abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51413605
Oh, en ik prefereer het de remkleppen open te houden als ik nog zo snel rij tijdens de landing. Maar als je Jarno heet dan hoeft dat niet natuurlijk
pi_51422211
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 23:45 schreef mcDavid het volgende:
Oh, en ik prefereer het de remkleppen open te houden als ik nog zo snel rij tijdens de landing. Maar als je Jarno heet dan hoeft dat niet natuurlijk
Dan moet je verder lopen naar je aanhanger
pi_51423953
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 10:28 schreef Autoreply het volgende:

[..]

Dan moet je verder lopen naar je aanhanger
Korter landen is socialer landen, minder ver naar de startplaats niet te kort, want dan wordt het weer steeds minder sociaal
Ik steek je moeder in de fik!
pi_51450081
Tieters.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  zaterdag 14 juli 2007 @ 09:41:27 #155
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_51455171
ja
FCT
  zaterdag 14 juli 2007 @ 12:17:14 #156
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_51457505
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 00:39 schreef Koploperkopper het volgende:
Tieters.
Geen bier?
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  zaterdag 14 juli 2007 @ 18:12:34 #157
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_51466399
wie mag zich om 0320 melden?
FCT
pi_51466648
hans klok
Ik steek je moeder in de fik!
  zaterdag 14 juli 2007 @ 18:36:48 #159
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_51466987
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 18:12 schreef Mojave het volgende:
wie mag zich om 0320 melden?
Leuk heh vakantieseizoen Vlieg je nog op een beetje boeiende bestemmingen?
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  zaterdag 14 juli 2007 @ 18:48:28 #160
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_51467265
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 18:36 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Leuk heh vakantieseizoen Vlieg je nog op een beetje boeiende bestemmingen?
Ja zeker, veel Griekse eilandjes e.d. met minimale equipment, leuk!
Enorm veel visuals, mensen die op vakantie gaan, perfect!
FCT
  zaterdag 14 juli 2007 @ 18:57:17 #161
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_51467483
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 18:48 schreef Mojave het volgende:

[..]perfect!
Behalve het tijdstip v/d ochtendvluchten hehe..
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  zaterdag 14 juli 2007 @ 19:06:41 #162
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_51467705
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 18:12 schreef Mojave het volgende:
wie mag zich om 0320 melden?
HAHAHAHAH
  zaterdag 14 juli 2007 @ 20:55:52 #163
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_51470720
ach ja, dan ben ik wel weer optijd thuis
FCT
  zaterdag 14 juli 2007 @ 21:03:52 #164
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_51471020
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 20:55 schreef Mojave het volgende:
ach ja, dan ben ik wel weer optijd thuis
10.00 ofzo?! Je kan ook gewoon in een keer door, na het bier zaufen! Zeg je gewoon 'het is slecht weer en daardoor gaat het toestel zo heen en weer, maar dat kan ie gewoon hebben hoor'. 'Oh nee wacht, we staan nog op de grond hehe'.

En ook over de intercom: 'Pursert, doe mij zo'n blikke Heineken en een bakkje Duyvis knabbelnoten, und schnel ein bischen!!!' (en doe er ook maar een bertolli sandwich bij!)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  zaterdag 14 juli 2007 @ 21:19:24 #165
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_51471600
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 21:03 schreef Public_NME het volgende:

[..]

10.00 ofzo?! Je kan ook gewoon in een keer door, na het bier zaufen! Zeg je gewoon 'het is slecht weer en daardoor gaat het toestel zo heen en weer, maar dat kan ie gewoon hebben hoor'. 'Oh nee wacht, we staan nog op de grond hehe'.

En ook over de intercom: 'Pursert, doe mij zo'n blikke Heineken en een bakkje Duyvis knabbelnoten, und schnel ein bischen!!!' (en doe er ook maar een bertolli sandwich bij!)
in de ideeen bus!
FCT
  zaterdag 14 juli 2007 @ 21:24:38 #166
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_51471784
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 21:19 schreef Mojave het volgende:

[..]

in de ideeen bus!
Die bakjes borrelnoten zijn trouwens wel lekker heur, altijd smikkelen en smullen geblazen
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_51473410
En een vrille oefenen, dat mag zeker ook niet met zo'n afgeladen F50?
  zaterdag 14 juli 2007 @ 22:28:46 #168
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_51473677
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 22:20 schreef mcDavid het volgende:
En een vrille oefenen, dat mag zeker ook niet met zo'n afgeladen F50?
Jawel heur, KL heeft het liefst een flat spin van FL250 ter bevordering van de klanttevredenheid.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_51473818
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 22:28 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Jawel heur, KL heeft het liefst een flat spin van FL250 ter bevordering van de klanttevredenheid.
Dus je mag als piloot kiezen tussen dát of zwaaien naar de mensen bij de taxibaan naar de polderbaan?
  zondag 15 juli 2007 @ 09:55:36 #170
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_51482118
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 18:12 schreef Mojave het volgende:
wie mag zich om 0320 melden?
Moest je naar Rhodos? Maat van me zat op die vlucht, moest ook rond 1u de trein hebben vanuit Rotterdam... Mooie tijden, maarja je eerste dag v/d vakantie is ten minste niet verpest!
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_51482828
Moh wat een weer hier in't westen, dat wordt vast niet de lucht in vandaag.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  zondag 15 juli 2007 @ 10:53:41 #172
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_51482949
quote:
Op zondag 15 juli 2007 10:46 schreef Koploperkopper het volgende:
Moh wat een weer hier in't westen, dat wordt vast niet de lucht in vandaag.
Onweer ftw!
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_51482963
quote:
Op zondag 15 juli 2007 10:53 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Onweer ftw!
Nederlandse zomer ftl!
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  zondag 15 juli 2007 @ 12:08:08 #174
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_51484854
wat is FTW en FTL?
pi_51484903
For teh win!
For teh lose!

Nerdtalk enzo.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  zondag 15 juli 2007 @ 12:11:38 #176
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_51484952
quote:
Op zondag 15 juli 2007 12:08 schreef nsfw het volgende:
wat is FTW en FTL?
Zou je toch moeten weten als je NSFW heet
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  zondag 15 juli 2007 @ 12:13:17 #177
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_51484999
NSFW weet ik dan nog wel

Komt door de vele plaatjes die ik per ongeluk op m'n vorige werk opende en in m'n mail kreeg
pi_51485295
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 22:20 schreef mcDavid het volgende:
En een vrille oefenen, dat mag zeker ook niet met zo'n afgeladen F50?
Grote jongen als je een F50 in een spin krijgt, dat ding is net een cessna, gemoedelijk verliest hij zijn hoogte als je de stallspeed voorbij gaat..

Kan wel, maar moet je moeite voor doen, en als er iets is wat verkeersvliegers liever vermijden....
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  zondag 15 juli 2007 @ 13:10:18 #179
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_51486679
quote:
Op zondag 15 juli 2007 12:09 schreef Koploperkopper het volgende:
For teh win!
For teh lose!

Nerdtalk enzo.
Tof!
pi_51496525
quote:
Op zondag 15 juli 2007 12:23 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Grote jongen als je een F50 in een spin krijgt, dat ding is net een cessna, gemoedelijk verliest hij zijn hoogte als je de stallspeed voorbij gaat..

Kan wel, maar moet je moeite voor doen, en als er iets is wat verkeersvliegers liever vermijden....
Als je genoeg bier drinkt gaat het steeds makkelijker
Ik steek je moeder in de fik!
pi_51496656
Warm zeg vandaag, heb me kapot gezweet!
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  zondag 15 juli 2007 @ 19:00:29 #182
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_51497459
Ik heb vandaag weer met m'n modelvliegtuigje gevlogen! Dat is echt grappig!! Zo'n low pass maken vlak over de grond en dan met 60 graden pitch wegtrekken!

Opzich vliegt het ook wel makkelijk, wil je een bocht maken rol je 90 graden helling aan en doe je vol elevator up
pi_51497534
ik heb zo'n picooz hierzo voor een prikkie gehaald, ik kan er alleen geen fuck van
Ik steek je moeder in de fik!
  zondag 15 juli 2007 @ 19:27:42 #184
49959 SnowBite
deze zin past hier niet helema
pi_51498227
quote:
Op zondag 15 juli 2007 19:00 schreef nsfw het volgende:
Ik heb vandaag weer met m'n modelvliegtuigje gevlogen! Dat is echt grappig!! Zo'n low pass maken vlak over de grond en dan met 60 graden pitch wegtrekken!

Opzich vliegt het ook wel makkelijk, wil je een bocht maken rol je 90 graden helling aan en doe je vol elevator up
Owja, wanneer gaan we in formatie?

Eerst moet ik er weer eentje kopen, en die niet op het dak vliegen

Komen jullie trouwens naar het lustrum van het CAVV?
  zondag 15 juli 2007 @ 19:41:14 #185
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_51498560
quote:
Op zondag 15 juli 2007 19:03 schreef cheukert het volgende:
ik heb zo'n picooz hierzo voor een prikkie gehaald, ik kan er alleen geen fuck van
Dat is toch zo'n piepschuime helikopter voor binnenhuis? Jammer dat ie geen grijparm heeft om bier uit de koelkast te plukken en te bezorgen op de bank
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_51500944
Het bewijs dat spotters in het dagelijkse leven ook niet succesvol zijn.


Deze foto lijkt zo een jaren '70 oostblok exemplaar, maar niets is minder waar. Het is uit 2003.

Ik heb zin om ze met trap en al het water in te tieften!
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  zondag 15 juli 2007 @ 21:04:12 #187
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_51501265
quote:
Op zondag 15 juli 2007 20:54 schreef Koploperkopper het volgende:
Het bewijs dat spotters in het dagelijkse leven ook niet succesvol zijn.

[afbeelding]
Deze foto lijkt zo een jaren '70 oostblok exemplaar, maar niets is minder waar. Het is uit 2003.

Ik heb zin om ze met trap en al het water in te tieften!
Oostende?
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_51501321
quote:
Op zondag 15 juli 2007 21:04 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Oostende?
(Jep)
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  zondag 15 juli 2007 @ 21:30:25 #189
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_51501944
Antalya was het, daar heb je ook van die gare russische kisten
FCT
pi_51513285
quote:
Op zondag 15 juli 2007 20:54 schreef Koploperkopper het volgende:
Het bewijs dat spotters in het dagelijkse leven ook niet succesvol zijn.

[afbeelding]
Deze foto lijkt zo een jaren '70 oostblok exemplaar, maar niets is minder waar. Het is uit 2003.

Ik heb zin om ze met trap en al het water in te tieften!
Gele jas
Ik steek je moeder in de fik!
pi_51517811
wavoor kist is dat?
  maandag 16 juli 2007 @ 12:32:41 #192
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_51517953
quote:
Op maandag 16 juli 2007 12:25 schreef mcDavid het volgende:
wavoor kist is dat?
DC8 geloof ik
  maandag 16 juli 2007 @ 15:52:21 #193
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_51524645
Zeg als ik wil lessen in een Cessna hè? Is dat heul erg duur?
pi_51527622
quote:
Op maandag 16 juli 2007 15:52 schreef Armageddon het volgende:
Zeg als ik wil lessen in een Cessna hè? Is dat heul erg duur?
Iets willen kost geen poen, iets doen kost je pas geld

ohja: stressna crashna cessna vliegen in NL is wel vrij prijzig. Ik ben daar niet zo thuis in, maar reken het is vrij prijzig ja (150ekkies per uur???)
Ik steek je moeder in de fik!
  maandag 16 juli 2007 @ 17:37:49 #195
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_51527969
geloof dat je bij een PPL brevet op zo'n 12.000e moet rekenen.
FCT
pi_51528624
quote:
Op maandag 16 juli 2007 15:52 schreef Armageddon het volgende:
Zeg als ik wil lessen in een Cessna hè? Is dat heul erg duur?
Een heul end duurder dan zweefvliegen in ieder geval.
pi_51528843
quote:
Op maandag 16 juli 2007 15:52 schreef Armageddon het volgende:
Zeg als ik wil lessen in een Cessna hè? Is dat heul erg duur?
Wat voor auto rij je?
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_51529295
quote:
Op maandag 16 juli 2007 18:07 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Wat voor auto rij je?
Trein!
Ik steek je moeder in de fik!
pi_51529597
das geen auto men!
Tralalalala Die Dom Die Dom
pi_51529668
quote:
Op maandag 16 juli 2007 18:32 schreef YellowLedbetter het volgende:
das geen auto men!
Hoezo? het heeft een motor, wielen, maar geen vleugels. Auto dus.
pi_51529801
quote:
Op maandag 16 juli 2007 18:32 schreef YellowLedbetter het volgende:
das geen auto men!
Ja maae ja maar ja maar ik las je signature
Ik steek je moeder in de fik!
pi_51529863
quote:
Op maandag 16 juli 2007 18:35 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Hoezo? het heeft een motor, wielen, maar geen vleugels. Auto dus.
Nouja opzich, auto's zuipen dooie dino's. Treinen slikken kaboutertjes met elektronen.

ohja ohja en vliegtuigen zuipen bier!
Ik steek je moeder in de fik!
  maandag 16 juli 2007 @ 19:10:01 #203
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_51530898
quote:
Op maandag 16 juli 2007 18:41 schreef cheukert het volgende:

ohja ohja en vliegtuigen zuipen bier!
FCT
pi_51530979
SA161655 EHRD
METAR COR EHRD 161655Z 27016KT 240V330 8000 -TSRA FEW012 SCT025CB
BKN035 20/16 Q1009 TEMPO 28018G28KT 4000=

Mwah, valt nog mee! Net was het erger!

* Koploperkopper wenst alle mensen in het noorden succes.

Wat een zondvloed zeg!

Dit wordt al iets toffer:

METAR EHAM 161655Z 02003KT 330V060 9999 FEW035CB 22/17 Q1008 BECMG
27016KT TEMPO 28018G30KT 2000 TSRA BKN030CB=
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  maandag 16 juli 2007 @ 19:15:25 #205
49959 SnowBite
deze zin past hier niet helema
pi_51531128
Buienradar ziet er ook niet veelbelovend uit.
Nu zou het los moeten gaan op Schiphol.
pi_51531184
't Is ook geen geisoleerd buitje.

Dat wordt flink billenknijpen op de approach.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_51531190
quote:
Op maandag 16 juli 2007 19:11 schreef Koploperkopper het volgende:
SA161655 EHRD
METAR COR EHRD 161655Z 27016KT 240V330 8000 -TSRA FEW012 SCT025CB
BKN035 20/16 Q1009 TEMPO 28018G28KT 4000=

Mwah, valt nog mee! Net was het erger!

* Koploperkopper wenst alle mensen in het noorden succes.

Wat een zondvloed zeg!

Dit wordt al iets toffer:

METAR EHAM 161655Z 02003KT 330V060 9999 FEW035CB 22/17 Q1008 BECMG
27016KT TEMPO 28018G30KT 2000 TSRA BKN030CB=
Hmm van de winter heb ik nog geleerd hoe je die dingen moet lezen!
pi_51531298
Zal straks een leuke METAR worden op Schiphol om 25z.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  maandag 16 juli 2007 @ 19:28:44 #209
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_51531642
36L staat al een rijtje te wachten
FCT
pi_51531956
METAR COR EHAM 161725Z 33009G22KT 270V050 4500 SHRA FEW010 SCT017
BKN030CB 22/17 Q1009 TEMPO 28018G30KT 2000 +TSRA=

Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  maandag 16 juli 2007 @ 19:40:16 #211
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_51532070
kisten hangen hoog in de de hold bij artip
FCT
pi_51533146
quote:
Op maandag 16 juli 2007 18:39 schreef cheukert het volgende:

[..]

Ja maae ja maar ja maar ik las je signature
Muhahaha
Tralalalala Die Dom Die Dom
  maandag 16 juli 2007 @ 22:44:08 #213
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_51539591
Mooi man, dat weer!
  maandag 16 juli 2007 @ 22:47:48 #214
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_51539749
quote:
Op maandag 16 juli 2007 22:44 schreef nsfw het volgende:
Mooi man, dat weer!
DGK lover
FCT
pi_51541333
Bier / wijn mee in vliegtuig

Valt hier een bier-topic van te maken?
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  dinsdag 17 juli 2007 @ 01:24:01 #216
99351 Alternate
Wolkenridder
pi_51545048
quote:
Op maandag 16 juli 2007 19:36 schreef Koploperkopper het volgende:
METAR COR EHAM 161725Z 33009G22KT 270V050 4500 SHRA FEW010 SCT017
BKN030CB 22/17 Q1009 TEMPO 28018G30KT 2000 +TSRA=

Nou het was zeker lachen. Kom net thuis, terwijl ik nu in Munchen had moeten zitten (met een stuk of 60 passagiers). Wat een chaos weer.
pi_51546740
Mooie tijd.

Om te gaan slapen.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_51546746
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 01:24 schreef Alternate het volgende:

[..]

Nou het was zeker lachen. Kom net thuis, terwijl ik nu in Munchen had moeten zitten (met een stuk of 60 passagiers). Wat een chaos weer.
Oost west, thuis best.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  dinsdag 17 juli 2007 @ 09:15:27 #219
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_51548856
quote:
Op maandag 16 juli 2007 18:07 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Wat voor auto rij je?
C3 Hoezo?
  dinsdag 17 juli 2007 @ 09:16:24 #220
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_51548871
quote:
Op maandag 16 juli 2007 17:37 schreef Mojave het volgende:
geloof dat je bij een PPL brevet op zo'n 12.000e moet rekenen.
12.000 eurootjes. w00t! Naja wel iets om over na te denken. Wil dat zeker nog een keer gaan doen in mijn leven.
  dinsdag 17 juli 2007 @ 09:23:49 #221
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_51549003
Denk dat ik hier maar eens ga beginnen.

http://www.lls.nl/ls-proefles.html
  dinsdag 17 juli 2007 @ 09:25:47 #222
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_51549040
quote:
Op maandag 16 juli 2007 19:16 schreef Koploperkopper het volgende:
't Is ook geen geisoleerd buitje.

Dat wordt flink billenknijpen op de approach.
Landen die kisten niet vanzelf tegenwoordig?
pi_51549151
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 09:25 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Landen die kisten niet vanzelf tegenwoordig?
Nee, niet allemaal. Echte mannen landen nog altijd zelf...

je moet iets hebben om over op te scheppen tegenwoordig
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  dinsdag 17 juli 2007 @ 09:42:03 #224
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_51549330
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 09:31 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Nee, niet allemaal. Echte mannen landen nog altijd zelf...

je moet iets hebben om over op te scheppen tegenwoordig
Nou als je sommigen ziet landen dan zou je zeggen gooi die knop even om.
  dinsdag 17 juli 2007 @ 09:42:38 #225
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_51549338
Op welke vliegtuigen zit zo'n systeem eigenlijk? En het vliegveld moet het ook "aankunnen' toch?
pi_51549619
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 09:42 schreef Armageddon het volgende:
Op welke vliegtuigen zit zo'n systeem eigenlijk? En het vliegveld moet het ook "aankunnen' toch?
Je hebt verschillende categoriën waarin het vliegtuig en de landingsbaan gecertificeerd kunnen zijn. Cat 1 t/m Cat 3a/b/c. Cat 1/2/3a zijn categoriën zonder autoland, 3b/c kunnen wel zelf landen.

Elk vliegtuig met een ontvanger voor de ILS (instrument landing system) is in principe cat1. Dan kun je in principe tot 200ft(70m) in de wolken vliegen, maar op die hoogte moet je de baan zien om te kunne landen. De instrumenten(ontvanger, autopiloot etc) zijn daarna niet meer nauwkeurig genoeg om het zelf te doen.
Cat 2 is tot 100ft (30m)
Cat3a tot 50ft (15m)
Cat3b/c kunnen dus wel automatisch landen.

Ook het vliegveld (de baan) moet aan die categorie voldoen. Dit kan liggen aan backup zenders, topografie etc. Veel grote vliegvelden hebben zeker een Cat2/3, maar kunnen periodiek terug vallen naar een lagere categorie.

Oudere vliegtuigen zijn over het algemeen van een lager categorie.
Een Fokker 50 is max cat2, een fokker 70 is weer cat3b (dacht ik). De nieuwere 737's zijn ook cat3a, maar oudere 737's zijn weer CAt2. Alle grote boeings en airbussen kunnen allemaal een autoland doen.
Maar technische storingen kunnen ook hier de categorie verlagen.

Maar dus een fokker50 zal altijd zelf geland worden, in elk weer.. (echte mannen dus) Een 747 kan het zelf wel en daar zitten de bejaarden op...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  dinsdag 17 juli 2007 @ 10:13:46 #227
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_51549972
Ok! Bedankt voor de uitleg. Heel helder! Een 747 is dus voor heaumeaux.
pi_51550018
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 10:13 schreef Armageddon het volgende:
Ok! Bedankt voor de uitleg. Heel helder! Een 747 is dus voor heaumeaux.
Precies. Ze werken 50%, dus vliegen 2 keer per maand, en dan nog kunnen ze de landing vol automatisch laten doen...

En krijgen daar het meeste geld voor..

Homo's inderdaad...

kan niet wachten tot het mijn tijd is
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  dinsdag 17 juli 2007 @ 10:18:00 #229
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_51550074
hahahaha! Nog een vraagje! Een airbus heeft zelfs een knop om auto op te stijgen en de hele handel toch?
pi_51550153
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 10:18 schreef Armageddon het volgende:
hahahaha! Nog een vraagje! Een airbus heeft zelfs een knop om auto op te stijgen en de hele handel toch?
Volgens mij niet. Auto opstijgen is nog niet ingevoerd. Wel gaat de autopiloot op zeer lage hoogte al aan, maar tot dat stuk moet het toch echt zelf gedaan worden.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  dinsdag 17 juli 2007 @ 10:28:03 #231
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_51550306
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 09:42 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Nou als je sommigen ziet landen dan zou je zeggen gooi die knop even om.
FCT
  dinsdag 17 juli 2007 @ 10:34:35 #232
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_51550459
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 10:21 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Volgens mij niet. Auto opstijgen is nog niet ingevoerd. Wel gaat de autopiloot op zeer lage hoogte al aan, maar tot dat stuk moet het toch echt zelf gedaan worden.
Waar is de TA / GA button voor dan? Als ik op Google zoek dan zie ik dat het een zooi ongelukken heeft veroorzaakt.
  dinsdag 17 juli 2007 @ 11:21:41 #233
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_51551926
Dat heeft te maken met het vermogen van de motoren wat je zet. En het is een "trigger" voor de systemen in het vliegtuig om aan te duiden van "We gaan nu Takeoff!" of "We gaan nu go around"

  dinsdag 17 juli 2007 @ 11:24:51 #234
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_51552013
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 11:21 schreef nsfw het volgende:
Dat heeft te maken met het vermogen van de motoren wat je zet. En het is een "trigger" voor de systemen in het vliegtuig om aan te duiden van "We gaan nu Takeoff!" of "We gaan nu go around"

Ow ok! verkeerd begrepen dus.
pi_51552199
voor luie piloten
Tralalalala Die Dom Die Dom
pi_51552664
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 11:21 schreef nsfw het volgende:
Dat heeft te maken met het vermogen van de motoren wat je zet. En het is een "trigger" voor de systemen in het vliegtuig om aan te duiden van "We gaan nu Takeoff!" of "We gaan nu go around"

Plus dat het de juiste vliegstand projecteerd op verschillende beeldschermen, zoals wings level en een aantal graden pitch up
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  dinsdag 17 juli 2007 @ 11:54:42 #237
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_51552921
Heerlijk weertje op SPL gisteravond, met een afhandelingsverbod er gratis bij
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_51552935
NERD ALERT
Tralalalala Die Dom Die Dom
  dinsdag 17 juli 2007 @ 11:56:53 #239
99351 Alternate
Wolkenridder
pi_51552995
Daar komt bij dat een autoland eigenlijk puur voor slecht zicht/lage wolken is bedoeld.
Met dichte mist is het meestal ook windstil en kan de autopilot het prima. Zodra het gaat waaien wordt hij beduidend minder. De autoland windlimiet voor een F70 is 25 knopen, dus zodra het lastig begint te worden moet je het toch zelf doen.

De categorie van het systeem (1/2/3abc) zegt alleen iets over de beslissingshoogte, de hoogte waarop je de baan moet zien om te mogen landen. Je kunt ook gewoon een Cat I autoland maken, maar dan moet je dus op z'n laatst op 200ft de baan zien liggen.

Overigens is een CATIII approach een stuk moeilijker en spannender dan een manuele landing. Je moet namelijk voortdurend alles in de gaten houden wat het vliegtuig doet, terwijl de captain alleen maar naar buiten zit te staren om die 3 lampen te zien 3 seconden voor 'impact' en op basis daarvan te beslissen om door te gaan met de landing of niet.
Het vliegtuig laat voortdurend zien wat hij aan het doen is en wat hij van plan is en je moet ontzettend goed opletten, want hij wil nog wel eens iets 'vergeten'. Op z'n laatst op 30ft boven de grond moet hij bijvoorbeeld gaan flaren (de neus optrekken zodat hij niet de grond in vliegt) en vooral dat wil hij nog wel eens vergeten.
  dinsdag 17 juli 2007 @ 11:59:49 #240
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_51553077
Toch nog niet helemaal je van het dat autolanden zie ik.
  dinsdag 17 juli 2007 @ 12:07:58 #241
99351 Alternate
Wolkenridder
pi_51553342
Nee het is natuurlijk een ontzettend ingewikkeld systeem, een samenwerking van tientallen computers die input krijgen van meer dan 1000 verschillende sensoren overal. Hij test zichzelf voortdurend en als hij dan twijfels heeft over de status van een bepaald systeem dan voert hij een bepaalde opdracht liever niet uit dan dat hij het op een verkeerde manier zou doen.
Als het echt niet meer lukt dan gooit in uiterste nood de autopilot er maar helemaal vanaf.

Maar een 747 heeft een stuk beter systeem, daar zitten 3 autopilots in en elke autopilot heeft 2 'autopilot computers' dus daar zitten 6 computers allemaal hetzelfde werk te doen en elkaar in de gaten te houden. Op het moment dat sommige computers met andere waardes komen gaan ze met z'n zessen overleggen en besluiten ze wie er fout is en vervolgens schakelt de foute computer zichzelf uit.

Maarja ook daar vlieg je met 300 Km/h op een stuk beton af met een vliegtuig van 300 ton, volledig afhankelijk van een stel computers, dus erg relaxed is het nooit
  dinsdag 17 juli 2007 @ 12:18:31 #242
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_51553683
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 12:07 schreef Alternate het volgende:
Nee het is natuurlijk een ontzettend ingewikkeld systeem, een samenwerking van tientallen computers die input krijgen van meer dan 1000 verschillende sensoren overal. Hij test zichzelf voortdurend en als hij dan twijfels heeft over de status van een bepaald systeem dan voert hij een bepaalde opdracht liever niet uit dan dat hij het op een verkeerde manier zou doen.
Als het echt niet meer lukt dan gooit in uiterste nood de autopilot er maar helemaal vanaf.

Maar een 747 heeft een stuk beter systeem, daar zitten 3 autopilots in en elke autopilot heeft 2 'autopilot computers' dus daar zitten 6 computers allemaal hetzelfde werk te doen en elkaar in de gaten te houden. Op het moment dat sommige computers met andere waardes komen gaan ze met z'n zessen overleggen en besluiten ze wie er fout is en vervolgens schakelt de foute computer zichzelf uit.

Maarja ook daar vlieg je met 300 Km/h op een stuk beton af met een vliegtuig van 300 ton, volledig afhankelijk van een stel computers, dus erg relaxed is het nooit
Sorry ... kon het niet laten:

Calm down, please!
pi_51553851
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 11:56 schreef Alternate het volgende:
Overigens is een CATIII approach een stuk moeilijker en spannender dan een manuele landing. Je moet namelijk voortdurend alles in de gaten houden wat het vliegtuig doet, terwijl de captain alleen maar naar buiten zit te staren om die 3 lampen te zien 3 seconden voor 'impact' en op basis daarvan te beslissen om door te gaan met de landing of niet.
Het vliegtuig laat voortdurend zien wat hij aan het doen is en wat hij van plan is en je moet ontzettend goed opletten, want hij wil nog wel eens iets 'vergeten'. Op z'n laatst op 30ft boven de grond moet hij bijvoorbeeld gaan flaren (de neus optrekken zodat hij niet de grond in vliegt) en vooral dat wil hij nog wel eens vergeten.
Heb copiloten hetzelfde zien doen met een manuele landing

En gecombineerd met 25kts xwind is dat ook best spannend...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_51554548
Gaffedamme wat een vliegtuigtalk, BIER!

Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_51554575
Oh ja, onze pijpert heeft ook autoland, ik roep gewoon zo tegen die persoon zo vanneuh, doe jij 'em effe?
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_51554625
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 09:15 schreef Armageddon het volgende:

[..]

C3 Hoezo?
Dan moet je het kunnen betalen.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  dinsdag 17 juli 2007 @ 12:54:40 #247
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_51554859
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 12:45 schreef Koploperkopper het volgende:
Oh ja, onze pijpert heeft ook autoland, ik roep gewoon zo tegen die persoon zo vanneuh, doe jij 'em effe?
  dinsdag 17 juli 2007 @ 12:55:40 #248
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_51554890
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 12:46 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Dan moet je het kunnen betalen.
Ga eerst maar eens zoeen sjiek hendige proefvlucht maken.
pi_51554950
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 12:55 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Ga eerst maar eens zoeen sjiek hendige proefvlucht maken.
Doe dat eerst maar, kijken of je geen bewegingsziekte hebt oid, anders is het al snel niet meer leuk.

Alhoewel, natuurlijk is er nog dit:
quote:
Veel leerling-piloten hebben last van luchtziekte tijdens hun opleiding, vooral in het begin en tijdens de overgang naar accrobatie -vluchten. Daarom is het nuttig deze leerlingen gerust te stellen met het feit dat ze in de meerderheid zijn en dat luchtziekte doorheen de verdere vluchten zal overwonnen worden.
Maar aan de andere kant:
quote:
Ernstige en herhaaldelijk braken kan leiden tot uitdroging en verlies van elektrolyten. Dit neemt alle wilskracht om te overleven weg, zoadat volgende maatregelen van belang zijn:


Dan krijg je het idee zo van, deur open en DOEI!

[ Bericht 44% gewijzigd door Koploperkopper op 17-07-2007 13:02:30 ]
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  dinsdag 17 juli 2007 @ 13:05:42 #250
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_51555270
ROFLOL

Luchtziekte zal wel meevallen denk ik. Ik kom net dit tegen op een FSX forum. !!
quote:
door Paulus1990 op 13 apr 2007, 18:42

Hey, misschien een domme vraag, maar ik heb een probleem. Als ik net op ben gestegen (bv. met een boeing 747-300), dan val ik na 2 min. in een keer recht naar beneden. Ik hoor eerst nog een ratelend geluid, maar dan val ik naar beneden en crash dus binnen 10 sec. Hoe kan dit?
pi_51555591
!!

De Piper heeft ook een stickshaker ('t is zo'n modern vliegtuig ), als je overtrekt komt de turbulente luchtstroom van de vleugel op het hoogteroer te slaan, waardoor je stuurtje een beetje trilt.

Echt, zo'n Piper doet niet onder aan een 747!
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  dinsdag 17 juli 2007 @ 13:16:21 #252
99351 Alternate
Wolkenridder
pi_51555737
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 12:23 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Heb copiloten hetzelfde zien doen met een manuele landing

En gecombineerd met 25kts xwind is dat ook best spannend...
  dinsdag 17 juli 2007 @ 13:21:02 #253
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_51555921
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 13:12 schreef Koploperkopper het volgende:
!!

De Piper heeft ook een stickshaker ('t is zo'n modern vliegtuig ), als je overtrekt komt de turbulente luchtstroom van de vleugel op het hoogteroer te slaan, waardoor je stuurtje een beetje trilt.

Echt, zo'n Piper doet niet onder aan een 747!


Dan heb je zeg maar een soort van force feedback ervaring.
  dinsdag 17 juli 2007 @ 13:22:15 #254
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_51555970


pi_51556039
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 13:21 schreef Armageddon het volgende:

[..]



Dan heb je zeg maar een soort van force feedback ervaring.
Zoiets ja
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_51556165
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 13:22 schreef Armageddon het volgende:


[afbeelding]





Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_51556247
Dit wil je vliegen:

http://nl.youtube.com/watch?v=-TNiaf1uvq4

6 cilinder.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  dinsdag 17 juli 2007 @ 13:29:55 #258
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_51556260
Weet iemand hier of FSX een beetje in de buurt komt van het echte werk of zit er HEEL veel verschil in? Als je bijvoorbeeld de Cessna skyhawk neemt als voorbeeld?
  dinsdag 17 juli 2007 @ 13:30:53 #259
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_51556301
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 13:27 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]



[afbeelding]


Hè! Een vliegtuig dat kan dansen!
pi_51556341
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 13:29 schreef Armageddon het volgende:
Weet iemand hier of FSX een beetje in de buurt komt van het echte werk of zit er HEEL veel verschil in? Als je bijvoorbeeld de Cessna skyhawk neemt als voorbeeld?
Voordat ik aan m'n PPL begon was ik een vervent FS-er, en het heeft me niet echt veel geholpen, de beweging, de echtheid en het gevoel van snelheid is gewoon niet aanwezig in FS. Bovendien is het gewoon flink kut om op het handje te moeten vliegen in FS, terwijl dat in het echt leuk en makkelijk is.

Maar het is wel leuk speelgoed, en doe het zelf nog af en toe, het heeft alleen bar weinig met de realiteit te maken.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  dinsdag 17 juli 2007 @ 13:33:47 #261
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_51556410
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 13:31 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Voordat ik aan m'n PPL begon was ik een vervent FS-er, en het heeft me niet echt veel geholpen, de beweging, de echtheid en het gevoel van snelheid is gewoon niet aanwezig in FS. Bovendien is het gewoon flink kut om op het handje te moeten vliegen in FS, terwijl dat in het echt leuk en makkelijk is.
Zoiets dacht ik al ja! Ik had zoiets dit kan nooit zo omslachtig gaan allemaal in het eggie.

Maar kwa metertjes en vliegregels en toestanden klopt het wel aardig toch?
pi_51556549
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 13:33 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Zoiets dacht ik al ja! Ik had zoiets dit kan nooit zo omslachtig gaan allemaal in het eggie.

Maar kwa metertjes en vliegregels en toestanden klopt het wel aardig toch?
Mwah, de metertjes wel, de welbekende instrumentfouten zijn ook wel aanwezig en qua vliegregels, mja, nooit zo opgelet omdat ze lastig te achterhalen zijn in FS (airspace etc.), bovendien veranderen die dingen nog wel eens dus het kan sowieso niet altijd actueel zijn. Verder klopt de fraseologie van de ATC niet echt met wat je in het echt moet leren.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_51556806
Oh ja, IFR leren vliegen kun je wel redelijk doen met FS, maar ik neem niet aan dat je dat direct gaat doen.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  dinsdag 17 juli 2007 @ 13:43:26 #264
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_51556811
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 13:37 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Mwah, de metertjes wel, de welbekende instrumentfouten zijn ook wel aanwezig en qua vliegregels, mja, nooit zo opgelet omdat ze lastig te achterhalen zijn in FS (airspace etc.), bovendien veranderen die dingen nog wel eens dus het kan sowieso niet altijd actueel zijn. Verder klopt de fraseologie van de ATC niet echt met wat je in het echt moet leren.
Dus het is helemaal geen simulator maar gewoon een spelletje?
  dinsdag 17 juli 2007 @ 13:44:07 #265
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_51556843
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 13:43 schreef Koploperkopper het volgende:
Oh ja, IFR leren vliegen kun je wel redelijk doen met FS, maar ik neem niet aan dat je dat direct gaat doen.
Dat is toch als je op je instrumenten vliegt omdat je geen tot weinig zicht hebt?
pi_51557010
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 13:43 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Dus het is helemaal geen simulator maar gewoon een spelletje?
imo wel, die-hard FS'ers zullen waarschijnlijk anders zeggen, maar ik vind van niet.

Dat neemt niet weg dat het gewoon leuk is om te doen!
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_51557161
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 13:44 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Dat is toch als je op je instrumenten vliegt omdat je geen tot weinig zicht hebt?
Kort door de bocht wel.

Er zijn namelijk nog andere voordelen, zo kun je bijvoorbeeld in het noorden van Nederland hoger vliegen omdat bijna geheel Noord-Nederland gelimiteerd is tot 1500ft voor VFR-verkeer omdat daarboven de airspace van Schiphol zit, maar dat is misschien allemaal te diepgaand om dit moment.

Wel even een notitie dat het belangrijk is dat je aan die regels houdt; een tijdje terug gingen we naar Texel, vrolijk op 1450ft tuffend langs de Schiphol CTR, zitten we rustig rond te kijken, zie ik ineens een Fokker 70 pal naast me zitten op ongeveer 500ft (hoogte)verschil.

[ Bericht 1% gewijzigd door Koploperkopper op 17-07-2007 13:58:20 ]
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  dinsdag 17 juli 2007 @ 14:00:11 #268
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_51557421
WTF?

Krijgt die Fokker dan geen waarschuwingen van de ATC dat ie te laag vliegt?

-edit: verkeerd begrepen, die fokker zat dus op 2000? daar mag ie vliegen dan toch?
pi_51558388
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 14:00 schreef Armageddon het volgende:
WTF?

Krijgt die Fokker dan geen waarschuwingen van de ATC dat ie te laag vliegt?

-edit: verkeerd begrepen, die fokker zat dus op 2000? daar mag ie vliegen dan toch?
Klopt, de grens voor ons ligt op 1500ft, maar bij het naderen van het IJsselmeer zit je toch uit eigen veiligheidsgevoel toch even graag hoog, dus dan ga je net op de limiet vliegen, 1450ft, zodat je nog wat speling hebt voor als je wat turbulentie tegenkomt, bovendien zou de Fokker in theorie ook op 1500ft kunnen zitten. VFR verkeer is niet gecontroleerd verkeer dus zowel Schiphol als de Fokker 70 weet niet dat wij daar tuffen, omdat Schiphol expliciet vraagt aan VFR verkeer om hun transponder op standby te laten omdat het anders zo'n rommeltje wordt op hun radar scherm, daarom zijn die airspace en hun restricties zo ontzettend belangrijk.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  dinsdag 17 juli 2007 @ 14:32:56 #270
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_51558704
Ow ja, ik moet weer eens een autoland maken.
FCT
pi_51558898
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 13:31 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]
Maar het is wel leuk speelgoed, en doe het zelf nog af en toe, het heeft alleen bar weinig met de realiteit te maken.
Mwoah ben het wel gedeeltelijk met je eens. Behalve het feit dat als je met payware vliegtuigen ala PMDG (737/747) of Level - D (767) gaat vliegen. Je zult dan toch echt vrij veel 'realistiche' handelingen moeten verrichten om het een en ander te laten werken. Bijvoorbeeld het gebruik van de FMC alleen al.
pi_51558988
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 14:37 schreef Fillipe het volgende:

[..]

Mwoah ben het wel gedeeltelijk met je eens. Behalve het feit dat als je met payware vliegtuigen ala PMDG of Level - D gaat vliegen. Je zult dan toch echt vrij veel 'realistiche' handelingen moeten verrichten om het een en ander te laten werken. Bijvoorbeeld het gebruik van de FMC alleen al.
Mja, om systemen te leren kennen is het ok.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  dinsdag 17 juli 2007 @ 14:43:47 #273
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_51559086
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 14:37 schreef Fillipe het volgende:

[..]

Mwoah ben het wel gedeeltelijk met je eens. Behalve het feit dat als je met payware vliegtuigen ala PMDG (737/747) of Level - D (767) gaat vliegen. Je zult dan toch echt vrij veel 'realistiche' handelingen moeten verrichten om het een en ander te laten werken. Bijvoorbeeld het gebruik van de FMC alleen al.
Maar kwa gevoel en besturing is het natuurlijk naadje zoals KLK al zegt. Ik ga eens even bij dat precisionmanuals neuzen. Dat lijkt me erg boeiend.
  dinsdag 17 juli 2007 @ 14:44:33 #274
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_51559109
Voordat ik 737NG ging vliegen speelde ik ook regelmatig met die PMDG 737.
De systemen kloppen aardig maar zijn veel oppervlakkiger dan in het echt.
FCT
  dinsdag 17 juli 2007 @ 14:45:48 #275
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_51559141
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 14:25 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Klopt, de grens voor ons ligt op 1500ft, maar bij het naderen van het IJsselmeer zit je toch uit eigen veiligheidsgevoel toch even graag hoog, dus dan ga je net op de limiet vliegen, 1450ft, zodat je nog wat speling hebt voor als je wat turbulentie tegenkomt, bovendien zou de Fokker in theorie ook op 1500ft kunnen zitten. VFR verkeer is niet gecontroleerd verkeer dus zowel Schiphol als de Fokker 70 weet niet dat wij daar tuffen, omdat Schiphol expliciet vraagt aan VFR verkeer om hun transponder op standby te laten omdat het anders zo'n rommeltje wordt op hun radar scherm, daarom zijn die airspace en hun restricties zo ontzettend belangrijk.
Ik snap het
pi_51559396
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 14:43 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Maar kwa gevoel en besturing is het natuurlijk naadje zoals KLK al zegt.
Mja, blijft een spelletje natuurlijk .
quote:
Ik ga eens even bij dat precisionmanuals neuzen. Dat lijkt me erg boeiend.
Is het ook wel, mocht je nog wat interessante links nodig hebben dan hoor ik het wel.
  dinsdag 17 juli 2007 @ 15:04:29 #277
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_51559618
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 14:56 schreef Fillipe het volgende:

[..]

Mja, blijft een spelletje natuurlijk .
[..]

Is het ook wel, mocht je nog wat interessante links nodig hebben dan hoor ik het wel.
Wat ik in FSX erg mis, dat is een goede handleiding die je stap voor stap uitlegt hoe je van A naar B komtmet bijvoorbeeld een 747 of een Airbus 320. Ik heb van het weekend dit boek gekocht maar daar klopt geen hol van.
pi_51559751
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 15:04 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Wat ik in FSX erg mis, dat is een goede handleiding die je stap voor stap uitlegt hoe je van A naar B komtmet bijvoorbeeld een 747 of een Airbus 320. Ik heb van het weekend dit boek gekocht maar daar klopt geen hol van.
Ehrm, learning center in FSX is erg handig. Zelf veel gebruik van gemaakt in destijds nog de FS 2004.
  dinsdag 17 juli 2007 @ 15:10:29 #279
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_51559817
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 15:08 schreef Fillipe het volgende:

[..]

Ehrm, learning center in FSX is erg handig. Zelf veel gebruik van gemaakt in destijds nog de FS 2004.
Daar gooien ze je ook zo in het diepe met een 737. Zo van vlieg maar daar en daar heen. En dan?
pi_51559944
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 15:10 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Daar gooien ze je ook zo in het diepe met een 737. Zo van vlieg maar daar en daar heen. En dan?
Mja, maar je moet ook beginnen met een bescheiden Cessna hé .
  dinsdag 17 juli 2007 @ 15:17:23 #281
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_51560080
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 15:14 schreef Fillipe het volgende:

[..]

Mja, maar je moet ook beginnen met een bescheiden Cessna hé .
Ben ik ook mee bezig. Laat ik dat eerst maar eens onder de knie krijgen inderdaad
  dinsdag 17 juli 2007 @ 16:20:13 #282
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_51562517
FS alert
FCT
  dinsdag 17 juli 2007 @ 16:21:39 #283
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_51562577
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 16:20 schreef Mojave het volgende:
FS alert
  dinsdag 17 juli 2007 @ 16:23:59 #284
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_51562659
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 16:20 schreef Mojave het volgende:
FS alert
Ga jij nou maar je "autoland" doen.
  dinsdag 17 juli 2007 @ 16:28:41 #285
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_51562815
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 16:23 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Ga jij nou maar je "autoland" doen.
Naja ik neem het me elke vlucht voor maar vind het zonde... toch het leukste van de vlucht de landing.
Maar goed, het moet om current te blijven hea.
FCT
  dinsdag 17 juli 2007 @ 16:39:02 #286
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_51563187
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 16:28 schreef Mojave het volgende:

[..]

Naja ik neem het me elke vlucht voor maar vind het zonde... toch het leukste van de vlucht de landing.
Maar goed, het moet om current te blijven hea.
Is dat zo ja? moet je een aantal autolands doen?
  dinsdag 17 juli 2007 @ 16:40:35 #287
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_51563233
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 16:39 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Is dat zo ja? moet je een aantal autolands doen?
Jeps om de zoveel tijd... dan doe je dus een autoland met gewoon mooi weer, puur voor de precedures en bij je half jaarlijkse check in de simulator komtie ook vaak voorbij maar dan met failures e.d.

Doe je dat dus niet dan kun je gaan uitwijken als het weer te slecht is, toch zonde van het geld / de tijd....
FCT
  dinsdag 17 juli 2007 @ 16:48:34 #288
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_51563484
Zo leer je nog eens wat hier. Dus in die simulator moet je dan met één motor in de hens landen ofzo?
pi_51563581


  dinsdag 17 juli 2007 @ 16:51:22 #290
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_51563595
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 16:48 schreef Armageddon het volgende:
Zo leer je nog eens wat hier. Dus in die simulator moet je dan met één motor in de hens landen ofzo?
Ook dat maar dan weer niet icm die autoland.
FCT
pi_51563656
Fs sucks trouwens, tis alleen leuk om een looping te maken met een 747!
Tralalalala Die Dom Die Dom
pi_51563708
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 16:53 schreef YellowLedbetter het volgende:
Fs sucks trouwens, tis alleen leuk om een looping te maken met een 747!
Ook dat had ik na 3x wel gezien.
pi_51563718
Condor is wel lache trouwens.
pi_51564536
valt ook wel flink tegen
Tralalalala Die Dom Die Dom
pi_51564982
http://nl.youtube.com/watch?v=Lqf-CGt3Hus

Roflcopter.

Wat bezielt mensen om zelf die callouts te gaan zitten roepen vanachter hun computer.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_51565059
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  dinsdag 17 juli 2007 @ 17:46:46 #298
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_51565309
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 17:35 schreef Koploperkopper het volgende:
http://nl.youtube.com/watch?v=Lqf-CGt3Hus

Roflcopter.

Wat bezielt mensen om zelf die callouts te gaan zitten roepen vanachter hun computer.
ehhh
dat doet de simulator ... : of snap ik je niet?
Calm down, please!
pi_51565332
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 17:46 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

ehhh
dat doet de simulator ... :
Nee hoor. Die klinkt wel wat hyperactiever.

Ter vergelijking: http://ie.youtube.com/watch?v=8YIyyuv7jI0

Bovendien zegt een Boeing geen 'retard'. Dat zeggen alleen die retarded frenchies.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  dinsdag 17 juli 2007 @ 18:10:37 #300
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_51565952
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 17:47 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Nee hoor. Die klinkt wel wat hyperactiever.

Ter vergelijking: http://ie.youtube.com/watch?v=8YIyyuv7jI0

Bovendien zegt een Boeing geen 'retard'. Dat zeggen alleen die retarded frenchies.
Toch denk ik dat dat van de FS zelf komt ... ander is het wel HEEEEEL erg zielig en dat wil ik ze besparen
Calm down, please!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')