abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58377177
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 11:36 schreef BliksemSchigt het volgende:
De zomer voor de boeg, een EK waar spelers zich in de kijker kunnen spelen.

Barca vraagt momenteel 40 miljoen voor Ronaldinho, Modric gaat voor 30 miljoen naar Tottenham. Meeuwis mag pas voor 5 miljoen weg bij Roda JC. Er wordt over een bedrag van 35 miljoen gepraat voor Huntelaar.

Zijn dit nog steeds reële bedragen? Gaat het nog meer stijgen de komende maanden?
Ronaldinho heeft wel eens meer gekost.
  dinsdag 29 april 2008 @ 11:39:13 #62
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_58377194
Reëel is het niet. Maar als alle clubs absurde prijzen vraagt zal Roda Meeuwis ook niet voor een normaal bedrag laten gaan.
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_58377211
Bijna 30 miljoen voor Modric is echt absurd.
Het zal ook nog wel meer gaan stijgen, tegenwoordig is een talent al snel rond de 10 miljoen waard, is weleens anders geweest.
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_58377236
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 11:38 schreef sjimz het volgende:

[..]

Ronaldinho heeft wel eens meer gekost.
Wanneer dan?
pi_58377244
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 11:41 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Wanneer dan?
Als vraagprijs dan he.
pi_58377281
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 11:42 schreef sjimz het volgende:

[..]

Als vraagprijs dan he.
Ja, dat ging helemaal nergens over. Maar toen had hij meer laten zien dan wat hij de laatste twee seizoenen heeft laten zien. Op gebied van marketing en commercie is hij natuurlijk wellicht zoveel waard, maar bij een voetballer zou het toch ook wel om zijn prestaties moeten gaan.
  dinsdag 29 april 2008 @ 11:46:37 #67
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_58377312
quote:

Barca vraagt momenteel 40 miljoen voor Ronaldinho, Modric gaat voor 30 miljoen naar Tottenham. Meeuwis mag pas voor 5 miljoen weg bij Roda JC. Er wordt over een bedrag van 35 miljoen gepraat voor Huntelaar.

Zijn dit nog steeds reële bedragen? Gaat het nog meer stijgen de komende maanden?
De verhoudingen lijken zoek, Darren Bent kostte meer dan Thierry Henry vorige zomer.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  dinsdag 29 april 2008 @ 11:47:39 #68
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_58377884
quote:

De bedragen zijn natuurlijk al jaren absurd. Een jaar of 5 geleden werden die hoge bedragen echter bijna alleen door de grote clubs betaald. In de meeste landen geldt dit nogsteeds, ik denk dat in Spanje en Italië zelfs minder wordt uitgegeven, maar in Engeland heeft nu echt iedere club veel geld door de gigantische TV-deal daar. Dit had al tot gevolg dat transfers binnen Engeland steeds duurder werden, en dan met name van Engelse spelers.

Spurs is wel een mooi voorbeeld, niet alleen met de aankoop van Bent, maar ook die van Bale deze zomer en de verkoop van Carrick aan Man Utd een jaar eerder. Dat die prijzen zo hoog liggen heeft met slim onderhandelen van de verkopende clubs te maken. Bent mag dan wel een slechte aankoop voor Spurs zijn, het was Charltons beste speler, met afstand, en Charlton wist ook wel dat het met geen mogelijkheid een gelijkwaardige vervanger kon halen. Dan ga je dus veel geld vragen. Omdat de kopende club ook veel geld heeft en iets in de speler ziet, betalen ze het nog ook. Birmingham staat op degraderen, maar als het in de Premier League blijft gaat het waarschijnlijk wel Zarate overnemen voor een miljoen of 20. Sunderland kocht als gepromoveerde club een keeper van meer dan 10 miljoen. Dat soort dingen zag je 5 jaar geleden niet.

Clubs in het buitenland hebben ook wel door dat er in Engeland en de top van Spanje en Italië veel geld zit, dus die gaan ook meer vragen. Straks gaat het echter weer vanzelf omlaag. Door het Webster arrest zal een club straks niet altijd meer zomaar kunnen vragen wat het wil, anders kan een speler zo de deur uitlopen. Om dat tegen te gaan, en te zorgen dat de speler anders toch nog wat geld oplevert, zullen de salarissen omhoog gaan. En dan niet zozeer van de Rinaldinho's maar meer van de categorie eronder. Clubs geven dan meer geld uit aan salarissen, en dus blijft er minder over voor transfers.
AFC Ajax - Manchester United FC - Tottenham Hotspur FC - Roberto Baggio
  dinsdag 29 april 2008 @ 12:18:20 #70
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_58377914
Sunderland krijgt komende zomer een transferbudget van 110 miljoen euro, las ik ergens.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_58378118
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 12:18 schreef M0NTANA het volgende:
Sunderland krijgt komende zomer een transferbudget van 110 miljoen euro, las ik ergens.
Zoiets staat inderdaad in de Sun. Absurd dat een club die tegen degradatie vecht zo veel geld kan uitgeven.
AFC Ajax - Manchester United FC - Tottenham Hotspur FC - Roberto Baggio
  dinsdag 29 april 2008 @ 12:42:05 #72
196494 JanVanHalst
Weet het wel.
pi_58378335
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 12:18 schreef M0NTANA het volgende:
Onvoorstelbaar..
Analist. Want kennis is macht, maar kennis delen is kracht.
pi_58531364
quote:
'Chelsea biedt zeventig miljoen voor verdediger Ramos'
07 mei 2008

Sergio Ramos staat op het punt de duurste verdediger in de voetbalgeschiedenis te worden. Chelsea wil de 21-jarige international voor 70 miljoen euro overnemen van Real Madrid. Dat beweerde althans de Spaanse krant El Mundo woensdag.

Real heeft het bod volgens de krant, die geen bronnen noemde, in beraad. El Mundo bracht het nieuws daags nadat Chelsea-eigenaar Roman Abramovich in Madrid een basketbaltoernooi had bezocht. Ramos, die nog tot 2013 onder contract staat bij Real, staat volgens dezelfde krant ook in de belangstelling van AC Milan.
  woensdag 7 mei 2008 @ 14:04:24 #74
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_58532233
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 12:42 schreef JanVanHalst het volgende:

[..]

Onvoorstelbaar..
Blijf je hierdoor 3 jaar in de PL dan verdien je dat geld met gemak terug.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_58532323
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 14:04 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Blijf je hierdoor 3 jaar in de PL dan verdien je dat geld met gemak terug.
Maar komende zomer moet je wéér investeren, en het jaar daarna wéér. Dus terugverdienen...?
  woensdag 7 mei 2008 @ 14:12:39 #76
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_58532419
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 12:28 schreef DemonCleaner het volgende:

[..]

Zoiets staat inderdaad in de Sun. Absurd dat een club die tegen degradatie vecht zo veel geld kan uitgeven.
En dan alsnog kut presteren natuurlijk. Laat Engelse clubs wat dat betreft maar aan ons een voorbeeld nemen, wij bereiken relatief veel met heel weinig. Veel geld schept gemakzucht.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_58532504
Interessanter is om te kijken naar het transferbudget in percentage van de begroting.
  woensdag 7 mei 2008 @ 14:17:23 #78
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_58532505
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 14:08 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Maar komende zomer moet je wéér investeren, en het jaar daarna wéér. Dus terugverdienen...?
Als je nu 110 miljoen kan investeren, dan hoef je de komende jaren niet veel geld uit te geven. Mits je het goed investeert.

Denk ook eerder dat dit geld over een langere periode (zeg 3 jaar) beschikbaar is.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_58532669
70 miljoen
pi_58855101
We have a new leader! Real Madrid overweegt een bod van 80 miljoen op Cristiano Ronaldo, waarvan de helft in cash, de andere helft is Robinho.
pi_58855165
Robinho die 40 miljoen waar is
pi_59084381
18 miljoen voor Sulejmani om van Heerenveen naar Ajax te gaan.

Realistisch, extreem, normaal, trend, overdreven? Roept u maar. Ik denk als het sowieso 18 miljoen is zonder prestatiebonussen dit ietwat aan de extreem hoge kant is.
pi_59084464
Realistisch. Het is een supertalent, groter talent dan Babel bijvoorbeeld.
pi_59086986
Maar Babel speelde al drie volle seizoen bij Ajax, Sulejmani heeft net 30 wedstrijden gespeeld.

Lijkt mij toch wel mee te spelen bij het transferbedrag. Of wordt er alleen naar het talent gekeken?
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_59087202
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 12:20 schreef RayMania het volgende:
Maar Babel speelde al drie volle seizoen bij Ajax, Sulejmani heeft net 30 wedstrijden gespeeld.

Lijkt mij toch wel mee te spelen bij het transferbedrag. Of wordt er alleen naar het talent gekeken?
Plus Babel maakte een buitenlandse transfer door een kapitaalkrachtigere club.
  dinsdag 3 juni 2008 @ 12:36:59 #86
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_59087332
quote:
Zowel 17 miljoen voor Babel als 18 miljoen voor Sulejmani zijn compleet belachelijke bedragen vind ik persoonlijk.
For those involved, No explanation is necessary
For those who are not, No explanation is possible
pi_59087547
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 12:36 schreef PyTh het volgende:

[..]

Zowel 17 miljoen voor Babel als 18 miljoen voor Sulejmani zijn compleet belachelijke bedragen vind ik persoonlijk.
ben ik het mee eens, vond het maar raar dat Liverpool dat bedrag betaalde
  dinsdag 3 juni 2008 @ 12:48:00 #88
121310 venomsnake
El Saltador
pi_59087553
Het punt is dat zo'n Sulejmani een langdurig contract heeft getekend bij Heerenveen. Vervolgens speelt hij de sterren van de hemel en is hij één van de beste spelers op de nederlandse velden. Kortom, Heerenveen wil hem er nog wel een jaartje bij hebben. Vervolgens klopt Ajax aan de deur, dan krijg je dus de situatie dat Heerenveen miljoenen op de bank heeft staan en dus helemaal niet hoeft te verkopen, maar liever heeft dat Sulejmani nog een jaar bij heerenveen blijft spelen. Heerenveen kan dus vragen wat het wil aangezien er geen noodzaak is hem te verkopen, hij een langdurig contract heeft, je een concurrent versterkt in Nederland en het niet zo eenvoudig is om een opvolger van zijn caliber te halen. Dan is het vrij logisch dat Heerenveen een fors bedrag gaat vragen, want laten we eerlijk zijn, Sulejmani is een geweldenaar met enorm veel potentie. 18 miljoen is erg veel, maar gezien de omstandigheden en het feit dat Ajax een dikke bankrekening heeft na de transfers van Sneijder en babel vind ik het geen gekke prijs die ze vragen. Dommer is als je het daadwerkelijk gaat betalen. maar aan de andere kant, als Sulejmani volgend seizoen weer gaat schitteren bij heerenveen is hij waarschijnlijk onhaalbaar voor elke Nederlandse club.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_59087612
quote:

Meestal wordt er bij talenten inderdaad alleen naar de potentie gekeken. Ook Babel, Drenthe etc. hadden nog niet echt wat op het hoogste niveau(bedoel ik geen eredivisie mee dus) gepresteerd dat de doorslag zou kunnen geven voor een transfer.
  dinsdag 3 juni 2008 @ 12:52:47 #90
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_59087648
Nederland gaat ook de trend van -relatief gezien- dure transfers volgen. Voor Huntelaar (9 miljoen) was Robben de duurste met 4 miljoen. Het lijkt alsof vanaf het moment Huntelaar danwel Babel het hek een beetje van de dam is.
Amrabat, van een degradant naar PSV voor 3 miljoen euro.

Nu speelt natuurlijk ook mee dat voor veel Nederlandse clubs verkopen geen noodzaak meer is.

[ Bericht 1% gewijzigd door Prosac op 03-06-2008 12:54:26 (nalezen voor te posten :P) ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')