Toen waren clubs als Portsmouth, West Ham etc, amper met zulke bedragen aan het smijten. Het was ook niet normaal om standaard voor een speler 20 miljoen euro (reken zelf maar om naar guldens) te betalen van de kwaliteit als Bent en Cisse. De bedragen voor topspelers als Zidane, Vieri, Crespo waren toen wel hoger dan dat er nu voor een echte topspeler betaald wordt, maar er wordt nu voor spelers in de subtop en gewoon middelmaat belachelijk veel betaald, laat staan voor talenten die nog amper iets gepresteerd hebben.quote:Op zondag 15 juli 2007 11:30 schreef vingerplant het volgende:
TS heeft er weinig kaas van gegeten, in de jaren na het Bosman-arrest lagen de bedragen een stuk hoger dan nu. Denilson voor 100 miljoen naar Betis, Salas voor 80 miljoen naar Lazio... Die club deed trouwens de meeste idiote transfers en heeft daar ook een prijs voor moeten betalen.
Ik denk dat dat juist interessanter wordt, langzaam maar zeker gaan we op weg naar een Europese competitie.quote:Op zondag 15 juli 2007 11:05 schreef Solstice het volgende:
Ligt eraan wanneer de mensen een keer moe worden van voetbal. Ik denk dat Europees gezien voetbal zichzelf wel een beetje kapot aan het maken is. Je ziet nu steeds vaker dezelfde ploegen tegen elkaar spelen omdat de andere landen niet meekunnen qua geld. Dat wordt natuurlijk steeds minder interessant.
De reden waarom Portsmouth, West Ham etc. dit soort bedragen nu betalen is toch duidelijk? Die krijgen aan TV-gelden al meer dan de begroting van Ajax en Feyenoord bij elkaar. Logisch dat er dan meer van die inderdaad absurde transfers zijn. Ik ging er zelf vanuit dat je de megatransfers van einde 20e eeuw helemaal vergeten was aangezien die bedragen absurder waren dan de toptransfers van nu, als je je puur richt op de gemiddelde transferbedragen voor de middelmaat heb je een punt.quote:Op zondag 15 juli 2007 12:32 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Toen waren clubs als Portsmouth, West Ham etc, amper met zulke bedragen aan het smijten. Het was ook niet normaal om standaard voor een speler 20 miljoen euro (reken zelf maar om naar guldens) te betalen van de kwaliteit als Bent en Cisse. De bedragen voor topspelers als Zidane, Vieri, Crespo waren toen wel hoger dan dat er nu voor een echte topspeler betaald wordt, maar er wordt nu voor spelers in de subtop en gewoon middelmaat belachelijk veel betaald, laat staan voor talenten die nog amper iets gepresteerd hebben.
Valt weinig over te zeggen denk ik. Diverse malen is er de afgelopen 10 jaar geroepen dat nu echt de max was bereikt wat betreft tv-gelden, maar steeds weer worden ze hoger. De clubs zelf zullen natuurlijk nooit zeggen dat hun inkomsten en dus budgetten voor transfers aan banden gelegd moeten worden en ook van de kant van de UEFA hoef je niks te verwachten.quote:
Het blijft nog steeds een discussiepunt of deze bedragen zich door gaan zetten of dat de voetbalwereld op een gegeven moment gaat zeggen dat er een stop moet komen aan dit soort bedragen. Of dat het geld een keer 'stopt'.
Die opmerking was te kort door de bocht en trek ik bij deze inquote:
Dus 'weinig kaas van gegeten' raakt noch kant noch wal.
Voor Nederlanders denk ik niet, het duurt niet lang meer dan kunnen Ajax en PSV ook niet meer mee, en mag je als Nederlandse club blij zijn als je af en toe is een wedstrijd wint in de poule. De laatste 16 zal dan voor het grootste deel uit 3/4 landen bestaan, waarbij je in de eindfase van het toernooi helemaal krijgt dat het altijd dezelfde clubs tegen elkaar zijn. Dat is nu al min of meer zo. Als dat nou allemaal hoogstaande wedstrijden waren, zou het nog iets anders zijn. Maar zoals het voetbal nu is wordt het wel erg saai. Ik denk ook dat die Europese competitie d'r niet meer komt, omdat Engelse clubs d'r nu gewoon geen behoefte meer aan hebben. Waarom tegen Ajax met een begroting van 55/60 miljoen voetballen, als je ook tegen West Ham dat dat bedrag alleen al aan spelers uit kan geven, kunt voetballen.quote:Op zondag 15 juli 2007 12:34 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ik denk dat dat juist interessanter wordt, langzaam maar zeker gaan we op weg naar een Europese competitie.
