bronquote:Discotheek mag Marokkanen weigeren
Discotheek Time Out in Gemert mag voorlopig Nederlanders van Marokkaanse afkomst weigeren. De maatregel is in overleg met de gemeente Gemert en de politie genomen nadat op 23 juni een grote groep Helmonders van Marokkaanse afkomst slaags raakte met beveiligingspersoneel van de discotheek. Burgemeester Jan van Maasakkers heeft dat bevestigd.
Van Maasakkers benadrukt dat het gaat om het weren van notoire herrieschoppers en etnische afkomst geen rol speelt. Vaste klanten met een Marokkaanse achtergrond die geen problemen veroorzaken, blijven gewoon welkom.
Opstootjes
Volgens bedrijfsleider Jos Coolen van Time Out gaat het om een groep van dertig tot veertig jongeren die in het verleden verantwoordelijk waren voor een reeks opstootjes. Op 23 juni raakte de groep in de discotheek opnieuw slaags waarna de jongeren buiten werden gezet door beveiligingspersoneel. Op het parkeerterrein voor Time Out keerde de groep zich vervolgens fysiek en verbaal tegen het beveiligingspersoneel.
De daarop volgende dagen werden via de website van Time Out doodsbedreigingen geuit aan het adres van het personeel van de discotheek. Reden voor de politie om extra surveillances in te zetten bij de grootste uitgaansgelegenheid van Zuid-Nederland.
Preventief deurbeleid
Volgens Van Maasakkers zijn de maatregelen die Time Out heeft getroffen in overeenkomst met de beleidslijn die enkele jaren geleden met politie en gemeente is opgesteld. Van discriminatie is geen sprake. "In het verleden is ook een grote groep autochtone jongeren uit Gouda die overlast veroorzaakte de deur geweigerd'', aldus de burgemeester. De portiers van Time Out zullen volgens hem zoals vanouds toezien op groepsvorming die uit de hand kan lopen en een preventief deurbeleid voeren.
Yup weigeren die debielenquote:Prima besluit Die relschoppers gewoon niet meer binnenlaten. Dan is het meteen een stuk veiliger in die discotheek. Dat er meer dit voorbeeld mogen volgen.
Inderdaad, dat het nou toevallig Marokkanen zijn is een ander verhaal.quote:Op woensdag 4 juli 2007 12:51 schreef Gabry het volgende:
De TT is wel erg misleidend. Het gaat simpelweg om het weigeren van herrieschoppers.
het is niet eens een 'nieuw' voorbeeld, maar hierover bestaat zelfs allang jurisprudentie van de Hoge raad die ook al erkend heeft dat onder omstandigheden een discotheek best een deurbeleid mag toepassen welke een bepaalde groep jongeneren, ook op afkomst gebaseerd niet toelaat om oerlast te voorkomen...quote:Op woensdag 4 juli 2007 12:45 schreef Biggs. het volgende:
[..]
bron
Prima besluitDie relschoppers gewoon niet meer binnenlaten. Dan is het meteen een stuk veiliger in die discotheek. Dat er meer dit voorbeeld mogen volgen.
quote:Op woensdag 4 juli 2007 12:55 schreef Pool het volgende:
Terecht dat een bepaalde, afgebakende, overlastgevende groep tijdelijk geweigerd wordt. Nu nog een nekschot voor de mensen in dit topic die dit willen doorvoeren naar een algemeen racistisch beleid.
Nee, door de TT lijkt het alsof alle discotheken voortaan Marokkanen mogen weigeren. Maar het gaat om ernstige overlast door Marokkanen, waardoor ze aan de deur kritischer zijn. Dat is een groot verschil.quote:Op woensdag 4 juli 2007 12:55 schreef light_and_dark het volgende:
[..]
Inderdaad, dat het nou toevallig Marokkanen zijn is een ander verhaal.
TT is letterlijke kop van het bericht en is kan dus zonder problemen gebruikt worden.quote:Op woensdag 4 juli 2007 12:51 schreef Gabry het volgende:
De TT is wel erg misleidend. Het gaat simpelweg om het weigeren van herrieschoppers.
Nu nog een nekschot voor teringhippies zoals ik.
Maakt voor de omzet toch niks uit. Zuipen toch geen fluit die luiquote:Op woensdag 4 juli 2007 13:16 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Maar goed, goed bezig. Nu de rest van NL nog.
Dit zal hun bezoekersaantallen goed gaan doen, dan kan ik je verzekeren.
Maar de mensen die juist dat soort tenten meden komen dan weer terug.quote:Op woensdag 4 juli 2007 13:22 schreef jpg97 het volgende:
[..]
Maakt voor de omzet toch niks uit. Zuipen toch geen fluit die lui![]()
klopt laf gebeurenquote:Op woensdag 4 juli 2007 13:22 schreef jpg97 het volgende:
[..]
Maakt voor de omzet toch niks uit. Zuipen toch geen fluit die lui![]()
Lijkt in eerste instantie zo.quote:Op woensdag 4 juli 2007 12:51 schreef Gabry het volgende:
Dus, een discotheek mag relschoppers weigeren, ook als ze van Marokkaanse afkomst zijn. Opzienbarend. Breaking news. Ofzo.quote:Discotheek mag Marokkanen weigeren
(...)
Van Maasakkers benadrukt dat het gaat om het weren van notoire herrieschoppers en etnische afkomst geen rol speelt. Vaste klanten met een Marokkaanse achtergrond die geen problemen veroorzaken, blijven gewoon welkom.
Was dat maar mogelijkquote:Op woensdag 4 juli 2007 13:00 schreef Gabry het volgende:
[..]
Nee, door de TT lijkt het alsof alle discotheken voortaan Marokkanen mogen weigeren. Maar het gaat om ernstige overlast door Marokkanen, waardoor ze aan de deur kritischer zijn. Dat is een groot verschil.
Marokkaanse Nederlanders die hier geboren zijn horen in een gevangenis in Saudi Arabie?quote:Op woensdag 4 juli 2007 13:41 schreef concac het volgende:
en terecht, zulk tuig horen in de gevangenis thuis.
met kompas naar mekka natuurlijk.
![]()
Dat mag opzienbarend heten, ja.quote:
Mekka, jeweetz. Waar die gastjes 5x per dag hun standje 69 heen oefenenquote:Op woensdag 4 juli 2007 14:34 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Marokkaanse Nederlanders die hier geboren zijn horen in een gevangenis in Saudi Arabie?![]()
De nieuwswaarde zit em dus in dat je als uitbater van een horeca gelegenheid nu gewoon kunt zeggen dat je die gasten weert.quote:Op woensdag 4 juli 2007 14:36 schreef Overlast het volgende:
Wat is de nieuwswaarde hiervan? Elke discotheek heeft zwarte lijsten van bezoekers die niet meer mogen komen.
Ja, waarom denk je waarom ik Saudi Arabie anders noem?quote:Op woensdag 4 juli 2007 14:37 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Mekka, jeweetz. Waar die gastjes 5x per dag hun standje 69 heen oefenen [afbeelding]
dat stond de Hoge Raad al op13 juni 2000 al toe in het Bermuda-arrest....quote:Op woensdag 4 juli 2007 14:40 schreef ExTec het volgende:
[..]
De nieuwswaarde zit em dus in dat je als uitbater van een horeca gelegenheid nu gewoon kunt zeggen dat je die gasten weert.
Je loopt weer eens wat achter dude. In Den Haag hebben de cellen een kompas op het plafond zodat men mekka kan vindenquote:Op woensdag 4 juli 2007 14:45 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Ja, waarom denk je waarom ik Saudi Arabie anders noem?![]()
Ja en daar hebben ze het oosten "per ongeluk" naar het westen getekendquote:Op woensdag 4 juli 2007 15:06 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Je loopt weer eens wat achter dude. In Den Haag hebben de cellen een kompas op het plafond zodat men mekka kan vinden
Dat bedoelde hij
Oh humor, dus moslims hebben het gemiddelde richtingsgevoel van een vrouw? Ik zeg: discriminatie!quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:06 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Je loopt weer eens wat achter dude. In Den Haag hebben de cellen een kompas op het plafond zodat men mekka kan vinden
Dat bedoelde hij
Klopt.quote:Op woensdag 4 juli 2007 14:48 schreef RM-rf het volgende:
[..]
dat stond de Hoge Raad al op13 juni 2000 al toe in het Bermuda-arrest....
hooguit wisten velen dat kennelijk niet en deden maar al te vaak 'boehoe, we mogen geen onderscheid maken'...
Noem eens een ondernemer die slachtoffer is geworden van een 'gesteld verbod op onderscheid maken bij deurbeleid' om overlast te voorkomen?quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:19 schreef ExTec het volgende:
Maar je recht halen is vaak wat anders dan in je recht staan.
Omdat jij, in jouw zin, stelt dat Mocro's daar in de gevangenis horen.quote:Op woensdag 4 juli 2007 14:45 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Ja, waarom denk je waarom ik Saudi Arabie anders noem?![]()
Ik ken er geen, maar; ik ben niet alwetend. Ben jij dat wel?quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:26 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Noem eens een ondernemer die slachtoffer is geworden van een 'gesteld verbod op onderscheid maken bij deurbeleid' om overlast te voorkomen?
eens, zij het dat de relschoppers weer uit een bekend milieu komen ..quote:Op woensdag 4 juli 2007 12:51 schreef Gabry het volgende:
klopt, erg slechte titel inderdaadquote:Op woensdag 4 juli 2007 15:41 schreef retteketet het volgende:
Hoezo, 'Marokkanen'? In dit geval gaat het om een selecte groep jongeren die in het verleden al voor problemen zorgde, niet om alle Marokkaanse klanten.
Terecht dat een bepaalde, afgebakende, overlastgevende groep tijdelijk geweigerd wordt. Nu nog een nekschot voor de mensen in dit topic die dit willen doorvoeren naar een algemeen racistisch beleid.
nee, maar dan moet je niet gaan roepen 'dat die ondernemers slachtoffers' zouden zijn van een beleid wat niet bestaat en waarvan je ook geen enkel voorbeeld kan noemen ...quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:36 schreef ExTec het volgende:
Ik ken er geen, maar; ik ben niet alwetend.
nou goed, ik miste info..quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:31 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Omdat jij, in jouw zin, stelt dat Mocro's daar in de gevangenis horen.
En alhoewel ik het daar wel mee eens ben kan dit niet in Nederland.
Graag, want ik ben vooral benieuwd in hoeverre de maatregelen gelijk aan elkaar zijn. Met andere woorden of "etnische afkomst geen rol speelt", "weren van notoire herrieschoppers" en "klanten met een Marokkaanse achtergrond die geen problemen veroorzaken, blijven gewoon welkom" toepasbaar zijn.quote:Op woensdag 4 juli 2007 14:35 schreef ExTec het volgende:
Of moet ik even gaan zoeken naar de topics hier op Fok waarin het linkse smaldeel als een speenvarken "DISKRIMINAZIE!!!!!!!" ging janken toen bv. precies zo'n maatregel werd voorgesteld?
quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:54 schreef RM-rf het volgende:
[..]
nee, maar dan moet je niet gaan roepen 'dat die ondernemers slachtoffers' zouden zijn van een beleid wat niet bestaat en waarvan je ook geen enkel voorbeeld kan noemen ...
In de normale wereld noemen we iemand proberen een misdaad/misdrijf in z'n schoenen te schuiven smaad danwel laster, daar kan deze of gene wel degelijk slachtoffer van zijn.quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:36 schreef ExTec het volgende:
En; er zijn zeker ondernemers aan de linkse "schandpaal" genageld, omdat ze dit deurbeleid hadden. Vallen die ondernemers bij jou ook onder het kopje slachtoffer?
Zo goed als, natuurlijk.quote:Op woensdag 4 juli 2007 16:01 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Graag, want ik ben vooral benieuwd in hoeverre de maatregelen gelijk aan elkaar zijn.
als een ondernemer van onterecht smaad schade ondervind kan hij dat ook gewoon verhalen op de verantwoordelijke daarvoor.quote:Op woensdag 4 juli 2007 16:14 schreef ExTec het volgende:
In de normale wereld noemen we iemand proberen een misdaad/misdrijf in z'n schoenen te schuiven smaad danwel laster, daar kan deze of gene wel degelijk slachtoffer van zijn.
http://img260.imageshack.us/img260/7690/tofikkomterinur6.jpgquote:Op woensdag 4 juli 2007 16:01 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Graag, want ik ben vooral benieuwd in hoeverre de maatregelen gelijk aan elkaar zijn. Met andere woorden of "etnische afkomst geen rol speelt", "weren van notoire herrieschoppers" en "klanten met een Marokkaanse achtergrond die geen problemen veroorzaken, blijven gewoon welkom" toepasbaar zijn.
Ik zie alleen een kikker. Bovendien had Sidekick het over reacties op fok. Leuk geprobeerd.quote:Op woensdag 4 juli 2007 16:50 schreef Sora het volgende:
[..]
http://img260.imageshack.us/img260/7690/tofikkomterinur6.jpg
alstublieft. In Amsterdam liep GL ook al moord en brand te schreeuwen omdat het tuig uit bepaalde bevolkingsgroepen werd geweerd en het resultaat was een grote vechtpartij tussen groepen allochtonen wel geteld 1 week nadat de discotheken ervoor op hun vingers waren getikt.
overigens is die reactie van Dibi wel weer typerend voor het niveau van groenlinks, ik heb zo'n toontje sinds de basisschool vrijwel niet meer gehoord, maar dat zit in de 2e kamer![]()
![]()
![]()
wat er hier op FOK! word geblaat zal me echt een worst wezen, maar als leden van de 2e kamer dit soort reacties achterlatenquote:Op woensdag 4 juli 2007 16:51 schreef Pool het volgende:
[..]
Ik zie alleen een kikker. Bovendien had Sidekick het over reacties op fok. Leuk geprobeerd.
Dat zwart gedrukte stukje. En dat zit in de 2e kamerquote:"Een schande dit!
Met uw deurbeleid discrimineert u kwetsbare minderheden in onze samenleving! Iedereen mag dan wel anders zijn, maar we zijn mooi wel allemaal gelijk!
Wij van Groenlinks gaan nu lekker uw horeca vergunning afpakken. Bovendien staat u bovenaan onze zwarte - pardon, bi-culturele lijst!
Gegroet, Tofik Dibi."
Bij het anti-discriminatie buro, of bij het andere linkse clubje dat hem gesubsidideerd lastigvalt?quote:Op woensdag 4 juli 2007 16:34 schreef RM-rf het volgende:
[..]
als een ondernemer van onterecht smaad schade ondervind kan hij dat ook gewoon verhalen op de verantwoordelijke daarvoor.
Dit is niet hypotetisch. Er zijn ondernemers ten onrechte weggezet als mensen die onnodig discrimineren.quote:vreemd genoeg blijft het meestal bij loos gehuil, net als bij die calimero-marokaantjes die hard roepen 'ik wordt gedissekriminiert!!1' bij enkel hard roepen hoezeer ze ergens niet slachtoffer van zouden zijn ...
En weer structureel negeren dat er dus heus een verschil zit tussen in je recht staan en je recht halen.quote:... gejank om niks, dat mogen ze domweg wél. klaar-uit.
Gaat het me dus helemaal niet om.quote:hou toch eens op met dat slachtoffer-gejank.... of zet gewoon een halve eierschaal op je kop, ahoi-pieppiep-ahoi
Wie weet typt heel iemand anders dat onder zijn naam. Die quasi grappige verbetering (zwarte/biculturele) lijkt me ook niet echt afkomstig van een Marokkaans Groenlinks-kamerlid.quote:Op woensdag 4 juli 2007 17:00 schreef Sora het volgende:
[..]
Dat zwart gedrukte stukje. En dat zit in de 2e kamer![]()
quote:Op woensdag 4 juli 2007 17:52 schreef Gia het volgende:
Hoe je ze herkent? Gewoon, ze zijn met een redelijk grote groep en komen alleen maar om te rellen, want zuipen mogen ze niet. Oftewel elke groep Marokkanen buiten laten.
net zoals dr ook vast marrokaantjes onterecht geweigerd zijn... so what, als die een onderbouwde zaak hebben, moeten ze een srieuze aanklacht indienen en zo niet, hou dan op met dat calimero-gejank als het toch geen zin heeft ...quote:Op woensdag 4 juli 2007 17:31 schreef ExTec het volgende:
Dit is niet hypotetisch. Er zijn ondernemers ten onrechte weggezet als mensen die onnodig discrimineren.
Zo goed als? Stelselmatig alle Marokkanen weren is iets totaal anders dan alleen relschoppende Marokkanen weren. De intentie is bij beide hetzelfde, maar het middel is zo verschillend dat het ene niet discriminerend is, en het andere wel. Vrij overzichtelijk ja.quote:Op woensdag 4 juli 2007 16:16 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zo goed als, natuurlijk.
Tenzij je jezelf graag verteld dat al die ondernemers die het voorheen probeerde notoire racisten waren, die louter marokkanen wilde weren omdat't marokkanen waren.
Is wel lekker "overzichtelijk", zo'n wereldbeeld
En ook mensen terecht. Via praktijktestjes bijvoorbeeld, zoals hier:quote:Op woensdag 4 juli 2007 17:31 schreef ExTec het volgende:
Dit is niet hypotetisch. Er zijn ondernemers ten onrechte weggezet als mensen die onnodig discrimineren.
http://www.art1.nl/?node=3651quote:Verzoekster heeft bij de wederpartij een praktijktest uitgevoerd waarbij een allochtone en een autochtone groep jongeren kort na elkaar hebben getracht toegang te krijgen tot de discotheek van de wederpartij. De leden van de allochtone groep werd de toegang geweigerd, omdat zij niet in het bezit waren van een lidmaatschapskaart. De leden van de autochtone groep werden zonder vertoon van een lidmaatschapskaart toegelaten. De Commissie stelt op grond van onweersproken verklaringen vast dat beide groepen wat betreft leeftijd, uiterlijk en houding vergelijkbaar waren. Voorts stelt de Commissie vast dat geen van beide groepen in het bezit waren van een lidmaatschapskaart, zodat lidmaatschap niet als selectiecriterium is gehanteerd. Aangezien de door de wederpartij aangevoerde reden geen verklaring oplevert voor het weigeren van de allochtone groep jongeren, oordeelt de Commissie dat de wederpartij een verboden onderscheid naar ras heeft gemaakt.
Tja, je ziet het niet altijd aan de neus of het relschoppende marokkanen zijn of niet. Bij twijfel gewoon buiten laten staan, voor omzet zorgen ze toch niet.quote:Op woensdag 4 juli 2007 18:19 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Zo goed als? Stelselmatig alle Marokkanen weren is iets totaal anders dan alleen relschoppende Marokkanen weren.
Nou ja zeg, wat is dat voor gigantische bullshit? Bij twijfel buiten laten staan :/quote:Op woensdag 4 juli 2007 18:57 schreef Gia het volgende:
[..]
Tja, je ziet het niet altijd aan de neus of het relschoppende marokkanen zijn of niet. Bij twijfel gewoon buiten laten staan, voor omzet zorgen ze toch niet.
Niet alleen heeft iemand dat dus al voor me gepost,quote:Op woensdag 4 juli 2007 18:17 schreef RM-rf het volgende:
Nogmaals... als je beweert dat het hier over reeele gevallen gaat, kom dan eens met feitelijke voorbeelden en niet de loze beweringen 'dat die mensen dr vast zijn en dat het daarom zo ontzettend boehoe is voor hen....
En jij denkt dat je in de praktijk van te voren aan een maroc kunt zien oft'ie relschopper is ofzo?quote:Op woensdag 4 juli 2007 18:19 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Zo goed als? Stelselmatig alle Marokkanen weren is iets totaal anders dan alleen relschoppende Marokkanen weren. De intentie is bij beide hetzelfde, maar het middel is zo verschillend dat het ene niet discriminerend is, en het andere wel. Vrij overzichtelijk ja.
Daar heb ik helemaal geen zin in, en deze pyrrus overwinning mag je van me hebbenquote:Neem gerust je tijd voor het opzoeken van de topics hier op Fok waarin het linkse smaldeel als een speenvarken "DISKRIMINAZIE!!!!!!!" ging janken toen bv. precies zo'n maatregel werd voorgesteld.
Als ondernemer probeer je logischerwijs elk risico te mijden.quote:Op woensdag 4 juli 2007 19:01 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Nou ja zeg, wat is dat voor gigantische bullshit? Bij twijfel buiten laten staan :/.
Dan laat je helemaal niemand binnenquote:Op woensdag 4 juli 2007 19:54 schreef ExTec het volgende:
[..]
Als ondernemer probeer je logischerwijs elk risico te mijden.
Als hij Marokkanen per definitie niet binnelaat vind ik hem vooral niet al te slim.quote:Een ondernemer is immers niet GroenLinks, dat toch wel elke maand een flinke bom duiten uit de staatsruif krijgt.![]()
Het valt onder het kopje: ik heb liever dat de welwillende marokkaan wel binnengelaten wordt. Tegelijkertijd geef ik de ondernemer geen ongelijk dat hij door schade en schande wijs geworden geen risico meer neemt.
je mag vinden van hem wat je vind.quote:Op woensdag 4 juli 2007 20:47 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Dan laat je helemaal niemand binnen.
[..]
Als hij Marokkanen per definitie niet binnelaat vind ik hem vooral niet al te slim.
oft'ie? Jezus Extec, je 1 zin per alinea is al een meer zwakzinnigere poststijl dan Meki, maar moet je dan ook nog oft'ie gebruiken? Maar anyway, er zijn zat bruikbare systemen waardoor je relschoppers, zo goed als mogelijk, kunt weren. Het verhaal van de bedrijfsleider in de openingspost is vrij duidelijk dat hij niet gaat selecteren op afkomst.quote:Op woensdag 4 juli 2007 19:51 schreef ExTec het volgende:
[..]
En jij denkt dat je in de praktijk van te voren aan een maroc kunt zien oft'ie relschopper is ofzo?
Dank je.quote:[..]
Daar heb ik helemaal geen zin in, en deze pyrrus overwinning mag je van me hebben
Ik claim ook hier de overwinning.quote:Maar ze zijn er zat geweest hoor, waar de linksen over elkaar vielen om al die "racistische uibaters te beboeten & hun horeca papieren af te nemen".
wat mij opvalt is dat de marokkaanse dames/moslima's zo weinig te zien zijn in het uitgaansleven.quote:Op woensdag 4 juli 2007 22:24 schreef concac het volgende:
in een moskee mag ook niet iedereen zomaar binnenstappen.
discriminatie? racisme?
Je moet inderdaad eerst je schoenen uitdoen...quote:Op woensdag 4 juli 2007 22:24 schreef concac het volgende:
in een moskee mag ook niet iedereen zomaar binnenstappen.
discriminatie? racisme?
Er zijn zelfs mensen die een verband zien tussen het intolerant gedrag van deze jongeren en ontbreken van meisjes en vrouwen (ergo, sociale controle) uit dezelfde bevolkingsgroep in de openbare uitgaansgelegenheden zoals discotheken, zwembaden en pretparken.quote:Op woensdag 4 juli 2007 23:12 schreef Bresser het volgende:
[..]
wat mij opvalt is dat de marokkaanse dames/moslima's zo weinig te zien zijn in het uitgaansleven.
als je je alleen zou basseren op die constatering dan zouden moslims in 90% van de gevallen een jongetje krijgen en in 10% van de gevallen een meisje.
discriminatie? pak het eerst eens aan binnen je eigen geloof/cultuur en ga dan jezelf eens afvragen waarom je geen enkele discotheek/club nog binnenkomt.
In 1945 was het einde van de Tweede Wereldoorlog.quote:Op donderdag 5 juli 2007 00:22 schreef Meki het volgende:
oke dat doet me denken aan Joden zijn verboden in 1945
wat een onzin is dit.quote:Op donderdag 5 juli 2007 00:26 schreef Gabry het volgende:
[..]
In 1945 was het einde van de Tweede Wereldoorlog.
Lees de OP eens voordat je gaat blaten,quote:Op donderdag 5 juli 2007 00:22 schreef Meki het volgende:
laten we het hopen, het duitse beleid was iig wel succesvolquote:Op donderdag 5 juli 2007 00:22 schreef Meki het volgende:
Meki, ga naar bedquote:Op donderdag 5 juli 2007 00:22 schreef Meki het volgende:
Gatverdamme, is die week alweer voorbij?quote:Op donderdag 5 juli 2007 00:22 schreef Meki het volgende:
quote:Op donderdag 5 juli 2007 00:57 schreef Hathor het volgende:
[..]
Gatverdamme, is die week alweer voorbij?![]()
"In het verleden is ook een grote groep autochtone jongeren uit Gouda die overlast veroorzaakte de deur geweigerd''quote:Op donderdag 5 juli 2007 00:28 schreef Meki het volgende:
[..]
wat een onzin is dit.
in plaats van alle relschoppers te blokkeren...
Vaste klanten met een Marokkaanse achtergrond die geen problemen veroorzaken, blijven gewoon welkom.quote:...blokkeren ze alleen maar een bepaalde groep
Nee nee 1945 was echt het einde van de Tweede Wereldoorlog hoor.quote:
In de aankomsthal, dan, niet in de vertrekhal.quote:Op donderdag 5 juli 2007 09:59 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[afbeelding]
Misschien ook een goed idee om bij alle grenzen en schiphol op te hangen?
Dat prijskaartje.quote:Op donderdag 5 juli 2007 09:59 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[afbeelding]
Misschien ook een goed idee om bij alle grenzen en schiphol op te hangen?
Maar toen konden de Joden er echt niets aan doen. Een gekke Duitser wilde een ras uitroeien, puur vanwege jeugdtrauma's.quote:Op donderdag 5 juli 2007 00:22 schreef Meki het volgende:
* Het_hupt mompelt iets over gebrek aan zelfreflectie bij naffersquote:Op donderdag 5 juli 2007 13:54 schreef concac het volgende:
als de marokkanen worden gediscrimineerd komen altijd met hoe de Joden werden behandeld door Duitsers tijdens de tweede wereld oorlog
maar zelf haten ze de Joden, en roepen bij demonstraties op de Dam, "Hamas, Hamas joden aan de gas" en groeten elkaar met "Kanker Jood"
Voor 'Kankerjood' moet 'ruimte zijn'
![]()
Dat denk ik niet/vermoed ik niet/ raad ik em ook zeker niet aan.quote:Op woensdag 4 juli 2007 20:47 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Dan laat je helemaal niemand binnen.
Ik denk niet dat de ondernemer iets zou missen als'ie dat zou doen, denk jij wel? T'is bv. niet een groep die bekend staat om de grote bedragen die ze uitgeven in de horeca.quote:Als hij Marokkanen per definitie niet binnelaat vind ik hem vooral niet al te slim.
Lekker boeiend, SKquote:Op woensdag 4 juli 2007 20:52 schreef Sidekick het volgende:
[..]
oft'ie? Jezus Extec, je 1 zin per alinea is al een meer zwakzinnigere poststijl dan Meki, maar moet je dan ook nog oft'ie gebruiken?
Het zal mij benieuwen.quote:Maar anyway, er zijn zat bruikbare systemen waardoor je relschoppers, zo goed als mogelijk, kunt weren. Het verhaal van de bedrijfsleider in de openingspost is vrij duidelijk dat hij niet gaat selecteren op afkomst.
En ik laat je in die illusiequote:Ik claim ook hier de overwinning.
Waarom mogen honden niet binnen?quote:Op zondag 8 juli 2007 11:43 schreef AminBen het volgende:
ik was eens in Brussel, stond er bij een discotheek;
Verboden toegang voor honden en Marokkanen
![]()
Ik quote nu ff de topictitel:quote:Op zondag 8 juli 2007 12:26 schreef Michelle84 het volgende:
Dat ze Marokkaan zijn speelt dus geen rol.
Welk stukje van de zin "Disco mag Marokkanen weigeren " begrijp jij nu niet?quote:Disco mag Marokkanen weigeren
Je ziet alleen een klein detail over het hoofd. De joden waar jij het over hebt maakten er geen teringzooi van in zwembaden en schouwburgen, de Marokkanen in kwestie wel. Er zit een wezenlijk verschil tussen groepen de deur weigeren puur vanwege racistische motieven, of om de veiligheid van de andere bezoekers te waarborgen.quote:Op maandag 9 juli 2007 00:21 schreef Einskaldir het volgende:
[..]
Ik quote nu ff de topictitel:
[..]
Welk stukje van de zin "Disco mag Marokkanen weigeren " begrijp jij nu niet?
Ik vind het overigens een zeer slechte zaak dat discriminatie op deze manier nu toegestaan wordt in Nederland. Dit is net zo goed fout als het weigeren bij Joden in schouwburgen en zwembaden in de 2e WO, de suggestie van allochtonendiscotheken is helemaal een roadmap to apartheid![]()
Wanneer gaat justitie in het land nu gewoon eens optreden tegen alle soorten tuig van de richel, ongeacht huidskleur, afkomst, weet ik wat? Hoe moeilijk is het nou om kleine klootzakjes die de boel verzieken te straffen en (her) op te voeden? Als ze nu gewoon eens begonnen met de regels die in ons wetboek staan af te dwingen, dan had je dit soort discriminatie helemaal niet nodig, bah![]()
DE joden, DE marokkanen -> racisme. Stop met hokjesdenken aub en begin mensen als mensen te zien ipv representanten van een bepaalde groep. Racisme is nog altijd verboden volgens Artikel 1 van onze grondwet en wie die niet wenst te respecteren kan wat mij betreft oprotten naar een land met een grondwet die hem/haar beter aanstaat. Onverschillig of dat nu de VS of Iran is....quote:Op maandag 9 juli 2007 00:33 schreef Hathor het volgende:
[..]
Je ziet alleen een klein detail over het hoofd. De joden waar jij het over hebt maakten er geen teringzooi van in zwembaden en schouwburgen, de Marokkanen in kwestie wel. Er zit een wezenlijk verschil tussen groepen de deur weigeren puur vanwege racistische motieven, of om de veiligheid van de andere bezoekers te waarborgen.
de joden werden geweigerd vanwege het ras, werden leugens verteld dat ze monsters waren.quote:Op maandag 9 juli 2007 00:21 schreef Einskaldir het volgende:
[..]
Ik quote nu ff de topictitel:
[..]
Welk stukje van de zin "Disco mag Marokkanen weigeren " begrijp jij nu niet?
Ik vind het overigens een zeer slechte zaak dat discriminatie op deze manier nu toegestaan wordt in Nederland. Dit is net zo goed fout als het weigeren bij Joden in schouwburgen en zwembaden in de 2e WO, de suggestie van allochtonendiscotheken is helemaal een roadmap to apartheid![]()
Wanneer gaat justitie in het land nu gewoon eens optreden tegen alle soorten tuig van de richel, ongeacht huidskleur, afkomst, weet ik wat? Hoe moeilijk is het nou om kleine klootzakjes die de boel verzieken te straffen en (her) op te voeden? Als ze nu gewoon eens begonnen met de regels die in ons wetboek staan af te dwingen, dan had je dit soort discriminatie helemaal niet nodig, bah![]()
Nee, ik pieker er niet over om te stoppen met hokjesdenken, waarom zou ik? Dat doen ze aan de andere kant namelijk ook. Racisme? Tsja, misschien wel, maar realisme vind ik een toepasselijkere naam.quote:Op maandag 9 juli 2007 00:41 schreef Einskaldir het volgende:
[..]
DE joden, DE marokkanen -> racisme. Stop met hokjesdenken aub en begin mensen als mensen te zien ipv representanten van een bepaalde groep. Racisme is nog altijd verboden volgens Artikel 1 van onze grondwet en wie die niet wenst te respecteren kan wat mij betreft oprotten naar een land met een grondwet die hem/haar beter aanstaat. Onverschillig of dat nu de VS of Iran is....
Herlees de geschiedenis van het Derde Rijk en je zult het snappen. Elk jaar zeggen we op 4 mei weer: "Dat nooit weer!" en elk jaar schijnen minder mensen het te begrijpen....quote:Waarom zou ik?
"marokkanen zijn gewoon geweldadig en crimineel."quote:Op maandag 9 juli 2007 00:43 schreef Bresser het volgende:
[..]
De joden werden geweigerd vanwege het ras, er werden leugens verteld dat ze monsters waren.
Marokkanen zijn gewoon gewelddadig en crimineel.
Elk persoon dat geregeld gaat stappen kan dat vanuit eigen ervaring wel vertellen.
Je weigert een groep dus omdat ze gewelddadig zijn, mooi toch.
Vanuit het perspectief van de ondernemer, wat zou jij redelijke tegenmaatregelen vinden die genomen zouden kunnen worden om ervoor te zorgen, dat amok van groepen gasten geen inkomstenderving veroorzaakt?quote:Op maandag 9 juli 2007 00:55 schreef Einskaldir het volgende:
[..]
Herlees de geschiedenis van het Derde Rijk en je zult het snappen. Elk jaar zeggen we op 4 mei weer: "Dat nooit weer!" en elk jaar schijnen minder mensen het te begrijpen....
Ik zal nu ongetwijfeld een reacties krijgen met als strekking dat ik zit te overdrijven, maar het gaat mij om het MECHANISME van discriminatie. Het proces dat, eenmaal in gang gezet, zulke akelige gevolgen kan hebben. Natuurlijk zal het in Nederland niet zo aflopen dat we alle allochtonen naar de gaskamer afvoeren, maar als je begint te discrimineren, dan ben je voor mij vergelijkbaar met (let wel: NIET hetzelfde als!) een Nazi.
[edit]
[..]
"marokkanen zijn gewoon geweldadig en crimineel."
Goede argumentatie, schitterend onderbouwd!!
Reageer dan gewoon niet joh....
[/edit]
Dat 'mag' niet want dan zijn we aan het generaliseren. En tja, ieder individu is anders. Ook al hangen/vechten/jatten/irriteren al die 'individuen' met groepjes. Maar niet hokjesdenken hoor! Vooral niet hokjesdenken. Poeh hee, stel je voor.quote:Op maandag 9 juli 2007 02:07 schreef Siriusje het volgende:
Dat de goede Marokkanen in TimeOut nog binnen mogen is natuurlijk met een groot knipoog, aangezien die er niet zijn.
En ik word niet goed van al die 'rechtvaardiging' hiervan dat dit geen discriminatie is. Wanneer durft Nederland eens volmondig te zeggen dat we die inferieure zandapen helemaal zat zijn.
Ik kan de ondernemer helemaal geen ongelijk geven. De Staat der Nederlanden doet helaas haar werk nietquote:Op maandag 9 juli 2007 01:24 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Vanuit het perspectief van de ondernemer, wat zou jij redelijke tegenmaatregelen vinden die genomen zouden kunnen worden om ervoor te zorgen, dat amok van groepen gasten geen inkomstenderving veroorzaakt?
Daarbij moet gezegd worden, dat dit uiteindelijke voornemen is gevormd uit een onlangs massale vechtpartij tussen twee groepen Marokkanen na eerder soortgelijke voorvallen.
Hoi, ik ken een goede Marokkaan die hier op de universiteit zit, nog nooit wat gejat heeft, nog nooit iemand in elkaar geslagen heeft en zich normaal gedraagt.quote:Op maandag 9 juli 2007 02:07 schreef Siriusje het volgende:
Dat de goede Marokkanen in TimeOut nog binnen mogen is natuurlijk met een groot knipoog, aangezien die er niet zijn.
En ik word niet goed van al die 'rechtvaardiging' hiervan dat dit geen discriminatie is. Wanneer durft Nederland eens volmondig te zeggen dat we die inferieure zandapen helemaal zat zijn.
Dat komt omdat discriminatie niet nodig is om probleem Marokkanen aan te pakken. Ze zouden simpelweg aangepakt moeten worden vanwege hun gedrag. Maar dat gebeurt momenteel vrijwel niet.quote:Op maandag 9 juli 2007 02:07 schreef Siriusje het volgende:
Time out weigert alle Marokkanen dus hetzelfde wat nazi´s deden.quote:Op maandag 9 juli 2007 00:43 schreef Bresser het volgende:
[..]
de joden werden geweigerd vanwege het ras, werden leugens verteld dat ze monsters waren.
marokkanen zijn gewoon geweldadig en crimineel.
elk persoon die geregeld gaat stappen kan dan vanuit eigen ervaring wel vertellen.
je weigert een groep dus omdat ze gewelddadig zijn, mooi toch.
Precies! Wanneer gaat de politie eens een keertje doen waar ze voor betaald worden? En mocht dat met de huidige middelen cq personeelsbezetting niet mogelijk zijn, waarom wordt daar niet eens iets aan gedaan? We laten in dit land gewoon lijdzaam toe dat er mensen zijn die hun reet afvegen met normen/waarden/wetten. Van de zotte!!!quote:Op maandag 9 juli 2007 10:46 schreef Gabry het volgende:
[..]
Dat komt omdat discriminatie niet nodig is om probleem Marokkanen aan te pakken. Ze zouden simpelweg aangepakt moeten worden vanwege hun gedrag. Maar dat gebeurt momenteel vrijwel niet.
Er wordt opgeroepen tot discriminatie omdat ze zich misdragen. Maar als iemand zich misdraagt, dan heb je geen discriminatie nodig om hem aan te pakken, aangezien er al gronden zijn om die persoon aan te pakken.
Kleine kanttekening:quote:Op maandag 9 juli 2007 17:02 schreef Meki het volgende:
[..]
Time out weigert alle Marokkanen dus hetzelfde wat nazi´s deden.
ga het gewoon niet ontkennen
plus ga aub je onzin verhaal vertellen aan peuters ofzo
quote:Op maandag 9 juli 2007 17:02 schreef Meki het volgende:
[..]
Time out weigert alle Marokkanen dus hetzelfde wat nazi´s deden.
ga het gewoon niet ontkennen
plus ga aub je onzin verhaal vertellen aan peuters ofzo
ach gut arme huiliequote:Op maandag 9 juli 2007 23:19 schreef Einskaldir het volgende:
[..]
Precies! Wanneer gaat de politie eens een keertje doen waar ze voor betaald worden? En mocht dat met de huidige middelen cq personeelsbezetting niet mogelijk zijn, waarom wordt daar niet eens iets aan gedaan? We laten in dit land gewoon lijdzaam toe dat er mensen zijn die hun reet afvegen met normen/waarden/wetten. Van de zotte!!!
[..]
Kleine kanttekening:
Volgens de Volkskrant van vandaag (ik las m vanmiddag) werden mensen met een Marokkaans uiterlijk geweigerd als ze woonachtig waren in Helmond en niet bij de uitsmijters bekend waren als stamgast die al een tijdje komt zonder problemen te veroorzaken.
Maar getuige mijn eerdere posts, het is en blijft discriminatie dus mijns inziens houdt de vergelijking met nazi's wel degelijk steek.
quote:Woensdag 4 juli 2007 - DEN BOSCH - In Den Bosch is het aantal geregistreerde Marokkaanse veelplegers in de leeftijd van 24 jaar vorig jaar vergeleken met 2005 toegenomen met 30%. Ook Wacha!, een project dat Marokkaanse jongeren perspectief moet bieden, heeft het tij niet kunnen keren. Dat constateert het Bossche college van B. en W.
tegen mij? zoja wat bedoel je hier mee dan??quote:Op maandag 9 juli 2007 23:56 schreef Einskaldir het volgende:
@ Sora:
3 "Alternatief zou verschillende entree kosten maar dat is echt apartheid "
Botweg mensen met een kleurtje weigeren is ook apartheid....
Aan Joden werden net zulke attributen toegeschreven, als dat jij nu aan Marokkanen doet.quote:Op maandag 9 juli 2007 00:43 schreef Bresser het volgende:
[..]
de joden werden geweigerd vanwege het ras, werden leugens verteld dat ze monsters waren.
marokkanen zijn gewoon geweldadig en crimineel.
elk persoon die geregeld gaat stappen kan dan vanuit eigen ervaring wel vertellen.
je weigert een groep dus omdat ze gewelddadig zijn, mooi toch.
Er staat vrij duidelijk boven "@ Sora" Dan heb ik het dus tegen Sora, niet tegen SneakyPete. Lijkt me duidelijk, toch?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 00:03 schreef sneakypete het volgende:
[..]
tegen mij? zoja wat bedoel je hier mee dan??
racisme?quote:Op maandag 9 juli 2007 23:57 schreef sneakypete het volgende:
Ja dus? Racisme goedkeuren?
Cijfers zijn irrelevant omdat je ze in allerlei perspectieven kunt zien.
Uitsluiting leidt alleen maar tot meer ellende
Oke 1 of 2 misschien niet maar wel de overige 10 miljard die in nederland wonenquote:Op dinsdag 10 juli 2007 00:42 schreef sneakypete het volgende:
Jij als je stelt dat alle Marokkanen zich hieraan schuldig maken.
Rot op met je gronwet, ik bepaal zelf wie ik binnenlaat en wie niet. Zorgt die grondwet er ook voor dat ik alles vergoed krijg als mijn tent weer eens helemaal verbouwd is?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 00:01 schreef sneakypete het volgende:
Niet als daarbij de grondwet wordt overtreden
Nee , maar als er problemen zijn , dan zijn het meestal wel Marokkanen.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 00:42 schreef sneakypete het volgende:
Jij als je stelt dat alle Marokkanen zich hieraan schuldig maken.
Dat is dus niet zo. Het gaat om een duidelijk afgebakende groep herriezoekers. Hun namen zijn bekend, mensen moeten zich identificeren om binnen te mogen en op die manier houden ze de herrieschoppers buiten.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 08:37 schreef Enchanter het volgende:
en dat daar dan een paar niet kwaadwillende Marokkanen de dupe van zijn is heel zuur
Dat is een racistische opmerking.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 08:37 schreef Enchanter het volgende:
Nee , maar als er problemen zijn , dan zijn het meestal wel Marokkanen.
Het ware beter als zoiets geregeld werd zonder dat de nietkwaadwillende Marokkanen er de dupe van werden, nietwaar?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 08:37 schreef Enchanter het volgende:
Je begrijpt zeker niet als er vaak vechtpartijtjes zijn in een bepaalde tent , dat er minder mensen op af komen en dat is minder omzet.
Als er minder mensen binnen zijn , is het ook minder gezellig , dus blijven die andere gasten ook weg =omzet =
zaak.
De uitbater probeert gewoon z'n tent te redden en dat daar dan een paar niet kwaadwillende Marokkanen de dupe van zijn is heel zuur , maar voorkomen is nou eenmaal beter dan genezen
Bah!quote:Op dinsdag 10 juli 2007 02:32 schreef Hathor het volgende:
Rot op met je gronwet,
Ja en nee. De wet (niet de grondwet) geeft je de mogelijkheid om de schade te verhalen op de dader(s). De politie hoort je daarbij behulpzaam te zijn. Maar ja, die sukkels doen helaas hun werk niet cq hebben de middelen niet om hun werk naar behoren te doen.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 02:32 schreef Hathor het volgende:
ik bepaal zelf wie ik binnenlaat en wie niet. Zorgt die grondwet er ook voor dat ik alles vergoed krijg als mijn tent weer eens helemaal verbouwd is?
GL bron: http://www.elsevier.nl/op(...)/rss/true/index.html ok da's een elsevier maar er staan er genoeg als je ff googled.quote:Op maandag 9 juli 2007 23:56 schreef Einskaldir het volgende:
@ Sora:
1 Of die instellingen commercieel zijn laat me absoluut Siberisch en is voor mij ook geheel niet van belang omdat ik het over discriminatie heb. Proberen NIET te discrimineren is een ideaal van mij en idealen zijn niet van een prijskaartje te voorzien.
2 Waar is je bron voor die GL-bewering?
3 "Alternatief zou verschillende entree kosten maar dat is echt apartheid "
Botweg mensen met een kleurtje weigeren is ook apartheid....
En waar slaat dat "huilie" eigenlijk op? Kun je het niet zonder scheldwoorden af?
Eens...Al moet ik zeggen dat ze in Belgie dus wel een behoorlijk strikt beleid hanteren in veel discotheken t.o.v. marokkanen. Werkt tot dusver mijns inziens...quote:Op woensdag 4 juli 2007 12:51 schreef Gabry het volgende:
En hoe zie je dat het "werkt"? Doordat er minder rellen in discotheken zijn en de omzet stijgt? Dat is dan één kant van het verhaal. De andere kant van het verhaal zie je namelijk niet zo makkelijk op korte termijn. Dat is het verhaal van brave burgers met Marokkaanse achtergrond (of Iranese, of Egyptische, die uitsmijtermongolen zien het verschil toch niet), die de discotheken niet inkomen. En daardoor terecht gefrustreerd raken. En dan wel van hen verlangen dat ze integreren?quote:Op woensdag 11 juli 2007 05:04 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Eens...Al moet ik zeggen dat ze in Belgie dus wel een behoorlijk strikt beleid hanteren in veel discotheken t.o.v. marokkanen. Werkt tot dusver mijns inziens...
Wat was er het eerst: De kip of het ei?quote:Op woensdag 11 juli 2007 10:14 schreef Pool het volgende:
[..]
En hoe zie je dat het "werkt"? Doordat er minder rellen in discotheken zijn en de omzet stijgt? Dat is dan één kant van het verhaal. De andere kant van het verhaal zie je namelijk niet zo makkelijk op korte termijn. Dat is het verhaal van brave burgers met Marokkaanse achtergrond (of Iranese, of Egyptische, die uitsmijtermongolen zien het verschil toch niet), die de discotheken niet inkomen. En daardoor terecht gefrustreerd raken. En dan wel van hen verlangen dat ze integreren?Ze komen de discotheken niet eens in man!
![]()
Dus eerst onze medelanders overal buitensluiten, vervolgens lopen zeiken dat ze op straat hangen en niet integreren.
Hypocriete rechtse onderbuikertjes.![]()
Zonder eieren geen kippen en zonder kippen geen eieren. Wat er het eerst was boeit niet.quote:Op woensdag 11 juli 2007 10:24 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Wat was er het eerst: De kip of het ei?
JUISTquote:Op woensdag 11 juli 2007 10:28 schreef Pool het volgende:
[..]
Zonder eieren geen kippen en zonder kippen geen eieren. Wat er het eerst was boeit niet.
Dus om die keten te doorbreken:
-criminele en overlastgevende jongeren aanpakken
-discriminerende dienstverleners aanpakken
dat systeem zou DE oplossing zijn, word al jaren om geroepen maar komt er maar nietquote:Op woensdag 11 juli 2007 11:01 schreef Boris_Karloff het volgende:
Simpelste oplossing is een invoering van een algemene horecapas, waarmee je alle kroegen en discotheken binnen kan. Pas wordt op je 16 uitgereikt. Bij eerste twee keer problemen veroorzaken krijg je een waarschuwing. De derde keer wordt je pas ingetrokken en kom je dus nergens nooit meer binnen. Simpel.
cijfers mogen dan vrolijk aangeven dat slechts weinig in aanraking is gekomen met justitie (ik dacht zelf zo'n 7% volgens cbs?) maar crimineel zijn en overlast veroorzaken in het uitgaansleven is net ff wat anders. toen ik zelf nog regelmatig uitging in het centrum van amsterdam waren in de meeste gevallen marokkanen betrokken bij problemen, waren het meestal marokkanen die meisjes lastig vielen in de disco, waren het etc etc etc etc, gewoon een groot risico wat je binnen haalt en verder weinig geld oplevert. De politiek weigert met maatregelen te komen, dan gaan bedrijven het zelf oplossen.quote:Op woensdag 11 juli 2007 04:53 schreef ETA het volgende:
echt serieus, WTF?! hoe sommige hier de grondwet gemakkelijk aan de kant schuiven is verbazingwekkend... De grondwet vertegenwoordigd de geldende normen en waarden in Nederland. Hoe kan je anderen veroordelen als je zelf niet eens aan de geldende normen en waarden houd?
meer zorgwekkend is dat sommigen echt geloven dat alle Marokkanen crimineel zijn. Ok, keiharde cijfers dan. 98,5% van alle Nederlanders tegen 94,3% in Nederland wonende Marokkanen is niet verdacht geweest van misdrijven (bron CBS).
Ja, de klootzakjes vallen nu eenmaal eerder op en daardoor lijkt het alsof elke Marokkaan een crimineel is. Die criminele jongeren verdienen ook een zware straf, van mijn part stuur je ze terug naar Marokko, zet je ze in bak voor 10 jaar, whatever, doet er niet toe.
Sommige lui hebben echt geen besef hoe ernstig racisme is, veroordeelt worden vanwege iets waar je niks aan kan doen. Heb je dan totaal geen inlevingsgevoel? En snel word er naar het argument gegrepen dat de Marokkanen zelf ook racisten zijn... Ik neem aan dat iedereen zelf weet dat dit geen argument is? Hoe kan je het in je botte hoofd halen om een hele groep te veroordelen door de acties van 5% van hun? Ook al is het 10%, 20% of 30%, je kan het niet maken om de anderen hier onder te lijden. Het is wel zo makkelijk alles over 1 kam te scheren, want dan kan jij weer lekker veilig uitgaan.....maar besef, besef je goed wat het betekend als je op deze wijze discrimineert. Kan wel lullige voorbeelden gaan geven:"Nee meneer, je komt niet in deze supermarkt want blonde mensen jatten teveel zooi" (slaat nergens op? juist!!)
weinig consumeren..... oh dus arme mensen moeten geweerd worden? Dat zou nog bijna rechtvaardiger zijn ookwant daar heb je nog enigszins invloed op, op je afkomst niet.
pak gewoon de criminelen aan, niet een hele bevolkingsgroep.....
Weet ik. Maar dat blijft vreemd, omdat je op die manier de raddraaiers makkelijk buiten de deur houdt. En mensen zullen zich wel 2 keer bedenken om rotzooi te trappen als ze in heel Nederland nergens meer in komenquote:Op woensdag 11 juli 2007 11:09 schreef Sora het volgende:
[..]
dat systeem zou DE oplossing zijn, word al jaren om geroepen maar komt er maar niet![]()
Dus alle Marokkanen geven overlast en moeten daarom allemaal geweerd worden? Ik zie ook vaak dat groepjes jonge Marokkanen overlast geven, ik heb ook een bloedhekel aan die lui, maar dat is geen aanleiding om te gaan discrimineren. Oplossing die in het nieuwsartikel wordt aangegeven is goed, zo pak je voornamelijk de klootzakjes. Oplossingen zoals gewoon alle allochtonen toegang te weigeren is dus niet nodig en werkt alleen maar wrevel...quote:Op woensdag 11 juli 2007 11:09 schreef Sora het volgende:
[..]
dat systeem zou DE oplossing zijn, word al jaren om geroepen maar komt er maar niet![]()
[..]
cijfers mogen dan vrolijk aangeven dat slechts weinig in aanraking is gekomen met justitie (ik dacht zelf zo'n 7% volgens cbs?) maar crimineel zijn en overlast veroorzaken in het uitgaansleven is net ff wat anders. toen ik zelf nog regelmatig uitging in het centrum van amsterdam waren in de meeste gevallen marokkanen betrokken bij problemen, waren het meestal marokkanen die meisjes lastig vielen in de disco, waren het etc etc etc etc, gewoon een groot risico wat je binnen haalt en verder weinig geld oplevert. De politiek weigert met maatregelen te komen, dan gaan bedrijven het zelf oplossen.
nee er moet een duidelijk systeem komen dat alls je het verpest jijj ook de consequenties moet dragen. het liefst zou ik zien dat zo iemand nergens meer in Nederland naar binnen mag. Dat schikt ook anderen af om zich te misdragen.quote:Op woensdag 11 juli 2007 11:28 schreef ETA het volgende:
[..]
Dus alle Marokkanen geven overlast en moeten daarom allemaal geweerd worden? Ik zie ook vaak dat groepjes jonge Marokkanen overlast geven, ik heb ook een bloedhekel aan die lui, maar dat is geen aanleiding om te gaan discrimineren. Oplossing die in het nieuwsartikel wordt aangegeven is goed, zo pak je voornamelijk de klootzakjes. Oplossingen zoals gewoon alle allochtonen toegang te weigeren is dus niet nodig en werkt alleen maar wrevel...
ik snap je punt en daar ben ik het ook wel mee eens maar toch heb ik begrip voor uitbaters die ze weigeren. Op moment dat je relatief veel problemen hebt met een bevolkingsgroep en daarbij vrijwel niet kan controleren of je met een "goede" of "slechte" te maken hebt nemen veel liever het zekere voor het onzekere.quote:Op woensdag 11 juli 2007 11:28 schreef ETA het volgende:
[..]
Dus alle Marokkanen geven overlast en moeten daarom allemaal geweerd worden? Ik zie ook vaak dat groepjes jonge Marokkanen overlast geven, ik heb ook een bloedhekel aan die lui, maar dat is geen aanleiding om te gaan discrimineren. Oplossing die in het nieuwsartikel wordt aangegeven is goed, zo pak je voornamelijk de klootzakjes. Oplossingen zoals gewoon alle allochtonen toegang te weigeren is dus niet nodig en werkt alleen maar wrevel...
Natuurlijk is het begrijpelijk. Net zoals het begrijpelijk is dat je de verkrachter van je vrouw in de gevangenis opzoekt en vermoordt. Net zoals het begrijpelijk is dat iemand met voorkennis van negatieve ontwikkelingen in een beursgenoteerd bedrijf zijn aandelenpakket daarin verkoopt. Net zoals het begrijpelijk is dat bouwbedrijven met elkaar afspraken maken over de aanbestedingen zodat de winstmarge wat hoger is. Net zoals het begrijpelijk is dat bij een sollicitatie aan de vrouwelijk sollicitant wordt gevraagd of ze kinderplannen heeft.quote:Op woensdag 11 juli 2007 12:55 schreef Sora het volgende:
[..]
ik snap je punt en daar ben ik het ook wel mee eens maar toch heb ik begrip voor uitbaters die ze weigeren. Op moment dat je relatief veel problemen hebt met een bevolkingsgroep en daarbij vrijwel niet kan controleren of je met een "goede" of "slechte" te maken hebt nemen veel liever het zekere voor het onzekere.
Ja, dat weten we allemaal wel hoor. De discussie gaat nu over het weren van bevolkingsgroepen in het algemeen en op de claim dat dat in België 'succesvol' is. Wat de Time-Out doet kan volgens mij wel door de beugel.quote:Op woensdag 11 juli 2007 13:36 schreef Gia het volgende:
Nogmaals: Time out weert helemaal NIET ALLE marokkanen, maar een afgebakende groep, die bekend is bij de portiers. Mensen moeten zich legitimeren om binnen te komen, wat voor niemand een probleem hoeft te zijn. De raddraaiers blijven buiten, de rest mag gewoon binnen. Ook niet overlast veroorzakende marokkanen.
Volgens mij is het echt niet zo dat een disco een complete bevolkingsgroep mag en kan weigeren.quote:Op woensdag 11 juli 2007 13:43 schreef Pool het volgende:
[..]
Ja, dat weten we allemaal wel hoor. De discussie gaat nu over het weren van bevolkingsgroepen in het algemeen en op de claim dat dat in België 'succesvol' is. Wat de Time-Out doet kan volgens mij wel door de beugel.
God zeg... die marokkanen zorgen al tientallen jaren voor overlast en nu mogen ze 1 fukkin disco niet in en dan wordt er van schande gesproken en meteen moeten we maar chippies aanschaffen zodat daarop kan komen staan of je een lul bent die zich heeft misdragen, ja hoor dat werkt hoor, die marokkaantjes druipen netjes af en ze gaan thuis zitten. Sure...quote:Op woensdag 11 juli 2007 15:44 schreef Gia het volgende:
[..]
Volgens mij is het echt niet zo dat een disco een complete bevolkingsgroep mag en kan weigeren.
Of dat in België wel mag, doet er niet zo toe, vind ik, we wonen hier in Nederland.
Als Marokkanen zich gediscrimineerd voelen, kunnen ze daar een aanklacht tegen indienen. Een gedegen onderzoek kan uitwijzen of kroegen discrimineren, en wat mij betreft wordt dit veelvuldig onderzocht.
Een systeem zoals eerder is voorgesteld, een uitgaanspas die ingenomen kan worden, lijkt mij een prima oplossing.
Nog beter is een systeem, zoals ik dat al in andere topics heb voorgesteld:
Een chippie in je identiteitskaartje wat je door een apparaat moet halen bij binnenkomst. In geval van slecht gedrag wordt de chip door de eigenaar/uitsmijter/whoever, gedeactiveerd en kun je meteen nergens meer binnen, voor bepaalde tijd. Elk bedrijf, zwembad, bioscoop, disco enz..... kan dit systeem toe gaan passen, tegen een kleine vergoeding.
Gevolg is dat je niet bij de disco binnenkomt als je je al eerder hebt misdragen in de bioscoop e.d. Je kunt dus niet ergens anders gaan herrieschoppen als je op de ene plaats niet meer binnen mag. Je komt gewoon nergens meer binnen.
Als fraude wordt vermoed, kan men tevens de identiteit controleren. Moet ook gewoon kunnen, vind ik.
Oeh, privacy klaag klaag. IK heb er geen probleem mee om me te legitimeren bij een bioscoop, zwembad, disco enzo..... als dat betekent dat herrieschoppers geweerd worden.
Dat laatste ben ik helemaal met je eens.quote:Op woensdag 11 juli 2007 18:05 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
God zeg... die marokkanen zorgen al tientallen jaren voor overlast en nu mogen ze 1 fukkin disco niet in en dan wordt er van schande gesproken en meteen moeten we maar chippies aanschaffen zodat daarop kan komen staan of je een lul bent die zich heeft misdragen, ja hoor dat werkt hoor, die marokkaantjes druipen netjes af en ze gaan thuis zitten. Sure...![]()
Ik pleit ervoor overlast bezorgende marokkaantjes terug te sturen naar marokko en dat meki voorop gaat.
Hoe goed bedoeld ook, ik geloof er niet in dat zo een pasje zal helpen. Dan wachten ze toch lekker buiten of knallen ze diegeen neer die ze niet naar binnen wilden laten.quote:Op woensdag 11 juli 2007 18:12 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat laatste ben ik helemaal met je eens.
Maar aangezien dat niet tot de mogelijkheden behoort, moet er toch een andere oplossing komen, zodat mensen rustig kunnen stappen en recreëren, zonder overlast van wie dan ook.
Onzin.quote:Op woensdag 11 juli 2007 10:28 schreef Pool het volgende:
[..]
Zonder eieren geen kippen en zonder kippen geen eieren. Wat er het eerst was boeit niet.
Dus om die keten te doorbreken:
-criminele en overlastgevende jongeren aanpakken
-discriminerende dienstverleners aanpakken
Bedankt voor de links (als linkse 100% katoenen sok ben ik dol op links), ik ben weer helemaal bijquote:Op woensdag 11 juli 2007 01:09 schreef Sora het volgende:
[..]
GL bron: http://www.elsevier.nl/op(...)/rss/true/index.html ok da's een elsevier maar er staan er genoeg als je ff googled.
resultaat hiervan: http://www.endandit.nl/re(...)chtpartij-om-respect
Resultaat daarvan: uitbaters laten risico gevallen niet binnen, ze willen geld verdienen en dan ga je geen potentiele problemen binnen je deuren halen. Moraal van het verhaal: marokkanen hebben het voor zichzelf verneukt, zo veel te vaak dat ze massaal betrokken waren bij vechtpartijen (zelf genoeg gezien in Amsterdam, 1 iemand krijgt ruzie met 1 marokkaan en gelijk trekken alle aanwezige marokkanen partij -> massale vechtpartij als resultaat) en dan willen disco's en kroegen je niet meer. Ze hebben te vaak losse handjes, te vaak vallen ze vrouwen lastig. en ja ik generaliseer hier enorm, waarom? omdat het geen fuck uitmaakt, feit is dat er veel tuig tussen rondloopt en aangezien die niet netjes met een bordje "tuig" rondlopen word gelijk de hele groep geweerd. Veel drinken doen ze niet -> lage omzet, veel overlast veroorzaken ze wel -> hoge kosten, dus weigeren. dat heeft geen fuck te maken met discriminatie maar met commercie.
Een vergelijking die niet opgaat. Een huis is priveterrein, mensen komen vrijwillig en jij laat ze vrijwillig toe. Een discotheek nodigt echter niemand uit maar opent gewoon zijn deur, strooit wat reclame rond en wacht af. Als er dan klanten komen, heb je eenvoudigweg het recht niet om te zeggen: o wacht je bent een marokkaan, nee dan mag je er niet in.quote:Op woensdag 11 juli 2007 18:44 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Onzin.
Al jaren geven vele kutmarokkaantjes overal in europa overlast. Jaren en jaren hebben ze een zeer bedenkelijke reputatie opgebouwd ondanks de vele kosten en moeite die in de loop der jaren de reveu zijn gepasseerd zoals snoepreisjes, clubhuizen, buurtvaders, versiercursusjes, theekransjes enz. enz., Het is alleen maar erger geworden met die lieden. Eens loopt toch de emmer over en dan kan je het een ondermemer niet kwalijk nemen dat ze groepen gaan weigeren. Discriminatie? Nee, een uitbater laat mensen toe die hij zelf wil net zoals ik ook niet jan en alleman in mijn huis toelaat als zijn smoel mij niet aanstaat.
Dus wel, zij bepalen wie binnenkomt en wie niet. Zij zeggen niet o wacht je bent een marokkaan, ze zeggen o wacht, je bent iemand die hier geregeld overlast bezorgd, nee dan mag je er niet in.quote:Op woensdag 11 juli 2007 21:55 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Een vergelijking die niet opgaat. Een huis is priveterrein, mensen komen vrijwillig en jij laat ze vrijwillig toe. Een discotheek nodigt echter niemand uit maar opent gewoon zijn deur, strooit wat reclame rond en wacht af. Als er dan klanten komen, heb je eenvoudigweg het recht niet om te zeggen: o wacht je bent een marokkaan, nee dan mag je er niet in.
Jij bent duidelijk nooit lastig gevallen door een marokkaan of je voertuig is nooit gejat door een marokkaan, hoop dat het nog wel gebeurd en dan niet 1 keertje maar meerdere keren achter mekaarquote:Zoals eerder opgemerkt, echt ongelooflijk hoe gefrustreerde figuren hier de grondwet met voeten treden.
Ook een discotheek behoort aan iemand toe, dus is ook priveterrein en absoluut geen openbaar gebouw zoals een gemeentehuis. De eigenaar heeft het recht om personen te weigeren. Het waarom doet er even niet toe.of vanwege agressief gedrag of kleur. Hij wil verantwoord ondernemen.quote:Op woensdag 11 juli 2007 21:55 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Een vergelijking die niet opgaat. Een huis is priveterrein, mensen komen vrijwillig en jij laat ze vrijwillig toe. Een discotheek nodigt echter niemand uit maar opent gewoon zijn deur, strooit wat reclame rond en wacht af. Als er dan klanten komen, heb je eenvoudigweg het recht niet om te zeggen: o wacht je bent een marokkaan, nee dan mag je er niet in.
Zoals eerder opgemerkt, echt ongelooflijk hoe gefrustreerde figuren hier de grondwet met voeten treden.
Hij heeft het recht mensen te weigeren, en het waarom maakt wel degelijk uit. Vanwege aggresief gedrag van die gast, ja dat mag. Vanwege de kleur, nee, dat mag niet.quote:Op donderdag 12 juli 2007 06:52 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ook een discotheek behoort aan iemand toe, dus is ook priveterrein en absoluut geen openbaar gebouw zoals een gemeentehuis. De eigenaar heeft het recht om personen te weigeren. Het waarom doet er even niet toe.of vanwege agressief gedrag of kleur. Hij wil verantwoord ondernemen.
Zeker nooit gehoord van kledingvoorschriften, besloten clubs e.d.?
lees nu eens wat er gezegd word. We hebben het over uitgaansgelegenheden waar ze Marokkanen weigeren omdat ze Marokkanen zijn, dat is discriminatie en niet toegestaan. Iedereen hier is het over eens dat je lastige lui de toegang mag weigeren, niemand die zegt dat je deze lui moet toelaten....quote:Op donderdag 12 juli 2007 05:48 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Dus wel, zij bepalen wie binnenkomt en wie niet. Zij zeggen niet o wacht je bent een marokkaan, ze zeggen o wacht, je bent iemand die hier geregeld overlast bezorgd, nee dan mag je er niet in.
Echt niet normaal hoe nu geroepen wordt door gefrustreerde marokkaanknuffelaars als jij over rechten. Die rechten hebben de slachtoffers van marokkaantjes blijkbaar niet?
[..]
En jij hebt duidelijk nooit discriminatie meegemaakt, denk eens hierover na....quote:Jij bent duidelijk nooit lastig gevallen door een marokkaan of je voertuig is nooit gejat door een marokkaan, hoop dat het nog wel gebeurd en dan niet 1 keertje maar meerdere keren achter mekaar
Hellooooooo marokkanenknuffelaarquote:Op donderdag 12 juli 2007 07:59 schreef ETA het volgende:
lees nu eens wat er gezegd word. We hebben het over uitgaansgelegenheden waar ze Marokkanen weigeren omdat ze Marokkanen zijn, dat is discriminatie en niet toegestaan. Iedereen hier is het over eens dat je lastige lui de toegang mag weigeren, niemand die zegt dat je deze lui moet toelaten....
Echt niet normaal hoe jij lekker selectief leest en je eigen gedachtegang over "linkse" lui bevestigd ziet worden....... hellooooww onderbuikgevoelens![]()
Het is gewoon de waarheid, mag jij lekker discriminatie roepen tegen alle marokkanen die in mijn leven mij overlast hebben bezorgd, dat helpt me niet verder, beter is dat ze samen met jou teruggaanquote:En jij hebt duidelijk nooit discriminatie meegemaakt, denk eens hierover na....
Goede vraagquote:Op donderdag 12 juli 2007 14:14 schreef jpg97 het volgende:
Wanneer gaan ze het in de rest van Nederland invoeren?
En wat zei je toen tegen die Marokkaanse mede-cultureelcentrumganger? "Eigen schuld!" ?quote:Op donderdag 12 juli 2007 14:40 schreef Hathor het volgende:
Ik ben ooit eens samen met een Marokkaan de deur geweigerd bij een cultureel centrum in Den Bosch, althans...ik mocht doorlopen, maar de Marokkaan mocht niet naar binnen, maar omdat ik met hem samen was ben ik ook maar buitengebleven. We hebben het hier dus over een gebouw waar mensen van buitenlandse komaf bij elkaar komen voor gezellig wat te babbelen of wat te drinken. Het zat vol met Turken, Spanjaarden, Joego's, en ook nog wat Surinamers, maar Marokkanen mochten niet binnen, en dat werd medegedeeld door een Turkse portier. Het is dus niet geheel aan Nederlanders te wijten dat Marokkanen op veel plekken de deur word geweigerd, de andere buitenlanders zijn ze blijkbaar ook zat.
Het was dsan ook een cultureel centrum, niet een achterlijke cultuur centrumquote:Op donderdag 12 juli 2007 14:40 schreef Hathor het volgende:
Ik ben ooit eens samen met een Marokkaan de deur geweigerd bij een cultureel centrum in Den Bosch, althans...ik mocht doorlopen, maar de Marokkaan mocht niet naar binnen, maar omdat ik met hem samen was ben ik ook maar buitengebleven. We hebben het hier dus over een gebouw waar mensen van buitenlandse komaf bij elkaar komen voor gezellig wat te babbelen of wat te drinken. Het zat vol met Turken, Spanjaarden, Joego's, en ook nog wat Surinamers, maar Marokkanen mochten niet binnen, en dat werd medegedeeld door een Turkse portier. Het is dus niet geheel aan Nederlanders te wijten dat Marokkanen op veel plekken de deur word geweigerd, de andere buitenlanders zijn ze blijkbaar ook zat.
ach ja dan neem ik aan dat jij wel even de oplossing voor de uitbaters hebt? ze hebben de keuze: laten ze marokkanen toe dan is het risico op vechtpartijen veel groter en zien ze vaste klanten vertrekken, dus een hoop verlies. alternatief is marokkanen weigeren. Maar dan staan alle moraalridders op het witte paard klaar om de eerste steen te smijten.quote:Op woensdag 11 juli 2007 13:13 schreef Pool het volgende:
[..]
Natuurlijk is het begrijpelijk. Net zoals het begrijpelijk is dat je de verkrachter van je vrouw in de gevangenis opzoekt en vermoordt. Net zoals het begrijpelijk is dat iemand met voorkennis van negatieve ontwikkelingen in een beursgenoteerd bedrijf zijn aandelenpakket daarin verkoopt. Net zoals het begrijpelijk is dat bouwbedrijven met elkaar afspraken maken over de aanbestedingen zodat de winstmarge wat hoger is. Net zoals het begrijpelijk is dat bij een sollicitatie aan de vrouwelijk sollicitant wordt gevraagd of ze kinderplannen heeft.
Allemaal dingen die begrijpelijk zijn, maar die de wetgever na een belangenafweging heeft verboden, omdat ze grote negatieve sociaal-economische gevolgen hebben of omdat ze in strijd zijn met fundamentele rechten van anderen.
Tja, pasjessystemen, meer uitsmijters aannemen, camera's ophangen en dergelijke vinden de uitbaters natuurlijk te duur. Dan is discrimineren goedkoper. Maar discriminatie is sociaal weer zeer onwenselijk, dus moet worden gezorgd dat discriminatie pas echt duur wordt, door hoge boetes en bestuursdwang. Dan worden uitbaters gedwongen om wel de nodige maatregelen te nemen om herrieschoppers (en dus niet hele bevolkingsgroepen) te kunnen filteren. Het biertje wordt dan iets duurder, maar dan wordt er tenminste niet gediscrimineerd en dat is het wel waard.quote:Op donderdag 12 juli 2007 14:57 schreef Sora het volgende:
[..]
ach ja dan neem ik aan dat jij wel even de oplossing voor de uitbaters hebt? ze hebben de keuze: laten ze marokkanen toe dan is het risico op vechtpartijen veel groter en zien ze vaste klanten vertrekken, dus een hoop verlies. alternatief is marokkanen weigeren. Maar dan staan alle moraalridders op het witte paard klaar om de eerste steen te smijten.
Nou nee, ik ben gewoon met die gast ergens anders heen gegaan, het heeft nou niet echt veel nut om aan de deur heibel te gaan staan maken, hij leek vastbesloten om geen Marokkanen binnen te laten, dus dan win je het toch niet. Geen probleem, het bier smaakt een deur verderop net zo lekker hoor.quote:Op donderdag 12 juli 2007 14:47 schreef Pool het volgende:
[..]
En wat zei je toen tegen die Marokkaanse mede-cultureelcentrumganger? "Eigen schuld!" ?
Moslims mogen heul geen alcoholquote:Op donderdag 12 juli 2007 15:10 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nou nee, ik ben gewoon met die gast ergens anders heen gegaan, het heeft nou niet echt veel nut om aan de deur heibel te gaan staan maken, hij leek vastbesloten om geen Marokkanen binnen te laten, dus dan win je het toch niet. Geen probleem, het bier smaakt een deur verderop net zo lekker hoor.![]()
Als jij denkt dat er geen Marokkanen zijn die bier drinken, dan heb jij het toch niet goed begrepen.quote:Op donderdag 12 juli 2007 15:14 schreef jpg97 het volgende:
[..]
Moslims mogen heul geen alcohol
Hypocriet volk dus
Pasjessysteem word al jaren om gevraagd maar komt er maar niet, meer uitsmijters aannemen heeft niet zoveel zin, 5 man begin je niet zoveel mee als er binnen 50 aan het vechten zijn. probleem is dat er veel te lang niets is gedaan tegen het wangedrag van bepaalde bevolkingsgroepen, zei je er iets van dan kreeg je direct het etiket "racist" opgeplakt en nu zitten we dus met de gebakken peren.quote:Op donderdag 12 juli 2007 15:09 schreef Pool het volgende:
[..]
Tja, pasjessystemen, meer uitsmijters aannemen, camera's ophangen en dergelijke vinden de uitbaters natuurlijk te duur. Dan is discrimineren goedkoper. Maar discriminatie is sociaal weer zeer onwenselijk, dus moet worden gezorgd dat discriminatie pas echt duur wordt, door hoge boetes en bestuursdwang. Dan worden uitbaters gedwongen om wel de nodige maatregelen te nemen om herrieschoppers (en dus niet hele bevolkingsgroepen) te kunnen filteren. Het biertje wordt dan iets duurder, maar dan wordt er tenminste niet gediscrimineerd en dat is het wel waard.
De prijs van discriminatie zie je niet meteen, maar die is erg hoog. Die Marokkanen die met moeite hun oorspronkelijke cultuur een beetje opzijschuiven en wat meer verwestersen worden in hun pogingen tegengehouden door dit soort weigerpraktijken. Potentiële bruggenbouwers tussen de culturen worden teruggeduwd naar de positie van kutmarokkaantje als ze niet gewoon de discotheken in mogen en ze niet gewoon gelijke kans maken op een stage of een baantje.
quote:Op woensdag 4 juli 2007 12:54 schreef ChillyWilly het volgende:
Goed plan! Marokkaanse meisjes mogen niet naar de discotheek, dus het weigeren van Marokkaanse jongens herstelt de man - vrouw balans![]()
Okay, kan.. maar toch vind ik het dan lame dat er marokkanen bij zijn die geen varkensvlees eten, en niet eten tijdens de ramadan, maar dan wel zuipenquote:Op donderdag 12 juli 2007 15:22 schreef Hathor het volgende:
[..]
Als jij denkt dat er geen Marokkanen zijn die bier drinken, dan heb jij het toch niet goed begrepen.Die gast zal best wel moslim zijn geweest, nooit naar gevraagd eigenlijk, maar hij zoop net zo hard mee hoor. Als het zo'n religieuze zeikerd was geweest, was ik van huis uit al nooit met hem uit gegaan, want dat soort mensen kan ik missen als kiespijn.
Hee joh, zou het dan misschien (heeeeeeel misschien) zo zijn dat niet alle Marokkanen hetzelfde zijn?quote:Op donderdag 12 juli 2007 20:42 schreef jpg97 het volgende:
[..]
Okay, kan.. maar toch vind ik het dan lame dat er marokkanen bij zijn die geen varkensvlees eten, en niet eten tijdens de ramadan, maar dan wel zuipen
Lekker gelovig zijn hoe jou het uitkomt, en dan afgeven op de "ongelovige honden van het Westen"
ik vind het anders maar wat fijn.quote:Op donderdag 12 juli 2007 23:21 schreef Einskaldir het volgende:
[..]
Hee joh, zou het dan misschien (heeeeeeel misschien) zo zijn dat niet alle Marokkanen hetzelfde zijn?En dat het dus niet eerlijk eerlijk is om alle Marokkanen (uit Helmond, die geen stamgast zijn) te gaan weigeren omdat er problemen zijn geweest met Marokkanen?
Mensen heb je in alle soorten en maten, smaken en kleuren. Dit grove gegeneraliseer leidt nergens toe.
Het is maar net hoe zeer je met je geloof bezig bent. Ik denk dat allah het ook niet zo tof vind om zijn volgelingen te zien blowen, maar hier in de buurt blowt het gros van de Marokkaanse jongeren, en daar doen ze ook helemaal niet geheimzinnig over, het gebeurt gewoon op de hoek van de straat. Ze zitten ook regelmatig te snacken in de patatzaak hier vlakbij, en ik denk dat gelovige moslims het daar ook niet zo op hebben. Hoe geloviger, hoe meer van dat soort zaken je jezelf ontzegd denk ik.quote:Op donderdag 12 juli 2007 20:42 schreef jpg97 het volgende:
[..]
Okay, kan.. maar toch vind ik het dan lame dat er marokkanen bij zijn die geen varkensvlees eten, en niet eten tijdens de ramadan, maar dan wel zuipen
Lekker gelovig zijn hoe jou het uitkomt, en dan afgeven op de "ongelovige honden van het Westen"
mooie inhoudelijke reaktiequote:Op donderdag 12 juli 2007 13:19 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Hellooooooo marokkanenknuffelaar
[..]
Het is gewoon de waarheid, mag jij lekker discriminatie roepen tegen alle marokkanen die in mijn leven mij overlast hebben bezorgd, dat helpt me niet verder, beter is dat ze samen met jou teruggaan
Het verschil is dat er inderdaad handjevol wiettelers zijn en de grootste deel van de marokkaantjes overlastbezorgers zijn. Voel je nou wat ik bedoel of blijf je marokkaantjes knuffelen?quote:Op vrijdag 13 juli 2007 02:51 schreef ETA het volgende:
[..]
mooie inhoudelijke reaktieals je tegen discriminatie bent, dan moet je wel een marokkanenknuffelaar zijn....
En dan maatschappelijke problemen oplossen door rascisme..... jongen, je hebt echt een enorm bekrompen view... lees wat er gezegd wordt en niet alleen de stukjes die je eigen wereldbeeld bevestigen, misschien steek je er nog wat van op
Het zou toch wat zijn als je bijvoorbeeld naar de VS gaat en dan bij de grens opgepakt wordt, alleen omdat Nederland een enorme wietproducent is, en dat jij dan ook wel een wietteler moet zijn.... "Ja, maar ik ben geen wietteler, slechts een handjevol nederlanders doet dat...."...........
Jij bent serieus een probleem voor onze samenleving met deze opvattingen.
denk je nu echt dat het grootste deel van de marokkaantjes overlast bezorgers zijn? Maar goed, dat doet er niet echt toe in deze discussie. voel je nu de onrecht als iemand jou gaat beoordelen op acties van anderen? Of vind je het terecht dat je in de bak wordt gestopt omdat er nu eenmaal veel Nederlanders wiet telen?quote:Op vrijdag 13 juli 2007 06:01 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Het verschil is dat er inderdaad handjevol wiettelers zijn en de grootste deel van de marokkaantjes overlastbezorgers zijn. Voel je nou wat ik bedoel of blijf je marokkaantjes knuffelen?
Allah is God die een typetje doetquote:Op vrijdag 13 juli 2007 01:17 schreef Hathor het volgende:
[..]
Het is maar net hoe zeer je met je geloof bezig bent. Ik denk dat allah het ook niet zo tof vind om zijn volgelingen te zien blowen, maar hier in de buurt blowt het gros van de Marokkaanse jongeren, en daar doen ze ook helemaal niet geheimzinnig over, het gebeurt gewoon op de hoek van de straat. Ze zitten ook regelmatig te snacken in de patatzaak hier vlakbij, en ik denk dat gelovige moslims het daar ook niet zo op hebben. Hoe geloviger, hoe meer van dat soort zaken je jezelf ontzegd denk ik.![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |