abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49550861
Nou, dan copy-paste ik wel eventjes



vorige deel:
Vliegenierstopic 8. (IFR hoogh!)

tot nu toe bekende vliegers:

NSFW: Jets
Mojave: Jets
Alternate: Jets
The_stranger: Turboprop
Snowbite: KLS
YellowLedBetter: Zweefvliegtuigen / KLS
Domai: KLS
ChopperMick: Helikopters
Lightning_NL: Helikopters
FuriousFlitsFrits: GA
cheukert: Zweefvliegtuigen / naar de KLS in Oktober
McDavid: Zweefvliegtuigen
MutZ: Zweefvliegtuigen
Autoreply: Zweefvliegtuigen (en L&R)


aanvullingen, u roept maar!

edit: scheisse titelvergeten

[ Bericht 2% gewijzigd door cheukert op 19-05-2007 20:41:25 ]
Ik steek je moeder in de fik!
pi_49550938
.
Ik ontken mijn bestaan.
pi_49550951
Zou je dat Luftwaffe weg willen halen?

edit: bedankt

[ Bericht 24% gewijzigd door Lightning_NL op 19-05-2007 20:45:37 ]
  zaterdag 19 mei 2007 @ 21:17:59 #4
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_49551909
Zo, weer een nieuw topique... Hendig sjiek!
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  zaterdag 19 mei 2007 @ 22:17:42 #5
99351 Alternate
Wolkenridder
pi_49553204
Zullen we 'zweefvliegtuigen' veranderen in 'amateur'?
(tvp)
pi_49553425
Rotvliegtuigen.

Geen van die krengen hebben een powersocket in economy class.

Iemand die me gratis kan upgraden naar business of first?
Ik ontken mijn bestaan.
  zaterdag 19 mei 2007 @ 22:35:21 #7
99351 Alternate
Wolkenridder
pi_49553703
Dat was altijd lachen, die mensen die gratis geupgrade zijn wegens overboeking die dan vervolgens tof gaan zitten doen in C class.
pi_49553832
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 22:35 schreef Alternate het volgende:
Dat was altijd lachen, die mensen die gratis geupgrade zijn wegens overboeking die dan vervolgens tof gaan zitten doen in C class.
Daarom vind ik dat er tegenwoordig een IQ-test moet worden afgelegd alvorens men aanboord mag. Dit zal een hele hoop air rage schelen.

Charters naar Spanje zullen aardig leegraken vrees ik though.
Ik ontken mijn bestaan.
pi_49555895
quote:
FlitsFrits 48 uur nadenken of grappen over Auschwitz nou wel leuk zijn of toch niet.
Wat een dwaas.

Nu kan ik hem lekker bashen omdat-ie tegen het feit is dat ik overlast van die kutvliegtuigen heb!
pi_49561457
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 22:35 schreef Alternate het volgende:
Dat was altijd lachen, die mensen die gratis geupgrade zijn wegens overboeking die dan vervolgens tof gaan zitten doen in C class.
Nog leuker, mensen die door de grondafhandleing geupgrade worden, en dan bij ons op de F50 aan boord vragen waar de businessclass is
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  zondag 20 mei 2007 @ 08:26:53 #11
99351 Alternate
Wolkenridder
pi_49561505
Haha ja dat is wel sneu voor ze, die verheugen zich er op om lekker luxe te zitten en dan in de watten gelegd te worden
  zondag 20 mei 2007 @ 11:43:32 #12
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_49563847
KLM heeft sowieso geen business-class op de shorthaul vluchten... Tenminste, niet iets wat er voor door kan gaan
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  zondag 20 mei 2007 @ 12:50:25 #13
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_49565879
wij hebben alleen business-class op de allereerste rij
FCT
pi_49566503
Zonder er eindeloos over te zeuren maarre:
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 20:28 schreef Lightning_NL het volgende:
Inlevingsvermogen heb ik wel, maar ik snap niet waarom dat in dit geval zo van toepassing zou moeten zijn. Zowiezo weet ik niet de precieze situatie waar die piloot in zit, but then again. No matter welke situatie je in zit, je gaat niet hard en snel op je pedalen zitten trappen in zo'n kist. Je kunt je toch makkelijk bedenken dat er dan ontzettend veel stress op de romp komt te staan?
Zoals al diverse malen opgemerkt (ik maak die opmerkingen over slecht lezen niet zonder reden) stond er in het operations manual dat je onder je manouvreersnelheid alles vol uit mag slaan. Bij de certificering en berekeningen wordt dat maar een keer gedaan, maar nergens in de operations boeken stond dat het maar over een uitslag ging. De piloot(en) handelden dus volledig volgens de beperkingen...

@Flits_frits; kom je nog ff langs als je weer 's een keer op MZ bent? Ben er toch vaak zat; minimeet
pi_49566552
quote:
Op zondag 20 mei 2007 12:50 schreef Mojave het volgende:
wij hebben alleen business-class op de allereerste rij
Geen idee meer waar je vliegt, maar loopt dat verhaal met economy++ (alleen extra beenruimte) nog een beetje, of is dat een stille dood gestorven? Ik meen Martinair
  zondag 20 mei 2007 @ 13:46:45 #16
178196 Dragoljub
Mihailovic
pi_49567887
quote:
Op zondag 20 mei 2007 13:07 schreef Autoreply het volgende:
@Flits_frits; kom je nog ff langs als je weer 's een keer op MZ bent? Ben er toch vaak zat; minimeet
Is goed, niet te hard zeggen, maar dit is een FlitsFrits kloon.



En ha'k jullie toch mooi beetgenomen in het vliegtuigoverlast topic.
  zondag 20 mei 2007 @ 14:27:53 #17
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_49569729
quote:
Op zondag 20 mei 2007 13:08 schreef Autoreply het volgende:

[..]

Geen idee meer waar je vliegt, maar loopt dat verhaal met economy++ (alleen extra beenruimte) nog een beetje, of is dat een stille dood gestorven? Ik meen Martinair
Ik bedoel eigenlijk de cockpit
FCT
  zondag 20 mei 2007 @ 14:53:37 #18
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_49570712
quote:
Op zondag 20 mei 2007 14:27 schreef Mojave het volgende:

[..]
cockpit
Piemel-kuil
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_49571404
quote:
Op zondag 20 mei 2007 14:27 schreef Mojave het volgende:

[..]

Ik bedoel eigenlijk de cockpit
Scherp

Maar serieus, ik hoor er niets meer van, is dat mislukt?

OT; enige fraaie plaatjes:

's Avonds lieren staat altijd garant voor toffe plaatjes.

Slepen is ook wel aardig



Landing @ EHMZ

[ Bericht 40% gewijzigd door Autoreply op 20-05-2007 15:27:17 ]
  zondag 20 mei 2007 @ 15:28:49 #20
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_49571907
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 19:56 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Wat is jouw probleem nou weer?
Mij is bijgebracht om soms out-of-the-box te denken, omdat niet alles staat omschreven in de manual and omdat elke situatie anders is en dat de geschreven procedure niet altijd per se het best is. Dat is mij geleerd, en dat deel ik hier mede. Ben ik daarom arrogant? Jezus gast...
Als een piloot niet out of the box kan denken/handelen kun je even goed een aap in de cockpit zetten want die kun je ook leren vliegen.

Trouwens, ik heb nergens gezegd dat ik mezelf een goede piloot beschouw ofzo. Nergens! Sterker nog, ik ben nog geeneens piloot want ik ben nog in opleiding, dus ik snap echt niet waarom je zo moet reageren.
Beste jongen...

Wat ik eng vind aan jou is dat jij net doet of zoiets jou nooit zal overkomen.
Zo'n beetje de gevaarlijkste factor in de luchtvaart...

Er is niet mis met out of the box denken, er is niets mis met kritisch zijn naar je collega vliegers.

Daarom zeg ik. Ik ben blij dat jou nog een boel bijgeleerd gaat worden over begrip voor andermans fouten in de luchtvaart en dat je daar van moet leren en niet veroordelen. Dat zit er bij jou namelijk nog niet in.

Grtz..
  zondag 20 mei 2007 @ 15:32:15 #21
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_49572028
quote:
Op zondag 20 mei 2007 15:13 schreef Autoreply het volgende:

[..]

Scherp

Maar serieus, ik hoor er niets meer van, is dat mislukt?

OT; enige fraaie plaatjes:
[afbeelding]
's Avonds lieren staat altijd garant voor toffe plaatjes.
[afbeelding]
Slepen is ook wel aardig
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Landing @ EHMZ
Mooie foto's
pi_49574103
quote:
Op zondag 20 mei 2007 13:07 schreef Autoreply het volgende:
Zonder er eindeloos over te zeuren maarre:
[..]

Zoals al diverse malen opgemerkt (ik maak die opmerkingen over slecht lezen niet zonder reden) stond er in het operations manual dat je onder je manouvreersnelheid alles vol uit mag slaan. Bij de certificering en berekeningen wordt dat maar een keer gedaan, maar nergens in de operations boeken stond dat het maar over een uitslag ging. De piloot(en) handelden dus volledig volgens de beperkingen...

@Flits_frits; kom je nog ff langs als je weer 's een keer op MZ bent? Ben er toch vaak zat; minimeet
Dit heb ik echt al zo'n 3x gezegd ofzo maar je wilt het gewoon niet snappen denk ik:
Hier komt dus het logisch nadenken om de hoek kijken: Niet alles staat in de manual. Niet elke situatie kan omschreven staan in de manual. Out of the box denken, en je realiseren dat er zoveel stress op bepaalde delen komt te staan dat er dingen gaan scheuren.
Niet het excuus gebruiken van "Ja maar het staat in de manual dus kan ik dat doen". Blijven nadenken.
pi_49574442
quote:
Op zondag 20 mei 2007 15:28 schreef nsfw het volgende:

[..]
Daarom zeg ik. Ik ben blij dat jou nog een boel bijgeleerd gaat worden over begrip voor andermans fouten in de luchtvaart en dat je daar van moet leren en niet veroordelen. Dat zit er bij jou namelijk nog niet in.

Grtz..
Geloof me, dat heb ik al genoeg geleerd en dat snap ik heus wel. Maar dit vond ik gewoon een geval logisch nadenken. Met de rudder kun je ontzettend veel kracht op het toestel zetten, en je moet 'm dan ook rustig gebruiken. Net als alle controls toch? Elke seconde een volle roeruitslag een kant op geven vind ik dan gewoon onverantwoordelijk.
pi_49574880
Plaat-kop; uweets
quote:
Op zondag 20 mei 2007 16:22 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Dit heb ik echt al zo'n 3x gezegd ofzo maar je wilt het gewoon niet snappen denk ik:
Hier komt dus het logisch nadenken om de hoek kijken: Niet alles staat in de manual.
ER STAAT IN DE MANUAL DAT JE ONDER DIE SNELHEID VOLLE UITSLAGEN MAG GEVEN MALLOOT!
quote:
Niet elke situatie kan omschreven staan in de manual.
DEZE WEL MALLOOT!
quote:
Out of the box denken, en je realiseren dat er zoveel stress op bepaalde delen komt te staan dat er dingen gaan scheuren.
DE ONTWERPER GARANDEERT JE DAT HET TOESTEL BIJ DAT SOORT UITSLAGEN HEEL BLIJFT. DAN GA JE DAAR OOK VAN UIT.
quote:
Niet het excuus gebruiken van "Ja maar het staat in de manual dus kan ik dat doen". Blijven nadenken aanklungelen.
Jij gaat bij defensie (als je daar dezelfde houding hebt) nog veel problemen tegen komen. Succes daarmee
pi_49576422
quote:
Op zondag 20 mei 2007 16:41 schreef Autoreply het volgende:
Plaat-kop; uweets
[..]

ER STAAT IN DE MANUAL DAT JE ONDER DIE SNELHEID VOLLE UITSLAGEN MAG GEVEN MALLOOT!
[..]
Er staat niks over herhaalde volle uitslagen.
quote:
DE ONTWERPER GARANDEERT JE DAT HET TOESTEL BIJ DAT SOORT UITSLAGEN HEEL BLIJFT. DAN GA JE DAAR OOK VAN UIT.
[..]
De ontwerper heeft het niet over herhaalde hoog frequente volledige uitslagen, terwijl je ook nog eens door wake vortices van een 747 heen vliegt.

Dat heb ik dus ook al een paar keer gezegd, niet alles over elke situatie kan in een manual staan.
Doe verder gewoon rustig man.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')