abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51529801
quote:
Op maandag 16 juli 2007 18:32 schreef YellowLedbetter het volgende:
das geen auto men!
Ja maae ja maar ja maar ik las je signature
Ik steek je moeder in de fik!
pi_51529863
quote:
Op maandag 16 juli 2007 18:35 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Hoezo? het heeft een motor, wielen, maar geen vleugels. Auto dus.
Nouja opzich, auto's zuipen dooie dino's. Treinen slikken kaboutertjes met elektronen.

ohja ohja en vliegtuigen zuipen bier!
Ik steek je moeder in de fik!
  maandag 16 juli 2007 @ 19:10:01 #203
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_51530898
quote:
Op maandag 16 juli 2007 18:41 schreef cheukert het volgende:

ohja ohja en vliegtuigen zuipen bier!
FCT
pi_51530979
SA161655 EHRD
METAR COR EHRD 161655Z 27016KT 240V330 8000 -TSRA FEW012 SCT025CB
BKN035 20/16 Q1009 TEMPO 28018G28KT 4000=

Mwah, valt nog mee! Net was het erger!

* Koploperkopper wenst alle mensen in het noorden succes.

Wat een zondvloed zeg!

Dit wordt al iets toffer:

METAR EHAM 161655Z 02003KT 330V060 9999 FEW035CB 22/17 Q1008 BECMG
27016KT TEMPO 28018G30KT 2000 TSRA BKN030CB=
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  maandag 16 juli 2007 @ 19:15:25 #205
49959 SnowBite
deze zin past hier niet helema
pi_51531128
Buienradar ziet er ook niet veelbelovend uit.
Nu zou het los moeten gaan op Schiphol.
pi_51531184
't Is ook geen geisoleerd buitje.

Dat wordt flink billenknijpen op de approach.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_51531190
quote:
Op maandag 16 juli 2007 19:11 schreef Koploperkopper het volgende:
SA161655 EHRD
METAR COR EHRD 161655Z 27016KT 240V330 8000 -TSRA FEW012 SCT025CB
BKN035 20/16 Q1009 TEMPO 28018G28KT 4000=

Mwah, valt nog mee! Net was het erger!

* Koploperkopper wenst alle mensen in het noorden succes.

Wat een zondvloed zeg!

Dit wordt al iets toffer:

METAR EHAM 161655Z 02003KT 330V060 9999 FEW035CB 22/17 Q1008 BECMG
27016KT TEMPO 28018G30KT 2000 TSRA BKN030CB=
Hmm van de winter heb ik nog geleerd hoe je die dingen moet lezen!
pi_51531298
Zal straks een leuke METAR worden op Schiphol om 25z.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  maandag 16 juli 2007 @ 19:28:44 #209
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_51531642
36L staat al een rijtje te wachten
FCT
pi_51531956
METAR COR EHAM 161725Z 33009G22KT 270V050 4500 SHRA FEW010 SCT017
BKN030CB 22/17 Q1009 TEMPO 28018G30KT 2000 +TSRA=

Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  maandag 16 juli 2007 @ 19:40:16 #211
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_51532070
kisten hangen hoog in de de hold bij artip
FCT
pi_51533146
quote:
Op maandag 16 juli 2007 18:39 schreef cheukert het volgende:

[..]

Ja maae ja maar ja maar ik las je signature
Muhahaha
Tralalalala Die Dom Die Dom
  maandag 16 juli 2007 @ 22:44:08 #213
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_51539591
Mooi man, dat weer!
  maandag 16 juli 2007 @ 22:47:48 #214
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_51539749
quote:
Op maandag 16 juli 2007 22:44 schreef nsfw het volgende:
Mooi man, dat weer!
DGK lover
FCT
pi_51541333
Bier / wijn mee in vliegtuig

Valt hier een bier-topic van te maken?
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  dinsdag 17 juli 2007 @ 01:24:01 #216
99351 Alternate
Wolkenridder
pi_51545048
quote:
Op maandag 16 juli 2007 19:36 schreef Koploperkopper het volgende:
METAR COR EHAM 161725Z 33009G22KT 270V050 4500 SHRA FEW010 SCT017
BKN030CB 22/17 Q1009 TEMPO 28018G30KT 2000 +TSRA=

Nou het was zeker lachen. Kom net thuis, terwijl ik nu in Munchen had moeten zitten (met een stuk of 60 passagiers). Wat een chaos weer.
pi_51546740
Mooie tijd.

Om te gaan slapen.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_51546746
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 01:24 schreef Alternate het volgende:

[..]

Nou het was zeker lachen. Kom net thuis, terwijl ik nu in Munchen had moeten zitten (met een stuk of 60 passagiers). Wat een chaos weer.
Oost west, thuis best.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  dinsdag 17 juli 2007 @ 09:15:27 #219
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_51548856
quote:
Op maandag 16 juli 2007 18:07 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Wat voor auto rij je?
C3 Hoezo?
  dinsdag 17 juli 2007 @ 09:16:24 #220
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_51548871
quote:
Op maandag 16 juli 2007 17:37 schreef Mojave het volgende:
geloof dat je bij een PPL brevet op zo'n 12.000e moet rekenen.
12.000 eurootjes. w00t! Naja wel iets om over na te denken. Wil dat zeker nog een keer gaan doen in mijn leven.
  dinsdag 17 juli 2007 @ 09:23:49 #221
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_51549003
Denk dat ik hier maar eens ga beginnen.

http://www.lls.nl/ls-proefles.html
  dinsdag 17 juli 2007 @ 09:25:47 #222
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_51549040
quote:
Op maandag 16 juli 2007 19:16 schreef Koploperkopper het volgende:
't Is ook geen geisoleerd buitje.

Dat wordt flink billenknijpen op de approach.
Landen die kisten niet vanzelf tegenwoordig?
pi_51549151
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 09:25 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Landen die kisten niet vanzelf tegenwoordig?
Nee, niet allemaal. Echte mannen landen nog altijd zelf...

je moet iets hebben om over op te scheppen tegenwoordig
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  dinsdag 17 juli 2007 @ 09:42:03 #224
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_51549330
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 09:31 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Nee, niet allemaal. Echte mannen landen nog altijd zelf...

je moet iets hebben om over op te scheppen tegenwoordig
Nou als je sommigen ziet landen dan zou je zeggen gooi die knop even om.
  dinsdag 17 juli 2007 @ 09:42:38 #225
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_51549338
Op welke vliegtuigen zit zo'n systeem eigenlijk? En het vliegveld moet het ook "aankunnen' toch?
pi_51549619
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 09:42 schreef Armageddon het volgende:
Op welke vliegtuigen zit zo'n systeem eigenlijk? En het vliegveld moet het ook "aankunnen' toch?
Je hebt verschillende categoriën waarin het vliegtuig en de landingsbaan gecertificeerd kunnen zijn. Cat 1 t/m Cat 3a/b/c. Cat 1/2/3a zijn categoriën zonder autoland, 3b/c kunnen wel zelf landen.

Elk vliegtuig met een ontvanger voor de ILS (instrument landing system) is in principe cat1. Dan kun je in principe tot 200ft(70m) in de wolken vliegen, maar op die hoogte moet je de baan zien om te kunne landen. De instrumenten(ontvanger, autopiloot etc) zijn daarna niet meer nauwkeurig genoeg om het zelf te doen.
Cat 2 is tot 100ft (30m)
Cat3a tot 50ft (15m)
Cat3b/c kunnen dus wel automatisch landen.

Ook het vliegveld (de baan) moet aan die categorie voldoen. Dit kan liggen aan backup zenders, topografie etc. Veel grote vliegvelden hebben zeker een Cat2/3, maar kunnen periodiek terug vallen naar een lagere categorie.

Oudere vliegtuigen zijn over het algemeen van een lager categorie.
Een Fokker 50 is max cat2, een fokker 70 is weer cat3b (dacht ik). De nieuwere 737's zijn ook cat3a, maar oudere 737's zijn weer CAt2. Alle grote boeings en airbussen kunnen allemaal een autoland doen.
Maar technische storingen kunnen ook hier de categorie verlagen.

Maar dus een fokker50 zal altijd zelf geland worden, in elk weer.. (echte mannen dus) Een 747 kan het zelf wel en daar zitten de bejaarden op...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  dinsdag 17 juli 2007 @ 10:13:46 #227
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_51549972
Ok! Bedankt voor de uitleg. Heel helder! Een 747 is dus voor heaumeaux.
pi_51550018
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 10:13 schreef Armageddon het volgende:
Ok! Bedankt voor de uitleg. Heel helder! Een 747 is dus voor heaumeaux.
Precies. Ze werken 50%, dus vliegen 2 keer per maand, en dan nog kunnen ze de landing vol automatisch laten doen...

En krijgen daar het meeste geld voor..

Homo's inderdaad...

kan niet wachten tot het mijn tijd is
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  dinsdag 17 juli 2007 @ 10:18:00 #229
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_51550074
hahahaha! Nog een vraagje! Een airbus heeft zelfs een knop om auto op te stijgen en de hele handel toch?
pi_51550153
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 10:18 schreef Armageddon het volgende:
hahahaha! Nog een vraagje! Een airbus heeft zelfs een knop om auto op te stijgen en de hele handel toch?
Volgens mij niet. Auto opstijgen is nog niet ingevoerd. Wel gaat de autopiloot op zeer lage hoogte al aan, maar tot dat stuk moet het toch echt zelf gedaan worden.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  dinsdag 17 juli 2007 @ 10:28:03 #231
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_51550306
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 09:42 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Nou als je sommigen ziet landen dan zou je zeggen gooi die knop even om.
FCT
  dinsdag 17 juli 2007 @ 10:34:35 #232
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_51550459
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 10:21 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Volgens mij niet. Auto opstijgen is nog niet ingevoerd. Wel gaat de autopiloot op zeer lage hoogte al aan, maar tot dat stuk moet het toch echt zelf gedaan worden.
Waar is de TA / GA button voor dan? Als ik op Google zoek dan zie ik dat het een zooi ongelukken heeft veroorzaakt.
  dinsdag 17 juli 2007 @ 11:21:41 #233
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_51551926
Dat heeft te maken met het vermogen van de motoren wat je zet. En het is een "trigger" voor de systemen in het vliegtuig om aan te duiden van "We gaan nu Takeoff!" of "We gaan nu go around"

  dinsdag 17 juli 2007 @ 11:24:51 #234
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_51552013
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 11:21 schreef nsfw het volgende:
Dat heeft te maken met het vermogen van de motoren wat je zet. En het is een "trigger" voor de systemen in het vliegtuig om aan te duiden van "We gaan nu Takeoff!" of "We gaan nu go around"

Ow ok! verkeerd begrepen dus.
pi_51552199
voor luie piloten
Tralalalala Die Dom Die Dom
pi_51552664
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 11:21 schreef nsfw het volgende:
Dat heeft te maken met het vermogen van de motoren wat je zet. En het is een "trigger" voor de systemen in het vliegtuig om aan te duiden van "We gaan nu Takeoff!" of "We gaan nu go around"

Plus dat het de juiste vliegstand projecteerd op verschillende beeldschermen, zoals wings level en een aantal graden pitch up
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  dinsdag 17 juli 2007 @ 11:54:42 #237
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_51552921
Heerlijk weertje op SPL gisteravond, met een afhandelingsverbod er gratis bij
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_51552935
NERD ALERT
Tralalalala Die Dom Die Dom
  dinsdag 17 juli 2007 @ 11:56:53 #239
99351 Alternate
Wolkenridder
pi_51552995
Daar komt bij dat een autoland eigenlijk puur voor slecht zicht/lage wolken is bedoeld.
Met dichte mist is het meestal ook windstil en kan de autopilot het prima. Zodra het gaat waaien wordt hij beduidend minder. De autoland windlimiet voor een F70 is 25 knopen, dus zodra het lastig begint te worden moet je het toch zelf doen.

De categorie van het systeem (1/2/3abc) zegt alleen iets over de beslissingshoogte, de hoogte waarop je de baan moet zien om te mogen landen. Je kunt ook gewoon een Cat I autoland maken, maar dan moet je dus op z'n laatst op 200ft de baan zien liggen.

Overigens is een CATIII approach een stuk moeilijker en spannender dan een manuele landing. Je moet namelijk voortdurend alles in de gaten houden wat het vliegtuig doet, terwijl de captain alleen maar naar buiten zit te staren om die 3 lampen te zien 3 seconden voor 'impact' en op basis daarvan te beslissen om door te gaan met de landing of niet.
Het vliegtuig laat voortdurend zien wat hij aan het doen is en wat hij van plan is en je moet ontzettend goed opletten, want hij wil nog wel eens iets 'vergeten'. Op z'n laatst op 30ft boven de grond moet hij bijvoorbeeld gaan flaren (de neus optrekken zodat hij niet de grond in vliegt) en vooral dat wil hij nog wel eens vergeten.
  dinsdag 17 juli 2007 @ 11:59:49 #240
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_51553077
Toch nog niet helemaal je van het dat autolanden zie ik.
  dinsdag 17 juli 2007 @ 12:07:58 #241
99351 Alternate
Wolkenridder
pi_51553342
Nee het is natuurlijk een ontzettend ingewikkeld systeem, een samenwerking van tientallen computers die input krijgen van meer dan 1000 verschillende sensoren overal. Hij test zichzelf voortdurend en als hij dan twijfels heeft over de status van een bepaald systeem dan voert hij een bepaalde opdracht liever niet uit dan dat hij het op een verkeerde manier zou doen.
Als het echt niet meer lukt dan gooit in uiterste nood de autopilot er maar helemaal vanaf.

Maar een 747 heeft een stuk beter systeem, daar zitten 3 autopilots in en elke autopilot heeft 2 'autopilot computers' dus daar zitten 6 computers allemaal hetzelfde werk te doen en elkaar in de gaten te houden. Op het moment dat sommige computers met andere waardes komen gaan ze met z'n zessen overleggen en besluiten ze wie er fout is en vervolgens schakelt de foute computer zichzelf uit.

Maarja ook daar vlieg je met 300 Km/h op een stuk beton af met een vliegtuig van 300 ton, volledig afhankelijk van een stel computers, dus erg relaxed is het nooit
  dinsdag 17 juli 2007 @ 12:18:31 #242
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_51553683
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 12:07 schreef Alternate het volgende:
Nee het is natuurlijk een ontzettend ingewikkeld systeem, een samenwerking van tientallen computers die input krijgen van meer dan 1000 verschillende sensoren overal. Hij test zichzelf voortdurend en als hij dan twijfels heeft over de status van een bepaald systeem dan voert hij een bepaalde opdracht liever niet uit dan dat hij het op een verkeerde manier zou doen.
Als het echt niet meer lukt dan gooit in uiterste nood de autopilot er maar helemaal vanaf.

Maar een 747 heeft een stuk beter systeem, daar zitten 3 autopilots in en elke autopilot heeft 2 'autopilot computers' dus daar zitten 6 computers allemaal hetzelfde werk te doen en elkaar in de gaten te houden. Op het moment dat sommige computers met andere waardes komen gaan ze met z'n zessen overleggen en besluiten ze wie er fout is en vervolgens schakelt de foute computer zichzelf uit.

Maarja ook daar vlieg je met 300 Km/h op een stuk beton af met een vliegtuig van 300 ton, volledig afhankelijk van een stel computers, dus erg relaxed is het nooit
Sorry ... kon het niet laten:

Calm down, please!
pi_51553851
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 11:56 schreef Alternate het volgende:
Overigens is een CATIII approach een stuk moeilijker en spannender dan een manuele landing. Je moet namelijk voortdurend alles in de gaten houden wat het vliegtuig doet, terwijl de captain alleen maar naar buiten zit te staren om die 3 lampen te zien 3 seconden voor 'impact' en op basis daarvan te beslissen om door te gaan met de landing of niet.
Het vliegtuig laat voortdurend zien wat hij aan het doen is en wat hij van plan is en je moet ontzettend goed opletten, want hij wil nog wel eens iets 'vergeten'. Op z'n laatst op 30ft boven de grond moet hij bijvoorbeeld gaan flaren (de neus optrekken zodat hij niet de grond in vliegt) en vooral dat wil hij nog wel eens vergeten.
Heb copiloten hetzelfde zien doen met een manuele landing

En gecombineerd met 25kts xwind is dat ook best spannend...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_51554548
Gaffedamme wat een vliegtuigtalk, BIER!

Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_51554575
Oh ja, onze pijpert heeft ook autoland, ik roep gewoon zo tegen die persoon zo vanneuh, doe jij 'em effe?
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_51554625
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 09:15 schreef Armageddon het volgende:

[..]

C3 Hoezo?
Dan moet je het kunnen betalen.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  dinsdag 17 juli 2007 @ 12:54:40 #247
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_51554859
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 12:45 schreef Koploperkopper het volgende:
Oh ja, onze pijpert heeft ook autoland, ik roep gewoon zo tegen die persoon zo vanneuh, doe jij 'em effe?
  dinsdag 17 juli 2007 @ 12:55:40 #248
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_51554890
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 12:46 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Dan moet je het kunnen betalen.
Ga eerst maar eens zoeen sjiek hendige proefvlucht maken.
pi_51554950
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 12:55 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Ga eerst maar eens zoeen sjiek hendige proefvlucht maken.
Doe dat eerst maar, kijken of je geen bewegingsziekte hebt oid, anders is het al snel niet meer leuk.

Alhoewel, natuurlijk is er nog dit:
quote:
Veel leerling-piloten hebben last van luchtziekte tijdens hun opleiding, vooral in het begin en tijdens de overgang naar accrobatie -vluchten. Daarom is het nuttig deze leerlingen gerust te stellen met het feit dat ze in de meerderheid zijn en dat luchtziekte doorheen de verdere vluchten zal overwonnen worden.
Maar aan de andere kant:
quote:
Ernstige en herhaaldelijk braken kan leiden tot uitdroging en verlies van elektrolyten. Dit neemt alle wilskracht om te overleven weg, zoadat volgende maatregelen van belang zijn:


Dan krijg je het idee zo van, deur open en DOEI!

[ Bericht 44% gewijzigd door Koploperkopper op 17-07-2007 13:02:30 ]
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  dinsdag 17 juli 2007 @ 13:05:42 #250
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_51555270
ROFLOL

Luchtziekte zal wel meevallen denk ik. Ik kom net dit tegen op een FSX forum. !!
quote:
door Paulus1990 op 13 apr 2007, 18:42

Hey, misschien een domme vraag, maar ik heb een probleem. Als ik net op ben gestegen (bv. met een boeing 747-300), dan val ik na 2 min. in een keer recht naar beneden. Ik hoor eerst nog een ratelend geluid, maar dan val ik naar beneden en crash dus binnen 10 sec. Hoe kan dit?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')