abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 juni 2008 @ 12:55:09 #91
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_59087700
Dat clubs als Liverpool en Real Madrid spelers als Babel en Drenthe kopen voor té hoge bedragen kan ik nog inkomen.

Maar een Nederlandse club als Ajax die 18 miljoen neerlegt voor een talentje van Heerenveen?
En wat te denken van Emnes die tussen de 3 en 4 miljoen moet gaan kosten? Hooguit 5 wedstrijden goed gespeeld!
De nacht verandert iedereen,
kankelul.
  dinsdag 3 juni 2008 @ 13:04:31 #92
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_59087898
Die 5 wedstrijden is natuurlijk wat wij er voornamelijk van gezien hebben. Veel spelers worden al vanaf de jeugd gevolgd.
pi_59087950
Het zou natuurlijk een positieve ontwikkeling kunnen zijn, omdat de koopkracht van de kleinere clubs groter wwordt waardoor je een sterkere competitie zal krijgen. Of is dat te kort door de bocht
  dinsdag 3 juni 2008 @ 13:08:24 #94
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_59087988
Ik denk dat dat te kort door de bocht is, want die kleinere clubs moeten nu ook meer geld neertellen voor spelers. Groningen betaalt nu ineens 3,3 miljoen voor de vervanger van Lindgren, om maar wat te noemen.
pi_59088516
Ik vind dat Sulejmani dat markttechnisch gesproken wel waard is. Heerenveen is een club die altijd scherp op de prijzen let en niet kijkt waar de eigen portemonnee eventueel voldoende aan heeft. Ze halen er kortom uit wat erin zit.

Eigenlijk zou er natuurlijk een beschermde salary-cap moeten zijn, waardoor het marktprincipe weer maatschappijvriendelijk wordt. Zo'n Ronaldinho die elk jaar weer een tiental miljoenen euro's moet zien te investeren, als club schiet je met 'n afgeleide speler niet veel op.

Trouwens voor Sulejmani is de stap naar Ajax amper als een springplank te zien, zoveel ontloopt het elkaar tegenwoordig niet meer. Ook al omdat men in Amsterdam weigert om Champions League te halen, waar het echte geld wordt opgehaald.
pi_59088539
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 13:08 schreef Prosac het volgende:
Ik denk dat dat te kort door de bocht is, want die kleinere clubs moeten nu ook meer geld neertellen voor spelers. Groningen betaalt nu ineens 3,3 miljoen voor de vervanger van Lindgren, om maar wat te noemen.
Uiteraard, krijg je weer die afhankelijkheid van verkopen terug. En in Nederland is er geen consumentenmarkt om de klappen op te vangen. Alleen de overheid, en die past er voortaan voor.
pi_59088566
Man Utd heeft schijnbaar 5 miljoen pond op een 17 jarige speler van Cardiff geboden die maar 22 wedstrijden achter zijn naam heeft staan... Dus ook in Engeland gaat de bedragen rap omhoog voor dit soort spelers.
pi_59088635
Het hoeft ook niet persé de feitelijke waarde te zijn. Tegenwoordig wordt ook al met voedsel gespeculeerd, dat kan ook met voetballers. Zolang het maar lucratief is, als makelaar of speler heb je er verder geen boodschap aan wie er onder lijdt.
pi_59089739
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 12:52 schreef Prosac het volgende:
Nederland gaat ook de trend van -relatief gezien- dure transfers volgen. Voor Huntelaar (9 miljoen) was Robben de duurste met 4 miljoen. Het lijkt alsof vanaf het moment Huntelaar danwel Babel het hek een beetje van de dam is.
Amrabat, van een degradant naar PSV voor 3 miljoen euro.

Nu speelt natuurlijk ook mee dat voor veel Nederlandse clubs verkopen geen noodzaak meer is.
Machlas was 19 miljoen gulden.
pi_59089780
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 13:33 schreef BliksemSchigt het volgende:
Man Utd heeft schijnbaar 5 miljoen pond op een 17 jarige speler van Cardiff geboden die maar 22 wedstrijden achter zijn naam heeft staan... Dus ook in Engeland gaat de bedragen rap omhoog voor dit soort spelers.
Heb jij cijfers van transferbedragen tov begrotingen? Dan krijg je natuurlijk een beter beeld van de transferbedragen

Inflatie kunnen we zelf wel ff berekenen
pi_59089889
Sulejmani heeft nog te weinig bewezen voor 18 miljoen euro. Een groot talent, maar hij heeft nog geen vol seizoen geschitterd.
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_59089966
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 14:23 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Sulejmani heeft nog te weinig bewezen voor 18 miljoen euro. Een groot talent, maar hij heeft nog geen vol seizoen geschitterd.
Dan was de vraagprijs 25 miljoen.
pi_59090240
Wat is de norm tegenwoordig nog?
Een seizoen presteren is minimaal tien miljoen (zie Drenthe).
Maak je ook nog wat doelpunten, minimaal vijftien miljoen (zie Alves en nu Sulejmani).
Onder de 25, van topland naar topland, een miljoen of dertig (zie Robben).

Werkt het zo?
  dinsdag 3 juni 2008 @ 14:36:24 #104
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_59090241
Ik begrijp het standpunt van Heerenveen. Maar dat standpunt is natuurlijk enkel om de prijs op te drijven. Het mes van die manier van handelen snijdt aan twee kanten. Een miljoen of twaalf is gewoon een uitstekende bedrag en een ongelofelijke winst voor de investering die Heerenveen maakt. En dat weten Sulejmani en zijn zaakwaarnemer natuurlijk ook verdomd goed.

Blijf je aan zo'n onredelijk bedrag vasthouden, dan kan dat andere 'trend'-topic weer van stal gehaald worden. Je weet wel, met de Suarez'jes, Alvesjes en Bruno Silvaatjes.
  dinsdag 3 juni 2008 @ 14:38:17 #105
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_59090292
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 14:36 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Wat is de norm tegenwoordig nog?
Een seizoen presteren is minimaal tien miljoen (zie Drenthe).
Maak je ook nog wat doelpunten, minimaal vijftien miljoen (zie Alves en nu Sulejmani).
Onder de 25, van topland naar topland, een miljoen of dertig (zie Robben).

Werkt het zo?
Je bedoelt 10 miljoen voor twee goede groepswedstrijden op een jeugd-EK (Drenthe)?

Alves werd ineens zoveel waard, omdat hij een international-status kreeg. Daardoor belandde hij in het internationale nieuws en dat heeft Heerenveen enorm veel extra miljoenen opgeleverd.
  dinsdag 3 juni 2008 @ 14:39:26 #106
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_59090319
In een jaar tijd van drie ton opleidingsvergoeding naar 18 miljoen euro.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_59090349
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 14:38 schreef twi het volgende:

[..]

Je bedoelt 10 miljoen voor twee goede groepswedstrijden op een jeugd-EK (Drenthe)?

Alves werd ineens zoveel waard, omdat hij een international-status kreeg. Daardoor belandde hij in het internationale nieuws en dat heeft Heerenveen enorm veel extra miljoenen opgeleverd.
Volgens enkele Feyenoorders was ie dat seizoen ook redelijk constant, vond zelf van niet maar ik zag niet alle wedstrijden. Maar die prijs werd natuurlijk ook voor 90% bepaald door dat EK.
pi_59090368
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 14:39 schreef M0NTANA het volgende:
In een jaar tijd van drie ton opleidingsvergoeding naar 18 miljoen euro.
Inmiddels heeft hij meer indruk gemaakt dan welke Ajacied ook het afgelopen seizoen. Voorts wil Heerenveen een stukje van de Europese doorverkoop terugzien en weet verder dat Ajax op geld zit. Dan kom je wel aan zijn bedrag, feitelijk nog een koopje. Die Friezen zijn slavendrijvers immers.
pi_59090483
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 14:41 schreef okee6 het volgende:

[..]

Inmiddels heeft hij meer indruk gemaakt dan welke Ajacied ook het afgelopen seizoen. Voorts wil Heerenveen een stukje van de Europese doorverkoop terugzien en weet verder dat Ajax op geld zit. Dan kom je wel aan zijn bedrag, feitelijk nog een koopje. Die Friezen zijn slavendrijvers immers.
Heeft Suarez niet gewoon betere cijfers dan Sulejmani?
  dinsdag 3 juni 2008 @ 14:52:14 #110
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_59090654
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 14:46 schreef Gordon_Shumway het volgende:

[..]

Heeft Suarez niet gewoon betere cijfers dan Sulejmani?
Het is okee6. Zijn posts moet je lezen, maar je moet er niet tegenin gaan. Heeft geen nut. Huntelaar heeft dit seizoen met meer dan 30 goals en een bronzen schoen namelijk ook geen indruk gemaakt.
pi_59090729
Vorig jaar waren 'we' boos op Groningen dat ze geen bedrag noemden voor Suarez, omdat ze hem niet wilden verkopen. En dat ze anders maar 'gewoon' 20 miljoen moesten vragen. Dat doet Heerenveen nu. Dat gaat er natuurlijk niet voor betaald worden, maar het is wel een startpunt voor een evt. onderhandeling.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_59090817
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 14:52 schreef twi het volgende:

[..]

Het is okee6. Zijn posts moet je lezen, maar je moet er niet tegenin gaan. Heeft geen nut. Huntelaar heeft dit seizoen met meer dan 30 goals en een bronzen schoen namelijk ook geen indruk gemaakt.
Weten we dat ook weer. Een DAM
pi_59090837
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 14:55 schreef Suijk het volgende:
Vorig jaar waren 'we' boos op Groningen dat ze geen bedrag noemden voor Suarez, omdat ze hem niet wilden verkopen. En dat ze anders maar 'gewoon' 20 miljoen moesten vragen. Dat doet Heerenveen nu. Dat gaat er natuurlijk niet voor betaald worden, maar het is wel een startpunt voor een evt. onderhandeling.
startpunt,

het verschil is nog enkele tienduizenden volgens de Telegraaf.
pi_59090891
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 14:58 schreef MaxPower het volgende:

[..]

startpunt,

Ja, dat geloof ik dus ook niet.
Klik dan als je durft
pi_59090898
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 14:58 schreef MaxPower het volgende:

[..]

startpunt,

Net alsof je over enkele tienduizenden gaat bakkelijen als ie 18 miljoen kost.
pi_59090910
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 15:00 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Net alsof je over enkele tienduizenden gaat bakkelijen als ie 18 miljoen kost.
Heerenveen wel ja.
pi_59090961
't Zijn net Joden!
Klik dan als je durft
  dinsdag 3 juni 2008 @ 15:15:26 #118
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_59091268
Ik snap het handen wrijven van MaxPower in deze eigenlijk niet zo. Als je dan 18 miljoen hebt, wat dan? Ik zie Heerenveen tot nu toe bar weinig doen met het geld wat ze binnen hebben gehaald, behalve wat huurlingen terughalen en halfbakke Polen/Brazilianen kopen.
pi_59092125
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 15:15 schreef twi het volgende:
Ik snap het handen wrijven van MaxPower in deze eigenlijk niet zo. Als je dan 18 miljoen hebt, wat dan? Ik zie Heerenveen tot nu toe bar weinig doen met het geld wat ze binnen hebben gehaald, behalve wat huurlingen terughalen en halfbakke Polen/Brazilianen kopen.
onze scouting heeft zich wel bewezen dacht ik zo.
  dinsdag 3 juni 2008 @ 16:29:03 #120
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_59093408
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 15:45 schreef MaxPower het volgende:

[..]

onze scouting heeft zich wel bewezen dacht ik zo.
Maar waar blijft dat geld eigenlijk allemaal? Jullie hebben de laatste jaren voor aardig wat knaken verkocht, maar zelf geld uitgeven doen jullie niet echt. Investeer wat meer en ja kan denk ik om een CL mee spelen.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')