abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51485597
quote:
Op zondag 15 juli 2007 11:30 schreef vingerplant het volgende:
TS heeft er weinig kaas van gegeten, in de jaren na het Bosman-arrest lagen de bedragen een stuk hoger dan nu. Denilson voor 100 miljoen naar Betis, Salas voor 80 miljoen naar Lazio... Die club deed trouwens de meeste idiote transfers en heeft daar ook een prijs voor moeten betalen.
Toen waren clubs als Portsmouth, West Ham etc, amper met zulke bedragen aan het smijten. Het was ook niet normaal om standaard voor een speler 20 miljoen euro (reken zelf maar om naar guldens) te betalen van de kwaliteit als Bent en Cisse. De bedragen voor topspelers als Zidane, Vieri, Crespo waren toen wel hoger dan dat er nu voor een echte topspeler betaald wordt, maar er wordt nu voor spelers in de subtop en gewoon middelmaat belachelijk veel betaald, laat staan voor talenten die nog amper iets gepresteerd hebben.

Het blijft nog steeds een discussiepunt of deze bedragen zich door gaan zetten of dat de voetbalwereld op een gegeven moment gaat zeggen dat er een stop moet komen aan dit soort bedragen. Of dat het geld een keer 'stopt'.

Dus 'weinig kaas van gegeten' raakt noch kant noch wal.
  zondag 15 juli 2007 @ 12:34:16 #52
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_51485639
quote:
Op zondag 15 juli 2007 11:05 schreef Solstice het volgende:
Ligt eraan wanneer de mensen een keer moe worden van voetbal. Ik denk dat Europees gezien voetbal zichzelf wel een beetje kapot aan het maken is. Je ziet nu steeds vaker dezelfde ploegen tegen elkaar spelen omdat de andere landen niet meekunnen qua geld. Dat wordt natuurlijk steeds minder interessant.
Ik denk dat dat juist interessanter wordt, langzaam maar zeker gaan we op weg naar een Europese competitie.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_51485682
Probleem bij de Engelse clubs is dus dat ze het niet hoeven terug te verdienen met doorverkoop. Ze kopen de speler als directe versterking en om op korte termijn sportief succes te kunnen boeken met de club. Mislukt de speler, dan kopen ze volgend jaar gewoon een nieuwe speler voor 20 miljoen, gewoon omdat het kan...
pi_51485865
quote:
Op zondag 15 juli 2007 12:32 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Toen waren clubs als Portsmouth, West Ham etc, amper met zulke bedragen aan het smijten. Het was ook niet normaal om standaard voor een speler 20 miljoen euro (reken zelf maar om naar guldens) te betalen van de kwaliteit als Bent en Cisse. De bedragen voor topspelers als Zidane, Vieri, Crespo waren toen wel hoger dan dat er nu voor een echte topspeler betaald wordt, maar er wordt nu voor spelers in de subtop en gewoon middelmaat belachelijk veel betaald, laat staan voor talenten die nog amper iets gepresteerd hebben.
De reden waarom Portsmouth, West Ham etc. dit soort bedragen nu betalen is toch duidelijk? Die krijgen aan TV-gelden al meer dan de begroting van Ajax en Feyenoord bij elkaar. Logisch dat er dan meer van die inderdaad absurde transfers zijn. Ik ging er zelf vanuit dat je de megatransfers van einde 20e eeuw helemaal vergeten was aangezien die bedragen absurder waren dan de toptransfers van nu, als je je puur richt op de gemiddelde transferbedragen voor de middelmaat heb je een punt.
quote:

Het blijft nog steeds een discussiepunt of deze bedragen zich door gaan zetten of dat de voetbalwereld op een gegeven moment gaat zeggen dat er een stop moet komen aan dit soort bedragen. Of dat het geld een keer 'stopt'.
Valt weinig over te zeggen denk ik. Diverse malen is er de afgelopen 10 jaar geroepen dat nu echt de max was bereikt wat betreft tv-gelden, maar steeds weer worden ze hoger. De clubs zelf zullen natuurlijk nooit zeggen dat hun inkomsten en dus budgetten voor transfers aan banden gelegd moeten worden en ook van de kant van de UEFA hoef je niks te verwachten.
quote:

Dus 'weinig kaas van gegeten' raakt noch kant noch wal.
Die opmerking was te kort door de bocht en trek ik bij deze in
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
pi_51486336
Enige waar die topclubs die met miljoenen smijten voor moeten oppassen is dat zij moeten presteren om dat geld terug te verdienen. Heeft een Ajax, PSV of welke Nederlandse club dan ook een team vol talenten die uitzonderlijk presteren en in de 1e knock-out ronde een Chelsea of Man U er uit knikkeren dan kan dat voor zulke clubs een flinke aanslag zijn op de financien. In theorie dan, helaas is het zelfs zo dat die clubs nog een flinke buffer hebben (middels tv-rechten etc) en gemakkelijk na een heel slecht jaar alsnog het jaar er op met miljoenen kunnen smijten om nieuwe spelers te kopen.
Worden zij er inderdaad uit geknikkerd door Ajax in de 1e knock-out ronde en zijn de spelers van een Chelsea minder waard geworden (ze presteren minder dus leveren in theorie minder op bij verkoop) dan nog is dat voor hen op te vangen.
Kopen we hier een speler voor 20 miljoen en die valt tegen, verkoopprijs is vervolgens 10 miljoen dan is het verschil van 10 miljoen een flinke aderlating voor de Nederlandse clubs.

Hoe dan ook blijft het geld binnenstromen bij de Engelse (en in mindere mate Spaanse) clubs en maakt het niet uit of het vriest of dooit. In Nederland moeten we vaak nog flink vergaderen over alles wat de club financieel kan veroorloven. In Engeland kan alles, of het nou goed of verkeerd uitpakt.
pi_51486456
quote:
Op zondag 15 juli 2007 12:34 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Ik denk dat dat juist interessanter wordt, langzaam maar zeker gaan we op weg naar een Europese competitie.
Voor Nederlanders denk ik niet, het duurt niet lang meer dan kunnen Ajax en PSV ook niet meer mee, en mag je als Nederlandse club blij zijn als je af en toe is een wedstrijd wint in de poule. De laatste 16 zal dan voor het grootste deel uit 3/4 landen bestaan, waarbij je in de eindfase van het toernooi helemaal krijgt dat het altijd dezelfde clubs tegen elkaar zijn. Dat is nu al min of meer zo. Als dat nou allemaal hoogstaande wedstrijden waren, zou het nog iets anders zijn. Maar zoals het voetbal nu is wordt het wel erg saai. Ik denk ook dat die Europese competitie d'r niet meer komt, omdat Engelse clubs d'r nu gewoon geen behoefte meer aan hebben. Waarom tegen Ajax met een begroting van 55/60 miljoen voetballen, als je ook tegen West Ham dat dat bedrag alleen al aan spelers uit kan geven, kunt voetballen.

Ook al kwam die competitie d'r wel, zou het mij(en velen met mij) nog niet verschrikkelijk interesseren. Ik kijk liever hoe m'n eigen club het doet, dan dat ik in plaats daarvan thuisblijf om Liverpool-Ajax te kijken bijvoorbeeld.
pi_52010675
Feyenoord vraagt 17 miljoen voor Drenthe. Suarez moet 9.5 miljoen kosten bij FC Groningen, waar de eerste vraagprijs 12.5 miljoen was. Robben moet minimaal 35 miljoen kosten. Ene Castillio gaat van Griekenland naar Oekraine voor 20 miljoen euro.

De bedragen worden echt bizar hoog of valt het allemaal wel weer mee, omdat iedereen de hoofdprijs vraagt dan wel betaald?

Real kon overigens de aankoop Pelle 3 jaar geleden voor 2 miljoen euro halen. Nu was het prijskaartje 30 miljoen.
  woensdag 1 augustus 2007 @ 09:42:24 #58
37809 Doezelhaar
Tot het gaatje...
pi_52010734
Engelse clubs zijn over het algemeen altijd al kapitaalkrachtig geweest. Heel de bevolking leeft daar voor het voetbal als het ware. Sponsoring, meer supportersaantallen, grote verkoop merchandising en zet er nog een paar rijke stinkerds bij als voorzitter of eigenaar van de club. Reken maar uit.

Spanje idem dito al is dat in mijn beleving een minder groot voetballand dan Engeland.
pi_52010741
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 09:39 schreef BliksemSchigt het volgende:

Real kon overigens de aankoop Pelle 3 jaar geleden voor 2 miljoen euro halen. Nu was het prijskaartje 30 miljoen.
Je bedoelt Pepe neem ik aan.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_58377136
De zomer voor de boeg, een EK waar spelers zich in de kijker kunnen spelen.

Barca vraagt momenteel 40 miljoen voor Ronaldinho, Modric gaat voor 30 miljoen naar Tottenham. Meeuwis mag pas voor 5 miljoen weg bij Roda JC. Er wordt over een bedrag van 35 miljoen gepraat voor Huntelaar.

Zijn dit nog steeds reële bedragen? Gaat het nog meer stijgen de komende maanden?
pi_58377177
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 11:36 schreef BliksemSchigt het volgende:

Barca vraagt momenteel 40 miljoen voor Ronaldinho, Modric gaat voor 30 miljoen naar Tottenham. Meeuwis mag pas voor 5 miljoen weg bij Roda JC. Er wordt over een bedrag van 35 miljoen gepraat voor Huntelaar.

Zijn dit nog steeds reële bedragen? Gaat het nog meer stijgen de komende maanden?
Ronaldinho heeft wel eens meer gekost.
  dinsdag 29 april 2008 @ 11:39:13 #62
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_58377194
Reëel is het niet. Maar als alle clubs absurde prijzen vraagt zal Roda Meeuwis ook niet voor een normaal bedrag laten gaan.
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_58377211
Bijna 30 miljoen voor Modric is echt absurd.
Het zal ook nog wel meer gaan stijgen, tegenwoordig is een talent al snel rond de 10 miljoen waard, is weleens anders geweest.
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_58377236
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 11:38 schreef sjimz het volgende:

[..]

Ronaldinho heeft wel eens meer gekost.
Wanneer dan?
pi_58377244
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 11:41 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Wanneer dan?
Als vraagprijs dan he.
pi_58377281
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 11:42 schreef sjimz het volgende:

[..]

Als vraagprijs dan he.
Ja, dat ging helemaal nergens over. Maar toen had hij meer laten zien dan wat hij de laatste twee seizoenen heeft laten zien. Op gebied van marketing en commercie is hij natuurlijk wellicht zoveel waard, maar bij een voetballer zou het toch ook wel om zijn prestaties moeten gaan.
  dinsdag 29 april 2008 @ 11:46:37 #67
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_58377312
quote:

De verhoudingen lijken zoek, Darren Bent kostte meer dan Thierry Henry vorige zomer.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  dinsdag 29 april 2008 @ 11:47:39 #68
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_58377884
quote:

De bedragen zijn natuurlijk al jaren absurd. Een jaar of 5 geleden werden die hoge bedragen echter bijna alleen door de grote clubs betaald. In de meeste landen geldt dit nogsteeds, ik denk dat in Spanje en Italië zelfs minder wordt uitgegeven, maar in Engeland heeft nu echt iedere club veel geld door de gigantische TV-deal daar. Dit had al tot gevolg dat transfers binnen Engeland steeds duurder werden, en dan met name van Engelse spelers.

Spurs is wel een mooi voorbeeld, niet alleen met de aankoop van Bent, maar ook die van Bale deze zomer en de verkoop van Carrick aan Man Utd een jaar eerder. Dat die prijzen zo hoog liggen heeft met slim onderhandelen van de verkopende clubs te maken. Bent mag dan wel een slechte aankoop voor Spurs zijn, het was Charltons beste speler, met afstand, en Charlton wist ook wel dat het met geen mogelijkheid een gelijkwaardige vervanger kon halen. Dan ga je dus veel geld vragen. Omdat de kopende club ook veel geld heeft en iets in de speler ziet, betalen ze het nog ook. Birmingham staat op degraderen, maar als het in de Premier League blijft gaat het waarschijnlijk wel Zarate overnemen voor een miljoen of 20. Sunderland kocht als gepromoveerde club een keeper van meer dan 10 miljoen. Dat soort dingen zag je 5 jaar geleden niet.

Clubs in het buitenland hebben ook wel door dat er in Engeland en de top van Spanje en Italië veel geld zit, dus die gaan ook meer vragen. Straks gaat het echter weer vanzelf omlaag. Door het Webster arrest zal een club straks niet altijd meer zomaar kunnen vragen wat het wil, anders kan een speler zo de deur uitlopen. Om dat tegen te gaan, en te zorgen dat de speler anders toch nog wat geld oplevert, zullen de salarissen omhoog gaan. En dan niet zozeer van de Rinaldinho's maar meer van de categorie eronder. Clubs geven dan meer geld uit aan salarissen, en dus blijft er minder over voor transfers.
AFC Ajax - Manchester United FC - Tottenham Hotspur FC - Roberto Baggio
  dinsdag 29 april 2008 @ 12:18:20 #70
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_58377914
Sunderland krijgt komende zomer een transferbudget van 110 miljoen euro, las ik ergens.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_58378118
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 12:18 schreef M0NTANA het volgende:
Sunderland krijgt komende zomer een transferbudget van 110 miljoen euro, las ik ergens.
Zoiets staat inderdaad in de Sun. Absurd dat een club die tegen degradatie vecht zo veel geld kan uitgeven.
AFC Ajax - Manchester United FC - Tottenham Hotspur FC - Roberto Baggio
  dinsdag 29 april 2008 @ 12:42:05 #72
196494 JanVanHalst
Weet het wel.
pi_58378335
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 12:18 schreef M0NTANA het volgende:
Onvoorstelbaar..
Analist. Want kennis is macht, maar kennis delen is kracht.
pi_58531364
quote:
'Chelsea biedt zeventig miljoen voor verdediger Ramos'
07 mei 2008

Sergio Ramos staat op het punt de duurste verdediger in de voetbalgeschiedenis te worden. Chelsea wil de 21-jarige international voor 70 miljoen euro overnemen van Real Madrid. Dat beweerde althans de Spaanse krant El Mundo woensdag.

Real heeft het bod volgens de krant, die geen bronnen noemde, in beraad. El Mundo bracht het nieuws daags nadat Chelsea-eigenaar Roman Abramovich in Madrid een basketbaltoernooi had bezocht. Ramos, die nog tot 2013 onder contract staat bij Real, staat volgens dezelfde krant ook in de belangstelling van AC Milan.
  woensdag 7 mei 2008 @ 14:04:24 #74
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_58532233
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 12:42 schreef JanVanHalst het volgende:

[..]

Onvoorstelbaar..
Blijf je hierdoor 3 jaar in de PL dan verdien je dat geld met gemak terug.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_58532323
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 14:04 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Blijf je hierdoor 3 jaar in de PL dan verdien je dat geld met gemak terug.
Maar komende zomer moet je wéér investeren, en het jaar daarna wéér. Dus terugverdienen...?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')