Daarom vind ik dat er tegenwoordig een IQ-test moet worden afgelegd alvorens men aanboord mag. Dit zal een hele hoop air rage schelen.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 22:35 schreef Alternate het volgende:
Dat was altijd lachen, die mensen die gratis geupgrade zijn wegens overboeking die dan vervolgens tof gaan zitten doen in C class.
Wat een dwaas.quote:FlitsFrits 48 uur nadenken of grappen over Auschwitz nou wel leuk zijn of toch niet.
Nog leuker, mensen die door de grondafhandleing geupgrade worden, en dan bij ons op de F50 aan boord vragen waar de businessclass isquote:Op zaterdag 19 mei 2007 22:35 schreef Alternate het volgende:
Dat was altijd lachen, die mensen die gratis geupgrade zijn wegens overboeking die dan vervolgens tof gaan zitten doen in C class.
Zoals al diverse malen opgemerkt (ik maak die opmerkingen over slecht lezen niet zonder reden) stond er in het operations manual dat je onder je manouvreersnelheid alles vol uit mag slaan. Bij de certificering en berekeningen wordt dat maar een keer gedaan, maar nergens in de operations boeken stond dat het maar over een uitslag ging. De piloot(en) handelden dus volledig volgens de beperkingen...quote:Op zaterdag 19 mei 2007 20:28 schreef Lightning_NL het volgende:
Inlevingsvermogen heb ik wel, maar ik snap niet waarom dat in dit geval zo van toepassing zou moeten zijn. Zowiezo weet ik niet de precieze situatie waar die piloot in zit, but then again. No matter welke situatie je in zit, je gaat niet hard en snel op je pedalen zitten trappen in zo'n kist. Je kunt je toch makkelijk bedenken dat er dan ontzettend veel stress op de romp komt te staan?
Geen idee meer waar je vliegt, maar loopt dat verhaal met economy++ (alleen extra beenruimte) nog een beetje, of is dat een stille dood gestorven? Ik meen Martinairquote:Op zondag 20 mei 2007 12:50 schreef Mojave het volgende:
wij hebben alleen business-class op de allereerste rij
Is goed, niet te hard zeggen, maar dit is een FlitsFrits kloon.quote:Op zondag 20 mei 2007 13:07 schreef Autoreply het volgende:
@Flits_frits; kom je nog ff langs als je weer 's een keer op MZ bent? Ben er toch vaak zat; minimeet![]()
Ik bedoel eigenlijk de cockpitquote:Op zondag 20 mei 2007 13:08 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Geen idee meer waar je vliegt, maar loopt dat verhaal met economy++ (alleen extra beenruimte) nog een beetje, of is dat een stille dood gestorven? Ik meen Martinair![]()
Piemel-kuilquote:
Scherpquote:
Beste jongen...quote:Op zaterdag 19 mei 2007 19:56 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Wat is jouw probleem nou weer?
Mij is bijgebracht om soms out-of-the-box te denken, omdat niet alles staat omschreven in de manual and omdat elke situatie anders is en dat de geschreven procedure niet altijd per se het best is. Dat is mij geleerd, en dat deel ik hier mede. Ben ik daarom arrogant? Jezus gast...
Als een piloot niet out of the box kan denken/handelen kun je even goed een aap in de cockpit zetten want die kun je ook leren vliegen.
Trouwens, ik heb nergens gezegd dat ik mezelf een goede piloot beschouw ofzo. Nergens! Sterker nog, ik ben nog geeneens piloot want ik ben nog in opleiding, dus ik snap echt niet waarom je zo moet reageren.
Mooie foto'squote:Op zondag 20 mei 2007 15:13 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Scherp![]()
Maar serieus, ik hoor er niets meer van, is dat mislukt?
OT; enige fraaie plaatjes:
[afbeelding]
's Avonds lieren staat altijd garant voor toffe plaatjes.
[afbeelding]
Slepen is ook wel aardig![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Landing @ EHMZ
Dit heb ik echt al zo'n 3x gezegd ofzo maar je wilt het gewoon niet snappen denk ik:quote:Op zondag 20 mei 2007 13:07 schreef Autoreply het volgende:
Zonder er eindeloos over te zeuren maarre:
[..]
Zoals al diverse malen opgemerkt (ik maak die opmerkingen over slecht lezen niet zonder reden) stond er in het operations manual dat je onder je manouvreersnelheid alles vol uit mag slaan. Bij de certificering en berekeningen wordt dat maar een keer gedaan, maar nergens in de operations boeken stond dat het maar over een uitslag ging. De piloot(en) handelden dus volledig volgens de beperkingen...
@Flits_frits; kom je nog ff langs als je weer 's een keer op MZ bent? Ben er toch vaak zat; minimeet![]()
Geloof me, dat heb ik al genoeg geleerd en dat snap ik heus wel. Maar dit vond ik gewoon een geval logisch nadenken. Met de rudder kun je ontzettend veel kracht op het toestel zetten, en je moet 'm dan ook rustig gebruiken. Net als alle controls toch? Elke seconde een volle roeruitslag een kant op geven vind ik dan gewoon onverantwoordelijk.quote:Op zondag 20 mei 2007 15:28 schreef nsfw het volgende:
[..]
Daarom zeg ik. Ik ben blij dat jou nog een boel bijgeleerd gaat worden over begrip voor andermans fouten in de luchtvaart en dat je daar van moet leren en niet veroordelen. Dat zit er bij jou namelijk nog niet in.
Grtz..
ER STAAT IN DE MANUAL DAT JE ONDER DIE SNELHEID VOLLE UITSLAGEN MAG GEVEN MALLOOT!quote:Op zondag 20 mei 2007 16:22 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Dit heb ik echt al zo'n 3x gezegd ofzo maar je wilt het gewoon niet snappen denk ik:
Hier komt dus het logisch nadenken om de hoek kijken: Niet alles staat in de manual.
DEZE WEL MALLOOT!quote:Niet elke situatie kan omschreven staan in de manual.
DE ONTWERPER GARANDEERT JE DAT HET TOESTEL BIJ DAT SOORT UITSLAGEN HEEL BLIJFT. DAN GA JE DAAR OOK VAN UIT.quote:Out of the box denken, en je realiseren dat er zoveel stress op bepaalde delen komt te staan dat er dingen gaan scheuren.
Jij gaat bij defensie (als je daar dezelfde houding hebt) nog veel problemen tegen komen. Succes daarmeequote:Niet het excuus gebruiken van "Ja maar het staat in de manual dus kan ik dat doen". Blijven nadenken aanklungelen.
Er staat niks over herhaalde volle uitslagen.quote:Op zondag 20 mei 2007 16:41 schreef Autoreply het volgende:
Plaat-kop; uweets![]()
[..]
ER STAAT IN DE MANUAL DAT JE ONDER DIE SNELHEID VOLLE UITSLAGEN MAG GEVEN MALLOOT!
[..]
De ontwerper heeft het niet over herhaalde hoog frequente volledige uitslagen, terwijl je ook nog eens door wake vortices van een 747 heen vliegt.quote:DE ONTWERPER GARANDEERT JE DAT HET TOESTEL BIJ DAT SOORT UITSLAGEN HEEL BLIJFT. DAN GA JE DAAR OOK VAN UIT.
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |