abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51239682
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 20:07 schreef Mojave het volgende:

[..]

Hehe doe ik nu al met 3.5 uur vertraging
wheheh!
  zondag 8 juli 2007 @ 00:21:53 #52
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_51248235
Ik heb nu pas de titel door... Deel 11 / 11 September
  zondag 8 juli 2007 @ 00:44:11 #53
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_51248945
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 20:07 schreef Mojave het volgende:

[..]

Hehe doe ik nu al met 3.5 uur vertraging
Wie was de ongelukkige?! (door deze veredelde taxi chauffeur gevlogen te mogen worden...?)
quote:
Ik heb nu pas de titel door... Deel 11 / 11 September
Lekker snel van begrip Vast een goede piloot in een noodsituatie
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_51256438

Vannacht om 00.30 LT is de presentatie van de 787, live stream staat op de Boeing.com site.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_51265145
Het heeft de vleugels van zo'n vlieg-dino
Ik steek je moeder in de fik!
pi_51266750
quote:
Op zondag 8 juli 2007 18:10 schreef cheukert het volgende:
Het heeft de vleugels van zo'n vlieg-dino
Die turbines onder de vleugels zijn ook voor de aandrijving van het flapper-mechanisme!
pi_51266754
Ohja vandaag was een kutdag.
  zondag 8 juli 2007 @ 19:46:59 #58
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_51267771
quote:
Op zondag 8 juli 2007 19:06 schreef mcDavid het volgende:
Ohja vandaag was een kutdag.
Slecht gevlogen?!
pi_51267818
quote:
Op zondag 8 juli 2007 19:46 schreef nsfw het volgende:

[..]

Slecht gevlogen?!
je raad het.
  zondag 8 juli 2007 @ 19:55:56 #60
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_51268006
quote:
Op zondag 8 juli 2007 19:48 schreef mcDavid het volgende:

[..]

je raad het.
Ik heb vandaag met een modelvliegtuigje gevlogen

"t is nog best leuk eigenlijk Alleen zijn het vaak van die "N00bs" die zich "Topgun" noemen die die dingen vliegen man!
pi_51273940
Modelvliegen.

Da's net zoiets zeggen als, boh, ik heb 3000 uur in een 737 gevlogen gek! 'Serieus? ' Ja in FS!!11
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_51274354
Ik stond een tijdje terug op het panoramadak op schiphol. Daar stond zo'n spotter heel stoer te vertellen hoe alles werkte.
"kijk daar komt de tankauto met kerosine"
- dus ik dacht al: huh dat halen ze toch uit de grond hier?
staat er op dat autotje met koeienletters "KLM Drinkwater supply"
pi_51274514
quote:
Op zondag 8 juli 2007 22:58 schreef mcDavid het volgende:
Ik stond een tijdje terug op het panoramadak op schiphol. Daar stond zo'n spotter heel stoer te vertellen hoe alles werkte.
"kijk daar komt de tankauto met kerosine"
- dus ik dacht al: huh dat halen ze toch uit de grond hier?
staat er op dat autotje met koeienletters "KLM Drinkwater supply"
'Pilot fuel'

Oh ja, spotters.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  zondag 8 juli 2007 @ 23:47:56 #64
99351 Alternate
Wolkenridder
pi_51276401
quote:
Op zondag 8 juli 2007 22:58 schreef mcDavid het volgende:
Ik stond een tijdje terug op het panoramadak op schiphol. Daar stond zo'n spotter heel stoer te vertellen hoe alles werkte.
"kijk daar komt de tankauto met kerosine"
- dus ik dacht al: huh dat halen ze toch uit de grond hier?
staat er op dat autotje met koeienletters "KLM Drinkwater supply"
Aqua Services
  maandag 9 juli 2007 @ 00:36:53 #65
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_51277949
Nu ff live de roll-out kijken van de 787; heb hem sowieso al gezien voordat hij naar de paintshop ging. Best wel strak design imo...
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_51277961
Wat een kut live feed zeg, geluid valt steeds weg.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  maandag 9 juli 2007 @ 00:39:13 #67
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_51277999
quote:
Op maandag 9 juli 2007 00:37 schreef Koploperkopper het volgende:
Wat een kut live feed zeg, geluid valt steeds weg.
Bij mij doet ie het wel gewoon goed?
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_51278023
Nu werkt-ie hier ook wel okay, maar net bij de intro en het laten zien van de zaal niet.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  maandag 9 juli 2007 @ 00:41:08 #69
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_51278038
quote:
Op maandag 9 juli 2007 00:40 schreef Koploperkopper het volgende:
Nu werkt-ie hier ook wel okay, maar net bij de intro en het laten zien van de zaal niet.
Hmm, ze maken er wel weer een hele show van. Laat dat ding nou maar zien met een likkie verf erop, kan ik ook weer van pittesteyn.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_51278130
Nu is m'n geluid weer verdwenen.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  maandag 9 juli 2007 @ 00:46:15 #71
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_51278164
quote:
Op maandag 9 juli 2007 00:44 schreef Koploperkopper het volgende:
Nu is m'n geluid weer verdwenen.
Bij mij ook, nu weer terug.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_51278170
Nu weer wel geluid.

Gelukkig zijn ze beter in vliegtuigjes bouwen dan in het opzetten van live feeds.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  maandag 9 juli 2007 @ 00:50:56 #73
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_51278282
quote:
Op maandag 9 juli 2007 00:46 schreef Koploperkopper het volgende:
Nu weer wel geluid.

Gelukkig zijn ze beter in vliegtuigjes bouwen dan in het opzetten van live feeds.
gvd, gaan ze alle suppliers af ofzo?! Ik hoef al die gare Jappen niet te zien hoor...
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_51278332
quote:
Op maandag 9 juli 2007 00:50 schreef Public_NME het volgende:

[..]

gvd, gaan ze alle suppliers af ofzo?! Ik hoef al die gare Jappen niet te zien hoor...
Whehehe, hoor ze dan allemaal vol overtuiging 'yeah' zeggen.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  maandag 9 juli 2007 @ 01:01:06 #75
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_51278499
quote:
Op maandag 9 juli 2007 00:53 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Whehehe, hoor ze dan allemaal vol overtuiging 'yeah' zeggen.
Hehe, verkeerde filmpje volgens mij. Had weinig met avionics te maken....
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_51278551
Inderdaad.

Nu stom gemiep over design, ik kijk toch godverdomme geen eigen huis en tuin! Wat kan mij het schelen wat voor kleurencombo ze heeft gemaakt voor een mock-up 787 die op het echte ding toch op eigen wijze wordt ingericht door de airline.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_51278766
'18 hours .... on a very slow Airbus'
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  maandag 9 juli 2007 @ 01:13:34 #78
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_51278778
quote:
Op maandag 9 juli 2007 01:03 schreef Koploperkopper het volgende:
Inderdaad.

Nu stom gemiep over design, ik kijk toch godverdomme geen eigen huis en tuin! Wat kan mij het schelen wat voor kleurencombo ze heeft gemaakt voor een mock-up 787 die op het echte ding toch op eigen wijze wordt ingericht door de airline.
Wat nep, gaan ze Airbus de grond in trappen. 'Slow' airbus op SIN-EWR sector, nou ze moeten niet zeuren dat is nl. wel de langste sector ter wereld!
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_51278793
Ach, meneer Leahy heeft ook al z'n bek opengetrokken over de 787, dus van mij mogen ze.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  maandag 9 juli 2007 @ 01:20:23 #80
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_51278903
quote:
Op maandag 9 juli 2007 01:14 schreef Koploperkopper het volgende:
Ach, meneer Leahy heeft ook al z'n bek opengetrokken over de 787, dus van mij mogen ze.
Beetje laf om te zeggen terwijl je eigen vliegtuigen niet genoeg range hebben om die sector te overbruggen. (behalve de 772LR, maar die vliegt pas net bij AC)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_51278985
Doar komt-ie!
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_51279035
Wat een vet ding!
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  maandag 9 juli 2007 @ 01:28:19 #83
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_51279060
quote:
Op maandag 9 juli 2007 01:27 schreef Koploperkopper het volgende:
Wat een vet ding!
Ziet er wel hendig sjiek uit, kan je wel een heul vette slip mee maken
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_51279111
Afgelopen.

Wat een mooie kist zeg, hotdamn!
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  maandag 9 juli 2007 @ 11:28:37 #85
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_51284953
quote:
Op zondag 8 juli 2007 23:02 schreef Koploperkopper het volgende:
'Pilot fuel'
Wat heeft bier er nou mee te maken?
  maandag 9 juli 2007 @ 12:04:02 #86
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_51286173
Bier hier
FCT
pi_51286342
quote:
Op maandag 9 juli 2007 11:28 schreef nsfw het volgende:

[..]

Wat heeft bier er nou mee te maken?
quote:
Op maandag 9 juli 2007 12:04 schreef Mojave het volgende:
Bier hier
Al je typerating op de 787 gehaald?
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  maandag 9 juli 2007 @ 12:26:22 #88
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_51286948
ja op FSX

trouwens, was net iemand voor de trein gesprongen, overal stukken plastic op de rails
FCT
pi_51286999


En oh ja.
quote:
Altijd raak!
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_51287196
Jep, het weekend van 28/29 juli GPL examen!

En daarna in dit apparaat vliegen:


, !!

mits geslaagd natuurlijk
pi_51287741
En toch is het ook op de fiets wel prettig wat meteorologische kennis te hebben, op een dag als dit.
pi_51304870
Heb net eventjes de ACI van de DHL in Irak gekeken, en ik vroeg mij af, heeft de 787 eigenlijk dat stuk software waarmee een vliegtuig bestuurd kan worden alleen op de motor, aanboord?
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_51316705
quote:
Op maandag 9 juli 2007 21:30 schreef Koploperkopper het volgende:
Heb net eventjes de ACI van de DHL in Irak gekeken, en ik vroeg mij af, heeft de 787 eigenlijk dat stuk software waarmee een vliegtuig bestuurd kan worden alleen op de motor, aanboord?
De throttles afzonderlijk bewegen maar dit moet door de vlieger zelf gedaan worden
Ik steek je moeder in de fik!
pi_51317177
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 10:09 schreef cheukert het volgende:

[..]

De throttles afzonderlijk bewegen maar dit moet door de vlieger zelf gedaan worden
Dus dat automatische stuk software ontbreekt?

* Koploperkopper geeft Boeing een gemiste kans-stomp.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_51317693
geen idee, ik zei maar wat, was meer sarcastisch bedoeld geen idee of de 787 automatische asymmetrische trust kan leveren. Vliegt de a/p er niet gewoon af als je stuurvlakken naar de tiefus zijn?
Ik steek je moeder in de fik!
pi_51317754
Waarom zou je in hémelsnaam je vliegtuig willen besturen met de meest storingsgevoelige onderdelen?
pi_51317812

(kontschot. )
quote:
You're flying a large transport plane carrying hundreds of passengers and instantly you are unable to control the airplane - your controls system has gone out. As a pilot or a passenger, you hope that this scenario never presents itself, but if it did, what if there was a way to safely land the airplane by using throttles only?

With a system known as Propulsion Controlled Aircraft (PCA) not only is the concept a possibility, but it is a reality. By using a specially designed software system a successful flight test program at NASA Dryden Flight Research Center was accomplished.

The program's humble beginning came from a rough sketch on a TWA napkin that Dryden Engineer, Bill Burcham, drew on a flight to St. Louis for a McDonnell Douglas Aerospace (MDA) meeting. He shared his idea with his traveling companion, Dryden F-15 Project Manager, James Stewart. He thought it was a great idea and within five minutes had outlined a test program. They shared it with the people at MDA the next day and they thought it might work too. With the help of Jim Urnes at MDA, they developed and tested the flight software and managed to squeeze PCA into the already existing F-15 research program.

On April 21, 1993, Gordon Fullerton landed the F-15 twice using the PCA system without using any of the flight controls. Over the course of the program, six other pilots flew the PCA equipped airplane and they were all impressed. The plane flew at various altitudes and in unusual attitudes that might be experienced after a major flight control failure. And in every test, PCA recovered the airplane successfully. On August 29, 1995, Gordon Fullerton once again demonstrated the system in a successful landing using only engine power for control, with the PCA system installed on a McDonnell-Douglas MD-11 transport aircraft.

The success of the program was the result of a partnership between NASA and McDonnell Douglas Aerospace, St. Louis, MO, with Pratt & Whitney together with Honeywell designing the software used in the aircraft's control computer. NASA Ames Research Center, Mountain View, California, assisted in the program by performing simulations.

For the MD-11, the PCA system uses standard autopilot controls already present in the cockpit, together with programming in the aircraft's flight control computers. The aircraft demonstrated software used in the flight control computer that essentially landed the MD-11 without a need for the pilot to manipulate the flight controls and without the use of conventional, hydraulic controls. The PCA concept is simple -- for pitch control, the program increases thrust to climb and reduces thrust to descend. To turn right, the autopilot increases the left engine thrust while decreasing the right engine thrust. Since thrust response is slow, and the control forces are relatively small, a pilot would require extensive practice and intense concentration to do this task manually. Using computer-controlled thrust greatly improves flight precision and reduces pilot workload.

Aircraft manufacturers have decided that a PCA system will be valuable for use in the design of future airplanes. When they incorporate this for future design, it will eliminate the need for a less capable hydraulics-dependent backup flight control system. The PCA, also known as the Engines-Only Flight Control System, is patented and currently seeking potential licensees. The PCA has also been featured in NASA Tech Briefs and was the winner of an Exceptional Award in NASA's Space Act Award program. "Now that the technology is proven, I hope to see it incorporated into future aircraft designs," Burcham stated. "I also hope it never has to be used."
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_51317825
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 10:48 schreef mcDavid het volgende:
Waarom zou je in hémelsnaam je vliegtuig willen besturen met de meest storingsgevoelige onderdelen?
Lees het bovenstaande artikel maar even.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_51317973
Handig, en dan de rudder als backup-stuurinrichting!
pi_51318133
MD-11

Spookkist. Maar wel geil
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')