momenteel het geld, vroeger moesten ze wachten tot het laatste jaar van het contract en nu kan men wel met het geld komen.
pi_51431567
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 15:00 schreef Keiichi het volgende:

lijkt mij.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_51431684
quote:

lijkt mij.
Van Pepe lopen er nog 20 rond
pi_51431764
Een paar jaar geleden waren de transferbedragen toch nog een stuk hoger?
Toen Real Ronaldo en Zidanen enzo opkoopte?
<a href="http://www.cybernations.net/nation_drill_display.asp?Nation_ID=134818" rel="nofollow" target="_blank">http://www.cybernations.n(...)asp?Nation_ID=134818</a>
pi_51432064
Zolang er nog geen 40 miljoen euro wordt betaald voor spelers van het kaliber Marc Overmars valt het nog mee.

Maar het is duidelijk dat de prijzen op de transfermarkt weer aardig omhoog gaan.
Die Welt ist alles was der Fall ist.
pi_51432114
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 15:13 schreef Timmehhh het volgende:
Een paar jaar geleden waren de transferbedragen toch nog een stuk hoger?
Toen Real Ronaldo en Zidanen enzo opkoopte?
het gaat er vooral om dat er nu voor middelmatige spelers zoveel betaald wordt.
Zidane was gewoon een klasse apart, ook al werd er absurt veel voor hem betaald.
pi_51432133
Ja, ik voelde na de 2 aankopen van United wel, dat het we weer richting de transferbedragen gaan van rond 2000. Dat is toen weer weggezakt (wellicht mede door de economische crisis), dus wellicht dat het een golfbeweging wordt.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_51432183
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 15:21 schreef keeper het volgende:
Zolang er nog geen 40 miljoen euro wordt betaald voor spelers van het kaliber Marc Overmars valt het nog mee.
Echt absurd...

Keiichi heeft trouwens wel gelijk:
Marktwerking. Klein aanbod, grote vraag .

Neemt die weg dat sommige bedragen hilarisch zijn.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_51432508
Ach, het is met een simpel stukje economie wel te verklaren. Er is van bovenaf (clubs met rijke eigenaren) een groot bedrag in de markt gepompt, waardoor over de hele linie clubs opeens meer te besteden hebben. Daarnaast gaan clubs ook meer vragen, zeker als een andere club die net veel geld heeft verdiend langs komt om te shoppen (zie nu Suarez bij Groningen).
Die Welt ist alles was der Fall ist.
pi_51433593
Trend, ik denk dat het voorlopig alleen gaat stijgen met al die multimiljardairs die clubs gaan opkopen en die miljardencontracten voor tv-rechten.
pi_51434505
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 16:06 schreef Solstice het volgende:
Trend, ik denk dat het voorlopig alleen gaat stijgen met al die multimiljardairs die clubs gaan opkopen en die miljardencontracten voor tv-rechten.
En wat dacht je van de spelers die tegenwoordig alleen maar voor het geld kiezen.

Verdien je 100.000 euro per week, ga je naar een andere club omdat je daar 110.000 euro per week kan krijgen Het is te gek voor woorden. Of je nou 10 of 100 miljoen op je rekening hebt staan, op krijg je het toch niet. Maar alsnog steeds van club naar club voor het geld, het is gewoon een zielig gezicht.

Mede daarom heb ik echt helemaal niks met clubs als Real, Barca, Chelsea, Milan etc.
pi_51435481
Een speler als Darren Bent verkopen voor 24 miljoen is wel érg overdreven ja. Wel een aardige speler, en hij komt over van een degradant.

Het valt mij de laatste tijd wel meer op, als ik Drenthe voor 10 miljoen euro zie vertrekken vind ik dat een normaal bedrag. Er wordt zelfs al over 20 miljoen gesproken.

Dit lijstje liegt er trouwens ook niet om: http://www.vi.nl/vi/show/id=62802/contentid=49931/sc=ebb005 .Thuram voor 36 miljoen ? Cassano van Bari ( ) naar AS Roma voor 32 miljoen ? Wright Philips, totaal overbodig speler bij Chelsea, werd ook gekocht voor 30 miljoen.
  vrijdag 13 juli 2007 @ 17:57:59 #17
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_51437201
http://www.vi.nl/vi/show/id=62802/contentid=49931/sc=ebb005

Zoals ik al zei, het valt tegenwoordig nog best mee, als je het vergelijkt met de periode rond de eeuwwisseling.
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_51437225
quote:

lijkt mij.
Wat hij zegt.
pi_51437310
Valt best mee hoor, alleen de echt grote clubs kunnen nog veel neerleggen. Daaronder is het een heel stuk minder.
pi_51438272
combinatie van marktwerking en economische groei. Nu gaat het economisch weer redelijk/goed dus is er door clubs meer geld te besteden
  vrijdag 13 juli 2007 @ 18:41:26 #21
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_51438340
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 15:00 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Babel voor 18 miljoen naar Liverpool. Torres voor 36 miljoen naar Liverpool. Henry voor 24miljoen naar Barcelona. Nani voor 20 miljoen naar Man Utd. Darren Bent voor 24 miljoen naar Tottenham. Pepe voor 30 miljoen naar Real. Ribery voor 25 miljoen naar Bayern. De geruchten rondom de beste spelers van de wereld zoals Kaka en Ronaldinho liegen er ook niet om. Bedragen minder dan 50 miljoen euro komen er niet in voor.

Zal deze stijgende lijn in worden gezet? Zolang er clubs zijn met een rijke eigenaar? Is het een tijdelijke trend en zal het over een jaar of 3 weer relatief normaal worden?

Het is natuurlijk te debiel voor woorden hoeveel geld er in om gaat en de waardes staan ook amper meer in verhouding met elkaar. Hetzelfde bedrag voor een topspits als Henry en voor een Bent komt natuurlijk amper overheen.

Hoe ontstaan zulke bedragen? Je kan het amper vraag en aanbod noemen.
Lees dat stuk van Barça & Real. De pot verwijt de ketel!
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_51438595
In Engeland komt er ook bijna geen transfer voorbij waarbij minder dan 4 miljoen euro is betaald.
  vrijdag 13 juli 2007 @ 18:55:07 #23
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_51438731
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 18:41 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Lees dat stuk van Barça & Real. De pot verwijt de ketel!
Met het verschil dat Barcelona voor 5 spelers 80 miljoen uitgeeft, en er geruchten gaan dat Real dat alleen al voor Kaka uit wil geven.
pi_51449283
Volgens mij is het niet alleen meer een kwestie van vraag en aanbod. In Engeland heeft men net een sloot extra tv-geld gekregen, plus de trend dat clubs daar door miljardairs worden opgekocht.

Kan me nog een quote op vi.nl herinneren van die Amerikanen bij Liverpool in de trant van 'we gaan ons geld niet over de balk smijten', en 2 weken later betalen ze 17,5 miljoen voor Babel.

Vroeger was het nog wel erger met Figo en Zidane etc, maar toen was het Bosman-arrest volgens mij nog niet gepasseerd en hadden contracten meer waarde.
  zaterdag 14 juli 2007 @ 00:20:28 #25
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_51449396
Bosman-arrest is er al sinds 1995.
pi_51449426
Dat geloof ik niet.
pi_51449457
Maar het klopt wel.
  zaterdag 14 juli 2007 @ 00:23:27 #28
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_51449492
Het halve CL-team van Ajax is via zo'n vrije transfer vertrokken, dus....
pi_51449588
Tering man ik dacht dat het veel korter geleden was. Kan me die hele zaak nog wel herinneren.

Je wordt ouder papa...
pi_51457610
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 16:58 schreef hello_moto1992 het volgende:

Dit lijstje liegt er trouwens ook niet om: http://www.vi.nl/vi/show/id=62802/contentid=49931/sc=ebb005 .Thuram voor 36 miljoen ?
Veel geld, al was Thuram toen wel één van de beste rechtsbenige verdedigers in de wereld. Dus uit dat oogpunt was het nog aardig te verklaren.

En Wright-Phillips.... Chelsea koopt vrijwel alles te duur, door Abramovich.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 14 juli 2007 @ 12:27:54 #31
49255 Devano
melagomane blaaskaak
pi_51457726
Alleen Kezman is tot nu toe met winst verkocht sinds de komst van Abramovich. Van al die tientallen aankopen. Over wanbeleid gesproken.
None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free
pi_51458329
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 12:27 schreef Devano het volgende:
Alleen Kezman is tot nu toe met winst verkocht sinds de komst van Abramovich. Van al die tientallen aankopen. Over wanbeleid gesproken.
Voor Chelsea is dat geen wanbeleid. Die hoeven niet zoals Nederlandse clubs spelers met winst door te verkopen. Het enige doel is zoveel mogelijk kwaliteit binnenhalen, zonder te hoeven kijken naar wat het kost. En dat doen ze toch redelijk goed. Is natuurlijk wel slecht voor andere clubs, die eigenlijk geen kans meer maken zodra Abramovich aanklopt.
  zaterdag 14 juli 2007 @ 13:09:48 #33
49255 Devano
melagomane blaaskaak
pi_51458745
Ik blijf het wanbeleid vinden. Of je nou Chelsea bent of niet.
None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free
pi_51459156
Nou, ik vind dat Nederlandse clubs eigenlijk wel is wat meer naar het succes van het moment zouden mogen kijken. D'r wordt altijd maar aangekocht en verkocht met het oog op de verre toekomst, zonder te kijken naar hoe je NU op dit moment succes zou kunnen halen. Dan wordt er gezegd daar is het Nederlands voetbal groot mee geworden in Europa. Maar volgens mij heeft het Nederlands voetbal toch echt naam gemaakt doordat we als klein landje aardig wat Europa cups in de prijzenkasten hebben staan. Niet omdat we de beste koop/verkoop resultaten hebben.

Een mooi voorbeeld daarvan vind ik dat je als Nederlandse speler op het moment eigenlijk al afgeschreven wordt nadat je de 28 bent gepasseerd. Omdat je dan geen transfersom meer opbrengt. Dat terwijl 30'ers als Zidane, Figo en Cannavaro toch de bepalende spelers waren het laatste WK, in plaats van Cristiano Ronaldo, Fabregas enz. Bij PSV, Ajax en Feyenoord hebben ze het nu trouwens wel eindelijk begrepen. Talent alleen wint geen kampioenschap, het is niet voor niks dat Cocu onder grote druk de beslissende goal in de race om het kampioenschap maakte. Terwijl de grote talenten van Ajax en AZ het niet waar konden maken.
pi_51459429
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 13:09 schreef Devano het volgende:
Ik blijf het wanbeleid vinden. Of je nou Chelsea bent of niet.
Is ook zeker geen lange termijn visie van ze. Was destijds alleen, zoals Solstice zegt, om zoveel mogelijk kwaliteit in het team te pompen. Maar die trend is ook weer aan het omslaan. Dit jaar 3 free transfers binnengehaald en Malouda voor 20 miljoen, wat een uitstekende prijs voor een speler als hij is.
pi_51459465
arbitragezaken
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  zaterdag 14 juli 2007 @ 13:48:17 #37
42940 Kang-He
Sklansky $$$ Millionaire
pi_51459612
De commerciële waarde (met name de shirtverkoop) compenseert natuurlijk een hoop van de transfersom.
pi_51459751
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 13:39 schreef mcyodogg het volgende:

[..]

Is ook zeker geen lange termijn visie van ze. Was destijds alleen, zoals Solstice zegt, om zoveel mogelijk kwaliteit in het team te pompen. Maar die trend is ook weer aan het omslaan. Dit jaar 3 free transfers binnengehaald en Malouda voor 20 miljoen, wat een uitstekende prijs voor een speler als hij is.
Dat is natuurlijk wel handig van Chelsea, in plaats van elk jaar weer veel verschillende voetbalstijlen zo snel mogelijk in te passen(wat dus vaak mis gaat). Haal je ze nu wat vroeger op, zodat ze wat kunnen wennen aan het systeem en de speelstijl. D'r staat toch al een kern van erg goede spelers dus zoveel hoef je d'r ook niet meer bij te halen.
pi_51482678
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 00:16 schreef MaxPower het volgende:
Volgens mij is het niet alleen meer een kwestie van vraag en aanbod. In Engeland heeft men net een sloot extra tv-geld gekregen, plus de trend dat clubs daar door miljardairs worden opgekocht.
Yup, artikel uit de Volkskrant:
quote:
Engelse clubs winkelen er lustig op los
Poul Annema

Een paar dagen nadat Liverpool 36 miljoen euro had vrijgemaakt om Fernando Torres weg te kunnen halen bij Atletico Madrid, legde de Engelse club nog eens 17 miljoen neer om zich voor komend seizoen te versterken met Ryan Babel van Ajax. Uitgewinkeld is Liverpool nog niet, want het staat wel vast dat ook de Israëliër Yossi Benayoun nog van West Ham United overkomt. Kosten: 7,5 miljoen euro.

Tegenover die peperdure aanschaf van nieuwe spelers staat de verkoop van vijf spelers – Bellamy, Cissé, Gonzales, Luis Garcia en Zenden – met een totale waarde van 37 miljoen euro. Er is weer sprake van een ongekende geldexplosie in de Premier League. De Engelse clubs zijn rijker dan ooit en zetten met hun ongeremde zucht naar kwaliteit binnen en buiten de landsgrenzen ook de buitenlandse competities onder grote druk.

Ajax zal zijn nieuw verworven kapitaal herinvesteren, en datzelfde geldt voor alle andere Europese clubs die te maken krijgen met de op drift geraakte Engelse voetbaleconomie. ‘We staan aan de vooravond van een van de zwaarste nationale competities’, zei deze week Alex Ferguson, de manager van kampioen Manchester United, in The Times. ‘Doordat elke club als gevolg van de nieuwe tv-deal van 4 miljard euro alleen al meer dan 50 miljoen euro aan de uitzendrechten ontvangt, is er veel geld in de markt.’

Los van de bonus uit de tv-inkomsten maakt Manchester United sowieso grote winsten met zijn merchandising en andere commerciële activiteiten. De titelhouder permitteerde het zich daardoor de afgelopen weken 75 miljoen euro te steken in de komst van drie aankomende sterren: Hargreaves (Bayern München), Nani (Sporting Lissabon) en Anderson (Porto).

Het staat wel vast dat de Argentijnse spits van West Ham United, Carlos Tevez, zich nog bij dit drietal zal voegen en ook in dienst treedt van Manchester United. ‘Dan hebben we niet alleen een van de beste ploegen van Europa, maar kunnen we ook, in tegenstelling tot vorig jaar toen we onvoldoende rotatiemogelijkheden hadden, op drie fronten strijden’, zegt Ferguson.

Er is sprake van totaal nieuwe verhoudingen in het Europese voetbal door de kokende geldstromen in Engeland. Het degelijke Portsmouth vestigde in januari 2006 een clubrecord met de transfer van Benjani Mwaruwari, voor wie de club 6,6 miljoen euro betaalde. Het was een uitzonderlijke en waarschijnlijk ook niet snel te overtreffen aankoop van de club.

De werkelijkheid is dat manager Harry Redknapp alleen al de afgelopen week drie aankopen deed die, in geld, ver uittorenden boven het niveau van de opzienbarende transfer van vorig jaar. Hij kocht David Nugent voor 9 miljoen euro bij Preston North End, betaalde 10,5 miljoen voor de Nigeriaan John Utaka aan het Franse Rennes en nam voor hetzelfde bedrag de Ghanees Sulley Muntari over van Udinese in Italië.

En Portsmouth staat niet alleen in dit prijzenfestival. West Ham United, door de IJslandse zakenman Eggert Magnusson gefinancierd, heeft deze zomer al 60 miljoen euro in nieuwe aankopen gestopt en de Thaise zakenman Thaksin Shinawatra heeft na zijn ‘overval’ op Manchester City – hij nam de club voor 125 miljoen euro over – de net aangestelde ex-bondscoach Sven-Göran Eriksson de vrije hand gegeven op de spelersmarkt.

Het geld rolt als nooit tevoren op de spelersmarkt van de Premier League. Clubs hebben inmiddels het vermogen om bijna al hun spelers miljonair te maken, salarissen tussen de 50- en 100 duizend euro per week zijn meer regel dan uitzondering geworden in dit voetbalparadijs.

Jeroen Oerlemans, directeur van Sport1, en zijn NOS-collega Jan de Jong zeiden vorige week bij een door het Sponsorhuis in Eindhoven georganiseerd debat over sportrechten dat de prijzen voor het eredivisievoetbal steeds lager zullen uitvallen. In Engeland lijkt de populariteit van voetbal bij tv, commercie en publiek onbegrensd.

Liverpool investeerde vorige zomer voor 28 miljoen euro in nieuwe spelers, verdiende alleen al dankzij zijn finaleplaats in de Champions League 49 miljoen en hield vanwege de derde plaats in de Premier League, 42 miljoen over aan extra tv-inkomsten.

De nieuwe tv-deal verzekert Liverpool komend seizoen van 60 procent meer omzet. En mocht lukken wat manager Rafael Benitez zijn bazen heeft voorgehouden – dat de komst van Torres, Babel en Benayon grote kansen op de titel biedt (!) – dan komt daar nog eens 75 miljoen extra bij. Bovendien zal Liverpool zich ook weer verdringen voor de lucratieve Champions League. Investeren op de spelersmarkt is rekenen, hopen en weten dat elke tegenstander met dezelfde ambitie heel gemakkelijk plannen kan doorkruisen.
Eigenlijk is het dus puur doordat er veel geld ingepompt wordt van bovenaf dat er zoveel geld in omgaat. Maar hoelang zou er nog geld ingepompt kunnen worden? Het is natuurlijk wel een sneeuwbaleffect dat het geld deels doorsluist naar Ajax en dan weer naar kleinere clubs, maar dat zijn maar delen van de grote bedragen.

De Engelse clubs zullen alleen maar rijker en rijker worden, zeker met al die eigenaren - maar zal er binnen 10 jaar nog een stop op komen? Of zullen de prijzen rond de 20 miljoen voor een willekeurige speler zoals Babel, Malouda, Bent, etc blijven hangen?
  zondag 15 juli 2007 @ 11:00:18 #40
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_51483094
Ik zie niet in waarom er een stop op zou komen.

De grote clubs halen de inkomsten voornamelijk uit tv-gelden en merchandising. En met de booming economies in Azie zal dit aandeel alleen maar groeien denk ik.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_51483219
Ligt eraan wanneer de mensen een keer moe worden van voetbal. Ik denk dat Europees gezien voetbal zichzelf wel een beetje kapot aan het maken is. Je ziet nu steeds vaker dezelfde ploegen tegen elkaar spelen omdat de andere landen niet meekunnen qua geld. Dat wordt natuurlijk steeds minder interessant. Ik keek zelf bijvoorbeeld altijd alles, dit seizoen heb ik nog maar een paar wedstrijden gezien. Dat zal straks voor heel veel mensen zo worden. Met minder kijkers wordt er minder aan reclame verkocht en minder aan tv-geld betaald. Maar dat is alleen voor de europese cups.

Het Engelse voetbal levert nu volgens mij zoveel op omdat er ook veel aan het buitenland wordt verkocht. Dat komt denk ik omdat de Engelse competitie als aanvallend en spannend bekendstaat, wat het eigenlijk steeds minder is, aanvallend in ieder geval. Ik denk dus dat landen waar wel aanvallend, technisch voetbal wordt gespeeld uiteindelijk ook weer steeds meer aandacht zullen gaan krijgen. Ik blijf zelf in ieder geval niet thuis om een wedstrijd te kijken met maar drie hoogtepunten. Uiteindelijk zal dat bij steeds meer mensen zo zijn, denk ik. Voetbal is toch een kijkspel, en als je geen speciale gevoelens bij een club hebt, ga je toch meer naar het aantrekkelijke voetbal zoeken. Zoals je van het jaar bijvoorbeeld bij de kijkcijfers van AZ hebt kunnen zien. Op het moment is er alleen nog niet echt aanbod in aantrekkelijker voetbal, ik denk dat de competitie die dat gaat leveren een aardige inhaalslag kan gaan maken.
pi_51483846
TS heeft er weinig kaas van gegeten, in de jaren na het Bosman-arrest lagen de bedragen een stuk hoger dan nu. Denilson voor 100 miljoen naar Betis, Salas voor 80 miljoen naar Lazio... Die club deed trouwens de meeste idiote transfers en heeft daar ook een prijs voor moeten betalen.
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
  zondag 15 juli 2007 @ 11:38:23 #43
148059 Pritt
Atheïst
pi_51484026
quote:
Op zondag 15 juli 2007 11:30 schreef vingerplant het volgende:
TS heeft er weinig kaas van gegeten, in de jaren na het Bosman-arrest lagen de bedragen een stuk hoger dan nu. Denilson voor 100 miljoen naar Betis, Salas voor 80 miljoen naar Lazio... Die club deed trouwens de meeste idiote transfers en heeft daar ook een prijs voor moeten betalen.
Dan heb je het wel over guldens ipv euro's he.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_51484043

Maar dan nog waren de transferbedragen wat hoger en belangrijker nog, de transfers met die bedragen waren talrijker.
pi_51484158
De toptransfers waren wel hoger, maar nu heb je veel meer transfers met bedragen van 20/30 miljoen euro. Je kunt guldens denk ik ook niet echt met euro's vergelijken vind ik, voordat je uitrekent hoeveel gulden een euro nu op het moment echt is. Want 2,20 is het allang niet meer.
pi_51484249
Robinho en Wright-Philips. Hoezo veel teveel voor betaald?

En PSG dat zo maar even 35 miljoen uit de mouw kan schudden voor Anelka.

Edit: Die club is ook wel erg diep gezonken.
pi_51484256
quote:
Op zondag 15 juli 2007 11:43 schreef Solstice het volgende:
maar nu heb je veel meer transfers met bedragen van 20/30 miljoen euro.
Het lijkt een trend om jonge talentvolle spelers voor dat soort bedragen te halen inderdaad.

Overigens is het duidelijk waarom er vooral in Engeland nu veel van dit soort transfers zijn; dat nieuwe tv-contract enzo...
  zondag 15 juli 2007 @ 12:20:29 #48
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_51485206
quote:
Klopt ook niet.

Denilson vertrok voor 31.5 miljoen naar Betis, maar had een afkoopsom van 100 miljoen in z'n contract. Salas vertrok voor 17.5 miljoen naar Lazio ....
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_51485423
quote:
Op zondag 15 juli 2007 12:20 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Klopt ook niet.

Denilson vertrok voor 31.5 miljoen naar Betis, maar had een afkoopsom van 100 miljoen in z'n contract. Salas vertrok voor 17.5 miljoen naar Lazio ....
Denilson was 35 miljoen inderdaad, dus 75 miljoen gulden ipv de 100 die ik noemde. Salas heb je ook gelijk in, welke spelers haalde Lazio dan wel voor die megabedragen? Vieri? Stankovic? Veron? Weet wel dat ze in 1 zomer toen 300 miljoen gulden uitgaven aan transfers.
  zondag 15 juli 2007 @ 12:32:31 #50
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_51485583
Salas, Vieri, Veron en Stankovic kwamen idd alle vier in '98 naar Lazio. Salas, Vieri en Veron samen voor 75 miljoen euro, en Stankovic voor 24 miljard lire.
pi_51485597
quote:
Toen waren clubs als Portsmouth, West Ham etc, amper met zulke bedragen aan het smijten. Het was ook niet normaal om standaard voor een speler 20 miljoen euro (reken zelf maar om naar guldens) te betalen van de kwaliteit als Bent en Cisse. De bedragen voor topspelers als Zidane, Vieri, Crespo waren toen wel hoger dan dat er nu voor een echte topspeler betaald wordt, maar er wordt nu voor spelers in de subtop en gewoon middelmaat belachelijk veel betaald, laat staan voor talenten die nog amper iets gepresteerd hebben.

Het blijft nog steeds een discussiepunt of deze bedragen zich door gaan zetten of dat de voetbalwereld op een gegeven moment gaat zeggen dat er een stop moet komen aan dit soort bedragen. Of dat het geld een keer 'stopt'.

Dus 'weinig kaas van gegeten' raakt noch kant noch wal.
  zondag 15 juli 2007 @ 12:34:16 #52
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_51485639
quote:
Op zondag 15 juli 2007 11:05 schreef Solstice het volgende:
Ligt eraan wanneer de mensen een keer moe worden van voetbal. Ik denk dat Europees gezien voetbal zichzelf wel een beetje kapot aan het maken is. Je ziet nu steeds vaker dezelfde ploegen tegen elkaar spelen omdat de andere landen niet meekunnen qua geld. Dat wordt natuurlijk steeds minder interessant.
Ik denk dat dat juist interessanter wordt, langzaam maar zeker gaan we op weg naar een Europese competitie.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_51485682
Probleem bij de Engelse clubs is dus dat ze het niet hoeven terug te verdienen met doorverkoop. Ze kopen de speler als directe versterking en om op korte termijn sportief succes te kunnen boeken met de club. Mislukt de speler, dan kopen ze volgend jaar gewoon een nieuwe speler voor 20 miljoen, gewoon omdat het kan...
pi_51485865
quote:
Op zondag 15 juli 2007 12:32 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Toen waren clubs als Portsmouth, West Ham etc, amper met zulke bedragen aan het smijten. Het was ook niet normaal om standaard voor een speler 20 miljoen euro (reken zelf maar om naar guldens) te betalen van de kwaliteit als Bent en Cisse. De bedragen voor topspelers als Zidane, Vieri, Crespo waren toen wel hoger dan dat er nu voor een echte topspeler betaald wordt, maar er wordt nu voor spelers in de subtop en gewoon middelmaat belachelijk veel betaald, laat staan voor talenten die nog amper iets gepresteerd hebben.
De reden waarom Portsmouth, West Ham etc. dit soort bedragen nu betalen is toch duidelijk? Die krijgen aan TV-gelden al meer dan de begroting van Ajax en Feyenoord bij elkaar. Logisch dat er dan meer van die inderdaad absurde transfers zijn. Ik ging er zelf vanuit dat je de megatransfers van einde 20e eeuw helemaal vergeten was aangezien die bedragen absurder waren dan de toptransfers van nu, als je je puur richt op de gemiddelde transferbedragen voor de middelmaat heb je een punt.
quote:

Het blijft nog steeds een discussiepunt of deze bedragen zich door gaan zetten of dat de voetbalwereld op een gegeven moment gaat zeggen dat er een stop moet komen aan dit soort bedragen. Of dat het geld een keer 'stopt'.
Valt weinig over te zeggen denk ik. Diverse malen is er de afgelopen 10 jaar geroepen dat nu echt de max was bereikt wat betreft tv-gelden, maar steeds weer worden ze hoger. De clubs zelf zullen natuurlijk nooit zeggen dat hun inkomsten en dus budgetten voor transfers aan banden gelegd moeten worden en ook van de kant van de UEFA hoef je niks te verwachten.
quote:

Dus 'weinig kaas van gegeten' raakt noch kant noch wal.
Die opmerking was te kort door de bocht en trek ik bij deze in
pi_51486336
Enige waar die topclubs die met miljoenen smijten voor moeten oppassen is dat zij moeten presteren om dat geld terug te verdienen. Heeft een Ajax, PSV of welke Nederlandse club dan ook een team vol talenten die uitzonderlijk presteren en in de 1e knock-out ronde een Chelsea of Man U er uit knikkeren dan kan dat voor zulke clubs een flinke aanslag zijn op de financien. In theorie dan, helaas is het zelfs zo dat die clubs nog een flinke buffer hebben (middels tv-rechten etc) en gemakkelijk na een heel slecht jaar alsnog het jaar er op met miljoenen kunnen smijten om nieuwe spelers te kopen.
Worden zij er inderdaad uit geknikkerd door Ajax in de 1e knock-out ronde en zijn de spelers van een Chelsea minder waard geworden (ze presteren minder dus leveren in theorie minder op bij verkoop) dan nog is dat voor hen op te vangen.
Kopen we hier een speler voor 20 miljoen en die valt tegen, verkoopprijs is vervolgens 10 miljoen dan is het verschil van 10 miljoen een flinke aderlating voor de Nederlandse clubs.

Hoe dan ook blijft het geld binnenstromen bij de Engelse (en in mindere mate Spaanse) clubs en maakt het niet uit of het vriest of dooit. In Nederland moeten we vaak nog flink vergaderen over alles wat de club financieel kan veroorloven. In Engeland kan alles, of het nou goed of verkeerd uitpakt.
pi_51486456
quote:
Op zondag 15 juli 2007 12:34 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Ik denk dat dat juist interessanter wordt, langzaam maar zeker gaan we op weg naar een Europese competitie.
Voor Nederlanders denk ik niet, het duurt niet lang meer dan kunnen Ajax en PSV ook niet meer mee, en mag je als Nederlandse club blij zijn als je af en toe is een wedstrijd wint in de poule. De laatste 16 zal dan voor het grootste deel uit 3/4 landen bestaan, waarbij je in de eindfase van het toernooi helemaal krijgt dat het altijd dezelfde clubs tegen elkaar zijn. Dat is nu al min of meer zo. Als dat nou allemaal hoogstaande wedstrijden waren, zou het nog iets anders zijn. Maar zoals het voetbal nu is wordt het wel erg saai. Ik denk ook dat die Europese competitie d'r niet meer komt, omdat Engelse clubs d'r nu gewoon geen behoefte meer aan hebben. Waarom tegen Ajax met een begroting van 55/60 miljoen voetballen, als je ook tegen West Ham dat dat bedrag alleen al aan spelers uit kan geven, kunt voetballen.

Ook al kwam die competitie d'r wel, zou het mij(en velen met mij) nog niet verschrikkelijk interesseren. Ik kijk liever hoe m'n eigen club het doet, dan dat ik in plaats daarvan thuisblijf om Liverpool-Ajax te kijken bijvoorbeeld.
pi_52010675
Feyenoord vraagt 17 miljoen voor Drenthe. Suarez moet 9.5 miljoen kosten bij FC Groningen, waar de eerste vraagprijs 12.5 miljoen was. Robben moet minimaal 35 miljoen kosten. Ene Castillio gaat van Griekenland naar Oekraine voor 20 miljoen euro.

De bedragen worden echt bizar hoog of valt het allemaal wel weer mee, omdat iedereen de hoofdprijs vraagt dan wel betaald?

Real kon overigens de aankoop Pelle 3 jaar geleden voor 2 miljoen euro halen. Nu was het prijskaartje 30 miljoen.
  woensdag 1 augustus 2007 @ 09:42:24 #58
37809 Doezelhaar
Tot het gaatje...
pi_52010734
Engelse clubs zijn over het algemeen altijd al kapitaalkrachtig geweest. Heel de bevolking leeft daar voor het voetbal als het ware. Sponsoring, meer supportersaantallen, grote verkoop merchandising en zet er nog een paar rijke stinkerds bij als voorzitter of eigenaar van de club. Reken maar uit.

Spanje idem dito al is dat in mijn beleving een minder groot voetballand dan Engeland.
pi_52010741
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 09:39 schreef BliksemSchigt het volgende:

Real kon overigens de aankoop Pelle 3 jaar geleden voor 2 miljoen euro halen. Nu was het prijskaartje 30 miljoen.
Je bedoelt Pepe neem ik aan.
pi_58377136
De zomer voor de boeg, een EK waar spelers zich in de kijker kunnen spelen.

Barca vraagt momenteel 40 miljoen voor Ronaldinho, Modric gaat voor 30 miljoen naar Tottenham. Meeuwis mag pas voor 5 miljoen weg bij Roda JC. Er wordt over een bedrag van 35 miljoen gepraat voor Huntelaar.

Zijn dit nog steeds reële bedragen? Gaat het nog meer stijgen de komende maanden?
pi_58377177
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 11:36 schreef BliksemSchigt het volgende:

Barca vraagt momenteel 40 miljoen voor Ronaldinho, Modric gaat voor 30 miljoen naar Tottenham. Meeuwis mag pas voor 5 miljoen weg bij Roda JC. Er wordt over een bedrag van 35 miljoen gepraat voor Huntelaar.

Zijn dit nog steeds reële bedragen? Gaat het nog meer stijgen de komende maanden?
Ronaldinho heeft wel eens meer gekost.
  dinsdag 29 april 2008 @ 11:39:13 #62
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_58377194
Reëel is het niet. Maar als alle clubs absurde prijzen vraagt zal Roda Meeuwis ook niet voor een normaal bedrag laten gaan.
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_58377211
Bijna 30 miljoen voor Modric is echt absurd.
Het zal ook nog wel meer gaan stijgen, tegenwoordig is een talent al snel rond de 10 miljoen waard, is weleens anders geweest.
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_58377236
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 11:38 schreef sjimz het volgende:

[..]

Ronaldinho heeft wel eens meer gekost.
Wanneer dan?
pi_58377244
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 11:41 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Wanneer dan?
Als vraagprijs dan he.
pi_58377281
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 11:42 schreef sjimz het volgende:

[..]

Als vraagprijs dan he.
Ja, dat ging helemaal nergens over. Maar toen had hij meer laten zien dan wat hij de laatste twee seizoenen heeft laten zien. Op gebied van marketing en commercie is hij natuurlijk wellicht zoveel waard, maar bij een voetballer zou het toch ook wel om zijn prestaties moeten gaan.
  dinsdag 29 april 2008 @ 11:46:37 #67
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_58377312
quote:

De verhoudingen lijken zoek, Darren Bent kostte meer dan Thierry Henry vorige zomer.
  dinsdag 29 april 2008 @ 11:47:39 #68
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_58377884
quote:

De bedragen zijn natuurlijk al jaren absurd. Een jaar of 5 geleden werden die hoge bedragen echter bijna alleen door de grote clubs betaald. In de meeste landen geldt dit nogsteeds, ik denk dat in Spanje en Italië zelfs minder wordt uitgegeven, maar in Engeland heeft nu echt iedere club veel geld door de gigantische TV-deal daar. Dit had al tot gevolg dat transfers binnen Engeland steeds duurder werden, en dan met name van Engelse spelers.

Spurs is wel een mooi voorbeeld, niet alleen met de aankoop van Bent, maar ook die van Bale deze zomer en de verkoop van Carrick aan Man Utd een jaar eerder. Dat die prijzen zo hoog liggen heeft met slim onderhandelen van de verkopende clubs te maken. Bent mag dan wel een slechte aankoop voor Spurs zijn, het was Charltons beste speler, met afstand, en Charlton wist ook wel dat het met geen mogelijkheid een gelijkwaardige vervanger kon halen. Dan ga je dus veel geld vragen. Omdat de kopende club ook veel geld heeft en iets in de speler ziet, betalen ze het nog ook. Birmingham staat op degraderen, maar als het in de Premier League blijft gaat het waarschijnlijk wel Zarate overnemen voor een miljoen of 20. Sunderland kocht als gepromoveerde club een keeper van meer dan 10 miljoen. Dat soort dingen zag je 5 jaar geleden niet.

Clubs in het buitenland hebben ook wel door dat er in Engeland en de top van Spanje en Italië veel geld zit, dus die gaan ook meer vragen. Straks gaat het echter weer vanzelf omlaag. Door het Webster arrest zal een club straks niet altijd meer zomaar kunnen vragen wat het wil, anders kan een speler zo de deur uitlopen. Om dat tegen te gaan, en te zorgen dat de speler anders toch nog wat geld oplevert, zullen de salarissen omhoog gaan. En dan niet zozeer van de Rinaldinho's maar meer van de categorie eronder. Clubs geven dan meer geld uit aan salarissen, en dus blijft er minder over voor transfers.
AFC Ajax - Manchester United FC - Tottenham Hotspur FC - Roberto Baggio
  dinsdag 29 april 2008 @ 12:18:20 #70
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_58377914
Sunderland krijgt komende zomer een transferbudget van 110 miljoen euro, las ik ergens.
pi_58378118
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 12:18 schreef M0NTANA het volgende:
Sunderland krijgt komende zomer een transferbudget van 110 miljoen euro, las ik ergens.
Zoiets staat inderdaad in de Sun. Absurd dat een club die tegen degradatie vecht zo veel geld kan uitgeven.
  dinsdag 29 april 2008 @ 12:42:05 #72
196494 JanVanHalst
Weet het wel.
pi_58378335
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 12:18 schreef M0NTANA het volgende:
Onvoorstelbaar..
Analist. Want kennis is macht, maar kennis delen is kracht.
pi_58531364
quote:
'Chelsea biedt zeventig miljoen voor verdediger Ramos'
07 mei 2008

Sergio Ramos staat op het punt de duurste verdediger in de voetbalgeschiedenis te worden. Chelsea wil de 21-jarige international voor 70 miljoen euro overnemen van Real Madrid. Dat beweerde althans de Spaanse krant El Mundo woensdag.

Real heeft het bod volgens de krant, die geen bronnen noemde, in beraad. El Mundo bracht het nieuws daags nadat Chelsea-eigenaar Roman Abramovich in Madrid een basketbaltoernooi had bezocht. Ramos, die nog tot 2013 onder contract staat bij Real, staat volgens dezelfde krant ook in de belangstelling van AC Milan.
  woensdag 7 mei 2008 @ 14:04:24 #74
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_58532233
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 12:42 schreef JanVanHalst het volgende:

[..]

Onvoorstelbaar..
Blijf je hierdoor 3 jaar in de PL dan verdien je dat geld met gemak terug.
pi_58532323
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 14:04 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Blijf je hierdoor 3 jaar in de PL dan verdien je dat geld met gemak terug.
Maar komende zomer moet je wéér investeren, en het jaar daarna wéér. Dus terugverdienen...?
  woensdag 7 mei 2008 @ 14:12:39 #76
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_58532419
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 12:28 schreef DemonCleaner het volgende:

[..]

Zoiets staat inderdaad in de Sun. Absurd dat een club die tegen degradatie vecht zo veel geld kan uitgeven.
En dan alsnog kut presteren natuurlijk. Laat Engelse clubs wat dat betreft maar aan ons een voorbeeld nemen, wij bereiken relatief veel met heel weinig. Veel geld schept gemakzucht.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_58532504
Interessanter is om te kijken naar het transferbudget in percentage van de begroting.
  woensdag 7 mei 2008 @ 14:17:23 #78
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_58532505
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 14:08 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Maar komende zomer moet je wéér investeren, en het jaar daarna wéér. Dus terugverdienen...?
Als je nu 110 miljoen kan investeren, dan hoef je de komende jaren niet veel geld uit te geven. Mits je het goed investeert.

Denk ook eerder dat dit geld over een langere periode (zeg 3 jaar) beschikbaar is.
pi_58532669
70 miljoen
pi_58855101
We have a new leader! Real Madrid overweegt een bod van 80 miljoen op Cristiano Ronaldo, waarvan de helft in cash, de andere helft is Robinho.
pi_58855165
Robinho die 40 miljoen waar is
pi_59084381
18 miljoen voor Sulejmani om van Heerenveen naar Ajax te gaan.

Realistisch, extreem, normaal, trend, overdreven? Roept u maar. Ik denk als het sowieso 18 miljoen is zonder prestatiebonussen dit ietwat aan de extreem hoge kant is.
pi_59084464
Realistisch. Het is een supertalent, groter talent dan Babel bijvoorbeeld.
pi_59086986
Maar Babel speelde al drie volle seizoen bij Ajax, Sulejmani heeft net 30 wedstrijden gespeeld.

Lijkt mij toch wel mee te spelen bij het transferbedrag. Of wordt er alleen naar het talent gekeken?
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_59087202
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 12:20 schreef RayMania het volgende:
Maar Babel speelde al drie volle seizoen bij Ajax, Sulejmani heeft net 30 wedstrijden gespeeld.

Lijkt mij toch wel mee te spelen bij het transferbedrag. Of wordt er alleen naar het talent gekeken?
Plus Babel maakte een buitenlandse transfer door een kapitaalkrachtigere club.
  dinsdag 3 juni 2008 @ 12:36:59 #86
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_59087332
quote:
Zowel 17 miljoen voor Babel als 18 miljoen voor Sulejmani zijn compleet belachelijke bedragen vind ik persoonlijk.
For those involved, No explanation is necessary
For those who are not, No explanation is possible
pi_59087547
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 12:36 schreef PyTh het volgende:

[..]

Zowel 17 miljoen voor Babel als 18 miljoen voor Sulejmani zijn compleet belachelijke bedragen vind ik persoonlijk.
ben ik het mee eens, vond het maar raar dat Liverpool dat bedrag betaalde
  dinsdag 3 juni 2008 @ 12:48:00 #88
121310 venomsnake
El Saltador
pi_59087553
Het punt is dat zo'n Sulejmani een langdurig contract heeft getekend bij Heerenveen. Vervolgens speelt hij de sterren van de hemel en is hij één van de beste spelers op de nederlandse velden. Kortom, Heerenveen wil hem er nog wel een jaartje bij hebben. Vervolgens klopt Ajax aan de deur, dan krijg je dus de situatie dat Heerenveen miljoenen op de bank heeft staan en dus helemaal niet hoeft te verkopen, maar liever heeft dat Sulejmani nog een jaar bij heerenveen blijft spelen. Heerenveen kan dus vragen wat het wil aangezien er geen noodzaak is hem te verkopen, hij een langdurig contract heeft, je een concurrent versterkt in Nederland en het niet zo eenvoudig is om een opvolger van zijn caliber te halen. Dan is het vrij logisch dat Heerenveen een fors bedrag gaat vragen, want laten we eerlijk zijn, Sulejmani is een geweldenaar met enorm veel potentie. 18 miljoen is erg veel, maar gezien de omstandigheden en het feit dat Ajax een dikke bankrekening heeft na de transfers van Sneijder en babel vind ik het geen gekke prijs die ze vragen. Dommer is als je het daadwerkelijk gaat betalen. maar aan de andere kant, als Sulejmani volgend seizoen weer gaat schitteren bij heerenveen is hij waarschijnlijk onhaalbaar voor elke Nederlandse club.
pi_59087612
quote:

Meestal wordt er bij talenten inderdaad alleen naar de potentie gekeken. Ook Babel, Drenthe etc. hadden nog niet echt wat op het hoogste niveau(bedoel ik geen eredivisie mee dus) gepresteerd dat de doorslag zou kunnen geven voor een transfer.
  dinsdag 3 juni 2008 @ 12:52:47 #90
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_59087648
Nederland gaat ook de trend van -relatief gezien- dure transfers volgen. Voor Huntelaar (9 miljoen) was Robben de duurste met 4 miljoen. Het lijkt alsof vanaf het moment Huntelaar danwel Babel het hek een beetje van de dam is.
Amrabat, van een degradant naar PSV voor 3 miljoen euro.

Nu speelt natuurlijk ook mee dat voor veel Nederlandse clubs verkopen geen noodzaak meer is.

[ Bericht 1% gewijzigd door Prosac op 03-06-2008 12:54:26 (nalezen voor te posten :P) ]
  dinsdag 3 juni 2008 @ 12:55:09 #91
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_59087700
Dat clubs als Liverpool en Real Madrid spelers als Babel en Drenthe kopen voor té hoge bedragen kan ik nog inkomen.

Maar een Nederlandse club als Ajax die 18 miljoen neerlegt voor een talentje van Heerenveen?
En wat te denken van Emnes die tussen de 3 en 4 miljoen moet gaan kosten? Hooguit 5 wedstrijden goed gespeeld!
De nacht verandert iedereen,
kankelul.
  dinsdag 3 juni 2008 @ 13:04:31 #92
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_59087898
Die 5 wedstrijden is natuurlijk wat wij er voornamelijk van gezien hebben. Veel spelers worden al vanaf de jeugd gevolgd.
pi_59087950
Het zou natuurlijk een positieve ontwikkeling kunnen zijn, omdat de koopkracht van de kleinere clubs groter wwordt waardoor je een sterkere competitie zal krijgen. Of is dat te kort door de bocht
  dinsdag 3 juni 2008 @ 13:08:24 #94
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_59087988
Ik denk dat dat te kort door de bocht is, want die kleinere clubs moeten nu ook meer geld neertellen voor spelers. Groningen betaalt nu ineens 3,3 miljoen voor de vervanger van Lindgren, om maar wat te noemen.
pi_59088516
Ik vind dat Sulejmani dat markttechnisch gesproken wel waard is. Heerenveen is een club die altijd scherp op de prijzen let en niet kijkt waar de eigen portemonnee eventueel voldoende aan heeft. Ze halen er kortom uit wat erin zit.

Eigenlijk zou er natuurlijk een beschermde salary-cap moeten zijn, waardoor het marktprincipe weer maatschappijvriendelijk wordt. Zo'n Ronaldinho die elk jaar weer een tiental miljoenen euro's moet zien te investeren, als club schiet je met 'n afgeleide speler niet veel op.

Trouwens voor Sulejmani is de stap naar Ajax amper als een springplank te zien, zoveel ontloopt het elkaar tegenwoordig niet meer. Ook al omdat men in Amsterdam weigert om Champions League te halen, waar het echte geld wordt opgehaald.
pi_59088539
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 13:08 schreef Prosac het volgende:
Ik denk dat dat te kort door de bocht is, want die kleinere clubs moeten nu ook meer geld neertellen voor spelers. Groningen betaalt nu ineens 3,3 miljoen voor de vervanger van Lindgren, om maar wat te noemen.
Uiteraard, krijg je weer die afhankelijkheid van verkopen terug. En in Nederland is er geen consumentenmarkt om de klappen op te vangen. Alleen de overheid, en die past er voortaan voor.
pi_59088566
Man Utd heeft schijnbaar 5 miljoen pond op een 17 jarige speler van Cardiff geboden die maar 22 wedstrijden achter zijn naam heeft staan... Dus ook in Engeland gaat de bedragen rap omhoog voor dit soort spelers.
pi_59088635
Het hoeft ook niet persé de feitelijke waarde te zijn. Tegenwoordig wordt ook al met voedsel gespeculeerd, dat kan ook met voetballers. Zolang het maar lucratief is, als makelaar of speler heb je er verder geen boodschap aan wie er onder lijdt.
pi_59089739
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 12:52 schreef Prosac het volgende:
Nederland gaat ook de trend van -relatief gezien- dure transfers volgen. Voor Huntelaar (9 miljoen) was Robben de duurste met 4 miljoen. Het lijkt alsof vanaf het moment Huntelaar danwel Babel het hek een beetje van de dam is.
Amrabat, van een degradant naar PSV voor 3 miljoen euro.

Nu speelt natuurlijk ook mee dat voor veel Nederlandse clubs verkopen geen noodzaak meer is.
Machlas was 19 miljoen gulden.
pi_59089780
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 13:33 schreef BliksemSchigt het volgende:
Man Utd heeft schijnbaar 5 miljoen pond op een 17 jarige speler van Cardiff geboden die maar 22 wedstrijden achter zijn naam heeft staan... Dus ook in Engeland gaat de bedragen rap omhoog voor dit soort spelers.
Heb jij cijfers van transferbedragen tov begrotingen? Dan krijg je natuurlijk een beter beeld van de transferbedragen

Inflatie kunnen we zelf wel ff berekenen
pi_59089889
Sulejmani heeft nog te weinig bewezen voor 18 miljoen euro. Een groot talent, maar hij heeft nog geen vol seizoen geschitterd.
pi_59089966
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 14:23 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Sulejmani heeft nog te weinig bewezen voor 18 miljoen euro. Een groot talent, maar hij heeft nog geen vol seizoen geschitterd.
Dan was de vraagprijs 25 miljoen.
pi_59090240
Wat is de norm tegenwoordig nog?
Een seizoen presteren is minimaal tien miljoen (zie Drenthe).
Maak je ook nog wat doelpunten, minimaal vijftien miljoen (zie Alves en nu Sulejmani).
Onder de 25, van topland naar topland, een miljoen of dertig (zie Robben).

Werkt het zo?
  dinsdag 3 juni 2008 @ 14:36:24 #104
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_59090241
Ik begrijp het standpunt van Heerenveen. Maar dat standpunt is natuurlijk enkel om de prijs op te drijven. Het mes van die manier van handelen snijdt aan twee kanten. Een miljoen of twaalf is gewoon een uitstekende bedrag en een ongelofelijke winst voor de investering die Heerenveen maakt. En dat weten Sulejmani en zijn zaakwaarnemer natuurlijk ook verdomd goed.

Blijf je aan zo'n onredelijk bedrag vasthouden, dan kan dat andere 'trend'-topic weer van stal gehaald worden. Je weet wel, met de Suarez'jes, Alvesjes en Bruno Silvaatjes.
  dinsdag 3 juni 2008 @ 14:38:17 #105
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_59090292
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 14:36 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Wat is de norm tegenwoordig nog?
Een seizoen presteren is minimaal tien miljoen (zie Drenthe).
Maak je ook nog wat doelpunten, minimaal vijftien miljoen (zie Alves en nu Sulejmani).
Onder de 25, van topland naar topland, een miljoen of dertig (zie Robben).

Werkt het zo?
Je bedoelt 10 miljoen voor twee goede groepswedstrijden op een jeugd-EK (Drenthe)?

Alves werd ineens zoveel waard, omdat hij een international-status kreeg. Daardoor belandde hij in het internationale nieuws en dat heeft Heerenveen enorm veel extra miljoenen opgeleverd.
  dinsdag 3 juni 2008 @ 14:39:26 #106
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_59090319
In een jaar tijd van drie ton opleidingsvergoeding naar 18 miljoen euro.
pi_59090349
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 14:38 schreef twi het volgende:

[..]

Je bedoelt 10 miljoen voor twee goede groepswedstrijden op een jeugd-EK (Drenthe)?

Alves werd ineens zoveel waard, omdat hij een international-status kreeg. Daardoor belandde hij in het internationale nieuws en dat heeft Heerenveen enorm veel extra miljoenen opgeleverd.
Volgens enkele Feyenoorders was ie dat seizoen ook redelijk constant, vond zelf van niet maar ik zag niet alle wedstrijden. Maar die prijs werd natuurlijk ook voor 90% bepaald door dat EK.
pi_59090368
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 14:39 schreef M0NTANA het volgende:
In een jaar tijd van drie ton opleidingsvergoeding naar 18 miljoen euro.
Inmiddels heeft hij meer indruk gemaakt dan welke Ajacied ook het afgelopen seizoen. Voorts wil Heerenveen een stukje van de Europese doorverkoop terugzien en weet verder dat Ajax op geld zit. Dan kom je wel aan zijn bedrag, feitelijk nog een koopje. Die Friezen zijn slavendrijvers immers.
pi_59090483
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 14:41 schreef okee6 het volgende:

[..]

Inmiddels heeft hij meer indruk gemaakt dan welke Ajacied ook het afgelopen seizoen. Voorts wil Heerenveen een stukje van de Europese doorverkoop terugzien en weet verder dat Ajax op geld zit. Dan kom je wel aan zijn bedrag, feitelijk nog een koopje. Die Friezen zijn slavendrijvers immers.
Heeft Suarez niet gewoon betere cijfers dan Sulejmani?
  dinsdag 3 juni 2008 @ 14:52:14 #110
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_59090654
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 14:46 schreef Gordon_Shumway het volgende:

[..]

Heeft Suarez niet gewoon betere cijfers dan Sulejmani?
Het is okee6. Zijn posts moet je lezen, maar je moet er niet tegenin gaan. Heeft geen nut. Huntelaar heeft dit seizoen met meer dan 30 goals en een bronzen schoen namelijk ook geen indruk gemaakt.
pi_59090729
Vorig jaar waren 'we' boos op Groningen dat ze geen bedrag noemden voor Suarez, omdat ze hem niet wilden verkopen. En dat ze anders maar 'gewoon' 20 miljoen moesten vragen. Dat doet Heerenveen nu. Dat gaat er natuurlijk niet voor betaald worden, maar het is wel een startpunt voor een evt. onderhandeling.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_59090817
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 14:52 schreef twi het volgende:

[..]

Het is okee6. Zijn posts moet je lezen, maar je moet er niet tegenin gaan. Heeft geen nut. Huntelaar heeft dit seizoen met meer dan 30 goals en een bronzen schoen namelijk ook geen indruk gemaakt.
Weten we dat ook weer. Een DAM
pi_59090837
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 14:55 schreef Suijk het volgende:
Vorig jaar waren 'we' boos op Groningen dat ze geen bedrag noemden voor Suarez, omdat ze hem niet wilden verkopen. En dat ze anders maar 'gewoon' 20 miljoen moesten vragen. Dat doet Heerenveen nu. Dat gaat er natuurlijk niet voor betaald worden, maar het is wel een startpunt voor een evt. onderhandeling.
startpunt,

het verschil is nog enkele tienduizenden volgens de Telegraaf.
pi_59090891
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 14:58 schreef MaxPower het volgende:

[..]

startpunt,

Ja, dat geloof ik dus ook niet.
Klik dan als je durft
pi_59090898
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 14:58 schreef MaxPower het volgende:

[..]

startpunt,

Net alsof je over enkele tienduizenden gaat bakkelijen als ie 18 miljoen kost.
pi_59090910
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 15:00 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Net alsof je over enkele tienduizenden gaat bakkelijen als ie 18 miljoen kost.
Heerenveen wel ja.
pi_59090961
't Zijn net Joden!
Klik dan als je durft
  dinsdag 3 juni 2008 @ 15:15:26 #118
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_59091268
Ik snap het handen wrijven van MaxPower in deze eigenlijk niet zo. Als je dan 18 miljoen hebt, wat dan? Ik zie Heerenveen tot nu toe bar weinig doen met het geld wat ze binnen hebben gehaald, behalve wat huurlingen terughalen en halfbakke Polen/Brazilianen kopen.
pi_59092125
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 15:15 schreef twi het volgende:
Ik snap het handen wrijven van MaxPower in deze eigenlijk niet zo. Als je dan 18 miljoen hebt, wat dan? Ik zie Heerenveen tot nu toe bar weinig doen met het geld wat ze binnen hebben gehaald, behalve wat huurlingen terughalen en halfbakke Polen/Brazilianen kopen.
onze scouting heeft zich wel bewezen dacht ik zo.
  dinsdag 3 juni 2008 @ 16:29:03 #120
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_59093408
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 15:45 schreef MaxPower het volgende:

[..]

onze scouting heeft zich wel bewezen dacht ik zo.
Maar waar blijft dat geld eigenlijk allemaal? Jullie hebben de laatste jaren voor aardig wat knaken verkocht, maar zelf geld uitgeven doen jullie niet echt. Investeer wat meer en ja kan denk ik om een CL mee spelen.
pi_59093579
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 16:29 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Maar waar blijft dat geld eigenlijk allemaal? Jullie hebben de laatste jaren voor aardig wat knaken verkocht, maar zelf geld uitgeven doen jullie niet echt. Investeer wat meer en ja kan denk ik om een CL mee spelen.
Gewoon steeds een stapje dichterbij de top komen is ook wat waard. Ze hadden dit jaar trouwens gewoon een sterke selectie staan, geïnvesteerd wordt er wel. Ze zullen de miljoenen van Alves en Sulejmani ook pas dit seizoen uit kunnen geven. Maar het is belangrijk dat je eerst een goed kader creëert met constante inkomsten. Gooi je de binnengekomen miljoenen in een keer weer over de balk, dan heb je natuurlijk kans op een incidenteel succes. Investeer je het in je stadion, en mogelijkheden om vaste geldstromen op gang te brengen, heb je dat incidentele succes niet, maar kun je naar constant succes toegroeien.
  dinsdag 3 juni 2008 @ 16:37:59 #122
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_59093660
Die laatste zin van mij lijkt echt helemaal nergens op.

Klopt ook wel wat je zegt Solstice, maar zo doet Heerenveen het toch al een hele tijd. Lijkt me dat op een gegeven moment ook wat meer in de selectie geinvesteerd zal gaan worden.
pi_59093829
Voor Nederland zijn de stijgende transferbedragen een gift, er komt zo meer geld bij de clubs wat weer leidt tot dat ze duurdere spelers kunnen kopen uit het buitenland en als je een hoger salaris aanbiedt, ja dan komen de meesten wel..
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
pi_59093920
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 16:37 schreef zjroentje het volgende:

Klopt ook wel wat je zegt Solstice, maar zo doet Heerenveen het toch al een hele tijd. Lijkt me dat op een gegeven moment ook wat meer in de selectie geinvesteerd zal gaan worden.
Dat moment is met het aantrekken van Sollied denk ik aangebroken. Trond mag deze zomer 13 miljoen uitgeven. En als Sulejmani vertrekt wellicht het dubbele.
  dinsdag 3 juni 2008 @ 16:48:27 #125
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_59093961
Eigenlijk best een mooie ontwikkeling, dat de subtoppers in Nederland voor dat soort bedragen spelers kunnen aantrekken.
pi_59096048
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 14:52 schreef twi het volgende:

[..]

Vroeger had een beperkte speler als Suares niet aan de bak gekomen in Amsterdam, daar is tegenwoordig de eredivisie de maat, vandaar. Sulejmani kan beter dan eredivisie, hij had maar één seizoen nodig om dat te laten zien. Hem vergelijken met zwoeger Suares is in het licht van 'een investering' appels met peren vergelijken. Sulejmani heeft waarde, Suares heeft dat enkel voetballend voor dit Ajax.

Huntelaar heeft waarde vanwege zijn functie, goede afmaker. In Portugal of Schotland zullen ze daar grif voor betalen. In Engeland zal men huiverig zijn, vanwege de hoofdprijs die Ajax vraagt, dat is een gok. En waarom heeft geen van de rijke Engelse clubs die nog niet durven nemen tot dusver?
  dinsdag 3 juni 2008 @ 18:32:15 #127
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_59096275
quote:
Geduld is een schone zaak, rustig opbouwen.

Heerenveen doet dat erg netjes de laatste jaren.
De nacht verandert iedereen,
kankelul.
pi_59822840
In Engeland draaien ze weer een beetje door.

25 miljoen euro voor Keane vraagt Tottenham . Minimaal 20 miljoen voor Gareth Barry bij Aston Villa . Chelsea zou 85 miljoen voor Torres willen betalen . Crouch voor een bedrag rond de 15 miljoen pond naar Portsmouth. Manchester City haalt een Braziliaan uit Rusland voor meer dan 20 miljoen euro.

Ze gaan aardig de hoogte in. Het bedrag wat Barcelona voor Daniel Alves heeft betaald zal ook zeker niet laag liggen - 25 miljoen pond wordt ergens genoemd .
pi_59897176
En maar weer een kick. Volgens de geruchten 85 miljoen euro voor Torres, namens Chelsea. En Arsenal heeft waarschijnlijk 45 miljoen op het voorhoofd van Adebayer geplakt, maar dat vindt AC Milan te duur.
pi_59897191
ik dacht nee he weer een topic over sulejmani
pi_59897209
En hoe vindt men 16,25 miljoen voor Sulejmani die nog maar net 1 jaar in de Eredivisie heeft gespeeld?
pi_59897228
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 20:40 schreef MaxPower het volgende:
ik dacht nee he weer een topic over sulejmani
Sorry Max
pi_59897257
pi_59897328
Jongens dat zijn maar geruchten. Chelsea wordt met iedereen gelinkt en ik heb echt de meest belachtelijke cijfers voorbij zien komen. 55 miljoen voor Ramos, een paar weken terug nog. Je moet er niet zo snel intrappen

Vind hetnog wel meevallen in Engeland. 4 realtief dure aankopen geweest voorlopig: Bosingwa, Elmander,Jo en Modric. Maar denk dat er nog wel een aantal bijkomen.
pi_59897337
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 20:41 schreef sjimz het volgende:
En hoe vindt men 16,25 miljoen voor Sulejmani die nog maar net 1 jaar in de Eredivisie heeft gespeeld?
Het wordt wel steeds hoger en hoger, maar kwaliteit kost tegenwoordig mmers geld. En het lijkt inderdaad een trend te worden om de TT te beantwoorden. Eerst Huntelaar, vervolgens Suárez en nu Sulejmani. De eerste twee zijn bij Ajax geslaagd en een grote kans dat Sulemani ook wel slaagt.

Die 16,25 miljoen is trouwens wel met premies, is niet het netto transferbedrag.
pi_59897340
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 17:14 schreef BliksemSchigt het volgende:
In Engeland draaien ze weer een beetje door.

25 miljoen euro voor Keane vraagt Tottenham . Minimaal 20 miljoen voor Gareth Barry bij Aston Villa . Chelsea zou 85 miljoen voor Torres willen betalen . Crouch voor een bedrag rond de 15 miljoen pond naar Portsmouth. Manchester City haalt een Braziliaan uit Rusland voor meer dan 20 miljoen euro.

Ze gaan aardig de hoogte in. Het bedrag wat Barcelona voor Daniel Alves heeft betaald zal ook zeker niet laag liggen - 25 miljoen pond wordt ergens genoemd .
29 miljoen euro voor Daniel Alves volgens teletekst.
  vrijdag 4 juli 2008 @ 21:12:36 #137
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_59897913
vergeleken met die bedragen is eerder de 10 miljoen van Chelsea voor Deco lachwekkend.

De clubs in Engeland hebben door de tv-gelden gewoonweg ontzettend veel te besteden en hoeven daardoor ook niet zo nodig te verkopen. Dus dan maar absurde bedragen noemen.
  zaterdag 5 juli 2008 @ 00:12:27 #138
3432 Whiteguy
TÜV geprüft
pi_59902002
quote:

Ach... dure spelers kunnen ook mislukken. En de scouting van Heerenveen heeft bewezen goede aankopen te kunnen doen tegen mooie prijzen.
Az is vorig jaar ook relatief veel geld in transfers aan het steken geweest (Ari & Pelle waren alleen al meer dan 10 mln samen). Nou dat was ook geen succes.
pi_59902939
Bij Ajax worden de prijzen steeds absurder, bij PSV steeds goedkoper
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_59903051
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 01:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Bij Ajax worden de prijzen steeds absurder, bij PSV steeds goedkoper
Bij PSV komen er ook mindere spelers voor terug dan dat ze laten gaan.
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
pi_59903070
Maar er staat wel een beter team
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_59945032
8.5 miljoen voor Bradley - een 1-jarig contract . Het bod van Chelsea op Kaka zou 75 miljoen pond zijn.

Het gaat wel erg hard, ook bij de 'lagere niveau's'. Feyenoord dat een 'miljoenenbedrag' over heeft voor een talent van Twente die nog een vol seizoen moet spelen op Eredivisie-niveau.

Wat zal in de komende twee jaar de invloed zijn van het Webster-arrest? Of denkt iedereen dat de waardes alleen nog maar meer zullen worden? Of gaat er echt gewoon een keer een stop op die hoge transfergelden?
pi_59945067
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 20:47 schreef RayMania het volgende:

[..]

Het wordt wel steeds hoger en hoger, maar kwaliteit kost tegenwoordig mmers geld. En het lijkt inderdaad een trend te worden om de TT te beantwoorden. Eerst Huntelaar, vervolgens Suárez en nu Sulejmani. De eerste twee zijn bij Ajax geslaagd en een grote kans dat Sulemani ook wel slaagt.

Die 16,25 miljoen is trouwens wel met premies, is niet het netto transferbedrag.
Lijkt me dat ze eerst een transfer moeten maken of een prijs moeten winnen
pi_60137622
quote:
Hill-Wood: It's out of control

ARSENAL chairman Peter Hill-Wood has blasted the summer transfer market as out of control. Real Madrid are reportedly willing to pay up to £60million for Cristiano Ronaldo while Manchester City have tabled a £25m offer for Barce-lona’s Brazilian outcast Ronaldinho. But Hill-Wood reckons football is living in a fantasy world at the same time as the business community heads for recession.

He said: “Maybe people need to be waking up to the realities of the world and that the days of easy money have come to a pretty sudden end. There is an awful lot of talk about big transfers and major demands of players. But you will find throughout Europe that money is not quite as easy to obtain as it used to be. I think a lot of these stories emanating from agents may not actually come to fruition.”

Arsenal are the only top-four club in England who are not dependent on a billionaire owner to cough up cash for transfers. And the Gunners chairman sent a warning out to those who are overspending now, that it will come back to haunt them.

Hill-Wood said: “It disappoints me because a lot of people don’t seem to realise that in the long run you must run a football club on a sensible commercial basis. A lot of the figures bandied around at the moment don’t make sense.”

Boss Arsene Wenger has splashed out under £5m on Cardiff starlet Aaron Ramsey, 17, and £11m on Marseille midfielder Samir Nasri so far this summer.
  woensdag 16 juli 2008 @ 09:21:22 #145
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_60138046
nah 25 mil voor een ronaldino van best mee?s
pi_60140839
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 09:33 schreef WooZ het volgende:
nah 25 mil voor een ronaldino van best mee?s
Als je het enkel zou baseren op z'n laatste seizoen hadden er wel wat miljoenen van de prijs afgehaald kunnen worden.
pi_60142631
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 09:03 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Die vent is helemaal niet wijs. Arsenal vroeg zelf in eerste instantie ook een belachelijk bedrag voor Adebayor. Maar Arsenal is natuurlijk wel één van de ploegen in Engeland die relatief weinig te besteden hebben, dus het treft die club harder dan de rijkere clubs.
pi_60143379
Voor hoeveel is Hleb naar barca?
Zn contract liep niet meer zo heel lang door dacht ik.
pi_60149032
Als je alle transfers bekijkt heeft alleen Ajax ongeveer 50% te veel betaald voor Sulejmani. De rest van de transferbedragen zijn logisch
pi_60149144
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 17:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als je alle transfers bekijkt heeft alleen Ajax ongeveer 50% te veel betaald voor Sulejmani. De rest van de transferbedragen zijn logisch
Dat jij toch altijd weer bij Ajax uit kan komen

Waarom maak jij ze zo druk over wat Ajax betaald heeft?
  woensdag 16 juli 2008 @ 18:02:55 #152
121310 venomsnake
El Saltador
pi_60149159
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 17:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Och, dat is allemaal zo relatief.. Als Ajax hem over twee jaar voor 27 miljoen aan Chelsea verkoopt zegt iedereen weer dat Ajax het prima gedaan heeft. En blijkbaar denkt Ajax met Sulejmani een dusdanig groot talent te hebben aangretrokken dat men daar wel een beetje vanuit gaat.

Voor minder had Heerenveen hem ook domweg niet verkocht trouwens.
pi_60149242
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 18:02 schreef F1Bas het volgende:

[..]

Dat jij toch altijd weer bij Ajax uit kan komen

Waarom maak jij ze zo druk over wat Ajax betaald heeft?
DAM steekt gewoon meer aandacht in Ajax dan in zijn eigen clubje
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
pi_60149269
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 18:02 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Och, dat is allemaal zo relatief.. Als Ajax hem over twee jaar voor 27 miljoen aan Chelsea verkoopt zegt iedereen weer dat Ajax het prima gedaan heeft. En blijkbaar denkt Ajax met Sulejmani een dusdanig groot talent te hebben aangretrokken dat men daar wel een beetje vanuit gaat.

Voor minder had Heerenveen hem ook domweg niet verkocht trouwens.
Een te dure speler die voor meer geld verkocht wordt is nog steeds te duur en Ajax kan hem ook gewoon niet kopen. Dan was Heerenven toch wel bij Ajax of PSV uitgekomen
pi_60149283
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 18:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Een te dure speler die voor meer geld verkocht wordt is nog steeds te duur en Ajax kan hem ook gewoon niet kopen. Dan was Heerenven toch wel bij Ajax of PSV uitgekomen
Nee, dan had hij de stap gelijk al naar een topclub in het buitenland gezet.
pi_60149334
Of niet
  woensdag 16 juli 2008 @ 18:13:57 #157
121310 venomsnake
El Saltador
pi_60149362
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 18:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Tja, maar Ajax wil per se kampioen worden komend seizoen en men denkt Sulejmani daarbij nodig te hebben. Ook gaat men er blijkbaar vanuit dat Sulejmani veel geld waard is over één of twee jaar, en dat ze er dus absoluut geen verlies op zullen maken.

Als hij bij Heerenveen was gebleven. en weer zo'n goed seizoen zou hebben gedraaid, dan was hij volgend seizoen absoluut onhaalbaar geweest voor Ajax. Dan was hij waarschijnlijk rechtstreeks naar het buitenland vertrokken. Ik denk dat men dat bij Ajax ook wel heeft ingezien.

Heerenveen is financieel ook kerngezond, en laat dat soort grote talenten echt niet meer voor minder gaan.
pi_60149450
Niemand dwingt je om hem te kopen en er zijn voldoende spelers op de markt van het niveau Suljemani die je voor minder kan kopen
pi_60149466
Als je kampioen wil worden koop je 2 verdedigers en een middenvelder en geen Suljemani
  woensdag 16 juli 2008 @ 18:19:47 #160
121310 venomsnake
El Saltador
pi_60149474
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 18:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Niemand dwingt je om hem te kopen en er zijn voldoende spelers op de markt van het niveau Suljemani die je voor minder kan kopen
Maar Ajax hecht er veel waarde aan als een speler zich al heeft bewezen in de eredivisie.
pi_60149518
Das een gebrek geen teken van sterkte
pi_60149539
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 18:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als je kampioen wil worden koop je 2 verdedigers en een middenvelder en geen Suljemani
De transferperiode is nog niet afgelopen!
  woensdag 16 juli 2008 @ 18:30:37 #163
121310 venomsnake
El Saltador
pi_60149629
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 18:23 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Das een gebrek geen teken van sterkte
True..
Al hebben ze dit jaar een poging gewaagd met het aantrekken van Cvitanich.
Wie weet wordt het wat en gaan ze wat vaker zelf spelers uit het buitenland halen.

Zou goed nieuws zijn voor de suptoppers, die kunnen dan misschien iets langer genieten van hun topspelers.
pi_60149686
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 18:30 schreef venomsnake het volgende:
Zou goed nieuws zijn voor de suptoppers, die kunnen dan misschien iets langer genieten van hun topspelers.
Maak je maar niet druk hoor, Berg komen we volgend jaar pas ophalen.
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
  woensdag 16 juli 2008 @ 18:35:14 #165
121310 venomsnake
El Saltador
pi_60149701
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 18:34 schreef _Mike_ het volgende:

[..]

Maak je maar niet druk hoor, Berg komen we volgend jaar pas ophalen.
Dan is hij onhaalbaar.
pi_60149747
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 13:38 schreef Rejected het volgende:
Voor hoeveel is Hleb naar barca?
Zn contract liep niet meer zo heel lang door dacht ik.
Ik dacht voor 15 miljoen en hij had nog een contract voor twee jaar.

Dat is toch ook opmerkelijk: een speler die een tijdlang op het hoogste niveau gespeeld heeft in Duitsland en Engeland en al genoeg internationale ervaring heeft goedkoper is dan een speler die een goed seizoen draaide in de Eredivisie.
Sulejmani is wel een stuk jonger, maar het is een behoorlijke gok. En het kan een hele dure gok worden.
pi_60150704
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 18:37 schreef Gordon_Shumway het volgende:

[..]

Ik dacht voor 15 miljoen en hij had nog een contract voor twee jaar.

Dat is toch ook opmerkelijk: een speler die een tijdlang op het hoogste niveau gespeeld heeft in Duitsland en Engeland en al genoeg internationale ervaring heeft goedkoper is dan een speler die een goed seizoen draaide in de Eredivisie.
Sulejmani is wel een stuk jonger, maar het is een behoorlijke gok. En het kan een hele dure gok worden.
Je moet Suljemani vergelijken met spelers ongeveer van zijn leeftijd die minimaal een seizoen op het hoogste niveau hebben gespeeld en uitgeblonken. En die leveren bij lange na geen 18 miljoen op
pi_60151153
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 19:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Je moet Suljemani vergelijken met spelers ongeveer van zijn leeftijd die minimaal een seizoen op het hoogste niveau hebben gespeeld en uitgeblonken. En die leveren bij lange na geen 18 miljoen op
16
pi_60151239
Jij je zin
pi_64575971
En weer een nieuwe transferperiode, met de oliesjeiks van Man City aan de macht. Ondanks de kredietcrisis lijkt er geen stop te komen op de hoge transferbedragen.

In Engeland wordt alweer gesproken over een nieuw winterrecord aan transfers. 60 miljoen euro heeft City schijnbaar over voor Eto'o.

Hoe zal het zich gaan ontwikkelen en zal het na de zomer echt niet minder worden?
pi_64576579
Zou kut zijn voor Barca
pi_64576641
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 13:23 schreef BliksemSchigt het volgende:
En weer een nieuwe transferperiode, met de oliesjeiks van Man City aan de macht. Ondanks de kredietcrisis lijkt er geen stop te komen op de hoge transferbedragen.

In Engeland wordt alweer gesproken over een nieuw winterrecord aan transfers. 60 miljoen euro heeft City schijnbaar over voor Eto'o.

Hoe zal het zich gaan ontwikkelen en zal het na de zomer echt niet minder worden?
Nope, in 2000 kwam het door de economische hausse dat de transferbedragen opliepen en nu komt het door mensen die voetbal niet serieus nemen, het voetbal gaat zo weer hard achteruit.
pi_64588394
quote:
Wenger - Credit crunch will hit January deals

By Declan Taylor

Arsène Wenger is certain that football will feel the full force of the current economic crisis.

With the January transfer window well and truly open many clubs are expected to bolster their squads for the second half of the season. However, Wenger thinks that the current climate, and particularly the weakness of the pound sterling, will prevent many of the usual big spenders from splashing the cash.

Despite this, the manager confirmed that he does have funds available to spend in the next month.

“We do have a specific budget. It is not as big as I have read in the newspapers but we will try to use it wisely and well if we can,” said Wenger at Friday’s pre-match press conference.

“I still feel football will be hurt as much as anybody else in this economical crisis. At the moment, people are not conscious of what is facing us economically. It will certainly be more difficult because it was not long ago 1.40 and 1.50 [Euros to the pound] but now it is one to one. It is a big handicap for English football.

“People still think we are in a bubble, but we will be hit like anybody else, I am convinced of that.”

However, Wenger does expect one club to benefit from the ‘credit crunch’ - the Premier League’s newest spending power, Manchester City.

“I am convinced you will have a much more cautious market than you expect it to be but one of the isolated powers you could have are Man City,” he said. “That will be one of their strengths because they will not have quite as much competition as they would have had if the circumstances were normal.”
pi_64588505
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 19:13 schreef BliksemSchigt het volgende:

“People still think we are in a bubble, but we will be hit like anybody else, I am convinced of that.”
Het Engelse voetbal is één en al zeepbel, het voetbal draait op centen van eigenaren, niet van clubs.
pi_64613805
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 13:23 schreef BliksemSchigt het volgende:

60 mil....
Striving to be more than average.
pi_64613863
quote:
Verkoop Buffon om Messi te betalen?

Tuttusport, de Juventus-minded krant van Italië, speculeert er weer druk op los.

Vrijdag kwam de krant met het bericht dat de Oude Dame interesse heeft om Lionel Messi voor 75 miljoen euro over te nemen van Barcelona. De Argentijn heeft echter een afkoopsom van 150 miljoen euro in zijn contract staan.

Om de aankoop van de jonge ster te financieren heeft Juventus echter nog wel een ijzer in het vuur: doelman Gianluigi Buffon.

De Italiaanse international staat in de belangstelling van Manchester City, dat naar verluidt 100 miljoen euro over zou hebben voor de doelman.

Het is de wens van de Juventus-eigenaren om Messi naar Turijn te halen. Met de 100 miljoen van Buffon zou deze wens wel eens snel werkelijkheid kunnen worden.
Weer een leuk voorbeeld
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 3 januari 2009 @ 15:14:08 #177
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_64613997
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 19:16 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Het Engelse voetbal is één en al zeepbel, het voetbal draait op centen van eigenaren, niet van clubs.
Zal die bel eens worden doorgeprikt ?
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zaterdag 3 januari 2009 @ 15:20:04 #178
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_64614156
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 15:14 schreef borisz het volgende:

[..]

Zal die bel eens worden doorgeprikt ?
Portsmouth en West Ham United zijn in ieder geval al in de problemen gekomen, en moeten deze periode verkopen. Normaal gesproken kopen ze in deze periode nog eventjes voor 20 miljoen aan.

Het zou aan de ene kant heerlijk zijn als die zeepbel wordt doorgeprikt, maar aan de andere kant gaan veel mooie clubs dan wel afzakken. Worden nog spannende tijden voor een aantal clubs.
pi_64615584
Wayne Bridge staat op het punt om de eerste winteraankoop van Manchester City te worden, maar The Citizens zijn nog lang niet uitgewinkeld. Manager Mark Hughes heeft een bedrag van 45 miljoen euro gereserveerd voor de komst van Roque Santa Cruz (Blackburn Rovers), Scott Parker en Craig Bellamy (beiden West Ham United). Als klap op de vuurpijl is er ook belangstelling voor Kolo Touré. De verdediger uit Ivoorkust heeft zijn zinnen gezet op een vertrek bij Arsenal. (The Sun)

om maar voorbeelden op te noemen, de rijkste club ter wereld:P
pi_64643267
En voor hoeveel gaat Wayne Bridge dan naar City?
pi_64643430
10 miljoen.
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
pi_64643432
13 miljoen dacht ik.
pi_64643989
city wel weer verloren van nottingham
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 4 januari 2009 @ 14:47:48 #184
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_64645932
De bedoeling was dat Chelsea op eigen benen kon staan na startinjecties van Abramovic maar volgens mij lukt dat ook nog niet echt.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  zondag 4 januari 2009 @ 14:55:30 #185
175228 Blauwjongetje
Blauwe vingers
pi_64646270
quote:
Op zondag 4 januari 2009 14:47 schreef rubbereend het volgende:
De bedoeling was dat Chelsea op eigen benen kon staan na startinjecties van Abramovic maar volgens mij lukt dat ook nog niet echt.
Abramovic denkt na over verkoop Chelsea,
Niklas Moisander
TPS Turku - Ajax - FC Zwolle - AZ
FC Zwolle op FOK!
  zondag 4 januari 2009 @ 14:57:42 #186
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_64646383
quote:
Op zondag 4 januari 2009 13:55 schreef WooZ het volgende:
city wel weer verloren van nottingham
Ja met topspelers en honderden miljoenen heb je nog geen team, maar dat snappen ze niet denk ik.
The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides
pi_64647281
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 15:20 schreef DatMeenJeNiet het volgende:

[..]

Portsmouth en West Ham United zijn in ieder geval al in de problemen gekomen, en moeten deze periode verkopen. Normaal gesproken kopen ze in deze periode nog eventjes voor 20 miljoen aan.

Het zou aan de ene kant heerlijk zijn als die zeepbel wordt doorgeprikt, maar aan de andere kant gaan veel mooie clubs dan wel afzakken. Worden nog spannende tijden voor een aantal clubs.
Dat ze al die voorzitters gewoon wegtyven verdomme zeg. Lekker concurrentievervalsing zo.
pi_64647310
quote:
Dat zal ze niet zomaar lukken en dan hebben ze ook geen geld om spelers te kopen. Tevens is het dan nog steeds concurrentievervalsing.
pi_64648133
quote:
2010 of 2011 is altijd de bedoeling geweest. Weet niet of het gaat lukken, maar de (transfer)uitgaven worden minder en de inkomsten groter, dus ze zijn wel op weg.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 4 januari 2009 @ 15:42:49 #190
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_64648184
quote:
Op zondag 4 januari 2009 15:41 schreef mcyodogg het volgende:

[..]

2010 of 2011 is altijd de bedoeling geweest. Weet niet of het gaat lukken, maar de (transfer)uitgaven worden minder en de inkomsten groter, dus ze zijn wel op weg.
was een groter stadion niet onderdeel van die plannen?
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  zondag 4 januari 2009 @ 18:51:20 #191
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_64656519
quote:
Op zondag 4 januari 2009 14:55 schreef Blauwjongetje het volgende:

[..]

Volgens
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_64656791
quote:
Op zondag 4 januari 2009 15:42 schreef rubbereend het volgende:

[..]

was een groter stadion niet onderdeel van die plannen?
Ze bekijken eerst of ze kunnen uitbreiden, maar de locatie is er niet echt geschikt voor, er is amper ruimte. Pas als alle mogelijkheden tot uitbreiding vastzitten, zullen ze kijken naar een nieuwe plek. Maar ze kunnen dat niet zomaar beslissen, er is een stichting met supporters en oud-voetballers die eigenaar is van het veld en de clubnaam.
  Moderator / Redactie Sport zondag 4 januari 2009 @ 19:03:27 #193
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_64657008
Groter stadion voor Chelsea, daar is echt geen plek voor.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zondag 4 januari 2009 @ 19:04:30 #194
175228 Blauwjongetje
Blauwe vingers
pi_64657058
quote:
Op zondag 4 januari 2009 18:51 schreef The_Hives het volgende:

[..]

Volgens
http://voetbalzone.nl/doc.asp?uid=70945
Niklas Moisander
TPS Turku - Ajax - FC Zwolle - AZ
FC Zwolle op FOK!
  zondag 4 januari 2009 @ 19:09:32 #195
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_64657270
quote:
Op zondag 4 januari 2009 19:04 schreef Blauwjongetje het volgende:

[..]

http://voetbalzone.nl/doc.asp?uid=70945
nou vind ik dat niet de meest betrouwbare bron, dus ik hou er even mn bedenkingen bij
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
  maandag 5 januari 2009 @ 03:11:48 #196
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_64674585
quote:
Op zondag 4 januari 2009 14:55 schreef Blauwjongetje het volgende:

[..]

Hopen dat niet hetzelfde gebeurt als met Leicester City.

Het zijn echte bloedzuigers, die miljardairs die volgens één stramien te werk gaan: club opkopen ► mega-investeringen doen. En als de eigenaar de club verkoopt of sterft dan blijft de club met een grotere schuld achter dan voor de operatie en kan kiezen uit op grote voet blijven leven en kapot gaan of dure spelers verkopen en degraderen (maar later alsnog kapot gaan).

Wat een wereld.
pi_65022126
We gaan los - naar het schijnt. Volgens de geruchten zou Barcelona 65 miljoen over hebben voor Benzema, is Real rond met Utd over een transfer van Ronaldo voor 85 milj (eventueel oplopend naar 115) en komt Man City met een 175 miljoen bod op Kaka, waarbij hij 550.000 euro per week kan opstrijken.

Zal dit een tijdelijke opwelling weer zijn of maakt de komst van de sjeik bij City het allemaal makkelijker dat de 'bubble' nog niet gaat springen?

[ Bericht 0% gewijzigd door BliksemSchigt op 14-01-2009 11:21:07 ]
  woensdag 14 januari 2009 @ 11:23:43 #198
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_65022827
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 11:06 schreef BliksemSchigt het volgende:
We gaan los - naar het schijnt. Volgens de geruchten zou Barcelona 65 miljoen over hebben voor Benzema, is Real rond met Utd over een transfer van Ronaldo voor 85 milj (eventueel oplopend naar 115) en komt Man City met een 175 miljoen bod op Kaka, waarbij hij 550.000 euro per week kan opstrijken.

Zal dit een tijdelijke opwelling weer zijn of maakt de komst van de sjeik bij City het allemaal makkelijker dat de 'bubble' nog niet gaat springen?
Dat zijn wel aardig gekke bedragen. Verder valt het wel mee, internationaal dan.

Dit is van bijna drie jaar geleden: http://www.vi.nl/NieuwsIt(...)spelersterwereld.htm

Denk dat de eerste tien nog steeds hetzelfde zijn?

Nationaal wordt het wel te gek voor woorden. Miralem Sulejmani voor zestien miljoen en Eljero Elia voor twaalf.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 14 januari 2009 @ 13:51:16 #199
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_65028185
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 11:06 schreef BliksemSchigt het volgende:

Sportjournaal spreekt over een bod van 100 miljoen voor Kaka
DeLuna vindt me dik ;(
pi_65028312
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 13:51 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Sportjournaal spreekt over een bod van 100 miljoen voor Kaka
75 miljoen als sign-on bonus voor Kaka, vandaar de 175 miljoen
pi_65028459
Dus 75 miljoen tekengeld + 30 miljoen salaris per jaar?

Ik vraag me serieus af of dat wel bedragen zijn waar ze zelfs bij Man. City aan zitten te denken. Ik neem die investeerders wel serieus, maar wat voor een zin heeft het om het 5-voudige te bieden wat 'normaal' is?
pi_65028521
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 13:58 schreef mcyodogg het volgende:
Dus 75 miljoen tekengeld + 30 miljoen salaris per jaar?

Ik vraag me serieus af of dat wel bedragen zijn waar ze zelfs bij Man. City aan zitten te denken. Ik neem die investeerders wel serieus, maar wat voor een zin heeft het om het 5-voudige te bieden wat 'normaal' is?
Zo kunnen ze de grootste bubbel ooit maken

De dag dat het Engelse voetbal naar de klote gaat trek ik een bak bier open
  woensdag 14 januari 2009 @ 14:02:14 #203
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_65028574
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 14:00 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Zo kunnen ze de grootste bubbel ooit maken

De dag dat het Engelse voetbal naar de klote gaat trek ik een bak bier open
Ik doe mee!
pi_65683430
Het zit er weer op voor deze maand. Grappig hoe twee verschillende landen het kunnen bekijken:
quote:
New football transfer spend high

Spending by the 20 Premier League clubs on new players in the January transfer window has hit a fresh all-time high of £160m, an early study has calculated. With the window having closed at 1700 GMT on Monday, the amount spent surpasses last year's £150m, said business advisory group Deloitte. It added that spending between Premier League teams over the past four weeks made up around £105m of the £160m.

Manchester City and Tottenham Hotspur have been the two biggest spenders. Deloitte said Manchester City have spent more than £50m during the transfer window, and Tottenham around £45m. It added that the total spending by Premier League teams in the January window had "again far exceeded that in other European leagues".

'Recession-resistant'
"With the majority of their revenue streams already secured for the current season, whilst [Premier League] clubs are not recession-proof, they are relatively recession-resistant," said Paul Rawnsley, director in the sports business group at Deloitte. "Looking forward, whilst the clubs will not be complacent, the latest transfer activity re-emphasises the financial strength and global appeal of the Premier League competition."

Although the transfer window has now formally closed, the Premier League has confirmed that there will be an extension for teams that had agreed a deal in principal but been unable to complete the final arrangements due to the bad weather.

As a result, Deloitte said its final figure may go up.
quote:
Who says there's a credit crunch?

PREMIER LEAGUE clubs splashed a record £178MILLION in the January transfer window. Manchester City laid out £51m, with Spurs boss Harry Redknapp paying £44m. That included the last-gasp £12m spent on Robbie Keane from Liverpool, while Arsenal also forgot the credit crunch yesterday with their £15m spree to capture Zenit St Petersburg’s Andrei Arshavin. Apart from those clubs who did not spend at all, Chelsea were the most miserly. They handed over just £500,000 for Gokhan Tore from Bayer Leverkusen.

When the January transfer window was first introduced in 2003, clubs spent just £35m on players. By last season that figure had rocketed to £146m.

SPENDING TOTALS: Jan 2009 £178m; Jan 2008 £146m; Jan 2007 £63m; Jan 2006 £70m; Jan 2005 £50m; Jan 2004 £50m; Jan 2003 £35m.
En dan in Nederland:
quote:
Veel transfers maar minder miljoenen

ROTTERDAM - De transfercarrousel draaide de afgelopen maand ongeveer net zo snel door het Nederlandse betaalde voetbal als de voorgaande jaren toen de transfermarkt even open was. Het verschil schuilde dit keer ook niet in het aantal voetballers dat van profclub wisselde. Opvallend was wel dat er eigenlijk maar één grote transfer viel te noteren.

Ajax en Real Madrid bereikten in december al overeenstemming over de overgang van Klaas-Jan Huntelaar. De kampioen van Spanje betaalt in termijnen zo’n 27 miljoen euro voor de spits, die maandag te horen kreeg dat hij niet voor de Champions League wordt ingeschreven. De leiding van Ajax lonkte even naar Eljero Elia, maar kocht uiteindelijk ploeggenoot Rob Wielaert voor iets meer dan 3 miljoen euro van FC Twente.

Ajax was niet de enige Nederlandse vereniging die de hand op de knip hield. De overige Nederlandse profclubs roerden zich ook niet uitgebreid op de transfermarkt. Een belangrijke oorzaak voor het gebrek aan grote investeringen is de huidige economische situatie.

Veel voetbalclubs zijn afhankelijk van externe financiers. Juist die kunnen tijdens een kredietcrisis hun belegde geld niet vrijmaken. Toch wisselden de afgelopen vier weken ongeveer evenveel spelers van ploegen uit de eredivisie en eerste divisie van club als vorig jaar januari, toen de teller op 113 bleef steken. De KNVB kan pas na 24.00 uur exacte cijfers overleggen.

Koploper AZ versterkte zich met Ragnar Klavan (Heracles). Veel belangrijker voor de club is dat Moussa Dembélé, Mounir El Hamdaoui en Demy de Zeeuw het seizoen in Alkmaar afmaken. Bij PSV en Feyenoord zorgden de teleurstellende resultaten niet tot koopwoede. PSV, de kampioen van de laatste vier jaar vindt zich terug op de vijfde positie. De club gaf het eerste elftal alleen een kwaliteitsinjectie met de komst van Ola Toivonen.

Bij het straatarme Feyenoord valt steeds vaker de term nacompetitie. De Rotterdammers maken het seizoen echter af met de selectie die het afgelopen halfjaar ook op het trainingsveld naast De Kuip stond. Feyenoord kocht geen enkele speler en verkocht en verhuurde wel aan aantal voetballers aan andere clubs.

Van de clubs in de onderste regionen van de eredivisie was Roda JC met vier nieuwelingen opvallend actief. Heerenveen strikte met Vikto Elm en Patrik Ingelsten weer twee Scandinaviërs. FC Groningen lokte Niklas Pedersen en FC Twente is blij met Peter Wisgerhof (NEC) en de Australiër Nikita Rukavytsya. De Graafschap deed met Chelsea nog goede zaken over huurling Ben Sahar.

In tegenstelling tot veel Nederlandse verenigingen is de clubkas van Manchester City niet gevoelig voor de slechte financiële situatie in de westerse wereld. Mansour bin Zayed Al Nahyan, de steenrijke sjeik van de Engelse club, wilde meer dan 100 miljoen euro voor Kaka (AC Milan) uittrekken.

Hij maakte uiteindelijk van Nigel de Jong de duurste vertrokken speler uit de geschiedenis van Hamburger SV (19 miljoen euro). Verder vielen Wayne Bridge, Craig Bellamy en Shay Given voor de miljoenen van de Arabier. Grote vraag is of de Engelse club de komende uren alsnog een absolute vedette weet te strikken. (ANP)
Het opvallende is natuurlijk dat nog steeds de middelmatige clubs in Engeland het geld hebben uitgegeven, in tegenstelling tot een van de supergrote namen als Utd of Chelsea. Alleen Arsenal heeft een hele grote transfer gedaan, maar ook pas sinds tijden.

Ben erg benieuwd naar de zomertransfers, wat voor vergoedingen er overal als nog betaald gaan worden.
pi_65684029
Ze zijn helemaal niet bestand tegen de recessie in Engeland, dat is echt grote onzin
  dinsdag 3 februari 2009 @ 10:19:27 #206
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_65684154
Alsof de Engelse economie iets met de PL-transfers te maken heeft. Je kunt beter de olieprijs naast de transfergelden leggen.
pi_65684228
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 10:19 schreef pfaf het volgende:
Alsof de Engelse economie iets met de PL-transfers te maken heeft. Je kunt beter de olieprijs naast de transfergelden leggen.
Ook daar doen ze het niet zo heel goed hé

Maar je ziet met de geruchten van de verkoop van Liverpool/Chelsea dat ze daar niet recessieproof zijn.
pi_66934565
10 miljoen als vraagprijs voor Honda van VVV en 8.5 miljoen als afkoopsom voor Beerens - normale ontwikkelingen in Nederland gezien de bedragen die worden gevraagd voor een Elia en Engelaar vorig seizoen en die betaald zijn door bijv Ajax voor Suarez en Sulejmani?

Of zijn dit absurde bedragen?
  woensdag 11 maart 2009 @ 14:33:00 #209
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_66935149
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 14:15 schreef BliksemSchigt het volgende:
10 miljoen als vraagprijs voor Honda van VVV en 8.5 miljoen als afkoopsom voor Beerens - normale ontwikkelingen in Nederland gezien de bedragen die worden gevraagd voor een Elia en Engelaar vorig seizoen en die betaald zijn door bijv Ajax voor Suarez en Sulejmani?

Of zijn dit absurde bedragen?
Absurd.
Honda, VVV. 10 miljoen. Dat is voor VVV zo'n beetje de jaarbegroting?
Sulejmani, leuke speler maar niet voor de 16 miljoen die hij gekost heeft.
8.5 voor Beerens
Leuke speler, zou 'em ook bij Feijenoord wel willen zien maar 8.5 is te gek voor woorden.

Maar eigenlijk hoort het dan ook te gaan als "Vraagprijs -> Bod -> In het midden uitkomen"
pi_66935228
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 14:33 schreef Keltie het volgende:
Maar eigenlijk hoort het dan ook te gaan als "Vraagprijs -> Bod -> In het midden uitkomen"
Zo werkt het misschien op de markt in Istanbul, maar niet bij schaarse producten.

Dan kan PSV 0,01 euro bieden en vervolgens precies uitrekenen waar het midden is..? En dat zou Heerenveen dan moeten accepteren?
pi_66935683
Die 10 mil voor Honda geloof ik eigenlijk niets van.
pi_66935703
Ik vind dit toch wel aan de hoge kant allemaal
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
pi_66935846
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 14:46 schreef venomsnake het volgende:
Die 10 mil voor Honda geloof ik eigenlijk niets van.
Dat is door een Limburgse journalist genoemd, niet door de voorzitter van VVV.
  woensdag 11 maart 2009 @ 14:51:51 #214
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_66935887
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 14:34 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Zo werkt het misschien op de markt in Istanbul, maar niet bij schaarse producten.

Dan kan PSV 0,01 euro bieden en vervolgens precies uitrekenen waar het midden is..? En dat zou Heerenveen dan moeten accepteren?
Man, zo gebeurd het normaal met zo'n beetje alles.
Vraagprijs.
Bod word gedaan.
Bod niet goed genoeg? Afwijzen of een tegenbod.
Tegenbod gedaan? Te hoog? Zeggen dat het ophoud of ergens in het midden uit komen.

Schaarste producten? Voetballers zijn geen schaarste producten, zeker geen voetballers als Honda.
Sulejmani, is een goede speler maar niet van die schaarste dat je daar maar even 16 miljoen voor op tafel hoeft te leggen
Beerens? Leuk spelertje hoor, maar zo schaars dat'ie 8.5 miljoen op moet brengen? Neuh, dacht het niet.
  woensdag 11 maart 2009 @ 14:52:58 #215
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_66935935
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 14:50 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Dat is door een Limburgse journalist genoemd, niet door de voorzitter van VVV.
Tjah, punt is dat het bedrag tegenwoordig niet eens zo raar is.
Mensen geven voor iedereen die iets boven de middelmatigheid uitkomen al teveel.
pi_66935972
Opzicht is 10 miljoen voor Honda natuurlijk veel, maar als je kijkt wat hij aan marketing kan opbrengen vind ik het wel meevallen, als je een beetje een redelijke club bent, kun je dat bedrag redelijk snel afschrijven...
pi_66936069
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 14:51 schreef Keltie het volgende:

[..]

Man, zo gebeurd het normaal met zo'n beetje alles.
Vraagprijs.
Bod word gedaan.
Bod niet goed genoeg? Afwijzen of een tegenbod.
Tegenbod gedaan? Te hoog? Zeggen dat het ophoud of ergens in het midden uit komen.
Heerenveen zegt vaak genoeg nee. Alleen komen de clubs steeds terug om toch de vraagprijs te bieden.
  woensdag 11 maart 2009 @ 16:33:10 #218
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_66939899
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 14:56 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Heerenveen zegt vaak genoeg nee. Alleen komen de clubs steeds terug om toch de vraagprijs te bieden.
Dat is ook het goed recht van Heerenveen. En de betalende partij heeft het goed recht een absurd hoog bedrag neer te leggen.
Daarom heb je dan ook de contracten afgesloten (je hoeft niet te verkopen), neemt niet weg dat de bedragen erg scheef gegroeid zijn.
Maar natuurlijk, als de gek het er voor geeft zal je dom zijn als je het niet aanneemt.
  woensdag 11 maart 2009 @ 16:34:03 #219
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_66939937
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 14:53 schreef JLSB het volgende:
Opzicht is 10 miljoen voor Honda natuurlijk veel, maar als je kijkt wat hij aan marketing kan opbrengen vind ik het wel meevallen, als je een beetje een redelijke club bent, kun je dat bedrag redelijk snel afschrijven...
Zo deed Feijenoord dat met Ono.
Maargoed, ik schat Ono hoger in als Honda
10 miljoen voor een speler als Honda is te debiel voor woorden.
  woensdag 3 juni 2009 @ 09:25:09 #220
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_69656740
pi_69657041
bedragen zijn absurd maar als je ze vergelijkt met NBA/MLB/NHL/NFL is het gewoon net zo.
"Once you jack off to Japanese girls puking in each others mouths, you can't exactly go back to Playboy" - Randy Marsh
pi_69657179
Mooi plaatje, Montana!

Qua topspelers zit er niet eens heel veel verschil in, al lijkt het met Ronaldo, Kaka en Ribery wel extreem hard ineens te gaan, maar is volgens mij die stijging van de uitgaves vooral dat er voor middelmaat bijna net zoveel betaald wordt.
pi_69846152

Wie gaat er door het record heen? Kaka, Ribery of Ronaldo? Of alledrie?
  maandag 8 juni 2009 @ 23:40:33 #224
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_69847546
quote:
Op maandag 8 juni 2009 23:09 schreef BliksemSchigt het volgende:
[ afbeelding ]

bij de transfer records zitten wel een paar miskopen bij
Een oude, seniele vos is nog steeds sluw en schuw. Nooit afschrijven zeg ik je.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 00:56:54 #225
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_69849535
quote:
[ afbeelding ]

quote:
Real Madrid have announced they have completed the signing of Brazilian star Kaka from AC Milan on a six-year deal.

The Brazilian Football Confederation (CBF) earlier said he had a medical in Recife, where Brazil face Paraguay in a World Cup qualifier on Wednesday.

A press conference with Kaka has been planned for 0100 BST on Tuesday.

The fee is reported to be £56m, which would be a new world record in pounds, surpassing the £45.6m Madrid paid for Zinedine Zidane in 2001.
Volgens de BBC is Kaka dus de eerste.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 01:49:26 #226
206804 _Mike_
A.F.C.A.
pi_69850235
Kaka duurder dan Zidane
  dinsdag 9 juni 2009 @ 02:00:45 #227
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_69850337
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 01:49 schreef _Mike_ het volgende:
Kaka duurder dan Zidane
Hoe krijgen die geldwolven het voor elkaar?
pi_69852473
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 01:49 schreef _Mike_ het volgende:
Kaka duurder dan Zidane
Wel 8 jaar inflatie erbij tellen he?
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_69852536
quote:
[ afbeelding ]

De schaal van de x-as klopt niet helemaal Maar wel een leuk plaatje.
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_69860562
Die gasten blijven het waard zijn, omdat ze binnen een jaar dit bedrag alweer hebben terugverdiend aan oa commercie
  dinsdag 9 juni 2009 @ 13:56:54 #231
198365 Morendo
The Real Deal
pi_69860688
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 13:53 schreef VoreG het volgende:
Die gasten blijven het waard zijn, omdat ze binnen een jaar dit bedrag alweer hebben terugverdiend aan oa commercie
Lijkt me stug. Hoe komt Real Madrid dan aan een schuld van een half miljard? Bovendien is de aankoop van Kaka, en alle andere sterren die zullen komen, slecht nieuws voor de aanwezige Nederlanders.

[ Bericht 0% gewijzigd door Morendo op 09-06-2009 19:37:52 ]
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_69860926
quote:
[ afbeelding ]

Drie miljoen voor Maradona.
Daar krijg je tegenwoordig nog geen manke keepertrainer voor.
"You can't be a real country unless you have a beer and an airline - it helps if you have some kind of football team, or some nuclear weapons, but in the very least you need a beer." (Frank Zappa)
  dinsdag 9 juni 2009 @ 14:10:29 #233
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_69861138
quote:
Op maandag 8 juni 2009 23:40 schreef Fortitudo het volgende:

[..]

bij de transfer records zitten wel een paar miskopen bij
Dat valt toch wel mee? Alleen Denilson heeft het nooit waar gemaakt.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 14:18:35 #234
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_69861461
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 14:10 schreef pfaf het volgende:

[..]

Meen me nog te herinneren dat Puddefoot ook bijzonder veel moeite had zijn 5000 pond waar te maken bij Falkirk.
pi_69861696
Om die grafiek zinvol te laten zijn moet je er eigenlijk een grafiek van de inkomsten voor clubs naast gaan houden.

En ook kijken hoeveel die oa 1000 pond waard was in 1900
  dinsdag 9 juni 2009 @ 14:26:58 #236
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_69861773
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 14:18 schreef Prosac het volgende:

[..]

Meen me nog te herinneren dat Puddefoot ook bijzonder veel moeite had zijn 5000 pond waar te maken bij Falkirk.
Dat kwam vooral door de blessures rond de winter, daarna heeft hij z'n 5000 pond dubbel en dwars terug verdiend...
pi_69861926
pi_69862581
quote:

[..]

Die speelt tegenwoordig in Vietnam

En krijgt alleen betaalt voor de wedstrijden die hij speelt.

http://www.vi.nl/NieuwsIt(...)AvontuurDenilson.htm

Berbatov (-> Man Utd, 46 miljoen) en Shevchenko (-> Chelsea, 46 miljoen) maakten hun geld ook niet waar.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_69873118
46 miljoen voor Shevchenko en Berbatov? In welke valuta is dat? De Zimbabwaanse dollar?
pi_69873172
quote:

[..]

Lentini toch ook niet echt?
  dinsdag 9 juni 2009 @ 22:04:57 #241
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_69878685
quote:

[..]

vieri, crespo ook niet echt volgens mij
Een oude, seniele vos is nog steeds sluw en schuw. Nooit afschrijven zeg ik je.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 22:09:40 #242
198365 Morendo
The Real Deal
pi_69878872
Lentini toentertijd ook niet.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_70131238
Real heeft in elk geval 2 keer een werelddeal gesloten

Voor de rest zullen er wel niet veel grote transfers volgen
  maandag 7 september 2009 @ 13:18:41 #244
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_72516923
quote:
Os 20 clubes que mais investiram em jogadores 2009/2010

1. Real Madrid / Espanha – 257.400.000 ¤
2. Manchester City / Inglaterra – 139.300.000 ¤
3. FC Barcelona / Espanha – 113.500.000 ¤
4. Internazionale / Itália – 90.500.000 ¤
5. Bayern Munique / Alemanha – 74.700.000 ¤
6. Olympique Lyon / França – 72.500.000 ¤
7. FC Génova / Itália – 69.300.000 ¤
8. Juventus / Itália – 55.300.000 ¤
9. Nápoles / Itália – 49.700.000 ¤
10. Aston Villa / Inglaterra – 46.900.000 ¤
11. FC Liverpool / Inglaterra – 43.500.000 ¤
12. Sunderland / Inglaterra – 42.300.000 ¤
13. Olympique Marselha / França – 40.900.000 ¤
14. Manchester United / Inglaterra – 36.900.000 ¤
15. Tottenham Hotspurs / Inglaterra – 34.400.000 ¤
16. Bordéus / França – 30.000.000 ¤
17. Hamburger SV / Alemanha – 28.900.000 ¤
18. FC Chelsea / Inglaterra – 28.500.000 ¤
19. Fenerbahce – Turquia – 28.000.000 ¤
20. FC Sevilha / Espanha – 27.000.000 ¤
quote:
Os 20 clubes que mais investiram em jogadores 2008/2009

1. Manchester City (Inglaterra) – 101.850.000 ¤
2. FC Barcelona (Espanha) – 90.500.000 ¤
3. Tottenham Hotspurs (Inglaterra) – 89.200.000 ¤
4. Liverpool FC (Inglaterra) – 71.800.000 ¤
5. Internazionale (Itália) – 58.900.000 ¤
6. Olympique Lyon (França) – 58.100.000 ¤
7. Aston Villa FC (Inglaterra) – 55.600.000 ¤
8. AC Fiorentina (Itália) – 50.800.000 ¤
9. AC Milan (Itália) – 47.000.000 ¤
10. US Palermo (Itália) – 38.500.000 ¤
11. Manchester United FC (Inglaterra) – 38.000.000 ¤
12. Sevilha FC (Espanha) – 37.700.000 ¤
13. FC Génova (Itália) – 37.200.000 ¤
14. Zenith St. Petersburg (Rússia) – 36.000.000 ¤
15. Juventus FC (Itália) – 35.600.000 ¤
16. Real Madrid CF (Espanha) – 33.700.000 ¤
17. Ajax (Holanda) – 31.250.000 ¤
18. Chelsea FC (Inglaterra) – 30.500.000 ¤
19. VfL Wolsfburg (Alemanha) – 30.250.000 ¤
20. FC Porto (Portugal) – 29.900.000 ¤
pi_72516971
Heb je ook rijtjes van begin 2000?
  maandag 7 september 2009 @ 13:22:01 #246
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_72517001
quote:
Op maandag 7 september 2009 13:20 schreef BliksemSchigt het volgende:
Heb je ook rijtjes van begin 2000?
Zal zo 'ns verder zoeken. Dit waren trouwens de twintig duurste spelers van afgelopen zomer:
quote:
As 20 contratações mais caras de 2009/2010:

1. Cristiano Ronaldo (Real Madrid / Espanha) – 94.000.000 ¤
2. Zlatan Ibrahimovic (FC Barcelona / Espanha) – 68.000.000 ¤
3. Ricado Kaká (Real Madrid / Espanha) – 65.000.000 ¤
4. Xabi Alonso (Real Madrid / Espanha) – 35.400.000 ¤
5. Karim Benzema (Real Madrid / Espanha) – 35.000.000 ¤
6. Mario Gomez (Bayern Munique / Alemanha) – 30.000.000 ¤
7. Carlos Tévez (Manchester City / Inglaterra) – 29.000.000 ¤
8. Emmanuel Adebayor (Manchester City / Inglaterra) – 29.000.000 ¤
9. Jaleon Lescott (Manchester City / Inglaterra) – 27.500.000 ¤
10. Diego Milito (Internazionale / Itália) – 25.000.000 ¤
11. Filipe Melo (Juventus / Itália ) – 25.000.000 ¤
12. Dmytro Chigrinskiy (FC Barcelona / Espanha) – 25.000.000 ¤
13. Diego (Juventus / Itália) – 24.500.000 ¤
14. Arjen Robben (Bayern Munique / Alemanha) – 24.000.000 ¤
15. Lisandro López (Olympique Lyon / França) – 24.000.000 ¤
16. Roque Santacruz (Manchester City / Inglaterra) – 21.200.000 ¤
17. Yuri Zhirkov (Chelsea / Inglaterra) – 21.000.000 ¤
18. Glen Johnson (Liverpool / Inglaterra) –20.500.000 ¤
19. Samuel Eto´o (Internazionale / Itália) – 20.000.000 ¤
20. Alberto Aquilani (Liverpool / Inglaterra) – 20.000.000 ¤
pi_72521485
2. Zlatan Ibrahimovic (FC Barcelona / Espanha) – 68.000.000 ¤
6. Mario Gomez (Bayern Munique / Alemanha) – 30.000.000 ¤
11. Filipe Melo (Juventus / Itália ) – 25.000.000 ¤
12. Dmytro Chigrinskiy (FC Barcelona / Espanha) – 25.000.000 ¤
13. Diego (Juventus / Itália) – 24.500.000 ¤
17. Yuri Zhirkov (Chelsea / Inglaterra) – 21.000.000 ¤
18. Glen Johnson (Liverpool / Inglaterra) –20.500.000 ¤
19. Samuel Eto´o (Internazionale / Itália) – 20.000.000 ¤

Dit bleef er over als je City en Real weg haalde
pi_72522737
30 miljoen voor Gomez is echt te gek voor woorden..
pi_72523123
Ach je maakt de concurrentie zwakker en als hij er 150 inschiet bij Bayern en veel prijzen pakt is het een koopje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')