Koploperkopper | donderdag 5 juli 2007 @ 15:20 |
![]() ![]() Vorig deel: Vliegeniers topic deel 10: Kerosine is geil. Jetslets: nsfw, Mojave, Alternate Turbopulp: The_stranger Basisscholieren: Snowbite, YellowBedWetter, Domai Lollercopter: ChopperMick, Lightning_NL Joyriders: Zweefnurts: cheukert, McDavid, MutZ, Autoreply, YellowLedBetter ![]() Overige deelnemers zijn neukbare stewardessjes, of homofiele stewards. Spotters zijn hier niet toegestaan. Hij's slecht, ik weet 't. ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door Koploperkopper op 05-07-2007 15:36:22 ] | |
Byte_Me | donderdag 5 juli 2007 @ 15:32 |
gewaagde titel ![]() | |
Isdatzo | donderdag 5 juli 2007 @ 15:44 |
dacht ik ook al ![]() | |
Public_NME | donderdag 5 juli 2007 @ 17:06 |
Ik ben een homofiele steward?! ![]() ![]() | |
Koploperkopper | donderdag 5 juli 2007 @ 17:33 |
Of een geil stewardessje. | |
cheukert | donderdag 5 juli 2007 @ 17:35 |
quote:tenzij jij geile zusjes hebt ![]() | |
Fillipe | donderdag 5 juli 2007 @ 17:37 |
Lekkere stessjes bestaan volgens Transavia niet. | |
cheukert | donderdag 5 juli 2007 @ 17:53 |
quote:Dan heeft Trans je verkeerd ingelicht ![]() | |
Fillipe | donderdag 5 juli 2007 @ 18:34 |
quote:Ja echt wel, dik pwned man ![]() | |
Koploperkopper | donderdag 5 juli 2007 @ 21:04 |
Haha transvagina zulks een dijenkletser!11einz Ik ken nog een mop!!11 overal de P bij pagina weg typex-en en dan zo een V ervan maken! ![]() ![]() ![]() | |
YellowLedbetter | donderdag 5 juli 2007 @ 21:13 |
terug vind piloot ![]() | |
Autoreply | donderdag 5 juli 2007 @ 21:13 |
quote:Je OP was toch beter. Best tof eigenlijk ![]() | |
Alternate | donderdag 5 juli 2007 @ 23:36 |
Jetslets hoogh | |
DaMook | donderdag 5 juli 2007 @ 23:51 |
Ik ben geen homofiele steward en geen lekkere stewardes, maar lees toch maar mee ![]() ![]() Ik wil mijn brevet wel halen, maar heb er momenteel geen geld voor ![]() | |
SnowBite | vrijdag 6 juli 2007 @ 01:55 |
Gewoon een hypotheek nemen en daarvan je brevet betalen! | |
Mojave | vrijdag 6 juli 2007 @ 03:28 |
Konings OP | |
Mojave | vrijdag 6 juli 2007 @ 03:35 |
ow nsfw moet ook nog bij jetslets | |
Alternate | vrijdag 6 juli 2007 @ 11:29 |
Yellowbedwetter, heerlijk. | |
nsfw | vrijdag 6 juli 2007 @ 11:55 |
Haha! TVP! Goeie zaak! nummer 11 alweer | |
YellowLedbetter | vrijdag 6 juli 2007 @ 12:04 |
quote:Ik neem aan dat je het over mijn goddelijke lichaam hebt? | |
DaMook | vrijdag 6 juli 2007 @ 12:41 |
quote:Hypotheek ben ik mee bezig ![]() ![]() | |
cheukert | vrijdag 6 juli 2007 @ 13:15 |
11=einzeinz ![]() | |
Mojave | vrijdag 6 juli 2007 @ 13:18 |
11!1111!!!!!1!! | |
Bowny | vrijdag 6 juli 2007 @ 14:10 |
Type Validation Principles | |
The_stranger | vrijdag 6 juli 2007 @ 17:22 |
quote:Wie wil er nu een huis als je voor het zelfde bedrag kunt vliegen???? ![]() | |
Koploperkopper | vrijdag 6 juli 2007 @ 17:23 |
Je kunt altijd nog in een tentje onder een vleugel van een Cessna gaan wonen. | |
cheukert | vrijdag 6 juli 2007 @ 18:54 |
quote:is dat een vliegtuig? ![]() | |
YellowLedbetter | vrijdag 6 juli 2007 @ 19:00 |
quote:Volgens mij is het een nep afkorting om interessant over te komen! | |
Koploperkopper | vrijdag 6 juli 2007 @ 19:31 |
TVP is heul echt. ![]() | |
Bowny | vrijdag 6 juli 2007 @ 19:54 |
quote:Do your homework. quote: | |
Koploperkopper | vrijdag 6 juli 2007 @ 22:39 |
![]() ![]() Cool. | |
mcDavid | vrijdag 6 juli 2007 @ 23:08 |
*eensch met disclaimer. | |
Koploperkopper | vrijdag 6 juli 2007 @ 23:38 |
Documentaire over Chemtrails (23min)![]() | |
Googolplexian | vrijdag 6 juli 2007 @ 23:40 |
sorry maar de combinatie "Vliegen" "September" en "11" was een beetje fout ^^![]() | |
SnowBite | vrijdag 6 juli 2007 @ 23:48 |
quote:Ik vind het net een 777 met een andere neus... | |
Koploperkopper | vrijdag 6 juli 2007 @ 23:50 |
quote:Maar wel eentje met toffe, gekartelde motoren! | |
SnowBite | zaterdag 7 juli 2007 @ 00:01 |
Wat is het verschil met de 777 motoren dan? Veranderd het iets aan de eigenschappen? | |
mcDavid | zaterdag 7 juli 2007 @ 00:04 |
montagefoutje:![]() | |
Koploperkopper | zaterdag 7 juli 2007 @ 00:05 |
Vast wel, anders vinden ze de 777 gewoon opnieuw uit. Hetgeen sowieso al vreemd is, waarom zo snel na de 777 de 787 die zelfs geleidelijk de 777 moet vervangen? Waarom geen Very-NG 737? Gezien het feit dat dat concept redelijk oud is, etc. etc. ![]() quote: ![]() | |
Public_NME | zaterdag 7 juli 2007 @ 00:59 |
quote:Fuel efficiency is the magic word.. ![]() | |
Koploperkopper | zaterdag 7 juli 2007 @ 01:35 |
Ze kunnen ook gewoon GEnx-en onder de 777 hangen.![]() (bedankt voor het verduidelijken) | |
Mojave | zaterdag 7 juli 2007 @ 05:32 |
hoi doei | |
cheukert | zaterdag 7 juli 2007 @ 08:41 |
quote:Airbus heeft ook nog die A350xwb je weeetsss | |
Autoreply | zaterdag 7 juli 2007 @ 10:02 |
quote:Tegen de tijd dat die vliegt zijn ze failliet ![]() | |
cheukert | zaterdag 7 juli 2007 @ 10:08 |
quote:B797 met een RR Trent 12duizend ![]() | |
Public_NME | zaterdag 7 juli 2007 @ 13:12 |
quote:Op de tekentafel ja, gelukkig pas 20.000x aangepast ![]() | |
Mojave | zaterdag 7 juli 2007 @ 19:56 |
ik heb vanavond een fok!er aan boord ![]() | |
mcDavid | zaterdag 7 juli 2007 @ 20:02 |
quote:Wheheh, laat 'm een poepie ruiken! | |
Mojave | zaterdag 7 juli 2007 @ 20:07 |
quote:Hehe doe ik nu al met 3.5 uur vertraging ![]() | |
mcDavid | zaterdag 7 juli 2007 @ 20:08 |
Ohja en ik heb examinatoren voor het GPL-examen toegewezen gekregen. Met een beetje geluk kan ik binnen 2 weken examen doen! | |
mcDavid | zaterdag 7 juli 2007 @ 20:08 |
quote:wheheh! | |
nsfw | zondag 8 juli 2007 @ 00:21 |
Ik heb nu pas de titel door... Deel 11 / 11 September ![]() | |
Public_NME | zondag 8 juli 2007 @ 00:44 |
quote:Wie was de ongelukkige?! ![]() ![]() quote:Lekker snel van begrip ![]() ![]() | |
Koploperkopper | zondag 8 juli 2007 @ 12:23 |
![]() Vannacht om 00.30 LT is de presentatie van de 787, live stream staat op de Boeing.com site. ![]() | |
cheukert | zondag 8 juli 2007 @ 18:10 |
Het heeft de vleugels van zo'n vlieg-dino ![]() | |
mcDavid | zondag 8 juli 2007 @ 19:05 |
quote:Die turbines onder de vleugels zijn ook voor de aandrijving van het flapper-mechanisme! | |
mcDavid | zondag 8 juli 2007 @ 19:06 |
Ohja vandaag was een kutdag. ![]() | |
nsfw | zondag 8 juli 2007 @ 19:46 |
quote:Slecht gevlogen?! | |
mcDavid | zondag 8 juli 2007 @ 19:48 |
quote:je raad het. | |
nsfw | zondag 8 juli 2007 @ 19:55 |
quote:Ik heb vandaag met een modelvliegtuigje gevlogen ![]() "t is nog best leuk eigenlijk ![]() ![]() | |
Koploperkopper | zondag 8 juli 2007 @ 22:49 |
Modelvliegen. ![]() Da's net zoiets zeggen als, boh, ik heb 3000 uur in een 737 gevlogen gek! 'Serieus? ![]() | |
mcDavid | zondag 8 juli 2007 @ 22:58 |
Ik stond een tijdje terug op het panoramadak op schiphol. Daar stond zo'n spotter heel stoer te vertellen hoe alles werkte. "kijk daar komt de tankauto met kerosine" - dus ik dacht al: huh dat halen ze toch uit de grond hier? staat er op dat autotje met koeienletters "KLM Drinkwater supply" ![]() | |
Koploperkopper | zondag 8 juli 2007 @ 23:02 |
quote:'Pilot fuel' ![]() Oh ja, spotters. ![]() | |
Alternate | zondag 8 juli 2007 @ 23:47 |
quote:Aqua Services | |
Public_NME | maandag 9 juli 2007 @ 00:36 |
Nu ff live de roll-out kijken van de 787; heb hem sowieso al gezien voordat hij naar de paintshop ging. Best wel strak design imo... | |
Koploperkopper | maandag 9 juli 2007 @ 00:37 |
Wat een kut live feed zeg, geluid valt steeds weg. ![]() | |
Public_NME | maandag 9 juli 2007 @ 00:39 |
quote:Bij mij doet ie het wel gewoon goed? | |
Koploperkopper | maandag 9 juli 2007 @ 00:40 |
Nu werkt-ie hier ook wel okay, maar net bij de intro en het laten zien van de zaal niet. | |
Public_NME | maandag 9 juli 2007 @ 00:41 |
quote:Hmm, ze maken er wel weer een hele show van. Laat dat ding nou maar zien met een likkie verf erop, kan ik ook weer van pittesteyn. ![]() | |
Koploperkopper | maandag 9 juli 2007 @ 00:44 |
Nu is m'n geluid weer verdwenen. | |
Public_NME | maandag 9 juli 2007 @ 00:46 |
quote:Bij mij ook, nu weer terug. | |
Koploperkopper | maandag 9 juli 2007 @ 00:46 |
Nu weer wel geluid. ![]() Gelukkig zijn ze beter in vliegtuigjes bouwen dan in het opzetten van live feeds. ![]() | |
Public_NME | maandag 9 juli 2007 @ 00:50 |
quote:gvd, gaan ze alle suppliers af ofzo?! Ik hoef al die gare Jappen niet te zien hoor... ![]() | |
Koploperkopper | maandag 9 juli 2007 @ 00:53 |
quote:Whehehe, hoor ze dan allemaal vol overtuiging 'yeah' zeggen. ![]() | |
Public_NME | maandag 9 juli 2007 @ 01:01 |
quote:Hehe, verkeerde filmpje volgens mij. Had weinig met avionics te maken.... ![]() | |
Koploperkopper | maandag 9 juli 2007 @ 01:03 |
Inderdaad. ![]() Nu stom gemiep over design, ik kijk toch godverdomme geen eigen huis en tuin! Wat kan mij het schelen wat voor kleurencombo ze heeft gemaakt voor een mock-up 787 die op het echte ding toch op eigen wijze wordt ingericht door de airline. ![]() | |
Koploperkopper | maandag 9 juli 2007 @ 01:12 |
'18 hours .... on a very slow Airbus' ![]() | |
Public_NME | maandag 9 juli 2007 @ 01:13 |
quote:Wat nep, gaan ze Airbus de grond in trappen. 'Slow' airbus op SIN-EWR sector, nou ze moeten niet zeuren dat is nl. wel de langste sector ter wereld! ![]() | |
Koploperkopper | maandag 9 juli 2007 @ 01:14 |
Ach, meneer Leahy heeft ook al z'n bek opengetrokken over de 787, dus van mij mogen ze. | |
Public_NME | maandag 9 juli 2007 @ 01:20 |
quote:Beetje laf om te zeggen terwijl je eigen vliegtuigen niet genoeg range hebben om die sector te overbruggen. (behalve de 772LR, maar die vliegt pas net bij AC) | |
Koploperkopper | maandag 9 juli 2007 @ 01:24 |
Doar komt-ie! | |
Koploperkopper | maandag 9 juli 2007 @ 01:27 |
Wat een vet ding! ![]() | |
Public_NME | maandag 9 juli 2007 @ 01:28 |
quote:Ziet er wel hendig sjiek uit, kan je wel een heul vette slip mee maken ![]() | |
Koploperkopper | maandag 9 juli 2007 @ 01:31 |
Afgelopen. ![]() Wat een mooie kist zeg, hotdamn! | |
nsfw | maandag 9 juli 2007 @ 11:28 |
quote:Wat heeft bier er nou mee te maken? ![]() | |
Mojave | maandag 9 juli 2007 @ 12:04 |
Bier hier | |
Koploperkopper | maandag 9 juli 2007 @ 12:08 |
quote: ![]() quote:Al je typerating op de 787 gehaald? ![]() | |
Mojave | maandag 9 juli 2007 @ 12:26 |
ja op FSX trouwens, was net iemand voor de trein gesprongen, overal stukken plastic op de rails ![]() | |
Koploperkopper | maandag 9 juli 2007 @ 12:27 |
![]() En oh ja. quote: | |
mcDavid | maandag 9 juli 2007 @ 12:33 |
Jep, het weekend van 28/29 juli GPL examen! En daarna in dit apparaat vliegen: ![]() ![]() ![]() mits geslaagd natuurlijk ![]() | |
mcDavid | maandag 9 juli 2007 @ 12:51 |
En toch is het ook op de fiets wel prettig wat meteorologische kennis te hebben, op een dag als dit. | |
Koploperkopper | maandag 9 juli 2007 @ 21:30 |
Heb net eventjes de ACI van de DHL in Irak gekeken, en ik vroeg mij af, heeft de 787 eigenlijk dat stuk software waarmee een vliegtuig bestuurd kan worden alleen op de motor, aanboord? | |
cheukert | dinsdag 10 juli 2007 @ 10:09 |
quote:De throttles afzonderlijk bewegen ![]() | |
Koploperkopper | dinsdag 10 juli 2007 @ 10:27 |
quote:Dus dat automatische stuk software ontbreekt? * Koploperkopper geeft Boeing een gemiste kans-stomp. | |
cheukert | dinsdag 10 juli 2007 @ 10:46 |
geen idee, ik zei maar wat, was meer sarcastisch bedoeld ![]() | |
mcDavid | dinsdag 10 juli 2007 @ 10:48 |
Waarom zou je in hémelsnaam je vliegtuig willen besturen met de meest storingsgevoelige onderdelen? ![]() | |
Koploperkopper | dinsdag 10 juli 2007 @ 10:50 |
![]() ![]() ![]() quote: | |
Koploperkopper | dinsdag 10 juli 2007 @ 10:50 |
quote:Lees het bovenstaande artikel maar even. | |
mcDavid | dinsdag 10 juli 2007 @ 10:56 |
Handig, en dan de rudder als backup-stuurinrichting! ![]() | |
Bowny | dinsdag 10 juli 2007 @ 11:02 |
MD-11 ![]() Spookkist. Maar wel geil ![]() | |
Koploperkopper | dinsdag 10 juli 2007 @ 11:18 |
Shhht mij niet bang maken, ik moet in September nog met een MD-11 mee, zonder PCA! ![]() ![]() | |
mcDavid | dinsdag 10 juli 2007 @ 11:32 |
De 11e? | |
Koploperkopper | dinsdag 10 juli 2007 @ 11:34 |
Nee, helaas niet, volgens mij is dat 1 van de veiligste data om op te vliegen. ![]() | |
mcDavid | dinsdag 10 juli 2007 @ 11:36 |
Vliegen hóórt niet veilig te zijn. Vliegen moet gevaarlijk zijn. Dat maakt het spannend! ![]() ![]() | |
Koploperkopper | dinsdag 10 juli 2007 @ 11:43 |
![]() | |
Bowny | dinsdag 10 juli 2007 @ 12:02 |
![]() B732's, Tuups, Antonovs ![]() | |
mcDavid | dinsdag 10 juli 2007 @ 12:33 |
quote: ![]() Komen we weer in díé discussie ![]() | |
cheukert | dinsdag 10 juli 2007 @ 12:35 |
quote:Jij vliegt zeker wel heeeul vaak ka8 ed om het leuk te houden ![]() | |
mcDavid | dinsdag 10 juli 2007 @ 12:37 |
quote:Neuh wel een K13 met een ![]() Ohja en junior. Dat blijft ook áltijd spannend ![]() | |
cheukert | dinsdag 10 juli 2007 @ 12:44 |
Je kan het ook zo zien: als het vliegtuig veilig genoeg is om het vliegen niet spannend mer te maken, moet de vlieger er maar wat aan doen ![]() ![]() edit: ohja en sommige zijn al van nature " spannend " | |
The_stranger | dinsdag 10 juli 2007 @ 12:57 |
quote:Daarom moet je ook nooit alle buien en turbulentie op een vlucht vermijden, laat ze maar lekker zweten achterni, krijgen ze weer wat respect ![]() | |
mcDavid | dinsdag 10 juli 2007 @ 13:01 |
Precies. Of op final een beetje spelen met de stuurknuppel, krijg je ook extra applaus omdat je ondanks de turbulentie tóch een veilige landing gemaakt hebt ![]() | |
The_stranger | dinsdag 10 juli 2007 @ 13:04 |
quote:Applaus doen ze bij onze club gelukkig niet aan.. Maar zelfs zonder opzet blijft het bijzonder indrukwekkend om op 2000' rond de buien boven spijkerboor te navigeren om dan met pikzwarte lucht en bliksemflitsen links op de 18R je approach te maken deze dagen... | |
mcDavid | dinsdag 10 juli 2007 @ 13:43 |
onweer+vliegtuig | |
Koploperkopper | dinsdag 10 juli 2007 @ 13:49 |
quote:Ik riek spotters! Haal de hooivorken en fakkels van stal! | |
cheukert | dinsdag 10 juli 2007 @ 17:51 |
quote:Terlet ![]() Is dat topic een beetje kaapbaar ![]() | |
von_Preussen | woensdag 11 juli 2007 @ 00:05 |
quote:Doet me denken aan de zomer van 2003, toen ik vanuit Havana met Martinair via de Dominicaanse Republiek terugvloog naar Amsterdam. We stonden in de terminal te wachten, en het onweerde flink. Toen ik bij de slurf wilde instappen, sloeg opeens de bliksem in ons vliegtuig. Iedereen schrok zich natuurlijk de takketyfus, aangezien dit een inslag was die wel erg dichtbij was. Dus toen ik door de slurf liep kwam er aan alle kanten waterdamp naar binnen zetten. De stewardess stuurde ons bij de deur allemaal terug, totdat we 5 minuten later wel het vliegtuig mochten boarden. Eenmaal in het vliegtuig pak ik de metalen gesp van mijn riem vast, voel ik stroom wegvloeien. Nondeju dacht ik, aangezien we aan het wachten waren totdat de onweersbui weg was, moest ik gebruik maken van het vliegtuigtoilet. Alleen vroeg ik me nu af, aangezien die oom van staal was, of de stroom niet door mijn edele delen heen zou worden geleid. Uiteindelijk was dat niet het geval, en vertrokken we in het donker met uitzicht op het onweer. Prachtig gezicht was dat, om dat eens vanuit de lucht te zien. Maar nee, ik heb er geen vliegangst aan over gehouden. | |
The_stranger | woensdag 11 juli 2007 @ 08:09 |
quote:Waarschijnlijk was je "statisch" geladen omdat je nog niet in het vliegtuig was toen het insloeg. Toen je eenmaal iets metaals van het vliegtuig aanraakte, werd het spanningsverschil weer nul. Was je meteen op de plee gaan zitten, dan had je wel wat gevoeld, denk ik ![]() | |
mcDavid | woensdag 11 juli 2007 @ 12:28 |
Wat The_stranger zegt. Lijkt me sterk dat een metalen voorwerp ín de kooi van faraday geladen wordt. | |
Mojave | woensdag 11 juli 2007 @ 13:09 |
quote:idd! altijd weer afwachten als we bij EHAM in de buurt komen! | |
Alternate | woensdag 11 juli 2007 @ 20:54 |
EHAM? Is dat net zo iets als Parma ham? | |
mcDavid | woensdag 11 juli 2007 @ 21:01 |
quote:nee, die E staat voor de kwaliteit, schaal A t/m E. | |
Mojave | woensdag 11 juli 2007 @ 22:58 |
quote:Exact! ![]() | |
nsfw | woensdag 11 juli 2007 @ 23:48 |
quote:Edah Ham | |
Koploperkopper | donderdag 12 juli 2007 @ 16:11 |
Volgens de spotters staat het echt voor Europe Holland Amsterdam hoor!111 ![]() ![]() | |
The_stranger | donderdag 12 juli 2007 @ 16:31 |
quote:Sinds wanneer weten spotters er iets vanaf? Mochten er echter spotters onder dit publiek bevinden, heb dan verdomme in ieder geval het fatsoen om terug te zwaaien als ik tijdens het tering eind B56 - polderbaan naar jullie zwaai.. Alsof ik dat voor me lol doe.... | |
Koploperkopper | donderdag 12 juli 2007 @ 16:35 |
Er zullen hier geen spotters zitten, die zijn namelijk niet toegestaan in dit topic volgens de disclaimer. ![]() En naar zwaaiende mensen moet je gewoon je middelvinger opsteken, net zoals op de snelweg! Het is goffedomme niet de geestelijk gehandicapten optocht met toeterende vrachtwagens! | |
The_stranger | donderdag 12 juli 2007 @ 16:48 |
quote:Spotters staan nu eenmaal niet bekend om het opvolgen van regels en aanwijzingen ![]() quote:http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?ID=4882 quote:Dus wel... | |
Koploperkopper | donderdag 12 juli 2007 @ 16:51 |
![]() | |
mcDavid | donderdag 12 juli 2007 @ 17:05 |
Als ik uit het raampje zwaai tijdens het rollen, dan wordt het instructiecorps boos! ![]() | |
mcDavid | donderdag 12 juli 2007 @ 17:06 |
Maargoed, ik zit dan ook met 1 seconde rollen op vliegsnelheid. ![]() | |
Mojave | donderdag 12 juli 2007 @ 17:15 |
leuk man zwaaien ![]() daar heb je fire prove gloves voor | |
Public_NME | donderdag 12 juli 2007 @ 17:41 |
Sorry hoor, maar dat artikel is echt bullshit. Het verhoogt 'klanttevredenheid'... ![]() | |
cheukert | donderdag 12 juli 2007 @ 17:47 |
dan krijg je in de telegraaf minder negatieve reacties ![]() | |
nsfw | donderdag 12 juli 2007 @ 19:27 |
quote:Op het moment dat ze ook een ticket kopen | |
Alternate | donderdag 12 juli 2007 @ 20:04 |
Ik zwaai altijd naar kleine kinderen. Maar het valt me wel op dat de vaders meestal harder zwaaien dan hun kinderen ![]() | |
mcDavid | donderdag 12 juli 2007 @ 20:16 |
quote:Dat zijn de ergsten. Die zijn er ook nog tróts op dat ze spotter zijn! ![]() | |
mcDavid | donderdag 12 juli 2007 @ 20:17 |
quote:Ja idd. De mensen ín het vliegtuig hébben al betaald! ![]() | |
mcDavid | donderdag 12 juli 2007 @ 21:04 |
http://www.youtube.com/watch?v=nG8XvYEFks4 Buurman en Buurman! ![]() | |
Public_NME | donderdag 12 juli 2007 @ 22:09 |
quote:Dat zijn echt niet de Flying Blue members hoor, denk eerder dat ze pakketreizen boeken met Prikkie Air. | |
Mojave | donderdag 12 juli 2007 @ 22:39 |
quote:Moet ik me nu aangesproken voelen? ![]() | |
Koploperkopper | donderdag 12 juli 2007 @ 23:02 |
Tegenwoordig vlieg je overal voor een prikkie heen. ![]() | |
Bowny | donderdag 12 juli 2007 @ 23:05 |
quote: ![]() ![]() | |
Public_NME | donderdag 12 juli 2007 @ 23:05 |
quote:Nee, Transavia is een de betere/beste lcc/charters die je kan hebben. Doelde meer op Onurt Air etc. | |
Mojave | donderdag 12 juli 2007 @ 23:15 |
quote:Ok ![]() | |
Public_NME | donderdag 12 juli 2007 @ 23:17 |
quote:Ik vlieg zelf ook wel eens HV heur... En nee ik ben geen spottert ![]() | |
Alternate | donderdag 12 juli 2007 @ 23:20 |
quote:Die strakke groene broek, dat doet het hem! | |
Public_NME | donderdag 12 juli 2007 @ 23:34 |
Ik heb trouwens nooit begrepen wat de lol is van het noteren van registraties. Zeker niet als het maar een vlucht is die niet dagelijks is...?! | |
Autoreply | donderdag 12 juli 2007 @ 23:41 |
quote:Ik gooi gewoon altijd m'n canopy bij 60 km/h open. Staat best stoer als je nog op een wiel (stuurt makkelijker) rijdt en ballast loost. Geen foto's though. Gisteren overigens 3e, maar toch nog strafpunten gekregen, dus uiteindelijk 5e. Redelijk tevreden though ![]() | |
mcDavid | donderdag 12 juli 2007 @ 23:44 |
quote:Ook in de start? ![]() | |
mcDavid | donderdag 12 juli 2007 @ 23:45 |
Oh, en ik prefereer het de remkleppen open te houden als ik nog zo snel rij tijdens de landing. Maar als je Jarno heet dan hoeft dat niet natuurlijk ![]() | |
Autoreply | vrijdag 13 juli 2007 @ 10:28 |
quote:Dan moet je verder lopen naar je aanhanger ![]() | |
cheukert | vrijdag 13 juli 2007 @ 11:30 |
quote:Korter landen is socialer landen, minder ver naar de startplaats ![]() | |
Koploperkopper | zaterdag 14 juli 2007 @ 00:39 |
Tieters. | |
Mojave | zaterdag 14 juli 2007 @ 09:41 |
ja | |
Public_NME | zaterdag 14 juli 2007 @ 12:17 |
quote:Geen bier? | |
Mojave | zaterdag 14 juli 2007 @ 18:12 |
wie mag zich om 0320 melden? | |
cheukert | zaterdag 14 juli 2007 @ 18:22 |
hans klok | |
Public_NME | zaterdag 14 juli 2007 @ 18:36 |
quote:Leuk heh vakantieseizoen ![]() | |
Mojave | zaterdag 14 juli 2007 @ 18:48 |
quote:Ja zeker, veel Griekse eilandjes e.d. met minimale equipment, leuk! Enorm veel visuals, mensen die op vakantie gaan, perfect! | |
Public_NME | zaterdag 14 juli 2007 @ 18:57 |
quote:Behalve het tijdstip v/d ochtendvluchten hehe.. | |
nsfw | zaterdag 14 juli 2007 @ 19:06 |
quote:HAHAHAHAH ![]() | |
Mojave | zaterdag 14 juli 2007 @ 20:55 |
ach ja, dan ben ik wel weer optijd thuis ![]() | |
Public_NME | zaterdag 14 juli 2007 @ 21:03 |
quote:10.00 ofzo?! ![]() En ook over de intercom: 'Pursert, doe mij zo'n blikke Heineken en een bakkje Duyvis knabbelnoten, und schnel ein bischen!!!' ![]() | |
Mojave | zaterdag 14 juli 2007 @ 21:19 |
quote:in de ideeen bus! | |
Public_NME | zaterdag 14 juli 2007 @ 21:24 |
quote:Die bakjes borrelnoten zijn trouwens wel lekker heur, altijd smikkelen en smullen geblazen ![]() | |
mcDavid | zaterdag 14 juli 2007 @ 22:20 |
En een vrille oefenen, dat mag zeker ook niet met zo'n afgeladen F50? ![]() | |
Public_NME | zaterdag 14 juli 2007 @ 22:28 |
quote:Jawel heur, KL heeft het liefst een flat spin van FL250 ter bevordering van de klanttevredenheid. | |
mcDavid | zaterdag 14 juli 2007 @ 22:32 |
quote:Dus je mag als piloot kiezen tussen dát of zwaaien naar de mensen bij de taxibaan naar de polderbaan? | |
Public_NME | zondag 15 juli 2007 @ 09:55 |
quote:Moest je naar Rhodos? Maat van me zat op die vlucht, moest ook rond 1u de trein hebben vanuit Rotterdam... Mooie tijden, maarja je eerste dag v/d vakantie is ten minste niet verpest! | |
Koploperkopper | zondag 15 juli 2007 @ 10:46 |
Moh wat een weer hier in't westen, dat wordt vast niet de lucht in vandaag. ![]() | |
Public_NME | zondag 15 juli 2007 @ 10:53 |
quote:Onweer ftw! | |
Koploperkopper | zondag 15 juli 2007 @ 10:54 |
quote:Nederlandse zomer ftl! | |
nsfw | zondag 15 juli 2007 @ 12:08 |
wat is FTW en FTL? | |
Koploperkopper | zondag 15 juli 2007 @ 12:09 |
For teh win! For teh lose! Nerdtalk enzo. ![]() | |
Public_NME | zondag 15 juli 2007 @ 12:11 |
quote:Zou je toch moeten weten als je NSFW heet ![]() | |
nsfw | zondag 15 juli 2007 @ 12:13 |
NSFW weet ik dan nog wel ![]() Komt door de vele plaatjes die ik per ongeluk op m'n vorige werk opende en in m'n mail kreeg ![]() | |
The_stranger | zondag 15 juli 2007 @ 12:23 |
quote:Grote jongen als je een F50 in een spin krijgt, dat ding is net een cessna, gemoedelijk verliest hij zijn hoogte als je de stallspeed voorbij gaat.. Kan wel, maar moet je moeite voor doen, en als er iets is wat verkeersvliegers liever vermijden.... | |
nsfw | zondag 15 juli 2007 @ 13:10 |
quote:Tof! | |
cheukert | zondag 15 juli 2007 @ 18:26 |
quote:Als je genoeg bier drinkt gaat het steeds makkelijker ![]() ![]() | |
Koploperkopper | zondag 15 juli 2007 @ 18:31 |
Warm zeg vandaag, heb me kapot gezweet! | |
nsfw | zondag 15 juli 2007 @ 19:00 |
Ik heb vandaag weer met m'n modelvliegtuigje gevlogen! Dat is echt grappig!! Zo'n low pass maken vlak over de grond en dan met 60 graden pitch wegtrekken! Opzich vliegt het ook wel makkelijk, wil je een bocht maken rol je 90 graden helling aan en doe je vol elevator up ![]() | |
cheukert | zondag 15 juli 2007 @ 19:03 |
ik heb zo'n picooz hierzo voor een prikkie gehaald, ik kan er alleen geen fuck van ![]() | |
SnowBite | zondag 15 juli 2007 @ 19:27 |
quote:Owja, wanneer gaan we in formatie? Eerst moet ik er weer eentje kopen, en die niet op het dak vliegen ![]() Komen jullie trouwens naar het lustrum van het CAVV? | |
Public_NME | zondag 15 juli 2007 @ 19:41 |
quote:Dat is toch zo'n piepschuime helikopter voor binnenhuis? Jammer dat ie geen grijparm heeft om bier uit de koelkast te plukken en te bezorgen op de bank ![]() | |
Koploperkopper | zondag 15 juli 2007 @ 20:54 |
Het bewijs dat spotters in het dagelijkse leven ook niet succesvol zijn.![]() Deze foto lijkt zo een jaren '70 oostblok exemplaar, maar niets is minder waar. Het is uit 2003. Ik heb zin om ze met trap en al het water in te tieften! | |
Public_NME | zondag 15 juli 2007 @ 21:04 |
quote:Oostende? | |
Koploperkopper | zondag 15 juli 2007 @ 21:06 |
quote:(Jep) | |
Mojave | zondag 15 juli 2007 @ 21:30 |
Antalya was het, daar heb je ook van die gare russische kisten | |
cheukert | maandag 16 juli 2007 @ 09:47 |
quote:Gele jas ![]() | |
mcDavid | maandag 16 juli 2007 @ 12:25 |
wavoor kist is dat? | |
nsfw | maandag 16 juli 2007 @ 12:32 |
quote:DC8 geloof ik | |
Armageddon | maandag 16 juli 2007 @ 15:52 |
Zeg als ik wil lessen in een Cessna hè? Is dat heul erg duur? ![]() | |
cheukert | maandag 16 juli 2007 @ 17:25 |
quote:Iets willen kost geen poen, iets doen kost je pas geld ![]() ohja: ![]() | |
Mojave | maandag 16 juli 2007 @ 17:37 |
geloof dat je bij een PPL brevet op zo'n 12.000e moet rekenen. | |
mcDavid | maandag 16 juli 2007 @ 18:00 |
quote:Een heul end duurder dan zweefvliegen in ieder geval. | |
Koploperkopper | maandag 16 juli 2007 @ 18:07 |
quote:Wat voor auto rij je? | |
cheukert | maandag 16 juli 2007 @ 18:22 |
quote:Trein! | |
YellowLedbetter | maandag 16 juli 2007 @ 18:32 |
das geen auto men! | |
mcDavid | maandag 16 juli 2007 @ 18:35 |
quote:Hoezo? het heeft een motor, wielen, maar geen vleugels. Auto dus. | |
cheukert | maandag 16 juli 2007 @ 18:39 |
quote:Ja maae ja maar ja maar ik las je signature ![]() | |
cheukert | maandag 16 juli 2007 @ 18:41 |
quote:Nouja opzich, auto's zuipen dooie dino's. Treinen slikken kaboutertjes met elektronen. ohja ohja en vliegtuigen zuipen bier! | |
Mojave | maandag 16 juli 2007 @ 19:10 |
quote: ![]() | |
Koploperkopper | maandag 16 juli 2007 @ 19:11 |
SA161655 EHRD METAR COR EHRD 161655Z 27016KT 240V330 8000 -TSRA FEW012 SCT025CB BKN035 20/16 Q1009 TEMPO 28018G28KT 4000= Mwah, valt nog mee! Net was het erger! ![]() * Koploperkopper wenst alle mensen in het noorden succes. Wat een zondvloed zeg! Dit wordt al iets toffer: METAR EHAM 161655Z 02003KT 330V060 9999 FEW035CB 22/17 Q1008 BECMG 27016KT TEMPO 28018G30KT 2000 TSRA BKN030CB= | |
SnowBite | maandag 16 juli 2007 @ 19:15 |
Buienradar ziet er ook niet veelbelovend uit. Nu zou het los moeten gaan op Schiphol. | |
Koploperkopper | maandag 16 juli 2007 @ 19:16 |
't Is ook geen geisoleerd buitje. ![]() Dat wordt flink billenknijpen op de approach. | |
mcDavid | maandag 16 juli 2007 @ 19:16 |
quote:Hmm van de winter heb ik nog geleerd hoe je die dingen moet lezen! ![]() | |
Koploperkopper | maandag 16 juli 2007 @ 19:19 |
Zal straks een leuke METAR worden op Schiphol om 25z. ![]() | |
Mojave | maandag 16 juli 2007 @ 19:28 |
36L staat al een rijtje te wachten ![]() | |
Koploperkopper | maandag 16 juli 2007 @ 19:36 |
METAR COR EHAM 161725Z 33009G22KT 270V050 4500 SHRA FEW010 SCT017 BKN030CB 22/17 Q1009 TEMPO 28018G30KT 2000 +TSRA= ![]() | |
Mojave | maandag 16 juli 2007 @ 19:40 |
kisten hangen hoog in de de hold bij artip | |
YellowLedbetter | maandag 16 juli 2007 @ 20:16 |
quote:Muhahaha ![]() | |
nsfw | maandag 16 juli 2007 @ 22:44 |
Mooi man, dat weer! | |
Mojave | maandag 16 juli 2007 @ 22:47 |
quote:DGK lover | |
Koploperkopper | maandag 16 juli 2007 @ 23:23 |
Bier / wijn mee in vliegtuig Valt hier een bier-topic van te maken? | |
Alternate | dinsdag 17 juli 2007 @ 01:24 |
quote:Nou het was zeker lachen. Kom net thuis, terwijl ik nu in Munchen had moeten zitten (met een stuk of 60 passagiers). Wat een chaos weer. | |
Koploperkopper | dinsdag 17 juli 2007 @ 03:17 |
Mooie tijd. Om te gaan slapen. | |
Koploperkopper | dinsdag 17 juli 2007 @ 03:17 |
quote:Oost west, thuis best. | |
Armageddon | dinsdag 17 juli 2007 @ 09:15 |
quote:C3 ![]() | |
Armageddon | dinsdag 17 juli 2007 @ 09:16 |
quote:12.000 eurootjes. w00t! Naja wel iets om over na te denken. Wil dat zeker nog een keer gaan doen in mijn leven. ![]() | |
Armageddon | dinsdag 17 juli 2007 @ 09:23 |
Denk dat ik hier maar eens ga beginnen. ![]() http://www.lls.nl/ls-proefles.html | |
Armageddon | dinsdag 17 juli 2007 @ 09:25 |
quote:Landen die kisten niet vanzelf tegenwoordig? ![]() | |
The_stranger | dinsdag 17 juli 2007 @ 09:31 |
quote:Nee, niet allemaal. Echte mannen landen nog altijd zelf... je moet iets hebben om over op te scheppen tegenwoordig ![]() | |
Armageddon | dinsdag 17 juli 2007 @ 09:42 |
quote:Nou als je sommigen ziet landen dan zou je zeggen gooi die knop even om. ![]() | |
Armageddon | dinsdag 17 juli 2007 @ 09:42 |
Op welke vliegtuigen zit zo'n systeem eigenlijk? En het vliegveld moet het ook "aankunnen' toch? | |
The_stranger | dinsdag 17 juli 2007 @ 09:55 |
quote:Je hebt verschillende categoriën waarin het vliegtuig en de landingsbaan gecertificeerd kunnen zijn. Cat 1 t/m Cat 3a/b/c. Cat 1/2/3a zijn categoriën zonder autoland, 3b/c kunnen wel zelf landen. Elk vliegtuig met een ontvanger voor de ILS (instrument landing system) is in principe cat1. Dan kun je in principe tot 200ft(70m) in de wolken vliegen, maar op die hoogte moet je de baan zien om te kunne landen. De instrumenten(ontvanger, autopiloot etc) zijn daarna niet meer nauwkeurig genoeg om het zelf te doen. Cat 2 is tot 100ft (30m) Cat3a tot 50ft (15m) Cat3b/c kunnen dus wel automatisch landen. Ook het vliegveld (de baan) moet aan die categorie voldoen. Dit kan liggen aan backup zenders, topografie etc. Veel grote vliegvelden hebben zeker een Cat2/3, maar kunnen periodiek terug vallen naar een lagere categorie. Oudere vliegtuigen zijn over het algemeen van een lager categorie. Een Fokker 50 is max cat2, een fokker 70 is weer cat3b (dacht ik). De nieuwere 737's zijn ook cat3a, maar oudere 737's zijn weer CAt2. Alle grote boeings en airbussen kunnen allemaal een autoland doen. Maar technische storingen kunnen ook hier de categorie verlagen. Maar dus een fokker50 zal altijd zelf geland worden, in elk weer.. (echte mannen dus) Een 747 kan het zelf wel en daar zitten de bejaarden op... ![]() | |
Armageddon | dinsdag 17 juli 2007 @ 10:13 |
Ok! Bedankt voor de uitleg. Heel helder! Een 747 is dus voor heaumeaux. ![]() | |
The_stranger | dinsdag 17 juli 2007 @ 10:15 |
quote:Precies. Ze werken 50%, dus vliegen 2 keer per maand, en dan nog kunnen ze de landing vol automatisch laten doen... En krijgen daar het meeste geld voor.. Homo's inderdaad... kan niet wachten tot het mijn tijd is | |
Armageddon | dinsdag 17 juli 2007 @ 10:18 |
hahahaha! Nog een vraagje! Een airbus heeft zelfs een knop om auto op te stijgen en de hele handel toch? | |
The_stranger | dinsdag 17 juli 2007 @ 10:21 |
quote:Volgens mij niet. Auto opstijgen is nog niet ingevoerd. Wel gaat de autopiloot op zeer lage hoogte al aan, maar tot dat stuk moet het toch echt zelf gedaan worden. | |
Mojave | dinsdag 17 juli 2007 @ 10:28 |
quote: ![]() | |
Armageddon | dinsdag 17 juli 2007 @ 10:34 |
quote:Waar is de TA / GA button voor dan? Als ik op Google zoek dan zie ik dat het een zooi ongelukken heeft veroorzaakt. ![]() | |
nsfw | dinsdag 17 juli 2007 @ 11:21 |
Dat heeft te maken met het vermogen van de motoren wat je zet. En het is een "trigger" voor de systemen in het vliegtuig om aan te duiden van "We gaan nu Takeoff!" of "We gaan nu go around"![]() | |
Armageddon | dinsdag 17 juli 2007 @ 11:24 |
quote:Ow ok! verkeerd begrepen dus. ![]() | |
YellowLedbetter | dinsdag 17 juli 2007 @ 11:31 |
voor luie piloten ![]() | |
The_stranger | dinsdag 17 juli 2007 @ 11:45 |
quote:Plus dat het de juiste vliegstand projecteerd op verschillende beeldschermen, zoals wings level en een aantal graden pitch up | |
Lucifer_Doosje | dinsdag 17 juli 2007 @ 11:54 |
Heerlijk weertje op SPL gisteravond, met een afhandelingsverbod er gratis bij ![]() | |
YellowLedbetter | dinsdag 17 juli 2007 @ 11:55 |
NERD ALERT ![]() | |
Alternate | dinsdag 17 juli 2007 @ 11:56 |
Daar komt bij dat een autoland eigenlijk puur voor slecht zicht/lage wolken is bedoeld. Met dichte mist is het meestal ook windstil en kan de autopilot het prima. Zodra het gaat waaien wordt hij beduidend minder. De autoland windlimiet voor een F70 is 25 knopen, dus zodra het lastig begint te worden moet je het toch zelf doen. De categorie van het systeem (1/2/3abc) zegt alleen iets over de beslissingshoogte, de hoogte waarop je de baan moet zien om te mogen landen. Je kunt ook gewoon een Cat I autoland maken, maar dan moet je dus op z'n laatst op 200ft de baan zien liggen. Overigens is een CATIII approach een stuk moeilijker en spannender dan een manuele landing. Je moet namelijk voortdurend alles in de gaten houden wat het vliegtuig doet, terwijl de captain alleen maar naar buiten zit te staren om die 3 lampen te zien 3 seconden voor 'impact' en op basis daarvan te beslissen om door te gaan met de landing of niet. Het vliegtuig laat voortdurend zien wat hij aan het doen is en wat hij van plan is en je moet ontzettend goed opletten, want hij wil nog wel eens iets 'vergeten'. Op z'n laatst op 30ft boven de grond moet hij bijvoorbeeld gaan flaren (de neus optrekken zodat hij niet de grond in vliegt) en vooral dat wil hij nog wel eens vergeten. | |
Armageddon | dinsdag 17 juli 2007 @ 11:59 |
Toch nog niet helemaal je van het dat autolanden zie ik. ![]() | |
Alternate | dinsdag 17 juli 2007 @ 12:07 |
Nee het is natuurlijk een ontzettend ingewikkeld systeem, een samenwerking van tientallen computers die input krijgen van meer dan 1000 verschillende sensoren overal. Hij test zichzelf voortdurend en als hij dan twijfels heeft over de status van een bepaald systeem dan voert hij een bepaalde opdracht liever niet uit dan dat hij het op een verkeerde manier zou doen. Als het echt niet meer lukt dan gooit in uiterste nood de autopilot er maar helemaal vanaf. Maar een 747 heeft een stuk beter systeem, daar zitten 3 autopilots in en elke autopilot heeft 2 'autopilot computers' dus daar zitten 6 computers allemaal hetzelfde werk te doen en elkaar in de gaten te houden. Op het moment dat sommige computers met andere waardes komen gaan ze met z'n zessen overleggen en besluiten ze wie er fout is en vervolgens schakelt de foute computer zichzelf uit. Maarja ook daar vlieg je met 300 Km/h op een stuk beton af met een vliegtuig van 300 ton, volledig afhankelijk van een stel computers, dus erg relaxed is het nooit ![]() | |
Googolplexian | dinsdag 17 juli 2007 @ 12:18 |
quote:Sorry ... kon het niet laten: ![]() | |
The_stranger | dinsdag 17 juli 2007 @ 12:23 |
quote:Heb copiloten hetzelfde zien doen met een manuele landing ![]() En gecombineerd met 25kts xwind is dat ook best spannend... | |
Koploperkopper | dinsdag 17 juli 2007 @ 12:44 |
Gaffedamme wat een vliegtuigtalk, BIER!![]() | |
Koploperkopper | dinsdag 17 juli 2007 @ 12:45 |
Oh ja, onze pijpert heeft ook autoland, ik roep gewoon zo tegen die persoon zo vanneuh, doe jij 'em effe? | |
Koploperkopper | dinsdag 17 juli 2007 @ 12:46 |
quote:Dan moet je het kunnen betalen. ![]() | |
Armageddon | dinsdag 17 juli 2007 @ 12:54 |
quote: ![]() | |
Armageddon | dinsdag 17 juli 2007 @ 12:55 |
quote:Ga eerst maar eens zoeen sjiek hendige proefvlucht maken. ![]() | |
Koploperkopper | dinsdag 17 juli 2007 @ 12:57 |
quote:Doe dat eerst maar, kijken of je geen bewegingsziekte hebt oid, anders is het al snel niet meer leuk. ![]() Alhoewel, natuurlijk is er nog dit: quote:Maar aan de andere kant: quote: ![]() Dan krijg je het idee zo van, deur open en DOEI! [ Bericht 44% gewijzigd door Koploperkopper op 17-07-2007 13:02:30 ] | |
Armageddon | dinsdag 17 juli 2007 @ 13:05 |
ROFLOL ![]() Luchtziekte zal wel meevallen denk ik. Ik kom net dit tegen op een FSX forum. ![]() quote: ![]() | |
Koploperkopper | dinsdag 17 juli 2007 @ 13:12 |
![]() De Piper heeft ook een stickshaker ('t is zo'n modern vliegtuig ![]() ![]() Echt, zo'n Piper doet niet onder aan een 747! ![]() | |
Alternate | dinsdag 17 juli 2007 @ 13:16 |
quote: ![]() ![]() | |
Armageddon | dinsdag 17 juli 2007 @ 13:21 |
quote: ![]() Dan heb je zeg maar een soort van force feedback ervaring. ![]() | |
Armageddon | dinsdag 17 juli 2007 @ 13:22 |
![]() ![]() | |
Koploperkopper | dinsdag 17 juli 2007 @ 13:24 |
quote:Zoiets ja ![]() | |
Koploperkopper | dinsdag 17 juli 2007 @ 13:27 |
quote: ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Koploperkopper | dinsdag 17 juli 2007 @ 13:29 |
Dit wil je vliegen: http://nl.youtube.com/watch?v=-TNiaf1uvq4 6 cilinder. ![]() | |
Armageddon | dinsdag 17 juli 2007 @ 13:29 |
Weet iemand hier of FSX een beetje in de buurt komt van het echte werk of zit er HEEL veel verschil in? Als je bijvoorbeeld de Cessna skyhawk neemt als voorbeeld? | |
Armageddon | dinsdag 17 juli 2007 @ 13:30 |
quote:Hè! Een vliegtuig dat kan dansen! ![]() | |
Koploperkopper | dinsdag 17 juli 2007 @ 13:31 |
quote:Voordat ik aan m'n PPL begon was ik een vervent FS-er, en het heeft me niet echt veel geholpen, de beweging, de echtheid en het gevoel van snelheid is gewoon niet aanwezig in FS. Bovendien is het gewoon flink kut om op het handje te moeten vliegen in FS, terwijl dat in het echt leuk en makkelijk is. ![]() Maar het is wel leuk speelgoed, en doe het zelf nog af en toe, het heeft alleen bar weinig met de realiteit te maken. ![]() | |
Armageddon | dinsdag 17 juli 2007 @ 13:33 |
quote:Zoiets dacht ik al ja! Ik had zoiets dit kan nooit zo omslachtig gaan allemaal in het eggie. ![]() Maar kwa metertjes en vliegregels en toestanden klopt het wel aardig toch? | |
Koploperkopper | dinsdag 17 juli 2007 @ 13:37 |
quote:Mwah, de metertjes wel, de welbekende instrumentfouten zijn ook wel aanwezig en qua vliegregels, mja, nooit zo opgelet omdat ze lastig te achterhalen zijn in FS (airspace etc.), bovendien veranderen die dingen nog wel eens dus het kan sowieso niet altijd actueel zijn. Verder klopt de fraseologie van de ATC niet echt met wat je in het echt moet leren. | |
Koploperkopper | dinsdag 17 juli 2007 @ 13:43 |
Oh ja, IFR leren vliegen kun je wel redelijk doen met FS, maar ik neem niet aan dat je dat direct gaat doen. ![]() | |
Armageddon | dinsdag 17 juli 2007 @ 13:43 |
quote:Dus het is helemaal geen simulator maar gewoon een spelletje? ![]() ![]() | |
Armageddon | dinsdag 17 juli 2007 @ 13:44 |
quote:Dat is toch als je op je instrumenten vliegt omdat je geen tot weinig zicht hebt? | |
Koploperkopper | dinsdag 17 juli 2007 @ 13:48 |
quote:imo wel, die-hard FS'ers zullen waarschijnlijk anders zeggen, maar ik vind van niet. ![]() Dat neemt niet weg dat het gewoon leuk is om te doen! | |
Koploperkopper | dinsdag 17 juli 2007 @ 13:52 |
quote:Kort door de bocht wel. ![]() Er zijn namelijk nog andere voordelen, zo kun je bijvoorbeeld in het noorden van Nederland hoger vliegen omdat bijna geheel Noord-Nederland gelimiteerd is tot 1500ft voor VFR-verkeer omdat daarboven de airspace van Schiphol zit, maar dat is misschien allemaal te diepgaand om dit moment. ![]() Wel even een notitie dat het belangrijk is dat je aan die regels houdt; een tijdje terug gingen we naar Texel, vrolijk op 1450ft tuffend langs de Schiphol CTR, zitten we rustig rond te kijken, zie ik ineens een Fokker 70 pal naast me zitten op ongeveer 500ft (hoogte)verschil. ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door Koploperkopper op 17-07-2007 13:58:20 ] | |
Armageddon | dinsdag 17 juli 2007 @ 14:00 |
WTF? ![]() Krijgt die Fokker dan geen waarschuwingen van de ATC dat ie te laag vliegt? ![]() -edit: verkeerd begrepen, die fokker zat dus op 2000? daar mag ie vliegen dan toch? ![]() | |
Koploperkopper | dinsdag 17 juli 2007 @ 14:25 |
quote:Klopt, de grens voor ons ligt op 1500ft, maar bij het naderen van het IJsselmeer zit je toch uit eigen veiligheidsgevoel toch even graag hoog, dus dan ga je net op de limiet vliegen, 1450ft, zodat je nog wat speling hebt voor als je wat turbulentie tegenkomt, bovendien zou de Fokker in theorie ook op 1500ft kunnen zitten. VFR verkeer is niet gecontroleerd verkeer dus zowel Schiphol als de Fokker 70 weet niet dat wij daar tuffen, omdat Schiphol expliciet vraagt aan VFR verkeer om hun transponder op standby te laten omdat het anders zo'n rommeltje wordt op hun radar scherm, daarom zijn die airspace en hun restricties zo ontzettend belangrijk. ![]() | |
Mojave | dinsdag 17 juli 2007 @ 14:32 |
Ow ja, ik moet weer eens een autoland maken. | |
Fillipe | dinsdag 17 juli 2007 @ 14:37 |
quote:Mwoah ben het wel gedeeltelijk met je eens. Behalve het feit dat als je met payware vliegtuigen ala PMDG (737/747) of Level - D (767) gaat vliegen. Je zult dan toch echt vrij veel 'realistiche' handelingen moeten verrichten om het een en ander te laten werken. Bijvoorbeeld het gebruik van de FMC alleen al. | |
Koploperkopper | dinsdag 17 juli 2007 @ 14:40 |
quote:Mja, om systemen te leren kennen is het ok. ![]() | |
Armageddon | dinsdag 17 juli 2007 @ 14:43 |
quote:Maar kwa gevoel en besturing is het natuurlijk naadje zoals KLK al zegt. ![]() | |
Mojave | dinsdag 17 juli 2007 @ 14:44 |
Voordat ik 737NG ging vliegen speelde ik ook regelmatig met die PMDG 737. De systemen kloppen aardig maar zijn veel oppervlakkiger dan in het echt. | |
Armageddon | dinsdag 17 juli 2007 @ 14:45 |
quote:Ik snap het ![]() | |
Fillipe | dinsdag 17 juli 2007 @ 14:56 |
quote:Mja, blijft een spelletje natuurlijk ![]() quote:Is het ook wel, mocht je nog wat interessante links nodig hebben dan hoor ik het wel. | |
Armageddon | dinsdag 17 juli 2007 @ 15:04 |
quote:Wat ik in FSX erg mis, dat is een goede handleiding die je stap voor stap uitlegt hoe je van A naar B komtmet bijvoorbeeld een 747 of een Airbus 320. Ik heb van het weekend dit boek gekocht maar daar klopt geen hol van. | |
Fillipe | dinsdag 17 juli 2007 @ 15:08 |
quote:Ehrm, learning center in FSX is erg handig. Zelf veel gebruik van gemaakt in destijds nog de FS 2004. | |
Armageddon | dinsdag 17 juli 2007 @ 15:10 |
quote:Daar gooien ze je ook zo in het diepe met een 737. Zo van vlieg maar daar en daar heen. En dan? ![]() | |
Fillipe | dinsdag 17 juli 2007 @ 15:14 |
quote:Mja, maar je moet ook beginnen met een bescheiden Cessna hé ![]() | |
Armageddon | dinsdag 17 juli 2007 @ 15:17 |
quote:Ben ik ook mee bezig. Laat ik dat eerst maar eens onder de knie krijgen inderdaad ![]() | |
Mojave | dinsdag 17 juli 2007 @ 16:20 |
FS alert | |
Armageddon | dinsdag 17 juli 2007 @ 16:21 |
quote: ![]() | |
Armageddon | dinsdag 17 juli 2007 @ 16:23 |
quote:Ga jij nou maar je "autoland" doen. ![]() | |
Mojave | dinsdag 17 juli 2007 @ 16:28 |
quote:Naja ik neem het me elke vlucht voor maar vind het zonde... toch het leukste van de vlucht de landing. Maar goed, het moet om current te blijven hea. | |
Armageddon | dinsdag 17 juli 2007 @ 16:39 |
quote:Is dat zo ja? moet je een aantal autolands doen? | |
Mojave | dinsdag 17 juli 2007 @ 16:40 |
quote:Jeps om de zoveel tijd... dan doe je dus een autoland met gewoon mooi weer, puur voor de precedures en bij je half jaarlijkse check in de simulator komtie ook vaak voorbij maar dan met failures e.d. Doe je dat dus niet dan kun je gaan uitwijken als het weer te slecht is, toch zonde van het geld / de tijd.... | |
Armageddon | dinsdag 17 juli 2007 @ 16:48 |
Zo leer je nog eens wat hier. Dus in die simulator moet je dan met één motor in de hens landen ofzo? ![]() | |
mcDavid | dinsdag 17 juli 2007 @ 16:51 |
![]() ![]() | |
Mojave | dinsdag 17 juli 2007 @ 16:51 |
quote:Ook dat maar dan weer niet icm die autoland. ![]() | |
YellowLedbetter | dinsdag 17 juli 2007 @ 16:53 |
Fs sucks trouwens, tis alleen leuk om een looping te maken met een 747! | |
mcDavid | dinsdag 17 juli 2007 @ 16:54 |
quote:Ook dat had ik na 3x wel gezien. | |
mcDavid | dinsdag 17 juli 2007 @ 16:54 |
Condor is wel lache trouwens. | |
YellowLedbetter | dinsdag 17 juli 2007 @ 17:21 |
valt ook wel flink tegen | |
Koploperkopper | dinsdag 17 juli 2007 @ 17:35 |
http://nl.youtube.com/watch?v=Lqf-CGt3Hus Roflcopter. Wat bezielt mensen om zelf die callouts te gaan zitten roepen vanachter hun computer. ![]() | |
Koploperkopper | dinsdag 17 juli 2007 @ 17:38 |
Whehhehe. http://ie.youtube.com/watch?v=QjaFRiWCUMg Die neger. ![]() http://ie.youtube.com/watch?v=TFzP9CRFdWw Courchevel. ![]() PC-12 ![]() | |
mcDavid | dinsdag 17 juli 2007 @ 17:45 |
http://ie.youtube.com/watch?v=PQg-PdylIvk http://ie.youtube.com/watch?v=Q0FqHQFpA50 multiplayer, da's pas leuk. | |
Googolplexian | dinsdag 17 juli 2007 @ 17:46 |
quote:ehhh dat doet de simulator ... : of snap ik je niet? | |
Koploperkopper | dinsdag 17 juli 2007 @ 17:47 |
quote:Nee hoor. Die klinkt wel wat hyperactiever. Ter vergelijking: http://ie.youtube.com/watch?v=8YIyyuv7jI0 Bovendien zegt een Boeing geen 'retard'. Dat zeggen alleen die retarded frenchies. | |
Googolplexian | dinsdag 17 juli 2007 @ 18:10 |
quote:Toch denk ik dat dat van de FS zelf komt ... ander is het wel HEEEEEL erg zielig en dat wil ik ze besparen ![]() | |
Public_NME | dinsdag 17 juli 2007 @ 18:11 |
Meedee Meedee! Wie ar kooing daun! http://ie.youtube.com/watch?v=ZL7upK2kUqQ ![]() |