Je bedoelt Pepe neem ik aan.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 09:39 schreef BliksemSchigt het volgende:
Real kon overigens de aankoop Pelle 3 jaar geleden voor 2 miljoen euro halen. Nu was het prijskaartje 30 miljoen.
Ronaldinho heeft wel eens meer gekost.quote:Op dinsdag 29 april 2008 11:36 schreef BliksemSchigt het volgende:
De zomer voor de boeg, een EK waar spelers zich in de kijker kunnen spelen.
Barca vraagt momenteel 40 miljoen voor Ronaldinho, Modric gaat voor 30 miljoen naar Tottenham. Meeuwis mag pas voor 5 miljoen weg bij Roda JC. Er wordt over een bedrag van 35 miljoen gepraat voor Huntelaar.
Zijn dit nog steeds reële bedragen? Gaat het nog meer stijgen de komende maanden?
Wanneer dan?quote:Op dinsdag 29 april 2008 11:38 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ronaldinho heeft wel eens meer gekost.
Ja, dat ging helemaal nergens over. Maar toen had hij meer laten zien dan wat hij de laatste twee seizoenen heeft laten zien. Op gebied van marketing en commercie is hij natuurlijk wellicht zoveel waard, maar bij een voetballer zou het toch ook wel om zijn prestaties moeten gaan.quote:
De verhoudingen lijken zoek, Darren Bent kostte meer dan Thierry Henry vorige zomer.quote:Op dinsdag 29 april 2008 11:36 schreef BliksemSchigt het volgende:
Barca vraagt momenteel 40 miljoen voor Ronaldinho, Modric gaat voor 30 miljoen naar Tottenham. Meeuwis mag pas voor 5 miljoen weg bij Roda JC. Er wordt over een bedrag van 35 miljoen gepraat voor Huntelaar.
Zijn dit nog steeds reële bedragen? Gaat het nog meer stijgen de komende maanden?
De bedragen zijn natuurlijk al jaren absurd. Een jaar of 5 geleden werden die hoge bedragen echter bijna alleen door de grote clubs betaald. In de meeste landen geldt dit nogsteeds, ik denk dat in Spanje en Italië zelfs minder wordt uitgegeven, maar in Engeland heeft nu echt iedere club veel geld door de gigantische TV-deal daar. Dit had al tot gevolg dat transfers binnen Engeland steeds duurder werden, en dan met name van Engelse spelers.quote:Op dinsdag 29 april 2008 11:36 schreef BliksemSchigt het volgende:
Zoiets staat inderdaad in de Sun. Absurd dat een club die tegen degradatie vecht zo veel geld kan uitgeven.quote:Op dinsdag 29 april 2008 12:18 schreef M0NTANA het volgende:
Sunderland krijgt komende zomer een transferbudget van 110 miljoen euro, las ik ergens.
Onvoorstelbaar..quote:Op dinsdag 29 april 2008 12:18 schreef M0NTANA het volgende:
Sunderland krijgt komende zomer een transferbudget van 110 miljoen euro, las ik ergens.
quote:'Chelsea biedt zeventig miljoen voor verdediger Ramos'
07 mei 2008
Sergio Ramos staat op het punt de duurste verdediger in de voetbalgeschiedenis te worden. Chelsea wil de 21-jarige international voor 70 miljoen euro overnemen van Real Madrid. Dat beweerde althans de Spaanse krant El Mundo woensdag.
Real heeft het bod volgens de krant, die geen bronnen noemde, in beraad. El Mundo bracht het nieuws daags nadat Chelsea-eigenaar Roman Abramovich in Madrid een basketbaltoernooi had bezocht. Ramos, die nog tot 2013 onder contract staat bij Real, staat volgens dezelfde krant ook in de belangstelling van AC Milan.
Blijf je hierdoor 3 jaar in de PL dan verdien je dat geld met gemak terug.quote:
Maar komende zomer moet je wéér investeren, en het jaar daarna wéér. Dus terugverdienen...?quote:Op woensdag 7 mei 2008 14:04 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Blijf je hierdoor 3 jaar in de PL dan verdien je dat geld met gemak terug.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |