Dus wel, zij bepalen wie binnenkomt en wie niet. Zij zeggen niet o wacht je bent een marokkaan, ze zeggen o wacht, je bent iemand die hier geregeld overlast bezorgd, nee dan mag je er niet in.quote:Op woensdag 11 juli 2007 21:55 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Een vergelijking die niet opgaat. Een huis is priveterrein, mensen komen vrijwillig en jij laat ze vrijwillig toe. Een discotheek nodigt echter niemand uit maar opent gewoon zijn deur, strooit wat reclame rond en wacht af. Als er dan klanten komen, heb je eenvoudigweg het recht niet om te zeggen: o wacht je bent een marokkaan, nee dan mag je er niet in.
Jij bent duidelijk nooit lastig gevallen door een marokkaan of je voertuig is nooit gejat door een marokkaan, hoop dat het nog wel gebeurd en dan niet 1 keertje maar meerdere keren achter mekaarquote:Zoals eerder opgemerkt, echt ongelooflijk hoe gefrustreerde figuren hier de grondwet met voeten treden.
Ook een discotheek behoort aan iemand toe, dus is ook priveterrein en absoluut geen openbaar gebouw zoals een gemeentehuis. De eigenaar heeft het recht om personen te weigeren. Het waarom doet er even niet toe.of vanwege agressief gedrag of kleur. Hij wil verantwoord ondernemen.quote:Op woensdag 11 juli 2007 21:55 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Een vergelijking die niet opgaat. Een huis is priveterrein, mensen komen vrijwillig en jij laat ze vrijwillig toe. Een discotheek nodigt echter niemand uit maar opent gewoon zijn deur, strooit wat reclame rond en wacht af. Als er dan klanten komen, heb je eenvoudigweg het recht niet om te zeggen: o wacht je bent een marokkaan, nee dan mag je er niet in.
Zoals eerder opgemerkt, echt ongelooflijk hoe gefrustreerde figuren hier de grondwet met voeten treden.
Hij heeft het recht mensen te weigeren, en het waarom maakt wel degelijk uit. Vanwege aggresief gedrag van die gast, ja dat mag. Vanwege de kleur, nee, dat mag niet.quote:Op donderdag 12 juli 2007 06:52 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ook een discotheek behoort aan iemand toe, dus is ook priveterrein en absoluut geen openbaar gebouw zoals een gemeentehuis. De eigenaar heeft het recht om personen te weigeren. Het waarom doet er even niet toe.of vanwege agressief gedrag of kleur. Hij wil verantwoord ondernemen.
Zeker nooit gehoord van kledingvoorschriften, besloten clubs e.d.?
lees nu eens wat er gezegd word. We hebben het over uitgaansgelegenheden waar ze Marokkanen weigeren omdat ze Marokkanen zijn, dat is discriminatie en niet toegestaan. Iedereen hier is het over eens dat je lastige lui de toegang mag weigeren, niemand die zegt dat je deze lui moet toelaten....quote:Op donderdag 12 juli 2007 05:48 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Dus wel, zij bepalen wie binnenkomt en wie niet. Zij zeggen niet o wacht je bent een marokkaan, ze zeggen o wacht, je bent iemand die hier geregeld overlast bezorgd, nee dan mag je er niet in.
Echt niet normaal hoe nu geroepen wordt door gefrustreerde marokkaanknuffelaars als jij over rechten. Die rechten hebben de slachtoffers van marokkaantjes blijkbaar niet?
[..]
En jij hebt duidelijk nooit discriminatie meegemaakt, denk eens hierover na....quote:Jij bent duidelijk nooit lastig gevallen door een marokkaan of je voertuig is nooit gejat door een marokkaan, hoop dat het nog wel gebeurd en dan niet 1 keertje maar meerdere keren achter mekaar
Hellooooooo marokkanenknuffelaarquote:Op donderdag 12 juli 2007 07:59 schreef ETA het volgende:
lees nu eens wat er gezegd word. We hebben het over uitgaansgelegenheden waar ze Marokkanen weigeren omdat ze Marokkanen zijn, dat is discriminatie en niet toegestaan. Iedereen hier is het over eens dat je lastige lui de toegang mag weigeren, niemand die zegt dat je deze lui moet toelaten....
Echt niet normaal hoe jij lekker selectief leest en je eigen gedachtegang over "linkse" lui bevestigd ziet worden....... hellooooww onderbuikgevoelens![]()
Het is gewoon de waarheid, mag jij lekker discriminatie roepen tegen alle marokkanen die in mijn leven mij overlast hebben bezorgd, dat helpt me niet verder, beter is dat ze samen met jou teruggaanquote:En jij hebt duidelijk nooit discriminatie meegemaakt, denk eens hierover na....
Goede vraagquote:Op donderdag 12 juli 2007 14:14 schreef jpg97 het volgende:
Wanneer gaan ze het in de rest van Nederland invoeren?
En wat zei je toen tegen die Marokkaanse mede-cultureelcentrumganger? "Eigen schuld!" ?quote:Op donderdag 12 juli 2007 14:40 schreef Hathor het volgende:
Ik ben ooit eens samen met een Marokkaan de deur geweigerd bij een cultureel centrum in Den Bosch, althans...ik mocht doorlopen, maar de Marokkaan mocht niet naar binnen, maar omdat ik met hem samen was ben ik ook maar buitengebleven. We hebben het hier dus over een gebouw waar mensen van buitenlandse komaf bij elkaar komen voor gezellig wat te babbelen of wat te drinken. Het zat vol met Turken, Spanjaarden, Joego's, en ook nog wat Surinamers, maar Marokkanen mochten niet binnen, en dat werd medegedeeld door een Turkse portier. Het is dus niet geheel aan Nederlanders te wijten dat Marokkanen op veel plekken de deur word geweigerd, de andere buitenlanders zijn ze blijkbaar ook zat.
Het was dsan ook een cultureel centrum, niet een achterlijke cultuur centrumquote:Op donderdag 12 juli 2007 14:40 schreef Hathor het volgende:
Ik ben ooit eens samen met een Marokkaan de deur geweigerd bij een cultureel centrum in Den Bosch, althans...ik mocht doorlopen, maar de Marokkaan mocht niet naar binnen, maar omdat ik met hem samen was ben ik ook maar buitengebleven. We hebben het hier dus over een gebouw waar mensen van buitenlandse komaf bij elkaar komen voor gezellig wat te babbelen of wat te drinken. Het zat vol met Turken, Spanjaarden, Joego's, en ook nog wat Surinamers, maar Marokkanen mochten niet binnen, en dat werd medegedeeld door een Turkse portier. Het is dus niet geheel aan Nederlanders te wijten dat Marokkanen op veel plekken de deur word geweigerd, de andere buitenlanders zijn ze blijkbaar ook zat.
ach ja dan neem ik aan dat jij wel even de oplossing voor de uitbaters hebt? ze hebben de keuze: laten ze marokkanen toe dan is het risico op vechtpartijen veel groter en zien ze vaste klanten vertrekken, dus een hoop verlies. alternatief is marokkanen weigeren. Maar dan staan alle moraalridders op het witte paard klaar om de eerste steen te smijten.quote:Op woensdag 11 juli 2007 13:13 schreef Pool het volgende:
[..]
Natuurlijk is het begrijpelijk. Net zoals het begrijpelijk is dat je de verkrachter van je vrouw in de gevangenis opzoekt en vermoordt. Net zoals het begrijpelijk is dat iemand met voorkennis van negatieve ontwikkelingen in een beursgenoteerd bedrijf zijn aandelenpakket daarin verkoopt. Net zoals het begrijpelijk is dat bouwbedrijven met elkaar afspraken maken over de aanbestedingen zodat de winstmarge wat hoger is. Net zoals het begrijpelijk is dat bij een sollicitatie aan de vrouwelijk sollicitant wordt gevraagd of ze kinderplannen heeft.
Allemaal dingen die begrijpelijk zijn, maar die de wetgever na een belangenafweging heeft verboden, omdat ze grote negatieve sociaal-economische gevolgen hebben of omdat ze in strijd zijn met fundamentele rechten van anderen.
Tja, pasjessystemen, meer uitsmijters aannemen, camera's ophangen en dergelijke vinden de uitbaters natuurlijk te duur. Dan is discrimineren goedkoper. Maar discriminatie is sociaal weer zeer onwenselijk, dus moet worden gezorgd dat discriminatie pas echt duur wordt, door hoge boetes en bestuursdwang. Dan worden uitbaters gedwongen om wel de nodige maatregelen te nemen om herrieschoppers (en dus niet hele bevolkingsgroepen) te kunnen filteren. Het biertje wordt dan iets duurder, maar dan wordt er tenminste niet gediscrimineerd en dat is het wel waard.quote:Op donderdag 12 juli 2007 14:57 schreef Sora het volgende:
[..]
ach ja dan neem ik aan dat jij wel even de oplossing voor de uitbaters hebt? ze hebben de keuze: laten ze marokkanen toe dan is het risico op vechtpartijen veel groter en zien ze vaste klanten vertrekken, dus een hoop verlies. alternatief is marokkanen weigeren. Maar dan staan alle moraalridders op het witte paard klaar om de eerste steen te smijten.
Nou nee, ik ben gewoon met die gast ergens anders heen gegaan, het heeft nou niet echt veel nut om aan de deur heibel te gaan staan maken, hij leek vastbesloten om geen Marokkanen binnen te laten, dus dan win je het toch niet. Geen probleem, het bier smaakt een deur verderop net zo lekker hoor.quote:Op donderdag 12 juli 2007 14:47 schreef Pool het volgende:
[..]
En wat zei je toen tegen die Marokkaanse mede-cultureelcentrumganger? "Eigen schuld!" ?
Moslims mogen heul geen alcoholquote:Op donderdag 12 juli 2007 15:10 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nou nee, ik ben gewoon met die gast ergens anders heen gegaan, het heeft nou niet echt veel nut om aan de deur heibel te gaan staan maken, hij leek vastbesloten om geen Marokkanen binnen te laten, dus dan win je het toch niet. Geen probleem, het bier smaakt een deur verderop net zo lekker hoor.![]()
Als jij denkt dat er geen Marokkanen zijn die bier drinken, dan heb jij het toch niet goed begrepen.quote:Op donderdag 12 juli 2007 15:14 schreef jpg97 het volgende:
[..]
Moslims mogen heul geen alcohol
Hypocriet volk dus
Pasjessysteem word al jaren om gevraagd maar komt er maar niet, meer uitsmijters aannemen heeft niet zoveel zin, 5 man begin je niet zoveel mee als er binnen 50 aan het vechten zijn. probleem is dat er veel te lang niets is gedaan tegen het wangedrag van bepaalde bevolkingsgroepen, zei je er iets van dan kreeg je direct het etiket "racist" opgeplakt en nu zitten we dus met de gebakken peren.quote:Op donderdag 12 juli 2007 15:09 schreef Pool het volgende:
[..]
Tja, pasjessystemen, meer uitsmijters aannemen, camera's ophangen en dergelijke vinden de uitbaters natuurlijk te duur. Dan is discrimineren goedkoper. Maar discriminatie is sociaal weer zeer onwenselijk, dus moet worden gezorgd dat discriminatie pas echt duur wordt, door hoge boetes en bestuursdwang. Dan worden uitbaters gedwongen om wel de nodige maatregelen te nemen om herrieschoppers (en dus niet hele bevolkingsgroepen) te kunnen filteren. Het biertje wordt dan iets duurder, maar dan wordt er tenminste niet gediscrimineerd en dat is het wel waard.
De prijs van discriminatie zie je niet meteen, maar die is erg hoog. Die Marokkanen die met moeite hun oorspronkelijke cultuur een beetje opzijschuiven en wat meer verwestersen worden in hun pogingen tegengehouden door dit soort weigerpraktijken. Potentiële bruggenbouwers tussen de culturen worden teruggeduwd naar de positie van kutmarokkaantje als ze niet gewoon de discotheken in mogen en ze niet gewoon gelijke kans maken op een stage of een baantje.
quote:Op woensdag 4 juli 2007 12:54 schreef ChillyWilly het volgende:
Goed plan! Marokkaanse meisjes mogen niet naar de discotheek, dus het weigeren van Marokkaanse jongens herstelt de man - vrouw balans![]()
Okay, kan.. maar toch vind ik het dan lame dat er marokkanen bij zijn die geen varkensvlees eten, en niet eten tijdens de ramadan, maar dan wel zuipenquote:Op donderdag 12 juli 2007 15:22 schreef Hathor het volgende:
[..]
Als jij denkt dat er geen Marokkanen zijn die bier drinken, dan heb jij het toch niet goed begrepen.Die gast zal best wel moslim zijn geweest, nooit naar gevraagd eigenlijk, maar hij zoop net zo hard mee hoor. Als het zo'n religieuze zeikerd was geweest, was ik van huis uit al nooit met hem uit gegaan, want dat soort mensen kan ik missen als kiespijn.
Hee joh, zou het dan misschien (heeeeeeel misschien) zo zijn dat niet alle Marokkanen hetzelfde zijn?quote:Op donderdag 12 juli 2007 20:42 schreef jpg97 het volgende:
[..]
Okay, kan.. maar toch vind ik het dan lame dat er marokkanen bij zijn die geen varkensvlees eten, en niet eten tijdens de ramadan, maar dan wel zuipen
Lekker gelovig zijn hoe jou het uitkomt, en dan afgeven op de "ongelovige honden van het Westen"
ik vind het anders maar wat fijn.quote:Op donderdag 12 juli 2007 23:21 schreef Einskaldir het volgende:
[..]
Hee joh, zou het dan misschien (heeeeeeel misschien) zo zijn dat niet alle Marokkanen hetzelfde zijn?En dat het dus niet eerlijk eerlijk is om alle Marokkanen (uit Helmond, die geen stamgast zijn) te gaan weigeren omdat er problemen zijn geweest met Marokkanen?
Mensen heb je in alle soorten en maten, smaken en kleuren. Dit grove gegeneraliseer leidt nergens toe.
Het is maar net hoe zeer je met je geloof bezig bent. Ik denk dat allah het ook niet zo tof vind om zijn volgelingen te zien blowen, maar hier in de buurt blowt het gros van de Marokkaanse jongeren, en daar doen ze ook helemaal niet geheimzinnig over, het gebeurt gewoon op de hoek van de straat. Ze zitten ook regelmatig te snacken in de patatzaak hier vlakbij, en ik denk dat gelovige moslims het daar ook niet zo op hebben. Hoe geloviger, hoe meer van dat soort zaken je jezelf ontzegd denk ik.quote:Op donderdag 12 juli 2007 20:42 schreef jpg97 het volgende:
[..]
Okay, kan.. maar toch vind ik het dan lame dat er marokkanen bij zijn die geen varkensvlees eten, en niet eten tijdens de ramadan, maar dan wel zuipen
Lekker gelovig zijn hoe jou het uitkomt, en dan afgeven op de "ongelovige honden van het Westen"
mooie inhoudelijke reaktiequote:Op donderdag 12 juli 2007 13:19 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Hellooooooo marokkanenknuffelaar
[..]
Het is gewoon de waarheid, mag jij lekker discriminatie roepen tegen alle marokkanen die in mijn leven mij overlast hebben bezorgd, dat helpt me niet verder, beter is dat ze samen met jou teruggaan
Het verschil is dat er inderdaad handjevol wiettelers zijn en de grootste deel van de marokkaantjes overlastbezorgers zijn. Voel je nou wat ik bedoel of blijf je marokkaantjes knuffelen?quote:Op vrijdag 13 juli 2007 02:51 schreef ETA het volgende:
[..]
mooie inhoudelijke reaktieals je tegen discriminatie bent, dan moet je wel een marokkanenknuffelaar zijn....
En dan maatschappelijke problemen oplossen door rascisme..... jongen, je hebt echt een enorm bekrompen view... lees wat er gezegd wordt en niet alleen de stukjes die je eigen wereldbeeld bevestigen, misschien steek je er nog wat van op
Het zou toch wat zijn als je bijvoorbeeld naar de VS gaat en dan bij de grens opgepakt wordt, alleen omdat Nederland een enorme wietproducent is, en dat jij dan ook wel een wietteler moet zijn.... "Ja, maar ik ben geen wietteler, slechts een handjevol nederlanders doet dat...."...........
Jij bent serieus een probleem voor onze samenleving met deze opvattingen.
denk je nu echt dat het grootste deel van de marokkaantjes overlast bezorgers zijn? Maar goed, dat doet er niet echt toe in deze discussie. voel je nu de onrecht als iemand jou gaat beoordelen op acties van anderen? Of vind je het terecht dat je in de bak wordt gestopt omdat er nu eenmaal veel Nederlanders wiet telen?quote:Op vrijdag 13 juli 2007 06:01 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Het verschil is dat er inderdaad handjevol wiettelers zijn en de grootste deel van de marokkaantjes overlastbezorgers zijn. Voel je nou wat ik bedoel of blijf je marokkaantjes knuffelen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |