wheheh!quote:Op zaterdag 7 juli 2007 20:07 schreef Mojave het volgende:
[..]
Hehe doe ik nu al met 3.5 uur vertraging
Wie was de ongelukkige?!quote:Op zaterdag 7 juli 2007 20:07 schreef Mojave het volgende:
[..]
Hehe doe ik nu al met 3.5 uur vertraging
Lekker snel van begripquote:Ik heb nu pas de titel door... Deel 11 / 11 September
Ik heb vandaag met een modelvliegtuigje gevlogenquote:
'Pilot fuel'quote:Op zondag 8 juli 2007 22:58 schreef mcDavid het volgende:
Ik stond een tijdje terug op het panoramadak op schiphol. Daar stond zo'n spotter heel stoer te vertellen hoe alles werkte.
"kijk daar komt de tankauto met kerosine"
- dus ik dacht al: huh dat halen ze toch uit de grond hier?
staat er op dat autotje met koeienletters "KLM Drinkwater supply"
Aqua Servicesquote:Op zondag 8 juli 2007 22:58 schreef mcDavid het volgende:
Ik stond een tijdje terug op het panoramadak op schiphol. Daar stond zo'n spotter heel stoer te vertellen hoe alles werkte.
"kijk daar komt de tankauto met kerosine"
- dus ik dacht al: huh dat halen ze toch uit de grond hier?
staat er op dat autotje met koeienletters "KLM Drinkwater supply"
Bij mij doet ie het wel gewoon goed?quote:Op maandag 9 juli 2007 00:37 schreef Koploperkopper het volgende:
Wat een kut live feed zeg, geluid valt steeds weg.
Hmm, ze maken er wel weer een hele show van. Laat dat ding nou maar zien met een likkie verf erop, kan ik ook weer van pittesteyn.quote:Op maandag 9 juli 2007 00:40 schreef Koploperkopper het volgende:
Nu werkt-ie hier ook wel okay, maar net bij de intro en het laten zien van de zaal niet.
Bij mij ook, nu weer terug.quote:Op maandag 9 juli 2007 00:44 schreef Koploperkopper het volgende:
Nu is m'n geluid weer verdwenen.
gvd, gaan ze alle suppliers af ofzo?! Ik hoef al die gare Jappen niet te zien hoor...quote:Op maandag 9 juli 2007 00:46 schreef Koploperkopper het volgende:
Nu weer wel geluid.
Gelukkig zijn ze beter in vliegtuigjes bouwen dan in het opzetten van live feeds.
Whehehe, hoor ze dan allemaal vol overtuiging 'yeah' zeggen.quote:Op maandag 9 juli 2007 00:50 schreef Public_NME het volgende:
[..]
gvd, gaan ze alle suppliers af ofzo?! Ik hoef al die gare Jappen niet te zien hoor...![]()
Hehe, verkeerde filmpje volgens mij. Had weinig met avionics te maken....quote:Op maandag 9 juli 2007 00:53 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Whehehe, hoor ze dan allemaal vol overtuiging 'yeah' zeggen.
Wat nep, gaan ze Airbus de grond in trappen. 'Slow' airbus op SIN-EWR sector, nou ze moeten niet zeuren dat is nl. wel de langste sector ter wereld!quote:Op maandag 9 juli 2007 01:03 schreef Koploperkopper het volgende:
Inderdaad.
Nu stom gemiep over design, ik kijk toch godverdomme geen eigen huis en tuin! Wat kan mij het schelen wat voor kleurencombo ze heeft gemaakt voor een mock-up 787 die op het echte ding toch op eigen wijze wordt ingericht door de airline.
Beetje laf om te zeggen terwijl je eigen vliegtuigen niet genoeg range hebben om die sector te overbruggen. (behalve de 772LR, maar die vliegt pas net bij AC)quote:Op maandag 9 juli 2007 01:14 schreef Koploperkopper het volgende:
Ach, meneer Leahy heeft ook al z'n bek opengetrokken over de 787, dus van mij mogen ze.
Ziet er wel hendig sjiek uit, kan je wel een heul vette slip mee makenquote:
quote:
Al je typerating op de 787 gehaald?quote:Op maandag 9 juli 2007 12:04 schreef Mojave het volgende:
Bier hier
quote:Altijd raak!
De throttles afzonderlijk bewegenquote:Op maandag 9 juli 2007 21:30 schreef Koploperkopper het volgende:
Heb net eventjes de ACI van de DHL in Irak gekeken, en ik vroeg mij af, heeft de 787 eigenlijk dat stuk software waarmee een vliegtuig bestuurd kan worden alleen op de motor, aanboord?
Dus dat automatische stuk software ontbreekt?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 10:09 schreef cheukert het volgende:
[..]
De throttles afzonderlijk bewegenmaar dit moet door de vlieger zelf gedaan worden
quote:You're flying a large transport plane carrying hundreds of passengers and instantly you are unable to control the airplane - your controls system has gone out. As a pilot or a passenger, you hope that this scenario never presents itself, but if it did, what if there was a way to safely land the airplane by using throttles only?
With a system known as Propulsion Controlled Aircraft (PCA) not only is the concept a possibility, but it is a reality. By using a specially designed software system a successful flight test program at NASA Dryden Flight Research Center was accomplished.
The program's humble beginning came from a rough sketch on a TWA napkin that Dryden Engineer, Bill Burcham, drew on a flight to St. Louis for a McDonnell Douglas Aerospace (MDA) meeting. He shared his idea with his traveling companion, Dryden F-15 Project Manager, James Stewart. He thought it was a great idea and within five minutes had outlined a test program. They shared it with the people at MDA the next day and they thought it might work too. With the help of Jim Urnes at MDA, they developed and tested the flight software and managed to squeeze PCA into the already existing F-15 research program.
On April 21, 1993, Gordon Fullerton landed the F-15 twice using the PCA system without using any of the flight controls. Over the course of the program, six other pilots flew the PCA equipped airplane and they were all impressed. The plane flew at various altitudes and in unusual attitudes that might be experienced after a major flight control failure. And in every test, PCA recovered the airplane successfully. On August 29, 1995, Gordon Fullerton once again demonstrated the system in a successful landing using only engine power for control, with the PCA system installed on a McDonnell-Douglas MD-11 transport aircraft.
The success of the program was the result of a partnership between NASA and McDonnell Douglas Aerospace, St. Louis, MO, with Pratt & Whitney together with Honeywell designing the software used in the aircraft's control computer. NASA Ames Research Center, Mountain View, California, assisted in the program by performing simulations.
For the MD-11, the PCA system uses standard autopilot controls already present in the cockpit, together with programming in the aircraft's flight control computers. The aircraft demonstrated software used in the flight control computer that essentially landed the MD-11 without a need for the pilot to manipulate the flight controls and without the use of conventional, hydraulic controls. The PCA concept is simple -- for pitch control, the program increases thrust to climb and reduces thrust to descend. To turn right, the autopilot increases the left engine thrust while decreasing the right engine thrust. Since thrust response is slow, and the control forces are relatively small, a pilot would require extensive practice and intense concentration to do this task manually. Using computer-controlled thrust greatly improves flight precision and reduces pilot workload.
Aircraft manufacturers have decided that a PCA system will be valuable for use in the design of future airplanes. When they incorporate this for future design, it will eliminate the need for a less capable hydraulics-dependent backup flight control system. The PCA, also known as the Engines-Only Flight Control System, is patented and currently seeking potential licensees. The PCA has also been featured in NASA Tech Briefs and was the winner of an Exceptional Award in NASA's Space Act Award program. "Now that the technology is proven, I hope to see it incorporated into future aircraft designs," Burcham stated. "I also hope it never has to be used."
Lees het bovenstaande artikel maar even.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 10:48 schreef mcDavid het volgende:
Waarom zou je in hémelsnaam je vliegtuig willen besturen met de meest storingsgevoelige onderdelen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |