abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65028459
Dus 75 miljoen tekengeld + 30 miljoen salaris per jaar?

Ik vraag me serieus af of dat wel bedragen zijn waar ze zelfs bij Man. City aan zitten te denken. Ik neem die investeerders wel serieus, maar wat voor een zin heeft het om het 5-voudige te bieden wat 'normaal' is?
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_65028521
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 13:58 schreef mcyodogg het volgende:
Dus 75 miljoen tekengeld + 30 miljoen salaris per jaar?

Ik vraag me serieus af of dat wel bedragen zijn waar ze zelfs bij Man. City aan zitten te denken. Ik neem die investeerders wel serieus, maar wat voor een zin heeft het om het 5-voudige te bieden wat 'normaal' is?
Zo kunnen ze de grootste bubbel ooit maken

De dag dat het Engelse voetbal naar de klote gaat trek ik een bak bier open
  woensdag 14 januari 2009 @ 14:02:14 #203
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_65028574
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 14:00 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Zo kunnen ze de grootste bubbel ooit maken

De dag dat het Engelse voetbal naar de klote gaat trek ik een bak bier open
Ik doe mee!
pi_65683430
Het zit er weer op voor deze maand. Grappig hoe twee verschillende landen het kunnen bekijken:
quote:
New football transfer spend high

Spending by the 20 Premier League clubs on new players in the January transfer window has hit a fresh all-time high of £160m, an early study has calculated. With the window having closed at 1700 GMT on Monday, the amount spent surpasses last year's £150m, said business advisory group Deloitte. It added that spending between Premier League teams over the past four weeks made up around £105m of the £160m.

Manchester City and Tottenham Hotspur have been the two biggest spenders. Deloitte said Manchester City have spent more than £50m during the transfer window, and Tottenham around £45m. It added that the total spending by Premier League teams in the January window had "again far exceeded that in other European leagues".

'Recession-resistant'
"With the majority of their revenue streams already secured for the current season, whilst [Premier League] clubs are not recession-proof, they are relatively recession-resistant," said Paul Rawnsley, director in the sports business group at Deloitte. "Looking forward, whilst the clubs will not be complacent, the latest transfer activity re-emphasises the financial strength and global appeal of the Premier League competition."

Although the transfer window has now formally closed, the Premier League has confirmed that there will be an extension for teams that had agreed a deal in principal but been unable to complete the final arrangements due to the bad weather.

As a result, Deloitte said its final figure may go up.
quote:
Who says there's a credit crunch?

PREMIER LEAGUE clubs splashed a record £178MILLION in the January transfer window. Manchester City laid out £51m, with Spurs boss Harry Redknapp paying £44m. That included the last-gasp £12m spent on Robbie Keane from Liverpool, while Arsenal also forgot the credit crunch yesterday with their £15m spree to capture Zenit St Petersburg’s Andrei Arshavin. Apart from those clubs who did not spend at all, Chelsea were the most miserly. They handed over just £500,000 for Gokhan Tore from Bayer Leverkusen.

When the January transfer window was first introduced in 2003, clubs spent just £35m on players. By last season that figure had rocketed to £146m.

SPENDING TOTALS: Jan 2009 £178m; Jan 2008 £146m; Jan 2007 £63m; Jan 2006 £70m; Jan 2005 £50m; Jan 2004 £50m; Jan 2003 £35m.
En dan in Nederland:
quote:
Veel transfers maar minder miljoenen

ROTTERDAM - De transfercarrousel draaide de afgelopen maand ongeveer net zo snel door het Nederlandse betaalde voetbal als de voorgaande jaren toen de transfermarkt even open was. Het verschil schuilde dit keer ook niet in het aantal voetballers dat van profclub wisselde. Opvallend was wel dat er eigenlijk maar één grote transfer viel te noteren.

Ajax en Real Madrid bereikten in december al overeenstemming over de overgang van Klaas-Jan Huntelaar. De kampioen van Spanje betaalt in termijnen zo’n 27 miljoen euro voor de spits, die maandag te horen kreeg dat hij niet voor de Champions League wordt ingeschreven. De leiding van Ajax lonkte even naar Eljero Elia, maar kocht uiteindelijk ploeggenoot Rob Wielaert voor iets meer dan 3 miljoen euro van FC Twente.

Ajax was niet de enige Nederlandse vereniging die de hand op de knip hield. De overige Nederlandse profclubs roerden zich ook niet uitgebreid op de transfermarkt. Een belangrijke oorzaak voor het gebrek aan grote investeringen is de huidige economische situatie.

Veel voetbalclubs zijn afhankelijk van externe financiers. Juist die kunnen tijdens een kredietcrisis hun belegde geld niet vrijmaken. Toch wisselden de afgelopen vier weken ongeveer evenveel spelers van ploegen uit de eredivisie en eerste divisie van club als vorig jaar januari, toen de teller op 113 bleef steken. De KNVB kan pas na 24.00 uur exacte cijfers overleggen.

Koploper AZ versterkte zich met Ragnar Klavan (Heracles). Veel belangrijker voor de club is dat Moussa Dembélé, Mounir El Hamdaoui en Demy de Zeeuw het seizoen in Alkmaar afmaken. Bij PSV en Feyenoord zorgden de teleurstellende resultaten niet tot koopwoede. PSV, de kampioen van de laatste vier jaar vindt zich terug op de vijfde positie. De club gaf het eerste elftal alleen een kwaliteitsinjectie met de komst van Ola Toivonen.

Bij het straatarme Feyenoord valt steeds vaker de term nacompetitie. De Rotterdammers maken het seizoen echter af met de selectie die het afgelopen halfjaar ook op het trainingsveld naast De Kuip stond. Feyenoord kocht geen enkele speler en verkocht en verhuurde wel aan aantal voetballers aan andere clubs.

Van de clubs in de onderste regionen van de eredivisie was Roda JC met vier nieuwelingen opvallend actief. Heerenveen strikte met Vikto Elm en Patrik Ingelsten weer twee Scandinaviërs. FC Groningen lokte Niklas Pedersen en FC Twente is blij met Peter Wisgerhof (NEC) en de Australiër Nikita Rukavytsya. De Graafschap deed met Chelsea nog goede zaken over huurling Ben Sahar.

In tegenstelling tot veel Nederlandse verenigingen is de clubkas van Manchester City niet gevoelig voor de slechte financiële situatie in de westerse wereld. Mansour bin Zayed Al Nahyan, de steenrijke sjeik van de Engelse club, wilde meer dan 100 miljoen euro voor Kaka (AC Milan) uittrekken.

Hij maakte uiteindelijk van Nigel de Jong de duurste vertrokken speler uit de geschiedenis van Hamburger SV (19 miljoen euro). Verder vielen Wayne Bridge, Craig Bellamy en Shay Given voor de miljoenen van de Arabier. Grote vraag is of de Engelse club de komende uren alsnog een absolute vedette weet te strikken. (ANP)
Het opvallende is natuurlijk dat nog steeds de middelmatige clubs in Engeland het geld hebben uitgegeven, in tegenstelling tot een van de supergrote namen als Utd of Chelsea. Alleen Arsenal heeft een hele grote transfer gedaan, maar ook pas sinds tijden.

Ben erg benieuwd naar de zomertransfers, wat voor vergoedingen er overal als nog betaald gaan worden.
pi_65684029
Ze zijn helemaal niet bestand tegen de recessie in Engeland, dat is echt grote onzin
  dinsdag 3 februari 2009 @ 10:19:27 #206
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_65684154
Alsof de Engelse economie iets met de PL-transfers te maken heeft. Je kunt beter de olieprijs naast de transfergelden leggen.
pi_65684228
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 10:19 schreef pfaf het volgende:
Alsof de Engelse economie iets met de PL-transfers te maken heeft. Je kunt beter de olieprijs naast de transfergelden leggen.
Ook daar doen ze het niet zo heel goed hé

Maar je ziet met de geruchten van de verkoop van Liverpool/Chelsea dat ze daar niet recessieproof zijn.
pi_66934565
10 miljoen als vraagprijs voor Honda van VVV en 8.5 miljoen als afkoopsom voor Beerens - normale ontwikkelingen in Nederland gezien de bedragen die worden gevraagd voor een Elia en Engelaar vorig seizoen en die betaald zijn door bijv Ajax voor Suarez en Sulejmani?

Of zijn dit absurde bedragen?
  woensdag 11 maart 2009 @ 14:33:00 #209
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_66935149
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 14:15 schreef BliksemSchigt het volgende:
10 miljoen als vraagprijs voor Honda van VVV en 8.5 miljoen als afkoopsom voor Beerens - normale ontwikkelingen in Nederland gezien de bedragen die worden gevraagd voor een Elia en Engelaar vorig seizoen en die betaald zijn door bijv Ajax voor Suarez en Sulejmani?

Of zijn dit absurde bedragen?
Absurd.
Honda, VVV. 10 miljoen. Dat is voor VVV zo'n beetje de jaarbegroting?
Sulejmani, leuke speler maar niet voor de 16 miljoen die hij gekost heeft.
8.5 voor Beerens
Leuke speler, zou 'em ook bij Feijenoord wel willen zien maar 8.5 is te gek voor woorden.

Maar eigenlijk hoort het dan ook te gaan als "Vraagprijs -> Bod -> In het midden uitkomen"
pi_66935228
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 14:33 schreef Keltie het volgende:
Maar eigenlijk hoort het dan ook te gaan als "Vraagprijs -> Bod -> In het midden uitkomen"
Zo werkt het misschien op de markt in Istanbul, maar niet bij schaarse producten.

Dan kan PSV 0,01 euro bieden en vervolgens precies uitrekenen waar het midden is..? En dat zou Heerenveen dan moeten accepteren?
pi_66935683
Die 10 mil voor Honda geloof ik eigenlijk niets van.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_66935703
Ik vind dit toch wel aan de hoge kant allemaal
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
pi_66935846
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 14:46 schreef venomsnake het volgende:
Die 10 mil voor Honda geloof ik eigenlijk niets van.
Dat is door een Limburgse journalist genoemd, niet door de voorzitter van VVV.
  woensdag 11 maart 2009 @ 14:51:51 #214
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_66935887
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 14:34 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Zo werkt het misschien op de markt in Istanbul, maar niet bij schaarse producten.

Dan kan PSV 0,01 euro bieden en vervolgens precies uitrekenen waar het midden is..? En dat zou Heerenveen dan moeten accepteren?
Man, zo gebeurd het normaal met zo'n beetje alles.
Vraagprijs.
Bod word gedaan.
Bod niet goed genoeg? Afwijzen of een tegenbod.
Tegenbod gedaan? Te hoog? Zeggen dat het ophoud of ergens in het midden uit komen.

Schaarste producten? Voetballers zijn geen schaarste producten, zeker geen voetballers als Honda.
Sulejmani, is een goede speler maar niet van die schaarste dat je daar maar even 16 miljoen voor op tafel hoeft te leggen
Beerens? Leuk spelertje hoor, maar zo schaars dat'ie 8.5 miljoen op moet brengen? Neuh, dacht het niet.
  woensdag 11 maart 2009 @ 14:52:58 #215
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_66935935
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 14:50 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Dat is door een Limburgse journalist genoemd, niet door de voorzitter van VVV.
Tjah, punt is dat het bedrag tegenwoordig niet eens zo raar is.
Mensen geven voor iedereen die iets boven de middelmatigheid uitkomen al teveel.
pi_66935972
Opzicht is 10 miljoen voor Honda natuurlijk veel, maar als je kijkt wat hij aan marketing kan opbrengen vind ik het wel meevallen, als je een beetje een redelijke club bent, kun je dat bedrag redelijk snel afschrijven...
pi_66936069
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 14:51 schreef Keltie het volgende:

[..]

Man, zo gebeurd het normaal met zo'n beetje alles.
Vraagprijs.
Bod word gedaan.
Bod niet goed genoeg? Afwijzen of een tegenbod.
Tegenbod gedaan? Te hoog? Zeggen dat het ophoud of ergens in het midden uit komen.
Heerenveen zegt vaak genoeg nee. Alleen komen de clubs steeds terug om toch de vraagprijs te bieden.
  woensdag 11 maart 2009 @ 16:33:10 #218
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_66939899
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 14:56 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Heerenveen zegt vaak genoeg nee. Alleen komen de clubs steeds terug om toch de vraagprijs te bieden.
Dat is ook het goed recht van Heerenveen. En de betalende partij heeft het goed recht een absurd hoog bedrag neer te leggen.
Daarom heb je dan ook de contracten afgesloten (je hoeft niet te verkopen), neemt niet weg dat de bedragen erg scheef gegroeid zijn.
Maar natuurlijk, als de gek het er voor geeft zal je dom zijn als je het niet aanneemt.
  woensdag 11 maart 2009 @ 16:34:03 #219
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_66939937
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 14:53 schreef JLSB het volgende:
Opzicht is 10 miljoen voor Honda natuurlijk veel, maar als je kijkt wat hij aan marketing kan opbrengen vind ik het wel meevallen, als je een beetje een redelijke club bent, kun je dat bedrag redelijk snel afschrijven...
Zo deed Feijenoord dat met Ono.
Maargoed, ik schat Ono hoger in als Honda
10 miljoen voor een speler als Honda is te debiel voor woorden.
  woensdag 3 juni 2009 @ 09:25:09 #220
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_69656740
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_69657041
bedragen zijn absurd maar als je ze vergelijkt met NBA/MLB/NHL/NFL is het gewoon net zo.
"Once you jack off to Japanese girls puking in each others mouths, you can't exactly go back to Playboy" - Randy Marsh
pi_69657179
Mooi plaatje, Montana!

Qua topspelers zit er niet eens heel veel verschil in, al lijkt het met Ronaldo, Kaka en Ribery wel extreem hard ineens te gaan, maar is volgens mij die stijging van de uitgaves vooral dat er voor middelmaat bijna net zoveel betaald wordt.
pi_69846152

Wie gaat er door het record heen? Kaka, Ribery of Ronaldo? Of alledrie?
  maandag 8 juni 2009 @ 23:40:33 #224
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_69847546
quote:
Op maandag 8 juni 2009 23:09 schreef BliksemSchigt het volgende:
[ afbeelding ]

bij de transfer records zitten wel een paar miskopen bij
Een oude, seniele vos is nog steeds sluw en schuw. Nooit afschrijven zeg ik je.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 00:56:54 #225
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_69849535
quote:
Op maandag 8 juni 2009 23:09 schreef BliksemSchigt het volgende:
[ afbeelding ]

quote:
Real Madrid have announced they have completed the signing of Brazilian star Kaka from AC Milan on a six-year deal.

The Brazilian Football Confederation (CBF) earlier said he had a medical in Recife, where Brazil face Paraguay in a World Cup qualifier on Wednesday.

A press conference with Kaka has been planned for 0100 BST on Tuesday.

The fee is reported to be £56m, which would be a new world record in pounds, surpassing the £45.6m Madrid paid for Zinedine Zidane in 2001.
Volgens de BBC is Kaka dus de eerste.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')