abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51126373
quote:
Discotheek mag Marokkanen weigeren
Discotheek Time Out in Gemert mag voorlopig Nederlanders van Marokkaanse afkomst weigeren. De maatregel is in overleg met de gemeente Gemert en de politie genomen nadat op 23 juni een grote groep Helmonders van Marokkaanse afkomst slaags raakte met beveiligingspersoneel van de discotheek. Burgemeester Jan van Maasakkers heeft dat bevestigd.

Van Maasakkers benadrukt dat het gaat om het weren van notoire herrieschoppers en etnische afkomst geen rol speelt. Vaste klanten met een Marokkaanse achtergrond die geen problemen veroorzaken, blijven gewoon welkom.

Opstootjes

Volgens bedrijfsleider Jos Coolen van Time Out gaat het om een groep van dertig tot veertig jongeren die in het verleden verantwoordelijk waren voor een reeks opstootjes. Op 23 juni raakte de groep in de discotheek opnieuw slaags waarna de jongeren buiten werden gezet door beveiligingspersoneel. Op het parkeerterrein voor Time Out keerde de groep zich vervolgens fysiek en verbaal tegen het beveiligingspersoneel.

De daarop volgende dagen werden via de website van Time Out doodsbedreigingen geuit aan het adres van het personeel van de discotheek. Reden voor de politie om extra surveillances in te zetten bij de grootste uitgaansgelegenheid van Zuid-Nederland.

Preventief deurbeleid

Volgens Van Maasakkers zijn de maatregelen die Time Out heeft getroffen in overeenkomst met de beleidslijn die enkele jaren geleden met politie en gemeente is opgesteld. Van discriminatie is geen sprake. "In het verleden is ook een grote groep autochtone jongeren uit Gouda die overlast veroorzaakte de deur geweigerd'', aldus de burgemeester. De portiers van Time Out zullen volgens hem zoals vanouds toezien op groepsvorming die uit de hand kan lopen en een preventief deurbeleid voeren.
bron

Prima besluit Die relschoppers gewoon niet meer binnenlaten. Dan is het meteen een stuk veiliger in die discotheek. Dat er meer dit voorbeeld mogen volgen.
  woensdag 4 juli 2007 @ 12:47:13 #2
14571 Goochie
 huh?? Mot dat dan ?
pi_51126435
...kan discotheek niet vervangen worden voor het woordje Nederland?
als in goochelaar
  woensdag 4 juli 2007 @ 12:49:04 #3
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_51126495
Terecht
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
pi_51126519
quote:
Prima besluit Die relschoppers gewoon niet meer binnenlaten. Dan is het meteen een stuk veiliger in die discotheek. Dat er meer dit voorbeeld mogen volgen.
Yup weigeren die debielen
I'm not the man you think I am!
pi_51126557
misschien kunnen ze naast de deur een deportage centrum bouwen

onder het motto "zachte heelmeesters maken stinkende wonden"

Op donderdag 4 oktober 2007 09:50 schreef staticdata het volgende:
- Alle Milfen zullen zich, gesorteerd op cup maat, in rijen van 10 staan en zich bereidwillig opstellen
  woensdag 4 juli 2007 @ 12:51:25 #6
8372 Bastard
Persona non grata
pi_51126588
Ja.. en als ze nog geen rede hadden om de boel te verstieren op straat, hebben ze nu een goede rede gekregen.
The truth was in here.
  woensdag 4 juli 2007 @ 12:51:49 #7
125878 Gabry
Lento Violento
pi_51126596
De TT is wel erg misleidend. Het gaat simpelweg om het weigeren van herrieschoppers.
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
pi_51126624
en terecht
pi_51126708
Goed plan! Marokkaanse meisjes mogen niet naar de discotheek, dus het weigeren van Marokkaanse jongens herstelt de man - vrouw balans
I don't suffer from insanity; I enjoy every minute of it!
  woensdag 4 juli 2007 @ 12:55:14 #10
183302 light_and_dark
The sun and the moon
pi_51126721
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 12:51 schreef Gabry het volgende:
De TT is wel erg misleidend. Het gaat simpelweg om het weigeren van herrieschoppers.
Inderdaad, dat het nou toevallig Marokkanen zijn is een ander verhaal.
De nummer twee is de eerste verliezer.
  woensdag 4 juli 2007 @ 12:55:44 #11
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_51126738
Terecht dat een bepaalde, afgebakende, overlastgevende groep tijdelijk geweigerd wordt. Nu nog een nekschot voor de mensen in dit topic die dit willen doorvoeren naar een algemeen racistisch beleid.
  woensdag 4 juli 2007 @ 12:57:50 #12
33189 RM-rf
1/998001
pi_51126839
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 12:45 schreef Biggs. het volgende:

[..]

bron

het is niet eens een 'nieuw' voorbeeld, maar hierover bestaat zelfs allang jurisprudentie van de Hoge raad die ook al erkend heeft dat onder omstandigheden een discotheek best een deurbeleid mag toepassen welke een bepaalde groep jongeneren, ook op afkomst gebaseerd niet toelaat om oerlast te voorkomen...

Zoek maar op het Hoge Raad Arrest van 13 juni 2000, nr. 274/99, de zaak van discotheek ‘Bermuda’ te Vlagtwedde/Ter Apel.
Ook in dat geval billijkte de Hoge raad het deurbeleid waardoor specifiek een groep buitenlanders geen toegang werd verleend.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_51126878
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 12:55 schreef Pool het volgende:
Terecht dat een bepaalde, afgebakende, overlastgevende groep tijdelijk geweigerd wordt. Nu nog een nekschot voor de mensen in dit topic die dit willen doorvoeren naar een algemeen racistisch beleid.
Op donderdag 4 oktober 2007 09:50 schreef staticdata het volgende:
- Alle Milfen zullen zich, gesorteerd op cup maat, in rijen van 10 staan en zich bereidwillig opstellen
  woensdag 4 juli 2007 @ 13:00:28 #14
125878 Gabry
Lento Violento
pi_51126943
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 12:55 schreef light_and_dark het volgende:

[..]

Inderdaad, dat het nou toevallig Marokkanen zijn is een ander verhaal.
Nee, door de TT lijkt het alsof alle discotheken voortaan Marokkanen mogen weigeren. Maar het gaat om ernstige overlast door Marokkanen, waardoor ze aan de deur kritischer zijn. Dat is een groot verschil.
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
pi_51126998
quote:
TT is letterlijke kop van het bericht en is kan dus zonder problemen gebruikt worden.
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
pi_51127604
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 12:55 schreef Pool het volgende:
Nu nog een nekschot voor teringhippies zoals ik.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_51127634
Maar goed, goed bezig. Nu de rest van NL nog.

Dit zal hun bezoekersaantallen goed gaan doen, dan kan ik je verzekeren.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  woensdag 4 juli 2007 @ 13:22:33 #18
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_51127841
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 13:16 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Maar goed, goed bezig. Nu de rest van NL nog.

Dit zal hun bezoekersaantallen goed gaan doen, dan kan ik je verzekeren.
Maakt voor de omzet toch niks uit. Zuipen toch geen fluit die lui
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
  woensdag 4 juli 2007 @ 13:24:27 #19
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_51127931
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 13:22 schreef jpg97 het volgende:

[..]

Maar de mensen die juist dat soort tenten meden komen dan weer terug.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_51128031
Eindelijk een deurbeleid die goedkeuring heeft van de instanties.
Nu maar hopen dat dit een landelijke trend wordt, zodat de mensen die voor dit soort relschoppers thuisbleven ook weer naar uitgaansgelegenheden gaan.
Misschien dat we nu wat dat betreft eens de goede kant op gaan...
pi_51128426
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 13:22 schreef jpg97 het volgende:

[..]

klopt laf gebeuren
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_51128500
Mooi besluit, nu nog proberen de Randstad van ze terug te kopen voor wat spiegels en kralen en opgelost.

God created the world, but the Dutch created The Netherlands.
Sadly the Dutch didn't expand their motorways, maybe God will one day
pi_51128602
Werden Marokkanen eigenlijk al niet geweigerd vanwege hun voorkeur voor Nikes of zo... ?

Overigens, wie naar Gemert gaat spoort sowieso niet. Die Marokkanen zouden daar niet eens moeten willen maar goed, die zijn goed gestoord.
pi_51128649
en terecht, zulk tuig horen in de gevangenis thuis.
met kompas naar mekka natuurlijk.
-
  woensdag 4 juli 2007 @ 13:43:58 #25
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_51128766
quote:
Lijkt in eerste instantie zo.
Maar elke toko die een kut allochtoon de zaak uit flikkert is meteen een slechte zaak.
Nú hebben ze de wet achter zich staan die duidelijk stelt dat het mag.

Dus niet misleidend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')