Jij vliegt zeker wel heeeul vaak ka8 ed om het leuk te houdenquote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:36 schreef mcDavid het volgende:
Vliegen hóórt niet veilig te zijn. Vliegen moet gevaarlijk zijn. Dat maakt het spannend![afbeelding]
Neuh wel een K13 met een kromme met de hand rechtgebogen rompquote:Op dinsdag 10 juli 2007 12:35 schreef cheukert het volgende:
[..]
Jij vliegt zeker wel heeeul vaak ka8 ed om het leuk te houden![]()
Daarom moet je ook nooit alle buien en turbulentie op een vlucht vermijden, laat ze maar lekker zweten achterni, krijgen ze weer wat respectquote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:36 schreef mcDavid het volgende:
Vliegen hóórt niet veilig te zijn. Vliegen moet gevaarlijk zijn. Dat maakt het spannend![afbeelding]
Applaus doen ze bij onze club gelukkig niet aan..quote:Op dinsdag 10 juli 2007 13:01 schreef mcDavid het volgende:
Precies. Of op final een beetje spelen met de stuurknuppel, krijg je ook extra applaus omdat je ondanks de turbulentie tóch een veilige landing gemaakt hebt
Ik riek spotters!quote:
Terletquote:
Doet me denken aan de zomer van 2003, toen ik vanuit Havana met Martinair via de Dominicaanse Republiek terugvloog naar Amsterdam. We stonden in de terminal te wachten, en het onweerde flink. Toen ik bij de slurf wilde instappen, sloeg opeens de bliksem in ons vliegtuig. Iedereen schrok zich natuurlijk de takketyfus, aangezien dit een inslag was die wel erg dichtbij was. Dus toen ik door de slurf liep kwam er aan alle kanten waterdamp naar binnen zetten.quote:
Waarschijnlijk was je "statisch" geladen omdat je nog niet in het vliegtuig was toen het insloeg. Toen je eenmaal iets metaals van het vliegtuig aanraakte, werd het spanningsverschil weer nul. Was je meteen op de plee gaan zitten, dan had je wel wat gevoeld, denk ikquote:Op woensdag 11 juli 2007 00:05 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Doet me denken aan de zomer van 2003, toen ik vanuit Havana met Martinair via de Dominicaanse Republiek terugvloog naar Amsterdam. We stonden in de terminal te wachten, en het onweerde flink. Toen ik bij de slurf wilde instappen, sloeg opeens de bliksem in ons vliegtuig. Iedereen schrok zich natuurlijk de takketyfus, aangezien dit een inslag was die wel erg dichtbij was. Dus toen ik door de slurf liep kwam er aan alle kanten waterdamp naar binnen zetten.
De stewardess stuurde ons bij de deur allemaal terug, totdat we 5 minuten later wel het vliegtuig mochten boarden. Eenmaal in het vliegtuig pak ik de metalen gesp van mijn riem vast, voel ik stroom wegvloeien. Nondeju dacht ik, aangezien we aan het wachten waren totdat de onweersbui weg was, moest ik gebruik maken van het vliegtuigtoilet. Alleen vroeg ik me nu af, aangezien die oom van staal was, of de stroom niet door mijn edele delen heen zou worden geleid.
Uiteindelijk was dat niet het geval, en vertrokken we in het donker met uitzicht op het onweer. Prachtig gezicht was dat, om dat eens vanuit de lucht te zien.
Maar nee, ik heb er geen vliegangst aan over gehouden.
idd! altijd weer afwachten als we bij EHAM in de buurt komen!quote:Op dinsdag 10 juli 2007 13:04 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Applaus doen ze bij onze club gelukkig niet aan..
Maar zelfs zonder opzet blijft het bijzonder indrukwekkend om op 2000' rond de buien boven spijkerboor te navigeren om dan met pikzwarte lucht en bliksemflitsen links op de 18R je approach te maken deze dagen...
nee, die E staat voor de kwaliteit, schaal A t/m E.quote:Op woensdag 11 juli 2007 20:54 schreef Alternate het volgende:
EHAM? Is dat net zo iets als Parma ham?
Exact!quote:Op woensdag 11 juli 2007 21:01 schreef mcDavid het volgende:
[..]
nee, die E staat voor de kwaliteit, schaal A t/m E.
Edah Hamquote:Op woensdag 11 juli 2007 20:54 schreef Alternate het volgende:
EHAM? Is dat net zo iets als Parma ham?
Sinds wanneer weten spotters er iets vanaf?quote:Op donderdag 12 juli 2007 16:11 schreef Koploperkopper het volgende:
Volgens de spotters staat het echt voor Europe Holland Amsterdam hoor!111!11 einz
Spotters staan nu eenmaal niet bekend om het opvolgen van regels en aanwijzingenquote:Op donderdag 12 juli 2007 16:35 schreef Koploperkopper het volgende:
Er zullen hier geen spotters zitten, die zijn namelijk niet toegestaan in dit topic volgens de disclaimer.
http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?ID=4882quote:Het is goffedomme niet de geestelijk gehandicapten optocht met toeterende vrachtwagens!
Dus wel...quote:AMSTELVEEN - KLM-piloten krijgen van hun maatschappij een goed advies: zwaaien naar belangstellenden langs start en landingsbanen. “Zwaaiende vliegers vergroten klanttevredenheid”, aldus de aanrader op de interne KLM internet pagina’s. Dat meldt luchtvaartjournalist Arnold Burlage woensdagochtend (21 juli) in De Telegraaf.
Via de afdeling Klantenservice van KLM ontvingen de piloten een pluim, die illustreert hoe simpel in sommige gevallen klantvriendelijkheid kan zijn. “En hoeveel effect dat heeft....”, citeert de krant de KLM.
Het KLM-personeel, met name in de cockpit, wordt in een brief bedankt voor het zwaaien. Sinds het in gebruik nemen van de Polderbaan staan ouders vaak met hun kinderen langs de taxibaan naar de Polderbaan. Je hebt daar een goed uitzicht over de vliegtuigen die aankomen of vertrekken.
“Onze dochter van 3 kun je geen groter plezier doen dan daar heen te gaan en vliegtuigen te kijken. Helemaal succesvol maakt voor haar het feit dat de piloten terug zwaaien naar haar als ze met haar kleine armpjes tussen de hekken door staat te zwaaien”, zo wordt geschreven.
“Lang niet iedereen doet dat (vooral buitenlandse toestellen niet) maar het personeel van de KLM zwaait vrijwel altijd terug. Echt geweldig om het plezier van je kind te zien bij zoiets simpels als het zwaaien van een piloot, daar kan Six Flags niet tegenop. Hartelijk bedankt voor jullie spontane reacties, jullie zijn geweldig”, aldus de tevreden ouders in hun pluim aan de KLM-piloten.
Op het moment dat ze ook een ticket kopenquote:Op donderdag 12 juli 2007 17:41 schreef Public_NME het volgende:
Sorry hoor, maar dat artikel is echt bullshit. Het verhoogt 'klanttevredenheid'...Sinds wanneer zijn mensen, die langs de baan staan in het gras en illegaal hun auto parkeren op overheidsterrein, klanten?
Dat zijn de ergsten. Die zijn er ook nog tróts op dat ze spotter zijn!quote:Op donderdag 12 juli 2007 20:04 schreef Alternate het volgende:
Ik zwaai altijd naar kleine kinderen. Maar het valt me wel op dat de vaders meestal harder zwaaien dan hun kinderen
Ja idd. De mensen ín het vliegtuig hébben al betaald!quote:Op donderdag 12 juli 2007 19:27 schreef nsfw het volgende:
[..]
Op het moment dat ze ook een ticket kopen
Dat zijn echt niet de Flying Blue members hoor, denk eerder dat ze pakketreizen boeken met Prikkie Air.quote:Op donderdag 12 juli 2007 19:27 schreef nsfw het volgende:
[..]
Op het moment dat ze ook een ticket kopen
Moet ik me nu aangesproken voelen?quote:Op donderdag 12 juli 2007 22:09 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Dat zijn echt niet de Flying Blue members hoor, denk eerder dat ze pakketreizen boeken met Prikkie Air.
quote:Op donderdag 12 juli 2007 22:09 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Dat zijn echt niet de Flying Blue members hoor, denk eerder dat ze pakketreizen boeken met Prikkie Air.
Nee, Transavia is een de betere/beste lcc/charters die je kan hebben. Doelde meer op Onurt Air etc.quote:
Okquote:Op donderdag 12 juli 2007 23:05 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Nee, Transavia is een de betere/beste lcc/charters die je kan hebben. Doelde meer op Onurt Air etc.
Ik vlieg zelf ook wel eens HV heur... En nee ik ben geen spottertquote:
Die strakke groene broek, dat doet het hem!quote:Op donderdag 12 juli 2007 23:05 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Nee, Transavia is een de betere/beste lcc/charters die je kan hebben. Doelde meer op Onurt Air etc.
Ik gooi gewoon altijd m'n canopy bij 60 km/h open. Staat best stoer als je nog op een wiel (stuurt makkelijker) rijdt en ballast loost. Geen foto's though.quote:Op donderdag 12 juli 2007 17:05 schreef mcDavid het volgende:
Als ik uit het raampje zwaai tijdens het rollen, dan wordt het instructiecorps boos!
Ook in de start?quote:Op donderdag 12 juli 2007 23:41 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Ik gooi gewoon altijd m'n canopy bij 60 km/h open. Staat best stoer als je nog op een wiel (stuurt makkelijker) rijdt en ballast loost. Geen foto's though.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |