abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51384400
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 21:55 schreef sneakypete het volgende:

[..]

Een vergelijking die niet opgaat. Een huis is priveterrein, mensen komen vrijwillig en jij laat ze vrijwillig toe. Een discotheek nodigt echter niemand uit maar opent gewoon zijn deur, strooit wat reclame rond en wacht af. Als er dan klanten komen, heb je eenvoudigweg het recht niet om te zeggen: o wacht je bent een marokkaan, nee dan mag je er niet in.
Dus wel, zij bepalen wie binnenkomt en wie niet. Zij zeggen niet o wacht je bent een marokkaan, ze zeggen o wacht, je bent iemand die hier geregeld overlast bezorgd, nee dan mag je er niet in.

Echt niet normaal hoe nu geroepen wordt door gefrustreerde marokkaanknuffelaars als jij over rechten. Die rechten hebben de slachtoffers van marokkaantjes blijkbaar niet?
quote:
Zoals eerder opgemerkt, echt ongelooflijk hoe gefrustreerde figuren hier de grondwet met voeten treden.
Jij bent duidelijk nooit lastig gevallen door een marokkaan of je voertuig is nooit gejat door een marokkaan, hoop dat het nog wel gebeurd en dan niet 1 keertje maar meerdere keren achter mekaar
pi_51384526
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 21:55 schreef sneakypete het volgende:

[..]

Een vergelijking die niet opgaat. Een huis is priveterrein, mensen komen vrijwillig en jij laat ze vrijwillig toe. Een discotheek nodigt echter niemand uit maar opent gewoon zijn deur, strooit wat reclame rond en wacht af. Als er dan klanten komen, heb je eenvoudigweg het recht niet om te zeggen: o wacht je bent een marokkaan, nee dan mag je er niet in.

Zoals eerder opgemerkt, echt ongelooflijk hoe gefrustreerde figuren hier de grondwet met voeten treden.
Ook een discotheek behoort aan iemand toe, dus is ook priveterrein en absoluut geen openbaar gebouw zoals een gemeentehuis. De eigenaar heeft het recht om personen te weigeren. Het waarom doet er even niet toe.of vanwege agressief gedrag of kleur. Hij wil verantwoord ondernemen.

Zeker nooit gehoord van kledingvoorschriften, besloten clubs e.d.?
  donderdag 12 juli 2007 @ 07:59:41 #178
104963 ETA
European Travel Author
pi_51384740
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 06:52 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Ook een discotheek behoort aan iemand toe, dus is ook priveterrein en absoluut geen openbaar gebouw zoals een gemeentehuis. De eigenaar heeft het recht om personen te weigeren. Het waarom doet er even niet toe.of vanwege agressief gedrag of kleur. Hij wil verantwoord ondernemen.

Zeker nooit gehoord van kledingvoorschriften, besloten clubs e.d.?
Hij heeft het recht mensen te weigeren, en het waarom maakt wel degelijk uit. Vanwege aggresief gedrag van die gast, ja dat mag. Vanwege de kleur, nee, dat mag niet.

Wat betreft kledingvoorschriften, je kiest zelf bewust voor je kleding, je kan niet je afkomst kiezen. Verschil lijkt me toch zeer voordehand?
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 05:48 schreef SolidasRock het volgende:

[..]

Dus wel, zij bepalen wie binnenkomt en wie niet. Zij zeggen niet o wacht je bent een marokkaan, ze zeggen o wacht, je bent iemand die hier geregeld overlast bezorgd, nee dan mag je er niet in.

Echt niet normaal hoe nu geroepen wordt door gefrustreerde marokkaanknuffelaars als jij over rechten. Die rechten hebben de slachtoffers van marokkaantjes blijkbaar niet?

[..]
lees nu eens wat er gezegd word. We hebben het over uitgaansgelegenheden waar ze Marokkanen weigeren omdat ze Marokkanen zijn, dat is discriminatie en niet toegestaan. Iedereen hier is het over eens dat je lastige lui de toegang mag weigeren, niemand die zegt dat je deze lui moet toelaten....

Echt niet normaal hoe jij lekker selectief leest en je eigen gedachtegang over "linkse" lui bevestigd ziet worden....... hellooooww onderbuikgevoelens
quote:
Jij bent duidelijk nooit lastig gevallen door een marokkaan of je voertuig is nooit gejat door een marokkaan, hoop dat het nog wel gebeurd en dan niet 1 keertje maar meerdere keren achter mekaar
En jij hebt duidelijk nooit discriminatie meegemaakt, denk eens hierover na....
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_51392272
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 07:59 schreef ETA het volgende:

lees nu eens wat er gezegd word. We hebben het over uitgaansgelegenheden waar ze Marokkanen weigeren omdat ze Marokkanen zijn, dat is discriminatie en niet toegestaan. Iedereen hier is het over eens dat je lastige lui de toegang mag weigeren, niemand die zegt dat je deze lui moet toelaten....

Echt niet normaal hoe jij lekker selectief leest en je eigen gedachtegang over "linkse" lui bevestigd ziet worden....... hellooooww onderbuikgevoelens
Hellooooooo marokkanenknuffelaar
quote:
En jij hebt duidelijk nooit discriminatie meegemaakt, denk eens hierover na....
Het is gewoon de waarheid, mag jij lekker discriminatie roepen tegen alle marokkanen die in mijn leven mij overlast hebben bezorgd, dat helpt me niet verder, beter is dat ze samen met jou teruggaan
  donderdag 12 juli 2007 @ 14:14:37 #180
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_51393929
Wanneer gaan ze het in de rest van Nederland invoeren?
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
pi_51394221
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 14:14 schreef jpg97 het volgende:
Wanneer gaan ze het in de rest van Nederland invoeren?
Goede vraag
  donderdag 12 juli 2007 @ 14:40:11 #182
117098 Hathor
Effe niet
pi_51394706
Ik ben ooit eens samen met een Marokkaan de deur geweigerd bij een cultureel centrum in Den Bosch, althans...ik mocht doorlopen, maar de Marokkaan mocht niet naar binnen, maar omdat ik met hem samen was ben ik ook maar buitengebleven. We hebben het hier dus over een gebouw waar mensen van buitenlandse komaf bij elkaar komen voor gezellig wat te babbelen of wat te drinken. Het zat vol met Turken, Spanjaarden, Joego's, en ook nog wat Surinamers, maar Marokkanen mochten niet binnen, en dat werd medegedeeld door een Turkse portier. Het is dus niet geheel aan Nederlanders te wijten dat Marokkanen op veel plekken de deur word geweigerd, de andere buitenlanders zijn ze blijkbaar ook zat.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  donderdag 12 juli 2007 @ 14:47:28 #183
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_51394980
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 14:40 schreef Hathor het volgende:
Ik ben ooit eens samen met een Marokkaan de deur geweigerd bij een cultureel centrum in Den Bosch, althans...ik mocht doorlopen, maar de Marokkaan mocht niet naar binnen, maar omdat ik met hem samen was ben ik ook maar buitengebleven. We hebben het hier dus over een gebouw waar mensen van buitenlandse komaf bij elkaar komen voor gezellig wat te babbelen of wat te drinken. Het zat vol met Turken, Spanjaarden, Joego's, en ook nog wat Surinamers, maar Marokkanen mochten niet binnen, en dat werd medegedeeld door een Turkse portier. Het is dus niet geheel aan Nederlanders te wijten dat Marokkanen op veel plekken de deur word geweigerd, de andere buitenlanders zijn ze blijkbaar ook zat.
En wat zei je toen tegen die Marokkaanse mede-cultureelcentrumganger? "Eigen schuld!" ?
  donderdag 12 juli 2007 @ 14:47:34 #184
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_51394986
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 14:40 schreef Hathor het volgende:
Het was dsan ook een cultureel centrum, niet een achterlijke cultuur centrum

Bovendien is die turkse portier dus wel geheel geïntegreerd. Hulde.
PieAir
pi_51395340
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 13:13 schreef Pool het volgende:

[..]

Natuurlijk is het begrijpelijk. Net zoals het begrijpelijk is dat je de verkrachter van je vrouw in de gevangenis opzoekt en vermoordt. Net zoals het begrijpelijk is dat iemand met voorkennis van negatieve ontwikkelingen in een beursgenoteerd bedrijf zijn aandelenpakket daarin verkoopt. Net zoals het begrijpelijk is dat bouwbedrijven met elkaar afspraken maken over de aanbestedingen zodat de winstmarge wat hoger is. Net zoals het begrijpelijk is dat bij een sollicitatie aan de vrouwelijk sollicitant wordt gevraagd of ze kinderplannen heeft.

Allemaal dingen die begrijpelijk zijn, maar die de wetgever na een belangenafweging heeft verboden, omdat ze grote negatieve sociaal-economische gevolgen hebben of omdat ze in strijd zijn met fundamentele rechten van anderen.
ach ja dan neem ik aan dat jij wel even de oplossing voor de uitbaters hebt? ze hebben de keuze: laten ze marokkanen toe dan is het risico op vechtpartijen veel groter en zien ze vaste klanten vertrekken, dus een hoop verlies. alternatief is marokkanen weigeren. Maar dan staan alle moraalridders op het witte paard klaar om de eerste steen te smijten.
pi_51395465
Zou FOK overwegen om marokkanen van FOK te weren als ik dit zou voorstellen in FB?

Dan zijn we van Meki af om te beginnen

Hierna ga ik iets verzinnen om van bijv Viswijfje af te komen

[ Bericht 28% gewijzigd door #ANONIEM op 12-07-2007 15:02:02 ]
  donderdag 12 juli 2007 @ 15:09:41 #187
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_51395756
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 14:57 schreef Sora het volgende:

[..]

ach ja dan neem ik aan dat jij wel even de oplossing voor de uitbaters hebt? ze hebben de keuze: laten ze marokkanen toe dan is het risico op vechtpartijen veel groter en zien ze vaste klanten vertrekken, dus een hoop verlies. alternatief is marokkanen weigeren. Maar dan staan alle moraalridders op het witte paard klaar om de eerste steen te smijten.
Tja, pasjessystemen, meer uitsmijters aannemen, camera's ophangen en dergelijke vinden de uitbaters natuurlijk te duur. Dan is discrimineren goedkoper. Maar discriminatie is sociaal weer zeer onwenselijk, dus moet worden gezorgd dat discriminatie pas echt duur wordt, door hoge boetes en bestuursdwang. Dan worden uitbaters gedwongen om wel de nodige maatregelen te nemen om herrieschoppers (en dus niet hele bevolkingsgroepen) te kunnen filteren. Het biertje wordt dan iets duurder, maar dan wordt er tenminste niet gediscrimineerd en dat is het wel waard.

De prijs van discriminatie zie je niet meteen, maar die is erg hoog. Die Marokkanen die met moeite hun oorspronkelijke cultuur een beetje opzijschuiven en wat meer verwestersen worden in hun pogingen tegengehouden door dit soort weigerpraktijken. Potentiële bruggenbouwers tussen de culturen worden teruggeduwd naar de positie van kutmarokkaantje als ze niet gewoon de discotheken in mogen en ze niet gewoon gelijke kans maken op een stage of een baantje.
  donderdag 12 juli 2007 @ 15:10:35 #188
117098 Hathor
Effe niet
pi_51395792
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 14:47 schreef Pool het volgende:

[..]

En wat zei je toen tegen die Marokkaanse mede-cultureelcentrumganger? "Eigen schuld!" ?
Nou nee, ik ben gewoon met die gast ergens anders heen gegaan, het heeft nou niet echt veel nut om aan de deur heibel te gaan staan maken, hij leek vastbesloten om geen Marokkanen binnen te laten, dus dan win je het toch niet. Geen probleem, het bier smaakt een deur verderop net zo lekker hoor.
  donderdag 12 juli 2007 @ 15:14:14 #189
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_51395917
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 15:10 schreef Hathor het volgende:

[..]

Nou nee, ik ben gewoon met die gast ergens anders heen gegaan, het heeft nou niet echt veel nut om aan de deur heibel te gaan staan maken, hij leek vastbesloten om geen Marokkanen binnen te laten, dus dan win je het toch niet. Geen probleem, het bier smaakt een deur verderop net zo lekker hoor.
Moslims mogen heul geen alcohol

Hypocriet volk dus
PieAir
  donderdag 12 juli 2007 @ 15:22:53 #190
117098 Hathor
Effe niet
pi_51396206
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 15:14 schreef jpg97 het volgende:

[..]

Moslims mogen heul geen alcohol

Hypocriet volk dus
Als jij denkt dat er geen Marokkanen zijn die bier drinken, dan heb jij het toch niet goed begrepen. Die gast zal best wel moslim zijn geweest, nooit naar gevraagd eigenlijk, maar hij zoop net zo hard mee hoor. Als het zo'n religieuze zeikerd was geweest, was ik van huis uit al nooit met hem uit gegaan, want dat soort mensen kan ik missen als kiespijn.
pi_51403568
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 15:09 schreef Pool het volgende:

[..]

Tja, pasjessystemen, meer uitsmijters aannemen, camera's ophangen en dergelijke vinden de uitbaters natuurlijk te duur. Dan is discrimineren goedkoper. Maar discriminatie is sociaal weer zeer onwenselijk, dus moet worden gezorgd dat discriminatie pas echt duur wordt, door hoge boetes en bestuursdwang. Dan worden uitbaters gedwongen om wel de nodige maatregelen te nemen om herrieschoppers (en dus niet hele bevolkingsgroepen) te kunnen filteren. Het biertje wordt dan iets duurder, maar dan wordt er tenminste niet gediscrimineerd en dat is het wel waard.

De prijs van discriminatie zie je niet meteen, maar die is erg hoog. Die Marokkanen die met moeite hun oorspronkelijke cultuur een beetje opzijschuiven en wat meer verwestersen worden in hun pogingen tegengehouden door dit soort weigerpraktijken. Potentiële bruggenbouwers tussen de culturen worden teruggeduwd naar de positie van kutmarokkaantje als ze niet gewoon de discotheken in mogen en ze niet gewoon gelijke kans maken op een stage of een baantje.
Pasjessysteem word al jaren om gevraagd maar komt er maar niet, meer uitsmijters aannemen heeft niet zoveel zin, 5 man begin je niet zoveel mee als er binnen 50 aan het vechten zijn. probleem is dat er veel te lang niets is gedaan tegen het wangedrag van bepaalde bevolkingsgroepen, zei je er iets van dan kreeg je direct het etiket "racist" opgeplakt en nu zitten we dus met de gebakken peren.
Camera's ophangen is ook weer zoiets, daarop zie je ook niet alles perfect en word door veel mensen niet gewaardeerd.

Wat betreft stageplaatsen: Ik zit op de HVA, genoeg marokkanen en turken daar maar ik hoor geen gezeur over het niet vinden van een stageplaats. beetje fatsoenlijk nederlands tikken en goed gekleed op je sollicitatiegesprek komen deed blijbkaar wonderen.

Ik ben het met je eens dat de oplossing van simpelweg alles weigeren zeker niet de beste oplossing is, maar veel meer beveiligingspersoneel in dienst nemen zou de kosten flink opjagen en dan blijven mensen ook weg. Daarnaast wil een uitbater niet regelmatig gedonder binnen zijn tent, dat jaagt ook bezoekers weg laten marokkanen nou net keihard gewerkt om een ontzettend slechte reputatie op te bouwen en het instand houden ervan word ook behoorlijk wat tijd ingestoken, dat maakt het toelaten ervan niet bepaald aantrekkelijker. als je zo'n pasjes systeem zou kunnen invoeren (dat zal overigens toch echt vanuit de politiek moeten komen en dat zie ik niet snel gebeuren) dan is het wenselijk als dat word gekoppeld aan de politie database zodat tuig wat al in aanraking is gekomen met justitie bijvoorbaat geweigerd kan worden.
pi_51404495
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 12:54 schreef ChillyWilly het volgende:
Goed plan! Marokkaanse meisjes mogen niet naar de discotheek, dus het weigeren van Marokkaanse jongens herstelt de man - vrouw balans
Hier zit toch een gedeelte van de waarheid in
pi_51404532
Een goed team van beveiligers heeft weldegelijk veel invloed op de sfeer binnen een tent. pasjessysteem zou een eerlijker oplossing zijn dan de huidige discriminatie die volop gebeurt, omdat je dan mensen individueel benadert, zoals het ook hoort.
Veel horecagelegenheden huren echter een team gorrilla's in dat stiekem gewoon hoopt op een avondje matten waardoor de sfeer alleen nog maar verder verziekt wordt. Ik ben vaak genoeg uit geweest om te weten dat zulke wanpraktijken voorkomen. Drugsgebruikende beveiligers, machtsmisbruikers, agressievelingen, ze staan allemaal aan de ingang van jouw stamkroeg of disco. Meer controle op de kwaliteit van beveiliging zou ook nodig zijn.

Vroeger kwam ik vaak op hardcorehouse feesten en daar heb je zo'n beetje het omgekeerde van wat in dit nieuwsbericht gebeurt. Daar stond vaak een groepje zenuwachtige, getinte beveiligers die de hele avond op gespannen voet met het publiek staan (waar zoals bekend helaas altijd wel een groepje racisten tussen zit in dit muziekgenre)
Gevolg was agressief optreden tegen kleine vergrijpjes, een onredelijk deurbeleid en totale onverschilligheid tav de normale bezoeker met goede intenties. Ik heb vaak genoeg gezien hoe mensen overdreven hardhandig verwijderd werden om dingen als een jointje roken of iets te wild dansen, waardoor er een nog opgefokter sfeer met meer incidenten ontstond.
Ik weet zeker dat er omgekeerd veel blanke beveilgers zijn met soortgelijke vooroordelen over hun publiek, en dat blijkt ook wel uit het verhaaltje dat je nu ziet.
  donderdag 12 juli 2007 @ 20:42:55 #194
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_51406788
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 15:22 schreef Hathor het volgende:

[..]

Als jij denkt dat er geen Marokkanen zijn die bier drinken, dan heb jij het toch niet goed begrepen. Die gast zal best wel moslim zijn geweest, nooit naar gevraagd eigenlijk, maar hij zoop net zo hard mee hoor. Als het zo'n religieuze zeikerd was geweest, was ik van huis uit al nooit met hem uit gegaan, want dat soort mensen kan ik missen als kiespijn.
Okay, kan.. maar toch vind ik het dan lame dat er marokkanen bij zijn die geen varkensvlees eten, en niet eten tijdens de ramadan, maar dan wel zuipen

Lekker gelovig zijn hoe jou het uitkomt, en dan afgeven op de "ongelovige honden van het Westen"
PieAir
pi_51412859
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 20:42 schreef jpg97 het volgende:

[..]

Okay, kan.. maar toch vind ik het dan lame dat er marokkanen bij zijn die geen varkensvlees eten, en niet eten tijdens de ramadan, maar dan wel zuipen

Lekker gelovig zijn hoe jou het uitkomt, en dan afgeven op de "ongelovige honden van het Westen"
Hee joh, zou het dan misschien (heeeeeeel misschien) zo zijn dat niet alle Marokkanen hetzelfde zijn? En dat het dus niet eerlijk eerlijk is om alle Marokkanen (uit Helmond, die geen stamgast zijn) te gaan weigeren omdat er problemen zijn geweest met Marokkanen?

Mensen heb je in alle soorten en maten, smaken en kleuren. Dit grove gegeneraliseer leidt nergens toe.
It lyket wol nei fleanen....
pi_51415097
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 23:21 schreef Einskaldir het volgende:

[..]

Hee joh, zou het dan misschien (heeeeeeel misschien) zo zijn dat niet alle Marokkanen hetzelfde zijn? En dat het dus niet eerlijk eerlijk is om alle Marokkanen (uit Helmond, die geen stamgast zijn) te gaan weigeren omdat er problemen zijn geweest met Marokkanen?

Mensen heb je in alle soorten en maten, smaken en kleuren. Dit grove gegeneraliseer leidt nergens toe.
ik vind het anders maar wat fijn.
als wij gaan stappen willen we geen gezeik of kans op ruzie of wat dan ook.
marokkanen zijn kutpubliek voor zowel de horeca (dat tuig doet de hele avond op 2 cola's) en de andere gasten.

dus win-win situatie voor kastelijn en gasten. denk juist dat tenten met een strikt deurbeleid meer winst draaien dan tenten die R&B volk aantrekken.
  vrijdag 13 juli 2007 @ 01:17:15 #197
117098 Hathor
Effe niet
pi_51416169
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 20:42 schreef jpg97 het volgende:

[..]

Het is maar net hoe zeer je met je geloof bezig bent. Ik denk dat allah het ook niet zo tof vind om zijn volgelingen te zien blowen, maar hier in de buurt blowt het gros van de Marokkaanse jongeren, en daar doen ze ook helemaal niet geheimzinnig over, het gebeurt gewoon op de hoek van de straat. Ze zitten ook regelmatig te snacken in de patatzaak hier vlakbij, en ik denk dat gelovige moslims het daar ook niet zo op hebben. Hoe geloviger, hoe meer van dat soort zaken je jezelf ontzegd denk ik.
  vrijdag 13 juli 2007 @ 02:51:39 #198
104963 ETA
European Travel Author
pi_51418004
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 13:19 schreef SolidasRock het volgende:

[..]

Hellooooooo marokkanenknuffelaar
[..]

Het is gewoon de waarheid, mag jij lekker discriminatie roepen tegen alle marokkanen die in mijn leven mij overlast hebben bezorgd, dat helpt me niet verder, beter is dat ze samen met jou teruggaan
mooie inhoudelijke reaktie als je tegen discriminatie bent, dan moet je wel een marokkanenknuffelaar zijn....

En dan maatschappelijke problemen oplossen door rascisme.... . jongen, je hebt echt een enorm bekrompen view... lees wat er gezegd wordt en niet alleen de stukjes die je eigen wereldbeeld bevestigen, misschien steek je er nog wat van op

Het zou toch wat zijn als je bijvoorbeeld naar de VS gaat en dan bij de grens opgepakt wordt, alleen omdat Nederland een enorme wietproducent is, en dat jij dan ook wel een wietteler moet zijn.... "Ja, maar ik ben geen wietteler, slechts een handjevol nederlanders doet dat...."...........

Jij bent serieus een probleem voor onze samenleving met deze opvattingen.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_51419043
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 02:51 schreef ETA het volgende:

[..]

mooie inhoudelijke reaktie als je tegen discriminatie bent, dan moet je wel een marokkanenknuffelaar zijn....

En dan maatschappelijke problemen oplossen door rascisme.... . jongen, je hebt echt een enorm bekrompen view... lees wat er gezegd wordt en niet alleen de stukjes die je eigen wereldbeeld bevestigen, misschien steek je er nog wat van op

Het zou toch wat zijn als je bijvoorbeeld naar de VS gaat en dan bij de grens opgepakt wordt, alleen omdat Nederland een enorme wietproducent is, en dat jij dan ook wel een wietteler moet zijn.... "Ja, maar ik ben geen wietteler, slechts een handjevol nederlanders doet dat...."...........

Jij bent serieus een probleem voor onze samenleving met deze opvattingen.
Het verschil is dat er inderdaad handjevol wiettelers zijn en de grootste deel van de marokkaantjes overlastbezorgers zijn. Voel je nou wat ik bedoel of blijf je marokkaantjes knuffelen?
  vrijdag 13 juli 2007 @ 06:11:42 #200
104963 ETA
European Travel Author
pi_51419063
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 06:01 schreef SolidasRock het volgende:

[..]

Het verschil is dat er inderdaad handjevol wiettelers zijn en de grootste deel van de marokkaantjes overlastbezorgers zijn. Voel je nou wat ik bedoel of blijf je marokkaantjes knuffelen?
denk je nu echt dat het grootste deel van de marokkaantjes overlast bezorgers zijn? Maar goed, dat doet er niet echt toe in deze discussie. voel je nu de onrecht als iemand jou gaat beoordelen op acties van anderen? Of vind je het terecht dat je in de bak wordt gestopt omdat er nu eenmaal veel Nederlanders wiet telen?

Hoezo marokkaantjes knuffelen.... tegen rascisme is iets anders dan marokkanen knuffelen... ik begrijp best wel dat je pissed om marokkanen bent omdat je door wat marokkanen bent lastig gevallen. Ik ben er ook niet blij mee met die hangjongeren die dames lastig vallen. Ik vind dat deze groep ook te makkelijk naar het discriminatie grijpt als iets hun tegenstaat.

Maar nog steeds, discriminatie is absoluut verwerpelijk en iets dat je niet licht moet opvatten.
Mijn reisfotos!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')