abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51555591
!!

De Piper heeft ook een stickshaker ('t is zo'n modern vliegtuig ), als je overtrekt komt de turbulente luchtstroom van de vleugel op het hoogteroer te slaan, waardoor je stuurtje een beetje trilt.

Echt, zo'n Piper doet niet onder aan een 747!
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  dinsdag 17 juli 2007 @ 13:16:21 #252
99351 Alternate
Wolkenridder
pi_51555737
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 12:23 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Heb copiloten hetzelfde zien doen met een manuele landing

En gecombineerd met 25kts xwind is dat ook best spannend...
  dinsdag 17 juli 2007 @ 13:21:02 #253
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_51555921
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 13:12 schreef Koploperkopper het volgende:
!!

De Piper heeft ook een stickshaker ('t is zo'n modern vliegtuig ), als je overtrekt komt de turbulente luchtstroom van de vleugel op het hoogteroer te slaan, waardoor je stuurtje een beetje trilt.

Echt, zo'n Piper doet niet onder aan een 747!


Dan heb je zeg maar een soort van force feedback ervaring.
  dinsdag 17 juli 2007 @ 13:22:15 #254
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_51555970


pi_51556039
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 13:21 schreef Armageddon het volgende:

[..]



Dan heb je zeg maar een soort van force feedback ervaring.
Zoiets ja
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_51556165
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 13:22 schreef Armageddon het volgende:


[afbeelding]





Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_51556247
Dit wil je vliegen:

http://nl.youtube.com/watch?v=-TNiaf1uvq4

6 cilinder.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  dinsdag 17 juli 2007 @ 13:29:55 #258
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_51556260
Weet iemand hier of FSX een beetje in de buurt komt van het echte werk of zit er HEEL veel verschil in? Als je bijvoorbeeld de Cessna skyhawk neemt als voorbeeld?
  dinsdag 17 juli 2007 @ 13:30:53 #259
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_51556301
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 13:27 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]



[afbeelding]


Hè! Een vliegtuig dat kan dansen!
pi_51556341
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 13:29 schreef Armageddon het volgende:
Weet iemand hier of FSX een beetje in de buurt komt van het echte werk of zit er HEEL veel verschil in? Als je bijvoorbeeld de Cessna skyhawk neemt als voorbeeld?
Voordat ik aan m'n PPL begon was ik een vervent FS-er, en het heeft me niet echt veel geholpen, de beweging, de echtheid en het gevoel van snelheid is gewoon niet aanwezig in FS. Bovendien is het gewoon flink kut om op het handje te moeten vliegen in FS, terwijl dat in het echt leuk en makkelijk is.

Maar het is wel leuk speelgoed, en doe het zelf nog af en toe, het heeft alleen bar weinig met de realiteit te maken.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  dinsdag 17 juli 2007 @ 13:33:47 #261
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_51556410
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 13:31 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Voordat ik aan m'n PPL begon was ik een vervent FS-er, en het heeft me niet echt veel geholpen, de beweging, de echtheid en het gevoel van snelheid is gewoon niet aanwezig in FS. Bovendien is het gewoon flink kut om op het handje te moeten vliegen in FS, terwijl dat in het echt leuk en makkelijk is.
Zoiets dacht ik al ja! Ik had zoiets dit kan nooit zo omslachtig gaan allemaal in het eggie.

Maar kwa metertjes en vliegregels en toestanden klopt het wel aardig toch?
pi_51556549
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 13:33 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Zoiets dacht ik al ja! Ik had zoiets dit kan nooit zo omslachtig gaan allemaal in het eggie.

Maar kwa metertjes en vliegregels en toestanden klopt het wel aardig toch?
Mwah, de metertjes wel, de welbekende instrumentfouten zijn ook wel aanwezig en qua vliegregels, mja, nooit zo opgelet omdat ze lastig te achterhalen zijn in FS (airspace etc.), bovendien veranderen die dingen nog wel eens dus het kan sowieso niet altijd actueel zijn. Verder klopt de fraseologie van de ATC niet echt met wat je in het echt moet leren.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_51556806
Oh ja, IFR leren vliegen kun je wel redelijk doen met FS, maar ik neem niet aan dat je dat direct gaat doen.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  dinsdag 17 juli 2007 @ 13:43:26 #264
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_51556811
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 13:37 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Mwah, de metertjes wel, de welbekende instrumentfouten zijn ook wel aanwezig en qua vliegregels, mja, nooit zo opgelet omdat ze lastig te achterhalen zijn in FS (airspace etc.), bovendien veranderen die dingen nog wel eens dus het kan sowieso niet altijd actueel zijn. Verder klopt de fraseologie van de ATC niet echt met wat je in het echt moet leren.
Dus het is helemaal geen simulator maar gewoon een spelletje?
  dinsdag 17 juli 2007 @ 13:44:07 #265
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_51556843
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 13:43 schreef Koploperkopper het volgende:
Oh ja, IFR leren vliegen kun je wel redelijk doen met FS, maar ik neem niet aan dat je dat direct gaat doen.
Dat is toch als je op je instrumenten vliegt omdat je geen tot weinig zicht hebt?
pi_51557010
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 13:43 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Dus het is helemaal geen simulator maar gewoon een spelletje?
imo wel, die-hard FS'ers zullen waarschijnlijk anders zeggen, maar ik vind van niet.

Dat neemt niet weg dat het gewoon leuk is om te doen!
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_51557161
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 13:44 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Dat is toch als je op je instrumenten vliegt omdat je geen tot weinig zicht hebt?
Kort door de bocht wel.

Er zijn namelijk nog andere voordelen, zo kun je bijvoorbeeld in het noorden van Nederland hoger vliegen omdat bijna geheel Noord-Nederland gelimiteerd is tot 1500ft voor VFR-verkeer omdat daarboven de airspace van Schiphol zit, maar dat is misschien allemaal te diepgaand om dit moment.

Wel even een notitie dat het belangrijk is dat je aan die regels houdt; een tijdje terug gingen we naar Texel, vrolijk op 1450ft tuffend langs de Schiphol CTR, zitten we rustig rond te kijken, zie ik ineens een Fokker 70 pal naast me zitten op ongeveer 500ft (hoogte)verschil.

[ Bericht 1% gewijzigd door Koploperkopper op 17-07-2007 13:58:20 ]
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  dinsdag 17 juli 2007 @ 14:00:11 #268
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_51557421
WTF?

Krijgt die Fokker dan geen waarschuwingen van de ATC dat ie te laag vliegt?

-edit: verkeerd begrepen, die fokker zat dus op 2000? daar mag ie vliegen dan toch?
pi_51558388
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 14:00 schreef Armageddon het volgende:
WTF?

Krijgt die Fokker dan geen waarschuwingen van de ATC dat ie te laag vliegt?

-edit: verkeerd begrepen, die fokker zat dus op 2000? daar mag ie vliegen dan toch?
Klopt, de grens voor ons ligt op 1500ft, maar bij het naderen van het IJsselmeer zit je toch uit eigen veiligheidsgevoel toch even graag hoog, dus dan ga je net op de limiet vliegen, 1450ft, zodat je nog wat speling hebt voor als je wat turbulentie tegenkomt, bovendien zou de Fokker in theorie ook op 1500ft kunnen zitten. VFR verkeer is niet gecontroleerd verkeer dus zowel Schiphol als de Fokker 70 weet niet dat wij daar tuffen, omdat Schiphol expliciet vraagt aan VFR verkeer om hun transponder op standby te laten omdat het anders zo'n rommeltje wordt op hun radar scherm, daarom zijn die airspace en hun restricties zo ontzettend belangrijk.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  dinsdag 17 juli 2007 @ 14:32:56 #270
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_51558704
Ow ja, ik moet weer eens een autoland maken.
FCT
pi_51558898
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 13:31 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]
Maar het is wel leuk speelgoed, en doe het zelf nog af en toe, het heeft alleen bar weinig met de realiteit te maken.
Mwoah ben het wel gedeeltelijk met je eens. Behalve het feit dat als je met payware vliegtuigen ala PMDG (737/747) of Level - D (767) gaat vliegen. Je zult dan toch echt vrij veel 'realistiche' handelingen moeten verrichten om het een en ander te laten werken. Bijvoorbeeld het gebruik van de FMC alleen al.
pi_51558988
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 14:37 schreef Fillipe het volgende:

[..]

Mwoah ben het wel gedeeltelijk met je eens. Behalve het feit dat als je met payware vliegtuigen ala PMDG of Level - D gaat vliegen. Je zult dan toch echt vrij veel 'realistiche' handelingen moeten verrichten om het een en ander te laten werken. Bijvoorbeeld het gebruik van de FMC alleen al.
Mja, om systemen te leren kennen is het ok.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  dinsdag 17 juli 2007 @ 14:43:47 #273
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_51559086
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 14:37 schreef Fillipe het volgende:

[..]

Mwoah ben het wel gedeeltelijk met je eens. Behalve het feit dat als je met payware vliegtuigen ala PMDG (737/747) of Level - D (767) gaat vliegen. Je zult dan toch echt vrij veel 'realistiche' handelingen moeten verrichten om het een en ander te laten werken. Bijvoorbeeld het gebruik van de FMC alleen al.
Maar kwa gevoel en besturing is het natuurlijk naadje zoals KLK al zegt. Ik ga eens even bij dat precisionmanuals neuzen. Dat lijkt me erg boeiend.
  dinsdag 17 juli 2007 @ 14:44:33 #274
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_51559109
Voordat ik 737NG ging vliegen speelde ik ook regelmatig met die PMDG 737.
De systemen kloppen aardig maar zijn veel oppervlakkiger dan in het echt.
FCT
  dinsdag 17 juli 2007 @ 14:45:48 #275
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_51559141
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 14:25 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Klopt, de grens voor ons ligt op 1500ft, maar bij het naderen van het IJsselmeer zit je toch uit eigen veiligheidsgevoel toch even graag hoog, dus dan ga je net op de limiet vliegen, 1450ft, zodat je nog wat speling hebt voor als je wat turbulentie tegenkomt, bovendien zou de Fokker in theorie ook op 1500ft kunnen zitten. VFR verkeer is niet gecontroleerd verkeer dus zowel Schiphol als de Fokker 70 weet niet dat wij daar tuffen, omdat Schiphol expliciet vraagt aan VFR verkeer om hun transponder op standby te laten omdat het anders zo'n rommeltje wordt op hun radar scherm, daarom zijn die airspace en hun restricties zo ontzettend belangrijk.
Ik snap het
pi_51559396
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 14:43 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Maar kwa gevoel en besturing is het natuurlijk naadje zoals KLK al zegt.
Mja, blijft een spelletje natuurlijk .
quote:
Ik ga eens even bij dat precisionmanuals neuzen. Dat lijkt me erg boeiend.
Is het ook wel, mocht je nog wat interessante links nodig hebben dan hoor ik het wel.
  dinsdag 17 juli 2007 @ 15:04:29 #277
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_51559618
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 14:56 schreef Fillipe het volgende:

[..]

Mja, blijft een spelletje natuurlijk .
[..]

Is het ook wel, mocht je nog wat interessante links nodig hebben dan hoor ik het wel.
Wat ik in FSX erg mis, dat is een goede handleiding die je stap voor stap uitlegt hoe je van A naar B komtmet bijvoorbeeld een 747 of een Airbus 320. Ik heb van het weekend dit boek gekocht maar daar klopt geen hol van.
pi_51559751
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 15:04 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Wat ik in FSX erg mis, dat is een goede handleiding die je stap voor stap uitlegt hoe je van A naar B komtmet bijvoorbeeld een 747 of een Airbus 320. Ik heb van het weekend dit boek gekocht maar daar klopt geen hol van.
Ehrm, learning center in FSX is erg handig. Zelf veel gebruik van gemaakt in destijds nog de FS 2004.
  dinsdag 17 juli 2007 @ 15:10:29 #279
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_51559817
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 15:08 schreef Fillipe het volgende:

[..]

Ehrm, learning center in FSX is erg handig. Zelf veel gebruik van gemaakt in destijds nog de FS 2004.
Daar gooien ze je ook zo in het diepe met een 737. Zo van vlieg maar daar en daar heen. En dan?
pi_51559944
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 15:10 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Daar gooien ze je ook zo in het diepe met een 737. Zo van vlieg maar daar en daar heen. En dan?
Mja, maar je moet ook beginnen met een bescheiden Cessna hé .
  dinsdag 17 juli 2007 @ 15:17:23 #281
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_51560080
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 15:14 schreef Fillipe het volgende:

[..]

Mja, maar je moet ook beginnen met een bescheiden Cessna hé .
Ben ik ook mee bezig. Laat ik dat eerst maar eens onder de knie krijgen inderdaad
  dinsdag 17 juli 2007 @ 16:20:13 #282
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_51562517
FS alert
FCT
  dinsdag 17 juli 2007 @ 16:21:39 #283
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_51562577
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 16:20 schreef Mojave het volgende:
FS alert
  dinsdag 17 juli 2007 @ 16:23:59 #284
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_51562659
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 16:20 schreef Mojave het volgende:
FS alert
Ga jij nou maar je "autoland" doen.
  dinsdag 17 juli 2007 @ 16:28:41 #285
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_51562815
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 16:23 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Ga jij nou maar je "autoland" doen.
Naja ik neem het me elke vlucht voor maar vind het zonde... toch het leukste van de vlucht de landing.
Maar goed, het moet om current te blijven hea.
FCT
  dinsdag 17 juli 2007 @ 16:39:02 #286
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_51563187
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 16:28 schreef Mojave het volgende:

[..]

Naja ik neem het me elke vlucht voor maar vind het zonde... toch het leukste van de vlucht de landing.
Maar goed, het moet om current te blijven hea.
Is dat zo ja? moet je een aantal autolands doen?
  dinsdag 17 juli 2007 @ 16:40:35 #287
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_51563233
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 16:39 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Is dat zo ja? moet je een aantal autolands doen?
Jeps om de zoveel tijd... dan doe je dus een autoland met gewoon mooi weer, puur voor de precedures en bij je half jaarlijkse check in de simulator komtie ook vaak voorbij maar dan met failures e.d.

Doe je dat dus niet dan kun je gaan uitwijken als het weer te slecht is, toch zonde van het geld / de tijd....
FCT
  dinsdag 17 juli 2007 @ 16:48:34 #288
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_51563484
Zo leer je nog eens wat hier. Dus in die simulator moet je dan met één motor in de hens landen ofzo?
pi_51563581


  dinsdag 17 juli 2007 @ 16:51:22 #290
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_51563595
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 16:48 schreef Armageddon het volgende:
Zo leer je nog eens wat hier. Dus in die simulator moet je dan met één motor in de hens landen ofzo?
Ook dat maar dan weer niet icm die autoland.
FCT
pi_51563656
Fs sucks trouwens, tis alleen leuk om een looping te maken met een 747!
Tralalalala Die Dom Die Dom
pi_51563708
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 16:53 schreef YellowLedbetter het volgende:
Fs sucks trouwens, tis alleen leuk om een looping te maken met een 747!
Ook dat had ik na 3x wel gezien.
pi_51563718
Condor is wel lache trouwens.
pi_51564536
valt ook wel flink tegen
Tralalalala Die Dom Die Dom
pi_51564982
http://nl.youtube.com/watch?v=Lqf-CGt3Hus

Roflcopter.

Wat bezielt mensen om zelf die callouts te gaan zitten roepen vanachter hun computer.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_51565059
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  dinsdag 17 juli 2007 @ 17:46:46 #298
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_51565309
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 17:35 schreef Koploperkopper het volgende:
http://nl.youtube.com/watch?v=Lqf-CGt3Hus

Roflcopter.

Wat bezielt mensen om zelf die callouts te gaan zitten roepen vanachter hun computer.
ehhh
dat doet de simulator ... : of snap ik je niet?
Calm down, please!
pi_51565332
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 17:46 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

ehhh
dat doet de simulator ... :
Nee hoor. Die klinkt wel wat hyperactiever.

Ter vergelijking: http://ie.youtube.com/watch?v=8YIyyuv7jI0

Bovendien zegt een Boeing geen 'retard'. Dat zeggen alleen die retarded frenchies.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  dinsdag 17 juli 2007 @ 18:10:37 #300
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_51565952
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 17:47 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Nee hoor. Die klinkt wel wat hyperactiever.

Ter vergelijking: http://ie.youtube.com/watch?v=8YIyyuv7jI0

Bovendien zegt een Boeing geen 'retard'. Dat zeggen alleen die retarded frenchies.
Toch denk ik dat dat van de FS zelf komt ... ander is het wel HEEEEEL erg zielig en dat wil ik ze besparen
Calm down, please!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')