Ja maae ja maar ja maar ik las je signaturequote:Op maandag 16 juli 2007 18:32 schreef YellowLedbetter het volgende:
das geen auto men!
Nouja opzich, auto's zuipen dooie dino's. Treinen slikken kaboutertjes met elektronen.quote:Op maandag 16 juli 2007 18:35 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Hoezo? het heeft een motor, wielen, maar geen vleugels. Auto dus.
Hmm van de winter heb ik nog geleerd hoe je die dingen moet lezen!quote:Op maandag 16 juli 2007 19:11 schreef Koploperkopper het volgende:
SA161655 EHRD
METAR COR EHRD 161655Z 27016KT 240V330 8000 -TSRA FEW012 SCT025CB
BKN035 20/16 Q1009 TEMPO 28018G28KT 4000=
Mwah, valt nog mee! Net was het erger!
* Koploperkopper wenst alle mensen in het noorden succes.
Wat een zondvloed zeg!
Dit wordt al iets toffer:
METAR EHAM 161655Z 02003KT 330V060 9999 FEW035CB 22/17 Q1008 BECMG
27016KT TEMPO 28018G30KT 2000 TSRA BKN030CB=
Muhahahaquote:Op maandag 16 juli 2007 18:39 schreef cheukert het volgende:
[..]
Ja maae ja maar ja maar ik las je signature
Nou het was zeker lachen. Kom net thuis, terwijl ik nu in Munchen had moeten zitten (met een stuk of 60 passagiers). Wat een chaos weer.quote:Op maandag 16 juli 2007 19:36 schreef Koploperkopper het volgende:
METAR COR EHAM 161725Z 33009G22KT 270V050 4500 SHRA FEW010 SCT017
BKN030CB 22/17 Q1009 TEMPO 28018G30KT 2000 +TSRA=
Oost west, thuis best.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 01:24 schreef Alternate het volgende:
[..]
Nou het was zeker lachen. Kom net thuis, terwijl ik nu in Munchen had moeten zitten (met een stuk of 60 passagiers). Wat een chaos weer.
12.000 eurootjes. w00t! Naja wel iets om over na te denken. Wil dat zeker nog een keer gaan doen in mijn leven.quote:Op maandag 16 juli 2007 17:37 schreef Mojave het volgende:
geloof dat je bij een PPL brevet op zo'n 12.000e moet rekenen.
Landen die kisten niet vanzelf tegenwoordig?quote:Op maandag 16 juli 2007 19:16 schreef Koploperkopper het volgende:
't Is ook geen geisoleerd buitje.
Dat wordt flink billenknijpen op de approach.
Nee, niet allemaal. Echte mannen landen nog altijd zelf...quote:Op dinsdag 17 juli 2007 09:25 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Landen die kisten niet vanzelf tegenwoordig?![]()
Nou als je sommigen ziet landen dan zou je zeggen gooi die knop even om.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 09:31 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Nee, niet allemaal. Echte mannen landen nog altijd zelf...
je moet iets hebben om over op te scheppen tegenwoordig![]()
Je hebt verschillende categoriën waarin het vliegtuig en de landingsbaan gecertificeerd kunnen zijn. Cat 1 t/m Cat 3a/b/c. Cat 1/2/3a zijn categoriën zonder autoland, 3b/c kunnen wel zelf landen.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 09:42 schreef Armageddon het volgende:
Op welke vliegtuigen zit zo'n systeem eigenlijk? En het vliegveld moet het ook "aankunnen' toch?
Precies. Ze werken 50%, dus vliegen 2 keer per maand, en dan nog kunnen ze de landing vol automatisch laten doen...quote:Op dinsdag 17 juli 2007 10:13 schreef Armageddon het volgende:
Ok! Bedankt voor de uitleg. Heel helder! Een 747 is dus voor heaumeaux.![]()
Volgens mij niet. Auto opstijgen is nog niet ingevoerd. Wel gaat de autopiloot op zeer lage hoogte al aan, maar tot dat stuk moet het toch echt zelf gedaan worden.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 10:18 schreef Armageddon het volgende:
hahahaha! Nog een vraagje! Een airbus heeft zelfs een knop om auto op te stijgen en de hele handel toch?
quote:Op dinsdag 17 juli 2007 09:42 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Nou als je sommigen ziet landen dan zou je zeggen gooi die knop even om.
Waar is de TA / GA button voor dan? Als ik op Google zoek dan zie ik dat het een zooi ongelukken heeft veroorzaakt.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 10:21 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Volgens mij niet. Auto opstijgen is nog niet ingevoerd. Wel gaat de autopiloot op zeer lage hoogte al aan, maar tot dat stuk moet het toch echt zelf gedaan worden.
Ow ok! verkeerd begrepen dus.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 11:21 schreef nsfw het volgende:
Dat heeft te maken met het vermogen van de motoren wat je zet. En het is een "trigger" voor de systemen in het vliegtuig om aan te duiden van "We gaan nu Takeoff!" of "We gaan nu go around"
Plus dat het de juiste vliegstand projecteerd op verschillende beeldschermen, zoals wings level en een aantal graden pitch upquote:Op dinsdag 17 juli 2007 11:21 schreef nsfw het volgende:
Dat heeft te maken met het vermogen van de motoren wat je zet. En het is een "trigger" voor de systemen in het vliegtuig om aan te duiden van "We gaan nu Takeoff!" of "We gaan nu go around"
Sorry ... kon het niet laten:quote:Op dinsdag 17 juli 2007 12:07 schreef Alternate het volgende:
Nee het is natuurlijk een ontzettend ingewikkeld systeem, een samenwerking van tientallen computers die input krijgen van meer dan 1000 verschillende sensoren overal. Hij test zichzelf voortdurend en als hij dan twijfels heeft over de status van een bepaald systeem dan voert hij een bepaalde opdracht liever niet uit dan dat hij het op een verkeerde manier zou doen.
Als het echt niet meer lukt dan gooit in uiterste nood de autopilot er maar helemaal vanaf.
Maar een 747 heeft een stuk beter systeem, daar zitten 3 autopilots in en elke autopilot heeft 2 'autopilot computers' dus daar zitten 6 computers allemaal hetzelfde werk te doen en elkaar in de gaten te houden. Op het moment dat sommige computers met andere waardes komen gaan ze met z'n zessen overleggen en besluiten ze wie er fout is en vervolgens schakelt de foute computer zichzelf uit.
Maarja ook daar vlieg je met 300 Km/h op een stuk beton af met een vliegtuig van 300 ton, volledig afhankelijk van een stel computers, dus erg relaxed is het nooit
Heb copiloten hetzelfde zien doen met een manuele landingquote:Op dinsdag 17 juli 2007 11:56 schreef Alternate het volgende:
Overigens is een CATIII approach een stuk moeilijker en spannender dan een manuele landing. Je moet namelijk voortdurend alles in de gaten houden wat het vliegtuig doet, terwijl de captain alleen maar naar buiten zit te staren om die 3 lampen te zien 3 seconden voor 'impact' en op basis daarvan te beslissen om door te gaan met de landing of niet.
Het vliegtuig laat voortdurend zien wat hij aan het doen is en wat hij van plan is en je moet ontzettend goed opletten, want hij wil nog wel eens iets 'vergeten'. Op z'n laatst op 30ft boven de grond moet hij bijvoorbeeld gaan flaren (de neus optrekken zodat hij niet de grond in vliegt) en vooral dat wil hij nog wel eens vergeten.
Dan moet je het kunnen betalen.quote:
quote:Op dinsdag 17 juli 2007 12:45 schreef Koploperkopper het volgende:
Oh ja, onze pijpert heeft ook autoland, ik roep gewoon zo tegen die persoon zo vanneuh, doe jij 'em effe?
Ga eerst maar eens zoeen sjiek hendige proefvlucht maken.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 12:46 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Dan moet je het kunnen betalen.
Doe dat eerst maar, kijken of je geen bewegingsziekte hebt oid, anders is het al snel niet meer leuk.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 12:55 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Ga eerst maar eens zoeen sjiek hendige proefvlucht maken.![]()
Maar aan de andere kant:quote:Veel leerling-piloten hebben last van luchtziekte tijdens hun opleiding, vooral in het begin en tijdens de overgang naar accrobatie -vluchten. Daarom is het nuttig deze leerlingen gerust te stellen met het feit dat ze in de meerderheid zijn en dat luchtziekte doorheen de verdere vluchten zal overwonnen worden.
quote:Ernstige en herhaaldelijk braken kan leiden tot uitdroging en verlies van elektrolyten. Dit neemt alle wilskracht om te overleven weg, zoadat volgende maatregelen van belang zijn:
quote:door Paulus1990 op 13 apr 2007, 18:42
Hey, misschien een domme vraag, maar ik heb een probleem. Als ik net op ben gestegen (bv. met een boeing 747-300), dan val ik na 2 min. in een keer recht naar beneden. Ik hoor eerst nog een ratelend geluid, maar dan val ik naar beneden en crash dus binnen 10 sec. Hoe kan dit?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |