Als ondernemer probeer je logischerwijs elk risico te mijden.quote:Op woensdag 4 juli 2007 19:01 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Nou ja zeg, wat is dat voor gigantische bullshit? Bij twijfel buiten laten staan :/.
Dan laat je helemaal niemand binnenquote:Op woensdag 4 juli 2007 19:54 schreef ExTec het volgende:
[..]
Als ondernemer probeer je logischerwijs elk risico te mijden.
Als hij Marokkanen per definitie niet binnelaat vind ik hem vooral niet al te slim.quote:Een ondernemer is immers niet GroenLinks, dat toch wel elke maand een flinke bom duiten uit de staatsruif krijgt.![]()
Het valt onder het kopje: ik heb liever dat de welwillende marokkaan wel binnengelaten wordt. Tegelijkertijd geef ik de ondernemer geen ongelijk dat hij door schade en schande wijs geworden geen risico meer neemt.
je mag vinden van hem wat je vind.quote:Op woensdag 4 juli 2007 20:47 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Dan laat je helemaal niemand binnen.
[..]
Als hij Marokkanen per definitie niet binnelaat vind ik hem vooral niet al te slim.
oft'ie? Jezus Extec, je 1 zin per alinea is al een meer zwakzinnigere poststijl dan Meki, maar moet je dan ook nog oft'ie gebruiken? Maar anyway, er zijn zat bruikbare systemen waardoor je relschoppers, zo goed als mogelijk, kunt weren. Het verhaal van de bedrijfsleider in de openingspost is vrij duidelijk dat hij niet gaat selecteren op afkomst.quote:Op woensdag 4 juli 2007 19:51 schreef ExTec het volgende:
[..]
En jij denkt dat je in de praktijk van te voren aan een maroc kunt zien oft'ie relschopper is ofzo?
Dank je.quote:[..]
Daar heb ik helemaal geen zin in, en deze pyrrus overwinning mag je van me hebben
Ik claim ook hier de overwinning.quote:Maar ze zijn er zat geweest hoor, waar de linksen over elkaar vielen om al die "racistische uibaters te beboeten & hun horeca papieren af te nemen".
wat mij opvalt is dat de marokkaanse dames/moslima's zo weinig te zien zijn in het uitgaansleven.quote:Op woensdag 4 juli 2007 22:24 schreef concac het volgende:
in een moskee mag ook niet iedereen zomaar binnenstappen.
discriminatie? racisme?
Je moet inderdaad eerst je schoenen uitdoen...quote:Op woensdag 4 juli 2007 22:24 schreef concac het volgende:
in een moskee mag ook niet iedereen zomaar binnenstappen.
discriminatie? racisme?
Er zijn zelfs mensen die een verband zien tussen het intolerant gedrag van deze jongeren en ontbreken van meisjes en vrouwen (ergo, sociale controle) uit dezelfde bevolkingsgroep in de openbare uitgaansgelegenheden zoals discotheken, zwembaden en pretparken.quote:Op woensdag 4 juli 2007 23:12 schreef Bresser het volgende:
[..]
wat mij opvalt is dat de marokkaanse dames/moslima's zo weinig te zien zijn in het uitgaansleven.
als je je alleen zou basseren op die constatering dan zouden moslims in 90% van de gevallen een jongetje krijgen en in 10% van de gevallen een meisje.
discriminatie? pak het eerst eens aan binnen je eigen geloof/cultuur en ga dan jezelf eens afvragen waarom je geen enkele discotheek/club nog binnenkomt.
In 1945 was het einde van de Tweede Wereldoorlog.quote:Op donderdag 5 juli 2007 00:22 schreef Meki het volgende:
oke dat doet me denken aan Joden zijn verboden in 1945
wat een onzin is dit.quote:Op donderdag 5 juli 2007 00:26 schreef Gabry het volgende:
[..]
In 1945 was het einde van de Tweede Wereldoorlog.
Lees de OP eens voordat je gaat blaten,quote:Op donderdag 5 juli 2007 00:22 schreef Meki het volgende:
laten we het hopen, het duitse beleid was iig wel succesvolquote:Op donderdag 5 juli 2007 00:22 schreef Meki het volgende:
Meki, ga naar bedquote:Op donderdag 5 juli 2007 00:22 schreef Meki het volgende:
Gatverdamme, is die week alweer voorbij?quote:Op donderdag 5 juli 2007 00:22 schreef Meki het volgende:
quote:Op donderdag 5 juli 2007 00:57 schreef Hathor het volgende:
[..]
Gatverdamme, is die week alweer voorbij?![]()
"In het verleden is ook een grote groep autochtone jongeren uit Gouda die overlast veroorzaakte de deur geweigerd''quote:Op donderdag 5 juli 2007 00:28 schreef Meki het volgende:
[..]
wat een onzin is dit.
in plaats van alle relschoppers te blokkeren...
Vaste klanten met een Marokkaanse achtergrond die geen problemen veroorzaken, blijven gewoon welkom.quote:...blokkeren ze alleen maar een bepaalde groep
Nee nee 1945 was echt het einde van de Tweede Wereldoorlog hoor.quote:
In de aankomsthal, dan, niet in de vertrekhal.quote:Op donderdag 5 juli 2007 09:59 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[afbeelding]
Misschien ook een goed idee om bij alle grenzen en schiphol op te hangen?
Dat prijskaartje.quote:Op donderdag 5 juli 2007 09:59 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[afbeelding]
Misschien ook een goed idee om bij alle grenzen en schiphol op te hangen?
Maar toen konden de Joden er echt niets aan doen. Een gekke Duitser wilde een ras uitroeien, puur vanwege jeugdtrauma's.quote:Op donderdag 5 juli 2007 00:22 schreef Meki het volgende:
* Het_hupt mompelt iets over gebrek aan zelfreflectie bij naffersquote:Op donderdag 5 juli 2007 13:54 schreef concac het volgende:
als de marokkanen worden gediscrimineerd komen altijd met hoe de Joden werden behandeld door Duitsers tijdens de tweede wereld oorlog
maar zelf haten ze de Joden, en roepen bij demonstraties op de Dam, "Hamas, Hamas joden aan de gas" en groeten elkaar met "Kanker Jood"
Voor 'Kankerjood' moet 'ruimte zijn'
![]()
Dat denk ik niet/vermoed ik niet/ raad ik em ook zeker niet aan.quote:Op woensdag 4 juli 2007 20:47 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Dan laat je helemaal niemand binnen.
Ik denk niet dat de ondernemer iets zou missen als'ie dat zou doen, denk jij wel? T'is bv. niet een groep die bekend staat om de grote bedragen die ze uitgeven in de horeca.quote:Als hij Marokkanen per definitie niet binnelaat vind ik hem vooral niet al te slim.
Lekker boeiend, SKquote:Op woensdag 4 juli 2007 20:52 schreef Sidekick het volgende:
[..]
oft'ie? Jezus Extec, je 1 zin per alinea is al een meer zwakzinnigere poststijl dan Meki, maar moet je dan ook nog oft'ie gebruiken?
Het zal mij benieuwen.quote:Maar anyway, er zijn zat bruikbare systemen waardoor je relschoppers, zo goed als mogelijk, kunt weren. Het verhaal van de bedrijfsleider in de openingspost is vrij duidelijk dat hij niet gaat selecteren op afkomst.
En ik laat je in die illusiequote:Ik claim ook hier de overwinning.
Waarom mogen honden niet binnen?quote:Op zondag 8 juli 2007 11:43 schreef AminBen het volgende:
ik was eens in Brussel, stond er bij een discotheek;
Verboden toegang voor honden en Marokkanen
![]()
Ik quote nu ff de topictitel:quote:Op zondag 8 juli 2007 12:26 schreef Michelle84 het volgende:
Dat ze Marokkaan zijn speelt dus geen rol.
Welk stukje van de zin "Disco mag Marokkanen weigeren " begrijp jij nu niet?quote:Disco mag Marokkanen weigeren
Je ziet alleen een klein detail over het hoofd. De joden waar jij het over hebt maakten er geen teringzooi van in zwembaden en schouwburgen, de Marokkanen in kwestie wel. Er zit een wezenlijk verschil tussen groepen de deur weigeren puur vanwege racistische motieven, of om de veiligheid van de andere bezoekers te waarborgen.quote:Op maandag 9 juli 2007 00:21 schreef Einskaldir het volgende:
[..]
Ik quote nu ff de topictitel:
[..]
Welk stukje van de zin "Disco mag Marokkanen weigeren " begrijp jij nu niet?
Ik vind het overigens een zeer slechte zaak dat discriminatie op deze manier nu toegestaan wordt in Nederland. Dit is net zo goed fout als het weigeren bij Joden in schouwburgen en zwembaden in de 2e WO, de suggestie van allochtonendiscotheken is helemaal een roadmap to apartheid![]()
Wanneer gaat justitie in het land nu gewoon eens optreden tegen alle soorten tuig van de richel, ongeacht huidskleur, afkomst, weet ik wat? Hoe moeilijk is het nou om kleine klootzakjes die de boel verzieken te straffen en (her) op te voeden? Als ze nu gewoon eens begonnen met de regels die in ons wetboek staan af te dwingen, dan had je dit soort discriminatie helemaal niet nodig, bah![]()
DE joden, DE marokkanen -> racisme. Stop met hokjesdenken aub en begin mensen als mensen te zien ipv representanten van een bepaalde groep. Racisme is nog altijd verboden volgens Artikel 1 van onze grondwet en wie die niet wenst te respecteren kan wat mij betreft oprotten naar een land met een grondwet die hem/haar beter aanstaat. Onverschillig of dat nu de VS of Iran is....quote:Op maandag 9 juli 2007 00:33 schreef Hathor het volgende:
[..]
Je ziet alleen een klein detail over het hoofd. De joden waar jij het over hebt maakten er geen teringzooi van in zwembaden en schouwburgen, de Marokkanen in kwestie wel. Er zit een wezenlijk verschil tussen groepen de deur weigeren puur vanwege racistische motieven, of om de veiligheid van de andere bezoekers te waarborgen.
de joden werden geweigerd vanwege het ras, werden leugens verteld dat ze monsters waren.quote:Op maandag 9 juli 2007 00:21 schreef Einskaldir het volgende:
[..]
Ik quote nu ff de topictitel:
[..]
Welk stukje van de zin "Disco mag Marokkanen weigeren " begrijp jij nu niet?
Ik vind het overigens een zeer slechte zaak dat discriminatie op deze manier nu toegestaan wordt in Nederland. Dit is net zo goed fout als het weigeren bij Joden in schouwburgen en zwembaden in de 2e WO, de suggestie van allochtonendiscotheken is helemaal een roadmap to apartheid![]()
Wanneer gaat justitie in het land nu gewoon eens optreden tegen alle soorten tuig van de richel, ongeacht huidskleur, afkomst, weet ik wat? Hoe moeilijk is het nou om kleine klootzakjes die de boel verzieken te straffen en (her) op te voeden? Als ze nu gewoon eens begonnen met de regels die in ons wetboek staan af te dwingen, dan had je dit soort discriminatie helemaal niet nodig, bah![]()
Nee, ik pieker er niet over om te stoppen met hokjesdenken, waarom zou ik? Dat doen ze aan de andere kant namelijk ook. Racisme? Tsja, misschien wel, maar realisme vind ik een toepasselijkere naam.quote:Op maandag 9 juli 2007 00:41 schreef Einskaldir het volgende:
[..]
DE joden, DE marokkanen -> racisme. Stop met hokjesdenken aub en begin mensen als mensen te zien ipv representanten van een bepaalde groep. Racisme is nog altijd verboden volgens Artikel 1 van onze grondwet en wie die niet wenst te respecteren kan wat mij betreft oprotten naar een land met een grondwet die hem/haar beter aanstaat. Onverschillig of dat nu de VS of Iran is....
Herlees de geschiedenis van het Derde Rijk en je zult het snappen. Elk jaar zeggen we op 4 mei weer: "Dat nooit weer!" en elk jaar schijnen minder mensen het te begrijpen....quote:Waarom zou ik?
"marokkanen zijn gewoon geweldadig en crimineel."quote:Op maandag 9 juli 2007 00:43 schreef Bresser het volgende:
[..]
De joden werden geweigerd vanwege het ras, er werden leugens verteld dat ze monsters waren.
Marokkanen zijn gewoon gewelddadig en crimineel.
Elk persoon dat geregeld gaat stappen kan dat vanuit eigen ervaring wel vertellen.
Je weigert een groep dus omdat ze gewelddadig zijn, mooi toch.
Vanuit het perspectief van de ondernemer, wat zou jij redelijke tegenmaatregelen vinden die genomen zouden kunnen worden om ervoor te zorgen, dat amok van groepen gasten geen inkomstenderving veroorzaakt?quote:Op maandag 9 juli 2007 00:55 schreef Einskaldir het volgende:
[..]
Herlees de geschiedenis van het Derde Rijk en je zult het snappen. Elk jaar zeggen we op 4 mei weer: "Dat nooit weer!" en elk jaar schijnen minder mensen het te begrijpen....
Ik zal nu ongetwijfeld een reacties krijgen met als strekking dat ik zit te overdrijven, maar het gaat mij om het MECHANISME van discriminatie. Het proces dat, eenmaal in gang gezet, zulke akelige gevolgen kan hebben. Natuurlijk zal het in Nederland niet zo aflopen dat we alle allochtonen naar de gaskamer afvoeren, maar als je begint te discrimineren, dan ben je voor mij vergelijkbaar met (let wel: NIET hetzelfde als!) een Nazi.
[edit]
[..]
"marokkanen zijn gewoon geweldadig en crimineel."
Goede argumentatie, schitterend onderbouwd!!
Reageer dan gewoon niet joh....
[/edit]
Dat 'mag' niet want dan zijn we aan het generaliseren. En tja, ieder individu is anders. Ook al hangen/vechten/jatten/irriteren al die 'individuen' met groepjes. Maar niet hokjesdenken hoor! Vooral niet hokjesdenken. Poeh hee, stel je voor.quote:Op maandag 9 juli 2007 02:07 schreef Siriusje het volgende:
Dat de goede Marokkanen in TimeOut nog binnen mogen is natuurlijk met een groot knipoog, aangezien die er niet zijn.
En ik word niet goed van al die 'rechtvaardiging' hiervan dat dit geen discriminatie is. Wanneer durft Nederland eens volmondig te zeggen dat we die inferieure zandapen helemaal zat zijn.
Ik kan de ondernemer helemaal geen ongelijk geven. De Staat der Nederlanden doet helaas haar werk nietquote:Op maandag 9 juli 2007 01:24 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Vanuit het perspectief van de ondernemer, wat zou jij redelijke tegenmaatregelen vinden die genomen zouden kunnen worden om ervoor te zorgen, dat amok van groepen gasten geen inkomstenderving veroorzaakt?
Daarbij moet gezegd worden, dat dit uiteindelijke voornemen is gevormd uit een onlangs massale vechtpartij tussen twee groepen Marokkanen na eerder soortgelijke voorvallen.
Hoi, ik ken een goede Marokkaan die hier op de universiteit zit, nog nooit wat gejat heeft, nog nooit iemand in elkaar geslagen heeft en zich normaal gedraagt.quote:Op maandag 9 juli 2007 02:07 schreef Siriusje het volgende:
Dat de goede Marokkanen in TimeOut nog binnen mogen is natuurlijk met een groot knipoog, aangezien die er niet zijn.
En ik word niet goed van al die 'rechtvaardiging' hiervan dat dit geen discriminatie is. Wanneer durft Nederland eens volmondig te zeggen dat we die inferieure zandapen helemaal zat zijn.
Dat komt omdat discriminatie niet nodig is om probleem Marokkanen aan te pakken. Ze zouden simpelweg aangepakt moeten worden vanwege hun gedrag. Maar dat gebeurt momenteel vrijwel niet.quote:Op maandag 9 juli 2007 02:07 schreef Siriusje het volgende:
Time out weigert alle Marokkanen dus hetzelfde wat nazi´s deden.quote:Op maandag 9 juli 2007 00:43 schreef Bresser het volgende:
[..]
de joden werden geweigerd vanwege het ras, werden leugens verteld dat ze monsters waren.
marokkanen zijn gewoon geweldadig en crimineel.
elk persoon die geregeld gaat stappen kan dan vanuit eigen ervaring wel vertellen.
je weigert een groep dus omdat ze gewelddadig zijn, mooi toch.
Precies! Wanneer gaat de politie eens een keertje doen waar ze voor betaald worden? En mocht dat met de huidige middelen cq personeelsbezetting niet mogelijk zijn, waarom wordt daar niet eens iets aan gedaan? We laten in dit land gewoon lijdzaam toe dat er mensen zijn die hun reet afvegen met normen/waarden/wetten. Van de zotte!!!quote:Op maandag 9 juli 2007 10:46 schreef Gabry het volgende:
[..]
Dat komt omdat discriminatie niet nodig is om probleem Marokkanen aan te pakken. Ze zouden simpelweg aangepakt moeten worden vanwege hun gedrag. Maar dat gebeurt momenteel vrijwel niet.
Er wordt opgeroepen tot discriminatie omdat ze zich misdragen. Maar als iemand zich misdraagt, dan heb je geen discriminatie nodig om hem aan te pakken, aangezien er al gronden zijn om die persoon aan te pakken.
Kleine kanttekening:quote:Op maandag 9 juli 2007 17:02 schreef Meki het volgende:
[..]
Time out weigert alle Marokkanen dus hetzelfde wat nazi´s deden.
ga het gewoon niet ontkennen
plus ga aub je onzin verhaal vertellen aan peuters ofzo
quote:Op maandag 9 juli 2007 17:02 schreef Meki het volgende:
[..]
Time out weigert alle Marokkanen dus hetzelfde wat nazi´s deden.
ga het gewoon niet ontkennen
plus ga aub je onzin verhaal vertellen aan peuters ofzo
ach gut arme huiliequote:Op maandag 9 juli 2007 23:19 schreef Einskaldir het volgende:
[..]
Precies! Wanneer gaat de politie eens een keertje doen waar ze voor betaald worden? En mocht dat met de huidige middelen cq personeelsbezetting niet mogelijk zijn, waarom wordt daar niet eens iets aan gedaan? We laten in dit land gewoon lijdzaam toe dat er mensen zijn die hun reet afvegen met normen/waarden/wetten. Van de zotte!!!
[..]
Kleine kanttekening:
Volgens de Volkskrant van vandaag (ik las m vanmiddag) werden mensen met een Marokkaans uiterlijk geweigerd als ze woonachtig waren in Helmond en niet bij de uitsmijters bekend waren als stamgast die al een tijdje komt zonder problemen te veroorzaken.
Maar getuige mijn eerdere posts, het is en blijft discriminatie dus mijns inziens houdt de vergelijking met nazi's wel degelijk steek.
quote:Woensdag 4 juli 2007 - DEN BOSCH - In Den Bosch is het aantal geregistreerde Marokkaanse veelplegers in de leeftijd van 24 jaar vorig jaar vergeleken met 2005 toegenomen met 30%. Ook Wacha!, een project dat Marokkaanse jongeren perspectief moet bieden, heeft het tij niet kunnen keren. Dat constateert het Bossche college van B. en W.
tegen mij? zoja wat bedoel je hier mee dan??quote:Op maandag 9 juli 2007 23:56 schreef Einskaldir het volgende:
@ Sora:
3 "Alternatief zou verschillende entree kosten maar dat is echt apartheid "
Botweg mensen met een kleurtje weigeren is ook apartheid....
Aan Joden werden net zulke attributen toegeschreven, als dat jij nu aan Marokkanen doet.quote:Op maandag 9 juli 2007 00:43 schreef Bresser het volgende:
[..]
de joden werden geweigerd vanwege het ras, werden leugens verteld dat ze monsters waren.
marokkanen zijn gewoon geweldadig en crimineel.
elk persoon die geregeld gaat stappen kan dan vanuit eigen ervaring wel vertellen.
je weigert een groep dus omdat ze gewelddadig zijn, mooi toch.
Er staat vrij duidelijk boven "@ Sora" Dan heb ik het dus tegen Sora, niet tegen SneakyPete. Lijkt me duidelijk, toch?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 00:03 schreef sneakypete het volgende:
[..]
tegen mij? zoja wat bedoel je hier mee dan??
racisme?quote:Op maandag 9 juli 2007 23:57 schreef sneakypete het volgende:
Ja dus? Racisme goedkeuren?
Cijfers zijn irrelevant omdat je ze in allerlei perspectieven kunt zien.
Uitsluiting leidt alleen maar tot meer ellende
Oke 1 of 2 misschien niet maar wel de overige 10 miljard die in nederland wonenquote:Op dinsdag 10 juli 2007 00:42 schreef sneakypete het volgende:
Jij als je stelt dat alle Marokkanen zich hieraan schuldig maken.
Rot op met je gronwet, ik bepaal zelf wie ik binnenlaat en wie niet. Zorgt die grondwet er ook voor dat ik alles vergoed krijg als mijn tent weer eens helemaal verbouwd is?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 00:01 schreef sneakypete het volgende:
Niet als daarbij de grondwet wordt overtreden
Nee , maar als er problemen zijn , dan zijn het meestal wel Marokkanen.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 00:42 schreef sneakypete het volgende:
Jij als je stelt dat alle Marokkanen zich hieraan schuldig maken.
Dat is dus niet zo. Het gaat om een duidelijk afgebakende groep herriezoekers. Hun namen zijn bekend, mensen moeten zich identificeren om binnen te mogen en op die manier houden ze de herrieschoppers buiten.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 08:37 schreef Enchanter het volgende:
en dat daar dan een paar niet kwaadwillende Marokkanen de dupe van zijn is heel zuur
Dat is een racistische opmerking.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 08:37 schreef Enchanter het volgende:
Nee , maar als er problemen zijn , dan zijn het meestal wel Marokkanen.
Het ware beter als zoiets geregeld werd zonder dat de nietkwaadwillende Marokkanen er de dupe van werden, nietwaar?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 08:37 schreef Enchanter het volgende:
Je begrijpt zeker niet als er vaak vechtpartijtjes zijn in een bepaalde tent , dat er minder mensen op af komen en dat is minder omzet.
Als er minder mensen binnen zijn , is het ook minder gezellig , dus blijven die andere gasten ook weg =omzet =
zaak.
De uitbater probeert gewoon z'n tent te redden en dat daar dan een paar niet kwaadwillende Marokkanen de dupe van zijn is heel zuur , maar voorkomen is nou eenmaal beter dan genezen
Bah!quote:Op dinsdag 10 juli 2007 02:32 schreef Hathor het volgende:
Rot op met je gronwet,
Ja en nee. De wet (niet de grondwet) geeft je de mogelijkheid om de schade te verhalen op de dader(s). De politie hoort je daarbij behulpzaam te zijn. Maar ja, die sukkels doen helaas hun werk niet cq hebben de middelen niet om hun werk naar behoren te doen.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 02:32 schreef Hathor het volgende:
ik bepaal zelf wie ik binnenlaat en wie niet. Zorgt die grondwet er ook voor dat ik alles vergoed krijg als mijn tent weer eens helemaal verbouwd is?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |