Kan ik eindelijk Cessna vliegen!quote:Vliegclub Rotterdam fuseert met Vliegschool 16Hoven
ROTTERDAM - Na maandenlange voorbereidingen is afgelopen week de fusie tussen de Vliegclub Rotterdam (VCR) en de Stichting Vliegschool 16Hoven gerealiseerd. De gebouwen van de VCR zullen voor de gezamenlijke huisvesting zorgdragen. Door de fusie is de grootste vliegclub en vliegschool van Nederland ontstaan.
De fusie leidt tot een vliegclub met meer dan achthonderd actieve leden, een vloot van twintig vliegtuigen (benzine- en dieselvarianten, twee-, drie- en vierzitters en zowel laag- als hoogdekkers). De school (een officiële Flight Training Organisation, FTO) kan bovendien beschikken over een complex één-, en twee-motorig vliegtuig, zodat alle relevante vliegopleidingen kunnen worden verzorgd.
Het naast de vliegclub gesitueerde en gelieerde Simulator Training Rotterdam beschikt over een zeer moderne Elite vliegsimulator, die in diverse configuraties kan worden ingezet en zelfs gecertificeerd is voor de MCC opleiding.
Toch zit je met kerosine niet in 30 seconden op 500 meter hoogte. Tenzij F16.quote:Op maandag 4 juni 2007 20:52 schreef Dragoljub het volgende:
Kerosine is lichtblauw, therefore; cool.![]()
Net na T/O haal je toch zo'n 4000 ft per minuut, dus dat is meer dan 500 meter is 30 secondenquote:Op dinsdag 5 juni 2007 01:36 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Toch zit je met kerosine niet in 30 seconden op 500 meter hoogte. Tenzij F16.
jamaar dan ben je al ruim 30 seconden aant rollen geweest!quote:Op dinsdag 5 juni 2007 11:13 schreef Alternate het volgende:
[..]
Net na T/O haal je toch zo'n 4000 ft per minuut, dus dat is meer dan 500 meter is 30 seconden
Ieder zijn smaak, zullen we het maar op houden hehquote:Op dinsdag 5 juni 2007 18:26 schreef Dragoljub het volgende:
Ik leg liever een afstandje af dan dat ik binnen een miliseconde op 3 kilometer hoogte zit en vervolgens alweer moet gaan uitzoeken waar te landen omdat de brandstof opraakt, maar dat is misschien heul persoonlijk.
Gefeliciteerd! Hoelang duurt je opleiding nog?quote:Op donderdag 7 juni 2007 12:19 schreef YellowLedbetter het volgende:
Feli, en dan kom je gezellig in de bar
mag'ie ook over de kop?quote:
Hehe mag je eindelijk in de C cornerquote:Op donderdag 7 juni 2007 08:21 schreef SnowBite het volgende:
Ik heb m'n CPL
Morgen m'n wing en maandag naar huis!
Haha jepquote:Op donderdag 7 juni 2007 23:02 schreef Alternate het volgende:
[..]
Hehe mag je eindelijk in de C corner
Gefeliciteerd!
quote:Op dinsdag 5 juni 2007 18:26 schreef Dragoljub het volgende:
Ik leg liever een afstandje af dan dat ik binnen een miliseconde op 3 kilometer hoogte zit en vervolgens alweer moet gaan uitzoeken waar te landen omdat de brandstof opraakt, maar dat is misschien heul persoonlijk.
Gefeliciteerd ouwe!quote:Op donderdag 7 juni 2007 08:21 schreef SnowBite het volgende:
Ik heb m'n CPL
Morgen m'n wing en maandag naar huis!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |