abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 juli 2007 @ 19:54:54 #76
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_51142673
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 19:01 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Nou ja zeg, wat is dat voor gigantische bullshit? Bij twijfel buiten laten staan :/ .
Als ondernemer probeer je logischerwijs elk risico te mijden.

Een ondernemer is immers niet GroenLinks, dat toch wel elke maand een flinke bom duiten uit de staatsruif krijgt.

Het valt onder het kopje: ik heb liever dat de welwillende marokkaan wel binnengelaten wordt. Tegelijkertijd geef ik de ondernemer geen ongelijk dat hij door schade en schande wijs geworden geen risico meer neemt.
  woensdag 4 juli 2007 @ 20:47:12 #77
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_51144788
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 19:54 schreef ExTec het volgende:

[..]

Als ondernemer probeer je logischerwijs elk risico te mijden.
Dan laat je helemaal niemand binnen .
quote:
Een ondernemer is immers niet GroenLinks, dat toch wel elke maand een flinke bom duiten uit de staatsruif krijgt.

Het valt onder het kopje: ik heb liever dat de welwillende marokkaan wel binnengelaten wordt. Tegelijkertijd geef ik de ondernemer geen ongelijk dat hij door schade en schande wijs geworden geen risico meer neemt.
Als hij Marokkanen per definitie niet binnelaat vind ik hem vooral niet al te slim.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_51144959
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 20:47 schreef Posdnous het volgende:

[..]

[..]

Als hij Marokkanen per definitie niet binnelaat vind ik hem vooral niet al te slim.
je mag vinden van hem wat je vind.

hij vind dat hij zijn tent, inkomen en gasten mag beschermen tegen terroriserende marokkanen en groot gelijk heeft die.

ga eens stappen in duitsland, daar worden ze ook met reden geweerd in discotheken/clubs/cafe's

zal vast geen toeval zijn.
  woensdag 4 juli 2007 @ 20:52:38 #79
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_51145017
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 19:51 schreef ExTec het volgende:

[..]

En jij denkt dat je in de praktijk van te voren aan een maroc kunt zien oft'ie relschopper is ofzo?
oft'ie? Jezus Extec, je 1 zin per alinea is al een meer zwakzinnigere poststijl dan Meki, maar moet je dan ook nog oft'ie gebruiken? Maar anyway, er zijn zat bruikbare systemen waardoor je relschoppers, zo goed als mogelijk, kunt weren. Het verhaal van de bedrijfsleider in de openingspost is vrij duidelijk dat hij niet gaat selecteren op afkomst.
quote:
[..]

Daar heb ik helemaal geen zin in, en deze pyrrus overwinning mag je van me hebben
Dank je.
quote:
Maar ze zijn er zat geweest hoor, waar de linksen over elkaar vielen om al die "racistische uibaters te beboeten & hun horeca papieren af te nemen".
Ik claim ook hier de overwinning.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_51148833
in een moskee mag ook niet iedereen zomaar binnenstappen.

discriminatie? racisme?
-
pi_51150795
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 22:24 schreef concac het volgende:

discriminatie? racisme?
wat mij opvalt is dat de marokkaanse dames/moslima's zo weinig te zien zijn in het uitgaansleven.

als je je alleen zou basseren op die constatering dan zouden moslims in 90% van de gevallen een jongetje krijgen en in 10% van de gevallen een meisje.

discriminatie? pak het eerst eens aan binnen je eigen geloof/cultuur en ga dan jezelf eens afvragen waarom je geen enkele discotheek/club nog binnenkomt.
  woensdag 4 juli 2007 @ 23:13:20 #82
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_51150842
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 22:24 schreef concac het volgende:

discriminatie? racisme?
Je moet inderdaad eerst je schoenen uitdoen...

Nee, misschien wat voetengeur.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  woensdag 4 juli 2007 @ 23:19:38 #83
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_51151060
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 23:12 schreef Bresser het volgende:

[..]

wat mij opvalt is dat de marokkaanse dames/moslima's zo weinig te zien zijn in het uitgaansleven.

als je je alleen zou basseren op die constatering dan zouden moslims in 90% van de gevallen een jongetje krijgen en in 10% van de gevallen een meisje.

discriminatie? pak het eerst eens aan binnen je eigen geloof/cultuur en ga dan jezelf eens afvragen waarom je geen enkele discotheek/club nog binnenkomt.
Er zijn zelfs mensen die een verband zien tussen het intolerant gedrag van deze jongeren en ontbreken van meisjes en vrouwen (ergo, sociale controle) uit dezelfde bevolkingsgroep in de openbare uitgaansgelegenheden zoals discotheken, zwembaden en pretparken.
Ik neig ook die richting te denken...
  donderdag 5 juli 2007 @ 00:14:49 #84
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_51152933
Prima maatregel, alleen moeten discotheken een landelijke zwarte lijst opstellen van notoire discogangers.
pi_51153161
oke dat doet me denken aan Joden zijn verboden in 1945
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  donderdag 5 juli 2007 @ 00:26:17 #86
125878 Gabry
Lento Violento
pi_51153313
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 00:22 schreef Meki het volgende:
In 1945 was het einde van de Tweede Wereldoorlog.
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
pi_51153388
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 00:26 schreef Gabry het volgende:

[..]

In 1945 was het einde van de Tweede Wereldoorlog.
wat een onzin is dit.
in plaats van alle relschoppers te blokkeren ... blokkeren ze alleen maar een bepaalde groep
pi_51153670
quote:
Lees de OP eens voordat je gaat blaten,
Dom figuur ..
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_51153682
quote:
laten we het hopen, het duitse beleid was iig wel succesvol
pi_51153748
quote:
Meki, ga naar bed
Je slaat wartaal uit.
pi_51154117
quote:
Gatverdamme, is die week alweer voorbij?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  donderdag 5 juli 2007 @ 05:30:29 #92
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_51156647
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 00:57 schreef Hathor het volgende:

[..]

Gatverdamme, is die week alweer voorbij?
helaas
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
  donderdag 5 juli 2007 @ 09:47:38 #93
3542 Gia
User under construction
pi_51158448
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 00:28 schreef Meki het volgende:

[..]

wat een onzin is dit.
in plaats van alle relschoppers te blokkeren...
"In het verleden is ook een grote groep autochtone jongeren uit Gouda die overlast veroorzaakte de deur geweigerd''
quote:
...blokkeren ze alleen maar een bepaalde groep
Vaste klanten met een Marokkaanse achtergrond die geen problemen veroorzaken, blijven gewoon welkom.
pi_51158472
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 00:28 schreef Meki het volgende:

[..]

wat een onzin is dit.
Nee nee 1945 was echt het einde van de Tweede Wereldoorlog hoor.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_51158661

Misschien ook een goed idee om bij alle grenzen en schiphol op te hangen?
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  donderdag 5 juli 2007 @ 10:01:13 #96
3542 Gia
User under construction
pi_51158692
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 09:59 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[afbeelding]

In de aankomsthal, dan, niet in de vertrekhal.
  donderdag 5 juli 2007 @ 10:06:09 #97
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_51158794
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 09:59 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[afbeelding]

Dat prijskaartje.
pi_51159236
-
  donderdag 5 juli 2007 @ 10:25:46 #99
3542 Gia
User under construction
pi_51159291
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 10:23 schreef concac het volgende:
[afbeelding]
En dan kwaad worden dat hij die goal niet mee kan pikken!!
  donderdag 5 juli 2007 @ 13:09:43 #100
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_51164486
quote:
Maar toen konden de Joden er echt niets aan doen. Een gekke Duitser wilde een ras uitroeien, puur vanwege jeugdtrauma's.

Het discoverbod voor Marokkanen doet er wel meer aan toe, so try again.
pi_51166129
als de marokkanen worden gediscrimineerd komen altijd met hoe de Joden werden behandeld door Duitsers tijdens de tweede wereld oorlog

maar zelf haten ze de Joden, en roepen bij demonstraties op de Dam, "Hamas, Hamas joden aan de gas" en groeten elkaar met "Kanker Jood"

Voor 'Kankerjood' moet 'ruimte zijn'

-
  donderdag 5 juli 2007 @ 16:07:43 #102
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_51170687
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 13:54 schreef concac het volgende:
als de marokkanen worden gediscrimineerd komen altijd met hoe de Joden werden behandeld door Duitsers tijdens de tweede wereld oorlog

maar zelf haten ze de Joden, en roepen bij demonstraties op de Dam, "Hamas, Hamas joden aan de gas" en groeten elkaar met "Kanker Jood"

Voor 'Kankerjood' moet 'ruimte zijn'

* Het_hupt mompelt iets over gebrek aan zelfreflectie bij naffers
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_51171392
Het wordt tijd dat niet alleen disco's ze weigeren......................................
  donderdag 5 juli 2007 @ 16:37:27 #104
6484 ExTec
pi_51171652
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 20:47 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Dat denk ik niet/vermoed ik niet/ raad ik em ook zeker niet aan.
quote:
Ik denk niet dat de ondernemer iets zou missen als'ie dat zou doen, denk jij wel? T'is bv. niet een groep die bekend staat om de grote bedragen die ze uitgeven in de horeca.

Slimheid heeft niet te maken met het politiek-correcte gehalte.
  donderdag 5 juli 2007 @ 16:47:13 #105
6484 ExTec
pi_51171960
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 20:52 schreef Sidekick het volgende:

[..]

oft'ie? Jezus Extec, je 1 zin per alinea is al een meer zwakzinnigere poststijl dan Meki, maar moet je dan ook nog oft'ie gebruiken?
Lekker boeiend, SK
quote:
Maar anyway, er zijn zat bruikbare systemen waardoor je relschoppers, zo goed als mogelijk, kunt weren. Het verhaal van de bedrijfsleider in de openingspost is vrij duidelijk dat hij niet gaat selecteren op afkomst.
Het zal mij benieuwen.
quote:
Ik claim ook hier de overwinning.
En ik laat je in die illusie
  zondag 8 juli 2007 @ 11:43:32 #106
159022 AminBen
El Maestro
pi_51255724
ik was eens in Brussel, stond er bij een discotheek;

Verboden toegang voor honden en Marokkanen

zondag 8 juli 2007 @ 11:45:02 #107
117098 Hathor
Effe niet
pi_51255750
quote:
Op zondag 8 juli 2007 11:43 schreef AminBen het volgende:
ik was eens in Brussel, stond er bij een discotheek;

Verboden toegang voor honden en Marokkanen

Waarom mogen honden niet binnen?
  zondag 8 juli 2007 @ 11:47:05 #108
159022 AminBen
El Maestro
pi_51255793
quote:
Op zondag 8 juli 2007 11:45 schreef Hathor het volgende:

[..]

Waarom mogen honden niet binnen?
  zondag 8 juli 2007 @ 12:26:53 #109
184915 Michelle84
of gewoon Michelle...
pi_51256524
Die discotheek weigert ook genoeg autochtone groepen jongeren.
Dat ze Marokkaan zijn speelt dus geen rol. Of nou ja, voor de linkse media in Nederland wel dan.
pi_51257586
terecht
  zondag 8 juli 2007 @ 13:14:35 #111
30476 Provinciaaltje
Up the Irons
pi_51257588
De groep Marokkanen die geweigerd is bij de Time Out stond ook in Helmond (waar ze vandaan komen) al bekend bij de horeca. Verschillende uitgaansgelegenheden waren al non-go area's voor deze groep.
Aahh no Sir, I am the first Ploppy to rise to be jailer. My father Daddy Ploppy was known as Ploppy The Slopper, it was from him that I inherited my fascinating skin diseases.
pi_51277555
quote:
Op zondag 8 juli 2007 12:26 schreef Michelle84 het volgende:
Dat ze Marokkaan zijn speelt dus geen rol.
Ik quote nu ff de topictitel:
quote:
Disco mag Marokkanen weigeren
Welk stukje van de zin "Disco mag Marokkanen weigeren " begrijp jij nu niet?

Ik vind het overigens een zeer slechte zaak dat discriminatie op deze manier nu toegestaan wordt in Nederland. Dit is net zo goed fout als het weigeren bij Joden in schouwburgen en zwembaden in de 2e WO, de suggestie van allochtonendiscotheken is helemaal een roadmap to apartheid

Wanneer gaat justitie in het land nu gewoon eens optreden tegen alle soorten tuig van de richel, ongeacht huidskleur, afkomst, weet ik wat? Hoe moeilijk is het nou om kleine klootzakjes die de boel verzieken te straffen en (her) op te voeden? Als ze nu gewoon eens begonnen met de regels die in ons wetboek staan af te dwingen, dan had je dit soort discriminatie helemaal niet nodig, bah
It lyket wol nei fleanen....
  maandag 9 juli 2007 @ 00:33:48 #113
117098 Hathor
Effe niet
pi_51277878
quote:
Op maandag 9 juli 2007 00:21 schreef Einskaldir het volgende:

[..]

[..]

Ik vind het overigens een zeer slechte zaak dat discriminatie op deze manier nu toegestaan wordt in Nederland. Dit is net zo goed fout als het weigeren bij Joden in schouwburgen en zwembaden in de 2e WO, de suggestie van allochtonendiscotheken is helemaal een roadmap to apartheid

Wanneer gaat justitie in het land nu gewoon eens optreden tegen alle soorten tuig van de richel, ongeacht huidskleur, afkomst, weet ik wat? Hoe moeilijk is het nou om kleine klootzakjes die de boel verzieken te straffen en (her) op te voeden? Als ze nu gewoon eens begonnen met de regels die in ons wetboek staan af te dwingen, dan had je dit soort discriminatie helemaal niet nodig, bah
Je ziet alleen een klein detail over het hoofd. De joden waar jij het over hebt maakten er geen teringzooi van in zwembaden en schouwburgen, de Marokkanen in kwestie wel. Er zit een wezenlijk verschil tussen groepen de deur weigeren puur vanwege racistische motieven, of om de veiligheid van de andere bezoekers te waarborgen.
pi_51278040
quote:
Op maandag 9 juli 2007 00:33 schreef Hathor het volgende:

[..]

Je ziet alleen een klein detail over het hoofd. De joden waar jij het over hebt maakten er geen teringzooi van in zwembaden en schouwburgen, de Marokkanen in kwestie wel. Er zit een wezenlijk verschil tussen groepen de deur weigeren puur vanwege racistische motieven, of om de veiligheid van de andere bezoekers te waarborgen.
DE joden, DE marokkanen -> racisme. Stop met hokjesdenken aub en begin mensen als mensen te zien ipv representanten van een bepaalde groep. Racisme is nog altijd verboden volgens Artikel 1 van onze grondwet en wie die niet wenst te respecteren kan wat mij betreft oprotten naar een land met een grondwet die hem/haar beter aanstaat. Onverschillig of dat nu de VS of Iran is....
pi_51278109
quote:
Op maandag 9 juli 2007 00:21 schreef Einskaldir het volgende:

[..]

[..]

de joden werden geweigerd vanwege het ras, werden leugens verteld dat ze monsters waren.
marokkanen zijn gewoon geweldadig en crimineel.
elk persoon die geregeld gaat stappen kan dan vanuit eigen ervaring wel vertellen.

je weigert een groep dus omdat ze gewelddadig zijn, mooi toch.
  maandag 9 juli 2007 @ 00:47:30 #116
117098 Hathor
Effe niet
pi_51278193
quote:
Op maandag 9 juli 2007 00:41 schreef Einskaldir het volgende:

[..]

DE joden, DE marokkanen -> racisme. Stop met hokjesdenken aub en begin mensen als mensen te zien ipv representanten van een bepaalde groep. Racisme is nog altijd verboden volgens Artikel 1 van onze grondwet en wie die niet wenst te respecteren kan wat mij betreft oprotten naar een land met een grondwet die hem/haar beter aanstaat. Onverschillig of dat nu de VS of Iran is....
Nee, ik pieker er niet over om te stoppen met hokjesdenken, waarom zou ik? Dat doen ze aan de andere kant namelijk ook. Racisme? Tsja, misschien wel, maar realisme vind ik een toepasselijkere naam.
pi_51278388
quote:
Waarom zou ik?
Herlees de geschiedenis van het Derde Rijk en je zult het snappen. Elk jaar zeggen we op 4 mei weer: "Dat nooit weer!" en elk jaar schijnen minder mensen het te begrijpen....

Ik zal nu ongetwijfeld een reacties krijgen met als strekking dat ik zit te overdrijven, maar het gaat mij om het MECHANISME van discriminatie. Het proces dat, eenmaal in gang gezet, zulke akelige gevolgen kan hebben. Natuurlijk zal het in Nederland niet zo aflopen dat we alle allochtonen naar de gaskamer afvoeren, maar als je begint te discrimineren, dan ben je voor mij vergelijkbaar met (let wel: NIET hetzelfde als!) een Nazi.

[edit]
quote:
Op maandag 9 juli 2007 00:43 schreef Bresser het volgende:

[..]

De joden werden geweigerd vanwege het ras, er werden leugens verteld dat ze monsters waren.
Marokkanen zijn gewoon gewelddadig en crimineel.
Elk persoon dat geregeld gaat stappen kan dat vanuit eigen ervaring wel vertellen.

Je weigert een groep dus omdat ze gewelddadig zijn, mooi toch.
"marokkanen zijn gewoon geweldadig en crimineel."

Goede argumentatie, schitterend onderbouwd!!

Reageer dan gewoon niet joh....

[/edit]

[ Bericht 17% gewijzigd door Einskaldir op 09-07-2007 01:01:39 ]
  maandag 9 juli 2007 @ 01:24:50 #118
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_51278989
quote:
Op maandag 9 juli 2007 00:55 schreef Einskaldir het volgende:

[..]

Herlees de geschiedenis van het Derde Rijk en je zult het snappen. Elk jaar zeggen we op 4 mei weer: "Dat nooit weer!" en elk jaar schijnen minder mensen het te begrijpen....

Ik zal nu ongetwijfeld een reacties krijgen met als strekking dat ik zit te overdrijven, maar het gaat mij om het MECHANISME van discriminatie. Het proces dat, eenmaal in gang gezet, zulke akelige gevolgen kan hebben. Natuurlijk zal het in Nederland niet zo aflopen dat we alle allochtonen naar de gaskamer afvoeren, maar als je begint te discrimineren, dan ben je voor mij vergelijkbaar met (let wel: NIET hetzelfde als!) een Nazi.

[edit]
[..]

"marokkanen zijn gewoon geweldadig en crimineel."

Goede argumentatie, schitterend onderbouwd!!

Reageer dan gewoon niet joh....

[/edit]
Vanuit het perspectief van de ondernemer, wat zou jij redelijke tegenmaatregelen vinden die genomen zouden kunnen worden om ervoor te zorgen, dat amok van groepen gasten geen inkomstenderving veroorzaakt?
Daarbij moet gezegd worden, dat dit uiteindelijke voornemen is gevormd uit een onlangs massale vechtpartij tussen twee groepen Marokkanen na eerder soortgelijke voorvallen.
  maandag 9 juli 2007 @ 02:07:32 #119
118683 Siriusje
www.lolman.tk ^^
pi_51279734
Dat de goede Marokkanen in TimeOut nog binnen mogen is natuurlijk met een groot knipoog, aangezien die er niet zijn.

En ik word niet goed van al die 'rechtvaardiging' hiervan dat dit geen discriminatie is. Wanneer durft Nederland eens volmondig te zeggen dat we die inferieure zandapen helemaal zat zijn.
I swear I hear your voice, driving me insane
  maandag 9 juli 2007 @ 02:10:47 #120
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_51279789
quote:
Op maandag 9 juli 2007 02:07 schreef Siriusje het volgende:
Dat de goede Marokkanen in TimeOut nog binnen mogen is natuurlijk met een groot knipoog, aangezien die er niet zijn.

En ik word niet goed van al die 'rechtvaardiging' hiervan dat dit geen discriminatie is. Wanneer durft Nederland eens volmondig te zeggen dat we die inferieure zandapen helemaal zat zijn.
Dat 'mag' niet want dan zijn we aan het generaliseren. En tja, ieder individu is anders. Ook al hangen/vechten/jatten/irriteren al die 'individuen' met groepjes. Maar niet hokjesdenken hoor! Vooral niet hokjesdenken. Poeh hee, stel je voor.
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
  maandag 9 juli 2007 @ 02:32:08 #121
118683 Siriusje
www.lolman.tk ^^
pi_51280119
Nee want dan krijg je ruzie met 20 Ali's en 20 Mohammeds
I swear I hear your voice, driving me insane
pi_51280830
quote:
Op maandag 9 juli 2007 01:24 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Vanuit het perspectief van de ondernemer, wat zou jij redelijke tegenmaatregelen vinden die genomen zouden kunnen worden om ervoor te zorgen, dat amok van groepen gasten geen inkomstenderving veroorzaakt?
Daarbij moet gezegd worden, dat dit uiteindelijke voornemen is gevormd uit een onlangs massale vechtpartij tussen twee groepen Marokkanen na eerder soortgelijke voorvallen.
Ik kan de ondernemer helemaal geen ongelijk geven. De Staat der Nederlanden doet helaas haar werk niet dus allerlei soorten tuig heeft vrij spel. Iemand die zijn eigen keet daar tegen probeert te beschermen, tsja, wat moet je dan? Mij gaat het erom dat zoiets niet nodig zou moeten zijn en dat het sowieso ook (mijns inziens terecht) verboden is.
  maandag 9 juli 2007 @ 09:19:00 #123
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_51281800
quote:

Hoi, ik ken een goede Marokkaan die hier op de universiteit zit, nog nooit wat gejat heeft, nog nooit iemand in elkaar geslagen heeft en zich normaal gedraagt.

Stelling weerlegd, vieze nazi.
  maandag 9 juli 2007 @ 10:46:17 #124
125878 Gabry
Lento Violento
pi_51283624
quote:

Dat komt omdat discriminatie niet nodig is om probleem Marokkanen aan te pakken. Ze zouden simpelweg aangepakt moeten worden vanwege hun gedrag. Maar dat gebeurt momenteel vrijwel niet.

Er wordt opgeroepen tot discriminatie omdat ze zich misdragen. Maar als iemand zich misdraagt, dan heb je geen discriminatie nodig om hem aan te pakken, aangezien er al gronden zijn om die persoon aan te pakken.

[ Bericht 3% gewijzigd door Gabry op 09-07-2007 11:01:15 ]
  maandag 9 juli 2007 @ 11:12:44 #125
125878 Gabry
Lento Violento
pi_51284393
Ik ben tegen discriminatie maar ik heb een even grote hekel aan mensen die constant discriminatie roepen. Discriminatie als argument om problemen te negeren of wangedrag niet aan te pakken is natuurlijk belachelijk.
pi_51296400
quote:

[..]

de joden werden geweigerd vanwege het ras, werden leugens verteld dat ze monsters waren.
elk persoon die geregeld gaat stappen kan dan vanuit eigen ervaring wel vertellen.

Time out weigert alle Marokkanen dus hetzelfde wat nazi´s deden.

ga het gewoon niet ontkennen
plus ga aub je onzin verhaal vertellen aan peuters ofzo
  maandag 9 juli 2007 @ 17:05:17 #127
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_51296500
Jongens, dit gaat weer helemaal nergens over hier.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  maandag 9 juli 2007 @ 19:42:17 #128
182269 sneakypete
On the edge
pi_51301364
Het bericht is uit zijn verband gerukt, er komen in de toekomst gewoon nog marokkaanse jongeren binnen, mits die echter niet eerder voor last hebben gezorgd. De beveiligiing heeft aangegeven zijn pappenheimers wel te kennen. Het gaat dus alleen om de groep die onlangs voor shit zorgde en niet om alle marokkanen, aldus een woordvoerder van de discotheek zelf. dus waar hebben we het nu over??

Mensen weigeren op ras of afkomst is een grote schande, maar dat lijkt me hier niet eens aan de orde.
pi_51309041
quote:
Op maandag 9 juli 2007 10:46 schreef Gabry het volgende:

[..]

Dat komt omdat discriminatie niet nodig is om probleem Marokkanen aan te pakken. Ze zouden simpelweg aangepakt moeten worden vanwege hun gedrag. Maar dat gebeurt momenteel vrijwel niet.

Er wordt opgeroepen tot discriminatie omdat ze zich misdragen. Maar als iemand zich misdraagt, dan heb je geen discriminatie nodig om hem aan te pakken, aangezien er al gronden zijn om die persoon aan te pakken.
Precies! Wanneer gaat de politie eens een keertje doen waar ze voor betaald worden? En mocht dat met de huidige middelen cq personeelsbezetting niet mogelijk zijn, waarom wordt daar niet eens iets aan gedaan? We laten in dit land gewoon lijdzaam toe dat er mensen zijn die hun reet afvegen met normen/waarden/wetten. Van de zotte!!!
quote:
Op maandag 9 juli 2007 17:02 schreef Meki het volgende:

[..]

Kleine kanttekening:

Volgens de Volkskrant van vandaag (ik las m vanmiddag) werden mensen met een Marokkaans uiterlijk geweigerd als ze woonachtig waren in Helmond en niet bij de uitsmijters bekend waren als stamgast die al een tijdje komt zonder problemen te veroorzaken.

Maar getuige mijn eerdere posts, het is en blijft discriminatie dus mijns inziens houdt de vergelijking met nazi's wel degelijk steek.
  maandag 9 juli 2007 @ 23:29:05 #130
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_51309391
quote:
Op maandag 9 juli 2007 17:02 schreef Meki het volgende:

[..]

Ik ben inmiddels overleden
  maandag 9 juli 2007 @ 23:31:05 #131
182269 sneakypete
On the edge
pi_51309487
Hmz volgens mij was het juist andersom: bekende gezichten (in negatieve zin) worden geweigerd, zonder dat daarbij eerst een regel overtreden moet worden. Dat is wat anders dan elke onbekende Marokkaan weigeren. Wat is het nu heeft iemand een bron die die uitsluit want dat lijkt me erg belangrijk, ik kan me nl herinneren gelezen te hebben dat het wel meevalt met die discriminatie en het alleen om 1 groep gaat.
Echter wanneer deze discotheek bij voorbaat elke (onbekende) marokkaans uitziende weigert, overtreden ze hiermee artikel 1 van de grondwet en stel ik voor de keet dicht te smijten.
pi_51309774
quote:
Op maandag 9 juli 2007 23:19 schreef Einskaldir het volgende:

[..]

Precies! Wanneer gaat de politie eens een keertje doen waar ze voor betaald worden? En mocht dat met de huidige middelen cq personeelsbezetting niet mogelijk zijn, waarom wordt daar niet eens iets aan gedaan? We laten in dit land gewoon lijdzaam toe dat er mensen zijn die hun reet afvegen met normen/waarden/wetten. Van de zotte!!!
[..]

Kleine kanttekening:

Volgens de Volkskrant van vandaag (ik las m vanmiddag) werden mensen met een Marokkaans uiterlijk geweigerd als ze woonachtig waren in Helmond en niet bij de uitsmijters bekend waren als stamgast die al een tijdje komt zonder problemen te veroorzaken.

Maar getuige mijn eerdere posts, het is en blijft discriminatie dus mijns inziens houdt de vergelijking met nazi's wel degelijk steek.
ach gut arme huilie Disco's e.d. zijn nog altijd commerciële instellingen, die willen pieken verdienen. Dat doe je niet door risicogroepen binnen te laten maar door die te weren en laten marokkanen nou niet echt een prachtig cv hebben als het op goed gedrag aankomt. In Amsterdam laatst ook weer, huilebalken van groenlinks gaan lopen miepen dat mocro's en ander tuig worden geweerd, resultaat is dat ze een week niet geweerd worden en gelijk is het weer raak, grote vechtpartij op het rembrandt tussen, jawel, marokkanen en antillianen. zolang dat tuig zich niet goed kan gedragen is het niet meer dan logisch dat ze geweerd worden, risico is te groot dus gaan ze er niet mee in zee. Alternatief zou verschillende entree kosten maar dat is echt apartheid en daar word je gewoon op aangepakt, dan dus maar zo.
  maandag 9 juli 2007 @ 23:48:55 #133
182269 sneakypete
On the edge
pi_51310086
Pardon huilebalken? Notabene een kamerlid werd geweigerd puur op racistische motieven. Wat denk je dat dit doet met toch al niet al te stabiele jongeren die stelselmatig gediscrimineerd worden aan de deur?
Ik begrijp ook dat de horeca hier met een groot probleem zit, maar met racisme verschuif je het probleem naar de straat met nog meer gevolgen van dien. Het is helemaal niet logisch om iemand te weigeren die nog niets misdaan heeft, je bent onschuldig tot het tegendeel bewezen is.
Als je echt geen allochtonen binnen wilt moet je geen programmering hebben die deze mensen aantrekt, maarja aan alternatieve muziek (vaak blank publiek, minder overlast) verdien je weer weinig. Trouwens niet alleen marokkanen zijn de dupe van deze commercie, allerlei andere groepen mensen worden ook geweigerd op basis van uiterlijk, een kwade zaak. Fok deurbeleid!!!!!!
pi_51310282
Toename Marokkaanse veelplegers
quote:
Woensdag 4 juli 2007 - DEN BOSCH - In Den Bosch is het aantal geregistreerde Marokkaanse veelplegers in de leeftijd van 24 jaar vorig jaar vergeleken met 2005 toegenomen met 30%. Ook Wacha!, een project dat Marokkaanse jongeren perspectief moet bieden, heeft het tij niet kunnen keren. Dat constateert het Bossche college van B. en W.
-
pi_51310340
@ Sora:

1 Of die instellingen commercieel zijn laat me absoluut Siberisch en is voor mij ook geheel niet van belang omdat ik het over discriminatie heb. Proberen NIET te discrimineren is een ideaal van mij en idealen zijn niet van een prijskaartje te voorzien.

2 Waar is je bron voor die GL-bewering?

3 "Alternatief zou verschillende entree kosten maar dat is echt apartheid "
Botweg mensen met een kleurtje weigeren is ook apartheid....

En waar slaat dat "huilie" eigenlijk op? Kun je het niet zonder scheldwoorden af?
  maandag 9 juli 2007 @ 23:57:10 #136
182269 sneakypete
On the edge
pi_51310374
Ja dus? Racisme goedkeuren?

Cijfers zijn irrelevant omdat je ze in allerlei perspectieven kunt zien.
Uitsluiting leidt alleen maar tot meer ellende
pi_51310403
Disco mag toch iedereen weigeren ?
en terecht
Mijn Snape wat doe je !
Niet zo dol op Amerika uit de kluiten gewassen kolonie vol randebielen.
Asperger and proud !
  dinsdag 10 juli 2007 @ 00:01:38 #138
182269 sneakypete
On the edge
pi_51310509
Niet als daarbij de grondwet wordt overtreden
  dinsdag 10 juli 2007 @ 00:03:14 #139
182269 sneakypete
On the edge
pi_51310558
quote:
Op maandag 9 juli 2007 23:56 schreef Einskaldir het volgende:
@ Sora:

3 "Alternatief zou verschillende entree kosten maar dat is echt apartheid "
Botweg mensen met een kleurtje weigeren is ook apartheid....
tegen mij? zoja wat bedoel je hier mee dan??
pi_51310593
quote:

[..]

Aan Joden werden net zulke attributen toegeschreven, als dat jij nu aan Marokkanen doet.
Er zijn teveel Marokkanen die niet aan jouw beeld voldoen. En daarom is het dus een generaliserende en kwalijke discriminerende regel.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  dinsdag 10 juli 2007 @ 00:05:03 #141
182269 sneakypete
On the edge
pi_51310621
Zullen we de joden er buiten houden(deze discussie, niet de discohteek ) ??
pi_51310857
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 00:03 schreef sneakypete het volgende:

[..]

tegen mij? zoja wat bedoel je hier mee dan??
Er staat vrij duidelijk boven "@ Sora" Dan heb ik het dus tegen Sora, niet tegen SneakyPete. Lijkt me duidelijk, toch?
pi_51311283
Goede zaak, Meki mag er dus niet meer in
pi_51311506
quote:
Op maandag 9 juli 2007 23:57 schreef sneakypete het volgende:
Ja dus? Racisme goedkeuren?

Cijfers zijn irrelevant omdat je ze in allerlei perspectieven kunt zien.
Uitsluiting leidt alleen maar tot meer ellende
racisme?
uitsluiten blanke/westerse meisjes verkrachten/aanranden/hoer maken
homo's slaan
overvallen plegen op blanken
ruzie zoeken met andere discogangers
moslima's die nauwelijks te zien zijn in disco

wie zijn nu de racisten dan?
  dinsdag 10 juli 2007 @ 00:42:16 #145
182269 sneakypete
On the edge
pi_51311583
Jij als je stelt dat alle Marokkanen zich hieraan schuldig maken.
pi_51311669
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 00:42 schreef sneakypete het volgende:
Oke 1 of 2 misschien niet maar wel de overige 10 miljard die in nederland wonen

Uitgeluld nu
  dinsdag 10 juli 2007 @ 02:32:25 #147
117098 Hathor
Effe niet
pi_51313254
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 00:01 schreef sneakypete het volgende:
Niet als daarbij de grondwet wordt overtreden
Rot op met je gronwet, ik bepaal zelf wie ik binnenlaat en wie niet. Zorgt die grondwet er ook voor dat ik alles vergoed krijg als mijn tent weer eens helemaal verbouwd is?
  dinsdag 10 juli 2007 @ 08:37:17 #148
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_51315094
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 00:42 schreef sneakypete het volgende:
Nee , maar als er problemen zijn , dan zijn het meestal wel Marokkanen.
Je begrijpt zeker niet als er vaak vechtpartijtjes zijn in een bepaalde tent , dat er minder mensen op af komen en dat is minder omzet.
Als er minder mensen binnen zijn , is het ook minder gezellig , dus blijven die andere gasten ook weg = omzet = zaak.
De uitbater probeert gewoon z'n tent te redden en dat daar dan een paar niet kwaadwillende Marokkanen de dupe van zijn is heel zuur , maar voorkomen is nou eenmaal beter dan genezen
Ik ben inmiddels overleden
  dinsdag 10 juli 2007 @ 11:20:24 #149
3542 Gia
User under construction
pi_51318600
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 08:37 schreef Enchanter het volgende:
en dat daar dan een paar niet kwaadwillende Marokkanen de dupe van zijn is heel zuur
Dat is dus niet zo. Het gaat om een duidelijk afgebakende groep herriezoekers. Hun namen zijn bekend, mensen moeten zich identificeren om binnen te mogen en op die manier houden ze de herrieschoppers buiten.
De goeien mogen dus gewoon binnen.
pi_51344355
quote:
Nee , maar als er problemen zijn , dan zijn het meestal wel Marokkanen.
Dat is een racistische opmerking.
quote:
Je begrijpt zeker niet als er vaak vechtpartijtjes zijn in een bepaalde tent , dat er minder mensen op af komen en dat is minder omzet.
Als er minder mensen binnen zijn , is het ook minder gezellig , dus blijven die andere gasten ook weg = omzet = zaak.
De uitbater probeert gewoon z'n tent te redden en dat daar dan een paar niet kwaadwillende Marokkanen de dupe van zijn is heel zuur , maar voorkomen is nou eenmaal beter dan genezen
Het ware beter als zoiets geregeld werd zonder dat de nietkwaadwillende Marokkanen er de dupe van werden, nietwaar?

Het wetboek biedt die mogelijkheden, dus zijn we het eens als ik stel dat de politie en de rechterlijke macht die wet nu eens gaan afdwingen ipv pappen en nathouden? Hebben we meteen dat vieze racisme niet meer nodig.
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 02:32 schreef Hathor het volgende:
Rot op met je gronwet,
Bah!

Als jij de grondwet niet wenst te respecteren, rot dan aub zelf op.
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 02:32 schreef Hathor het volgende:
ik bepaal zelf wie ik binnenlaat en wie niet. Zorgt die grondwet er ook voor dat ik alles vergoed krijg als mijn tent weer eens helemaal verbouwd is?
Ja en nee. De wet (niet de grondwet) geeft je de mogelijkheid om de schade te verhalen op de dader(s). De politie hoort je daarbij behulpzaam te zijn. Maar ja, die sukkels doen helaas hun werk niet cq hebben de middelen niet om hun werk naar behoren te doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')