Het enige nadeel hieraan is dat de scrollsnelheid flink daalt.quote:property noPartialBackingStoreCopies false
Meest gevraagde Pluginsquote:Op zaterdag 28 mei 2005 00:29 schreef Falco het volgende:
Mijn guide om keer in een heule hoop stappen een stad uiteindelijk winstgevend te laten worden:
- Begin met de goedkoopste elektriciteitscentrale: de kolencentrale. Deze wordt aan de rand van de map geplaatst, zodat bijna de helft van de vervuiling niet in jouw stad zit.
- Bouw daarom een industriewijk met de dense industrie het dichtst in de buurt van de kolencentrale. Het is dan meestal mijn bedoeling dat de industriewijk zich langs de rand gaat ontwikkelen.
- Vaak gooi ik ook een treinlijn met ene paar stations recht er door heen en ook een stuk of 4 a 5 busstops her en der verspreid.
- Overigens houd ik naast de kolencentrale een redelijk groot vlak open voor de landfill en de zogenaamde 'vervelende dingen' later.
- Vervolgens maak ik de residential areas (medium en high), die vaak aan het water liggen en redelijk dicht in de buurt van industrie zitten. In die residential zones zet ik twee waterpompen (bij het water natuurlijk) neer dan.
- Ook in dit gebied gooi ik ook wat busstops hier neer en trek ik de treinlijn door de woonwijk met 2 stations ofzo. Voor de gein wil ik de treinlijn dan soms wel eens splitsen in twee richtingen.
- Middenin de residential zone zet ik dan een hospitaal en een school neer. Deze krijgen in het begin van 20% van de funding. Ze gaan maar zeuren als ze meer nodig hebben ;'). Verder krijgen de sims wat vertier natuurlijk met parken en skaterinks en dat soort dingen.
- Ik creëer vaak op de een of andere manier toch wel een plek (of het is wat zijdelings) tussen industrie en residential, waar dan de commercial zone (high, medium en light) begint. Deze houd ik redelijk klein, omdat de vraag in het begin toch niet groot is.
- Verder gooi ik in de 'beginstad' een Fire Departement en Politiestation neer die zo centraal mogelijk liggen en dus alle zones bestrijken. Eventueel gaat hier de funding omlaag en dan wel naar ongeveer 50%.
- Dan leg ik waterpijplijnen zo economisch mogelijk neer, namelijk via een raster. Er is een grote lijn die als het ware verticaal gaat lopen over de hele map. En die heeft dan horizontale ribben die telkens 14 tiles uit elkaar zitten. Hierdoor krijgt net elk gedeelte van de stad genoeg water en is het aantal pijplijnen tot een minimum gereduceerd. Die krengen zijn namelijk vrij prijzig en ook in onderhoud geloof ik. Met zo'n raster hoef je ook niet zo lang na te denken over dat trekken van die vervelende waterpijpleidingen.
- Meestal heb ik op dit punt ongeveer 25% van mijn oorspronkelijke budget over. Ik laat de stad dan lopen en na een jaar of twee zit ie redelijk vol en heb je nog minder geld over. Die nare mevrouw die over je financien gaat, loopt flink te zeuren en uiteindelijk biedt ze je dan een toxic waste dump, armybase, missile dinges en een of andere gevangenis aan. Die zogenaamd 'vervelende dingen' stop je weg in die hoek naast de kolencentrale, zodat men in je stad er zo min mogelijk last van heeft. Meestal ga je dan breakeven draaien.
- Verder kan je in RH ook snel een casino krijgen, die $ 300,- oplevert, ook niet gek.
- Ik ga trouwens toch (als het moet) redelijk grote leningen aan en die gebruik ik dan zoveel mogelijk om extra zones te maken.
- Als het goed is, moet je stad dan uiteindelijk toch redelijk gaan lopen en stroomt het geld met bakken binnen.
Sims Dierenverhaal ??quote:Op donderdag 5 juli 2007 15:23 schreef miss_schaapje het volgende:
is er ook een sims dierenverhaal lijn topic???
quote:Ik heb exact gedaan wat hier staat.Daarvoor veel dank maar probleem 2.. ik laad de regio.En wat zie ik? Geen water alleen loeihoge bergen en een zeer diep dal waar eigenlijk water zou moeten zijn.
2e regio hetzelfde. (alleen dan een ontzettend hoog landschap)
Gewoon ff editen met sc4terraformer.quote:Op donderdag 5 juli 2007 17:27 schreef HL_Dog43 het volgende:
op een region advies van uh.. (naam vergeten ..)
[..]
Ik zal de links die jij hebt toegevoegd ook gelijk op de Wiki zetten.quote:Op donderdag 5 juli 2007 15:11 schreef BlaZ het volgende:
Eerst topic dat ik ooit gepost hebt dus hoop dat het goed is
Werkt wel met Vista. Je moet alleen een dll-bestand downloaden en in de map zetten van SC4Terraformer. Link naar dat bestand staat in de readme.quote:
Wat mij betrefd zijn dit de must have plugins : gebouwen laat ik achterwege want dat is gewoon wat je leuke gebouwen vind.quote:Op donderdag 5 juli 2007 16:38 schreef got.rice het volgende:
Ben weer is begonnen met sim city 4, heb nu een region met 400k inwoners, mooi begin denk ik zokan iemand mij misschien vertellen wat de must have plugins/mods zijn en de must-read guides? ben zelf nog een beginner maar tot nu toe gaat het goed met mijn region/steden, alleen mis ik de grote wolkenkrabbers
Waar kan ik deze mods vinden? ik kan ze op sc4devotion en simtropolis niet vinden, ik heb alleen de zoningmod kunnen vinden die uit 2004 dateert (of is er een nieuwere?)quote:Op donderdag 5 juli 2007 18:52 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Wat mij betrefd zijn dit de must have plugins : gebouwen laat ik achterwege want dat is gewoon wat je leuke gebouwen vind.
NAM June + rural highway mod
Expanded UI Mod
Hole Digging Lots
Zoningmod
Dataviewmodd
Industry Quadrupler
Cul de Sac mod
Functional landmarks mod
Tunnel & Slope mod
BSC Park set
Deadwoods Highwall walls (gebruik ik het meeste deze)
Nam = Network addon mod , zeer veel omvattende mod, bijv rotondes, bruggen voor alle transport netwerken etc, nieuwe interchanges.quote:Op donderdag 5 juli 2007 19:14 schreef got.rice het volgende:
[..]
Waar kan ik deze mods vinden? ik kan ze op sc4devotion en simtropolis niet vinden, ik heb alleen de zoningmod kunnen vinden die uit 2004 dateert (of is er een nieuwere?)
Ik zie dus allerlei type mods zoals BSC, NAM etc.. kan iemand mij inlichten wat die termen inhouden en of je bepaalde plugins nodig hebt om die mods te kunnen gebruiken..?
Ehm ik zou gewoon alle mega packs van SC4devotion downloaden en gewoon dan miss je niet zoveel meer naderhand.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 00:11 schreef got.rice het volgende:
Bedankt! over dependencies gesproken, zijn er websites met dependencies packs? want ik word echt gek van t telkens zoeken naar de dependencies packs voor 1 gebouw
Jezus zo makkelijk is het dus. Top 50 en ik vind hem niet.quote:Op donderdag 5 juli 2007 20:41 schreef BlaZ het volgende:
http://www.simtropolis.com/modding/index.cfm?page=1&view=all voor mods. Hier staat ook SC4terraformer voor wie dat vroeg.
Ik zou het niet weten maar als ik terug ben van vakantie zal ik eens kijken of die datapacker werkt.Laat het dan wel weer weten.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 17:12 schreef BlaZ het volgende:
sc4datapacker gebruiken.
Mischien heb je 2 conflicterende mods?
lol dat had ik dus ook alquote:Op dinsdag 17 juli 2007 07:01 schreef timp0e het volgende:
Staat er gewoon hoor![]()
http://sc4devotion.com/csxlex/lex_filedesc.php?lotDOWNLOAD=26
Je kan met Tab switchen tussen bepaalde zaken en bij installatie moet je wel aanfinken wat je allemaal precies wil installeren.quote:Op zondag 29 juli 2007 17:14 schreef Gijsje het volgende:
Even een vraagje, ben ook maar eens die plugins aan het proberen. Dus ik installeer NAM, wat een hoop nieuwe features oplevert. Maar ook zijn er bv bij de highway opties flink wat mogelijkheden weg. Geen verlaagde kruising meer tussen snelwegen (klaverblad). En zo mis ik nog een aantal opties die er voorheen wel in zaten.
Moet ik nog wat installeren ?
Werkt volgens mij niet. Maar die snelwegen zijn zowiezo een ramp om ze aan elkaar te koppelen enzo...quote:Op maandag 6 augustus 2007 02:23 schreef Cerbie het volgende:
Gewoon een stukje over elkaar heenslepen toch, net als met snelweg -> hoofdweg
quote:Op donderdag 5 juli 2007 15:18 schreef BlaZ het volgende:
oh hier nog mijn plaatjes na editen van mijn map met SC4terraformer
[afbeelding]
Overview met behulp van regionsensus
[afbeelding]
Ik zou zelf zón map maken, met de mapeditor is het vrij gemakkelijk. Deze heb ik trwnz weer aangepast. Zal straks ff nieuwe posten.quote:Op maandag 6 augustus 2007 13:45 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
![]()
Mag ik die regio van je overnemen? En kan dat zonder add-ons?
www.sc4devotion.comquote:Op zondag 12 augustus 2007 22:11 schreef HL_Dog43 het volgende:
weet iemand waar ik BSC Cleanitol kan vinden?
Hmm ff mailen dan daar, is denk ik enige plaats waar hij opstaat.quote:Op zondag 12 augustus 2007 23:46 schreef HL_Dog43 het volgende:
Ja en daar heb ik problemen met aanmelden. Dus dat gaat daar niet -_-'
Dan is cleanitol vaak wel dé oplossing. Bij mij hangt ie echt zelden tegenwoordig terwijl het vroeger elke 10 min vasthingquote:Op maandag 13 augustus 2007 20:36 schreef HL_Dog43 het volgende:
Aight zal dan eens mailen want SC4 hangt iedere keer weer vast en/of crasht.
Zoom bug trwnz waar je last van hebt ? Crash bij in of uitzoomen? Dat had ik altijd nlquote:Op maandag 13 augustus 2007 22:04 schreef HL_Dog43 het volgende:
Kijk dat bedoel ik
Dat moet ik dus hebben.
Paar plugins verneuken niet veel. Ik heb 2gb+ plugin en alles draait zonder enig probleem.quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:50 schreef Yi-Long het volgende:
Ik heb nu nog gewoon de 'kale' versie van Sim City 4 Deluxe, dus zonder extra plug-ins of downloads of mods of whatever.
Wat zijn dan mooie en leuke 'extra's die ik in die game kan stoppen, die ook 'veilig' zijn, waardoor niet in een keer mijn hele game opeens kuren gaat krijgen!?
Want ik zie zulke mooie dingen zoals die japanse-style steden enzo... maar als de game door die dingen helemaal verneukt wordt, dan heeft het weinig zin ze te installeren.
Ik ben er echt op zoek naar gegaan, in veel winkels, maar kon hem niet vinden.... dus ik hou het ook nog gewoon bij de 'geleende' versie.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 10:12 schreef Harmen1984 het volgende:
Is de originele Deluxe-uitvoering nog ergens te koop in NL? Mijn computer heeft probemen met de "geleende" versie...
Hmmm... wellicht dan toch maar eens proberenquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 09:47 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Paar plugins verneuken niet veel. Ik heb 2gb+ plugin en alles draait zonder enig probleem.
Belangrijkste mod lijkt me network addon mod (NAM). Daar zitten o.a. extra snelweg knooppunten, vele soorten afritten, rotondes, turning lanes, voetgangersgebieden, nieuwe bruggen.
Terrein mod naar keuze (zijn er tientallen) is ook zeer aan te raden aangezien het door maxis gemaakt terrein er gewoon niet mooi uitziet![]()
Tsja verder is er zoveel beschikbaar, farms , wolkenkrabbers , parken etc etc en tsja game wordt er alleen maar beter door vind ik, zeker nu met extra tools ook de laatste crashproblemen met plugins eigenlijk verdwenen zijn.
Hmm gebouwen enzo leveren dan geen problemen op. Bepaalde mods wel die bestaande gebouwen wijzigen.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 11:57 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Hmmm... wellicht dan toch maar eens proberenIk zou wel graag zo'n aziatische stad willen neerzetten
Thanks man.
edit: Ow ja... hebben die plug-ins invloed op mijn save games? Want ik wil natuurlijk niet opeens mijn steden die ik al heb en goed draaien, kwijt zijn...
Ja vaak wel ja.quote:Op maandag 13 augustus 2007 22:12 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Zoom bug trwnz waar je last van hebt ? Crash bij in of uitzoomen? Dat had ik altijd nl
Vind ik ook, maar ik ga morgen op vakantie en ik moet toch wat doen om de tijd te doden anders duurt het nog zo lang voordat het morgen is!quote:Op zondag 19 augustus 2007 16:51 schreef ElmarO het volgende:
Vind het meer een spel wat je in de herfst/winter speelt.
Bij bouwstijlen gewoon alléén de Europese stijl selecteren?quote:Op zondag 19 augustus 2007 17:10 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Is het mogelijk om een Aziatische of Europese-stijl stad te maken? Dat zou ik echt cool vinden.
CTRL+ALT+SHIFT +R en dan jpg inladen. Let op, bij grote regios kan renderen erg lang duren.quote:Op maandag 20 augustus 2007 02:17 schreef davelientje het volgende:
Ik heb gisteren sim city deluxe kunnen vinden. nu is mijn vraag. hoe importeer ik een map (regio) van simtropolis naar mijn spel? en als ik toch brutaal ben hebben jullie nog tips voor leuke downloads?
alvast bedankt!
Hoe ze te installeren staat gewoon bij info als je gebouw hebt gedownload. Soms gewoon installer anders moeten ze in map mijn documenten/..../Simcity4/Pluginsquote:Op maandag 20 augustus 2007 13:56 schreef Yi-Long het volgende:
waar kun je die Hong kong gebouwen vinden, en hoe installeer je die in de game? En heb je er vervolgens nog controle over (bouwstijlen), of nemen ze gewoon de plaats in van bestaande gebouwen enzo? Ik wil echt graag aziatische steden enzo maken, maar zeer veel van de links op de website van SC4000 doen het niet meer enzo... dus weet niet goed waar ik moet zoeken en hoe ik aan het werk moet gaan om alles te installeren enzo...
Jahoor in plugins gewoon ff map van je region backuppen.quote:Op maandag 20 augustus 2007 15:09 schreef Yi-Long het volgende:
Hmm... zal zo even kijken.
Kan ik eerst even mijn bestaande sim city save file ergens back-uppen, zodat ik, als de plug-ins etc niet lekker werken, ik de game opnieuw kan installeren en de save game kan inladen?
Geen idee, GLR zit toch gewoon bij laatste NAM mod ? Daar zit readme bij.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 16:48 schreef davelientje het volgende:
nog maar is een vraag van een simcity noob.... ik heb de GLR (lightrail mod) geinstalleerd.. alleen op 1 of andere manier kan ik alleen rechte stukken neer ploppen. dus niet zoals met wegen en andere rails een bocht maken. mis ik hier iets?. Ook zie ik dat je weg en rail kan kruisen zodat de rail door de weg heen gaat. toch lukt dit mij niet. hetzelfde dus wat mis ik hier? alvast bedankt!
Ik denk dat je de GLR-in-Avenue Mod nodig hebt.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 16:48 schreef davelientje het volgende:
nog maar is een vraag van een simcity noob.... ik heb de GLR (lightrail mod) geinstalleerd.. alleen op 1 of andere manier kan ik alleen rechte stukken neer ploppen. dus niet zoals met wegen en andere rails een bocht maken. mis ik hier iets?. Ook zie ik dat je weg en rail kan kruisen zodat de rail door de weg heen gaat. toch lukt dit mij niet. hetzelfde dus wat mis ik hier? alvast bedankt!
Zelfde vraag als hem. Als iemand ons even bij de hand kan nemen op onze speurtocht naar het flink oppimpen van onze SC4, graag!quote:Op woensdag 22 augustus 2007 18:51 schreef GTMC het volgende:
Ik heb sinds kort weer SC4 geinstalleerd. maar nu:
Ik wil een paar coole plugins en mappen etec. En dan graag wat uitleg waar ik het moet plaatsen etc.
De afgelopen keer lukte helemaal niets en ben ik dus op een gegeven moment ook gestopt met spelen want vond het niet leuk meer. Dus als iemand de tijd zou willen nemen om het ff goed uit te leggen zou dat heel tof zijn.
Bij sommige plug-ins staat wel uitleg, maar meestal is het Japans ofzo en anders engels. En aangezien dat nou juist niet mijn sterkste kant is(A)...
Alvasst bedankt!
members.chello.nl/j.kleine-staarman/PROGS.rarquote:Op donderdag 23 augustus 2007 20:34 schreef HL_Dog43 het volgende:
*zucht* wacht nog steeds op een mailtje want ik kan die cleanitol NOG niet downloaden -_-'
Word hier een beetje ziek van dat het alleen maar daar is te downloaden.
Wat zijn de precieze vragen?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 14:06 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Zelfde vraag als hem. Als iemand ons even bij de hand kan nemen op onze speurtocht naar het flink oppimpen van onze SC4, graag!
quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:50 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Wat zijn de precieze vragen?
Anders kan ik dalijk 10 pagina's gaan typen...
In het geval van politiebureaus krijg je gewoon extra opties. Dus je kunt dan kiezen uit de Aziatische, maar ook nog uit de SC4-politiebureaus. In het geval van bijvoorbeeld Residental zul je goed moet kijken in welke Tile Set (New York, Chicago, Houston, Europe) ze vallen. Dan alleen de bewuste Tile Set(s) aanvinken en de kans op Aziatische gebouwen wordt al wat groter. Ik dacht dat er ook een plugin was die Maxis-gebouwen blokt. Maar dit weet ik niet 100% zeker. Indien deze er is, is het een stuk makkelijker om een volledige Aziatische stad te maken.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 15:33 schreef Yi-Long het volgende:
Zodra je ze hebt gedownload, heb je er dan nog controle oevr, of vervangen ze de bestaande gebouwen, of komen er gewoon meer opties bij (dus je kunt kiezen voor een gewoon politiebureau, of voor een asian politiebureau)
Zo!
Serieus, alvast bedankt man![]()
![]()
Heeft uiteindelijk ook invloed op je huidige regio. Maar echt mooi ziet dat er dan niet uit. Ik zou dan overnieuw beginnen. Dan ziet het er veel meer als één geheel uit. Je hoeft niet perse een regio te downloaden. Je kan er ook één uit het standaard aanbod van SC4 kiezen. Indien die je niet bevallen kan je altijd kijken naar nieuwe maps/regio's op Simtropolis en/of SC4devotion (links staan in OP).quote:Heeft het invloed op de al bestaande steden in mijn regio? Kun je in bouwstijlen kiezen voor aziatische bouwstijl? Moet ik er een nieuwe regio voor beginnen en hoe doe ik dat? Als ik een nieuwe regio moet beginnen, moet ik die dan ergens vandaan halen, en zo ja, hoe gaat dat dan allemaal te werk?
Noooh dank u meneerquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:49 schreef BlaZ het volgende:
[..]
members.chello.nl/j.kleine-staarman/PROGS.rar
hier dan. cleanitol, doublefinder.exe (zoekt naar dubbele files) en Sc4datapacker.
![]()
quote:
Leuk dat je de snelwegen zelfs nummertquote:Op zaterdag 13 oktober 2007 11:38 schreef Grimli het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |